Mijn doelstelling met de cpu was geen wereldrecord maar ongeveer 20 procent stabiel overclocken , ben tevreden met dit resultaat
E8400 batch 818 op 3.8 ghz , met 1.35 vcore in de bios , in cpuz 1.336 iddle en 1.352 onder load .
Met real temp gemeten , iddle 38 onder load 55 en in de bios is de cpu temp iddle 33 .
enigste instaliteit waren sata harde schijven van wd caviar120 gb in raid mode of pm enabled problemen ,maar in ide mode pm disabled doen ze het wel goed
andere schijf die problemen gaf , een maxtor ide schijf maakte schrijffouten op de ide poort van het moederbord , die schijf erbij maakte heel me systeem instabiel
vreemde is ik heb nog twee dezelfde maxtor schijven erin zitten via een promisse fastracktx4 en die geven geen problemen , alleen rechtstreeks op de ide poort van het mobo maakt die fouten
Moederbord is een asus P5Q (bios1004) met een asus v70 koeler waarvan de fan vervangen is door de standaard intel fan ,omdat die asus fan erg veel lawaai maakte .
Geil 1066 geheugen , vreemd genoeg staat er op de site van Geil een voltage van 2.2 tot 2.4 volt voor die modules
maar als ik de bios instel op 2.2 of 2.4 volt dan start de pc niet goed op en maakt fouten, maar op 1.98 volt +lichte overcklock 1100 is alles goed
voeding ocz 500 watt
paar bios settings voor dit systeem
fsb strap to north bridge 400
gtl ref 0.65x
cpu pll voltage 1.60
fsb termination voltage 1.32
nb voltage 1.26
sb voltage 1.30