Hey allemaal, interessant Topic. Ik ben via via benaderd door Atos Origin 3 weken geleden. Ik ben op gesprek gekomen bij 2 managers van BAS (Business Application Solutions). Was een goed gesprek.
We hadden duidelijk wel interesse. Ik heb bijna m'n Master Informatiekunde afgerond aan de VU en heb werkervaring (en dus interesse) in de Projectmanagement hoek. Het enige wat ze me daar konden bieden was de functie PMO (Projectmanagement Officer), soort hulpje/assistent van de Projectmanager.
Fair enough, je moet ergens beginnen, het bedrijf leren kennen en de manier van werken.
Ik kreeg vorige week het voorstel toegestuurd. Het was een enorm pak papier:
- contract in tweevoud
- begeleidende (verwarrende) brief
- arbeidsvoorwaardengids (2007...beetje jammer)
- studieschuld verklaring voor de Master class ICT consultancy & Project management á 6000 eutjes in tweevoud (als je binnen 2 jaar weer weggaat, moet je die 6k betalen)
- concurrentiebeding in tweevoud
- gegevens personeelsdossier
- vervoerskeuze 3 kantjes
- een brief met de nieuwe salarissen en leasebedragen (eindelijk iets van info over de leaseauto's!)
- documentatie over onderhandelingsresultaat CAO 2008: 3 kantjes
- loonbelastingverklaring
- en tot slot een retour enveloppe
Zoals je je kunt voorstellen is de hoeveelheid van de documentatie overweldigend en daarnaast ontbreekt er ook structuur en relaties tussen de verschillende stukken, maargoed kort samengevat vind ik het salaris enigzins laag (€ 2100/maand bruto), maar het leasebedrag is wel weer netjes (€ 550/maand ex brandstof).
Ik las al dat dit soort aanbiedingen normaal zijn, maar ik had van een geronommeerd bedrijf als Atos Origin wel iets meer verwacht. Je wordt gedetacheerd en er gaat flink geld aan je verdiend worden, daar mag wel iets tegenover staan. Marktconform salaris voor WO afgestudeerden in de IT is, van wat ik hoor, rond de 2300-2500.
Het lijkt mij dat er wel onderhandelingsruimte is qua salaris? Iemand ervaringen daarmee bij AO?
Update: lees net in een oud topic (ja sorry, deze topics bij elkaar is veel leesstof) dat er bij BAS geen onderscheid wordt gemaakt tussen HBO en WO qua salaris. Klopt dit?
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 08-05-2008 20:33
]