Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Hoi,

Ik heb een hele tijd CX500 gehad. Die ben ik helaas kwijtgeraakt. Kan deze echter nergens meer vinden, wat zijn hier de opvolgers van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Christiaan-- schreef op zondag 10 juli 2011 @ 20:28:
Hoi,

Ik heb een hele tijd CX500 gehad. Die ben ik helaas kwijtgeraakt. Kan deze echter nergens meer vinden, wat zijn hier de opvolgers van?
cx870 volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Lekker dan, dubbel zo duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

CX270 gehaald voor iets meer dan een tientje (legitiem) op de kop weten te tikken. Niets mis mee voor de prijs, bass valt een beetje tegen maar heb weinig vergelijkingsmateriaal. Heb geen getraind gehoor en ervaring met dure kwalitatieve oordoppen. Goede pasvorm en voelt degelijk gebouwd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik zit te twijfelen tussen deze oordoppen:
Sennheiser CX 270 pricewatch: Sennheiser CX 270 (Zwart)

Sennheiser CX 200 Street II pricewatch: Sennheiser CX 200 Street II (Wit)

Sennheiser XC 250 pricewatch: Sennheiser CX 250 (Zwart)

Sennheiser XC 280 pricewatch: Sennheiser CX 280 (Zwart)

Welke van de vier opties geeft het meeste waar voor je geld. Het liefst zou ik een in ear willen hebben met goed geluid en waarbij je vrij weinig tot niets van de 'omgevingsgeluid' hoort.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:41:
Mensen ik zit te twijfelen tussen deze oordoppen:
Sennheiser CX 270 pricewatch: Sennheiser CX 270 (Zwart)

Sennheiser CX 200 Street II pricewatch: Sennheiser CX 200 Street II (Wit)

Sennheiser XC 250 pricewatch: Sennheiser CX 250 (Zwart)

Sennheiser XC 280 pricewatch: Sennheiser CX 280 (Zwart)

Welke van de vier opties geeft het meeste waar voor je geld. Het liefst zou ik een in ear willen hebben met goed geluid en waarbij je vrij weinig tot niets van de 'omgevingsgeluid' hoort.
wat is je budget? je zou eventueel ook de cx300 kunnen nemen of deze http://www.hifitogo.com/nl/meelectronics-m6-clear.html die bekent staat om z'n uitstekende prijskwaliteitverhouding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBenedictus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 08:29
Weet iemand toevallig een site waar je die reserve dingen kunt halen? Ik ben er eentje kwijt namelijk.. :(
En misschien handig om een link op de eerste pagina's te zetten..? Scheelt een hoop zoekwerk. Het enige wat ik kan vinden zijn ebay of amazon, maar ik wil gewoon iets in NL bestellen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:25
Zojuist mijn CX300-II binnen gekregen van een Nederlandse shop (geen 5 euro China spul dus) en ik vind ze nogal dof klinken (weinig hoge tonen)... gaat dit nog inspelen of moet ik z.s.m. aan de bel trekken bij mijn leverancier? (Ga binnenkort naar China en wil onderweg goed muziek kunnen luisteren...)

update: na een uurtje of 15 aan de pink noise de dopjes weer eens in mijn hoofd gestoken en ik moet zeggen dat het verschil zeker merkbaar is! Waar ik de equalizer eerst echt op "reduce bass" moest zetten om een enigszins acceptabel geluid uit de dopjes te krijgen klinkt het nu zelfs zonder equalizer prima! Het doffe effect is weg en de midden en hoge tonen komen er nu goed uit. Voorlopig dus blij met deze dopjes :)

[ Voor 41% gewijzigd door S0epkip op 07-09-2011 12:04 ]

PVO

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

De afgelopen 5 jaar heb ik met veel plezier mijn Sennheiser CX300 (géén II) gebruikt. Helaas is daarvan één kanaal gestorven afgelopen week, en moest ik dus een vervanging aanschaffen. Dit zijn de Sennheiser CX300-II geworden, en daar ben ik niet over te spreken! :(

Ten eerste geven ze op de één of andere manier een stuk meer ruis door dan hun voorganger. Als er veel geluid is, merk ik hier niet zoveel van. Aangezien ik echter voornamelijk klassieke muziek luister, met hoge dynamiek en dus veel relatief stille passages, heb ik hier veel last van. Ten tweede klinkt het geluid een beetje schel en dof tegelijk, een beetje alsof er een equalizer met een dikke U-vorm over het geluid wordt gegooid, dus weinig en slecht gebalanceerde middentonen.

Ik heb nooit zo geloofd in "inspelen", maar misschien moet ik hier eens naar kijken? Aan de andere kant, het meest vervelende is het ruis, en dat zal niet weggaan door inspelen, of wel?

Dit wilde ik eigenlijk gewoon even kwijt. Iemand anders toevallig ook ervaringen dat de CX300-II slechter bevallen dan de originele versie?

(Kort pluspunt: de pasvorm is beter geworden.)

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Sennheiser CX250? Het is typisch dat dit model van Sennheiser een stuk minder populair lijkt te zijn ondanks de aantrekkelijke prijs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ruis blijft, heeft te maken met de impedantie van de drivers in de oortjes. Wat ik er tegen heb gedaan is een tussenstuk kopen met daarin een mechanische volumeregelaar. Aangezien de impedantie van de oortjes zo laag is, klinkt alles ook veel luider, inclusief dus de ruis. Door het gehele signaal te dempen met de volumeregelaar kan je weer luisteren aan een niveau dat je gewoon was van vroegere oortjes of hoofdtelefoons. De (quasi-)complete isolatie dankzij de rubbertjes versterken natuurlijk extra het effect waarbij je ruis waarneemt, maar ik heb met zo'n volumeregelaar de ruis echt compleet weggekregen. Met dopjes in mijn oren is er nu dus complete stilte (of gedempt achtergrondlawaai) als er niks speelt. Heerlijk.

Inspelen is echt wel nodig trouwens, in het begin is het inderdaad alsof iemand de equalizer compleet slecht heeft ingesteld, maar dat komt wel goed na een tiental uur gebruik. Laten inspelen met "pink noise" voor zoveel uur is ook een mogelijkheid, zo kan je zelfs beter het verschil waarnemen omdat je de evolutie niet gradueel hebt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los je die ruis niet op door ze over het oor te dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

nee door ze over het oor te dragen verlaag je de "microphonics" dat zijn de tik geluidjes als je de kabel aanraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:33:
nee door ze over het oor te dragen verlaag je de "microphonics" dat zijn de tik geluidjes als je de kabel aanraakt
Oke, dat is dus weer iets anders :). Ik ben er nog niet zo helemaal thuis in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:30:
Los je die ruis niet op door ze over het oor te dragen?
Ruis is gewoon de white noise op een signaal dat er altijd zal zijn. Elk apparaat heeft een andere Signal to Noise ratio, dat is hoe luid de white noise doorschemert tov het geluidssignaal op maximaal volume. Bij een lage SNR is de ruis dus sterker aanwezig, en met extra gevoelige oortjes met lage impedantie (zoals de Sennheiser CX300, aka Creative EP630 aka Sharp MD33) klinkt alles (en dus ook de ruis) extra luid, waardoor de ruis al snel storend kan worden. Je kan immers niet genieten van de kraakheldere en klare muziek met zijn oneindig kleine, subtiele details als er ondertussen precies een TV op een kanaal met sneeuw naast je staat. Dat is trouwens ook ruis. ;)

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik ben nu al in een heleboel fysieke winkels geweest, maar er is nog geen winkel geweest die de Sennheiser CX-400 überhaupt in het assortiment had. De CX-300 hebben ze wel allemaal op voorraad. Nu is mijn vraag, is de CX-400 behalve dat hij wel symmetische draadjes heeft, beter of niet?

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:32
Het geluid is wel iets subtieler en beter op elkaar afgestemd vind ik, ben weer terug gegaan naar de cx300 voor de overdreven basweergave (waar ik persoonlijk als ik hardstyle luister meer waarde aan hecht).

Voor de rest zijn beide geen troep hoor :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CX 880 net binnen, ben tevreden tot nu. Jammer dat onderdelen van plastic zijn terwijl zij echter op de fotos op aluminium lijken. Zal na enkele dagen een review plaatsen bij de pricewatch, aangezien er hier niet veel over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:25
Mijn CX300-II hebben na een paar maanden last van draadbreuk, gaan dus binnenkort terug voor garantie :(

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Iemand ervaring met IE 6? :?

Kan ik die ook ergens beluisteren?

Ik heb nu CX500 en het linkerkanaal stoort soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Kickje :)

Ik zit volgende week 23 uur in een 9-persoonsbusje op reis naar Zweden en zoek voor een mooi prijsje een setje koptelefoons die er voor zorgen dat ik normaal naar muziek kan luisteren zonder dat ik de motor van de auto hoor. Ik heb nu de CX-300-II gevonden, is die een beetje in staat om omgevingsruis te isoleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 12:48
Jochemm schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:34:
Kickje :)

Ik zit volgende week 23 uur in een 9-persoonsbusje op reis naar Zweden en zoek voor een mooi prijsje een setje koptelefoons die er voor zorgen dat ik normaal naar muziek kan luisteren zonder dat ik de motor van de auto hoor. Ik heb nu de CX-300-II gevonden, is die een beetje in staat om omgevingsruis te isoleren?
Ja hoor, met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
Kick

Het valt me op dat veel mensen nieuwe oordopjes kopen vanwege een kabelbreuk of een kant die minder geluid geeft. Terwijl dit meestel niet zo moeilijk op te lossen is.
Je kunt de metalen ring die de cx serie heeft er af halen door met je nagel er langs te gaan, zodat je alles kunt schoonmaken of er een ander draad aan kunt solderen als je een kabel breuk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Vraagje. Ik wil binnenkort mijn CX 300 dopjes gaan vervangen en nu ben ik (uiteraard) eerst aan het rondkijken voor een vergelijkbaar type nieuwe Sennheiser's. Nu zie ik dat ze inmiddels de CX 300-II hebben, maar als ik de verhalen zo lees (en ook de productomschrijving op de site bekijk) dan krijg ik de indruk dat dat een heel ander type, meer op bass geënte dopjes zijn. Weet iemand wat de echte opvolger van de CX 300 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Hoe groot is de kans dat deze echt zijn?

http://www.ebay.co.uk/itm/like/272325125201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:35
pricewatch: Sennheiser CX 3.00 (Rood)

Ik heb sinds een paar maanden deze oordopjes in mijn bezit, en ben er zeer tevreden mee. Ik heb alleen het probleem dat de bijgeleverde tipjes niet goed in mijn oren passen. Ik zat te kijken naar andere tipjes die ik kan kopen, maar ik ken alleen de Complyfoam tipjes en die worden voor deze set niet meer verkocht buiten de Verenigde Staten. Is er iemand bekend met goede tipjes die wel makkelijk beschikbaar zijn? Ik heb zelf nog nooit zoiets gekocht en zou eigenlijk niet weten waar ik ze kan vinden.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Ben je van plan een CX300/CX400/CX500 van eBay en vooral uit Hong Kong of China te halen? Even oppassen! Er zijn ontzettend veel, en ontzettend goed, nagemaakte oordopjes in perfect-gekloonde verpakkingen, maar het geluid is altijd brak. Immers, er is een reden dat deze dingen zo veel goedkoper zijn dan 'in de winkel'. Het is daarom aan te raden om een Nederlandse, fysieke winkelketen op te zoeken voor deze oordopjes.