Ik heb de IE6 nu een avondje uitgeprobeerd. Mijn globale omschrijving tot nu toe? Wauw!
Even een stukje geschiedenis. Toen ik naar school ging met het OV, ging ik meer muziek luisteren dan normaal. In eerste instantie deed ik dit met een vrij luxe Panasonic casettespeler (Plat, aluminium, je weet wel de laatste generatie). Daarna ben ik een hele tijd tevreden geweest met een MD Speler/Recorder (Kwaliteit was en blijft gewoon goed). Toen ging ik mijn eerste iPod kopen (Nano 1st gen), en viel mij op dat ik misschien wel iets miste in het geluid. Ongeveer een 2 jaar geleden kocht ik de CX300 en ik was verkocht. Ik dacht bij mezelf :"Wat heb ik mezelf al die jaren aangedaan!". Het geluid was echt een hele verbetering t.o.v. al die standaard koptelefoons die je bij je apparaten krijgt. Ik ben dus 2 jaar zeer tevreden gebruiker geweest van de CX300 en hoorde al mijn liedjes zoals ik ze nog nooit gehoord had!
Nu heb ik deze vervangen voor de IE6. Ik luisterde wat nummers op de bank en testte wat oordopjes uit welke mij het beste passen. Uiteindelijk terug naar de standaard M formaat die er al op zat, en echt een liedje goed luisteren. Radiohead - Reckoner, wauw wat een geluid. Zo zuiver, je hoort (nog) zo veel meer! Nog een liedje. Nine Inch Nails - The Great Destroyer (Yearzeroremixed), ook dit nummer luister ik zoals ik deze nog nooit eerder gehoord heb. Ik wordt gestoord door een vriend van me die me belt, hij is thuis en vraagt of ik langskom. Onderweg luister ik weer het liedje van NIN maar dan op de 'oude' CX300, ditmaal klinkt het plat en dof. Teveel bas? Het lijkt er wel op.
Na een aantal nummers geluisterd te hebben kom ik tot de conclusie dat de IE6 echt superieur klinkt t.o.v. de CX300 (Mijn enige goede referentie). Er zou nog wat meer bas uit mogen komen, maar dit zal ongetwijfeld na een aantal uren inspelen het geval zijn. Ik ben meer dan tevreden! Dit is mijn geld dubbel en dwars waard!
(Elbow - The Bones of You tijdens het typen geluisterd met beide koptelefoons, en ook dit nummer klinkt op de CX300 plat en dof (vond het nog wel een mooi nummer hoor

), en op de IE6 helder, zuiver, en veel beter!
Zo toch nog een aardig verhaaltje geworden. Ik houd jullie op de hoogte over hoe het gaat klinken na een aantal uren ingespeeld te zijn.
* ReCreator is blij!