Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19
Eén goedemiddag,

Het is weer zover, ik heb jullie hulp nodig bij het samenstellen van het high-end gamesysteem voor de aankomende Best Buy Guide van maart ;) Vooralsnog heb ik dit op m'n lijstje staan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0, Zwart)€ 7,63€ 7,63
2Asus EN8800GT/G/HTDP/512M€ 204,-€ 408,-
1Asus P5E€ 168,-€ 168,-
2Corsair TWIN2X2048-6400C4 2GB (2x 1GB) DDR2€ 47,50€ 95,-
1Creative X-Fi XtremeMusic€ 62,75€ 62,75
1Gigabyte Poseidon (ATX, No PSU, Zwart)€ 71,07€ 71,07
1HP w2207h€ 314,95€ 314,95
1Intel Core 2 Duo E8400€ 164,-€ 164,-
1Logitech G15 Keyboard€ 59,95€ 59,95
1Logitech G51€ 140,35€ 140,35
1Logitech MX518 Optical Mouse (USB)€ 33,-€ 33,-
1Samsung SH-S203N€ 25,45€ 25,45
2Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 80,80€ 161,60
1Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2)€ 35,-€ 35,-
1Sennheiser PC-150 (Stereo, 3.5mm)€ 60,-€ 60,-
1Steelpad Qck€ 7,49€ 7,49
1Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe))€ 92,25€ 92,25
ImporterenTotaal€ 1.906,49

Zoals te zien is is er vrij weinig ten opzichte van de vorige versie veranderd, behalve dan dat de CPU vervangen is door de Core 2 Duo E8400, omdat deze eindelijk leverbaar is en het moederbord vervangen is zodat het zeker is dat de CPU zal werken (is wel zo handig).

Verder zijn er eigenlijk vrij weinig ontwikkelingen geweest die nut zouden hebben in dit systeem, of ik moet ze over het hoofd hebben gezien. Mocht dat zo zijn, laat het me dat vooral weten. Mocht het niet zo zijn, laat het dan alsnog weten als je op- of aanmerkingen hebt :)

Disclaimer: Voordat er weer mensen beginnen over dat het niet de bedoeling is van CSL om geholpen te worden bij het samenstellen van een systeem. Dit topic is bedoeld om een zo goed mogelijk systeem samen te stellen voor de Best Buy Guide van Tweakers.net, door hier te posten help je dus niet mij, maar (ook) je medemens ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus P5E
en
2 Asus EN8800GT/G/HTDP/512M

Want? Je kan geen SLI draaien op een X38 mobo, alleen crossfire. Tenzij je gehackte drivers neemt.

Ik zou persoonlijk de P5E vervangen door een X38-DS5 en er een HD3870X2 op zetten. Van wat user ervaringen heb ik mee gekregen dat de DS5 een stuk minder last heeft van vdroop en vaak een stuk verder met de FSB kan. Verder is een X2 erg snel en hou je ruimte om er nog een 2e X2 naast te zetten.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Ik heb enige tijd geleden een soortgelijk systeem besteld, alleen dan wel met het Gigabyte P35 bordje wat iedereen aanraad.
Ik heb zelf gekozen toen voor 4x1 GB GEIL Black Dragon 6400C4 geheugen (toen <100 euro voor 4gb)

Ik was daarom benieuwd waarom er nu ineens een moederbord is gekozen welke 50 euro duurder is en eigenlijk geen extra voordelen biedt (volgens alle bronnen werkt de e8400)

Zoals hierboven al is gesuggereerd, is SLI niet onmogelijk op P35/X38 ? (Is immers een Crossfire bordje)

Overigens is de Gigabyte Poseidon moeilijk leverbaar en met de prijsverhoging van zo'n 50% komt ie ook erg dicht tegen de Antec Solo aan, welke beter is durf ik niet te zeggen.

My $0.02

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X38 bied als voordelen over p35 dat deze 2x een pci-e 2.0 16x 16lanes sloten heeft. Terwijl een p35 het moet doen met een 16 lanes en een 4 lanes pci-e 1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Misschien moet je die poiseidon behuizing nog meer even nakijken..want die goedkoopste link naar het product werkt niet..product verplaatst of niet meer leverbaar..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Ik weet dat iig empc.nl deze levert en voor (ongeveer) die prijs in hun prijslijst hebben staan.

Het voordeel van x38 zoals genoemd lijkt mij dan alleen interessant bij Crossfire ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

En is een Raptor 150GB + 750GB-schijf niet interessanter dan 2x 500GB?

Als gamer zou ik wel van snelle laadtijden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouble schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:02:
Ik weet dat iig empc.nl deze levert en voor (ongeveer) die prijs in hun prijslijst hebben staan.

Het voordeel van x38 zoals genoemd lijkt mij dan alleen interessant bij Crossfire ?
Ja, maar de HD3870X2 schijnt ook baad te hebben mij pci-e 2.0 doordat deze een hogere doorvoer heeft.
DaMarcus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:05:
En is een Raptor 150GB + 750GB-schijf niet interessanter dan 2x 500GB?

Als gamer zou ik wel van snelle laadtijden houden.
Raptors zijn imho een beetje achterhaald. Je haalt er niet zo veel performance meer uit. De doorvoer van moderne hardeschijven is een stuk hoger en de meeste games van tegenwoordig laden niet veel kleine bestandjes meer. Verschilt wel per game, maar het is om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Qua harde schijf zijn die Samung SpinPoint F1-dingen wel interessant, gaan praktisch net zo hard als een Raptor: http://femme.tweakblogs.n...-f1-750gb-benchmarks.html

Edit: oh wacht, je gaat er twee draaien. My bad.

[ Voor 14% gewijzigd door Rafe op 19-02-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10 14:27
De beste optie is de eerder genoemde HD3870X2 i.c.m de P5E. Behalve dat de P5E gebruik kan maken van de volledige bandbreedte van de HD3870X2, is het goed mogelijk dat je zelfs nog met nieuwe drivers 2 HD3870X2 in CrossfireX kan laten lopen. Misschien niet voor iedereen aantrekkelijk, maar het is toch handig.
Dan is een betere voeding denk ik wel een must. De Zalman is een prima voeding, maar de Corsair HX620 is toch echt een betere optie IMO. Hij is volgens veel reviews een van de stilste voedingen en ook nog single rail (al staat er op de verpakking dat hij 3 rails heeft) wat bij kan dragen aan de stabiliteit. Laten de nieuwste batches ook nog een 2 8-pin PCI-E connectors hebben... Hij is ook nog niet heel erg veel duurder dan de Zalman voeding.

De behuizing zou ik liever anders zien, de Coolermaster CM690 lijkt me beter. Die is wel goed verkrijgbaar en heeft ook nog betere koeling en een gunstiger prijskaartje.

De grote vraag is in mijn ogen de discussie over dual en quad core processors. Op dit moment zijn de meest schappelijke Yorkfields nog niet uit, dus die vallen af. Q6600 of een E8400?
Ik zou t echt niet weten, maar het verschilt per doelgroep:
Overclockers, pak de E8400. Mensen die niet vaak upgraden, pak de Q6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die niet vaak upgraden? Ik denk dat je met een E8400 vrijwel even lang kunt doen als de Q6600 (mits je niet multitaskt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10

JanvD

Portretfotograaf

ik zou voor de Foxconn Mars gaan icm de 3870x2... heb dat icm een e8400 en draait als een zonnetje!
2 x pci-e 2.0 en zeer veel overclock potentieël. 1333 Mhz FSB. Lay-out is ook uitzonderlijk goed... Bordje zou ik vergelijken met een Asus Formula, alleen dan met een schappelijk prijsje!

Foxconn Mars test op Hardware.info
Foxconn Mars op Tom's Hardware

[ Voor 32% gewijzigd door JanvD op 19-02-2008 18:34 ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Foxconn Mars moederbord is gebaseerd op de populaire Intel P35 chipset

Geen 2x pci-e 2.0 dus en dus heeft de X2 en minder bandbreedte(16 lanes 1.1 dus 8 lanes per "core") en een 2e X2 zou NOG minder bandbreedte hebben(4 lanes 1.1 maar). En zie ik er nu een FAN op zitten? :| Dat zou ik echt niet meer willen. Zeker niet zon kleintje met hun hoge geluid.
http://www.tomshardware.c...ts_pci_express/page4.html

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik vraag me af waarom voor de HP w2207h beeldscherm wordt gekozen? (Ook bij vorige guides al, maar daar werd nooit op gereageerd...) Dat scherm heeft een respons tijd van 5ms terwijl er ook schermen zijn van 2ms. Wel zo belangrijk voor een gamesysteem, lijkt me. Ok, misschien is de manier waarop het wordt bepaald niet altijd objectief en heeft de HP andere features (bijv. HDMI, maar dat hebben andere schermen ook van 5ms responstijd) maar eerst was 2ms een must voor een gamesysteem en maakt het niet meer uit?

Hier is een lijst van 2ms LCD schermen in de PriceWatch.

De LG L226WTQ-SF lijkt me wel aardig of een Samsung bijvoorbeeld de Syncmaster 226CW.

Zou graag willen weten wat nu de gedachte is dat er voor de HP w2207h wordt gekozen.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 19-02-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2ms of 5ms, verschil zie je toch niet. Ghosting is nauwlijks te zien onder de 10ms. Verder heeft die HP gewoon een ongelovelijk mooi scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:45:
2ms of 5ms, verschil zie je toch niet. Ghosting is nauwlijks te zien onder de 10ms. Verder heeft die HP gewoon een ongelovelijk mooi scherm.
Mooi is wel erg subjectief. Daarnaast wil ik best toegeven dat je het verschil tussen 5 en 2ms niet of nauwelijks kan zien, maar waarom was het vroeger dan wel een must?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet tot hoever vroeger je wil gaan, maar in de tijd dat ghosting nog wel een probleem was, was gewoon hoe sneller de response tijd hoe beter. Daar zijn mensen dan aan gewend geraakt en gaan dan roepen OMG die heeft 2ms en is dus beter dan die met 5ms! Terwijl je het niet kan zien. Met een 16ms scherm kan je het bijvoorbeeld nog wel zien. Edit: Verder is de 5ms aan uit dacht ik en niet g>g.

edit: Dit is ghosting.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/1252/642.jpg
Hier kan je nog goed zien dat het ene scherm het wel heeft en de andere minder.
productreview: Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms g>g, D-sub/DVI-D) review door Luckeh

Sja, mooi is idd subjectief, maar de meeste mensen die de schermen naast elkaar zien staan vinden de HP toch een stuk mooier :P.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJJ
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 23:38

PJJ

Is de q9450 niet het overwegen waard? Quad core is zoiezo de toekomst en dual core zal op korte termijn misschien nog enkele voordelen bieden maar veel nieuwe engines worden al gebouwd om meer dan 2 cores te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweeper
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10-2022
Waarom geen 2 x samsung-spinpoint-f1-hd753lj-750gb ipv Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ). Kan binnen budget en zijn volgens mij veel sneller.

/edit
scheel. stond er al 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Dweeper op 20-02-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik houdt het kort wat er aan moet veranderen imo:

HD3870X2
HX620
CM690
S223N
F1
L227WT-PF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Laatst online: 10-10 12:10

JanvD

Portretfotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:14:
En zie ik er nu een FAN op zitten? :| Dat zou ik echt niet meer willen. Zeker niet zon kleintje met hun hoge geluid.
die fan is optioneel en heb ik er zelf zeker niet op zitten, die heatpipes blijven heel koel, dus zie ik geen meerwaarde voor die fan!

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer dat je op de rest niet reageerd. Aangezien de Mars hier helemaal niet zo geschikt is aangezien het een P35 bord is en geen X38.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boatfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 16:11
Ik ga zéér waarschijnlijk binnenkort een nieuwe pc kopen, dus volg dit nu met zeer veel intresse. Ik zelf hecht wel redelijk veel waarde aan stilte omdat ik waarschijnlijk snachts de pc ook wel eens aan heb staan ivm downloads. Ik weet zelf niet hoeveel herrie zo'n videokaart maakt, maar neem aan dat dit in idle wel minder is. Hoeveel herrie maakt zo'n poseidon kast?

Ik heb de antec sonata 550 plus gevonden, komt met 550 watt voeding en scheeld dus weer ietsje in de totaalkosten (kost 137 incl voeding)

Mijn zoektocht naar een goede stille kast gaat iig nog even door daar ik geen vestand heb van mobo's etc ;)

• Troubular

Troubular

The One and Only

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:06:
X38 bied als voordelen over p35 dat deze 2x een pci-e 2.0 16x 16lanes sloten heeft. Terwijl een p35 het moet doen met een 16 lanes en een 4 lanes pci-e 1.1.
M.a.w. wil je voor Crossfire (ik zie de x2 ook als crossfire) gaan dan een X38 (bijv P5E), ga je voor een enkele kaart oplossing dan voldoet de P35 meer dan genoeg en is een stuk goedkoper ?

Wellicht dan wel het melden waard, ik bekijk namelijk ook deze guide, maar kies eigenlijk nooit voor SLI/Crossfire (persoonlijk nooit nodig).

Verwijderd

Dat klopt, maar het "probleem" met de guide is dat je gewoon een budget hebt en die vol maakt. En daar past sli/cf gewoon heel goed in. Vandaar dat hier P35 niet echt een optie is.

• Troubular

Troubular

The One and Only

Dat snap ik, ik vind de guide ook een hele goede richtlijn.
Zeker de toevoegingen m.b.t. als je geen SLI neemt, kijk dan eens naar ... of als je een dual monitor opstelling dan is ... etc.

edit:
Bedankt voor de tip, ik ga de review eens doorspitten

[ Voor 16% gewijzigd door Troubular op 21-02-2008 09:45 ]

Verwijderd

Zeker, maar dat kan ook alleen in beperkte maate omdat je anders gewoon een compleet andere PC er neer zet. Maar geen CF/SLI is zeker wel het vermelden waard ja. Meeste mensen vinden dat helemaal niets. Dan zou een P35 bordje zeker voldoen. De P35-DS3R zou dan een mooie vervanging zijn aangezien deze precies aan alle eisen voldoet.(lees ook mijn review van het bordje).

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Maar moet er dan niet de optie liggen om later alsnog CF te kunnen draaien?

Dat wil prima op een P35, maar een X38 is net iets leuker.

Verwijderd

Prima? Een 16x slot met 4 lanes is een mega bottlenek, 8lanes bottlenekt al. En het ging er juist om dat er geen CF/SLI aanwezig was, dus dan zou je geen P35 met een CF/SLI slot hoeven nemen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 10:00 ]

• boatfreak
ik zelf ben eruit, cooler master cm-690 €60 in de pricewatch

heeft zeer veer koelmogelijkheden en ook lekker veel ruimte. Goed dus om veel hitte af te voeren van ons game-peeceetje. (overclock mogelijkheden bijv.) Het lijkt mij zeer zeker een betere kast dan de poseidon.

Verwijderd

De CM690 led fan is erg luidruchtig en is zeker niet beter dan de poseidon. Wel goedkoper.
http://www.bit-tech.net/h...7/11/gigabyte_poseidon_/5

Wel jammer dat de nieuwe poseidon niet in de pw staat en de ouwe slecht verkrijgbaar.
http://www.azerty.nl/prod...1/68339/poseidon-310.html

Anders de Antec P182. Lekker stil, goeie airflow.
pricewatch: Antec Performance One P182 (ATX, Geen PSU, Zwart)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 17:04 ]

• boatfreak
die luidruchtige fan kan je eruit halen (irritante lichtjes) of op low laten draaien, en die 10 euro wat het scheeld kan je in een andere fan of koelelement stoppen en daarbij heeft deze case meer koelingsmogelijkheden dan de poseidon. Ook zit de voeding onderin wat beter is voor de temperatuur.

Je zou dan een q6600 erin kunnen zetten omdat deze toch beter "future proof" is dan de E8400 (lees ik her en der overclocken O-) ).

en ja, die p182 is ook erg goed. Objectief gezien denk ik wel beter/stiller in ieder geval, alleen erg prijzig (word zonder voeding geleverd).

[ Voor 14% gewijzigd door boatfreak op 21-02-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:38:
Zeker, maar dat kan ook alleen in beperkte maate omdat je anders gewoon een compleet andere PC er neer zet. Maar geen CF/SLI is zeker wel het vermelden waard ja. Meeste mensen vinden dat helemaal niets. Dan zou een P35 bordje zeker voldoen. De P35-DS3R zou dan een mooie vervanging zijn aangezien deze precies aan alle eisen voldoet.(lees ook mijn review van het bordje).
Ik heb net je review even goed gelezen en inderdaad is het Gigabyte GA-P35-DS3R meer value for money als je geen Crossfire gebruikt.
Enige verschil wat ik dan nog heb kunnen ontdekken is firewire en die silent pipe.
Daar ik Firewire toch niet gebruik ga ik mijn bestelling voor de P maar even omzetten naar de R :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet precies waar je besteld. maar soms is de P35C-DS3R goedkoper. Is precies het zelfde bordje, alleen dan met 2 extra ddr3 sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Empc, de C is dezelfde prijs, wellicht een beter idee, daar het gratis extra sloten zijn.
(Dan kan er ooit nog DDR3 geheugen in)

Waar ik overigens nog niet echt uitkom zijn mijn hard disks, initieel dacht ik aan 1x de Samsung T166 500 GB daar dit meer dan genoeg storage is.
Voor echte opslag wil ik een NAS gaan gebruiken, maar jouw review mbt Matrix raid doet met toch twijfelen of ik niet toch 2 drives wil aanschaffen.

Echter is dit wel verstandig of kan ik beter later een tweede 500gb toevoegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 2e kan er wel bij, maar als je een raid array aan maakt is natuurlijk al je data wat op de schijf stond weg. Let wel dat je je drivers of slipstreamed met je windows of je usb stick bootable maakt. Anders is windows XP installeren nog al lastig.

Persoonlijk vind ik het een fijn idee dat als een schijf stuk gaat ik nog gewoon met mijn systeem kan werken. School etc kan dan gewoon door gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Inderdaad dat lijkt mij ook een van de voordelen, ik vraag mij alleen af of het dan een idee is om 2x160/250GB te kiezen ofdat het verstandiger is om toch een 2e 500 GB toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Waarom wordt er trouwens niet voor de voor de Core 2 Duo E8500 gekozen? Die is zo'n 71 euro duurder maar past nog perfect in het budget, toch? Natuurlijk is de prijs-prestatie verhouding van deze proc misschien iets minder (voor 71 euro extra is hij maar 166MHz sneller), maar misschien toch het overwegen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imho zou ik die 71 euro in iets anders stoppen. Duurdere kast, betere koeler, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Laatst online: 18-11-2024
Voor 239e heb je een Xpertvision/Palit GF8800GT Super+ (Retail, TV-Out, 2x DVI) met 1GB DDR3 erop, 25 euro meer voor 512MB is dat geen idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boatfreak
pricewatch: Asus EN8800GT/HTDP/1G

zelfs voor maar 222,25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MorDrakka schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:27:
Voor 239e heb je een Xpertvision/Palit GF8800GT Super+ (Retail, TV-Out, 2x DVI) met 1GB DDR3 erop, 25 euro meer voor 512MB is dat geen idee ?
Waarom? Je krijgt met die 512mb extra geen extra prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boatfreak
Je kan mij niet wijsmaken dat die 512 mb extra er voor de grap op zit. 1 gb is toch altijd beter dan 512 mb van dezelfde geheugensoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://firingsquad.com/ha...er+_1gb_review/page16.asp
While the concept of a 1GB GeForce 8800 GT looks good on paper, in practice with today’s latest games, the additional memory largely sits unused.
Meer is niet beter als er geen gebruik van word gemaakt. Anders zou ik toch 8GB intern geheugen in me pc prikken, meer is toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
boatfreak schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:44:
Je kan mij niet wijsmaken dat die 512 mb extra er voor de grap op zit. 1 gb is toch altijd beter dan 512 mb van dezelfde geheugensoort?
Ja maar op het moment dat je het verschil tussen 1GB en 2GB videogeheugen gaat merken zul je toch wel wat meer moeten upgraden. Dan kun je nu beter 50 euro minder uitgeven aan iets zinloos ;)

Note de SLi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SLI is niet mogelijk met de P5E he ;)

Maar hahn heeft al een tijd niet in zijn eigen topic gekeken :(

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• private-karel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 22:36
Inderdaad, net wat Reinman zegt !

Ik zou ook voor de Gigabyte X38-DS5 gaan (heb zelf ook zo'n bord) en het is echt zeer goed !
Zeer weinig Vdroop en mega prestaties (bij overclocks enzo...), een aanrader !

Verder zou ik voor de Corsair TWIN2X4096 CL5 gaan, 4GB voor 99 euro's, da's geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:47:
SLI is niet mogelijk met de P5E he ;)
Ja en? Daarom moet dat moederbord toch ook (terug)veranderd worden? ;)
Maar hahn heeft al een tijd niet in zijn eigen topic gekeken :(
So what, er is nog minstens een week tijd. Die gozer schijnt ook een leven te hebben (al geloof ik d'r weinig van :+ ).

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 23-02-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hahn heeft wel in z'n eigen topic gekeken, maar heeft inderdaad niet erg veel tijd. Ik hoop er maandag of dinsdag mee aan de slag te kunnen, uiteraard bedankt voor alle posts tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Wat ik me alleen afvraag, waarom gaan voor de Asus P5E en niet de GigaByte GA-P35-DS3R?
Voor zover ik kan zien verschillen ze zeer weinig, maar is de P35 zo'n 70 euro goedkoper, zover ik kan begrijpen is de P5E alleen beter als je Crossfire gebruikt?

[ Voor 17% gewijzigd door Ammun op 23-02-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 17:08
Het lijkt me verstandiger om bij een systeem van 2000 euro een mobo te kopen die je in de toekomst kan uitbreiden naar 3 grafische kaarten. Eentje met een 780i chipset dus.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
onzichtbaar schreef op zondag 24 februari 2008 @ 00:08:
Het lijkt me verstandiger om bij een systeem van 2000 euro een mobo te kopen die je in de toekomst kan uitbreiden naar 3 grafische kaarten. Eentje met een 780i chipset dus.
1. Uitbreiden met extra videokaarten wordt in de praktijk nauwelijks gedaan, genoeg te vinden waarom.
2. Dan zul je toch 9600GT's of ATI kaarten erin moeten schroeven dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

P35 is een prima moederbord, voor een high end gamesysteem zijn er echter betere opties:
780i (SLI) of X38/X48 (Crossfire). De X38/48 heeft mijn voorkeur, de Intel chipsets zijn bewezen zeer goede (en makkelijke!) overklokkers, daar kan de Nvidia chipset niet aan tippen.

Kom je ook gelijk uit op een crossfire videokaart, SLI werkt immers niet op een Intel chipset.
Met de HD3870 X2 heb je direct al Crossfire, met maar 1 kaart. De keuze is hier dan ook niet moeilijk.

De kast is zeer persoonlijk, de CM690 heeft dan wel meer koelings opties maar de kast is ook nogal fragiel en heeft luidruchtige fans. De Poseidon is degelijker en komt met twee stille fans.
De voorkeur gaat uit naar de Poseidon, al zal de CM690 ook voldoen.

Verder zie ik nog steeds de Zalman de voorkeur genieten boven bijv. de Corsair H620. Terwijl de Corsair toch zeer lovende kritieken heeft, kan er over meepraten, hij doet hier al zo'n driekwart jaar probleem zijn werk, stil en robuust.

Beetje slordig trouwens, zo'n SLI fout in de startpost. Dat zou je niet verwachten van een Uber tweaker :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

lama

[ Voor 98% gewijzigd door Francis op 24-02-2008 11:01 ]

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:18
Als alternatief voor de Sennheiser PC-160: Plantronics .Audio 370

Staat nog niet in de pricewatch maar is in ieder geval verkrijgbaar bij Alternate. Kost ongeveer €50 en komt goed uit de reviews.
While this is an excellent headset, it isn’t quite perfect. At its price range it is probably one of the best however. The sound quality is a bit below that of the high-end headphones such as Sennheiser’s HD555s. They are on par to their PC150/160s, and much more comfortable. FPSLabs
We tested the .Audio 370 within its claimed gaming environment, as well as for more everyday mundane audio applications, including VoIP calls and just listening to music on a variety of devices. From a pure audio standpoint, the headphones gave good but not spectacular quality, which is in line with the asking price of AU$79. CNET
Platronics’ .Audio 370 is een oerdegelijke headset voor een nette prijs. Het geval is een ware eye-catcher (wat mij betreft in positieve zin) en heeft zeker geen last van een kort lontje. De geluidsweergave is prima voor zijn prijsklasse. Kortom: een aanrader, of je nu van plant bent de ruimte in te gaan of niet. Gamez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Laatst online: 25-09 23:26
Misschien een beetje een onorthodox idee, maar het lijkt mij wel leuk om drie keer een SpinPoint F1 van 320GB in Raid 0 te zetten. Per schijf zijn ze stiller, sneller, en ze gebruiken minder stroom. Ook hebben ze maar een platter. Als je er daar dan drie van hebt in Raid 0 heb je ietsje minder schijfruimte en het kost iets meer geld, maar de prestaties zullen wel flink beter zijn.

Edit:
F1 met 320gb zijn er nog niet. Alleen 1TB(met 3x 333gb platters) en 750gb (met 3x 250gb platters).
Schiet niet op dus :>.

[ Voor 15% gewijzigd door Groever op 24-02-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F1 met 320gb zijn er nog niet. Alleen 1TB(met 3x 333gb platters) en 750gb (met 3x 250gb platters).

Deze zijn er wel. Denk dat die een stuk sneller zijn dan de T166's. Denk alleen dat de T166's stiller zijn.
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS
TheZeroorez schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:15:
[...]
Ja en? Daarom moet dat moederbord toch ook (terug)veranderd worden? ;)

[...]
So what, er is nog minstens een week tijd. Die gozer schijnt ook een leven te hebben (al geloof ik d'r weinig van :+ ).
Verander dan de grafische kaarten.

Echt niet :P. Tweakers tweaken toch alleen? :+
TheZeroorez schreef op zondag 24 februari 2008 @ 00:16:
[...]

1. Uitbreiden met extra videokaarten wordt in de praktijk nauwelijks gedaan, genoeg te vinden waarom.
2. Dan zul je toch 9600GT's of ATI kaarten erin moeten schroeven dacht ik.
Ik dacht dat de 9600Gt ook maar 1 sli connector had en dat dus alleen de 8800GTX en ultra en de nieuw aangekondigde 9800GTX 2 sli connectoren hadden.
http://www.slizone.com/object/slizone_3waysli.html

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:20:
[...]

Verander dan de grafische kaarten.
Dat ligt er maar net aan welke combinatie de beste bang for the bucks geeft natuurlijk, én die nieuwe CPU slikt.
Echt niet :P. Tweakers tweaken toch alleen? :+
offtopic:
Ik geloofde het toch al niet zei ik :P
[...]

Ik dacht dat de 9600Gt ook maar 1 sli connector had en dat dus alleen de 8800GTX en ultra en de nieuw aangekondigde 9800GTX 2 sli connectoren hadden.
De 9600GT heeft er inderdaad ook maar één, ik weet niet waarom ik dat geschreven. Die nieuwe inderdaad twee: nieuws: Geforce 9800GTX krijgt ondersteuning voor tri-sli. Van de 8800 heb je volgens mij speciale modellen nodig voor Tri-SLi. Anyway, je hebt er nog relatief weinig aan hoor, de games die met SLi/CF om kunnen gaan worden wel iets meer, maar die met drie kaarten om kunnen gaan zijn toch weer een stuk zeldzamer :P

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 24-02-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat de Gigabyte Poseidon nu nog maar bij 1 winkel te koop is voor 99 euro. Is het dan niet beter om te kiezen voor de Antec nine hundred voor hetzelfde bedrag die ook nog eens veel beter leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 17:08
Ik weet ook niet zeker of het nog zin heeft; zo'n Creative kaart. EAX wordt toch niet meer ondersteund in Vista. Daar bestaat dan weer een programmaatje voor "Alchemy", maar dat is meer een truckje voor het omzetten van bestanden.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
2GB maar? Zeker als er ooit Vista op komt is 2x2Gb het minimum, Vista heeft al 1Gb nodig voorzich zelf.

[ Voor 24% gewijzigd door ErikRo op 26-02-2008 20:08 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
ErikRo schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:08:
2GB maar? Zeker als er ooit Vista op komt is 2x2Gb het minimum, Vista heeft al 1Gb nodig voorzich zelf.
Vista heeft voor zichzelf 512MB nodig, alles wat er meer inzit wordt gebruikt voor het cachen van programma`s. 1GB kan dus prima als je alleen tekstverwerkt, internet en mail verstuurd. Voor spellen kan 2GB genoeg zijn. Maar omdat geheugen tegenwoordig niet meer zo duur is zou ik idd voor 4GB gaan.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 16:16

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mijn ervaring leert dat 1GB ook erg goed gaat :P draai nu vista met 1GB,en kan zelfs nog gamen (NFS:U / C&C3/WiC) al zou 2 GB fijn zijn,maar ga toch mijn hele systeem upgraden na mijn vakantie,dus nu geen nieuw geheugen kopen.vandaar dat ik ook hier meelees :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Niet online
ErikRo schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:08:
Als je goed kijkt zie je dat er 4 gig in zit. Er wordt namelijk 2 keer Corsair TWIN2X2048-6400C4 2GB (2x 1GB) DDR2 geselecteerd wat het totaal dus op 4 gig brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
eekhoorn12 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:50:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat er 4 gig in zit. Er wordt namelijk 2 keer Corsair TWIN2X2048-6400C4 2GB (2x 1GB) DDR2 geselecteerd wat het totaal dus op 4 gig brengt.
Ok ik was al verbaasd, raakte in de war door de 2x1gb.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Na het lezen van way teveel reviews (best lastig, teveel sites die ermee bezig zijn en mekaar lekker tegen spreken) resteren er voor mij eigenlijk 2 vragen:
Wat is eigenlijk beter? een SLI config(2x 880GT) of een dikke ATI 3780 X2 kaart? En als je stabiliteit boven overklokbaarheid kiest, welke mobo voor een dual-core zonder dat het gelijk paar honderd euro kost?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen X2 op een X38-DS4. Goeie chipset en monster van een kaart. Mochten ze de drivers op het gereel krijgen dan zou je later nog een 3870 of een X2 er naast kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-10 09:14
eekhoorn12 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:50:
[...]

er kan dan wel leuk 4gig in zitten, maar je hebt er niets aan zonder 64-bit OS, want hij pakt geen 4gig op 32bit xp/vista of what ever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
funkeey schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:42:
[...]

er kan dan wel leuk 4gig in zitten, maar je hebt er niets aan zonder 64-bit OS, want hij pakt geen 4gig op 32bit xp/vista of what ever
En hier maken de meeste mensen een fout, Vista x64 heeft grotere core bestanden die meer geheugen in gebruik nemen dan de 32 bit versie.

Het voordeel van de circa 550 extra vervalt hierdoor gedeeltelijk. Ruw geschat maak je tussen de 300 a 200 winst.

Ik ga hier uit van de situatie waar 3.5GB wordt gezien.

Met andere woorden 4GB is wel degelijk nuttig onder een 32bit OS. 3x 1GB is meestal geen optie dus 2x2GB is een prima keuze.

Verder heeft een 32bit OS minder problemen met drivers (neem Hauppauge als voorbeeld)

[ Voor 15% gewijzigd door Mentox op 27-02-2008 19:04 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
funkeey schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:42:
[...]

Beter 3.5gb dan 2gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-10 17:30
Ik heb mij nog niet heel erg verdiept in de verschillende fabrikanten maar ik zou wel voor een X38 bijvoorbeeld de Gigabyte GA-X38-DS5, wel een stevige prijs voor het moederbord maar dat moet kunnen in het game systeem.

Ik zou voor de 3870X2 gaan, hoewel de levering daarvan vast bagger is maar gezien het rendement dat behaalt kan worden uit 2 kaarten toch gaan voor ATI voor zover ik weet schalen die beter dan de Nvidia's op het moment. En X38 ondersteunt crossfire(x) dus dat matched :)

Een enkele 3870X2 zou zeker voldoende moeten zijn en daar kan door de echte tweaker (of later) altijd een 3850 of 3870 naast gezet worden.

Ik zou alleen nog niet weten voor wat voor hardeschijven ik zou gaan, maar niet meer die T166's

Ik heb er zelf 4 en ze maken behoorlijk veel lawaai en ik neem aan dat er inmiddels snellere/stillere op de markt te vinden.

Ik heb zelf ook nog een seagate barracuda 10 en die is echt geruisloos en redelijk snel ... een 11 is wellicht nog beter (maar hierin heb ik me niet verdiept)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een seagate barracude 7200.10 en een T166, het liefst verkoop ik mijn seagate omdat die zo ongelovelijk veel lawaai maakt in seek, terwijl mijn t166 fluister stil is. Alles zit in rubberen ophangingen dus tis echt het geluid van de hardeschijf zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:28:
Ik heb ook een seagate barracude 7200.10 en een T166, het liefst verkoop ik mijn seagate omdat die zo ongelovelijk veel lawaai maakt in seek, terwijl mijn t166 fluister stil is. Alles zit in rubberen ophangingen dus tis echt het geluid van de hardeschijf zelf.
Uhm ja dat heb ik ook, ik heb ze beiden in een Antec NSK6000 met van die siliconen dempers onder de hardeschijven, maar het zijn toch echt de T166 die meer geluid maken (het zijn er wel 4 in RAID 0 en dat zal ongetwijfeld veel schelen) maar de barracuda is toch echt wel superstil...mss is ie stuk :P ?

::EDIT::

prijsverlagingen voor ATI :)

[ Voor 3% gewijzigd door StraightOn.NL op 27-02-2008 22:27 ]

Verwijderd

Nee hoor die barracuda is gewoon goed. De meeste mensen vinden de T166 stiller, mischien moet je ze maar es een op een vergelijken kwa geluid in seek dan zal je het verschil wel merken.

Wel ben ik het er mee eens de 7200.11 nemen omdat die gewoon een heel stuk sneller is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 10:16 ]

• Zyphrax
  • Laatst online: 04-04-2023
Videokaart: Sapphire Radeon 3870 X2 :Y (levering is volgens mij prima)
Geheugen: 2GB? Waarom geen 4GB? (toch niet duur)
Kast: Iets anders dan Gigabyte Poseidon (al een tijd erg slecht leverbaar)

[ Voor 74% gewijzigd door Zyphrax op 28-02-2008 17:03 ]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• StraightOn.NL
Zyphrax schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:56:
Videokaart: Sapphire Radeon 3870 X2 :Y (levering is volgens mij prima)
Geheugen: 2GB? Waarom geen 4GB? (toch niet duur)
Kast: Iets anders dan Gigabyte Poseidon (al een tijd erg slecht leverbaar)
Ben het met je eens :) heb het even getest hij maakt toch wel geluid idd, dan...maar in idle en spinup is hij een stuk stiller dan de t166 en daar was ik even van uitgegaan...de t166 maakt dan constant een soort hoge zoem, alsof gas lekt ofzo :P

als ie druk bezig is maakt de barracuda hij idd wel meer geluid :)

@hierboven...

wat is dat toch met die 2GB geheugen...ff goed kijken...er staat duidelijk 2 x een kit van 2x1GB dus 4GB in totaal

Je bent nu al de derde die het opmerkt :P maar het staat er toch echt hoor ;)

check ook nog eens http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3235&p=2

over de 9600 vs 3870x2 maar er staat ook ergens nog een review over de schaalvoordelen in crossfire en het rendement daarvan was met 2 keer een 3870x2 in de meeste games 180% iets waar SLI echt niet aan kan tippen

[ Voor 14% gewijzigd door StraightOn.NL op 28-02-2008 17:13 ]

• Zyphrax
StraightOn.NL schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:06:
[...]
wat is dat toch met die 2GB geheugen...ff goed kijken...er staat duidelijk 2 x een kit van 2x1GB dus 4GB in totaal

Je bent nu al de derde die het opmerkt :P maar het staat er toch echt hoor ;)

check ook nog eens http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3235&p=2

over de 9600 vs 3870x2 maar er staat ook ergens nog een review over de schaalvoordelen in crossfire en het rendement daarvan was met 2 keer een 3870x2 in de meeste games 180% iets waar SLI echt niet aan kan tippen
Je hebt helemaal gelijk qua geheugen. Meteen een tweede vraag dan, waarom niet gewoon 2x 2GB?

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:06:
[...]

Ben het met je eens :) heb het even getest hij maakt toch wel geluid idd, dan...maar in idle en spinup is hij een stuk stiller dan de t166 en daar was ik even van uitgegaan...de t166 maakt dan constant een soort hoge zoem, alsof gas lekt ofzo :P

als ie druk bezig is maakt de barracuda hij idd wel meer geluid :)
Ik hoor alleen het vrolijk suisen van mijn fans. Tis niet meer geworden na dat ik de T166 er in heb gezet. Die was bij mij pas later.

• StraightOn.NL
Ik heb er wel 4 die synchroon lopen in RAID0 :) en ik hoor ze ook niet boven de fans die rustig op 800-900 rpm draaien, maar als jeje oor tegen het bracket legt...dan hoor je het :P

Maar het hele punt was ook niet de stilte eigenlijk, wantja een game systeem zal nooit superstil zijn het ging me meer om de snelheid van de schijven

• StraightOn.NL
Zyphrax schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:19:
[...]

Je hebt helemaal gelijk qua geheugen. Meteen een tweede vraag dan, waarom niet gewoon 2x 2GB?
Tja weet ik ook niet, maar als ik even snel in de pricewatch kijk dan zie ik 2GB modules met minstens 4-4-4-12 latenties een stuk schaarser zijn dan gewoon 4x 1GB

Maar verder is het in princiepe natuurlijk misschien wel verstandig om te gaan voor 2x 2GB dan kan je er later altijd nog meer bij zetten en de prijzen zijn na genoeg hetzelfde

OZC heeft wel leuk 2GB geheugen, maar ik ben eigenlijk toch fan van Corsair en Kingston HyperX vanwege warmte en stabiliteit (maar dat is alleen uit eigen ervaring)

• kikkervis
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 16:20
Voor het multie media systeem wordt als kast een Antec Sonata Plus 550 gekozen. Uit de testen blijkt dat de voeding van deze kast het volhoud tot 650W.

Kast heeft ruim voldoende uitbreidingsmogelijkheden, is echt geweldig stil. De combinatie van kast en voeding is uiteindelijk nog goedkoper ook.

Je kan er twee 92mm koelers bij plaatsen. Ik heb de standaard koeler nog vervangen door een Noctua NF-S12-1200 is veel stiller en levert meer lucht.

Dus mijn advies: Gebruik een andere kast pas de koeling wat aan, en voor minder geld heb je niet alleen een snel maar ook een compleet stil systeem.

Edit:
Waarom dit dure geheugen? Uit alle testen komt naar voren dat de geheugen snelheid bij een core 2 amper invloed heeft. Beter om 8GB te gebruiken. Vista voelt zich daar echt geweldig bij

[ Voor 13% gewijzigd door kikkervis op 28-02-2008 22:37 ]

Verwijderd

Liever een kast met meer watt voor X2's in Crossfire en met een nog betere airflow die nog stiller is. Liever 120mm fans dan 92mm. Je wilt niet de hele tijd op peak lopen en daarom is het ook totaal niet interessant wat de peak wattage is.

Duur geheugen omdat je wil overclocken? Niet het geheugen maar de FSB? De E8400 komt echt een heel eind en dan heb je geheugen nodig wat boven 800mhz kan lopen zodat het 1:1 met je FSB blijft.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:44:
Liever een kast met meer watt voor X2's in Crossfire en met een nog betere airflow die nog stiller is. Liever 120mm fans dan 92mm. Je wilt niet de hele tijd op peak lopen en daarom is het ook totaal niet interessant wat de peak wattage is.

Duur geheugen omdat je wil overclocken? Niet het geheugen maar de FSB? De E8400 komt echt een heel eind en dan heb je geheugen nodig wat boven 800mhz kan lopen zodat het 1:1 met je FSB blijft.
Gigabyte ODIN GT (800W) is misschien een leuke PSU dan?
Heeft nog een paar extra temperatuur sensors en je kunt je verbruik ermee meten.
Qualitatief ook een prima voeding lijkt me, misschien net een beetje duur.

[ Voor 15% gewijzigd door Zyphrax op 29-02-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft een kwestie van smaak, maar de nieuwe Poseidon 310 is wel erg veel mooier (Alienware achtig) en ik heb mij laten vertellen dat de airflow geoptimaliseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De E8500 presteerd toch beter dan de E8400 ?

GF8800GT in SLI is volgens mij op dit moment nog de beste keus voor de graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:25:
166MHz meer voor €70 meer...

Inmiddels heb ik de BBG al afgerond en heb ik heel veel aan jullie input gehad, wederom bedankt voor alle replies _o_ Jullie zullen het eindresultaat binnenkort tegemoet kunnen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:25:

GF8800GT in SLI is volgens mij op dit moment nog de beste keus voor de graphics
Ja, maar zoals hahn zegt kost het 70 euro meer voor 166mhz... Dat is prijstechnisch niet interessant.

Crossfire schaald beter dan SLI. Verder zou je, als de drivers verbeteren, 2x een HD3870X2 in crossfire kunnen zetten voor quad crossfire. Verder zijn de moederborden met een intel chipset gewoon beter dan die met een nvidia chipset. De 780i word erg heet en verbruik aardig wat. Conclusie. X2 is op dit moment de betere keus voor graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:49:
[...]
166MHz meer voor €70 meer...

Inmiddels heb ik de BBG al afgerond en heb ik heel veel aan jullie input gehad, wederom bedankt voor alle replies _o_ Jullie zullen het eindresultaat binnenkort tegemoet kunnen zien :)
Dit is iig een zwaar onnodige suggestie, maar zou het niet wat zijn om ook de thermische pasta in de BBG op te nemen?
Want dat spul dat bijvoorbeeld standaard bij de Scythe Infinity/Mugen zit vertouw ik niet. Dan lijkt Tuniq TX-2 erbij heel goed spul. Het presteert zelfs beter dan Artic Silver 5 en Ceramique. Want er zullen ook mensen naar de BBG kijken die niets van deze dingen afweten, laat staan dat ze overwegen niet het std spul te gebruiken.

http://www.tuniq.com.tw/accessories/tx2.html
http://www.madshrimps.be/...&artpage=2953&articID=635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de hier stond spam kun je ook bij en hier ook terecht ^^

[ Voor 56% gewijzigd door Turkish op 05-03-2008 11:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn tweakers zelf voor? Met een systeem wat er niet eens op lijkt?! ERG slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Laatst online: 18-11-2024
1. e8200 processor in een game PC?
2. Systeem is niet op vooraad
3. Reclame op tweakers ?

Overigens wanneer wordt de BB gepost kan niet echt wachten :P

[ Voor 29% gewijzigd door MorDrakka op 03-03-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
MorDrakka schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:21:
1. e8200 processor in een game PC?
Wat is daar mis mee?
2. Systeem is niet op vooraad
Waar niet? Als het goed is is elk onderdeel wel ergens te krijgen.
3. Reclame op tweakers ?
Reclame op tweakers ja, zie je die banners niet?
Reclame voor shops maken ze niet met de BBG trouwens, en reclame voor producten valt ook wel mee hoor; het is een objectieve samenstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Psst, TheZeroorez, hij heeft het over het systeem van EMPC waar nepeta nigra het over heeft een paar posts geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets, maar het lijkt dan niet op het tweakers systeem, welke een E8400 heeft. Verder staat het wel in de titel, maar in de lijst staat wel 8400. Wel in die van januarie... Go figure...
[...]
Waar niet? Als het goed is is elk onderdeel wel ergens te krijgen.
Bij EMPC?
[...]
Reclame op tweakers ja, zie je die banners niet?
Reclame voor shops maken ze niet met de BBG trouwens, en reclame voor producten valt ook wel mee hoor; het is een objectieve samenstelling.
Ik vind het gewoon slecht dat ze er mee adverteren maar totaal iets anders leveren, beetje goeie naam van tweakers bezoedelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
wanneer komt de bbg eindelijk online zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:36:
wanneer komt de bbg eindelijk online zeg :P
QFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een vraagje ik wil zelf een game systeem bouwen maar ik weet niet welke voeding ik moet hebben.

Specs :
1x AMD Phenom x4 9500
1x Gigabyte GA-MA770-DS3
1x 2GB DDR2-1066
1x Hardeschijf die in me oude pc zit
1x Realtek HD AudioKaart
1x NEC DVD-RW ND-3570A DvdBrander/Lezer
1x GeForce 8800GT VideoKaart

(nog iets vergeten? 8)7 )

Modbreak:Gaarne dit laten
zie ook Computer in elkaar zetten

[ Voor 12% gewijzigd door Turkish op 05-03-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBG topics zijn niet bedoeld voor dit soort vragen.

(Waarom een losse kaart terwijl je ook een redelijke onboard geluid hebt? Kijk eens naar deze Coolermaster. Verder ziet het er uit alsof je een gamesysteem wil maken en daar heb je niets aan een laag geclockte quadcore)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ten eerste is dit topic hier inderdaad totaal niet voor bedoeld, ten tweede moet je sowieso zelf je systeem samen (kunnen) stellen en ten derde is er zelfs een apart topic voor je vraag: Welke voeding heb ik nodig? Deel 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn, zou je de bbg die het (wss) gaat worden kunnen posten? Voor de overzichtelijkheid :> O+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 16:37 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen (zie Zie CSL Beleid#welke) maar is ontworpen om de BBG van deze maand ter discussie te stellen.