Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Samsung heeft vandaag zijn nieuwe vlaggenschip tentoongesteld in de vorm van de G810. Dit symbian based toestel zal voorzien zijn van een GPS module en een 5 megapixel camera.

Net als zijn voorloper de G800 is de G810 uitgerust met een 5 megapixel camera en 3x optische zoom. Tot dusver is er weinig vernieuwends, echter is de G810 een totaal nieuwe telefoon verder. Zo zal het lopen op Symbian S60 3rd edition FP 2 en zit er ook een GPS module in van Qualcomm namelijk de MSM6260. De G810 heeft ook wifi- en hsdpa-ondersteuning voor snel internet. Ook de CPU is redelijk vlot met zijn 330 mhz (ARM1136) en dit alles dus ondersteunt door Symbian.

Wat ook leuk is om te melden is dat er een TI OMAP 2430 chipset ingebouwd zit die de 2D/3D-accelerator moet bevorderen. Hierdoor zou het spelen van spelletjes via Java geen probleem meer moeten vormen zoals nu wel het geval is bij HTC. Het toestel heeft overigens 84 Mb RAM mee gekregen en er is ongeveer 130 mb vrije geheugen voor de gebruiker beschikbaar. Ook kun je er een micro-SDHC kaart in gooien die theoretisch kan oplopen tot 32gb.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/samsung/g810/pic/all-face.jpg

Net gepresenteerd door samsung nu al de eerste review!
Lees het hier:

http://www.mobile-review.com/review/samsung-g810-en.shtml#9

In de pricewatch is te vinden wat dit toestel kost.

Deze Samsung G810 is duidelijk een goede opvolger van de Samsung G800.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 15-06-2008 11:11 ]

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-11 13:10
Ik was aan het twijfelen tussen deze telefoon en de LG viewty maar het wordt toch deze denk ik :) weet iemand wanneer die uitkomt?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmhelpdesk.nl/img/news/main/1599.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmhelpdesk.nl/img/news/main/1598.jpg

om het even af te maken :)

verwachting is 2e kwartaal. April denk ik.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Volgens mij is jou ts een 1 op 1 copy van een bekend site :P

Verwijderd

Topicstarter
jepperdepep :P had geen zin om een hele tekst te maken en gsmhelpdesk was nog niet zover :)

daarom tekst van AAP plaatjes van hun en review van mobile review :)

• DaannO
Gelijk heb je ;)

• Renegade!
  • Laatst online: 24-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:42:
jepperdepep :P had geen zin om een hele tekst te maken en gsmhelpdesk was nog niet zover :)

daarom tekst van AAP plaatjes van hun en review van mobile review :)
Misschien toch even vermelden in TS dan ;) Verder nette phone, kijk er iig al naar uit. Zou misschien een waardige opvolger zijn voor men E900 :)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11 20:49
Ben ik de enige die meteen moet denken aan het design van Nokia's N80 en N70 (alu elementen en de vorm)? Neemt niet weg dat het een strak mobieltje is geworden waar ik zeker naar zal gaan kijken in de toekomst!

Wel jammer dat er is gekozen om de telefoon op het S60 platform te laten draaien.. Mijn voorkeur zou naar het nieuwe WM 6.1 / 6.5 gaan of het nog te verschijnen UIQ4... maja ;)

[ Voor 29% gewijzigd door k5052 op 11-02-2008 22:48 ]

• DaannO
Ik vind de achterkant zo veel op een digitale camera lijken. Prima toestel, mits hij niet te groot in de hand ligt, maar die achterkant...

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Prachtig toestel, zeker waard om naar te blijven kijken in de toekomst voor m'n nieuwe abbo. Ik vind overigens die geborstelde alu achterkant juist wel heel sjiek om naar te kijken. Ook al hoeft een klepje van mij niet zo, toch heeft het wel iets heel sjieks.

Ben benieuwd hoe deze Symbian (s60 neem ik aan) zal draaien op de CPU in deze telefoon. Ik vind hem namelijk sowieso op de N73 al heel erg tegenvallen, en ik wacht nog even de N78 af om te kijken hoe dat allemaal draait.. ik haat langzame telefoons ;)

• crazylegs
  • Laatst online: 10-11 13:10
is landscape werken ook mogelijk met dit toestel? Of alleen maar verticaal?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Verwijderd

Als het goed is vanaf 28 april te verkrijgen, maar alleen via Vodafone?

Ik zit er met smart op te wachten.
Wilde eerst voor de F700 van Samsung gaan, maar gezien de ervaringen hier op GOT ga ik nu voor de G810.
Laatste tijd wel erg veel Samsung-Vodafone combi's?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:58:
Als het goed is vanaf 28 april te verkrijgen, maar alleen via Vodafone?

Ik zit er met smart op te wachten.
Wilde eerst voor de F700 van Samsung gaan, maar gezien de ervaringen hier op GOT ga ik nu voor de G810.
Laatste tijd wel erg veel Samsung-Vodafone combi's?
tja... Vodafone heeft het snelste netwerk 8)7 net als Samsung de snelste HSDPA ondersteuning biedt 8)7

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• DaannO
Dit topic hoort niet in Windows Mobile thuis maar in Non-Windows Based Mobiles & PDA's ;)

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Dit topic lijkt een beetje dood... Is iedereen er al vandoor met de Samsung SOUl ofzo??

Ik zit nog te wachten op deze telefoon, mag mijn Nokia N91 een dezer maanden inruilen voor een nieuw toestel en heb mijn oog op deze laten vallen. De looks vind ik toppie, plus de camera. Alleen wanneer komt dat ding nou ns uit... Op de site van BelCompany staat ie bij verwachte toestellen, volgens de Vodafone winkel komt ie week 19 (staat bij coming soon) en volgens algebeld.nl 6 mei (wat in week 19 is). Wie weet er meer, en sowieso niet alleen over de release, maar over de telefoon zelf? Als ik dit vergelijk met wat andere topics hier dan lijkt het wel alsof niemand op deze strakke nieuwe Samsung slider zit te wachten.

• jvdheide
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik heb hem gisteren besteld bij algebeld.nl.
Ben benieuwd wanneer ik hem binnenkrijg....
Als ik hem heb zal ik het hier melden.

• Pindanoot
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik vind het maar stom dat ie niet te krijgen is met een Orange netwerk. Ik heb tijden dat ik niet zo geweldig veel bel of sms en bij elk ander netwerk is je beltegoed maar maximaal 2 maanden houdbaar (volgens algebeld.nl dan). Dan heb ik liever het oneindig houdbaar van Orange.

• tankforce
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:03
op algebeld staat dat dit mobieltje op 23 mei verwacht word

• jvdheide
tankforce schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:47:
op algebeld staat dat dit mobieltje op 23 mei verwacht word
Er stond eerst 6 mei maar dat hebben ze vandaag aangepast naar 23 mei.
Ik moet dus nog even geduld hebben ;(

• maardein
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11-2021
Op de site van Vodafone staat hij nu op week 23, wat de week beginnend met 2 juni is. Ik ga hem denk ik toch maar bestellen, als vervanger voor mijn 'al' 1 jaar oude samsung X820. Ik hoop dat ie dan een beetje snel beschikbaar komt...

• tankforce
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:03
helaas heb ik net (sinds april) de nokia n81 had beter even kunnen wachten :(

• jvdheide
jvdheide schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:25:
[...]

Er stond eerst 6 mei maar dat hebben ze vandaag aangepast naar 23 mei.
Ik moet dus nog even geduld hebben ;(
Nu weer verandert in 28 mei.
Nog een week langer wachten :S

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Tof telefoontje!

Ik kan het in de OP zo niet vinden, maar de versie's in Nederland zullen Route66 met de kaarten van West-Europa er standaard op krijgen :)
Verwachting is dat die begin juni komt, zoals hier allemaal al staat.

• BradKing
  • Laatst online: 12-10 16:20
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon, voornamelijk een die ik ook op mijn naderende stage kan gaan gebruiken (Japan). Uiteindelijk ligt voor mij de keuze tussen deze Samsung en de Nokia N82 Black.

Ik had eigenlijk verwacht dat er hier meer mensen met een soortgelijk dilemma zouden zitten, aangezien deze telefoons nagenoeg dezelfde functionaliteit hebben (onder identiek OS). Het voordeel van de Samsung is voor mij de build quality en ik weet niet of mijn hollandse vingers de knopjes van de N82 wel fijn vinden..

Ik heb wel het gevoel dat het werk- / interne geheugen wat aan de lage kant is?

• Gaargod
  • Nu online
BradKing schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:00:
Ik heb wel het gevoel dat het werk- / interne geheugen wat aan de lage kant is?
N82 heeft 100 mb intern geheugen, G810 heeft 130... draait allebei op Symbian, dus dan zou je zeggen dat de G810 het beter doet (qua geheugen dan..) Verder heeft de camera ook 3x optische zoom, wat de Nokia geloof ik niet heeft. Verder is het scherm van de samsung groter, 2,6 inch tegenover 2,4. de Nokia heeft wel weer 16 miljoen kleuren scherm. Ik ben van plan voor de samsung te gaan, mag n nieuw toestel uitzoeken dus zodra ie uitkomt is ie voor mij :). Hoop dat ie wel eind deze / begin volgende maand echt es uitkomt, eerst stond ie op n aantal websites op begin mei, nu al op 28... Wach het rustig af.

• MoehMan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 13:20
Ik had eigenlijk verwacht dat er hier meer mensen met een soortgelijk dilemma zouden zitten, aangezien deze telefoons nagenoeg dezelfde functionaliteit hebben (onder identiek OS). Het voordeel van de Samsung is voor mij de build quality en ik weet niet of mijn hollandse vingers de knopjes van de N82 wel fijn vinden..
Hier ook een dilemma hoor. Maar ik denk dat ik voor de g810 ga, ik vind de n82 nogal lelijk ... en die knoppen op de n82, ik ben bang dat ik me daar aan ga irriteren.

Maar het duurt wel lang voordat hij eindelijk uit is :|

• BradKing
  • Laatst online: 12-10 16:20
Erg he?

En hoe dichter we richting juni komen, hoe dichter bij ook die HTC Diamond komt. Met de introductie prijzen shceelt dat niet zo heel veel.. Slechtere camera, geen uitbreidings slot, windows mobile, maar wel een stuk handzamer en pda touchscreen.. Keuzes keuzes, Samsung ligt ook bij mij net ietsje voor..

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 14:42
Uiteindelijk ligt voor mij de keuze tussen deze Samsung en de Nokia N82 Black.
Ik zit tussen exact dezelfde toestellen in. Met het werkgeheugen en de CPU zit het beiden wel goed, en Samsung staat bekend om zijn fijne build quality toestellen. Waar het mij om gaat of die camera + flits net zo goed presteert als die van de N82 (beste van 't moment!) en hoe het met de firmware upgrades zit. Zijn die wel zo constant als Nokia ze uitbrengt? Of is de G810 sowieso al redelijk bugvrij? Welke software heb ik nodig om met Outlook te synchen? PC-Studio van Samsung vond ik altijd nogal een drama.

• maardein
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11-2021
Ik zat ook nog even te kijken naar een N95 in plaats van een G810, maar ik heb al een E90 voor mijn werk, dus als ik een N95 zou nemen heb ik ongeveer twee dezelfde telefoons:P Met de N82 heb ik dus een beetje hetzelfde.

Verder ben ik erg tevreden tot nu toe met samsung (heb nu twee samsungs achter elkaar gehad), dus wil graag de nieuwe generatie uitproberen.

Als het goed is komt Sandisk overigens ergens komende maand ofso met de 12 en 16 GB micro SDHC kaarten (volgens de berichten die op internet rond gaan), dus ik hoop een van die kaartjes erbij te kunnen kopen:D

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
weet iemand al een concrete release date?

• DaannO
Volgende week :)

• rittap
  • Laatst online: 03-07 13:56
Vreemd.. op Algebeld.nl issie al leverbaar. Zeggen ze, heb hem na drie dagen nog niet binnen!

• Gaargod
  • Nu online
Randeazy schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 02:51:
weet iemand al een concrete release date?
Ik ben donderdag bij de BelCompany geweest, gozer die me hielp wist me te vertellen dat ie volgende week (week 23) wss binnenkomt. Hij zei daar ook bij dat Samsung ERG betrouwbaar is wat betreft leverweken, en dat het een heel enkele keer 1 of 2 weken uitloopt. Ik krijg n belletje zodra ze hem binnen krijgen, wat wss dinsdag of woensdag word. Over algebeld.nl: er staat nog niet bij dat de telefoon direct leverbaar is, dus het is niet echt duidelijk of ie daar nou al echt binnen is... Ik hoop volgende week een telefoontje te krijgen, wil hem in mn hebberige handjes hebben :)

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Heeft iemand hem al?

Mijn Samsung is kaduuk gegaan en nu is mijn oog gevallen op deze 810.

Mooi telefoontje moet ik zeggen, maar is hij inmiddels al leverbaar? :)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 12:23
offtopic:
ik heb op meerdere telefoonsite`s op internet me ingeschreven dat ik een emailtje krijg als hij beschikbaar is. Nog niks gehoord..... :'(

/me -ErikE- wil de Samsung G810

[ Voor 5% gewijzigd door -ErikE- op 07-06-2008 15:36 ]

• ErA
  • Laatst online: 09:22

ErA

Vreemd :S

Op mijn werk hebben we er nu 8 op vrije voorraad liggen. Next Roosendaal. dus hij moet prima leverbaar zijn?

Verwijderd

ErA schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:09:
Vreemd :S

Op mijn werk hebben we er nu 8 op vrije voorraad liggen. Next Roosendaal. dus hij moet prima leverbaar zijn?
klopt, net in handen gehad bij de BelC in Nijmegen

• vosss
En hebben jullie de zilvere of de zwarte liggen?

Ik zie namelijk nu net pas dat er ook een zwarte/donkere versie is. Bijna overal op internet staan foto's van de zilvere versie erbij.

Ik heb hem zojuist besteld bij een winkel hier in de buurt.
Hij had hem niet op voorraad, maar kon waarschijnlijk a.s. woensdag wel leveren.
Daar ga ik dan mooi even maandagochtend achteraan bellen dat ik wel de zilvere versie wil en niet die donkere!!

Welke hebben jullie? :)

• Gaargod
  • Nu online
Heb je n plaatje van die donkerdere versie? Die heb ik nl. nog niet gezien. Op al de sites waar je hem kunt bestellen staat ie alleen in Deep Gray... Die heb ik dan ook besteld. Hoop dat ik em volgende week binnenkrijg, mijn 2 jaar oude Nokia N91 begint echt kuren te vertonen. Lijkt wel alsof ie gebouwd is om het precies 2 jaar uit te houden en dan te stoppen :P

• M-spec
  • Niet online
Ik heb de G810 Navi (in deep gray) sinds vrijdag. Die dag hadden ze m 's ochtends net binnen gekregen bij Bel Company. Ik heb dit toestel icm een KPN abo met mobiel internet. De bijgeleverde navigatie software van Route 66 deed bij mij wel moeilijk tijdens installatie onder Vista. Ik heb de bestanden zelf moeten selecteren van de dvd, op de micro sd kaart gezet, en vervolgens op de telefoon geïnstalleerd. Gelijk de 2GB micro sd zo goed als vol, gezien het heel west-europa betreft. Ik ga dus nog een 4 of 8GB kaartje aanschaffen. Voor zover ik de navigatie heb kunnen testen in auto is hij soms toch even de weg kwijt en kan het best even duren voor hij de route weer terug heeft gevonden. Leek erop dat de telefoon moeite had om voldoende sattelieten te vinden/behouden. Dat viel mij toch iets tegen. Symbian S60 was voor mij even wennen, gezien ik voorheen een D800 gebruikte. Alleen jammer dat toewijzing van andere functies aan de toetsen niet mogelijk is? tenminste, heb ik nog niet kunnen vinden. Want een link naar samsung funclub is leuk maar vind ik niet nuttig. Wat de accessoire aan gaat.. prima, behalve de car-cradle die er bij zit voor in auto. Leuk zo'n houder, maar zonder enige vorm van bevestiging. Schiet je dus niks mee op.

Voor de rest ben ik zeer zeker tevreden met dit nieuwe toestel. Alles erop en eraan. Je kan er ook nog mee bellen. ;)

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

• Gaargod
  • Nu online
oke, goed om te lezen. Hoe is de camera? Zoals ik het las in de review van mobile-review.com was die nog niet echt goed te noemen, maar dat kwam waarschijnlijk door de firmware die er toenertijd inzat (die review was er al toen die topic werd geopend, zie startpost). Is dit nu verbeterd?

• vosss
Symbian S60 was voor mij even wennen, gezien ik voorheen een D800 gebruikte.
Dan zal ik ook wel moeten wennen denk ik, aangezien mijn oude ook een D800 was.

Ik hoop vandaag een telefoontje te krijgen (letterlijken figuurlijk ;) ) dat ie binnen is :)

Nog even over die kleuren..... iedereen die hem al heeft wat ik op internet kan vinden heeft de deep-grey kleur.

Weet iemand of de zilveren/alu-kleur zegmaar ook al leverbaar is?

[ Voor 26% gewijzigd door vosss op 10-06-2008 11:53 ]

• M-spec
  • Niet online
Gaargod schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:55:
oke, goed om te lezen. Hoe is de camera? Zoals ik het las in de review van mobile-review.com was die nog niet echt goed te noemen, maar dat kwam waarschijnlijk door de firmware die er toenertijd inzat (die review was er al toen die topic werd geopend, zie startpost). Is dit nu verbeterd?
Foto's van de 5MP camera vind ik redelijk. Maar goed, geen enkele camera van een telefoon haalt de kwaliteit van een normaal fototoestel. Ik heb m dan ook niet voor de fotografie. Heb wel een foto vergelijk gedaan met mijn Sony DSC-N2 10.1MP camera (voor zover je dit een vergelijk kunt noemen dan). De foto's van de G810 missen een beetje kleurendiepte/contrast, zeg maar een lichte grauwe 'waas' over de foto's. Kleuren springen er niet echt uit. Toch voor een telefoon vind ik het een prima camera.

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:16
ok hier maar eens wat posten ik word er nu gestoord van

ik had hiervoor een E65 van nokia, en daar kon ik gewoon die fav knoppen aanpassen (bij mij zit er bijv een die heet fun club) iemand enig idee hoe ik dat hier uitzet?

tevens is er een mogenlijk heid om dat google van je bar af te halen?

• M-spec
  • Niet online
Toewijzing van de knoppen gevonden onder: Instellingen;Algemeen;Persoonlijk;Standby-Modus;Snelkoppelingen.

Google bar weet ik nog niet.

• rittap
Er zit zelfs een car mount in de doos... Nou nog iets om die weer op te zetten :S iemand suggesties?

• Wognummer
M-spec schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:56:
Toewijzing van de knoppen gevonden onder: Instellingen;Algemeen;Persoonlijk;Standby-Modus;Snelkoppelingen.

Google bar weet ik nog niet.
mijn dank is groot :)

mocht iemand nog wat weten houd ik me aanbevolen voor het verwijderen van de toolbar _/-\o_

• vosss
In het zelfde menu, maar dan act.standby uitzetten.

Dan zijn de google bar en de snelkoppelingen weg. :)

Ik heb hem sinds gister.
De camera vind ik wat tegenvallen, maargoed, het is een telefoon.
Wifi werkt perfect hier en zonder enige problemen.

Nadeel vind ik dat route66 ruim 1,8 gieg in beslag neemt van het standaard 2 gieg kaartje.
Ik hoef niet heel europa te hebben en met alleen de benelux was ik al geholpen.

Iemand daar ideeen over? Hoe krijg ik alleen de benelux erop?

Verder bevalt ie eik prima moet ik zeggen :)

[ Voor 67% gewijzigd door vosss op 11-06-2008 10:55 ]

Verwijderd

kan iemand ook de crystal case voor de G810 vinden.

overal gezocht nergens te vinden, alleen bij ebay maar dat is niks (duurt te lang en heb geen ervaring met paypal)

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nog niet veel info te vinden hier. Zijn er al mensen in bezit van deze telefoon en wat zijn hun ervaringen?

Ik zit sterk te twijfelen tussen een E51 en deze telefoon. Ik wil eigenlijk graag een slank toestel en deze is wellicht toch iets te groot. Maar het uiterlijk/camera spreekt me wel aan!

Mijn V&A

• Pindanoot
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Heeft iemand een foto van de zwarte/donker grijze versie van deze telefoon? Ben wel benieuw hoe die er uit ziet. Kan niet wachten tot mijn abbo is afgelopen, ga ik ook een G810 halen.

• Wognummer
hmm mijn GPS lijkt zo dood als een pier iemand ervaring ermee of moet ik nog wat instellen of aanzetten? de handleiding is op dat punt erg sumier

en bij samsung hebben ze er ook geen kaas van gegeten

ja meneer wij weten het niet ik ga u laten terugbellen binnen een dag... zucht

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heeft het wel gewerkt? Je kan altijd proberen om een minuut of 10 buiten te gaan staan, liefst in een open stuk, en kijken wat er dan gebeurt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• rittap
Heb hem nu twee dagen intensief gebruikt. Even wat ervaringen dumpen

Algemene look and feel
Toestel is mooi. Voor mijn grote handen vallen het formaat, en zeker het gewicht me enorm mee. Toestel menu is allemaal dezelfde look and feel als elke S60 foon. Cameraklepje gaat wat zwaar, though. Kwestie van slijten na verloop van tijd.

GPS
Wat een enorm snelle fix heb ik hiermee zeg! Niet te geloven. Heb voor de gein een TomTom XL, mijn oude HTC Touch (TomTom Navigator 6) met Adapt bluetooth dongle (sirfstar 3 chip) en deze naast elkaar gelegd. Bij benadering laten zoeken, en de ingebouwde GPS heeft de snelste fix (binnen 10 sec)! Route 66 is even wennen als die hard TomTom gebruiker, maar werkt wel lekker. Als het je maar naar bestemming brengt, toch?

Camera
De camera is voor telefooncams goed. Flitser is perfect, verwacht alleen niet volledige kleurdiepte. Voor blogging e.d. is hij meer dan super!

Batterij
Batterij heeft, zonder te laden (dus out-of-the-box), na vol gebruik van foto's maken, HSDPA, GPS, bellen en andere zware dingen het uiteindelijk bijna 48 uur volgehouden.

Maar heb nog steeds geen idee wat ik nou met die meegeleverde car mount moet? Weet iemand iets waar ik die op kan zetten, een zwanenhalsje ofzo?

• Wognummer
pven schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:35:
Heeft het wel gewerkt? Je kan altijd proberen om een minuut of 10 buiten te gaan staan, liefst in een open stuk, en kijken wat er dan gebeurt.
nope het heeft niet gewerkt vandaar dat ik vroeg of ik nog wat in moest stellen :+

ik heb van de week de hele avond buiten gezeten (lang leve de tuin met dit weer) maar de hele avond geen fix kunnen krijgen

voor de rest een SUPER toestel, alleen dat stomme gps wat niet werkt is wel heel jammer

EDIT: tevens net op mijn werk 10 min voor de deur gestaan (je weet maar nooit) tevens geen fix kunnen krijgen

[ Voor 9% gewijzigd door Wognummer op 12-06-2008 08:10 ]

• BrumCel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:34
Locks schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:04:
[...]

nope het heeft niet gewerkt vandaar dat ik vroeg of ik nog wat in moest stellen :+

ik heb van de week de hele avond buiten gezeten (lang leve de tuin met dit weer) maar de hele avond geen fix kunnen krijgen

voor de rest een SUPER toestel, alleen dat stomme gps wat niet werkt is wel heel jammer

EDIT: tevens net op mijn werk 10 min voor de deur gestaan (je weet maar nooit) tevens geen fix kunnen krijgen
Hier hetzelfde probleem. Heb de G810 sinds zaterdag. Heb een aantal keer geprobeerd een fix te krijgen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Heb inderdaad ook een keer zo'n 10 min buiten staan wachten zonder succes.

• Wognummer
BrumCel schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:15:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Heb de G810 sinds zaterdag. Heb een aantal keer geprobeerd een fix te krijgen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Heb inderdaad ook een keer zo'n 10 min buiten staan wachten zonder succes.
ik word als het goed is vandaag door samsung gebeld, eens kijken hoe ze dit gaan fixen :)

ik hou jullie wel even op de hoogte

@hierboven, had je hem nog bij een bepaalde winkel gekocht? ik bij de belcompany (wie weet een slechte batch??)

[ Voor 11% gewijzigd door Wognummer op 12-06-2008 09:19 ]

• vosss
Ik krijg soms ook geen verbinding als ik stil sta, maar als ik ga rijden dan heb ik binnen 200 meter verbinding.

Dat zou je eens kunnen proberen. Stukje rijden en dan nadat je verbinding hebt ff stoppen om de route te plannen. Werkt prima hier :)

• BrumCel
Locks schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:19:
[...]

ik word als het goed is vandaag door samsung gebeld, eens kijken hoe ze dit gaan fixen :)

ik hou jullie wel even op de hoogte

@hierboven, had je hem nog bij een bepaalde winkel gekocht? ik bij de belcompany (wie weet een slechte batch??)
Ik heb 'm ook bij de Belcompany vandaan. Ben benieuwd wat Samsung erover zegt.

• Wognummer
vosss schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:50:
Ik krijg soms ook geen verbinding als ik stil sta, maar als ik ga rijden dan heb ik binnen 200 meter verbinding.

Dat zou je eens kunnen proberen. Stukje rijden en dan nadat je verbinding hebt ff stoppen om de route te plannen. Werkt prima hier :)
ook al geprobeerd maar dan op de fiets ;) helaas niets |:(

• vosss
Vreemd. En Samsung weet het ook niet? :?
Kan natuurlijk zijn dat die ingebouwde GPS module kaduuk is.

Heb je route66 wel geactiveerd? Dat lukte bij mij niet via gprs, daar bleef hij op hangen en vervolgens kreeg ik een vaag smsje met random letters en cijfers.
Vervolgens gekozen voor activatie via sms en daarna werkte hij prima :)

• Wognummer
vosss schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:01:
Vreemd. En Samsung weet het ook niet? :?
Kan natuurlijk zijn dat die ingebouwde GPS module kaduuk is.

Heb je route66 wel geactiveerd? Dat lukte bij mij niet via gprs, daar bleef hij op hangen en vervolgens kreeg ik een vaag smsje met random letters en cijfers.
Vervolgens gekozen voor activatie via sms en daarna werkte hij prima :)
ook dat al gedaan hij blijft zoeken naar een fix maar zelfs de interne applicatie blijft helemaal leeg helaas :( :'(

• vosss
Ik bedenk me net....... komt hij zo uit de doos? Of heb je zelf liggen friemelen met dat microSD kaartje?

Bij mij kwam ie zo uit de doos, werkend en al na registratie.
Heb je al geprobeerd om het geheugenkaartje volledig te formatteren en met de bijgeleverde cd opnieuw route66 erop te zetten?

• Wognummer
vosss schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:32:
Ik bedenk me net....... komt hij zo uit de doos? Of heb je zelf liggen friemelen met dat microSD kaartje?

Bij mij kwam ie zo uit de doos, werkend en al na registratie.
Heb je al geprobeerd om het geheugenkaartje volledig te formatteren en met de bijgeleverde cd opnieuw route66 erop te zetten?
jep kaart al geformatteerd en opnieuw zelfs de software al per sms geactiveerd, maar dat mag niet uitmaken daar het toestel ook zelf een applicatie heeft om te laten zien waar je bent. en die appicatie krijgt al geen fix

en ja hij komt nieuw uit de doos heb ze zelfs het seal zien doorsnijden :D

tevens krijg ik met installeren van route 66 een vreemde foutmelding maar daar ga ik van de week wel weer achteraan

[ Voor 7% gewijzigd door Wognummer op 12-06-2008 12:51 ]

• vosss
Dan zijn mijn ideen op helaas.

Laat je wel nog even weten als Samsung met een oplossing komt en wat die dan is? :)

• Wognummer
Samsung inmiddels gesproken (ben zelf nog maar eens gaan bellen)

optie die zij aangaven heeft idd geholpen zucht je kan in het menu aangeven welke gps hij moet gebuiken, echter mijn toestel stond op netwerk en interne gps om een of andere achterlijke reden pakt hij niet meteen de interne gps ik moest hem uitzetten (vinkje ervoor weg) en weer aan en het vinkje voor netwerk voor plaatsbepaling weg, voordat hij het idd ging doen

nou ja het werkt zoals het zou moeten

• BrumCel
Ik ga het ook meteen even testen

Edit: Inderdaad, het door Locks genoemde uitvinken en aanvinken werkt inderdaad. Had binnen enkele seconden een fix. Beetje rare manier om 't te laten werken hoor 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door BrumCel op 12-06-2008 13:42 ]

• Wognummer
ach ja zo blijven we pionieren 8)7

• vosss
Ehmz.... welk menu is dat precies? Ik wilde eens kijken, maar ik kan het zo 123 niet vinden :?

• Wognummer
in je today scherm voor gps gegevens kiezen en dan opties :) dan instell posititebepaling

tevens is mijn GPS wederom dood helaas het lijkt erop dat het na een herstart van de telefoon een keer werkt en dan is het ook meteen over

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
Heb gisteravond deze telefoon voor mn vriendin gehaald en hij was me zeer positief bevallen.
Heb ooit eens een N70 gehad maar dit is toch wel een grote stap vooruit.

GPS werkt snel met de bijgeleverde Route66 (moest inderdaad ook de GPS uit aan truck uitvoeren)..
En ben toch wel aangenaam verrast over de kwaliteit van de Camera.
Leuk punt vergeleken met de G800 is wel de gezichtsherkenning en beeldstabilisatie wat erg fijn werkt...

Nutteloos is wel de meegeleverde Samsung Auto Houder waar nog geen verbindingstuk voor bestaat :| Verder ben ik ook op zoek naar een auto lader? iemand deze al gespot?

Ik ben er zeer over te spreken en heb een zeer tevreden meisje ;)

• BrumCel
Randeazy schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:35:
[..]
Nutteloos is wel de meegeleverde Samsung Auto Houder waar nog geen verbindingstuk voor bestaat :| Verder ben ik ook op zoek naar een auto lader? iemand deze al gespot?

Ik ben er zeer over te spreken en heb een zeer tevreden meisje ;)
Ben gisteren bij de Belcompany in Alphen aan den Rijn geweest. Zij wisten me te vertellen dat de bevestigingsarm waarschijnlijk daar in de loop van volgende week binnen zal komen. Prijs ligt zo rond de €20,-

Verwijderd

Heeft iemand de G810 bij vodafone via de site besteld toen hij nog als "coming soon" stond?

Ik heb de mijne 5 mei besteld maar nog hij is nog niet geleverd.

Groetjes,
hugo

Verwijderd

Op de Samsung G800 kun je de tekst van de sms berichten vergroten !!!

Weet iemand of deze functie ook op de G810 zit ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:40:
Heeft iemand de G810 bij vodafone via de site besteld toen hij nog als "coming soon" stond?

Ik heb de mijne 5 mei besteld maar nog hij is nog niet geleverd.

Groetjes,
hugo
Ik heb mijn toestel daar ook besteld. En deze ook nog niet binnen. Vandaag nog ff gebeld en ze verwachten begin volgende week dat ie bezorgt wordt. Afgelopen dinsdag was de telefoon binnen gekomen bij Vodafone en Belcompany had de telefoon vorige week vrijdag binnen gekregen. Daar gaat Vodafone met de mooie tekst "Be First"... :/

• Gaargod
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:53:
[...]

Ik heb mijn toestel daar ook besteld. En deze ook nog niet binnen. Vandaag nog ff gebeld en ze verwachten begin volgende week dat ie bezorgt wordt. Afgelopen dinsdag was de telefoon binnen gekomen bij Vodafone en Belcompany had de telefoon vorige week vrijdag binnen gekregen. Daar gaat Vodafone met de mooie tekst "Be First"... :/
Voor mij zelfde verhaal, de telefoon vorige week vrijdag besteld bij vodafone (telefonisch). Vandaag even gebeld om de orderstatus op te vragen, ze wist me te vertellen dat ie idd binnen was en dat ie begin volgende week verstuurd word. Heb m overigens wel al even in mn handen gehad bij BelCompany, zag er erg goed uit. Kan niet wachten!

Verwijderd

Ik heb sinds dinsdag ook een G810 en ben er helemaal blij mee!
We hebben TomTom erop geinstalleerd, meer bekend mee dan met route 66 en alles werkt naar behoren!
Sinds vandaag ook een 4GB micro sd erbij gekocht dus ik kan mijn gang gaan.

Verwijderd

Cyber en Paulem, bedankt voor jullie reacties in mijn vorige topic wat nu op slot zit, We zijn nu druk bezig met jullie aangedragen opties, dat ene was idd het imeinummer, dan heb ik ook nog het bluetooth nummer gevonden maar we krijgen dus nog niet het WIFI nummer gevonden.

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:36:
Cyber en Paulem, bedankt voor jullie reacties in mijn vorige topic wat nu op slot zit, We zijn nu druk bezig met jullie aangedragen opties, dat ene was idd het imeinummer, dan heb ik ook nog het bluetooth nummer gevonden maar we krijgen dus nog niet het WIFI nummer gevonden.
Gebruik daarvoor de volgende code:
*#62209526#

Verwijderd

@PaulEM, bedankt we hebben het gevonden!

Heb toch nog een paar vragen: : waar kan ik zien dat de WIFI aanstaat en hoe kan ik het internet op via WIFI want hij pakt het nu via mijn provider Telfort Spot en belt dus in, das nie de bedoeling!

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Ik zelf heb verder geen ervaring met deze telefoon, of een enkele telfoon met wi-fi.
Misschien dat google nog wat resultaten kan opleveren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:13:
Ik heb sinds dinsdag ook een G810 en ben er helemaal blij mee!
We hebben TomTom erop geinstalleerd, meer bekend mee dan met route 66 en alles werkt naar behoren!
Sinds vandaag ook een 4GB micro sd erbij gekocht dus ik kan mijn gang gaan.
Kun jij me vertellen of je bij deze G810 ook de sms berichten kunt vergroten.
Dit kan bij de G800 nl ook.

Verwijderd

Locks schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:28:
Samsung inmiddels gesproken (ben zelf nog maar eens gaan bellen)

optie die zij aangaven heeft idd geholpen zucht je kan in het menu aangeven welke gps hij moet gebuiken, echter mijn toestel stond op netwerk en interne gps om een of andere achterlijke reden pakt hij niet meteen de interne gps ik moest hem uitzetten (vinkje ervoor weg) en weer aan en het vinkje voor netwerk voor plaatsbepaling weg, voordat hij het idd ging doen

nou ja het werkt zoals het zou moeten
Ik heb em vandaag met de post binnen gekregen en ook mij lukt het niet om gps aan de praat te krijgen. Ik heb het bovenstaande geprobeerd maar dit mag niet baten. Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:49:
[...]

Kun jij me vertellen of je bij deze G810 ook de sms berichten kunt vergroten.
Dit kan bij de G800 nl ook.
Waar kan ik dat zien en hoe zou ik dat moeten doen dan, dan zal ik voor je kijken.

@PaulEm, gisteravond is het nog gelukt met de WIFI, thnx voor je reactie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:58:
[...]

Waar kan ik dat zien en hoe zou ik dat moeten doen dan, dan zal ik voor je kijken.

@PaulEm, gisteravond is het nog gelukt met de WIFI, thnx voor je reactie.
Als je een sms bericht krijgt of schrijft, met de grote navigatietoets, omhoog of omlaag.
Daarmee kun je bij de G800 de tekst vergroten en verkleinen.
Alvast bedankt !!!

Verwijderd

Heb ff voor je gekeken maar met de grote navigatietoets scrol je door het bericht heen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:04:
Heb ff voor je gekeken maar met de grote navigatietoets scrol je door het bericht heen.
Dan zal ik het nog eens aan mijn collega vragen, zij heeft de G800, is nu effe week op vakantie.
Ik dacht dat het met die navigatietoets ging, maar misschien toch op een iets andere manier.
Zal volgende week nog effe berichtje plaatsen.
Alvast bedankt !!!

• vosss
Ik heb sinds gisteren telkens als ik mn telefoon aanzet dat ik de melding "bootp. toep. afgesloten" krijg.

Iemand enig idee wat dat wil zeggen? :?

Tevens valt me op dat ik rechtsboven telkens het icoontje "sms verzenden" heb staan. Dat bakje met die pijl erboven zegmaar.

Mn inbox heb ik al leeggemaakt, evenals mijn uitbox en opgeslagen berichten, maar dat tekentje blijft er maar staan :?

Ik heb al eens geprobeerd om de accu eraf te halen en een paar minuten later weer erop te zetten, maar ook dan krijg ik steeds de melding bootp toepassing afgesloten.

Iemand? :)

Verwijderd

Zou je het voor mij willen proberen met de knopjes aan de zijkant die je normaal voor in- en uitzoomen gebruikt !!
Alvast bedankt !!

Verwijderd

Ik heb nu van iemand gehoord, dat het bij de G800 wel met de navigatietoets werkt.
Naar rechts wordt de tekst groter, naar links kleiner !!!

Wil je dit nog eens proberen bij die G810 ?? thanks !!!

• Wognummer
Even een update,

gister mij gemeld bij een samsung service punt, na een zeer kort gesprek weer heen gestuurd zonder dat ze wat voor me deden... schijnt dat de GPS op de printplaat zit en die kunnen ze daar niet vervangen. Dus op weg naar de belcompany die er toevallig tegenover zit.

Het verhaal wat hij ophing deed me de broek omlaag zakken eigenlijk

de interne GPS werkt alleen met de bijgeleverde route 66 software..... ik had echt een WTF moment, waarom zitten er dan ook andere toepassingen bij waar ook mee geadverteerd word? geotagging met foto's anyone? nou ja het scheen dat als je eerst met route 66 eens genavigeerd had alles zou moeten werken. Vanmorgen route 66 goed erop gezet en een half uur gewacht (kon wel een half uur duren) helaas geen fix. ik TT6 even opgesnord geinstalleerd en je raad het al nog steeds geen fix. ook niet na een autoritje.

ik begin het een beetje beu te worden zucht :( :(

Verwijderd

Ook hier weer een reactie:

Afgelopen donderdag had ik 1 maal fix met interne GPS en nu lukt het ons niet meer om contact te krijgen??

TT staat erop, Route66 maar met beide komt er niets, zie elke keer staan wacht op GPS signaal maar kan wachten tot ik een ons weeg er komt geen fix.
Alleen als ik onze losse TT muis gebruik en instel dan heb ik binnen 2 sec een fix, maar dat is dus niet de bedoeling want het moet dus gewoon zonder kunnen.

Heb ik misschien ergens iets uitgevinkt staan wat aan moet staan of moet ik misschien iets speciaals nog instellen, we snappen der niets meer van 8)7 8)7 8)7

GPSd staat dan aan, Bluetooth is aan, we stellen TT in met andere bluetooth ontvanger maar er komt dus niets......

Ook staat er bij camera iets van GPS vermeld, deze staat normaal uit maar ook al staat hij aan dan nog helpt dat niets.

Wie weet het?

Heb net ook Samsung gebeld en hoop dat iemand me helpen kan, ik wil navigeren ;) !!

• Wognummer
zie mijn verhaal boven je, en wat ik uit de reactie van de belcompany begreep zijn we zeker niet de enige zij alleen al hadden 3 klanten in een week terug met hetzelfde probleem |:(

net EINDELIJK samsung gesproken

antwoord ja het duurt lang voordat het toestel een fix met de sateliet krijgt

ik kon me niet inhouden en heb op ZEER sarcastische toon maar eens aan hem gevraagd of het de bedoeling was dat ik een UUR van te voren in de auto kon gaan zitten om te wachten tot mn navigatie een verbinding heeft met een sateliet, terwijl de TOMTOM binnen 20 sec verbinding heeft en klaar is om te gaan. prutsers zijn het (die helaas ook een HELE mooie telefoon op de markt hebben gebracht)

zucht |:( |:( |:(

[ Voor 59% gewijzigd door Wognummer op 16-06-2008 12:37 ]

Verwijderd

Locks schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:52:
zie mijn verhaal boven je, en wat ik uit de reactie van de belcompany begreep zijn we zeker niet de enige zij alleen al hadden 3 klanten in een week terug met hetzelfde probleem |:(

net EINDELIJK samsung gesproken

antwoord ja het duurt lang voordat het toestel een fix met de sateliet krijgt

ik kon me niet inhouden en heb op ZEER sarcastische toon maar eens aan hem gevraagd of het de bedoeling was dat ik een UUR van te voren in de auto kon gaan zitten om te wachten tot mn navigatie een verbinding heeft met een sateliet, terwijl de TOMTOM binnen 20 sec verbinding heeft en klaar is om te gaan. prutsers zijn het (die helaas ook een HELE mooie telefoon op de markt hebben gebracht)

zucht |:( |:( |:(
Balen dus :(
Ik snap niet wat ik verkeerd doe, donderdag heeft het even gewerkt onder TT en met de losse muis lukt het ook perfect alleen intern gaat er iets niet goed wat eerst wel gewoon werkte.
Afwachten dus want Samsung zou mij terugbellen, zodra ik iets meer weet laat ik het hier weten thnx voor je reactie Locks!
En ja tis een prachtige telefoon dat wel :P

Ik dacht trouwens dat de telefoon een roestvrije stalen achterkant zou hebben maar de mijne heeft alleen een roestvrijstalen voorzijde, die van jou ook??

• Wognummer
`Net gesproken met de belcompany, zij gaan het toestel vervangen dus morgen ga ik meteen even langs en kijken hoe of wat

oww en Samsung belt niet terug gewoon stug morgen weer bellen

[ Voor 22% gewijzigd door Wognummer op 16-06-2008 16:20 ]

Verwijderd

Bij de samsung G800 kun je sms berichten vergroten of verkleinen.
Dit werkt door in het bericht de navigatietoets naar rechts of links te drukken.

Weet iemand of dit ook nog op de samsung G810 zit ?????

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:26:
Bij de samsung G800 kun je sms berichten vergroten of verkleinen.
Dit werkt door in het bericht de navigatietoets naar rechts of links te drukken.

Weet iemand of dit ook nog op de samsung G810 zit ?????
Ik krijg het iig niet voor elkaar met de door u genoemde methodes...

Verwijderd

;)
Locks schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:19:
`Net gesproken met de belcompany, zij gaan het toestel vervangen dus morgen ga ik meteen even langs en kijken hoe of wat

oww en Samsung belt niet terug gewoon stug morgen weer bellen
Ben nu ook benieuwd, laat u het nog even weten??
En ik bel zeker weer naar Samsung als ze niet terugbellen hoor ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:17:
[...]

Zou je het voor mij willen proberen met de knopjes aan de zijkant die je normaal voor in- en uitzoomen gebruikt !!
Alvast bedankt !!
De knopjes aan de zijkant hebben geen functie tijdens een sms invoeren of lezen.

De navigatietoets naar links of rechts indrukken heeft als effect tijdens het smsen dat je nog steeds door je bericht scrolt maar dan natuurlijk van links naar rechts om tussen de verschillende woorden te navigeren.
Tijdens het lezen van een sms heeft het naar links en rechts indrukken van de navigatietoets de functie dat je navigeert tussen de verschillende sms berichten die in je inbox staan.
Weet je zeker dat je goed geinformeerd bent? Want de g810 is inmiddels mijn 5e samsung en bij geen enkele samsung kon ik de tekst van de sms vergroten door middel van de navigatietoets.

Hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 19:39 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste