[BBG] High-end gamesysteem maart 2008

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hoe vaak krijgen we de discussie nog over de geluidskaart 8)7

Kunnen sommige vragen niet voorkomen worden ? De geluidskaart klinkt nog steeds vele malen beter dan welk onboard spul ook (een uitzondering daargelaten), zeker met goede speakers erachter hoor je het verschil zeer goed!

Wie het niet hoort, heeft slechte speakers of mankeert iets aan zijn oren.
Waarom zou je genoegen moeten nemen met redelijk geluid van een highend game pc :?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. Dat is geen reactie op de BBG maar op zijn samenstelling.

(Gezien er dit staat:
1x Realtek HD AudioKaart)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen nVidia chipset? dat is qua performance toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hier boven:

Bron? Dit is gewoon een claim in de verte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10

JanvD

Portretfotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:59:
Waarom geen nVidia chipset? dat is qua performance toch beter?
omdat nVidia geen crossfire ondersteund....

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-10 17:30
Tadaaaa dit is hem dan volgens tweakers.net...en exact zoals ik het systeem op dit moment zou samenstellen! Goed werk _/-\o_

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P182 (ATX, Geen PSU, Zwart)€ 111,95€ 111,95
1Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0, Zwart)€ 7,63€ 7,63
1Club3D HD 3870 X2€ 346,-€ 346,-
1Creative X-Fi XtremeMusic€ 61,85€ 61,85
1Gigabyte GA-X38-DS5€ 173,04€ 173,04
1HP Pavilion W2207h€ 309,95€ 309,95
1Intel Core 2 Duo E8400€ 164,-€ 164,-
1Lite-On LH-20A1S€ 20,58€ 20,58
1Logitech G15 Keyboard€ 68,90€ 68,90
1Logitech G51€ 126,-€ 126,-
1Logitech MX518 Optical Mouse (USB)€ 33,-€ 33,-
1OCZ OCZ2RPR800C44GK 4GB (2x 2GB) DDR2€ 93,80€ 93,80
2Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 100,-€ 200,-
1Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2)€ 35,-€ 35,-
1Sennheiser PC-150 (Stereo, 3.5mm)€ 60,50€ 60,50
1Steelpad Qck€ 7,49€ 7,49
1Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe))€ 90,95€ 90,95
ImporterenTotaal€ 1.910,64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Doe het dan meteen zo, dan zie je ook de onderbouwingen /etc.: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn, bedankt voor de samenstelling van een interessant game systeem! :)

Ik heb echter nog wel een vraagje. Ik zelf ben niet de persoon, om een dergelijk systeem zelf in elkaar te zetten. Bij de koop van mijn laatste PC (2 jaar terug) heb ik Tweakers advies ter hand genomen en een PC winkel ingestapt. Aan de hand van de Tweakers samenstelling heb ik gepoogd het systeem te laten bouwen.

Als ik echter om me heen kijk, vrees ik dat de voorgestelde samenstelling niet via de toenmalige shop gebouwd kan worden (hebben de onderdelen niet). Kan mij iemand een tip geven waar ik een dergelijk Tweakers PC kan laten samenstellen? Belangrijk is hierbij dat ik op het systeem garantie kan krijgen (en het systeem dus niet door een individu wordt samengesteld).

Misschien niet helemaal de vraag die binnen dit onderwerp hoort, maar er voor mij iig wel aan gerelateerd is.

Anyway, dank voor jullie tips.

Groet,

Flurble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij azerty samenstellen en dan systeem montage er bij nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je suggestie, ik zal het eens bekijken :)

Heb ook nog CompTech World als suggestie gekregen.

Flurble

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik jullie was zou ik voor de volgende BBG wel op zoek gaan naar een wat stillere PSU. Ik heb ook de Zalman 600-HP maar hij maakt toch wat teveel lawaai naar mijn mening :'(

En toch jammer dat er bij de monitor nog steeds niet naar de LG L227WT gekeken word welke qua specificaties nog altijd beter is dan de HP en de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:47
Geluidproductie doet er vrij weinig toe als je een spel aan het spelen bent met het geluid aan ;) En specificaties zijn leuk en aardig, maar als de kleuren van de HP beduidend beter zijn dan die van andere monitoren, dan staat die 2ms van de LG heel cool, maar gaan we toch voor de HP.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10 16:25
barcawinner schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:40:
Als ik jullie was zou ik voor de volgende BBG wel op zoek gaan naar een wat stillere PSU. Ik heb ook de Zalman 600-HP maar hij maakt toch wat teveel lawaai naar mijn mening :'(

En toch jammer dat er bij de monitor nog steeds niet naar de LG L227WT gekeken word welke qua specificaties nog altijd beter is dan de HP en de Samsung.
De echte tweaker die wel stil wil gaat natuurlijk wel ff rondkijken naar PSU tests en kan zelf wel wat uitzoeken. Ik zelf ben erg tevreden met mijn corsair 620 watt voeding welke ook erg goed uit de tests naar voren komt.

Ik zou bij het high-end gaming systeem graag een 24" scherm zien. Dat gamed echt heerlijk en is tenminste ook high-end en de 1920x1200 resolutie is best aan te sturen met dit systeem. Daarnaast is z'n TN scherm lang niet zo mooi qua kleuren en al lang niet meer nodig voor de response time imo. (tevens kun je op z'n 24" heerlijk een filmpje kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ik had al een reactie geplaatst, maar in het verkeerde topic
:)
ixl85 in "Best Buy Guide: editie maart 2008 - High..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan dit systeem te bstellen echter het geheugen is niet bschikbaar waar ik het wil bestellen. Welk RAM geheugen is vergelijkbaar met wat jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hahn schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:46:
Geluidproductie doet er vrij weinig toe als je een spel aan het spelen bent met het geluid aan ;) En specificaties zijn leuk en aardig, maar als de kleuren van de HP beduidend beter zijn dan die van andere monitoren, dan staat die 2ms van de LG heel cool, maar gaan we toch voor de HP.
Ja want een gamer speelt natuurlijk 24/7 spelletjes. |:(

Als je een spel aan het spelen bent wil je ook niet de reflectie van jezelf in je beeldscherm zien. En blijkbaar heb jij de LG L227WT nog nooit in levende lijve aanschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ach ja, en een andere gamer houdt misschien ook wel van wat photoshoppen en wat renderen, moeten we daar dan ook meteen rekening mee gaan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
TheZeroorez schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:17:
Ach ja, en een andere gamer houdt misschien ook wel van wat photoshoppen en wat renderen, moeten we daar dan ook meteen rekening mee gaan houden?
Nee maar als een net zo goede of betere voeding net zo duur is... is dat de betere optie.
We helpen met zn alle hoor... sowieso goed dat de BBG er is!!!
Samen naar een betere toekomst ;) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10

JanvD

Portretfotograaf

barcawinner schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:32:
[...]

Als je een spel aan het spelen bent wil je ook niet de reflectie van jezelf in je beeldscherm zien. En blijkbaar heb jij de LG L227WT nog nooit in levende lijve aanschouwd.
blijkbaar heb jij de w2207h nog niet uitgebreid bekeken. Ik zit er nu momenteel voor en ik zie mijzelf echt niet weerspiegelen. Het is een prachtige monitor, mooie kleuren en de klachten over weerspiegeling zijn verwaarloosbaar. Het enige moment dat ik last heb van weerspiegeling is als de zon schijnt bij een strakblauwe lucht en het direct in de monitor schijnt. En dat laat ik uiteraard niet gebeuren.

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dit wel een BGG vinden. Zo zou ik hem nu bouwen.
Moederbord:
Asus P5E3 Deluxe
Proccesor:
Intel E8400 Wolfdale
Videokaart:
1x Asus EAH3870/G/HTDI
of toch de Asus EN8800GT???

Geheugen:
OCZ Platinum 2 GB DDR3-1333 Kit=2x1GB
Harddisk:
2x 500GB Samsung SpinPoint T166 Raid 0
Behuizing
Antec sonata plus (550W)
DVD
ASUS DRW-2014L1
Monitor
HP w2207h 22" Widescreen flat panel HTDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDR3 want? Alles boven je FSB snelheid merk je NAUWLIJKS iets van. Dus betaal je dik geld voor snelheid wat je niet merkt.

Verder is een X2 veel sneller dan een HD3870 of een GT.
Is deze behuizing een stuk stiller.
Heeft de Gigabyte X38 serie minder last van vdrops.

Conclusie: De BBG is beter en sneller dan wat jij voorsteld.

En waarom kies je bij alles voor Asus, alsof dat het beste merk is in de wereld. 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
barcawinner schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:32:
[...]

Dit systeem is bedoeld voor de gamer en daarom gaan we geen compromissen sluiten voor het geval mensen een keertje niet gamen, want dan moeten ze niet bij dit systeem zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Likwit_Snake
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-08 11:55
Ik had even een vraagje:
bij heel veel webshops zijn:
Moederbord: Gigabyte GA-X38-DS5
en
Processor: Intel Core 2 Duo E8400

heel slecht leverbaar. Zijn hier enkele goede (eventueel iets duurdere) alternatieven voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X38-DS4, X38-DQ6... Voor de E8400's zijn er niet echt alternatieven. Een E6850 maybe. Maar die is niet 45nm en mist de tweaks van de nieuwe E8 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een e8500? Die moet wel wat minder populair zijn omdat het duurder is maar niet echt veel beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Had een aantal Watt vraag maar niet bedoelt voor dit topic :)

[ Voor 80% gewijzigd door FRoSTy op 16-03-2008 17:09 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.

Waarom een moederbord met een Crossfire chiptset als je er een NVIDIA kaart inzet?
Is het niet beter/sneller als je een NVIDIA chipset neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Heb je uberhaupt verder gekeken dan de startpost :? In de uiteindelijke BBG staat toch echt een ATi-videokaart hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:03:
Heb je uberhaupt verder gekeken dan de startpost :? In de uiteindelijke BBG staat toch echt een ATi-videokaart hoor.
Je hebt gelijk.
My bad... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-10 14:14
Is het ook mogelijk de Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) op het moederbord van dit high end systeem te plaatsen i.p.v. de Scythe Infinity SCINF-1000?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-10 20:56

Thandor

SilverStreak

hannoszw, heb je ook geprobeerd om zélf het antwoord te vinden? :) Als ik met Google zoek kom ik al vlot deze pagina tegen waar iemand in een signature wat specificaties heeft staan. Die quote ik even:
Gigabyte GA-X38-GS5 + Q6600 Core2 Quad @ 2.6Ghz. Arctic Cooler Freezer 7 Pro.
'GS5' moet ongetwijfeld 'DS5' zijn en het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat iemand een systeem in de signature plaatst waarvan de onderdelen niet passen :z.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:54

Nokian95dude

I'll be back!!

Ik wil ongeveer hetzelfde systeem bestellen maar wat ik me afvroeg is waar je de prijzen vandaan haalt. Zijn dat de prijzen van waar elk afzonderlijk component t goedkoopst te krijgen is (dus ws bij verschillende shops)? Of Is dit gewoon een overzicht van prijzen waar zijn systeem samen te stellen is bij een gemiddelde shop?

Ik voer voor mezelf wat wijzigingen door namelijk en prijzen kunnen ongelooflijk belangrijk zijn omdat je op bepaalde dingen kunt besparen (want heb bepaalde dingen al) en voor t vrijgekomen geld wat ik daarmee bespaar kan ik misschien een nog iets uitgebreider/geavanceerder systeem neerzetten.

Ik weet dat de prijzen per dag kunnen schommelen maar is wel handig om te weten dat dit zeker niet de duurste prijzen zijn want ik weet ook dat er tussen shops onderling erg veel verschil kan zitten qua prijs!

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het wordt gebaseerd op de prijzen van verschillende onderdelen bij verschillende winkels, klik hier om het in je 'winkelmand' te plaatsen en te kunnen zien waar je wat dan kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-01-2022

lil

Als ik het High-end gamesysteem wil kopen kan ik dan beter nog een dik maandje wachten of maakt dit niet zoveel verschil uit.

Ik bedoel... er komt elke maand weer wat nieuws uit wat weer beter is.

Jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
lil schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:36:
Ik bedoel... er komt elke maand weer wat nieuws uit wat weer beter is.
Precies, dat blijf je altijd houden. Soms zijn de nieuwe dingen wat 'extremer' beter dan andere keren, bij een release van de C2D of DX10 kaarten was dat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lil

lil

TheZeroorez schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:39:
[...]
Precies, dat blijf je altijd houden. Soms zijn de nieuwe dingen wat 'extremer' beter dan andere keren, bij een release van de C2D of DX10 kaarten was dat bijvoorbeeld.
staan er voor volgende maand zulke extremere dingen gepland of kan ik ook nu gewoon tot koop overgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lil schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:07:
[...]

staan er voor volgende maand zulke extremere dingen gepland of kan ik ook nu gewoon tot koop overgaan?
Er staan absoluut geen extreme dingen gepland. (wat de proccessor en graka betreft)

De 9xxx serie grakas is gewoon meer van hetzelfde. ..

En ik denk niet dat er snel iets beters dan de E8400 uitkomt... Misschien de 45 nm quad cores.. maar daar zou je zelf naar moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lil

lil

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:50:
[...]

Er staan absoluut geen extreme dingen gepland. (wat de proccessor en graka betreft)

De 9xxx serie grakas is gewoon meer van hetzelfde. ..

En ik denk niet dat er snel iets beters dan de E8400 uitkomt... Misschien de 45 nm quad cores.. maar daar zou je zelf naar moeten kijken.
is het de moeite waard om op de quad cores te wachten of hebben die nog geen toegevoegde waarde voor games ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt aan de game... Ondersteuning word wel steeds beter, maar er zijn genoeg discussies hier over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met de volgende vraag en ik kon het antwoord niet direct ergens terug vinden.
Is een 2x HD3870 in crossfire net zo snel als de HD3870X2?
Dit zou namelijk voor mij betekenen dat ik biede HD3870 met passieve koeling kan uitvoeren.

Ik wil namelijk een zo stil mogelijk systeem.

Huidige Config
ASUS P5E3 Deluxe
E8400
Kinsgton 2GB 1066MHZ DDR3
Ati Club Radeon X300se ;P
Zalman ZM600HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10 14:27
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:09:
Ik zit met de volgende vraag en ik kon het antwoord niet direct ergens terug vinden.
Is een 2x HD3870 in crossfire net zo snel als de HD3870X2?
Dit zou namelijk voor mij betekenen dat ik biede HD3870 met passieve koeling kan uitvoeren.

Ik wil namelijk een zo stil mogelijk systeem.

Huidige Config
ASUS P5E3 Deluxe
E8400
Kinsgton 2GB 1066MHZ DDR3
Ati Club Radeon X300se ;P
Zalman ZM600HP
Ik zou gaan voor 2 passieve HD3870's in Crossfire als het doel is om het systeem zo stil mogelijk te maken. Zorg dan wel voor een goede airflow in de kast, want passieve videokaarten worden nogal snel heet! Het verschil in prestaties is marginaal, maar de prijs is ook net iets lager.
Hieronder de conlcusie van een HD3870X2 review die de vergelijking maakt met 2 HD3870's in Crossfire.
The HD3870 X2 provides overall better performance than a pair of standard HD3870 cards in all of the games we benchmarked the two against one another. There isn’t too much of a difference between the two but it seems like having two chips on one card with a PLX bridge is a bit more efficient than having two cards on two slots connected by a Crossfire bridge. Even though the HD3870 X2 looks to be a bit more expensive than a pair of individual HD3870 512MB cards it has the benefit of using only one PCI-E slot and offering better overall performance.

HardwareCanucks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l1m1t schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:28:
[...]

Ik zou gaan voor 2 passieve HD3870's in Crossfire als het doel is om het systeem zo stil mogelijk te maken. Zorg dan wel voor een goede airflow in de kast, want passieve videokaarten worden nogal snel heet! Het verschil in prestaties is marginaal, maar de prijs is ook net iets lager.
Hieronder de conlcusie van een HD3870X2 review die de vergelijking maakt met 2 HD3870's in Crossfire.

[...]
Bedankt voor je reactie! Ik heb gisteren dus 2 sapphire HD3870 ultimate besteld!
Krijg ze vandaag binnen :9 De pc gaat dienen als HTPC waarop ik moet kunnen gamen. Vandaar de stilte! :+
Ik hoop alleen dat me voeding dit gaat trekken. O-)

Nieuwe Config
ASUS P5E3 Deluxe
Intel E8400
OCZ 2 GB DDR3-1333 Kit
2x Sapphire HD3870 Ultimate
Samsung SpinPoint F1
Hauppauge WinTV PVR 150
Zalman ZM600HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb de 2x sapphire kaarten binnen alleen zit ik met het volgende probleem! De kaarten passen niet boven elkaar in slot 1 en 2, kan je uberhaubt de kaarten in slot 1 en 3 doen?
En bestaan er langere crossfire bridges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
Als ik toch liever een NVIDIA kaart wil ten opzichte van de radeons dan zit ik aan een ander mobo vast. Nou had ik gister even lopen zoeken en in de BBG van januari wordt er een mobo gebruikt met een 680I chipset die inmiddels opgevolgd is door de 780I en nu zelfs de 790I. Die laatste schijnt wel een verbetering te zijn (780i alleen een opgevoerde 680i?) maar er zijn maar 2 mobo's met die chipset volgens de pricewatch?

Is het het waard om voor de striker II te gaan met die 790i chipset?
Systeem wat ik in gedachten heb: BBG systeem met 9800X2 en dus die strikerII als mobo.
Algemeen: Past dat op elkaar? Denk het wel maar wil het graag zeker weten.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook dit bord laten. Hier past gewoon een 9800X2 op. Alleen geen 2x een 9800X2 in SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Lord_T schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:20:
Als ik toch liever een NVIDIA kaart wil ten opzichte van de radeons dan zit ik aan een ander mobo vast. Nou had ik gister even lopen zoeken en in de BBG van januari wordt er een mobo gebruikt met een 680I chipset die inmiddels opgevolgd is door de 780I en nu zelfs de 790I. Die laatste schijnt wel een verbetering te zijn (780i alleen een opgevoerde 680i?) maar er zijn maar 2 mobo's met die chipset volgens de pricewatch?

Is het het waard om voor de striker II te gaan met die 790i chipset?
Systeem wat ik in gedachten heb: BBG systeem met 9800X2 en dus die strikerII als mobo.
Algemeen: Past dat op elkaar? Denk het wel maar wil het graag zeker weten.
misschien de Asus Rampage Formula?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-10 17:30
Wanneer beginnen we eigenlijk aan de BBG van Mei :D ?!

[ Voor 4% gewijzigd door StraightOn.NL op 16-04-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Even een kort vraagje: de BBG op de frontpage komt niet helemaal overeen met die in de topicstart staat helaas, dit is voor mensen zoals mij die niet weten welk mobo bij welke videokaart hoort nogal verwarrend :D

Ik ga binnenkort een nieuwe machine aanschaffen, en wil voor de 8800GT gaan, en deze later eventueel uitbreiden met een tweelingbroertje. Ik neem aan dat ik dan niet de Gigabyte GA-X38-DS5 moet nemen maar de in de eerste post genoemde Asus?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet naar de topic start kijken, maar alleen naar de BBG op de site. Verder zul je gewoon het hele topic moeten door bladeren waarom er keuzes zijn gemaakt en gewijzigd zijn tenopzichte van het systeem in de TS.

Verder nee, want dat is ook een X38 bord. Je wilt dan een 790i chipset hebben (de 780i perfomance vind ik erg tegen vallen)

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/asuss2e_040208122318/16791.png

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Bedankt. Ik heb me een beetje ingelezen in het SLI vs CF verhaal, en zit er nu aan te denken toch maar voor een Ati / CF opstelling te gaan, omdat de keuze als je perse voor een nVidia chipset meot gaan behoorlijk beperkt is. Sowieso is het de bedoeling in eerste instantie voor 1 enkele kaart te gaan welke ik dan later nog een keer uit kan breiden, en daar voldoet een X38/48 kaart volgens mij prima.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je voor CF gaat dan is een X38/X48 zeker aan te raden. P35 cf leverd op een slot maar 4x terwijl x38/x48 2x 16 leveren. Een HD3870 leverd een goeie prijs prestatie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lil

lil

StraightOn.NL schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:28:
Wanneer beginnen we eigenlijk aan de BBG van Mei :D ?!
idd lijkt me goed plan. K heb plannen om deze dan te gaan kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Zie topicwaarschuwing :). Dit topic is niet gemaakt om even een lijstje met onderdelen te valideren.

[ Voor 86% gewijzigd door Thandor op 24-04-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok kennelijk mag dat dus niet.

Ik heb dus nu wat samengesteld aan de hand van de BBG en de replys. Maar is er ergens waar ik mijn systeem dan wel mag valideren. Zou toch fijn om van de brok ervaring van de mensen hier gebruik te mogen maken?

gr Kruz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Niet hier in ieder geval.

Wat is er nu anders in CSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Waar blijft het high-end gamesysteem mei 2008? over 5 dagen is het al mei....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Excuses, zoals gewoonlijk kwam ik weer een beetje tijd tekort, maar hier is ie dan: [BBG] High-end gamesysteem mei 2008

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen (zie Zie CSL Beleid#welke) maar is ontworpen om de BBG van deze maand ter discussie te stellen.