Het Sony Ericsson XPERIA X1 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 182.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:10

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

xavalon schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:05:
Op de sony erricson website staat dat hij binnenkort beschikbaar is
http://www.sonyericsson.c...s/overview/x1?cc=nl&lc=nl

Op de speciale Xperia X1 mini product website staat zelfs dat de X1 plaatselijk beschikbaar is. Zin is echter wel voor meerdere interpretaties vatbaar.
http://www.sonyericsson.com/x1/default.aspx?cc=nl&lc=nl
Ik had dit inderdaad ook al gezien op de site en mini-site. Ik denk dat het gewoon binnenkort moet zijn en niet plaatselijk. Ik heb "alle" talen bekeken en nergens was hij beschikbaar dus plaatselijk is een beetje misplaatst.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:20
RoD schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:59:
Waarom er dan wél bij staat dat er Mpeg-4 support is @ 30fps en wat dit dan inhoudt doe ik me ook sterk afvragen.
Dat is inderdaad een beetje vaag, wellicht is dat bij een lagere resolutie zoals 320*240 of een wide variant daarvan?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het zou inderdaad kunnen dat het bitrate/resolutie-afhankelijk is, gezien het feit dat dit soort apparaatjes natuurlijk beperkte rekenkracht is. Maar afaik wordt video meestal gecapped op een maximaal aantal fps en slikt het niets daarboven. Hoe dit nu precies zit is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
RoD schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:49:
Het zou inderdaad kunnen dat het bitrate/resolutie-afhankelijk is, gezien het feit dat dit soort apparaatjes natuurlijk beperkte rekenkracht is.
Inderdaad, vergeet ook niet dat real-time h.264 encoding voor 800x480@30fps een desktop van eigenlijk nog niet heel lang geleden op de knieën krijgt. Een smartphone zal er wel dedicated hardware voor hebben en dit natuurlijk niet puur op een CPU doen, maar toch.

Even verderop in de white paper zie ik staan MP4 simple profile (mp4-sp) en h.264 baseline. Wellicht dat men simple profile gewoon als synoniem gebruikt voor MP4, zoals dat in de volksmond eigenlijk wel een beetje gewoon is geworden. Men is blijkbaar vergeten dat MP4 een verzameling is; de markt wil gewoon dat MP4 -1- ding is, net zoals MP3. Voor een white paper is dit een beetje slordig, maar gericht op de 'domme' consument wel weer te begrijpen.

Wat ik btw ook niet begrijp is waarom de US versie crippled is? Clocken ze die onder? Of zit er een hardware/software beveiliging op die hem een beetje knijpt? Bij veel andere hardware in het verleden was dat juist andersom; de Europese versie wordt wat geknepen zogenaamd omdat wij advanced dingen toch niet zo zouden waarderen. Nu is het dus andersom???

[ Voor 15% gewijzigd door flowerp op 30-03-2008 14:01 ]

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MP-4 simple profile zegt al het een en ander meer, want onderdeel van Mpeg-4 part 2, als ik me niet vergis. Zal wel ongeveer inhouden dat er Divx'jes op beperkte resolutie en bitrate afgespeeld kunnen worden. Niks bijzonders, maar ook niet slecht. Jammer alleen dat de X1 een flinke resolutie heeft en dat volgens mij MP4-SP niet zo hoog kan komen qua resolutie. Volgens mij heb je daar advanced simple profile voor nodig. Ik weet dat echter niet zeker, hoe dat nou precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:32:
MP-4 simple profile zegt al het een en ander meer, want onderdeel van Mpeg-4 part 2, als ik me niet vergis. Zal wel ongeveer inhouden dat er Divx'jes op beperkte resolutie en bitrate afgespeeld kunnen worden. Niks bijzonders, maar ook niet slecht. Jammer alleen dat de X1 een flinke resolutie heeft en dat volgens mij MP4-SP niet zo hoog kan komen qua resolutie. Volgens mij heb je daar advanced simple profile voor nodig. Ik weet dat echter niet zeker, hoe dat nou precies zit.
Wat is daar jammer aan? Ik vind het fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Lees het misschien in de context waaron RoD het zegt? :?
Of maak de gehele zin bold en je hebt je antwoord 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

RoD schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:32:
Je bedoelt dit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja dat ja :) Zo'n hoge resolutie is natuurlijk erg mooi, zeker voor dingen zoals surfen, maar een filmpje kijken zal dan ook meer van het apparaat vergen als je em op de native resolutie af wil spelen. Maargoed, dat stukje wat ik een stuk terug quote was zo onduidelijk dat er eerst maar eens wat concreters naar buiten moet komen.
Het zou me wel enigszins verbazen als er alleen MP4-SP ondersteund werd.

Edit: Ik lees op Doom9.org dat SP gelimiteerd is tot 352x*** resoluties.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 30-03-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wordt het dus gewoon afspelen in blokjes van 2x2 pixels, ziet het er prima uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:24:
Dan wordt het dus gewoon afspelen in blokjes van 2x2 pixels, ziet het er prima uit. :)
Zolang je het in de juiste aspect ratio codeert zal het in ieder geval wel meevallen. Maar de native resolutie geeft toch altijd de beste kwaliteit, daar verander je weinig aan.

Maargoed, ik zou eigenlijk wel wat meer informatie willen hoe het nu precies zit. Ik kan het me nog steeds niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Misschien begrijp ik jullie nu verkeerd, maar die frame-rates waar jullie het over hebben
MPEG-4: 30fps @ VGA
H.263: 30fps @ VGA (U.S. model only at 24fps)
H.264: 15fps @ VGA (not supported on U.S model)
gelden toch voor het opnemen met het toestel?

Op pagina 6 en 7 van die white-paper staat:
The phone supports VGA size video recording@ upto 30 fps.

•MPEG-4: 30fps @ VGA*
•H.264: 15fps @ VGA*
•H.263: 30fps @ VGA*

*US model supports MPEG4, H.263 24fps encoding @QVGA only and not H.264
Dit zijn de kwaliteiten waarin je met de camera van het toestel kunt opnemen. Het lijkt me logisch dat je daarnaast ook andere resoluties kunt afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zou het kunnen verklaren. Ik denk dat ik het dan verkeerd begrepen heb, aangezien het in DaannO's post niet zo duidelijk beschreven staat. Dit maakt het dan wel weer logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
RoD schreef op maandag 31 maart 2008 @ 00:16:
Dat zou het kunnen verklaren.
Inderdaad, vergeet ook niet dat real-time h.264 encoding voor 800x480@30fps
:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Laatst online: 18-08 23:59
Ik hoop dat hij snel uitkomt want me abbo verloopt in augustus en vind deze toch wel een van de mooiere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:53
Was er nu al precies bekend welk OS er in deze telefoon komt te zitten? En dan bedoel ik WM 6.1 of 7...?

Ik zit nu namelijk in Indonesie en zag hier een blad liggen waar ze een klein stukje over de X1 hadden geschreven. Ondanks dat ik dat Bahasa Indonesia nog steeds niet helemaal onder de knie heb, kon ik wel duidelijk lezen dat het zou gaan om Windows 6.1

Mocht dit allang bekend zijn..... Sorry... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Als je op die white-paper moet afgaan, lijkt me WM6(.?) waarschijnlijk.
Af en toe wordt er een link gegeven naar een Microsoft-pagina. Ik heb enkele linkjes bekeken, en die verwijzen naar WM6-pagina's. Nu is het natuurlijk zo, dat er wellicht nog geen WM7-pagina's op de Microsoft-site beschikbaar zijn waarnaar verwezen kan worden, maar dan hadden ze waarschijnlijk überhaupt geen verwijzing in die white-paper opgenomen.
Kijk je in die white-paper op pagina 34, dan staat er bij Browser version "IEMobile for WM 6". Ik neem aan dat er in WM7 een nieuwe browser komt, en er niet nog gebruikt wordt gemaakt van de browser uit WM6. Dit wijst dus ook weer op WM6(.?).
Deze informatie uit de white-paper kan natuurlijk nog veranderd worden. Maar omdat deze velden wél zijn ingevuld met deze gegevens, en dus niet zijn leeggelaten, vormen ze volgens mij wel een indicatie. Ik denk dat het toestel uitkomt met WM6(.?) en, omdat het een high-end toestel is, er later een update naar WM7 beschikbaar zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

floffert schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:54:
Was er nu al precies bekend welk OS er in deze telefoon komt te zitten? En dan bedoel ik WM 6.1 of 7...?

Ik zit nu namelijk in Indonesie en zag hier een blad liggen waar ze een klein stukje over de X1 hadden geschreven. Ondanks dat ik dat Bahasa Indonesia nog steeds niet helemaal onder de knie heb, kon ik wel duidelijk lezen dat het zou gaan om Windows 6.1

Mocht dit allang bekend zijn..... Sorry... :+
6.1

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Is het over het algemeen mogelijk zelf een upgrade naar 7.0 uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Neok_ schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:04:
[...]

Is het over het algemeen mogelijk zelf een upgrade naar 7.0 uit te voeren?
DaannO in "Het Sony Ericsson XPERIA X1 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar als de X1 toch pas in Q4 (Q4 valt in H2), ik denk pessimistisch (of realistisch, noem het wat je wilt :+ ) dan is 2009 maar ene paar maanden verder ;)

Als hij eind 2008 komt lijkt mij het wel logisch als hij nog een 7.0 update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Xperia X1 draait op Windows Mobile 6.1

Daar is dus de bevestiging.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 01-04-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Naja best joh! Zoals DaannO ook al aangaf is toch alles zo wee te flashen met nieuwe ROM's :)

En het laatste WM OS wat ik heb gebruikt was WM 5.0 op m'n Qtek S200 dus ik ben wel blij :)

Hopelijk impliceert het ook dat de XPERIA nog een beetje op 'n leuk tijdstip wordt gereleased....

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 07:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is wel best groot moet ik zeggen, maar ziet er wel goed uit voor een pre alpha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:12:
hij is wel best groot moet ik zeggen, maar ziet er wel goed uit voor een pre alpha :)
Dat was ook mijn eerste reactie. Maar als je kijkt wanneer die man hem in zijn handen neemt, dan lijkt het ineens wel mee te vallen. Nu nog de vraag, heeft die vrouw lieve poezelige handjes of die man enorme kolenschoppen? :)

Ik hoop wel dat ze nog flink gaan sleutelen aan de UI en dan met name de snelheid. Kanonne wat is die traag!

Ook hier weer een bevestiging van 2e helft 2008... kan niet wachten om hem een keertje "live" te zien! Had ik toch maar naar de Cebit moeten gaan dit jaar! Misschien dat SE op de IFA nog wat interessants te melden heeft.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:41
grootte valt behoorlijk mee als ik sommige htc's zie, vind ik de htc's er lomper uit zien. dit ziet er lekker strak en solide uit.

maak me geen zorgen om de snelheid. dat word wel beter. maak me meer zorgen om potentiele kinderziektes, op lange termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Laatst online: 16:12

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ziet er goed uit, groot valt idd mee.
Maar ik zie ook dat de software heel erg alpha is....maar het komt er! ;D

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt mijn volgende telefoon ookal heb ik mijn P1i pas een paar maand :D. Damn wat een stoer ding, echt een super gadget :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Voor een pre-alpha ziet dit er zeker niet slecht uit, hoewel ook ik het toestel nogal groot/lomp vond ogen in het filmpje. Uiteraard moet er ook nog heel veel aan de software gesleuteld worden, want die snelheden zijn uiteraard een no-go.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:52

The Legend

*Plop*

"So I return to the panels..... I am returning to the panels........ I am realy returning to the panels....." :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:10

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Het is inderdaad wel verschrikkelijk traag :'( , hopelijk gaat dat flink verbeterd worden. Nu zie ik pas dat het een Windows Mobile panel heeft |:( , zal hij voor de rest geen WM gebruiken of ga je dan alleen naar je "desktop" :?
De groote van de X1 valt me eigenlijk wel mee, als je ziet dat die gast er een iPhone :X naast heeft. Toch vind ik dat touch-focus nog wel wat hebben, leuk bedacht en via touch gemakkelijk te bedienen lijkt mij, en die panels is eigenlijk wel jammer dat je er standaard 9 hebt, je kunt niet meer of minder kiezen lijkt mij :?
Voor de rest een top ding lijkt mij en is zeker iets voor mij zoals het nu lijkt. :9~

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Psyonara schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:56:
maak me meer zorgen om potentiele kinderziektes, op lange termijn
Geweldig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:45:
Er staan anders wel fastport headsets bij de accessoirelijst van de Experia: http://www.sonyericsson.c...ccessories/x1?cc=nl&lc=nl

En als het goed is krijgt deze net als de K850i ondersteuning voor MemoryStick Micro en MicroSDHC :)
Excuses voor de extreem oude quote. Ik heb nog steeds geen Fastport gezien, wie wel? Ik heb SE gemaild hierover dus zal zodra ik iets van ze weet het hier posten. Een non-bluetooth headset (batterijverspilling imo) voor de X1 zit er denk ik niet in, jammer aangezien ik die HPM-90 wel kon waarderen.
De introductie van de 3.5mm audio, de mini-usb poort en de MicroSD-slot vindk cker dat SE goeie stappen heeft gezet, maar erg jammer dat er zo goed als geen accessoires voor zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:29:
[...]

Een non-bluetooth headset (batterijverspilling imo) voor de X1 zit er denk ik niet in, jammer aangezien ik die HPM-90 wel kon waarderen.
De introductie van de 3.5mm audio, de mini-usb poort en de MicroSD-slot vindk cker dat SE goeie stappen heeft gezet, maar erg jammer dat er zo goed als geen accessoires voor zijn...
In een 3.5mm port kan je net als een 2.5mm port (zoals bekend op sommige Windows Mobile apparaten) meer signalen gebruiken dan alleen maar standaard stereo. Denk aan extra contacten voor microfoon en opneem/ophangknop. Er is een kans dat ze dit gaan gebruiken.

Ik hoop ook dat ze dit gaan gebruiken. Meest standaard oplossing en geen extra aansluitingen nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 04-04-2008 07:19 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabbie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Weer wat nieuwe foto's online, klik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Laatst online: 18-08 23:59
Wat ik me wel afvraag, me abbonement verloopt in Augustus.. Moet in mei al opzeggen mocht ik dit willen of verlengen. Wat zou ik doen want wil toch wel graag deze telefoon hebben?

Ben wel benieuwd wanneer hij eens echt live te zien is voor het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Spike1506 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:39:
Wat ik me wel afvraag, me abbonement verloopt in Augustus.. Moet in mei al opzeggen mocht ik dit willen of verlengen. Wat zou ik doen want wil toch wel graag deze telefoon hebben?

Ben wel benieuwd wanneer hij eens echt live te zien is voor het publiek.
[off-topic]
Kijk eens na of je abonnement automagisch met een heel jaar verlengd wordt of na je abonnementsduur met onbepaalde tijd en dat je dan nog een opzegtermijn van drie maanden heb. Het laatste is hoe het bij Vodafone werkt iig
[/off-topic]

ik was even in een behulpzame bui ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Mijn abbo zou in juli 2007 zijn verlopen toen ik op vakantie was. Maar ik werd niet afgesloten o.i.d.

In augustus heb ik het abbo verlengd, dus lijkt me geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbaasd me niks, met de huidige stand van $ : € is dat 640 euro net boven de TyTn II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ze hebben het daar ook over een april/mei release. Zeer onwaarschijnlijk, dus de prijs hierbij vermeld lijkt me ook uit de lucht gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:20:
Ze hebben het daar ook over een april/mei release. Zeer onwaarschijnlijk, dus de prijs hierbij vermeld lijkt me ook uit de lucht gegrepen.
Nou mid-mei in de US, lijkt me niet zeer onwaarschijnlijk, maar wel wat sterk als je je firmware nog niet stabiel heb
The Zep Man schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 07:16:
[...]
In een 3.5mm port kan je net als een 2.5mm port (zoals bekend op sommige Windows Mobile apparaten) meer signalen gebruiken dan alleen maar standaard stereo. Denk aan extra contacten voor microfoon en opneem/ophangknop. Er is een kans dat ze dit gaan gebruiken.

Ik hoop ook dat ze dit gaan gebruiken. Meest standaard oplossing en geen extra aansluitingen nodig.
Mailtje:
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan het Sony Ericsson Call Center.

Met betrekking tot uw vraag delen wij u het volgende mede:

Onze Sony Ericsson X1 zal ook een fastpoort aansluiting hebben en daarmee ook compatible zijn met de HPM-90 headset. De telefoon staat in der daad nog niet in de lijst als u bij de HPM-90 kijkt, maar er worden geen toestellen getoont die nog niet beschikbaar zijn.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen met het Sony Ericsson Call Center. Bezoekt u ook gerust onze website. Op www.sonyericsson.com/nl ontvangt u altijd het laatste nieuws en de meest interesante content.

U kunt e-mails sturen naar het volgende adres: questions.nl@support.sonyericsson.com.

Het case-id in het onderwerp van deze e-mail is uitsluitend bedoeld voor vragen die direct te maken hebben met deze case.

Met vriendelijke groeten,

Susanne Wobig
Sony Ericsson Call Center Netherlands
Dusssss, fastport op de X1! Wel beetje raar dat de W760i (ook binnenkort beschikbaar) wel in de lijst van de HPM-90 staat gezien dit antwoord...

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nieuwe toestellen van SE zijn meestal als eerste in Zweden, Engeland en Singapore te krijgen. En dan al snel volgt de rest van Europa. De VS is sowieso pas heel laat aan de beurt omdat daar de toestellen eigenlijk alleen door de operators verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:20

Veritas

concedo nulli

Ik vind het zeker een goed en informatief filmpje! Alleen die snelheid is inderdaad wel erg teleurstellend, maar we zullen zien wat het wordt. Die gast is ook wel droog. 'Right now, I'll trade you straight up'. Grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:22:
Dusssss, fastport op de X1! Wel beetje raar dat de W760i (ook binnenkort beschikbaar) wel in de lijst van de HPM-90 staat gezien dit antwoord...
Nice. Maar toch ben ik al blij met een standaard mini-USB en standaard 3.5mm koptelefoon aansluiting. Voor de die-hard Tweakers (of gewoon geïnteresseerden): hier is de pinout van de 'Fast Port'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Overbodig en voegt totaal niks toe aan de discussie!

[ Voor 78% gewijzigd door DaannO op 06-04-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ill-Skillz schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:18:
Ik vind het zeker een goed en informatief filmpje! Alleen die snelheid is inderdaad wel erg teleurstellend, maar we zullen zien wat het wordt. Die gast is ook wel droog. 'Right now, I'll trade you straight up'. Grappig.
Ik mag hopen dat er nog wat aan getweaked wordt. Het is niet raar dat prototypes oid last hebben van trage besturing.. je ziet het wel vaker. Kan me toch niet voorstellen dat ze bij een dergelijk high-end ding de fout maken om het apparaat met een trage UI op te zadelen.

Edit: "Traag" is wel een beetje overdreven overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 04-04-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand (MarcoC?) zich wil wagen aan een deeltje 2-TS neem dan ff contact met mij op, ik heb plaatjes en specificaties wel snor zitten, alleen teksten en opmaak is niet mijn ding dus dat laat ik liever aan iemand anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom zouden we aan een deel 2 beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 02:51:
En waarom zouden we aan een deel 2 beginnen?
Ik zeg niet dat we nu een nieuwe moeten starten alleen de voorbereiding moet er zijn ;). Denk dat als dit dingetje uit is dat hij populairder gaat worden net zoals de N95 nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Deeltje 2 hoeft voorlopig niet geopend te worden, dit mag vanaf de 1000 posts. Wel is het misschien handig om te kijken wie het volgende deel opzich wil gaan nemen en uiteraard een gedegen ts wil en kan maken. Diegene mag met mij contact opnemen via DM :)

Nu weer terug naar de Xperia in al zijn pracht en praal :)

[ Voor 10% gewijzigd door DaannO op 06-04-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Dat filmpje is enigzins een dooddoener; wat een ontzettend traag toestel! Ik denk dat we dus weer precies hetzelfde fiasco gaan krijgen als met de andere Qualcomm Imageon-based (but not enabled:P) toestellen; ik hoop natuurlijk van niet....time will tell. Al zijn de vooruitzichten niet echt goed op deze manier.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Is het niet alleen een prototype op de video?
Het kan dus dat het nog veranderd wordt?

ik merk vaker dat prototypes een stuk trager zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

vandevorst schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:33:

Prototypes zijn inderdaad vaak trager. En imo kunnen ze het niet echt maken om een high-end apparaat met een slugghish UI op te zadelen (zoals ik een paar posts terug al zei). Ik denk dus dat het nog wel goedkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
vandevorst schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:33:

Prototypes zijn altijd trager ja, ook omdat er een hoop debugcode enzo meedraait. Althans, dat is wat ik heb gemerkt met testversies van Windows Vista en Server 2008: de RTM is vele malen sneller dan beta's en RC's.

Ik verwacht dat dit bij mobiele apparaten niet anders is :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Mja dat zo'n ding traag is, schijnt tegenwoordig helemaal in te zijn.
Zat laatst met zo'n HTC Touch te spelen, maar vond dat ik telkens erg lang moest wachten (windows mobile 5 of 6 geloof ik). En op een Sony Ericsson W960i was het ook al redelijk lang wachten, al was het wel minder dan de Touch.
Bij mijn eigen toestel (Sony Ericsson W850i) heb ik geen Windows Mobile of Symbian oid, maar werkt het wel lekker snel. Dat is toch wel iets wat me kan storen aangezien je vaak je telefoon pakt om eventjes iets op te zoeken. Als ik ergens lang op moet wachten kan ik net zo goed mn laptop pakken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Martinspire schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:56:
Zat laatst met zo'n HTC Touch te spelen, maar vond dat ik telkens erg lang moest wachten (windows mobile 5 of 6 geloof ik). En op een Sony Ericsson W960i was het ook al redelijk lang wachten, al was het wel minder dan de Touch.
Bij mijn eigen toestel (Sony Ericsson W850i) heb ik geen Windows Mobile of Symbian oid, maar werkt het wel lekker snel. Dat is toch wel iets wat me kan storen aangezien je vaak je telefoon pakt om eventjes iets op te zoeken. Als ik ergens lang op moet wachten kan ik net zo goed mn laptop pakken.
De Touch is een beetje een handbaar en goedkoop alternatief van HTC voor de iPhone. Door een langzame 200mhz OMAP cpu te gebruik is het niet de beste combo met WM5/6.
De Touch vergelijken met échte high end smartphone kan dus niet echt.

Dat gedoe met de Tytn2 en de S730 is gewoon een blunder van HTC, het lijkt mij dat ze dat niet nóg eens gaan doe bij de X1.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:56:
Een smartphone vergelijken met een telefoon met een eigen OS is kansloos natuurlijk. Heb hier een 6310 liggen die vele malen sneller is dan m'n Touch, maar zo'n 90% minder mogelijkheden heeft.

Probeer jij maar eens Tom Tom, full internet etc etc te draaien op een W850i.

Vergeet niet dat een snelle processor ook meer verstookt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:08:
[...]

Een smartphone vergelijken met een telefoon met een eigen OS is kansloos natuurlijk. Heb hier een 6310 liggen die vele malen sneller is dan m'n Touch, maar zo'n 90% minder mogelijkheden heeft.

Probeer jij maar eens Tom Tom, full internet etc etc te draaien op een W850i.

Vergeet niet dat een snelle processor ook meer verstookt.
Dan is het natuurlijk ook erg fijn dat de X1 een 1500mAh Lithium Polymeertje heeft ;).
Volkomen gelijk, al worden Symbian smartphones wel steeds featurerijker, kijk naar de N95 met internet en GPS-software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:17:
[...]

Volkomen gelijk, al worden Symbian smartphones wel steeds featurerijker,
Totdat je je eigen software wilt draaien zonder belachelijke beperkingen/kosten/hacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar veel huidige smarthphones zijn trager dan de uitgebreide phones van vier jaar geleden. Ik ben van een Siemens S55 naar een Nokia 6120 gegaan, en het duurt gewoon langer om het contactpersonenboek te openen. Hij geeft dan welliswaar veel meer weer op dat eerste scherm, maar ik toch nagenoeg altijd onderaan zijn en dus letters typen. Met m'n 3,5 jaar oude S55 was dat sneller.

En er zat op de S55 ook een browser, maar welliswaar kon je geen pagina's openen van meer dan 100 kB (grof geschat) :+ . Geheugen; 1 MB totaal waarvan de software dus nog af ging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:22:
[...]
Totdat je je eigen software wilt draaien zonder belachelijke beperkingen/kosten/hacks.
Ja maar je ziet wel meer dat als zo'n eigen softwareconcept populair wordt de grote ontwikkelaars erop springen en het voor je het weet in zo'n non-OS smartphone als feature komt. Alles begint klein heh ;)...
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:25:
Ja, maar veel huidige smarthphones zijn trager dan de uitgebreide phones van vier jaar geleden. Ik ben van een Siemens S55 naar een Nokia 6120 gegaan, en het duurt gewoon langer om het contactpersonenboek te openen. Hij geeft dan welliswaar veel meer weer op dat eerste scherm, maar ik toch nagenoeg altijd onderaan zijn en dus letters typen. Met m'n 3,5 jaar oude S55 was dat sneller.

En er zat op de S55 ook een browser, maar welliswaar kon je geen pagina's openen van meer dan 100 kB (grof geschat) :+ . Geheugen; 1 MB totaal waarvan de software dus nog af ging :+
Haha had ook vroeger de S55 lachen foontje was dat! Totdat het front een beetje kapot ging en los ging hangen. Nu een N73. Maar goed back on topic, lijkt me dat de X1 de contactpersonen wel snel zal openen in de retail-versie, met die dikke Qualcomm-processor derin

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3D Fish Panel - Aquarium with 3D fishes

Alleen al daarvoor zou ik hem kopen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:28:
3D Fish Panel - Aquarium with 3D fishes

Alleen al daarvoor zou ik hem kopen haha
Heb je in het Youtube-filmpje de uitleg gezien wat de vissen allemaal betekenen ;)?

Echt meesterlijk bedacht vind ik. Niet een deal-maker, maar wel heel leuk extratje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:35:
[...]

Heb je in het Youtube-filmpje de uitleg gezien wat de vissen allemaal betekenen ;)?

Echt meesterlijk bedacht vind ik. Niet een deal-maker, maar wel heel leuk extratje!
Welk filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.youtube.com/watch?v=yDSJCHYUMyg

hier zie je hem heel eventjes ("goldfish panel") maar khad een ander filmpje waar hij helemaal werd uitgelegd, enjoy:

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:24:
[...]

hier zie je hem heel eventjes ("goldfish panel") maar khad een ander filmpje waar hij helemaal werd uitgelegd, enjoy:
lijkt wel of de interface response nu sneller is bij dit filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:24:
[...]

http://www.youtube.com/watch?v=Q9C3zUJIi1k&NR=1

Volgens mij bedoel je deze. Snelheid moet echt 10x beter, maar concept van de vissen is erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
hoop ook dat je andere thema's kunt krijgen dan alleen vissen maarja ze moeten toch ergens mee beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixweerd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 21:12
DIe vissen is wel leuk bedacht, maar vreet dat geen batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nixweerd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:04:
DIe vissen is wel leuk bedacht, maar vreet dat geen batterij?
Het is een soort active theme/status screen. Zal wel meevallen want anders gooien ze dergelijke zaken niet in zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixweerd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 21:12
mja, het display moet wel de hele tijd aangestuurd worden, de processor moet steeds bezig zijn om die vissen te sturen. Als het display gewoon op zwart gaat, kost dat natuurlijk veel minder batterij. Want je hebt toch niks aan die vissen als je die phone de hele tijd in je zak hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 23:18
Hmm ik hoop dat hij voor 17 aug. uit komt, dan loopt m'n abonnement namelijk af :D

Die vissen is trouwens wel een leuk ding, maarja, waarschijnlijk staan er binnen een maand 20 van dat soort programma's online. Het is wel jammer inderdaad van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik denk dat als je hem uit je broekzak haalt je dan op een toets drukt, het scherm aan gaat en het dan pas te zien krijgt. Daarna kun je met een toetsencombinatie unlocken.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig, als je op die link klikt zie je dit staan:
Coming Soon! ETA: March 29, 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:22:
[...]

Wel grappig, als je op die link klikt zie je dit staan:

[...]
Was het maar zo, dan had hij hier al gelegen :/

Weet iemand de geplande datum of een goede schatting van de release datum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Laatst online: 22:31
hermedico schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:52:
[...]

Was het maar zo, dan had hij hier al gelegen :/

Weet iemand de geplande datum of een goede schatting van de release datum ?
Volgens dit Tweak-nieuwsbericht zou het pas de tweede helft van dit jaar zijn...
...ik hoop eerder want ik mag al weer verlengen maar zowel de Xperia als de HTC Omni zijn nog niet uit en het zijn de enige kandidaten om mijn MDA Compact III op te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of het aantal pixels (800 x 480) op een 3 inch schermpje er niet voor zal zorgen dat de letters heel erg klein zijn. Een HTC Touch Cruise is 2,8 inch en heeft maar 320 x 240 pixels. Dit is 5 maal zo weinig en het oppervlak is bijna net zo groot (scheelt maar 0,2 inch).

Het zal wel scherper zijn, maar beter leesbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lijkt me dat je altijd nog aanpassingen aan de grootte van de fonts kunt doen? Lijkt me niet dat alles in dezelfde hoeveelheid pixels als de TC komt (en dus effectief de boel verkleint wordt), maar juist dat de verhoudingen ongeveer gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Vanavond iemand gesproken, die melde dat de X1 toch wel dit jaar verwacht kan worden. Ze zijn erg druk met T-Mobile en Vodafone bezig om `m daar ook in het assortiment te krijgen. En waarschijnlijk komt `ie bij T-Mobile eerst in de UK versie.

Heb `m tevens in mijn handen gehad (kon niet meer booten, software was niet meer goed :( ) en moet bekennen dat het formaat met positief erg meevalt. Alleen het design staat mij persoonlijk niet aan, maar ik ben ookal geen HTC fan...

Bij deze is trouwens ook al bevestigd wat we natuurlijk eigenlijk al wisten. HTC maakt het device.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat gelul met die reclame onderaan trouwens?

Meer informatie over Sony Ericsson XPERIA X1
De Sony Ericsson XPERIA X1 is niet enkel een gebruiksvriendelijk en praktisch mobieltje, het is ook nog eens uiterst betaalbaar!

:X

De Sony Ericsson XPERIA X1 is o.a. te koop bij
2Call
Algebeld
Belcorrect
Belnu
Belzaak
Bestelmaar
Beter en goedkoper
Budgetline
Femmefone
hele lijst verder nog..

8)7

>> Bestel de Sony Ericsson XPERIA X1 direct!
Prijsinformatie - Productinformatie - Algemene informatie
:|

wat een onzin.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:22:
Wat is dat gelul met die reclame onderaan trouwens?

Meer informatie over Sony Ericsson XPERIA X1
De Sony Ericsson XPERIA X1 is niet enkel een gebruiksvriendelijk en praktisch mobieltje, het is ook nog eens uiterst betaalbaar!

:X

De Sony Ericsson XPERIA X1 is o.a. te koop bij
2Call
Algebeld
Belcorrect
Belnu
Belzaak
Bestelmaar
Beter en goedkoper
Budgetline
Femmefone
hele lijst verder nog..

8)7

>> Bestel de Sony Ericsson XPERIA X1 direct!
Prijsinformatie - Productinformatie - Algemene informatie
:|

wat een onzin.. :(
Haha best grappig eigenlijk, maar waar precies bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik gok de Google ads die hier onderaan staan. Maar volgens mij is het niet echt nieuws dat er reclames zijn die niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:34:
Ik vraag me af of het aantal pixels (800 x 480) op een 3 inch schermpje er niet voor zal zorgen dat de letters heel erg klein zijn. Een HTC Touch Cruise is 2,8 inch en heeft maar 320 x 240 pixels. Dit is 5 maal zo weinig en het oppervlak is bijna net zo groot (scheelt maar 0,2 inch).

nee hoor, goed leesbaar, kijk maar naar de Nokia E90, vergelijkbaar scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam dit tegen:
http://www.fareastgizmos....o_atom_microprocessor.php
Vergelijkbaar concept, maar dan met krachtige processor en windows vista.
(nog) niet verkrijgbaar in NL, maar wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:25:
Ik kwam dit tegen:
Wow 1270 dollar voor een mobieltje is toch wel even slikken. Daarnaast een batterij tijd van 1 uur o.i.d. in combinatie met Vista? Neuh... de X1 lijkt mij toch een interessanter concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista op je telefoon? Spaar me! Mij niet gezien. Heb juist mijn laptop opgeschoond en weer XP erop gezet. Volgens mij heb ik die paar uur van het herinstalleren alweer teruggewonnen met de uitgespaarde tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:25:
Ik kwam dit tegen:
Dat is in mijn ogen meer een UMPC eigenlijk, maar zeker goede ontwikkelingen :) Als het al Vista wil draaien met die CPU, dan is dat fantastisch nieuws :P Blijft natuurlijk een concept.. misschien komt er uiteindelijk wel iets anders op.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
En nu weer back on topic heren. Als jullie graag over dat apparaat willen praten dan mag je een nieuw topic openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:34:

Volgens Microsoft moeten 320x240 schermpjes gebruikmaken van fonts en iconen die op 96dpi gebaseerd zijn. 640x480 en hun wide afgeleiden 800x480 schermpjes moeten gebruikmaken van fonts en iconen die op 192dpi gebaseerd zijn. Het blijft dus allemaal ongeveer even groot. Wel wordt het allemaal een stukje scherper vanwege de hogere resolutie.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je toch mooi 96 DPI gebruikt op je 800x480 schermpje kan er vijf keer zo veel op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Laatst online: 10-08 18:01
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:23:
En als je toch mooi 96 DPI gebruikt op je 800x480 schermpje kan er vijf keer zo veel op :D
Ik weet niet goed meer wat ik nu van een hogere resolutie mag verwachten. alleen meer scherpte, of ook meer zichtbare gegevens?

Ik ben juist op de Experia aan het wachten (ipv de HTC Touch cruise) omdat ik verwacht dat in bijv. Internet Explorer er op de Experia 5 keer zoveel van de pagina zichtbaar is als op de Cruise. Vergis ik me daar nu in?

Wat me in verwarring brengt is bijv. een E-ten Glofiish op 640*480, waarop op het todayscherm niets meer zichtbaar is als op 320*240 phones (alleen scherper waarschijnlijk). Met andere woorden, wordt dat wat zichtbaar is, bepaald door Windows Mobile 6?
En, als ik een 3rd party app zoals Papyrus agenda van SBSH gebruik, zie ik dan twee keer zoveel afspraak info op één regel op de Experia als op de Touch Cruise?.

Of moet ik gaan voor een Pocket Pc Phone edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:23:
Hmmm, het lijkt dan 5x uitgezoomd (want bijna zelfde grootte van scherm). Maar dan wordt alles erg klein, maar wel scherp. Is dan een 5 inch scherm met 640 x 480 pixels niet veel overzichtelijker en leesbaarder, bijvoorbeeld de HTC Advantage 7500 en de opvolger HTC Advantage 7510

Enige nadeel is dat deze iets groter (13,4 x 9,8 x 1,6 cm) en veel zwaarder (375 gram) is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist, dat is wel heel veel groter ;)

Van huidige smartphones zoals de Samsung i780 wordt er via 3rd party applications ook geknoeid met de fontsize waardoor er veel meer oppast.

In eerste instantie zal hij wel geleverd worden met die 192DPI instelling, dus dan wordt alles alleen maar scherper (en ietsje meer erbij omdat je 800x480 hebt en niet 640x480), maar als je dat dus mooi kunt veranderen naar 96 DPI dan zie je dus gewoon meer :) . En dat heeft denk ik wel mijn voorkeur. Als ik zie wat m'n Nokia 6120 standaard laat zien mag het van mij nog wel ietsje kleiner als ik daardoor meer overzicht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hem ook als GPS voor te wandelen gebruiken, met bijvoorbeeld OziExplorer met TOPO digitale kaarten. Zal het effect dan niet zijn dat er (5x) meer getoond wordt op een kleiner scherm? En is dit niet hetzelfde effect als je de kaart 5x uitzoomd op een 320x240 scherm? Zeker omdat de digitale kaarten niet schaalbaar zijn. Het zal natuurlijk veel scherper zijn, maar ook zo klein dat het niet echt meer leesbaar is. Met kaarten heeft het niets meer te maken met fonts (alleen voor het programma zelf)....Dus dan is een groter (5 inch) scherm denk ik veel praktischer?

Iemand ervaring met OziExplorer op een smartphone m.b.t. het aantal pixels/grootte scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:25
Al enig idee hoe de GPS ondersteunt wordt? Tomtom, of een of andere vage route navigatie?

//edit:
Net filmpje gekeken. :9~ . Maar is het toestel echt zo groot, of is haar hand zo klein? En ik vind de snelheid van het apparaatje wel beetje tegenvallen. Verder ben ik zeer benieuwd naar power capaciteit met al die groovy gadgets.

[ Voor 57% gewijzigd door Noxa op 23-04-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik zie geen reden waarom het niet met Tomtom zou werken eigenlijk?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:34:
Ik zie geen reden waarom het niet met Tomtom zou werken eigenlijk?
Omdat de Nokia's Tomtom niet kunnen draaien mbv de interne GPS-antenne. Omdat ander WM6 toestellen hier geen problemen mee hebben verwacht ik geen problemen.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Xperia Tech vragen topic Deel 5