Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #11

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.895 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pfff, 6:50 in de ochtend en nog is de boel down :X Zou het echt een serieus probleem zijn of is Tadas even vergeten dat er races waren en dat dat niet zo'n handig moment is voor onderhoud? 8)7

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Het lijkt er op dat de server R.I.P. is, aangezien dat alles offline is.....

ding-dong...wake-up call for mister Bubblefiets, I repeat, wake-up call for mister Bubblefiets....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

(jarig!)
Dit is een lekkere tegenvaller had gehoopt nu de race ff snel te kunnen kijken, maar de server is nu al 12 uur lang down.

@mhans, je lag dacht ik ergens rond p12 in ronde 17

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:52:
Aan downtime kan Tadas toch weinig doen (tripje van Canada naar de server (die nog steeds in Litouwen staat) gaat niet zo snel).
hosten in Litouwen, dan vraag je er bijna om... waarschijnlijk is de prijs/kwaliteits verhouding daar niet helemaal OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:08:
[...]

hosten in Litouwen, dan vraag je er bijna om... waarschijnlijk is de prijs/kwaliteits verhouding daar niet helemaal OK.
Prijs/kwaliteit zal juist wel kloppen..lage prijs en bijbehorende kwaliteit ;) Maar goed, laten we maar eens rustig afwachten wat er nu precies loos is

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, en met 1 server kun je ook 0,0 verklaring geven van de downtime, dus we moeten allemaal in onzekerheid afwachten wat er gaat gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het doet weer wat \o/

Niet lezen als je de race van c3g9 nog live wil zien:
spoiler:
Dat was dus weer een 1-2 voor brid en mij \o/ Ons team heeft bijna 2x zoveel punten als het volgende team...

[ Voor 93% gewijzigd door Grrrrrene op 05-03-2008 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:03
En een mooie p2 op Monaco voor mij, was vooraf een beetje spannend aangezien ik in de Q wel erg veel naar achter stond. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
Is weer een lastige race geworden.

Ik ben in strijd om de titel, maar mijn tegenstander heeft zijn maatje ingehuurd om mij het leven zuur te maken. Hij probeert steeds voor mij te Q. En me dan zolang mogelijk te blocken. En jammer genoeg lijkt dat nog aardig te lukken ook.
Gisteren nog op Indianapolis (Easy overtaking :D) tijdens de eerste 16 ronden geblockt (soms tot zelfs 4 keer per ronde). Ben er dan nog voorbij geraakt in de pits (speciaal een andere strategie gekozen omdat ik wist dat dit ging gebeuren), maar dit is zwaar frustrerend. Op sommige tracks is er gewoon geen ruimte voor die andere strategy...
Soms lukt het me om nog voor hem te qualifyen en dan zit ik safe, maar anders...
Teamgenoot heeft er trouwens ook last van, omdat die 2 ook nog in running zijn voor de team championship...

Zo slecht zijn die overtaking skills van mijn driver nu ook niet hoor (>85) en ik zit nu al op overtaking orders van 75, hoger durf ik echt niet meer te gaan, omdat ik niet kan riskeren dat ik er een vleugeltje af rij.

Iemand tips om dit te omzeilen ?

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Jimster21 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:05:

Zo slecht zijn die overtaking skills van mijn driver nu ook niet hoor (>85) en ik zit nu al op overtaking orders van 75, hoger durf ik echt niet meer te gaan, omdat ik niet kan riskeren dat ik er een vleugeltje af rij.

Iemand tips om dit te omzeilen ?
Overtaking op 75? Ik ben dit seizoen met 20 al twee vleugels kwijtgeraakt. :X

Wat ik zou doen, is zo lang mogelijk wachten met Q en dan proberen net voor je concurrent te Q-en en je niet teveel op die teammaat richten. Die mag dan lekker voor je zitten te blocken, maar dat boeit niet zolang jouw concurrent vlak achter je in het treintje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
OMFG, ik ben gewoon gefinisht met "0.4 liters of fuel left" :X :X En bij de pitstop zat ik ook al op 0L, dus < 0.5L :o Damn zeg, en dan reken ik nog met een marge extra ook :D Sterker nog: ik zat er vooraf over te denken om 's een litertje minder te tanken bij de pitstop, aangezien ik altijd wel met 3-4L over eindig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Woei, 4e plek vast weten te houden. Ben nu dus wel zo goed als zeker dat ik in C3 blijf volgend seizoen.

Maakte het nog wel erg spannend... :o
Ben in ronde 78 zonder fuel komen te staan. Gelukkig is dat de laatste ronde en ben ik dus gewoon als 4e geklasseerd. Had mezelf echt voor de kop geslagen als dit 1 ronde eerder gebeurd was. Weet nu wel dat de fuel berekening nog wat kleine tweaks nodig heeft, dit is wel heel erg on the limit :P

Om het nog leuker te maken, ik reed rond met een auto met een bakkie halfords onderdelen. Was vergeten onderdelen te bestellen. Waarschijnlijk de laatste keer geweest dat ik in deze positie mee kon rijden, aangezien mijn auto flink te zwaar is (vooral de motor).

@Grrrrrene, zie dat ik bij mij 1e en 2e stop ook maar 1 liter over had. En volgens mij had ik oorspronkelijk bij de stop 1 liter minder ingevuld staan, maar had ik dat (voor de zekerheid) toch maar opgehoogt, goede keus zo blijkt nu achteraf.

[ Voor 37% gewijzigd door BM op 05-03-2008 09:32 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

|:( 7(8)7 }:| :r :( 8)7.... is de boel weer online en zit ik ff te kijken, kapt ie er weer mee...

Please, do not push the red button.......damn....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
BM schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:23:

@Grrrrrene, zie dat ik bij mij 1e en 2e stop ook maar 1 liter over had. En volgens mij had ik oorspronkelijk bij de stop 1 liter minder ingevuld staan, maar had ik dat (voor de zekerheid) toch maar opgehoogt, goede keus zo blijkt nu achteraf.
Ja, dat had ik dus ook: had bijna een liter minder genomen in de laatste stint. Had toch ff dramatisch af kunnen lopen :o Inmiddels heb ik het toch zo voor elkaar dat als ik de juiste tactiek kies en niet uitval, ik gewoon 2e word achter brid. We zijn allebei sneller dan de concurrentie en de rijder/auto van brid is gewoon te goed om bij te houden. Het maakt dan ook niet uit of ik 1L meer of minder gebruik, dat gaat niet het verschil maken. Ik denk dat ik maar gewoon op zeker ga spelen de rest van het seizoen :)

En ja, de boel is weer down :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Hij doet het weer, denk dat de server de drukte ff niet aan kon van al de managers die hun resultaat willen zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
Sempy schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:18:
[...]
Overtaking op 75? Ik ben dit seizoen met 20 al twee vleugels kwijtgeraakt. :X
Ik snap dat ook niet helemaal hoor. Mijn teammate rijdt de laatste races zelfs op 100 race order (heeft ook een driver met 100 overtaking skill) maar zelfs die wordt lustig geblocked zonder enige schade op te lopen... Heel dat blocking / overtaking gedoe is me nog vaag hoor...

En ja Ik probeer laat te Qualify'en om er voor te blijven maar het is soms risicovol als F1time er dan es uitgeknikkerd wordt...

Trouwens hebben jullie ook een totale staff cost die zo hoog oploopt ? of ontslaan jullie af en toe dure pitsop crew of zo. Ben aan het punt gekomen dat mijn staff mijn hoogste uitgave kost aan het worden is. Die loonverhogingen van 25% lopen hier erg op....

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Ondanks alles de race toch gewonnen :D
Nog 1 race en het is zeker dat ik gepromoveerd ben *O*

De concurrentie begint trouwens wel dichterbij te komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Hier ook weer gewonnen, nog 5 punten en ik ben zelfs al zeker van het kampioenschap :D

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:18
BM schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 09:23:
Woei, 4e plek vast weten te houden. Ben nu dus wel zo goed als zeker dat ik in C3 blijf volgend seizoen.

Maakte het nog wel erg spannend... :o
Ben in ronde 78 zonder fuel komen te staan. Gelukkig is dat de laatste ronde en ben ik dus gewoon als 4e geklasseerd. Had mezelf echt voor de kop geslagen als dit 1 ronde eerder gebeurd was. Weet nu wel dat de fuel berekening nog wat kleine tweaks nodig heeft, dit is wel heel erg on the limit :P

Om het nog leuker te maken, ik reed rond met een auto met een bakkie halfords onderdelen. Was vergeten onderdelen te bestellen. Waarschijnlijk de laatste keer geweest dat ik in deze positie mee kon rijden, aangezien mijn auto flink te zwaar is (vooral de motor).

Yay, goed gedaan teamie :>
Na mijn blunder (een ronde WU rijden ipv P O-) ) heb ik geen moeite meer gedaan.
Ik heb 30 liter in de tank gemikt, niks gerepareerd en mn bak zo op de baan gepleurd. Jammer natuurlijk, want ik was aan een leuke reeks bezig.

Maar ben blij dat jij die 4de plaats hebt vast kunnen houden, zo ben je meteen zeker voor nog een seizoen C3 volgend jaar en kan "Racing for GoT" in de huidige samenstelling verder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die kosten lopen idd hoog op. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen, maar het lijkt onvermijdelijk om op termijn een roulatiesysteem op te zetten. Alleen zit je dan weer met die trainingskosten, zonder dat zit je met een team dat niets kan.

De race viel weer allezins mee, weer tweede. \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Zo, zoals verwacht in de punten, maar wat meer dan ik eigenlijk had gedacht. Het is een 2e stek geworden, mede met dank aan de nummer 2 in het kampioenschap, die schijnbaar met een behoorlijk onbetrouwbare motor rijd. Hij is in de laatste 3 races 2x uitgevallen met een geplofte motor.....
Congrats aan m'n teamy, hij heeft ook weer punten binnen gehaald, met een 7e stek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:13
Sempy schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:38:
En een mooie p2 op Monaco voor mij, was vooraf een beetje spannend aangezien ik in de Q wel erg veel naar achter stond. *O*
Mooi gereden, je tempo zat er goed in! Ik vond mezelf behoorlijk tegenvallen qua racepace, maar nu ik de racelog bekijk snap ik wel waarom 8)7. Vleugels stonden nog op regenstand... kennelijk scheelt dat toch wel een paar tiende per rondje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:57
Na een goede Q een klote race. Werd in de eerste paar rondes door 4-5 man ingehaald (op Monaco met 50 blocking!) en mn eerste motorproblemen van het seizoen gekregen (dat terwijl ik na de vorige race nog liep te verkondigen geen problemen te hebben met mn <75% reliability) :(

Kortom 17e en nog een plekje gezakt in het klassement, C3 komt toch wel erg dichtbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Ik heb hem alvast voor David Fraser gezet in C3G9. 3x op rij een poll zou ook teveel eer geweest zijn voor hem. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Zenit schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:16:
Na een goede Q een klote race. Werd in de eerste paar rondes door 4-5 man ingehaald (op Monaco met 50 blocking!) en mn eerste motorproblemen van het seizoen gekregen (dat terwijl ik na de vorige race nog liep te verkondigen geen problemen te hebben met mn <75% reliability) :(

Kortom 17e en nog een plekje gezakt in het klassement, C3 komt toch wel erg dichtbij
Als ik in het racelog kijk, dan ga je rond rondje 7/8 opeens 1.12 rijden voor twee rondjes en daarna weer terug naar de 1.10 die iedereen op dat moment reed. Kost je gelijk drie plekken, ik vermoed een foutje van je driver? 50 blocking zegt in zo'n geval niets, want ik was een van de drivers die je inhaalde en had overtaking op nul staan (ik ga geen vleugels riskeren op een circuit waar het onmogelijk is om in te halen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:57:
Zo, zoals verwacht in de punten, maar wat meer dan ik eigenlijk had gedacht. Het is een 2e stek geworden, mede met dank aan de nummer 2 in het kampioenschap, die schijnbaar met een behoorlijk onbetrouwbare motor rijd. Hij is in de laatste 3 races 2x uitgevallen met een geplofte motor.....
Congrats aan m'n teamy, hij heeft ook weer punten binnen gehaald, met een 7e stek...
Mooi resultaat voor het team! *O*

Gefeliciteerd met een mooie 2e plek. Je blijft lekker scoren. Vanavond maar even de race bekijken en kijken hoe eea is gelopen.

Het lijkt er op dat ik volgend seizoen weer gezellig in deze groep mag verblijven. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Zie nu ook waarom ik ineens een plek of 3 terugviel halfweg de race. Mijn rijder vond het nodig om over wat marbles heen te rijden (en de muur niet te raken!) en daardoor in 2 ronden tijd 3 plekken verloren. In totaal 5 sec verloren, terwijl ik 2,x seconde achter de nr3 gefinished ben, beetje jammer :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Laatst online: 28-08 15:08
Zo, flinke downtime geweest dan zeg :X

Maargoed, het draait weer, voorlopig :P . Gefeliciteerd aan de puntenscorers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:46

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

f*ck Q voor de volgende race verknald :X Warmup was met water op de baan en dus in de Q gereden met intermediates op een kurkdroge baan..... beter opletten dus :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
lameeuw schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:59:
f*ck Q voor de volgende race verknald :X Warmup was met water op de baan en dus in de Q gereden met intermediates op een kurkdroge baan..... beter opletten dus :P
Ik snap dat niet hoor, hoor dit wel vaker, je kijkt toch naar je tijden (en relatief aan competitie-genoten) als je bezig bent? Dan merk je toch dat er wat mis is? :+

Anyway, net de P gestart en was eigenlijk na 5 rondjes klaar. Zag dat de setup bijna onveranderd was en de DQP omrekening werkte weer perfect (97% in eerste rondje, daarna 99% voorbij zien komen maar zal wel 97% zijn). Heb het maar bij 10 rondjes gelaten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, dat snap ik ook niet. Als ik een seconde te langzaam ben, OK, dat kan nog komen door een slechte ronde ofzo, maar inters op een droge baan is iets van 3s verschil ofzo? Dan moet er een lampje gaan branden, zou ik zeggen :o Als je dan nog 3x op submit klikt, tsja, dan is er idd geen weg terug :X

@Joss: Maar vind je dat nu zelf ook niet saai vinden? Als ik recente gegevens heb van een baan, is het vinden van de beste DQP-verdeling meestal een eitje en eigenlijk de setup ook.

[ Voor 31% gewijzigd door Grrrrrene op 05-03-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Sempy schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:37:
[...]

Als ik in het racelog kijk, dan ga je rond rondje 7/8 opeens 1.12 rijden voor twee rondjes en daarna weer terug naar de 1.10 die iedereen op dat moment reed. Kost je gelijk drie plekken, ik vermoed een foutje van je driver? 50 blocking zegt in zo'n geval niets, want ik was een van de drivers die je inhaalde en had overtaking op nul staan (ik ga geen vleugels riskeren op een circuit waar het onmogelijk is om in te halen ;) ).
Had de race live gekeken en was me niks opgevallen, maar het race report zegt dit:

Your driver went off line and lost grip for several corners due to dirty tyres

Op Monaco 8)7 ben dus blij dat ie nog verder reedt zonder schade :P

Overigens gefeliciteerd met je 2e plek en fijn dat mn coureur een plekje terug gaf aan je, die had je nog tegoed na je vorige race ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:06:
@Joss: Maar vind je dat nu zelf ook niet saai vinden? Als ik recente gegevens heb van een baan, is het vinden van de beste DQP-verdeling meestal een eitje en eigenlijk de setup ook.
Tuurlijk, maar zo doordeweeks vind ik het wel lekker. Heb eigenlijk nooit zin om de P te starten :X Niet dat je bang hoeft te zijn dat ik binnenkort met F1Time stop, want de races maken elke seconde moeite meer dan waard :P

Trouwens, deze keer iig een verklaring van Tadas, die blijkbaar toch goede contacten onderhoud met diegene die de server(s) beheren.
Tadas Bubelevičius @ F1Time - Forum
(ja, dat is zijn naam echt! geen Driewielerfiets of Bubbelbips)

It seems we had an (in)famous "network cable accident" this time and physical problems could not be solved right away, because people supporting our server were not on site at that time. I have noticed downtime probably about 30 mins after it happened (~8:15pm), but we were lucky it occured at a time, when no order were lost and no harm was done. Network cable was replaced in the morning and the game was back up approx 9:30am (all times F1T server time), so there were 13 hours of downtime. I hope this is not going to repeat, but these things happen from time to time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Mn race was bagger, maar mn nieuwe sponsorcontract wordt ik wel blij van: 20 races en 891.649 per race :D

Dit terwijl ik gemiddeld rond de 400k zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zo heb ik er ook een paar. Erg lekker, helaas loopt de beste over 3 races af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Heej jongens hier ben ik ook weer 8)

Ben lange tijd weggeweest, heb gezien dat er zelfs over mij gepraat is :P Ja het was wel close toen met alles invullen. Was nog een rot circuit ook kon maar tot 88% DQP komen en DRP was hetzelfde. Natuurlijk kleurloos achteraan gereden maar dat maakte me niet zoveel uit, het belangrijkste was ik heb geen geld verloren en alles gaat nog gewoon goed voor volgend jaar. Jan-Willem overigens nog gefeliciteerd met je overwinning. ;)

Afgelopen race was ook al niet al te best maar toch nog een 12e plaats kunnen behalen, nadat ik alweer bijna vergeten was dat ik een wedstrijd had. Maar nu ik weer naar school ga en ik toch weinig beters te doen heb daar zal F1Time weer wat meer naar voren komen denk ik. Misschien kan ik zelfs met een motorupgrade nog wel wat puntjes pakken. Maar dat bekijk ik nog even.

Helaas geen duim gekregen van Joss maar dat was ook wel onmogelijk he, vanaf P17 vertrekken met veel en veel te veel brandstof (Wilde een 3-stopper doen, vertrok met de hoeveelheid brandstof voor een 2-stopper dus moest een beetje rare verdeling van het aantal ronden doen :P )

Nouja op naar de volgende WEDSTRIJD 8)7

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Grrrrrene schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:06:
Tsja, dat snap ik ook niet. Als ik een seconde te langzaam ben, OK, dat kan nog komen door een slechte ronde ofzo, maar inters op een droge baan is iets van 3s verschil ofzo? Dan moet er een lampje gaan branden, zou ik zeggen :o Als je dan nog 3x op submit klikt, tsja, dan is er idd geen weg terug :X

ach, seconde of 4 ofzow.... wordt een inhaalrace op een nogal natte baan :P Je hebt van die dagen..... maar goed, maar eens zien hoe of wat, was een beetje frustratie omdat ik de dqp niet of nauwelijks boven de 80 % kreeg, wat ik ook probeerde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

(jarig!)
Zo de voorbereiding is in grote lijnen ook weer gedaan. met 2 ronden Q al 0.4s 4 ronden 0.650s voorsprong op de nummer 2 :P

Rene, waar blijft je poll en je persbericht? Mensen moeten wel op me kunnen stemmen :p

[ Voor 6% gewijzigd door brid op 06-03-2008 09:48 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfffft 29 rondes gestoeid met een baan waar ik al eerder gereden had ne DQP bleef rond de 91-93% hangen en kreeg het niet voor elkaar..... hoe geen idee maar rondje 30 was ineens 98% ... handjes samenknijpen en hopen op de race.

Heel frappant krijg ik in de Q het niet voor elkaar :( te weinig snelheid in de auto waardoor ik toch nog redelijke ver naar achteren sta voor mijn gevoel met mijn huidige strategie en nieuwe motor achter mijn kuipstoeltje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik sta voorlopig op pole maar moet zeggen dat veel concurrenten nog moeten rijden. Ik ben redelijk zwaar dus ik denk niet dat ik de pole zal behouden. Maar de punten worden verdeeld in de race, nog 5 punten scoren en het kampioenschap is definitief binnen, dan ben ik niet meer in te halen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sanderrr op 06-03-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mooi leermoment dit. 4mm regen en ik rij op mediums ipv intermediates. Ik word aan alle kanten zoek gereden terwijl ik als 7de gekwalificeerd was. (kwali was droog natuurlijk..)
Hopelijk kan ik de schade nog beperken als het in het midden van de race wat droger wordt. -O-

edit: 9de geworden terwijl ik ook motor problemen had, valt nog mee :)

[ Voor 58% gewijzigd door Satch op 06-03-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

ben nu aan het rijden en voorlopig gaat het al gewenst :)

volle tank op P10, verlies alleen 3 secs op de leider en 1 a 2 secs op de rest :)

maar we zijn pas L11 / L63 dus ff afwachten

uh oh, daar gaat mn strategie, mn tires zijn aan het wearen, dat had nog niet gemogen :P dit wordt een ploffertje ;)

en daar ging ie, dit wordt een DNF voor lap 58 gok ik ;)

mmm mn driver lost control. lame. :)

[ Voor 37% gewijzigd door itsgreen op 06-03-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Hmmm ok, dr zijn een paar parts 1% nu bij me door de crash.

Maar hoe vervang ik ze? Ik heb wel al nieuwe spare parts gekocht, maar ik kan die alleen weggooien? hoe zet ik die op de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
itsgreen schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:24:
Hmmm ok, dr zijn een paar parts 1% nu bij me door de crash.

Maar hoe vervang ik ze? Ik heb wel al nieuwe spare parts gekocht, maar ik kan die alleen weggooien? hoe zet ik die op de auto?
Op de Repair pagina, in plaats van uren toe te voegen voor Repair, kan je daar met de drop-down boxjes ook Replace kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Joss schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:26:
[...]

Op de Repair pagina, in plaats van uren toe te voegen voor Repair, kan je daar met de drop-down boxjes ook Replace kiezen.
Ow ok top! Dat werd me totaal niet duidelijk. Is er ook te zien welk effect een uur repairen heeft? En is het nuttig om onderdelen die laag zijn te repairen?

Me chassis is bijv. helemaal gaar, dus die moet ik waarschijnlijk kopen bij de shop, maar ik zie twee prijzen een cheapere en een duurdere in hetzelfde lijstje (dus niet mn eigen fabriek) qua performance lijken ze identiek. Cheapere doen dan?

[ Voor 23% gewijzigd door itsgreen op 06-03-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
itsgreen schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:28:
[...]

Ow ok top! Dat werd me totaal niet duidelijk. Is er ook te zien welk effect een uur repairen heeft? En is het nuttig om onderdelen die laag zijn te repairen?
Hmmm, nee je weet vooraf niet wat een uur repair voor effect heeft (bovendien is het effect van 1 uur bij 0% niet gelijk aan 1 uur bij 95%). Of het nuttig is om onderdelen die een laag% hebben te repareren? Niet echt.

Hou er rekening mee dat een auto van 70% eigenlijk al slecht is. Je moet zo dicht mogelijk bij de 100 willen zitten als je de Q start.
itsgreen schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:28:
Me chassis is bijv. helemaal gaar, dus die moet ik waarschijnlijk kopen bij de shop, maar ik zie twee prijzen een cheapere en een duurdere in hetzelfde lijstje (dus niet mn eigen fabriek) qua performance lijken ze identiek. Cheapere doen dan?
Op het moment maakt dat inderdaad niet uit, kleine bug (of feature, tis maar hoe je het ziet). De bedoeling is dat naarmate je design beter wordt, je wel een keuze hebt in "de shop" (zwarte markt) en dat je dan goedkoop-slecht of duur-minder slecht kan kiezen.

Maar, zoals je wellicht weet, kopen van de markt is niet goed voor je financiele plaatje

[ Voor 35% gewijzigd door Joss op 06-03-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Joss schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:32:
[...]

Hmmm, nee je weet vooraf niet wat een uur repair voor effect heeft (bovendien is het effect van 1 uur bij 0% niet gelijk aan 1 uur bij 95%). Of het nuttig is om onderdelen die een laag% hebben te repareren? Niet echt.

Hou er rekening mee dat een auto van 70% eigenlijk al slecht is. Je moet zo dicht mogelijk bij de 100 willen zitten als je de Q start.

[...]

Op het moment maakt dat inderdaad niet uit, kleine bug (of feature, tis maar hoe je het ziet). De bedoeling is dat naarmate je design beter wordt, je wel een keuze hebt in "de shop" (zwarte markt) en dat je dan goedkoop-slecht of duur-minder slecht kan kiezen.

Maar, zoals je wellicht weet, kopen van de markt is niet goed voor je financiele plaatje
Maar om nou met 1% chassis te rijden is ook weer zo-zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
brid schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:29:

Rene, waar blijft je poll en je persbericht? Mensen moeten wel op me kunnen stemmen :p
Jullie moeten het even zonder persbericht doen, helaas. Ik heb de griep en heb echt helemaal geen zin in F1Time. Gek genoeg gaat het wel erg goed, met een 99% DQP in de P/WU en Q. Ik heb ff snel een poll in elkaar geflanst :)
itsgreen schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:55:
[...]

Maar om nou met 1% chassis te rijden is ook weer zo-zo :)
Klopt, maar wat Joss bedoelt is dat je beter je fabriek kunt laten fabriceren, dat is goedkoper en de resulterende onderdelen zijn normaalgesproken beter :)

[ Voor 28% gewijzigd door Grrrrrene op 06-03-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Heb zojuist een prut quali achter de rug, DQP is amper boven de 90% gekomen en mn coureur heeft er niet 1 fatsoenlijk rondje uit weten te persen. Plekje 13 als voorlopig resultaat, dit terwijl ik een top 10 plek wel gehoopt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Ik sta voorlopig op P6 in mn Q voor maandag. Heb een redelijke strategie denk ik, niet heel bijzonder. De meeste toppers in mn groep hebben al hun Q gedraaid ik denk dat ik rond P10 kom, dat bied genoeg kansen. Heb gelukkig ook nu de nodige part orders gedaan voor de volgende race alvast.

Ik was al redelijk blij met mn 87% DQP, vorige race had ik slechts 57% (wat waarschijnlijk ook verklaard waarom mn bandjes knalde :)) M'n auto is sowieso in veel betere conditie na de Q.

Hoe zit het eigenlijk met engine upgrades, als ik een testsessie doe en ik update mn spec zit de nieuwe spec direct in mn auto?

En als ik geen update van de spec doe, en ik de race daarna weer een test doe, gaat hij dan verder op de resultaten van de eerste test?

Hoe moet ik efficiency interpreteren trouwens? Bij vleugels kan ik me voorstellen dat ie gewoon beter is, meer neerwaartse druk bij minder luchtweerstand, maar efficiency van een monocoque, chassis of fueltank snap ik niet helemaal. Want bij monocoque denk ik aan duurbaarheid maar bij fueltank weer aan verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
itsgreen schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 23:24:
1. Hoe zit het eigenlijk met engine upgrades, als ik een testsessie doe en ik update mn spec zit de nieuwe spec direct in mn auto?

2. En als ik geen update van de spec doe, en ik de race daarna weer een test doe, gaat hij dan verder op de resultaten van de eerste test?

3. Hoe moet ik efficiency interpreteren trouwens? Bij vleugels kan ik me voorstellen dat ie gewoon beter is, meer neerwaartse druk bij minder luchtweerstand, maar efficiency van een monocoque, chassis of fueltank snap ik niet helemaal. Want bij monocoque denk ik aan duurbaarheid maar bij fueltank weer aan verbruik.
1. Ja
2. Ja
3. Goeie vraag eigenlijk. Fueltank, verbruik volgens mij niet, dat is vooral engine gerelateerd, maar misschien dat 1 van de meer ervaren spelers hier antwoord op heeft? Chassis en monocoque heeft misschien wat met het flexen in de bochten te maken, of torsiestijfheid ofzo (geen specialist), maar fueltank.... misschien vloeistof stabilisatie zodat tijdens de bochten de boel netjes horizontaal blijft?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Daar kan niemand antwoord op geven. Toen ik de OP schreef redeneerde ik nog fueltank efficiency = verbruik, maar ik denk inderdaad dat dat niet klopt. We weten wel dat sommige onderdelen belangrijker zijn dan andere (vergis je niet in chassis!). Anyway, hoe hoger de eff., op wat dan ook, hoe sneller je moet (kunnen) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, inderdaad is het vaag dat een brandstoftank ontwikkeld kan worden (dat lijkt me nou juist een redelijk constant en gestandaardiseerd onderdeel in de F1). Efficiency staat voor mij gewoon synoniem aan 'snelheid'. Hoe hoger je efficiency, hoe sneller je gaat. Gewicht is daarin ook een belangrijke, hoewel er genoeg succesvolle F1Time-managers zijn met een auto van 700+ kg :P Zo zie je maar: niemand heeft de ultieme waarheid en er zijn meerdere manieren om aan de top te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, racingday!! *O*
Afgelopen race 2e geworden. Boven verwachting overigens, maar mij hoor je niet klagen.. ;) De komende race hebben zo te zien mijn directe tegenstanders een upgrade uitgevoerd, mijn griek waar ik mee knok gaat ineens weer een stukkie sneller... Het wordt dus tijd om zelf ook maar eens een upgrade te doen...
Ik hoop trouwens niet dat mijn zeer gewaardeerde motorenploffende fin ineens rare dingen gaat doen om niet te promoveren, want daar zit ik zelf financieel ook niet op te wachten..
Aan de andere kant, een leerjaartje C2 kan geen kwaad, ff snuffelen en weer terug naar C3 :9

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 07:30:
Aan de andere kant, een leerjaartje C2 kan geen kwaad, ff snuffelen en weer terug naar C3 :9
Nee, nog even een seizoen wachten. Dan gaan we volgend seizoen gezellig samen, ok? :P

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
8e op de grid so far. Ik zag bij mn laatste rondje een dik rood gedrukte tijd, ik blij want dan zou ik 7e of misschien wel 6e kunnen staan.... Totdat ik het wat nader inspecteerde :P

Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/showhide.png 4 1:22.931 30.361 23.610 28.960
Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/showhide.png 3 1:22.931 30.411 23.610 28.910

Maargoed, 8e dus. Ik las wat op het forum dat ondanks "Easy" overtaking, er op Buenos Aires amper wordt ingehaald. Hoop dat het een fabeltje is, anders sta ik op de verkeerde strategie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Jopster schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:19:
[...]

Nee, nog even een seizoen wachten. Dan gaan we volgend seizoen gezellig samen, ok? :P
Vind ik best, maar dan moeten de 3 boven me geen gekke dingen gaan doen, Jokinen zou wel eens een raar idee kunnen krijgen. Hij heeft een duur seizoen, en zou als hij zo door gaat hij promoveren met minder dan 20 miljoen. Als hij vanaf nu geen punten meer pakt, is Papaioannou hem zo voorbij, en dan moet ik ook nog gaan oppassen om niet 3e te worden. Mocht echter blijken dat mijn aankomende upgrade er voor zorgt dat ik de laatste races top 3 kan rijden, zou ik eventueel volgend seizoen kunnen beginnen met een goeie 30 miljoen. Veel is het niet, maar het zou moeten kunnen werken.....

Ik denk dat ik maar eens per race ga kijken wat ik ga doen....

ff kijken, ik sta nu 3e op de grid, ver achter Papaioannou, en iemand die normaal gesproken rond om de 10e plek rijd (zowiezo een stop meer, of een monsterupgrade). Alleen Yves (alles gewonnen op 1 2e plek na :X ) en Jokinen moeten nog, die laatste heeft zelfs nog helemaal niks gedaan......

Teamy Jopster ziet er ook weer goed uit, maar er moeten er nog wel een paar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ergens een gerucht dat efficiency van je fueltank weleens met je pitstop tijden te maken zou kunnen hebben. Kan logisch zijn hoe makkelijker de benzine erin gaat hoe sneller je klaar bent....

Don't kill me when i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik start weer op de Pole denk ik... Maar goed, sta dan ook wel op een geniale 4 stopper :D

edit: en terwijl ik dit post gooit iemand zn bak voor me :D

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:56:
Vind ik best, maar dan moeten de 3 boven me geen gekke dingen gaan doen, Jokinen zou wel eens een raar idee kunnen krijgen.
Dat idee krijg ik ook een beetje bij hem, al heeft hij de laatste races wel veel pech gehad. Als hij geen top 3 wil eindigen, dan had hij ook gewoon 30 liter brandstof mee kunnen nemen en dan uitvallen, ipv dit. Ik geef hem nog het voordeel van de twijfel. :)
Als hij vanaf nu geen punten meer pakt, is Papaioannou hem zo voorbij, en dan moet ik ook nog gaan oppassen om niet 3e te worden. Mocht echter blijken dat mijn aankomende upgrade er voor zorgt dat ik de laatste races top 3 kan rijden, zou ik eventueel volgend seizoen kunnen beginnen met een goeie 30 miljoen. Veel is het niet, maar het zou moeten kunnen werken.....
Ik gun het je van harte hoor en het is zeker mogelijk. Ik zou zeggen: ga er voor! Zou ik ook doen in jouw geval.
ff kijken, ik sta nu 3e op de grid, ver achter Papaioannou, en iemand die normaal gesproken rond om de 10e plek rijd (zowiezo een stop meer, of een monsterupgrade).
Vorige race stond hij volgens mij ook al vrij hoog in de Q, maar eindigde hij uiteindelijk in de middenmoot. Volgens mij gaat hij meer voor een goede kwalificatie. Iets wat ik overigens niet echt begrijp, maar goed...
Teamy Jopster ziet er ook weer goed uit, maar er moeten er nog wel een paar...
Ik verwacht dan ook weer rond plek 9 te starten. Maar dat is heel wat beter dan eerder dit seizoen. De ontwikkelingen beginnen vruchten af te werpen. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

kolere....

1 vlag: Finland Niklas Jokinen 1:09.680 +0.000 +0.000 4
2 vlag: Greece Thomas Papaioannou 1:09.838 +0.158 +0.158 3
3 vlag: Belgium Lambert Yves 1:10.096 +0.416 +0.258 4
4 vlag: Portugal Pedro Taveira 1:10.673 +0.993 +0.577 4
5 vlag: Netherlands André van der Stouwe 1:10.710 +1.030 +0.037 4

Ik mag toch hopen dat de eerste 2 en nr. 4 op een 3 stopper staan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Hmmz,... tot nu toe 24 man gekwalificeerd, en ik sta samen met teamie op P3 en P4....
Ik heb geen nieuwe upgrades gedaan dus vraag me af waarom ik nu zo ver vooraan sta. Ik zou haast gaan denken dat we als team een foute strategie bedacht hebben ofzo :P

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
9e uiteindelijk op de grid, moet tevreden zijn als ik achter me kijk, maar kan wel janken als ik naar voren kijk (0.9s achter de pole).

Kwam ook weer een Spaanse taxichaffeur in de laatste 5 minuten even Q doen, voor minstens de 5e keer dit seizoen. Geen P, geen WU... Waarom speel je dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, inderdaad. Geldgebrek ofzo?

Daniel en ik staan 1e en 2e op de grid, maar 't gat tussen ons is weer bedroevend groot :( Het is wel duidelijk dat brid vorig seizoen al had moeten promoveren, want hij rijdt iedereen op minstens een halve seconde acterstand per ronde. Er is echt niks wat hem in de weg staat om iedere race tot het eind te winnen, naja, tenzij hij uitvalt ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Nou, straks maar eens zien of de inhaalrace gaat lukken, door dat foutje met banden mag ik voor het eerst helemaal achteraan starten :P

Edit: inhaalrace gaat best aardig :) vanaf P23 naar P11 in zo'n 10 rondjes

[ Voor 22% gewijzigd door lameeuw op 07-03-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Pfff, nou het is bevestigd bij deze. Easy overtaking op Buenos Aires is een onzinverhaal. Ik was 0.6s sneller per rondje dan diegene die (nog steeds) voor me rijdt, maar kom er niet langs. Wat een klote zooi zeg, sorry hoor. Bij strategiebepaling neem ik overtaking altijd mee, als deze dan VOLLEDIG afwijkt (overtaking is eerder impossible dan easy), verneukte dat heel je race als je in een close groep rijdt.

Edit: Nou, eindelijk, één vrij rondje (althans, moest 3 man inhalen tijdens een boost, maar laten we het "vrij" noemen) en meteen de snelste ronde van de race, ondanks dat er mensen op 2 en 3 stops staan. ^#*%! zooi.

[ Voor 21% gewijzigd door Joss op 07-03-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramasha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-01 19:28
Ben ook begonnen met deze game, maar is er ergens een stappenplan om te besluiten wat het verstandigste is? Er zijn zoveel opties kzie door de bomen het bos niet meer haha.

Bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Vierde geworden, die plaats ook pas 5 ronden voor het einde veilig gesteld. Reden is hierboven te lezen. Als overtaking echt "easy" was op Buenos Aires dan had ik (minstens) 2e geweest. Nu zo'n 20-25 seconde verloren omdat ik geblokt, geblokt en geblokt werd. Maarja, dat krijg je er van als zelfs de circuitbeschrijvingen niet meer kloppen.

Hierdoor ook de 2e plek in het kampioenschap kwijt geraakt, maar wel de 3e plek verstevigd. Dit omdat mijn andere concurrenten in hetzelfde schuitje zaten (lees: 1-stopper in de wetenschap van easy overtaking), maar zij werden zelfs nog eerder/langer geblokt omdat ze net een tikkeltje langzamer zijn.

Op naar Mexico City, hopelijk daar wel met de goede strategie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

(jarig!)
Grrrrrene schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:48:
Mjah, inderdaad. Geldgebrek ofzo?

Daniel en ik staan 1e en 2e op de grid, maar 't gat tussen ons is weer bedroevend groot :( Het is wel duidelijk dat brid vorig seizoen al had moeten promoveren, want hij rijdt iedereen op minstens een halve seconde acterstand per ronde. Er is echt niks wat hem in de weg staat om iedere race tot het eind te winnen, naja, tenzij hij uitvalt ofzo :)
Verschil is denk zo groot doordat ik denk net 1 of 2 ronde eerder binnen kom.
Maar een overwinning moet er gewoon in zitten tenzij de auto er mee ophoud, maar als de trend van dit seizoen doorzet is die kans erg klein, maar je weet het nooit

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
*O* *O* *O*

Woohoo, heugdelijke feit!

Na 93 bloedstollende races is het dan eindelijk zo ver:
Drp% 100

*O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Joss schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:04:
*O* *O* *O*

Woohoo, heugdelijke feit!

Na 93 bloedstollende races is het dan eindelijk zo ver:
Drp% 100

*O* *O* *O*
owh very nice :)

Mijn inhaalrace is gestopt op P10 :) niet ontevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Gratz Joss :)

Na onze goede qualificatie zag de race er voor BM en mij lange tijd goed uit.
Helaas was de bandenstrategie net iets te optimistisch. Ik wist dat het close zou zijn, bovendien had ik niet mn beste race qua DQP helaas. Toch de gok genomen om het tweede droge deel in 1 ruk op mediums te rijden, dat bleek zo'n 2 rondjes te ver helaas. De uiteindelijke winnaar had trouwens dezelfde strategie en haalde het wel.
Uiteindelijk 7de voor mn teamie (inclusief motor problemen) en 10de voor mezelf.

Volgens mij had Marcel ergens een rekenfoutje gemaakt deze race? Hij reed wel erg ver achteraan (maar ik heb t begin niet gezien, misschien is daar iets fout gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Vanavond feest in de pitbox van Dipstick Racing want het rijders kampioenschap is binnen :p

De gebruikelijke tegenstanders op een "normale" afstand gereden (>50 seconden) maar er is ineens een manager enorm naar voren gekomen en finisht nu op P2 op slechs 9,6 seconden van mij terwijl deze meestal rond P5 eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:13
Feli Joss, blijft een knappe prestatie :).

Hier een zeer matige race, chronisch gebrek aan tempo gerelateerd aan m'n DRP. Gelukkig scoorde Sempy nog een mooie 3e plek voor het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Gratz Joss en Sander.
Bij mij een spannende race voor de verandering. Iemand koos voor een 1stop en zal waarschijnlijk ook nog een engine upgrade gedaan hebben.
Dus slechts met 2.380s gewonnen.
De #2 in het kampioenschap lag wel bijna 1 min achter, dus over het kampioenschap hoef ik me absoluut geen zorgen te maken :P
Oh en deze race heb ik mijn promotie naar C2 binnen gehaald *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Feli Joss, ik bleef op 98% steken vorige race :)

Wel een mooie 1-2 weer voor brid en mij. Inmiddels kan brid gerust 's uitvallen, dan nog blijft hij 1e in het kampioenschap. De laatste 6 races is hij 1e geworden en de laatste 5 hebben we zelfs een 1-2 gescoord. Ik had dit op voorhand niet verwacht :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Sleepie schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:29:
Volgens mij had Marcel ergens een rekenfoutje gemaakt deze race? Hij reed wel erg ver achteraan (maar ik heb t begin niet gezien, misschien is daar iets fout gegaan).
Dit helpt wel: 1 Lost rear wing while trying to block Kalin de Vos :(

Had blocking al lekker laag staan, maar blijkbaar niet laag genoeg. Dus extra pitstop gemaakt en weer veel brandstof erin en nu droge bandjes, in de REGEN :X

Vandaar dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
MRCL schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:56:
[...]

Dit helpt wel: 1 Lost rear wing while trying to block Kalin de Vos :(

Had blocking al lekker laag staan, maar blijkbaar niet laag genoeg. Dus extra pitstop gemaakt en weer veel brandstof erin en nu droge bandjes, in de REGEN :X

Vandaar dus ;)
Dikke pech dus gewoon...vond je rondetijden al zo vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

andrestouwe schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:36:
kolere....

1 vlag: Finland Niklas Jokinen 1:09.680 +0.000 +0.000 4
2 vlag: Greece Thomas Papaioannou 1:09.838 +0.158 +0.158 3
3 vlag: Belgium Lambert Yves 1:10.096 +0.416 +0.258 4
4 vlag: Portugal Pedro Taveira 1:10.673 +0.993 +0.577 4
5 vlag: Netherlands André van der Stouwe 1:10.710 +1.030 +0.037 4

Ik mag toch hopen dat de eerste 2 en nr. 4 op een 3 stopper staan......
1 en 2 dus toch gewoon op een 2 stop, en teringsnel.... :? Meneer Taveira na zijn 1e stop nooit weer gezien, en voorbij gereden door de nummer 6 op de grid, dus 5e gestart, 5e gefinished...
Tijd om te sleutelen dus... :P

Teamy kwam helaas niet verder dan plek 9.... Better luck next time....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 20:53
Tijdens de qualify van mijn 3e race (brands hatch): 1m07'022 DQP 91% :) goed voor een tot nu toe 6e plaats.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Kom maar niet boven de 85% DQP uit op Indianapolis na de P en W... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Hoeveel is je DQP nog geworden Sander want als je teamie wil ik wel es weten wat je strategie is voor volgende race. Ik ga voor 2-stopper!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

(jarig!)
Rene en ik gaan echt als een trein, competitie kan ons gewoon niet bij houden.
Rene had gewoon 22s voorsprong op de nummer drie en ik weer 22s op rene.

TC is ondertussen al binnen, we hebben 93 punten voorsprong op de nummer 2 die maximaal 90 punten kan scoren. we hebben nu gewoon 2x zoveel punten als de 2de _/-\o_

In het TC sta ik 41 punten voor op de nummer 3, dus promotie is zo goed als zeker, tenzij ik de komende 5 races geen punten score en rene niet de overwinning dan pakt, maar dat is niet de planning

Hopelijk gaat de concurrentie hun engine nog een keer upgraden, anders worden de laatste 5 races erg saai. Kan niet wachten om naar c2 te gaan en daar hopelijk weer de strijd aan te gaan met m'n concurrenten van vorig seizoen(mario rodrikes, Bluepanther en Zaranka) en natuurlijk de overige managers die ooit zijn gepromoveerd vanuit c3g9

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Ja het gaat rete spannend worden in C2G3 volgend jaar. Nou maar hopen dat mijn steeds lichter wordende machine zich er tussen kan boksen.
Btw wat is het gewicht van de Toyota works engine dit jaar?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Zit ff me groep te bekijken. C4G23.

Is het abnormaal dat iemand die net begint, race 9, direct 4 wins aan elkaar rijd?

Lijkt me vrij moeilijk voor iemand die net begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWARQ
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 06:41
itsgreen schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:50:
Is het abnormaal dat iemand die net begint, race 9, direct 4 wins aan elkaar rijd?
Waarom zou het niet kunnen, kans is groot dat de rest ook allemaal beginners zijn in die groep. Tel daarbij nog eens op dat er prutsers tussen zitten en/of inactief zijn.

Of mis ik nu je punt en spreek je je vermoedens uit van een ervaren rot die met een 2e account beginners pest in C4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
itsgreen schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:50:
Zit ff me groep te bekijken. C4G23.

Lijkt me vrij moeilijk voor iemand die net begint.
Wat diegene hierboven zegt, sluit ik me bij aan.

Even een sidenote, DRP% kan hierin een grote rol spelen. Jullie huidige #1 in de stand doet het nog redelijk-goed, maar dan begint het af te zwakken:
1. 88.33%
2. 78.67%
3. 80.78%
4. 56.00% (jij?)
en hij heeft een gemiddelde van 90.00%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Joss schreef op zondag 09 maart 2008 @ 16:11:
[...]

Wat diegene hierboven zegt, sluit ik me bij aan.

Even een sidenote, DRP% kan hierin een grote rol spelen. Jullie huidige #1 in de stand doet het nog redelijk-goed, maar dan begint het af te zwakken:
1. 88.33%
2. 78.67%
3. 80.78%
4. 56.00% (jij?)
en hij heeft een gemiddelde van 90.00%.
Ownee ik bungel ergens achteraan, heb pas 1 race gereden en mn DQP en DRP waren ronduit kut :) Komende race ziet het er iig stuk positiever uit.

Maar daarom juist lijkt het me zo moeilijk om je eerste race meteen alles perfect te hebben. Zeker ook omdat andere mensen al 6 races upgrades hebben kunnen uitvoeren.

Ik hoop met een beetje geluk nog wat punten te kunnen scoren dit seizoen, en volgend jaar voor het podium te strijden, dus voor mij heeft het weinig invloed. Maar het viel me gewoon op.

Nog een vraagje voor de duidelijkheid, DQP gaat om verdeling, dus als je meer DQP te verdelen hebt kun je nauwkeuriger verdelen? En is DQP afhankelijk van je rijder, het circuit of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Eigenlijk staat het antwoord in de OP ;) Volgensmij in de FAQ, maargoed.

Meer DQP is nauwkeuriger verdelen - Ligt er aan hoe je ernaar kijkt. Eigenlijk is het antwoord: nee, omdat hoeveel DQP je ook te verdelen hebt, je kan altijd 100% halen. Aan de andere kant: ja, want 1 "punt" extra heeft minder invloed op je percentage.

Verder is het AANTAL DQP dat je mag verdelen alleen afhankelijk van je coureur. De VERDELING om 100% te halen is afhankelijk van coureur en circuit.

Punten scoren moet zeker lukken als je DQP (snel) onder de knie krijgt. Dan krijg je misschien zelfs al zicht op het podium gezien de (in)competentie van je rivalen.

Maargoed, als die nieuwe bij jullie bijvoorbeeld een broer in het spel heeft die alles al kent en weet hoe het werkt en hem daarbij geholpen heeft, dan kan je snel vooraan meerijden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Dat laatste kan ik beamen: ik heb de strategie van Joss (Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ...") toegepast, met wat extra tips van een ervaren speler, en ik heb ook de omzettingsformule van DQP naar DRP ingefluisterd gekregen.

Mijn eerste race haalde ik meteen een DRP van 93%, en dat was meteen de laagste die ik gehad heb. Ik heb nu een gemiddelde van 96%, en sta vijfde in het klassement, terwijl er een paar ervaren rijders in mijn groep zitten.
Het helpt dat ik wat gegevens (zoals bandenslijtage) van anderen heb gekregen...

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

* Luuk_Luchtloper is weer terug van zijn wintersportuitje...
Zal morgen eens even alle pagina's bijlezen, nog iets bijzonders gemist?

Panther is iig zo vriendelijk geweest om op mijn account te passen en wat puntjes te sprokkelen...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

(jarig!)
Lijst met verwachte aanpassingen voor volgend seizoen staan op de site:

Please note, that these changes are not final, but the only thing that may change them is your feedback in forums, so please if you have something to say - visit forums.
- Ability to sign driver from markets (if that driver is free) with option to "start contract now (do not wait till end of the season, fire my current driver)". Compensation is always equal to salary for 3 races (even if there is less than 3 races left on contract).
- All drivers lose 20% of the sum of their primary skills (Concentration, Skill, Speed, Racing Line, Stamina), with only these skills being reduced. Each of these skills will be reduced by some random amount, but not more than 25% of total reduction. I.e. If in total driver loses 60 points, he will not lose more than 15 points (25%) on any single skill.
- All drivers have new hard caps on their skills, training allows to raise these caps, but this is going to happen very very slowly, so not very efficient.
- Driver is a bit less important than before (new electronic aids systems reduce driver influence... as announced previously).
- Sponsors get a small tweak to differentiate between classes a bt more.
- Driver's Qualification skill becomes more important.
- DQP will be removed completely from the game. DRP used in all sessions instead. This means DQP->DRP conversion will no longer exist. Number of practice laps will be reduced to 20 (maybe even 15).
- With <3 races left on the contract, mechanics, engineers, pit crew send you a letter asking for attention to their contracts.

DQP word dus in z'n totaal afgeschaft, alles gaat werken via DRP.....
Word dus erg makkelijk, oude Drp ff omrekenen en klaar.
Rijders worden tussen seizoenen flink aan gepakt, 20% skill drop met een max van 25% per skill....
FF kort, ik word dus flink genaaid, m'n goede rijder z'n contact verlengd, maar nu verliest hij flink wat skill en als ik de rest lees word het extra moeilijk om hem verder te trainen.

De mogelijkheid om een rijder te kicken en hem 3 races te betalen lijkt me een goede, eindelijk een mogelijkheid om je random driver te kicken.

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Afgelopen race was het weer feest voor mijn team, op het gevreesde Monza waar ik voorgaande seizoenen altijd wel een ramprace had. Ik had bewust licht gekwalificeerd om ook eens een pole te halen. Verder in de race de snelste ronde, en uiteindelijk een nette p3.

Ik ben op zich wel tevreden met de nieuwe rules (als dit het wordt, we hebben wel vaker gezien dat dingen net ff anders werden ;) ). Met name afschaffen van de zinloze DQP>DRP-conversie en het ontslaan van drivers vind ik heel goede uitgangspunten.

- Driver's Qualification skill becomes more important.

Snap ik nu goed dat je pole-skill extra belangrijk wordt? Dan ga we daar maar ff op trainen komende races.

Trouwens een dieptepunt in de sponsorcontracten voor het eerst dat ik in C2 zit een contract dat na onderhandeling (>80 com.manager) niet boven de 400k per race uitkomt. Ik erger me kapot aan die onrealistische randomfactor. Verleden jaar reed ik met 2 puntjes in het achterveld en kreeg ik contracten van 500-750k en nu haal ik al weer m'n derde podium en krijg ik alleen maar waardeloze offers. Mijn vaste sponsorbedrag is nu 500k per race lager en dat gaat nog erger worden als straks m'n laatste dikke contract afloopt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik kan me overal wel in vinden (behalve de practicelaps, want soms heb ik toch echt 20-25 en heel soms 30 rondjes nodig om op 95% te komen. Deze ruikt naar O. Vogel). De DQP->DRP was al eerder aangekondigd, Tadas vond dit nutteloos en in feite heeft ie gelijk. In die post zei hij ook dat hij setup makkelijker wilde maken (maar 1 balkje per onderdeel, dus niet in 3 sectoren). Ben wel blij dat hij dat iig niet heeft doorgevoerd, ookal zouden er dan parameters bij zijn gekomen.

Verder wel een beetje raar om alle driver 20% naar beneden te laten gaan én een hardcap in te voeren én ook nog eens de invloed van drivers te verminderen.

Dat de poleskill belangrijker wordt is logisch, beetje jammer voor mij alleen. Mijn huidige poleskill is nog maar 40 (heb het nooit getraint tot mijn primary skills op 95 zaten), begonnen vanaf 4 poleskill. Nooit getraint omdat het geen invloed had en over 5 races heeft het ineens wel invloed. Maargoed, daar kan ik ook wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Ja ik snap al die driver veranderingen niet hoor. Dit is een beetje een kat in het nauw maakt rare sprongen. Eerst zien dat er een onbalans is qua driver invloed, en dan het systeem radicaal veranderen en volgens mij de onbalans gewoon verplaatsen naar de andere kant. Nu krijgen goede auto's weer een giga voordeel ten opzichte van de drivers.
En welke IDIOOT heeft bedacht om naast de 20% ook nog een randomness in te bouwen to 25%. Hoe bedoel je we gooien alle plannen lekker door de war onder het mom van iedereen die dit spel op langere termijn wil spellen kan de vinger krijgen.

en practice lap reduction is echt een grote nono voor mij, dit is een belachelijk voordeel voor maar 1 of 2 personen Oliver en zijn teammaat. verder niemand.

[ Voor 12% gewijzigd door Dauthi op 10-03-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Zo, even bijgelezen... niet veel gemist verder volgens mij, maar de veranderingen zijn wel redelijk heftig (maar aangekondigd).
Persoonlijk betekend dit dat ik race 1 van het volgend seizoen meteen een nieuwe driver ga halen, die iig flink goedkoper is. Dan maar wat minder goed, maar deze kan dan de laan uit... Gezien de ontwikkelingen qua driver influence ga ik me zeker niet meer scheel betalen...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 20:26
Luuk_Luchtloper schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:47:
Persoonlijk betekend dit dat ik race 1 van het volgend seizoen meteen een nieuwe driver ga halen, die iig flink goedkoper is. Dan maar wat minder goed, maar deze kan dan de laan uit... Gezien de ontwikkelingen qua driver influence ga ik me zeker niet meer scheel betalen...
Dat is mijn conclusie ook, heb een peperdure top driver vanaf volgend jaar voor 3 jaar onder contact. Die gaat denk ik snel de laan weer uit om plaats te maken voor een goedkopere driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Dat van die practice laps had ik overheen gelezen. Op zich niet erg dat ze drp moeilijker willen maken aangezien het merendeel van de ervaren managers toch standaard 90%+ scoort, maar helemaal terug naar misschien zelfs 15 laps is wel te veel van het goede. Beter zou de oude situatie zijn met 15 laps gratis en meer rondjes tegen betaling.

Het wordt op deze manier wel heel onaantrekkelijk om een andere driver te nemen, dit seizoen heb ik voor 15 van de 17 races op voorhand data met een hoge DQP beschikbaar en dus kon ik afgelopen race zelfs volstaan met 5 laps practice (ff juiste omrekening testen). Volgend seizoen ben ik met dezelfde driver en m'n spreadsheet dus verschrikkelijk in het voordeel tov managers die in 15 rondjes van nul af aan een waarde moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Mijn idee heeft het gehaald! :D Eindelijk kun je de driver ontslaan! :D

Helaas denk ik dat de extra kosten om je driver te ontslaan dusdanig laag zijn dat er een te actieve rijdersmarkt komt, ik stelde voor om de optie te hebben het contract aan het einde van het seizoen op te zeggen zodat je dan al op zoek kunt naar een nieuwe driver voor het seizoen erna, weet niet of de oplossing zoals deze nu is een succes gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm drastische veranderingen dus. In andere woorden driver wordt minder belangrijk en auto veel belangrijker. Bovendien zullen drivers flink minder kosten omdat alle verschillen veel miniemer worden.
Gelukkig heb ik wel een goede designer voor 3 jaar nu, die pakken ze me niet af :D

@joss Nu moet je ook promoveren hè! Je bent er zo dichtbij.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.