Het kleine Productreview beoordelingentopic *

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Regeneration schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:26:
Wellicht dat ik mijn meest recente eigen Samsung Syncmaster 2243BW iets te veel in gedachte heb waardoor de lat wel erg hoog wordt gezet door mij.
Tja, voor die review is er maar een mogelijkheid om te stemmen, die had ik al op 5 sterren staan. En dikverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dirk schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:08:
[...]

Perfect bestaat niet. Dit komt er vrij aardig in de buurt => 5 ster.
Megaflix schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:27:
[...]

Tja, voor die review is er maar een mogelijkheid om te stemmen, die had ik al op 5 sterren staan. En dikverdiend.
Ik denk dat jullie gelijk hebben en ik dan ook gewoon teveel vasthoud aan die ene review van mezelf. Ik heb die review nu ook een 5 ster gegeven. :)

• Megaflix
productreview: Logitech diNovo Edge review door hvanrijn is een klacht tegen Logitech, geen review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Reviewoverzicht van captain007 even doornemen, volgens mij is er iemand daar niet helemaal eerlijk geweest met z'n beoordelingen (1 was onbeoordeeld, andere 2 hadden 2x5 sterren :s inmiddels door mij half rechtgetrokken)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

productreview: Logitech Z-5450 Wireless review door BlackSmokey staat nu op 4, maar is eigenlijk alleen maar tekst en gaat eerder richting de twee dan drie sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Call me stupid, maar hier heeft iemand z'n review gekopieerd en geplakt bij een ander artikel:
productreview: Asus Xonar DX review door player-x
productreview: Asus Xonar D1 review door player-x
en kwalitatief gezien is 1 redelijk en 2 ster nog hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Er zijn nog wat reviews van de player-x (die Wiethoofd hierboven ook noemt) die imho niet helemaal goed staan:

productreview: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/SILENT/2DHT/256M review door player-x staat nu op 4 ster 3 ster lijkt me beter

productreview: Microsoft Remote Keyboard review door player-x
staat nu op 4 ster niet meer dan 3 ster waard imho

productreview: Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless review door player-x

productreview: Asus A8N-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID) review door player-x
staat nu op 3 ster maar 2 ster lijkt me wel voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nog even een toevoeging bij mijn post
Dit is een copie van mijn review van de XONAR DX daar deze presies het zelvde is als de D1 op de PCIe aansluiting na.
Heb ik hem gekopierd daar hij ook relevant is voor deze kaart.

Reacties daarom gaarne in mijn XONAR DX review plaatsen :)
Ik mocht/mag (en kan inmiddels) dit niet ook doen bij mijn iPod review die voor de V1 en V2 geldt maar niet voor de 2G dus heb ik heb ik dat niet gedaan en zijn de V1 en V2 gemerged tot 1G en is de V2 in feite de 2G. Daarom betwijfel ik of deze vrijwel 1:1 kopie mag blijven staan aangezien hij alleen de DX gekocht en getest heeft en de D1 alleen qua aansluiting anders is maar qua beleving compleet anders zou zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wederom maar eens een post met de vraag wat ik moet verbeteren aan m'n reviews om ze 5 sterren te laten zijn of waarom ze 'maar' 4 sterren verdienen.
productreview: Roccat Kone review door Wiethoofd
productreview: Thermalright HR-03 GT review door Wiethoofd
productreview: Zalman CNPS Thermal Adhesive review door Wiethoofd
Deze staat nu allemaal op 4 sterren waar ik zeker voor de middelste 5 sterren had verwacht, helemaal na de tempvergelijking met stockkoeler die eerst miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Dude, 4 sterren is toch een prima score?

Als die middelste review (worst case scenario) op 3,5 (en dus 4) gemiddeld staat, dan heb je 153 stemmen van 5 sterren nodig om aan de 4,5 te komen. Staat hij op 4,4 (en dus bijna 5 en best case scenario), dan heb je er nog steeds een dikke 20 nodig. Komt omdat er al 76 mensen op gestemd hebben.

En die onderste gaat over een tubetje met koelprut, ik zou niet weten wat je nog meer over dat spul zou kunnen schrijven, maar ik vind een 4 een prima score voor dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zie het een beetje als reacties modereren: Ik geef zo'n review 4 sterren, en kijk er later nog een keertje bij terug mocht er wat veranderd zijn (iets dat bij reacties al niet gebeurd). Ik ga dan écht niet weken later draadjes nalopen, kijken of er nog iets te verbeteren valt en dan ineens 5 sterren geven.

Je haalt niet altijd de volle mik, en als je die wel hoort te krijgen dan kan dat gewon even duren als zo'n review al een keer of 16 gemod is. Dan hoef je 'm echt niet direct hier te melden hoor :z

• Regeneration
  • Niet online
productreview: Popcorn Hour Networked Media Tank A-110 review door artmaster lijkt me geen 2 ster waard (vooral: te kort), 1 ster lijkt mij voldoende.

productreview: Samsung F700 Zwart review door vegterb een goede 2 ster zou ik zeggen, staat nu op 3 ster. Ook hier belangrijkste reden te kort.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 27-11-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

productreview: Western Digital My Book Essential WDH1U10000E, 1TB review door RAJH :?
Een gevalletje: Shift+del?

productreview: Acer Aspire One A110-Ab Blauw review door MigGroningen
Gaat inmiddels richting de 5 sterren, maar staat nog op 4, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:38

player-x

Disruptive by design

Wiethoofd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:07:
Call me stupid, maar hier heeft iemand z'n review gekopieerd en geplakt bij een ander artikel:
productreview: Asus Xonar DX review door player-x
productreview: Asus Xonar D1 review door player-x
en kwalitatief gezien is 1 redelijk en 2 ster nog hoog.
@Regeneration
De D1 review is nu op non actief gezet, omdat ik twee identieke reviews heb gepost, en er word gezegt dat ik geen D1 heb.
Als iemand een review verwijderd neem ik toch aan dat hij tenminste de moeite neemt om het artikel even goed te lezen, want dan had hij/zij kunnen lezen dat ik wel degelijk 2 van deze kaartjes heb 1x een DX voor mijn game PC en 1x een D1 voor mijn HTPC.
Ik heb de moeite genomen om hem te schrijven, en de kaarten zijn 100% identiek op de connector na, dus is de review relevant voor beide kaarten, en heb hem ook op die manier geschreven.

Ik kan me vergissen maar het punt van reviews schrijven is om mede tweakers te helpen, wat heeft het nut om een relevante review te verwijderen onder het mom dat je niet 2x dezelfde review mag gebruiken.
En zelfs als ik de D1 niet gehad had dan was de review nog steeds relevant!
Imho is dat een beet kortzichtige en dome redenering, de review is relevant, dan haal je hem toch niet weg. |:(

En ps. imho is hij zeker meer dan 1 ster waard, maar dat laat ik over aan de lezers, ik ben niet karma geil.

@Wiethoofd
svp niet flamen
Regeneration schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:48:
Er zijn nog wat reviews van de player-x (die Wiethoofd hierboven ook noemt) die imho niet helemaal goed staan:

productreview: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/SILENT/2DHT/256M review door player-x staat nu op 4 ster 3 ster lijkt me beter

productreview: Microsoft Remote Keyboard review door player-x

productreview: Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless review door player-x

productreview: Asus A8N-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID) review door player-x
staat nu op 3 ster maar 2 ster lijkt me wel voldoende
En gaan we nu zomaar waardering van bezoekers aan passen, om dat het niet overeen komt met jouw waardering ?
De eerste 3 reviews, zijn alle 3 geschreven met een waarschuwing, dat voor sommige mensen het product een probleem kan hebben.
7600GT: goede kaart maar pas op met hoogte met 3 tekeningen als uitleg waar het probleem zit.
MS Remote Keyboard: goed toetsenbord, crappy muis, toetsenbord onbruikbaar.
MX Revolution: Eerste negatieve review over deze muis, waar later veel mensen zich bij aan sloten.

Ik ben altijd in mijn reviews eerlijk en meld zo wel het goede als het slechte, waarschijnlijk zijn meer mensen geshameerd van een aankoops nuttige review dan jij.
Want over het algemeen word mijn werk al genoeg naar beneden gehaald *flame* hier op T-net en GOT, het is alsof vorm tegenwoordig belangrijker is dan inhoud, misschien zelfs niet meer alsof.
Dus ik heb echt geen hulp daar bij nodig van de T-net crew daarbij :X

Sorry voor mijn botte reactie hier, maar als al je harde werk hier maar een beetje word ge-trashed kan je de bal terug verwachten, schrijf geen uitgebrijde reviews om ze door de T-net crew naar beneden telaaten halen terwijl veel mede-lezers ze wel waarderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 15:13 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb 4 gegeven. Ik mis duidelijk in text foto's bij het verhaal. Worden die toegevoegd dan 5 van mij :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
player-x schreef op zondag 30 november 2008 @ 11:06:
[...]
En zelfs als ik de D1 niet gehad had dan was de review nog steeds relevant!
Het is relevant maar niet de bedoeling. Bij een productreview gaat het erom dat je eigenlijk ervaringen post van dat product wat jij in bezit hebt. Zie verder de mail conversatie voor meer over dit onderwerp. Het belangrijkste voor jou neem ik aan: je review is weer online
[...]

En gaan we nu zomaar waardering van bezoekers aan passen, om dat het niet overeen komt met jouw waardering ?
Nee niet helemaal. Ik zie iets wat volgens de richtlijnen, ok ik geef toe die wel wat vaag zijn, aan dat bepaalde review naar mijn mening niet goed staan en als anderen het met me eens zijn dan komt de review op die score te staan. LET OP: iedereen kan stemmen niet alleen crewleden. Niet altijd is iedereen het eens met bijv mijn suggestie. Tot slot wat de richtlijnen zijn zoals in de startpost staat:

Een ster: Zeer slordige en onvolledige review met gebrekkige onderbouwing.
Twee sterren: Matige review met onvolledige beargumentatie
Drie sterren:Korte en bondige review met degelijke beargumentatie en een nette layout.
Vier sterren: Goed verzorgde review, goede onderbouwing en uitgebreid omschreven ervaringen
Vijf sterren: De krenten in de pap, bijzonder uitgebreide reviews van zeer hoog niveau.

Drie ster is dus helemaal geen afstraffing of iets dergelijks, het gaat er gewoon omdat ik vond dat je reviews niet zo uitgebreid waren en elke wel een stapje lager konden. En zegt nu zelf je hebt bij sommige punten slechts 1 regel onderbouwing en bij de tweede en derde review geen foto's of afbeeldingen, dat kan dan moeilijk een 4 ster worden, of niet?
Ik ben altijd in mijn reviews eerlijk en meld zo wel het goede als het slechte, waarschijnlijk zijn meer mensen geshameerd van een aankoops nuttige review dan jij.
Ik weet waar je het over hebt ik heb namelijk zelf ook een aantal productreviews geschreven. ;)
Want over het algemeen word mijn werk al genoeg naar beneden gehaald *flame* hier op T-net en GOT, het is alsof vorm tegenwoordig belangrijker is dan inhoud, misschien zelfs niet meer alsof.
Dus ik heb echt geen hulp daar bij nodig van de T-net crew daarbij :X
Een review zou inderdaad zo foutloos mogelijk moeten zijn. Natuurlijk is het met productreview wat soepeler dan bijvoorbeeld reviews van T.net zelf. Ik weeg hier en daar wat taalfouten ook niet zo zwaar en dat is ook niet mijn punt geweest om die reviews van jou iets lager te stemmen. En verder nogmaals iedereen kan stemmen niet alleen crewleden.
Sorry voor mijn botte reactie hier, maar als al je harde werk hier maar een beetje word ge-trashed kan je de bal terug verwachten, schrijf geen uitgebrijde reviews om ze door de T-net crew naar beneden telaaten halen terwijl veel mede-lezers ze wel waarderen.
Uitgebreide reviews worden zeker gewaardeerd. Je review staat inmiddels online en daarbij had je niet hier (en met een apart topic) je onvrede gelijk hoeven te uiten. Verder is het zo dat je reviews ook weer niet zoveel stemmen hadden. Nu hebben ze ook respectievelijk: 11, 8, 5, 7. Wat maakt trouwens die beoordeling zo veel uit als je toch niet zo veel geeft om de karma? Soms wordt een review inderdaad naar beneden gehaald. Het is gewoon een ruwe maatstaf en die moet toch wel enigszins gehandhaafd worden, anders heeft het systeem geen zin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:38

player-x

Disruptive by design

Regeneration schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:35:
Het is relevant maar niet de bedoeling. Bij een productreview gaat het erom dat je eigenlijk ervaringen post van dat product wat jij in bezit hebt.
Ik denk dat T-net hier toch even wat meer over na moet denken, want wat jij nu zegt is, dat als jij een review leest over de nieuwe golf 1.9TD (lees XONAR) en de auto die in het review gebruikt is is zwart (lees PCIe) dat hij onbruikbaar is voor mensen die een witte (lees PCI) willen kopen, want hij is niet het zwart (lees PCIe) model.

Want dat is het argument dat je nu gebruikt want voor de werking van de kaart heeft de type bus net zo veel invloed als het verschil tussen een zwarte of witte auto kwa werking.

En ik persoonlijk zou toch zeker alle relevante reviews lezen over een product, ook al gaat het over een witte ipv zwarte uitvoering.
Wat maakt trouwens die beoordeling zo veel uit als je toch niet zo veel geeft om de karma?
De karma maakt me ook niet zo veel uit, wel dat mensen mijn review lezen, want een hogere score des te hoger hij in de lijst staat, want daar schrijf je hem toch voor, niet om 10 uur te verspillen aan iets dat toch (bijna)niemand leest!
PS. wist niet eens dat je extra karma kreeg voor hogere score die een review heeft

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De 'kleur-vergelijking' die jij hier opgeeft is totale onzin, je kunt niet de kleur gaan vergelijken met een andere pci-bus-aansluiting. Bij een EEE PC bijvoorbeeld is er geen verschil tussen een witte en een zwarte 900 (20G) maar wel tussen een zwarte 900 (16G) en een zwarte 900 (20G), zo is er ook het verschil tussen de Xonar (PCI) en de Xonar (PCI-E).

Van beide (EEE en Xonar) is de werking wel hetzelfde, maar het is een ander apparaat, zo zou je de Xonar ook kunnen vergelijken met een X-Fi Extreme gamer "omdat deze ook een PCI-interface heeft".
want daar schrijf je hem toch voor, niet om 10 uur te verspillen aan iets dat toch (bijna)niemand leest!
In de eerste versie die jij online zette en mijn post op was gebasseerd, was/waren de review(s) zeer kort, slecht geschreven, veel afbeeldingen, weinig (nuttige) tekst etc. Inmiddels heb je 12x iets nieuws toegevoegd en vervolgens gekopieerd naar die van het andere product en kickte je beide weer omhoog in de tracker en lijst met nieuwste productreviews waardoor altijd extra views worden gegenereerd.

Verder heb ik later ook nog een extra uitleg bij die post gedaan en daarin staat ook waarom hij maar zo weinig sterren verdiend: Wiethoofd in "Het kleine Productreview beoordelingento..."
Daarin ook weer de vergelijking met een product wat qua naam hetzelfde is, qua firmware niet anders, qua doel niet anders, maar een ander uiterlijk heeft (de pci-bus) en ik zelf niet heb/had en daarom niet gekopieerd mocht worden om in het andere lijstje te plaatsen.

Zo heb ik ook een review geschreven over een Thermalright HR-03 GT, een grafische kaart koeler, en deze zou ik (in theorie) gewoon kunnen kopiëren en plakken bij de HR-03, de HR-03 Rev. A, de HR-03 R600 etc. omdat ze allemaal vrijwel hetzelfde zijn maar compleet andere resultaten neerzetten en ze onderling verschillen in het aantal heatpipes, maar dezelfde fins en finspacing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:55

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Voor dit soort dingen hebben we toch het vakje 'gerelateerde producten' zoals we die ook vinden bij bijvoorbeeld pricewatch: Asus Eee PC 901 Wit? Dan kun je ook eenvoudig de reviews van de soortgelijke producten terug vinden. Als alleen de bus verschilt zou hij daar imho gewoon tussen moeten staan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:32
Wiethoofd schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:56:
De 'kleur-vergelijking' die jij hier opgeeft is totale onzin, je kunt niet de kleur gaan vergelijken met een andere pci-bus-aansluiting. Bij een EEE PC bijvoorbeeld is er geen verschil tussen een witte en een zwarte 900 (20G) maar wel tussen een zwarte 900 (16G) en een zwarte 900 (20G), zo is er ook het verschil tussen de Xonar (PCI) en de Xonar (PCI-E).

Van beide (EEE en Xonar) is de werking wel hetzelfde, maar het is een ander apparaat, zo zou je de Xonar ook kunnen vergelijken met een X-Fi Extreme gamer "omdat deze ook een PCI-interface heeft".
Het eerste stuk zit je aardig op koers, maar hier ga je echt de mist in, het verschil was juist de aansluiting. In deze laatste regels draai je het juist om.
In de eerste versie die jij online zette en mijn post op was gebasseerd, was/waren de review(s) zeer kort, slecht geschreven, veel afbeeldingen, weinig (nuttige) tekst etc. Inmiddels heb je 12x iets nieuws toegevoegd en vervolgens gekopieerd naar die van het andere product en kickte je beide weer omhoog in de tracker en lijst met nieuwste productreviews waardoor altijd extra views worden gegenereerd.
Niet iedereen weet precies dat je review in de tracker gekickt wordt ;) daarnaast zou het wel een mooie feature zijn om reviews alleen te kicken bij een diff van meer dan 5% of iets in die buurt.
Verder heb ik later ook nog een extra uitleg bij die post gedaan en daarin staat ook waarom hij maar zo weinig sterren verdiend: Wiethoofd in "Het kleine Productreview beoordelingento..."
Daarin ook weer de vergelijking met een product wat qua naam hetzelfde is, qua firmware niet anders, qua doel niet anders, maar een ander uiterlijk heeft (de pci-bus) en ik zelf niet heb/had en daarom niet gekopieerd mocht worden om in het andere lijstje te plaatsen.
Nou, een Ipod is natuurlijk ook niet 1op1 vergelijkbaar met een stukje hardware in een PC, het verschil in bus zal nou niet direct een andere "beleving" veroorzaken. Daarnaast heeft Player-x aangegeven dat hij beide kaarten in zijn bezit heeft en mij beide kaarten ervaring heeft, dus als iemand weet of er een verschil is tussen die 2 kaarten is hij dat eerder dan jij ;)
Zo heb ik ook een review geschreven over een Thermalright HR-03 GT, een grafische kaart koeler, en deze zou ik (in theorie) gewoon kunnen kopiëren en plakken bij de HR-03, de HR-03 Rev. A, de HR-03 R600 etc. omdat ze allemaal vrijwel hetzelfde zijn maar compleet andere resultaten neerzetten en ze onderling verschillen in het aantal heatpipes, maar dezelfde fins en finspacing hebben.
Hier is alles hetzelfde alleen de manier waarop de kaart communiceerd met de rest van het systeem is anders. De vergelijking met een koeler lijkt mij dan ook een beetje loos en ongeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Jorrit schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:34:
Niet iedereen weet precies dat je review in de tracker gekickt wordt ;) daarnaast zou het wel een mooie feature zijn om reviews alleen te kicken bij een diff van meer dan 5% of iets in die buurt.
Die feat is er al ;) even een LD-search doen en hij komt wel tevoorschijn.
Nou, een Ipod is natuurlijk ook niet 1op1 vergelijkbaar met een stukje hardware in een PC, het verschil in bus zal nou niet direct een andere "beleving" veroorzaken.
Dat klopt, maar doorgaand op de bus-vergelijking, een Creative X-Fi extreme Audio heeft ook een PCI en een PCI-e variant, waar de PCI-e variant totaal anders is dan de PCI variant.
Daarnaast heeft Player-x aangegeven dat hij beide kaarten in zijn bezit heeft en mij beide kaarten ervaring heeft, dus als iemand weet of er een verschil is tussen die 2 kaarten is hij dat eerder dan jij ;)
Maar geeft dat automatisch het recht om je review te copy/pasten?
Hier is alles hetzelfde alleen de manier waarop de kaart communiceerd met de rest van het systeem is anders. De vergelijking met een koeler lijkt mij dan ook een beetje loos en ongeldig.
Valt wel mee hoe loos die vergelijking is, in beide gevallen gaat het om hetzelfde type product met een net iets andere naam en een andere aansluiting/mounting maar met hetzelfde doel voor ogen, maar of je daarmee dan dus ook dezelfde resultaten krijgt is een tweede. Misschien koop je doelbewust wel de PCI-e versie omdat al je PCI-sloten bezet zijn en vice versa dan koop je zo'n kaart met een ander doel in je achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Wiethoofd schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:49:
Die feat is er al ;) even een LD-search doen en hij komt wel tevoorschijn.
Ok, misschien moet het percentage dan wat omhoog :)
Dat klopt, maar doorgaand op de bus-vergelijking, een Creative X-Fi extreme Audio heeft ook een PCI en een PCI-e variant, waar de PCI-e variant totaal anders is dan de PCI variant.
Wat irrelevant is want de reviewer heeft zelf geconstateerd dat er geen verschil zit tussen beide varianten.
Maar geeft dat automatisch het recht om je review te copy/pasten?
Waarom niet, hij heeft ervaring met beide kaarten en die ervaring is gelijk, waarom zou hij voor de andere kaart dan een compleet andere review moeten schrijven terwijl ze hetzelfde zijn.
Valt wel mee hoe loos die vergelijking is, in beide gevallen gaat het om hetzelfde type product met een net iets andere naam en een andere aansluiting/mounting maar met hetzelfde doel voor ogen, maar of je daarmee dan dus ook dezelfde resultaten krijgt is een tweede.
Voor niet bandbreedte gevoelige insteekkaarten lijkt de bus mij niet relevant, dat, dat voor een verschillende mounting van dezelfde koeler wel relevant is lijkt mij evident aangezien dat de beperkende factor kan zijn in het koelen. Daarnaast, als jij ervaring hebt met beide koelers en in jou ervaring presteren ze hetzelfde gaat hetzelfde op, maar dan moet je wel eerst ervaring hebben met dat 2e product.
Misschien koop je doelbewust wel de PCI-e versie omdat al je PCI-sloten bezet zijn en vice versa dan koop je zo'n kaart met een ander doel in je achterhoofd.
Ja, en ze presteren gelijk dus dat maakt een review niet minder geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
player-x schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:27:
[...]

Ik denk dat T-net hier toch even wat meer over na moet denken, want wat jij nu zegt is, dat als jij een review leest over de nieuwe golf 1.9TD (lees XONAR) en de auto die in het review gebruikt is is zwart (lees PCIe) dat hij onbruikbaar is voor mensen die een witte (lees PCI) willen kopen, want hij is niet het zwart (lees PCIe) model.

Want dat is het argument dat je nu gebruikt want voor de werking van de kaart heeft de type bus net zo veel invloed als het verschil tussen een zwarte of witte auto kwa werking.

En ik persoonlijk zou toch zeker alle relevante reviews lezen over een product, ook al gaat het over een witte ipv zwarte uitvoering.
Dit is inderdaad al een discussiepunt geweest hoe T.net de reviews wat meer bij elkaar kan zetten. Maar (net als DirkW zei) door de gerelateerde productlinks zal en enige zoekwerk van degene die naar een review zoekt, de gerelateerde varianten goed te vinden zijn.
De karma maakt me ook niet zo veel uit, wel dat mensen mijn review lezen, want een hogere score des te hoger hij in de lijst staat, want daar schrijf je hem toch voor, niet om 10 uur te verspillen aan iets dat toch (bijna)niemand leest!
PS. wist niet eens dat je extra karma kreeg voor hogere score die een review heeft
Als iemand echt op zoek is naar een review over deze producten moet het wel lukken op dat te vinden. Verder ben je, voorlopig, de enige met een review over de Asus Xonar D1 en de Asus Xonar DX. :)
Jorrit schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:57:
[...]

Waarom niet, hij heeft ervaring met beide kaarten en die ervaring is gelijk, waarom zou het voor de andere kaart dan een compleet andere review moeten schrijven terwijl ze hetzelfde zijn.
Ik vind ook wel dat het kan, maar dan zou ik de verschillen (in gebruik, in hardware, in problemen, bijzonderheden enz.) zo duidelijk mogelijk vermelden. Hier blijkt (ik heb trouwens zelf geen ervaring met deze producten) inderdaad dat het exact dezelfde producten zijn alleen dan met een andere interface en op dezelfde manier gebruikt alleen in een ander systeem, dan valt er vrij weinig verschillen op te noemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Regeneration op 01-12-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
productreview: Apple iPod Nano V4 4GB Groen review door Verwijderd is dus echt geen 2 ster waard, max. 1 ster. Reden is niet moeilijk te bedenken: dit is echt te kort voor 2 ster (of meer).

edit:
@ hieronder: even voor de duidelijkheid, wij als "gewone" Frontpage Admins en Pricewatch Admins kunnen dat niet veranderen, alleen hogere Admins kunnen dat.

[ Voor 23% gewijzigd door Regeneration op 04-12-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

productreview: Apple iPod Touch 8GB Zwart review door Verwijderd
goede review, slechte opmaak van afbeeldingen etc. toch 5 sterren, maar om hier ook maar even aan te kaarten: [review] misplaatst Hij reviewt een 2G (V2 in de PW) dus 5 sterren en een move :+

de bovengenoemde nano had ik al naar 1, maar staat nog steeds op 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:33:
productreview: Western Digital My Book Essential WDH1U10000E, 1TB review door RAJH :?
Een gevalletje: Shift+del?

productreview: Acer Aspire One A110-Ab Blauw review door MigGroningen
Gaat inmiddels richting de 5 sterren, maar staat nog op 4, iemand?
Ik had blijkbaar "Als er op een door jou geplaatste shopreview gereageerd wordt." uitstaan, dus ik zag de reacties vandaag pas. Ik heb er even een reactie onder gezet met de reden waarom ik deze "review" geplaatst heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Daar kun je dan beter in de review zelf ook iets duidelijker over wezen.

[ Voor 33% gewijzigd door Dirk op 05-12-2008 18:26 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

RAJH schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:40:
Ik had blijkbaar "Als er op een door jou geplaatste shopreview gereageerd wordt." uitstaan, dus ik zag de reacties vandaag pas.
Je hebt geen shopreview geschreven, maar een userreview. Er is nog geen feature om een mail te krijgen bij een reactie op je userreview (al wel aangevraagd).

Verder is het eigenlijk geen review maar een klachtenformulier
Bij reguliere reviews in deze productcategorie verwachten we een tekst van minimaal 75 woorden.
Met je 'review' haal je net de 96 woorden.
Als ik hier geen "uitgebreide" product review neer had gezet, dan had iedereen maar moeten raden wat er met het product aan de hand was.
Niet als je het goed beschrijft. Zelfs over een defect product valt een review te schrijven. Je hebt je reden van aanschaf, wat je er van verwacht, hoe de boel verpakt is, wat je er bij geleverd krijg, hoe de garantieafhandeling is met de fabrikant/(web)winkel, wat je van het uiterlijk vindt en of je het product aan iemand aan/af zou raden. Zie ook: T.net FAQ: Productreviews hoe en wat.

Met bovenstaande reactie zit ik al op meer dan 100 woorden (exclusief quote's etc.) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:28:
[...]

Je hebt geen shopreview geschreven, maar een userreview. Er is nog geen feature om een mail te krijgen bij een reactie op je userreview (al wel aangevraagd).

Verder is het eigenlijk geen review maar een klachtenformulier

[...]

Met je 'review' haal je net de 96 woorden.

[...]

Niet als je het goed beschrijft. Zelfs over een defect product valt een review te schrijven. Je hebt je reden van aanschaf, wat je er van verwacht, hoe de boel verpakt is, wat je er bij geleverd krijg, hoe de garantieafhandeling is met de fabrikant/(web)winkel, wat je van het uiterlijk vindt en of je het product aan iemand aan/af zou raden. Zie ook: T.net FAQ: Productreviews hoe en wat.

Met bovenstaande reactie zit ik al op meer dan 100 woorden (exclusief quote's etc.) :9
De reden van aanschaf lijkt me duidelijk voor een externe harde schijf, je wilt er data op gaan slaan. Je verwacht dat het product werkt, wat het dus tot twee maal toe niet deed ;). Garantieafhandeling lijkt mij iets voor een Shopreview, aangezien ik niet direct met WD van doen heb. Een opmerking over het uiterlijk staat erbij ;). En het product aan iemand aanraden lijkt me ook niet van toepassing, omdat ik niet met het product heb kunnen werken.

Maar nu even zonder gekheid, het heeft volgens mij weinig nut om foto's en dergelijke toe te gaan voegen als er toch geen volledige review gedaan kan worden. Dus het lijkt mij beter om deze "review" te verwijderen, wat ik bij deze dus ook heb gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Net even de reviews van Femme weer tegengekomen, en het schijnt dat er Femme-fanboys zijn :+

ReviewNuHoort
productreview: Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB review door Femme4±3
productreview: Microsoft Remote Keyboard review door Femme2±1
productreview: Hitachi Travelstar 7K100 HTS721010G9SA00 review door Femme2±1
productreview: Western Digital Caviar RE2 WD5000YS, 500GB review door Femme2±1
productreview: Asus A8N-VM CSM, GeForce 6150 review door Femme3±2

Tekstueel goed maar opmaaktechnisch geen hoogstandjes ;) Ze staan nu allemaal nog ongeveer een puntje te hoog

offtopic:
De 'Twee sterren'-reviewlink uit de TS is dood en de 5 sterren review, ik heb er betere gezien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik denk dat je te streng bent:
Een ster: Zeer slordige en onvolledige review met gebrekkige onderbouwing.
Twee sterren: Matige review met onvolledige beargumentatie
Drie sterren:Korte en bondige review met degelijke beargumentatie en een nette layout.
De drie kortste reviews, de middelste drie, zijn inderdaad te kort om volledig te zijn, maar ik zou ze niet zeer slordig en onvolledig willen noemen, ik denk dat ze prima staan op 2 sterren.
De andere twee zie ik als ongeveer gelijkwaardig en vind ik prima op 3 sterren staan.

En over die vijf sterren review in de ts, perfectie is niet nodig voor de hoogste score, laat dat alsjeblieft los! Buitengewoon goed is voldoende, en dat is deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik denk idd dat dat het is, ik neem namelijk ook nog een deel opmaak mee in de beoordeling, puur tekst geef ik vrijwel altijd een ster minder dan een tekst met (dikgedrukte) kopjes en/of afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Kopjes zijn niet noodzakelijk om de boel leesbaar te houden, alleen een nette alinea indeling is voldoende. Voor een nette review zijn ze wel heel handig, maar dat gaat pas tellen vanaf 4 ster. Dan worden ze ook zo lang, dat je gewoon meer overzicht nodig hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Dirk op 06-12-2008 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Edit:
Wiethoofd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:33:
Net even de reviews van Femme weer tegengekomen, en het schijnt dat er Femme-fanboys zijn :+

ReviewNuHoort
productreview: Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB review door Femme4±3
productreview: Microsoft Remote Keyboard review door Femme2±1
productreview: Hitachi Travelstar 7K100 HTS721010G9SA00 review door Femme2±1
productreview: Western Digital Caviar RE2 WD5000YS, 500GB review door Femme2±1
productreview: Asus A8N-VM CSM, GeForce 6150 review door Femme3±2

Tekstueel goed maar opmaaktechnisch geen hoogstandjes ;) Ze staan nu allemaal nog ongeveer een puntje te hoog

offtopic:
De 'Twee sterren'-reviewlink uit de TS is dood en de 5 sterren review, ik heb er betere gezien :Y)
Ben het eens met die eerste review die hoort niet op 4 ster maar eerder op 3 ster, maar dat is de enige waar ik het met je eens ben. 1 ster is (naar mijn mening) als er (net) aan de hoeveelheid woorden wordt voldaan of als de review niet meer dan 10 regels is of waarbij een klacht wordt gedaan i.p.v. een review of een zeer slecht opgemaakte en/of grammaticaal zeer slechte review. Deze review die jij hier aankaart als ±1 vallen niet in deze categorie en er wordt gewoon netjes interpunctie gebruikt en de tekst in stukjes verdeeld. En zoals DirkW aangeeft voor niet al te lange teksten is dat ook voor mij geen reden om een ster af te trekken. De stap van 4 naar 5 ster kan je dit eventueel in overweging nemen, niet bij 1 naar 2 ster imho.

/edit

productreview: Nexus Real Silent DF1209SL-3 (92mm, 19,2dB, 3/4p) review door Bartjebart staat momenteel op 4 ster, waarbij uit de eerste paar reacties blijk dat men het hier 5 ster wel waard vind... dat is wel wat veel imho. Ik vind het persoonlijk een ruime 2 of een krappe 3 ster. Zo staan er staan geen benchmarks test of temps resultaten. Heel uitgebreid is de review ook weer niet.

Zelfde verhaal gaat ook op voor productreview: Scythe S-Flex SFF21E (120mm, 20,1dB, 3/4p) review door Bartjebart

[ Voor 78% gewijzigd door Regeneration op 06-12-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:46

PromoX

Flying solo

productreview: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G review door Ultraman

Staat nu op 1 ster, maar is toch minstens 2 sterren waard.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

PromoX schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:18:
Staat nu op 1 ster, maar is toch minstens 2 sterren waard.
Inmiddels wel, de initial (unedit?) version van vanmiddag was wel 1 sterretje waard, gaat nu richting 2,5 sterren.
Zie ook: ;)
quote: Review
Edit:
Bijgevoegd: 2 foto's. 1 overzicht en 1 closeup waarop de chipdata te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

productreview: Samsung ML-2010 review door AndriesLouw
Met de huidige 2 stemmen (mijne (1*) en een andere) staat hij nu op 3 sterren. Dit is beter dan 4 die het in eerste instantie kreeg van de eerste stemmer voor mij maar niet voldoende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
productreview: Apple Wireless Mighty Mouse review door Verwijderd is 3 ster toch wel wat veel. Meer dan 1 ster is het volgens mij niet, aangezien de review zo kort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Regeneration schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:22:
productreview: Apple Wireless Mighty Mouse review door Verwijderd is 3 ster toch wel wat veel. Meer dan 1 ster is het volgens mij niet, aangezien de review zo kort is.
inderdaad, de lijst met negatieve en positieve punten is langer dan de review zelf. ook 1 ster van mij.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
productreview: HTC Touch HD Zwart review door blup is wel 5 ster waard, lijkt me i.p.v. de 4 ster waar hij nu op staat.

productreview: XFX GeForce 260 GTX 896MB DDR3 Black (GX-260N-ADB9) review door jordy2811 2 ster lijkt me beter, gezien de lengte van de review.

productreview: Philips Power2Go Oplaadbare accu review door Verwijderd Is duidelijk niet tevreden over het product, maar 4 ster lijkt me wat overdreven. Heb hem zelf 2 ster gegeven.

productreview: Etymotic Research ER6i (In-Ear) review door iAudio en
productreview: Etymotic ER-4P Micropro review door Verwijderd
- en -
productreview: Sennheiser IE 7 review door Verwijderd en
productreview: Sennheiser IE 8 review door iAudio en
productreview: Sennheiser IE 6 review door iAudio

Zijn respectievelijk 2x en 3x dezelfde review. Aangezien in de review 2 of 3 producten worden vergelijken en ze te algemeen zijn en niet echt specifiek ingaan op de verschillende modellen "mag" het zijn de dubbele verwijderd aangezien het dan onder dubbelposten valt, maar de 4 ster voor deze reviews vind ik dan wat veel, 3 ster lijkt me beter.

[ Voor 21% gewijzigd door Regeneration op 24-02-2009 16:58 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

productreview: Cooler Master NotePal X1 review door Verwijderd Iemand die daar duidelijk uit kan halen om wat voor product het gaat zonder bij de productinformatie te kijken? De complete review is 2 regels met 2 hoofletters waarvan 1 aan het begin van de 2e zin.

Lijkt me wel een terechte 1 ster al zou een halve ster nog 'eerlijker' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
productreview: Scythe CPU Cooler Stabilizer 775 review door NeoX17 had 1x 4 ster Mijn inzien niet meer dan 2 ster waard waarbij 1 ster dus ook wel zou kunnen. Zelf ben ik voor de 1 ster gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Jij vindt em tussen de 2 en de 1 in zitten, en hebt voor 1 gekozen, ik ging voor 2, beide tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:02:
productreview: Scythe CPU Cooler Stabilizer 775 review door NeoX17 had 1x 4 ster Mijn inzien niet meer dan 2 ster waard waarbij 1 ster dus ook wel zou kunnen. Zelf ben ik voor de 1 ster gegaan.
Ik ben zojuist voor 1 ster gegaan, iets meer moeite had een 2 ster kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
productreview: AMD Athlon X2 4850e review door Tout had een 1x 5 ster stem. Ik heb hem 3 ster gegeven wat ik toch wel passender vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Modbreak:Allereerst, hier gaat het over productreviews, wat *niets* met shopreviews te maken heeft. Ten tweede, heb je over exact hetzelfde al een topic geopend, en crossposten is nog steeds niet gewenst.

Hetzelfde geldt voor het -inmiddels verplaatste en gesloten- topic wat je in het moddereterforum had geplaatst.

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 11:33 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Ik heb maandag een productreview gemaakt: productreview: Nokia 6600 fold Zwart review door Pete Nu staat die op 1 ster. Ik denk dat het klopt voor de eerste 5 stemmen, toen stond een draft versie per ongeluk online. Maar ook daarna iig 15 stemmen gekregen. Heb ik iets fout gedaan? Als ik plan: Productreviews uitgebreid met sterwaarderingen bekijk verdien ik toch op zn minst 2 sterren of misschien wel 3 sterren?

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hij heeft van mij 2 sterren gekregen, ik mis een foto'tje ;)

Verder is het zo dat je bovenaan je reviewformulier een vinkje kunt zetten om je review offline te halen, dan sla je de boel op, kan alleen jij de review bekijken en zo dus de opmaak etc. fixxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Wiethoofd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:39:
Verder is het zo dat je bovenaan je reviewformulier een vinkje kunt zetten om je review offline te halen, dan sla je de boel op, kan alleen jij de review bekijken en zo dus de opmaak etc. fixxen.
Dat weet ik nu ook :) Verkeerd gelezen in eerste instantie en toen online gezet.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik kom er achter dat het soms best lastig is een zeer uitgebreide review te schrijven voor sommige hardware. Ik ben net bezig geweest met het schrijven van een review van de Steelpad QcK muismat. Over een muismat kun je maar een beperkt aantal dingen vertellen waardoor je weinig erg uitgebreide reviews ziet. Het resultaat is dat deze reviews, ondanks dat ze misschien alles vertellen wat er te vertellen valt, laag scoren.

Een voorbeeld is de zojuist door mij ingediende review: productreview: Steelpad Qck review door Bor

Ondanks dat er maar een beoordeling is zie ik dat de review "maar" 3 sterren scoort, volgens mij te wijten aan de beperktheid van de reviewmogelijkheden van een item als een muismat. Hoe gaan de andere reviewers om met dit soort items en wat vinden de modders hiervan? Moet een review altijd uit meerdere pagina's bestaan, overladen zijn met foto's en minimaal 20 vergelijkende producten (natuurlijk overdreven) behandelen om hoog te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:01:
[...]

Hoe gaan de andere reviewers om met dit soort items en wat vinden de modders hiervan? Moet een review altijd uit meerdere pagina's bestaan, overladen zijn met foto's en minimaal 20 vergelijkende producten (natuurlijk overdreven) behandelen om hoog te scoren?
Ik vind persoonlijk dat een 5 ster review inderdaad toch wel wat meer tekst en eigenlijk ook redelijk wat (~minimaal 4) duidelijke en liefst eigen gemaakte (in de zin van geen internet foto's of producent afbeeldingen) foto's moet hebben. 5 ster is het hoogst haalbare dus mag het wat "eisen" om het even zo te zeggen. Voor 4 sterren geldt hetzelfde maar dan in iets mindere mate.

De review waar eigenlijk weinig over te zeggen valt, houd ik me daar ook aan vast. Als je het gaat relateren aan hoeveel je over het product kan zeggen dan krijg je oneerlijke beoordeling, in mijn inziens. Een voorbeeld ik zie persoon A 10 reviews maken over producten waar weinig te vertellen valt, maar schrijft er wel bondige en nette reviews over met een aantal foto's. Persoon B schrijft 10 review over producten waar veel te vertellen valt en schrijft daar hele uitgebreide nette reviews over met veel foto's. Als je dan gaat relateren naar hoeveel je over het product kan schrijven krijgen ze allebei allemaal 5 sterren voor hun reviews, terwijl Persoon B die echt uitgebreide reviews schrijft eigenlijk wordt benadeeld, aangezien die veel meer moeite heeft gedaan voor zijn reviews. Daarbij zeg ik niet dat Persoon A geen goede reviews schrijft, maar nette reviews over producten waar niet veel over te vertellen valt, moet niet gerelateerd worden aan het feit dat er weinig over gezegd kan worden. Dan ben je niet consequente en niet eerlijk aan het beoordeling naar mijn mening. Een score van 3 (of een paar 4) ster voor Persoon A zou dan beter zijn.

Dus over jouw review, vind ik het een nette 3 ster.

Dan nog even een andere review:

productreview: Nokia USB-poort Lader CA-100 (origineel) review door sebastius is geen 2 sterren waard maximaal 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Bor de Wollef schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:01:
Over een muismat kun je maar een beperkt aantal dingen vertellen waardoor je weinig erg uitgebreide reviews ziet. Het resultaat is dat deze reviews, ondanks dat ze misschien alles vertellen wat er te vertellen valt, laag scoren.

Een voorbeeld is de zojuist door mij ingediende review: productreview: Steelpad Qck review door Bor
productreview: Everglide Titan Monstermat Fnatic review door Wiethoofd is mijn review, die is net iets uitgebreider dan de jouwe maar zal inderdaad nooit de 5 sterren halen.
..., volgens mij te wijten aan de beperktheid van de reviewmogelijkheden van een item als een muismat. Hoe gaan de andere reviewers om met dit soort items en wat vinden de modders hiervan? Moet een review altijd uit meerdere pagina's bestaan, overladen zijn met foto's en minimaal 20 vergelijkende producten (natuurlijk overdreven) behandelen om hoog te scoren?
Je hebt inderdaad muismat reviews waar ze met andere muismatten, muizen en oppervlakten vergelijken. Ook heb je reviews waar ze 1 enkele muismat uit 260 verschillende hoeken weten te fotograferen en daarmee 6 pagina's te vullen.

Het is een simpel object waar je tijdens Photoshop, gamen en veel muiswerk met de juiste muis zeer veel voordeel mee kan doen. Maar omdat het een simpel ding is zonder knoppen, verborgen vakjes, snoeren die stuk kunnen of soundbars zal je altijd redelijke simpele reviews over de gemiddelde muismat zien.

Verder is de lengte van de review ook niet alles, als jij alles weet te behandelen in 700 woorden en de lezer geen vragen meer heeft en een beetje fatsoenlijke foto is dat minstens 4 sterren. Heeft de lezer na het lezen meer vragen dan voordat hij/zij de review las, dan verdiend dat natuurlijk minder dan de eerder genoemde 4 sterren.

productreview: Kensington Memory Gel Mouse Wristrest review door Pjerry is naar mijn mening een review over een muismat die terecht 5 sterren heeft gekregen. Het is dus wel mogelijk om een (zeer) uitgebreide (en overdone?) review te schrijven, en ik denk dat je met het overdone-gedeelte juist die 5e ster verdiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Regeneration schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:18:
[...]
Een voorbeeld ik zie persoon A 10 reviews maken over producten waar weinig te vertellen valt, maar schrijft er wel bondige en nette reviews over met een aantal foto's. Persoon B schrijft 10 review over producten waar veel te vertellen valt en schrijft daar hele uitgebreide nette reviews over met veel foto's. Als je dan gaat relateren naar hoeveel je over het product kan schrijven krijgen ze allebei allemaal 5 sterren voor hun reviews, terwijl Persoon B die echt uitgebreide reviews schrijft eigenlijk wordt benadeeld, aangezien die veel meer moeite heeft gedaan voor zijn reviews. Daarbij zeg ik niet dat Persoon A geen goede reviews schrijft, maar nette reviews over producten waar niet veel over te vertellen valt, moet niet gerelateerd worden aan het feit dat er weinig over gezegd kan worden. Dan ben je niet consequente en niet eerlijk aan het beoordeling naar mijn mening. Een score van 3 (of een paar 4) ster voor Persoon A zou dan beter zijn.
Aan de andere kant zorgt het er wel voor dat ik mogelijk de volgende keer geen review weer zal schrijven over een simpel iets als een muismat. Een uitgebreide review schrijven over iets waar gewoonweg meer over te vertellen valt (zoals bv mijn MX Revolution review) is nu eenmaal makkelijk en dus ook makkelijker scoren.

Uit dit oogpunt vind ik mijn muismat review geen 3 sterren maar een nette 4 ster review. 5 sterren zou te hoog gegrepen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:02:
[...]

Aan de andere kant zorgt het er wel voor dat ik mogelijk de volgende keer geen review weer zal schrijven over een simpel iets als een muismat.
Dat klopt dat gevoel wordt inderdaad zo opgeroepen, maar is volgens mij niet de bedoeling van het beoordelingssysteem. Ook wordt het stersysteem vaak geassioseerd met lage ster rating is slechte review wat absoluut niet zo hoeft te zijn. Het is in mijn inzien een combinatie van heel wat factoren waaronder hoeveelheid tekst, duidelijkheid tekst, zegt de tekst wel iets of wordt je er helemaal niet wijzer van, opmaak, gebruik van afbeeldingen enz.

En hoe denk je dat het andersom is? Iemand doet heel veel moeite voor een uitgebreide review. Krijgt daar (uiteraard) 5 ster voor, maar ziet een review waar niet veel over te vertellen valt en die krijgt 4 ster?
Een uitgebreide review schrijven over iets waar gewoonweg meer over te vertellen valt (zoals bv mijn MX Revolution review) is nu eenmaal makkelijk en dus ook makkelijker scoren.
Nou ja, wat je makkelijk scoren vind. 1 uitgebreide review voor 5 ster of even twee minder uitgebreide reviews 2x 3 ster krijgen.
Uit dit oogpunt vind ik mijn muismat review geen 3 sterren maar een nette 4 ster review. 5 sterren zou te hoog gegrepen zijn.
De sterbeoordeling is deels ook een mening. Ik zal dus niet zeggen dat het fout is als iemand 4 ster geeft. :)

Even een andere review: productreview: HTC Touch Pro (T7272) Zwart review door Boss lijkt mij toch duidelijk een 1 ster i.p.v 2 ster. De korte opsomming voor en nadelen zijn langer dan zijn review...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Regeneration schreef op zondag 15 maart 2009 @ 18:53:
[...]
Even een andere review: productreview: HTC Touch Pro (T7272) Zwart review door Boss lijkt mij toch duidelijk een 1 ster i.p.v 2 ster. De korte opsomming voor en nadelen zijn langer dan zijn review...
Een ster inderdaad. Er staat nog meer tekst onder de bullets bij voor- en nadelen dan in de review zelf en de inhoud is ook niet bijster interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

productreview: Packard Bell EasyNote MH35-U-060 15,4" notebook review door stephenophof de uiteindelijke review staat in de eerste reactie, misschien om die naar de reviewinhoud te verplaatsen, zo heeft deze wel recht op een (3-4 sterren) beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wiethoofd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:07:
productreview: Packard Bell EasyNote MH35-U-060 15,4" notebook review door stephenophof de uiteindelijke review staat in de eerste reactie, misschien om die naar de reviewinhoud te verplaatsen, zo heeft deze wel recht op een (3-4 sterren) beoordeling.
Dat kan de poster natuurlijk ook zelf doen. Nu staat het er wel heel onhandig en loopt de maker een goede beoordeling mis denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Bor de Wollef schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:10:
Dat kan de poster natuurlijk ook zelf doen. Nu staat het er wel heel onhandig en loopt de maker een goede beoordeling mis denk ik.
Had ik ook al in mijn reactie onder de 'review' gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wiethoofd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:18:
[...]

Had ik ook al in mijn reactie onder de 'review' gezet ;)
Ik heb er trouwens voor gekozen nog geen beoordeling toe te kennen totdat het geheel netjes is gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Bor de Wollef schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:22:
Ik heb er trouwens voor gekozen nog geen beoordeling toe te kennen totdat het geheel netjes is gefixed.
Je kunt de review nu helemaal nog niet beoordelen 8) maar /me Wiethoofd is eensch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik zag een editknopje bij die review van stephenophof en dacht: dat kan ik wel verplaatsen, maar het bleek van niet, niet genoeg rechten :+ Dan zal hij het toch zelf moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik zou de review wel goed kunnen zetten, maar ik heb daarvoor in de plaats een e-mailtje gestuurd (met de link naar Wiethoofd's reactie die het opmerkte en) met uitleg hoe stephenophof zelf het zou kunnen aanpassen. Daarbij weet hij de volgende keer ook hoe het zou moeten en is stephenophof niet verbaast waarop plotseling zijn review anders staat. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 16-03-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Regeneration schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:52:
Ik zou de review wel goed kunnen zetten, maar ik heb daarvoor in de plaats een e-mailtje gestuurd met uitleg hoe stephenophof zelf het zou kunnen aanpassen. Daarbij weet hij de volgende keer ook hoe het zou moeten en is stephenophof niet verbaast waarop plotseling zijn review anders staat. :)
Nette oplossing d:)b

Hij komt vanzelf wel in de tracker te staan als hij aangepast is om z'n beoordeling en bijbehorend karma te innen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik heb niks met Linux (in de zin van dat ik er geen ervaring mee heb), maar een 1 ster voor productreview: Ubuntu Linux review door dev10 lijkt verdacht veel op mening-beoordeling? Hoe dan ook, de review lijkt me een dikke 3 ster, maar blijft nu dus op 2 ster hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Regeneration schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:05:
Ik heb niks met Linux (in de zin van dat ik er geen ervaring mee heb), maar een 1 ster voor productreview: Ubuntu Linux review door dev10 lijkt verdacht veel op mening-beoordeling? Hoe dan ook, de review lijkt me een dikke 3 ster, maar blijft nu dus op 2 ster hangen.
Ik heb 3 sterren gegeven omdat ik het geheel voor een compleet OS / distributie wat karig vind. Geen foto's, geen echt goede tests maar wat losse ervaringen netjes onderverdeeld in een paar onderwerpen. 2 of 3 sterren is prima maar hoger vind ik echt te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

hoe kan je een nieuw product die nog niet in de productlijst staat, toe te laten voegen?

Het gaat om de volgende muis: http://www.azerty.nl/8-10...m8000---muis---laser.html
Ik krijg deze binnenkort en ik wil hier graag dan een review over maken maar zonder product lukt dat natuurlijk niet. moet je hiervoor een admin ofzo een bericht sturen?
zie bericht hieronder :)

[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-03-2009 23:49 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Floppus heeft je een duidelijk antwoord gegeven dacht ik zo. Linkje aanklikken, gegevens invullen en geduld hebben totdat je een mailtje krijgt dat het is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Dirk schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:46:
Floppus heeft je een duidelijk antwoord gegeven dacht ik zo. Linkje aanklikken, gegevens invullen en geduld hebben totdat je een mailtje krijgt dat het is toegevoegd.
sorry gezien, mijn fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik ben sinds kort bezig met wat productreviews en zou graag jullie beoordeling willen weten, zodat ik eventueel een hogere score kan halen.

Zo vond ik zelf productreview: HP Deskjet D2360 (A4, USB) review door Hooglander1 niet echt een één ster, maar ik hoopte er toch drie sterren voor te krijgen.

En productreview: Sigma Aegis Zwart review door Hooglander1 hoopte ik toch stiekem voor de vier sterren. Nog tips om het naar dat niveau te tillen?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Hooglander1 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:52:
Ik ben sinds kort bezig met wat productreviews en zou graag jullie beoordeling willen weten, zodat ik eventueel een hogere score kan halen.

Zo vond ik zelf productreview: HP Deskjet D2360 (A4, USB) review door Hooglander1 niet echt een één ster, maar ik hoopte er toch drie sterren voor te krijgen.
Om heel eerlijk te zijn vind ik dit geen 3 ster waard, maar 1 ster is het ook niet. 2 ster lijkt me hier wel op zijn plaats.
En productreview: Sigma Aegis Zwart review door Hooglander1 hoopte ik toch stiekem voor de vier sterren. Nog tips om het naar dat niveau te tillen?
Persoonlijk vind ik dit een goede 3 ster.

Wat tips, wellicht is niet alles van toepassing dus kijk maar wat je ermee doet :) :
In de reviews: Tweakers.net FAQ staan heel wat tips. Wellicht heb je die pagina niet gevonden. Samengevat:
- Behandeld relevante punten in je review. De beoordelingscriteria (groene balkjes bovenaan) zijn een leidraad.
- Wat deed jou besluiten om het product aan te schaffen?
- Vind je die aankoop na de opgedane ervaring nog steeds geslaagd?
- Op wat voor manier, in wat voor omgeving en onder welke omstandigheden heb je het product gebruikt?
- Met welke vergelijkbare producten heb je ervaring en hoe verhoudt het besproken product zich ten opzichte van de alternatieven?
- Het is niet nodig om elke zin op een nieuwe regel te beginnen. Groepeer zinnen die met elkaar samenhangen in alinea's.
- Schrijf de tekst in goed geformuleerde Nederlandse zinnen.
- Maak gebruik van dikgedrukte koppen, dat kan de review een stuk overzichtelijker maken.
- Zet afbeeldingen (of in het beste geval zelf gemaakte scherpe foto's) in de review zelf. (Dit kan je o.a. doen door de tag [afbeelding1] tot en met [afbeelding4] te gebruiken).

productreview: Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB review door Verwijderd is geen 5 ster waard, eerder 2 ster, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die had ik wel gevonden, maar dat is natuurlijk erg bondig. Misschien vatte ik het stukje in de TS over onvolledige argumentatie dan niet goed op.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

muchos gratias, nu nog ff wachten, helaas is de levertijd naar 14 dagen veranderd :(
wanneer binnen asap een review uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
SouLLeSSportal schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:27:
muchos gratias, nu nog ff wachten, helaas is de levertijd naar 14 dagen veranderd :(
wanneer binnen asap een review uiteraard!
Ik zal er naar uitkijken :) Als je nog meer wilt reviewen wat er nog niet in staat, dan weet je de plek nu te vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:25

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb een review over een fan (de Tacens Ventus Ice) geschreven en nu zit ik te denken, wat kan er beter. Ik heb voor dat ik aan de review begon zo veel mogelijk reviews met veel sterren van andere fans gelezen maar ik kan niets zinnigs bij verzinnen. Ik probeer namelijk mijn score een beetje op te krikken O-) en Tacens wat bekender maken. Want de enige "professionele" reviews zijn in het Spaans :9.

Mijn review over de Tower behuizing word wel heel goed onvangen.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is dit eigenlijk wel een product review of misschien toch meer een shop review?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

hardware-lover schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:20:
Is dit eigenlijk wel een product review of misschien toch meer een shop review?
Is wel duidelijk. 1 ster zegt toch al genoeg......

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze gaat (als de knopjes het weer doen :P) toch verdwijnen, omdat die niet met het juiste account geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Femme schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:28:
[...]
De eerste stap mag weggelaten worden. Reviews zonder onderbouwing kunnen niet gewaardeerd worden. Twee sterren is er dan voor een redelijke review die onvolledig is, drie sterren voor degelijke (kort & bondig maar wel voldoende volledig) reviews en de twee hoogste niveau's voor de uitgebreide en diepgaande producties met foto's en dergelijke :) .
[...]
Niet waarderen is ook niet meetellen, dus heeft geen enkele zin. Er zou dan een mogelijkheid ingebouwd moeten worden om idd nul sterren toe te kennen.

/edit
Of, bij nader inzien, bedoel je het anders. Één ster is gewoon het minimum voor een absoluut waardeloze review..... Misschien die rommel maar gelijk opruimen, scheelt ook weer serverruimte (hoewel de reviews zijn meestal super klein)

[ Voor 16% gewijzigd door Pjerry op 25-03-2009 13:15 . Reden: Nieuwe inzichten :) ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Ik hoop dat er nog bezoek komt hiero, want ik heb hier een review met maar 2 sterren die m.i. absoluut minimaal 3 sterren verdient.

productreview: GiSTEQ DPL700 PhotoTrackr review door Verwijderd

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik zou graag wat tussenkopjes zien bij die review. Qua tekst en inhoud is het wel goed, maar die tussenkopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Er mag inderdaad iets meer gedaan worden aan onderverdeling in duidelijke onderwerpen / kopjes. Ook mis ik foto's bij de review. De review staat nu op 3 sterren trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik struikelde weer eens over mijn review: productreview: Sony-Ericsson HBH-DS200 Bluetooth Headset review door Wiethoofd waarom deze 'maar' 4 sterren heeft, wat mist er voor de 5 sterren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Wiethoofd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:15:
Ik zou graag wat tussenkopjes zien bij die review. Qua tekst en inhoud is het wel goed, maar die tussenkopjes.
Bor de Wollef schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:26:
Er mag inderdaad iets meer gedaan worden aan onderverdeling in duidelijke onderwerpen / kopjes. Ook mis ik foto's bij de review. De review staat nu op 3 sterren trouwens.
Ja, helemaal mee eens. Meestal stop ik er nog wel wat tijd in om de schrijver daar op te wijzen. Maar vandaag had ik daar net geen zin in ;) .

Tekstueel vind ik het wel een mooi en helder verhaal, lay-out technisch een onvoldoende, maar alles bij elkaar toch wel drie sterren, zeker als ik zie wat voor reviews met 2 sterren wegkomen.....

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wiethoofd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:56:
Ik struikelde weer eens over mijn review: productreview: Sony-Ericsson HBH-DS200 Bluetooth Headset review door Wiethoofd waarom deze 'maar' 4 sterren heeft, wat mist er voor de 5 sterren?
Ik heb er 5 voor gegeven. Zeer uitgebreid en netjes, zeker voor een review van een headset! Helaas is mijn mod niet genoeg om hem netto ook op 5 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:25

artificial_sun

Mazda Rx7

Pjerry schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:58:
[...]

[...]

Ja, helemaal mee eens. Meestal stop ik er nog wel wat tijd in om de schrijver daar op te wijzen. Maar vandaag had ik daar net geen zin in ;) .

Tekstueel vind ik het wel een mooi en helder verhaal, lay-out technisch een onvoldoende, maar alles bij elkaar toch wel drie sterren, zeker als ik zie wat voor reviews met 2 sterren wegkomen.....
Schrijver er op gewezen :)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Om heel eerlijk te zijn snap ik niet goed waarom mijn review maar 1 ster krijgt. Goed, het is de eerste keer dat ik een review maak en hij is misschien een ietsiepietsie kort, maar ik denk wel dat ik veel relevante informatie ingevoegd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

qanar schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:19:
Om heel eerlijk te zijn snap ik niet goed waarom mijn review maar 1 ster krijgt. Goed, het is de eerste keer dat ik een review maak en hij is misschien een ietsiepietsie kort, maar ik denk wel dat ik veel relevante informatie ingevoegd heb.
De review is wel erg kort, zeker voor een monitor review waar je toch behoorlijk wat punten kunt belichten. Het hele verhaal over de pixel problemen is een persoonlijke ervaring met service afhandeling wat ik niet onder dat kopje vind thuis horen. Het gaat bovendien niet direct over de monitor zelf. In de huidige vorm vind ik 1 tot 2 sterren goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een kandidaat voor de -1 beoordeling (als die er zou zijn): productreview: Merkloos VGA-kabel (2m, M - M ) review door Dountill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Bor de Wollef schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:43:
Een kandidaat voor de -1 beoordeling (als die er zou zijn): productreview: Merkloos VGA-kabel (2m, M - M ) review door Dountill
Bij reguliere reviews in deze productcategorie verwachten we een tekst van minimaal 50 woorden.
Deze review heeft welgeteld 54 woorden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Deze zou best verwijderd kunnen worden vind ik, dit lijkt vooral op karmahunting en het is geen toevoeging voor de site of de lezer. En dan een nep PS om aan de lengte te komen.... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Wat heb je nu weer aan een review van een Merkloos product?? Daar vallen er toch ontzettend veel onder? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Ja, hij heeft het niet over een merkloze kabel, maar T.Net!!! Dus ook een -1 voor T.Net. Wat hij wel had kunnen doen is zijn Yagoda kabel eerst aanmelden, maar dat weten heel veel mensen niet dat dat kan.....

Overigens vind ik jouw reactie ook niet om over naar huis te schrijven, dan doet Ph3n0m in 'productreview: Merkloos VGA-kabel (2m, M - M ) review door Dountill' het iets beter, maar ook niet erg denderend.

De behoefte aan een 0 sterren moderatie, zoals ik al eerder aangaf, wordt door deze review keihard onderschreven.
qanar schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:19:
Staat nu op 2 sterren, maar meer krijg je er voorlopig niet voor van mij. De reden kun je onderin de reacties lezen.
Wiethoofd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:56:
Grappig dat je alleen deze aanhaalt. In zijn algemeenheid vind ik dat jouw reviews ondergewaardeerd zijn. Neem bijvoorbeeld die prachtige review van Grid. Een voorbeeld wat lay-out betreft, inhoudelijk de zaken mooi verwoord en toch "maar" 4 sterren. Echt maar een voorbeeld want ik kan er meerdere pakken bij jou. Jouw reviews hebben bij mij vaak model gestaan en ik krijg vervolgens wel 5 sterren, terwijl de lay-out van jou nooit door mij is gehaald (maar ik blijf proberen :P ). Van mij kun je bijna vast rekenen op 5 sterren (althans voor de top-reviews van je). Waarom de mening niet T.Net wijd gedeeld wordt is voor mij een raadsel. Toch iets met je naam te maken misschien? Pjerry klinkt bijvoorbeeld een stuk helderer dan zo'n smokie-kop >:) .
Ik hoop van harte dat je reviews omhoog gemod worden, want ze verdienen het!

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ Pjerry, als je hulp nodig heb met opmaak van je reviews, m'n DM staat aan ;) Verder dank voor de complimenten :D /me Wiethoofd feels flattered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Pjerry schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:30:
[...]

Ja, hij heeft het niet over een merkloze kabel, maar T.Net!!! Dus ook een -1 voor T.Net. Wat hij wel had kunnen doen is zijn Yagoda kabel eerst aanmelden, maar dat weten heel veel mensen niet dat dat kan.....
Ook al gaf de poster netjes het merk , type en alle andere denkbare eigenschappen weer... Het is gewoon geen review op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Bor de Wollef schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:01:
[...]

Ook al gaf de poster netjes het merk , type en alle andere denkbare eigenschappen weer... Het is gewoon geen review op deze manier.
Totaal eens. Zie ook:
Pjerry schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:30:
[...]
De behoefte aan een 0 sterren moderatie, zoals ik al eerder aangaf, wordt door deze review keihard onderschreven.
[...]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een 0 sterren niveau lost op zich niet veel op wanneer omdat je dan vanzelf behoefte krijgt aan een -1 niveau ;)

Erg slechte reviews moeten gewoon weggegooid kunnen worden denk ik of je moet het mogelijk maken alleen reviews van boven een bepaald niveau te kunnen weergeven als default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Gewoon de drempel van het minimum aantal woorden omhoog gooien naar minstens 100, ongeacht de categorie. Als je wilt karmahoeren voor features moet je je best er maar voor doen :+

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste