Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Normaal gesproken moet Route66 vanzelf installeren als je het meegeleverde voorgeinstaleerde micro SD kaartje in de G810 stopt. Na de installatie word je gevraagd om de Vouchercode in te geven om te registreren. Bij mij ging het daar al fout omdat ik een typefout maakte. Ik wist dit niet op te lossen en heb toen Route66 van de G810 verwijderd. Opnieuw automatisch installeren lukte niet dus deed ik dat handmatig. Route66 werkt nu prima maar ik kan helaas niet meer vertellen hoe de handmatige installatie in z'n werk ging. Ik wil er alleen maar mee zegen dat dit wel kan mits je in de menu's daarvoor een aanwijzing vindt..

Verwijderd

Hallo allemaal,

Met veel aandacht dit forum gelezen omdat ook ik dit toestel sinds een paar dagen heb.
Ik heb er veel plezier mee behalve dat inderdaad de GPS ontvanger wat manco's heeft.
Dus vandaag even verhaal wezen halen bij de leverancier.

De oplossing voor de gps-fix is eigenlijk dood simpel, je bent geneigd om de applicatie 2x te starten zonder dat je er erg in hebt. Gevolg hij doet het niet (althans de comunicatie in het toestel zelf met de GPS module)
Alles goed afsluiten en het toestel ook even afsluiten en weer opstarten, daarna geen problemen meer.
De firmware op mijn toestel is die van 26-05 en niet de nieuwe 30-5, het toestel tzt even laten upgraden zou dit ook moeten oplossen echter er zijn nog te weinig service punten die dit toestel al ondersteunen (althans bij mij in de buurt even wachten dus maar voor nu werk deze work-around voor mij)
Dit probleem treed ook op als je andere applicatie's 2x hebt opgestart dan doet ook (vraag niet waarom) de GPS module het niet.

Het heeft er dus alle schijn van dat Samsung de Microsoft methode heeft gebruikt om tegenwicht te bieden aan de n95 8 gig (neu deze wil ik niet meer hebben)

Voor de liefhebber, macGuyder ook geprobeerd en deed het ook prima voor nu ivm met de gps module even het meegeleverde route66 gebruiken en TomTom komt vanzelf met een versie voor symbian6 met interne gps (geld willen ze allemaal verdienen 8) )

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

Verwijderd

Bedankt voor je info. Jij hebt de firmware van 26-05. Dat is dezelfde als die van mij. Bij mij wordt de G810 als onbekend USB apparaat herkent. Ook met de nieuwe uitgebreidere driver van de Samsung-site. Ik heb dit op meerdere pc's geprobeerd. Netjes zoals het hoort eerst de driver installeren en daarna de G810 aansluiten. Werkt de USB verbinding met PC Studio bij jou wel? In dat geval lijkt mij een firmware update voor mijn G810 zinloos want we hebben dezelfde versie. Verder doet mijn G810 alles prima.

Verwijderd

Nee, jammer genoeg niet dit is echt een tekortkoming van dit apparaat, ongetwijfeld zal er wel een update voor komen. Dit is wat ik bedoel met Microsoft toestanden, neemt niet weg dat het verder echt een supert telefoon is!! Ik had een Nokia n70(of 72) hiervoor maar ik vond de n95 zo goedkoop aanvoelen dus na 8 jaar Nokia nu een samsung en het bevalt verders prima. Ook de bluetooth van de handfree set in mn auto deed het meteen en in tegenstelling tot de Nokia hoor ik bij deze wel de navigatie stem.
Ik zal vanavond wel de bleutooth van mn laptop even proberen (heb hier allenig een mac staan)
Je hoort nog

Verwijderd

Nog even een nieuwtje, dit toestel wekt zonder drivers PERFECT op een Imac :D

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-10 10:46
rittap schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:13:
[...]

- Deze weet ik niet
- Voice-dialling wordt niet ondersteund door de G810.
- Dan moet je headset het juiste profiel ondersteunen. Dan kan je dit instellen bij je apparaat instellingen.
Moet je de headset configureren via de telefoon of via de de headset zelf?

Weet iemand of je de telefoon kunt instellen zodat hij automatisch de toets lock aangaat?
Ik draag mijn telefoon in mijn broekzak en als het klepje van de fotocamera openschuift en weer dicht is gaat de toetsenblokkering er af.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:02:
Dat met die Imac is in elk geval goed nieuws. Ik begrijp dat bij jou een USB verbinding met Window's dus ook niet lukt? :S Dan is er voor ons nog hoop met een update van de fimware. Het gekke is alleen dat een andere G810 met een oudere firmware versie dan de onze geen poblemen met USB heeft. Onze firmware versie heeft dus kennelijk een fout.

Met BlueTooth lukt de vebinding met de pc met Samsung PC Studio wel. In XP schakelt hij wel vaak uit. Met Vista gaat dat veel beter. Samsung PC Studio doet het bij Yourivandorst en mij goed op Vista ondanks dat op de CD-Rom niet staat vermeld dat hij geschikt is voor Vista.

We zullen wat het Window's USB probleem betreft dus nog even moeten wachten tot de Samsung Service Centers een firmware update kunnen doen.

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 18:05
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:45:
Hallo

De oplossing voor de gps-fix is eigenlijk dood simpel, je bent geneigd om de applicatie 2x te starten zonder dat je er erg in hebt. Gevolg hij doet het niet (althans de comunicatie in het toestel zelf met de GPS module)
Alles goed afsluiten en het toestel ook even afsluiten en weer opstarten, daarna geen problemen meer.
Sorry, maar is het dan mogelijk om in Symbian een applicatie twee keer te starten? Als je het programma de 'tweede' keer start 'zonder dat je er erg in hebt' (= 1 keer op het knopje drukken) dan hoort ie toch gewoon terug te schakelen naar het al gestartte programma? Als ik berichten start, dan terug ga naar het standbye-scherm (het home-scherm zou een logischer benaming zijn) en weer berichten start kom ik ook in precies hetzelfde berichtenprogramma als waar ik was, dus hoe je iets een tweede keer kan starten is mij een raadsel. Deze uitleg vind ik toch wat dubieus moet ik zeggen... weet je zeker dat je niet bent afgescheept met een verhaal?

Neemt niet weg dat een herstart soms wonderen doet. Laatst reed ik volgens mijn G810 een goede 976 kilometer per uur over de A9. Hoop dat ik niet geflitst ben.

Verwijderd

Neemt niet weg dat een herstart soms wonderen doet. Laatst reed ik volgens mijn G810 een goede 976 kilometer per uur over de A9. Hoop dat ik niet geflitst ben.
Dat gebeurt als de gps-ontvanger z'n satellietcontact kwijt is. De navigatieprocessor is zich dan een versukkeling aan het rekenen en maakt fouten vanwege ontbrekende NMEA gps data. Ik heb dat helaas ook af en toe en dan verschijnt er een snelheidswaarschuwing in beeld in de vorm van een rond verkeersbord met rode rand met daarin het getal 200. Dat zal wel de standaard instelling van Route66 zijn voor snelheids waarschuwing. Dat kan je ook instellen op bijvoorbeeld 120 km/h.

Voor een miniatuur navigatie doet de G810 het verder best goed. Ik vind het schermpje wat klein en het geluid wat zacht, maar weel goed verstaanbaar. Met het bijgeleverde audio/video tv-kabeltje kan je de G810 bijvoorbeeld aansluiten op een groter lcd scherm en via een externe versterker op aparte luidsprekers. Voor weinig geld zit dit allemaal in portabele dvd-spelers. Ik heb een oud type Clarion navigatie touchscreen gecombineerd met autoradio/cdspeler in m'n dashboard zitten waarvan de TeleAtlas kaartdata niet meer wordt geupdated. Daar zit ook een videoaansluiting op voor bijvoorbeeld een achteruitrijcamera. De G810 laat zich daar prima op aansluiten en dat luistert en kijkt een stuk comfortabeler. d:)b Misschien een tip.

Verwijderd

Nee, ik heb niet het gevoel dat ik afgescheept ben, nu ik keurig steeds de apllicatie's afsluit heb ik geen enkel probleem meer, navigeren gaat goed, oke geen tomtom wat ik gewent ben maar het gaat goed nu.
De gps fix is tegenwoordig sneller dan dat de aplicatie opstart en de foto's haal ik voorlopig op met mn mac.
De overige applicatie's doen het ook goed zoals internetten enzo, hoewel het blijft behelpen om met mijn dikke vingers de url's in te voeren :P

vooralsnog geen spijt

Verwijderd

@ tinus,

Een weetje flitsers registreren niks boven de 320 km p/u dus kun je met een gerust hart met de snelheid van het geluid langs de flitspalen.... FLITSEN (is wel een mooi woord hiervoor :D)

Verwijderd

ik heb net de posts door gelezen en wat ik er als conclusie kan uittrekken is dat de GPS gewoon niet goed werkt maybe voor een doorgewinterde tweaker maar voor een noob is het huilen met de pet op

heeft iemand uberhaupt de software al goed werkend gekregen ? (pc studio)

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:50
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:37:
ik heb net de posts door gelezen en wat ik er als conclusie kan uittrekken is dat de GPS gewoon niet goed werkt maybe voor een doorgewinterde tweaker maar voor een noob is het huilen met de pet op

heeft iemand uberhaupt de software al goed werkend gekregen ? (pc studio)
beetje voorbarige conclusie IMO, want de mensen met problemen hoor je hier op het forum natuurlijk. Maar de mensen die hem goed werkend hebben zullen niet posten ' ik heb geen probleem' of iets in die trend, want dat draagt natuurlijk weinig bij aan dit topic. btw, ik reken mezelf niet tot doorgewinterd tweaker. Heb niets speciaals hoeven doen aan mn G810.

Bij mij werkt alles probleemloos, ook de pc studio. Ik gebruik hem alleen nooit, want mn muziek en foto's haal ik er gewoon af / zet ik erop in massa opslag modus. Verder heb ik ook een GPS fix vrijwel altijd binnen 1 minuut. Mijn firmware is die van 26-05-2008. Ben super tevreden!

Verwijderd

dan ben je waarschijnlijk een van de weinige op dit forum

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 12:23
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:53:
dan ben je waarschijnlijk een van de weinige op dit forum
Hier nog iemand die totaal geen problemen heeft met de g810. Gps, pc-studio en navigatie werken prima vanaf dag 1. Dit bericht plaats ik zelfs met m'n telefoon vanuit de trein terwijl de radio vrolijk op staat. Niks dan lof voor dit telefoontje dus.

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 18:05
-ErikE- schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:35:
[...]

Hier nog iemand die totaal geen problemen heeft met de g810. Gps, pc-studio en navigatie werken prima vanaf dag 1.
De problemen met navigeren komen hier ook alleen bij uitzondering voor en vaak heeft ie redelijk snel een lock. Route 66 wordt binnenkort vervangen door Sygic. De kaarten kloppen voor geen meter, althans hier in de buurt (Bergen, nabij Alkmaar).
Dit bericht plaats ik zelfs met m'n telefoon vanuit de trein terwijl de radio vrolijk op staat. Niks dan lof voor dit telefoontje dus.
Ik kan het je nog sterker vertellen: ik neem mijn laptop niet eens meer mee naar mijn ouders, terwijl ik voor eind juni echt macbookverslaafde was! Ook dit bericht wordt getypt vanaf de G810.

Er zitten op twee plaatsen in het scherm krasjes. Iemand tips (voorkomen zowel als genezen)? Met name een model sticker is welkom.

Verwijderd

Er zitten op twee plaatsen in het scherm krasjes. Iemand tips (voorkomen zowel als genezen)? Met name een model sticker is welkom.
Misschien is dit wat voor je? http://www.telecomtelecom.nl/?p=30&id=1564&gid=96 Ze hebben daar nog veel meer zoals polijstmiddel en beschermfolie voor je display.

Verwijderd

-ErikE- schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:35:
[...]

Hier nog iemand die totaal geen problemen heeft met de g810. Gps, pc-studio en navigatie werken prima vanaf dag 1. Dit bericht plaats ik zelfs met m'n telefoon vanuit de trein terwijl de radio vrolijk op staat. Niks dan lof voor dit telefoontje dus.
Gefeliciteerd! Was ik ook maar zo gelukkig. Bij mij werkt de USB-verbinding nog steeds niet en ik doe toch echt niks verkeerd. M'n pc apparaatbeheer ziet domweg steeds een onbekend USB-apparaat.

Bij bewolkt weer valt de GPS ontvangst vaak helemaal weg waardoor de navigatie de route kwijt raakt. Ik heb toch normaal vrij zicht door de autoruit en bij onbewolkt weer gaat het veel beter. Wel viel me gisteren op dat bij uitgeschoven G810 de GPS ontvangst aanzienlijk sterker wordt. Dit staat echter nergens in de online manual.

Welke firmware versie heb jij? Druk hiervoor *#0000#

• -ErikE-
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:34:
[...]

Gefeliciteerd! Was ik ook maar zo gelukkig. Bij mij werkt de USB-verbinding nog steeds niet en ik doe toch echt niks verkeerd. M'n pc apparaatbeheer ziet domweg steeds een onbekend USB-apparaat.
Ik kan mij herinneren dat ik de USB-driver van de site van Samsung heb gedownload alsook de nieuwste PC-Studio. De driver vraagt je om pas je telefoon aan te sluiten als de driver daar zelf om vraagt. Klein detail, misschien ben je dit vergeten?
Bij bewolkt weer valt de GPS ontvangst vaak helemaal weg waardoor de navigatie de route kwijt raakt. Ik heb toch normaal vrij zicht door de autoruit en bij onbewolkt weer gaat het veel beter. Wel viel me gisteren op dat bij uitgeschoven G810 de GPS ontvangst aanzienlijk sterker wordt. Dit staat echter nergens in de online manual.
Dit heb ik ook gemerkt. De ontvangst als de telefoon open is, vind ik zeer goed. Zelfs als ik in de trein aan het gangpad zit, heb ik GPS ontvangst. In de auto leg ik m`n telefoon altijd op de bijrijdersstoel (nog steeds niet aan toe gekomen om zo`n zwanehals te halen). Perfecte ontvangst.
Welke firmware versie heb jij? Druk hiervoor *#0000#
ik heb de firmwareversie 2008-05-26

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord Erik,

Jij bent nu de tweede in dit forum met dezelfde firmware als ik en zonder USB-problemen. Een update zal voor mij waarschijnlijk helaas niks oplossen. Ik heb ook de USB driver en PC Studio van de Samsungsite gedownload en geinstalleerd voordat ik de G810 aankoppelde. Ik heb via het Configuratiescherm naar nieuwe hardware gezocht. Dan vindt de pc een Mobil Device waar hij vervolgens niets mee kan. In het Apparaatbeheer staat er dan een geel uitroepteken achter. Blijkbaar weet het Apparaatbeheer de USB driver niet te koppelen aan het USB apparaat. Ik dacht dat het gedonder met plug en play sinds USB tot het verleden behoorde. Ik wacht nog steeds op een oplossing van de Samsung Helpdesk. :?

Wat de GPS ontvangst betreft hebben we dezelfde ervaring. Misschien lost dit ook het fix-probleem van veel andere gebruikers op. Vermoedelijk zit de GPS-antenne in het bovenste gedeelte van de G810 en is die teveel afgeschermd in dichtgeschoven toestand. Als dat zo is had dat wel eens in de handleiding mogen staan. 8)7

Dus bij gebruik van de naviatie de G810 altijd in open geschoven toestand gebruiken :Y

• Gaargod
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:00:

Wat de GPS ontvangst betreft hebben we dezelfde ervaring. Misschien lost dit ook het fix-probleem van veel andere gebruikers op. Vermoedelijk zit de GPS-antenne in het bovenste gedeelte van de G810 en is die teveel afgeschermd in dichtgeschoven toestand. Als dat zo is had dat wel eens in de handleiding mogen staan. 8)7

Dus bij gebruik van de naviatie de G810 altijd in open geschoven toestand gebruiken :Y
Net als bij N95 (1e versie) denk ik, bij die telefoon doet de GPS het sowieso niet als je hem dichtschuift. De ontvangst is bij mij ook beduidend beter als ik hem opengeschoven laat.

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 23:38
nu zijn er ook veel auto's met een speciale voorruit, hitte/zon werend
die houden ook de gps signalen tegen, ook tomtom heeft hierlast van, slecht werkend of helemaal geen werking van het product....

Verwijderd

ijsbeer910 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 07:02:
nu zijn er ook veel auto's met een speciale voorruit, hitte/zon werend
die houden ook de gps signalen tegen, ook tomtom heeft hierlast van, slecht werkend of helemaal geen werking van het product....
Ja dat klopt. Er bestaan loodhoudende autoruiten en die dempen de GPS ontvangst aanzienlijk. Echter voor de G810 geldt dat ook in de openlucht de GPS ontvangststerkte behoorlijk toeneemt als het apparaatje is opengeschoven.

Druk als de Route66 navigator actief is maar eens op de 5 van het toetsenbord. Als je in die optie met de cursorknop naar rechts scrolt krijg je in verschillende grafische weergaven de hoeveelheid GPS satellieten te zien met hun respectievelijke ontvangststerkten. Als je de G810 dichtschuift vallen sommige satellieten zelfs helemaal weg.

Verwijderd

heb hier ook de firmware van 26/5 en op mijn desktop met windows xp herkent hij hem ook niet.
nu het mooie.......... op mijn laptop met ook windows xp herkent hij hem wel en installeert hij hem ook,hoe kan dit????????
moet samsung maar rap wat aan doen dit is geen werken zo,en om alles via bluetooth te doen schiet niet op.
kom maar op met de update,

groetjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:39:
heb hier ook de firmware van 26/5 en op mijn desktop met windows xp herkent hij hem ook niet.
nu het mooie.......... op mijn laptop met ook windows xp herkent hij hem wel en installeert hij hem ook,hoe kan dit????????
moet samsung maar rap wat aan doen dit is geen werken zo,en om alles via bluetooth te doen schiet niet op.
kom maar op met de update,

groetjes
Vandaag eindelijk na lang aandringen teruggebeld door de Samsung helpdesk. Volgens hen zit het USB probleem in firmware G810CEHE3 van 26-05-2008. De nieuwste firmware is G810CEHE6. Een tweede probleem is dat er slechts 2 service centers zijn die de faciliteiten hebben voor een firmware update. Een daarvan zit in Rijswijk en de andere zit in de buurt van Maastricht. Daar ga je in mijn geval (Drenthe) niet eventjes naar toe. Opsturen kan ook maar dat doe ik liever niet. Dat wordt binnenkort dus een retourtje Rijswijk.

Slechte zaak dat een nieuw apparaat wordt verkocht met gammele firmware. Na de nodige telefoontjes via een betaalnummer met de helpdesk moet je dan 2 maanden wachten op antwoord. Vervolgens mag je dan zelf actie ondernemen voor een firmware update ergens in het land. Hopelijk is daarmee het USB-probleem over want ik vind de G810 verder een top apparaat. d:)b

Verwijderd

ze moeten hem gewoon online zetten,want het is belachelijk dat je er voor een eind moet rijden.
dit kan je toch gewoon ook zelf en gaat het fout ,moeten ze gewoon een goede support geven.
dit doet je naam zo niet echt een eer aan. :'(
ik weet het nog beter........ ze sturen de firmware maar lekker op,we hebben ook een hoop geld uitgegeven voor die telefoon,niet dan.
ik hoop dat ze nog met een beter idee komen dan de klant een eind te laten rijden voor iets dat niet goed werkt,door hun fout.
zet hem gewoon op de samsungsite met een goede handleiding erbij,en klaar is Kees.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:52:
ze moeten hem gewoon online zetten,want het is belachelijk dat je er voor een eind moet rijden.
dit kan je toch gewoon ook zelf en gaat het fout ,moeten ze gewoon een goede support geven.
dit doet je naam zo niet echt een eer aan. :'(
ik weet het nog beter........ ze sturen de firmware maar lekker op,we hebben ook een hoop geld uitgegeven voor die telefoon,niet dan.
ik hoop dat ze nog met een beter idee komen dan de klant een eind te laten rijden voor iets dat niet goed werkt,door hun fout.
zet hem gewoon op de samsungsite met een goede handleiding erbij,en klaar is Kees.
Volgens de helpdesk kan je de firmware niet zelf updaten omdat je daar een speciaal kabeltje voor nodig hebt dat binnenin de G810 aangesloten wordt. Vreemd verhaal en ik probeer de kunst wel af te kijken als ik eenmaal in Rijswijk ben. Ik denk eerder dat Samsung niet wil dat je zelf de firmware update doet omdat ze liever geen garantie gevallen hebben vanwege updates die mislukt zijn. Niet iedereen is daar immers even handig in. Ik doe er hier wel verslag van als ik bij het service center geweest ben. Kan even duren want ik kan niet elke dag ff naar Rijswijk. :?

• SteveWR
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-10-2012
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:02:
Ik heb een MacBook Pro met Parallels en daaronder Windows XP, maar ik krijg geen verbinding met mijn G810. Ik heb wel een sync gedaan met bluetooth via een Beta van Missing Sync voor S60, maar niets via de kabel. Hoe heb jij het op jouw mac voor elkaar gekregen, Dragonkiss? Ik heb firmware G810CEHE3 - 2008-05-26.
Verder wil ik melden dat ik net c. 5500km op vacantie heb gereden en geen signaal verlies heb gehad. Ik kreeg ook GPS fixes met verplaatsingen van honderden kilometers ertussen, binnen enkele minuten - dus geen klachten.

mvg

Steve

• SteveWR
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-10-2012
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:48:
Hallo,

Ik heb enkele dagen geleden de samsung g810 navi gekocht.
Het toestel zegt dat er geen mobile navigatie software aan wezig is,en ; insert memory card.De bijgeleverde memory card van route 66 zit er echter wel in.
Dan probeer ik de cd van route 66 op de card te zetten. Via de adapter de kaart in de computer,lukt niet. Ook naar de samsung lukt niet. Hij zegt camera niet aangesloten.
Nu lukt het alleen om via de computer verbinding met de camera te krijgen in de pc modus en niet in de mediaspeler modus en de gegevensoverdracht modus. En de pc zegt ;zet camera in gegevens overdracht modus.
Heb nu al uren en uren achter mijn pc gezeten en het lukt niet.
:'(
Is er een man op wiens schouder ik uit kan huilen en een oplossing weet?

met groet,

Nicole
Nicole,

Klik je op het ikoontje "Navigation" onder "Installaties"? Dit is blijkbaar een voorbereiding voor een Navigon systeem. Route 66 staat in zijn eigen folder in het menu scherm (althans bij mij).

mvg

Steve

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:16:
[...]

Volgens de helpdesk kan je de firmware niet zelf updaten omdat je daar een speciaal kabeltje voor nodig hebt dat binnenin de G810 aangesloten wordt. Vreemd verhaal en ik probeer de kunst wel af te kijken als ik eenmaal in Rijswijk ben. Ik denk eerder dat Samsung niet wil dat je zelf de firmware update doet omdat ze liever geen garantie gevallen hebben vanwege updates die mislukt zijn. Niet iedereen is daar immers even handig in. Ik doe er hier wel verslag van als ik bij het service center geweest ben. Kan even duren want ik kan niet elke dag ff naar Rijswijk. :?
Het wordt steeds raadselachtiger met de USB-verbinding. Ik heb nu ontdekt dat indien ik de G810 reboot (uit- en weer aan zet) er wel USB-verbinding met m'n XP-laptop werkt, maar niet met m'n XP-desktop. Ik krijg de mededeling dat de G810 sneller kan werken als ik 'm aansluit op een USB2 poort, maar verder werkt alles prima. Als ik een PCMCIA kaart met een USB2 controler in m'n laptop stop en daar de G810 op aansluit krijg ik nog steeds de mededeling dat-ie sneller werkt indien ik 'm in een USB2 poort aansluit terwijl hij daar nota bene op aangesloten zit. Als ik in die situatie iets met PC Studio wil doen krijg ik een foutmelding. De G810 doet het bij mij dus alleen na reboten en alleen op m'n laptop met een USB1 poort.

Inmiddels ook contact gehad met SolidVision in Rijswijk. Ik mag niet op de firmware update wachten dus ik zal de G810 toch moeten opsturen. Ze hebben nog geen ervaring met de resultaten van een firmware update. De update- of reparatie moet eerst via internet op www.gsmreparatie.nl worden aangemeld. Gezien de vele problemen met Firmware CEHE3 van 26-05-2008 hier op dit forum, denk ik echt dat een update noodzakelijk is.

Verwijderd

nou lekker dan.
Ik ga toch echt mijn telefoon niet opsturen voor weet ik veel hoe lang,wie weet wat hun er allemaal mee uit halen(je gaat er vanuit niks),maar ja je weet nooit.
dan syncen we maar helemaal niet en als ik er wat op of af wil halen doe ik dit wel via bluetooth of het sd kaartje in een reader duwen.
ik verwacht dat er toch nog wel een oplossing voor komt op de een of andere manier.

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 18:42
Hey mensen ik heb ook een Samsung G810 en ik krijg maar geen fix heb de tips al opgevolgd die hier stonden om alleen intergrated aan te laten staan enzo.

mijn versie is.G810ASHE2 2008-05-07 SGH-G810

ik heb tomtom en de orginele route 66 al geprobeerd. als ik dan kijk bij programma gps-ggvns staat er ook geen verbinding. kan iemand mij misschien helpen?

tevens werken bij mij java games ook niet super geweldig ervaren meer mensen dat hier ook of?
alvast bedankt

Spontaan was het probleem verholpen heb inmiddels tomtom draaien als een zonnetje en super snel een fix

[ Voor 21% gewijzigd door TWFpa2Vs op 23-08-2008 18:16 ]

Verwijderd

Weet er iemand wat de verbinding kpn streaming eigenlijk doet? En hoe kun je deze uitzetten want bij mij is die beveiligd. Maar ik word er gek van als hij naast mijn pc ligt dat de boxen om de paar minuten beginnen te zoemen van de straling ofzo.
En heeft er nog iemand problemen met de draadloze wifi? Want steeds als ik op internet wil gaan via een draadloze modem krijg ik de fout gateway antwoord niet? Maar met mijn laptop kan ik wel gewoon inloggen(niet beveiligd netwerk). Ik kan wel op internet via kpn

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:19:
Weet er iemand wat de verbinding kpn streaming eigenlijk doet? En hoe kun je deze uitzetten want bij mij is die beveiligd. Maar ik word er gek van als hij naast mijn pc ligt dat de boxen om de paar minuten beginnen te zoemen van de straling ofzo.
En heeft er nog iemand problemen met de draadloze wifi? Want steeds als ik op internet wil gaan via een draadloze modem krijg ik de fout gateway antwoord niet? Maar met mijn laptop kan ik wel gewoon inloggen(niet beveiligd netwerk). Ik kan wel op internet via kpn
Het typische GSM geluid dat je hoort in je geluidsboxen komt door de detectie van het GSM zendsignaal in het audiocircuit van je pc. De audioelectronica is daar niet voldoende imum voor gemaakt. Dat ligt dus niet zozeer aan streaming maar aan het regelmatig verbinden met het GSM-netwerk. Duurdere pc-audio is daarvoor beter afgeschermd. Je ziet dat onder andere aan verdikkingen in de verbindingskabels. Daar zitten ferriet ringkernen in opgenomen om te voorkomen dat de luidsprekerkabels als antennes gaan werken die het GSM of andere radiosignalen doorgeven aan de geluidskaart in de pc. Zoek eens naar luidsprekerkabels die beter voor radiosignalen ontkoppeld zijn. En anders je GSM verder weg leggen.

Inloggen in een niet beveiligd WiFi-netwerk zou simpel moeten kunnen. Je laat de G810 dan zoeken naar beschikbare WiFi netwerken (WLAN) bij het Verbindingen beheer wat je vindt in het hoofdmenu onder Connectiviteit. Maar ook onbeveiligde WiFi netwerken kunnen beveiligd zijn met Mac Address Filtering. Die laten dan alleen draadloze apparaten toe waarvan het Mac Adres in hun database staan. Het Mac adres vind je door *#62209526# op je G810 in te tikken. Dat adres moet je dan vervolgens in de configuratie van je WiFi-router opgeven. Maar als je dat voor je laptop ook niet hebt gedaan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

Succes,
Rob

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:04:
Hey mensen ik heb ook een Samsung G810 en ik krijg maar geen fix heb de tips al opgevolgd die hier stonden om alleen intergrated aan te laten staan enzo.

mijn versie is.G810ASHE2 2008-05-07 SGH-G810

ik heb tomtom en de orginele route 66 al geprobeerd. als ik dan kijk bij programma gps-ggvns staat er ook geen verbinding. kan iemand mij misschien helpen?

tevens werken bij mij java games ook niet super geweldig ervaren meer mensen dat hier ook of?
alvast bedankt

Spontaan was het probleem verholpen heb inmiddels tomtom draaien als een zonnetje en super snel een fix
Bij mij is het GPS-fix probleem ook vaak spontaan weer over. Allereerst moet je bij gebruik van de interne GPS-ontvanger de G810 openschuiven want de antenne zit bovenin het bovendeel gemonteerd. Ten tweede blijkt de communicatie tussen de GPS-ontvanger en de navigatieaplicatie soms zeer traag te verlopen. Vooral als de laatste bekende kaartpositie niet dezelfde is als waar je de aplicatie weer activeert. Dit heeft volgens mij niets te maken met de interne GPS-ontvanger want met een externe BlueTooth GPS-ontvanger gaat het net zo traag. Ook is het niet zo dat je na een GPS-fix onmiddelijk de GPS-gegevens kunt bekijken. Er staat dan geen verbinding terwijl de navigatie aplicatie z'n positie al lang gevonden heeft. Ik begin hier net als het gedonder met de USB connectie te denken aan een Firmware fout. Jij hebt met ASHE2 van 2008-05-07 relatief oude Firmware. De nieuwste is de CEHE6 en kan je alleen laten flashen bij www.gsmreparatie.nl in Rijswijk.

• TWFpa2Vs
Waarom zou ik hem laten flashen? bij werkt alles perfect. Geen problemen met syncroniseren of dergelijke. en de gps werkt nu ook als een zonnetje.

weet iemand de verbeterpunten in de firmware's?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:24:
[...]

Het typische GSM geluid dat je hoort in je geluidsboxen komt door de detectie van het GSM zendsignaal in het audiocircuit van je pc. De audioelectronica is daar niet voldoende imum voor gemaakt. Dat ligt dus niet zozeer aan streaming maar aan het regelmatig verbinden met het GSM-netwerk. Duurdere pc-audio is daarvoor beter afgeschermd. Je ziet dat onder andere aan verdikkingen in de verbindingskabels. Daar zitten ferriet ringkernen in opgenomen om te voorkomen dat de luidsprekerkabels als antennes gaan werken die het GSM of andere radiosignalen doorgeven aan de geluidskaart in de pc. Zoek eens naar luidsprekerkabels die beter voor radiosignalen ontkoppeld zijn. En anders je GSM verder weg leggen.

Inloggen in een niet beveiligd WiFi-netwerk zou simpel moeten kunnen. Je laat de G810 dan zoeken naar beschikbare WiFi netwerken (WLAN) bij het Verbindingen beheer wat je vindt in het hoofdmenu onder Connectiviteit. Maar ook onbeveiligde WiFi netwerken kunnen beveiligd zijn met Mac Address Filtering. Die laten dan alleen draadloze apparaten toe waarvan het Mac Adres in hun database staan. Het Mac adres vind je door *#62209526# op je G810 in te tikken. Dat adres moet je dan vervolgens in de configuratie van je WiFi-router opgeven. Maar als je dat voor je laptop ook niet hebt gedaan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

Succes,
Rob
Ok bedankt voor info! _/-\o_

• TWFpa2Vs
Weet iemand wat de bugfixes zijn in de nieuwe firmware's of zijn er andere verbeterpunten?
mijn toestel werkt nu namelijk perfect en wil weten of het dan ook verstandig/nodig is om te updaten

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:58:
Weet iemand wat de bugfixes zijn in de nieuwe firmware's of zijn er andere verbeterpunten?
mijn toestel werkt nu namelijk perfect en wil weten of het dan ook verstandig/nodig is om te updaten
De Samsunghelpdesk en de slechts twee voor de G810 gefaciliteerde servicecenters weten nieteens of de bugfixes bij niet perfect werkende apparaten helpen omdat ze daar nog geen enkele ervaring mee hebben. Bovendien stellen ze je niet in de gelegenheid om zelf een firmware update uit te voeren. Als jouw G810 doet wat hij moet doen lijkt mij een update overbodig. Het probleem is waarschijnlijk dat veel gebruikers niet (willen/kunnen) weten wat hun G810 allemaal kan omdat er nauwelijks een gebruiksaanwijzing is meegeleverd. Zelfs in de ruim 120 pagina's tellende online handleiding staan niet alle mogelijkheden vermeld. :?

Verwijderd

Hallo Allemaal.

Ik ben sinds twee dagen in het bezit van dit prachtige toestel, omdat mijn vrouw bij een bedrijf werk waar ze veel merken en soorten inkopen heb ik vaak de kans om vele soorten toestellen te proberen. Ik ben er tevreden over dit toestel. Want ik heb mijn n95 vervangen voor deze.

Pluspunten vergeleken met een n95

Snellere GPS
Veel sneller menu door de snellere prossesor
Betere foto kwaliteit
Routte 66 erbij.
Veel degelijker .

Minpunten.

Geluid klinkt wat minder dan n95 maar nog zeker goed.

Voor de rest is de G810 op alle fronten een betere keuze is mijn mening, ik denk als de nieuwe pc studio uitkomt dat er veel problemen gefixt zijn. En ik weet het niet maar hopelijk is het mogelijk om in de toekomst zelf de updates van het toestel uit te voeren.Iemand een idee??

Groetjes. :)

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Weet iemand waar op de G810 een stopwatch zit?
Ik heb hem nodig maar kan hem nergens vinden.
Overal op internet staat dat er een timer en stopwatch op zit maar ik weet het nog niet zo zeker :S

Ook in het boekje en online handleiding van samsung kan ik niks vinden...
Iemand die hier meer over weet?

• TWFpa2Vs
fopspeen schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:21:
Weet iemand waar op de G810 een stopwatch zit?
Ik heb hem nodig maar kan hem nergens vinden.
Overal op internet staat dat er een timer en stopwatch op zit maar ik weet het nog niet zo zeker :S

Ook in het boekje en online handleiding van samsung kan ik niks vinden...
Iemand die hier meer over weet?
Klopt zit er standaard niet in maar hier , kun je er 1 downloaden

[ Voor 7% gewijzigd door TWFpa2Vs op 27-08-2008 09:54 ]

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:51:
[...]

Klopt zit er standaard niet in maar hier , kun je er 1 downloaden
Werkt prima, bedankt! d:)b Weet je nog meer handige Symbian programma's te vinden?

• TWFpa2Vs
Zelf draai ik volgende programma's

van google draai ik maps en gmail.
tevens draai ik coreplayer(mediaplayer) en tunin voor online radio zonder streaming te gebruiken
ook gebruik ik ebuddy, opera mini en tomtom.

ook heb ik nog een leuke game frozen bubble

Verwijderd

Ik heb zojuist mn nieuwe G810 in ontvangst genomen maar net als iemand anders op dit forum wilde ik mijn code invoeren maar mislukte dit. ik kon nergens vinden dit opnieuw te kunnen doen dus besloot ik het gewoon allemaal even opnieuw te wissen en te installeren..
Het wissen was een succes, het installeren lukt helaas niet. Kaartje in de pc, CD-rom ook maar na het formatteren van de kaart komt de volgende (irritatie opwekkende) tekst in beeld: "Er is een fout opgetreden tijdens het installeren. Controleer of de schijfprotectie van uw geheugenkaart is uitgeschakeld en of uw apparaat juist is aangesloten op de PC."
Ik ben niet achterlijk, dat zit er allemaal goed in op en aan.
weet iemand de oplossing?

• -ErikE-
staat je gsm 100% zeker op 'data transfer' modus als je de USB kabel erin doet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 14:22:
Ik heb zojuist mn nieuwe G810 in ontvangst genomen maar net als iemand anders op dit forum wilde ik mijn code invoeren maar mislukte dit. ik kon nergens vinden dit opnieuw te kunnen doen dus besloot ik het gewoon allemaal even opnieuw te wissen en te installeren..
Het wissen was een succes, het installeren lukt helaas niet. Kaartje in de pc, CD-rom ook maar na het formatteren van de kaart komt de volgende (irritatie opwekkende) tekst in beeld: "Er is een fout opgetreden tijdens het installeren. Controleer of de schijfprotectie van uw geheugenkaart is uitgeschakeld en of uw apparaat juist is aangesloten op de PC."
Ik ben niet achterlijk, dat zit er allemaal goed in op en aan.
weet iemand de oplossing?
Ik was de 'gelukkige' waarbij het invoeren van de voucher code de eerste keer ook mislukte. Ik was nog niet zo bedreven in het kiezen van hoofdletters, kleine letters en cijfers en wist al helemaal niet hoe ik een foute aanslag moest corrigeren. Dat wordt allemaal ook zo lekker duidelijk aangegeven in de handleiding. :S

Achteraf kijk je een koe in haar reet en is het allemaal erg simpel. In het geopende Route66 kan je via Opties naar Extra's. Daar kies je voor Online en opnieuw in Opties kan je dan de 16 karakter lange ROUTE 66 vouchercode intypen.

Als je van ellende net als ik het hele Route66 verwijdert hebt kan je het beste eerst je sd-kaartje in de pc formateren en daarna de Route66 cd-rom er opnieuw op installeren. Dat gaat bijna automatisch omdat de installatie wizard het vanzelf op je sd-kaartje zet.

Als het goed is start de G810 als je het micro sd-kaartje erin stopt opnieuw de installatie van Route66. Zo niet dan kan je dat via de USB-verbinding en Pc Studio met Toepassingen instaleren doen vanaf de pc. Daarbij moet je het sd-kaartje natuurlijk weer in je pc stoppen. Bij mij ging en gaat dat extra moeilijk omdat m'n USB verbinding met de G810 pas werkt nadat ik 'm eerst uitschakel en dan opnieuw opstart. Ik heb Route66 er toen zonder Pc Studio in de stand Gegevensoverdracht vanaf de pc op gezet.

Hopelijk lukt het je met deze informatie.

Succes,
Rob

Verwijderd

Ik heb zo juist trackr geinstaleerd op mijn navi,alleen vind deze geen satelieten.Route 66 en Googlemaps vinden ze wel.Iemand een tip?? Heb trouwens een 8gig kaart in mijn navi gestopt en route 66 van de cd er op gezet en het werkt feiloos.Ook heb ik er een paar gig aan mediabestanden op staan en de samsung werk prima.Vind de navi een supertelefoon (alleen ff goed leren er mee om te gaan) :)

• TWFpa2Vs
gaat na een software update die idote googlebar weg? of blijft deze er staan? ik wil van die google bar af.

• -ErikE-
TWFpa2Vs schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:30:
gaat na een software update die idote googlebar weg? of blijft deze er staan? ik wil van die google bar af.
Deze krijg je er niet uit. De enige manier om deze weg te halen is het complete 'active standby' uit te zetten.

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op maandag 01 september 2008 @ 14:30:
Volgens de Samsunghelpdesk en het servicecenter in Rijswijk zijn er nog geen firmware updates aan de G810 verricht. Ik zit er al ruim een maand op te wachten. Ik heb daarom een protestbriefje naar Vodafone gestuurd waar ik de G810 gekocht heb. Ook gammele software valt volgens mij onder een fabrieksfout dus als ze dit niet verhelpen kunnen heb ik recht op een andere goed werkende G810. Op een antwoord van Vodafone zit ik ook alweer 1 week te wachten. Gaat lekker zo met apparatuur die te vroeg op de markt gezet wordt.

Verwijderd

als je hier wat over hoort,dan hoor ik het graag.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ben benieuwd hoe die van mij gaat werken...

Heb net vanmiddag een G810 (bij vodafone, verlenging abo) besteld.

BMW 535D

Verwijderd

Heeft iemand de Samsung G810 al in het zilver?

Ik heb hem via de Hi shop besteld, waar staat uitvoering zilver, met foto erbij van de zilver...
Wat krijg ik thuis...een Deep grey.
Er zijn toch gewoon 2 uitvoeringen verkrijgbaar in Nederland? (Titanium Silver en Deep Grey)
Ik hoop toch echt dat ik de zilver krijg (deep grey teruggestuurd), daarom kocht ik hem bij Hi.

Als niet, dan pech, maar ja het staat wel zo op de site en in mijn orderbevestiging.
Nu heb ik nog een Siemens C75 dus alles is een verbetering ;-)

• Harry
Jup, die van mij is zilver. Moet nog binnen komen hier, dat wel... (kan niet wachten)...
Bevestiging vandaag nog eens telefonisch gekregen dat 't i.d.d het zilveren exemplaar is en niet titanium grey (wat dan weer op het plaatje bij Vodafone stond)

[ Voor 47% gewijzigd door Harry op 09-09-2008 21:55 ]

BMW 535D

Verwijderd

Ik ben heel benieuwd naar een "echte" foto van de zilver :-)
Niet zo'n gephotoshopped winkelplaatje.
Zou je die misschien kunnen maken als jij hem binnen hebt?

Ik heb nog geen nieuwe toegestuurd gekregen.
Blijkt dat als je een toestel terugstuurt dat ze bij kpn ALLES annuleren...dus daarover ben ik nog in contact met de klantenservice, want het is toch van de gekke dat je alles opnieuw moet afsluiten (en waarschijnlijk ook nog de korting van de actie die toen liep kwijtraken) omdat kpn een verkeerd toestel toestuurd.
Omruilen is veel simpeler zou je denken...

Nou ja, ben al 10 jaar tevreden Hi klant, misschien sturen ze gewoon het goede toestel op en klaar.
Ik heb nog goede hoop.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:44:
als je hier wat over hoort,dan hoor ik het graag.
Ik heb bij Vodafone Special Services mijn usb/gps klachten over de G810 schriftelijk moeten indienen. Mijn klacht ging voornamelijk over het feit dat het merendeel van de Samsung service centers geen firmware update kunnen uitvoeren. Alleen het service center in Rijswijk en Maastricht beschikken over een update faciliteit, maar hebben daar met de G810 geen ervaring mee. Zij kunnen bij benadering niet zeggen hoe lang ik m'n G810 kwijt ben en of het updaten uberhaupt wel lukt. Ik verzocht Vodafone daarom om een nieuwe ditmaal goed werkende G810. De brief is op 28 augustus verstuurd en ik kreeg een ontvangstbevestiging per sms met de mededeling dat ik na 15 dagen (!) antwoord zou krijgen. Op z'n vroegst verwacht ik dus 12 september een antwoord. Zodra ik dat heb laat ik het hier op het forum weten.

Verwijderd

Nou, helaas.
Bij Hi betekent zilver dus donkergrijs.
Nu is het ineens maar in 1 kleur leverbaar, vorige week zeiden ze precies het omgekeerde.
Zucht.
Ik hoop dat Soulfly wel echt zilver krijgt.

• Harry
Ik kan het antwoord nog niet geven... Maar ben onderhand wel heel erg benieuwd.
Op de site van Vodafone wordt gesproken over Titanium Grey en in m'n orderbevestiging stond Silver. Nu maakt mij dat verder niet zoveel uit overigens.

Vandaag maar eens gebeld of d'r uberhaupt aan te geven viel wanneer dat het toestel hier aan moet komen. (Dat is en blijft een lastig verhaal met verlengingen bij Vodafone...)

Maargoed, 't toestel schijnt ergens bij TNT rond te hangen (ik hoop in de bestelbus van onze pakketten bezorgster :) )

BMW 535D

Verwijderd

Daarvoor is Vraag & Aanbod op de FP bedoelt.

[ Voor 83% gewijzigd door Ginz op 14-09-2008 14:18 ]

Verwijderd

Weet iemand hoe de filmpjes die gemaakt zijn met de Samsung G810 kunnen worden afgespeeld op de PC? Ik krijg telkens de foutmelding "Cannot start playback". Als ik een filmpje afspeel in PCStudio krijg ik alleen geluid maar geen beeld..

Wie kan mij aub helpen?

• Harry
Na bijna 2 weken wachten (grmph) eindelijk m'n G810 binnen.
Nog niet de tijd gehad om er echt even mee "te gaan spelen". Maar het ziet er niet slecht uit zo op het eerste gezicht.

@Shira: I.d.d. Donker grijs / titanum grey is het toestel.

Net even buiten gezeten en Google Maps geinstalleerd.
Wifi werkt overigens uitstekend. GPS fix was er binnen 2 minuten, ontzettend snel. Zeker gezien de berichten die ik hier eerder gelezen had, had ik verwacht dat dat wel wat langer zou duren.

[ Voor 33% gewijzigd door Harry op 17-09-2008 20:25 ]

BMW 535D

Verwijderd

Ah mooi!
Ik ben benieuwd, ik krijg hem morgenavond binnen.
Ook een 8gb microsd kaartje erbij dus hopelijk gaat het allemaal goed gaat met het overzetten van Route66 daarop. (tips van het forum erbij, moet goedkomen dan zou je denken :) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:06:
Ah mooi!
Ik ben benieuwd, ik krijg hem morgenavond binnen.
Ook een 8gb microsd kaartje erbij dus hopelijk gaat het allemaal goed gaat met het overzetten van Route66 daarop. (tips van het forum erbij, moet goedkomen dan zou je denken :) )
Het overzetten van Route66 gaat erg makkelijk met de bijgeleverde originele backup DVD-Rom. Simpelweg het sdkaartje in de kaartlezer en de DVD in het DVDstation van je computer. Volg de aanwijzingen op het scherm (op installeren klikken) en Route66 wordt bijna automatisch op het kaartje gezet. Met dat kaartje installeer je het weer op je G810. Bij mij is dit prima gelukt met een 4 GB kaartje. d:)b

Succes en plezier,
Rob

• Harry
Je kan ook stomweg de resource map van de DVD op de SD-kaart zetten. (De mapjes + 1 bestandje (de installer)).

SD kaart in de telefoon en dan werkt 't ook. Tenminste, zo heeft het bij mij wel gewerkt.

BMW 535D

Verwijderd

Ah bedankt voor de tips!
Hij ligt nu op te laden :)

Ik las hier op het forum dat verschillende mensen er een 8GB kaartje in hebben zitten.
Nu staat er in dde handleiding maximaal 4 GB... ohjee?
Of werkt het gewoon toch prima met 8GB? (al ervaringen daarmee na een tijdje gebruik?)

En ik was benieuwd of er ook van die scherm-beschermingsstickers (wat een woord) te koop zijn voor de 810, zodat er minder snel krassen op komen.

Yay! Hij is mooi!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:13:
Ah bedankt voor de tips!
Hij ligt nu op te laden :)

Ik las hier op het forum dat verschillende mensen er een 8GB kaartje in hebben zitten.
Nu staat er in dde handleiding maximaal 4 GB... ohjee?
Of werkt het gewoon toch prima met 8GB? (al ervaringen daarmee na een tijdje gebruik?)

En ik was benieuwd of er ook van die scherm-beschermingsstickers (wat een woord) te koop zijn voor de 810, zodat er minder snel krassen op komen.

Yay! Hij is mooi!
Hier http://www.telecomtelecom.nl/?p=20&id=1564 hebben ze de beschermfolie en ook veel originele Samsungaccessoires zoals de passende zwanenhals http://www.telecomtelecom.nl/?p=5&id=11167&tid=1564 en de autolader http://www.telecomtelecom.nl/?p=5&id=11249&tid=1564

Verwijderd

Aloha, mijn eerste bijdrage hier en ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

!Het programma Magic Key o.a. is unsigned. Ik kan je vertellen hoe dit te omzeilen, maar dat mag hier niet dus succes!

Ik heb de G810 voornamelijk gekocht vanwege z'n camera en z'n 3.5 mm koptelefoonplug. Ik ga het ding o.a. gebruiken als mp3-speler voor tijdens het hardlopen. Tijdens het testen van de mp3-speler liep ik tegen een aantal problemen aan die ik middels wat software heb getackeld en aangezien het mij veel tijd heeft gekost deze zut uit te vinden wil ik mijn kennis ;) hier delen.

1. De automatische toetsenbordvergrendeling (keylock) kan niet uit |:( De instelling hiervoor (backlight on timer) kan op maximaal 10 minuten gezet worden. Niet handig als je 40 minuten aan het hardlopen bent.

2. Backlight gaat aan als je een toets indrukt. Niet handig als je alleen maar een liedje wilt skippen of het volume wilt wijzigen.

3. Ik zou graag de toetsen voor play, forward en reverse op de zijkant van het toestel willen hebben, daar waar nu de toetsen voor het volume zitten en de toets voor de camera.

En nog wat dingetjes..

Kee.

1. Backlight / keylock. Dit was echt hell om hier een oplossing voor te vinden. In de instellingen van het toestel zelf valt de timer niet uit te schakelen. Why? Na het uitproberen van veel programma's bleek dit programma de interne timer te overriden: Light Control 1.20. De website van de auteur is hxxp://zntx.org.cn, maar, en hierom geen link, je komt dan op een onleesbare chinese site. In de About van het programma staat nergens onder welke licence het programma valt. Anyway: google en gij zult vinden.

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/8071/screenshot0005wh6.jpgLight Control 1.20

De instellingen die voor mij werken zijn: 1. control by timeout; 2. control by system; 3. light off; 4. light off; 5. 0; 6. off; Met deze instellingen staat de keylock voor onbepaalde tijd aan, maar de backlight helaas ook.

2. Hoe nu te zorgen dat die backlicht uit- danwel aanblijft? Na alweer een hoop gepruts kwam ik uit bij dit programma: Magic Key 1.0. De website van de auteur is hxxp://opda.net.cn/, maar, en hierom geen link, je komt dan (alweer) op een onleesbare chinese site. In de About van het programma staat (alweer) nergens onder welke licence het programma valt. Anyway: google en gij zult vinden.

Afbeeldingslocatie: http://dailymobile.files.wordpress.com/2008/06/n7fawfpwwkbvgdp3qf9i.jpgMagic Key 1.0

Wat ik heb gedaan is voor het programma Music Player deze keymapping gemaakt:

234 = naar 151 = backlight toggle

Nu kun je met de onderste rechter-button in het programma Music Player de backlight aan en uit-schakelen. Cool he?

3. De toetsen aan de zijkant van het toestel remappen. Tijdens het hardlopen vind ik het handig om snel tussen nummers te kunnen switchen en snel een nummer te kunnen pauzeren. De volgende keymapping doet dit:

163 = volumeDown naar 185 = Rewind
162 = volumeUp naar 184 = Forward
216 = Device1F naar 182 = Play / Pause

216 is de knop voor de camera :)

De toetsen voor het volume zou je ook kunnen remappen, maar die laat ik voorlopig maar even op links en rechts staan. Wel handig zo.

En nog wat dingetjes..

Je kunt toetsen mappen om te wisselen tussen landscape naar portret. Wel handig als je door de Music Library bladert. Deze mapping gebruik ik:

166 = poweroff = 174 = landscape
180 = application = 175 = portret

Een ander iets wat ik irritant vond is dat je minimaal 10 seconden moet wachten voordat het apparaat op keylock gaat. Zeker onhandig als je net middels Light Control die keylock hebt uitgezet.. Download hiervoor het programma Mlock en koppel de button linksboven via Settings - General - Personalise - Standby mode - Shortcuts naar Mlock. Zo kun je de telefoon met 1 toetsaanslag vergrenden. Handig :+

Bronnen:
Keycodes voor Magic Key en omschrijving.
Swissknife9 unsigned Voor het zelf achterhalen van keycodes op je toestel.

Voor mij is bovenstaand getweak echt essentieel om van de G810, en natuurlijk ook andere toestellen, een bruikbare mp3-speler te maken. Ik ben benieuwd naar reacties.

Groeten!

Verwijderd

Okay, nu loop ik toch tegen iets aan waar ik de oplossing niet voor weet, maar ongetwijfeld iemand hier wel.
Het zal vast iets simpels zijn...

Als ik verbinding wil maken met internet krijg ik steeds de melding:
Packet ggvns: Packet gegevensverbinding niet beschikbaar.

Weet iemand hoe dit kan?
Dit is sinds vandaag een probleem, voorheen niet.
Misschien per ongeluk iets gewijzigd?? Help :X

• Harry
Wat heb je staan bij Instellingen -> Gegevens -> Packet-ggvns ?

code:
1
2
3
Packet-ggvnsverb.          = Autom. bij signaal
Toegangspunt                = Geen
Snelle toeg. packet-geg. = Ingeschakeld

En hoe wil je verbinding maken? Wifi of via je telco ?

@Stufumo: Interssant :)
Binnenkort ook maar eens even mee spelen & kijken of de blacklight ook automatisch ingeschakeld kan worden zodra de telefoon aan de lader hangt. Vindt dat in de auto wel comfortabel. Zeker wanneer ik `s avonds rijd. Heb je niet opeens zo'n oplichtend scherm op je dash...

[ Voor 5% gewijzigd door Harry op 21-09-2008 22:22 ]

BMW 535D

Verwijderd

Zo, na een weekje forumlezen hier op GoT toch uiteindelijk mijn G810 besteld.

Ik moet zeggen, wat een prachttoestel. Mijn vorige toestel was een Nokia 6120 Classic, die loopt op een Symbian S60 V2 besturingssysteem. Een leuk toestel, maar zoals wel meer mensen zullen herkennen, na een jaar ben ik er wel op uitgekeken.

De telefoon werd besteld via Hi, binnen 24 uur werd ik gebeld om de levering te bevestigen. Hij zou afgelopen zaterdag geleverd worden. De levering zou de grijze zijn, maar aangezien het mij niet uitmaakt heb ik mij daarin niet verdiept. Ik heb uiteindelijk de Deep Gray binnengekregen. Tussen 12.18 uur en 14.18 uur zou de koerier aanbellen als ik de bevestiging per mail mocht geloven. Om 13.00 uur ging dan de deurbel. Alles geregeld en het uitpakken kon beginnen. Omdat ik smiddags toch moest werken gelijk maar aan de lader gehangen, zodat de telefoon 3 uur kon opladen zoals voorgeschreven.

Bij terugkomst kon het feest beginnen. Of mijn werk hier positief door beinvloed werd durf ik niet te zeggen, ik kon niet wachten! Zoals gezegd heb ik al een tijdje meegelezen hier op dit topic, en was een beetje huiverig voor de GPS, wat toch een belangrijk punt was voor mijn keuze. Ik zal dan ook beginnen met de GPS:

GPS-fix
Telefoon aangezet, even de nummers overgezet, 4 gb mSD geinstalleerd via de pc, en proberen maar. Buiten in de tuin, rustig met een sigaretje erbij(en het hele pakje maar mee naar buiten voor het geval dat) bleek ik binnen 15 seconden een sterke fix te hebben. Uitstekend! Na een paar keer opstarten e.d. kreeg ik nog steeds lekker snel een fix. Het lijkt erop dat Samsung geleerd heeft van kritiek en dit met een update heeft verholpen. Heel af en toe is de Samsung de weg nog kwijt, en ik zal dan ook opzoek gaan naar een vervanger van de Route66 software. TomTom is mij tot nu toe altijd prima bevallen, en dit moet ook wel ergens te vinden zijn.

Camerakwaliteit
De kwaliteit van de camera in minder lichte omgevingen is bijzonder goed te noemen. De Xenon flits is sterk genoeg voor kleine afstanden/ruimtes en de foto's zijn bijzonder scherp en duidelijk. Geen gezeur met pixels die vervagen zoals bij mijn oude Nokia. Buiten vond ik de foto's ietwat flets lijken. Dit kwam onderandere door de bewolking, en kan dan ook niet wachten op een zonnige dag zodat ik eens lekker foto's kan maken.

Snelheid Symbian OS
De snelheid van het zakcomputertje(het valt niet meer onder telefoon wat mij betreft) valt enigzins tegen. De verhalen die ik las en de geruchten over de processor deden een hoop verwachten, maar de telefoon is langzamer dan mijn oude Nokia. Dit komt wellicht ook door de hoeveelheid multimedia en smsjes die ik inmiddels alweer opgeslagen heb. Desondanks vind ik het heerlijk om met symbian te werken, beter dan WM6 o.d.

Snelheid UMTS/HSDPA/3G
Snel! Op mijn oude Nokia had ik weinig dekking m.b.t. 3G. Met deze telefoon en mijn nieuwe abbonnement kan ik thuis, op mijn werk, en bij mijn vriendin(mocht ze ongezellig worden) lekker snel internetten en mobiele sites(ook standaard HTML-sites) bekijken en snel dingen downloaden.

WIFI
Dit is iets nieuws voor mij. WIFI op een GSM. Bijzonder? Nee. Makkelijk? Ik twijfel nog! De omslachtige manier van een netwerk selecteren(misschien ligt dat aan mij) en de uitval van de netwerkverbinding valt mij erg tegen. Desondanks kan je wel lekker snel internetten als je eenmaal het netwerk hebt geselecteerd en bent ingelogd.

Overall-buildquality
Samsung levert met de G810 een degelijke en stevige telefoon. Waar ik bang voor was is dat de telefoon in mijn broekzak snel opengaat. Dit valt gelukkig erg mee, en de telefoon blijft gewoon lekker dichtzitten. De cameraklep moet open/dicht geklikt worden zodat hier nog een soort extra beveiliging opzit voor in de broekzak. Verder gaat het niet te stroef, niet te soepel, en werkt alles naar behoren. Smsen gaat heerlijk snel, net als mijn Nokia kan ik hierop een smsje binnen 30 seconden afhebben en versturen. De meegeleverde houder moet ik nog een zwanenhals voor kopen/fabriceren. De winkels hier in de buurt hebben hem niet, of kunnen er zelfs niet eens aan komen. Ik denk dat ik de houder maar eens ombouw naar mijn oude zwanenhals die al een jaartje of wat trouwe dienst doet.

Al met al is dit een telefoon die het nog wel een jaartje volhoud. Met een jaarabbonnement heb ik volgend jaar weer de keuze voor een nieuwe, en als de Samsung mij bevalt zal ik zeker de overweging maken om te kijken naar de opvolger van de Innov8 of een dergelijk type. Ik was huiverig, omdat Samsung vaak kleine toetsen heeft, en ik het liefst met Symbian of WM werk. De Samsung OS vind ik niets, mij te mooi en te weinig aan te tweaken.

Nu vandeweek maar eens wat dingen uit gaan proberen zoals TomTom, nieuwe themes, spelletjes, leuke tweaks en programma's.

Verwijderd

Ja dat staat er bij mij ook bij de packetgegevens.
Ik wil gewoon verbinding via telco.
Het is inmiddels opgelost door de telefoon een keer aan en uit te zetten.
Vreemd, maar als t werkt, prima.

Verder loopt alles perfect, google maps erop gezet gisteren.
Nu nog wat leuke spelletjes opzoeken voor de saaie momenten.
Inderdaad heerlijk snel smssen, en de fotokwaliteit is gewoon goed zowel binnen als buiten.
Pc studio geen problemen mee gehad.
Route 66 heb ik er nog niet opgezet, dat doe ik als ik mn 8gb kaartje binnen heb, hopelijk is dat morgen, dan heb ik iig niet dat ik moet herinstalleren oid.

Bedankt trouwens voor de telecom link :) , ik heb daar een crystal case besteld, eens zien of dat handig is.
In ieder geval wel goede bescherming in mn tas/zak dan zodat de sleutels niet tegen het scherm aan kunnen krassen.

Wat een verademing dit zeg, na de Siemens CL75 pinstriped.

• Gaargod
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 17:29:
Verder loopt alles perfect, google maps erop gezet gisteren.
Nu nog wat leuke spelletjes opzoeken voor de saaie momenten.
Frozen Bubble vind ik erg leuk. Verder heb ik er geen games opstaan, als je wat leuks vind laat je het dan weten? Ben ook nogsteeds zwaar tevreden met mn G810, en Marckiejj, de snelheid van de Symbian is in vergelijking met mijn oude Nokia N91 echt bijna zo snel als het licht :P Heeft er misschien mee te maken dat die alles op de ingebouwde HDD opsloeg, hoewel het mij lijkt dat het OS op phone geheugen staat.

Verwijderd

Haha ik heb hem geinstalleerd, hij is inderdaad leuk :-)
Bedankt voor de tip!

Hier staan trouwens gratis games: http://www.gsmpunt.nl/games.php

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 00:15 ]

Verwijderd

Gaargod schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:14:
[...]
en Marckiejj, de snelheid van de Symbian is in vergelijking met mijn oude Nokia N91 echt bijna zo snel als het licht :P Heeft er misschien mee te maken dat die alles op de ingebouwde HDD opsloeg, hoewel het mij lijkt dat het OS op phone geheugen staat.
De Nseries van Nokia staan er om bekend dat deze niet al te snel zijn. Ik vind de tijd dat de G810 erover doet om bijvoorbeeld de camera te laden, de browser te openen, te scrollen tussen smsjes acceptabel, maar mijn Nokia 6120 was toch echt sneller. Voor de rest ben ik echt super tevreden, en het is niet bedoeld om de G810 af te kraken, dat zeker niet.

Even een kleine update met betrekking tot mijn mini-review:

Batterijgebruik
De batterij gaat tot nu toe vrij lang mee. Ongeveer een halfuur per dag GPS, een uur per dag Internetten via GPRS/HSDPA of WIFI, en uur bellen/30 smsjes en de telefoon gaat ongeveer 3-4 dagen mee. Ga je er veelvuldig mee GPSen, of internetten gaat de batterij snel leeg, maar dat is niet meer dan logisch.

Add-on/Third Party Software
Er valt genoeg te vinden voor de S60 V3 Symbian software, maar lang niet alles werkt. Van de 1000 programma's die ik tot nu toe gedownload heb en geinstalleerd op mijn telefoon, werkt ongeveer 25 procent. Opzich wel te doen. Het leukste tot nu toe? Een leugendetector die nog echt werkt ook. Erg leuk om je vrienden mee te stangen...of het echt gebasseerd is op technieken die getest en beproefd zijn durf ik niet te zeggen natuurlijk. Ook een leuke: NOS Mobiel, gewoon even naar www.nos.nl met je mobiel, downloaden maar en je heb alles met betrekking tot het nieuws, weer, files en sport bij de hand, alsmede een stream van het laatste Journaal.

Autohouder
De autohouder heb ik op een oude zwanenhals geplaatst, en met 4 schroefjes dus uiteindelijk 20 euro bespaard. De houd houd de telefoon goed vast, maar is nog wel erg trillerig op klinkerwegen of polderwegen(moet je maar geen 100 rijden....)maar dat is te overzien! Voor de rest is de houder net als het toestel leuk om tegenaan te kijken!;)

Groeten maar weer,

Marck

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 17:23 ]

Verwijderd

hallo ,allemaal ben nieuw hier en heb veel gelezen om dat ik de samsung g810 morgen ook krijg.en daarom wil ik marckiejj en alle anderen ook vragen via welke links ik de extra dingen kan downloaden? zoals de leugendetectortjeen alle andere dingen. ik ben namenlijk een leek.
MvG Johannes

Verwijderd

ps weet iemand of je er ook voip op kunt zetten.(bv voipbuster) alvast bedankt

Verwijderd

Hoi,
Weet iemand hoe je route 66 van de cd op een microSD 8gb kaart kan installeren, zonder een cardreader te gebruiken? Want mijn cardreader van mijn laptop werkt niet. Of iemand die weet hoe je die wel werkend krijgt?
alvast bedankt,
Bram

Verwijderd

@Mr. Dichter:

Ik haal mijn *stuff* vanaf Newsnet...uitleg hierover op www.binaries4all.nl
Voor de rest zijn de meeste programmas te krijgen via Jamba.nl of andere betaalsites.
Ik zag laatst ook een programma waarme dingen als VoipBuster e.d. ook werken. Ik zal het even uitzoeken. Kom er later op terug!

@Meija1

Dat is niet mogelijk. Hij zoekt echt naar een SD-card, het is mij niet gelukt zonder cardreader. Oplossing is een goedkope cardreader kopen of een andere pc regelen die je mag lenen. Eventueel trouwens even updates installeren vanaf Windows Update, en anders je stuurprogramma even updaten..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 17:15 ]

• -ErikE-
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:40:
Hoi,
Weet iemand hoe je route 66 van de cd op een microSD 8gb kaart kan installeren, zonder een cardreader te gebruiken? Want mijn cardreader van mijn laptop werkt niet. Of iemand die weet hoe je die wel werkend krijgt?
alvast bedankt,
Bram
Waarom zo moeilijk doen?? Je duwt gewoon je SD kaart in je telefoon, die verbind dmw de meegeleverde USB kabel aan je PC / laptop en stelt in je telefoon (als ie er om vraagt) de optie 'Data transfer' in. Nu is je telefoon de card reader en krijg je gewoon bij 'Deze Computer' (of apple / linux varianten) een verwisselbare schijf erbij. Vervolgens duw je gewoon je cd in je drive en volg je de instructies. Klaar.

Werkt bovenstaande niet dan is je telefoon stuk. Wederom klaar ;)

Verwijderd

Dat installeren op het 8gb kaartje ging echt snel (via een usb cardreaderstick, die heb je al voor een paar euro)
Hij vroeg wel nog een tweede keer om de vouchercode nadat die was geverifieerd via sms, de tweede keer via internet en toen was het in orde.
Gelijk uitgetest tijdens het wandelen met de hond, werkte prima.
Voice instructies krijgje zeker alleen als hij op auto staat ingesteld of niet?

Ik merk trouwens wel dat zo'n crystalcase krasjes maakt als je het klepje van de camera open en dicht schuift :-s

Verwijderd

Helaas werken cardreaders niet goed onder Vista. Maar welk huishouden tegenwoordig heeft niet meerdere computers, even de laptop gepakt met de cardreader, ging super zo!

Voor de rest heb ik steeds meer plezier van mijn telefoon. Gisteren wezen kijken bij een woning die te koop stond, hier gelijk google maps uitgetest, en de navigatie, en het toestel! Zoals al eerder beschreven is het gewoon een toptoestel, maar ook het Geo-tagging is erg leuk! Navigeren naar en van een adres gaat super, snel en duidelijk, het enige nadeel dat ik tot nu toe heb is de connectie met mijn Parrot. Deze valt af en toe uit, en de voiceinstructies van Route66 worden niet via BT afgespeeld helaas. Dat had voor mij echt super geweest.

Iemand nog een paar ideeen hiervoor? En qua add-ons/freeware? :9

• reyals
  • Laatst online: 11-11 20:40
nu eindelijk mijn g810 binnen, werk probleemloos met firmware G810BHHG1 2008-07-22.
GPS en Wifi werken goed. alleen vroeg ik me af of ik een soort van blacklist programma erop kan zetten zodat ik ook anonieme bellers kan blokkeren. weet iemand wat daarvoor geschikt is?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

Dergelijke programma's kan je gewoon op internet vinden. Gebruik de alombekende zoekmachine maar eens.

Toch raad ik een dergelijk programma af. Een nieuw nummer van iemand krijg je dus niet door(als je iemand niet dagelijks spreekt), en je verzekering/baas etc die jou nummer wel hebben maar waarvan jij hun nummer niet in je lijst hebt kunnen je niet bereiken...

Ik vind het alleen maar lastig, het rode hoorntje is een stuk makkelijker te vinden en te gebruiken;)

Verwijderd

Ik zie zojuist op track & trace van de Vodafofone reparatieservice via servicecenter Dynafix in Nuth (Limburg) dat mijn G810 met usb/gps problemen gerepareerd is met een firmware update. Ik had G810CEHE3 2008-05-26 en heb nu G810CEHE5 2008-05-30. Vreemde zaak want er bestaat ook al een G810CEHE6 van juni en ik lees hier twee postings terug een G810BHHG1 2008-07-22. Het lijkt wel of er iedere maand meerdere nieuwe firmware versies veschijnen. Ik moet nog even wachten voor ik m'n G810 terug heb voor ik kan melden of de problemen voorbij zijn. Ik meld me later weer. :w

Verwijderd

Mijn firmware is G810ASHE2 2008-05-07

Gekocht eind september, en nergens problemen mee. Alleen de batterijduurt begint me tegen te vallen.. Weer een andere dan wat ik tot nu toe heb zien staan volgens mij..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 13:39 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb mijn G810 nu een weekje of twee en ben er eigenlijk zeer tevreden mee. Alles werkt naar behoren: wifi, gps, foto, agenda sync etc...

Maar sinds vandaag kan ik plots niet meer op WLAN :-s De voorbije twee weken kon ik zonder problemen verbinden met netwerk thuis, op 't werk en bij m'n vriendin. Vandaag heb ik op't werk gemerkt dat ik geen connectie kreeg, en thuis lukt plots ook niet meer.

Omdat hij de netwerken nog steeds ziet in het menu "available networks" denk ik dat ik per ongeluk ergens een setting heb veranderd en dat het geen hardwareprobleem is, ook al omdat hij me tegenwoordig niet meer vraagt welk toegangspunt ik wil gebruiken als ik de eerste keer een webadres ingeef (voorheen deed hij dit wel). De setting "toegangspunt" staat nochtans nog steeds op "vragen". Als ik het correcte toegangspunt selecteer hier werkt het ook niet.

Foutmelding is telkens "unable to connect, WLAN network not found"

Heeft er al iemand hetzelfde probleem gehad of heeft er iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

Voor alle duidelijkheid even alles op 'n rijtje ivm m'n settings:

- Toegangspunt gedefinieerd via lijst beschikbare WLAN's (en niets veranderd, alles staat dus standaard. Heb dit ook al paar keer gewist en terug gedefinieerd)
- Toegangspunt in settings browser staat op "allways ask" (en toch kan ik niet kiezen, krijg onmiddellijk de foutmelding. Voorheen kreeg ik het lijstje met gedefiniëerde toegangspunten)
- WLAN thuis en vriendin is WPA beveiligd, netwerk op m'n werk is onbeveiligd

Alvast bedankt

Jerry

Verwijderd

Om je toegangspunten keuzelijstje weer te krijgen moet je hem instellen op Door gebr. gedef.
Kies Web, ga bij Opties naar Instellingen, kies voor Algemeen, kies voor Toegangspunt en kies bij Toegangspunt voor Door gebr. gedef.

Succes,
Rob

Verwijderd

Hey Rob, eerst en vooral: bedankt voor je hulp!

De instelling die je voorstelt heb ik net op "altijd vragen" staan om mijn lijstje met toegangspunten te krijgen?
"Door gebr. gedef." zorgt er net voor dat de applicatie altijd hetzelfde toegangspunt gebruikt. Toch?

Hoewel ik het voorheen al geprobeerd had heb ik om zeker te zijn nog eens een poging gedaan met "door gebr. gedef." en dat het correcte toegangspunt gekozen. Zonder succes helaas :-(

Wat me wel opviel is dat het apparaat nu wel langer blijft proberen om verbinding te maken (boodschap "connecting via toegangspunt" blijft langer op het scherm). Bij de instelling "altijd vragen" krijg ik bliksemsnel bericht op 't scherm dat de connectie niet lukt.

Toch bedankt dat je de tijd nam hier te reageren :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:47:

De instelling die je voorstelt heb ik net op "altijd vragen" staan om mijn lijstje met toegangspunten te krijgen?
"Door gebr. gedef." zorgt er net voor dat de applicatie altijd hetzelfde toegangspunt gebruikt. Toch?

Hoewel ik het voorheen al geprobeerd had heb ik om zeker te zijn nog eens een poging gedaan met "door gebr. gedef." en dat het correcte toegangspunt gekozen. Zonder succes helaas :-(

Wat me wel opviel is dat het apparaat nu wel langer blijft proberen om verbinding te maken (boodschap "connecting via toegangspunt" blijft langer op het scherm). Bij de instelling "altijd vragen" krijg ik bliksemsnel bericht op 't scherm dat de connectie niet lukt.

Bij ''altijd vragen'' ben ik m'n eigen WiFi ook kwijt. Bij ''door gebr. gedef.'' krijg ik een lijstje waar ik via opties kan kiezen uit m'n verbindsingspunten waar ook m'n WiFi weer bij staat. Je moet bij Algemeen met Opties kiezen voor Wijzigen en bij Door gebr. gedef OK klikken om je toegangspuntenlijstje te krijgen waar je kan kiezen welk toegangspunt je wilt. Beetje omslachtig, maar het werkt wel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:02:
Ik zie zojuist op track & trace van de Vodafofone reparatieservice via servicecenter Dynafix in Nuth (Limburg) dat mijn G810 met usb/gps problemen gerepareerd is met een firmware update. Ik had G810CEHE3 2008-05-26 en heb nu G810CEHE5 2008-05-30. Vreemde zaak want er bestaat ook al een G810CEHE6 van juni en ik lees hier twee postings terug een G810BHHG1 2008-07-22. Het lijkt wel of er iedere maand meerdere nieuwe firmware versies veschijnen. Ik moet nog even wachten voor ik m'n G810 terug heb voor ik kan melden of de problemen voorbij zijn. Ik meld me later weer. :w
Ik heb m'n G810 weer terug en inderdaad werkt dankzij de nieuwe firmware de USB connectie met PC-Studio nu wel. Na het terugzetten van de back-up had ik ook m'n eigen instellingen weer terug. Behalve m'n WiFi en Route-66. WiFi heb ik handmatig weer ingesteld en Route-66 was een doffe ellende. Vanaf het micro-sd kaartje was installatie niet mogelijk. Toepassingen installeren via PC-Studio werkte ook niet. Via Bestandsbeheer in PC-Studio kan je het kaartgeheugen openen en op die manier Route-66 opnieuw installeren. Vreemde zaak dat je de G810 als kaartlezer via een pc moet gebruiken om vervolgens de kaartdata op de G810 te installeren. Waarom kan dat niet rechtstreeks? Route-66 werd nu geinstalleerd en ik kon ook weer de vouchercode versturen via SMS. De boel werkt nu weer, maar de welkomst tekst bij het openen van Route-66 is verleden tijd. Ook duurt het af en toe nog steeds een eeuwigheid om de positie via de GPS-satellieten te bepalen. De navigatiefunctie van mijn G810 is dus nog steeds kl......te. Maandag ga ik weer terug naar de Vodafoneshop. (balen :? )

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:47:

Nog maar een reactie want ook bij mij gaat de WiFi-verbinding niet altijd even soepel.
In de stand ''Door gebr. gedef" staat de gedefinieerde WiFi-verbinding er wel bij, maat werkt niet altijd. Als ik dan terug ga naar ''Altijd vragen'' staat mijn gedefinieerde WiFi-verbinding er niet bij maar kan je wel naar netwerken zoeken. Dat is omslachtig omdat je dan elke keer de sleutel handmatig moet intikken. En als ik dan weer terug naar ''Door gebr. gedef" ga doet mijn gedefinieerde WiFi-verbindfing het opeens weer wel. Het is net alsof je eerst moet schakelen tussen ''Door gebr. gedef" en ''Altijd vragen'' voordat-ie het weer doet.

Wat ik ook vreemd en lastig vind is dat bij je emailaccount het helemaal niet mogelijk is om voor een WiFi-verbinding te kiezen. De G810 is een leuke smartfone, maar met z'n verbindingslogica vind ik 'm niet erg ''smart''.

Misschien dat dit in de zoveelste firmware update verholpen is, maar daar ben je 'm wel elke keer een kleine twee weken kwijt. Zou fijn zijn als Samsung z'n firmware een keertje echt in orde maakt of de gebruiker in de gelegenheid stelt om zelf te updaten :Y

Verwijderd

Het probleem is nog steeds niet opgelost, maar ik heb ondertussen al wat meer informatie.
Dit weekend heb ik een reset naar fabrieksinstellingen gedaan en daarna kon ik zonder problemen verbinding maken met het netwerk bij me thuis.
Probleem opgelost dacht ik. Helaas: gisteren kon ik weer geen connectie maken bij m'n vriendin. Terug reset naar fabriekssettings en hoera: weer geen probleem om verbinding te maken.
's avonds thuis raakte ik echter wéér niet op m'n netwerk. Na een derde reset: inderdaad, connectie wederom géén probleem!

Het lijkt er dus op dat ik na een reset met éen netwerk verbinding kan maken. Verbinding verbreken etc is geen probleem. Van zodra ik probeer te verbinden met een tweede netwerk loopt het fout.

Ik ben er redelijk zeker van dat het niets te maken heeft met de setting "gedef door gebr"/altijd vragen"; als het werkt, werkt het in beide settings. Als het niet werkt, werkt het in geen van beide.

Positief is wel dat een reset blijkbaar toch alle gegevens op de phone behoudt, zodat een reset op zich niet echt een probleem is.Langs de andere kant wil ik natuurlijk graag dat het gewoon werkt zonder meer. Ik vind het ook heel raar dat alles de eerste week wél gewoon perfect werkte.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:40:
Het probleem is nog steeds niet opgelost, maar ik heb ondertussen al wat meer informatie.
Dit weekend heb ik een reset naar fabrieksinstellingen gedaan en daarna kon ik zonder problemen verbinding maken met het netwerk bij me thuis.
Probleem opgelost dacht ik. Helaas: gisteren kon ik weer geen connectie maken bij m'n vriendin. Terug reset naar fabriekssettings en hoera: weer geen probleem om verbinding te maken.
's avonds thuis raakte ik echter wéér niet op m'n netwerk. Na een derde reset: inderdaad, connectie wederom géén probleem!

Het lijkt er dus op dat ik na een reset met éen netwerk verbinding kan maken. Verbinding verbreken etc is geen probleem. Van zodra ik probeer te verbinden met een tweede netwerk loopt het fout.

Ik ben er redelijk zeker van dat het niets te maken heeft met de setting "gedef door gebr"/altijd vragen"; als het werkt, werkt het in beide settings. Als het niet werkt, werkt het in geen van beide.

Positief is wel dat een reset blijkbaar toch alle gegevens op de phone behoudt, zodat een reset op zich niet echt een probleem is.Langs de andere kant wil ik natuurlijk graag dat het gewoon werkt zonder meer. Ik vind het ook heel raar dat alles de eerste week wél gewoon perfect werkte.
Misschien heeft jouw G810 ook een firmware update nodig. Informeer eens bij de Samsung helpdesk of jouw WiFi probleem bij hen bekend is en of jouw firmwareversie misschien de veroorzaker is. Als ik het forum zo lees zijn er opvallend veel firmwareversies in omloop. Er zullen dus evenzovele problemen met de G810 zijn.

• reyals
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:24:
[...]

Wat ik ook vreemd en lastig vind is dat bij je emailaccount het helemaal niet mogelijk is om voor een WiFi-verbinding te kiezen. De G810 is een leuke smartfone, maar met z'n verbindingslogica vind ik 'm niet erg ''smart''.

Misschien dat dit in de zoveelste firmware update verholpen is, maar daar ben je 'm wel elke keer een kleine twee weken kwijt. Zou fijn zijn als Samsung z'n firmware een keertje echt in orde maakt of de gebruiker in de gelegenheid stelt om zelf te updaten :Y
de mijne pakt gewoon (in stand altijd vragen) de wifi verbinding als die beschikbaar is.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

Ik vermoed dat alle verschillen in werking van de G810 te maken hebben met de grote verscheidenheid aan firmwareversie's die er gebruikt worden. We zouden dit hier op het forum eens kunnen inventariseren.

Ik had de G810CEHE3 2008-05-06 met USB-problemen en heb nu de G810CEHE5 2008-05-30 zonder USB problemen.

De firmwareversie van de G810 roep je op met *#0000#

Wie volgt?

• reyals
Weet iemand of het mogelijk is om bepaalde nummers anoniem te bellen (of bij het bellen aan te geven dat je anoniem wilt bellen), terwijl voor andere nummers je nummer gewoon wordt meegezonden? kon dit zo gauw nergens vinden. of is hier aparte software voor nodig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:15:
Ik vermoed dat alle verschillen in werking van de G810 te maken hebben met de grote verscheidenheid aan firmwareversie's die er gebruikt worden. We zouden dit hier op het forum eens kunnen inventariseren.

Ik had de G810CEHE3 2008-05-06 met USB-problemen en heb nu de G810CEHE5 2008-05-30 zonder USB problemen.

De firmwareversie van de G810 roep je op met *#0000#

Wie volgt?
de mije is G810CEHE3 2008-05-26

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:53:
[...]

de mije is G810CEHE3 2008-05-26
ook met usb problemen

• TWFpa2Vs
reyals schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:39:
Weet iemand of het mogelijk is om bepaalde nummers anoniem te bellen (of bij het bellen aan te geven dat je anoniem wilt bellen), terwijl voor andere nummers je nummer gewoon wordt meegezonden? kon dit zo gauw nergens vinden. of is hier aparte software voor nodig?
dit kun je toch gewoon doen door er #31# ervoor te zetten ofzoeits?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste