Toon posts:

Computer in elkaar zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.558 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zou graag mijn eigen computer in elkaar willen zetten. Ik wil er vooral mee gaan gamen.
Ik zou graag de ATI 3870 (videokaart) er in willen en als processor de AMD Phenom.
als ik een een quadcore mobo neem moet ik dan vier Processoren kopen ? Dus 1x mobo en omdat het een quad-core is 4 processors.

en ik heb nog een vraagje.
Welk moederbord is een goede keus en kan die processor en videokaart aansturen. ( ik dacht zelf aan een NForce)

Graag hoor ik van jullie wat tips en zou ik wat meer info willen over het in elkaar zetten van een comp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin hier eens: HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? staat alles in als je begint met een nieuwe pc te bouwen. Lees je daarnaast eens in op de materie, op een single socket bord kun je natuurlijk nooit 4 cpu's kwijt. Wil je dat zul je een 4-way systeem moeten kopen. Overigens zijn mobo's niet single, dual of quadcore, dat zijn je cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, quad core betekend dat er zeg maar 4 cores op 1 processor zitten.

Over wat je moet kopen moet je verder zelf maar uitzoeken (Best buy op tweakers.net bekijken / FAQ doorlezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:38

Haan

dotnetter

Als je denk dat een quad-core uit vier losse processors bestaat, zou ik je ten zeerste afraden om zelf je computer in elkaar te zetten :X

(niet lullig bedoeld, maar het is zonde als je straks je dure nieuwe spullen om zeep helpt door het verkeerd te installeren. Zorg er anders voor dat je op z'n minst iemand er bij hebt die het vaker heeft gedaan)

[ Voor 43% gewijzigd door Haan op 03-03-2008 14:17 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-10 23:06

Yor

Yor1313#2571

Beste robin,

Welkom op Tweakers!

ZOals ik het lees, ben jij nog een echte leek in de pc wereld.

Een quadcore processor is een processor met 4 cores (kernen) in één, dus je hoeft maar 1 processor te kopen. Voor de duidelijkheid, een dualcore bevat twee cores en een gewone cpu maar 1 core, snap je het?

Voor wat betreft het moederbord, als je Nvidia kaarten wil gaan draaien, bem je beter af met een Nforce en met ATI kaarten moet je kijken of je crossfire op het bord hebt.

2 x Nvidia kaarten= SLI = Nforce
2 x ATI kaarten = Crossfire = vaak intel

Succes ermee!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
Ik wil je echt totaal niet afzeiken, maar zo te lezen heb je nog niet de kennis om zelf een systeem te bouwen.

Een quad core is bijvoorbeeld 1 processor waarop meerdere cores zitten (4 dus).
Je hoeft dus geen 4 processoren aan te schaffen maar alleen een quad core.
Wil je een quad core kijk dan eventueel naar de q6600.

Verder moet het hele systeem zo op elkaar afgestemd worden zodat alles met elkaar werkt, dit is namelijk niet altijd het geval met hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:58
Haan schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:13:
Als je denk dat een quad-core uit vier losse processors bestaat, zou ik je ten zeerste afraden om zelf je computer in elkaar te zetten :X
Exact mijn gedachte.
Lees je in in de stof die Terw_Dan je post.
Daarnaast zou ik eerst eens proberen een oude pc uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Hierna alles installeren en kijken of het werkt.
Mocht dat je niet lukken, dan raadt ik je absoluut af om je eigen pc te gaan bouwen.

Het is niet aan te raden om een pc in elkaar te zetten wanneer je niet weet wat je doet. Vaak koop je een standaard pc en pas je daar in de loop der tijd wat spullen aan. Bijvoorbeeld een andere grafische kaart en een keer een andere processor. Als dit allemaal gewoon goed gaat, kun je beginnen aan het bouwen van je eigen pc. Maar als ik jouw tekst zo lees, zou ik het absoluut niet gaan proberen. Ga naar een goede computerwinkel en stel daar je pc samen. Dus de hoofdzaken aangeven die jij wilt. Zij bouwen hem voor je op. Wat je daarna doet is gewoon over een tijd als je computer te langzaam is voor wat je wilt, je processor en/of je grafische kaart vervangen (wel eerst uizoeken wat voor jou dan van toepassing is). Zo moet je in mijn ogen beginnen. Of je moet je heel erg goed inlezen in de stof en niet bang zijn om fouten te maken en genoeg geld hebben om het te vervangen als het stuk is.

@Yor,
wat jij zegt over de grafische kaarten is alleen van toepassing op dual settings. Dus 2 grafische kaarten. Je kunt gewoon een Ati kaart op een nForce moederbord prikken. Wil je echter 2 Ati kaarten in Crossfire, dan zul je aan een crossfire moederbord moeten met een Ati chipset.
Voor nVidia is het niet anders, een enkele nVidia kaart kan gewoon op een Ati chipset, maar voor een Sli opstelling zul je een Sli moederbord moeten hebben met een nForce chipset.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 03-03-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:26
Ik kan je als mobo iig de Gigabyte GA-MA790X-DS4 aanraden. Mooi AM2+ bordje met veel opties dat in prijs wel te doen is. Best bang/buck in mijn ogen voor AMD.

Maar verder voeg ik me bij Haan aan: Doe het niet alleen, laat het bij voorkeur gewoon door de winkel doen waar je het besteld. Kost iets meer, maar dan is ook alles direct goed. Als je al neit weet wat Quadcore inhoudt, dan vraag ik me af of je wel een systeem inelkaar kan zetten dat niet bij de 1e keer opstarten al kaduk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hardware.info/...orkshop_Bouw_je_eigen_PC/

Verder zou ik geen phenom nemen, nu heb je niet zo veel last van die bug die er in zit, maar erg snel zijn ze niet en hun clocksnelheid is ook nog al laag. Gezien quadcore ondersteuning nog niet zo ver is door gedrongen, merk je dat in niet onderstuenende aplicaties dat ie zon lage clocksnelheid heeft.

Ik zou kijken naar:
Intel Q6600/E8400
Gigabyte (E)P35-DS3(R)
8800GT/HD3870

Kijk ook eens in de (multimedia- en gamesysteem) BBG's van deze maand.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:26
Maar als je een Phenom X4 9500 al voor 125 euro kan krijgen nu, dan zie ik niet echt een reden om hem te laten liggen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wel, dat ding is nogsteeds traag en clocken slecht over.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Robindb welkom op GoT :)

Zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen

In CSL hebben we sinds kort de policy Wat is er nu anders in CSL? en daarmee zijn dit soort topics niet langer toegestaan.

We verwachten van een beetje tweaker dat hij/zij zelf prima in staat is om met de hulpmiddelen die tegenwoordig op het net te vinden zijn om een pc te kunnen samenstellen/kiezen.

Dit topic gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.