Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sak3d schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:51:
Ik kreeg de 2de keer mijn key wel, even rejoinen dus :)
wat moet je daarna doen? :9

ik heb de key ook gekregen, plugin geinstalleerd etc, start ik firefox terug opnieuw op, ik log in, kom ik weer in de queue |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:03:
[...]

wat moet je daarna doen? :9

ik heb de key ook gekregen, plugin geinstalleerd etc, start ik firefox terug opnieuw op, ik log in, kom ik weer in de queue |:(
Zover ik weet werkt het niet in firefox ?
zowieso jammer dat het niet onder mac werkt :(

omfg een queue ..... damnz niet dat ze de closed beta spelers dan voorlaten ofzo
fuck dit, ik ga wel weer q3 spelen ofzo
H3llSiNG schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 02:36:
[...]

But its freee!!11one!

Nee, ik snap het ook niet helemaal, maar geef er een leuke titel aan en maak het gratis en online en mensen gaan het spelen. Ik vind het allang best dat mensen weer Quake 3 gaan spelen.
mjah , een ander fastpaced spel is warsow, en dies ook gratis, maar die word helaas flink genegeerd.
Ik vind het imho een brilliant spelletje....

[ Voor 46% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-02-2009 14:10 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens effe normaal.

[ Voor 102% gewijzigd door TheZeroorez op 25-02-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Ik speel via FF (en x64 W7) werkt goed, queue is irritant ja maar geef het een paar dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu werkt ie wel, ik moest gewoon die queue nog eens doen |:(

EDIT:

ROFL, ik was juist de settings aan het aanpassen etc, druk ik op play, crashed firefox toch wel niet...

probeer het straks wel :9

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

quote dan niet.

[ Voor 27% gewijzigd door TheZeroorez op 25-02-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 18:26

mace

Sapere Aude

Tegewoordig wordt er door de jeugd met allerlei ziektes gesmeten, vooral kanker.

Ik denk altijd maar dat ze niet beter weten omdat ze het niet hebben meegemaakt, die broekpoeperds komen er nog wel een keer achter. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Helaas is dat vooral onder Nederlandse jeugd erg populair in online multiplayer games.

Anyway, Quake Live beta launch is goed gegaan, wat vinden jullie ervan? Mbt de servers, voldoende plek en snelheid, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:18
Is het niet beter als we de installer online zetten? Want om nou heletijd te wachten voordat je de installer hebt en daarna nog eens kan wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
xminator schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:45:
Is het niet beter als we de installer online zetten? Want om nou heletijd te wachten voordat je de installer hebt en daarna nog eens kan wachten...
Nee, doe maar gewoon wat de bedoeling is.
Als jij de installer online zet krijg je eerst legal over je heen en ook nog eens daarna gezeik met gamers omdat die installer niet de goede is voor hun platform en/of browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 17:18
Pfff is toch erg slecht geregeld dan.

Je mag eerst in een rij staan van 10000 mensen om dan een bestandje van 3mb te mogen downloaden installeren en dan mag je je browser weer restarten en mag je weer in een rij staan van 10000 mensen om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat terwijl de bedoeling van dit spel toegankelijkheid was..
Dus elke keer dat je QL wilt spelen op een andere computer moet je je twee keer door de queue van 10k man werken?
Dan is Q3 downloaden en instaleren nog sneller :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:49

Grannd

da Granndest

DaMorpheus schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:34:
Anyway, Quake Live beta launch is goed gegaan, wat vinden jullie ervan? Mbt de servers, voldoende plek en snelheid, toch? :)
Het gaat alleen maar fout hier.

Eerst had ik vanmorgen die queue doorlopen, ik de .msi installeren en firefox herstarten.
Tadam, weer een queue.
Toen die queue doorgelopen was kon ik gaan spelen, maar ik moest eerst die performance test doen.
Heel leuk en aardig allemaal, goed ik doe die test, ik maak het potje af en druk leave match, ik heb die match toch al gedaan en wil tegen echte mensen spelen.
Geeft ie aan dat ik de performance test nog niet heb gedaan, goed ik doe hem nog een keer, versla die Crash nog eens, kan alleen maar de match leaven en ben opeens helemaal uitgelogd.

Nu log ik weer opnieuw in, kan ik weer op die queue gaan wachten 8)7
Voldoende plek en snelheid zou ik niet zó hard van de daken roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
vind het prima werken, totaal geen lag en het speelt leker weg tussendoor..

hoef nu niet eens meer de queue in maar kan zo inloggen dus wel relaxt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

darkpluisje schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:14:
vind het prima werken, totaal geen lag en het speelt leker weg tussendoor..

hoef nu niet eens meer de queue in maar kan zo inloggen dus wel relaxt
Same here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:47
Bijna door mijn queue, alweer :p. Hopen dat het in firefox 3 wel werkt, IE8 had ik namelijk geen mouse input :p. En google chrome werkt al helemaal niet XD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je die placement test percee 10 minuten doen?
Ik had 15 frags en volgens het spel dus gewonnen,
maar de website zegt nog steeds moet ik eerst die test doen voordat mijn account valid is :?

Ah, de servers liggen er uit, dat zal het zijn :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:50
Ik kom niet eens meer op de site. Opeens moet de hele wereld quake 3 spelen.

Normaal zijn er maar 60 quakespelers op de wereld. Begrijp totaal niet waarom iedereen opeens dit wil gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Servers down :(

[ Voor 86% gewijzigd door Sak3d op 25-02-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Er zijn wat problemen met de database servers, dus gaat het nu allemaal niet zo lekker. Ik heb vandaag toch meerdere malen prima gegamed. Het is de eerste dag open beta en het is nu vanwege het verplaatsen van het forum NIET mogelijk je te registreren. Ik zou het later nog eens even proberen.

De queue is nu natuurlijk ongewoon hoog omdat het een nieuwe gratis populaire beta is en er worden nu stresstesten uitgevoerd. De queue zal bij de release natuurlijk niet zo hoog zijn, want dan verliest de game zijn hele doel. Mensen moeten niet vergeten dat het nog echt een beta is.

[ Voor 32% gewijzigd door Hann1BaL op 25-02-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Hmm, nu ligt inderdaad heel QL eruit, weer die 10 minuten voor niks gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Nu online

Hann1BaL

Grannd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:42:
Hmm, nu ligt inderdaad heel QL eruit, weer die 10 minuten voor niks gespeeld...
Lol, je speelt toch sowieso voor niets? Of eigenlijk: voor de fun? Maar je was bezig tegen crash ofzo? Ik vond het wel erg makkelijk op het hoogste niveau moet ik zeggen.

spoiler:
De secret room in de skill test map is wel echt fantastisch. De mooie Doomkey die er ligt :D

edit: servers are back online!

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 25-02-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Hann1BaL schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:44:
[...]Lol, je speelt toch sowieso voor niets? Of eigenlijk: voor de fun? Maar je was bezig tegen crash ofzo? Ik vond het wel erg makkelijk op het hoogste niveau moet ik zeggen.

spoiler:
De secret room in de skill test map is wel echt fantastisch. De mooie Doomkey die er ligt :D

edit: servers are back online!
Nouja, ik heb die test nu al 3 keer gedaan en ik wil steeds gewoon tegen echte mensen spelen.
Als dat ding iedere keer mij weer doorstuurt naar de normale pagina en me dan verteld dat ik de test nog niet heb gedaan, dan heb ik die test voor niks gedaan :+

edit: Woei, ik kan nu eindelijk door naar de servers blijkbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Grannd op 25-02-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

ik krijg alleen maar you are in line. maar niks een nummer erbij ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
25000e in de queue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Echt niemand interesseert welk nummer in de queue je hebt :)

Je gaat er eenmaal doorheen en dan kan je in het vervolg gewoon inloggen en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DaMorpheus schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:15:
Je gaat er eenmaal doorheen en dan kan je in het vervolg gewoon inloggen en spelen.
Dat weet je zeker? Ik ben vanmorgen in twee keer door de queue heen gegaan. Toen kon ik de performance test doen en daarna gewoon op servers spelen. Alles leek oké dus.

Alleen nu (een paar uurtjes later) moet ik tóch weer door die alsmaar groeiende queue heen. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

HIER

[ Voor 94% gewijzigd door Sak3d op 22-09-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Cloud schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:19:
[...]

Dat weet je zeker? Ik ben vanmorgen in twee keer door de queue heen gegaan. Toen kon ik de performance test doen en daarna gewoon op servers spelen. Alles leek oké dus.

Alleen nu (een paar uurtjes later) moet ik tóch weer door die alsmaar groeiende queue heen. :)
Hier precies hetzelfde, vanmiddag paar frags gedaan op een server, en als ik nu inlog sta ik weer in de queue, voor de 4de keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees een hoop geklaag hier, volgens mij wordt er een beetje vergeten dat dit nog een beta is en dat er natuurlijk nog van alles mis kan gaan. Daarnaast...het is gratis! Geef het de ruimte, de halve wereld probeert nu massaal te registreren en inloggen en dat zal vanzelf minder worden. Ik sta nu ook alweer voor de tweede keer in een enorme queue, maar ik ga wel wat anders doen ondertussen en dan kan ik hopelijk over een half uurtje aan de slag...heb er in ieder geval zin in, en vind het een goede zet van id om Quake MP op deze manier nieuw leven in te blazen.
Ik ben benieuwd naar de in-game advertenties, hopelijk zitten ze niet teveel in de levels zelf verwerkt, kan wel een soort sfeerbreker zijn dan. Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
[b][message=31553925,noline]Ik ben benieuwd naar de in-game advertenties, hopelijk zitten ze niet teveel in de levels zelf verwerkt, kan wel een soort sfeerbreker zijn dan. Maar we zullen zien.
Ik denk dat waar je nu in de levels quake live ads ziet staan je echte advertenties zal komen te zien. Moet zeggen nou niet echt iets waar je echt bijzonder veel op let als je aan het fraggen bent :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Nu online

Hann1BaL

Grannd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:53:
[...]

Hier precies hetzelfde, vanmiddag paar frags gedaan op een server, en als ik nu inlog sta ik weer in de queue, voor de 4de keer...
Waarschijnlijk de drukte even afwachten. Omdat het nu nieuw is, is die queue er. Wacht 2 weken en het zal wel redelijk opgelost zijn hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:59:
Ik lees een hoop geklaag hier, volgens mij wordt er een beetje vergeten dat dit nog een beta is en dat er natuurlijk nog van alles mis kan gaan. Daarnaast...het is gratis! Geef het de ruimte, de halve wereld probeert nu massaal te registreren en inloggen en dat zal vanzelf minder worden. Ik sta nu ook alweer voor de tweede keer in een enorme queue, maar ik ga wel wat anders doen ondertussen en dan kan ik hopelijk over een half uurtje aan de slag...heb er in ieder geval zin in, en vind het een goede zet van id om Quake MP op deze manier nieuw leven in te blazen.
Ik ben benieuwd naar de in-game advertenties, hopelijk zitten ze niet teveel in de levels zelf verwerkt, kan wel een soort sfeerbreker zijn dan. Maar we zullen zien.
nahh je hebt op sommige borden nu wel Quakelive staan, wat later dan denk ik de reclame word, maar die staan gewoon op plekken waar normaal toch een muur zou staan, en zoveel zijn het er nou ook weer niet. Zolang je niet enorm veel felle kleuren erin krijgt valt het allemaal wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Nu online

Hann1BaL

darkpluisje schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:04:
[...]

nahh je hebt op sommige borden nu wel Quakelive staan, wat later dan denk ik de reclame word, maar die staan gewoon op plekken waar normaal toch een muur zou staan, en zoveel zijn het er nou ook weer niet. Zolang je niet enorm veel felle kleuren erin krijgt valt het allemaal wel mee
Inderdaad, dat is waar de reclame moet komen.

Ik vind het trouwens nonsens dat je niet zou mogen klagen over een beta. Ze hebben de beta open gemaakt en daar mag je best over klagen als je dan als 26.000e in de rij mag staan. Ze hadden beter zoals bij gmail in het begin, gefaseerd kunnen uitbreiden door gebruikers invites te laten versturen. Dan hadden ze geleidelijk verder kunnen bouwen aan een groter netwerk. Nu heeft ID software zich volgens mij hopeloos vergist in de populariteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

HIER

[ Voor 95% gewijzigd door Sak3d op 22-09-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Hann1BaL schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:16:
[...]

Ik vind het trouwens nonsens dat je niet zou mogen klagen over een beta. Ze hebben de beta open gemaakt en daar mag je best over klagen als je dan als 26.000e in de rij mag staan. Ze hadden beter zoals bij gmail in het begin, gefaseerd kunnen uitbreiden door gebruikers invites te laten versturen. Dan hadden ze geleidelijk verder kunnen bouwen aan een groter netwerk. Nu heeft ID software zich volgens mij hopeloos vergist in de populariteit.
Hadden ze geen invite systeem tijdens closed beta?

En alhoewel invites goed werken betekend het nog niet dat zodra je echt open gaat je niet nog direct een grote opkomst aan spelers krijgt. Closed beta players van daarvoor via invites kunnen al lang zijn gestopt ed maar juist door de aandacht welk het weer krijgt in de media toch terug keren. Lijkt het alsof je eerst zo 10k regular spelers zou hebben bijvoorbeeld en staan er toch ineens 100k voor de deur zodra enkel naam van closed naar open veranderd maar het weer in de spotlights stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Tijdens closed was er uiteraard invite systeem.

Ik vind de queue een goede oplossing, het weerhoudt mij er iig van om de komende week iedere dag te spelen :9 ik moet nou gewoon serieus werken!

Thanks quake live! (y)

ontopic: ben benieuwd naar het niveau nu de closed beta open gaat, waren toch veel highskilled players op de closed imho.

[ Voor 22% gewijzigd door flashin op 25-02-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:45
psychodude schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:30:
Bijna door mijn queue, alweer :p. Hopen dat het in firefox 3 wel werkt, IE8 had ik namelijk geen mouse input :p. En google chrome werkt al helemaal niet XD.
Nog meer mensen problemen gehad met IE8? Ik heb namelijk ook IE8 en als dit echt problemen geeft kan ik beter teruggaan naar IE7 voordat ik lang ga wachten in de queue. Werkt compatibiliy mode niet in IE8?

EDIT:

Quake Live ontwikkelaar verteld het volgende over browser compatibiliteit:

The current release of QUAKE LIVE only supports Internet Explorer 7, Internet Explorer 8, FireFox 2, and FireFox 3 under Windows XP or Windows Vista.

Additional support is currently under development and not yet available.

[ Voor 24% gewijzigd door Bart1983 op 25-02-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Bart1983 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 18:18:
[...]

Nog meer mensen problemen gehad met IE8? Ik heb namelijk ook IE8 en als dit echt problemen geeft kan ik beter teruggaan naar IE7 voordat ik lang ga wachten in de queue. Werkt compatibiliy mode niet in IE8?
Niet geprobeerd, gebruik het niet vaak maar neem aan dat ik dan toch weer moest refreshen en dus alsnog in de queue; dus dan maar gelijk een browser pakken waarbij die als het goed is moet werken en het achteraf ook deed dan riskeren om nogmaals voor niks in de queue te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Topicstarter
Hann1BaL schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:16:
[...]

Helemaal niet.

Closed beta was een invite systeem, zie dit hele topic.
Werkt matig. Veel invites worden gestuurd naar mensen die het helemaal niets uitmaakt. Kijken nooit in spamfolder, spelen de game niet, inviten niet eens andere personen (waarom andere helpen als je het niet moet).

Gelukkig kan het ook anders...
Een jaar terug speelde ik potjes tegen Fatality in de quake beta. En zo nog tientallen echte die hard gamers.

Nu willen ze juist graag veel mensen op hetzelfde moment. Ze zijn die hele queue aan het testen. De servers zijn op een paar procent van hun kunnen, ze willen gewoon de site en hun software systeem checken.
Uitstekende test toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

flashin schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:36:
ontopic: ben benieuwd naar het niveau nu de closed beta open gaat, waren toch veel highskilled players op de closed imho.
Mja daar is dat hele skill systeem voor he, als dit een paar daagjes/weekjes loopt zal het zich weer uitbalanceren en zal je weer tegen dezelfde highskilled players als eerst spelen (aannemend dat je zelf ook highskilled ben). Ze hebben al gezegt dat ze de 5 skill tiers willen uitbreiden als er meer spelers zijn (logisch ook, in principe moet je zoveel mogelijk van die tiers hebben zolang er per tier genoeg mensen zijn die tegen elkaar kunnen spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Nu online

Hann1BaL

DaMorpheus schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 18:33:
[...]

Helemaal niet.

Closed beta was een invite systeem, zie dit hele topic.
Werkt matig. Veel invites worden gestuurd naar mensen die het helemaal niets uitmaakt. Kijken nooit in spamfolder, spelen de game niet, inviten niet eens andere personen (waarom andere helpen als je het niet moet).

Gelukkig kan het ook anders...
Een jaar terug speelde ik potjes tegen Fatality in de quake beta. En zo nog tientallen echte die hard gamers.

Nu willen ze juist graag veel mensen op hetzelfde moment. Ze zijn die hele queue aan het testen. De servers zijn op een paar procent van hun kunnen, ze willen gewoon de site en hun software systeem checken.
Uitstekende test toch? :)
Ik maakte deel uit van de closed beta, dus dat hoef je me niet te vertellen. Ze presenteren wel een beta en die moet, als je het zo brengt, wel goed te spelen zijn en ik vind dat ze met de huidige methode te ver gegaan zijn. 30k mensen voor je in de wacht is geen uitzondering. Met invites werkt prima als je wel publiekelijk aankondigt dat het zo werkt. Dan is er altijd wel een manier om een invite te bemachtigen. Mijn voorbeeld van gmail blijft gewoon staan, want ook dat heeft laten zien dat het echt prima werkt.

Het is een uitstekende test als morgen blijkt dat het ineens wel vloeiend werkt, maar ik ben bang dat het hier vooral over onderschatting van ID software gaat.

Natuurlijk hoeft een beta niet probleemloos te werken, maar vergeleken andere open beta's maakt deze toch wel een slechte indruk als de queue voor langere tijd zo hoog blijft staan. We zullen het de komende dagen zien.

Quake live wordt nu ook wel Queue live genoemd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Hann1BaL schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:29:
[...]

Ik maakte deel uit van de closed beta, dus dat hoef je me niet te vertellen. Ze presenteren wel een beta en die moet, als je het zo brengt, wel goed te spelen zijn en ik vind dat ze met de huidige methode te ver gegaan zijn. 30k mensen voor je in de wacht is geen uitzondering. Met invites werkt prima als je wel publiekelijk aankondigt dat het zo werkt. Dan is er altijd wel een manier om een invite te bemachtigen. Mijn voorbeeld van gmail blijft gewoon staan, want ook dat heeft laten zien dat het echt prima werkt.

Het is een uitstekende test als morgen blijkt dat het ineens wel vloeiend werkt, maar ik ben bang dat het hier vooral over onderschatting van ID software gaat.

Natuurlijk hoeft een beta niet probleemloos te werken, maar vergeleken andere open beta's maakt deze toch wel een slechte indruk als de queue voor langere tijd zo hoog blijft staan. We zullen het de komende dagen zien.

Quake live wordt nu ook wel Queue live genoemd. :+
inderdaad, vanmiddag moest ik 5 minuten wachten en dat vind ik echt geen probleem. Maar toenstraks zat ik boven de 20k en zelfs na 50 minuten moest ik nog meer als 10k... Nu is de site weer open en begin ik iets boven de 40K, kan em niet voorstellen hoe afschuwelijk lang ik nu zou moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Hmm ik ben niet door de queue heen, maar nu vraagt hij om te verificatie code uit de mail.
Alleen heb ik nog geen mail gekregen in me gmail..

Dus kan ik nog niet verder.
Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
check spam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Wat gebeurt er als je in de queue blijft staan, je weg gaat, ondertussen aan de beurt bent en later terug komt?
Wordt je automatisch uitgelogd? Of blijf je dan door de queue heen? Geen zin om 2x 55K te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Defspace schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:44:
Wat gebeurt er als je in de queue blijft staan, je weg gaat, ondertussen aan de beurt bent en later terug komt?
Wordt je automatisch uitgelogd? Of blijf je dan door de queue heen? Geen zin om 2x 55K te wachten...
Zodra je ingelogd bent gaat er een afk timer op de achtergrond lopen, ik denk voor 30 min oid, dan wordt je weer gedisconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Defspace schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:44:
hehe jep, ik heb net me code via mail gekregen, maar sta alweer achteraan in de queue..
Word hem vandaag niet meer voor mij.Proberen morgen nog wel een keer.
Net via tweeter:
We are putting new queue code into place. Your line in the queue may appear to jump VERY high suddenly, but will then drop sharply after.

[ Voor 13% gewijzigd door Tito129 op 25-02-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 17:43
Joh het is de eerste dag, logisch dat er problemen zijn en er een queue is. Hoeft niet meteen te betekenen dat het systeem niet goed is. Problemen met de queue zijn over een week echt wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
is wel te hopen, ben al bijna dagelijks aan het gamen, nu moet ik ineens 60000 mensen afwachten 8)7

Mijn rig

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:50
WAARDELOOS ....... sta een uur in de wachtrij ( heb inmiddels code enz. ) dan moet ik die plugin downloaden en installen.

Dan moet ik de webbrowser restarten 8)7 8)7 .. kan ik opnieuw in de wachtrij van een uur ofzo.

Daarna krijg ik weer hetzelfde |:( |:( mijn god wat een anti-climax dit :( Zo kom ik er nooit op natuurlijk.

Het is echt 3x nix dit.

Verwijderd

Handig hoor. Zo zie je maar dat het 'webbased' gedoe alleen maar nadelen heeft.
• single point of failure
• overbelasting
• een game die alleen via een snelkoppeling in je browser te bereiken is
• geen mods
• geen eigen servers

Het is ook nog eens geen echte webclient, aangezien je nog altijd de boel moet installeren, en je browser moet restarten. In plaats van dat ze gewoon echt innovatief waren geweest door een experimentele Canvas 3D game uit te brengen, of zelfs maar met bewezen Flash of Java te werken...

Beter nog hadden ze gewoon een standalone client uitgebracht. Maarja, dan valt het nieuwe spel nogal door de mand met z'n gedateerde graphics.

Oja, en wie zei er ook alweer dat je met dit webbased systeem een stuk sneller kon spelen? :D

Verwijderd

Grappig webbased maar na 10 minuten speel je het niet meer, althans ik niet. Het zal de toekomst niet worden, iig. niet voor shooters. Wel zie ik een markt voor de oude arcade spellen zoals Donkey Kong, Invaders, Moon Race etc etc.

• kevz
  • Laatst online: 15:24
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 05:59:
Grappig webbased maar na 10 minuten speel je het niet meer, althans ik niet. Het zal de toekomst niet worden, iig. niet voor shooters. Wel zie ik een markt voor de oude arcade spellen zoals Donkey Kong, Invaders, Moon Race etc etc.
goh, laat dit spel nou net 10 jaar oud zijn... :P

Mijn YouTube

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Ik dacht dat ze met deze open beta ook meteen Mac zouden ondersteunen, maar niet dus... helaas

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

scorpie schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 06:50:
Ik dacht dat ze met deze open beta ook meteen Mac zouden ondersteunen, maar niet dus... helaas
Ik vind het net zo jammer idd :(

Hoe staat het met de queue bij Queue Live ?

• Hann1BaL
  • Nu online

Hann1BaL

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 04:40:
Handig hoor. Zo zie je maar dat het 'webbased' gedoe alleen maar nadelen heeft.
• single point of failure
• overbelasting
• een game die alleen via een snelkoppeling in je browser te bereiken is
• geen mods
• geen eigen servers

Het is ook nog eens geen echte webclient, aangezien je nog altijd de boel moet installeren, en je browser moet restarten. In plaats van dat ze gewoon echt innovatief waren geweest door een experimentele Canvas 3D game uit te brengen, of zelfs maar met bewezen Flash of Java te werken...

Beter nog hadden ze gewoon een standalone client uitgebracht. Maarja, dan valt het nieuwe spel nogal door de mand met z'n gedateerde graphics.

Oja, en wie zei er ook alweer dat je met dit webbased systeem een stuk sneller kon spelen? :D
- single point of failure zie ik in dit geval even niet. Ik zie geen verschil met een standalone game.
- overbelasting heeft niets te maken met het feit dat het webbased is.
- Een game die alleen via een browser te bereiken is. Wat maakt dat uit? Voor andere games moet je een andere executable starten.
- Geen mods. De game is in betafase. Daarnaast had bijvoorbeeld Q3 een wildgroei aan Mods, waardoor er per Mod eigenlijk te weinig spelers waren op een paar grote mods na.
- Geen eigen servers. De game is in betafase. Al is er nog een voordeel van geen eigen servers. Bij veel games ga je naar een serverbrowsermenu en moet je tussen alle onzinservers een leuke goede server vinden. Dat is voor de beginnende gamer, of de casual gamer best irritant. Soms ben je gewoon 10 min bezig om echt een server te vinden die gewoon geschikt is.

Ik ben het met je eens dat ze de queue moeten wegwerken, want anders is het voordeel van snel gamen weg. Maar als ze de queue wegwerken, heb je wel een game die je snel in je browser kunt spelen.

Het is dus wel echt een webclient. Het feit dat er andere bestanden nodig zijn, betekent niet dat het ineens geen webclient meer is. Het is nog steeds je browser die al je input behandelt en je browser die voor het beeld zorgt. Dat je een paar honderd MB moet downloaden doet daar niets aan af. Het feit dat je je browser daarvoor opnieuw moet starten ook niet. Alleen qua grootte verschilt het echt van bijv. Java en Flash.

Nogmaals: Je kunt dus sneller spelen, maar als je hierover een goed oordeel wilt vellen, moet je wachten tot de release van de game. De queue is zeer vervelend en ik vind het een slechte zaak dat die er is, maar pas bij de officiële release zal ik daar een oordeel over aan vellen.

• rudyman85
  • Laatst online: 19:14
Waar is de goeie tijd dat het nog closed beta was? die queue is irritant! Dan maar weer alleen Quake 3 Arena spelen.:)

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Rudyyy schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:22:
Waar is de goeie tijd dat het nog closed beta was? die queue is irritant! Dan maar weer alleen Quake 3 Arena spelen.:)
mjah graag, maar dat speelt weer niemand meer :(

• Hann1BaL
  • Nu online

Hann1BaL

Veel vragen en klachten zijn verwerkt in een samenvatting van ID over de eerste dag van de open beta.

Er staat in dat het oplossen van de zeer grote queue prioriteit nummer 1 is. Ze hebben verkeerd ingeschat hoe populair de open beta zou worden. En zo staat er meer in, maar dat kun je zelf leven op de volgende website:

Quake Live Site News

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
DaMorpheus schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:15:
Echt niemand interesseert welk nummer in de queue je hebt :)

Cut the crap.
Botte replies zijn tekens van domheid.

Nee, niemand interesseert zich voor dat ene nummertje.
Maar dat ene nummertje wil zeggen dat je heeeel lang moet wachten, en dat is wel degelijk een issue.

Verwijderd

Echt geweldig dit! Kheb de versie uit '99 niet meegemaakt maar dit haalt volgens mij alles in :9
Dit gaat zoooo vreselijk snel. Alleen jammer van die queue(hoe ga je dat ooit uitspreken btw)
Maar dat zal na verloop van tijd wel wat minder worden of zelfs helemaal weg gaan.
Iedereen nog veel plezier met Quake Live! :+

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:57:

Alleen jammer van die queue(hoe ga je dat ooit uitspreken btw)
Kjoe :+

• Mag

Mag

RoaDHouse schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 03:07:
WAARDELOOS ....... sta een uur in de wachtrij ( heb inmiddels code enz. ) dan moet ik die plugin downloaden en installen.

Dan moet ik de webbrowser restarten 8)7 8)7 .. kan ik opnieuw in de wachtrij van een uur ofzo.

Daarna krijg ik weer hetzelfde |:( |:( mijn god wat een anti-climax dit :( Zo kom ik er nooit op natuurlijk.

Het is echt 3x nix dit.
Je kan moeilijk zeggen dat het waardeloos, 3x nix, en een anti-climax is als je het niet eens heb gespeeld :)

Deze queue komt gewoon door de enorme drukte, die blijkbaar veel groter is dan ze hadden verwacht, over enkele dagen heb je daar geen last meer van.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd

Hann1BaL schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:19:
[...]

- single point of failure zie ik in dit geval even niet. Ik zie geen verschil met een standalone game.
Als de site eruit ligt kan je niet meer gamen.
- overbelasting heeft niets te maken met het feit dat het webbased is.
Aangezien iedereen op dezelfde site moet zijn, zal je te maken hebben met overbelasting.
- Een game die alleen via een browser te bereiken is. Wat maakt dat uit? Voor andere games moet je een andere executable starten.
Inderdaad. Al je andere games staan in een mooi Games mapje, en nu moet je voor 1 game opeens naar een site browsen.
- Geen mods. De game is in betafase. Daarnaast had bijvoorbeeld Q3 een wildgroei aan Mods, waardoor er per Mod eigenlijk te weinig spelers waren op een paar grote mods na.
- Geen eigen servers. De game is in betafase. Al is er nog een voordeel van geen eigen servers. Bij veel games ga je naar een serverbrowsermenu en moet je tussen alle onzinservers een leuke goede server vinden. Dat is voor de beginnende gamer, of de casual gamer best irritant. Soms ben je gewoon 10 min bezig om echt een server te vinden die gewoon geschikt is.
Als er geen mods komen is de pret gauw voorbij. Wie gaat er nu een opgelapte maar zwaar beperkte Quake 3 spelen? Sowieso zullen na de eerste maanden alleen de trouwe Q3-spelers blijven hangen, maar ik neem aan dat die ook gewoon weer terug gaan naar de custom servers die ze al hebben draaien.

Voor de casual gamer moet je gewoon een server browser hebben die lege en volle servers verbergt. Dan heb je zo een leuke server gevonden.
Ik ben het met je eens dat ze de queue moeten wegwerken, want anders is het voordeel van snel gamen weg. Maar als ze de queue wegwerken, heb je wel een game die je snel in je browser kunt spelen.
Blijft staan dat je met een standalone game een game hebt die je snel vanaf je quick launch kan spelen. Quake 3 start zo snel op dat er echt geen verschil is tussen hoe snel je begint met spelen.
Het is dus wel echt een webclient. Het feit dat er andere bestanden nodig zijn, betekent niet dat het ineens geen webclient meer is. Het is nog steeds je browser die al je input behandelt en je browser die voor het beeld zorgt. Dat je een paar honderd MB moet downloaden doet daar niets aan af. Het feit dat je je browser daarvoor opnieuw moet starten ook niet. Alleen qua grootte verschilt het echt van bijv. Java en Flash.
Qua grootte verschilt het van Java en Flash? Die snap ik niet. Het is geen webclient omdat de browser wordt omgevormd tot een Quake Live launcher. Een echte webclient is iets als Google Office: je kan er overal bij door alleen maar even in te loggen. Nu moet je eerst een specifieke QL-browser-extensie installeren.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

mjah je kan het beter Quake-bijna-live-wachten-in-queue noemen onderhand :S

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30

Wmm

Vooropgesteld dat ik een casual shooter gamer ben (en dus ook hard zuig :P):
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:08:
[...]

Als de site eruit ligt kan je niet meer gamen.
Als de server van eender ander "normaal" spel eruit ligt kun je ook niet meer gamen. Nu is het bij shooters natuurlijk zo dat je normaal gesproken een heleboel servers hebt.
[...]

Aangezien iedereen op dezelfde site moet zijn, zal je te maken hebben met overbelasting.
Overbelasting is makkelijk te voorkomen. Dit is een open beta, pas de 2e dag en de drukte is groter dan verwacht. Ze kunnen het makkelijk fixen maar het kost even tijd. Reken maar dat het over een tijdje wel ok is.
[...]

Inderdaad. Al je andere games staan in een mooi Games mapje, en nu moet je voor 1 game opeens naar een site browsen.
Je kunt in je games mapje toch een snelkoppeling naar quakelive.com plaatsen? Heb je hetzelfde principe.
[...]

Als er geen mods komen is de pret gauw voorbij. Wie gaat er nu een opgelapte maar zwaar beperkte Quake 3 spelen? Sowieso zullen na de eerste maanden alleen de trouwe Q3-spelers blijven hangen, maar ik neem aan dat die ook gewoon weer terug gaan naar de custom servers die ze al hebben draaien.
Zoals iemand anders al zei: mods zijn niet per definitie geweldig. Meestal verkrachten mods de community. De community wordt gesplitst in kleinere communities en dat is eigenlijk nooit goed. Er zijn maar weinig mods die echt succesvol zijn (nu ben ik verder absoluut niet bekend met de Q3 scene, maar ik bekijk het even vanuit een centraal gaming punt).
Voor de casual gamer moet je gewoon een server browser hebben die lege en volle servers verbergt. Dan heb je zo een leuke server gevonden.
En dat heb je nu juist. Iedere casual gamer weet hoe een browser en een website werken en door de overzichtelijke lijst met open games ben je in een paar klikken een het fraggen. Geen gedoe om eerst een serverlijst op te halen, te sorteren op ping, nieuwe maps downloaden, vage mods downloaden etc etc. Klik klik klik, frag, frag, frag.
[...]

Blijft staan dat je met een standalone game een game hebt die je snel vanaf je quick launch kan spelen. Quake 3 start zo snel op dat er echt geen verschil is tussen hoe snel je begint met spelen.
Tja, Quake Live start ook snel toch?
[...]

Qua grootte verschilt het van Java en Flash? Die snap ik niet. Het is geen webclient omdat de browser wordt omgevormd tot een Quake Live launcher. Een echte webclient is iets als Google Office: je kan er overal bij door alleen maar even in te loggen. Nu moet je eerst een specifieke QL-browser-extensie installeren.
Ja hoor, een webshooter van het caliber Q3 uitbrengen in Java of Flash. Wat een crap zal dat worden ;). En als je het in Java of Flash zou moeten doen zou je Java of Flash moeten installeren wat dus op hetzelfde neerkomt. Ik snap je probleem niet om ff een bestandje van zo'n 4 mb te downloaden, te installeren en vervolgens te kunnen gamen :).

Verwijderd

Wmm schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:34:
Vooropgesteld dat ik een casual shooter gamer ben (en dus ook hard zuig :P):

[...]

Als de server van eender ander "normaal" spel eruit ligt kun je ook niet meer gamen. Nu is het bij shooters natuurlijk zo dat je normaal gesproken een heleboel servers hebt.
Inderdaad. Volgens mij snap je me.
Overbelasting is makkelijk te voorkomen. Dit is een open beta, pas de 2e dag en de drukte is groter dan verwacht. Ze kunnen het makkelijk fixen maar het kost even tijd. Reken maar dat het over een tijdje wel ok is.
Overbelasting is een gevolg van zo'n single point of failure. Ze zullen het vast oplossen. Maar het gaat er nog wel een paar keer uit liggen, of sloom zijn, gedurende de levensduur van Quake Live.
Je kunt in je games mapje toch een snelkoppeling naar quakelive.com plaatsen? Heb je hetzelfde principe.
Dat klopt. Moet je wel zelf regelen, maarja.
Zoals iemand anders al zei: mods zijn niet per definitie geweldig. Meestal verkrachten mods de community. De community wordt gesplitst in kleinere communities en dat is eigenlijk nooit goed. Er zijn maar weinig mods die echt succesvol zijn (nu ben ik verder absoluut niet bekend met de Q3 scene, maar ik bekijk het even vanuit een centraal gaming punt).
De mods verlengen juist de levensduur onwijs. Denk je dat iemand Quake 3 nog zou kennen als er geen custom maps en servers zouden zijn? Er zijn zoveel games uitgekomen die even helemaal 'de bomb' waren, maar de populariteit daalde altijd snel als er geen levendige mod-community kwam.
En dat heb je nu juist. Iedere casual gamer weet hoe een browser en een website werken en door de overzichtelijke lijst met open games ben je in een paar klikken een het fraggen. Geen gedoe om eerst een serverlijst op te halen, te sorteren op ping, nieuwe maps downloaden, vage mods downloaden etc etc. Klik klik klik, frag, frag, frag.
Een vinkje "only pure servers" die standaard aan staat wil wel helpen. Dat heb ik al bij een hoop games gezien. Dat gedoe zit je zelf te bedenken nu.
Tja, Quake Live start ook snel toch?
Maar niet sneller, dus wat heb je er uiteindelijk aan?
Ja hoor, een webshooter van het caliber Q3 uitbrengen in Java of Flash. Wat een crap zal dat worden ;). En als je het in Java of Flash zou moeten doen zou je Java of Flash moeten installeren wat dus op hetzelfde neerkomt. Ik snap je probleem niet om ff een bestandje van zo'n 4 mb te downloaden, te installeren en vervolgens te kunnen gamen :).
Q3 (en Live) is gewoon OpenGL, en OpenGL werkt gewoon in Java. Quake 2 is al geport, met vergelijkbare snelheid Je moet wel weten waar je over praat voordat je iets crap gaat noemen.

En de marktpenetratie van Java en Flash is ergens in de hogere 9x%-regionen, dus niemand zal iets te hoeven installeren. Java en Flash zijn onderdeel van het web.

• SCIxX
Ik ben 1x erin gekomen maar dan is de performance super slecht, super lage fps en het geluid hapert ook extreem. :/

• Wmm

Wmm

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:55:
[...]

Overbelasting is een gevolg van zo'n single point of failure. Ze zullen het vast oplossen. Maar het gaat er nog wel een paar keer uit liggen, of sloom zijn, gedurende de levensduur van Quake Live.
Ondanks dat je wel een punt hebt ben je wel dingen aan het opzoeken zeg. Vanuit jouw oogpunt zijn games als WoW en elke RTS game ook slecht in dat opzicht. Hoe vaak ligt (lag) WoW er niet volledig uit door datzelfde principe? Hetzelfde geldt voor RTS games. Het voordeel van shooters was idd dat iedereen servers op kon zetten en dat je daardoor altijd wel ergens bij terecht kon (tenzij de server de de serverlijst bijhoudt eruit ligt?).
[...]

Dat klopt. Moet je wel zelf regelen, maarja.
Stel je voor zeg...
[...]

De mods verlengen juist de levensduur onwijs. Denk je dat iemand Quake 3 nog zou kennen als er geen custom maps en servers zouden zijn? Er zijn zoveel games uitgekomen die even helemaal 'de bomb' waren, maar de populariteit daalde altijd snel als er geen levendige mod-community kwam.
Ik vind sowieso dat mensen te snel zeiken dat ze custom maps en mods willen hebben. 90% van die mensen ontdekt de normale maps al niet eens volledig. Magoed, dat maakt niet uit. Een game kan prima erg lang draaien zonder custom spul. Het is alleen afhankelijk van hoe ID dat aanpakt. Ze willen QL competitief maken en die leaderboards en al die stats zijn een goede aanvulling. Als ze dat allemaal nog beter maken en nieuwe dingen nog toevoegen kun je enorm lang doen met het standaard spul.
[...]

Een vinkje "only pure servers" die standaard aan staat wil wel helpen. Dat heb ik al bij een hoop games gezien. Dat gedoe zit je zelf te bedenken nu.
True true. Neemt nog steeds niet weg dat het voordeel van de huidige set up verder gaat. Je hoeft je niet te bekommeren om versies, geinstalleerde mods, punkbuster die je moet updaten ofzo etc etc, het gaat automatisch. En dat moet juist als ze van QL een snel speelbaar spel willen maken.
[...]

Maar niet sneller, dus wat heb je er uiteindelijk aan?
Kleine installatie, extra informatie, uitgebreidere statistieken, nieuwe (competitieve) opzet etc etc.
[...]

Q3 (en Live) is gewoon OpenGL, en OpenGL werkt gewoon in Java. Quake 2 is al geport, met vergelijkbare snelheid Je moet wel weten waar je over praat voordat je iets crap gaat noemen.

En de marktpenetratie van Java en Flash is ergens in de hogere 9x%-regionen, dus niemand zal iets te hoeven installeren. Java en Flash zijn onderdeel van het web.
Java en Flash zijn niet geschikt om snelle 3d shooters in te ontwikkelen. Hoewel dat een discussie zou kunnen worden. Er is echter een reden waarom de gamedevvers nog steeds niet in Java schrijven ondanks dat het een makkelijkere taal is dan pak hem beet C++ ;).

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Hier gaat het al mis

code:
1
2
3
4
5
6
Quake Live core extraction failed.

Error Code: 15

Click close to reload the page.

Verwijderd

Wmm schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:19:
[...]

Ondanks dat je wel een punt hebt ben je wel dingen aan het opzoeken zeg. Vanuit jouw oogpunt zijn games als WoW en elke RTS game ook slecht in dat opzicht. Hoe vaak ligt (lag) WoW er niet volledig uit door datzelfde principe? Hetzelfde geldt voor RTS games. Het voordeel van shooters was idd dat iedereen servers op kon zetten en dat je daardoor altijd wel ergens bij terecht kon (tenzij de server de de serverlijst bijhoudt eruit ligt?).
WoW en elke MMORPG hebben inderdaad dat probleem, maar dat moet wel vanwege het idee dat iedereen in dezelfde wereld loopt. Bij Quake Live is het een kunstmatig opgezet risico. Zo'n master server die de serverlijst beheert kan inderdaad ook down gaan, maar daar heb je een stuk minder capaciteit voor nodig, en ook blijft het offline gedeelte en de custom servers gewoon werken (kennen we de unreal linkjes nog?).
Ik vind sowieso dat mensen te snel zeiken dat ze custom maps en mods willen hebben. 90% van die mensen ontdekt de normale maps al niet eens volledig. Magoed, dat maakt niet uit. Een game kan prima erg lang draaien zonder custom spul. Het is alleen afhankelijk van hoe ID dat aanpakt. Ze willen QL competitief maken en die leaderboards en al die stats zijn een goede aanvulling. Als ze dat allemaal nog beter maken en nieuwe dingen nog toevoegen kun je enorm lang doen met het standaard spul.
We zullen zien hoe lang Quake Live het daarmee uithoudt.
Java en Flash zijn niet geschikt om snelle 3d shooters in te ontwikkelen. Hoewel dat een discussie zou kunnen worden. Er is echter een reden waarom de gamedevvers nog steeds niet in Java schrijven ondanks dat het een makkelijkere taal is dan pak hem beet C++ ;).
De cijfers beweren iets anders. En als je een webclient gaat maken, dan is dit toch wel een van de meest logische oplossingen.

Je browser aanpassen om een webapp te draaien is een slecht precedent. Straks wil iedereen voor z'n onwijs belangrijke site een browser-extensie maken. Krijg je een Google extensie, een Tweakers extensie, een Hyves extensie... Elke nieuwe URL die je intikt zorgt er opeens voor dat je je browser opnieuw moet starten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 13:37 ]

• Wmm

Wmm

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:37:
[...]

WoW en elke MMORPG hebben inderdaad dat probleem, maar dat moet wel vanwege het idee dat iedereen in dezelfde wereld loopt. Bij Quake Live is het een kunstmatig opgezet risico. Zo'n master server die de serverlijst beheert kan inderdaad ook down gaan, maar daar heb je een stuk minder capaciteit voor nodig, en ook blijft het offline gedeelte en de custom servers gewoon werken (kennen we de unreal linkjes nog?).
Dan nog boeit het niet dat het een kunstmatig opgezet risico is. Ja, het is een groter risico, maar er valt wel zoveel aan te doen dat de kans dat het ooit misgaat te verwaarlozen is. Bovendien vergeten we nu beiden iets. Eigenlijk werkt QL net zoals Q3. QL heeft ook verschillende servers over de hele wereld en het browser gedeelte is eigenlijk niets meer dan de gewone serverbrowser in Q3. Ware het niet dat de site opzet zoals ie nu is zwaarder is voor servers dan de ingamebrowser met een simpele lijst natuurlijk. Het is en blijft echter goed mogelijk een grote uptime te garanderen. Dat het op dit moment nog wel eens misgaat.... het is en blijft een beta. De queue is gewoon kut en dat moeten ze ook asap fixen.
[...]

De cijfers beweren iets anders. En als je een webclient gaat maken, dan is dit toch wel een van de meest logische oplossingen.

Je browser aanpassen om een webapp te draaien is een slecht precedent. Straks wil iedereen voor z'n onwijs belangrijke site een browser-extensie maken. Krijg je een Google extensie, een Tweakers extensie, een Hyves extensie... Elke nieuwe URL die je intikt zorgt er opeens voor dat je je browser opnieuw moet starten.
Heb jij dan cijfers dat een game als QL beter in Java zou werken dan in b.v. C++? Dat het een webclient is boeit niet. Dan kun je WoW ook in Java gaan schrijven want WoW is net zogoed een webclient. Ik ben alleen bang dat de performance dan dramatisch zal zijn ;). Q3 is ook net zogoed een webclient. Dat iets een webclient is en vanuit een browser kan draaien betekent nog niet dat het maar perse in Java of Flash gedaan moet worden.

Ik ben trouwens nieuwsgierig hoe de huidige werking van QL in je browser werkt, technisch gezien. Iemand die hier een linkje ofzo voor heeft met meer info?

• psychodude
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:55:
Mwuah, ze zullen waarschijnlijk met ongeveer 99.9% uptime komen te draaien uiteindelijk; die servers zullen er echt niet 10 keer per dag uit blijven knallen. Dat halve uurtje quake wat je dan in de maand ongeveer mist omdat een server eruit knalt door overbelasting is dan niet echt iets om je echt druk om te maken.

De problemen welk ze nu hebben zijn gewoon veroorzaakt doordat ze de populariteit flink onderschat hebben, maar dat gaat wel weer over.

En je kan altijd ff je quake 3 cd'tje erbij pakken als quake live eruit ligt ;).

Verwijderd

Wmm schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:43:
Heb jij dan cijfers dat een game als QL beter in Java zou werken dan in b.v. C++? Dat het een webclient is boeit niet. Dan kun je WoW ook in Java gaan schrijven want WoW is net zogoed een webclient. Ik ben alleen bang dat de performance dan dramatisch zal zijn ;). Q3 is ook net zogoed een webclient. Dat iets een webclient is en vanuit een browser kan draaien betekent nog niet dat het maar perse in Java of Flash gedaan moet worden.
Wel als je het web het web wilt laten blijven. Dus nu is Quake 3 ook een webclient? We hebben wel een hoop webapps dan... zelfs Windows, OSX en Linux zijn webapps... ze updaten immers online. Maar je mist een belangrijk punt. Hoewel die allemaal internet gebruiken om te communiceren, gebruiken ze niet het world wide web. Dat is een applicatie van internet die wordt gedefinieerd door browsers, HTML, javascript, en een tweetal plugins (Java en Flash). Als je browsers naar willekeur gaat aanpassen, dan is het web geen uniform web meer, maar een grote zooi aan proprietaire browser-blobs. Eigenlijk zijn zelfs Java en Flash geen goede definitieve oplossingen, aangezien het plugins zijn die niets met webstandaarden van doen hebben. Gelukkig worden beide met de komst van HTML5 overbodig.

En zie een post die je zelf gequote hebt voor benchmarks die laten zien dat de Java Quake 2 port vergelijkbare performance heeft als de C code.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat een irritante game. De mousepointer vliegt bij iedere snelle beweging uit je scherm waardoor je keihard uit de game bent en gewoon stilstaat. Dan klik je om te schieten (daarom die snelle beweging) klik ik zomaar de browser weg. :(

Lekker 9 minuten van de 10 voor niks gespeeld.

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Druk op alt+enter en je zit fullscreen?

• Wmm

Wmm

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:05:
[...]

Wel als je het web het web wilt laten blijven. Dus nu is Quake 3 ook een webclient? We hebben wel een hoop webapps dan... zelfs Windows, OSX en Linux zijn webapps... ze updaten immers online. Maar je mist een belangrijk punt. Hoewel die allemaal internet gebruiken om te communiceren, gebruiken ze niet het world wide web. Dat is een applicatie van internet die wordt gedefinieerd door browsers, HTML, javascript, en een tweetal plugins (Java en Flash). Als je browsers naar willekeur gaat aanpassen, dan is het web geen uniform web meer, maar een grote zooi aan proprietaire browser-blobs. Eigenlijk zijn zelfs Java en Flash geen goede definitieve oplossingen, aangezien het plugins zijn die niets met webstandaarden van doen hebben. Gelukkig worden beide met de komst van HTML5 overbodig.
Er is nu ook al geen uniform web. Magoed, dat gaat teveel offtopic. Ik zie het probleem van de huidige werking van QL in je browser absoluut niet. Ik heb het liever zo dan in Java of Flash want ik zit er niet op te wachten om dit soort games in zulke crap te spelen.
En zie een post die je zelf gequote hebt voor benchmarks die laten zien dat de Java Quake 2 port vergelijkbare performance heeft als de C code.
My bad, totaal over het hoofd gezien. Valt me niet tegen, maar zoals ik al zei: er is een reden waarom moderne games nog steeds niet in Java gemaakt worden, ook al is het devven daarvoor makkelijker (taal is makkelijker, toegankelijker). Ik wil ook wel eens een moderne game vergeleken zien worden, geen eeuwenoude game als Q2 die al eeuwenoud is.

• SCIxX
Nou FPS problemen zijn uit het niets als sneeuw voor de zon verdwenen. Spel speelt echt geniaal, gewoon echt precies zoals Q3, alleen dan met nog wat meer gemak.

Overigens heb ik er geen last van dan mn muis opeens uit de browser gaat ofzo, dat gebeurt helemaal niet.

Verwijderd

Wmm schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:22:
My bad, totaal over het hoofd gezien. Valt me niet tegen, maar zoals ik al zei: er is een reden waarom moderne games nog steeds niet in Java gemaakt worden, ook al is het devven daarvoor makkelijker (taal is makkelijker, toegankelijker). Ik wil ook wel eens een moderne game vergeleken zien worden, geen eeuwenoude game als Q2 die al eeuwenoud is.
Ik ook. Mijn teleurstelling was dan ook groot toen ik merkte dat Quake Live dat niet ging doen. Technisch gezien is de huidige Quake Live helemaal niet interessant. Ik denk overigens dat het prima zou werken. Er is geen reden waarom dat niet zo zou zijn.

Verwijderd

Wmm schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:43:
[...]
Ik ben trouwens nieuwsgierig hoe de huidige werking van QL in je browser werkt, technisch gezien. Iemand die hier een linkje ofzo voor heeft met meer info?
Die informatie wordt voor zover ik weet niet vrijgegeven.

Gezien de inhoud van de directories van zowel Quake Live als Battlefield Heroes is mijn persoonlijke inschatting echter dat de game zelf eigenlijk volgens hetzelfde principe gemaakt wordt (naar alle waarschijnlijkheid in C++) en het enige verschil is dat een deel van de GUI van ingame naar een website verplaatst is.

Dat een antieke game als Quake 2 (12 jaar oud!) best naar java te porten is en dan nog performt is leuk, maar dat zegt natuurlijk niets over het gebruik van Java voor games. Het feit dat alle grote games voor alle platforms in C++ geschreven worden zegt m.i. wel iets, en ik denk niet dat dat binnen afzienbare tijd zal veranderen.

Wel jammer dat mensen in dit topic niet begrijpen wat een beta is. Een beta is een testversie, dat wil zeggen dat het spel nog niet af is. Dat betekend dus dat er wel eens iets mis kan gaan, of niet werkt. In plaats van hier te klagen en/of moord en brand te schreeuwen zou je zoiets moeten melden zodat ze het op kunnen lossen. En voor wat betreft de wachtrij, vergissen is menselijk. Ze hebben het aantal mensen te laag ingeschat, vervelend maar imho niet onoverkomelijk. Dat komt vanzelf goed. Je zult even geduld moeten hebben, maar zo'n ramp is dat toch niet? Games genoeg, en anders zijn er vast nog wel andere leuke dingen om te doen. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:08:
Dat een antieke game als Quake 2 (12 jaar oud!) best naar java te porten is en dan nog performt is leuk, maar dat zegt natuurlijk niets over het gebruik van Java voor games. Het feit dat alle grote games voor alle platforms in C++ geschreven worden zegt m.i. wel iets, en ik denk niet dat dat binnen afzienbare tijd zal veranderen.
Waarom zou Jake 2 niets zeggen over games in Java? Zo'n fundamenteel verschil zit er niet tussen Id Tech 2 en 3. Er zit dan ook maar 2 jaar tussen. Ja, de Quake Live engine is al 10 jaar oud!

• psychodude
Rofl, Position in queue: 699657

Zakte redelijk snel terug naar iets van 16k dus weet niet of het een foutje is of niet. Maar als het echt zo veel mensen trekt zullen ze bij id wss flink versteld staan aangezien ze de 100k binnen 1 dag niet eens verwacht hadden, hehe :p.

Verwijderd

Position in queue: 18563

Das messed up lang wachten haha
Wil het eens een kansje geven :)

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

grmbl.... sta ik 1,5 uur in de rij.. Kwam binnen op plek 11.000..Mag ik eindelijk downloaden ! yay !
Geinstalleerd enz... "Restart your web browser" en weer inloggen..

"you are on positiion 16.000"

Edit: doe nu de training, maar ben niet snel genoeg om die deur te halen op het eind. Dat je door dat laserscherm loopt zeg maar..

[ Voor 24% gewijzigd door AndereKoekoek op 26-02-2009 21:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:06:
[...]

Waarom zou Jake 2 niets zeggen over games in Java? Zo'n fundamenteel verschil zit er niet tussen Id Tech 2 en 3. Er zit dan ook maar 2 jaar tussen. Ja, de Quake Live engine is al 10 jaar oud!
offtopic:
Vergeet niet dat dit soort games niet bepaalt high-end top-performance zijn. Quake Live is een leuke manier om een oude game te laten herleven maar zeker geen moderne game. Dat je voor zo'n game op deze manier java zou kunnen gebruiken is leuk en aardig, maar dat maakt java niet ineens geschikt voor het echte werk.

Maar goed het is nogal offtopic dus laten we het hier maar bij laten. Ik zag trouwens net dat je op de FP al dezelfde discussie aan het voeren was, javafan? ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:14:
[...]

offtopic:
Maar goed het is nogal offtopic dus laten we het hier maar bij laten. Ik zag trouwens net dat je op de FP al dezelfde discussie aan het voeren was, javafan? ;)
offtopic:
Niet zozeer Java fan... je zal in m'n post history ook zien dat ik C en C++ erg fijne talen vind. Ik ben programmeur (in wording), dus ik kijk er als een programmeur tegenaan. In die context kan ik er gewoon niet bij dat een 'webapp' zo platform-afhankelijk gemaakt wordt, terwijl ik net zo blij verrast was toen het eerste nieuws over een webbased Quake eraan kwam. Ik had al gehoord van Jake2. Dus toen de details van Quake Live bekend werden, was het nogal een technische teleurstelling.

• Mag

Mag

flashin schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:48:
Druk op alt+enter en je zit fullscreen?
Of druk escape en druk op fullscreen. Of geef aan in je options dat je altijd fullscreen wil spelen.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb die match tegen crash al 5x gespeeld.. 1x time limit laten en 4x frag limit. Laatste keer was 15-2 op expert.. Word ik straks veel te hoog ingedeeld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Floris-K schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 23:25:
Ik heb die match tegen crash al 5x gespeeld.. 1x time limit laten en 4x frag limit. Laatste keer was 15-2 op expert.. Word ik straks veel te hoog ingedeeld :/
Past zich vanzelf wel weer aan als je je 1e potjes dik verliest :p. Sowiezo zijn er op het moment toch niet heel veel gradaties volgens mij, de aantal matches welk ik gespeeld heb heb ik namelijk echt niet het gevoel bij alsof het op spelersniveau ingedeeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me dat de queue een stuk minder is geworden.

Iig voor degen die de queue toch nog hatelijk vinden,... die verdwijnt heus wel hoor. In de game zit namelijk reclame (denk ik toch? heb nog niet kunnen spelen). En waarom zit die reclame daar? Juist, om geld te verdienen. Aangezien ze toch een boel geld mislopen door die mensen in de queue zullen ze dat ook zo snel mogelijk oplossen.

daarbij zijn er naast de queue nog genoeg problemen, telkens als ik wil spelen crashed firefox namelijk en krijg ik een DEP melding van vista. Heb het spel zodoende nog niet kunnen spelen, ik ga nu ie8 eens proberen.

EDIT:

bij ie8 krijg ik vrolijk het bericht error code 3... Verder als dat geraak ik niet. Uitvoeren als administrator haalt ook niets uit. Ik kan nog proberen op mijn xp partitie, maar dat laat ik maar even. Zo'n haast heb ik niet om de game te proberen.

Remember: het is nog een beta.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm

Wmm

IE8 wordt niet ondersteund. IE 6 & 7 en FF 2 & 3 wel zo uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 03:34:
IE8 wordt niet ondersteund. IE 6 & 7 en FF 2 & 3 wel zo uit m'n hoofd.
jammer dan :) dan zal ik ie7 eens moeten proberen...

iig het zal allemaal wel beter gaan denk ik naarmate de beta vordert.

Linux en mac gebruikers worden ook niet in de kou gelaten, ze moeten alleen nog een beetje geduld hebben. (op linux is er al btw zo'n soort van gratis quake, wel niet browserbased).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Trainingmatch registreert hier ook niet. Van het weekend maar weer eens proberen.

Hoe doe je trouwens de derde proef? Eerste is springen, tweede is launcher springen, derde is speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
Overdag is de queue (5K) een stuk kleiner en kun je binnen +/- 30 min. de troep downloaden. Alleen jammer dat je de software eerst daadwerkelijk moet installeren voordat je definitief geregistreerd bent. Wegens een policy op het werk lukt dit niet. Met andere woorden, thuis moet ik de rij weer in van 60K. Crap!

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Die 3e moet je een railsprint maken ofzoiets?
Ik doe gewoon 2 rocketjumps en ben binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
er schijnt een issue te zijn dat de training match niet gesaved wordt, behalve op expert mode.
ga het vanavond es ff proberen.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ja het probleem is dat ik de training afrond op Export...
Ik jump met rockets door de deur heen en pak die portal.

Heb de match 4x gewonnen, waarvan er 3x op de frag limit en gerekt ivm 1x time limit. Ze geven namelijk aan dat je 10 minuten moet spelen, maar het maakt geen verschil. als je met 15-2 die bot verslaat op expert, dan zou je toch gewoon door moeten kunnen gaan?

Probeer het dit weekend nog wel keer als er hopelijk meer capaciteit is....

edit: zit op het werk en heb nu een queue van 1300 :D
Hier maar eens ff proberen in de pauze ;)

[ Voor 9% gewijzigd door AndereKoekoek op 27-02-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren geraakte ik zelfs zonder queue online :) (nja, deze morgend vroeg om een u of 1).

EDIT:

nu ook getest op ie7: error code 15 :9

spel is bij mij met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen :9
ik kan nog firefox 2 gaan gebruiken mss....

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 13:23 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
[html][norml][/norml][/html]