Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
(Gezien er dit staat:
1x Realtek HD AudioKaart)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 08:41 ]
omdat nVidia geen crossfire ondersteund....Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:59:
Waarom geen nVidia chipset? dat is qua performance toch beter?
www.janvandoornik.nl
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Performance One P182 (ATX, Geen PSU, Zwart) | € 111,95 | € 111,95 |
1 | Apacer Embedded Card Reader 15 in 1 (USB 2.0, Zwart) | € 7,63 | € 7,63 |
1 | Club3D HD 3870 X2 | € 346,- | € 346,- |
1 | Creative X-Fi XtremeMusic | € 61,85 | € 61,85 |
1 | Gigabyte GA-X38-DS5 | € 173,04 | € 173,04 |
1 | HP Pavilion W2207h | € 309,95 | € 309,95 |
1 | Intel Core 2 Duo E8400 | € 164,- | € 164,- |
1 | Lite-On LH-20A1S | € 20,58 | € 20,58 |
1 | Logitech G15 Keyboard | € 68,90 | € 68,90 |
1 | Logitech G51 | € 126,- | € 126,- |
1 | Logitech MX518 Optical Mouse (USB) | € 33,- | € 33,- |
1 | OCZ OCZ2RPR800C44GK 4GB (2x 2GB) DDR2 | € 93,80 | € 93,80 |
2 | Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB | € 100,- | € 200,- |
1 | Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2) | € 35,- | € 35,- |
1 | Sennheiser PC-150 (Stereo, 3.5mm) | € 60,50 | € 60,50 |
1 | Steelpad Qck | € 7,49 | € 7,49 |
1 | Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe)) | € 90,95 | € 90,95 |
Importeren | Totaal | € 1.910,64 |
Verwijderd
Ik heb echter nog wel een vraagje. Ik zelf ben niet de persoon, om een dergelijk systeem zelf in elkaar te zetten. Bij de koop van mijn laatste PC (2 jaar terug) heb ik Tweakers advies ter hand genomen en een PC winkel ingestapt. Aan de hand van de Tweakers samenstelling heb ik gepoogd het systeem te laten bouwen.
Als ik echter om me heen kijk, vrees ik dat de voorgestelde samenstelling niet via de toenmalige shop gebouwd kan worden (hebben de onderdelen niet). Kan mij iemand een tip geven waar ik een dergelijk Tweakers PC kan laten samenstellen? Belangrijk is hierbij dat ik op het systeem garantie kan krijgen (en het systeem dus niet door een individu wordt samengesteld).
Misschien niet helemaal de vraag die binnen dit onderwerp hoort, maar er voor mij iig wel aan gerelateerd is.
Anyway, dank voor jullie tips.
Groet,
Flurble
Verwijderd
Heb ook nog CompTech World als suggestie gekregen.
Flurble
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 18:00 ]
En toch jammer dat er bij de monitor nog steeds niet naar de LG L227WT gekeken word welke qua specificaties nog altijd beter is dan de HP en de Samsung.
The devil is in the details.
De echte tweaker die wel stil wil gaat natuurlijk wel ff rondkijken naar PSU tests en kan zelf wel wat uitzoeken. Ik zelf ben erg tevreden met mijn corsair 620 watt voeding welke ook erg goed uit de tests naar voren komt.barcawinner schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:40:
Als ik jullie was zou ik voor de volgende BBG wel op zoek gaan naar een wat stillere PSU. Ik heb ook de Zalman 600-HP maar hij maakt toch wat teveel lawaai naar mijn mening![]()
En toch jammer dat er bij de monitor nog steeds niet naar de LG L227WT gekeken word welke qua specificaties nog altijd beter is dan de HP en de Samsung.
Ik zou bij het high-end gaming systeem graag een 24" scherm zien. Dat gamed echt heerlijk en is tenminste ook high-end en de 1920x1200 resolutie is best aan te sturen met dit systeem. Daarnaast is z'n TN scherm lang niet zo mooi qua kleuren en al lang niet meer nodig voor de response time imo. (tevens kun je op z'n 24" heerlijk een filmpje kijken)
ixl85 in "Best Buy Guide: editie maart 2008 - High..."
Verwijderd
Ja want een gamer speelt natuurlijk 24/7 spelletjes.Hahn schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 12:46:
Geluidproductie doet er vrij weinig toe als je een spel aan het spelen bent met het geluid aanEn specificaties zijn leuk en aardig, maar als de kleuren van de HP beduidend beter zijn dan die van andere monitoren, dan staat die 2ms van de LG heel cool, maar gaan we toch voor de HP.

Als je een spel aan het spelen bent wil je ook niet de reflectie van jezelf in je beeldscherm zien. En blijkbaar heb jij de LG L227WT nog nooit in levende lijve aanschouwd.
Nee maar als een net zo goede of betere voeding net zo duur is... is dat de betere optie.TheZeroorez schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:17:
Ach ja, en een andere gamer houdt misschien ook wel van wat photoshoppen en wat renderen, moeten we daar dan ook meteen rekening mee gaan houden?
We helpen met zn alle hoor... sowieso goed dat de BBG er is!!!
Samen naar een betere toekomst
blijkbaar heb jij de w2207h nog niet uitgebreid bekeken. Ik zit er nu momenteel voor en ik zie mijzelf echt niet weerspiegelen. Het is een prachtige monitor, mooie kleuren en de klachten over weerspiegeling zijn verwaarloosbaar. Het enige moment dat ik last heb van weerspiegeling is als de zon schijnt bij een strakblauwe lucht en het direct in de monitor schijnt. En dat laat ik uiteraard niet gebeuren.barcawinner schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:32:
[...]
Ja want een gamer speelt natuurlijk 24/7 spelletjes.![]()
Als je een spel aan het spelen bent wil je ook niet de reflectie van jezelf in je beeldscherm zien. En blijkbaar heb jij de LG L227WT nog nooit in levende lijve aanschouwd.
www.janvandoornik.nl
Verwijderd
Moederbord:
Asus P5E3 Deluxe
Proccesor:
Intel E8400 Wolfdale
Videokaart:
1x Asus EAH3870/G/HTDI
of toch de Asus EN8800GT???
Geheugen:
OCZ Platinum 2 GB DDR3-1333 Kit=2x1GB
Harddisk:
2x 500GB Samsung SpinPoint T166 Raid 0
Behuizing
Antec sonata plus (550W)
DVD
ASUS DRW-2014L1
Monitor
HP w2207h 22" Widescreen flat panel HTDI
Verwijderd
Verder is een X2 veel sneller dan een HD3870 of een GT.
Is deze behuizing een stuk stiller.
Heeft de Gigabyte X38 serie minder last van vdrops.
Conclusie: De BBG is beter en sneller dan wat jij voorsteld.
En waarom kies je bij alles voor Asus, alsof dat het beste merk is in de wereld.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 10:18 ]
Dit systeem is bedoeld voor de gamer en daarom gaan we geen compromissen sluiten voor het geval mensen een keertje niet gamen, want dan moeten ze niet bij dit systeem zijnbarcawinner schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:32:
[...]
Ja want een gamer speelt natuurlijk 24/7 spelletjes.![]()

bij heel veel webshops zijn:
Moederbord: Gigabyte GA-X38-DS5
en
Processor: Intel Core 2 Duo E8400
heel slecht leverbaar. Zijn hier enkele goede (eventueel iets duurdere) alternatieven voor?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 80% gewijzigd door FRoSTy op 16-03-2008 17:09 ]
www.onbereikbaar.nl
Verwijderd
Waarom een moederbord met een Crossfire chiptset als je er een NVIDIA kaart inzet?
Is het niet beter/sneller als je een NVIDIA chipset neemt?
Verwijderd
Je hebt gelijk.Hahn schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:03:
Heb je uberhaupt verder gekeken dan de startpostIn de uiteindelijke BBG staat toch echt een ATi-videokaart hoor.
My bad...
Alvast bedankt!
'GS5' moet ongetwijfeld 'DS5' zijn en het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat iemand een systeem in de signature plaatst waarvan de onderdelen niet passenGigabyte GA-X38-GS5 + Q6600 Core2 Quad @ 2.6Ghz. Arctic Cooler Freezer 7 Pro.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Ik voer voor mezelf wat wijzigingen door namelijk en prijzen kunnen ongelooflijk belangrijk zijn omdat je op bepaalde dingen kunt besparen (want heb bepaalde dingen al) en voor t vrijgekomen geld wat ik daarmee bespaar kan ik misschien een nog iets uitgebreider/geavanceerder systeem neerzetten.
Ik weet dat de prijzen per dag kunnen schommelen maar is wel handig om te weten dat dit zeker niet de duurste prijzen zijn want ik weet ook dat er tussen shops onderling erg veel verschil kan zitten qua prijs!
Those you can't see are more present than you'll imagine
Ik bedoel... er komt elke maand weer wat nieuws uit wat weer beter is.
Jullie advies?
Precies, dat blijf je altijd houden. Soms zijn de nieuwe dingen wat 'extremer' beter dan andere keren, bij een release van de C2D of DX10 kaarten was dat bijvoorbeeld.lil schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:36:
Ik bedoel... er komt elke maand weer wat nieuws uit wat weer beter is.
staan er voor volgende maand zulke extremere dingen gepland of kan ik ook nu gewoon tot koop overgaan?TheZeroorez schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:39:
[...]
Precies, dat blijf je altijd houden. Soms zijn de nieuwe dingen wat 'extremer' beter dan andere keren, bij een release van de C2D of DX10 kaarten was dat bijvoorbeeld.
Verwijderd
Er staan absoluut geen extreme dingen gepland. (wat de proccessor en graka betreft)lil schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:07:
[...]
staan er voor volgende maand zulke extremere dingen gepland of kan ik ook nu gewoon tot koop overgaan?
De 9xxx serie grakas is gewoon meer van hetzelfde. ..
En ik denk niet dat er snel iets beters dan de E8400 uitkomt... Misschien de 45 nm quad cores.. maar daar zou je zelf naar moeten kijken.
is het de moeite waard om op de quad cores te wachten of hebben die nog geen toegevoegde waarde voor games ...Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:50:
[...]
Er staan absoluut geen extreme dingen gepland. (wat de proccessor en graka betreft)
De 9xxx serie grakas is gewoon meer van hetzelfde. ..
En ik denk niet dat er snel iets beters dan de E8400 uitkomt... Misschien de 45 nm quad cores.. maar daar zou je zelf naar moeten kijken.
Verwijderd
Verwijderd
Is een 2x HD3870 in crossfire net zo snel als de HD3870X2?
Dit zou namelijk voor mij betekenen dat ik biede HD3870 met passieve koeling kan uitvoeren.
Ik wil namelijk een zo stil mogelijk systeem.
Huidige Config
ASUS P5E3 Deluxe
E8400
Kinsgton 2GB 1066MHZ DDR3
Ati Club Radeon X300se ;P
Zalman ZM600HP
Ik zou gaan voor 2 passieve HD3870's in Crossfire als het doel is om het systeem zo stil mogelijk te maken. Zorg dan wel voor een goede airflow in de kast, want passieve videokaarten worden nogal snel heet! Het verschil in prestaties is marginaal, maar de prijs is ook net iets lager.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:09:
Ik zit met de volgende vraag en ik kon het antwoord niet direct ergens terug vinden.
Is een 2x HD3870 in crossfire net zo snel als de HD3870X2?
Dit zou namelijk voor mij betekenen dat ik biede HD3870 met passieve koeling kan uitvoeren.
Ik wil namelijk een zo stil mogelijk systeem.
Huidige Config
ASUS P5E3 Deluxe
E8400
Kinsgton 2GB 1066MHZ DDR3
Ati Club Radeon X300se ;P
Zalman ZM600HP
Hieronder de conlcusie van een HD3870X2 review die de vergelijking maakt met 2 HD3870's in Crossfire.
The HD3870 X2 provides overall better performance than a pair of standard HD3870 cards in all of the games we benchmarked the two against one another. There isn’t too much of a difference between the two but it seems like having two chips on one card with a PLX bridge is a bit more efficient than having two cards on two slots connected by a Crossfire bridge. Even though the HD3870 X2 looks to be a bit more expensive than a pair of individual HD3870 512MB cards it has the benefit of using only one PCI-E slot and offering better overall performance.
HardwareCanucks
Verwijderd
Bedankt voor je reactie! Ik heb gisteren dus 2 sapphire HD3870 ultimate besteld!l1m1t schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:28:
[...]
Ik zou gaan voor 2 passieve HD3870's in Crossfire als het doel is om het systeem zo stil mogelijk te maken. Zorg dan wel voor een goede airflow in de kast, want passieve videokaarten worden nogal snel heet! Het verschil in prestaties is marginaal, maar de prijs is ook net iets lager.
Hieronder de conlcusie van een HD3870X2 review die de vergelijking maakt met 2 HD3870's in Crossfire.
[...]
Krijg ze vandaag binnen
Ik hoop alleen dat me voeding dit gaat trekken.

Nieuwe Config
ASUS P5E3 Deluxe
Intel E8400
OCZ 2 GB DDR3-1333 Kit
2x Sapphire HD3870 Ultimate
Samsung SpinPoint F1
Hauppauge WinTV PVR 150
Zalman ZM600HP
Verwijderd
En bestaan er langere crossfire bridges?
Is het het waard om voor de striker II te gaan met die 790i chipset?
Systeem wat ik in gedachten heb: BBG systeem met 9800X2 en dus die strikerII als mobo.
Algemeen: Past dat op elkaar? Denk het wel maar wil het graag zeker weten.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Verwijderd
misschien de Asus Rampage Formula?Lord_T schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:20:
Als ik toch liever een NVIDIA kaart wil ten opzichte van de radeons dan zit ik aan een ander mobo vast. Nou had ik gister even lopen zoeken en in de BBG van januari wordt er een mobo gebruikt met een 680I chipset die inmiddels opgevolgd is door de 780I en nu zelfs de 790I. Die laatste schijnt wel een verbetering te zijn (780i alleen een opgevoerde 680i?) maar er zijn maar 2 mobo's met die chipset volgens de pricewatch?
Is het het waard om voor de striker II te gaan met die 790i chipset?
Systeem wat ik in gedachten heb: BBG systeem met 9800X2 en dus die strikerII als mobo.
Algemeen: Past dat op elkaar? Denk het wel maar wil het graag zeker weten.
[ Voor 4% gewijzigd door StraightOn.NL op 16-04-2008 19:28 ]
Ik ga binnenkort een nieuwe machine aanschaffen, en wil voor de 8800GT gaan, en deze later eventueel uitbreiden met een tweelingbroertje. Ik neem aan dat ik dan niet de Gigabyte GA-X38-DS5 moet nemen maar de in de eerste post genoemde Asus?
https://niels.nu
Verwijderd
Verder nee, want dat is ook een X38 bord. Je wilt dan een 790i chipset hebben (de 780i perfomance vind ik erg tegen vallen)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 13:26 ]
https://niels.nu
Verwijderd
idd lijkt me goed plan. K heb plannen om deze dan te gaan kopenStraightOn.NL schreef op woensdag 16 april 2008 @ 19:28:
Wanneer beginnen we eigenlijk aan de BBG van Mei?!
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen (zie Zie CSL Beleid#welke) maar is ontworpen om de BBG van deze maand ter discussie te stellen.