Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #11

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.890 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Hopelijk fixen ze dit voor morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 07:50

The_DoubleU

Tweaker in München

ok, ik zag wel de start opstelling van een groep maar die moest om 15.00 rijden. En inderdaad, er gebeurt niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Lol @ bubbelfiets
Due to bad TV signal C4 races are delayed few hours while we are fixing satellite transmission problems. All races should start at 17:00 server time. We apologize for inconvenience, please stand by for live race coverage to begin shortly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:(

Na mijn 1e pitstop ineens van 1.14-1.15 per lap naar 1.19-1.20 per lap ????? Volgens mij is er iets stuk ofzo, dat kan nooit zoveel schelen..

Argh, ligt dus aan de intermediates, het regent minder en ineens schiet ik alweer naar 1.17 :( Heeft me wel 5 plaatsen gekost :(

Nou, uiteindelijk nog 8e geworden, liep aan het eind bijna een seconde per rondje in op de nr 7.

Boeit verder allemaal niet, de 1e race was toch al mislukt omdat mijn auto kapot was bij de start. Na deze race heb ik weer nieuwe onderdelen, en kan ik hopelijk serieus meedoen in de 2e race. M'n teamgenoot is iig 3e geworden, dus dat is al netjes :)

[ Voor 68% gewijzigd door Angeloonie op 14-04-2008 17:26 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
brid schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:38:
Zo m'n qual gedaan. Ben nu de snelte tweaker in c2-G3 met een P5 met 1:40.446.

Ziet er goed uit nadeel is alleen dat ik op 1s achter de p1 zit.
De magische 0.3s gap tussen ons is ook weer terug _o- Gelukkig voor mij is dat dit keer op Spa (lange baan, dus verschillen worden uitvergroot) en m'n DRP wilde totaal niet lukken :(
Nu waren de qual omstandigheden helaas niet optimaal, maar gelukkig rijden we op SPA.
Paar liter brandstof meer of minder kan erg veel uitmaken.
Vertel mij wat :X Eerste rondje helemaal verkloot met m'n duffe kop :D Maar goed, de race belooft wat, ben erg benieuwd hoe we het gaan doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 14-04-2008 18:18 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hmm, mijn quali tijd zit voor de volgende race maar een klein beetje van de snelste tijd op het circuit af:

1:09.268 vs 1:09.234

Goed, dat is dan wel tijdens de race, maar voor quali is het toch aardig vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
eerste race van het seizoen (mijn 4de race totaal) zit er op. De juiste strategie gekozen in de regen, 1 stop. Volledige top 3 stond op 1 stop. En ja het is gelukt ik ben 3de geworden. Iets te vroeg naar binnen voor intermediates, maar toch 3de plek gehaald. Ben erg blij, ondanks dat er totaal maar 10 gestart gezijn.

Moet wel beter mijn DRP onder de knie krijgen, was totaal verkeerd begonnen en kwam uiteindelijk niet hoger dan 79%. Dus daar is nog een hoop te halen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Laatst online: 28-08 15:08
Angeloonie schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:18:
Hmm, mijn quali tijd zit voor de volgende race maar een klein beetje van de snelste tijd op het circuit af:

1:09.268 vs 1:09.234

Goed, dat is dan wel tijdens de race, maar voor quali is het toch aardig vind ik :P
Ik moet je helaas teleurstellen... die snelste rondes kloppen al jaaaaaren niet meer (ok, dat is overdreven, maar toch...).

Huidige snelste ronde op Hungaroring: 1:05.509

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Ik zal mijn doelstelling ook maar even melden:

vorig seizoen schreef ik:
Mijn belangrijkste doelstelling is uiteraard; het spel leren

Ik heb aardig wat ervaring in F1-race-manager en GPRO, dus ik hoop ook F1Time redelijk snel onder de knie te krijgen.
Dus durf ik zelfs mijn doelstelling aan te scherpen tot: top 5
Dat ging gemakkelijker dan ik dacht: ik ben derde geworden en gepromoveerd naar C3G1. Bovendien heb ik samen met Yisc het teamkampioenschap gewonnen. In de cup heb ik de kwart finale gehaald.

Zo gemakkelijk zal het nu niet gaan, maar ik verwacht toch wel wat punten te pakken. oftewel:
- klassering: plaats 5 tot 8.
- cup: 1/4 finale
- team championship: top 3
- financieel minstens quitte spelen (exclusief bonussen)
- iedere race testen en doorontwikkelen

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Dit gaat pittig worden :)

Ik sta op P12, binnen halve seconde voor me en halve seconde achter me staan P8 - P17, gelukkig kan ik komende races nog wat extra nieuwe onderdelen introduceren die me iets verder naar voren brengen (heb nog 2 betere monocoques in het verschiet, van vorig jaar die ik nog niet geintroduceerd heb) naast de normale development die ik kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Joss schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:22:
[...]

Ik moet je helaas teleurstellen... die snelste rondes kloppen al jaaaaaren niet meer (ok, dat is overdreven, maar toch...).

Huidige snelste ronde op Hungaroring: 1:05.509
True, maar aan de andere kant ben je in de race doorgaans flink sneller (zo'n 1,5-2s per rondje van 4km ofzo), dus ook dat klopt van geen kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, racingday!! *O*

Daar gaan we eindelijk weer! De eerste race, de meest verrassende race van het seizoen zeg maar. Hoe sterk zijn de ex C2'ers, zitten er verrassingen tussen de C4 guys en wie van de oude garde komt naar voren.....
Tot nu toe ziet het er goed uit, pole te pakken met een zoals gewoonlijk iets zwaardere auto dan de rest denk ik... Eigenlijk wel raar dat een een paar C4 guys op het forum laten weten dat ze verwachten pole te pakken... Ze staan wel vooraan, maar ik verwacht eigenlijk dat ze voor een stop meer gaan. De nummer 2 heeft of een enorme sprong gemaakt naar voren, of staat ook op een stop meer wat mij wat waarschijnlijker lijkt. Dus het lijkt dat 3 man achter me op een stop meer staan. Nu maar hopen dat Teamy Jopster daar geen last van gaat krijgen, want die staat op plek 7.

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 07:13:
*O* Hoppatee, racingday!! *O*

Daar gaan we eindelijk weer! De eerste race, de meest verrassende race van het seizoen zeg maar. Hoe sterk zijn de ex C2'ers, zitten er verrassingen tussen de C4 guys en wie van de oude garde komt naar voren.....
Tot nu toe ziet het er goed uit, pole te pakken met een zoals gewoonlijk iets zwaardere auto dan de rest denk ik... Eigenlijk wel raar dat een een paar C4 guys op het forum laten weten dat ze verwachten pole te pakken... Ze staan wel vooraan, maar ik verwacht eigenlijk dat ze voor een stop meer gaan. De nummer 2 heeft of een enorme sprong gemaakt naar voren, of staat ook op een stop meer wat mij wat waarschijnlijker lijkt. Dus het lijkt dat 3 man achter me op een stop meer staan. Nu maar hopen dat Teamy Jopster daar geen last van gaat krijgen, want die staat op plek 7.

Good luck to you all!!
Gefelicteerd met je pole! Mooie prestatie.

Ik had niet verwacht dat ik nog zo ver zou zakken. Ik denk inderdaad dat er een aantal op een 3-stopper staat. Hopelijk helpt mijn starting van 91 een beetje om in het begin naar voren te komen, om ze vervolgens te blocken. :) Iemand ervaring met deze eigenschap van je coureur? Helpt een hoge starting waarde je echt bij een start van een race, of valt daar weinig over te zeggen?

Sowieso wordt het aardig close deze race. Zit toch redelijk bij elkaar allemaal en dat is alleen maar leuk om te zien. Al hoop ik natuurlijk wel zelf nog wat plekjes te stijgen. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik sta voorlopig ook nog op pole :) Zou volgensmij m'n derde C2 pole zijn. M'n teamgenoot staat er ook goed bij met een derde plek, dus ik ben erg benieuwd naar de race.

Vrees alleen dat ik hooguit het laatste kwartiertje 'live' kan zien, dus ik denk dat ik hem maar helemaal skip en dan re-live door de minuten heen ga scrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Voorlopig p8 op de grid en ik denk niet dat ik nog ga zakken. Ik moet Dauthi en brid voor me dulden, maar dat zijn dan ook de enige Tweakers, de rest staat netjes achter me, maar dat kan aan hun strategie liggen :)

Ik was tijdens de reset even bang dat ik ging stoppen, want die rust van het niet "hoeven" P/WU/Q'en vond ik wel fijn, maar nu ik zie hoe competatief het gaat worden, heb ik er helemaal zin in *O*

[ Voor 31% gewijzigd door Grrrrrene op 15-04-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Hmmm, heb even m'n Q verkloot :(
Moest op het allerlaatst ook nog van Panther alles doen, dat ging aardig op de DRP na, die ik niet boven de 93% kreeg...
Mijn setup was top, 97/98 DRP, verneuk ik mn Q doen snel snel snel de boel dom te doen...

Dus begin veel te ver na achteren, met een aantal notoire blockvogels voor me en kies maar voor een do-or-die strategie met een redelijk flinke waarde op overtaking... Er langs of een vleugeltje armer dus...

Hopelijk doet Panther het beter, maar is wel duidelijk dat we niet de driver hebben met echt hoge pole skills ofzo... verschil met vorig seizoen qua invloed is wel merkbaar...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Dat gaat nog rellen worden op het forum, als er vleugels van medetweakers verdwijnen het komende seizoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Dauthi schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:44:
Dat gaat nog rellen worden op het forum, als er vleugels van medetweakers verdwijnen het komende seizoen :P
Op GoT mss, maar op F1Time niet, want daar zijn al wat groepsgenoten gewaarschuwd... Gelukkig is het merendeel inmiddels ook gedegradeerd (heeft het dus ook echt lekker zin gehad)
Huidige mensen die suicidaal op blocking rijden:
- Paini
- Kemper

Edit: zie er net weer een: De Boer (heeft me de laatste race nog een vleugel gekost)

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 15-04-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Kemper staat recht voor me een startrij eerder :X Lekker is dat :( Daar moet ik nog voorbij, als het goed is :o Hopen dat die de vleugel van een ander eraf rijdt en ik hem dus langs de pits passeer :Y)

Zijn er nog meer C2G3'ers online vanavond? Ik mis zoals ik al eerder zei een deel van de race, aangezien ik om 17 uur pas van werk wegrijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hehehe, Kemper is een 'ze' en haalt nooit in, blocked alleen :P
Ik ben met name erg benieuwd naar de verschillen tijdens de race, aangezien ik vermoed dat de volgorde op de grid ook wel redelijk extra gehusseld is door de pole-skills die (redelijk wat) extra invloed hebben...

Enne, ook ik vertrek pas ergens rond 17.30 van m'n werk, dus tijdens de race helaas niet online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Grrrrrene schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:24:
Kemper staat recht voor me een startrij eerder :X Lekker is dat :( Daar moet ik nog voorbij, als het goed is :o Hopen dat die de vleugel van een ander eraf rijdt en ik hem dus langs de pits passeer :Y)

Zijn er nog meer C2G3'ers online vanavond? Ik mis zoals ik al eerder zei een deel van de race, aangezien ik om 17 uur pas van werk wegrijd :)
Ik kijk altijd in de auto, uhm in de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik ben op het werk, ik zal de start even bekijken via simple race viewer.
Heb helaas geen tijd voor live chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

P13 is alles waar ik het mee moet doen :( En als ik jullie konden zien wat ik allemaal gedaan heb om te zorgen dat ik voorin zou staan, zouden jullie mij geheid uitlachen dat ik voor het kampioenschap wil gaan :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
robkamp schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:03:
[...]

Ik kijk altijd in de auto, uhm in de file.
Toegevoegd aan favorieten van m'n telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Met onze engine keuze weet je dat je de eerste 5 races achter zult liggen tov de rest, maar doordat jij nu al een upgrade gedaan hebt zal jouw relatieve achterstand kleiner zijn (hoewel 10pk geen wereld van verschil zal maken) gedurende de eerste races maar op het eind van het seizoen zul je wel weer naar achter gedrukt worden denk ik. Denk er trouwens ook even aan dat jouw eerste en tweede stints erg lang zijn, je rijdt 8 laps langer door in vergelijking met je teamgenoot ;) (die overigens op een sub-optimale strategie staat)

Ik denk dat van onze startgrid van de eerste 6 er zeker 3 met de BMW engine rijden. Marcin Zak zat vorig jaar in mijn C3G4 groep en volgens mij had hij VEEL geld, zal dus de BMW gekozen hebben. Lambert Yves staat volgens mij niet op BMW, ik heb nog even contact met hem gehad (hij is mijn oud teamgenoot) en hij gaat voor klassebehoud en zeker niet voor het kampioenschap. McKendry heeft volgens mij wel BMW gekozen aangezien hij al duidelijk heeft gemaakt voor het kampioenschap te willen gaan.

Achja, we zien het over een uur :p

Op hoeveel hebben de mensen hier hun blocking en overtaking eigenlijk staan?

[ Voor 13% gewijzigd door Sanderrr op 15-04-2008 16:06 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Damn, ik heb het me nog niet gerealiseerd, maar C2 racet om 17:00 8)7 . Kan ik toch een heel stuk kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen! Laat ik ook eens bij Tweakers gaan rondhangen. :)
Ik start als 16e, beetje tegenvallende kwalificatie gehad waarbij rondje 3 de beste was. Ik verwacht in de race niet veel vooruitgang tenzij er mensen gaan uitvallen. Eens kijken hoe de financiën het gaan houden dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:01:
[...]
Toegevoegd aan favorieten van m'n telefoon :P
Die staat er bij mij nu al een tijdje in en bevalt prima 8)
Zit elke race weer als een autist in de trein naar dat schermpje te kijken hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:17:
Ik start als 16e, beetje tegenvallende kwalificatie gehad waarbij rondje 3 de beste was. Ik verwacht in de race niet veel vooruitgang tenzij er mensen gaan uitvallen. Eens kijken hoe de financiën het gaan houden dit seizoen.
Haaa!
Welkom alhier!
(hebben we eindelijk een tweaker in C1 :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:24:
[...]
(hebben we eindelijk een tweaker in C1 :+ )
Ach ik hoor er nog lang niet echt bij toch? Laat de eer van 1e tweaker in C1 maar even zitten.
Ik weet t goed gemaakt, als niemand van ons dit seizoen promoveert naar C1 word ik het alsnog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:31:
[...]
Ach ik hoor er nog lang niet echt bij toch? Laat de eer van 1e tweaker in C1 maar even zitten.
Ik weet t goed gemaakt, als niemand van ons dit seizoen promoveert naar C1 word ik het alsnog. :P
Deal, maar ik zal het iig niet worden... 'k ga eerst maar eens een faillissement voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

SanderF1 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:02:
Met onze engine keuze weet je dat je de eerste 5 races achter zult liggen tov de rest, maar doordat jij nu al een upgrade gedaan hebt zal jouw relatieve achterstand kleiner zijn (hoewel 10pk geen wereld van verschil zal maken) gedurende de eerste races maar op het eind van het seizoen zul je wel weer naar achter gedrukt worden denk ik. Denk er trouwens ook even aan dat jouw eerste en tweede stints erg lang zijn, je rijdt 8 laps langer door in vergelijking met je teamgenoot ;) (die overigens op een sub-optimale strategie staat)

Ik denk dat van onze startgrid van de eerste 6 er zeker 3 met de BMW engine rijden. Marcin Zak zat vorig jaar in mijn C3G4 groep en volgens mij had hij VEEL geld, zal dus de BMW gekozen hebben. Lambert Yves staat volgens mij niet op BMW, ik heb nog even contact met hem gehad (hij is mijn oud teamgenoot) en hij gaat voor klassebehoud en zeker niet voor het kampioenschap. McKendry heeft volgens mij wel BMW gekozen aangezien hij al duidelijk heeft gemaakt voor het kampioenschap te willen gaan.

Achja, we zien het over een uur :p

Op hoeveel hebben de mensen hier hun blocking en overtaking eigenlijk staan?
Ik denk dat ik weinig meer rondjes door rijd dan Andrew en Alexis hoor. Vooral Andrew rijd altijd erg lang door. Hij heeft wel een BMW gekozen denk ik, had hij vorig jaar ook.

Ik ben een kopie van Joss als we kijken naar blocking/overtaking :P 0/0 dus, nadat ik vorig jaar een keer mijn vleugel verloren ben met een inhaalactie heb ik besloten 0/0 te gaan rijden zodat ik door zulk soort stommiteiten geen goede klassering meer weg gooi 8)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:31:
[...]

In mijn routekaart naar de C1 staat promotie aan het einde van het seizoen iig niet ingepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wicked 8) Kan gewoon de hele race kijken. Veel plezier allen, op een mooi seizoen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49
Ik denk dat er weer een probleem met de satellieten zijn :D

edit: niet dus, cars are on the grid :)

[ Voor 26% gewijzigd door Dikkie op 15-04-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:17:
Welkom _/-\o_

En voor mij ben je wel de eerste C1 Tweaker. (Als je maar in de Tweaker Livery rijdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Anders maak je een superstart van P13 naar P6 8)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Tagteam ;)

W. Jonker blocked by Marcin Żak
W. Jonker overtakes Marcin Żak
M. Żak blocked by Wesley Jonker
S. Adams overtakes Marcin Żak

Lig momenteel P4 maar wordt beetje opgehouden door de P3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik heb de eerste 8 ronden gemist maar lag ik nog voor jou dan?

Kom anders even op de chat, ik moet wel zo eten dus kan wezen dat ik niet reageer

[ Voor 40% gewijzigd door Wes46 op 15-04-2008 17:19 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Je lag er even voor, daarna ben ik naar voren komen bonjouren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Leander Mutsears, is dat ook iemand van dit forum?
Die zit mij namelijk ONGELOOFELIJK te blokken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:31:
Kijk in de OP zou ik zeggen ;)

Rij zelf nog steeds op kop en m'n teamie virtueel 2e :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03
Met een halfgare auto (vergeten te fixen) uiteindelijk op P8 van start. Hopenlijk weet ik de race uit te rijden en puntjes te sprokkelen ... nog 5 minuutjes ...

Succes allen dit seizoen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
De zogenaamde on-balans van F1time lijkt weer toe te slaan in C2G2.

Bij de 1e 5 rijden 3 managers die vorig seizoen in C3 gereden hebben. 2 seizoen geleden dropen ze nog ongenadig af in onze groep, om nu vervolgens lekker iedereen weg te blazen. Lekker is dat ;). Misschien dat de keuze van de engine en het circuit er ook wat mee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Lijkt me inderdaad dat de krachtige motoren op dat circuit een leuk voordeel halen. De rest van het seizoen zal het wel minder zijn denk ik.

EDIT

Overigens wordt ik zelf enorm opgehouden op dit moment :( (dat met mn brakke bak ja :P)

Maar ja, tis Monaco ...

[ Voor 31% gewijzigd door Zenit op 15-04-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Vaag... mijn teamgenoot z'n driver is ineens verdwenen :? Gewoon foetsie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik ben 4e geworden *O*

Na een 13e startplaats snel opgeklommen naar de 6e plaats. Halverwege de race naar P5 en in laatste ronde naar P4 omdat iemand zonder fuel kwam te staan. Sander P5 dus een mooi team resultaat :)

En Joss, C2G1 slecht kijk is wie 3e is geworden in C1?

[ Voor 11% gewijzigd door Wes46 op 15-04-2008 18:27 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
6e hier en een 7e plek voor m'n teamgenoot. Op zich wel tevreden, hoop dat op andere circuits de BMW minder voordeel heeft. Btw, Feli Joss met je overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Vorig seizoen hebben de promovendi uit C2G1 ook bovenin meegedaan in C1 dus wat Joss zegt is gelul.

Helaas was mn strategie zwaar sub-optimaal... Na de eerste (vroege) stop kwam ik achter Mutsaers te zitten die mij 17 ronden lang heeft geblokt en doordat de tweede stop ook te vroeg was verloor ik VEEL tijd t.o.v. Wesley, dat was wel jammer. Wel is duidelijk geworden dat ik qua snelheid leuk mee kan doen in de top 6, dat is dus mooi :) Prima team resultaat en op naar de volgende race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Mijn eerste C2-tripple is binnen!
*O* Pole-Fastest lap (tevens laprecord)-Winst *O*
Tevens teamgenootje op P2, dus... wow, geweldig begin van het seizoen :*)

Eigenlijk heel de race vooraan gereden, alleen ff tijdens mn 1e pitstop kwijt geraakt. Nou moet ik ook eerlijk bekennen: ik denk dat ik samen met mn teamgenoot één van de weinige ben die bmw/ren/bri hebben. Ik zou echter nu zeggen: money well spent :)

Edit: En m'n 2e 100% drp, jay! :)
Requiem19 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:05:
De zogenaamde on-balans van F1time lijkt weer toe te slaan in C2G2.

Bij de 1e 5 rijden 3 managers die vorig seizoen in C3 gereden hebben. 2 seizoen geleden dropen ze nog ongenadig af in onze groep, om nu vervolgens lekker iedereen weg te blazen. Lekker is dat ;). Misschien dat de keuze van de engine en het circuit er ook wat mee te maken heeft...
Bij ons rijdt de beste C3-er pas op P10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

kut spel, flikker toch op met je gearbox failure...

daar gaat mn financiele schema...

[ Voor 26% gewijzigd door itsgreen op 15-04-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik baal er een beetje van dat ik de races niet live kan zien, dat haalt de lol er toch een beetje vanaf. Naja, de helft van de races kan het echt niet, de andere helft hoef ik niet auto te rijden omdat we om de week carpoolen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05

GaMbiNo

1337

itsgreen schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:47:
kut spel, flikker toch op met je gearbox failure...

daar gaat mn financiele schema...
Wat hij zegt. Daar gaat een zeer veelbelovende race. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Vanaf P3 na 46 rondes out of fuel :(

Blijkbaar toch iets teveel risico genomen om met mijn barrel nog mee te komen deze race. Wel is duidelijk dat ik met een gerepareerde auto echt voor de zege kan rijden, dus dat beloofd een leuk seizoen.

Overigens gaat mn teammaat wel relaxed, hij rijdt nog steeds op P1! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dit gaat nog leuk worden dit seizoen. P6 geëindigd en alsnog 3 miljoen verlies geleden :D. Gelukkig kan ik dat wel 1 seizoen lijden, estimated season end balance is vooralsnog 18 miljoen.

Overigens, engine performance is nu écht veel meer circuit-based. Op Old Hockenheim zijn de nr's 1-5 allemaal BMW powered. Ze waren dan ook niet bepaald bij te houden.

Tenslotte nog leuk om te zien dat meer mensen dan ik verwacht had gekozen hebben voor Michelins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Ziezo, mijn eerste race in C3 zit er ook op: een regenrace in Monaco. Dankzij een heel afwijkende strategie 5e geworden. De eerste puntjes zijn binnen *O*

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:00

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Nou, na de rampzalige start van vorig seizoen kneep ik hem toch wel een beetje, 5 races op rij gerotzooi had ik niet nog eens zin in.

De Q was niet super en ik mocht vanaf P13 gaan kijken wat er te halen viel en dat ging toch wel beter dan verwacht.

Door een behoorlijk aantal mensen dat op 3 stops stond voor me (zelf op een 2-stoppertje vertrokken) na de eerste stop van mezelf opgeklommen tot P8 (ook een aantal dat de bandjes niet goed ingeschat hadden en links en rechts plofte het een en ander), punten in zicht dus. Na stop 2 terug gevallen weer naar P10 ongeveer, maar door de laatste paar 3-stoppers voor me weer kunnen klimmen naar P7.

En toen kwam daar de gearbox om de hoek zetten..... Iemand voor me reed ineens 10 secs per ronde langzamer met gearbox trubbels dus ik zag de bui al hangen.... maar nee, het viel mee, ik verloor slechts 0.3 tot 0.5 per ronde op de tijden daarvoor. Door het uitvallen van mijn team genoot in de laatste ronde (out of fuel, zakte terug tot P10) toch nog P7 kunnen finishen en meteen de eerste punten binnen :) Een stuk betere start dit seizoen dus, nu hopen dat dat vastgehouden kan worden.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zenit schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:26:
Vanaf P3 na 46 rondes out of fuel :(

Blijkbaar toch iets teveel risico genomen om met mijn barrel nog mee te komen deze race. Wel is duidelijk dat ik met een gerepareerde auto echt voor de zege kan rijden, dus dat beloofd een leuk seizoen.

Overigens gaat mn teammaat wel relaxed, hij rijdt nog steeds op P1! _/-\o_
Toch apart dat je nog zo lekker mee kon komen met die gare bak van je :)

En inderdaad ik heb weer is gewonnen *O* Heel makkelijk en onbedreigd. Nu kijken of het de volgende races ook zo eenvoudig gaat :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Als 6e gefinished door 2 rondes voor het eind nog iemand in te halen. Wel een spannende race. Ik ben 1 van de 3 met een Ford motor. Bijna allemaal hebben ze zo'n saaie Mercedes, pfff... ;)

Teamgenoot heeft zijn eerste plek weer binnen! Erg netjes. Top kandidaat voor promotie zou ik zeggen. :)

Al met al ook een mooi resultaat voor het team. We staan momenteel aan de leiding. Dat belooft wat.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

19e geworden, had iets beter verwacht maar echt hoger zal ik dit seizoen wel niet komen.
Toyota is wel DE keuze dit jaar van de 28 hebben 21 mensen dezelfde motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

mmm nou wordt weer kut komende race... 87 DRP slechts gekomen, vrij rampzalig wordt dit weekend weer...

[ Voor 46% gewijzigd door itsgreen op 15-04-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
itsgreen schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:10:
mmm nou wordt weer kut komende race... 87 DRP slechts gekomen, vrij rampzalig wordt dit weekend weer...
Nou niet weer het spelletje de schuld geven he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Joss schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:55:
[...]

Nou niet weer het spelletje de schuld geven he? ;)
Nah, dit was een beetje me eigen fout... maar spelletjes sucken waarin random dingen gebeuren. Moet je voorstellen dat je Mario speelt en dat je in ene random dood gaat, is toch ook niet leuk :)

Helemaal omdat er niet heel veel mis was met mn versnellingsbak, redelijke betrouwbaarheid, maar toch gewoon plof doen. Terwijl andere bakken die minder zijn het wel hebben gehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
itsgreen schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:36:
[...]

Nah, dit was een beetje me eigen fout... maar spelletjes sucken waarin random dingen gebeuren. Moet je voorstellen dat je Mario speelt en dat je in ene random dood gaat, is toch ook niet leuk :)

Helemaal omdat er niet heel veel mis was met mn versnellingsbak, redelijke betrouwbaarheid, maar toch gewoon plof doen. Terwijl andere bakken die minder zijn het wel hebben gehouden...
Tsja, euhmmm, als alles voorspelbaar is, is er geen f*ck aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:00

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

SanderF1 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 17:31:
jah dat is er ook 1 op dit forum, heb hem vanavond zijn resutlaat doorgegeven via sms ;)

Maar goed, ik wou nog even mijn doelstellingen kenbaar maken (had ik dacht ik al een gedaan, maar goed, in de herkans ;) ) Ik ga voor de top 10 dit seizoen emt een heel kleine kans op nog beter, dit is mijn 4e seizoen in de C3 en ik wil er toch wel een keer uit, omhoog of omlaag is me worst,maar omhoog is het doel :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Joss schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:51:
[...]

Tsja, euhmmm, als alles voorspelbaar is, is er geen f*ck aan.
Mmm ja, maar alleen als je bewust risicos gaat nemen door met 70% motor te rijden ofzo, ja shit happens, heb je een slechte rijder, ja happens... maar nieuwe race, bijna compleet nieuwe auto, geen modificaties aan versnellingsbak, dan is het wel erg kut :) zeker als je niet de minste bak heb genomen qua betrouwbaarheid...

Overigens lijkt ik wel een aardige pace te hebben komende race, na 5 rijders practice, mn teammie zit nu veel verder achter me dan eerst...

[ Voor 7% gewijzigd door itsgreen op 15-04-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
itsgreen schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:59:
[...]

Mmm ja, maar alleen als je bewust risicos gaat nemen door met 70% motor te rijden ofzo, ja shit happens, heb je een slechte rijder, ja happens... maar nieuwe race, bijna compleet nieuwe auto, geen modificaties aan versnellingsbak, dan is het wel erg kut :) zeker als je niet de minste bak heb genomen qua betrouwbaarheid...
Heb je de eerste formule 1 race van dit jaar gezien? 15 uitvallers waarvan 8 door hydraulica/versnellingsbak/motor... En die dingen zijn nog wel gemaakt om langer mee te gaan dan jouw spul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:18
Eerste race gehad gisteren en een resultaat wat precies past in de doelstellingen van team "Racing for GoT".
Mijn teammaatje BM heeft volgens mij een super-driver in de regen, met z'n 1-stops strategie kon hij in de rondetijden heel goed meekomen, zodat hij uiteindelijk net naast het podium op P4 finishte. Ikzelf reed een nette race, resulterend in P5.
In de teamcup levert dat met 9 punten voorlopig ( :D ) de eerste plaats op. Alles netjes binnen de doelstellingen van het team.

Verder wil ik Marcel feliciteren met een nette overwinning, maar dat was geen verrassing, ik had in de C3G6 poll al op hem gestemd als winnaar van deze race ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

itsgreen schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:59:
Overigens lijkt ik wel een aardige pace te hebben komende race, na 5 rijders practice, mn teammie zit nu veel verder achter me dan eerst...
Mijns inziens is daar helemaal niets zinnigs over te zeggen en dan zeker niet als er nog maar 5 hebben gereden. :) Sommigen rijden de practice met 100% en met hun meest efficiënte onderdelen. Anderen (ik bijv.) rijden op 90% en rijden hun oude (minder efficiënte) onderdelen op.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Ok, change of plans... dit ging nml echt K*T! |:(

Had mijn auto in de perfecte setup, 98% DRP.

Heb dus alleen ff wat bespaard op suppliers, maar had niet verwacht dat die invloed zo groot zou zijn.
De GB van Ford maakt je gewoon 1 sec. langzamer dan de Renaults... Ik snap best dat het iets langzamer is, maar 1 sec voor de 3,5 ton!

Zat nml op dezelfde strat. als Panther (en auto en driver zijn eerlijk vergelijkbaar) en was gewoon 0,7 tot 1,3 sec. langzamer per ronde vanwege 8pk, 2kg en 75ms van de GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
En wat is de change of plans dan? Want die 1sec win je niet zomaar terug, zeker niet met een slechtere coureur... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, de suppliers gingen meer uitmaken, dat had Tadas geloof ik al gezegd, al was de verandering van invloed vooral circuitafhankelijk. En tsja, de Ford is de goedkoopste. Ik had in jouw geval eerder de Continental-banden genomen samen met de Renault versnellingsbak. Dat kost je per saldo evenveel, maar met de Continental-banden mis je alleen in de drie nattere races dit seizoen echt tijd (hoewel ik betwijfel of de 1-3mm komende race echt grote verschillen gaat maken) en met jouw Ford verlies je iedere race, ongeacht of het nat of droog is :)

Edit: Woei, en weer een sponsor voor 850k per race getekend :9

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 16-04-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:26:
En wat is de change of plans dan? Want die 1sec win je niet zomaar terug, zeker niet met een slechtere coureur... :X
Meer dat het belachelijk is dat een Ford GB grotere invloed heeft dan 5 tot 7% DRP...

Dus nu maar... ehm C3... :o :X
Grrrene had wel gelijk, had beter goedkopere bandjes kunnen nemen...
Nee, heb al getest en slag verbeterd, eens kijken wat dat wordt en of die driver change snel kan komen (lekker blijven zeiken of t forum dus...) en mss maar licht Q-en voor knaken en als eventuele optie een uitstapje naar C3 iig niet uitsluiten (moet ik eigenlijk wel zo mikken dat ik in C3G9 terecht kom ;))...
Vrees nml wel dat een seizoen bijkomen in C3 de enige structurele oplossing is om als team weer "gezond" te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:39:
[...]

Meer dat het belachelijk is dat een Ford GB grotere invloed heeft dan 5 tot 7% DRP...

Dus nu maar... ehm C3... :o :X
Grrrene had wel gelijk, had beter goedkopere bandjes kunnen nemen...
Nee, heb al getest en slag verbeterd, eens kijken wat dat wordt en of die driver change snel kan komen (lekker blijven zeiken of t forum dus...) en mss maar licht Q-en voor knaken en als eventuele optie een uitstapje naar C3 iig niet uitsluiten (moet ik eigenlijk wel zo mikken dat ik in C3G9 terecht kom ;))...
Vrees nml wel dat een seizoen bijkomen in C3 de enige structurele oplossing is om als team weer "gezond" te worden...
Euh het is toch logisch je kan het zelfs uitrekenen... Hij is 8 kilo zwaarder en 75ms per shift trager. Als je uit gaat van 100shifts per ronde kost het je al 0,750s, en de 8 kilo scheelt je een tiende afhankelijk aan circuit. Echt heel belachelijk vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dauthi schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:08:
[...]

Euh het is toch logisch je kan het zelfs uitrekenen... Hij is 8 kilo zwaarder en 75ms per shift trager. Als je uit gaat van 100shifts per ronde kost het je al 0,750s, en de 8 kilo scheelt je een tiende afhankelijk aan circuit. Echt heel belachelijk vind ik het niet.
Onzin, in die 75ms sta je niet stil op het circuit, dus zo valt het niet uit te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Joss schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:56:
[...]

Onzin, in die 75ms sta je niet stil op het circuit, dus zo valt het niet uit te rekenen.
Een shift betekent dat er geen aandrijving is, dus je blijft hangen op dezelfde snelheid. Bij acceleratie betekent dat dat de andere gewoon bij je wegrijdt. En bij deceleratie betekent het dat je eerder moet remmen.

Dus het verschil wordt inderdaad nog groter.
Maar bij benadering is de manier van uitrekenen die ik gebruikt heb uitstekend, en wordt zelfs gebruikt door de rallyrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die manier is helemaal niet uitstekend, volgens mij snap je Joss niet. Tijdens die shift van 75ms extra tijd heb je geen aandrijving, dat klopt, maar dat betekent niet dat je die tijd als achterstand oploopt. Je verliest wat acceleratie en dat is dan misschien 's 0.75s met 1g maximaal (uitgaande van lage snelheden en schakelen van 1 naar 2 ofzo) over de hele ronde... Dat levert je dus 0.5*g*0.75^2 = 2,75m achterstand per ronde op 8)7 Goed, ook nog zoiets tijden het remmen wellicht, dus laten we zeggen 5m per ronde maximale achterstand... Met 250km/u leg je +/- 70m/s af, dus dan doe je over die 5m zo'n 7/100e seconde :)

Wijs mij maar 's een bron waaruit blijkt dat rallyrijders die berekening ook gebruiken. Ben toch benieuwd hoe zij rekenen :)

Edit: Ho, wat ik nu nog vergeet is dat je die snelheidsachterstand maar heel langzaam inhaalt gedurende het accelereren, maar dat merk je vooral op circuits met een scherpe bocht en dan een lang recht stuk, zodat je continu aan het accelereren bent. Toch blijf ik erbij dat 1s verlies zwaar overdreven is...

[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 16-04-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Grrrrrene schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:13:
Die manier is helemaal niet uitstekend, volgens mij snap je Joss niet. Tijdens die shift van 75ms extra tijd heb je geen aandrijving, dat klopt, maar dat betekent niet dat je die tijd als achterstand oploopt. Je verliest wat acceleratie en dat is dan misschien 's 0.75s met 1g maximaal (uitgaande van lage snelheden en schakelen van 1 naar 2 ofzo) over de hele ronde... Dat levert je dus 0.5*g*0.75^2 = 2,75m achterstand per ronde op 8)7 Goed, ook nog zoiets tijden het remmen wellicht, dus laten we zeggen 5m per ronde maximale achterstand... Met 250km/u leg je +/- 70m/s af, dus dan doe je over die 5m zo'n 7/100e seconde :)

Wijs mij maar 's een bron waaruit blijkt dat rallyrijders die berekening ook gebruiken. Ben toch benieuwd hoe zij rekenen :)
Ik snap Joss uitstekend alleen al die natuurkundige factoren zijn helemaal niet van toepassing in dit spelletje. Ze hebben het de afgelopen 3 jaar wat vaker laten zien in Rallyreport, daar had nederlandse en 2 internationale rallyrijders voorgerekend hoeveel het wel niet scheelde tussen een sequentiele box en een handmatige, gewoon shift times.

En als het klopt wat PB zegt dat ie 1s per lap trager is, dan klopt mijn berekening voor het spel uitstekend. En daar gaat het hier om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Sleepie schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:58:
Eerste race gehad gisteren en een resultaat wat precies past in de doelstellingen van team "Racing for GoT".
Mijn teammaatje BM heeft volgens mij een super-driver in de regen, met z'n 1-stops strategie kon hij in de rondetijden heel goed meekomen, zodat hij uiteindelijk net naast het podium op P4 finishte. Ikzelf reed een nette race, resulterend in P5.

Verder wil ik Marcel feliciteren met een nette overwinning, maar dat was geen verrassing, ik had in de C3G6 poll al op hem gestemd als winnaar van deze race ;)
Voor mij was het wel een verrassing hoor :D Denk dat de de rest van de races wel wat minder zal zijn. In de regen helpen die michelins wel hoor ;) En ik heb net gezien dat er niet zoveel regenraces komen dit seizoen. :(
Ook een mooi resultaat van jullie, maar dat had ik dan wel enigszins verwacht. Denk dat jullie wel vaak in de punten zullen rijden en ook het TC binnen gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Dauthi schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:28:
[...]
En als het klopt wat PB zegt dat ie 1s per lap trager is, dan klopt mijn berekening voor het spel uitstekend. En daar gaat het hier om.
Jouw berekening voor het spel kan wel kloppen, maar dat komt geenszins in de buurt van de werkelijkheid. Kijk maar eens naar het snelheidsverschil tussen de Force India en Ferrari in de echte racewereld...
Tijdens de race van Bahrein zat er tussen de fastest lap van de snelste en nr langzaamste (heb het even opgezocht) 3 sec pcies. En tussen die auto's zitten héél véél verschillen en dan ga jij me niet vertellen dat de GB daarvan 1/3 van het verschil bepaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dauthi schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:28:
[...]

Ik snap Joss uitstekend alleen al die natuurkundige factoren zijn helemaal niet van toepassing in dit spelletje. Ze hebben het de afgelopen 3 jaar wat vaker laten zien in Rallyreport, daar had nederlandse en 2 internationale rallyrijders voorgerekend hoeveel het wel niet scheelde tussen een sequentiele box en een handmatige, gewoon shift times.

Ja, maar nu draai je de boel dus om :* Omdat het voor het spel klopt, klopt jouw berekening, die logica klopt niet natuurlijk ;) Ik kijk geregeld Rallyreport, maar heb dit nog nooit langs zien komen. Natuurlijk scheelt het een X-aantal seconden per ronde, maar niet simpelweg [aantal shifts]*[verschil in shift delay] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:18
MRCL schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:55:
Voor mij was het wel een verrassing hoor :D Denk dat de de rest van de races wel wat minder zal zijn. In de regen helpen die michelins wel hoor ;) En ik heb net gezien dat er niet zoveel regenraces komen dit seizoen. :(
Het was misschien een beetje chauvinistische gedachte van me >:) Maar je was er vorig seizoen al een paar keer dicht bij. Een gokje dat je Michelins had gekozen, dan leek het me prima mogelijk dat je de rest voor kon blijven.
MRCL schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:55:
Ook een mooi resultaat van jullie, maar dat had ik dan wel enigszins verwacht. Denk dat jullie wel vaak in de punten zullen rijden en ook het TC binnen gaan halen.
Dat komt prima overeen met onze doelstellingen, al zijn we tevreden met een top3 klassering in de TC. En zo te zien moet dat zeker gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:D

Sta in de qualification nu nog steeds 1e :D Bijna alle managers hebben zich gekwalificeerd. In ieder geval de hele top 9 van de vorige race. De nummer 2 staat op 0.083 achter mij :+

Mijn teamgenoot (3e vorige race) moet nog qualificeren, echter is zijn driver verdwenen dus hij kan niets doen. :( Belachelijk dat Bubbelfish er nog niets aan gedaan heeft :( Straks kan hij gewoon door zo'n bug niet racen.. Lekker ben je dan. Ik verwacht hem als hij nog wel kan qualificeren op de 2e plek achter mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Je snapt mij niet uitstekend, want het verschil (dus wat je verliest) per shift is véél minder dan 75ms. Dat lijkt me toch uitermate makkelijk in te zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Voor - het - spel - dus - niet - van - toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:17:
Voor - het - spel - dus - niet - van - toepassing
En dat weet hij natuurlijk, want zijn naam is Tadas Bubbelfiets? Het gaat niet om natuurkundige regeltjes, het gaat er gewoon om dat 150 of 75 ms niet een verschil van 75ms opleverd per shift.

[ Voor 21% gewijzigd door Joss op 16-04-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Een zekerheidje heb ik ondertussen wel, de gemiddelde F1timer is een stuk eigenwijzer dan de rest :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
@Joss: zou wel raar zijn als dat zo werkt bij Tadas, want dan ga je gewoon 2-3x je GB ontwikkelen en dan zit je op 15ms shift delay ofzo :P Dat moet dan volgens Tadas' logica enorm schelen :o Meer zelfs dan +30pk voor je motor ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Ik kom er achter dat ik een klein foutje heb gemaakt :) Maar dat hetgene wat ik zeg wel klopt voor het spel, alleen niet in de factor verhoudingen die ik gezegd heb, en de grap is dat ik de factor verhoudingen wel weet maar domweg geintegreerd heb in datgene wat ik heb gezegd :)
Ik hou verder me bek dicht en jullie mogen het fijn zelf verder zoeken :)

ik hou van mijn data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 21:25
Is het nu makkelijker om hoge DRP te halen of ben ik de enige? Vorige race een DRP van 99. Dat is voor zover ik heb genoteerd mijn eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:49
Ik heb iets vaags waarvan ik niet zeker weet of het klopt. Ik deed eerst altijd mijn drp op een manier zoals hier ongeveer uitgelegd. Dus langzaam omhoog en omlaag. Maar nu blijft het gewoon altijd op 0% staan. Ik denk dat het een bug is. Of kan het echt op 0% staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het kan zijn dat een waarde HEEL laag of juist HEEL hoog moet zijn, zal wel een bijzonder circuit zijn, zoals Monaco bijvoorbeeld :)

Mijn DQP wil echt totaal niet lukken @ Fuji. Erg irritant. Ik probeer (even fictief): 50-50-50-50-50 en krijg een 60% DQP. Probeer ik dan 60-50-50-50-50, krijg ik 59%, probeer ik vervolgens 40, zit ik weer op 58% :Z Hopen dat brid me kan helpen, want ik kom niet erg hoog :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:49
ok het was dus inderdaad iets heel hoog en een ander iets heel laag :) wel irritant ik had al 10 laps verkl**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

zo, zal me ook weer eens laten zien hier... :P

De race verliep toch iets anders dan verwacht, geen 3 stoppers achter me, maar wel iemand die verleden seizoen weinig liet zien, maar ineens met een ferrari op de proppen komt.. Tja, met 40 pk meer dan de rest kom je wel naar voren :P
Maar mij hoor je niet klagen, een klinkende overwinning, 26 seconden voor op de nummer 2.....

Ik mag het misschien niet zeggen, maar sommige gepromoveerde C4 guys klinken arrogant na een puntenfestijn seizoen C4. Klinkt nogal arrogant als een ex C4 tegen een ex C2 (die toen nog op pole stond) op het forum zegt dat zijn teammaat uit C4 zo'n beetje de enige zou zijn die de pole kon pakken.

c/p:
There is one guy who may get your time, Bruno Marques, he was my team8 in the last season and we were pretty well, he might can take your pole, i don't know anyone else here so i can't say if they are able to beat you, i thought Lélio could do that but he didn't.

Komende race een nieuwe baan, Dubai. Heb al van m'n teamy gehoord dat het niet echt simpel is om de afstelling te vinden. Maar eens kijken wat we daar nog aan kunnen doen...

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
In de P voor m'n 100e ( *O* ) F1Time race een DQP van 99% gehaald (100-99-98). Kon weer lekker met data van vorig seizoen beginnen (dat was toen m'n eerste 100%), dat bevalt wel als ik niet teveel tijd heb (15 rondjes gedaan) :P

Race gaat geen 1-2tje worden deze keer, dat weet ik vrijwel zeker. We rijden op Buenos Aires en das het op 1 na sloomste circuit op de kalender. Mijn krachtige edoch zware BMW zal daarom niet goed tot zijn recht komen hier, maar een podium zou er wel in moeten zitten denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bedankt Bubbelfiets :( :(

De managers zonder drivers vanwege een bug worden weer keihard genaaid. Race ging gewoon door en de managers hebben dus niets kunnen doen :(

Ik ben zelf 2e geworden op.. 4,9 seconde oid van de #1 :( Was al in rondje 4 ingehaald, in rondje 23 weer 1e, rondje 25 weer 2e, en daar gebleven. Qua benzine en banden zat ik wel goed, 10.5L over en banden 2 rondjes "wearing out" en in rondje 3 naar binnen.

Maar goed, mijn teamgenoot is dus flink genaaid omdat Bubbelfiets de race niet uitgesteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Jongens, vraagje, is er iets veranderd in vergelijking met 2 á 3 seizoenen terug wat ik over het hoofd zie? Ik heb nu 2 races gereden, en 2x lost control gehad. Wel balen, want ik had de Pole gepakt. Kan iemand eventueel een klein tipje van de sluier geven hierover?

[ Voor 3% gewijzigd door vinnyb op 17-04-2008 16:28 ]

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik zou het zelf onder pech scharen.

Hoe hoog was je DRP? Er zijn mensen die een verband zien tussen een crash en drp hier ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Requiem19 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:29:
Ik zou het zelf onder pech scharen.

Hoe hoog was je DRP? Er zijn mensen die een verband zien tussen een crash en drp hier ;).
Nie super hoog, was 86% en 83% de laatste 2 races, maar dat lijkt me toch genoeg, want ik had pole, dus de rest zal iig niet super veel hoger hebben.

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, < 90% is niet echt geweldig. Ik baalde al van m'n 84% tijdens de P op Fuji, maar gelukkig ben ik nog > 90% gekomen tijdens de Q. Helaas heb ik daar een andere fout gemaakt, maar goed, in de race komt het hopelijk wel goed :X

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.