Nokia N96 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste
Acties:
  • 267.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 15:51
Ik heb Hi gister wel 10 keer gebeld! 4 keer werd de ver binding verbroken! 4 keer doorverbonden met kpn toen weer doorvebonden naar hi pff wat een gedoen! ik krijg ook de error melding bij het aanmelden! gids zie ik idd ook wel!

erorr 1252!

bij kpn winkerl geweest en hi/mobile tv aan laten zetten (9.95) per maand het zo vanmiddag moeten werken!
hi bel ik er in iedergevel niet meer over wat is dat slecht he! zeg dan gewoon het werkt nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjekrecords schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:37:
Ik heb nog steeds het probleem dat de n96 om het kwartier vraagt om een internetverbinding? Weet iemand hier al een oplossing voor?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:44:
Zijn er meer mensen waarbij extra kosten in rekeking worden gebracht voor surf en mail totaal van KPN? Ik begreep dat bij KPN geen streaming in de bundel zit en ook geen i-mode, dit heb ik dan ook niet gebruikt. Toch staat in de 1244 saldo-sms dat ik 0,326 MB heb verbruikt wat me €6,05 kost...
Iemand enig idee of datagebruik van programma's als google maps, Gmail, of nos mobiel (zonder gebruik te maken van de uitzendingen) buiten de internet bundel vallen?
Ik kreeg het volgende antwoord van KPN op het INTERNET TOTAAL pakket:

Geachte heer *********,

Bedankt voor uw e-mail.

Het is niet toegestaan om met dit abonnement gebruik te maken van internet op een laptop of van voice over IP-diensten zoals Skype. Videostreaming (bijvoorbeeld via Youtube.com) en audiostreaming op mobiel internet worden apart in rekening gebracht.
Ook voor browsen in het buitenland geldt een ander tarief.
Voor het normale gebruik geldt een fair use policy, dit houdt in dat u bij normaal gebruik zoals u dat aangeeft geen extra kosten komen.

Heeft u nog andere vragen? Meer vragen en antwoorden vindt u op klantenservice Mobiel op kpn.com.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Els de Graaf
Klantenservice KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:55:
[...]

Geachte heer *********,

Bedankt voor uw e-mail.

Het is niet toegestaan om met dit abonnement gebruik te maken van internet op een laptop of van voice over IP-diensten zoals Skype. Videostreaming (bijvoorbeeld via Youtube.com) en audiostreaming op mobiel internet worden apart in rekening gebracht.
Voor het normale gebruik geldt een fair use policy, dit houdt in dat u bij normaal gebruik zoals u dat aangeeft geen extra kosten komen.

Heeft u nog andere vragen? Meer vragen en antwoorden vindt u op klantenservice Mobiel op kpn.com.

Met vriendelijke groet,

Els de Graaf
Klantenservice KPN
Let op, dit is niet het goede topic om deze zaken in te bespreken.
Maar is wel heel erg matig, met vodafone betaal ik een 10tje en heb vorige maand ruim 250mb door mijn telefoon heen gejaagd onder andere via streaming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pt0x schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:13:
[...]

Let op, dit is niet het goede topic om deze zaken in te bespreken.
Maar is wel heel erg matig, met vodafone betaal ik een 10tje en heb vorige maand ruim 250mb door mijn telefoon heen gejaagd onder andere via streaming!
Ik vraag mij af hoeveel ze er bij Hi/KPN van af weten van wat ze wel en niet aabieden en wat er wel en niet werkt. Zoals ik al eerder vermelde vertellen mensen dezelfde helpdesk 2 verschillende dingen vlak achter elkaar.

Heeft er iemand nog echte problemen met de behuizing van de telefoon? Krassen, loszittende delen. De achterklep zit bij mij wel goed vast. Ik heb allen het gevoel dat de toetsen een beetje ingedrukt worden tenopzichte van het scherm. Je ziet het niet echt, maar er zit wel een richel.

En de batterij is ook niet echt best. Ik heb bluetooth altijd aan vanwege syncen met m'n pc en m'n autoradio. Maar na een dag is de batterij nog maar voor 1/4 vol.

Verder werkt ie wel lekker :D.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Bij mij zit alles goed vast, beter als de N95 8GB maar de battery cover is wel een beetje cheap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:55:
[...]

Geachte heer *********,

Bedankt voor uw e-mail.

Met vriendelijke groet,

Els de Graaf
Klantenservice KPN
Bedankt voor het uitzoeken! Over i-mode schrijven ze trouwens niets... Ze stellen een waslijst met i-modelinks op je toestel in, zonder er bij te vertellen dat het gebruik hiervan extra geld kost. Slechte zaak...

Mocht ik erachter komen wat bij mij de kosten heeft veroorzaakt zal ik het wel even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
@ert86:
De behuizing van de telefoon blijf ik zo-zo vinden. Op sommige plekken 'kraakt' het achterklepje een beetje, maar niet erg zorgwekkend. Wel 'kraakt' de navi-toets een beetje bij omhoog en naar links.

Wat ik wel erg onacceptabel blijf vinden is het feit dat de cameralens niet achter een klepje of desnoods wat verzonken zit. Ik blijf m'n telefoon angstvallig in z'n 'zakje' houden of er bovenop, want ik ben echt bang voor de eerste kras op de lens afdekking, waardoor de camera useless wordt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Heb ik zelf ook nog ff een vraag (heeft niets met m'n antwoord te maken, dus nieuwe reactie)....

Van het weekend m'n Logitech stereo (a2dp) koptelefoontje weer eens uit het stof gehaald, want ik overweeg de aanschaf van een paar bluetooth speakertjes :). Voor de zekerheid bij een vriend van me ook zijn Sony bluetooth headphones ff geprobeerd.

Helaas vind ik de performance van a2dp op de N96 echt een complete ramp! :(. Vooral bij VBR mp3's hapert het geluid constant of je hoort iedere seconde een 'plop'. dit gebeurt zelfs als je de telefoon verder niet aanraakt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:30:
@ert86:
De behuizing van de telefoon blijf ik zo-zo vinden. Op sommige plekken 'kraakt' het achterklepje een beetje, maar niet erg zorgwekkend. Wel 'kraakt' de navi-toets een beetje bij omhoog en naar links.

Wat ik wel erg onacceptabel blijf vinden is het feit dat de cameralens niet achter een klepje of desnoods wat verzonken zit. Ik blijf m'n telefoon angstvallig in z'n 'zakje' houden of er bovenop, want ik ben echt bang voor de eerste kras op de lens afdekking, waardoor de camera useless wordt.
Mijn behuizing kraakt eigenlijk niet meer dan mijn andere nokia's (E70, N70, 3230) En voor een kras op de lens ben ik ook niet echt bang. De camera's op mijn andere oude telefoons waren op ongeveer dezelfde manier geintergreerd. De navi toets kraakt idd wel een beetje. Ik ben wel blij dat er dit soort navi toets op zit. De E70 heeft een soort pennetje/joystickje die snel ergens achter blijft haken. Die van mij is daarom al 5 keer gefixt (fabriek/repaircenter). Wel altijd kostenloos, 1 keer krijg ik zelfs helemaal een nieuwe telefoon. En mijn E70 kraakte zelfs iets meer dan de N96.

Ik wou gisteravond naar 9292ov surfen via umts, kreeg ik een kpn site tevoorschijn dat ik geen toegang had. Ik kon op een linkje klikken om naar de homepage van kpn mobiel te gaan, daar stond weer een linkje voor 9292ov. Toen ik daar op klikte moest ik mij abonneren, voor 0 eu om naar 9292ov te gaan. Beetje vreemd.

Het enige vermoeden wat ik heb is dat de 9292ov site maar een beperkt aantal bezoeken aan hun site toestaat vanaf een bepaald IP adres, en dat als je meer wil hebben een contract af moet sluiten met 9292ov. Dit was ook bij een aantal bedrijven waar ik gewerkt heb. Dus het kan zijn dat ik verbinding maak met een KPN server met een bepaald IP adres en dat die dus niet rechtstreeks naar 9292ov kan omdat ze daar een contract mee af hebben gesloten en dat je dus akkoord moet gaan met KPN om de site te bezoeken. Ik heb eindeloos online dus zal het wel niks kosten. En als je dat niet hebt, dat je dan wel moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:33:
Heb ik zelf ook nog ff een vraag (heeft niets met m'n antwoord te maken, dus nieuwe reactie)....

Van het weekend m'n Logitech stereo (a2dp) koptelefoontje weer eens uit het stof gehaald, want ik overweeg de aanschaf van een paar bluetooth speakertjes :). Voor de zekerheid bij een vriend van me ook zijn Sony bluetooth headphones ff geprobeerd.

Helaas vind ik de performance van a2dp op de N96 echt een complete ramp! :(. Vooral bij VBR mp3's hapert het geluid constant of je hoort iedere seconde een 'plop'. dit gebeurt zelfs als je de telefoon verder niet aanraakt.
Ik heb absoluut geen problemen met m'n audio via bluetooth. Ik heb m'n n96 aan m'n autoradio hangen. Normaal luister ik gewoon FM radio. Maar heb ook ff radio geluisterd via m'n telefoon op m'n radio. En mp3 en film kon ik ook gewoon afspelen met het geluid via radio.

Heb softwareversie 10.065.098.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb antwoord gehad van Nokia en Telfort inzake het probleem met mobiele internet verbindingen:
N96 SW: Nieuwe SW (let op: zelfde versienummer!! 11.101) is zojuist goedgekeurd en zal hopelijk met een paar weken in productie gaan. Timing voor NSU wordt op dit moment gecheckt. Het zal geen nieuwe SW versie worden aangezien dit niet een maintenance release is maar er gewoon een aanpassing heeft plaatsgevonden van de bestaande software (running change) Uiteraard wordt dit wel meegenomen in toekomstige softwareversies.
Mocht een user deze SW versie al hebben dan is het via NSU toch mogelijk om deze OPNIEUW te installeren, ondanks dat er geconstateerd wordt dat de SW al up to date is. Nogmaals: timing NSU wordt gecheckt en daar komen wij zsm op terug.
Conclusie: nog even geduld en over een week of twee via de Nokia Software Updater een herinstallatie doen van de bestaande software en kijken of het probleem verholpen is. Als we elkaar nu even op de hoogte houden van onze bevindingen dan scheelt dat weer werk voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag doet de trilfunctie het niet meer..

Alles al geprobeerd:
- Firmware hersteld
- Soft Reset
- Hard Reset
- Batterij in/uit
- Profielen gewisseld

Niets helpt helaas..

Ben bang dat het dus niets software-matigs is..

Iemand dezelfde ervaring?

Edit: Net de N96 naar Primafoon gebracht. Is opgestuurd en zou 2 weken duren..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
basvanhees schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:37:
Ik heb Hi gister wel 10 keer gebeld! 4 keer werd de ver binding verbroken! 4 keer doorverbonden met kpn toen weer doorvebonden naar hi pff wat een gedoen! ik krijg ook de error melding bij het aanmelden! gids zie ik idd ook wel!

erorr 1252!

bij kpn winkerl geweest en hi/mobile tv aan laten zetten (9.95) per maand het zo vanmiddag moeten werken!
hi bel ik er in iedergevel niet meer over wat is dat slecht he! zeg dan gewoon het werkt nog niet!
Best vreemd. Ik bel Hi regelmatig (0612001200) met vragen enzo, en ik heb ze binnen no-time aan de lijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:27:
Heb sinds deze week de N96. Als ik een wmv file of een avi file met de meegeleverde software (PCsuite) converteer en op mijn telefoon plaats, kan ik deze vanaf het begin van de film goed bekijken. Maar als ik dan door wil spoelen gaat het beeld op zwart en hersteld zich ook niet meer, ook de tijd blijft stil staan maar het geluid blijft wel doorlopen.

Ik heb al meerder filmpjes geconverteerd, maar blijf hetzelfde probleem houden. Iemand enig idee hoe je dit op kan lossen ?

Alvast bedankt.
Weet iemand dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
basvanhees schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:37:

erorr 1252!

He heb jij een HI abbonement? Ik heb dus een maandje geleden gevraagd of ik tv kon kijken met een HI abbonement, toen kon dat dus niet, maar bij jou dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff de batterij getest. Ik heb 'm gisteravond van de lader afgehaald. Ik heb automatisch mail ophalen ingesteld van 700 tot 2300 uur en dan om het kwartier. Bluetooth aan met PC Suite op m'n pc. Telefoon is een kwartiertje geleden uitgevallen...

Toen ik 'm van de lader afhaalde gisteravond was ie zo goed als vol... geen beste batterij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:09
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:09:
Heb ff de batterij getest. Ik heb 'm gisteravond van de lader afgehaald. Ik heb automatisch mail ophalen ingesteld van 700 tot 2300 uur en dan om het kwartier. Bluetooth aan met PC Suite op m'n pc. Telefoon is een kwartiertje geleden uitgevallen...

Toen ik 'm van de lader afhaalde gisteravond was ie zo goed als vol... geen beste batterij dus.
Ik weet uit ervaring dat de batterij van bijv de N95-1 na verloop van tijd (na een aantal weken, en meerdere keren opladen) een stuk beter ging presteren. Dat is algemeen bekend van dat type batterij, hopelijk geldt dit ook voor de batterij van de N96....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het hopen.

TV doet het eindelijk wel. Het zou gisteravond en uiterlijk vanmorgen klaar zijn. Niet dus. Net weer gebeld, en had de TD aan de lijn... werd de verbinding natuurlijk verbroken. Teruggebeld, toen was het dus gefixt.

Error 1252 heeft in elk geval te maken met de activatie bij HI/KPN, niet dat er geen signaal is ofzo. In je telefoon moet je dus gewoon zoeken naar een signaal, TV van KPN selecteren, dan een nieuwe abo aanvragen op het basispakket en dan moet ie werken als KPN alles goed heeft staan.

De kwaliteit is goed :D. Stond net in de file, ff TV gekeken, geluid mooi via de autoradio met bluetooth :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu ff video's aan het converteren en volgens mij kan de N96 geen 29,9 fps aan, NTSC dus. Hij loopt dan bij mij vast. 25 fps gaat wel goed, PAL dus. EU rules 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:54:
[...]

Ik heb absoluut geen problemen met m'n audio via bluetooth. Ik heb m'n n96 aan m'n autoradio hangen. Normaal luister ik gewoon FM radio. Maar heb ook ff radio geluisterd via m'n telefoon op m'n radio. En mp3 en film kon ik ook gewoon afspelen met het geluid via radio.

Heb softwareversie 10.065.098.1
:-). Ik zit dus 1 firmware versietje nieuwer :). Zou die 'm enorm vertragen ofzo? :P

Trouwens, hoe luister jij FM radio via bluetooth? Ik had dat (tot nu toe) nog niet voor elkaar gekregen, omdat hij met een koptelefoon erin gewoon direct het geluid via de koptelefoon wil spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik luister FM radio gewoon met de autoradio :P. Alleen ik heb m'n telefoon eraan hangen voor gesprekken enzo. Ik weet niet of je de FM radio van de telefoon via bluetooth kan laten lopen. Ik denk het wel, alleen dan moet je wel minimaal dat bedieningsstukje van je headset eraan hebben, dat is dan namelijk de antenne. Als die er niet aan zit kan ie niks ontvangen. Niet helemaal logisch want de TV ontvanger zit ook intern :P. Maar het kan waarschijnlijk wel via bluetooth, want alles loopt namelijk via een soort geluidskaart, en als er bluetooth-audio is gekoppeld speelt ie alles daarheen. Het nadeel is wel dat als je dat via bluetooth wil doen je altijd nog een draadje eraan hebt. Misschien heeft Nokia daar wel iets voor, want ze hebben vrij veel accesoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even firmware 11.101 geïnstalleerd(had voorheen 10.065).

De verbeteringen heb ik nog niet echt kunnen vinden ik ondervind nog steeds veel last van Wlan.
Als ik thuis rustig zit te surfen op mijn telefoon valt telkens plotseling de verbinding weg, waarna hij direct daarna weer gevonden wordt. Het is behoorlijk irritant want dan moet ik weer handmatig invoeren: verbinding maken.

Daarnaast kan ik geen video's via Youtube bekijken. Als ik een video wil afspelen dan gaat Realplayer laden en loopt hij uiteindelijk een soort van vast.

Heb het volgende al geprobeerd:
standaard staat je proxy aan in real player, deze moet je uitzetten, dan blijft hij niet meer hangen.
dit doe je door realplayer te openen (menu, toep, media, realplayer) en dan opties - instellingen - streaming - proxy - proxy gebruiken op NEE zetten.
Heb beide geprobeerd en hij blijf vastlopen met de melding verbinding mislukt. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-12-2023
Heb beide geprobeerd en hij blijf vastlopen met de melding verbinding mislukt. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Wanneer ik de stappen voor de YouTube applicatie doorloop:
Toepassing installeren
1. Ga met je telefoonbrowser naar:
m.NL.youtube.com/app
2. Volg de instructies om YouTube te downloaden
3. Telefoonbrowser afsluiten
4. Zoek het YouTube-pictogram op je telefoon om video's te bekijken

Krijg ik de melding dat het nog niet voor de N96 geschikt is. En dat ´t snel uitgebreid wordt.
Miscchien kan anyone het .sis bestandje te pakken krijgen via een N95 en dan dat wij n96-ers 't eff op de n96 installeren en checken of het misschien wel gewoon werkt? (zoals zoveel apps, (maar ook zoveel niet))

Evertjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kunnen we het ook ergens het journaal terugzien bijv journaal 24 ofzo. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Met de N95 kun je het journaal terugzien op NOS.nl.
Daar staat helemaal bovenaan een link naar de mobiele NOS site en als je daar op klikt en helemaal naar beneden scrollt, dan kun je de laatste journaal bekijken (via RealPlayer bij N95).

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

is er nog nieuws onder de telfort zon mbt het internet?

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de optimale videobestandseigenschappen dus zeg maar:
- Resolutie
- Frames
- Video en audiobitrate

Heb nu een film omgezet in mp4 met de resolutie 320x240 1 met 30 frames en 1 met 25.
Daar zag ik niet heel veel verschil tussen.
Het enigste nadeel is dat ik niet zo`n full screen krijg als met Transformers ik houd 2 zwarte balken over.
Ligt dit aan het videobestand dat ik omzet of ligt het aan de resolutie?

Daarnaast kan ik geen mappen verwijderen uit mijn telefoon.
Als ik in Nokia PC suite/bestandsbeheer/massageheugen/myvideos

Als ik daar de map downloads weggooit dan blijf hij in mijn telefoon staan.
Maak ik bijvoorbeeld een map speelfilms dan komt hij in mijn telefoon.
Weet iemand of dit mogelijk is?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Tha schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:23:
is er nog nieuws onder de telfort zon mbt het internet?
Kijk eens 15 berichtjes terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReFleXWolf schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:40:
Met de N95 kun je het journaal terugzien op NOS.nl.
Daar staat helemaal bovenaan een link naar de mobiele NOS site en als je daar op klikt en helemaal naar beneden scrollt, dan kun je de laatste journaal bekijken (via RealPlayer bij N95).
Bedankt voor de tip joh. Heb het nu ook op de N96 voormekaar gekregen. Maar via de applicatie van NOS Teletekst etc werkt het niet maar wel via jouw tip.
Dus tja bedankt joh...
groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, jongens, jongens, jongens.. allemaal gebabbel over KPN abonnementen en onzinnige troep, waarom heeft hier niemand iets nuttigs te melden!?!

Er schijnt een nieuwe firmware uit te zijn, versie 12.035 maar er is hier op dit GoT forum nog NIKS over te lezen??

Nouja, niemand die iets weet, dan hier de link naar de nieuwe firmware maar.

NIEUWE N96 FIRMWARE Versie 12.035
http://rapidshare.com/fil...12.035_v04.00EFAJQROM.exe

EDIT:
Wanneer iemand hier iets meer over weet, hoor ik het graag!!!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 00:02:
Jongens, jongens, jongens, jongens.. allemaal gebabbel over KPN abonnementen en onzinnige troep, waarom heeft hier niemand iets nuttigs te melden!?!

Er schijnt een nieuwe firmware uit te zijn, versie 12.035 maar er is hier op dit GoT forum nog NIKS over te lezen??

EDIT:
Spannend:D ik ga het morgen middag eens proberen nadat ik er wat meer over gelezen heb.

voor de mensen die nog niet bekend zijn met het zelf flashen van hun nokia. Dit doe je met Phoenix dit is een software tool wat de nsp ook gebruiken. Zeer handig programma.

En inderdaad het niveau van deze topic is ronduit slecht. Het gaat teveel over abbo en teweinig over wat dit apparaat nou allemaal kan. Het n95 topic is kwalitatief beter.
Ik hoop dat iedereen wil bijdragen aan een informatievere topic en dat iedereen ook de moeite neemt om simpele vragen eerst zelf op telossen en misschien ook zelf wilt gaan opzoeken in deze topic.

[ Voor 25% gewijzigd door Dewaterweg op 09-11-2008 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dewaterweg schreef op zondag 09 november 2008 @ 00:41:
[...]

voor de mensen die nog niet bekend zijn met het zelf flashen van hun nokia. Dit doe je met Phoenix dit is een software tool wat de nsp ook gebruiken. Zeer handig programma.

En inderdaad het niveau van deze topic is ronduit slecht. Het gaat teveel over abbo en teweinig over wat dit apparaat nou allemaal kan. Het n95 topic is kwalitatief beter.
Ik hoop dat iedereen wil bijdragen aan een informatievere topic en dat iedereen ook de moeite neemt om simpele vragen eerst zelf op telossen en misschien ook zelf wilt gaan opzoeken in deze topic.
Dan zou ik maar niet aanbevelen Phoenix te gebruiken. Dit is een tool van de NSP's en niet voor de consument bedoeld! En dat het N95-topic kwalitatief beter is heeft te maken met het feit dat dit toestel nou eenmaal wat langer op de markt is en daardoor geen early adopters meer aantrekt.

And for the record: Het is abo, niet abbo. Abonnement. Beetje kwaliteitsverbetering. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 03:09:
[...]

Dan zou ik maar niet aanbevelen Phoenix te gebruiken. Dit is een tool van de NSP's en niet voor de consument bedoeld! En dat het N95-topic kwalitatief beter is heeft te maken met het feit dat dit toestel nou eenmaal wat langer op de markt is en daardoor geen early adopters meer aantrekt.

And for the record: Het is abo, niet abbo. Abonnement. Beetje kwaliteitsverbetering. ;)
Phoenix is een wat moeilijk programma, als je hier geen ervaring mee hebt, is het misschien beter om inderdaad nog een paar daagjes te wachten op de firmware via nokia software updater.

Afkorting is naar mijn weten wel "abbo" <-- daar ga ik niet teveel op in omdat ik zojuist gezegt heb dat de kwaliteit van dit forum niet aan mijn wensen voldoet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 00:02:

EDIT:
Wat meer info

http://www.symbian-freak....update_v12_on_the_way.htm

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:08:
- Resolutie
- Frames
- Video en audiobitrate

Heb nu een film omgezet in mp4 met de resolutie 320x240 1 met 30 frames en 1 met 25.
Het enigste nadeel is dat ik niet zo`n full screen krijg als met Transformers ik houd 2 zwarte balken over.

Daarnaast kan ik geen mappen verwijderen uit mijn telefoon.
Als ik in Nokia PC suite/bestandsbeheer/massageheugen/myvideos

Als ik daar de map downloads weggooit dan blijf hij in mijn telefoon staan.
Maak ik bijvoorbeeld een map speelfilms dan komt hij in mijn telefoon.
Weet iemand of dit mogelijk is?
Ik weet helaas niet het antwoordt op je vraag, maar ik wil er wel een vraag bijstellen. Is het mogelijk om een film halverwege te stoppen en dan een volgende keer bij het opstarten van de film daar weer verder te gaan? Ik weet dat sony erricsson wel kan, ik vroeg me af of dit ook met de N96 kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:43:
[...]

Ik weet helaas niet het antwoordt op je vraag, maar ik wil er wel een vraag bijstellen. Is het mogelijk om een film halverwege te stoppen en dan een volgende keer bij het opstarten van de film daar weer verder te gaan? Ik weet dat sony erricsson wel kan, ik vroeg me af of dit ook met de N96 kan?
hihi,.. niet te moeilijk maken voor nokia hé? :+
Je kunt zelf vooruit en echteruit spoelen... maar ik waarschuw je: tijdens het normaal afspelen van een filmpje hakelt hij soms al. Laat staan tijdens het vooruit spoelen van enkele tientallen minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
- Resolutie
Native resolutie van het scherm. Wil dat niet, doe dan eentje die gelijk is aan de aspect ratio van het scherm. Dat voorkomt balken. Groter dan de native resolutie van het scherm heeft geen zin, want dat kan de N96 niet weergeven.
- Frames
Gewoon 25, of 23,976 oid. Maakt niets uit. Laat het maar gelijk aan het bronbestand, want het aantal fps recoderen kan voor audiosyncproblemen zorgen.
- Video en audiobitrate
Hoe hoger de bitrate hoe beter. Echter, op zo'n klein schermpje ga je weinig verschil maken met een hoge bitrate. Ik zou zeggen, blijf er vanaf, behalve als je video gaat stotteren. Dan zou het kunnen dat de bitrate te hoog is waardoor de N96 het niet meer kan verwerken. Audio-bitrate hoef je sowieso niet aan te zitten, want dat is altijd een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 01:21:
[...]

hihi,.. niet te moeilijk maken voor nokia hé? :+
Je kunt zelf vooruit en echteruit spoelen... maar ik waarschuw je: tijdens het normaal afspelen van een filmpje hakelt hij soms al. Laat staan tijdens het vooruit spoelen van enkele tientallen minuten.
Ik was een weekendje weg met m'n vriendin en we wisten dat er op ons verblijfadres alleen een tv zou zijn. Dus had ik ff een paar DVD's omgezet naar wmv om die te bekijken via de TV-out. Ging harstikke goed, ook het spoelen. En je kunt ook verder kijken vanaf het stoppunt. Daar vraagt ie automatisch om.

Je moet niet vergeten om automatisch e-mail ophalen uit te zetten want dat stoort nogal als je film kijkt. Wel kut trouwens dat er op Texel klote UMTS is, of het ligt aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:46
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:06:
Net even firmware 11.101 geïnstalleerd(had voorheen 10.065).

De verbeteringen heb ik nog niet echt kunnen vinden ik ondervind nog steeds veel last van Wlan.

[...]
-Een verbetering volgende mij is dat als je je schuif open schuift de backlight niet direct na 3 seconden uitging! Ik heb zelfs meegemaakt dat de backlight werkt, opeens uitgaat en je met geen mogelijkheid de backlight weer aan krijgt. (Ook al heb je dit op 30 seconden ingesteld in het menu) Lekker Irritent in het donder dus.

-Ook is het super irritant dat ie steeds om TOEGANG ging vragen via WLAN / KPN internet en als je dan op annuleren drukte je deze vraag WEER kreeg. Zucht! Deze onzin ging ie dan 10x herhalen en je moet dan maar hard op annuleren blijven drukken zodat ie eindelijk doorheeft dat je er niet van gedient was.

-Een andere issue is dat mijn display(nee niet de vierkante knop) uit het niets 1 seconden oplicht (aangaat) en daarna weer uitgaat als die gewoon op tafel ligt en niemand eraan zit.

-Bij het aanzetten gaat ie met deze update WEL direct aan. Bij de vorige duurder het soms wel 7-10 sec.

ik heb me overigens een ongeluk gezocht naar NSS versie 14. Hier is een linkje:
http://www.everythingn82....d-works-latest-nsu-2.html

[ Voor 19% gewijzigd door freedzed6 op 10-11-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 07:57:
[...]

Ik was een weekendje weg met m'n vriendin en we wisten dat er op ons verblijfadres alleen een tv zou zijn. Dus had ik ff een paar DVD's omgezet naar wmv om die te bekijken via de TV-out. Ging harstikke goed, ook het spoelen. En je kunt ook verder kijken vanaf het stoppunt. Daar vraagt ie automatisch om.

Je moet niet vergeten om automatisch e-mail ophalen uit te zetten want dat stoort nogal als je film kijkt. Wel kut trouwens dat er op Texel klote UMTS is, of het ligt aan de telefoon.
Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd, maar bij mij vraagt die dit niet. Heb jij in je instellingen hier wat aan verandert?

En wat betreft het automatisch email ophalen, ik heb zelf geen internetbundel, maar hij ging halverwege film wel storen. Kan ik ergens aan de telefoon zien of ik verbonden ben met internet, want ik zit niet te wachten op onnodige internet kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:41:
[...]

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd, maar bij mij vraagt die dit niet. Heb jij in je instellingen hier wat aan verandert?

En wat betreft het automatisch email ophalen, ik heb zelf geen internetbundel, maar hij ging halverwege film wel storen. Kan ik ergens aan de telefoon zien of ik verbonden ben met internet, want ik zit niet te wachten op onnodige internet kosten?
Dan komt er onder je signaalsterkte een pijltje naar links en naar rechts te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks de nieuwe versie (de update van vandaag) van Nokia PC suite ondervind ik nog veel problemen met het overslepen grote mediabestanden. Telkens heb ik wel een keer een soort van connectiefout:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2w33var.jpg

De Nokia kan dan niet meer gevonden worden (rechtsonder blijft echter het telefoontje met groene stip staan)
en moet ik de telefoon weer opnieuw aansluiten.

Daarnaast ben ik even wezen hobbyen met het proberen weg te krijgen van de zwarte balken bij geconverteerde videobestanden. Het resultaat is helaas nog hetzelfde de zwarte balken blijven bestaan :( .
Als ik gewoon een video maak met de telefoon heb ik net als met de Transformers.dcf wel gewoon full screen.

Bij het testen kwam ook nog deze bug naar voren: als je een video bestand op je telefoon zet en je gaat naar: videocentrum/mijnvideos/alle videos dan staat de eerste keer als je dit doet het nieuwe bestand er niet bij.
Sluit je het menu af en doe je hetzelfde dan staat die er plotseling wel :?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Resolutie
- Frames
- Video en audiobitrate

Hier ben ik ook naar opzoek. De kwaliteit van de Transformers film is echt super goed! Al mijn kennissen kijken hun ogen uit! Ik heb het programma Nokia Video Converter v1.0 van Rock My Mobile geprobeerd, maar helaas. Er staan allerlei Nokia's in tot de N95. De kwaliteit die je met dat programma haalt is wel redelijk, maar niet zo goed als Transformers. Ook heeft de Transformers film een vreemde extensie, .dbl of .dbr ofzoiets? Ik heb mn kabel niet bij dus kan het niet nakijken :P Je kunt de extensie zien als je je n96 aansluit op de pc en kiest voor massa opslag. Het is wel eventjes zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met de zwarte balken heb ik eindelijk opgelost.
Het probleem zat het hem in de aspect ratio die moet je bij converten op 4:3 zetten.
De resolutie heb ik op 320 x 240 (native resolutie N96) zodat ik in landscape mode nu full screen heb.

Een .dcf bestand is een bestand waar een beveiliging in zit verwerkt zelf kan je geen bestanden in .dcf aanmaken dacht ik. En idd Transformers ziet er fenomenaal uit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:41:
[...]

Heb voor video geen instellingen veranderd, welke firmware heb je? Kun je vinden door *#0000# in te toetsen.

Het kan zijn dat telefoon gewoon een keertje een netwerk aan het zoeken was of verbinding maakte. Gebeurd af en toe zomaar. Met email gebeurd het constant. Dat ligt eraan hoe je het insteld.

Ik heb vandaag een paar keer gebeld en de verbinding werd zomaar een paar keer verbroken. Het kan misschien aan de telefoon liggen. Maar ik moet nog even de proef op de som nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:15:
Ondanks de nieuwe versie (de update van vandaag) van Nokia PC suite ondervind ik nog veel problemen met het overslepen grote mediabestanden. Telkens heb ik wel een keer een soort van connectiefout:

[afbeelding]

De Nokia kan dan niet meer gevonden worden (rechtsonder blijft echter het telefoontje met groene stip staan)
en moet ik de telefoon weer opnieuw aansluiten.

Daarnaast ben ik even wezen hobbyen met het proberen weg te krijgen van de zwarte balken bij geconverteerde videobestanden. Het resultaat is helaas nog hetzelfde de zwarte balken blijven bestaan :( .
Als ik gewoon een video maak met de telefoon heb ik net als met de Transformers.dcf wel gewoon full screen.

Bij het testen kwam ook nog deze bug naar voren: als je een video bestand op je telefoon zet en je gaat naar: videocentrum/mijnvideos/alle videos dan staat de eerste keer als je dit doet het nieuwe bestand er niet bij.
Sluit je het menu af en doe je hetzelfde dan staat die er plotseling wel :?
Ik stel hem dan altijd in als massa-opslag ipv dat ik hem normaal met pc-suite laat verbinden.
gaat ook nog eens sneller :)

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
Ik heb sinds kort een N96, bevalt me prima na mijn HTC Touch Diamond, waar ik een aantal enorme nadelen aan ondervond.

Echter een paar vraagjes.
Is het mogelijk om na het telefoneren de verbinding te verbreken door de schuif weer dicht te drukken? Opnemen gaat uiteraard wel, maar andersom geen effect. Ik meen dat dat bij een 8800 wel gaat.
Is het mogelijk om de diverse regels boven en onder de agenda items in het standby menu te laten verdwijnen? Ik heb liever al mijn agenda notities daar staan (als het uberhaupt mogelijk is om meerdere agenda notities daar te hebben staan, maar dacht dit al ergens in dit topic gezien te hebben, moet het even terug zoeken dus daar hoop ik zelf uit te komen.)
Daarbij blijft soms de verlichting branden rondom en achter de navigatie toetsen (de toetsen als het toestel in neutrale positie is (dus niets uitgeschoven)). Als ik hem dan weer open en dicht doe is het probleem vaak wel opgelost.

Vast bedankt en ik hoop dat het topic me nog veel vertelt over het toestel!

Gegroet,
Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:36:
Beste mensen,
Ik heb sinds kort een N96, bevalt me prima na mijn HTC Touch Diamond, waar ik een aantal enorme nadelen aan ondervond.

Is het mogelijk om na het telefoneren de verbinding te verbreken door de schuif weer dicht te drukken? Opnemen gaat uiteraard wel, maar andersom geen effect.

Gegroet,
Lex
Google ---> FlipSilent;

Bijvoorbeeld: http://symbianblog.com/index.php/flipsilent/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:36:
Beste mensen,

[...]
Daarbij blijft soms de verlichting branden rondom en achter de navigatie toetsen (de toetsen als het toestel in neutrale positie is (dus niets uitgeschoven)). Als ik hem dan weer open en dicht doe is het probleem vaak wel opgelost.

Gegroet,
Lex
Probleem met de verlichting hebben meerdere ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
BELTOON Problemen:

Ik heb bij diverse contacten verschillende beltonen c.q. videotonen aangebracht.
Ook heb ik mijn contacten ondergebracht in verschillende groepen met elke groep een andere beltoon.
Maar als ik wordt gebeld krijg ik ALTIJD de standaard Nokia-beltoon...
8)7 Wat doe ik verkeerd of is dit een bekend probleem/bugje?

Wat mij ook opvalt is dat t.o.v. mijn Nokia N95-1 bij de contactenlijst er géén icoontje voor de naam staat welk nummer als standaard is ingesteld. Terwijl bij alle contacten dat door mij is aangegeven. Iemand enig idee? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:27
Na een maandje de telefoon in bezit en gebruik te hebben, heb ik enkele irritaties die hoop ik nog opgelost gaan worden..:

* kraken van muziekspeler bij het gebruiken van de dataverbinding (packetgegevens)
* spontane reboots
* traag!
* muziekspeler die af en toe er gewoon even mee stopt om na een paar seconden weer verder te gaan (dit is meestal als ik ook andere dingen doe op de telefoon(bv e-mail lezen of op het web browsen).
* muziekspeler die af en toe de muziek versneld afspeelt, even op pauze drukken en op play en hij speelt weer op normale snelheid
* bij webfeeds in de browser kan je bij de RSS feeds niet zien welke berichten nieuw zijn. Bij de N95/N80 waren de nieuwe berichten dik gedrukt.
*erg irritant dat overal in het menu en "elk" programma wat je open hebt staan je "open toepassingen" bovenaan hebt staan als je op opties klikt (al zal dit een feature zijn en niet gezien worden als een bug :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd wat de update ons gaat brengen.
zijn er al mensen die meer hebben gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Barock schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:54:
BELTOON Problemen:

Ik heb bij diverse contacten verschillende beltonen c.q. videotonen aangebracht.
Ook heb ik mijn contacten ondergebracht in verschillende groepen met elke groep een andere beltoon.

Wat mij ook opvalt is dat t.o.v. mijn Nokia N95-1 bij de contactenlijst er géén icoontje voor de naam staat welk nummer als standaard is ingesteld. Terwijl bij alle contacten dat door mij is aangegeven. Iemand enig idee? :N
Had inderdaad het zelfde probleem maar nu niet meer? Ik had zo'n video ringtone ingesteld maar nu een aac bestand misschien dat dat helpt maar dan nog is er een bug mbt de beltoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:40:
ben benieuwd wat de update ons gaat brengen.
zijn er al mensen die meer hebben gehoord?
ik lees er nog weinig over op andere forums... Ik zelf heb hem er ook nog niet opgezet heb deze week tentamens en phoenix instaleren is een best ingewikkelde en tijdrovende zaak dus ik wacht tot volgende week.

heeft iemand deze al wel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet wat hier staat!?

Dit kreeg ik oa te zien toen ik de firmware versie 12 gedownload had.

Transceiver: 0543716: EURO 2 - Warm Titanium
Images:
- RM-247_12.035_prd.core.fpsx
- RM-247_12.035_002.1_prd.language.fpsx
- RM-247_12.035_098.1_prd.customer.fpsx
- RM-247_12.035_100.1_prd.uda.fpsx
- RM247_001_000_M011.fpsx
Other files:
- RM247_ProductConfiguration.xml
- bluetooth.xml
- wlan_RM-247.xml
- hwconf_RM247.xml
- rfconf_RM247.xml
- RM247_PP_01.xml
- 04362303.pcx
- RM-247_CE_001_A.xml

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, de muziekspeler levert bij mij inmiddels ook een paar irritaties.

Net zoals DoubleD1980 ervaart, kapt ie bij mij er soms ook zomaar mee voor een paar seconden of gaat een paar seconden op mute.

Maar het meest vervelende is dat het geluid al snel ernstig overstuurd lijkt :(. Het ligt ook aan hoe zacht mp3's van zichzelf zijn, maar rustige klassieke muziek, waarbij ik het volume al snel naar rond de 60% zet, klinkt ernstig overstuurd.

Radio klinkt op dezelfde oordopjes (een paar sennheiser oordopjes) prima, netals TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:36:
Hmm, de muziekspeler levert bij mij inmiddels ook een paar irritaties.

Net zoals DoubleD1980 ervaart, kapt ie bij mij er soms ook zomaar mee voor een paar seconden of gaat een paar seconden op mute.

Maar het meest vervelende is dat het geluid al snel ernstig overstuurd lijkt :(. Het ligt ook aan hoe zacht mp3's van zichzelf zijn, maar rustige klassieke muziek, waarbij ik het volume al snel naar rond de 60% zet, klinkt ernstig overstuurd.

Radio klinkt op dezelfde oordopjes (een paar sennheiser oordopjes) prima, netals TV.
Nee, ik vind tv echt te hard. :'(
probeer maar eens 's avonds nog rustig snel eventjes het nieuws te kijken vanuit je bedje.

Hoop dat je geen vrouw/vriendin/..vriend?... naast je hebt liggen, want die komt zeker niet in slaap.
En ook als je het geluid van MobileTV eens op 100% schroeft, dan is het echt idioot hard en idioot onzuiver.

Zooo erg slecht geluid!! |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Volgens mij is dit nog niet de definitieve versie maar een releasecandidate. En tevens is het ook een EMEA versie terwijl wij de EURO versie moeten hebben. In ieder geval wordt mijn productcode (0573749) niet ondersteunt.

Ik ga hem er in ieder geval niet opdrukken, ik wacht wel even totdat de officiële versie uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag dan toch eindelijk maar de knoop doorgehakt, naar de KPN shop gereden en een N96 aangeschaft.

Bij thuiskomst uiteraard direct uitgepakt en beginnen te spelen. Ik moet zeggen dat ik het over het algemeen een vrij degelijk toestel vind, precies wat ik verwacht had.

Helaas ging/gaat het activeren van de MobielTV niet helemaal vlekkeloos. Ik ben nu al vanaf 13:00 uur bezig om dit werkende te krijgen, helaas tot op heden geen resultaat. Inmiddels 3 x contact gehad met de klantenservice van KPN - hier kom ik helaas ook niet echt verder mee. Weten zij zelf wel waar ze mee bezig zijn?

Het gaat mis bij het abonneren op het TV basispakket. Nadat ik de prijs bevestig, krijg ik de melding dat er een verzoek verzonden wordt - dit zou enkele minuten kunnen duren. Na enkele seconden krijg ik de melding: "abonnement niet toegestaan. neem contact op met de serviceprovider -1252".

Ik uiteraard direct contact opgenomen met KPN, 4 x zelfs.

Gesprek 1: het duurt altijd even voordat het geactiveerd wordt, wacht het a.u.b. 3 uur af.
Gesprek 2 (3 uur later): haal de batterij en sim kaart er eens uit en probeer het opnieuw.
Gesprek 3: belt u nu met de n96? O, wat jammer. Kunt u a.u.b. terug bellen met een ander toestel zodat er een aantal stappen doorlopen kunnen worden met de TD.
Gesprek 4: Stappen doorlopen met de TD? Er is een algemene storing op dit moment m.b.t. de MobielTV service. Dit is binnen 2 uur opgelost.

Tsja.. Wat moet ik hier nu mee.. Vandaar mijn vraag: meer mensen die op dit moment een storing ervaren met het activeren of gebruiken van de MobielTV service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 18:31:
Vanmiddag dan toch eindelijk maar de knoop doorgehakt, naar de KPN shop gereden en een N96 aangeschaft.

Bij thuiskomst uiteraard direct uitgepakt en beginnen te spelen. Ik moet zeggen dat ik het over het algemeen een vrij degelijk toestel vind, precies wat ik verwacht had.

Helaas ging/gaat het activeren van de MobielTV niet helemaal vlekkeloos. Ik ben nu al vanaf 13:00 uur bezig om dit werkende te krijgen, helaas tot op heden geen resultaat. Inmiddels 3 x contact gehad met de klantenservice van KPN - hier kom ik helaas ook niet echt verder mee. Weten zij zelf wel waar ze mee bezig zijn?

Het gaat mis bij het abonneren op het TV basispakket. Nadat ik de prijs bevestig, krijg ik de melding dat er een verzoek verzonden wordt - dit zou enkele minuten kunnen duren. Na enkele seconden krijg ik de melding: "abonnement niet toegestaan. neem contact op met de serviceprovider -1252".

Ik uiteraard direct contact opgenomen met KPN, 4 x zelfs.

Gesprek 1: het duurt altijd even voordat het geactiveerd wordt, wacht het a.u.b. 3 uur af.
Gesprek 2 (3 uur later): haal de batterij en sim kaart er eens uit en probeer het opnieuw.
Gesprek 3: belt u nu met de n96? O, wat jammer. Kunt u a.u.b. terug bellen met een ander toestel zodat er een aantal stappen doorlopen kunnen worden met de TD.
Gesprek 4: Stappen doorlopen met de TD? Er is een algemene storing op dit moment m.b.t. de MobielTV service. Dit is binnen 2 uur opgelost.

Tsja.. Wat moet ik hier nu mee.. Vandaar mijn vraag: meer mensen die op dit moment een storing ervaren met het activeren of gebruiken van de MobielTV service?
Ik had dezelfde problemen. Waarschijnlijk ligt het gewoon aan de activatie. Ik had ook een paar keer Hi aan de lijn en ik kreeg ook een paar keer verschillende antwoorden. Ik heb mijn telefoon bij een franchise Phone House gekocht, onafhankelijk dus. En die hebben ff intern naar Hi gebeld en toen was het binnen een paar uur opgelost. En de reden was dus dat het bij Hi gewoon was blijven liggen.

Zie ook pag 60 en 61 van dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan daarmee ook door je toestel dicht te drukken worden opgehangen?
Zou u willen uitleggen hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barock schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:54:
BELTOON Problemen:

Ik heb exact hetzelfde probleem!!! Helaas heb ik nog geen oplossing kunnen vinden :(
Het lijkt er op dat die het de eerste keer wel doet. Ik heb een videoringtone al twee keer 1x laten werken. Dat wil zeggen dat hij het de eerste keer deed en daarna kreeg ik weer die standaard ringtone.

Ik heb ook nog een vraag over de agenda. Ik heb die nu met Outlook gesynchroniseerd maar nu laat hij een hele waslijst aan taken zien. Hoe laat ik op het beginscherm alleen de taken van die dag zien?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• planB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:51
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:26:
[...]

Zijn er ook mensen bekend met het probleem dat Mobieltv nog niet werkt van KPN/Hi? Ik kon mijzelf niet abonneren en kreeg foutcode -1252. Heb ff met Hi gebeld en die zeiden dat Mobieltv nog niet werkt. Het vreemde is dat ik wel een signaal krijg en ook een programmagids krijg, die ook nog klopt. Het zou dan misschien nog aan hun abonnement systeem kunnen.
Probeer de firewall van fprot eens uit te zetten, dat was bij mij het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:49:
[...]

Nee, ik vind tv echt te hard. :'(
probeer maar eens 's avonds nog rustig snel eventjes het nieuws te kijken vanuit je bedje.

Hoop dat je geen vrouw/vriendin/..vriend?... naast je hebt liggen, want die komt zeker niet in slaap.
En ook als je het geluid van MobileTV eens op 100% schroeft, dan is het echt idioot hard en idioot onzuiver.

Zooo erg slecht geluid!! |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Tsja, dat is natuurlijk een beetje appels en peren vergelijken he, wat je nu doet 8)7

Wat voor een kwaliteit dan ook, geluid 'hardop' houdt iemand naast je wakker :P. Nee, op de oordopjes kan ik tv prima op een acceptabel volume krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

planB schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:12:
[...]

Probeer de firewall van fprot eens uit te zetten, dat was bij mij het probleem.
Heel erg bedankt voor deze tip.

Ik als voormalig iPhone gebruik moet wel zeggen dat ik eigenlijk een beetje overrompeld ben door de vele opties en verschillende keuze menu's. Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik een half uur heb lopen zoeken naar fprot, hoe dit uit te schakelen, maar helaas zonder succes.

Kan iemand mij daarom dan ook een kleine hint de goede kant op geven zodat ik fprot uit kan gaan schakelen? M.b.v. Google of dit topic kan ik het helaas niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:16:
[...]

Heel erg bedankt voor deze tip.

Ik als voormalig iPhone gebruik moet wel zeggen dat ik eigenlijk een beetje overrompeld ben door de vele opties en verschillende keuze menu's. Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik een half uur heb lopen zoeken naar fprot, hoe dit uit te schakelen, maar helaas zonder succes.

Kan iemand mij daarom dan ook een kleine hint de goede kant op geven zodat ik fprot uit kan gaan schakelen? M.b.v. Google of dit topic kan ik het helaas niet vinden.
Probeer anders:
-Start tv app
-Opties-- abonomenten -- nieuw abonoment -- en dan weer voor basispaket kiezen vervolgens gaat die opnieuw een aanvraag doen.
Wacht dan met drukken op knopjes als er iets staat van geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:17:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem!!! Helaas heb ik nog geen oplossing kunnen vinden :(
Het lijkt er op dat die het de eerste keer wel doet. Ik heb een videoringtone al twee keer 1x laten werken. Dat wil zeggen dat hij het de eerste keer deed en daarna kreeg ik weer die standaard ringtone.

Ik heb ook nog een vraag over de agenda. Ik heb die nu met Outlook gesynchroniseerd maar nu laat hij een hele waslijst aan taken zien. Hoe laat ik op het beginscherm alleen de taken van die dag zien?
Ik denk dat het video ringtone niet werkt omdat het telang duurd voordat de video is geladen en dat hij daarom de standaard ringtone laat horen. Ik heb dit ook alleen dan bij mensen waar ik een foto van heb toegevoegt. Als zij mij bellen krijg ik ook de standaard tone te horen. Dit is gewoon een bug dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 18:56:
[...]

Iemand geeft je een kant en klare link en dan verwacht je alsnog een complete uitleg. Als je leest op de website zie je dat het nog niet word ondersteund voor de N96 ... Je zou het altijd zelf kunnen proberen. En wanneer het dan toch werkt het aan ons kunnen melden. Dan hebben wij er ook wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:29:
Wie weet wat hier staat!?

Dit kreeg ik oa te zien toen ik de firmware versie 12 gedownload had.

Transceiver: 0543716: EURO 2 - Warm Titanium
Images:
- RM-247_12.035_prd.core.fpsx
- RM-247_12.035_002.1_prd.language.fpsx
- RM-247_12.035_098.1_prd.customer.fpsx
- RM-247_12.035_100.1_prd.uda.fpsx
- RM247_001_000_M011.fpsx
Other files:
- RM247_ProductConfiguration.xml
- bluetooth.xml
- wlan_RM-247.xml
- hwconf_RM247.xml
- rfconf_RM247.xml
- RM247_PP_01.xml
- 04362303.pcx
- RM-247_CE_001_A.xml
dat zijn denk ik gewoon bestanden waar instellingen in staan... Ik denk dat er moeilijk aan af te lezen is wat de veranderingen zijn in de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
Dewaterweg schreef op woensdag 12 november 2008 @ 02:08:
[...]

dat zijn denk ik gewoon bestanden waar instellingen in staan... Ik denk dat er moeilijk aan af te lezen is wat de veranderingen zijn in de update.
Zo te zien wel iets met "Bluetooth". Misschien hebben die mensen die problemen hadden met een carkit dr wel wat aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dewaterweg schreef op woensdag 12 november 2008 @ 02:05:
[...]

Iemand geeft je een kant en klare link en dan verwacht je alsnog een complete uitleg. Als je leest op de website zie je dat het nog niet word ondersteund voor de N96 ... Je zou het altijd zelf kunnen proberen. En wanneer het dan toch werkt het aan ons kunnen melden. Dan hebben wij er ook wat aan.
Alvorens de post ben ik ben ongeveer een uur bezig geweest om alle 3 de beschikbare versies diverse malen te installeren en te testen. Echter krijg ik bij versie 1.04 en 1.05 de melding dat er een certificaat probleem is of zoiets. Bij 1.06 installaert hij hem zichtbaar foutloos maar werkt het niet. Ik heb echter niet alle kennis op zak en wellicht heeft iemand het wel werkend gekregen, voor de genoemde functies, echter heb ik nog geen functie gezien dat het dichtschuiven ook verbreken van de verbinding tot gevolg heeft. Dat de N96 niet vermeld staat tussen compatble software is me bekend, maar wie zegt dat het niet hoeft te werken? N95 en N96 hebben overeenkomsten en misschien werkt het wel. Zo is mijn gedachte.

Ik ben bereidt om heel veel zelf te proberen, alleen heb ik hierbij niet gemeld dat ik dat ook daadwerkelijk gedaan heb, echter zonder resultaat.

Als ik overigens een vraag stel en er een link gegeven wordt welke eigenlijk aan mijn vraag niet voldoet mag daar gerust nog een keer een post/vraag op komen denk ik. Dat neemt niet weg dat ik waardeer dat die link is gegeven door Barack! Top, ik wacht graag af, en als iemand iets heeft hoor ik het graag.
Ik hoop dat er snel iets komt, want dat vind ik toch een zeer fijne functie, en ik denken velen met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:45:
[...]

Alvorens de post ben ik ben ongeveer een uur bezig geweest om alle 3 de beschikbare versies diverse malen te installeren en te testen. Echter krijg ik bij versie 1.04 en 1.05 de melding dat er een certificaat probleem is of zoiets. Bij 1.06 installaert hij hem zichtbaar foutloos maar werkt het niet. Ik heb echter niet alle kennis op zak en wellicht heeft iemand het wel werkend gekregen, voor de genoemde functies, echter heb ik nog geen functie gezien dat het dichtschuiven ook verbreken van de verbinding tot gevolg heeft. Dat de N96 niet vermeld staat tussen compatble software is me bekend, maar wie zegt dat het niet hoeft te werken? N95 en N96 hebben overeenkomsten en misschien werkt het wel. Zo is mijn gedachte.

Ik ben bereidt om heel veel zelf te proberen, alleen heb ik hierbij niet gemeld dat ik dat ook daadwerkelijk gedaan heb, echter zonder resultaat.

Als ik overigens een vraag stel en er een link gegeven wordt welke eigenlijk aan mijn vraag niet voldoet mag daar gerust nog een keer een post/vraag op komen denk ik. Dat neemt niet weg dat ik waardeer dat die link is gegeven door Barack! Top, ik wacht graag af, en als iemand iets heeft hoor ik het graag.
Ik hoop dat er snel iets komt, want dat vind ik toch een zeer fijne functie, en ik denken velen met mij.
Dat certificaat probleem los ik altijd op door de datum van mijn toestel een jaar terug te zetten, naar iets in 2007.. dan werkt hij het installeren vaak wel.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 18:56:
[...]

Ja, je kan alles via een menu in- of uitschakelen. Werkt echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:45:
[...]

Vragen daarover stellen is inderdaad geen probleem. Maar geef dan inhoudelijk aan wat niet lukt.
Google anders naar certificaten n96/95 en je krijgt heel veel informatie over certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleempje, als ik op windows live messenger online ben. dan word mijn scherm donker en dan krijg ik screensaver op mijn scherm. Hoe kan ik dit uitschakelen, want ik kan dan helemaal niet in mijn menu opties door die screensaver. dus wat ik dan doe is mijn batterijen eruithalen en dan weer erin. in de hoop dat mijn telefoon weer aangaat.

Kan iemand mij helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 12-11-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Barock (of anderen die het antwoord wellicht weten)

Op welke datum zet je het toestel voor installatie?
Ik heb 3 maanden, 6 maandag, 1 jaar en 2 jaar terug geprobeerd. Echter pakt hij geen van de 3 versies (1.04, 1.05 en 1.06). Misschien nog tips voor een klungelige gebruiker?

Bij voorbaat veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, per ongeluk 2 keer zelfde post geplaatst

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 19:21 ]

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:18:
Ik heb antwoord gehad van Nokia en Telfort inzake het probleem met mobiele internet verbindingen:

[...]

Conclusie: nog even geduld en over een week of twee via de Nokia Software Updater een herinstallatie doen van de bestaande software en kijken of het probleem verholpen is. Als we elkaar nu even op de hoogte houden van onze bevindingen dan scheelt dat weer werk voor iedereen.
Ik heb zojuist een update gedaan naar 12.035 en jullie raden het al.... NOG STEEDS GEEN INTERNET VIA TELFORT.

Is er iemand die internet van Telfort en de N96 al tezame aan de praat heeft gekregen??

• Barock
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:23:
[...]

Ik heb zojuist een update gedaan naar 12.035 en jullie raden het al.... NOG STEEDS GEEN INTERNET VIA TELFORT.

Is er iemand die internet van Telfort en de N96 al tezame aan de praat heeft gekregen??
Update? Nokia Software Update vindt deze nieuwe versie (nog) niet! En ik heb een unbranded toestel. Hoe heb je dat dan gefikst? 8)7

Verwijderd

Beste mensen,

Bij installatie van Flipsilent versie 1.04 en 1.05 blijf ik de certificaat melding krijgen. Ik heb meer dan 20 verschillende data's geprobeerd maar tot op heden geen resultaat.

Inmiddels staat versie 1.06 er weer op. Alleen weigert deze te openen als ik dat aanklik. Bij installatie zegt hij toepassing niet compatibel met telefoon. Hoe hiermee om te gaan? Ik heb hem gewoon geinstalleerd. Installatie voltooid hij verder zonder problemen, maar openen niet dus.

Kan iemand me verder helpen? Ik vind de ophang functie echt een pre op de N96. Ik vraag me al af waarom dat er niet standaard op zit.

• Barock
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:53:
Beste mensen,

Bij installatie van versie 1.04 en 1.05 blijf ik de certificaat melding krijgen. Ik heb meer dan 20 verschillende data's geprobeerd maar tot op heden geen resultaat.

Inmiddels staat versie 1.06 er weer op. Alleen weigert deze te openen als ik dat aanklik. Bij installatie zegt hij toepassing niet compatibel met telefoon. Hoe hiermee om te gaan? Ik heb hem gewoon geinstalleerd. Installatie voltooid hij verder zonder problemen, maar openen niet dus.

Kan iemand me verder helpen? Ik vind de ophang functie echt een pre op de N96. Ik vraag me al af waarom dat er niet standaard op zit.
Zoals eerder gemeld het werkte bij mij op mijn Nokia N95-1, wellicht niet op de N96. Er zijn wellicht andere toepassingen te vinden op het Net, indien ik DE oplossing vindt zal ik het zeker posten hier. Het is inderdaad handig, maar een niet te groot probleem vindt ik. Wellicht in de nieuwe firmware aanwezig? Afwachten en niet te veel tijd aan verdoen vind ik. :O

• Dewaterweg
Barock schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:34:
[...]

Update? Nokia Software Update vindt deze nieuwe versie (nog) niet! En ik heb een unbranded toestel. Hoe heb je dat dan gefikst? 8)7
zoek op internet naar phoenix. Dit is een programma wat de NSP gebruiken. Je kan hiermee je firmware flashen. Wanneer je telefoon niet meer aangaat kan je proberen te flashen met de deadmode aan. je kan kleine dingetjes aanpassen op je telefoon.
Ook kan je testen of bepaalde dingen in je telefoon werken of niet zoals : tril functie, schermverlichting etc.

Het programma is heel erg handig maar lastig te instaleren. Het is ook niet verstandig om dit programma te gebruiken wanneer je neit weet wat je doet.

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Krijg net weer een sms dat er een update is voor mijn telefoon van nokia.
maar er is nog niks te downloaden.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:56
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:39:
ik heb een probleempje, als ik op windows live messenger online ben. dan word mijn scherm donker en dan krijg ik screensaver op mijn scherm. Hoe kan ik dit uitschakelen, want ik kan dan helemaal niet in mijn menu opties door die screensaver. dus wat ik dan doe is mijn batterijen eruithalen en dan weer erin. in de hoop dat mijn telefoon weer aangaat.

Kan iemand mij helpen?
Hoe heb jij er WLM op gekregen? Ik heb geprobeerd via Download! op de telefoon, staat hij niet tussen ook niet na herhaaldelijk vernieuwen, ook niet met de euro2 code. Via de link (sms en de site) krijg ik geen toegang?

Iemand tips.

Wat mijn wel is opgevallen is dat de KPN versie veel trager is dan de standaard nokia versie.

• Barock
pt0x schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:24:
Hiervoor een ander model gehad? En je gegevens in My Nokia nog niet geupdate? Ben ik ook een keertje vergeten.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:56
pt0x schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:24:
Hier ook nog niets, met standaard euro2 code.

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:27
Ik heb hem via die Nokia Mosh site..

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Barock schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:11:
[...]

Hiervoor een ander model gehad? En je gegevens in My Nokia nog niet geupdate? Ben ik ook een keertje vergeten.
Hmm nee ik ben lid van MyNokia met alleen mijn N96. Alleen was die ooit Vodafone branded en nu niet meer uiteraard. misschien is dat het, ook al kan ik me niet voorstellen dat Vodafone meer updates uitbrengt dan Nokia zelf hehe

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:23:
[...]

Ik heb zojuist weer een mail gekregen van de vrienden van Nokia. De bugfix voor Telfort GPRS staat live
voor de Nokia Software Updater. Ik heb het net zelf getest en het werkt :) _/-\o_

Zoals ik al eerder schreef, de bugfix is in de huidige versie 11.101 verwerkt. Als je NSU draait krijg je de melding dat je toestel al up-to-date is. In dat geval alsnog flashen met dezelfde versie. NSU download dan de laatste versie (met Telfort bugfix) en na de update zou het moeten werken.

@ jw-molenaar: De 12.035 die nu op internet circuleert is geen officiële versie maar een release candidate. Deze is vermoedelijk eerder gefinaliseerd dan de huidige 11.101 versie.
Zover ik weet kun je in NSU niet downgraden dus nu heb je een probleem dat jij bovenstaande fix niet kunt draaien. Als je het zelf wilt doen dan zul je moeten wachten op de officiële 12.035 of hogere versie.
De enige manier om het sneller op te lossen is naar een Nokia Servicepunt te gaan, daar kunnen ze wel downgraden. Maar ja, hoe ben jij aan 12.035 gekomen... O-)

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 13-11-2008 14:57 ]

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:37:
[...]

Ik heb zojuist weer een mail gekregen van de vrienden van Nokia. De bugfix voor Telfort GPRS staat live
voor de Nokia Software Updater. Ik heb het net zelf getest en het werkt :) _/-\o_
Heb het toestel opnieuw geflashed, maar nog steeds niets. Welke instellingen gebruik je verder?

Verwijderd

Even offtopic vraagje: wat betekenen die versienummers allemaal? Waarom 11.106 en 12.035... Waarom niet versie 1, versie 2 etc.? Heb dat nooit gesnapt...

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 23:26:
Even offtopic vraagje: wat betekenen die versienummers allemaal? Waarom 11.106 en 12.035... Waarom niet versie 1, versie 2 etc.? Heb dat nooit gesnapt...
Wikipedia: Versienummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:07:
[...]
Heb het toestel opnieuw geflashed, maar nog steeds niets. Welke instellingen gebruik je verder?
Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Bestemmingen > Internet > Telfort GPRS

Naam verbinding: Telfort GPRS
Gegevensdrager: Packet-gegevens
Naam toegangspunt: internet {let op: allemaal kleine letters!}
Gebruikersnaam: Geen {dus niets invullen}
Vraag om wachtwoord: Nee
Wachtwoord: {niets invullen, toch worden er vier sterretjes getoond}
Verificatie: Normaal
Homepage: http://www.startpagina.mobi/
Toegangspunt gebruiken: Automatisch

Opties > Geavanceerde instellingen
Netwerktype: IPv4
IP-adres telefoon: Automatisch
DNS-adressen: Automatisch
Proxyserveradres: Geen {dus niets invullen}
Proxypoortnummer: 0

Wellicht nog even in je browser de juiste bestemming koppelen:
Menu > Web > Opties > Instellingen > Algemeen > Internet

Vervolgens even een pagina openen waarvan je zeker weet dat die geldig is zoals bijvoorbeeld http://www.startpagina.mobi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey mensen,

Als ik met mijn n96 op mobiel internet gaat, laat hij soms niet alle afbeeldingen zien (bijvoorbeeld op hyves).
Heeft iemand anders hier ook last van of een oplossing ervoor ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:42:
[...]

Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > Bestemmingen > Internet > Telfort GPRS

Naam verbinding: Telfort GPRS
Gegevensdrager: Packet-gegevens
Naam toegangspunt: internet {let op: allemaal kleine letters!}
Gebruikersnaam: Geen {dus niets invullen}
Vraag om wachtwoord: Nee
Wachtwoord: {niets invullen, toch worden er vier sterretjes getoond}
Verificatie: Normaal
Homepage: http://www.startpagina.mobi/
Toegangspunt gebruiken: Automatisch

Opties > Geavanceerde instellingen
Netwerktype: IPv4
IP-adres telefoon: Automatisch
DNS-adressen: Automatisch
Proxyserveradres: Geen {dus niets invullen}
Proxypoortnummer: 0

Wellicht nog even in je browser de juiste bestemming koppelen:
Menu > Web > Opties > Instellingen > Algemeen > Internet

Vervolgens even een pagina openen waarvan je zeker weet dat die geldig is zoals bijvoorbeeld http://www.startpagina.mobi
Heel erg bedankt voor alles doorgeven, maar het blijft maar niet lukken. Heel teleurstellend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• planB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:51
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:16:
[...]
Druk het menu knopje lang in, dan krijg je de draaiende apps. Kies daar F-secure. Kies dan opties, instellingen, en dan Firewallbescherming->alles toestaan.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:19:
[...]
Heel erg bedankt voor alles doorgeven, maar het blijft maar niet lukken. Heel teleurstellend!
Krijg je dan nog precies dezelfde foutmelding als voor de update?
Is de update denk je wel goed gegaan (is er een nieuwe versie gedownload en is die wel naar je toestel gezet)?

Wat je ook nog zou kunnen proberen is de Telfort klantenservice even te bellen en te vragen of ze je databundel een keer willen deactiveren en heractiveren. Ik heb het in de praktijk wel vaker meegemaakt dat het goed staat in hun systemen maar dat het toch niet werkt. Na een reset door hun worden de achterliggende systemen geupdate en doet hij het ineens weer.

Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

robertwebbe schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:42:
[...]

Krijg je dan nog precies dezelfde foutmelding als voor de update?
Is de update denk je wel goed gegaan (is er een nieuwe versie gedownload en is die wel naar je toestel gezet)?

Wat je ook nog zou kunnen proberen is de Telfort klantenservice even te bellen en te vragen of ze je databundel een keer willen deactiveren en heractiveren. Ik heb het in de praktijk wel vaker meegemaakt dat het goed staat in hun systemen maar dat het toch niet werkt. Na een reset door hun worden de achterliggende systemen geupdate en doet hij het ineens weer.

Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht?
Update succesvol gedaan (zelfde versie)
jouw instellingen nagelopen en ook ik krijg geen verbinding,
kaart weer in me N95 en werkt meteen....

Het is idd teleurstellend en tekenend voor een bedrijf als telfort dat ze dit niet snel oplossen, ik vind het echt schandalig zelfs

[ Voor 7% gewijzigd door Tha op 14-11-2008 14:14 ]

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Dan vraag ik me toch af wat er bij jullie dan anders is dan die van mij. Het enige dat ik nog kan bedenken is dat jullie een andere productcode hebben dan ik en dat ik met mijn productcode wel de nieuwe versie kan downloaden en die van jullie niet. De productcode waarmee ik heb getest is 0573749. Wat hebben jullie?

En dit probleem is overigens niet te verwijten aan Telfort, het was een Nokia probleem.
Het is alleen wel jammer dat ze daar zelf niet tijdig achter waren bij Telfort.

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 14-11-2008 15:18 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de technische aspecten van de N96. Dat je hem ergens hebt besteld is leuk voor je, maar niet relevant voor dit topic. Dat je hem bij abbo X 10 euro goedkoper krijgt dan bij abbo Y is leuk, maar niet relevant voor dit topic.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het Nokia N96 levertijden en abonnementen topic