Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:18
quote:
swapevent schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:48:
met inflatie correctie word de bijsturing van de bandbreedte bedoelt en dat is wel gebeurt
volgens mij met 2% als ik me goed herinner
Da's het mooie: bij andere bedrijven krijg je rond de 3% CAO-loonsverhoging.
Zeg voor het gemak 3% op 2000 euro --> 60 euro. Dan een beoordeling goed --> 60 euro.
Dus 120 euro totaal.

Bij Atos krijg je 2% --> 40 euro. En ze rekken de bandbreedte met 2% op, zodat je volgend jaar verder van je RP af zit en daardoor dan misschien iets meer groeit :D

• swapevent
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-05-2019
als je als gevolg van de band rekken ( corrigeren naar marktconform ) verder van je RP afkomt zal je verhoging als gevolg daarvan ook hoger worden.
iemand die bijna tegen zijn rp aan zit krijgt bijv 2%
iemand die als gevolg van het oprekken van punt 79 naar 73 gaat zal 2,5% krijgen.

18*240wp,Omnik4, oost-west opstelling,8*250 west omnik 2

• XTREEMRaGE
  • Registratie: april 2003
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ik heb een ander vraag dan de CAO, so bare with me :P.
Ik kon dit niet terug vinden op source, maar ik heb een HTC Touch Cruise gekocht. Ik wilde graag m'n atos mail synchroniseren met m'n HTC. Ik heb gewoon de adressen gebruikt, die ik hier heb gevonden: klik met als inlog naam m'n A nr en netwerk WW en domein EUROPE gebruikt. Maar het wil niet werken, is het wel mogelijk met het atos netwerk? Lijkt mij van wel?1 en wie heeft de goeie instellingen voor mij? ;)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• Sterk1
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 26-03 07:38
quote:
swapevent schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 13:22:
als je als gevolg van de band rekken ( corrigeren naar marktconform ) verder van je RP afkomt zal je verhoging als gevolg daarvan ook hoger worden.
iemand die bijna tegen zijn rp aan zit krijgt bijv 2%
iemand die als gevolg van het oprekken van punt 79 naar 73 gaat zal 2,5% krijgen.
WOW een verhoging van maar liefst 2.5% bij een goedlopend bedrijf.
Kijk even om je heen en je ziet dat elders dit jaar 3.5% toch wel het minimum is :(

Nogmaals, Atos is best een leuk bedrijf maar salarieel deugt het niet

• swapevent
Kijk even om je heen en je ziet dat elders dit jaar 3.5% toch wel het minimum is

ja oke maar kijk naar het totaal plaatje dus ook bijv je pensioen, de onkosten vergoeding, de leaseauto , je vrije dagen etc

vakantiedagen bijv de meeste concullega's hebben minder dan 29 dagen
neem peak-it dan mag je in een puntotje met heel groot peakit op je zijkant reklame rijden en dan heb je nog bijtelling ook over dat ding wat niet jouw kleur , merk en type auto is.

brunel it gemiddeld voor gelijke kennis ./ervaring/ opleiding 200 euro minder per maand als atos.

en denk eens aan het volgende:

stel je kan 3000 euro verdienen maar je word te pas en te onpas gebeld krijgt gevoelsmatig weinig waardering
of je werkt bij een bedrijf waar je 2800 verdient en waardering / respect van je collega's en men is flexibel qua inzet voor bijv overwerk

een oud collega van mij ging naar een andere werkgever waar hij toch financieel een ader moest laten MAAR qua reistijd was hij nu nog maar 20min onderweg ipv 2 uur enkele reis.
en dat was hem het geld dubbel en dwars waard
moraal van het verhaal
2% of 3,5 % mbt de financieen is het centenneukerij terwijl de rest wel door atos is doorgevoerd
in principe is er geen nieuwe CAO dus cao van 2007 nog van kracht.
maar atos draait niet het leasebesluit terug of die andere verbetering.
ze hadden ook kunnen zeggen oke leasebedragen kan weer terug naar situatie cao2007. omdat er geen akkoord is.
dan hebben we het niet over 3,5 % maar over ongeveer 14%
kijkende naar catagorie 1 bijv 489 euro of 560 euro dat scheelt ongeveer 70 euro

bij een gemiddeld salaris van 2800 euro is 2% of 3,5 % 42 euro bruto is toch een behoorlijk stuk minder maar daar word het hardst om geroepen.

en dan word er wel geroepen de bonden hebben het voor elkaar gekregen dat de leasebedragen omhoog gingen maar het is ATOs geweest die besloten heefft om de verhoging door te voeren ondanks dat er geen akkoord was

• rb338
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 29-03 12:17
quote:
XTREEMRaGE schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:30:
Ik heb een ander vraag dan de CAO, so bare with me :P.
Ik kon dit niet terug vinden op source, maar ik heb een HTC Touch Cruise gekocht. Ik wilde graag m'n atos mail synchroniseren met m'n HTC. Ik heb gewoon de adressen gebruikt, die ik hier heb gevonden: klik met als inlog naam m'n A nr en netwerk WW en domein EUROPE gebruikt. Maar het wil niet werken, is het wel mogelijk met het atos netwerk? Lijkt mij van wel?1 en wie heeft de goeie instellingen voor mij? ;)
Aangezien je moet inloggen met je SecurID denk ik dat het kansloos is. Heb het zelf al een paar keer geprobeerd, ook nadat dat nieuwe inlogscherm er was, maar het is me nooit gelukt. Ik vermoed wel dat er 1 of andere applicatie tussen/onder/in/op je PDA kan die je SecurID regelt, maar zover heb ik nog niet gekeken.

Iemand anders misschien :)

• swapevent
mbt de 3,5 procent
situatie bij Getronics:
CAO voorstellen van GPR:
1.5 - 1.75% salarisverhoging
reden: salaris in de markt is gedaald....

what the f... 8)7

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

quote:
rb338 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:46:
[...]

Aangezien je moet inloggen met je SecurID denk ik dat het kansloos is. Heb het zelf al een paar keer geprobeerd, ook nadat dat nieuwe inlogscherm er was, maar het is me nooit gelukt. Ik vermoed wel dat er 1 of andere applicatie tussen/onder/in/op je PDA kan die je SecurID regelt, maar zover heb ik nog niet gekeken.

Iemand anders misschien :)
Jammer, maar ik kan me niet indenken dat het niet mogelijk is. Er moet toch iemand zijn bij atos die dit voor elkaar heeft gekregen :D?

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:30
quote:
XTREEMRaGE schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:09:
[...]

Jammer, maar ik kan me niet indenken dat het niet mogelijk is. Er moet toch iemand zijn bij atos die dit voor elkaar heeft gekregen :D?
Lijkt me duidelijk dat het niet mogelijk is. Je moet immers inloggen met je secure id.

Met gestrekt been.

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

quote:
artbij schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:21:
[...]

Lijkt me duidelijk dat het niet mogelijk is. Je moet immers inloggen met je secure id.
Ja maar is er geen programma die dat kan regelen? zoals rb338 voorstelt? Of logged men op een ander server(naam) in? Ik hoop in iedergeval dat dit wel beschikbaar wordt :D!

[Voor 15% gewijzigd door XTREEMRaGE op 16-04-2008 19:40]

• Artbij
Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat je vanaf niet Atos devices inlogt, met uitzondering van webmail en source.

Met gestrekt been.

97133

Echte staking bij Atos Origin aangekondigd

Dinsdag 22 april legt het personeel van Atos Origin het werk een dag neer voor een betere cao. De eerste echte staking in de ict-sector volgt op korte werkonderbrekingen en ludieke acties zoals de fakkeltocht van vandaag.

Voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis gaan ict'ers echt staken. Op dinsdag 22 april komen werknemers van Atos Origin naar het hoofdkantoor in Utrecht om hun ongenoegen te uiten over de vastgelopen cao-onderhandelingen. De staking wordt georganiseerd door de vakbonden Qlix-IT, CNV Dienstenbond en FNV Bondgenoten. De vierde bond die is betrokken bij de onderhandelingen, De Unie, doet niet mee omdat zijn leden werkonderbrekingen al eerder hadden afgewezen.

Olympische vlam
Vooruitlopend op de staking van 22 april organiseren de vakbonden op donderdag 17 april 2008 een fakkeltocht langs enkele grote klanten van Atos Origin. De tocht is een knipoog naar de ronde van de vlam van de Olympische Spelen, die de ict-dienstverlener sponsort. De fakkels komen onder meer langs de hoofdkantoren van De Telegraaf, ING Bank en Philips.

Nevin Demirtas, vakbondsvrouw bij FNV Bondgenoten: "Met de fakkeltocht willen we aan de klanten laten zien waar Atos Origin mee bezig is. We wijzen ze er op dat gedetacheerden van Atos Origin misschien gaan meedoen met de actie en dat dat onrust onder het overig personeel kan opleveren. We hopen dat de klantorganisaties de leverancier aanspreken op het uitblijven van een goede cao." Ze vertelt dat de bonden deze boodschap ook naar ongeveer dertig andere klantorganisaties verstuurt.

Acties en werkonderbreking
De staking is voorafgegaan door ludieke acties bij enkele vestigingen in het land en een korte werkonderbreking in Groningen en Eindhoven. Formeel is er pas sprake van een staking indien het werk tenminste acht aansluitende uren wordt neergelegd. In 2002 legden medewerkers van Getronics weliswaar het werk een hele dag neer, maar zij hadden hiervoor vrijgenomen.
http://www.computable.nl/nieuws.jsp?id=2481282

• Security
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 01-04 22:00

Security

it's just me

Persoonlijk vind ik dit toch best wel fout...

• Artbij
Als je geen lid bent van een vakbond kost dit je toch gewoon een dag? Of zouden we ermee wegkomen door het te schrijven als een meeting?

Met gestrekt been.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 10:52

t_captain

Moderator General Chat
quote:
artbij schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:40:
Als je geen lid bent van een vakbond kost dit je toch gewoon een dag? Of zouden we ermee wegkomen door het te schrijven als een meeting?
Een algemeen antwoord over stakingsrecht in Nederland:

Wettelijk heb je het recht om te staken. Het is een recht op onbetaalde afwezigheid.
Dus als je op "staking" boekt, kost het je geen vakantiedag, maar een dagloon.

Vakbonden hebben vaak een register waar stakers zich kunnen aanmelden. Voor zover ze lid zijn van de bond, krijgen ze een compensatie uit de stakingskas.

Je kunt natuurlijk ook akantie schrijven, dan doe je een soort stiekume staking :)

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

quote:
Security schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:26:
Persoonlijk vind ik dit toch best wel fout...
quote:
t_captain schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:22:
[...]
Een algemeen antwoord over stakingsrecht in Nederland:

Wettelijk heb je het recht om te staken.
Als je voor een beter cao wilt vechten, waarom niet!
quote:
artbij schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:57:
Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat je vanaf niet Atos devices inlogt, met uitzondering van webmail en source.
En dat is het juist, ik wil m'n mailtjes syncen... :)

[Voor 24% gewijzigd door XTREEMRaGE op 17-04-2008 14:28]

• rb338
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 29-03 12:17
quote:
artbij schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:57:
Je moet ook het OWA (webmail) adres invullen als je gaat syncen met je mobiel, vandaar dat die SecurID check ertussen zit. In principe moet het dus kunnen. Ik denk dat er wel een plugin bestaat zodat je die SecurID code kan invullen in het sync appje.

• leejoow
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

quote:
XTREEMRaGE schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:26:
[...]

[...]

Als je voor een beter cao wilt vechten, waarom niet!
Op een dergelijke manier de klanten erbij te betrekken vind ik persoonlijk echt te ver gaan. Ik vind het dan ook jammer dat op deze manier lijkt alsof alle medewerkers van Atos Origin het hier mee eens zijn, terwijl ik dat beslist niet ben.

Wat denken ze hier nu mee te bereiken? Op deze manier wordt de kloof tussen het management en de bonden alleen maar groter...

Slome duikert

• Security

Security

it's just me

Helemaal mee eens.
Ik vind dit net een stap te ver.
Klanten moeten niet de dupe worden van stakingen!
Staken OK! Werk neerleggen OK = eigen keuze.
Maar niet de klanten ervan de dupe laten worden.

• DaTiezl
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07-04 19:45
Directie AO is niet blij. <Knip>

[Voor 61% gewijzigd door DaTiezl op 22-04-2008 09:43]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• Security

Security

it's just me

Source links plaatsen lijkt me ook niet verstandig... :|

[Voor 8% gewijzigd door Security op 17-04-2008 15:23]

• Kettrick
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:20

Kettrick

Rantmeister!

quote:
Security schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:23:
Source links plaatsen lijkt me ook niet verstandig... :|
Waarom niet ?, het staat toch gewoon public :). iedereen die er bij kan mag er ook bij lijkt me :)

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

quote:
leejoow schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:11:
[...]

Op een dergelijke manier de klanten erbij te betrekken vind ik persoonlijk echt te ver gaan.
Gelijk heb je, dat heb ik over het hoofd gelezen ;). De klanten kunnen niks aan de beslissingen doen van het AO management. Deze zou je idd met rust moeten laten.
quote:
RoeLz schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:25:
[...]

Waarom niet ?, het staat toch gewoon public :). iedereen die er bij kan mag er ook bij lijkt me :)
precies!

[Voor 48% gewijzigd door XTREEMRaGE op 17-04-2008 17:25]

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
Het is spijtig dat klanten worden geraakt, ja. Aan de andere kant, wellicht dat de directie nu wel eens wakker wordt. Wat nu tot uiting komt is niet alleen de huidige CAO, maar ook de onbevredigende resultaten van de CAO's van (minstens) de afgelopen 5 jaar. Er was altijd wel een excuus waarom de looneisen niet werden gehonoreerd, hoewel die argumenten uiteraard niet golden voor de top. En verlies werd er ook niet bepaald geleden.

Ik kan me de mails van Kieboom nog herinneren, als de vakbond dwarslag. Dat het schandalig was dat men het niet eens was met zo'n gigantisch ruim aanbod. De honden lustten er geen brood van...

De link is overigens niet public; er wordt om een username/password gevraagd.

[Voor 6% gewijzigd door ijdod op 17-04-2008 19:38]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• swapevent
ook van uit mijn visie zijn de bonden te ver gegaan.
ikzelf ben ook lid van de bond maar maar ik heb geen enkele brief gekregen dat men dit van plan was ook andere die lid zijn van 1 van de bonden zijn niet geraadpleegt over dit idee.

het lijkt f*ck*ng den haag wel , niet de achterban raadplegen en domweg doorgaan met acties.
de bonden spreken toch namens het personeel
wie van dan toegestemd om klanten de dupe te laten worden van deze bonden acties.
het zijn die klanten die onze boterham betalen.
en nu gaan de bonden die boterham beschimmelen.

protest kan ik me voorstellen maar hou het professioneel.
als atos deals misloopt als gevolg van deze stomme zet van de bonden wie kan dan de schade betalen --> wij met zijn allen want dan krijgen we misscien dit jaar wel die 3,5% maar volgend jaar gegarandeerd 0% omdat we dankzij de bonden moet bezuiningen
en wedden dat dan de bonden niet thuis geven onder de noemer gut dit hadden we niet zien aankomen maar ja klantenverlies kunnen wij ook niets aan doen

saamhorigheid oke maar luister dan ook wat het volk te melden heeft
en anders blij zijn met wat je nu hebt opdat je volgend jaar ook weer wat krijgt.

• Sterk1
  • Laatst online: 26-03 07:38
Er is in Nederland ook een mooi gezegde:

Wie niet luisteren wil moet maar voelen.

En laat de klant het maar voelen. Tegenwoordig is bij de meeste grote klanten MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) heeeeeel belangrijk. Dat betekent dan ook dat ze
nette deals met nette bedrijven moeten aangaan die AL hun personeel netjes betalen.

Dus eigenlijk dienen die klanten het Atos personeel te steunen.
En laten we wel wezen, als niemand er last van heeft, heeft staken weinig zin.

Ik denk dat Atos ten koste van alles onrust bij de klanten zal willen voorkomen.

• matthijst
quote:
Sterk1 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:09:
Er is in Nederland ook een mooi gezegde:
Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Inderdaad.
Sta echt te kijken van al die anti-stakingsreacties.
Bedoel: dat is waarschijnlijk de enige manier waarop je nog indruk kunt maken op de arrogante directie.
Die gasten zitten in hun ivoren torentje champagne te lurken van al het geld dat mensen op de werkvloer voor ze binnenbrengen :r

• swapevent
quote:
Die gasten zitten in hun ivoren torentje champagne te lurken van al het geld dat mensen op de werkvloer voor ze binnenbrengen :r
denk je nu echt dat het gras groener is bij de buren
zoja dan ga je daar werken.
zoniet dan kijk je even verder dan alleen naar die 3,5 $ tov die 2.%.
als de bonden door gaan met atos een slechte naam bezorgen dan is er straks geen klant en dus geen inkomen meer dan krijgen we loonmatiging of misschien nog wel erger.
think out of the box and see the world

• Chocovla
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07-04 22:57
quote:
swapevent schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:45:
[...]

zoniet dan kijk je even verder dan alleen naar die 3,5 $ tov die 2.%.
als de bonden door gaan met atos een slechte naam bezorgen dan is er straks geen klant en dus geen inkomen meer dan krijgen we loonmatiging of misschien nog wel erger.
think out of the box and see the world
Precies! Braaf doen wat Rob Pols en co roepen! Gewoon accepteren, bukken en ontvangen en anders opsodemieteren. Het laatste wat we willen bij AO zijn mensen die zich kunnen identificeren met het bedrijf. Jobhoppers hebben we nodig zonder affiniteit daar gaan we mee vooruit.

"Better ask questions before you shoot"

• Gast1981
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-03 09:17

Gast1981

room with a moose!

quote:
swapevent schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:45:
[...]

Dit vind ik altijd zo'n non-argument...
Dus als je het niet eens bent met bepaalde punten moet je maar vertrekken...?
De positieve punten van 'jouw' werkgever tellen niet meer?
Het feit dat je fijne collega's hebt telt niet meer?
De kans om er samen uit te komen leggen we naast ons neer?

• Artbij
quote:
Gast1981 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:22:
[...]

Daar gaat het niet om, als het werkelijk zo slecht is, ben je altijd vrij om te gaan. Neemt niet weg dat je toch eerst kunt proberen of je het een of ander kunt veranderen.

Met gestrekt been.

• DGTL_Magician
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11:02

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

quote:
Gast1981 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:22:
[...]

Tuurlijk niet. Maar er is een afweging bestaande uit:
- Salaris
- Secundaire Arbeidsvoorwaarden
- Collega's
- Werkzaamheden
- Overige positieve/negatieve punten

Ieder voor zich moet bepalen of deze optelsom uitkomt op blijven werken of vertrekken. IMHO als je alles zo prima bevalt maar alleen het Salaris niet dan moet je dat inderdaad aankaarten. Maar staken en zeker klanten erbij betrekken vind ik te ver gaan.

Ben benieuwd hoe druk het volgende week is.

Blog | Te huur: 3-kamer vakantie appartement in de Harz | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• matthijst
Als je zelf bij Atos hebt gesolliciteerd zul je waarschijnlijk vrij snel tevreden zijn, anders zou je wel ergens anders gaan werken. Een hoop mensen bij MO zijn echter geinsourced en komen van andere bedrijven waar ze een betere CAO hadden.

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:46
quote:
DGTL_Magician schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:33:

Ben benieuwd hoe druk het volgende week is.
Dat valt tot nu toe nog wel mee, ik schat een man of 50 a 60 dat zich nu voor het terrein van Atos in Utrecht heeft verzameld. Mij is niet precies duidelijk hoe laat de staking echt begint en of er nog meer bussen aan komen, maar echt druk is het dus nog niet.

edit: er begint nu een hoop herrie uit de speakers te komen.

[Voor 6% gewijzigd door DJTimo op 22-04-2008 11:32]

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

quote:
DJTimo schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:29:
[...]
Dat valt tot nu toe nog wel mee, ik schat een man of 50 a 60 dat zich nu voor het terrein van Atos in Utrecht heeft verzameld. Mij is niet precies duidelijk hoe laat de staking echt begint en of er nog meer bussen aan komen, maar echt druk is het dus nog niet. :
Rond 8.30 stonder er voor de kantoren in Groningen drie bussen, die zijn daar denk ik rond een uur of drie.. ;)

• Cozm0
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-02 11:40

Cozm0

Unf!

Ik hoor dat er ongeveer 400 man stond te staken, van de 9000 !
Link
Gemiste kans?

[Voor 45% gewijzigd door Cozm0 op 22-04-2008 16:44]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• The_Tzar
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Als van de 9000 mensen 400 lid zijn van een vakbond is het best een redelijke opkomst?

• hbokh
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13-01 08:24

hbokh

Unox: the worst OS!

Een linkje naar deze draad op "Pro Tweakers" lijkt me ook wel op zijn plaats:

http://pro.tweakers.net/n...s-atos-origin-staken.html

Er staat aardig wat zinnig en onzinnig commentaar tussen, vandaar...

This is my sick nature.

• swapevent
het merkenbeleid word ook weer soberder maar buiten schuld van atos
Ford verkoopt Jaguar en Mazda

• The_Tzar
  • Niet online
quote:
swapevent schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:05:
het merkenbeleid word ook weer soberder maar buiten schuld van atos
Ford verkoopt Jaguar en Mazda
Jaguar is al weg, Mazda heb ik nog niets over gehoord (is ook niet van Ford, ze hebben er wel een aandeel in en de importeur is in Nederland dezelfde als die van Ford).
Er gaan wel geruchten dat Ford Volvo weg wil doen.

• regendrup
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 03-10-2008
Oh ja, van die stakers. Leuke opkomst hoor. Je moet ook niet vergeten dat Groningen en Eindhoven al 2 keer de straat opgegaan zijn. Dat mag op zich al een doorbraak heten. Utrecht lijkt mee te vallen, maar de impact is er niet minder om. Als er geen resultaten worden geboekt zal het hier echt niet bij blijven. Dan wordt de bereidheid van de vele medewerkers steeds groter om een vuist te maken en zal de strijd verharden (wat ik zelf niet wens, maar wat moet .... moet).

• Artbij
quote:
regendrup schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:39:
Oh ja, van die stakers. Leuke opkomst hoor. Je moet ook niet vergeten dat Groningen en Eindhoven al 2 keer de straat opgegaan zijn. Dat mag op zich al een doorbraak heten. Utrecht lijkt mee te vallen, maar de impact is er niet minder om. Als er geen resultaten worden geboekt zal het hier echt niet bij blijven. Dan wordt de bereidheid van de vele medewerkers steeds groter om een vuist te maken en zal de strijd verharden (wat ik zelf niet wens, maar wat moet .... moet).
Volgens mij zie je dat verkeerd. Denk niet dat de actiebereidheid toe zal nemen, veel mensen zijn het nl oneens met acties van de bonden om langs opdrachtgevers te gaan.

Ook kost het voor de meeste mensen een vakantiedag/dagloon. Dat hebben ze er niet voor over.

Met gestrekt been.

• regendrup
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 03-10-2008
Ja Artbij,
Zo op het eerste gezicht zal je gelijk hebben. Dan denk ik aan de korte termijn. Als de akties geen resultaat hebben. Maar als dan het jaar daarop weer onderhandeld wordt en er is weer een resultaat wat wordt afgewezen door de leden en er is bovendien nog steeds geen volwaardige CAO inclusief een looncomponent, dan voorzie ik dat de bereidheid om er weer voor te vechten groter en groter wordt. Zo ver zal het echter niet komen. Tegen die tijd is iedereen via de achterdeur vertrokken, want wie wil er werken voor een bedrijf waar je helemaal geen invloed hebt op de primaire arbeidsvoorwaarden. Als je de keus hebt vertrek je dan heel snel naar een andere werkgever of je wordt ZZP'er.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swapevent
"Ook kost het voor de meeste mensen een vakantiedag/dagloon. Dat hebben ze er niet voor over"
hiervoor krijg je een stakingsvergoeding van je bond alleen de mensen die wel staken maar geen lid zijn van de bond kost het vakantiedagen of dagloon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Tzar
  • Niet online
quote:
swapevent schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 07:18:
"Ook kost het voor de meeste mensen een vakantiedag/dagloon. Dat hebben ze er niet voor over"
hiervoor krijg je een stakingsvergoeding van je bond alleen de mensen die wel staken maar geen lid zijn van de bond kost het vakantiedagen of dagloon.
Ik ken niemand die lid is van een bond. Ofwel, van al die jonge ICT'ers die niet bij MO maar op andere plekken zitten is vrijwel niemand lid van een vakbond.
Ik zou zelf ook niet snel lid worden van FNV of CNV, want die strijden meestal voor, vaak ook politieke, standpunten waar ik zelden achter sta. Daarnaast komen ze nou ook niet bepaald op voor de jonge medewerker (in het algemeen genomen).
Áls ik al lid zou worden van een bond zou ik lid worden van De Unie, maar die staken niet :)

edit:
inderdaad, plus dat ik ook weinig reden zie tot staken, al kan ik me best voorstellen dat dat bij de MO-divisie anders is

[Voor 7% gewijzigd door The_Tzar op 02-05-2008 13:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swapevent
quote:
The_Tzar schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:11:
[...]

.
Ik zou zelf ook niet snel lid worden van FNV of CNV, want die strijden meestal voor, vaak ook politieke, standpunten waar ik zelden achter sta. Daarnaast komen ze nou ook niet bepaald op voor de jonge medewerker (in het algemeen genomen).
ik ben wel lid van de bond, maar zie geen reden tot staken nu.
ik kijk verder dan die 1,5% discussie verschil

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 10:51

Boy

Android developer

quote:
swapevent schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:21:
[...]

ik ben wel lid van de bond, maar zie geen reden tot staken nu.
ik kijk verder dan die 1,5% discussie verschil
Ik zie het misschien verkeerd...maar 1 x 1,5 % is niet zoveel verlies...maar na 3 jaar ben je dus 4,5 % slechter uit...of niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swapevent
...of niet?""
nee dus want de gehele discussie geld puur en alleen voor het jaar 2008.
wat ATOS beslist voor 2009 en verder is helemaal nog geen discussie
vandaar ook als je naar het geheel kijkt wat er wel verbetert is en waar we dan discussie over voeren
dan is het 1,5% bruto wel te verstaan.

mogelijk gevolg , dat de bonden ( vraag me af hoeveel medewerkers dit punt ook nog willen winnen ) hun gelijk krijgen en dat atos voor 2009 de verhoging op norm 3% min 2% = 1% zet omdat de gemaakte kosten dankzijk de acties betaald moeten worden.

of wat als we idd klanten gaan verliezen door deze acties , de publiciteit is nu eenmaal niet goed voor de klandizie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• triangel
  • Laatst online: 21-02-2010
Ik ben zelf al jaren lid van de vakbond maar ben het niet met hun eens.
De acties richting klanten zijn absurd, onnodig en slecht voor ons aller boterham en hebben er voor gezorgd dat ik mijn lidmaatschap heb opgezegd.
(Helaas kan opzeggen alleen per ingangsdatum van je nieuwe abonnementsjaar.)

Ze kunnen beter praten met Atos Origin richting de toekomst. Bijvoorbeeld over de skill-levels en promotie beleid. Maar nee ze vechten door voor, gezien de opkomsten, een verloren zaak en na mijn mening ook een onterechte zaak. Er zijn maar weinig mensen die ik ken die "maar" 2 % hebben gehad.

Overigens de meesten concollega bedrijven hebben geen CAO en zijn echt niet beter of slechter af dan wij. Ik begin te denken dat de bond het doet om zich te profileren om ook bij andere IT bedrijven voet aan de grond te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nevocom
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-04-2012
quote:
triangel schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 21:37:
....Overigens de meesten concollega bedrijven hebben geen CAO en zijn echt niet beter of slechter af dan wij. Ik begin te denken dat de bond het doet om zich te profileren om ook bij andere IT bedrijven voet aan de grond te krijgen.
Denk dat je daar volkomen gelijk mee hebt.
Kwam toevallig eens kijken, omdat wij bij GPR exact in het zelfde schuitje zitten nu.
Hier laat de werkgever het nu ook afweten, en de bonden willen zeker verder strijden.

In ons geval vind ik het terecht, want we staan al 8 jaar in de kou. Dus er mag wel eens gecompenseerd gaan worden.

Maar goed, ik denk dat de bonden straks 1 standpunt gaan innemen en voor AO en GPR het zelfde strijdplan gaan opzetten. Er is ons 1,5 maand geleden al gevraagd of we julie steun wilde betuigen in de acties. Onze COR schijnt dat ook schriftelijk gedaan te hebben.

Ben benieuwd, wat er allemaal gaat gebeuren. Maar is zeker dat men iets wil bereiken in de IT sector

A+, ITIL, MCP, MCDST, MCSA-M, MCSE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-02 11:40

Cozm0

Unf!

Atos Origin heeft besloten de onderhandelingen over de CAO 2008 met de bonden niet meer te hervatten.

De vakbonden zijn hierover inmiddels geïnformeerd.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-03 09:17

Gast1981

room with a moose!

Wordt er niet beter op zo...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 07-04 22:57
quote:
Och met de Nederlandse tak gaat het geweldig als je onderstaand hosannah verhaal op Computable leest:
quote:
Atos Origin maakt ‘double-digit’ winst
Atos Origin

2007 was een topjaar voor de Nederlandse tak van Atos Origin, met 'double-digit' winstcijfers. Dat vertelt ceo Rob Pols naar aanleiding van de kwartaalcijfers en de daarin getoonde omzetdaling. "Wij kiezen voor een hoge kwaliteit omzet."

Atos Origin Nederland heeft in 2007 een topjaar gedraaid, vertelt ceo Rob Pols aan Computable. "Het was het beste jaar ooit. We waren zeer winstgevend en zijn dat ook in het eerste kwartaal van 2008." Pols reageert hiermee op de kwartaalcijfers die zijn bedrijf begin mei uitbracht. De omzet van Nederlandse tak was met 0,7 procent gekrompen ten opzichte van het eerste kwartaal van 2007, tot 271 miljoen euro.
Winstmarge

De topman legt uit dat de automatiseerder kiest voor het hooghouden van de kwaliteit van de omzet, en dus voor de winst als percentage van de omzet. De omzetkrimp gaat dan ook gepaard met een aanhoudend hoge winstmarge. "Wij maakten in 2007 ‘double-digit' winst die ook in 2008 wordt gehandhaafd." Atos Origin maakt echter geen winstcijfers per landorganisatie per kwartaal bekend.

Pols verklaart de gedaalde omzet vooral door het besluit van KPN om de controle over een deel van zijn ict weer in eigen hand te nemen. Het telecombedrijf is een van de grootste klanten van Atos Origin. Hij vertelt dat zijn bedrijf ‘een mooi nieuw contract met KPN heeft gesloten'. Het betreft een verlenging van een deel van de dienstverlening tot 2010. "Als je KPN buiten beschouwing laat, is onze omzet het afgelopen kwartaal gegroeid met 12 tot 14 procent."
Strubbelingen

De ‘double-digit' winst waarover Pols spreekt, wordt behaald in een periode van strubbelingen over de cao van de medewerkers van de automatiseerder. Eind april organiseerden de vakbonden een heuse staking om het vastgelopen cao-overleg onder druk te zetten. Pols vindt het moeilijk om iets over de vakbondsacties te zeggen. "Medewerkers hebben natuurlijk het recht te laten weten hoe ze over bepaalde zaken denken. Er moet een gesprek zijn tussen personeel en bedrijf. Het is alleen de vraag of de ingezette middelen de zaak verder brengen."

Inmiddels heeft Atos Origin besloten de cao-onderhandelingen met de vakbonden niet meer te hervatten.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 09:40
Ik hoor dat er gesprekken gaande zijn m.b.t. verkoop van de hele boel?

Ik zou overigens ook niet blijven als ik herhaaldelijk niet tevreden zou zijn met mijn salarisverhoging. Staken hoeft nog niet zozeer. De markt is goed. Ik kom toch wel aan de bak.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diradical
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2018

Diradical

very unstable

Heb je het nu over de hedgefunds die 20% van de aandelen bezitten?
Blijkbaar is ons management beter dan dat van ABN AMRO die bij 1 brief van een 2% aandeelhouder al de boel aan het verkopen waren ;)

Er is binnenkort een aandeelhoudersvergadring waar dit hoog op de agenda staat

Ik vraag me af wie ons dan gaat kopen.
Er gaan natuurlijk al een tijdje geruchten.
T-Systems (zal niet meer gebeuren), HP, de Indiërs....enz.

Het blijven vage geruchten

[Voor 24% gewijzigd door Diradical op 06-05-2008 17:30]

Would anybody tell me if I was getting stupider

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hbokh

hbokh

quote:
Maar ze blijven terugkeren... ook hier op de werkvloer.
Ach... in 2005 waren ze er ook al: Atos Origin overname?

[Voor 14% gewijzigd door hbokh op 07-05-2008 22:08]

This is my sick nature.

• Sealtje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08-05-2008
Hey allemaal, interessant Topic. Ik ben via via benaderd door Atos Origin 3 weken geleden. Ik ben op gesprek gekomen bij 2 managers van BAS (Business Application Solutions). Was een goed gesprek.
We hadden duidelijk wel interesse. Ik heb bijna m'n Master Informatiekunde afgerond aan de VU en heb werkervaring (en dus interesse) in de Projectmanagement hoek. Het enige wat ze me daar konden bieden was de functie PMO (Projectmanagement Officer), soort hulpje/assistent van de Projectmanager.
Fair enough, je moet ergens beginnen, het bedrijf leren kennen en de manier van werken.

Ik kreeg vorige week het voorstel toegestuurd. Het was een enorm pak papier:
- contract in tweevoud
- begeleidende (verwarrende) brief
- arbeidsvoorwaardengids (2007...beetje jammer)
- studieschuld verklaring voor de Master class ICT consultancy & Project management á 6000 eutjes in tweevoud (als je binnen 2 jaar weer weggaat, moet je die 6k betalen)
- concurrentiebeding in tweevoud
- gegevens personeelsdossier
- vervoerskeuze 3 kantjes
- een brief met de nieuwe salarissen en leasebedragen (eindelijk iets van info over de leaseauto's!)
- documentatie over onderhandelingsresultaat CAO 2008: 3 kantjes
- loonbelastingverklaring
- en tot slot een retour enveloppe

Zoals je je kunt voorstellen is de hoeveelheid van de documentatie overweldigend en daarnaast ontbreekt er ook structuur en relaties tussen de verschillende stukken, maargoed kort samengevat vind ik het salaris enigzins laag (€ 2100/maand bruto), maar het leasebedrag is wel weer netjes (€ 550/maand ex brandstof).

Ik las al dat dit soort aanbiedingen normaal zijn, maar ik had van een geronommeerd bedrijf als Atos Origin wel iets meer verwacht. Je wordt gedetacheerd en er gaat flink geld aan je verdiend worden, daar mag wel iets tegenover staan. Marktconform salaris voor WO afgestudeerden in de IT is, van wat ik hoor, rond de 2300-2500.

Het lijkt mij dat er wel onderhandelingsruimte is qua salaris? Iemand ervaringen daarmee bij AO?

Update: lees net in een oud topic (ja sorry, deze topics bij elkaar is veel leesstof) dat er bij BAS geen onderscheid wordt gemaakt tussen HBO en WO qua salaris. Klopt dit?

[Voor 4% gewijzigd door Sealtje op 08-05-2008 20:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 10:51

Boy

Android developer

Ik zat in Veldhoven TA, en daar werd idd ook geen onderscheid gemaakt tussen wo en hbo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Carnagy
  • Laatst online: 06-04 09:56
quote:
Sealtje schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 19:51:
Hey allemaal, interessant Topic. Ik ben via via benaderd door Atos Origin 3 weken geleden. Ik ben op gesprek gekomen bij 2 managers van BAS (Business Application Solutions). Was een goed gesprek.
We hadden duidelijk wel interesse. Ik heb bijna m'n Master Informatiekunde afgerond aan de VU en heb werkervaring (en dus interesse) in de Projectmanagement hoek. Het enige wat ze me daar konden bieden was de functie PMO (Projectmanagement Officer), soort hulpje/assistent van de Projectmanager.
Fair enough, je moet ergens beginnen, het bedrijf leren kennen en de manier van werken.

Ik kreeg vorige week het voorstel toegestuurd. Het was een enorm pak papier:
- contract in tweevoud
- begeleidende (verwarrende) brief
- studieschuld verklaring voor de Master class ICT consultancy & Project management á 6000 eutjes in tweevoud (als je binnen 2 jaar weer weggaat, moet je die 6k betalen)
- concurrentiebeding in tweevoud
- gegevens personeelsdossier
- vervoerskeuze 3 kantjes
- een brief met de nieuwe salarissen en leasebedragen (eindelijk iets van info over de leaseauto's!)
- documentatie over onderhandelingsresultaat CAO 2008: 3 kantjes
- loonbelastingverklaring
- en tot slot een retour enveloppe

Zoals je je kunt voorstellen is de hoeveelheid van de documentatie overweldigend en daarnaast ontbreekt er ook structuur en relaties tussen de verschillende stukken, maargoed kort samengevat vind ik het salaris enigzins laag (€ 2100/maand bruto), maar het leasebedrag is wel weer netjes (€ 550/maand ex brandstof).

Ik las al dat dit soort aanbiedingen normaal zijn, maar ik had van een geronommeerd bedrijf als Atos Origin wel iets meer verwacht. Je wordt gedetacheerd en er gaat flink geld aan je verdiend worden, daar mag wel iets tegenover staan. Marktconform salaris voor WO afgestudeerden in de IT is, van wat ik hoor, rond de 2300-2500.

Het lijkt mij dat er wel onderhandelingsruimte is qua salaris? Iemand ervaringen daarmee bij AO?

Update: lees net in een oud topic (ja sorry, deze topics bij elkaar is veel leesstof) dat er bij BAS geen onderscheid wordt gemaakt tussen HBO en WO qua salaris. Klopt dit?
Ik heb iemand van recruitment wel eens horen zeggen dat dat atos breed zo bepaald is. Ik zit namelijk bij ES en daar vertelde hij hetzelfde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Tzar
  • Niet online
quote:

In principe is het HBO-werk, Voor vakkenvullen krijg je ook niet extra als je je Havo hebt denk ik.

Als je er meer uit wilt halen kun je beter refereren naar ervaring opgedaan met stages of extra projecten oid.

Overigens maakt Atos Origin wel veel onderscheiding tussen goed functioneren en nog veel beter functioneren. Te veel zelfs volgens de vakbonden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hbokh

hbokh

quote:
Tja, nog steeds geen afgeronde CAO voor 2008, dus zo vreemd is dat niet!
Wellicht tegen de tijd dat <+:) arriveert?!

Maareh... dit is ook aardig om je Pinksterweekend (of je nieuwe baan) mee te beginnen...
Hedgefondsen willen top Atos Origin wippen

[Voor 25% gewijzigd door hbokh op 09-05-2008 18:29. Reden: Aanvulling]

This is my sick nature.

97133

Hedgefondsen zetten tanden in Atos Origin
vrijdag 9 mei 2008, Den Haag, 12:30 uur vrijdag 9 mei 2008, Den Haag, 12:30 uur

Atos Origin lijkt stevig klem te zitten tussen de kaken van de hedge­fondsen Centaurus en Pardus Capital. De twee ‘activistische beleggers’ bezitten samen ruim 22 procent van de aandelen en roepen andere aandeelhouders op om op de voor 22 mei geplande aandeelhoudersvergadering hun campagne voor een drastische koerswijziging bij de Frans/Nederlandse IT-dienstverlener te steunen. Om te beginnen willen de investeringsmaatschappijen vijf van de zes leden van de raad van advies, waaronder voorzitter Didier Cherpitel, vervangen.

Het Britse Centaurus specialiseert zich in het maximaliseren van aandeelhouderswaarde door het forceren van strategiewijzigingen bij matig functionerende bedrijven.

Ze hebben daarbij een scherp oog voor concerns met bedrijfsonderdelen die onderling weinig synergie opleveren en bij verkoop in onderdelen waarschijnlijk meer opleveren. In het geval van Atos Origin staat opsplitsing formeel niet op de agenda van de hedgefonds. Voorlopig gaat het om een ‘revitalisering’, maar die wordt wel beargumenteerd met de vaststelling dat het bedrijf onderpresteert en onvoldoende focus heeft.

Dat de directie van Atos Origin zich ernstig zorgen maakt, mag worden afgeleid uit een op 2 mei gedateerd ‘Bericht aan de werknemers’. De bestuurders Philippe Germond, Eric Guilhou en Wilbert Kieboom schrijven daarin onder meer: “(...) deze activistische fondsen - die uitsluitend opereren op basis van een tactiek gericht op destabilisering en nooit aangetoond hebben te handelen als aandeelhouders met een langetermijnvisie - hebben aangekondigd op 22 mei tijdens de Algemene Aandeelhouders Vergadering vijf eigen vertegenwoordigers te benoemen in de Raad van Toezicht. Het is zeker niet uitgesloten dat zij hiermee de volledige controle over de Raad van Toezicht in handen krijgen.”

Pogingen van het zittende bestuur om met de activistische beleggers in goed overleg op één lijn te komen, hebben tot dusverre gefaald. (Rolf Zaal)

Oftewel, eerst aandeelhouders binnenslepen terwijl je ze niet kent, en vervolgens gaan lopen zeuren.
Jammer Kieboom, dan maar wat minder ferrari`s en dan maar eens een keertje geen classic rally.
Beetje de dagelijkse leiding veranderen lijkt me in ieder geval een goed plan. Helemaal voor.

[Voor 6% gewijzigd door 97133 op 10-05-2008 01:01]

• The_Tzar
  • Niet online
Nou ik betwijfel of je gelukkig moet zijn met die twee hedgefundsen. Er valt ongetwijfeld een hoop aan te merken op de top van Atos Origin, maar geloof maar niet dat de beide hedgefondsen het beter met je voorhebben. Ze zetten zich in voor de belangen van de korte termijnbelegger en voor niemand anders.

Overigens, laat die mensen lekker een ferrari rijden :P

• Copernicus
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-02-2013
quote:

maargoed kort samengevat vind ik het salaris enigzins laag (€ 2100/maand bruto), maar het leasebedrag is wel weer netjes (€ 550/maand ex brandstof).

Ik zat precies in jouw situatie een jaar geleden. WO Information Science gestudeerd en op gesprek gegaan bij AO (business intelligence). Ik had twee vreemde schuwe mensen voor me die amper uit hun woorden kwamen. Salaris viel inderdaad ook tegen, er was geen bonusregeling en de boeteclausule voor opleidingen vond ik echt niet kunnen bij een WO'er. Dat laatste wilden ze graag laten vallen, maar ik had inmiddels al bij andere bedrijven gekeken.
Mijn aanrader aan jou: ga met jouw achtergrond en wensen werken in de consultancy. En dan doel ik op de big four of desnoods Atos Consulting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hbokh

hbokh

quote:
Copernicus schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:58:
Mijn aanrader aan jou: ga met jouw achtergrond en wensen werken in de consultancy. En dan doel ik op de big four of desnoods Atos Consulting.
'k Vraag me het hele weekend al af: wie zijn volgens jou nou de big four dan? IBM, Microsoft, Logica en HP..? Of Cap, of Sogeti, of Google?
En voor wat betreft "Atos Consulting", nog even (weer) wat olie op het vuur - op het gevaar af dat ik lijk te stoken hier: >:)
Personeel Atos Origin loopt weg uit onvrede
Bijna twee jaar oud inmiddels, maar daarom niet minder actueel. "Desnoods Atos Consulting" klinkt dan ook niet erg aanradenswaardig meer!
Maar inderdaad: je moet ergens beginnen. Om te blijven is er meer nodig.

[Voor 9% gewijzigd door hbokh op 13-05-2008 00:25. Reden: Aanvullingen]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Copernicus
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-02-2013
quote:
hbokh schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 00:21:
[...]

'k Vraag me het hele weekend al af: wie zijn volgens jou nou de big four dan? IBM, Microsoft, Logica en HP..? Of Cap, of Sogeti, of Google?
En voor wat betreft "Atos Consulting", nog even (weer) wat olie op het vuur - op het gevaar af dat ik lijk te stoken hier: >:)
Personeel Atos Origin loopt weg uit onvrede
Bijna twee jaar oud inmiddels, maar daarom niet minder actueel. "Desnoods Atos Consulting" klinkt dan ook niet erg aanradenswaardig meer!
Maar inderdaad: je moet ergens beginnen. Om te blijven is er meer nodig.
Big Four: Wikipedia: Big Four auditors . Je zou het niet zeggen, maar de consultancytakken van die bedrijven doen veel met ICT. Op strategisch niveau weliswaar met een goede portie business en daar moet je van houden.
Bij Atos Consulting kun je ook soortgelijk werk doen dus die partij kun je prima overwegen lijkt me. Dat ik "desnoods" zei klinkt lullig en elitair; dat is ongegrond en neem ik terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 04-04 12:50
Ik was vanmiddag even in Utrecht voor een eerste gesprek. Erg knappe receptioniste, goed gesprek maar wat een ramp om dat terrein af te komen zeg! Ik stapte om 1715 in m'n auto en stond op het parkeerterrein al in de file om de snelweg op te komen. Is dat normaal daar?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• leejoow
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

quote:
Wijnands schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:35:
Ik was vanmiddag even in Utrecht voor een eerste gesprek. Erg knappe receptioniste, goed gesprek maar wat een ramp om dat terrein af te komen zeg! Ik stapte om 1715 in m'n auto en stond op het parkeerterrein al in de file om de snelweg op te komen. Is dat normaal daar?
Ja! Het is al knap dat je sowieso een parkeerplek gevonden had in Utrecht ;-)

Slome duikert

• Wijnands
Kwam om 15.45 aanrijden, dan gaan de eerste mensen vast alweer naar huis.

• hbokh

hbokh

quote:
Tja dat heb je in de Randstad... en zeker daar in de buurt van knooppunt Oudenrijn.
In Groningen hebben we er (nog) niet zoveel last van! :X

Maareh... net als in een andere draad over een van die andere werkgevers in dit forum: je belangstelling voor secretaresses en receptionistes is bovengemiddeld! :9~

[Voor 0% gewijzigd door hbokh op 14-05-2008 15:17. Reden: Strakke avatar, Wijnands!]

This is my sick nature.

• Wijnands
Ik zit al drie jaar intern in ons datacenter hier, ben niet zoveel meer gewend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 08:15

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

Weet iemand toevallig hoe de volgende persoon binnen Atos heet? Zij regelt bij Atos mensen voor KPN en zij regelt onderkomen voor mensen uit het buitenland die hier voor KPN komen werken. De situatie is als volgt : onder mij komen steeds mensen uit o.a. India te wonen en die maken nogal kabaal. De verhuurder heeft mij uitgelegd dat de mensen die er wonen voor KPN werken, via Atos. Hij had het over een Hermien ofzo, die het regelt. ik weet het niet meer precies. Met hem kom ik er in ieder geval niet uit qua geluidsoverlast. De plaats des onheils is Rijswijk.

iMac te koop https://tweakers.net/aanbod/2176138/apple-imac-27-inch-32ghz-(mid-2010).html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 06-04 14:46
Wellicht hoef je dit niet direct via deze persoon te regelen, maar kun je via de algemene weg een klacht indienen bij Atos. Aan de andere kant zou de huisbaas hier ook gerust iets aan kunnen doen door simpelweg deze mensen te wijzen op het feit dat ze herrie maken. Mijn ervaring met de Indiers is dat ze zeer beleefd zijn, kan me daarom ook niet voorstellen dat ze niet een beetje dimmen wanneer er iets van wordt gezegd... ze staan er immers om bekend altijd ja te zeggen, maar of ze het dan ook waarmaken is een tweede :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dancing_Animal

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

[Sorry voor offtopic, is alleen even om het verhaal wat completer te maken en antwoord te geven, als er meer replies op deze kwestie komen zet ik het wel in apart topic]
De Indier die er in zat was ook heel vriendelijk. Praatte heel rustig en zelfs zachtjes als je hem direct sprak. Zat ie echter met zijn vrienden tv te kijken of te bellen dan ging dat heel hard. Ik zag hem toevallig een keer in de stad aan de telefoon en in de bushalte waren andere mensen er verbaasd over dat er mensen zo asociaal hard praten aan de telefoon. Maar goed. Ik heb meerdere keren met de verhuurder gebeld als het weer eens raak was en die belde dan die gast weer en dan was het vaak wel even stil, en sorry en excuses enzo, om even later gewoon weer keihard door te gaan. TV hard, hard praten, soms al om 6 uur 's-ochtends. werd ik er wakker van. Ik keek trouwens net even naar beneden, lijkt me nu meer een grote neger die er zit, zag alleen z'n rug. TV staat keihard aan en een hoop geouwehoer erbij. Het punt is, je mag hier niet met meer dan 1 persoon wonen. Die vorige huurder zat er duidelijk met z'n vriendjes in en deze zit volgens mij ook niet alleen. Huismeester heb ik in het verleden al eens laten luisteren, maar die zegt gerust dat ik een muziekje moet aanzetten. Ik ga eens kijken hoe ver ik kom bij Atos, morgen spreek ik de verhuurder ook weer, die was nu aan het werk en kon de huurder niet bellen.

iMac te koop https://tweakers.net/aanbod/2176138/apple-imac-27-inch-32ghz-(mid-2010).html

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:08
quote:
Dancing_Animal blaatte een hoop irrelevante onzin:
Atos Origin : http://www.nl.atosorigin....igin/locaties/default.htm

Succes

[Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 22-05-2008 20:26]

• Dancing_Animal

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

En bedankt he.
* Dancing_Animal mompelt iets over irrelevante onzin

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

quote:
hbokh schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:13:
[...]
In Groningen hebben we er (nog) niet zoveel last van! :X
Laat me raden, je gaat op de fiets ? :+
Ik ben gemiddeld 15 minuten verder voor ik op de A28 zit, maar je hebt wel een punt, in Utrecht doe je daar 45 minuten over :(

Hopelijk is dat straks beter als die verbouwing klaar is daar >:)

• DJTimo
  • Laatst online: 10:46
quote:
Het viel mij (maar voornamelijk mijn collega's die met de auto gaan :+ ) ook op dat het de laatste tijd compleet vast staat, al voor je het terrein af bent. Ik denk dat dit allemaal hiermee te maken heeft: http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=242508

Hierdoor is er extreem veel verkeer dat Papendorp als oprit naar de A12 gebruikt. Is dus niet normaal ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Tzar
  • Niet online
quote:
DJTimo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:13:
[...]
Het viel mij (maar voornamelijk mijn collega's die met de auto gaan :+ ) ook op dat het de laatste tijd compleet vast staat, al voor je het terrein af bent. Ik denk dat dit allemaal hiermee te maken heeft: http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=242508

Hierdoor is er extreem veel verkeer dat Papendorp als oprit naar de A12 gebruikt. Is dus niet normaal ;)
Ah vandaar, ik hoorde er al meer over. Voor mij is Utrecht niet mijn standplaats dus als het maar even kan zorg ik dat ik uiterlijk half 4 weer op weg naar Arnhem ben, en voor vrijdag is dat uiterlijk 1 uur.

Ze zijn een nieuw transferium aan het bouwen in Papendorp? Zal het nog wel drukker worden? Gaat het pendelbusje er dan ook uit?

edit:
voor iedereen die het volgt, de stemming van gisteren is uitgesteld: http://www.computable.nl/...elhoudersvergadering.html en http://www.forbes.com/afx...008/05/22/afx5040178.html

[Voor 14% gewijzigd door The_Tzar op 23-05-2008 09:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

quote:
hmmm het begint wel heel erg dicht bij te komen!?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hbokh

hbokh

quote:
RoeLz schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:35:
[...]
Laat me raden, je gaat op de fiets ? :+
Inderdaad! Dat geeft toch wel een bepaalde meerwaarde aan een baan.
Mijn vriendin staat ook wel eens in een "file" hier in 't Noorden: dan moet ze wachten op de koeien die oversteken van weiland A naar weiland B... :Y

This is my sick nature.

• Bouwe
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 04-12-2016
En toen was het een hele tijd stil in dit topic...... :P
Afijn, is Source ook vanuit huis te bekijken? Het adres pakt hij wel, alleen mijn usercredentials weigert hij.

• milesm
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 06-08-2013
De feiten op een rij:
  • Atos Origin is momenteel nog niet bereid de CAO-eisen van de vakbonden in te willigen
  • Atos Origin is het enige IT-bedrijf waar ooit is gestaakt, uiteraard om bovenstaande reden
  • Atos Origin deed tot nog toe niet aan een concurrentiebeding, maar nu wel
  • Cursusschulden zullen tot de laatste cent met rente op je worden verhaald en in geen geval worden kwijtgescholden
  • Een leaseauto word je gegund bij Atos Origin, ze moedigen vooral aan om er gebruik van te maken
  • Jaarlijkse salarisverhoging van slechts een paar tientjes
  • Sommige vestigingen betalen wel netjes zo'n 200 euro bruto salarisverhoging
  • Sommige vestigingen betalen geen salarisverhoging
  • Op vertrekkende medewerkers wordt een aanzienlijk deel van de beloofde salarisverhoging in eigen zak worden gehouden.
  • De directeur, Wilbert Kieboom, incasseerde onlangs een salarisverhoging van 33%
  • Atos Origin heeft zeer goed draaiende maar ook zeer slechte vestigingen. Je moet maar net weten welke goed is en welke niet. De slechte vestigingen buiten je volledig uit, maar de goede zijn er ook echt voor de medewerker en helpen je goed op weg in je carrière.
bron: Mensen die ik ken die bij verschillende vestigingen van Atos werken.

[Voor 20% gewijzigd door milesm op 17-06-2008 01:55]

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:58

Rukapul

Moderator General Chat
Heeft dat verschil in 'vestigingen' niet gewoon te maken met een verschil in de consultancy tak en de beheertak waarbij de laatste veelal zijn geinsourced? Als dat zo is dan heeft AO dit over zichzelf afgeroepen door een strategie te voeren die leidt tot een breuk die dwars door het bedrijf loopt met als gevolg dat nu het hele bedrijf eronder lijdt. Hoe kijkt men daar hier tegenaan?

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

quote:
Rukapul schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:12:
Heeft dat verschil in 'vestigingen' niet gewoon te maken met een verschil in de consultancy tak en de beheertak waarbij de laatste veelal zijn geinsourced? Als dat zo is dan heeft AO dit over zichzelf afgeroepen door een strategie te voeren die leidt tot een breuk die dwars door het bedrijf loopt met als gevolg dat nu het hele bedrijf eronder lijdt. Hoe kijkt men daar hier tegenaan?
Ik denk idd dat je hiermee gelijk hebt. Want waar tekorten zijn, zijn ze wel bereid om beter te belonen dan waar er geen tekorten zijn. Althans zo lijkt het ;x
quote:
Bouwe schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:59:
En toen was het een hele tijd stil in dit topic...... :P
Afijn, is Source ook vanuit huis te bekijken? Het adres pakt hij wel, alleen mijn usercredentials weigert hij.
Yep dat is mogelijk, wel je A of NL nr + das pw invullen

• milesm
  • Laatst online: 06-08-2013
quote:
Rukapul schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:12:
Wat ik heb vernomen van mensen die er werken en hebben gewerkt is dat er veel corruptieschandalen zijn die ze tot nu toe goed buiten de media wisten te houden. Veel vestigingen hadden HR-managers die bonussen opstreken door mensen massaal weg te zetten op ongepaste functies, ten koste van de medewerkers. Hierdoor is er een erg grote uitstroom geweest op diverse vestigingen. De HR-managers die zich schuldig maakten aan deze corruptie werken er nu nog steeds en worden ingedekt door het hogere bestuur van Atos Origin. Sommige medewerkers die net in dienst kwamen hadden dit snel door en gingen net zo snel weg als dat ze erin kwamen.

• The_Tzar
  • Niet online
quote:
milesm schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:07:
[...]

Wat ik heb vernomen van mensen die er werken en hebben gewerkt is dat er veel corruptieschandalen zijn die ze tot nu toe goed buiten de media wisten te houden. Veel vestigingen hadden HR-managers die bonussen opstreken door mensen massaal weg te zetten op ongepaste functies, ten koste van de medewerkers. Hierdoor is er een erg grote uitstroom geweest op diverse vestigingen. De HR-managers die zich schuldig maakten aan deze corruptie werken er nu nog steeds en worden ingedekt door het hogere bestuur van Atos Origin. Sommige medewerkers die net in dienst kwamen hadden dit snel door en gingen net zo snel weg als dat ze erin kwamen.
Klinkt meer als een op een te korte termijn gerichte beloningsstructuur/strategie dan corruptie.

• hypz
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
Heeft iemand ervaring met de "Academy Middleware" bij Atos Origin? Ik ben hier voor benaderd, maar heb nog geen duidelijk beeld van wat het inhoud etc.

• Artbij
De Middle Ware Academy is redelijk bekend bij mij, maar als je benaderd bent door iemand van AIS waarschijnlijk kun je bij die persoon toch terecht?

Met gestrekt been.

• hypz
  • Nu online
Nou, het zit zo dat ik eergisteren smiddags pas ben uitgenodigd voor het gesprek, en het gesprek is morgen vroeg. Was n.a.v. mijn cv op een vacaturesite. Gaat allemaal vrij snel dus, en heb er niet echt een beeld bij.

Ik hoopte dat er vanavond nog iemand enige info erover kan geven.

• Artbij
Dan hoor je het toch morgen? Ze gaan er echt niet vanuit dat je weet wat de middle ware academy is.

Met gestrekt been.

• hypz
  • Nu online
Nee klopt idd, werd idd keurig uitgelegd. Vanmorgen een gesprek gehad met een dame van het wervingsbureau, ik heb er een beetje gemengde gevoelens over van hoe het gesprek ging, het ging wat stug in iedergeval, ik heb wel eens betere gesprekken gehad. Mijn ervaringen met gesprekken is meestal dat ik veel beter met iemand kan praten die in het vak zit, dan met zo'n wervingsbureau, die weten altijd precies de vragen te pakken waar je zo niet direct een nuttig antwoord op kan geven.

A.s. maandag hoor ik of ik doorga voor het tweede gesprek, dat is dan gewoon met iemand van AO,

Ik zie het in iedergeval erg zitten en hoop er aan mee te kunnen doen, ik hoop dat dat wederzijds is.

We zullen zien :)

• Artbij
Kun je hier even uitleggen wat de middle ware academy is? Ben nl erg benieuwd. En via welk bureau word je "geworven"?

Met gestrekt been.

• hbokh

hbokh

quote:
milesm schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 01:06:
De feiten op een rij:
  • Op vertrekkende medewerkers wordt een aanzienlijk deel van de beloofde salarisverhoging in eigen zak worden gehouden.
Afgezien van de gebrekkige zinsopbouw moet je deze stelling toch echt even uitleggen!
Kan iemand die weg gaat (als)nog een salaris-verhoging krijgen dan? Ja, als 'ie besluit te blijven wellicht.
Maar in wiens zak "verdwijnt" dat geld dan? Want wat je niet hoeft te betalen aan extra salaris, dat hou je over inderdaad... :+

[Voor 7% gewijzigd door hbokh op 26-06-2008 22:49. Reden: Nog meer lettertjes]

This is my sick nature.

• Bouwe
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 04-12-2016
Wat ik wel gewoon bij mij op de afdeling merk is dat van de oud KPN'ers het salaris een groot aantal jaren heeft stil gestaan. De afgelopen jaren gaat het bij hun met 1.5 - 2.0% omhoog, maar als je daar de inflatie tegenover zet stelt het niets voor. Collega van mij is 51 jaar, 20 jaar bij de PTT/KPN gezeten en verdient nu €2500 bruto op basis van 40 uur. MO OU overigens.

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

hmm voor de sap'ers onder ons: http://www.computable.nl/...akers&utm_medium=tweakers

Dit was imo wel te verw8, nu nog afw8 als het daadwerkelijk doorgaat. Er werd ook gezegd dat ze java uit de sap netweaver omgeving zouden halen :/ . Dus eerst zien dan geloven :P

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

quote:
Bouwe schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:32:
Wat ik wel gewoon bij mij op de afdeling merk is dat van de oud KPN'ers het salaris een groot aantal jaren heeft stil gestaan. De afgelopen jaren gaat het bij hun met 1.5 - 2.0% omhoog, maar als je daar de inflatie tegenover zet stelt het niets voor. Collega van mij is 51 jaar, 20 jaar bij de PTT/KPN gezeten en verdient nu €2500 bruto op basis van 40 uur. MO OU overigens.
Ja er spelen zoveel factoren mee! Wat zijn z'n werkzaamheden precies, heeft de manager een hekel aan hem, heeft wel eens om een salaris verhoging gevraagd etc. Want in mijn ogen is het weinig, maar er zijn zoveel factoren ervan afhankelijk.

• hbokh

hbokh

quote:
Mooi! Dan kunnen onze ((over?)gewaardeerde) SAP-collega's nadien in de vrij gekomen tijd leren hoe ze een RMAN-restore voor hun Oracle-databases kunnen opstarten, heh-heh... :+

[Voor 6% gewijzigd door hbokh op 29-06-2008 12:11. Reden: Linkje voor hen die zich aangesproken voelen...]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zerocool2222
  • Laatst online: 09-09-2008
Ik heb een aanbod gekregen van Atos origin om als SAP consultant te werk te gaan te Zavemtem. Het startersloon is daar 2000 bruto + auto. Als ik goed werk wat zal dan ongeveer mijn (netto/bruto)salaris zijn over 2 jaar indien ik goed presteer?
Wat doet een SAP consultant juist, omdat ik maar hoor dat er maar vrij weinig programmeren aan te pas komt. Installatie + configuratie + beetje programmeren? Ik val onder Application Developer/Systems Integration/ jobcode AD1. Hoe is het eigenlijk om te werken voor Atos origin te Zavemtem? Het grote nadeel vind ik eraan dat je nogal ver moet reizen, maar als dat in de toekomst snel mijn loon verhoogt valt dat natuurlijk mee!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

quote:
hbokh schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:33:
[...]

Mooi! Dan kunnen onze ((over?)gewaardeerde) SAP-collega's nadien in de vrij gekomen tijd leren hoe ze een RMAN-restore voor hun Oracle-databases kunnen opstarten, heh-heh... :+
Bah oracle :+

Pagina: 1 2 3 ... 22 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True