De afgelopen 5 jaar heb ik met veel plezier mijn Sennheiser CX300 (géén II) gebruikt. Helaas is daarvan één kanaal gestorven afgelopen week, en moest ik dus een vervanging aanschaffen. Dit zijn de Sennheiser CX300-II geworden, en daar ben ik niet over te spreken!
Ten eerste geven ze op de één of andere manier een stuk meer ruis door dan hun voorganger. Als er veel geluid is, merk ik hier niet zoveel van. Aangezien ik echter voornamelijk klassieke muziek luister, met hoge dynamiek en dus veel relatief stille passages, heb ik hier veel last van. Ten tweede klinkt het geluid een beetje schel en dof tegelijk, een beetje alsof er een equalizer met een dikke U-vorm over het geluid wordt gegooid, dus weinig en slecht gebalanceerde middentonen.
Ik heb nooit zo geloofd in "inspelen", maar misschien moet ik hier eens naar kijken? Aan de andere kant, het meest vervelende is het ruis, en dat zal niet weggaan door inspelen, of wel?
Dit wilde ik eigenlijk gewoon even kwijt. Iemand anders toevallig ook ervaringen dat de CX300-II slechter bevallen dan de originele versie?
(Kort pluspunt: de pasvorm is beter geworden.)