Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #11

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.955 views

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:29
SanderF1 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:33:
[...]

Vergeet je blocking/overtaking niet in te stellen he :p
Done ;)
ruudonline schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:41:
Weet iemand wanneer het volgend seizoen gaat starten?
Dat weet maar één persoon (Tadas B. - de beheerder) en die staat niet bepaald bekend om zijn communicatieve vaardigheden. Morgen zijn de laatste races van het seizoen (C1/C2) en dan zouden we woensdag toch wel een voorlopige tijdlijn moeten krijgen wanneer het spel op slot gaat en wanneer het weer opent. Verwacht zo'n 1.5 tot 2.5 week geen races.

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:54
Joss schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:13:
[...]

Done ;)

[...]

Dat weet maar één persoon (Tadas B. - de beheerder) en die staat niet bepaald bekend om zijn communicatieve vaardigheden. Morgen zijn de laatste races van het seizoen (C1/C2) en dan zouden we woensdag toch wel een voorlopige tijdlijn moeten krijgen wanneer het spel op slot gaat en wanneer het weer opent. Verwacht zo'n 1.5 tot 2.5 week geen races.
Bedankt! dat wordt dus nog even geduld hebben. Heb al zin in het komende seizoen!!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-11 15:22
Ik heb nog een hele spannende laatste race voor de boeg! Ik moet minimaal P6 scoren om in C2 te blijven, aangezien P8 mn beste score tot nu toe is wordt dat lastig. Wel hebben we een regenrace en ben ik een van de weinige mensen op Michelin. Voorlopig een P6 met de helft van de mensen op de grid...

De kansen zijn er dus nog, maar schat ze niet groter dan 10%

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33
Zenit schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:13:
Ik heb nog een hele spannende laatste race voor de boeg! Ik moet minimaal P6 scoren om in C2 te blijven, aangezien P8 mn beste score tot nu toe is wordt dat lastig. Wel hebben we een regenrace en ben ik een van de weinige mensen op Michelin. Voorlopig een P6 met de helft van de mensen op de grid...

De kansen zijn er dus nog, maar schat ze niet groter dan 10%
Ik wens je veel sterkte :) Aan de andere kant, een jaartje C3 om op krachten te komen lijkt de mensen die dat pad gevolgd hebben in ieder geval geen kwaad te hebben gedaan (sorry voor die lange zin zonder leestekens)

• Zenit
Dat ben ik zeker met je eens, ik heb alleen meer hoop voor volgend seizoen. Mn driver is beter geworden en blijft nog een jaartje en ik heb nu een top CD en top Designer weten te strikken. Dat samen met de dosis aan aero-tests van dit seizoen geeft me het gevoel volgend seizoen in C2 aardig mee te kunnen doen (middenmoot that is).

Ik ga in elk geval in spanning de race afwachten!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

alhoewel hoppatee, wordt waarschijnlijk een kloterace... De DQP was met geen stok hoger te krijgen dan 93-94, en m'n driver heeft de Q verkloot. Ik sta op dit moment 6e, maar dat zal nog wel veranderen. Voor m'n gevoel moeten er toch echt mensen op een stop meer staan voor me, anders snap ik er echt geen ruk van. Of ik heb gewoon compleet de verkeerde strategie genomen, wat goed mogelijk is, want ik doe het wat anders dan anders....... Complimenten aan teamy, staat er goed bij deze race, 1 plek voor me.

Ach, we zullen zien, wat er ook gebeurd, het is altijd goed voor je data...

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:02

Jopster

trotse papa x4

Laatste race van het seizoen, vrij korte pitstraat, dus ik heb op een 3-stopper gegokt. Veel winnen en verliezen kan ik niet meer, dus een mooie kans om eens wat te proberen. Mijn driver zal wel weer de nodige start problemen kennen, dus ik hoop maar dat ik genoeg voorsprong kan pakken op eventuele 2-stoppers.

Mijn teamgenoot laat ik natuurlijk bij de start al gelijk voor gaan om zodoende kans te houden op de cup! :) Hopen dat het je lukt!

GoT-Papa clublid

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:51
Zo na de paasdagen eindelijk tijd om me weer met f1time bezig te houden. :)

Afgelopen race zoals gemeld met requiem een mooie 1-2 gehaald. We staan nu tweede in het TC en ik sta zelf 4e in het individueel kampioenschap. Hoger gaat in beiden niet lukken, maar lager wel. Gelukkig een voorlopige P4 in de Q neergezet en de concurrentie achter me op de grid vanmiddag.

Mijn poll-gegevens:

65 eff
292 gewicht
1,2 mln voor de parts

Ten opzichte van de vorige poll met name qua efficiency een flink stuk ingelopen.
Zenit schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:50:
Dat ben ik zeker met je eens, ik heb alleen meer hoop voor volgend seizoen. Mn driver is beter geworden en blijft nog een jaartje en ik heb nu een top CD en top Designer weten te strikken. Dat samen met de dosis aan aero-tests van dit seizoen geeft me het gevoel volgend seizoen in C2 aardig mee te kunnen doen (middenmoot that is).

Ik ga in elk geval in spanning de race afwachten!
Hopelijk gaat het vanmiddag lukken. Je hebt gelijk dat je in C2 best mee kan komen. De verschillen zijn onderling gewoon erg klein. Je maakt toch niet dezelfde fout als ik verleden seizoen door met revs <100 te rijden?

[ Voor 40% gewijzigd door Sempy op 25-03-2008 09:19 ]

• andrestouwe

andrestouwe

Jopster schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:03:
Laatste race van het seizoen, vrij korte pitstraat, dus ik heb op een 3-stopper gegokt. Veel winnen en verliezen kan ik niet meer, dus een mooie kans om eens wat te proberen. Mijn driver zal wel weer de nodige start problemen kennen, dus ik hoop maar dat ik genoeg voorsprong kan pakken op eventuele 2-stoppers.

Mijn teamgenoot laat ik natuurlijk bij de start al gelijk voor gaan om zodoende kans te houden op de cup! :) Hopen dat het je lukt!
Bij voorbaat dank :P Alhoewel ik het me afvraag of het gaat lukken om Papaioannou te verslaan. Ik doe het nu eens op zijn manier, zwaarder aan de start met waarschijnlijk een stop minder. Mocht hij ook op een 2 stop staan, is er geen houden aan en dan heb ik schijnbaar de boel verkloot. Losey staat zowiezo op een 3 stop, net als Faria Silveira. Bij Yves en Papaioannou durf ik het niet met zekerheid te zeggen.

Good luck

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Hmm, paasdagen gehad en nu nog snel ff onder werktijd de auto op de grid smijten...
Sta redelijk achteraan, maar in de wetenschap dat er voor me een aantal op een stop extra staan...

Verder de stats:
59 eff.
307 gewicht
1,2 mln kosten

Niet geweldig, maar in 1 seizoen tijd 7 pnt eff. erbij. Dus biedt dus nog perspectieven met deze designer voor de komende 2 seizoenen...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-10 15:55
Nou was ik ook weer ff bezig, had lekker veel bezine en ik klom ook lekker omhoog. Door de 1 stopper. Maar op een of andere manier toch zonder benzine terwijl ik juist voor de 2e stint genoeg bezine had toegevoegd en bij de eerste stint was het meer op hoop van zege. Maar goed als nog wel 7e, maar het was 5e geworden. Ik denk dat ik volgend seizoen al een stuk beter mee kan doen. Want degene die races winnen in onze class doen al aardig wat races mee en ik heb er maar 3 kunnen rijden en heb rond de 5e plaats gereden van de 15+ deelnemers die elke keer meereden.

• Requiem19
69,1 Eff
307 KG

Dat is 8,6 punten efficiency erbij dit seizoen en iets meer dan 3 kilo eraf. Wat de kosten zijn van mijn nieuwe onderdelen per race houd ik even voor mezelf ;).

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

36.3 eff
en 319kg

in 5 races...

• Zenit
[b][message=29809190,noline]Sempy schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:15[/message
[...]

Hopelijk gaat het vanmiddag lukken. Je hebt gelijk dat je in C2 best mee kan komen. De verschillen zijn onderling gewoon erg klein. Je maakt toch niet dezelfde fout als ik verleden seizoen door met revs <100 te rijden?
Vandaag wordt het de dood of de gladiolen ;)
Ik ga inderdaad rijden op 100 rev, de rest van het seizoen heb ik steeds op 98 gereden.

• Sempy
Zenit schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:36:
[...]
Vandaag wordt het de dood of de gladiolen ;)
Ik ga inderdaad rijden op 100 rev, de rest van het seizoen heb ik steeds op 98 gereden.
Dan heb je idd hetzelfde fout gedaan als ik verleden jaar, toen 15 races op rev98 en in de laatste twee races rev100 en dat was genoeg om met een p4 net aan in C2 te blijven. Dit jaar alleen maar rev100 en je ziet hoe makkelijk ik opeens kan meekomen.

Ik snap de hele functie van die revs niet als je ze zonder gevolg op 100 kan zetten, je zou bijna aan een bug gaan denken.

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Toch maf... als ik nu de stats uit Joss poll bekijk, zit ik overal aan de onderkant van het gemiddelde...maar ik rijdt wel constant in de top 8 van C2 mee.

Zijn wij GoT-ers nou zo sterk? (en gezien het overzicht voor C2 van komend seizoen met veel promovendi, is dat wel zo aannemelijk)
Zijn andere C2-ers dan strategisch zo slecht?

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 18:45
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:46:
Toch maf... als ik nu de stats uit Joss poll bekijk, zit ik overal aan de onderkant van het gemiddelde...maar ik rijdt wel constant in de top 8 van C2 mee.

Zijn wij GoT-ers nou zo sterk? (en gezien het overzicht voor C2 van komend seizoen met veel promovendi, is dat wel zo aannemelijk)
Ik hoop dat de niet GoT C2'ers slecht zijn, dan maak ik ook kans mij mijn ruim onder gemiddelde auto :P

• Joss
En we staan voorlopig nog steeds op pole, zou graag met een triple (pole/win/fastest lap) af willen sluiten, maar dat zal wel een illusie blijken :P

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je hebt dan waarschijnlijk de need to have van dit moment, een top rijder.

Rene en ik verschillen qua design/gewicht niet zoveel en de zelfde supliers, enige verschil is dat ik een super rijder heb en hij 1 die boven gemiddeld is maar nog geen super rijder.
Verschil tussen ons met de zelfde strategie en af stelling is gewoon 0.2 a 0.3s per ronde

Degene die jou oude rijder heeft overgenomen is op weg om direct door te promoveren naar c2.
Tenzij ze deze race niet mee rijdt en de persoon op p4 moet 6 punten scoren, maar die kans is erg klein. Vooral de nummer 4 die p3 scoort, aangezien die zo goed als zonder geld zit

Waarmee hij niet de enige is van de 28 managers die zijn begonnen staan er 4 echt in de min en 6 man zit rond de € 0 en dus in de gevaren zone.

[ Voor 20% gewijzigd door brid op 25-03-2008 14:43 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

brid schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:38:
[...]
Je hebt dan waarschijnlijk de need to have van dit moment, een top rijder.
Mijn driver is even goed als die jij nu hebt... Dus valt idd in de categorie topdrivers, maar dat is nog maar de nr 8 in onze groep aan drivers... :o

Edit: ter vergelijking, jullie nr4 driver zou bij ons nr 16 zijn....

Ik moet volgend seizoen m'n driver dumpen (als dat idd ingevoerd wordt) ivm de kosten en dan zal ook wel duidelijk worden wat er met een mindere driver mogelijk is... waarschijnlijk minder, al zal de invloed van de drivers ook kleiner worden.

Eerst de auto verder ontwikkelen en weer een beter banksaldo opbouwen met het team en daarna ga ik weer in de aanval om hogerop te kunnen geraken... gezien het strategisch rijden van velen in C2G3 neem ik aan dat de vele GoT-ers geen problemen zouden moeten kunnen hebben om te kunnen blijven. Ben blij dat C2G3 komend seizoen de titel GoT-groep van C3G9 mag overnemen :P

was in het verleden iig zeker leuk met Grrrrene, Brid en Panther...

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 25-03-2008 14:57 ]

• Sempy
Het effect van efficiency is denk ik niet zo heel bepalend als het lijkt. De kampioen van C2G2 (Christophe Jauffret) heeft het voor elkaar gekregen om in 3 seizoenen tijd vanaf c4 tot c1 op te klimmen. Je kan met goede strategie dus een zekere achterstand in ontwikkeling compenseren (zolang je maar niet met 30 design rondrijdt. ;) ).

Verder denk ik dat de scores uit de pole ook erg hoog zijn doordat sommige managers een zeer groot deel van het seizoen aero-testen. Daarmee gaat je efficiency natuurlijk erg hard omhoog, maar aan de andere kant kan je dat compenseren door bijvoorbeeld je engine te testen. Gewicht is een beetje hetzelfde verhaal, wat zegt 5 kilo meer gewicht op die 10 parts als het mogelijk is met een engine/gearboxtest 6-7 kilo te besparen. Het draait allemaal om keuzes en het totaalplaatje bepaald wie vooraan rijdt.

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-10 22:08
Ik zit nu op 290.3 kilo, 62.6 eff en ik kost 1.3 voor de 6 parts.
Ik ben dit seizoen 13 kilo afgevallen heb er gem 10 punten eff bijgekregen en ben slechts 2ton duurder geworden. Al met al een uitstekende ontwikkeling er van uitgaande dat me designer maar 66 is. met mijn nieuwe 82 designer moet dit zich uitstekend gaan ontwikkelen lijkt mij :)

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
302 kg en veel erbij in efficiency, zit nu op 70 en de nieuwe monocoque moet nog komen waardoor de efficiency naar minimaal 72 zal gaan en het gewicht naar 292 kg, jammer van de reset :p

Qua kosten zit ik op 1,7-1,8M voor de 6 parts maar ik heb het niet zo op designen op kosten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Sanderrr op 25-03-2008 15:30 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Joss
SanderF1 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:30:
zit nu op 70 en de nieuwe monocoque moet nog komen waardoor de efficiency naar minimaal 72 zal gaan
Je monocoque gaat met minstens 20% efficiency omhoog?

• Sanderrr
Als ik de upgrade nu door zou voeren zou deze van 52 naar 63 gaan dus JA. De reden waarom ik de upgrade nog niet doorvoer is omdat er nog gewicht af moet.

• Joss
SanderF1 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:49:
Als ik de upgrade nu door zou voeren zou deze van 52 naar 63 gaan dus JA. De reden waarom ik de upgrade nog niet doorvoer is omdat er nog gewicht af moet.
63-52=11 -> 11/10=1.1% efficiency erbij, niet 2 ;)

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Dauthi schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:27:
Ik zit nu op 290.3 kilo, 62.6 eff en ik kost 1.3 voor de 6 parts.
Ik ben dit seizoen 13 kilo afgevallen heb er gem 10 punten eff bijgekregen en ben slechts 2ton duurder geworden. Al met al een uitstekende ontwikkeling er van uitgaande dat me designer maar 66 is. met mijn nieuwe 82 designer moet dit zich uitstekend gaan ontwikkelen lijkt mij :)
:?
Ik heb een designer van 90 en staff sinds het begin en weet 7 pnt omhoog te gaan en een kilootje te besparen (geen extra kosten)... en jij weet met een 66 designer 13 kg te droppen en 10 eff te winnen :D
Leg me eens uit hoe je dat doet... dat wil ik ook kunnen ... :P

• brid

brid

Ik vermoed dat z'n chasis, mono en fuel tank redelijk aan de prijs zijn.
Kun je veel eff en KG op winnen mits je weinig besteed aan kosten en space

DIY NAS, Hoofd PC

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

brid schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:40:
Space is zowieso iets waar geen aandacht aan besteed wordt :X

• Sempy
Ik vermoed dat hij gewoon veel aero-tests heeft gedaan, dan krijg je op 3 onderdelen er 2 eff per test bij (0,6 totaal eff) en dan heb je al je designuren nog te besteden.

• Sanderrr
Joss schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:52:
[...]

63-52=11 -> 11/10=1.1% efficiency erbij, niet 2 ;)
63-52/52 = 21%
De monocoque gaat dus wel met meer dan 20% omhoog en ik dacht dat je dat bedoelde.

• Dauthi
brid schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:40:
mijn chassis kost 7.5 ton me mono 8 en me fuel nog geen 3 ;) Dus nee die zijn niet aan de prijs..
Ik zit gewoon overal onder het basegewicht.
Mijn elektronics is bijv 17 punten in eff omhoog gegaan :+ ook wel nodig volgend seizoen lijkt me..

[ Voor 11% gewijzigd door Dauthi op 25-03-2008 17:15 ]

• Joss
Dauthi schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:13:
Mijn elektronics is bijv 17 punten in eff omhoog gegaan :+ ook wel nodig volgend seizoen lijkt me..
Ik denk dat jij het grappig bedoelde berichtje iets te serieus en letterlijk hebt genomen :X

.ps Jongens, het ziet er naar uit dat ik nog ff in C2 blijf :$
Edit: Ja, engine problem doet me definitief de das om ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Joss op 25-03-2008 18:11 ]

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Zow, eens kijken hoe ver ik vandaag ga komen met een wagen die er belabberd aan toe is. Was vergeten te repairen...... ;( Ben wel zeker van nog een seizoen C3, maar echt lekker ging het niet. Op naar het volgende maar vast en hopen dat alles dan beter op z'n plaats valt.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Requiem19
Joss schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:57:
[...]

Ik denk dat jij het grappig bedoelde berichtje iets te serieus en letterlijk hebt genomen :X

Jammer Joss, zag met een schuin oog dat je 4 stopstrategie ook niet optimaal uitpakte. Nu wordt volgend seizoen voor ons tweakers wel het seizoen van de waarheid. Wie o wie zal de eerste Tweaker in C1 worden :).

• Zenit
Pff het is wel een close race die laatste, de top 6 zit nog binnen 3 sec met nog een paar ronden te gaan. Mijn seizoen in C2 zit erop, waarschijnlijk P9 de laatste race (misschien P8). Helaas was P6 niet haalbaar :(

Dan maar terug naar C3 om te proberen mn allereerste overwinning ooit te scoren 8)7

Overigens gaat Sempy gewoon weer winnen, feli _/-\o_

edit:

ARGH ... ouf of fuel ... :'(

edit:

Het had uiteindelijk P7 kunnen worden, maar het heeft niet zo mogen zijn ...
Ik juichte voor Sempy iets te vroeg, tis uiteindelijk P2 geworden alsnog feli ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Zenit op 25-03-2008 18:29 ]

• Joss
Requiem19 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:20:
[...]

Jammer Joss, zag met een schuin oog dat je 4 stopstrategie ook niet optimaal uitpakte. Nu wordt volgend seizoen voor ons tweakers wel het seizoen van de waarheid. Wie o wie zal de eerste Tweaker in C1 worden :).
Pakte totaal niet uit, zoals ik al zei had ik geen data en had twee keuzes: risico of geen risico. Ben voor de laffe uitweg gegaan :/

Volgend seizoen dus weer C2, met het vooruitzicht van erg sterke tegenstanders (Payton was na R3 al gestopt met engine testen, ik verwacht hem als kampioen, K.Kerde heeft een erg sterk seizoen maar maakt zelf altijd wat fouten, hem verwacht ik als #2 en dan komen er nog degradanten waarmee ik opnieuw voor P3 moet gaan strijden... Lastig.)

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-11 11:11
Vergeet de 3 Nederlanders van C3 niet he ;)

Ik zie ook dat jou race op Bahrain even heet is als bij ons. Is 3 stopper meds niet haalbaar? :)

[ Voor 153% gewijzigd door Kroketje op 25-03-2008 18:32 ]

• Dauthi
Joss schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:57:
[...]

Ik zie de grap niet.... :|

• Grrrrrene
  • Niet online
Troost je: ik ook niet :P

Ik sta 4e in de Q en hoop maar dat de mensen voor me een stopje meer doen (denk het wel) :P Dan wordt het weer als vanouds een 1-2 voor Daniel en mij *D

OMG, in 1 rondje:
Arnoud Douma runs out of fuel.
Hoai-Nam Nguyen runs out of fuel.
Andrea Vaccariello runs out of fuel.
:X :X :X

Ik werd vanaf het begin continu geblockt door Jos Roelofs, maar in rondje 12 komt hij nu binnen, dus als ik m'n rondetijden een beetje laag houd, blijf ik hem wel voor na de pitstop :)

[ Voor 50% gewijzigd door Grrrrrene op 25-03-2008 19:21 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Sanderrr
Ook zonder data moet je goede inschattingen kunnen maken en risico durven te nemen om succes te hebben, ik denk dat jij dat gedurende het hele seizoen te weinig gedaan hebt Joss, jammer.

Hier weer een mooie overwinning na twijfelachtige strategie door gebrek aan data maar uiteindelijk pakte het goed uit en belangrijke data informatie verzameld. Uiteindelijk sluit ik het seizoen af met 15 overwinningen en 2 tweede plaatsen, teamkampioenschap en cup ook gewonnen. Op naar volgend seizoen! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Sanderrr op 25-03-2008 19:28 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
@#&(*@&#( Zit weer vast achter Roelofs :P Grrr, ga 's aan de kant *kijkt boost* ;)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:40

GaMbiNo

1337

Grrrrrene schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:58:
Troost je: ik ook niet :P

Ik sta 4e in de Q en hoop maar dat de mensen voor me een stopje meer doen (denk het wel) :P Dan wordt het weer als vanouds een 1-2 voor Daniel en mij *D

OMG, in 1 rondje:

[...]
Ja klote. Dat was me al een tijdje niet meer gebeurd maar ik heb me dus toch misrekent blijkbaar. 8)7
Hoe stond ik ervoor eigenlijk toen dat gebeurde? Ik log net in namelijk. :)

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:28:
@#&(*@&#( Zit weer vast achter Roelofs :P Grrr, ga 's aan de kant *kijkt boost* ;)
ach, schijnbaar heeft het wel nut gehad, ben nu 3,5 sec. los... :P

edit: lol, weer bij je voor de deur......

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 19:50 ]

• Joss
Dauthi schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 18:54:
[...]

Ik zie de grap niet.... :|
Ik ook niet, maar de artikelen in het midden moet je altijd met een flinke korrel zout nemen:
Articles & Polls
The center column contains articles and polls created and written by the GameMasters and Game Designers. They can range from fun to frivolous, and though every attempt is made to make the news presented as accurate as possible (in an entertaining format) it is not official.
SanderF1 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:26:
Ook zonder data moet je goede inschattingen kunnen maken en risico durven te nemen om succes te hebben, ik denk dat jij dat gedurende het hele seizoen te weinig gedaan hebt Joss, jammer.
Grappig dat jij dat zegt, meneer 90% >:) Ik heb denk ik in een race of 3 meer risico genomen dan ik normaal zou doen. Inschattingen maken van wear terwijl je dichtsbijzijnde wearnote er eentje is die bij een temperatuur van 8 graden kouder was... lastig.

[ Voor 32% gewijzigd door Joss op 25-03-2008 20:00 ]

• Zenit
Hebben jullie ook zoveel blokking-meldingen in jullie race reports? Heb de laatste races echt onnoemelijk veel berichten :(

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:33:
[...]

ach, schijnbaar heeft het wel nut gehad, ben nu 3,5 sec. los... :P

edit: lol, weer bij je voor de deur......
Gelukkig deed je een stop meer, waardoor het "probleem" zichzelf oploste, maar 't heeft me wel +/- 6s gekost als ik m'n tijden zo met Daniel vergeleek :) Alsof ik hem bij kon houden :+

Anyway: weer een 1-2 voor Daniel en mij dus, 18 punten voor het team en dus een leuke bonus aan het eind van het seizoen (250 punten samen ofzo?).

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-10 10:15
Tadaaaaah *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Promotion.

C2 here I come!

_O-

• Joss
robkamp schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:30:
Tadaaaaah *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Promotion.

C2 here I come!

_O-
Ik hou me vast :P

• andrestouwe

andrestouwe

Hoppatee *O* *O*
Leuk seizoen, De cup gewonnen, 4e geworden op 4 punten van de nr. 3 en 24 punten voor op de nummer 5. 3e geworden in het TC, snelste Mercedes motor.....

Ohw ja, 2e geworden in de race trouwens, voor ik het vergeet.... *O*

• robkamp
Zenit schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:04:
Hebben jullie ook zoveel blokking-meldingen in jullie race reports? Heb de laatste races echt onnoemelijk veel berichten :(
Door jezelf of door anderen?

• Zenit
Anderen die mij blocken :(

Als ik andere block dan vind ik dat prima :P

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:27:
[...]

Gelukkig deed je een stop meer, waardoor het "probleem" zichzelf oploste, maar 't heeft me wel +/- 6s gekost als ik m'n tijden zo met Daniel vergeleek :) Alsof ik hem bij kon houden :+

Anyway: weer een 1-2 voor Daniel en mij dus, 18 punten voor het team en dus een leuke bonus aan het eind van het seizoen (250 punten samen ofzo?).
Ruk, heb m'n doel op nog geen 2 seconden gemist :( . Had me als doel gesteld om de laatste race op het podium te eindigen, kom ik net 2 seconden te kort op Chas.....

En ehh, je had toch echt niet verwacht dat iemand nog bij de 2e stek in de buurt kon komen? Zonder Keren op de grid ben je wel redelijk zeker van de 2e stek achter Daniel...

Hulde mannen _/-\o_ , dit was van zo'n een niveau, dat ik jullie niet na 1 seizoen weer terug verwacht, daar moet je met mee kunnen doen in C2.

edit:
andrestouwe schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:38:
Hoppatee *O* *O*
Leuk seizoen, De cup gewonnen, 4e geworden op 4 punten van de nr. 3 en 24 punten voor op de nummer 5. 3e geworden in het TC, snelste Mercedes motor.....

Ohw ja, 2e geworden in de race trouwens, voor ik het vergeet.... *O*
Toch gelukt om de cup te winnen? d:)b

kom ik zo ff een biertje op drinken :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 20:47 ]

• Joss
Recap Doelstelling S30:
Desalniettemin verandert dat mijn doelstelling niet:
- Promotie naar C1 afdwingen (ik mik op de derde plek, niet hoger) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png (4e geworden)
- Één race winnen en met regelmaat op het podium eindigen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (1 winst, 6 podia)
- Top 3 eindigen in het teamkampioenschap (wat natuurlijk niet alleen van mij afhangt) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (2e geworden)

[ Voor 4% gewijzigd door Joss op 25-03-2008 20:48 ]

• Zenit
Joss schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:47:
Recap Doelstelling S30:
Desalniettemin verandert dat mijn doelstelling niet:
- Promotie naar C1 afdwingen (ik mik op de derde plek, niet hoger) [afbeelding] (4e geworden)
- Één race winnen en met regelmaat op het podium eindigen [afbeelding] (1 winst, 6 podia)
- Top 3 eindigen in het teamkampioenschap (wat natuurlijk niet alleen van mij afhangt) [afbeelding] (2e geworden)
Mijn recap is simpel: Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png

doelstelling was lijfsbehoud

• andrestouwe

andrestouwe

Zal ff meedoen:
andrestouwe schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:44:
mijn doelstelling:

Top 5 eindigen (hoe en wat maakt me niet uit, kan met 5e plaatsen of met enkele overwinningen, da zal me aan m'n reet roesten..)
Top 5: Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png(4e plek, 1 winst, 8 podia)

[ Voor 3% gewijzigd door andrestouwe op 25-03-2008 20:57 ]

• brid

brid

Doelstellingen zijn hier ook ruim gehaald, deze race zag er erg goed uit en het lijkt er op dat ik redelijk mee moet kunnen komen in C2.
Ook gezien de resultaten van Bluepanther.

Fincieel is het in ieder geval een goed seizoen, met +1m gemiddeld per race en er komt nog een flinke som aan prijzen geld aan +-4.2M voor het TC en nog eens 11M voor het DC en nog eens 4M of is het 4.8M voor de cup.

Straks eens kijken hoeveel geld ik uit ga geven en wat belasting technisch het beste is.
Fabriek uit breiden of geld laten staan, zal me staf in ieder geval belonen met een lichte training

[ Voor 3% gewijzigd door brid op 25-03-2008 20:57 ]

DIY NAS, Hoofd PC

• BM
  • Laatst online: 19:31

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:25:
Dus op een rijtje:
- In C3 blijven Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
- Enkele punten scoren (word lastig) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
- Auto efficienter maken Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Al met al, goed seizoen :)
Lijfsbehoud bleek uiteindelijk minder moeilijk dan ik had verwacht, en met 12 punten is doelstelling 2 ook wel gehaald :)

Design is aardig vooruit gegaan, de gemiddelde efficiency is niet gigantisch vooruit gegaan, maar laatste paar races heb ik toch een kilo of 12 van mijn design af weten te halen, wat zich moet gaan uitbetalen volgend jaar. Efficiency zit nu net rond de 60 (vooral aero!), en dat wil ik volgend seizoen wat meer gaan uitbalanceren.

Helaas is de laatste race uitgelopen op een klein drama voor Racing for GoT. Ikzelf heb me 1 ronde verrekend, en viel dus 1 ronde voor mijn stop stil zonder brandstof. Een rondje of 15/20 later krijgt Sleepie serieuze motorproblemen, en verliest zo'n 7 seconde per rondje. Verloren race dus.

Volgend seizoen gaan we echt gas geven }) d:)b

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sempy schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:15:
Hm lekker dan... Ik rij al het hele seizoen op 98% revs. Deze race maar voor 99% gegaan, meteen engine failure. Dit was de tweede dit seizoen met een engine betrouwbaarheid van 92% :/

Design stats nog even:
eff: 68
weight: 301kg
cost: ~1.5miljoen

Met de ener slechtste rijder (ex C1-er zonder geld had een random driver die alleen nog slechter was dan mijn rijder) totaal kansloos mee gedaan. Beste plaats was een p12 voor de rest van het seizoen was een p17 een gemiddeld resultaat. Een jonge rijder groeit helaas niet sneller dan een rijder van 32 jaar, had dus achteraf gewoon mijn oude rijder moeten behouden....

Plus punt van dit seizoen is dat ik maar heel weinig geld verloren heb. Daar is het natuurlijk ook fout gegaan, ik had niet zuinig moeten rekenen maar gewoon een alles of niets strategie erop aan nemen. Zo'n strategie werkt blijkbaar bij dit spel.... :'(

Volgend jaar maar weer uit huilen in C3, zal nog lastig gaan worden om daar te winnen met mijn huidige rijder, hoewel ik in S28 wel kampioen werd met een rijder op p9.

Doelstelling om eind van het seizoen in de buurt van de top 10 te finishen in de race dus ook echt absoluut niet gehaald Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• Saev
Hier ook de promotie binnen!

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Het zal wel lastig zijn het hoofd boven water te houden in C2, we zullen zien...

Om ff terug te kijken op mijn doelstelling:
Stand: Top 5. Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (3e)
Races: Minimaal 2 podium plaatsen. Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (4x 3e)
Financieel: +10M Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (+20M en dat zal nog wel meer worden)
Kortom doelstellingen ruimschoots gehaald! Ik kan dus terugkijken op een succesvol seizoen.

[ Voor 29% gewijzigd door Saev op 25-03-2008 21:28 ]

• brid

brid

met hoeveel ging je fabriek eigenlijk acheruit?

kan door nu ongeveer 5m uit tegeven aan de fabriek, 1.5m aan belasting voorkomen.

DIY NAS, Hoofd PC

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:46

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kutzooi, door de paasdagen de laatste race vergeten :'(

Wanneer begint het nieuwe seizoen? :P

Mijn doelstelling:

Niet als laatste eindigen: Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png

*O*

Ben 22e geworden van de 28. Dus waarschijnlijk degradeer ik... -O-

[ Voor 50% gewijzigd door Angeloonie op 25-03-2008 21:41 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Saev
Overigens in mijn laatste race een 4e plaats gescoord en 99% DRP (voor het eerst :D). Had een 3e plaats kunnen zijn, maar een foutje van mijn driver gooide roet in het eten.

• Sanderrr
SanderF1 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:54:
Terug naar C3, achteraf bekijkend was dit niet nodig geweest :(

Concrete doelstellingen:
Promotie naar C2 Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Iedere race minimaal P5 Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Driver ontwikkelen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Auto door-ontwikkelen met meer nadruk op kosten Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Sponsorpakket verbeteren Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Balans terug naar 70M krijgen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Kampioenschap gewonnen, 15 van de 17 races gewonnen met twee keer een tweede plaats erbij. Driver goed ontwikkeld vooral mbt stamina, ontwikkeling van de auto is erg goed gegaan vooral qua gewicht en efficiency, helaas niet erg veel op kosten. Sponsorpakket zit beter in elkaar, betere spreiding, helaas nog niet optimale sponsoraanbiedingen. Helaas was het een duur seizoen qua suppliers in C3 maar de uiteindelijke balans na de reset zal ongeveer 60-65M zijn, prima dus!

C2 here I come! (again :p)

Meteen maar even doelstellingen voor volgend jaar in C2:

Constante P10 finishes, hopelijk af en toe op het podium
Break even spelen
Driver ontwikkelen

[ Voor 61% gewijzigd door Sanderrr op 26-03-2008 12:15 ]

• Sanderrr
Leuke statistics :D

Season 30 statistics – (C1/C2/C3)

Number of promoting managers: 60 (0/12/48)
Number of relegating managers: 77 (6/20/51)

Number of relegating managers with points: 6 (1/2/3)
Relegating manager with most points*: F. Renato (C1) – 5 points

Closest title fight: 1 point (C3G2)
Champion with most points: S. Adams (C3G4) – 166 points
C1 Champion: E. Pranculevičius – 92 points
Average champion points: 123 (92/107.25/128.875)
Managers with clean sweep: 8 (0/1/7)

Closest promotion fight: 0 points (C3G9) (3 second places to 2 second places)
Promoting manager with most points: S. Adams (C3G4) – 166 points
Average minimum points needed to promote: 85.25 (na/80.25/86.5)
Promoting manager with least points: G. Ŝlapaitis – 66 points (C2G1) – 66 points

• lameeuw

lameeuw

Zenit schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:51:
[...]

Mijn recap is simpel: [afbeelding]

doelstelling was lijfsbehoud
sluit ik me helemaal bij aan.

Evaluatie afgelopen seizoen:

Gestart met veel pech (driver error, onderdelen die er om de haverklap mee stopten zeg maar en wat tactische fouten) en aan het einde van het seizoen sta ik met 3 punten op P 17 (laatste met punten) terwijl mijn teamgenoot (nooit wat aan gehad, kreeg geen info terug ;( ) lekker met 118 punten kampioen is geworden (gare colombiaan, komend seizoen gewoon weer een hollandert). Tussendoor nog een paar races wel aardig meegedaan en dus die paar punten gepakt, maar ondertussen wel financieel helemaal aan de grond. Laatste races niet meer getest om zo wat centen te sparen, en de laatste race domweg vergeten te repairen (wou ik nog ff wat laten zien.... ga ik te snel en kom ik er achter na de Q dat ik iets vergeten ben..... :P). Uiteindelijk uitgevallen doordat de driver de auto heel mooi vond staan zo tegen dat betonnen muurtje en dus maar weer een plaatsje achteraan.

Kort samengevat: Een seizoen om heeeeel snel te vergeten, op naar het nieuwe seizoen en dan maar eens wel de doelstelling halen: top 10 in het eindklassement.

EDIT: owh damn, wel 99 % DRP ondanks uitval beurt.... hoogste ooit behaald.

[ Voor 67% gewijzigd door lameeuw op 25-03-2008 22:19 ]

• Zenit
Hmm uit die lijst blijkt ook dat in elke andere C2 groep ik er met 1 punt in was gebleven :N

• Joss
Zenit schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:06:
Hmm uit die lijst blijkt ook dat in elke andere C2 groep ik er met 1 punt in was gebleven :N
Maar had je in elk van die andere groepen dat punt ook gehaald? ;) You'll never know.

• Zenit
Tuurlijk, waarschijnlijk zelfs meer. vooral C2G4 lijkt me een eitje ;)

• Requiem19
Menselijk O menselijk om altijd een externe factor aan te wijzen ;).

• Joss
Ik weet niet of het veel zegt, maar de beste promovendus in de verschillende groepen:

C1G1 - 1e (Edvinas Pranculevičius, 92 pnt)
C2G1 - 5e (Andrew McKendry, 63 pnt)
C2G2 - 1e (Christophe Jauffret, 101 pnt)
C2G3 - 4e (Kristijonas Zaranka, 71 pnt)
C2G4 - 14e (Srecko Koren*, 7 pnt)

Valt op meerdere manieren te interpreteren, of "wij" krijgen hele slechte managers voorgeschoteld, of onze gevestigde orde pakt alle punten.

• Requiem19
In het C1 forum klagen ze dat elk jaar alleen promovendi kampioen worden en dus niet de gevestigde orde. 'Natuurlijk' is dit weer de schuld van de onbalans in het spel en niet vanwege het feit dat er gewoon een hoop goede managers elk jaar naar C1 komen.

• Zenit
Zie je wel, weer een reden! De beste promovendus zit in C2, dus alleen de snelle jongens komen daar terecht ;)

/me begint zicht steeds beter te voelen, als zn marketing boek nog klopt heet dat "cognitieve dissonantie"

edit:

@Requiem: ben ik geheel met je eens, het zou ook onlogisch zijn als de gevestigde orde in C1 blijft winnen.

Tot slot: feli aan alle promovendi!!!

/me taait af

[ Voor 29% gewijzigd door Zenit op 25-03-2008 22:29 ]

• Joss
Zenit schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:26:
Zie je wel, weer een reden! De beste promovendus zit in C2, dus alleen de snelle jongens komen daar terecht ;)

/me begint zicht steeds beter te voelen, als zn marketing boek nog klopt heet dat "cognitieve dissonantie"

@Requiem: ben ik geheel met je eens, het zou ook onlogisch zijn als de gevestigde orde in C1 blijft winnen.
Ik zou juist zeggen dat G2 dan het slechtst is, omdat de gevestigde orde nieteens een "newbee" van het kampioenschap kan houden ;)

• robkamp
Even mijn doelstelling van het afgelopen seizoen.

Staying in the group Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png

Verder 10 keer podium (2 x 1e, 6 x 2e en 2 x 3e) en 90 punten.

3e geworden in de TC (met mij als enige in de punten).

Doel volgende jaar:
  • Niet degraderen
  • Een enkele keer podium
  • Auto ontwikkelen
  • Zonder verlies draaien of een klein beetje winst (anders gaat het toch naar de belasting)
  • Een GoT teammie >:)

[ Voor 60% gewijzigd door robkamp op 25-03-2008 22:36 ]

• Requiem19
Joss schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:29:
[...]

Ik zou juist zeggen dat G2 dan het slechtst is, omdat de gevestigde orde nieteens een "newbee" van het kampioenschap kan houden ;)
Hmm, C1 is inderdaad ook de zwakste groep 8)

• Joss
robkamp schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:29:
Even mijn doelstelling van het afgelopen seizoen.

Staying in the group Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png

Verder 10 keer podium (2 x 1e, 6 x 2e en 2 x 3e) en 90 punten.
Met 90 punten niet in de groep gebleven? :P

• robkamp
Joss schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:38:
[...]

Met 90 punten niet in de groep gebleven? :P
Nee, vervelend, toch? :+

• Grrrrrene
  • Niet online
Grrrrrene schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:02:
Hmm, ik heb dat financiele overzicht hierboven eens ingevuld en aangezien ik dit seizoen voor promotie ga Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png, natuurlijk meer punten ingevuld dan ik afgelopen seizoen heb gehaald. Ik kom toch weer 20-30M in de plus uit Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png, maar goed, ik weet niet of ik waar ga maken wat ik nu hoop te halen :P
Nou, 't is duidelijk dat ik hier de spijker op z'n kop sloeg. Ben tweede geworden dit seizoen. Wat er uit C2 gedegradeerd was, stelde niet zoveel voor om eerlijk te zijn. David Fraser was de enige die enigszins snelheid had, de rest was inactief of traag, geen idee. De grootste concurrenten moesten het afleggen door slechte financieën en Daniel was gewoon te snel. Daarom dus tweede, vrij kleurloos seizoen gereden: te snel voor de rest, te traag voor brid :P
Ach, en uiteindelijk gaat het erom dat je lol hebt en wat dat betreft vermaak ik me prima in C3. Afgelopen seizoen heb ik bijna iedere race een gooi naar het podium kunnen doen, geleerd van m'n fouten enzovoorts... Ik denk dat ik dit seizoen, met een rijder die hoger in de stats staat, beter moet kunnen scoren _en_ geld kan verdienen voor m'n avontuur in C2 Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png.
En dat heb ik dus gedaan. Ik heb inclusief de bonussen (nog niet meegerekend in de analyse aan het begin van het seizoen) zo'n 40M verdiend dit seizoen. Iedere race getest, goede suppliers genomen en af en toe m'n staff getraind. Ik had dus een stuk hoger kunnen staan qua balance, maar ik denk dat ik er ook al wel goed voor sta voor komend seizoen. Als ik me bedenk dat ik een team ben gestart en m'n fabriek ruim heb uitgebreid, heb ik echt veel geld uitgegeven dit seizoen :o

Voor komend seizoen wil ik gewoon overleven in C2. Ik heb nml geen idee wat ik er kan verwachten, maar ik ben nog niet zwaar onder de indruk van wie er uit C2 degraderen :o Fraser maakte wat rare fouten, maar ik denk ook dat C2 steeds competatiever wordt...

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 25-03-2008 22:59 ]

• Sempy
The_FrankO schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:13:
[...]
Hm lekker dan... Ik rij al het hele seizoen op 98% revs. Deze race maar voor 99% gegaan, meteen engine failure. Dit was de tweede dit seizoen met een engine betrouwbaarheid van 92% :/
Hele seizoen op 100% met tussen de 85-90% betrouwbaarheid en een blowup en een kleiner probleem waardoor ik 1,5 sec. per rondje verloor (en desondanks redelijk finishte). Zeker als je tegen degredatie vecht kan je beter elke race risico nemen. Een paar blowups maakt echt niet uit als je dan in de resterende races net dat beetje extra power hebt voor een paar puntjes.

Seizoen 30 doelstelling: Top 12 Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png

plaats kampioenschap: 4e (67 punten)
plaats teamkampioenschap: 2e (111 punten)
aantal podiums: 7 waarvan 2 overwinningen
aantal poles: 1
aantal snelste rondes: 1

Doelstelling makkelijk gehaalt, achteraf lijkt het misschien ook een erg voorzichtig doel maar gezien de 18e plek verleden seizoen had ik dit niet verwacht. Het meest opmerkelijke is dat ik slechts 13 punten in de eerste tien races had (ook door een paar keer dikke pech in goede positie) en in de laatste 7 races gewoon het beste van iedereen gescoord heb met 6 podia en een 4e plek. Schijnbaar dus een goede teststrategie en ook het feit dat ik wat tactischer met de boosts omga zijn de belangrijkste redenen denk ik.

Gelijk maar mijn doelstellingen voor volgend seizoen. Lastig om te bepalen omdat ik niet weet wie er uit C1 bij ons komen en of er net als verleden seizoen van die goede managers uit C3 komen. Aan de andere kant moet ik na komend seizoen zowel een nieuwe driver als een vervanger voor m'n topdesigner, dus het wordt alles of niets:

Doelstellingen S31

- Meestrijden voor promotie naar C1 (top 5)
- Teamkampioenschap winnen (als Requiem dat ook goed vindt ;) )
- Minimaal 2 cuprondes overleven (dus niet zoals afgelopen jaren in de 1e ronde eruit)

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Feli aan teamgenoot voor het winnen van de cup! Nette prestatie! Ik hoop dat we volgend jaar samen voor het TC kunnen strijden! Beviel me prima zo samen dit jaar.

Ik had geen doelstellingen voor S30 omdat ik als 6e was gepromoveerd uit C4 als opvulmateriaal. :P Ik ben vorig seizoen pas na een race of 5 begonnen met F1Time, dus de verbazing was groot toen ik opeens in C3 ingedeeld zat.

Met een 13e plek in C3 en een draak van een rijder, heb ik me gelukkig weten te handhaven. Flink getest om de auto te verbeteren, een nieuwe rijder (met allemaal goede eigenschappen behalve een pole skill van 23 :X 8)7) en een designer van 81 moeten mij helpen komend seizoen bij de top 6 te eindigen. Mocht de pole skill echt doorslaggevend worden volgend seizoen, dan zwaai ik naar mijn nieuwe coureur en haal ik een broer van hem binnen. :)

GoT-Papa clublid

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Review Doelstellingen S30:
Lijkt me duidelijk dat ik afgelopen seizoen absoluut geen potten heb kunnen breken en m'n doelstellingen niet heb kunnen waarmaken:

- Minimaal 5 keer podium, waarvan 2 keer winst Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
geen winst/geen podium
- Totaal aantal van meer dan 60 pnt Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
slecht 43 pnt
- in de top 5 overall Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
slechts 7e overall

Ik reed nu m'n 3e seizoen C2: 1e seizoen (s28) 41 pnt en 7e, vorig seizoen (s29) 35 pnt en 7e en dit seizoen een dikke investering in staff en driver... en weer 7e...

Komend seizoen dus een andere approach: De driver ga ik dumpen (als die optie er komt) aangezien de beste man belachelijk veel kost en niet het gehoopte verschil kan maken... Ik zal dus minder competatief worden komend seizoen en me meer richten op ontwikkeling van de auto met mn 90 designer... en het opbouwen van een gezonde balans...

Doelstellingen (uitgaande dat ik de driver kan dumpen):
- Meer dan 30 punten
- Minimaal 1 podium
- Balans naar 25 mln

• Grrrrrene
  • Niet online
@Luuk: We zullen eens zien hoe brid en ik aan jullie gewaagd zijn komend seizoen :P Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd hoe de verhoudingen komen te liggen als de drivers minder belangrijk worden en de sponsorinkomsten worden gereduceerd/gecorrigeerd :) Dit soort enorme omslagen in het spel maken lange termijn planning toch lastig, want wie hard bezig was met het trainen van z'n jonge, vrij dure coureur, komt nu bedrogen uit, terwijl managers met een goed ontwikkelde auto een voordeel krijgen. Goh, laat dat nou net de oude garde in C1 zijn die een paar seizoenen op ons voorliggen qua ontwikkeling :/

• robkamp
Volgens mijn berekeningen ( 8) ) kom ik volgend seizoen in C2G3. Is er iemand die in C2G3 zit of komt die volgend seizoen met me wil teamen?

Doelstelling van mij is het behalen van de hoge middenmoot. Tweede doelstelling is het voorbereiden van de auto op het seizoen erna om de doorstoot naar C1 te maken :X

• Requiem19
Requiem19 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:57:
Gezien mijn mindere designer ga ik voor een voorzichtige doelstelling:

Top 10 eindklassering - Rond de 30-40 punten - Elke race top 10 - 1,2 podia. Balans opschroeven en S31 (?) flink investeren om mee te strijden voor promotie.
Alle (voorzichtige) doelstellingen gehaald, alleen zoveel verdiend als ik had gewild eerlijk gezegd. Heb nu 10 milj. meer dan aan het begin van het seizoen, terwijl ik op wel 20/30 had gehoopt.
Sempy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 08:37:

- Teamkampioenschap winnen (als Requiem dat ook goed vindt ;) )
Als jij zo doorgaat hoef ik niet eens heel erg m'n best te doen, dan winnen we het sowieso wel :).

Mijn doelstellingen voor S31:

- Sempy bijhouden
- Elke race mee kunnen strijden om podia
- Eerste overwinning in C2
- Eens gluren bij de promotieplekken.

[ Voor 38% gewijzigd door Requiem19 op 26-03-2008 13:57 ]

• Sanderrr
robkamp schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:50:
Volgens mijn berekeningen ( 8) ) kom ik volgend seizoen in C2G3. Is er iemand die in C2G3 zit of komt die volgend seizoen met me wil teamen?

Doelstelling van mij is het behalen van de hoge middenmoot. Tweede doelstelling is het voorbereiden van de auto op het seizoen erna om de doorstoot naar C1 te maken :X
Hoe sta je er nu financieel voor?
Ik ga volgend jaar denk ik weer terug naar C2G1 dus ik zoek ook een teamgenoot ;)

• robkamp
SanderF1 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:15:
[...]

Hoe sta je er nu financieel voor?
Ik ga volgend jaar denk ik weer terug naar C2G1 dus ik zoek ook een teamgenoot ;)
Rond de 10M voor eindejaarsuitkeringen enzovoort, maar na de uitbreiding van de factory. Ik hoef dus geen belasting te betalen :P

[ Voor 5% gewijzigd door robkamp op 26-03-2008 14:36 ]

• Joss
robkamp schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:35:
[...]

Rond de 10M voor eindejaarsuitkeringen enzovoort, maar na de uitbreiding van de factory. Ik hoef dus geen belasting te betalen :P
In tegenstelling tot de ongeveer 40miljoen die ik aan de F1T.I.A. over zal maken :+

• Sanderrr
Prima, dan krijg je nog 10M na het seizoen er bovenop en aan 20M heb je zeker genoeg. Ik heb nu 55M dus ga ongeveer 5M belasting betalen, maar daarna verwacht ik wel 11 + 3,6 + (5*0,8) = 18,6M erbij :)

• robkamp
SanderF1 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:43:
Prima, dan krijg je nog 10M na het seizoen er bovenop en aan 20M heb je zeker genoeg.
Ga je er dan vanuit dat ik minimaal vooraan meedraai, zeg maar vanaf plek 8 of hoger elke race?

[ Voor 16% gewijzigd door robkamp op 26-03-2008 14:48 ]

• Sanderrr
In C2 kun je vanaf P12 break even draaien denk ik, en jouw driver is relatief goedkoop en je onderdelen zijn ook erg goedkoop, dus denk dat jij vanaf P15 misschien al BE draait.

• Dauthi
Joss schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:58:
[...]

Ik ook niet, maar de artikelen in het midden moet je altijd met een flinke korrel zout nemen:
Ik dacht dat je het over het bericht van Brid had, daar is namelijk de grap heel ver te zoeken. Ja de berichten in het midden zijn gewoon uit de duimgezogen verhaaltjes om het interessant te maken. De elektronics was ook slechts een voorbeeld van hoe hard het omhoog is gegaan het afgelopen jaar ;)

Op naar C2 en maar hopen dat ze voor c2 de sponsors niet veranderen ander ben ik weer de lul. Desalniettemin is mijn doel voor S31 om in C2 te blijven en BE te draaien. alles extra is mooi meegenomen ;)

• robkamp
Ik ben op zoek naar een lijstje met suppliers voor C2 van dit seizoen, ervan uitgaande dat ze niet duurder worden kan ik vast een planning maken voor volgend seizoen.

Kan iemand die even knippen en plakken? _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door robkamp op 26-03-2008 17:12 ]

• Dauthi
Gohh dat heb ik de afgelopen maand al 4x gevraagd.
Maar aan het begin van topic 10 staan alle prijzen van C2.

• robkamp
Dauthi schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:13:
Gohh dat heb ik de afgelopen maand al 4x gevraagd.
Maar aan het begin van topic 10 staan alle prijzen van C2.
Thanks!

• Zenit
Wellicht leuk ter info, als degradant uit C2 heb ik afgelopen seizoen break-even gedraaid. Daarbij heb ik "gewoon" wekelijks getest, dus als je niet degradeerd moet je break-even kunnen draaien imho.

• Joss
Zenit schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:53:
Wellicht leuk ter info, als degradant uit C2 heb ik afgelopen seizoen break-even gedraaid. Daarbij heb ik "gewoon" wekelijks getest, dus als je niet degradeerd moet je break-even kunnen draaien imho.
Hangt grotendeels wel af van je personeel (D/D/D met name), maar ik ben het wel met je eens. Vorig seizoen draaide ik break even op P20, maar toen was m'n coureur nog enigszinds betaalbaar :P

• Zenit
Joss schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:58:
[...]

Hangt grotendeels wel af van je personeel (D/D/D met name), maar ik ben het wel met je eens. Vorig seizoen draaide ik break even op P20, maar toen was m'n coureur nog enigszinds betaalbaar :P
Ben ik wel met je eens, ik was het afgelopen seizoen voor D/D/D 4 miljoen per race kwijt. Heb een half miljoen winst gemaakt tot nu toe.

Volgend seizoen ben ik fors meer kwijt en zit ik een niveau lager ... winst maken zal dus een stuk lastiger worden.

• lameeuw

lameeuw

Zenit schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:03:
[...]

Ben ik wel met je eens, ik was het afgelopen seizoen voor D/D/D 4 miljoen per race kwijt. Heb een half miljoen winst gemaakt tot nu toe.

Volgend seizoen ben ik fors meer kwijt en zit ik een niveau lager ... winst maken zal dus een stuk lastiger worden.
Ik zat afgelopen 3 seizoenen aan ongeveer 5,1 mil per race aan D/D/D en ga bezuinigen :P CD en Designer ga ik omlaag van ongeveer 3,4 mil per race naar 1,6 en m'n driver heb ik het contract verlengd dus gaat van 1,6xx naar 2 mil. Nu gaan de skills van CD en designer naar beneden (beide van boven de 70 naar net boven de 60) dus op dat gebied ga ik inleveren, maar ik verwacht wel het hele seizoen gewoon te kunnen testen en zodoende het verlies van dit seizoen op te kunnen vangen. Met testen was ik gestopt om het financieel boven water te kunnen houden.

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Hmmm, stil hier. Ik krijg al afkickverschijnselen. Normaal gesproken had ik vanavond mijn kwalificatie gedaan... Zucht...

Nu ga ik maar leren... bah!

:P

GoT-Papa clublid

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.