Vooropgesteld dat ik een casual shooter gamer ben (en dus ook hard zuig

):
Als de server van eender ander "normaal" spel eruit ligt kun je ook niet meer gamen. Nu is het bij shooters natuurlijk zo dat je normaal gesproken een heleboel servers hebt.
[...]
Aangezien iedereen op dezelfde site moet zijn, zal je te maken hebben met overbelasting.
Overbelasting is makkelijk te voorkomen. Dit is een open beta, pas de 2e dag en de drukte is groter dan verwacht. Ze kunnen het makkelijk fixen maar het kost even tijd. Reken maar dat het over een tijdje wel ok is.
[...]
Inderdaad. Al je andere games staan in een mooi Games mapje, en nu moet je voor 1 game opeens naar een site browsen.
Je kunt in je games mapje toch een snelkoppeling naar quakelive.com plaatsen? Heb je hetzelfde principe.
[...]
Als er geen mods komen is de pret gauw voorbij. Wie gaat er nu een opgelapte maar zwaar beperkte Quake 3 spelen? Sowieso zullen na de eerste maanden alleen de trouwe Q3-spelers blijven hangen, maar ik neem aan dat die ook gewoon weer terug gaan naar de custom servers die ze al hebben draaien.
Zoals iemand anders al zei: mods zijn niet per definitie geweldig. Meestal verkrachten mods de community. De community wordt gesplitst in kleinere communities en dat is eigenlijk nooit goed. Er zijn maar weinig mods die echt succesvol zijn (nu ben ik verder absoluut niet bekend met de Q3 scene, maar ik bekijk het even vanuit een centraal gaming punt).
Voor de casual gamer moet je gewoon een server browser hebben die lege en volle servers verbergt. Dan heb je zo een leuke server gevonden.
En dat heb je nu juist. Iedere casual gamer weet hoe een browser en een website werken en door de overzichtelijke lijst met open games ben je in een paar klikken een het fraggen. Geen gedoe om eerst een serverlijst op te halen, te sorteren op ping, nieuwe maps downloaden, vage mods downloaden etc etc. Klik klik klik, frag, frag, frag.
[...]
Blijft staan dat je met een standalone game een game hebt die je snel vanaf je quick launch kan spelen. Quake 3 start zo snel op dat er echt geen verschil is tussen hoe snel je begint met spelen.
Tja, Quake Live start ook snel toch?
[...]
Qua grootte verschilt het van Java en Flash? Die snap ik niet. Het is geen webclient omdat de browser wordt omgevormd tot een Quake Live launcher. Een echte webclient is iets als Google Office: je kan er overal bij door alleen maar even in te loggen. Nu moet je eerst een specifieke QL-browser-extensie installeren.
Ja hoor, een webshooter van het caliber Q3 uitbrengen in Java of Flash. Wat een crap zal dat worden

. En als je het in Java of Flash zou moeten doen zou je Java of Flash moeten installeren wat dus op hetzelfde neerkomt. Ik snap je probleem niet om ff een bestandje van zo'n 4 mb te downloaden, te installeren en vervolgens te kunnen gamen

.