Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Hoe zit het bij jullie met de accuduur? Ik heb het toestel sinds woensdag en het is nu al voor de tweede keer helemaal leeg. Langer dan zo'n 30 uur houdt de accu het dus niet uit. En er is eigenlijk niet veel mee gedaan, weinig gebeld, niet genavigeerd, geen UMTS/GPRS gebruikt. Volgens de specs zou de accu het in standby 300 uur uit moeten houden :?
Kan er iets op de achtergrond aanstaan waardoor de accu zo snel leeg is of moet ik gaan reclameren?

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:50
Mijn post van n paar dagen terug staat hetzelfde in. Ik moet zeggen, dat het lijkt alsof de accu eerst even 'ingewerkt' moet worden... Ik heb m nu 2 weken, en de accuduur lijkt nu echt langer. Neem nogsteeds bijna elke dag wat foto's, en waar de accu eerst op het eind van de dag meer dan half leeg was, valt dat nu reuze mee en ben ik na precies zo'n dag maar 1 streepje accu kwijt.
Als je wilt zien wat je allemaal nog op de achtergrond aan hebt staan: houd de menu knop even ingedrukt, en er komt een lijstje met nog openstaande toepassingen. Als bijv. Route 66 aanstaat dan zal je accu snel leeg zijn ja ;) . Je kunt de toepassingen af sluiten door de cursor erop te zetten en dan C te drukken.

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 18:05
Nog even een paar snelle vraagjes:
  1. Weet iemand of het mogelijk is een bluetooth toetsenbord aan te sluiten? Ik overweeg sterk zo'n ding te kopen, maar lijkt me lullig als het niet werkt. Het Nokia toetsenbord-programma werkt in ieder geval niet door een certificaatfout.
  2. De bovenste helft lijkt nogal losjes op het toetsenbord te zitten. Er zit 1 mm beweging in. Is dit normaal? Hij is nog niet gevallen oid.

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 28-06-2008 19:28 . Reden: aanhef en/of groeten niet nodig ]

• Gaargod
DeTinuxNL schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:49:
Nog even een paar snelle vraagjes:
  1. Weet iemand of het mogelijk is een bluetooth toetsenbord aan te sluiten? Ik overweeg sterk zo'n ding te kopen, maar lijkt me lullig als het niet werkt. Het Nokia toetsenbord-programma werkt in ieder geval niet door een certificaatfout.
  2. De bovenste helft lijkt nogal losjes op het toetsenbord te zitten. Er zit 1 mm beweging in. Is dit normaal? Hij is nog niet gevallen oid.
Punt 2: Heb ik ook. Zolang ie niet losser gaat zitten vind ik het best... De rest van de telefoon voelt wel erg robuust vind ik.

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de G810, inderdaad een heel mooi toestel.

Ik heb een e-mail account aangemaakt voor mijn hotmail. Krijg echter geen verbinding, kan mail niet ophalen. Krijg de foutmelding: Algemeen "timeout bewerking"
Misschien een instelling verkeerd staan ???
Maak verbinding via mobiel internet en heb abonnement bij Hi.

Kan iemand mij verder helpen ???

• DeTinuxNL
Hier werkt de e-mail prima. Ik heb gmail en heb daar gewoon de tutorial doorgelopen. Die vind je hier: https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=78887

Mogelijk bestaat er voor Hotmail ook zoiets of kun je de instellingen die hier staan toepassen met de gegevens van je hotmail-account. Ik hoop dat je er iets mee hebt.

Tnx, Gaargod. Ligt het niet aan mijn toestel. Inderdaad voelt het toestel erg robuust en gelukkig krijg ik nu een goede fix.

Verwijderd

DeTinuxNL schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:18:
Hier werkt de e-mail prima. Ik heb gmail en heb daar gewoon de tutorial doorgelopen. Die vind je hier: https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=78887

Mogelijk bestaat er voor Hotmail ook zoiets of kun je de instellingen die hier staan toepassen met de gegevens van je hotmail-account. Ik hoop dat je er iets mee hebt.
Bedankt, ben wel een stapje verder, maar krijg nu de melding:

verbr. mailbox opgegeven ... tijd niet gebruikt.

Enig idee wat dit kan betekenen ??? heb al op internet gezocht, maar tot nu toe niets bruikbaars gevonden....

• DeTinuxNL
Werkt je internet voor het overige wel naar behoren?

Verwijderd

DeTinuxNL schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:59:
Werkt je internet voor het overige wel naar behoren?
Ja, internet werkt verder prima en daar kan ik ook gewoon bij de hotmail.
Ben ook nog aan het zoeken op internet bij msn/hotmail of ik er iets over kan vinden.

• rittap
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 13:56
Wat voor databundel heb je? Sommige providers sluiten poorten uit he ;)

Verwijderd

rittap schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:40:
Wat voor databundel heb je? Sommige providers sluiten poorten uit he ;)
Ik heb een Hi bundel met eindeloos online, dus geen idee.
Ik heb ook al iets gevonden bij hotmail over een abonnement voor hotmail op je mobiel ???
Zoek nog wel effe verder....

Verwijderd

Ik heb net mijn G810 gekregen.

Maar volgens mij is de micro sd van route 66 te groot. hij is 3,5 x 2 cm
volgens mij past dat niet in de telefoon

iemand een idee

• rittap
De microSD bevind zich in de SD adapter (die van die formaten die je noemt). Kijk goed aan de onderkant, je kan hem zo eruit schuiven. Deze doe je in de telefoon!

Verwijderd

m'n vriendin heeft deze telefoon ook en ze heeft een groter sdkaartje gekocht. nu wilde ik de bestanden van het oude kaartje kopieren naar m'n laptop maar ipv de 2 gig die op het kaartje staat, wordt er maar 53 mb gekopieerd. Ik denk dat de Route66 bestanden niet meegaan. en ik kan ze ook niet zien als ik de inhoud van het sdkaartje bekijk op m'n computer.

iemand een idee wat er misgaat? (volgens de belcompany-verkoper kon je alles zo overzetten, ook route66)

mocht dat kopieren nou niet kunnen, kan je dan route66 opnieuw installeren op dat nieuwe kaartje. zonder licentie problemen enzo?

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-10 10:46
Ik heb mijn G810 nu sinds 2 dagen, fantastisch apparaat. Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar ik heb moeite om (in mijn ogen) simpele instellingen te veranderen. Zo wil ik bijvoorbeeld mijn T9 aanzetten, maar ik zie nergens de mogelijkheid. Via de handleiding (lang * ingedrukt houden) werkt ook niet.
Daarnaast wil ik mijn contactpersonen die op de simkaart staan naar mijn telefoon overzetten en dat gaat alleen maar regel voor regel (leuk met 250 contacten).
De handleiding is niet echt uitgebreid of heeft het over opties die niet in mijn telefoon staan.

• MoehMan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 13:20
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:38:
m'n vriendin heeft deze telefoon ook en ze heeft een groter sdkaartje gekocht. nu wilde ik de bestanden van het oude kaartje kopieren naar m'n laptop maar ipv de 2 gig die op het kaartje staat, wordt er maar 53 mb gekopieerd. Ik denk dat de Route66 bestanden niet meegaan. en ik kan ze ook niet zien als ik de inhoud van het sdkaartje bekijk op m'n computer.

iemand een idee wat er misgaat? (volgens de belcompany-verkoper kon je alles zo overzetten, ook route66)

mocht dat kopieren nou niet kunnen, kan je dan route66 opnieuw installeren op dat nieuwe kaartje. zonder licentie problemen enzo?
Pak de Route66 CD erbij. Kopieer alles vanuit de map MemoryImage (op de CD) naar de nieuwe sd kaart. Stop het nieuwe kaartje in de telefoon. Vervolgens het .sis bestand dat op het kaartje staat, openen. Kies herinstalleren (je krijgt dacht ik een melding "weet je het zeker, het is al geinstalleerd"). Even wachten en alles zou weer moeten werken. Ik geef geen garanties, maar zo is het bij mij gelukt (heb hetzelfde probleem gehad).

• MoehMan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 13:20
Baddie09 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:19:
Ik heb mijn G810 nu sinds 2 dagen, fantastisch apparaat. Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar ik heb moeite om (in mijn ogen) simpele instellingen te veranderen. Zo wil ik bijvoorbeeld mijn T9 aanzetten, maar ik zie nergens de mogelijkheid. Via de handleiding (lang * ingedrukt houden) werkt ook niet.
Daarnaast wil ik mijn contactpersonen die op de simkaart staan naar mijn telefoon overzetten en dat gaat alleen maar regel voor regel (leuk met 250 contacten).
De handleiding is niet echt uitgebreid of heeft het over opties die niet in mijn telefoon staan.
Bij mij staat dit standaard aan. Als je een smsje typt, kun je met # T9 aan/uit zetten. Rechtsboven in beeld staat een potloodje met 'Abc' ernaast, als je op # drukt komen er uiteindelijk twee horizontale streepjes (links) naast het potlood te staan, dan heb je T9 aanstaan.

• Baddie09
MoehMan schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:50:
[...]

Bij mij staat dit standaard aan. Als je een smsje typt, kun je met # T9 aan/uit zetten. Rechtsboven in beeld staat een potloodje met 'Abc' ernaast, als je op # drukt komen er uiteindelijk twee horizontale streepjes (links) naast het potlood te staan, dan heb je T9 aanstaan.
Ik krijg alleen maar abc, Abc en 123 te zien als ik dat doe. Verder zie ik geen opties. Wordt wel irritant moet ik zeggen.

Laat maar, kennelijk moet je snel klikken. Ik deed het langzaam.

[ Voor 6% gewijzigd door Baddie09 op 02-07-2008 14:57 . Reden: Laat maar, Een collega van mij heeft het uitgelegd. Kennelijk moet je twee keer snel klikken. Ik deed het langzaam. ]

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:16
hallo,

ik heb vanmorgen mn telefoon ingeleverd ik was het beu.

ik heb een externe GPS besteld voor mn nokia N80 en een leuke SLR camera

helaas zo een mooi toestel en dan ZO slecht afwerken

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 13:00
Locks schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:14:
hallo,

ik heb vanmorgen mn telefoon ingeleverd ik was het beu.

ik heb een externe GPS besteld voor mn nokia N80 en een leuke SLR camera

helaas zo een mooi toestel en dan ZO slecht afwerken
Maar dan alleen in jouw geval, verder zijn veruit de meeste mensen erg positief en hebben 0 last met de gps.
Ik ook bijvoorbeeld, standaard binnen 10 sec een fix en die verliest ie nooit meer, ja, binnen natuurlijk wel.

Krijg alleen nog geen verbinding met mn computer, maar dat komt wel goed.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:16
Seven,

zie ook mijn laatste zin ;) het is idd een erg mooi toestel helemaal mee eens. en ja ik had idd gewoon pech. En idd dat komt ook omdat ik besloot om bijna op de dag van uitkomen er een aan te schaffen.

ik ben gewoon genezen, ik wacht de volegende keer netjes tot een toestel 2 maanden oud is en de bugs eruit gehaald heeft.

Maar samsung geeft zelf aan dat er veel toestellen terug komen en ook bij de plaatselijke BC kennen ze het probleem van terugkomende toestellen (bij deze zeker al 5) dus ik ben zeker niet de enige ;)

• DeTinuxNL
Weet iemand hoe het mogelijk is software van Nokia te draaien? Ik krijg steeds een certificaatfout, en daar moet toch iets aan te doen zijn, of niet? (Ik denk dan aan het zelf ondertekenen van de software of een andere workaround).

[ Voor 21% gewijzigd door DeTinuxNL op 03-07-2008 11:23 ]

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 13:00
Locks schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 06:01:
Seven,

zie ook mijn laatste zin ;) het is idd een erg mooi toestel helemaal mee eens. en ja ik had idd gewoon pech. En idd dat komt ook omdat ik besloot om bijna op de dag van uitkomen er een aan te schaffen.

ik ben gewoon genezen, ik wacht de volegende keer netjes tot een toestel 2 maanden oud is en de bugs eruit gehaald heeft.

Maar samsung geeft zelf aan dat er veel toestellen terug komen en ook bij de plaatselijke BC kennen ze het probleem van terugkomende toestellen (bij deze zeker al 5) dus ik ben zeker niet de enige ;)
Dan ben ik blijkbaar 1 van de gelukkigen :).
Als ie werkt is ie prima.

Is bij mij alleen met usb niet op de computer aan te sluiten.
Met bluetooth geen problemen, nu alleen nog syncen met route66 sync, en dan ben ik helenmaal blij.

• Gaargod
Hier nog een blije gebruiker, heb de mijne besteld bij Vodafone (telefonisch) en kreeg hem een paar dagen na de eerste release bij BelCompany thuisgetuurd.
Heb vanmiddag even een autolader (voor die Nokia, zoals iemand hierboven had gepost een paar pagina's terug) en de 'zwanenhals' gescoord, mooi spul. Nu lekker toeren in de vakantie met GPS :+

EDIT

Ben n beetje aan het rondkijken op het mobile-review.com forum, en kwam daar iets tegen over de firmware versie van de G810. Blijkbaar zijn er twee versies (voor zover bij mij bekend)

1: 810XCHD3 dated: 2008-04-30

en
2: G810CEHE3
2008-05-26
Sgh-G810

Ik heb de 2e. Mensen die nog wat problemen hebben met de telefoon hebben misschien die eerste versie, van 30 april?

voor de liefhebber: klik! voor het topic waar ik keek

[ Voor 42% gewijzigd door Gaargod op 04-07-2008 00:58 ]

• DeTinuxNL
Ben n beetje aan het rondkijken op het mobile-review.com forum, en kwam daar iets tegen over de firmware versie van de G810. Blijkbaar zijn er twee versies (voor zover bij mij bekend)

1: 810XCHD3 dated: 2008-04-30

en
2: G810CEHE3
2008-05-26
Sgh-G810

Ik heb de 2e. Mensen die nog wat problemen hebben met de telefoon hebben misschien die eerste versie, van 30 april?
Waar kan je zien welke versie je hebt? Ik heb geen software op mijn computer geïnstalleerd verder... (gebruik mac en linux)

Verwijderd

*#0000#
zou de firmware versie moeten weergeven

• DeTinuxNL
Oh ja, heb ook de nieuwste firmwareversie, maar had aan de andere kant wel weer aanloopproblemen met de GPS.

• Baddie09
Weet iemand hier hoe je flitspalen toevoegt aan de Route66?

Verwijderd

SanDisk 8Gb werkt ok....Car cradle mount voor de G810 model ACTH151SBE original van Samsung bij de Bel Company 20 euro! :P :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2008 18:39 ]

• reyals
  • Laatst online: 11-11 20:40
mijn zwager krijgt de xtra bestanden niet werkend, het apparaat geeft als melding "controleer APN Settings" waar zitten die ergens?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

He ben superblij met deze phone, heb hem nu 2 weken in bezit en alles werkt naar behoren. Het is wel even een schakeling als je een MDA touch gewend bent, maar ik vind het fantastisch.

ShoZu werkt ook heel goed. Erg leuk om een foto te maken met optioneel gps tagging en dat direct te verzenden naar je blog. Heb nu een blog bij vox en daar kun je onderscheid maken per post tussen familie, vrienden en de rest...zodat sommige post niet helemaal openbaar zijn.

Misschien heel basic, maar ik moest er zelf achterkomen:

Als je de menuknop inhoud krijg je te zien welke programma's je open hebt staan, je kunt ze dan afsluiten met de c knop.
Het hekje inhouden is je profiel schakelen tussen algemeen en stil.

Is er trouwens een makkelijkere manier om smilies toe te voegen aan je sms textbericht? Het moet nu tekentje voor tekentje? Of een progje of iets dergelijks, heb al gezocht maar kan niets vinden.
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:19:
SanDisk 8Gb werkt ok....Car cradle mount voor de G810 model ACTH151SBE original van Samsung bij de Bel Company 20 euro! :P :P
Thanks for the tip. Ik wil nu ook graag een Sandisk 8 gig aanschaffen, want vind de geheugencapaciteit wel erg beperkt nu. Hoe kun je op een goede manier de Route66 bestanden enzo overzetten van je 2gig kaart naar de nieuwe 8gig. En moet je het prog dan eerst de-installeren van je phone?

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:26
Ik heb net m'n Samsung G810 binnen, maar als ik de SIM kaart er in stop krijg ik de melding: "SIM-kaart niet geldig. Voer de ontgrendelcode in en plaats een geldige SIM-kaart"

Ik kan hier niets over terugvinden in de manual of op internet. Iemand een idee?

Verwijderd

ycook: wat ik gedaan had was met totaalcommander een copie maken van de ene naar de andere sdcard. Er over heen installeren kan ook als het niet lekker loopt. Dat heb ik ook gedaan...Have fun

Verwijderd

.............

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 13:06 . Reden: verkeerde topic ]

Verwijderd

Nou ik heb vandaag mijn g810 binnen gekregen, mooi toestel hoor!

Heb alleen zo'n grote SD kaart erbij gekregen en zou echt niet weten waar deze in moet?! Kan iemand mij helpen?! Ook heb ik zo'n standaard voor in de auto?! Past het toestel niet in :? ... Ja ik ben een kluns hoor haha!! Maar please help me!!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 23:38
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:09:

Heb alleen zo'n grote SD kaart erbij gekregen en zou echt niet weten waar deze in moet?! Kan iemand mij helpen?! Ook heb ik zo'n standaard voor in de auto?! Past het toestel niet in :? ... Ja ik ben een kluns hoor haha!! Maar please help me!!
in die grote zit een kleintje,
die past er wel in, als je een randje ziet kan je em er uit trekken.
succes

• rittap

En de standaard kan je uitschuiven, zo klem je het toestel vast!

Verwijderd

Hehe, dank jullie wel, het is me eindelijk gelukt!! :D

• reyals
Weet iemand welke antivirus software geschikt is voor de G810?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

Hoe zit het now met de interne gps... wat zijn de stappen die je altijd moet doen of eenmalig om altijd probleemloos thuis tekomen ?? :z

Verwijderd

Ben ik weer met een vraag:

Ik heb mijn SD kaartje met Route 66 in mijn telefoon zitten,
Volgens de instructies, moet je wachten tot "installing" verdwijnt. (Ik heb dit niet gezien)
Daarna moet je naar de Route 66 map gaan en Mobile 8 opstarten. Dit heb ik al een aantal keren gedaan, maar ik krijg geen melding waar ik de voucher code moet invoeren en weet ook niet waar ik dit anders moet doen. Kortom, mijn Route 66 werkt niet... Kan iemand mij weer wederom helpen please :S??

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Sinds kort heb ik ook een G810, maar ik zit met 1 probleem.

Hoe krijg je de voorkant camera aan de praat ? ik kan op geen enkele manier ''switchen'' tussen de achter en voor camera.

Vergeleken met de G800 of de N82 etc. die kunnen het simpel in het menu, maar nergens een optie te vinden bij mijn G810.

Wie weet hoe je dit doet ? :S

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 11:14 ]

• DeTinuxNL
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 01:06:
Hoe zit het now met de interne gps... wat zijn de stappen die je altijd moet doen of eenmalig om altijd probleemloos thuis tekomen ?? :z
Probeer de XTRA-bestanden te downloaden in Menu > Installaties. Verder gaat het hier meestal goed. Ik heb de firmware van mei, en niet die van april.

Weet iemand trouwens waar je die firmware kan upgraden? Heeft Samsung ook een pagina met applicaties voor S60, net als Nokia?

• DeTinuxNL
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:08:
Kan iemand mij weer wederom helpen please :S??

Alvast bedankt!!
Wat heb je precies gedaan al, allemaal? Wat zag je wel nadat je het kaartje erin hebt gestopt? Etc.

• Gaargod
DeTinuxNL schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:19:Weet iemand trouwens waar je die firmware kan upgraden? Heeft Samsung ook een pagina met applicaties voor S60, net als Nokia?
Ik geloof dat je voor n upgrade echt naar n Samsung Service Point moet. ik heb nergens zo'n applicatie kunnen vinden als Nokia Software Updater...

• rittap
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:08:
Ben ik weer met een vraag:

Ik heb mijn SD kaartje met Route 66 in mijn telefoon zitten,
Volgens de instructies, moet je wachten tot "installing" verdwijnt. (Ik heb dit niet gezien)
Daarna moet je naar de Route 66 map gaan en Mobile 8 opstarten. Dit heb ik al een aantal keren gedaan, maar ik krijg geen melding waar ik de voucher code moet invoeren en weet ook niet waar ik dit anders moet doen. Kortom, mijn Route 66 werkt niet... Kan iemand mij weer wederom helpen please :S??

Alvast bedankt!!
Doe het lekker rigoreus, pak de CD en installeer het opnieuw ;)

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik heb de G810 nu 2 weken en na wat start problemen (GPS, Route66) moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over het toestel.
Ik mis wel af en toe dingen maar daar is overheen te komen, een van de dingen die ik mis is bv smilies in sms berichten.
Weet iemand van jullie toevallig een applicatie die sms met smilies mogelijk maakt?

Verwijderd

rittap schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:18:
[...]

Doe het lekker rigoreus, pak de CD en installeer het opnieuw ;)
Ja dat had ik ook al geprobeerd, CD geinstalleerd op de pc, telefoon aangesloten en dan krijg ik bij Route 66 elke keer de melding dat je de geheugenkaart aan moet sluiten.... :'( De telefoon is dan dus al aangesloten op de computer... Want Samsung PC Studio werkt wel op de pc....

Verwijderd

DeTinuxNL schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:22:
[...]

Wat heb je precies gedaan al, allemaal? Wat zag je wel nadat je het kaartje erin hebt gestopt? Etc.
Nadat ik het kaartje erin gestopt heb, kwam er geen melding ofzo dat deze iets aan het installeren was... Dus ik ben na een aantal minuten naar het mapje gegaan met Route 66 en dan blijft ie bij de aardbol maar positie berekenen... Verder gaat ie niet.... :'( Ik weet daarom ook niet waarom ik die melding niet heb gehad...

• DeTinuxNL
Het lijkt erop dat ie gewoon start maar dat je geen fix krijgt. Klopt dat? Krijg je onderop twee keuzes te zien: Opties en Afsluiten?

Verwijderd

Hallo,

Ook ik heb problemen met de fix, ga vanavond alle tips die hier op de topic staan uitproberen.

Ik heb ook nog een ander probleem.
Als ik de software van samsung op mijn pc wil installeren krijg ik de melding dat deze software niet op 1 pc kan met de software van Nokia.
Ik heb de software van Nokia nodig voor mijn N73 maar wil ook graag mijn samsung kunnen aansluiten op mijn pc.

Weet iemand hoe dit probleem te verhelpen is.

Alvast bedankt

Verwijderd

rittap schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:41:
[...]

Wat vreemd. Ik heb altijd een fix, ook in de verste uithoeken van Nederland. Voor een interne GPS receiver vind ik hem zelfs zeer goed, in sommige korte tunnels (zoals de Drechttunnel bij Dordrecht) kan hij hem zelfs min of meer vasthouden!

Fix duurt bij mij zo'n 30 sec, tot een minuut na een reboot.

Settings:
Instellingen->Algemeen->Positiebepaling->Methoden positiebepaling:
v Integrated GPS
- Bluetooth GPS
- Op basis van netwerk

Route66->Instellingen->Extra's:
Netwerkverbinding: Niet toegestaan

Installaties->XTRA->Settings:
Enabled
Auto-download ON
interval 168

Kijk of je hier wat mee kan. Zelf ben ik aardig tevreden over de interne GPS, schrijf hem dus nog niet af. Het kan echt wel!
Thnx, dit werkt bij mij.
Het hele verhaal stond zoals bovenstaand in mijn G810, ik moest alleen Auto-download op on zetten.
Hij werkt nu.
Nogmaals bedankt

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb sinds kort ook dit toestel! Erg fijn apparaat, werkt snel en de GPS Fix is er binnen no-time. Er is echter een probleem.

Na ongeveer 3 uur aangestaan te hebben is hij plotseling de verbinding met de provider kwijt en die krijgt hij ook niet meer, totdat je de telefoon reset. Ook wisselt de verbindingssterkte met de provider HEEL erg. Constant wisselt hij tussen 'geen verbinding' (terwijl ik gewoon aan het bellen ben op dat moment) tot maximale verbindingssterkte. Het lijkt een softwarefout, aangezien alles na een reset weer werkt.

Weet iemand een oplossing? :)

• rittap
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:17:
Hallo,

Ook ik heb problemen met de fix, ga vanavond alle tips die hier op de topic staan uitproberen.

Ik heb ook nog een ander probleem.
Als ik de software van samsung op mijn pc wil installeren krijg ik de melding dat deze software niet op 1 pc kan met de software van Nokia.
Ik heb de software van Nokia nodig voor mijn N73 maar wil ook graag mijn samsung kunnen aansluiten op mijn pc.

Weet iemand hoe dit probleem te verhelpen is.

Alvast bedankt
Omdat de software van de Nokia N73 en de Samsung G810 hetzelfde is (namelijk Symbian S60) kan dat niet. Je wilt namelijk niet dat je N73 gesynced wordt dmv. de software van Samsung.

Een andere machine, een virtuele machine, of kiezen tussen software ;)

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb deze telefoon gisteren binnengekregen(de dag ervoor besteld), en het eerste dat me opviel was het feit dat er een Nokia lader meegeleverd wordt, best grappig :)

Ben al begonnen met de zoektocht naar handige Symbian software(er is nergens echt een goed overzicht te vinden...), al een aantal leuke applicaties gevonden, onder andere een die je sluitergeluid uitschakelt....

• Scorpionng
  • Laatst online: 14-01-2017
Heb ook me Samsung g810 aangeschaft , fix gps na 10 sex
hoe kan ik men telefoon instellen, zodat als ik de telefoon dichtklap ook nog kan navigeren
alvast bedankt

Mvg Nico

• reyals
Scorpionng schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:02:
Heb ook me Samsung g810 aangeschaft , fix gps na 10 sex
hoe kan ik men telefoon instellen, zodat als ik de telefoon dichtklap ook nog kan navigeren
alvast bedankt

Mvg Nico
telefoon dichtschuiven, toetsen deblokkeren en menu toets lang indrukken, route66 selecteren en klaar

Verwijderd

Sefyu schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 01:10:
Ik heb deze telefoon gisteren binnengekregen(de dag ervoor besteld), en het eerste dat me opviel was het feit dat er een Nokia lader meegeleverd wordt, best grappig :)

Ben al begonnen met de zoektocht naar handige Symbian software(er is nergens echt een goed overzicht te vinden...), al een aantal leuke applicaties gevonden, onder andere een die je sluitergeluid uitschakelt....
Misschien leuk om je bevindingen te delen?
Het sluitergeluid kun je zelf trouwens ook uit en aan zetten. Open je cameraklepje, kies bij het fotomenu instellingen, algemeen en dan het sluitergeluid.
Zelf ben ik erg te spreken over de applicatie van de NOS. Ik kan zelfs een nieuwsuitzending volgen met web n walk.

http://d2c.wecomm.com/nosmobiel/Manual_Download.aspx

Nu heb ik een vraag ook. Ik heb geprobeerd wat spelletjes te downloaden. Freeware wel te verstaan. Die games doen het op de N95 en ik dacht nou dat moet goed zijn voor onze samsung aangezien deze hetzelfde besturingsysteem draait? Ze doen het prima, behalve het geluid. Wat ik ook probeer. zowel instellingen in de spelletjes als in de telefoon. Heeft iemand hetzelfde of weet iemand hoe dit komt?

Verwijderd

Ik heb trouwens een SanDisk microSD Mobile Ultra 8 GB SDHC met usb reader gekocht voor 37 piek bij Opus.nl. Werkt perfect.

Ik heb via de route66cd de bestanden op de kaart laten zetten en daarna de kaart in de foon gedaan. Toen ik route66 vervolgens opstartte moest ie net zoals de allereerste keer heel erg lang zoeken naar een fix. Heeft 4 uur lang bij het raam gelegen.

Dat was gelukkig eenmalig en dan werkt ie daarna weer prima.

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 12:16
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:15:
Ik heb trouwens een SanDisk microSD Mobile Ultra 8 GB SDHC met usb reader gekocht voor 37 piek bij Opus.nl. Werkt perfect.

Ik heb via de route66cd de bestanden op de kaart laten zetten en daarna de kaart in de foon gedaan. Toen ik route66 vervolgens opstartte moest ie net zoals de allereerste keer heel erg lang zoeken naar een fix. Heeft 4 uur lang bij het raam gelegen.

Dat was gelukkig eenmalig en dan werkt ie daarna weer prima.
hmmm gebruik hier sygic drive , fix binnen 5 min eerste keer . heb alleen de g810 zonder route 66 besteld :) , ervaring met toestel zelf : geen min puntjes te noemen , vooral in vergelijk met een ttyn 2 . wat een verademing symbian

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 23:38
Madnessy schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:02:
[...]

hmmm gebruik hier sygic drive , fix binnen 5 min eerste keer . heb alleen de g810 zonder route 66 besteld :) , ervaring met toestel zelf : geen min puntjes te noemen , vooral in vergelijk met een ttyn 2 . wat een verademing symbian
Kheb ook een tytn2 en een g810,
kben er nog niet helemaal kapot van.
heel raar met die fix, ik sta al een minuutje of 10 met route 66 te zoeken,
ik ga naar instrumeten GPS gegevens locatie ofzo, en meteen zie ik de gegevens binnen stromen, toeval? of doet route er zo lang over om de gegevens te verwerken terwijl er al een fix is???

• maardein
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11-2021
Route66 heeft soms de eigenaardige eigenschap om niet te zeggen dat hij een fix heeft, terwijl dat wel zo is. Dat heb ik op mijn E90 ook. Dan zet je Route66 aan, en laat hem zoeken. Na een tijdje heeft hij dan nogsteeds geen fix zegt hij, maar als je dan een bestemming invoert (of de route opnieuw laat berekenen) heeft hij 'spontaan' wel een fix.

• dibro
  • Laatst online: 13-11 15:51
Even voor iedereen die net als ik problemen heeft met PC suite van Samsung: Ik heb 3 dagen geleden hierover een mail gestuurd naar Samsung maar tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen, ben dan maar op zoek geweest naar een alternatief. OxyCube Professional + Oxygen Phone Manager II is de oplossing (die wel weer geld kost :( maargoed... Hij werkt wél en daar gaat het om, toch?)

http://www.oxygensoftware.com/en/products/oxycube/

• Sefyu
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:02:
[...]

Misschien leuk om je bevindingen te delen?
Het sluitergeluid kun je zelf trouwens ook uit en aan zetten. Open je cameraklepje, kies bij het fotomenu instellingen, algemeen en dan het sluitergeluid.
Zelf ben ik erg te spreken over de applicatie van de NOS. Ik kan zelfs een nieuwsuitzending volgen met web n walk.

http://d2c.wecomm.com/nosmobiel/Manual_Download.aspx

Nu heb ik een vraag ook. Ik heb geprobeerd wat spelletjes te downloaden. Freeware wel te verstaan. Die games doen het op de N95 en ik dacht nou dat moet goed zijn voor onze samsung aangezien deze hetzelfde besturingsysteem draait? Ze doen het prima, behalve het geluid. Wat ik ook probeer. zowel instellingen in de spelletjes als in de telefoon. Heeft iemand hetzelfde of weet iemand hoe dit komt?
Nog niets bijzonders gevonden, dat over het sluitergeluid was ik ook al tegengekomen ja...

Iets waar ik echt niet achter kan komen is was voor videocodec de G810 nou echt ondersteunt.

Ik neem aan:

Container: MP4
Codec: h264
FOURCC: AVC1
Bitrate: ~200kbps
Resolutie: 320x240
Audio: AAC ~192kbps

Maar het werkt niet....
Ik wil graag mijn video's met MeGUI encoderen, omdat ik qua kwaliteit dan echt alles zelf in de hand heb, maar ik kan niet achter de goede settings komen...
Iemand die me kan helpen hiermee(ook handig om in de startpost te zetten ofzo?(wanneer komt er eigenlijk een echte startpost?))?

Verwijderd

Heb de 810 drie dagen in huis en hij bevalt me prima. Route 66 draait naar behoren. (na wat geduld)
Ik had in het begin ook last met het afspelen van filmpjes op de PC. (werd geopend in kladblok!?)
Met Nero Showtime kreeg ik mijn filmpjes keurig te zien. Misschien een tip voor diegene die nog steeds geen filmpjes gezien hebben op hun PC.
Net wat schroeven in mijn dashboard gedraaid (R19 uit 96 hoor!) dus morgen zonder zuignapje lekker cruisen met me Navi!

Verwijderd

zit op dit toestel een accelerometer zodat je scherm aotomatisch kantelt als je het toestel draait ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:05:
zit op dit toestel een accelerometer zodat je scherm aotomatisch kantelt als je het toestel draait ?
Ik vermoed dat het met het programma Rotateme wel gaat lukken, zeker weten doe ik het niet. Iemand die het uit wil testen?

http://www.bysamir.fr/

• Sefyu
  • Niet online
De Samsung heeft geen accelerometer.

• Vandili
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-04 18:25
Ik zet hier even een kleine samenvatting neer van een aantal zaken om je G810 in te stellen. Omdat er tevens veel gebruikers aangeven problemen te hebben met GPS en ik geen problemen heb, denk ik dat dit te maken zou kunnen hebben met de firmware versie. Daarvoor heb ik hieronder mijn firmware versie weergegeven, zodat je een vergelijking kunt maken.

Firmware versie van je GSM:
Toets *#0000# in op je telefoon.

Mijn firmware versie:
G810CEHE5 30-05-2008 SGH-G810

De de oplossing voor het GPS probleem was inmiddels al doorgegeven, maar hierbij nogmaals.
Fix duurt bij mij ook zo'n 10 sec.
Menu->Instellingen->Algemeen->Positiebepaling->Methoden positiebepaling

Integrated GPS: Aan
Bluetooth GPS: Uit
Op basis van netwerk: Uit

Menu->Route66->Instellingen->Extra's

Netwerkverbinding: Niet toegestaan

Menu->Installaties->XTRA->Opties->Settings

Enable/Disable: Enabled
Auto-download: ON
interval: 168
Om op het beginscherm van de Bluetooth of de Samsung Fun Club snelkoppeling af te komen kiest u voor de volgende keuzes om deze snelkoppelingen terug te vinden:
Menu->Instellingen->Algemeen->Persoonlijk->Standby-modus

Snelkoppelingen: Bluetooth & Fun Club
Om er voor te zorgen dat er niet direct een webpagina geopend wordt als je naar web toegaat doet u het volgende:
Menu->Web->Opties->Instellingen->Algemeen:

Toegangspunt: Altijd vragen

Homepage: Bookmarks
Om er voor te zorgen dat je het scherm kunt inklappen tijdens het gebruik van Route66 of een andere applicatie doet u het volgende:
Menu->Instellingen->Telefoon->Oproep

Schuif omlaag: Bewerking voortzetten
Verder kan ik jullie vermelden dat er in de telefoon een SanDisk 8GB Micro SDHC kaartje past, voor meer informatie zie:

pricewatch: Sandisk SDSDQR-8192 Secure Digital Micro High Capacity 8GB

Verder misschien nog leuk om te installeren op je telefoon zijn Google Maps en Gmail, welke te downloaden zijn direct via de WAP functie op http://m.google.com/.

Ik hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Vandili op 30-07-2008 16:06 ]

Verwijderd

Hallo,

Sinds een maandje of wat heb ik ook een Samsung G810. Ben er tot nu toe zeer tevreden mee. Het is me zelfs zowaar gelukt om een gps-fix te krijgen (met veel geduld) ;)
Maar sinds gisteren loop ik tegen een probleem aan: de browser start niet meer op. Hij zegt:
'Toep. afgesl.: !CookieServer' en dan een groot rood kruis :/
Heeft een van jullie enig wat het is, waar het aan ligt en vooral: hoe ik het kan verhelpen?
Alvast bedankt!

Esther

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe ik PC-studio en/of de USB software voor deze telefoon werkend kan krijgen.?

Windows XP en G810 navi.

Wat ik ook doe. Ik krijg het niet voor elkaar.

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar wat bedoelen jullie met GPS fix ?
Rick

Verwijderd

Celcius31,

Misschien je firewall instellingen, waar door je niet kan verbinden met je Windows xp pc!!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 22:48 ]

Verwijderd

Rick28,

GPS fix is wanneer je de coordinaten van je positie kan zien na het opstarten van je GPS software!!!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 23:42 ]

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik had 2 vragen over de G810,

1. klopt het dat bij de G810 *Navi*, geen andere navigatie software werkt dan route 66?
2. ik zit nog steeds met het probleem dat ik de voorkant camera niet aan de praat krijg, weet iemand hier een oplossing voor ?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Mooi toestel de G810, gisteren gekocht en (bijna) alles werkt perfect. Alleen de Route 66 ...
Route 66 geinstalleerd maar geen fix te krijgen. Ook bij het menu van de GPS-gegevens zegt G810 "zoekt naar satelieten", dan "GPS-gegevens worden berekend", maar als ik dan bij "positie" kijk geeft hij aan "geen verbinding".

Opvallend was was dat bij het installeren van R66 nergens naar de 12-cijferige code gevragd werd. Omdat ik dit verdacht vond heb ik R66 verwijderd van de telefoon om opnieuw te installeren. Helaas, het werd ook van de memory-card verwijderd. Stom van me. Vanaf de meegeleverde CD (geinstalleerd op de PC) Mobile8 opnieuw geinstalleerd: OK! Alleen heb ik nu een engelse versie en nergens kan ik een taal instellen. Bij settings kan ik onder interface language en voice language alleen kiezen tussen "automatic" en "english".

Overigens heb ik nog steeds geen fix. De instellingen die in deze mailwisselingen in het begein worden genoemd heb ik aangepast (stond anders in mijn toestel). Ik las ergens dat iemand er 4 uur over heeft gedaan om een fix te krijgen dus ik denk dat ik hem vannacht maar laat zoeken.

Vraag 1: heeft iemand nog andere opties om een fix te krijgen?
Vraag 2: hoe krijg ik R66 weer Nederlands?

Alvast dank!
René

Verwijderd

bij het installeren van route66 kan je volgens mij aangeven welke talen je wilt gebruiken..

• DeTinuxNL
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:18:
Beste tweakers,

Ik had 2 vragen over de G810,

1. klopt het dat bij de G810 *Navi*, geen andere navigatie software werkt dan route 66?

Alvast bedankt :)
Nee, als het goed is werkt het ook met Sygic.

Een andere vraag: ik werk op een Mac en in geen enkel programma willen die filmpjes openen. Weet iemand een programma waarmee je het bestand kan openen? Beetje vermoeiend zo... net al mijn vakantiefilmpjes hierop geschoten...

• Baddie09
Tip voor mensen die geen fix krijgen op hun Route66.
Ik ben er achter gekomen dat bij mij soms de navigatie in het Engels is en soms in het Nederlands.
Wanneer de navigatie in het Engels is krijg ik geen verbinding terwijl hij het in het Nederlands wel doet (Al moet ik soms wel erg lang wachten).

Verder heb ik drie vragen / cq opmerkingen:
- Een ander probleem dat ik tegenkom is dat mijn toetsenblokkering automatisch verdwijnt als er een alarm voor aan afspraak afgaat. Dit is erg irritant als het toestel in mijn zak zit en een eigen leven gaat leiden.
- Weet iemand of het bellen met voicecommand werkt. Als ik nu op mijn bluetooth headset klik belt hij automatisch het laatst gebelde nummer.
- Weet iemand of het mogelijk is om een bluetooth headset te gebruiken als gewone headset. Als ik in de auto zit hoorr ik niet altijd de aanwijzigen van route66 en dan zou het handig zijn om deze via de headset te horen aangezien ik die toch al in heb.

• rittap
Baddie09 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:03:
Verder heb ik drie vragen / cq opmerkingen:
- Een ander probleem dat ik tegenkom is dat mijn toetsenblokkering automatisch verdwijnt als er een alarm voor aan afspraak afgaat. Dit is erg irritant als het toestel in mijn zak zit en een eigen leven gaat leiden.
- Weet iemand of het bellen met voicecommand werkt. Als ik nu op mijn bluetooth headset klik belt hij automatisch het laatst gebelde nummer.
- Weet iemand of het mogelijk is om een bluetooth headset te gebruiken als gewone headset. Als ik in de auto zit hoorr ik niet altijd de aanwijzigen van route66 en dan zou het handig zijn om deze via de headset te horen aangezien ik die toch al in heb.
- Deze weet ik niet
- Voice-dialling wordt niet ondersteund door de G810.
- Dan moet je headset het juiste profiel ondersteunen. Dan kan je dit instellen bij je apparaat instellingen.

Verwijderd

Toendra.

Ook als ik Karpersky uitzet en Windows Xp firewall niet gebruik krijg ik geen contact met mijn telefoon.
Hij blijft maar verbinden, maar dit lukt dus niet.
Misschien weet je wat anders.?

Bedankt alvast.

Verwijderd

Misschien een tip voor mensen die op zoek zijn naar originele Samsung accessoires.

De originele Samsung zwanenhals of Car Cradle Mount is verkrijgbaar onder artikelnummer 11167 bij www.telecomtelecom.nl Daar hebben ze ook de originele mobiele voeding voor in de auto. Een passend lederen heuptasje heb ik gevonden bij Primafoon van KPN. Model Gobo'comm - medium.
Car Cradle Mount inclusief verzendkosten 29,45 euro en tasje in de winkel 15,- euro.

Ik zit nog met het USB/BlueTooth verbinding probleem met PC Studio. USB is zowel met m'n XPHome laptop als m'n XPpro desktop niet mogelijk. Alleen met m'n laptop is BlueTooth mogelijk maar valt vaak uit. Dit probleem heb ik meerdere keren aan de Samsung helpdesk voorgelegd zonder dat zij met een oplossing komen. Weet iemand inmiddels een oplossing voor dit vervelende probleem. Een fotoGSM is leuk maar als je de gemaakte foto's niet naar de pc kunt overzetten heb je er weinig aan.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Sta zelf ook op het punt dit toestel aan te schaffen. Ben er nog niet helemaal uit wat de grootste verschillen zijn met de G800.. Verder twijfel ik nog tussen de HTC Touch Diamond en de N95 8 Gig. Tis lastig, maar als deze gsm enkel het voordeel van de navigatie mee heeft tegenover de G800 dan is de keuze uiteraard snel gemaakt.

Zijn er nog veel problemen met dit toestel trouwens? Paar pagina's terug lees ik nog veel over fixes etc.

Tesla M3LR '21

Verwijderd

Volgens mij is het verschil tussen de G-800 en de G-810 inderdaad de navigatie, maar ook de 5 megapixel camera. Mijn eerste exemplaar heb ik terug gebracht. Een gps-fix duurde oneindig lang, hij vergat m'n WiFi webcode en m'n e-mailaccount. Het is overigens nog steeds zo dat bij verwijdering van de accu je personelijke bel- en toetsengeluid terug gesteld worden naar de fabrieksinstelling. Volgens Samsung een bug in de firmware.

Het grootste probleem vind ik echter het manco van de USB- en BlueToothverbinding waardoor je het bijgeleverde programma PC Studio niet kunt gebruiken. Volgens Samsung ook een firmware probleem, maar ze hebben daarvoor nog geen update.

Voor een firmware update moet je overigens met je toestel naar een gecertificeerd servicepunt. Die in mijn buurt weten nergens van en hebben ook geen noodzakelijke servicekabel voor de G-810. Lekkere support dus van Samsung.

Verwijderd

Ik vergat nog dat WiFi bij mij pas werkt als ik eerst een verbinding op internet via m'n provider gemaakt heb. Zal ook wel een bug zijn. ;(

• Sefyu
  • Niet online
Wat wil je dan met Wifi doen zonder internet?

Verwijderd

Ik wil het internet op via m'n eigen WiFi netwerk. De G-810 herkent mijn WiFi netwerk echter niet als ik niet eerst het internet opga via het UMTS/GPRS/HSDPA netwerk van m'n telefoonprovider. Zodra dat gelukt is kan ik de internetverbinding pas overschakelen naar m'n eigen WiFi netwerk.

Verbinding met m'n e-mailservers is helemaal niet mogelijk via WiFi.

Duidelijk nu?

Verwijderd

Hoi, geloof het of niet, maar die grote kaart is een omhulsel (adapter) voor een miniem kaartje dat je eruit kunt schuiven... Die past wel in de zijkant van je toestel.

Succes!
Jeroen

Verwijderd

Pas wel op met dat micro SD-kaartje. Het past er maar op 1 manier in. Met je nagel doordrukken tot je een klikje hoort. Nog een keer indrukken en het kaartje komt er weer uit.

Gebruiksaanwijzingschrijvers gaan er vaak vanuit dat de gebruiker van nieuwe apparaatjes helderziende is. :)

Verwijderd

Hallo, fix duurt bij mij ook eindeloos, dus nu wil ik XTRA downloaden, maar ik krijg de melding 'Check the APN setting'... Zoeken in de handleiding levert niks voor NPA, iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Verwijderd

(APN, dus)

Verwijderd

APN staat voor 'Access Point Name' en heeft iets met de naam van je telefoonprovider te maken. Een paar topic's terug stond bij je GPS instellingen inderdaad dat je moest instellen bij Menu->Installaties->XTRA->Opties->Settings

Enable/Disable: Enabled
Auto-download: ON
interval: 168

Maar er stond ook,

Netwerkverbinding: Niet toestaan

Ik vind dat tegenstrijdig en aangezien de fabrieksinstelling op Auto-download: OFF staat vraag ik mij af of er niet een foutje in dat topic stond.

Als je met de ingebouwde GPS ontvanger wilt fixen dan heb je daarbij geen verbinding met je telefoonprovider netwerk nodig. De G810 is dan een standalone navigator want je hebt immers een netwerkverbinding niet toegestaan.

Ik vraag me dus af wat je bij XTRA wilt downloaden?

De allereerste positiebepaling van de GPS kan nogal wat tijd in beslag nemen, maar daarna ging het bij mij althans sneller. Afhankelijk van rondom vrije ontvangst van GPS satellieten duurt het soms langer of korter voor je een fix hebt. Bijster gevoelig is de ingebouwde GPS ontvanger niet. Met mijn PDA in combinatie met een separate BlueTooth GPS-muis vind ik over het algemeen veel sneller een fix dan met de G810. Tot nog toe vond ik het niet nodig om de G810 met m'n BlueTooth GPS-muis te laten communiceren, maar als de ingebouwde GPS ontvanger er echt te lang over doet kan dat ook een optie zijn. Helaas heb je bij de G810 in het begin geen enkele controle of je wel of niet GPS satellieten ontvangt dus weet je niet of het wel of niet werkt.

Ik hoop dat je wat aan m'n antwoord hebt en ik ben nogmaals nieuwsgierig naar wat je bij XTRA denkt te kunnen downloaden.

• Vandili
Het is mij zelfs zo dat ik Route66 aanzet en al gelijk een fix heb, dus geen 10 seconde wachten of langer, hij heeft gelijk een fix terwijl ik in mijn auto zit. Verder heb ik totaal geen problemen met PC studio, usb, GPS of wat dan ook.

Firmware: G810CEHE5 30-05-2008 SGH-G810

Verwijderd

Hallo,

Ik heb enkele dagen geleden de samsung g810 navi gekocht.
Het toestel zegt dat er geen mobile navigatie software aan wezig is,en ; insert memory card.De bijgeleverde memory card van route 66 zit er echter wel in.
Dan probeer ik de cd van route 66 op de card te zetten. Via de adapter de kaart in de computer,lukt niet. Ook naar de samsung lukt niet. Hij zegt camera niet aangesloten.
Nu lukt het alleen om via de computer verbinding met de camera te krijgen in de pc modus en niet in de mediaspeler modus en de gegevensoverdracht modus. En de pc zegt ;zet camera in gegevens overdracht modus.
Heb nu al uren en uren achter mijn pc gezeten en het lukt niet.
:'(
Is er een man op wiens schouder ik uit kan huilen en een oplossing weet?

met groet,

Nicole

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:48:
Hallo,

Ik heb enkele dagen geleden de samsung g810 navi gekocht.
Het toestel zegt dat er geen mobile navigatie software aan wezig is,en ; insert memory card.De bijgeleverde memory card van route 66 zit er echter wel in.
Dan probeer ik de cd van route 66 op de card te zetten. Via de adapter de kaart in de computer,lukt niet. Ook naar de samsung lukt niet. Hij zegt camera niet aangesloten.
Nu lukt het alleen om via de computer verbinding met de camera te krijgen in de pc modus en niet in de mediaspeler modus en de gegevensoverdracht modus. En de pc zegt ;zet camera in gegevens overdracht modus.
Heb nu al uren en uren achter mijn pc gezeten en het lukt niet.
:'(
Is er een man op wiens schouder ik uit kan huilen en een oplossing weet?

met groet,

Nicole
usb driver wel geinstalleerd?

• Vandili
Ik vraag me toch echt af of er nu zoveel problemen zijn met dit toestel en de bijgeleverde software of dat de gebruikers toch echt iets verkeerd doen.

Bij mij werkt alles prima en ik heb een firmware om te vergelijken:

Firmware: G810CEHE5 30-05-2008 SGH-G810

Controleer deze even met die van jullie door *#0000# te toetsen op je telefoon.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:29:
[...]

usb driver wel geinstalleerd?
uuh , op de computer? of op de telefoon?
verbinding met de computer en telefoon lukt wel in de pc studio mode ,dan is hij toch geinstalleerd?

Verwijderd

MoehMan schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:47:
[...]

Pak de Route66 CD erbij. Kopieer alles vanuit de map MemoryImage (op de CD) naar de nieuwe sd kaart. Stop het nieuwe kaartje in de telefoon. Vervolgens het .sis bestand dat op het kaartje staat, openen. Kies herinstalleren (je krijgt dacht ik een melding "weet je het zeker, het is al geinstalleerd"). Even wachten en alles zou weer moeten werken. Ik geef geen garanties, maar zo is het bij mij gelukt (heb hetzelfde probleem gehad).
IK stop het kaartje in de telefoon en............ hoe kom ik dan bij het .sis bestand?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:21:
[...]

IK stop het kaartje in de telefoon en............ hoe kom ik dan bij het .sis bestand?
Dat staat op het kaartje en op de Route66 CD-rom. Maar zo moeilijk hoeft dat niet. Als je het kaartje - of een ander kaartje - in je kaartleesstation stopt en de CD-rom in je CD-station dan installeert de Wizard bijna automatisch Route66 op het kaartje. Ik heb het op die manier op een 4 GB kaartje gezet en dat werkt bij mij prima. Maar ook het originele voorgeinstalleerde kaartje moet eenvoudig op de G810 te installeren zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:16:
[...]

uuh , op de computer? of op de telefoon?
verbinding met de computer en telefoon lukt wel in de pc studio mode ,dan is hij toch geinstalleerd?
Op de pc, maar als de verbinding in PC Studio lukt dan is de USB driver al geinstalleerd. Bij mij werkt de USB verbinding nog steeds niet. Waarschijnlijk een firmwarefout. Helpdesk Samsung is er hard mee bezig. Probleem is dat hun servicecenters nog geen faciliteiten hebben voor een firmware update.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste