Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Hehehe, sorry dat ik RTCW:ET erbij haalde (A)

Maar dat spel verdient naar mijn inzien ook aandacht, heb namelijk sinds die game nooit meer zo'n leuke objective based snelle(re) shooter gespeeld... :)

Heerlijk spel was het... 'Need a medic!' Argh!...

Tijden...

Goed, binnekort mijn QuakeLive account maar weer eens opgraven, toch nog maar een poging wagen :P

EDIT: volgens mij halen jullie wel engines door elkaar!

CS is niet gebaseerd op de Q1 engine, maar op de originele Half-Life engine... Alhoewel ik best wel eens fout kan zitten en dat Half-Life op zijn beurt gebaseerd was op de Quake 1 engine :D

RTCW en RTCW:ET zijn gebaseerd op Q3 engine.

[ Voor 28% gewijzigd door Brutal1ty op 11-03-2010 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
Hu9o schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:31:
En die serverinfo truck ga ik eens ff bekijken.

g_maxskilltier = 3

Bedoel je dat?
en 3 zal wel de middenmoot zijn
Zie onderstaande, per gametype kan de rating anders zijn...
1. Join an empty skill matched duel server
2. Write /serverinfo in the console
3. Read off the sv_skillrating variable

The result is an approximation to your Quake Live ELO rating.

[ Voor 5% gewijzigd door Canard op 11-03-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Brutal1ty schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 07:35:
Hehehe, sorry dat ik RTCW:ET erbij haalde (A)

CS is niet gebaseerd op de Q1 engine, maar op de originele Half-Life engine... Alhoewel ik best wel eens fout kan zitten en dat Half-Life op zijn beurt gebaseerd was op de Quake 1 engine :D
offtopic:
De HL engine was idd gebaseerd op Q1, daarom zei hij het zo.

on-topic: Er is trouwens ook een Greasemonkey (de FF extensie) script waarmee je je tiers voor FFA, TDM, CTF en duel permanent in je server browser scherm kan zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-03-2010 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Hoe houden jullie je config eigenlijk schoon en up-to-date?

En gebruik je een editor? bv.
http://www.holysh1t.net/u...ig-generator-by-yamanaka/
http://www.holysh1t.net/quake-live-config-generator/

[ Voor 58% gewijzigd door Canard op 13-03-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
config schoon? maak hem 1x zoals je hem wilt en backup em ergens als je er echt bang voor bent?
maar vies of stoffig wordt die van mij niet vanzelf :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ligt het aan mij of ben ik de enige die sinds gisteren moeite heeft met het openen van quake live? Connectie problemen naar de webserver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Je bent niet de enige.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:20

Hu9o

Schokkend

Nee idd, hier ook :( 't is al een half uur dit keer.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:33

Hoite

Goed verhaal

Nu heb ik ook problemen met het laden van de site, net al mn plugin gedeinstalleerd inclusief game files, en weer geinstalleerd, dat ging prima, maar het laden van die site is nu weer een drama. krijg regelmatig de error dat mn profile niet geladen kan worden enz enz.

Voor de grap eens weer die rocketjump training gaan doen, omdat ik die nog nooit uitgespeeld had (zonder cheats).
Ik heb m gehaald *O*, Ook uiteraard naar die bonus challenge gegaan, maar ik kom niet naar boven door te circelen tussen die palen, maar met een Haste en een plasma climb kom je dr wel.

Had niet gedacht dat ik die ooit zo halen, die laatste RJ is ZOOOOO moeilijk.

[ Voor 46% gewijzigd door Hoite op 15-03-2010 23:52 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hoite schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:08:
Voor de grap eens weer die rocketjump training gaan doen, omdat ik die nog nooit uitgespeeld had (zonder cheats).
Ik heb m gehaald *O*
Die laatste van de RJ training vond ik erg lastig. Heb er 600 rockets doorheengejaagd voordat ik 'm haalde. :X
Ik ben nooit echt heel goed in RJ's geweest maar wel 'goed genoeg' om het vaak met succes tijdens matches te gebruiken. :) De bonus heb ik niet gedaan...

Ik heb de laatste tijd (vandaag ook weer) trouwens vaker dan me bevalt problemen met de server browser. "Error loading server list" of iets van dien aard. Of trage updates van de status van de servers. Ik snap niet waarom ze zo'n slecht systeem hebben terwijl er al jaren lang goede en snel werkende server browsers (stand-alone en web-based) zijn. Het zal wel kostenbesparing zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 04:16:
[...]
Ik heb de laatste tijd (vandaag ook weer) trouwens vaker dan me bevalt problemen met de server browser. "Error loading server list" of iets van dien aard. Of trage updates van de status van de servers. Ik snap niet waarom ze zo'n slecht systeem hebben terwijl er al jaren lang goede en snel werkende server browsers (stand-alone en web-based) zijn. Het zal wel kostenbesparing zijn...
Volgens mij ligt dat meer aan de algehele instabiliteit van de website dan aan de server browser.
Gisteren wat later op de avond ging het beter qua stabiliteit.

Overigens... de laatste week is het echt dramatisch wat betreft balanced teams (CTF). Gamers die gewoon doorgaan terwijl de score bv. 4-0 is en het andere team duidelijk mindere skills heeft. Dat is toch niet leuk om zo te winnen? Bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Laaste week? Ik heb in het jaar dat QL er is niet veel anders gezien. Balanced games zijn meer uitzondering dan regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25
QL is leuk om af en toe tussen door te doen als je niks te doen hebt ;) school,stage.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:33

Hoite

Goed verhaal

http://twitter.com/quakelive/status/11321315009

Nieuwe update, met nieuwe mogelijkheden:

Large Clan Arena: nu max 8vs8 (net geprobeerd, moet er nog aan wennen, wat een slachting).
InstaTDM: TDM met instagib.
TDM 2vs2: 2 tegen 2 Team DeathMatch.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die 16-spelers-CA een 1-april-grap. Het lijkt nergens op. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ja dat moet wel een april fools zijn. Mss zijn het allemaal wel instinkertjes :)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
LCA is wel grappig, heb het afgelopen avond even gedaan. :P Goed uitkijken dat je aan de start van een ronde niet omsingeld bent, want anders ben je binnen een halve seconde doodgeshaft. Het woord 'clan' is nu wel meer van toepassing, omdat er nu vaak echt een groep van 5 of 6 man op een plek campt en spamt en soms gang rapes uitvoert. Ik hoop trouwens niet dat dm6 voteable is op een LCA server met 10+ spelers. :X

Ik denk dat instaTDM wel eens moeilijk kan worden qua balans. Bij InstaCTF is dit veel minder een probleem. Binnenkort eens proberen, maar ik heb het in Q3 ook nooit echt leuk gevonden. Net als instaFFA nogal saai.

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 31-03-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 01:49:
LCA is wel grappig, heb het afgelopen avond even gedaan. :P Goed uitkijken dat je aan de start van een ronde niet omsingeld bent, want anders ben je binnen een halve seconde doodgeshaft. Het woord 'clan' is nu wel meer van toepassing, omdat er nu vaak echt een groep van 5 of 6 man op een plek campt en spamt en soms gang rapes uitvoert. Ik hoop trouwens niet dat dm6 voteable is op een LCA server met 10+ spelers. :X
Is het wel. :) Ik heb bijna alle reguliere maps al gespeeld met 16 man. Werkt best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 10:44

nielsvv

100% Afol

Heb me hier ook eens op aangemeld. Heb jaren geleden Quake blauw gespeeld!

Heb enkele practice testjes gedaan, maar als ik online wil spelen ben ik bijna onmiddelijk eraan. Ondanks er staat skill matched.

Is dit normaal? Of zit ik toch ergens verkeerd te spelen?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
nielsvv schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:25:
Heb me hier ook eens op aangemeld. Heb jaren geleden Quake blauw gespeeld!

Heb enkele practice testjes gedaan, maar als ik online wil spelen ben ik bijna onmiddelijk eraan. Ondanks er staat skill matched.

Is dit normaal? Of zit ik toch ergens verkeerd te spelen?
Is normaal. Quake is gewoonweg achterlijk moeilijk om mee te beginnen vergeleken met bv Modern Warfare 2 of Battlefield Bad Company 2 of Battlefield Heroes of welke andere populaire shooter van t moment :D

Komt vooral omdat 't QuakeLive publiek of oude rotten zijn die heel goed zijn, of al weer de nieuwe 'hardcore' spelers die nieuwe accounts aanmaken om hun Kill/Death ratio zo hoog mogelijk te krijgen...

Het schrikt nieuwelingen af, maar is wel een hele grote uitdaging 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Weer een aantal weken verder en ik merk dat ik nu niet meer zoveel groei in het spel, op één punt na... ik win nu veel vaker 1 op 1 battles met de LG.
Dit is sinds ik cg_truelightning veranderd heb van 0.75 naar 1. Daardoor wissel ik nu veel vaker tussen bv. RL en LG afhankelijk van de situatie.

Wat is jullie praktijkervaring wat betreft het beter worden in het spel behalve veel spelen? Hebben jullie gerichte tactieken om jezelf te ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Als je de basistechnieken zoals aim en movement onder de knie heb, dan hangt alles af van de beslissingen die je maakt: aanvallen of je terugtrekken, op de juiste tijden op zoek gaan naar armor en powerups, en in kunnen schatten waar je tegenstander zich bevindt/naartoe gaat.
Ik heb jarenlang vooral op redelijk laag niveau gespeeld maar heb wel goede basisskills opgebouwd. Het killer instinct kon ik (tot voor kort) nooit kunnen onderdrukken, waardoor ik veel zelfmoordacties deed. :) Nu heb ik wel door dat (vooral bij duel) het er bij elke gevecht erom gaat om een voorsprong te hebben, op gebied van armor+health, positie en timing voor belangrijke items.
Er zijn allerlei routines om maps goed te spelen die moet leren, zoals rockets/nades/plasma spammen op plekken waar je tegenstander waarschijnlijk wacht/tevoorschijn komt of jou van die positie makkelijk kan raken. Dit leer je alleen door vaak tegen goeie spelers te spelen die die tactieken al gebruiken want dan kun je de patronen oppikken.

Maar goed, dit weet je waarschijnlijk allemaal al. :) Ik weet voor mezelf dat ik mijn survival instinct nog beter moet ontwikkelen en vooral de beslissingen van wanneer ik aanval of de tegenstander laat aanvallen beter kies. Soms (vaak?) is het gewoon beter om je op de belangrijke items (armors+megahealth) te concentreren en je tegenstander niet bewust op te zoeken.

Bij CTF is het survival instinct ook heel belangrijk trouwens, vooral als FC, maar ook in alle andere gevallen eigenlijk. Als je zorgt dat je in leven blijft en niet op aanvallen ingaat als je health laag is, of niet ten koste van alles probeert te ontsnappen met de vlag, dan kun je tijd rekken en dan is de kans groot dat je tegenstanders zich op iemand anders gaan richten (je teammates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Canard schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:37:
Weer een aantal weken verder en ik merk dat ik nu niet meer zoveel groei in het spel, op één punt na... ik win nu veel vaker 1 op 1 battles met de LG.
Dit is sinds ik cg_truelightning veranderd heb van 0.75 naar 1. Daardoor wissel ik nu veel vaker tussen bv. RL en LG afhankelijk van de situatie.

Wat is jullie praktijkervaring wat betreft het beter worden in het spel behalve veel spelen? Hebben jullie gerichte tactieken om jezelf te ontwikkelen?
Locaties van RA en MH blind kennen en RA en MH respawns leren timen terwijl je speelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
Canard schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:37:

weet niet in hoeverre je nog meer hebt zitten tweaken maar natuurlijk zijn beginselen als picmip 5, vertex lightning, force enemymodels op keel/2233 en simple items een must (8>

overigens moet je niet het switchen van rl naar lg laten afhangen van je truelightning maar puur je situatie en positionering op de map (dus mapkennis is erg belangrijk).

[ Voor 16% gewijzigd door Boomx op 03-06-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:03
speel weer paar potjes sinds een tijdje, zo te zien hebben ze ook de "ping" netcode gefixed, loop nu rond met ping ~5 op nl servers, en 10~ op uk/german.. dat is tijden niet zo geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Minaaj schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:51:
speel weer paar potjes sinds een tijdje, zo te zien hebben ze ook de "ping" netcode gefixed, loop nu rond met ping ~5 op nl servers, en 10~ op uk/german.. dat is tijden niet zo geweest!
Fijne servers he :> O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:21
'tis wel weer eens tijd voor een bump denk ik zo. er word op het moment in zweden een tournament gespeeld wat nu net door de groep fase heen is, dus vanaf dit punt zullen er zeker weten goede matches te zien zijn :)

http://esport.dreamhack.se/tournaments/view/99

coverage: http://www.esreality.com/?a=post&id=1897238
stream1: http://www.levelupyourgame.net/ (HQ op de site, of mindere quality met livestream, ook op de site)
stream2: http://www.justin.tv/dreamarena (officiele stream voor dreamhack? geen idee)

2GD die cast meestal de games dus genoeg commentaar te verwachten :)

edit: het zijn alleen quarter finals vanavond, morgen avond de 1/2 en finals !

[ Voor 6% gewijzigd door kevz op 20-06-2010 18:47 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

grappig

toevallig gisteravond voor het eerst sinds tijden weer gespeeld, omdat ik momenteel met een Quake2 (!) mod aan het klooien ben en even wat meer Quake engine wilde. Mijn account was kennelijk net verlopen dus mocht weer die domme training doen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:01
Gisteren op dit topic gekomen en geinstalled, geweldig dat dit soort initiatieven er zijn!

Vroeger veel q2 + q3 gespeeld maar er was altijd een terug gang in de userbase, hopelijk blijft dit (met achievements en skill matching) nog lang populair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

heb het van de week ook eens op mijn Macbook C2D 2.2Ghz geinstalleerd. Loopt gesmeerd!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Inmiddels heb ik een tooltje ontwikkeld om een config te analyseren: QLConan (forum thread)

Deze week nog geïntegreerd met The Ultimate Console Variables and Commands Guide. Een erg mooi overzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Quake Live is uit de betafase en heeft nu ook abonnementen... ben benieuwd of de community nu groter gaat worden.
Op dit moment neem ik overigens geen abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Wat heb je voor voordeel bij een abbo dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 07:56

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Aantal extra maps, een "nieuwe" gamemode (freezetag), de mogelijkheid tot het creëren van een clan, en nog wat dingetjes.

Op de Quake Live fora is er overigens nogal wat commentaar op de nieuwe abonnementsvormen. Zo kunnen de abonnementsvormen van (ik geloof) $2/maand en $4/maand enkel jaarlijks betaald worden bijvoorbeeld. De nieuw toegevoegde maps zijn oude maps die naar verluid ooit door de community gemaakt zijn, en daar moet nu dus voor betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
wipe-out schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:26:
Aantal extra maps, een "nieuwe" gamemode (freezetag), de mogelijkheid tot het creëren van een clan, en nog wat dingetjes.

Op de Quake Live fora is er overigens nogal wat commentaar op de nieuwe abonnementsvormen. Zo kunnen de abonnementsvormen van (ik geloof) $2/maand en $4/maand enkel jaarlijks betaald worden bijvoorbeeld. De nieuw toegevoegde maps zijn oude maps die naar verluid ooit door de community gemaakt zijn, en daar moet nu dus voor betaald worden.
ja dit is een feit, en freezetag is ook al een decade old. het enige waarvoor je zou kunnen betalen wat nieuw is, is het server spawnen (alleen pro) voor de rest is alles oud wat de community ooit gemaakt heeft, pure naaierij van id :>

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Heeft er eigenlijk al iemand een abo inmiddels? :) Ikzelf zit eraan te denken, maar ben bang dat ik straks lege premium servers aantref, daarom wacht ik nog even wat langer af.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

wat voor een opzegtijd zit er dan aan? Ik geloof dat het niet heel erg duur was namelijk. Een biertje of twee kun je toch wel missen?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

24 euro per jaar voor Premium, 48 euro per jaar voor Pro. Het abo wordt elke keer stilzwijgend met een jaar verlengd, opzeggen kan voor zover ik weet altijd (zelfs vlak na het abonneren).
Het gaat mij niet om het geld, dit kan er echt wel van af, het gaat mij erom dat ik straks ook echt op (Europese) Premium servers kan spelen en niet dat ik lege servers aantref. Vandaar mijn nieuwsgierigheid of er hier al mensen een abo hebben genomen.

[ Voor 7% gewijzigd door KillerBee op 11-08-2010 12:39 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 11:36
nog geen abbo genomen maar ga zeker zeer snel wel doen.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier ook, maar ik wil even de eerstvolgende update afwachten, daar zouden wss wat betalingsopties worden geadd (hoi paypal) en hopelijk (niks over gehoord) is het dan ook per 3 of 6 maanden te doen, misschien zelfs per maand.
Het is sowieso nog een beetje buggy lijkt het, als een teammate me invite (met PRO kun je 2 of 3 vrienden inviten op betaalde content) krijg ik wel mooi een invite, maar als ik dan op 'Play now' klik krijg ik die popup met betalen, als je dan n keer of 10 blijft klikken start opeens toch de game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:42

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Weet nog niet wat ik van deze abonnementen moet denken. Aan de ene kant is dat pro abonnement prima. Voor 4 euro per maand je eigen server is niet slecht, maar helaas kan je maar 3 niet-betalende spelers inviten, rest moeten betalende spelers zijn. Verder hoop ik dat door betaalde content ook dingen zoals GTV (mass spectaten ingame) en ingebouwde ladders en toernooien komen, maar helaas is er volgens mij nog niks naar buiten gekomen wat er verder komt behalve dan extra mappen en eigen server draaien.

EDIT: ook zijn 16 player FFA servers niet leuk :<. Met ~10 man is het nog wel te doen (hoewel de meeste maps het beste zijn voor 8 man imo), terwijl met 16 man het een spam fest is. Geef 8 man FFA's (terug)!

[ Voor 17% gewijzigd door Gundogan op 15-08-2010 20:32 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Vanaf vandaag krijgt iedereen, gedurende een week, de gelegenheid om gratis premium uit te proberen. Uiteraard gelijk even getest en moet zeggen: leuk, maar ik vraag me toch sterk af of deze actie een (flinke) groei aan abonnees zal opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als instagib ranked was zou ik niks anders spelen dan quake live :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Speel toch gewoon en trek je niets aan van die ranks. Door die rankings is het IMHO gewoon minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ranking interesseert mij ook niets en negeer het dus gewoon.

Overigens is freezetag wel erg leuk! Dat kun je dus nu spelen door het gratis premium event
Of ik er een abonnement voor zou nemen weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 11:36
abbonement valt sowieso vies tegen. Voordat deze premium maand aanbrak was er nooit iemand te vinden in de premium servers. Hopelijk is dat straks anders....

Freezetag en sommige nieuwe levels zijn erg leuk

Freelance Drupal Developer

• Aham brahmasmi
KillerBee schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:11:
Uiteraard gelijk even getest en moet zeggen: leuk, maar ik vraag me toch sterk af of deze actie een (flinke) groei aan abonnees zal opleveren.
Ik denk het wel. Ze hebben mij er iig bij. :P
De premium CTF maps brengen toch wel veel extra plezier. 24 euro voor een heel jaar kan er toch wel af vind ik.

Er zijn trouwens gisternacht 4 nieuwe maps bijgekomen, waaronder de bekende RA3 duel arena map 'Thunderstruck'. :) Was altijd wel lachen in cpma duel arena, maar ik kon nooit op tegen de belachelijk goede LG van de echte DA/CA freaks.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@ aham:

hmm, als ik jouw reactie zo lees, begrijp ik dan goed dat jij wél premium servers ziet? (en dan bedoel ik meer dan 1 :P ). Ik (nog steeds) niet namelijk. Ik heb nu nog geen abo, maar ik ging er vanuit dat iedereen dezelfde servers ziet. Hoeveel Europese Premium servers zijn er (gemiddeld) doorgaans actief, aham? Dan zou me dit misschien over de streep trekken namelijk :)

• Aham brahmasmi
Ik zag er vanmiddag bij CA dacht ik maar één, maar als ik nu bij CTF kijk zie ik 22 lege premium servers! Ze zijn er dus wel, maar grotendeels leeg. Ik zal het vanavond nog eens checken. Ik heb het wel gehad met de standaard CTF maps dus hopelijk vanavond wat games op premium servers...

Thunderstruck en Somewhat damaged valt nogal tegen trouwens. :P Maar CA is ook niet mijn ding.

Hektik is een gave duel map trouwens (vandaag voor het eerst gespeeld)! De nieuwe 'Devilish' is nogal ingewikkeld. Fatal Instinct is die oude map van Q3 met gele mist. Nogal belachelijk, quad op een duel map...

[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-09-2010 17:29 ]

• Aham brahmasmi
Gisteren wel een overvolle freezetag server gekregen en vandaag wat ctf op premium servers. Kostte wel wat geduld. Je kunt dus niet snel ff een pub game joinen meestal, helaas.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Thanks voor de info, Aham. Ik wacht het toch nog even iets langer af, komende weken ben ik toch ook afwezig, daarna hoop ik dat de drukte op de premium servers dan nog iets is toegenomen, dan kom ik er ook bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog IEM Finals van ESL gevolgd? Rapha alweer gewonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 21:24:
Iemand nog IEM Finals van ESL gevolgd? Rapha alweer gewonnen!
Alles gevolgd, jammer dat quakelive meer richting het +back en rocketspam gaat. Rapha die Cooller weer outplayed in een korte 3-0. De starcraft 2 finales waren leuker dit keer :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben weer een update doorgevoerd. hitboxes zijn groter geworden en shotgun is van 80 dmg naar 100 dmg gegaan! En paar nieuwe maps :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
^^^ Sjonge, ze kunnen echt niet belissen wat ze nou willen he (vooral wbt de shotgun). Zal wel weer een hoop op gekankerd worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

dit hadden ze 6 jaar terug echt niet moeten proberen... nu kan elke n00b krachtig spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Dark0z schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:18:
dit hadden ze 6 jaar terug echt niet moeten proberen... nu kan elke n00b krachtig spelen
Valt wel mee. De hitboxes waren juist kleiner geworden dan ze in Q3 waren en nu zijn ze weer ongeveer gelijk. Shotgun doet ook minder damage dan in Q3 (was 110 geloof ik). Het verschil tussen noobs en ervaren spelers is niet kleiner geworden door dit soort veranderingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 18-03-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

VOlgens mij is quakelive down at the moment.... :(

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de update overbodig eerlijk gezegd, raak al genoeg. Vond het lekker strategisch worden, TDM!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Techno Overlord schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:15:
VOlgens mij is quakelive down at the moment.... :(
Geen last van gehad hier, maar ik zat vrij lang op dezelfde server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.theugc.it/coverage.php begint vandaag! Aardig toernooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Sinds ik geüpgraded heb van Firefox 3 naar 4, moet ik mijn sensitivity verdubbelen van 6 naar 12 om hetzelfde effect te krijgen.
Zojuist nog een keer gecontroleerd door Firefox 3 te installeren en daar moest ik de sensitivity weer op 6 zetten.

Anyone else this problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canard schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:26:
Sinds ik geüpgraded heb van Firefox 3 naar 4, moet ik mijn sensitivity verdubbelen van 6 naar 12 om hetzelfde effect te krijgen.
Zojuist nog een keer gecontroleerd door Firefox 3 te installeren en daar moest ik de sensitivity weer op 6 zetten.

Anyone else this problem?
Ligt niet aan je browser. Ze hebben een update uitbracht waarin ze heel dat sensitivity-systeem hebben veranderd. Vandaar dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Zijn er nog veel die dit spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ik speel 't nog wel regelmatig... alhoewel afgelopen twee weken niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Mensen zat op de servers...

Edit:
http://www.own3d.tv/video...1_1_2_-_Cooller_vs_Cypher
dayum....

Alle coverage van Dreamhack op own3d.tv lijkt met Russisch commentaar te zijn... beetje irritant.

[ Voor 92% gewijzigd door Aham brahmasmi op 21-06-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
Hier in het engels met commentaar van o.a. czm: http://www.justin.tv/dreamhacktv/b/288399103
Wel even skippen naar 47:25!

[ Voor 48% gewijzigd door Boomx op 01-07-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Pfff... CTF is echt niet leuk meer... balanced teams zijn er zelden en weinig mensen switchen team. Hebben jullie die ervaring ook?
CA is beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik heb nog zat goeie CTF potjes. Ik heb er meer last van dat er vaak een paar noobs in de teams zitten die gewoon te slecht weten wat ze moeten doen om nuttig mee te spelen (belangrijke items voor de FC wegkapen enzo). Bij CA zal er idd minder terughoudendheid bij de spelers om van team te verwisselen omdat het meer om het fraggen gaat en er doorgaans veel minder teamplay is.

Wat ik trouwens erg leuk vind is de devpick van afgelopen weekend: instagib CTF met railjumps (en reload time verkort naar 1s om railjumps nuttiger te maken)! Ik heb een paar jaar in Q3 instaunlagged gespeeld, dus ik ben er nog goed in. :) Ik hoop dat ze railjumps erin houden (alhoewel er bar weinig spelers zijn die het nuttig kunnen gebruiken door gebrek aan ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
edit: opgelost

[ Voor 94% gewijzigd door VeldKoe op 05-08-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Voor degenen die het nog niet wisten: tijdens Quakecon kan iedereen gratis de premium maps spelen. Geen premium of pro account nodig dus. 't Is wel te merken dat het niveau flink omlaag gaat. :P

[ Voor 41% gewijzigd door Aham brahmasmi op 05-08-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:38:
Voor degenen die het nog niet wisten: tijdens Quakecon gratis de premium maps spelen. Geen premium of pro account nodig dus. 't Is wel te merken dat het niveau flink omlaag gaat. :P
Goed om te weten, had de streams van Quakcon al wel gezien. Het niveau merk je overigens ook tijdens devpick weekenden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

En dit weekend ook gecombineerd met Freezetag :) (het is ook merkbaar drukker :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Afgelopen nacht op de stream was Strenx samen met Fear even aan het beatboxen. Hij kan het best goed eigenlijk. :+

Ik baal er trouwens van dat de VOD's die op own3d.tv geupload worden bijna altijd met Russisch commentaar zijn. Ik ben te lui om uitgebreid te gaan zoeken maar daar kan ik iig vaak niet de VODs van de originele stream vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotterP
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-02 04:40
QuakeCon 2011: straks om 01.00u op QuakeLive.com op de streampagina de TDM finale tussen Ice Climbers en Salivating Monstahz:

stream ook te vinden op:
http://www.own3d.tv/QuakeCon

meer info:
http://www.esreality.com/?a=post&id=2127625

[ Voor 21% gewijzigd door PjotterP op 07-08-2011 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Dat was een dikke finale tussen Rapha en Strenx !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Heeft iemand de matches van tox vs strenx gekeken? Zoniet, demos hier: http://trance.0f.se/Quake...nd%203/strenx%20vs%20tox/

Tox z'n stijl is heerlijk. :) Hij weet supergoed waar z'n tegenstander is en weet strenx heel vaak te verassen met heel goeie positioning (o.a. door in bepaalde situaties aan te vallen wanneer +back verwacht wordt; iets wat ik ook vaak probeer).

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-08-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Laatst online: 13-09-2024
Ze zouden al die lui eens een keer in 1 free for all moeten gooien, just for fun :)

Verwijderd

tox is bad ass! :P

Verwijderd

Hmm, ik heb best veel Quake 3 gespeeld, maar ik kan nou niet zeggen dat ik dit de afgelopen 2 jaar veel heb gespeeld.

• Aham brahmasmi
Alle resultaten, demo's en VOD's zijn nu hier te vinden: http://www.esreality.com/...ongpost&id=2129399&page=1

• Minaaj
chokolademan2 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 07:54:
Ze zouden al die lui eens een keer in 1 free for all moeten gooien, just for fun :)
heb destijds wel eens cpma 1on1 tegen Vo0 gedaan, is niet zo leuk :D

• Aham brahmasmi
Minaaj schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:14:
[...]

heb destijds wel eens cpma 1on1 tegen Vo0 gedaan, is niet zo leuk :D
Ja ik ook wel eens. Geen schijn van kans. ;)

Ik had dit trouwens nog niet gezien: Anima Gaming Quake 3 Masters Erg leuke matches waarbij Zero4 Rapha in twee matchups verslaat. Er zit ook CTF bij (niet in deze playlist). czm heeft ook een paar goeie matches. Commentaar door TheGreasedScotsman en Jehar (goed dus).
Ook leuk om het geluid van de gibs weer te horen; dat mis ik wel in Quake Live.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-09-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Hier een fervent 'Warsow' speler (je weet wel, die cartoony mod van quake2). Echter sinds een jaar of 2 is de hitregistratie om te janken. Ik heb het altijd aan de developers geweten dat ze iets veranderd hadden in de netcode sinds versie 0.5. Maar dat strookt niet met het feit dat een heleboel mensen er geen last van hebben. (alhoewel ik ook weer niet de enige ben met het probleem)

Het probleem uit zich in schoten on target (met rail (ElectroBeam geheten in wsw) of LG) die perfect gericht zijn, maar geen enkele schade toebrengen aan de tegenstander, en schoten die niet goed gericht zijn (net naast) en die dan juist weer wél schade toebrengen. Beide gevallen komen niet continu voor, dat maakt het juist zo verschrikkelijk random.

Nu waarom ik het in dit topic post: in QuakeLive, dat ik nu pakweg een maand vrij vaak speel, heb ik exact hetzelfde probleem. Vooral de railgun is af en toe om te huilen. LG gaat nog wel, maar is ook niet altijd zuiver. (9 van de 10 keer heb ik trouwens de beste ping van iedereen in de server)

Ik ben het zo langzamerhand meer dan zat, en snap niet waarom ik het wel bij quake games heb en niet in bijvoorbeeld battlefield bad company 2. Ik heb meer dan eens gedacht aan het switchen naar een andere provider (zit nu bij Ziggo), voor zover het probleem hier daadwerkelijk aan de ISP valt te wijten. Iemand ENIG idee? Ben zo langzamerhand radeloos. :'(

edit: sorry als dit eigenlijk in een apart topic moet, zoja dan hoor ik het graag..

[ Voor 5% gewijzigd door Murk op 11-09-2011 16:47 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Vziw is het zo dat je bij QL iets achter een speler kan schieten en dan toch nog raken, maar shots die "on target" zijn en toch geen damage doen heb ik niet zo vaak. In het verleden heb ik wel gehad dat rails dwars door tegenstanders heen gingen en zonder damage, maar eigenlijk alleen bij instagib als ik wat last van lag had. Soms heb ik nog wel dat als ik in een snelle draai iemand die vlak langs mij rent met shotgun schiet, dat ik de pellets wel zie raken maar dat er geen damage gedaan wordt.
Heeft Warsow toevallig ook cylindrische hitboxes gekregen? :P Volgens mij is vanaf dat punt de hit detection raar gaan doen bij QL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik heb de automatische abonnementsverlenging (loopt af in november) voorlopig geannuleerd, tot dusver heb ik eigenlijk alleen maar iets aan m'n Premium account gehad, op het moment dat Freezetag tijdens DevPick's werd vrijgegeven voor iedereen. Het enige voordeel wat ik er tot nu toe aan heb gehad, is reclamevrij starten van een spel en dat vind ik niet genoeg, zonde van m'n geld.

Ik hoop echt dat ze er iets aan gaan doen om Premium en Pro interessant(er) te maken en meer QL gamers aantrekken. Tot die tijd houd ik het even voor gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Aham brahmasmi schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:47:
Heeft Warsow toevallig ook cylindrische hitboxes gekregen? :P Volgens mij is vanaf dat punt de hit detection raar gaan doen bij QL.
Hm, er is vanaf de versie waarvan ik dacht dat het raar begon te doen, wel iets verbeterd aan de hitboxes. Volgens mij was er vanaf 0.5 pas een hitbox die ook het hoofd van de speler hittable maakte.

Ik ben een tijdje geleden begonnen me te verdiepen in de sourcecode van wsw, maar moet eerst nog http://ra.is/unlagged/ doornemen voor ik er alles van snap. Heb er al een poos niets aan gedaan ivm vakantie/studie, maar zal binnenkort weer verdergaan.

Dat van die cilindrische hitboxes zou verklaren waarom het wel in deze 2 spellen is en niet in andere, maar niet waarom de één er wel last van heeft en de ander niet..

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Ik speel heel af en toe instantgib, maar het komt wel aan in mijn ogen.

Hier een kleine montage, was beetje aan het testen met MSI afterburner en welke games recordable waren.

Zitten nog best paar grappige momenten in voor wat er aan kills is te halen in 1 game, ook het einde is wel toevallig, net paar milliseconden te laat geschoten (kreeg nog wel de "impressive") plus had nog een double op de FC.

[ Voor 3% gewijzigd door Minaaj op 11-09-2011 23:22 . Reden: videotag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Als je fatsoenlijk kon strafejumpen had je nog op tijd kunnen zijn. :P
Strafejumps vind ik juist leuk bij ictf omdat je flink snelheid kan maken in maps zoals bloodlust en courtyard, mits er niet al te erg gecamped wordt.

@Murk: Wat ik hinderlijker vind dan de problemen met de hit detection is dat mensen die lag hebben vaak warpen (schokkerig bewegen). Dit is enorm irritant bij CTF als de EFC aan het warpen is en daardoor vrijwel niet te raken. Ik warp zelf soms ook maar dan probeer ik me altijd in te houden om niet te spelen totdat de lag weg is, omdat je anders een enorm doelwit van haat wordt (kick vote aan het eind van de game), wat begrijpelijk is.

[ Voor 49% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-09-2011 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Minaaj schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:21:
Ik speel heel af en toe instantgib, maar het komt wel aan in mijn ogen.

Hier een kleine montage, was beetje aan het testen met MSI afterburner en welke games recordable waren.
Mja, onlangs weer igib geprobeerd in QL, maar net zoals bij mn eerste poging igib een tijdje terug was de hitregistratie/hitboxes/whatev erbarmelijk. Dan heb ik er bij niet-igib nog minder last van omdat je ook projectielen kunt gebruiken.

@Aham: dat is inderdaad ook reuze irritant, maar komt bij mij toch echt op 2e plaats achter hitreg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
Aham brahmasmi schreef op maandag 12 september 2011 @ 07:49:
Als je fatsoenlijk kon strafejumpen had je nog op tijd kunnen zijn. :P
true, als je lang niet speelt is movement echt een probleem in quake.. zeker als je van die straight level shooters speelt

merkte vaak dat ik tegen muurtje half aansprong ect :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 21:54
Zijn er geen instagib ( veel q3 instaunlagged gespeeld ) toernooien? Speelde vroeger alleen maar q3dm17 en dm6 . Het werkt allemaal wel goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Voor ICTF zijn er geloof ik wel toernooien. Ik heb ook minstens twee jaar instaunlagged gespeeld in Q3 (1.30 en later 1.32). Laatst was er een devpick met railjumps (en 1s reload ipv. 1,5s) maar helaas hebben ze dat er niet in gelaten.

@Minaaj: Als nieuwkomer is de movement idd het moeilijkst, lijkt me. Ik heb het in het verleden erg veel geoefend op speciale trick maps (Defrag mod enzo). Veel QL spelers hebben toch jaren ervaring met Q3 en als ze dat niet hebben is het meestal vrij makkelijk te zien aan hun movement. Aim is een ander verhaal (vooral met hitscan wapens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Laatst online: 08:01
Dacht ik meld me ook eens aan, vroeger heel veel vermaakt met quake 3. Nu krijg ik het niet voor elkaar om het spel draaiende te krijgen. Het installeeren van de plug-in voor IE gaat goed. Na het inloggen blijf ik hangen in het update scherm, terwijl er niets gebeurd.. Als ik verder ga en een spel probeer te joinen blijf ik na zelf een uur nog een melding krijgen dat het spel datat aan het downloaden is :?

Moet ik meer geduld hebben? Op de Quake live forums zijn er mensen die hetzelfde hebben gehad maar ik krijg het niet voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Al een andere browser geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Laatst online: 08:01
Blijkbaar ligt het probleem bij de administrator instellingen voor de browsers, als je inlogt als administrator moet het probleem verholpen zijn.. :/ Zal het eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq
  • Laatst online: 10-09 19:25

Noq

Ik neem aan dat deze topic wel gebumpt mag worden?

Vraagje;
Ik zoek practice partners voor Duel. Enige aanwezigen hier die soms nog eens in zijn voor een Quake potje?

Laat wat van je horen!
Add me: NoQQ

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:59
Ik heb het spel gister geinstalleerd via Windows 7 maar het loopt voor geen meter. Het hakkelt en kom werkelijk niet vooruit. Met Win Xp is het altijd goed gegaan...

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
^ graka drivers al geïnstalleerd?

--
QL Update!

It is the season for QUAKE LIVE and we come bearing gib-- err, gifts. We've got some new surprises, and old holiday favorites in store for today. Along with our traditional holiday arena pack is the addition of the oft-requested Spider Crossings, and a new modified physics ruleset for Pro users to use in Start a Match. Without further ado, QUAKE LIVE Premium Pak 11!

Premium Maps Added

As part of the Christmas update, both premium maps will be available FREE for all players, for the first week, after which they will return to Premium status. Everyone is invited to hop on and check out the new content!
  • Spider Crossings (CTF):
This arena, created by Dan "Scancode" Gold originally for Quake III Arena, is a classic CTF arena suitable for 4 on 4 play. Bases have entrances on two levels. Once inside, attackers have no less than six paths to take. Taking the low middle route can result in a Regeneration and a Mega Health pickup, but this puts you in a tactically disadvantageous spot against the flag defense, and being unable to take the same path out without damage means you will have to rethink your escape plans. Spider Crossings makes a great addition to the QUAKE LIVE CTF list of arenas, and as mentioned will be free for all for the first week.
  • Electric Head (Small CA, Small FFA):
Electric Head is a small arena created by Adam Bellefeuil, centered around a high area and a low area. Controlling your enemy's movement is the key to victory; knocking them into the middle, or forcing them to move to the low side of the arena. Accomplishing either of these will result in a vast positional advantage, giving you the freedom to control the pace of the game. Electric Head is also available for free for the first week of play.

Holiday Maps Added
  • Winter's Edge:
Making its second appearance as our annual Holiday Arena is the perennial favorite, Winter's Edge. A port of Quake II's The Edge, which last week saw it's 14th year passing since release, this year we are allowing the ability to play this arena across all gamemodes that support it. Along with The Edge, also return the most important part, the decorations! With a dimmer tree in the center of the map, we hope there will be less reports of temporary blindness as players run out into the iconic center area of the map.
  • Silent Night:
Making it's third appearance is the terrain-based CTF arena, Silent Night. Otherwise known as Distant Screams, Silent Night is a fast-paced map taking place in a nameless tundra. Bases are peppered with (my personal favorite) jetpack style Flight powerup, along with the self-damage reducing Scout rune. Combine the two, and a bit of skill, and you're able to achieve breakneck speed. There's not much else to say about Silent Night, just hop on and play!

Premium Scoreboards:
  • Premium CTF Scoreboard now available, includes different stats more tailed to CTF games.
  • Added support for Regeneration, Haste, and Invisibility power-ups in TDM Team Pickup Stats.
  • Pickup Stats are now dynamically generated upon item pickup, so that items such as the GA will not show on the scoreboard if it is not present in the map.
  • Added new country flag images, double the resolution of the old images.
  • Added subscriber status icon to premium TDM and CTF scoreboards.

Start-a-Match:
  • Added PQL Ruleset. The PQL ruleset is a series of settings that modify player physics and some weapon characteristics, giving players the ability to ramp jump, increased air control, and a tiered armor system similar to Quake 1. It is an unranked option only available on Pro servers.
  • Added 'Air Control' option. Allows a player to move in the direction they look, while airborn.
    • When holding only a single movement key while airborn, mouse look will dictate the direction you move.
    • Alternatively, if you hold a forward or back plus a strafe key (+moveleft or +moveright) while airborn, the player will benefit from the speed and distance normally gained with strafe jumping.
    • If you have forward momentum, you can use the strafe keys (without the use of +forward) and small mouse movements to perform a bunny hop.
  • Added 'Tiered Armor' option. Tiered armors offer increasingly stronger levels of protection, based off of Quake 1's armor system. Green armors absorb the least damage, and red armors absorb the most damage. You will not pick up an armor if it is weaker than what you currently are wearing.

Game Updates
  • Added Weapon Configs for Premium Users, available through the Advanced Settings UI. Setup per-weapon preferences that are automatically triggered when you switch weapons.
  • Unranked server settings available via Start-a-Match will now appear on the map loading screen so that players can be aware of what custom settings are in-use on the server.
  • Added unranked server settings to the 'About' menu in-game so players can reference custom server settings while in-game.
  • Added improved feedback when 'callvote' is issued without parameters. It will now report back properly what what voting options are allowed by the server.
  • Added callvotes for 'cointoss', 'random', and 'ruleset'
  • Hide callvote shuffle from menu in non-team games.
  • Players are unable to call votes for the first 20 seconds of a map load.
  • Players can now only call 3 votes per map, to prevent players from vote spamming.
  • 'cv' shorthand added as an alternative to typing 'callvote' in the console.
  • CTF matches with no timelimit will no longer have increased player spawn times.
  • Added Flag Captured vs Flag Held time distinction, "Captured in x:xx" for a continuous flag run, or "Held for x:xx" for a relayed flag cap.
  • Free For All servers are now 8 players each, with 8 spectator slots available.
  • Battle Suit now protects 1/3rd instead of 1/4th in CTF. (Reflux)
  • Changed the default for cg_quadKillCounter to 1.
  • Added Use Item Messages (cg_useItemMessage <0|1|2>) and Use Item Warning (g_useItemWarning <0|1|2>) in advance options menu.
  • Added cl_demoRecordMessage 2, a small subtle notification that a recording is being made as an alternative to the large verbose message.
  • Changed Clan Names & Clan Tags in teamgames, such that they will now only be used if the team has at least 2 players.
  • Fix for Clan Names & Clan Tags changing as players die in Clan Arena.
  • Fix to prevent server crashes caused by hitscans bouncing off of invulnerability spheres.
  • Fix for issuing the "team follow1" or "team follow2" command when too few players are in the match.
  • Fix to prevent demos from being lost due to a cg_autoAction error. When this error occurs, the demo now will save with a default demo####.dm_73 filename, rather than the verbose autoAction filename.
  • Fixed rare case when a recently gibbed player can thaw a teammate if they were standing within thawing distance before gibbing.
  • Max Aliases increased to 256.
  • Correct player is now highlighted on scoreboards.
  • FreezeTag thawtime has been decreased by 1 second to 2 seconds.
  • FreezeTag spawncode now uses the TDM spawn code and spawns players closer to their teammates.

Map Updates:
  • Almost Lost - MH is now 35 secs in FFA
  • Base Siege
    • Fixed missing blue player respawn
    • Fixed orientation of a blue base spawn
    • Fixed local of blue base spawn
    • Minor geometry/texture fixes.
  • Battleforged - removed gl ammo from non-Duel gametypes
  • Devilish -
    • Slightly brighter lighting.
    • Fixed two HOMs near MH.
    • Removed an unnecessary playerclip near entrance to LG hall.
  • Dreadful Place
    • Fixed clipping in doorway between YA and 50hp
  • Dredwerkz - Fixed 'hole' in trigger hurt fog below RA
  • Hero's Keep
    • Fixed incorrect team location info
    • Moved spawn near RG to match spawn location near LG
  • Intervention - Fixed texture alignments on two lights.
  • Proving Grounds
    • Altered layout, removed cg, added sg
    • Trigger hurt lowered, attempt to fix some minor issues with it not triggering at times.
  • Purgatory
    • Fix for trigger_hurt near RL in FreezeTag
    • Fix for trigger_hurt near BS in FreezeTag
  • Reflux
    • Flipped brick texture at shard hall
    • Raised curved clip at base pipes
    • Fixed z-fighting at top of base pipes
    • Resized base pipes to best fit at caps
    • Changed railing on RA/RG room lifts
    • Clipped supports in archway from base to 50hp hall
    • Backlit base fan
  • Stonekeep
    • Added trim (currently unclipped) around entrance to medkit cave.
    • Fixed lighting
    • Fixed patch alignments
    • Fixed sunken sg ammo
    • Raised GA small ledge for improved chainjumping.
  • Vertical Vengeance - MH is now 35 secs in FFA

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:59
Waar haal ik die vandaan?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
[html][norml][/norml][/html]