Ik doe m'n best! Vorige race een beetje tegengewerkt door verkeerde trackinfo, maar morgen er weer vol tegenaan!Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:32:
@joss Nu moet je ook promoveren hè! Je bent er zo dichtbij.

Gestart als tweede en gefinished met 23 sec. voorsprong!
Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool
M'n eerste podium plek van dit seizoen.
3de geworden na een 6de kwalificatie. Reden een hoop mensen op Softs ipv mediums zo te zien aan de meldingen van tyre wear. Gelukkig bij mij niks en consistent door gereden. Heb nu wel pas 10 pistop crew, misschien slim om dat uit te breiden omdat ik altijd voor 2 stoppers ga. Scheelt me (als ik voor de volledige 20 crew ga) in totaal toch al een 12 seconden.

[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 10-03-2008 15:47 ]
Had mij zeker ook leuk geleken, maar toch nog even geduld hebben. Die ***designer vorig seizoen heeft toch wat meer verschil gemaakt dan gedacht... En met de extreem dure driver dit seizoen kon ik helaas niet het verschil maken wat ik hoopte... (ook dankzij een 4x problemen met de engine)Joss schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:38:
[...]
Ik doe m'n best! Vorige race een beetje tegengewerkt door verkeerde trackinfo, maar morgen er weer vol tegenaan!Ik vind het wel jammer dat jij en PB een beetje zijn afgehaakt voor promotie. Het zag er nog zo goed uit in het begin van het seizoen. Voor jou is het waarschijnlijk wel beter, nog een seizoen bouwen, maar had graag met PB de C1 onveilig willen maken
Conclusie: Laatste upgrade gedaan, aero testen, begin volgend seizoen driver ontslaan en goedkopere driver halen, doorontwikkelen en weer geld terugverdienen... Dan hoop ik volgend seizoen of het seizoen daarop beter te kunnen scoren en evt voor promo te kunnen strijden!
Gefeliciteerd Sjaakkieknwatwort schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:26:
![]()
Mijn eerste overwinning
![]()
Gestart als tweede en gefinished met 23 sec. voorsprong!
Verwijderd
Driver is vanaf volgend seizoen minder bepalend, door een nieuw electronical driving aid system.Luuk_Luchtloper schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:00:
[...]
Had mij zeker ook leuk geleken, maar toch nog even geduld hebben. Die ***designer vorig seizoen heeft toch wat meer verschil gemaakt dan gedacht... En met de extreem dure driver dit seizoen kon ik helaas niet het verschil maken wat ik hoopte... (ook dankzij een 4x problemen met de engine)
Conclusie: Laatste upgrade gedaan, aero testen, begin volgend seizoen driver ontslaan en goedkopere driver halen, doorontwikkelen en weer geld terugverdienen... Dan hoop ik volgend seizoen of het seizoen daarop beter te kunnen scoren en evt voor promo te kunnen strijden!
Mijn 41-jarige driver schopt kont in c4-7, deze is niet extreem duur en een goeie experience.
raceje of 1 a 2 terug had ik iedereen op een minimaal 1 ronde gezet, jammer dat mn tyre in laatste ronde explode en daardoor kwmane ze nog aardig terug.
Woei!
6de geworden na een 10de plek in de kwalificatie.
Prima sessie voor mij in m'n tweede race
6de geworden na een 10de plek in de kwalificatie.
Prima sessie voor mij in m'n tweede race
Na de laatste reply van Tadas ben ik iig volledig tevreden gesteld. Vind het nog wel een beetje jammer dat het belang van de qualy (pole) skill zomaar ineens flink omhoog gaat, maar dat zat er eigenlijk al wel een tijdje aan te komen. Hier Tadas z'n verklaringen (en verandering van mening over driver-aids en lap-reductie):
I guess I need to clarify and explain the reasoning behind some of the changes.
- Ability to sign driver from markets (if that driver is free) with option to "start contract now (do not wait till end of the season, fire my current driver)". Compensation is always equal to salary for 3 races (even if there is less than 3 races left on contract).This change will allow managers to start rebuilding their team easier than it is right now. If you have overestimated your income, you will be able to buy out your driver's contract and get driver that fits your budget and start rebuiliding. No longer you have to wait for his contract to expire and drive boring XX races with only some hope at the end of the tunnel. Actually this brings back fun for those who made a mistake - they only have to pay a contract termination fee.
- All drivers lose 20% of the sum of their primary skills (Concentration, Skill, Speed, Racing Line, Stamina), with only these skills being reduced. Each of these skills will be reduced by some random amount, but not more than 25% of total reduction. I.e. If in total driver loses 60 points, he will not lose more than 15 points (25%) on any single skill.In our previous forum discussions it became clear that "super drivers", besides being totaly unrealistic, are also bad for overall balance of the game. With everyone having pretty much the same drivers (obvious in Class 1), driver management is gone. We have to bring back this element into the game and because many of those super drivers are still young, it is impossible to negate effects of their early and very fast training in any other way than just a simple Skill reduction. It is the same for every single driver in the game and it makes drivers more unique and interesting again.
- All drivers have new hard caps on their skills, training allows to raise these caps, but this is going to happen very very slowly, so not very efficient.
This is necessary so that we do not have super drivers making a comeback. You will be able to see DRP potential of the driver before you sign him, so you will know aproximately how good your driver can get with training and what you can expect from him over time. In case you value some of the primary skills more than others (like concentration for example), there will be a bit of luck involved, because that skill may be capped at a lower leverl than you would like, but as in real life, that is the risk you have to take - driver may be a bit different than what you would like him to be.
- Driver is a bit less important than before (new electronic aids systems reduce driver influence... as announced previously).
This change, compared to this season, will be very small to make sure that driver importance is not reduced too much after driver skill reduction.
- Sponsors get a small tweak to differentiate between classes a bt more.
There is still quite a small gap between upper classes and lower ones income. In C1 hardly anyone is making money, but this is normal - they are fighting very hard and every $ at their disposal goes into trying to get some performance gains. On the other hand, what is bad, is that people in lower classes make a ton of money and after promotion can easily outperform their new group mates. Higher classes will make a bit more money now (or lower - a bit less).
- Driver's Qualification skill becomes more important.
This is POLE of course, because there is no Qualification skill. We are trying to make seconadry skills more important and maybe some will consider even training them. In the near future, you may want to consider other skills such as wet driving worth a training session on two.
- DQP will be removed completely from the game. DRP used in all sessions instead. This means DQP->DRP conversion will no longer exist. Number of practice laps will be reduced to 20 (maybe even 15).
This is a big one. DQP and DRP are quite unique for F1TIME and part of its' identity (for 30 seasons now). However, it has flaws and if some of you remember, once it was already removed for lower classes. The problem here is conversion from DQP to DRP. It is based on a simple process that is however "secred" and must be discovered "blindly" by anyone new to the game. Even smartest people may have problem with it, even more if they overthink it. Imagine, you are new to the game, and you spend hours preparing for the first race, read documentation, help, find 90+% DQP and have decent race strategy, however for few races in a row, the rest of the field easily outperforms you simply because they already know or from their buddies they get information how to convert DQP to DRP. All those hours of work are wastest and you get easily discouraged to continue playing. I know DQP->DRP conversion is source of some small advantage for some very experienced managers over others, beacuse that conversion on the higher end (cloe to 100%) provides some challenges, but it is more based on math at that level and very precise calculations than anything else - not everyone has that knowledge or should need one to be successful.
One of the options was to remove DQP/DRP influence only in C4 (just like in in old F1TIME), but the problem was promotion to C3, where effects of DRP had to be discovered again by new managers who would be getting trashed by their experienced competition. I am willing to remove effects of conversion for the benefit of transparency, clarity and ease of play.
I understand that reduced number of practice laps caused some outrage too, after reading your much appreciated feedback, I must admit that 15 laps reduction is not necessary. I was trying to get everyone push harder in practice and not have everyone racing with 98% DRP, but after review, I think even reduction to 25 laps maximum should be enough.
- Withraces left on the contract, mechanics, engineers, pit crew send you a letter asking for attention to their contracts.
This is very minor and more cosmetic than anything else. People who forget to extend contracts will still find ways to forget it even after notification from staff.
zo mn programma afgewerkt voor de volgende race.
is kijken wat het gaat brengen.
is kijken wat het gaat brengen.
Ook ff P/WU/Q gedaan. Blegh, voel me niet helemaal 100% en dat merk je meteen. DQP gelukkig in de Q nog naar 96% kunnen krijgen, maar ik sta dus 3e, achter David Fraser. Gezien het weer bij ons is het onmoglelijk dat hij lichter is dan ik, dus ik ben gewoon te traag om Daniel bij te houden. Ik weet alleen niet wat ik fout doe 
Overigens vind ik Tadas een beetje inconsequent: aan de ene kant probeert hij het spel wat toegankelijker te maken voor beginners, maar tegelijkertijd wilde hij het aantal P-rondjes reduceren tot misschien wel de helft. Gelukkig gaat dat dus niet door, valt me weer mee, want dan geef je figuren als Oliver Vogel die de berekening van DRP kennen een enorm voordeel

Overigens vind ik Tadas een beetje inconsequent: aan de ene kant probeert hij het spel wat toegankelijker te maken voor beginners, maar tegelijkertijd wilde hij het aantal P-rondjes reduceren tot misschien wel de helft. Gelukkig gaat dat dus niet door, valt me weer mee, want dan geef je figuren als Oliver Vogel die de berekening van DRP kennen een enorm voordeel

[ Voor 35% gewijzigd door Grrrrrene op 10-03-2008 21:17 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Beterschap. Maar dat vind ik dus ook weer zo viessss heGrrrrrene schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:14: Gelukkig gaat dat dus niet door, valt me weer mee, want dan geef je figuren als Oliver Vogel die de berekening van DRP kennen een enorm voordeel
It is much harder to get high DRP in lower classes where drivers have worse reporting skill. (vind ik al een aparte zin, reporting beïnvloed (nu) niet de DQP) More laps means more damage to the car - more expenses (it would be nice if no repair could be done after you start practice (paradepaardje van Oliver Vogel), but then Oliver would have too big advantage).
LOL, vind je het gek? Als je de hele race met een DRP van 70 rijdt, omdat je hem zelf moet vinden in 15 rondjes ofzo, dan kun je je auto wel afschrijven. Ik rijd dan liever 15 extra rondjes voor meer snelheid _en_ minder slijtage 
Maar goed, ik mag dat hele C1-kliekje niet zo en dat heb ik blijkbaar hier en daar wat te duidelijk laten merken, want ze mogen mij ook niet
Interesseert me niks: ik vind dat dat hele instandhouden van de C1-kliek soms wat pijnlijk duidelijk een streven van die groep is.
Maar goed, ik mag dat hele C1-kliekje niet zo en dat heb ik blijkbaar hier en daar wat te duidelijk laten merken, want ze mogen mij ook niet
Het is al haast zeker dat ik naar C2 ga of ik moet de komende races niet scoren en de nr 4 moet altijd 1ste worden en de nr 3 altijd 2e. Dat lijkt me sterk.
Nu sta ik 13 punten achter de nr 1. Het lijkt me leuk om voor de nr 1 plek te gaan, maar ik spaar liever wat geld voor C2. Wat zal ik doen, wat zal ik doen?
Nu sta ik 13 punten achter de nr 1. Het lijkt me leuk om voor de nr 1 plek te gaan, maar ik spaar liever wat geld voor C2. Wat zal ik doen, wat zal ik doen?
Gewoon voor de titel gaan natuurlijk, altijd leuk om een keertje een prijs te winnen. Je kan toch nauwelijks besparen, uiteraard met een 30%-car gaan rijden, maar waarschijnlijk verlies je meer aan prijzengeld dan dat je aan onderdelen bespaart. Bedenk verder dat je volgend seizoen een sponsor meer hebt en de suppliers in C2 goekoper zijn dan die renaults waar iedereen in C3 rondrijdt. Ik draaide verleden seizoen slechts 1 mln verlies op p18 in C2!Kroketje schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:11:
[ Voor 4% gewijzigd door Sempy op 10-03-2008 22:23 ]
dat hele gedoe over die nieuwe regels enzow.... najah, wat ik er van mee heb gekregen is dat mijn driver minder wordt en dat ik minder P-laps mag rijden en dat de pole skill belangrijker wordt (84 op pole qua skill met mijn huidige driver die nog een seizoen blijft dus vind ik niet erg
).... die hele dqp -> drp omzetting kreeg ik af en toe al koppijn van. Laatste race was dqp 82 % maks en de drp kwam ineens op 91 % uit.... wat ik waar goed of verkeerd heb gedaan snap ik nog steeds niet
maar goed, ik zie wel wat het word komend seizoen.
Deze race de dqp weer netjes rond de 95 % maar heel veel gasten zijn sneller in de Q dus ik denk dat er heel veel 3-stops op zachte bandjes komen waar ik op een standaard 2-stop mediums weg ga. Duimen en hopen dat er niks kabloemie doet.
Fijne teammate heb ik trouwens, zolang ik niks doorgeef krijg ik ook helemaal 0 aan info terug, en als ik al wat probeer te overleggen komt er ook 0 terug
Volgend seizoen gewoon weer een hollander opzoeken, en geen Colombiaan
Deze race de dqp weer netjes rond de 95 % maar heel veel gasten zijn sneller in de Q dus ik denk dat er heel veel 3-stops op zachte bandjes komen waar ik op een standaard 2-stop mediums weg ga. Duimen en hopen dat er niks kabloemie doet.
Fijne teammate heb ik trouwens, zolang ik niks doorgeef krijg ik ook helemaal 0 aan info terug, en als ik al wat probeer te overleggen komt er ook 0 terug
[ Voor 13% gewijzigd door lameeuw op 10-03-2008 23:16 ]
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Heb een krappe tactiek voor mijn komende race, tgaat em net wel of net niet worden qua banden. Twee stopper met medium banden, kwam er op uit dat ik 101km per set kan rijden ongeveer met geluk. Mn DQP is slechts 87-88. Dus fingers crossed, en anders is het gewoon jammer, dan weten we dat ook weer 
Heb overigens mijn centjes gezet op de race van volgende week. Kan dan eindelijk mn zware kit die ik gekocht heb vervangen door mijn bijna 40kg lichtere set. (Die ook nog eens beter is). Ik verwacht dus een goede sprong te kunnen maken.
Wat gaat er allemaal gebeuren in the off season eigenlijk? Naast de rule changes. Hoelang zijn er geen races, en wat zijn die cup races eigenlijk precies?
Heb overigens mijn centjes gezet op de race van volgende week. Kan dan eindelijk mn zware kit die ik gekocht heb vervangen door mijn bijna 40kg lichtere set. (Die ook nog eens beter is). Ik verwacht dus een goede sprong te kunnen maken.
Wat gaat er allemaal gebeuren in the off season eigenlijk? Naast de rule changes. Hoelang zijn er geen races, en wat zijn die cup races eigenlijk precies?
Josephus, gefeliciteerd met de pole!
Ik denk dat een hoop managers hun tweede engine upgrade gedaan hebben aangezien ik voor het eerst dit seizoen niet op P1 of P2 sta maar slechts op een schamele P5 op maar liefst 4 tienden van de pole!
Op welke strategie sta jij Josephus?
Ik denk dat een hoop managers hun tweede engine upgrade gedaan hebben aangezien ik voor het eerst dit seizoen niet op P1 of P2 sta maar slechts op een schamele P5 op maar liefst 4 tienden van de pole!
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Ligt helemaal aan het weer eigenlijk, wat dat betreft nemen brid en ik komende race ook een mega-risicoitsgreen schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:06:
Heb een krappe tactiek voor mijn komende race, tgaat em net wel of net niet worden qua banden. Twee stopper met medium banden, kwam er op uit dat ik 101km per set kan rijden ongeveer met geluk. Mn DQP is slechts 87-88. Dus fingers crossed, en anders is het gewoon jammer, dan weten we dat ook weer
40kg??!! Da's nogal een verschilHeb overigens mijn centjes gezet op de race van volgende week. Kan dan eindelijk mn zware kit die ik gekocht heb vervangen door mijn bijna 40kg lichtere set. (Die ook nog eens beter is). Ik verwacht dus een goede sprong te kunnen maken.
Soms is dat een paar dagen tot het seizoen gereset wordt (en dan een week voor de eerste race om sponsors te kiezen e.d.). Dus van laatste race tot eerste race kan zo 's 2 weken duren en dat is dan nog snel, we hebben het trager (en zonder enige communicatie) meegemaaktWat gaat er allemaal gebeuren in the off season eigenlijk? Naast de rule changes. Hoelang zijn er geen races, en wat zijn die cup races eigenlijk precies?

Zo, de 2e upgrade er maar eens in laten zetten. Tot nu toe de pole, maar meneer Jokinen"ik doe alles vlak voor tijd" moet nog. Regenrace op mexico, en m'n coureur heeft het niet zo op regen, dus we zullen zien....Aan de afstelling zal het niet liggen gezien de tijd in de WU(ook regen), en die is niet met een lege tank gereden. Het zal leuk worden om te zien wie voor een 1 of voor een 2 stopper gaan, aangezien fuel load behoorlijk wat impact heeft op de rondetijden. Teamy staat er ook weer goed bij op plekkie 7.
Good luck to you all...
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Je teammie staat op 2-stopper!!SanderF1 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:46:
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Ziet er goed uit voor de komende race, sta redelijk ruim op Pole met 0.4s voorsprong, misschien dat er nog 1 iemand in de buurt kan komen, maar ik verwacht het niet.
Rene staat helaas wat verder naar achter, maar rene heeft meestal geen super qual, dus het komt denk in de race wel weer goed. Ben benieuwd wat de rest van de managers gaat doen. Het verschil is namelijk erg groot met de rest, p4 staat al op 1s+.
Misschien dat ze een strategie gaan gebruiken die rene en ik ook een keer hebben gebruikt, maar ik vermoed dat ze te veel tijd gaan verliezen in het begin van de race.
We hebben deze race in ieder geval wel een leuke strategie, ben benieuwd of hij ook gaat werken en anders hebben we een zeer leerzame les.
Rene staat helaas wat verder naar achter, maar rene heeft meestal geen super qual, dus het komt denk in de race wel weer goed. Ben benieuwd wat de rest van de managers gaat doen. Het verschil is namelijk erg groot met de rest, p4 staat al op 1s+.
Misschien dat ze een strategie gaan gebruiken die rene en ik ook een keer hebben gebruikt, maar ik vermoed dat ze te veel tijd gaan verliezen in het begin van de race.
We hebben deze race in ieder geval wel een leuke strategie, ben benieuwd of hij ook gaat werken en anders hebben we een zeer leerzame les.
Ik ga in ieder geval voor 2 stops. 1 stop was funest voor mijn rondetijden en dus niet rendabel.andrestouwe schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 07:43:
Hoppatee, Racingday!!
![]()
Zo, de 2e upgrade er maar eens in laten zetten. Tot nu toe de pole, maar meneer Jokinen"ik doe alles vlak voor tijd" moet nog. Regenrace op mexico, en m'n coureur heeft het niet zo op regen, dus we zullen zien....Aan de afstelling zal het niet liggen gezien de tijd in de WU(ook regen), en die is niet met een lege tank gereden. Het zal leuk worden om te zien wie voor een 1 of voor een 2 stopper gaan, aangezien fuel load behoorlijk wat impact heeft op de rondetijden. Teamy staat er ook weer goed bij op plekkie 7.
Good luck to you all...
Ik heb wel een goed gevoel over deze race. Mijn rijder lijkt het, ondanks zijn wat lage score op dat gebied, wel naar zijn zin te hebben in de regen hier. DQP helpt ook wel mee met 98%. Daar zat ik al na 4 rondjes aan.
We zullen zien, we zullen zien. Wordt vast een leuke race en wellicht wat extra puntjes om handhaving voor volgend seizoen helemaal veilig te stellen...
Hij zei toch al eerder dat ie door een crash het chassis van de zwarte markt moest halen?Grrrrrene schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 07:21:
[...]
40kg??!! Da's nogal een verschilHeb je vergeten wat onderdelen te vervangen of wat heb je gedaan?

We staan op 5 punten na 2e in het TC en we lopen hard in, ik denk dat je mijn advies wel weetKroketje schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:11:
Het is al haast zeker dat ik naar C2 ga of ik moet de komende races niet scoren en de nr 4 moet altijd 1ste worden en de nr 3 altijd 2e. Dat lijkt me sterk.
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
5e in de Q voorlopig, nog een stuk of 3/4 tegaan. Denk dat ik nog wel een plekje zak, maar dat zien we later wel
Nieuwe regels kan ik goed mee leven nu.
Ben (zoals iedereen) wel blij dat dat hele 15 rondjes P verhaal geschrapt is, want dat was gewoon een onzinnig voorstel. Zonder data is 15 rondjes gewoon te weinig om tot een goede DRP te komen.
Wat de pole-skill betreft heb ik gelukt met m'n driver (die nog een seizoen blijft) met zijn 75 punten daar
Wat minder is .... ik dacht toch echt te weten dat ik mijn Designer en CD een aanbod had gedaan enzo ... maar dat zal ik wel gedroomd hebben ofzo.
Moet ze dus nu nog gaan signen ... en er loopt niet veel soeps meer rond uiteraard
Wat denken jullie ... nog een 'redelijke' (maar ook zeker niet meer dan dat) Desinger en CD signen ... of gewoon voor een random gaan die lekker goedkoop is ?
(Financieel zit ik er warmpjes bij, dus ik hoef het niet echt voor de centen te doen).
Ben (zoals iedereen) wel blij dat dat hele 15 rondjes P verhaal geschrapt is, want dat was gewoon een onzinnig voorstel. Zonder data is 15 rondjes gewoon te weinig om tot een goede DRP te komen.
Wat de pole-skill betreft heb ik gelukt met m'n driver (die nog een seizoen blijft) met zijn 75 punten daar
Wat minder is .... ik dacht toch echt te weten dat ik mijn Designer en CD een aanbod had gedaan enzo ... maar dat zal ik wel gedroomd hebben ofzo.

Moet ze dus nu nog gaan signen ... en er loopt niet veel soeps meer rond uiteraard
Wat denken jullie ... nog een 'redelijke' (maar ook zeker niet meer dan dat) Desinger en CD signen ... of gewoon voor een random gaan die lekker goedkoop is ?
(Financieel zit ik er warmpjes bij, dus ik hoef het niet echt voor de centen te doen).
Gloeiendegloeiende
1 Niklas Jokinen 1:09.738 +0.000 +0.000 4
2 André van der Stouwe 1:09.740 +0.002 +0.002 4
En ik verwacht gewoon dat ie eerder naar binnen moet........
Het wordt toch echt tijd dat de 12 uurs regel wat wordt aangescherpt, hij flikt het namelijk iedere keer.... Sterker nog, hij is zelfs vroeg deze keer.....
Nou ja, ik ga gewoon voor een podium, welke tree zien we dan wel weer...
En ik verwacht gewoon dat ie eerder naar binnen moet........

Het wordt toch echt tijd dat de 12 uurs regel wat wordt aangescherpt, hij flikt het namelijk iedere keer.... Sterker nog, hij is zelfs vroeg deze keer.....
Nou ja, ik ga gewoon voor een podium, welke tree zien we dan wel weer...
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Verwijderd
LOL.....
tijd niet geweest hiero, m'n werk kost te veel vrije tijd
Als ik de veranderingen hier en op f1time allemaal zo lees, had ik volgens mij m'n bejaarde driver wel kunnen houden. DQP/DRP niet zo hoog, maar pole enz. wel..... En het grootste voordeel, het is een cheap ass driver.
Nou ja, eerst zien dan geloven met die veranderingen, want de C1 sekte is veel te machtig in mijn ogen

2 dingen vallen me op :
1: is Grrrrrene ziek ofzo, beetje stil op het f1time forum.... Dat we je volgend seizoen moeten missen is al erg genoeg, maar nu al....
2: Het lijkt me duidelijk dat Tweaking for Holland op een 2 stop soft staat........
ohw, en ehh, het is gelukt...:
*********is 100% of optimal distribution.....,en dat 4x in de WU
Weet je zeker dat random goedkoop is? Je krijgt namelijk een random DE/CD die nu op de markt nog niet is aangekocht, maar die zijn relatief gewoon duur. Je kan (wat mij betreft) beter een laag (je mag een stuk lager dan de vraagprijs bieden op DE/CD) bod uitbrengen en de beste van de slechten zo voor een prikkie op je loonlijst zetten voor 1 seizoen. Zo heb ik het althans gedaan/moeten doen.Sleepie schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:32:
@Roeloffie: Gefeliciteerd! En ja, René voelt zich niet zo goed de laatste tijd.
[ Voor 5% gewijzigd door Joss op 11-03-2008 12:16 ]
Verwijderd
O.K., Grrrrrene, beterschappies dan maar.. Met uw welbehagen kwak ik wel ff een polletje neer.(of iedergeval een poging totJoss schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:16:
@Roeloffie: Gefeliciteerd! En ja, René voelt zich niet zo goed de laatste tijd.
O.K., dat is dus niet een kwestie van simpel C/P zo'n poll, maar ik geloof dat ik het voor elkaar heb
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 13:34 . Reden: toevoeging... ]
Zooo, lekker laat mn P, WU en Q gedaan.... (fijn ff onder werktijd
)
Heb de wagen compleet tot de rand volgedruppeld en ga voor een gokje en de grote 1 stops verrassing in onze race
Edit: Nu natuurlijk hopen dat het gaat werken
Heb de wagen compleet tot de rand volgedruppeld en ga voor een gokje en de grote 1 stops verrassing in onze race
Edit: Nu natuurlijk hopen dat het gaat werken
[ Voor 12% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 11-03-2008 13:38 ]
Bij ons was je met die tijd 19e op de gridandrestouwe schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:49:
Gloeiendegloeiende![]()
Aha, in dat geval inderdaad een laag bod doen op 'the best of the rest'.Joss schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:16:
Weet je zeker dat random goedkoop is? Je krijgt namelijk een random DE/CD die nu op de markt nog niet is aangekocht, maar die zijn relatief gewoon duur. Je kan (wat mij betreft) beter een laag (je mag een stuk lager dan de vraagprijs bieden op DE/CD) bod uitbrengen en de beste van de slechten zo voor een prikkie op je loonlijst zetten voor 1 seizoen. Zo heb ik het althans gedaan/moeten doen.
Bedankt voor de info Joss.
Hele modderstromen!Joss schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:42:
Bij ons was je met die tijd 19e op de gridTenzij er bij jullie regen is in de Q natuurlijk
Eh, nee... gewoon droog en 28 graden...
/me Jopster gaat maar weer verder met ontwikkelen...

Wilde je even laten zien wie er de baas is hier?Joss schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:42:
[...]
Bij ons was je met die tijd 19e op de gridTenzij er bij jullie regen is in de Q natuurlijk
* Luuk_Luchtloper graaft zich alvast in voor een gevecht in C1 met Joss over 2 seizoenen...
Hmmmz ik sta 2e maar wel op een extreem lange eerste stint in mijn 2 stopper. Ik denk dat er redelijk wat mensen op een 1stopper erstaan en degene die voor me staat is gewoon heel veel lichter. Of heeft een engine upgrade gedaan.
IIG heb er zin an Tijd om Kampioen te worden nog 2 punten uitlopen.
IIG heb er zin an Tijd om Kampioen te worden nog 2 punten uitlopen.
Ik vrees dat ik dan alweer weg benLuuk_Luchtloper schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:23:
[...]
Wilde je even laten zien wie er de baas is hier?![]()
* Luuk_Luchtloper graaft zich alvast in voor een gevecht in C1 met Joss over 2 seizoenen...![]()
En ik failliet met een beetje pech...
Verwijderd
Ik stop op drie stops, veel rondjes, korte stoptijd.SanderF1 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:46:
Om even terug te komen op je eerdere post: ik had ook de grootste moeite een fatsoenlijke DQP te vinden en ik verwacht eerlijk gezegd dat veel mensen problemen gaan krijgen met hun DRP. Ik heb nog geen idee wat ik van de race kan verwachten, een puntenfinish moet haalbaar zijn als er geen rare dingen gebeuren.
Van veel mensen die voor jou gekwalificeerd zijn ben ik vrij zeker dat zij op drie stops staan, met die engine upgrade alleen zullen ze niet zo naar voren zijn geschoten.
Verder lezen knul, ik sta op een 2 stop, maar met een langere eerste stint (you know, langer is zwaarder)Joss schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:42:
[...]
En met een natte WU, een droge Q en een natte race, haal je natuurlijk ook niet alles uit je droogweerafstelling....
Maar vooruit, you win, Joss the boss
go catch a grintbak.....lol

Zeg, boer, beetje rustig he
We zien volgend seizoen wel wat je waard bent in C2
Ik wens je wel het aller beste!
We zien volgend seizoen wel wat je waard bent in C2
Ik sta nu derde in de Q op een halve seconde van de nummer 1 (die snel is, maar wss ook op 3 stops staat, ik op 2). En op een duizendste van de nummer 2. Vorige race jammergenoeg vergeten om mijn race orders door te geven, voordeel is dat ik nu geen onderdelen heb hoeven kopen
Ehh, je bedoeld over 2 seizoenen minimaal.... Ik was namelijk niet van plan om te promoveren, en dat gaat ook moeilijk als je 4e staat met 19 punten achterstand tot de top 3Joss schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:33:
Zeg, boer, beetje rustig he![]()
We zien volgend seizoen wel wat je waard bent in C2Ik wens je wel het aller beste!
en ehh, een rustige boer is een dooie boer....
Boe roepen zou nu flauw zijn, niet...?
Dit is mijn doel jij om P3 te ambïeren. Het zal er natuurlijk vanaf hangen hoe sterk de tegenstand is, aan mij zal het alvast niet liggen, want mn DQP ligt tussen 96-99%. 3x99% in Q. 1 x 96%Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:24:
[...]
Dan sta je er helemaal niet slecht voor, met je 9e startpositie. Top 3 finish?
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
En we hebben weer een nieuwe Got winnaar erbij in C2, gefeliciteerd Sempy met een knappe overwinning op ons bijna thuiscircuit. Was even spannend de laatste rondjes, maar die Michelin bandjes waren net niet snel genoeg
.
Eigen race was niet echt goed, zag alleen de laatste 5 rondjes waarin ik 5 seconden te langzaam was. Waarschijnlijk een versnellingsbak probleem of ik heb de verkeerde bandjes gekozen
.
Eigen race was niet echt goed, zag alleen de laatste 5 rondjes waarin ik 5 seconden te langzaam was. Waarschijnlijk een versnellingsbak probleem of ik heb de verkeerde bandjes gekozen
PB Elskamp 'ook' 2e op Spa. Mooie dag
Ik zelf 'slechts' 4e. Eigenlijk de verkeerde strategie gekozen zo lijkt het, ga straks nog ff goed het racereport doorspitten. De #2 in de stand is 1e geworden dus die loopt weer een stuk op met uit, maar ik ben dan weer wel voor de #4 geeindigd, dus op hem loop ik weer uit naar 7 punten geloof ik.
Het blijft iig dus nog wel spannend of ik volgend seizoen C1 rij.
Ik zelf 'slechts' 4e. Eigenlijk de verkeerde strategie gekozen zo lijkt het, ga straks nog ff goed het racereport doorspitten. De #2 in de stand is 1e geworden dus die loopt weer een stuk op met uit, maar ik ben dan weer wel voor de #4 geeindigd, dus op hem loop ik weer uit naar 7 punten geloof ik.
4e worden met een 4 stopper.......dan vraag je er omJoss schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:31:
PB Elskamp 'ook' 2e op Spa. Mooie dag![]()
99% DRP en dan niet verder dan een 9e plek... Triest. Ik heb echt een Katayama als rijder. Het is dat ik hem geen boete kan geven wegens wanpresteren...
1. vlag: Netherlands P.Semper 44 lapsRequiem19 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:16:
En we hebben weer een nieuwe Got winnaar erbij in C2, gefeliciteerd Sempy met een knappe overwinning op ons bijna thuiscircuit. Was even spannend de laatste rondjes, maar die Michelin bandjes waren net niet snel genoeg.
2. vlag: Lithuania V.Bendokas +0.272
Hoezo krap, bijna drie tiende is meer dan genoeg.
Thnx Joss, was een prima race, waarbij ik samen met 2 anderen als enige voor een 1stopper ging en nog in de regen kort op de softs reed... Daarmee toch flink wat luitjes verrastJoss schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:31:
PB Elskamp 'ook' 2e op Spa. Mooie dag![]()
Jammer genoeg werd ik de het 1e deel van de race extreem geblocked, wat mijn kans op de overwinning gekost heeft...
En zeer jammer dat Panther met problemen uitviel (nadat hij eerst al zijn voorvleugel eraf reed). Maar ach, als het toch moet overkomen dan liever beiden in 1 race, dan over 2 verspreid...
Maar dit was een fatsoenlijke race voor mij, op naar de volgende!
Gefeliciteerd met je zege Sempy!!Sempy schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:30:
[...]
1. vlag: Netherlands P.Semper 44 laps
2. vlag: Lithuania V.Bendokas +0.272
Hoezo krap, bijna drie tiende is meer dan genoeg.Ik heb hem zelfs niet hoeven blocken. Volgende race Montreal, een van de favo circuits van m'n driver.
Mijn race vat ik als volgt samen:
Met P12 als resultaat1Blocked by Raivaras Klypsas
1Blocked by Raivaras Klypsas
1Blocked by Raivaras Klypsas
2Blocked by Raivaras Klypsas
3Blocked by Raivaras Klypsas
4Blocked by Raivaras Klypsas
5Blocked by Raivaras Klypsas
5Blocked by Raivaras Klypsas
8Blocked by Raivaras Klypsas
8Blocked by Raivaras Klypsas
9Blocked by Raivaras Klypsas
9Blocked by Raivaras Klypsas
10Blocked by Raivaras Klypsas
10Overtakes Raivaras Klypsas
11Blocked by Mark den Toom
14Blocked by Linas Vasilevičius
14Blocked by Linas Vasilevičius
15Blocked by Linas Vasilevičius
16Blocked by Linas Vasilevičius
17Blocked by Linas Vasilevičius
18Blocked by Linas Vasilevičius
20Blocked by Linas Vasilevičius
21Overtakes Tim Mosmans
25Blocked by Mark den Toom
25Blocked by Mark den Toom
26Blocked by Mark den Toom
27Blocked by Mark den Toom
28Overtakes Antonio Carrasco
33Blocked by Mark den Toom
34Blocked by Mark den Toom
35Blocked by Mark den Toom
36Blocked by Mark den Toom
37Blocked by Mark den Toom
37Blocked by Mark den Toom
38Blocked by Mark den Toom
38Blocked by Mark den Toom
39Blocked by Mark den Toom
40Blocked by Mark den Toom
41Blocked by Mark den Toom
41Blocked by Mark den Toom
42Blocked by Mark den Toom
42Blocked by Mark den Toom
43Blocked by Mark den Toom
Uiteindelijk P2 geworden, schijnbaar was een 1 stop strategie de optimale strategie aangezien die gewonnen heeft, ik zat er 6 seconden achter. Achja, slechtste seizoensresultaat is nu twee keer een P2 
Steven, jij was de snelheid even kwijt?
Josephus: Waarom een 3 stop?
Steven, jij was de snelheid even kwijt?
Josephus: Waarom een 3 stop?
Wow, weer een 1-2 voor brid en mij. Gelukkig was m'n DRP nog 96%, want m'n DQP was brak eigenlijk, dus ik ben er alsnog wel blij mee
Brid deed het met 99% een stuk beter en als ik me niet vergis had ook Roeloffie een erg nette DRP
Door (EINDELIJK) een fout van de nr 1, ben ik mooi dichterbij gekomen op de nr 1 kwa punten en hoef ik niet tegen de nr 1 in de finale van de cup. Nog 5 punten verschil met de nr 1. Moet te doen zijn toch?
Ik was trouwens weer tweede geworden.. De eeuwige tweede plek.
Ik was trouwens weer tweede geworden.. De eeuwige tweede plek.
In een erg spannende race m'n beste finish tot nu toe gehaald in C3.
Lang aan het knokken geweest om P5/P6 met ene meneer Petris. Na de tweede pitstop was ik hem voorbij, vervolgens kwam Marcel zonder fuel te staan
dus lag ik op P4, met Petris in mn versnellingsbak
Vier ronden voor het einde zag ik hem voorbij komen, maar in de allerlaatste ronde kreeg ik hem toch nog te pakken.
Op P4 over de finish dus, zoals gezegd beste resultaat tot nu toe in C3.
Nog een woord van dank namens m'n teamie Marcel. Hij pakte nog net een puntje door jouw uitvallen
Lang aan het knokken geweest om P5/P6 met ene meneer Petris. Na de tweede pitstop was ik hem voorbij, vervolgens kwam Marcel zonder fuel te staan
Nog een woord van dank namens m'n teamie Marcel. Hij pakte nog net een puntje door jouw uitvallen
Komisch Zenit 
Binnenkort ga ik hier eens meedoen als m'n F1Competitie-teampje op de fles gaat. Eigenlijk is dat alleen maar gokwerk en daar baal ik van als een stekker, telkens nét niet enzo
Binnenkort ga ik hier eens meedoen als m'n F1Competitie-teampje op de fles gaat. Eigenlijk is dat alleen maar gokwerk en daar baal ik van als een stekker, telkens nét niet enzo
Zo de Overwinning is weer binnen 
En jaja met 4 races te gaan staat ik 40 punten voor de #2, en dat houdt in dat ik met 11 overwinningen uit 13 races kampioen ben
In het DC staan we 43 punten voor dus ik denk niet dat we dat nog uit handen gaan geven.
Alleen de laatste ronde uit de cup gaat spannend worden, aangezien ik maar 1 motorupgrade gedaan heb.

En jaja met 4 races te gaan staat ik 40 punten voor de #2, en dat houdt in dat ik met 11 overwinningen uit 13 races kampioen ben

In het DC staan we 43 punten voor dus ik denk niet dat we dat nog uit handen gaan geven.
Alleen de laatste ronde uit de cup gaat spannend worden, aangezien ik maar 1 motorupgrade gedaan heb.
In mijn zoektocht op het forum naar tyre wear en upgraden vond ik iemand die dit melde:
Kan ik ook aan die gegevens komen van mijn races of is dat een feature die niet meer bestaat?GP of Monaco - Monaco
78 8.9 liters of fuel left
78 Tyres are wearing out
GP of Magny Cours - France
72 12.6 liters of fuel left
72 Tyres are wearing out
GP of Kyalami - South Africa
72 12.4 liters of fuel left
72 Tyres are wearing out
Ik weet niet hoe oud die data is, maar zonder zijn DRP, de weeromstandigheden, zijn bandenmerk (wear factor), het gekozen type band en z'n pitstopstrategie heb je hier helemaal niks aan
Ze beginnen in de laatste ronde te slijten, tsja, dat heb ik ook wel eens 
Deze info komt gewoon uit je race report, die lange lijst berichten rechts. Zoals ik al zei op irc: schrijf gewoon op wat je ervaring met banden is. Ik doe dat ook (als het interessant is) en zodoende heb ik niet alleen een aardige lijst met ervaringen, ik weet zelfs grofweg wat de wearfunctie is, zodat ik nieuwe situaties redelijk nauwkeurig kan inschatten
Deze info komt gewoon uit je race report, die lange lijst berichten rechts. Zoals ik al zei op irc: schrijf gewoon op wat je ervaring met banden is. Ik doe dat ook (als het interessant is) en zodoende heb ik niet alleen een aardige lijst met ervaringen, ik weet zelfs grofweg wat de wearfunctie is, zodat ik nieuwe situaties redelijk nauwkeurig kan inschatten
[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 12-03-2008 07:00 ]
Prima resultaat!Sleepie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 01:39:
In een erg spannende race m'n beste finish tot nu toe gehaald in C3.
Lang aan het knokken geweest om P5/P6 met ene meneer Petris. Na de tweede pitstop was ik hem voorbij, vervolgens kwam Marcel zonder fuel te staandus lag ik op P4, met Petris in mn versnellingsbak
Vier ronden voor het einde zag ik hem voorbij komen, maar in de allerlaatste ronde kreeg ik hem toch nog te pakken.
Helaas moest Marcel er voor uitvallen, maar nu toch al 3 races op rij punten weten te halen, terwijl ik toch echt een auto heb die compleet uit balans is.
1e race dat beide Racing for GoT auto's punten pakken. Geeft kansen voor volgend seizoen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mooi, dan zouden er weer 4 tweakers bijkomen in C2G3...robkamp schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:01:
Afgelopen race weer 2e geworden. Mooi resultaat, als ik zo doorga volgend seizoen in C2....![]()
Ziet er naar uit dat dat volgend seizoen de nieuwe GoT groep zal worden zo...
Goed bezig! M'n advies om de engine upgrade te doen en aero te testen betaalt zich dus uit? Hoe gaat het met de financien?robkamp schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:01:
Afgelopen race weer 2e geworden. Mooi resultaat, als ik zo doorga volgend seizoen in C2....
Als ik elke keer minimaal 3e blijf worden goed.SanderF1 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:18:
[...] Hoe gaat het met de financien?
Ik zit alleen met de driver skills. Is het handig ivm de wijzigingen om mijn drivers Pole skill te gaan trainen? Mijn driver is 23 en nog niet echt duur. Hij was/is op weg om 'n super driver te worden

[ Voor 7% gewijzigd door robkamp op 12-03-2008 13:39 ]
Verwijderd
Ik vind 99% wel netjes ja...Grrrrrene schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:51:
Wow, weer een 1-2 voor brid en mij. Gelukkig was m'n DRP nog 96%, want m'n DQP was brak eigenlijk, dus ik ben er alsnog wel blij meeBrid deed het met 99% een stuk beter en als ik me niet vergis had ook Roeloffie een erg nette DRP
De volgende keer je niet vergissen met de poll hé
Ik bedoelde meer mijn suggestie om niet iedere race een nieuw chassis, fuel tank en monocoque te kopenrobkamp schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:38:
[...]
Als ik elke keer minimaal 3e blijf worden goed.
Ik zit alleen met de driver skills. Is het handig ivm de wijzigingen om mijn drivers Pole skill te gaan trainen? Mijn driver is 23 en nog niet echt duur. Hij was/is op weg om 'n super driver te worden, in ieder geval voor de regelwijzigingen van seizoen 31.
Concentration is natuurlijk een primaire skill dus van wat je er bij traint verlies je bij de reset 20-25%. Pole trainen lijkt me dus die paar races een aardige optie omdat dat een belangrijke skill lijkt te worden en er geen strafkorting volgt door de nieuwe regels. Dit natuurlijk ervan uitgaande dat je driver niet concentration 30 en pole skill 95 heeft.
Ik zit me nu opeens te bedenken, gaan alle drivers uiteindelijk niet langzaam maar zeker richting waardeloos op deze manier ?
Hoeveel primaire skills heb je ... 5 of 6 zo uit mijn hoofd.
Die gaan dus allen 20-25% achteruit per seizoen ... krijg je dat in 1 seizoen wel bijgetraind ???
Dan zou je dus die 20-25% in 3 races weer erbij moeten trainen (dat maal 6 skills is al 18 races ....), als dat niet lukt zal je driver aan het einde van het seizoen slechter zijn dan aan het einde van het seizoen ervoor ... om vervolgens weer 20-25% achteruit te gaan.
Contracten afsluiten voor langer dan 1 jaar heeft dan dus ook geen zin meer.
(Ik hou de training van mn driver niet per race bij zoals uit bovenstaande blijkt ... moet ik toch eens gaan doen)
Hoeveel primaire skills heb je ... 5 of 6 zo uit mijn hoofd.
Die gaan dus allen 20-25% achteruit per seizoen ... krijg je dat in 1 seizoen wel bijgetraind ???
Dan zou je dus die 20-25% in 3 races weer erbij moeten trainen (dat maal 6 skills is al 18 races ....), als dat niet lukt zal je driver aan het einde van het seizoen slechter zijn dan aan het einde van het seizoen ervoor ... om vervolgens weer 20-25% achteruit te gaan.
Contracten afsluiten voor langer dan 1 jaar heeft dan dus ook geen zin meer.
(Ik hou de training van mn driver niet per race bij zoals uit bovenstaande blijkt ... moet ik toch eens gaan doen)
Verder hoefde ik niet te lezen... Het is eenmalig.Sleepie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:34:
Die gaan dus allen 20-25% achteruit per seizoen ...
Dan heb ik daar dus overheen gelezen, kon ook bijna niet anders.Joss schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:37:
Verder hoefde ik niet te lezen... Het is eenmalig.
Had ik al verteld dat ik kampioen was gewordenDauthi schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 01:54:
Zo de Overwinning is weer binnen

Daar ben ik inderdaad mee gestopt. Het scheelt wel. Ik heb wel voor de zekerheid een chassis/tank/monococque "op de plank".SanderF1 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:22:
[...]
Ik bedoelde meer mijn suggestie om niet iedere race een nieuw chassis, fuel tank en monocoque te kopen
Verder heeft mijn driver geen skill onder de 73

Had ik al gezegd dat mijn rijder nog maar 23 is?
[ Voor 5% gewijzigd door robkamp op 12-03-2008 18:28 ]
Nee, vertel!Dauthi schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:21:
[...]
Had ik al verteld dat ik kampioen was geworden

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool
Hier een pole skill van 97, misschien EEN keertje op trainen dus
Verder ga ik gewoon door met het testen op de belangrijke 6, deze stats gaan eenmalig 20-25% achteruit dus van ieder punt dat je nu extra krijgt hou je er 0,75 van over, valt nog te doen, zeker aangezien 2 skills slechts op 70 zitten.
Nu pas?Dauthi schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:21:
[...]
Had ik al verteld dat ik kampioen was geworden
momenteel 126 punten van de 130 te verzamelen punten en een voorsprong van 69 punten op de nummer 2
[ Voor 4% gewijzigd door Sanderrr op 12-03-2008 18:32 ]
Ik knijp em wel een beetje voor morgen.
Op basis van mn vorige race kwam ik op X km, ik verlang echter X + 5km in een stint van mn banden. Voordeel is wel dat ik denk dat mn DRP een of twee punten hoger is en de temperatuur 12 graden kouder is (18-19 graden)
Dus fingers crossed. Hoe dan ook een wijze les, Ik sta echter wel voorlopig 8ste op de grid, iets wat me verbaasd aangezien ik verder naar achter dacht te staan
Op basis van mn vorige race kwam ik op X km, ik verlang echter X + 5km in een stint van mn banden. Voordeel is wel dat ik denk dat mn DRP een of twee punten hoger is en de temperatuur 12 graden kouder is (18-19 graden)
Dus fingers crossed. Hoe dan ook een wijze les, Ik sta echter wel voorlopig 8ste op de grid, iets wat me verbaasd aangezien ik verder naar achter dacht te staan
[ Voor 10% gewijzigd door itsgreen op 12-03-2008 20:09 ]
Komt wel goed itsgreen. Lagere temperatuur en hogere DQP/DRP zijn _de_ manier om je banden langer mee te laten gaan
Gelukkig heeft nog niemand hier gezien wat mij is overkomen afgelopen race, nota bene op mijn thuiscircuit.

Mooi uitgemikt hoorWes46 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:59:
Gelukkig heeft nog niemand hier gezien wat mij is overkomen afgelopen race, nota bene op mijn thuiscircuit.
Voor iemand die een race gewonnen heeft en een keer 2e is geweest heb je trouwens wel een dramatische reeks zeg: 12e 14e 12e 10e 9e. Hoe komt?
Gelukkig was het 'maar' 1 punt, maar JWisgerhof zal mer balen

Lol, met hakken over de sloot 1 puntje kunnen pakken.
Gestart vanaf P9, gefinished op P8 met +0.254 seconden voorsprong op P9
Gestart vanaf P9, gefinished op P8 met +0.254 seconden voorsprong op P9
Gefeliciteerd met je punt
Volgende keer meer punten? 
Ik heb P/WU/Q gedaan en weet niet helemaal wat ik ervan moet denken. Er staan nog niet zoveel mensen op de grid en ik sta nu 3e. Ik hoop (en denk) dat de nummers 1 en 2 een stopje meer doen, wat opzich niet gek is op dit circuit. Als dat zo is, komt het wel goed
Daniel doet later vanavond de kwalificatie, dus dan heb ik een beter idee hoe ik ervoor sta
Ik heb P/WU/Q gedaan en weet niet helemaal wat ik ervan moet denken. Er staan nog niet zoveel mensen op de grid en ik sta nu 3e. Ik hoop (en denk) dat de nummers 1 en 2 een stopje meer doen, wat opzich niet gek is op dit circuit. Als dat zo is, komt het wel goed
100%, mocht mn auto het houden, dat ik meer punten ga halen.Grrrrrene schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:12:
Gefeliciteerd met je puntVolgende keer meer punten?
Ik heb P/WU/Q gedaan en weet niet helemaal wat ik ervan moet denken. Er staan nog niet zoveel mensen op de grid en ik sta nu 3e. Ik hoop (en denk) dat de nummers 1 en 2 een stopje meer doen, wat opzich niet gek is op dit circuit. Als dat zo is, komt het wel goedDaniel doet later vanavond de kwalificatie, dus dan heb ik een beter idee hoe ik ervoor sta
Mn package upgrade pakt goede winst zo te zien, vleugel afstellingen kunnen niet in halve right?
Ik sta voorlopig 0,4 sec voor op de nr 2 in de qual, wat mij afvraagt of ik wel op een juiste strategie sta?
Als je een 7 stopper hebt, denk ik nietKroketje schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:10:
Ik sta voorlopig 0,4 sec voor op de nr 2 in de qual, wat mij afvraagt of ik wel op een juiste strategie sta?
Je weet toch wat je ronde tijden doen bij verschillende banden/fuel loads?
Zozo, nu al praatjes?itsgreen schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:13:
[...]
Als je een 7 stopper hebt, denk ik niet
Je weet toch wat je ronde tijden doen bij verschillende banden/fuel loads?
Heb een nieuwe persoonlijk DQP recordje gezet in mijn FP, 93-94%. Heb zelfs voor het eerst 'ok' gehad in een sector
En ik ben zelfs weer redelijk solide in de zwarte cijfers
Ik heb nog wel een vraagje, wat is precies het verschil tussen engineers en mechanics? want bij beide staat dat als je 100+ level hebt, ze een uur extra hebben om je auto te repareren.
[ Voor 24% gewijzigd door itsgreen op 13-03-2008 22:28 ]

Het wordt een beetje eentonig zo...Ik heb de snelheid om 4e te worden, hoger eindigen lukt alleen door strategie of uitval van de top 3. Afgelopen race door strategie op het podium gekomen, maar er zijn er 2 gewoon niet bij te houden.
Op zich niet erg, promoveren is mijn doel niet dus eigenlijk is het wel goed zo.
Deze race tot nu toe nog op de 2e plek op de grid, maar "de 2" moeten nog, dus het zal wel plekkie 4 worden.
Nou maar hopen dat mijn afwijkende strategie werkt....
Good luck to you all!!
Het zal voor mij wel weer P10 in de Q worden. 1 voor me zal sowieso wel weer wegvallen omdat hij gaat voor de kwalificatie bonus. Verder wordt het interessant wat men gaat doen met 8mm regen in de eerste 20 minuten, daarna droog en na 78 minuten nog eens 12mm (geloof ik). Moeilijk anticiperen, maar een verrassing zit er wel in, denk ik.
Ben die 9e plekken nu wel een beetje beu. Tijd voor wat meer.
Ben die 9e plekken nu wel een beetje beu. Tijd voor wat meer.
Sinds mijn 2e plaats heb ik geen engine test meer gedaan en dus ook geen upgrade. Ik heb nog 2 upgrades over maar ik heb besloten de rest van het seizoen aero te testen. Daardoor mis ik nu erg veel snelheid tenopzichte van de rest.Joss schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:12:
[...]
Mooi uitgemikt hoor![]()
Voor iemand die een race gewonnen heeft en een keer 2e is geweest heb je trouwens wel een dramatische reeks zeg: 12e 14e 12e 10e 9e. Hoe komt?
Ik was dan 1ronde voor het einde ook super blij dat ik een punt ging pakken, krijg je te zien dat je in de laatste bocht zonder brandstof bent komen te staan

Ik heb een aantal vragen:
Ik heb gisteren de eerste race gehad, nu is me auto een beetje erg kapot. Ik heb gewoon wat mechanics gehuurd om em te repareren. Maar echt helemaal goed heel is de auto niet. Moet je gewoon bijna elke race nieuwe onderdelen maken?
Bij de eerste race had ik bijvoorbeeld mijn Frontwing op 65 staan. de groene balkjes waren dan bij 2 sectors helemaal donker groen en erachter stond 65-65 is dit nu goed of erg slecht? Bij rear wing zette ik em op bijvoorbeeld 50 en dan was het van 0-50 lichtgroen en van 50-100 donker groen. Stelde ik dan 25 in, dan was het van 0 -25 donker groen en daarboven lichtgroen? Kan iemand mij dit principe uitlegen?
We zitten nu 3 races voor het einde, moet ik nu al een nieuwe coureur gaan zoeken. En ook een nieuwe designer en c director?
Ik heb ook het gevoel dat ik niet kan testen ofzo, want als ik op testing druk en daarna op een track gebeurt er niks
Ik heb gisteren de eerste race gehad, nu is me auto een beetje erg kapot. Ik heb gewoon wat mechanics gehuurd om em te repareren. Maar echt helemaal goed heel is de auto niet. Moet je gewoon bijna elke race nieuwe onderdelen maken?
Bij de eerste race had ik bijvoorbeeld mijn Frontwing op 65 staan. de groene balkjes waren dan bij 2 sectors helemaal donker groen en erachter stond 65-65 is dit nu goed of erg slecht? Bij rear wing zette ik em op bijvoorbeeld 50 en dan was het van 0-50 lichtgroen en van 50-100 donker groen. Stelde ik dan 25 in, dan was het van 0 -25 donker groen en daarboven lichtgroen? Kan iemand mij dit principe uitlegen?
We zitten nu 3 races voor het einde, moet ik nu al een nieuwe coureur gaan zoeken. En ook een nieuwe designer en c director?
Ik heb ook het gevoel dat ik niet kan testen ofzo, want als ik op testing druk en daarna op een track gebeurt er niks
[ Voor 7% gewijzigd door _avalanche_ op 14-03-2008 09:48 ]
Ja, iedere race moet je de hardst slijtende onderdelen vervangen. Het heeft bijvoorbeeld weinig zin om je remmen te blijven vervangen, omdat die in een race zo'n 60-70% slijten ofzo. Daar kun je dan al je uren tegenaan gooien om die weer richting de 100% te krijgen, maar gewoon nieuwe remmen kopen is handiger 
En nieuwe coureur zoeken (en c.director en designer) lijkt me verstandig, want anders sta je volgend seizoen zonder en krijg je een random coureur toegewezen en die is meestal niet erg goed
Over die setup-balkjes: je moet in het lichtgroene gebied blijven, donkergroen is wat je rijder heeft afgewezen. Als je dus met alles op 50 rijdt, zal je rijder per sector aangeven of hij hoger of lager dan 50 wil. Als je vervolgens in sector in < 50 moet en in sector 2 > 50, zul je een compromis moeten zoeken (en dat ligt lang niet altijd in het midden!). Kies je vervolgens 25, dan kan het zijn dat je rijder zegt dat hij 25-100 verwerpt, maar ook dat hij 1-25 en 50-100 verwerpt.
Edit: Snel editen he?
Je moet nadat je op een track hebt geklikt ook kiezen _wat_ je gaat testen met dat pull-down menu. Ik kan even geen screenshot maken, omdat ik al getest heb.
En nieuwe coureur zoeken (en c.director en designer) lijkt me verstandig, want anders sta je volgend seizoen zonder en krijg je een random coureur toegewezen en die is meestal niet erg goed
Over die setup-balkjes: je moet in het lichtgroene gebied blijven, donkergroen is wat je rijder heeft afgewezen. Als je dus met alles op 50 rijdt, zal je rijder per sector aangeven of hij hoger of lager dan 50 wil. Als je vervolgens in sector in < 50 moet en in sector 2 > 50, zul je een compromis moeten zoeken (en dat ligt lang niet altijd in het midden!). Kies je vervolgens 25, dan kan het zijn dat je rijder zegt dat hij 25-100 verwerpt, maar ook dat hij 1-25 en 50-100 verwerpt.
Edit: Snel editen he?
[ Voor 63% gewijzigd door Grrrrrene op 14-03-2008 09:50 ]
Pffff, vierde race op rij dat m'n coureur z'n laatste Q-rondje verknalt. Gast, snap dat dan, in die eerste 2 rondjes hoef je van mij echt niet "Damn, that was fast" te zeggen hoor
Constant dat gemess in de eerste bocht van je laatste rondje wordt ik een beetje moe van, scheelt me zo weer minstens een plekkie op de grid
(9e atm)

oh ik weet denk ik al wat het probleem is met niet kunnen testen, de javascript geeft fouten in zowel ie als firefox. Dus dat ga ik maar even ergens anders uitzoeken. Wordt nu al steeds wijzer overal van
Matig is dat, die van mij doet het net andersom. Z'n Q gaat dan nog wel, maar qua starten is ie een ramp en levert dan z'n plaatsje vrolijk in (om vervolgens een race lang geblocked te worden)Joss schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:52:
Pffff, vierde race op rij dat m'n coureur z'n laatste Q-rondje verknalt. Gast, snap dat dan, in die eerste 2 rondjes hoef je van mij echt niet "Damn, that was fast" te zeggen hoorConstant dat gemess in de eerste bocht van je laatste rondje wordt ik een beetje moe van, scheelt me zo weer minstens een plekkie op de grid
(9e atm)
Zal zo zelf ook m'n Q doen. Nog ff op Panther wachten denk ik...
Nog 1 vraagje over de groene balkjes. als ik em dus bijvoorbeeld op 30 zet en in een sector is zowel onder de 30 alles donkergroen als boven de 30 alles donkergroen. Is dit dan de goede setting of totaal verkeerd?Grrrrrene schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:46:
Ja, iedere race moet je de hardst slijtende onderdelen vervangen. Het heeft bijvoorbeeld weinig zin om je remmen te blijven vervangen, omdat die in een race zo'n 60-70% slijten ofzo. Daar kun je dan al je uren tegenaan gooien om die weer richting de 100% te krijgen, maar gewoon nieuwe remmen kopen is handiger
Edit: Snel editen he?Je moet nadat je op een track hebt geklikt ook kiezen _wat_ je gaat testen met dat pull-down menu. Ik kan even geen screenshot maken, omdat ik al getest heb.
Dit topic is gesloten.