Hmm, oh ja..volgens mij moet ik dan alsnog werken (krijg je in de wereld van artsen en apothekers, die nemen ook geen vrij). Ik zoek nog steeds GTA 1 voor de PS1, spijt dat ik die ooit verkocht heb. Maar ik vind m wel, doe ik die nog een maandje spelen tot de 29steAdlermann schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:47:
[...]
Werken op Hemelvaartsdag (de dag na kon.dag)...dat is vervelend.
On topic. Ik heb die week vrij, dus ik ga non stop gta iv spelen. GTA is 1 van de redenen dat ik een console heb gekocht(wel een ps3, want ik wilde ook een blu ray spelert)
Verwijderd
Bij Flevogames hebben ze ook retro games, misschien zit het daar tussen. Ik heb een tijd terug een collectors edition gekocht met GTA, GTA London en GTA2.Exorcist schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:51:
[...]
Hmm, oh ja..volgens mij moet ik dan alsnog werken (krijg je in de wereld van artsen en apothekers, die nemen ook geen vrij). Ik zoek nog steeds GTA 1 voor de PS1, spijt dat ik die ooit verkocht heb. Maar ik vind m wel, doe ik die nog een maandje spelen tot de 29ste
Anders moet je even langs de Game Over.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 14:36 ]
Verwijderd
Rockstar heeft GTA 1 én 2 gratis vrijgegeven voor de PC (maakt toch niet zo heel veel uit met de PS1), zie hier: http://www.rockstargames.com/classics/Ik zoek nog steeds GTA 1 voor de PS1, spijt dat ik die ooit verkocht heb.
Jammer stormman, had je wat centjes gescheeld
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 14:38 ]
Ook hier was niets ontopics aan.
[ Voor 101% gewijzigd door TheZeroorez op 06-04-2008 20:03 ]
Elect a clown, expect a circus.
Verwijderd
Is het eigenlijk echt zeker dat wanneer je pre-orderd, dat je het spel daadwerkelijk 29 april in je hand krijgt? Kan me voorstellen dat er een vertraging ontstaat of iets dergelijks als je het het importeert, maar hoe zit het met de Nederlandse winkels zoals Dynabite bijvoobeeld?
En zonder een pre-order kan je het ook de 29e gewoon gaan kopen lijkt mij.
En zonder een pre-order kan je het ook de 29e gewoon gaan kopen lijkt mij.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 15:21 ]
Verwijderd
ik neem aan dat ze niet meer preorders aanemen dan ze kunnen verwerken, dus ik DENK dat je um de 29 hebt, anders is het nut van een pre-order ook weg
Kunnen jullie de topic waarschuwing niet lezen?Slasher schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:47:
[...]
En dit is nuttig voor het topic waarom?
Ik plaats tenminste nog een ontopic reactie, tenminste dat vind ik
Discussies over het spel zelf zijn een stuk boeiender.
Niemand interesseerd het geleuter of je hem de 29e of 30e in huis hebt, of dat je wanneer je vrij hebt om te spelen. Graag gewoon over het spel praten.
Verwijderd
Voor diegenen die hiernaar zochten: officiële PS3 controls van GTA4 plus de kaart van de stad.
http://game-on-game.com/wp-content/uploads/2008/03/00011.jpg
Controls:
http://game-on-game.com/wp-content/uploads/2008/03/0006.jpg
Voor meer:
Hier
Controls:
Voor meer:
Hier
Hét bewijs dat gaming big business is geworden
Goud is geen geld
Tja het is gewoon nu wachten zo nu en dan lekt er iets uit maar ja is het waar of niet waar?Megamind schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:58:
[...]
Kunnen jullie de topic waarschuwing niet lezen?
Discussies over het spel zelf zijn een stuk boeiender.
Niemand interesseerd het geleuter of je hem de 29e of 30e in huis hebt, of dat je wanneer je vrij hebt om te spelen. Graag gewoon over het spel praten.
Feit is dat we pas de 29ste zeker weten wat we krijgen. Op dit moment hebben we gewoon te wachten, er valt dus weinig te discussieren behalve als we de hele "GTA:VC is beter als GTA:SA debat" weer openen.
Denk ggewoon dat tja het wachten het doet. Ben al blij dat we geen ellendig lange discussies hebben over welke versie beter is.
@Frankknoopers
HALO 3 had al mountain dew en Transformers had ook al troep uit. In ieder geval is hebben ze bij Rockstar nog smaak!
[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 06-04-2008 19:37 ]
There is no place like ::1
Ik heb wat kinderactig geneuzel verwijderd. Houd het on-topic. Wie wat besteld heeft of broers heeft is niet echt interessant te noemen.
Is al een tijdje geleden geplaatst.Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 18:47:
Voor diegenen die hiernaar zochten: officiële PS3 controls van GTA4 plus de kaart van de stad.
Controls:
Voor meer:
Hier
Eerste persoon buiten Rockstar die de game heeft uitgespeeld:
http://www.gamesradar.com...-iv/a-2008040412432960029
Verwijderd
Mooi verhaal/interview, zo te horen kun je er genoeg tijd in steken. Vooral ook goed om te horen dat er genoeg vernieuwing in zit tov de voorgaande GTA games.Walkman schreef op maandag 07 april 2008 @ 07:57:
Eerste persoon buiten Rockstar die de game heeft uitgespeeld:
Krijg behoorlijk zin in de game, wel jammer dat ik hem niet voor 13 Mei kan spelen aangezien ik dan pas terug ben van mijn vakantie
Verwijderd
Het ziet er weer geweldig uit
Maar is er trouwens al wat bekend over een evt. PC versie?(Denk het niet Rockstar kennende
)
Ik vind trouwens de hoofdrolspeler van GTA IV heel erg lijken op de 'bad guy' uit Behind Enemy Lines
http://us.movies1.yimg.co...adimir_mashkov/enemy4.jpg
Of ben ik nu maar wat aan het verbeelden
Maar is er trouwens al wat bekend over een evt. PC versie?(Denk het niet Rockstar kennende
Ik vind trouwens de hoofdrolspeler van GTA IV heel erg lijken op de 'bad guy' uit Behind Enemy Lines
http://us.movies1.yimg.co...adimir_mashkov/enemy4.jpg
Of ben ik nu maar wat aan het verbeelden

Verwijderd
Op Gametrailers is er nu een interview over de GTA serie te zien. De onderwerpen die er besproken worden zijn o.a.: bekendheid van de GTA spellenreeks, het geheim van GTA, verschillen tussen X360 en PS3 en in deel 4 (wat nog niet is verschenen) gaan ze over GTA5 speculeren.
Hier.
Hier.
Verwijderd
De pc versie komt toch standaard een jaar of wat meer uit? Ik hoop wel dat ze de extra content van de 360 ook op de pc versie doen. Of gewoon iets anders extra's doen zoals ze met gears of war op de pc hebben gedaan.
Waarom zou het standaard zijn? Er is tot op heden nog niets gemeld over een pc-port.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:39:
De pc versie komt toch standaard een jaar of wat meer uit? Ik hoop wel dat ze de extra content van de 360 ook op de pc versie doen. Of gewoon iets anders extra's doen zoals ze met gears of war op de pc hebben gedaan.
Hier kon uw advertentie staan
Klopt, maar ik zoek ze origineel voor de console (verzamelaarVerwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:38:
[...]
Rockstar heeft GTA 1 én 2 gratis vrijgegeven voor de PC (maakt toch niet zo heel veel uit met de PS1), zie hier: http://www.rockstargames.com/classics/
Jammer stormman, had je wat centjes gescheeld
wat maken die amerikanen toch weer een drukte over dat drunk driving.
Bij GTA3 was het te gewelddadig, je kon mensen vermoorden, auto's stelen, vluchten vd politie, hoeren oppikken ... enz , nu is dat allemaal aanvaard en klagen ze over iets waar elk zinnig mens niet aan begint.
Bij GTA3 was het te gewelddadig, je kon mensen vermoorden, auto's stelen, vluchten vd politie, hoeren oppikken ... enz , nu is dat allemaal aanvaard en klagen ze over iets waar elk zinnig mens niet aan begint.
Verwijderd
dan is ea bij veel gamers dood, en bij mij is ea al dood,
verrekte kl*te bedrijf , ongeloofelijk hoe dat bedrijf zich opstelt
als het waar is natuurlijk
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 18:49 ]
Verwijderd
Dat gedoe over rijden onder invloed slaat nergens op. Ze vinden het ongepast, maar mensen aanrijden en doodschieten is toch ook ongepast en dat wordt toch ook gewoon toegelaten?
Zonder al deze dingen is het geen GTA meer.
Zonder al deze dingen is het geen GTA meer.
Er moet wel een verdomt goede reden komen wil het uitgesteld gaan worden. Ik bedoel alleen de reclamecampagne al die de 29e vermelden is dan compleet weggegooid geld. Alle pre orders die gedaan zijn... ik denk dat het eerder schade oplevert dan betere verkopen. Bovendien is er een contract van 50 miljoen ofzo met Microsoft waar vast en zeker afspraken mee gemaakt zijn. In dat filmpje wat eerder was gepost over de niet al beste financiële administratie van Take Two zal ook wel mee spelen.
Veel mensen hebben juist een hekel aan EA door dit soort berichten. Ik denk dat de helft van de geruchten niet waar is, uit zijn verband gerukt, etc. etc. Het blijft echter wel hangen bij de mensen.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:49:
dan is ea bij veel gamers dood, en bij mij is ea al dood,
Ik zie niet in wat er mis zou zijn met EA. Ze bedienen een grote markt, Sims, Casual games, Sport games (die echt niet allemaal slecht zijn, je moet alleen een jaartje overslaan). Als je inderdaad Fifa 02, 03, 04, 05, 06, 07 en 08 koopt, plus alle toernooi edities, dan zijn de veranderingen te klein. Ik koop er echter 1 in de 2-3 jaar, en dan is het prima. Niemand dwingt je elk jaar een versie te kopen.
EA brengt alpha versies uit en patched ze tot beta versies en laat vervolgens de community's stikken. /jarenlange Battlefield ervaring... patch 1.3 voor bf1942 weet ik nog erg goed, ingebouwde wallhack heeft tot bijna 2 maanden geduurd om 1 lullige console command ongedaan te maken en er een 1.31 aan te hangen, of de superman bug dan... en dan berichten als soon... very soon.. really soon... mijn god, drama 
Voetbal games zou ik niet zo goed weten van EA, maar ieder jaar een nieuw nummertje erop gooien is voor community's als Battlefield een doodsteek. BF2 was imho ook te vroeg uitgegeven, de community van bf1942 was in zijn hoogtij dagen wat betreft het modden etc. en de modders met veel community members verdwenen al snel naar een niet afgemaakte BF2 game waar mijn verhaal van de ellende van alpha en beta versies weer van voor af aan begon.
Er zit geen passie in EA, behalve naar de pijpen dansen van aandeelhouders en winst maken. Is prima wat mij betreft, het is tenslotte een bedrijf. Maar dit soort denken zal een game als GTA niet goed doen. Gaan ze straks miljoenen uit geven aan bekende namen om de voice overs te doen en op de rest moet bezuinigd worden en het moet natuurlijk zo snel mogelijk worden uitgegeven. Nou hoeft dat geen probleem te zijn bij GTA 6 als GTA 5 maar een paar uurtjes speelplezier opleverde, want fans zit dan al weer snakkend te wachten op nieuw content...

Voetbal games zou ik niet zo goed weten van EA, maar ieder jaar een nieuw nummertje erop gooien is voor community's als Battlefield een doodsteek. BF2 was imho ook te vroeg uitgegeven, de community van bf1942 was in zijn hoogtij dagen wat betreft het modden etc. en de modders met veel community members verdwenen al snel naar een niet afgemaakte BF2 game waar mijn verhaal van de ellende van alpha en beta versies weer van voor af aan begon.
Er zit geen passie in EA, behalve naar de pijpen dansen van aandeelhouders en winst maken. Is prima wat mij betreft, het is tenslotte een bedrijf. Maar dit soort denken zal een game als GTA niet goed doen. Gaan ze straks miljoenen uit geven aan bekende namen om de voice overs te doen en op de rest moet bezuinigd worden en het moet natuurlijk zo snel mogelijk worden uitgegeven. Nou hoeft dat geen probleem te zijn bij GTA 6 als GTA 5 maar een paar uurtjes speelplezier opleverde, want fans zit dan al weer snakkend te wachten op nieuw content...
Okee, nu iedereen zijn ei kwijt is, zullen we nu weer back ontopic gaan in plaats van vage vermoedens over de toekomst te spuien? Wel zo gezellig.
Verwijderd
wat een klotespel zeg
ik ga rockstar aanklagen voor mijn persoonlijk failisement
[/endsarcasm]
special edition al behoorlijk lang pre-ordered
eerst een xbox gehaald met alle shizzle erbij, vrees aankomend weekend full hd tv te halen
absoluut geen zin om nóg een keer weet ik hoe lang te wachten voordat het eindelijk op de pc komt, en nu ik ondertussen geen student meer ben...
maar zonder gekheid
can't wait
ik ga rockstar aanklagen voor mijn persoonlijk failisement
[/endsarcasm]
special edition al behoorlijk lang pre-ordered
eerst een xbox gehaald met alle shizzle erbij, vrees aankomend weekend full hd tv te halen
absoluut geen zin om nóg een keer weet ik hoe lang te wachten voordat het eindelijk op de pc komt, en nu ik ondertussen geen student meer ben...
maar zonder gekheid
can't wait
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 20:15 ]
Verwijderd
12 nieuwe multiplayer screens. Erbij moet gezegd worden dat de straten leeg zijn omdat het zou kunnen dat voetgangers en verkeer is uitgezet, wat een optie is die de host kan bepalen. Ook zijn in de multiplayer mode de kwaliteit van de graphics wat verlaagd zodat de game soepeler loopt.
Edit: lol, ik zie dat ik net iets te laat ben met posten, hierboven staan ze dus.
Edit: lol, ik zie dat ik net iets te laat ben met posten, hierboven staan ze dus.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 23:12 ]
Verwijderd
Wat me bij eerdere screens al opviel was het soort 'stained-glass' effect in de verte, een soort hitte-effect. Dit is niet alleen bij de MP screens, maar ook bij die van de SP.
Best lelijk is dat. Grafisch vallen deze screens sowieso een beetje tegen. Vooral de personages zien er al snel blokkerig uit des te verder ze van je verwijderd zijn.
Ik heb nergens gelezen dat de graphics minder zijn in MP, en ik houd toch aardig het nieuws in de gaten. Als je hier een bron van hebt, graag.
Best lelijk is dat. Grafisch vallen deze screens sowieso een beetje tegen. Vooral de personages zien er al snel blokkerig uit des te verder ze van je verwijderd zijn.
Ik heb nergens gelezen dat de graphics minder zijn in MP, en ik houd toch aardig het nieuws in de gaten. Als je hier een bron van hebt, graag.
Ik ben benieuwd of voetgangers en verkeer wel mogelijk is in de multiplayer. Hoe krijg je dat in godsnaam synchroon op 16 playstations? Want ik neem aan dat verkeer en voetgangers dan ook bij iedereen hetzelfde is.
Morgen komen de multiplayer previews op verschillende gamingsites mischien dat ze hier dan wat meer over vertellen.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:29:
[ Voor 46% gewijzigd door Kimo op 07-04-2008 23:34 ]
Ik wil best wat inleveren kwa graphics, als ik er een uitmuntende gameplay ervaring voor terug krijg. En na alles wat ik gelezen heb, ben ik er zeker van, dat ik dat ook ga krijgen. Net wanneer GTA uit is ga ik een weekend Center Parcs, dat word toch de xdoos meezeulen.
Op de PSP ook al vaker met meerdere man tegen elkaar gespeeld (niet met 16 man, wel met z'n 4en) en je had gewoon mensen en verkeer in de multiplayer, en ja het liep synchroon, hoe ze het gedaan hebben weet ik niet maar het werkt. Wel spelen de multiplayer games zich af in bepaalde delen van de stad, deze kun je ook niet verlaten. De hele stad wordt dus niet ingeladen. Weet niet hoe ze dit bij GTA IV gaan regelen. Ik hoop op een Burnout Paradise achtige multiplayer integratieKimo schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:32:
Ik ben benieuwd of voetgangers en verkeer wel mogelijk is in de multiplayer. Hoe krijg je dat in godsnaam synchroon op 16 playstations? Want ik neem aan dat verkeer en voetgangers dan ook bij iedereen hetzelfde is.
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Verwijderd
Het heeft weinig gescheeld..
Maar er zijn genoeg plaatsen in de (echte) US met Holland in de naam.
New York = New AmsterdamVerwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:41:
new amsterdam ligt in new york indd
offtopic:
Nieuw-Amsterdam was wat nu New York is.
http://nl.wikipedia.org/w...sterdam_(Nieuw-Nederland)
Nieuw-Amsterdam was wat nu New York is.
http://nl.wikipedia.org/w...sterdam_(Nieuw-Nederland)
.. te Laat
[ Voor 42% gewijzigd door neothor op 08-04-2008 15:48 ]
Ik ken een persoon die in london de multiplayer heeft gespeeld, ik kan wel degelijk bevestigen dat in de multiplayer de graphics minder zijn dan in de singleplayer, wat natuurlijk ook niet meer dan logisch is en duidelijk valt af te leiden screenshots. Het was niet storend overigens gezien het zo ongelovelijk fun is.
Verwijderd
In dubio,
Kan niet kiezen tussen GTA4 op ps3 of 360.
De 360 heb ik al een tijd en sinds gisteren ook een 42 inch full hd 1080P plasma schermpje (Panasonic 42PY70). Kom er net acher dat ik geen hdmi aansluiting op m'n 360 heb (oudere versie). Nu gebruik ik een vga componenten aansluiting die op plasma maar tot 1080i kan weergeven ipv 1080p. De ps3 is automatisch al 1080p inclusief hdmi kabeltje uiteraard.
Zou GTA4 er sowieso dan al niet beter uit gaan zien op ps3 (gezien mijn situatie)? Is het verschil tussen xbox 1080i nihil vergeleken met de 1080p die ps3 te bieden heeft?
Zo wel, dan een ps3 aanschaffen eind deze maand, fuck.
De 360 heb ik al een tijd en sinds gisteren ook een 42 inch full hd 1080P plasma schermpje (Panasonic 42PY70). Kom er net acher dat ik geen hdmi aansluiting op m'n 360 heb (oudere versie). Nu gebruik ik een vga componenten aansluiting die op plasma maar tot 1080i kan weergeven ipv 1080p. De ps3 is automatisch al 1080p inclusief hdmi kabeltje uiteraard.
Zou GTA4 er sowieso dan al niet beter uit gaan zien op ps3 (gezien mijn situatie)? Is het verschil tussen xbox 1080i nihil vergeleken met de 1080p die ps3 te bieden heeft?
Als je daarvoor een PS3 gaat aanschaffen is een heel erg overdreven imo. Het is al vaak langsgekomen dan mensen heel goed moeten kijken willen ze uberhaupt verschil zien met HDMI.
[ Voor 8% gewijzigd door SCIxX op 08-04-2008 16:16 ]
Verwijderd
Is een xbox met hdmi niet goedkoper dan een ps3?Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:09:
Ik heb mijn pre-order van GTA IV bij consoleshop.nl gedaan voor €62,- (ook al betaald) en nu is hij €59,-
Krijg ik nu €3,- terug?
(Niet dat ik me druk maak om die €3,-, vraag het me gewoon af.)
Krijg ik nu €3,- terug?
(Niet dat ik me druk maak om die €3,-, vraag het me gewoon af.)
Verwijderd
een vga componenten kabel? Welk van de tweeVerwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:09:
In dubio,
met een vga kabel is het als het goed is gewoon mogelijk om op 1080p te weergeven tenzij jouw plasma geen 1080p ondersteund. In dat geval is het verschil met hdmi te verwaarlozen
Verwijderd
Scheelt volgens mij niet al teveel, als je ook nog eens kijkt naar de blue-ray optie bij ps3 (ik hou nogal van een filmpje).Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:16:
[...]
Is een xbox met hdmi niet goedkoper dan een ps3?
Ik ben benieuwd of er nou zo heel veel verschil zal zijn tussen de 360 en ps3 + die 1080i en 1080p. Ik ben gek op xbox live in combinatie met Gears of War, zou het dus fijn vinden als ik gewoon met een gerust hart op de 360 kan blijven klooien (ook online straks met GTA4) zonder enig verschil in de kwaliteit van de graphics.
Verwijderd
Sorry, componentVerwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:34:
[...]
een vga componenten kabel? Welk van de tweevga of component
met een vga kabel is het als het goed is gewoon mogelijk om op 1080p te weergeven tenzij jouw plasma geen 1080p ondersteund. In dat geval is het verschil met hdmi te verwaarlozen
Mijn plasma ondersteund 1080p en daarom wil ik er ook zo graag gebruik van maken.
Ik dacht dat het niet lukte met een vga kabel?
Verwijderd
Ok maar dan komt er meer bij kijken dan alleen gta 4 spelen..Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:34:
[...]
Scheelt volgens mij niet al teveel, als je ook nog eens kijkt naar de blue-ray optie bij ps3 (ik hou nogal van een filmpje).
Ik ben benieuwd of er nou zo heel veel verschil zal zijn tussen de 360 en ps3 + die 1080i en 1080p. Ik ben gek op xbox live in combinatie met Gears of War, zou het dus fijn vinden als ik gewoon met een gerust hart op de 360 kan blijven klooien (ook online straks met GTA4) zonder enig verschil in de kwaliteit van de graphics.
Maar waarom zou jij met een vga kabel geen 1080p kunnen weergeven?
Je kan het misschien niet zo kiezen, maar de resolutie die er bij hoort zou je moeten kunnen halen.
men mijn vga kabel ( aangesloten op men 20" samsung 205bw ) is de 1920 x .... beschikbaar. Jammer genoeg trekt men schermpje dit niet. Dus ik kan het niet testen voor je

Verwijderd
je hebt toch wel xbox live? een tijd terug is er een grote update geweest waardoor je met component ook gewoon 1080p kan instellen, ik kan het ook instellen (me tv kan het alleen niet aan aangezien die 720p is)Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:09:
In dubio,
het is wel degelijk mogelijk met component. verschil hdmi en component is niet zo heel groot. enige verschil is eigenlijk de kabel massa achter je tv
Verwijderd
Klopt, alleen is het zo dat ik een plasma heb ipv lcd. met plasma werkt component niet op 1080p.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:32:
[...]
je hebt toch wel xbox live? een tijd terug is er een grote update geweest waardoor je met component ook gewoon 1080p kan instellen, ik kan het ook instellen (me tv kan het alleen niet aan aangezien die 720p is)
het is wel degelijk mogelijk met component. verschil hdmi en component is niet zo heel groot. enige verschil is eigenlijk de kabel massa achter je tv
Verwijderd
dat is vervelend
een optie is om een VGA kabel te kopen en op die manier 1080p te draaien (ik ga er van uit dat je tv een VGA aansluiting heeft)
wacht even op een bevestiging van iemand anders. ikw ee tniet zeker of VGA tot 1080p aan kan. ik wil van het weekend wel even proberen welke opties ik kan kiezen als ik mijn 360 via VGA aansluit.
een optie is om een VGA kabel te kopen en op die manier 1080p te draaien (ik ga er van uit dat je tv een VGA aansluiting heeft)
wacht even op een bevestiging van iemand anders. ikw ee tniet zeker of VGA tot 1080p aan kan. ik wil van het weekend wel even proberen welke opties ik kan kiezen als ik mijn 360 via VGA aansluit.
Verwijderd
Vga kan 1080p aan..Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:03:
dat is vervelend
Oh maar in het echte new york heb je ook Brooklyn = breukelen en harlem = HaarlemVerwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:38:
[...]
Het heeft weinig gescheeld..
Maar er zijn genoeg plaatsen in de (echte) US met Holland in de naam.
Ik kan niet wachten op de multiplayer. Lijkt me echt lache worden om uit een helikopter op een auto te springen of weet ik veel wat er allemaal wel niet mogelijk is
Verwijderd
dan is het probleem dus opgelost, BGA kabel aan je 360 hangen en je hebt mooi 1080p
kun jij weer lekker genieten van nog beter beeld kwaliteit en hoef je geen ps3 te kopen wat toch wel duurder is als een VGA kabel
ik ben btw echt benieuwd hoe die collectors edition verpakt is. ik denk dat het misschien wel gewoon alleen die tas is en dat daar alle in zit. geen doos ofzo...
Verwijderd
Maar ja, kan zijn tv 1080p aan over vga?, dat is de vraag..Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:02:
[...]
dan is het probleem dus opgelost, BGA kabel aan je 360 hangen en je hebt mooi 1080p
kun jij weer lekker genieten van nog beter beeld kwaliteit en hoef je geen ps3 te kopen wat toch wel duurder is als een VGA kabel
ik ben btw echt benieuwd hoe die collectors edition verpakt is. ik denk dat het misschien wel gewoon alleen die tas is en dat daar alle in zit. geen doos ofzo...
Verwijderd
1080p kan juist geen component aan. Alleen VGA. Die grote update toendertijd was alleen van toepassing op VGA niet op component. Dat je plasma geen 1080p kan weergeven icm een component aansluiting is dus niet zo vreemd. Een plasma heeft in principe exact dezelfde werking als een lcd scherm, als op jouw scherm staat aangegeven dat het 1080p aan kan dat kan hij dat ook. Ook met een 360.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:32:
[...]
je hebt toch wel xbox live? een tijd terug is er een grote update geweest waardoor je met component ook gewoon 1080p kan instellen, ik kan het ook instellen (me tv kan het alleen niet aan aangezien die 720p is)
zie ook dit bericht over oa die update en enkele gegevens over component en vga
http://www.engadgethd.com...-via-component-1080p-vga/
Verwijderd
GTA multiplayer previews zijn online.
Lijst van Engelse previews vind je op www.gta4.net en www.gamer.nl heeft er ook 1.
Klinkt goed
Lijst van Engelse previews vind je op www.gta4.net en www.gamer.nl heeft er ook 1.
Klinkt goed
Verwijderd
moet je ff goed lezenVerwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:34:
[...]
1080p kan juist geen component aan. Alleen VGA. Die grote update toendertijd was alleen van toepassing op VGA niet op component. Dat je plasma geen 1080p kan weergeven icm een component aansluiting is dus niet zo vreemd. Een plasma heeft in principe exact dezelfde werking als een lcd scherm, als op jouw scherm staat aangegeven dat het 1080p aan kan dat kan hij dat ook. Ook met een 360.
zie ook dit bericht over oa die update en enkele gegevens over component en vga
http://www.engadgethd.com...-via-component-1080p-vga/
alleen hd-dvd mag op max 1080i, dvd tot 480p en games tot 1080p over component.
over VGA kan alles tot 1080p
als ik dit goed begrijp kan ik beter de xbox via VGA aansluiten als ik dvd's wil kijken aangezien hij dan kan upscalen naar 720p en over component niet. of zal het neit veel verschil maken of mijn tv het nu upscaled of mijn xbox?VGA:
* HD DVD - 1080p resolution and all others
* DVD - Upscaled as high as 1080p resolution and all others
* Games - 720p games upscaled to 1080p, also supports native-1080p games in the future
Component:
* HD DVD - 1080i resolution maximum, limited by AACS
* DVD - Upscaled to 480p maximum, limited by CSS
* Games - 720p games upscaled to 1080p, also supports native-1080p games in the future
edit: ik kan niet meer wachten zeg. al helemaal neit nu ik gelezen heb dat je gewoon voertuigen, voetgangers en alles aan kan zetten in MP, inclusief politie
deze game gaat me echt wel heel wat uurtjes plezier opleveren
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 20:08 ]
De game draait op 720p, als je een 1080p scherm hebt zal OF de televisie OF je xbox het upscalen doen. De PS3 doet niet aan upscalen voor games! Wel voor DVD's trouwels en oude games!Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:09:
In dubio,
Als je al een xbox hebt is dus de keuze al gemaakt! De PS3 is een mooie console hoor maar om nou een xbox en een ps3 te hebben. En dat alleen maar voor GTA IV?
Je koopt geen console als de ene game die je wilt op verschillende consoles komt. Waarvan je er al een hebt.
En koop inderdaad gewoon die VGA kabel en geniet van wat je scherm te bieden heeft.
En nu maar weer wachten op de 29ste allen, en natuurlijk de hier een daar vrijgegeven plaatjes, previews etc...
Halo 3's hype komt niet in de buurt van de GTA IV hype!
@Whatever, shrug wie weet maar waarschijnlijk is het gewoon 720 upgescaled naar 1080p zoals zovele games. Bij ign staat dat hij standaard maar 720p doet. http://xbox360.ign.com/objects/827/827005.html <- En aangezien rockstar weet wat GTA zo goed maakt, en dat is niet de graphics is dat aardig waarschijnlijk.
[ Voor 27% gewijzigd door swampy op 08-04-2008 21:53 ]
Verwijderd
waar haal je vandaan dat GTA 4 op 720p draait op de 360?
tegenwoordig is dat niet meer zo vanzelfsprekend. er zijn steeds meer games die ook native op 1080p draaien
tegenwoordig is dat niet meer zo vanzelfsprekend. er zijn steeds meer games die ook native op 1080p draaien
Common sense. En volgens mij is het in een aantal previews ook genoemd. 720p 30fps.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:47:
PSN: Shiver23
De meeste Console games, zowel PS3 als 360, draaien gewoon op 720P in 30 of 60fps. Er zijn inderdaad wel 1080P spellen, op beide consoles, maar die zijn echt in de minderheid.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:47:
Er zijn dingen belangrijker dan er het mooiste van alle games uitzien, bijvoorbeeld goede stemmen voor het inspreken, goede AI, goede physics, realistische wapens etc. Maar wel nog steeds dat het vooral LEUK blijft te spelen.Shiver23 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:56:
[...]
Common sense. En volgens mij is het in een aantal previews ook genoemd. 720p 30fps.
720p is genoeg voor GTA..en met wat we gezien hebben kwa graphics zo ver moet ik zeggen dat het een hele mooie 720p resolutie is als je ziet hoe mooi dingen zijn en hoe kleine details zichtbaar zijn. En als previews en grote websites al zeggen dat het 720p bij 30FPS is tja dan geloof ik dat echt wel.
Het is GTA, het is geen GT5p, geen Heavenly Sword, geen Gears of War 2, geen.. moet ik nog verder gaan? Lijkt me niet!
En persoonlijk kan ik bijna niet meer wachten totdat ik voor het eerst weer in een auto stap. Gewoon om te voelen of ze de besturing en "feeling" er nog in hebben zitten. In een game waarbij rijden 60% uitmaakt!
Verder zegt resolutie ook niet alles. Je kan ook Pac-Man draaien op 1080p, maar daar word het echt geen beter of mooier spel van.swampy schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:15:
[...]
Er zijn dingen belangrijker dan er het mooiste van alle games uitzien, bijvoorbeeld goede stemmen voor het inspreken, goede AI, goede physics, realistische wapens etc. Maar wel nog steeds dat het vooral LEUK blijft te spelen.
Verwijderd
In een hand-on werd geschreven dat juist het rijden en het schieten flink onder handen is genomenswampy schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:15:
[...]
En persoonlijk kan ik bijna niet meer wachten totdat ik voor het eerst weer in een auto stap. Gewoon om te voelen of ze de besturing en "feeling" er nog in hebben zitten. In een game waarbij rijden 60% uitmaakt!
Verwijderd
Haha die humor inderdaad.. "taxi drivers must die!!'', "pogo the monkey", "sue your boss! we even teach you how to throw yourself in front of a bus and pretend to be injured!", "for those unplanned extended stays in the jungle, there’s a saw for building your own hut, toilet paper and a fold out woman for company. As well as a serrated blade that can kill a man before he can scream", "real Irish music on CD looped over and over again until you drop dead!"Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:30:
[...]
Dit alles allemaal in een positieve zin en de GTA humor was nog aanwezig, wat voor mij ook een van de belangrijkste factoren is wat GTA GTA maakt
EDIT: "This knife killed 25,000 people in Cambodia. Now you can too."
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 22:46 ]
of de reclame van de deoderant, de Pit Bomb 
"It’s as effective as sending G.I.s into a peasant village. *geweerschoten en geschreeuw* When you're fighting the war against personal hygiene, bring out the heavy artillery."
Nu alleen maar afwachten om te beluisteren welke nieuwe dingen ze verzonnen hebben
"It’s as effective as sending G.I.s into a peasant village. *geweerschoten en geschreeuw* When you're fighting the war against personal hygiene, bring out the heavy artillery."
Nu alleen maar afwachten om te beluisteren welke nieuwe dingen ze verzonnen hebben
*whistles* Little Lacy Surprise? Fashion Underwear for Children!Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:44:
[...]
Haha die humor inderdaad.. "taxi drivers must die!!'', "pogo the monkey", "sue your boss! we even teach you how to throw yourself in front of a bus and pretend to be injured!", "for those unplanned extended stays in the jungle, there’s a saw for building your own hut, toilet paper and a fold out woman for company. As well as a serrated blade that can kill a man before he can scream", "real Irish music on CD looped over and over again until you drop dead!"
EDIT: "This knife killed 25,000 people in Cambodia. Now you can too."
Take a Mallet to a Maibatsu! Buy American products! Pets Overnight, order a pet in a box!
Okay GTA IV zal realistischer zijn dus sommige dingen zullen waarschijnlijk niet voorkomen maar dat ze humor hebben bij Rockstar mag duidelijk zijn.
En natuurlijk een hele bekende True Grime: City Cleaners! In GTA IV zullen we toch wel PISSWASSER moeten proberen he
Even de preview gelezen van gamer.nl en het is dus duidelijk dat het gewoon een instelling is als er geen ai mensen/burgers lopen in multiplayer screens. Je kan dus ook een druk bevolkte stad multiplayeren als je dat wiltVerwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:37:
GTA multiplayer previews zijn online.
Klinkt goed
ik moet stoppen met reviews lezen, of er blijven geen verassingen meer over
Na het lezen van die MP previews meteen de game ge-preordered. Wist wel zeker dat ik hem ging halen, maar nu ik dit allemaal weet kan het niet snel genoeg 29 april worden!!
Audiolinkjes? Ik denk dat ik behoorlijk wat gemist heb in voorgaande delen. NaluisterenDevil_Inside schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:53:
of de reclame van de deoderant, de Pit Bomb
Komt uit oudere GTA's. Zal vast wel op Youtube staan.Jejking schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:30:
[...]
Audiolinkjes? Ik denk dat ik behoorlijk wat gemist heb in voorgaande delen. Naluisteren
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De makers van GTA IV hebben de DJ van het moment weten te strikken..!!
Geniaal check:

Ow YeaH, Uber plaatjes draaien met Karl Lagerfeld LOL
bron: www.insidegamer.nl
Geniaal check:

Ow YeaH, Uber plaatjes draaien met Karl Lagerfeld LOL
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Ist das DJ Karl? Oh So! Wir mochte uns befreuden mit ganz prachtiger musik!_VooDooMen_ schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:36:
De makers van GTA IV hebben de DJ van het moment weten te strikken..!!![]()
Geniaal check:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ow YeaH, Uber plaatjes draaien met Karl Lagerfeld LOL![]()
Verwijderd
Nou ik hoop dat deze DJ Karl ook Heino draait! (goede muziek)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 16:06 ]
Ik vind de afbeelding erg GTAIII uitzien, niet zo gelikt als GTA IV
Vraagje: kan ik met mijn ps3 ook multiplayer (lan/internet) spelen met mijn maatjes die een xbox360 hebben?
Y'24
Nope, Xbox 360 en PS3 kunnen niet tegen elkaar spelenRvV schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:39:
Vraagje: kan ik met mijn ps3 ook multiplayer (lan/internet) spelen met mijn maatjes die een xbox360 hebben?
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
GTA art en GTA "character design" is anders. Er zijn genoeg karakers die je toch nooit ziet zoals..DJ Karl! Denk dat dit toch echt is hoor!Nitroglycerine schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:16:
Ik vind de afbeelding erg GTAIII uitzien, niet zo gelikt als GTA IV
Onze vriend Cam Garish heeft de retail versie van GTA IV binnen zo doet hij lijken :
Ben benieuwd, zal me sowieso meer aantrekken van de reviews van gerenommeerde websites natuurlijk.
http://www.cgreviews.com/NOTE TO FANS:
I've started playing! So many things have changed since the February build, that I'll need to put in at least 6 hours of play time to give a decent update. Stay tuned!
Ben benieuwd, zal me sowieso meer aantrekken van de reviews van gerenommeerde websites natuurlijk.
Haha cool,_VooDooMen_ schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:36:
De makers van GTA IV hebben de DJ van het moment weten te strikken..!!![]()
Geniaal check:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ow YeaH, Uber plaatjes draaien met Karl Lagerfeld LOL![]()
en het bijbehorende radiostation: http://www.rockstargames....#?page=music&content=k109
Mixed Reality dev
He isn't a good DJ that is certainly true but really? He fits right into GTA that is sure!Menesis schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:20:
[...]
Haha cool,
en het bijbehorende radiostation: http://www.rockstargames....#?page=music&content=k109
En wie heeft nou niet met K-rose in GTA: SA Drive By Shootings gehouden. Ah Ames Moses!
[ Voor 12% gewijzigd door swampy op 09-04-2008 18:23 ]
Aangepaste review. Van 9.3 naar 9.8 gegaan. Behalve het verwijderen van split-screen uit de PS3-versie is het spel er alleen maar op vooruit gegaan. Aldus, de reviewer.Nasty Nate schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:19:
Onze vriend Cam Garish heeft de retail versie van GTA IV binnen zo doet hij lijken :
[...]
http://www.cgreviews.com/
Verwijderd
Al dat gefake de hele tijd
. Hoezo is het een fake, hij heeft gewoon het spel gespeeld en verteld wat hij ervan vindt.
EDIT: Mooi om te weten dat de politie in het spel dus toch niét spawnt! Ze komen gewoon aanrijden zoals het hoort.
EDIT: Mooi om te weten dat de politie in het spel dus toch niét spawnt! Ze komen gewoon aanrijden zoals het hoort.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 18:57 ]
grmbl site overbelastNasty Nate schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:19:
[...]
Hier staat de oude review van die gast, waar hij nog het cijfer 9,3 aan GTA4 hangt.
lol is ook uit de cache van google verwijdert:
http://66.102.9.104/searc...&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=nl
Verwijderd
Splitscreen weg uit PS3-versie? vraag me af waarom dat gedaan is.Shiver23 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:30:
Aangepaste review. Van 9.3 naar 9.8 gegaan. Behalve het verwijderen van split-screen uit de PS3-versie is het spel er alleen maar op vooruit gegaan. Aldus, de reviewer.
Hoop overigens dat ze die optie niet weghalen uit de xbox360 versie, lijkt me juist heerlijk lekker splitscreen offline of online gamen
Verwijderd
Ik wil geen flame starten, maar ben gewoon benieuwd, op welke console zal het grafische pracht het meest tot zijn recht komen? xbox360 of ps3? of zit er totaal geen verschil tussen? want ik zit te twijfelen om of weer een xbox aan te schaffen, of eens wat nieuws te proberen ala ps3.
En ja in dit geval vind ik best dat ik een mooie plaatjes slet mag zijn...
Verwijderd
Ik denk dat het geen echt concreet verschil is, bij andere spellen is dat ook zo. De een vind dat de PS3 de spellen beter weergeeft, de ander vind de xbox360. Zelfs bij sommige vergelijkingen blijkt dat op bepaalde stukken de xbox360 beter scoort en op andere stukken de PS3.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:37:
Ik wil geen flame starten, maar ben gewoon benieuwd, op welke console zal het grafische pracht het meest tot zijn recht komen? xbox360 of ps3? of zit er totaal geen verschil tussen? want ik zit te twijfelen om of weer een xbox aan te schaffen, of eens wat nieuws te proberen ala ps3.
Overigens ga je de console uiteindelijk alleen aanschaffen voor GTAIV of ga je er ook andere dingen op doen (streamen, bluray)
Als je alleen gaat gamen kan je denk het beste de xbox360 halen, die is goedkoper en heeft (naar mijn mening) meer en betere games. Wil je vast een bluray speler en ben je van plan die regelmatig te gaan gebruiken, haal dan de PS3.
Alsof GTA IV geen spel isVerwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:53:
[...]
...
Overigens ga je de console uiteindelijk alleen aanschaffen voor GTAIV of ga je er ook andere dingen op doen (streamen, bluray, gamen)
...
De PS3-versie was de enige versie die wel een splitscreen optie had in eerdere builds. De 360 sowieso al niet, dus wil je niet teleurstellen, maar daar zit het dus ook niet in.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:23:
[...]
Splitscreen weg uit PS3-versie? vraag me af waarom dat gedaan is.
Hoop overigens dat ze die optie niet weghalen uit de xbox360 versie, lijkt me juist heerlijk lekker splitscreen offline of online gamen
Splitscreen heeft er nooit ingezeten voor de xbox360 dus jammer voor je maar dat gaat niet lukken.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:23:
[...]
Splitscreen weg uit PS3-versie? vraag me af waarom dat gedaan is.
Verwijderd
Shiver23 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:02:
De PS3-versie was de enige versie die wel een splitscreen optie had in eerdere builds. De 360 sowieso al niet, dus wil je niet teleurstellen, maar daar zit het dus ook niet in.
Ok, heb ik nooit geweten of het er wel in of niet in zat. Stond alleen niets over in de review vandaarKaasje123 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:02:
Splitscreen heeft er nooit ingezeten voor de xbox360 dus jammer voor je maar dat gaat niet lukken.
Erg jammer maar niets aan te doen.
Yay hij deed het zojuist voor mij. Dit was voor mij wel interessant om te lezen (wat doorgetreept is komt omdat dat uit zijn vorige review kwam. Dat heb ik dus niet gedaan maar hijzelf)Nasty Nate schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:19:
[...]
GRAPHICS
Been waiting for this? Well, what can I say? It's beautiful. But I know you're really concerned about which system it looks better on, and I have the scoop! The truth is that, if installed, the game looks equally impressive on both systems.
The PS3 has a more relaxed color pallet, but this gives everything a more realistic look. If you don't like the realistic look, and you have a HDMI connection, you can fiddle with your PS3 display settings and get it looking much more saturated. The textures are just as sharp as the 360 version, and there's little to no pop-in or screen tearing. With the install, PS3 loads faster than the 360...it is the only benefit to having PS3, really. The PS3 takes longer to load than the 360, but I took several different head counts in game at different locations, and I always found the PS3 to be more populated than the 360. This could be attributed to the dynamic nature of the world, but it's hard to tell. Either way, the difference was never more than five to seven pedestrians or three to four cars—it's not really much of an advantage.
The 360 is bright. Boy is it bright. Based on discussion history, this one will be claimed to look better, but it'll really be preference. The texture quality is the same on both systems, but the 360 has a more cartoon-like more saturated look. This isn't a bad thing. It just depends on preference. I'd compare the difference to that of Oblivion on each system. The 360 also suffers from some frame rate drops that are almost non-existent on the PS3, but the PS3 can feel these also. Framerate issues only occur when the machine is obviously doing WAY too much, and you'll excuse it--after all, it's your fault for blowing up 30 parked cars. Installing the 360 version on your system's hard drive, however, will bring performance almost up to par with the PS3.
Let me add that these differences are only noticeable when the games are shown side by side. I'd liken it to shopping for a TV. There's always one that looks better than another, the 60” make the 50” seem too small, etc. The truth is, once by itself in your living room, it'll look fantastic, and you won't be disappointed. In fact, people will find subtle variances in two 360s running side by side...it's the nature of electronics. So I hate breaking it to fanboys of both sides--the game really is the same!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het is voor anderen niet heel interessant om te weten of je nu voor de PS3 of X360 versie gaat, of dat je er een besteld hebt. Discussies over het spel zelf zijn een stuk boeiender.
Het is voor anderen niet heel interessant om te weten of je nu voor de PS3 of X360 versie gaat, of dat je er een besteld hebt. Discussies over het spel zelf zijn een stuk boeiender.