• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37

Verwijderd

:D

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:59
Ok ik ga het proberen maar nu is quakelive down.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
ooooh jongens laat "fatal1ty" hier niet achter komen anders kunnen we er gelijk wel mee stoppen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:59
Loopt super nu, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Even de hoogtepunten van de update kort:

- Spider Crossings (q3wcp9 van de Q3 Threewave mod) kun je nu spelen met een free account (geen premium/pro nodig dus). Helaas maar voor een week.

- Promode is nu beschikbaar als je een Pro account hebt en zelf een server spawnt.

- Nog steeds geen anti-cheat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik speel het ook weer sinds kort, blijft leuk. Merk alleen wel dat m'n Dell 2709 erg veel input lag heeft. Deze week maar eens een Dell 2312 erbij bestellen, meer schermruimte en handig voor FPS games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd voor Quake :D. Nu komt mijn 120hz 2233rz weer een weer keer van pas.

Nu moet ik nog even mijn muis op 500 hz zetten maar ff kijken hoe dat moet in W7.

PQL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
neographikal schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:19:
Ik speel het ook weer sinds kort, blijft leuk. Merk alleen wel dat m'n Dell 2709 erg veel input lag heeft. Deze week maar eens een Dell 2312 erbij bestellen, meer schermruimte en handig voor FPS games :)
Gelukkig heeft mijn Dell U2410 een game mode die de input lag bijna halveert. Zonder die mode valt er niet mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Bijna Kerst en dat betekent zeer leuke maps in Quake Live :) Misschein maar weer eens aanslingeren dat spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:24

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Dark0z schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:07:
Bijna Kerst en dat betekent zeer leuke maps in Quake Live :) Misschein maar weer eens aanslingeren dat spel
Same :)

Elke keer als ik het speel vraag ik me af waarom ik steeds nieuwe shooters koop en speel, terwijl zoveel shooters van rond het millennium zoals Quake zo goed blijven ;)

Ook goed om te zien dat ze de FFA games klein houden (lijkt nu op 8 spelers te zitten). Jaar geleden was het nog 16 spelers en dat was gewoon niet te doen :S

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Voor mij is het vooral de kracht van KISS icm het speeltempo. Ik heb me nooit thuis gevoeld bij UT bijvoorbeeld, de vloeiendheid waarmee je in Q3 kunt rondgaan mist domweg. De balans klopt voor mijn gevoel gewoon :) Voordeel is ook dat ik met m'n 8800GT nog gewoon mee kan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Idd, bijv. geen alternate fire bij de wapens houdt het simpel. Geen enkel van de wapens is gimmicky (behalve BFG maar die zit op geen enkele serieuze map). De physics en map designs vind ik goed omdat er veel verticale actie is, wat vrij uniek is bij FPS'en. Ik rocketjump (en plasma climb) continu de maps rond bij CTF. :)

UT vond/vind ik ook niet echt leuk, want zonder strafejumps kun heb je vrijwel geen controle over je snelheid. Maar Q3/QL is dan ook weer een stuk trager dan Promode of QuakeWorld.

[ Voor 53% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-12-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Vandaag maar weer eens een account aangemaakt en eens een paar potjes gespeeld. Speelde wel lekker, al een tijdje geen Quake meer gespeeld.

Freeze Tag kende ik nog van Medal of Honor Allied Assault / Spearhead, vergt wel wat teamwork (unfreezen van teammates) en zonder dat verlies je al snel. Laat dat nou net hetgeen zijn dat meestal ontbreekt in een public server...

Waar ik me wel aan irriteerde was een CTF server waar mensen konden 'vliegen', had niks met rocketjump, plasma climbing of wat dan ook te maken. Gewoon uit het niks vliegen... en dan was het ook nog vaker de flagcarrier. Iemand die weet wat dit is?

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Yup, flight powerup.. is dat vogeltje wat her en der staat.
Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/quake/images/1/1e/Flight.png

[ Voor 41% gewijzigd door Acid_Burn op 24-12-2011 23:39 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Haha, dat is op de Silent Night map, daar heb je twee flight PU's die voorin je base (en nog minstens 2 elders op de map). Je kunt vliegen door de "use item" toets/knop in te houden. Je kunt hem 30 seconden lang inhouden in totaal, geloof ik. Daarna moet je weer een nieuwe oppikken om weer te kunnen vliegen.
Maar op Silent Night kun je sowieso geen serieuze potjes verwachten. Net als met Winter's Edge komen er alleen noobs op af eigenlijk. ;)

Freeze tag vind ik leuk, maar je hebt er (behalve in het kerstseizoen dan) een premium account voor nodig, wat belachelijk is omdat bijna niemand het speelt.

[ Voor 15% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-12-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik ben door die stomme maps m'n instactf servers kwijt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hoe bedoel je? Minder ictf servers in NL? Ik zie zat lege ictf servers. En 5-6 met mensen erop in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:23
Is het nou ook mogelijk om hiermee bv Challenge Promode te draaien of rail-only?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Je kunt aangepaste game rules (waaronder Promode "PQL") gebruiken als je een Pro account hebt (kost $50 per jaar). Ik weet niet of je met rail only instagib bedoelt; zoja dan kan dat ook met een free account.

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 26-12-2011 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op zondag 25 december 2011 @ 17:51:
Hoe bedoel je? Minder ictf servers in NL? Ik zie zat lege ictf servers. En 5-6 met mensen erop in Europa.
Ik niet, misschien doe ik wat verkeerd hoor, ik ga gewoon naar die lijst met games. Moet ik daar nog wat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Klik op de rode customize knop en dan:
Game Type: InstaCTF
Game State: All Populated
Game Location: In Your Vicinity (standaard)

Hiermee krijg je alle ictf servers waar mensen op zitten. Momenteel weer 6 servers waar mensen bezig zijn (3 in Duitsland, 2 in Zweden, 1 in Spanje). Met Game State op "Any Game State" krijg je ook alle lege servers erbij.

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 26-12-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Als ik deze thread open krijg ik een waarschuwing dat er malware is ontdekt. Iemand anders ook?
Iets met 'members.lycos.nl'?

[ Voor 13% gewijzigd door Wolfos op 27-12-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:49

Hu9o

Schokkend

Wolfos schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:16:
Als ik deze thread open krijg ik een waarschuwing dat er malware is ontdekt. Iemand anders ook?
Iets met 'members.lycos.nl'?
ik had eerder m'n incon ook bij lycos gehost. En kreeg op een dag ineesn van iedereen een DM met deze melding erin.

Hij staat nu bij tinypic en geen last meer van vervelende DM's :p

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Voor de liefhebbers:
Gisteren is er weer een grote update gereleased, met (o.a.) nieuwe gametypes en mappen. Deze week (t/m zondag) zijn alle Premium mappen en de nieuwe gametypes beschikbaar voor iedereen :) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Was benieuwd of het mogelijk is om een QuakeLive server te draaien op een eigen netwerk om dan met circa 20 anderen op hetzelfde netwerk tegen elkaar te laten spelen. Kan dat met de gratis versie of dien je dan abbo te hebben of dient iedereen dan een abbo te hebben :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Nee, je kan geen QuakeLive server zelf hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:05
Dark0z schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:12:
Was benieuwd of het mogelijk is om een QuakeLive server te draaien op een eigen netwerk om dan met circa 20 anderen op hetzelfde netwerk tegen elkaar te laten spelen. Kan dat met de gratis versie of dien je dan abbo te hebben of dient iedereen dan een abbo te hebben :)?
Je zal inderdaad altijd internet nodig hebben met QL. 1 iemand met Pro kan een (standard)server opstarten en de rest kan die dan joinen. De server locatie Amsterdam zou jullie dan ~20ms moeten geven. Zolang je redelijk internet hebt en niemand is aan het downloaden moet je met 20 man (16 max op QL servers) normaal kunnen spelen, het spel gebruikt ongeveer 5kb/s max p.p. geloof ik.

Ik kan me wel heel vaag een reactie van iemand hier of een ander forum herinneren dat meerdere mensen via hetzelfde IP op éénzelfde server wel tricky kan zijn, maar dit was lang geleden dus neem het met een pinch of salt B)

[ Voor 4% gewijzigd door kevz op 15-08-2014 16:52 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 02:10

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Vooral in Nederland moet je verbinding op en top zijn. Mocht je netwerkvertraging hebben, gewoon even posten op het QL forum of hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Stewie! schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:46:
Vooral in Nederland moet je verbinding op en top zijn. Mocht je netwerkvertraging hebben, gewoon even posten op het QL forum of hier.
Nederlandse servers werken meestal gewoon goed. ~14ms ongeveer met Ziggo vanuit regio Alkmaar.

Met de engelse servers heb ik af en toe problemen. Ping tussen 20ms (normaal) en 120ms. Geen lag of warp of iets, echt een stabiele verbinding met vertraging. Dacht te menen dat het een level3 probleem was, maar aangezien het sporadisch al een jaar gebeurd heb ik me maar aangepast O-)

Ik kan het op het moment ook niet testen aangezien de verbinding nu normaal is naar Engeland, ~18ms.

Overgens, aangezien het zo lang stil geweest is in dit draadje zal ik het 'iedereen' maar even laten weten; QuakeLive gaat naar Steam en er komen grote veranderingen aan. Zie link:

http://www.duelcraft.net/...n-progress-update-leaked/

Voor zover ik weet gaat alles gebeuren wat daar staat. Hoe het met Vanilla QL gaat tegen die tijd dat weet niemand. Mijn verwachting is wel dat het spel niet zo lang meer te gaan heeft, gezien deze veranderingen nogal dom zijn en eerder tegen de community werken ipv voor :P

Hier een lang draadje vol met rellen: http://www.esreality.com/...ate-leaked-by-quakethrow/

[ Voor 31% gewijzigd door kevz op 15-08-2014 18:01 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Die veranderingen die ze voorstellen, ben benieuwd in hoeverre het de oude q3 feeling zal beinvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

ach, je kan ook gewoon Quake 3 Arena ofzo downloaden, nagenoeg de zelfde ervaring.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

BLACKfm schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 16:23:
ach, je kan ook gewoon Quake 3 Arena ofzo downloaden, nagenoeg de zelfde ervaring.
denk dat daar echt 0 spelers op zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Dat boeit toch niet als je een LAN sessie wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
BLACKfm schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 16:23:
Ik heb nu al moeite een CA server te vinden waar alle spelers veel skill hebben. Zo iets gebeurd hooguit 1x per week tegenwoordig. Q3A is dood dus dat is geen optie ;)

Er komen wel nieuwe arena shooters aan gelukkig, maar of die de soepele movement van Q3A/QL ooit kunnen evenaren... Denk het niet O-)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:49

Hu9o

Schokkend

Speel al jaren geen QL meer, maar die veranderingen die er genoemd worden.... Ben benieuwd of er ook een optie 'aim assist' gaat komen :X

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Aham brahmasmi
kevz schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:56:
Overgens, aangezien het zo lang stil geweest is in dit draadje zal ik het 'iedereen' maar even laten weten; QuakeLive gaat naar Steam en er komen grote veranderingen aan. Zie link:

http://www.duelcraft.net/...n-progress-update-leaked/

Voor zover ik weet gaat alles gebeuren wat daar staat. Hoe het met Vanilla QL gaat tegen die tijd dat weet niemand. Mijn verwachting is wel dat het spel niet zo lang meer te gaan heeft, gezien deze veranderingen nogal dom zijn en eerder tegen de community werken ipv voor :P

Hier een lang draadje vol met rellen: http://www.esreality.com/...ate-leaked-by-quakethrow/
Ik denk dat het toch waarschijnlijk is dat dat getroll is. Ik het mij niet voorstellen dat id/Zenimax de community zo hard tegen de schenen zal trappen. Als het echt waar is dan is het jammer maar dan raak ik QL ook niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Aham brahmasmi schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:46:
[...]

Ik denk dat het toch waarschijnlijk is dat dat getroll is. Ik het mij niet voorstellen dat id/Zenimax de community zo hard tegen de schenen zal trappen. Als het echt waar is dan is het jammer maar dan raak ik QL ook niet meer aan.
Dat is dan wel een 20/10 troll. Maar nee dit is echt. En het past ook bij het slechte beleid van idsoftware om dit soort dingen te doen de laatste tijd. Hier wat nieuwe leaks for de nieuwsgierigen http://pastebin.com/823RU5wU

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Je had helaas gelijk :( :'(
http://esreality.com/post...ve-update-august-27-2014/

Maar ja, ik speel het toch niet meer en ga het dan ook niet meer oppikken omdat pub games nu verkloot zijn door die loadouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:18:
Je had helaas gelijk :( :'(
http://esreality.com/post...ve-update-august-27-2014/

Maar ja, ik speel het toch niet meer en ga het dan ook niet meer oppikken omdat pub games nu verkloot zijn door die loadouts.
Ik heb zelf wat games gespeeld. Clan Arena is niet echt heel veel veranderd. LG doet nu 6 per tick ipv 7 dus dat voelt wel wat 'meh' aan, puur om de pro's wat in te perken en wat minder snel de newbies neer te kunnen maaien (en ik raak evengoed 50% op rookies, dus whatever haha). De Heavy Machine Gun is nu handig als finisher ipv lange afstands Shotgun schoten. Bij de ronde tijdlimiet kijkt de game nu wie de meeste spelers over heeft, dan de meeste health, en dat team wint dan. Dus veeeeeeeel minder kans om bij 1v3 een comeback te maken, het andere team kan gewoon wachten en winnen.

FFA is een zootje geworden. Kleine map, 10 spelers, iedereen spawned met Rockets of anders... Tja, nog makkelijker voor de pro's nu ze 24/7/365 lang 50% LG kunnen spammen van spawn tot death :')

Duel servers zijn volgens mij standaard zonder loadouts, dus dat is al heel wat. De items hebben nu een timer die uit 5 blokken bestaat, welke elk 5 seconden zijn. Best handig voor beginners en ik denk niet dat het enorm veel uitmaakt voor de pro's. Die timen ten slotte toch wel :P

TDM zoals het vroegah was is nu dood. Spawnen met een railgun gaat nergens over natuurlijk. Meer instant action en veel minder tactisch na hoeven denken.

CTF weet ik niet, nog niet naar gekeken. Maar ik dacht dat CTF ook geen loadouts kreeg.

All in all gaat deze update nergens over. Nieuwe gamers gaan volgens mij echt geen moeite doen om vanilla/classic te leren. Laat staan om wat mee te krijgen van taktiek en skills. Gewoon rockets all day every day en spammen maar :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik speelde vooral pub CTF, maar als TDM loadouts krijgt waarom CTF dan niet?

Ik moet trouwens toch wel lachen om de gunmodel van de heavy machine gun en vooral het geluid... :') Zo ongelofelijk cheap. Ik snap ook niet waarom dit wapen toegevoegd moest worden...
kevz schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:09:
[...]

Bij de ronde tijdlimiet kijkt de game nu wie de meeste spelers over heeft, dan de meeste health, en dat team wint dan. Dus veeeeeeeel minder kans om bij 1v3 een comeback te maken, het andere team kan gewoon wachten en winnen.
Belachelijk flauw. :/

[ Voor 51% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-08-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Verkracht dus, hopelijk komt op deze manier de oude ra3 weer in leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Ik vind het vooral vreemd dat ze met zo'n oud concept nog flink gaan rommelen. Misschien willen ze flink gaan testen voor de nieuwe Doom multiplayer? Quake 3 is nu al zo oud dat het in elke vorm niet meer echt aantrekkelijk zal zijn voor nieuwe spelers en de nog overgebleven spelers maak je er ook niet blij mee. Laat deze game voor wat het is en concentreer je op iets nieuws dan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Gisteren maar weer eens een keertje gespeeld. Nu via Steam.

Eerste reactie: WTF hebben ze met de announcer gedaan :( :(
* Acid_Burn is niet de enige aan de QL forums te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Acid_Burn schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:01:
Gisteren maar weer eens een keertje gespeeld. Nu via Steam.

Eerste reactie: WTF hebben ze met de announcer gedaan :( :(
* Acid_Burn is niet de enige aan de QL forums te zien.
Tja, er zijn nieuwe medals bij gekomen en de persoon die de originele stem was werkt niet meer bij idsoftware. Dat er een nieuwe announcer moest komen kan ik nog wel begrijpen, maar hoe ze het voor elkaar hebben gekregen deze slechte announcer geluiden te gebruiken... 8)7

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Absoluut geen fan :|

Ik weet het: "Typisch internet, mensen haten verandering", maar dit is wel een heel dikke FU naar de Quake spelers toe. Een crappy announcer die voor werkelijk ALLES zijn mond opendoet, het hele gedoe met loadouts (wtf), autohohopping (WTF), en vooral: Een crappy automatching update die me 60% van de tijd als spectator in volle (FFA, geen arena) servers zet.

Laten we hopen dat er een goede Quake mutator komt voor de volgende Unreal Tournament.
Ik moet trouwens toch wel lachen om de gunmodel van de heavy machine gun en vooral het geluid... :') Zo ongelofelijk cheap. Ik snap ook niet waarom dit wapen toegevoegd moest worden...
Eerste keer dat ik hem nam en ermee schoot heb ik een letterlijke facedesk gedaan...

Grappig ook dat de wijzigingen zo extreem zijn dat de mensen in die ESR thread van Augustus dachten dat het een troll/hoax was. Fantastisch inzicht van Zenimax: De pros die het geld binnenbrengen zijn degenen die ze hiermee wegjagen.

[ Voor 35% gewijzigd door boe2 op 19-09-2014 15:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
De announcer wordt hopelijk nog wel verbeterd. Verder vind ik de loadouts het ergste omdat het TDM en FFA compleet verkracht. Verder zijn dingen zoals auto-hopping denk ik niet zo erg omdat het maar een beperkt nut heeft. Ik snap alleen echt niet hoe en waarom die HMG erin is gekomen... De oude nailgun vond ik veel leuker (op Siberia bijvoorbeeld). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

moi, dat is wel weer even wennen zeg de tering wat en snelle gameplay als je bf4 gewend bent :P maar wel lekker hoor, al vind ik soms de netcode wat haperen?

Zijn hier evt tweaks of verbeteringen in te stellen om dit te verbeteren? Bij ut moest je altijd aantal dingen via console aanpassen voor een beetje normale ping online.

Ik ben altijd meer van ut geweest dan van quake maar zo tussendoor even high octane actie is wel lachen.

[ Voor 24% gewijzigd door SouLLeSSportal op 23-09-2014 17:10 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buiten Westen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik speel al sinds 2000 quake 3 arena en nu dus quake live

ik ben nog steeds een noob en ben dan ook lid van de duel noob fraternity (DNF)

ik vind wel dat quake live nu echt heerlijk aanvoelt....., dat was in de eerste jaren wel anders, maar nu voelt het net zo lekker als de beste mods van q3.....maar ik deel de kritieken wel hier op het forum

dat spawnen met wapen naar keuze zuigt......is gewoon niet leuk, het is veel leuker om je best te moeten doen wapens en ammunitie te krijgen die je graag wilt/nodig hebt

ook zijn er nu heel erg veel keuze aan mappen en game types. maar meer is in mijn ogen niet per definitie beter

de original q3 maps met een x aantal toppers die fans zelf hebben gemaakt is prima.....ik heb het gevoel dat er nu te veel kutmappen bij zijn gekomen, maar goed smaken verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:35
Quake live is totaal anders dan de Orginele versie, vind het helemaal 3x niks alleen de rocket en rail hebben een redelijke impact de machinegun kan je net zo goed niet gebruiken.

De muis feel is totaal anders dan de orginele versie en voelt vreemd aan. Ik heb het nu eental keren geprobeerd maar Quake live is het gewoon niet vergeleken met de orginele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Het is exact hetzelfde met uitzondering van de verbeterde wapen balans.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buiten Westen
quake 3 cpma heeft wel iets weg van live maar is sneller, snellere wapen switch nog het meest opmerkelijk

ik moet zeggen dat quake live echt kak was, maar sinds een aantal upgrades terug is het heel goed te doen

de regels die echter gehanteerd worden zijn 3 keer niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Die post hierboven snap ik niet. CPMA is een mod die vanilla en promode gaf. QuakeLive heeft vanilla en turbo, komt op hetzelfde neer. Als je Free For All gametype bedoelt met loadouts, dat is wel nieuw en de hele community vind dat niks. Verder is er nog steeds classic CA/TDM/CTF en dat is precies 't zelfde als Quake 3 dat had.

Buiten dat om is QL weinig meer aan. Geen anticheat en de enkele devs die het spel runnen snappen er niet al te veel van. id software was nooit van plan om er geld in te steken, dat is wel zo, maar het valt dan ook meteen op dat het nergens heen gegaan is over de jaren :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Q3 OSP blijft gewoon het best met daarnaast RA3. Jammere is dat beide dood is gebloed en nu alleen Quake Live active is. Helaas kan QL eerder genoemde niet evenaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buiten Westen
kevz schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:14:
[...]

Ik heb nu al moeite een CA server te vinden waar alle spelers veel skill hebben. Zo iets gebeurd hooguit 1x per week tegenwoordig. Q3A is dood dus dat is geen optie ;)

Er komen wel nieuwe arena shooters aan gelukkig, maar of die de soepele movement van Q3A/QL ooit kunnen evenaren... Denk het niet O-)
ik ben een fan van arena shooters, maar ben wel een noob

wat voor/welke arena shooters kunnen we verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Buiten Westen schreef op zondag 05 juli 2015 @ 12:28:
[...]

ik ben een fan van arena shooters, maar ben wel een noob

wat voor/welke arena shooters kunnen we verwachten?
Reflex - Geen triple-A titel en ontwikkelt zich dus ook wat langzaam, maar is wel een kwaliteits game hoor. Game snelheid is heel hoog, voelt soort gelijk aan als Quake 3 Arena Promode/Turbo.
Toxikk - Lijkt een beetje op Unreal Tournament, zelf geen interesse in dus weet niet hoe dat draait en hoe actief de community is.
Unreal Tournament '2015' - Nieuwe free to play UT game, ook nog vrij vroeg in ontwikkeling maar je kan al spelen.
Doom 4 - Komt volgend jaar geloof ik? Maar die zal ook multiplayer krijgen. Er zijn wat video's die je al kan kijken die tijdens E3 te zien waren.

Die post die je gequote had is alweer van een jaar terug, maar ondanks dat zijn deze games hierboven nog niet zo groot, half de reden is dat ze nog in ontwikkeling zitten.

Zelf speel ik heel actief DIrty Bomb de laatste maand. Dat is een snelle objective based team shooter (en free2play!). De community bestaat vrijwel uit oldschool Enemy Territory spelers en ook ETQW spelers zijn hier te vinden. Vrij actief maar ook deze game moet nog de puntjes op de i zetten kwa optimalisatie, maar de gameplay is al heel vermakelijk :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buiten Westen
van dat lijstje kende ik alleen doom 4 als nieuwe game

thanks voor de tips

ik vind unreal ook niet boeiend......ben gek op quake en hoop echt dat ze ooit nog een versie uitbrengen die de oude overtreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vorige week na jaren weer eens begonnen met Quake, de Live variant dit keer. Het is even wennen, maar veel komt ook wel weer erg snel terug. Inmiddels lukt het me in ieder geval weer de Hardcore-bots te verslaan, dat is alvast een goed begin :P Ook al gelijk een paar mooie online duels (wel in FFA) gehad.

Vandaag ben ik eens aan het experimenteren met een zo laag mogelijke mouse sensitivity, in plaats van juist een hoge. Het is erg wennen nu veel meer te moeten bewegen, maar ik geloof dat het de nauwekeurigheid wel ten goede komt.
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:27:
moi, dat is wel weer even wennen zeg de tering wat en snelle gameplay als je bf4 gewend bent :P

[...]

Ik ben altijd meer van ut geweest dan van quake maar zo tussendoor even high octane actie is wel lachen.
Het is even wennen, maar omgekeerd vind ik de meeste online spellen maar traag en houterig aanvoelen. Echte volbloed actie is er maar weinig en echte duels al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

Muggie

8 pm

Het gratis lijkt er af te zijn, krijg in de launcher melding dat het product discontinued is en dat je op steam Quake Live kunt downloaden voor een tientje.

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Had Quake Live uberhaupt nog spelers dan? Na de disaster patch van vorig jaar bloedde het spel volledig leeg en alle pro's zijn gevlucht naar andere shooters. De echte 1v1 junkies zitten in Reflex, de meeste anderen zitten in de UT alpha.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Een paar honderd spelers of iets dergelijks, niet super veel.

En net nu ze de loadout patch terugdraaien maken ze het niet meer free2play. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muggie schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:27:
Het gratis lijkt er af te zijn, krijg in de launcher melding dat het product discontinued is en dat je op steam Quake Live kunt downloaden voor een tientje.
Als ik het internet mag geloven krijgt iedereen die Quake Live in zijn inventory had het voor niets. Dat lijkt te kloppen, want ik heb 'm inderdaad staan.
boe2 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:03:
Had Quake Live uberhaupt nog spelers dan?
Ik kan/kon met plezier potjes spelen tegen vaardige tegenstanders :Y

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2016 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Op zich had ik ook misschien wel liever dat mensen die een qlive account of quake 3 (met team arena bij?) in hun steam inventory hadden het ook gratis kregen.
Ik heb beiden al jarenlang, maar moet toch betalen voor qlive wil ik het spelen. Laat staan dat er enkel windows support is via steam :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuntherDW schreef op zondag 24 januari 2016 @ 04:48:
Op zich had ik ook misschien wel liever dat mensen die een qlive account of quake 3 (met team arena bij?) in hun steam inventory hadden het ook gratis kregen.
Ik heb beiden al jarenlang, maar moet toch betalen voor qlive wil ik het spelen. Laat staan dat er enkel windows support is via steam :').
Als je Quake Live in je inventory hebt zou je het gratis moeten krijgen. Of bedoelde je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Dat bedoelde ik niet nee. Ik speelde Quake live toen het nog in beta/early stages was. Maar lately was het niet echt iets wat ik nog deed dus keek er niet meer naar. Heb echter wel de orig Q3 & TA gekocht, ook op steam activated.
Quake live deed het gewoon ook in Linux tot bethesda een dikke middelvinger richting de community gaf blijkbaar :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 12:41
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 03:30:

Ik kan/kon met plezier potjes spelen tegen vaardige tegenstanders :Y
Nou voeg mij maar toe dan: Z900
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
[html][norml][/norml][/html]