Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh? Das wel leuk, straks ff zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 07:46

Kettrick

Rantmeister!

Ik zal ook weer eens een oude hobby oppakken ;)..

Ik ben te vinden onder Kettrick :)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 07:46

Kettrick

Rantmeister!

Kleine update, ik vind het toch wel erg relaxed dat die rating (imho) goed werkt. Tot nu toe eigenlijk alle matches goed gepresteerd ( steeds 2 of 3, en net voor het eerst 1e >:) ), maar geen een match makkelijk lopen fraggen.

Ik heb de FoV nu op 130 staan, het is in het begin ff scheel kijken, maar na een tijdje speelt het relaxter :). Leuk ook dat het gratis is, ben mijn originele key al jaren kwijt, wel leuk dat ik het zo weer even op kan pakken :)

De Mac versie is er bij mij trouwens al een keer of vier mee opgehouden -O- .. Was lekker aan het knallen, boem , wit scherm voor 2 sec, en een "Safari has quit" venstertje :| .. Meer mensen daar last van ?

[ Voor 18% gewijzigd door Kettrick op 20-08-2009 15:33 ]

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

CrankyGamerOG schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:45:
rotschop omhoog !

QuakeLive kan EINDELIJK op een Mac of Linux machine gespeeld worden
*O* *O* *O* *O* *O* Yeeeeeehhaaaaaaa *O* *O* *O* *O* *O*
Jammer dat ik het eerstvolgende half jaar stage heb, want anders had ik mooi wat te doen in de (verplichte) projectlessen. :D

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:21

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik ben ook erg blij dat QL nu ook eindelijk onder linux en mac werkt :). Heb de laatste paar dagen al aardig wat zitten spelen en ondanks dat ik nooit q3 heb gespeeld gaat het wel aardig. Alleen jammer dat de client er soms ineens uit vliegt, meestal bij het gebruiken van een menu, maar dat zal nog wel opgelost worden :).
Total Frags: 376
Games Played: 22
Time Played: 3 hours
Accuracy (Hits / Shots): 30% (3,467 / 11,615)
Win / Loss (Ratio): 6 / 8 (0.75)
Kill / Death (Ratio): 376 / 338 (1.11)
Mijn stats zijn wel ok, maar ik merk wel dat ik duidelijk hééééél veel ervaring mis, zeker het strafejumpen enzo zal me nog wat tijd kosten voor ik dat onder de knie heb. Ik heb eigenlijk alleen nog maar ffa gespeeld, omdat dat het makkelijkste is denk ik :+.

Kan je ondertussen al 'private' matches spelen tegen friends?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
Ik heb afgelopen week Quake Live ontdekt en bevalt me goed... zo 's avonds een paar Free For All matches, Leuk om een oude hobby weer op te pakken, dat was overigens voornamelijk Quake I, II, QuakeWorld en Unreal Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30

Wmm

DeadLock schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:03:
Kan je ondertussen al 'private' matches spelen tegen friends?
Nee. Maar als je duels wilt spelen is dat makkelijk te doen. Er zijn altijd veel duel servers leeg die je makkelijk met z'n 2'en kunt joinen. Ik doe dat constant met een mate. Soms komt er dan tijdens de match iemand bij die wil spelen als jullie klaar zijn, maar als je vriendelijk vraagt of hij wil vertrekken omdat jullie vrienden zijn wordt daar vrijwel nooit een probleem van gemaakt (ik zeg meestal direct als ze joinen ff snel "we're friends", anders zitten ze misschien 5 mins voor niets te wachten ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

CrankyGamerOG schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:45:
rotschop omhoog !

QuakeLive kan EINDELIJK op een Mac of Linux machine gespeeld worden
*O* *O* *O* *O* *O* Yeeeeeehhaaaaaaa *O* *O* *O* *O* *O*
O ja? :')
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/21j4z02.png

MacPro (Intel), Mac OSX 10.5.8, Firefox 3.5.2, kennelijk te lastig, met die nieuwe update.

Gelukkig gaat het wel met Safari. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 22-08-2009 13:37 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkt het sinds paar dagen niet meer op de mac nog meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Hebben meerder mensen last van lage FPS op een wat oudere systeem? Met m'n normale quake 3 haalf ik constant 125fps maar met quake live zit het rond de 30a50fps wat heel frustrerend is. Ik wil ook niet op onze nieuwe pc spelen, want die heeft een breedbeeld scherm en dat speelt voor geen meter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Dark0z schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:52:
Hebben meerder mensen last van lage FPS op een wat oudere systeem? Met m'n normale quake 3 haalf ik constant 125fps maar met quake live zit het rond de 30a50fps wat heel frustrerend is. Ik wil ook niet op onze nieuwe pc spelen, want die heeft een breedbeeld scherm en dat speelt voor geen meter :p
aspect ratio naar 4:3 zetten in ATI/Nvidia control panel? dat heb ik tenminste gedaan, low-res gaming ftw :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Gewoon breedbeeld spelen, fov evt. omlaag zetten en fraggen :P

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Na dat speelt echt niet... Moet op 800x600 spelen :p voor zo'n snelle shooter is dat echt het fijnst vind ik. Dan heb je overzicht en hoef je niet zo'n breed oppervlakte in de gaten te houden

[ Voor 27% gewijzigd door AOC op 05-09-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Dark0z schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:02:
Na dat speelt echt niet... Moet op 800x600 spelen :p voor zo'n snelle shooter is dat echt het fijnst vind ik. Dan heb je overzicht en hoef je niet zo'n breed oppervlakte in de gaten te houden
huh wut ?

Ok ik speel dan wel 4:3 maar hoe kom je erbij dat 800x600 beter zou zijn dan bij voorbeeld 1152x864?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 21:36
Dark0z schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:02:
bij mij herkent ie mijn resolutie soms niet goed, twee keer op alt-enter drukken helpt

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YEP Je kan Quake Live nu ook in Linux spelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:18:
[...]

huh wut ?

Ok ik speel dan wel 4:3 maar hoe kom je erbij dat 800x600 beter zou zijn dan bij voorbeeld 1152x864?
Ik beweer niet dat het beter is. Het is gewoon mijn persoonlijke voorkeur. Bij andere resoluties werken de trickjumps bij mij niet zo goed meer, maar dat is gewoon gewenning. En als je 3a4 jaar q3 actief gespeeld hebt, dan wijk je niet zomaar af van je resolutie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
ik speel quake altijd in 800x600 op een 800dpi muis met 500hz polling, op stock windows mouse settings en Quake op 6,5 sensitivity

ik kan nergens anders aan wennen, al heb ik maar een jaartje quake gespeelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

zeker ook picmip op 10

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ja en r_intensity op 6 ofzo :P

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Hmmz gisteren de eerste aimbotter in quakelive tegengekomen :( Nu ben ik echt de allerlaatste die iemand van cheaten beschuldigd maar dit was toch wel overduidelijk. Movement van 0,0 en iedereen vanuit de meest onmogelijke hoeken railen met de bijbehorende typische schokkerige bewegingen. Nick van die gozer was Vbotaim http://www.quakelive.com/#profile/summary/botAim :')

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 09:28 ]

• TimDJ
gister ook denk ik twee aimbots gezien met instagib. Eentje werd trouwens door punkbuster er ook af gekicked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mensen zijn echt akelig goed met de Rocket Launcher :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Hoop standaard frags...Zet autorecord aan en na een maand kan je ook zo'n filmpje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Laatst online: 06-05 19:41
Dat soort air rockets zijn echt niet standaard imo, maar idd, als je een maandje opneemt heb je er ook wel een paar tussen zitten behalve wellicht die lange afstand air rockets, dat vind ik lucky of zeer skilled.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel regelmatig op europese FFA Tier 5 servers maar ik heb bijna nog nooit iemand dit soort dingen zien doen. Zelf ben ik niet zo handig met de rocketlauncher, ik geef meer de voorkeur aan de railgun voor het betere fragwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat air rocketen is echt zwaar vet. Je moet weten wat je wapen kan (hoe snel vliegt de rocket naar waar toe) om dit te doen. Verder is het speltempo HOOG. Ik dacht dat ik vlot speelde.
Sommige gasten weten precies wie wanneer waar is (radar/aimbot :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je veel met de rocket launcher speelt lukt het wel om mensen uit de lucht te schieten op korte afstand, maar hij flikt het ook op lange afstand, erg nice. Hij maakt ook erg goed gebruik van mensen die jumps nemen en daarbij niet van richting veranderen en dus op een standaard plek uit komen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Laatst online: 12-09 12:12
Vanaf gisteren is in Dubai de Intel Extreme Masters 4 Global Challenge bezig. Top spelers die het tegen elkaar opnemen :9~

Stream: http://gouzouboudou.free.fr/ESL-TV.html / http://tv.esl.eu/de/esltv_stream/
meer info op http://www.esreality.com/?a=post&id=1770023.

Hoe beter dit bekeken wordt des te meer kans dat ESL meer QuakeLive tournamenten gaat organiseren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Die airrockets zijn wel vrij standaard hoor. Niet dat je elke rocket zo raakt, maar elk potje raak je er wel een met een beetje oefening.
Het is niet per se een tier 5 skill ofzo, zo uberskilled spelen ze nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

*kick*

Ik weet niet of mensen er nog interesse in hebben, maar Quake Live is tegenwoordig ook op de Mac te spelen :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
scorpie schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 01:16:
*kick*

Ik weet niet of mensen er nog interesse in hebben, maar Quake Live is tegenwoordig ook op de Mac te spelen :)
Oud nieuws. Ik speel het bijna dagelijks op mijn Mac @ school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Net iets te laat voor mij helaas. Had ik tenminste wat te doen in de projectlessen, maar met stage moet ik helaas aan het werk. ;)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StupidMonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:33
Zoals al eens eerder bij dit soort filmpjes is gezegd, leuke frags... maar tijdens public games stelt het niks voor omdat het er niet toe doet. Als je het doet tijdens een cw ofzo (en het kunt blijven doen) dan heb je pas echt skill imho.

Uiteraard veschillen meningen hierover ;). Maarja.

Verder is QL wel een geweldige ervaring voor een oud Q3'er, hopelijk dat we tzt nog eens mods gaan zien als FT en anderen (maar deze speelde ik zelf graag :))

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Vind dat filmpje redelijk tegen vallen mbt frags. Als je de oudere frag movies bekijkt uit de tijd van Quake 3 dan valt je mond gewoon open van de zieke kills die gemaakt worden. Bijv. iemand die van de rand afvalt en dus al dood gaat, hop gewoon even een raket schieten om hem alsnog te killen zodat je het punt erbij krijgt.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quake Live is zeer leuk als je Quake 3 hebt gespeeld.
Maar jammer genoeg is er geen gore in Quake live en dat gaf juist de sfeer in Quake 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik mis de gibs ook in QL. Een Freezetag mod zou ook niet mis zijn. Minder repetitief dan CTF en leuker dan TDM (en al helemaal dan FFA) naar mijn mening. De TheDog Q3 FT servers heb ik altijd erg leuke games gehad en er zijn ook bijna altijd wel wat Nederlanders te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Even een kickje,
Het IEM toernooi is nu bezig,
livestream via http://tv.esl.eu/de/

live kijken hoe de echte no-lifers het ervan af brengen. :D

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:46

Hu9o

Schokkend

Oh grappig, eens ff volgen :)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ja die zijn wel serieus goed !

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik heb echt het idee dat dit niveau een stuk lager ligt dan in de tijd dat Quake 3 OSP aan (2000 ala 2001) de gang was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

om 12.15 is de halve finale tussen cypher en strenx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Die laatste game van Cypher tegen Strenx was erg gaaf. Ik heb de voorgaande games niet gezien helaas. Maar dat was een erg mooie comeback.

Die reclame van Intel tussendoor is ook wel tof trouwens :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Weinig reacties in dit topic....voor een gratis game helemaal ;) .

Speel zelf sinds 4 dagen quakelive...bevalt goed. Speelde vanaf 1994 tot 1999 op hoog niveau Quake(world), daarna een paar jaar Quake3. Dus ik hoef weinig te wenen....en sta weer redelijk vaak bovenaan in mn team. Al is het wel puur op damage, niet op kills. Véél te agressief merk ik.

Het niveau valt me over het algemeen ook wat tegen, zelfs op hoogste skillniveau servers. Wat ik wél merk is dat ik zo nu en dan op een CTF server zit waar iedereen echt gehakt van me maakt puur op snelheid, aim en close combat tactics. Meestal zit ik op CA servers waar ik toch aardig mee kom, geen best teken met m'n 30 jaar en 5 jaar stilgezeten op wat BF2 na.

Meer mensen die hier zin hebben in wat potjes 2-2+ Clan arena ?

ingame nick : sataninside (jaja...mn eerste 1994 nick..... majic was al bezet :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Inderdaad, het is behoorlijk rustig hier.

Ik heb vorig jaar augustus QL ontdekt en heb 't toen vrij regelmatig gespeeld. Daarna eventjes niet maar sinds een week heb ik 't weer opgepakt. Eerst voornamelijk FFA, nu steeds vaker CTF en CA.

Mijn niveau is overigens niet erg hoog, ik vind dat ik wel enige skills heb (heb vroeger UT, QuakeWorld, Quake I en Quake II gespeeld), maar de meeste tegenstanders zijn toch beter. Dat is wel leerzaam, leerzamer dan dat je altijd wint :)

Ik wil best een keer samen spelen... mijn nick is djcanard, je mag me toevoegen als Friend als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik speel nu een aantal weken weer QL. Daarvoor een paar jaar Q3 gespeeld.
Wat ik wel vervelend vind is dat ondanks dat spelers hun nick niet kunnen veranderen (tenzij ze verschillende accounts gebruiken), er altijd weer andere spelers op de servers zijn waarvan moeilijk is in te schatten of ze noob zijn, erg goed of middelmatig. Soms zijn er geen goeie spelers te bekennen die ik herken, dus dan is het weer maar gokken met wat voor spelers je speelt.
Ik speel het liefst CTF maar je moet echt behoorlijk geluk hebben om redelijk gebalanceerde teams te hebben. Als het aan het begin al een team sterker is, is er grote kans dat de noobs in het zwakkere team halverwege de game het voor gezien houden. Helaas zitten er erg vaak werkelijke eikels in het sterkere team dat ze niet naar het andere team gaan maar gewoon captures blijven maken en het potje afmaken met bijv. 5vs2 spelers.

Desondanks :) toch erg veel lol gehad met CTF, maar ik speel ook nog Q3 Freeze met bekenden en die mensen hebben een veeeeel plezantere mentaliteit. Echt een verademing om met mensen te spelen die niet enkel hun stats proberen op te krikken...

[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-02-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Mijn ervaring met QL is dat je weinig teammatches tegenkomt waarbij de teams gebalanceerd zijn, zoals Aham hierboven ook zegt. Vaak zijn er één of twee spelers die veel beter zijn dan de rest en bepalen dus al de uitslag, en inderdaad, soms zijn er spelers die het tijdens de game voor gezien houden wat het plezier voor de rest nog meer wegneemt, jammer, slechte verliezers.
In de periode augustus/september vorig jaar leken de teams beter gebalanceerd, maar misschien lijkt dat maar zo omdat ik zelf even niet gespeeld heb.

Wat ik soms wel eens doe (enerzijds bij gebrek aan matches op mijn niveau en anderzijds team-balancing) is joinen bij een match die al bezig is en bij het mindere team aansluiten, niet dat we dan opeens winnen, maar ik denk dat 't spelplezier dan wel omhoog gaat.

Meestal speel ik 's avonds (ergens na 20:00) en ik heb het idee dat hoe later het wordt des te meer betere spelers er zijn. Hebben jullie dat ook?

Kwam het onderstaande nog tegen, voor als je graag offline wilt oefenen, ik zal 't overigens niet gaan gebruiken.
Quake Live Offline is an offline frontend and host for the web-based game Quake Live. It allows you to practice against bots and watch demos offline.

[ Voor 15% gewijzigd door Canard op 06-02-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Ik moet zeggen dat ik het wel mee vind vallen eigenlijk. De 'Shuffle' functie wordt in CA heel veel gebruikt....en als één team minder leden heeft dan switchen mensen toch wel regelmatig (waaronder ik zelf). Wel jammer is dat je bij het switchen je punten kwijtraakt....kan je weer van voor af aan beginnen, dat ontmoedigt wellicht wat voor een aantal mensen.

Het niveau verschil is er in mijn ogen altijd al geweest, ik weet niet beter. Zo'n gratis spelletje trekt natuurlijk newbies aan...en door z'n q3-ish-ness ook weer veel hardcore spelers.

Bepaalde servers trekken meer goede spelers aan. Een CA server in Frankfurt zitten vaak veel goede mensen, en Maidenhead ook wel redelijk wat (maar ook wel eens verdwaalde newbies - die dan gekickvote worden na een paar rondjes :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:37

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

Is er reeds bekend wanneer of dat er überhaupt een officiële Chrome client komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Canard schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:08:
soms zijn er spelers die het tijdens de game voor gezien houden wat het plezier voor de rest nog meer wegneemt, jammer, slechte verliezers.
Ja, maar ik kan het ze niet echt kwalijk nemen als ze toch al onervaren zijn. Ik vind erger dat de spelers van het andere team bij zulke situaties (vooral als het vroeg in de game begint) gewoon vrolijk door blijven spelen met 5vs2 spelers.
Wat ik soms wel eens doe (enerzijds bij gebrek aan matches op mijn niveau en anderzijds team-balancing) is joinen bij een match die al bezig is en bij het mindere team aansluiten, niet dat we dan opeens winnen, maar ik denk dat 't spelplezier dan wel omhoog gaat.
Dit doe ik eigenlijk altijd bewust, omdat ik een pesthekel heb aan een game winnen zonder uitdaging.
Meestal speel ik 's avonds (ergens na 20:00) en ik heb het idee dat hoe later het wordt des te meer betere spelers er zijn. Hebben jullie dat ook?
Klopt, maar is ook wel logisch. 's middags zijn er eigenlijk alleen jonkies (vaak noobs) op de servers. :)

@majic: Bij CA is het wel beter maar dat komt doordat CA dusdanig hardcore is dat noobs al heel gauw doorhebben dat ze geen schijn van kans maken (binnen 1,5s na de start van de ronde dood geshaft).
Ik ben niet echt goed genoeg (zeker in een zwakker team) om altijd goed mee te komen in CA. Ik heb het in het verleden ook nooit voor langere tijd gedaan omdat ik strontziek werd van alsmaar dm6 en de ra3 maps. ;) CTF heb ik betere skills voor.

Instagib CTF heb ik trouwens ook veel lol mee als er goeie spelers bijzitten (wat niet vaak is). Dit heb ik lange tijd in Q3 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Laatst online: 11-09 10:01
Het is ook al weer een tijd geleden dat ik QL heb gedaan. Ik herinner mij inderdaad ook het probleem van ongebalanceerde teams in CTF. Dit zal je altijd blijven houden, zelfs wanneer je (vaak) switched tussen teams om het gelijk te houden zullen er toch altijd mensen bij blijven die halverwege de match verdwijnen. Dit hoeft natuurlijk niet altijd een ragequit te zijn of iets dergelijks. De enigste manier om dit een beetje tegen te gaan is wanneer de "gebruikelijke" pickup channels actief worden.

Ik herinner me nog van die goede oude tijd (2000-2003) toen de drempels nog kuilen waren toen er nog channels bestonden zoals #ctfpickup.euro die gehost werd door Pony{BoP}. Daar werd vaak op redelijk hoog niveau gespeeld op een manier dat het ook leuk bleef. Het was altijd 5v5 en team captains werden door het signup systeem willekeurig bepaald en moesten dan een gauntlet 1v1 doen om te bepalen wie als eerst een speler mocht uitkiezen. Vervolgens werden er dan op een schoolsport-achtige manier teams samengesteld.

Nu speel ik af en toe als ik nog 10 minuutjes heb even tegen een bot, daar kan ik in het midden van de match gewoon stoppen zonder dat ik iemand benadeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Tja, vroeger... toen kon je enemy's raken door tegen de onderkant van de vloer aan te knallen met je RL ;)

Wordt tijd dat ze RA3 integreren in quake live, tenminste een hoog fun factor.

Niveau vind ik nog steeds bedroevend in vergelijking met vroeger... btw, hebben jullie ook last dat je Quake3 amper kan spelen met een breedbeeld scherm? Ik kan echt niet zonder mijn CRT spelen :p

[ Voor 20% gewijzigd door AOC op 08-02-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Dark0z schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:33:
btw, hebben jullie ook last dat je Quake3 amper kan spelen met een breedbeeld scherm? Ik kan echt niet zonder mijn CRT spelen :p
Ik speel op mijn 17" laptop met resolutie van 1440x900, laatst speelde ik "noodgedwongen" op mijn vaste PC met 19" TFT 1280x1024, dat speelde wel anders, ik denk ook fijner, maar moest wel even wennen. Zou best kunnen dat dit aan de verhouding van het scherm lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Canard : Ik speel juist weer liever in 4:3 (1600x1200) ipv fullscreen (1920x1200) op 24" scherm. Vind het niet prettig dat ik zo extreem ver naar de hoeken moet kijken, op 4:3 valt dat allemaal mee.

Kwestie van gewenning ongetwijfeld ;).

Kleine update : Gek genoeg gaat mn niveau _omlaag_ afgelopen paar dagen...ik eindig steeds vaker onderaan ipv bovenaan...wth is happening :X teveel gespeeld maybe ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

majic schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:18:
Canard : Ik speel juist weer liever in 4:3 (1600x1200) ipv fullscreen (1920x1200) op 24" scherm. Vind het niet prettig dat ik zo extreem ver naar de hoeken moet kijken, op 4:3 valt dat allemaal mee.

Kleine update : Gek genoeg gaat mn niveau _omlaag_ afgelopen paar dagen...ik eindig steeds vaker onderaan ipv bovenaan...wth is happening :X teveel gespeeld maybe ? :/
Gewoon even dag rust nemen oid, of doorzetten... Ik ging vroeger expres tegen mensen spelen die beterder dan mij waren, kan je alleen maar van leren. Dat je onderaan staat zegt nog niks, kan net zo goed betere mensen op de server zitten. Maar als je nue cht merk dat je de dingen die je normaal raak mis, dan kan je beter ff rusten ofz :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

majic schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:18:

QL houdt ook je niveau bij, misschien ben je wel een niveau hoger gekomen en kom je nu met allemaal moeilijkere mensen in een server.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik speel op een ACD 30" maar dan op een kwart van de native resolutie (1280x800). :P
Eigenlijk niet echt last van input lag of erge ghosting moet ik zeggen. Vroeger speelde ik wel altijd op een CRT natuurlijk.

Bij mij gaat het de laatste dagen steeds beter. :) Mijn aim wordt beter en ik houd meer controle bij close-combat. Ik vind het altijd zo vervelend als ik met mijn muis op de rand van de mat zit en dan opeens van opzij of van achteren aangevallen wordt en ik er niet goed op kan reageren (maar dat heb ik nu dus minder vaak). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTwisj schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:05:
Ik herinner me nog van die goede oude tijd (2000-2003) toen de drempels nog kuilen waren toen er nog channels bestonden zoals #ctfpickup.euro die gehost werd door Pony{BoP}. Daar werd vaak op redelijk hoog niveau gespeeld op een manier dat het ook leuk bleef. Het was altijd 5v5 en team captains werden door het signup systeem willekeurig bepaald en moesten dan een gauntlet 1v1 doen om te bepalen wie als eerst een speler mocht uitkiezen. Vervolgens werden er dan op een schoolsport-achtige manier teams samengesteld.
Jeezus dat is een "blast from the past" die tijd kan ik me ook nog herrineren. Ik heb zelf ook Q3 gespeeld van 1999 to 2006 ongeveer. Meestal alleen CTF. Die tijd werd grotendeels gedomineerd door clans als Gunzoids and IQS. Goede tijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:43:
Heh, DeTwisj, ik ken je nog wel van xs4all Q3 ctf geloof ik.. Heb je ook al een paar keer op ctf gezien met QL..

Sja Q3 tijden komen niet meer terug ben ik bang, teveel (jong) onbeschoft grut op de servers imo...
Ahh Drunkfux, ik ken jou ook nog wel. Ik weet niet of je mij ook nog herkend, en onder weke naam, mischien zegft defpole1 je nog iets.

Nee de echte Q3 tijden zijn over, zowieso de gaming sessies zijn over voor mij, krijg je als je een familie hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Ik zoek nog wat mensen om samen duels mee te spelen, add Hoite89 op QL.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ik heb je toegevoegd, maar 't zou voor één van ons wel leuk zijn dat we niet teveel afwijken in skill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:22
de ESL is ook weer van de partij op CeBiT, en naast WoW en CS word daar ook een QL duel world cup gespeeld, het begint pas morgen voor QL maar het is het zeker waard om ff te bekijken deze paar dagen :)

Schedule - Group Stage - Playoffs

edit: het kan trouwens op het moment zijn dat er niks gestreamed word, nieuws itempje

geen idee hoe en waarom de cebit geddos'd word maar het slaat nergens op :'(

edit2: lijkt allemaal opgelost te zijn, enige wat nog wat vaagjes loopt is de schedule, quake live is op het moment nog niet begonnen :P

[ Voor 28% gewijzigd door kevz op 03-03-2010 12:20 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Van dat toernooi ga ik het een en ander eens ff kijken. Altijd leuk.

Dat van die DDos zal wel door iemand zijn die niet was gequalificeerd, en zo z'n wraak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

deTwisj schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:05:
En de tijd dat clan Wars geregeld werden via ICQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Dark0z schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:18:
[...]

En de tijd dat clan Wars geregeld werden via ICQ ;)
nou dat is wel heel erg lang geleden dan, gebruik hier nog altijd mIRC :P

ps. wat een boel vertraging @CBiT, cooller-jibo is al gespeeld en ook alleen die match.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Laatst online: 11-09 10:01
Laatst nog een keertje een public CTF geprobeerd in QL. Wat een verschil, tegenwoordig mikt iedereen toch wel gauw een 30% gemiddelde. Ik zie wel dat ik weer flink moet oefenen/spelen als ik een beetje mee wil komen met de rest.

Overigens hoe vinden jullie die nieuwe "bloom" functionaliteit die ze erin hebben gestopt? Ik heb hem voor de grap aangezet om te kijken of ik de models nog opvallender kon maken maar ik vind het maar wazig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
deTwisj schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:44:
Laatst nog een keertje een public CTF geprobeerd in QL. Wat een verschil, tegenwoordig mikt iedereen toch wel gauw een 30% gemiddelde. Ik zie wel dat ik weer flink moet oefenen/spelen als ik een beetje mee wil komen met de rest.

Overigens hoe vinden jullie die nieuwe "bloom" functionaliteit die ze erin hebben gestopt? Ik heb hem voor de grap aangezet om te kijken of ik de models nog opvallender kon maken maar ik vind het maar wazig. :P
tja, bloom is overduidelijk een test om te zien of het werkt, zodat het toegepast kan worden in toekomstige browser games. je kan het overgens wel zo instellen dat alleen de enemy models een fel groene gloed hebben, je moet alleen niet aan mij vragen hoe :P

en als je een aantal maanden niet gespeeld heb en je af vraagt waarom je zon laag gemiddeld percentage aim haalt, de hitboxes zijn nu niet meer vierkant maar 6 of 8 hoekig volgens mij (~30% kleiner oid), om het tegen te gaan dat je iemand enorm hard zou kunnen shaften als je diagonaal tov de map staat :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

kevz schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:57:
[...]

je kan het overgens wel zo instellen dat alleen de enemy models een fel groene gloed hebben, je moet alleen niet aan mij vragen hoe :P
/cg_forceenemymodels keel/bright

^^ is een hele goede tip trouwens, vooral in de donkere maps.
Ik zal binnenkort mn config wel even posten, maakt het wat gemakkelijker als je net begint.

/cg_fov 130 is imo ook een must.

vooralsnog raad ik het volgende aan.

Q - RL
E - LG
R - RG
F - PG
C - SG
X - GL

Shift - Stil lopen
CTRL - Crouch

Verder heb ik mn sensitivity op 3.9 staan.
Mn Crosshair is alleen een DOT.

als iemand verder nog tips heeft mbt config, gaarne :P.

Ik heb een tijdje met een config van een van die pro's van cypher geloof ik. maar dat was zwaar irritant, rechtermuis was springen enz. elk wapen een andere crosshair.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Hoite schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:11:
[...]

Ik zal binnenkort mn config wel even posten, maakt het wat gemakkelijker als je net begint.

/cg_fov 130 is imo ook een must.

vooralsnog raad ik het volgende aan.

Q - RL
E - LG
R - RG
F - PG
C - SG
X - GL

Shift - Stil lopen
CTRL - Crouch

Verder heb ik mn sensitivity op 3.9 staan.
Mn Crosshair is alleen een DOT.

als iemand verder nog tips heeft mbt config, gaarne :P.

Ik heb een tijdje met een config van een van die pro's van cypher geloof ik. maar dat was zwaar irritant, rechtermuis was springen enz. elk wapen een andere crosshair.
Niemand heeft de 'perfecte' cfg. Een cfg zijn gewoon persoonlijke instellingen.

Persoonlijk speel ik met esdf. Rondom die 4 toetsen heb ik mijn wapens... qwrtgzav... ctrl is bukken, shift lopen, spatie is springen.

daarnaast speel ik sinds het jaar 2002 met

seta cg_fov "110"
seta cg_zoomfov "60"

tevens heb ik per wapen een andere mouse accel, crosshair en sens. En sommige wapens wil ik wel zien als ik speel en sommige niet. Bijvoorbeeld de lightninggun wil ik zien en de shotgun ook. RL, machinegun, GL en nog wat andere wapens heof ik niet te zien.

ook gebruik ik voor de Lightning gun dit:

//-thin shaft-
set thinshaft_on "cg_fov 300;cg_zoomfov 100;+zoom"
set thinshaft_off "cg_fov 110;cg_zoomfov 60;-zoom"
bind v "weapon 6; cg_drawgun 1; cg_crosshairsize 20; sensitivity 3.7; cl_mouseaccel "0.6"; cg_drawcrosshair 9; vstr thinshaft_on"

Dit komt allemaal uit de OSP tijdperk. En volgens mij werken de meeste settings gewoon met quake live

Voor mn muis:

//-sens-
seta sensitivity "4.6"
seta cl_mouseaccel "0.3"
seta m_yaw "0.022"
seta m_pitch "0.022"
seta in_mouse "1"
seta m_filter "1"

Voor mijn Rail:

seta cg_railscrew "1"
seta cg_railscrewCount "3"
seta cg_railgunExplosions "1"
seta r_railSegmentLength "64"
seta r_railCoreWidth "12"
seta r_railWidth "32"
seta cg_railtrailtime "1000"
seta cg_oldrail "1"
seta cg_teamrails "0"

Om terug te gaan naar wat minder candy wapens:

//-alt modes-
seta cg_altplasma "0"
seta cg_altlightning "1"
seta cg_altgrenades "1"

Dit is ook een must... Zorgt ervoor dat je wapen en je poppetje niet hele tijd op en neer gaan als je beweegt. ook wel bobroll

seta cg_runpitch "0" // )
seta cg_runroll "0" // \
seta cg_bobup "0" // } No bobbing when you move
seta cg_bobpitch "0" // /
seta cg_bobroll "0" // )

En dan nog heel veel meer kleinere settings om het spelen te verfijnen.... Zodat ik geen bloed heb, spetters, rook, geen lijken,

[ Voor 30% gewijzigd door AOC op 05-03-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Nu de halve finales/finale op ESL TV van de IEM @ CeBIT

http://tv.esl.eu/de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
top matches, rapha verslaat cypher door terug te komen van een van een 0-2 (maps). ook echt een enorm publiek haha, had ik niet verwacht :D

[ Voor 34% gewijzigd door Boomx op 06-03-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
[...]

ja dat weet ik wel, bedoelde echt specifiek met bloom aan, waar alleen de enemy models gloeien en niks anders, het kan maar ik weet nog niet hoe. gebruik zelf een combinatie van mn eigen cfg (converted vanuit q3+nieuwe commands) en coollers cfg, moet ze nog mergen in 1 maar de commands veranderen zo vaak en het is lastig oude obsolete commands weg te halen, zo'n takkewerk een cfg netjes maken 8)7

supergame van rapha overgens om zo terug te komen na een 2-0 achterstand, top games so far in de semi's.
finale cooller-rapha, cant wait _/-\o_

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

finale is ook spannend zeg. Deze 2 zijn duidelijk de top of the bill.

Een map maakte zelfs een telefrag het verschil.

[ Voor 26% gewijzigd door Hu9o op 06-03-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

Het is wel ongelooflijk dat je naar een bewegende postzegel moet kijken zeg, voor fullscreen is de kwaliteit veel te slecht. Of je moet een ESL abo hebben. Maar dit is niet de manier om e-sports toegankelijk te maken, een iets betere stream zou toch wel wenselijk geweest zijn. Behoorlijk slecht van de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Wmm schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:51:
Het is wel ongelooflijk dat je naar een bewegende postzegel moet kijken zeg, voor fullscreen is de kwaliteit veel te slecht. Of je moet een ESL abo hebben. Maar dit is niet de manier om e-sports toegankelijk te maken, een iets betere stream zou toch wel wenselijk geweest zijn. Behoorlijk slecht van de organisatie.
dat ten eerste, zelfs premium werkt niet zo goed, de quake live feed die uiteindelijk op de stream komt is erg vaag/blurrie en lijkt wat ghosting te hebben :/

maar more importantly, idsoftware heeft gewoon al lang al GTV moeten ontwikkelen voor QL, duurt allemaal veel te lang en dit stream gezemel is vermoeiend :p

finales waren wel erg nice, toch jammer wat cooller deed op het einde, proberen de YA te stealen, gooide de hele game weg daardoor. evengoed wel blij dat hij zo'n comeback heeft gemaakt en toch weer laat zien dat hij bij de top hoort. ook een grappig nieuwtje, toxjq heeft laten weten misschien te starten met QL duel als de prijzen hoog genoeg zijn, ook ZeRo4 zal misschien terug komen. all in all een erg nice tourney (wel jammer van de ddos aanvallen :/ ) en grats to rapha :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
id heeft al gezegd dat er nooit GTV zal komen voor quakelive. Zij zien meer waarde in streams, die zijn toegankelijker voor iedereen, met commentaar. De techniek is er ook wel om in zeer goede kwaliteit te streamen, maar het gebeurt weinig. Zelfs de betaalde stream van ESL is niet indrukwekkend, eerder "net te doen".

GTV is inderdaad erg fijn, maar ik zit liever relaxed achteruit met een stream waar ik alle updates krijg en zelf geen moeite hoef te doen om de juiste servers te vinden. Het idee is leuk maar de kwaliteit is om te huilen nog inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Alexji schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:14:
id heeft al gezegd dat er nooit GTV zal komen voor quakelive. Zij zien meer waarde in streams, die zijn toegankelijker voor iedereen, met commentaar. De techniek is er ook wel om in zeer goede kwaliteit te streamen, maar het gebeurt weinig. Zelfs de betaalde stream van ESL is niet indrukwekkend, eerder "net te doen".

GTV is inderdaad erg fijn, maar ik zit liever relaxed achteruit met een stream waar ik alle updates krijg en zelf geen moeite hoef te doen om de juiste servers te vinden. Het idee is leuk maar de kwaliteit is om te huilen nog inderdaad.
waar je nu over spreekt is q3 gtv, wat staat idsoftware in de weg om een nieuwe versie te ontwikkelen? een gtv met uitgebreide gtv server list en duidelijke informatie, een audio stream die mee word verzonden op de gtv server, aan of uit te zetten met s_gtv_audio_commentary 1 of 0. misschien zit ik te dagdromen oid maar het lijkt mij dat het allemaal mogelijk is mits er tijd aan besteed word.

besides all that, idsoftware heeft _wel_ gtv in de planning staan, maar geen woord over wanneer. zeker nu Ttimo uit het quake live team gehaalt is om aan Rage (waarschijnlijk) te werken. het team bestaat als ik een gok moest nemen nu uit 1 of 2 man, iig SyncError is er 1 van. er gaat dus ook niks of haast niets gebeuren kwa development wat wel jammer is. maar je kan altijd hopen toch? ;)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
deTwisj schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:44:
Ik heb 't heel even bekeken, maar mijn laptop (met GeForce 8600M GS) haalt max. ongeveer 70/80 fps met default settings, de fps wordt er niet beter op met bloom. Ik heb dus ook de grafische details flink omlaag geschroefd.
Kwam er pas achter dat er standaard een "visibility" config beschikbaar is, daarmee zit ik bijna altijd boven de 100 fps.
kevz schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:12:
[...]
... maar de commands veranderen zo vaak en het is lastig oude obsolete commands weg te halen, zo'n takkewerk een cfg netjes maken 8)7
Pfff, ja, ik hou wel van opgeruimd, maar dat gaat met de QL config niet lukken zonder er heel veel tijd in te steken.
[...]

De config is persoonlijk, maar uiteraard zijn er wel bepaalde basisinstellingen die het voor beginners makkelijker maken zoals (naar mijn mening):
seta cg_autoaction "3" // erg leerzaam om je eigen matches terug te kijken!
seta com_allowConsole "1"
seta cg_fov "110" // meer kunnen zien
seta cg_forceTeamModel "sarge"
seta cg_forceEnemyModel "keel/bright" // duidelijk zichtbaar wie je moet fraggen
seta sensitivity "4" // of wat voor jou prettig is
seta cg_deadBodyDarken "1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
cg_fov 130 is toch veel prettiger met een breedbeeld scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik erger me eraan dat Punkbuster continue op de achtergrond blijft draaien, ook al staat heel m'n browser nooit open. Is er niks te doen, want het vreet toch weer geheugen omdat het als service draait. Volgens mij is punkbuster niet het enige proces wat opengezet wordt bij het starten van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

PnkBstrA.exe: 992kb... je zou het op handmatig starten kunnen zetten, maar dan moet je dat wel elke keer doen in je services oid als je quake wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Hier vreet hij 2356K weg, maar boeiend, 4 gb geheugen. waar zeur ik ook over.

___

* Hoite is trouwens begonnen met CTF.

Weer wennen aan maps. |:(
Ik vind het toffer dan CA, alleen moeten de teams wel een beetje even zijn, wat niet veel voorkomt.

Heeft iemand een clan/groepje idioten die samen CTF speelt met teamspeak oid?

[ Voor 63% gewijzigd door Hoite op 08-03-2010 19:39 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hebben jullie de laatste week 's avonds soms ook dat je een tijd helemaal niet kan inloggen en dat QL enorm traag is? Het is me net eindelijk gelukt om in te loggen (eerder reageerde quakelive.com niet) maar het gedeelte van de pagina waar de server normaal komen blijft gewoon leeg. Heeft het iets te maken met de competitie die nu aan de gang is?

Edit: net nadat ik dit postte kon ik eindelijk servers zien (en nee het lag niet aan de filters, de gui daarvan laadde niet eens). :P

[ Voor 16% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-03-2010 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Nee, het werkt allemaal eigenlijk wel ok moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Hier ook gewoon een lijst met servers. Heb je niet filters aanstaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Aham brahmasmi schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:39:
Hebben jullie de laatste week 's avonds soms ook dat je een tijd helemaal niet kan inloggen en dat QL enorm traag is? Het is me net eindelijk gelukt om in te loggen (eerder reageerde quakelive.com niet) maar het gedeelte van de pagina waar de server normaal komen blijft gewoon leeg. Heeft het iets te maken met de competitie die nu aan de gang is?
ja heb er ook een op een aantal momenten last van gehad. Rustig blijven wachten of na een tijdje nog eens proberen was bij mij de oplossing. Ligt meestal niet langer dan 10 minuten plat

btw ik heet trouwens FADPoiSoN op QL mocht iemand me nog eens tegenkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Bah wat is dit spel toch underrated... Het schijnt ZO'N groot succes te zijn (nog steeds) maar amper nederlanders te vinden naar mijn ervaring =/

Het spel is beter dan ooit, maar verdient nog aardig wat meer aandacht vind ik...

Alleen eis ik wel dat ze eindelijk eens Wolfenstein: (Enemy Territory) LIVE uit gaan brengen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:22
Dit spel is echt geen succes vergeleken met BFH. Dit spel is veel te hardcore om een echte succes te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Brutal1ty schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 07:10:
amper nederlanders te vinden naar mijn ervaring =/
Valt wel mee vind ik; ik kom er redelijk wat tegen (in CTF en instagib CTF vooral). Iets meer dan in mijn Q3 tijd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ja ik kom ook sóms wel eens een NL'er tegen. Maar dat zijn er niet veel. Trouwens ik chat toch in het Engels dus dan weet je het ook nog niet.

Q3 is idd wel hardcore, dat met die skills snap ik ook nog niet helemaal. Ik doe alleen maar Duel eigenlijk en dan op 'mijn skill' speel ik. Het is maar enkel dat het echt een goede pot is waar het nog beide kanten op kan. Meestal verlies ik dik of win ik dik (laatste meer helaas).

Is er ook een manier om erachter te komen wat mijn level eigenlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Hoite schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:36:
* Hoite is trouwens begonnen met CTF.

Weer wennen aan maps. |:(
Ik vind het toffer dan CA, alleen moeten de teams wel een beetje even zijn, wat niet veel voorkomt.

Heeft iemand een clan/groepje idioten die samen CTF speelt met teamspeak oid?
Eerst speelde ik meestal FFA, maar de laatste tijd eigenlijk alleen maar CTF en soms CA. Leuker omdat je meer soorten skills nodig hebt dan alleen maar fraggen.
Toevallig heb ik afgelopen week geïnformeerd bij de clan http://www.pwnd.tk/. Die gebruiken teamspeak en er zitten een aantal NL'ers bij.
Aham brahmasmi schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:39:
Ja, dit heb ik de laatste tijd ook enkele keren gezien, was meestal in een kwartiertje weer opgelost.
Bah wat is dit spel toch underrated... Het schijnt ZO'N groot succes te zijn (nog steeds) maar amper nederlanders te vinden naar mijn ervaring =/

Het spel is beter dan ooit, maar verdient nog aardig wat meer aandacht vind ik...
Ik vind 't geweldig dat Quake Live gratis en goed speelbaar is. Ik heb 't idee dat 't succes wel meevalt.
Ik vind 't jammer dat er aardig wat klagende/zeurende mensen zijn op 't QL forum. Natuurlijk kunnen er zaken verbeterd worden, maar het is gratis, opbouwende kritiek kan geen kwaad uiteraard.
Hu9o schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:13:
Q3 is idd wel hardcore, dat met die skills snap ik ook nog niet helemaal. Ik doe alleen maar Duel eigenlijk en dan op 'mijn skill' speel ik. Het is maar enkel dat het echt een goede pot is waar het nog beide kanten op kan. Meestal verlies ik dik of win ik dik (laatste meer helaas).

Is er ook een manier om erachter te komen wat mijn level eigenlijk is?
Je hebt een Greasemonkey Tier Viewer maar volgens mij worden die tiers alleen gebruikt bij bot matches. De skills voor de online matches worden op een andere onbekende manier bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
ga naar een lege duel server, type /serverinfo in de console, zoek naar 'skillrating'.

dit is afhankelijk van gametype, zit met duel op 35 of 40 hooguit denk ik, clan arena 96 :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi

Alleen eis ik wel dat ze eindelijk eens Wolfenstein: (Enemy Territory) LIVE uit gaan brengen!!
Die laatste opmerking is wel ironie. :)
ET is natuurlijk in de ogen van een (ras)echte quaker eigenlijk, net als CS, iets waarbij je je mond moet spoelen als je het uitspreekt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Laatst online: 14-08 14:10
Dark0z schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:25:
[...]

daarnaast speel ik sinds het jaar 2002 met
Hmmm Dark0z... 2002... OSP.. CnS'Dark? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Aham brahmasmi schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 00:00:
[...]

ET is natuurlijk in de ogen van een (ras)echte quaker eigenlijk, net als CS, iets waarbij je je mond moet spoelen als je het uitspreekt. :P
Jah, maar ik ben zo'n uitzondering die zowel CS, Mw, Q3, UT, BF en W:ET heel gaaf vind ;)

PS: W:ET is veel meer Quake in de 2e wereldoorlog (ook strafejumpen, trickjumpen en een veel hoger tempo dan de meeste WWII shooters) dan welke andere game dan ook. Maar net wat trager, net iets realistischer, andere setting, reloading, meer teamwork en classes en recoil... Voor de rest gewoon Quake (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
offtopic:
Ik heb ET eens een paar dagen geprobeerd (op aanraden van anderen) maar vond het eigenlijk niets. Het heeft idd wel aparte physics, maar de wapens zijn wel zo fundamenteel anders dan in quake dat ik er weinig mee kon. De focus ligt veel sterker op hitscan wapens. Geen projectielwapens zoals de rocket launcher van Quake maakt het spel totaal anders (en o.a. daarom werd ik ook geownd :P). Maar goed, dit heb ik ook wel in UT, alleen zijn de physics daar nog stommer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 00:00:
[...]

Waarom is dat eigenlijk? ET is gemaakt op de Q3 engine. En CS is gemaakt op de Q1 engine. Dus gameplay en/of psysics hebben zeker overeenkomsten. Ik ben in ieder geval moeiteloos overgestapt van Q3 naar RTCW.

Ik kan me wel voorstellen dat rasechte quakers UT weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
ET is niet te vergelijken qua gameplay met Quake III of Quake Live hoor. Tempo is lager, gericht op teamplay ipv alle eenlingen die je in team matches tegen komt.
ET geruime tijd op clanbasis gespeeld, andere ervaring van QIII maar echt niet minder leuk hoor! Gewoon een totaal ander spel, ook al heeft het dezelfde engine (call of duty 1/2 draaien er btw ook op, maar is nog een stukje trager dan ET)

Ik vind Quake Live wel een aardig succes hoor, skill matching is wel crap. Skill matched CA in PL is easy, NL en DE is goed te doen, maar als je Zweden pakt wordt je dikker dan dik ingemaakt..
Ik kan me wel voorstellen dat rasechte quakers UT weren.
Is een andere engine maar zelfde principe, ik vind het niet moeilijker om op UT over te stappen dan op ET.

[ Voor 13% gewijzigd door flashin op 10-03-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Slogra schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:19:
[...]

Waarom is dat eigenlijk? ET is gemaakt op de Q3 engine. En CS is gemaakt op de Q1 engine. Dus gameplay en/of psysics hebben zeker overeenkomsten. Ik ben in ieder geval moeiteloos overgestapt van Q3 naar RTCW.
Technisch gezien zijn er overeenkomsten ja, maar toch is de gameplay en de speelstijl die daaruit voortvloeit bijna volledig anders (bijv. door de totaal verschillende andere wapens in ET).

Wat mij betreft is de gameplay in Q3/QL het puurst. UT en de meeste andere FPS'en hebben allerlei fratsen (alternate fire en zelfs combo's daarvan en dan heb ik het nog niet eens over de vehicles) en een minder sterke focus op movement en verticale actie. Het concept is daardoor wel degelijk anders.

[ Voor 22% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-03-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Hele discussie over RTCW:ET hier, ook leuk. ET heb ik járen gespeeld in clan verband en dat was echt super vet!

Q3 is toch echt anders qua doel.

En die serverinfo truck ga ik eens ff bekijken.

g_maxskilltier = 3

Bedoel je dat?
en 3 zal wel de middenmoot zijn

[ Voor 17% gewijzigd door Hu9o op 10-03-2010 17:36 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Let op:
[html][norml][/norml][/html]