Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113257

Hier is het forum niet voor bedoeld. Probeer het eens in V&A.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 22-08-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Deze week nog als aanbieding bij Media Markt (Arnhem), CX300 zwart, voor 19,95.
Toch effe een reseve setje gaan oppikken morgen (mits niet uitverkocht).

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 21:52
Leolinedance schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:32:
Ik heb een setje oordoppen verkocht en de koper zegt nu dat deze nep zijn. Ik heb serieus alles nagekeken, van de verpakking tot de earplugs zelf. Niks wijst erop dat deze nep zijn. Ook is het geluid bij mij uitstekend. Ik heb ze doorgemeten, ik kwam rond de 18 ohm uit. Hoe kan ik er nu 100% zeker achter komen? Anders ga ik natuurlijk ook terug naar mijn verkoper..
Echte CX500's hebben 24 Ohm op max volume.

Ik zit nu de mijne na te kijken, via deze guide: http://www.justbright.com/CX500/

Helaas zijn mijn verpakkingsresten nogal vernield, maar door die guide begin ik nu toch erg te twijfelen of mijne wel echt zijn... 8)7

EDIT: Vond het geluid nooit echt volledig overtuigend en nu ik hier zojuist een multimeter in huis vond, moeten het wel neppers zijn... (18.4 Ohm)

Ander punt wat verschilt met de Sennheiser product foto's is de cable winder. Die in de PDF van Sennheiser heeft een rechte gleuf met tussenruimte, die bij mij heeft een gaatje en de sleuf is zeg maar gesneden dus sluit op elkaar aan. (voor de duidelijkheid de sleuf waar je je kabel in drukt)

Ik heb nu een CX500 besteld bij een NL webshop en ga ze eens grondig vergelijken en doormeten met de multi-meter en mocht het dus echt fake zijn waar het op lijkt zal ik met veel macro's eens een goede vergelijkings review proberen te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door Jimmie op 22-08-2008 16:12 ]

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-06 16:21

rGz

Ik heb sinds maandag ook een setje CX300, klinken super.
In het begin had ik problemen met de dopjes die erbij zaten, ik dacht de kleine nodig te hebben maar deze werkten niet goed waardoor het geluid erg schel werd, na het opzetten van de grootste was het geluid goed en erg vol zoals dit al door verschillende gezegd is.

Enige probleem wat ik nu nog heb is het opbergen ervan, ik weet niet of het goed is om ze zomaar op te rollen, zonder risico op kabelbreuk.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 12:04
baquelappe schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:00:
[...]

Wat doet je vermoeden dat het een imitatie is? Zolang je hem bij een deftige winkel hebt gekocht is er toch niet te vrezen?

Ik zelf heb m'n CX300 bijna 2 jaar, maar ben bang dat ik de CX500 gaat kopen. Ik word namelijk vanaf dag 1 al knettergek van het asymetrische kabel geneuzel, wie dat uitgevonden heeft mag van mij asymetrisch opgehangen worden.
Asymetrisch vind ik juist fantastisch. Je moet ook wel de kabel achter je nek laten lopen.

Voordelen:
1. Je kan makkelijk je dopjes uitgooien en dan hangen ze netjes over je schouder zodat je ze zo weer in kan doen.
2. Er word minder trekkracht uitgeoefend aan de dopjes en dus je oren
3. Minder kan dat er iets blijft haken
4. Kabel hangt links zo je binnenzak in ipv over het midden.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb nieuwe rubbertjes nodig voor mijn CX-300. Weet iemand waar je geschikte rubbertjes (liefst origineel) kan bestellen? Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 13:14
Wilde de CX 500 via ebay bestellen. Toch nog even snel kijken op Tweakers voor een review. En ja hoor! Mooi topic waaruit blijkt dat de CX 500 een goede keuze zal zijn. Thanks!

Durf ze nu alleen niet meer te bestellen via Ebay ivm. de Fakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06 14:11
quizmaster schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:08:
Wilde de CX 500 via ebay bestellen. Toch nog even snel kijken op Tweakers voor een review. En ja hoor! Mooi topic waaruit blijkt dat de CX 500 een goede keuze zal zijn. Thanks!

Durf ze nu alleen niet meer te bestellen via Ebay ivm. de Fakes.
Doe het inderdaad maar niet voor de zekerheid. De kans op fakes is GROOT. Ik zou ze bij Redcoon kopen voor €64.

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:43
magnifor schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:15:
Ik heb nieuwe rubbertjes nodig voor mijn CX-300. Weet iemand waar je geschikte rubbertjes (liefst origineel) kan bestellen? Alvast bedankt. :)
Ik heb sennheiser een mail gestuurd. Dat de rubbertjes van mijn cx-300 slecht begonnen te worden (er braken stukjes af na bijna 2 jaar dagelijks gebruik :)
Als ik mijn adresgegevens en maat door zal geven zal ik eenmalig een nieuw setje krijgen. Een paar dagen later had ik ze keurig in mijn bezit. HULDE voor Sennheiser _/-\o_ topservice.

Radko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Radko schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:45:
[...]

Ik heb sennheiser een mail gestuurd. Dat de rubbertjes van mijn cx-300 slecht begonnen te worden (er braken stukjes af na bijna 2 jaar dagelijks gebruik :)
Als ik mijn adresgegevens en maat door zal geven zal ik eenmalig een nieuw setje krijgen. Een paar dagen later had ik ze keurig in mijn bezit. HULDE voor Sennheiser _/-\o_ topservice.

Radko
Moest je ook nog een bon laten zien ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 16:19
Bij 1DayFly is de CX-400 vandaag in de aanbieding. Kosten: 48,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-06 16:21

rGz

Wel even bij vertellen dat het de rode variant betreft.
Volgens mij is dat wel een goede aanbieding en wat 1dayfly.nl betreft; ze leveren redelijk snel.

Anoniem: 48844

Ik heb CX300 oordopjes. Ik ben alleen de sleeves kwijt, o.a. dankzij m'n broertje.
Zijn er in Nederland geen partijen die goedkoop setjes van 10 sleeves (medium) verkopen?
Ik heb zulke mooie oordopjes, maar geen sleeves meer. :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225802

Hier is het forum niet voor bedoeld. Probeer het eens op de V&A

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 23-09-2008 22:53 ]

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:43
magnifor schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:32:
[...]

Moest je ook nog een bon laten zien ofzo?
Nope, ik per mail gevraagt of het mogelijk was om nieuwe te bestellen. Ze schreven terug dat als ik mij adres en maat zal doorgeven dat ik dan nieuwe zal krijgen.

ff aan iedereen: Ga nou niet allemaal van die dopjes aanvragen als je ze (nog) niet nodig hebt! Anders stopt Sennheiser straks met deze service en zijn er mensen die ze echt nodig hebben de pineut :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Radko schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:29:
[...]

Nope, ik per mail gevraagt of het mogelijk was om nieuwe te bestellen. Ze schreven terug dat als ik mij adres en maat zal doorgeven dat ik dan nieuwe zal krijgen.

ff aan iedereen: Ga nou niet allemaal van die dopjes aanvragen als je ze (nog) niet nodig hebt! Anders stopt Sennheiser straks met deze service en zijn er mensen die ze echt nodig hebben de pineut :'(
Gemaild en mijn rubbertjes zijn binnen, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48844

Mijn rubbertjes zijn binnen. Complimenten aan de service van Sennheiser.
Oh! En ook dank aan de persoon die me erop heeft gewezen. Die heeft me zojuist weer een paar tientjes bespaard.

Ben blij dat ik nu geen nieuwe oordopjes hoef te kopen. Ben namelijk altijd heel tevreden geweest en nog steeds!

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 48844 op 28-09-2008 13:21 . Reden: Ook dank aan GoT-meneer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM5
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

CM5

Hier is het topic niet voor bedoeld.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 28-09-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 09:55
Vandaag is mijn 3e setje in-ear kapot gegaan.... :'( 3e keer dezelfde oorzaak: 1 oordopje (rechts/links) doet het maar heeeeeel vaag.... Twee waren Senheisser, één was van Creative (bol.com)...

Is dit een veelvoorkomend probleem? Ik baal er wel van aangezien ik nu wéér nieuwe kan kopen terwijl er kans is dat de 4e ook weer kapot gaat.

En iemand nog een goede e-bay store (goedkoop) waar orginele senheissers verkocht worden?

edit: hier staan Senheisser in-ears voor 20-30$. http://www.focalprice.com/goods_3.html Betwijfel of deze orgineel zijn :?

[ Voor 12% gewijzigd door MaStar op 29-09-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit topic is niet bedoelt voor shop surveys. Zoals in de topicwaarschuwing te lezen is, is het aan te raden om ze in een "fysieke" winkel te kopen. Koop je ze bij een winkel waarvan je niet weet of ze betrouwbaar zijn, is de gok aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MaStar schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:43:
Vandaag is mijn 3e setje in-ear kapot gegaan.... :'( 3e keer dezelfde oorzaak: 1 oordopje (rechts/links) doet het maar heeeeeel vaag.... Twee waren Senheisser, één was van Creative (bol.com)...

Is dit een veelvoorkomend probleem? Ik baal er wel van aangezien ik nu wéér nieuwe kan kopen terwijl er kans is dat de 4e ook weer kapot gaat.

En iemand nog een goede e-bay store (goedkoop) waar orginele senheissers verkocht worden?

edit: hier staan Senheisser in-ears voor 20-30$. http://www.focalprice.com/goods_3.html Betwijfel of deze orgineel zijn :?
Waarom stuur je ze niet op ter reparatie? Als je de bon hebt, heb je er 3 jaar garantie op hoor op die dingen. Bij mij ging de linker kant ook zacht op een gegeven moment. Opgestuurd in een envelop met brief en factuur. Kreeg ze in de doos binnen een week terug. Reden was, dat ze uitgespoten moesten worden. Je krijg de bon ook weer terug.

Prima service denk ik zo :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 16:47
Voor mensen die een goede verkoper zoekt voor sennheiser oordoppen. Hier heb ik goede ervaringen mee. Mijn Cx400 waren iig echt en goedkoop.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:30
Ik ben laatst zo'n large foampje kwijtgeraakt van m'n CX95, dus ik heb eergisteren even een mailtje gedropt bij Sennheiser Nederland met het vriendelijke verzoek of ze me een nieuw setje toe zouden kunnen sturen, dus ik kreeg gisteren al een mailtje terug dat ze me (eenmalig) een nieuw setje toe hebben gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 18:19

DexterDee

I doubt, therefore I might be

MrFl0ppY schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:02:
Voor mensen die een goede verkoper zoekt voor sennheiser oordoppen. Hier heb ik goede ervaringen mee. Mijn Cx400 waren iig echt en goedkoop.
Ehrm.... amper een dag na jouw post klik ik op die link en wat zie ik:
0 items found in All Categories

Ofwel, lege winkel... ;)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 12:04
De Creative EP630 (CX300) is in de aanbieding bij iBood voor 12,50: http://www.ibood.com/site...hread&forum=1&topic=26738

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277354

Ik heb een vraag. Een aantal weken geleden heb ik een Sennheiser CX500 gekocht via Marktplaats van een gecontroleerde verkoper. Ik vertrouwde het eigenlijk in het begin niet zo, maar na een paar emailtjes heb ik besloten om ze gewoon te kopen. Ik heb er €35,- voor betaald.

Ik twijfelde echter over de geluidskwaliteit, het klonk gewoon niet zoals ik verwachtte. Niet bepaalde van mijn stoel geblazen dus. Ze hebben nu al zeker 25 uur of meer aan muziek afgespeeld, maar de geluidskwaliteit is niet bepaald verbeterd.

Op school heb ik er een multimeter bijgepakt en ik had hier gelezen dat wanneer het geluid op MAX staat (die schuifknop in het midden helemaal naar boven, of heb ik het mis?) er tussen de 24-25 ohm moet worden 'geproduceerd'. Bij mij kwam er rond de 19,4 uit.

Zijn ze dan nep? Of heb ik dan toch voor een mooi bedrag echte oordoppen gekocht? De reactie van de verkoper op mijn klacht was. Je krijgt je geld terug als je ze terug stuurt, je krijgt €12,50 'ontevredenheidsvergoeding' of je krijgt helemaal niets. Lijkt mij toch niet echt oplichter like.

Ik hoop dat jullie een oplossing weten voor dit probleem, ik weet namelijk niet hoe echte moeten klinken of wat jullie eruit krijgen bij een test met multimeter.

Alvast bedankt voor reactie en mocht je meer info nodig hebben vraag dat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
Anoniem: 277354 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:13:
Ik heb een vraag. Een aantal weken geleden heb ik een Sennheiser CX500 gekocht via Marktplaats van een gecontroleerde verkoper. Ik vertrouwde het eigenlijk in het begin niet zo, maar na een paar emailtjes heb ik besloten om ze gewoon te kopen. Ik heb er €35,- voor betaald.

Ik twijfelde echter over de geluidskwaliteit, het klonk gewoon niet zoals ik verwachtte. Niet bepaalde van mijn stoel geblazen dus. Ze hebben nu al zeker 25 uur of meer aan muziek afgespeeld, maar de geluidskwaliteit is niet bepaald verbeterd.

Op school heb ik er een multimeter bijgepakt en ik had hier gelezen dat wanneer het geluid op MAX staat (die schuifknop in het midden helemaal naar boven, of heb ik het mis?) er tussen de 24-25 ohm moet worden 'geproduceerd'. Bij mij kwam er rond de 19,4 uit.

Zijn ze dan nep? Of heb ik dan toch voor een mooi bedrag echte oordoppen gekocht? De reactie van de verkoper op mijn klacht was. Je krijgt je geld terug als je ze terug stuurt, je krijgt €12,50 'ontevredenheidsvergoeding' of je krijgt helemaal niets. Lijkt mij toch niet echt oplichter like.

Ik hoop dat jullie een oplossing weten voor dit probleem, ik weet namelijk niet hoe echte moeten klinken of wat jullie eruit krijgen bij een test met multimeter.

Misschien heb je hier wat aan?
http://www.justbright.com/CX500/index0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 21:52
[...]

[...]
Ik heb een paar nepperts en een echt paar liggen en ze zitten beiden ergens rond de 19.

Zal binnenkort eens wat goede vergelijkingsfoto's posten, wel foto's geschoten en onder de scanner, maar nog steeds de tijd niet genomen voor het posten... :$

Het is overigens schrikwekkend hoe accuraat de copycats zijn... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277354

Bedankt voor de reacties, justbright.com ken ik al maar daar werd ik niet wijzer van. @Jimmie, ik hoop dat je de foto's upload ;)

Een minuut geleden is de plug uit elkaar gevallen. Het 'omhulsel' is gewoon los gekomen, nu heb ik de plug los en het omhulsel waar Sennheiser op staat. Dat al na enkele weken, is de kwaliteit altijd zo slecht? Of is dit hét bewijs dat het een neppert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Anoniem: 277354 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:49:
Bedankt voor de reacties, justbright.com ken ik al maar daar werd ik niet wijzer van. @Jimmie, ik hoop dat je de foto's upload ;)

Een minuut geleden is de plug uit elkaar gevallen. Het 'omhulsel' is gewoon los gekomen, nu heb ik de plug los en het omhulsel waar Sennheiser op staat. Dat al na enkele weken, is de kwaliteit altijd zo slecht? Of is dit hét bewijs dat het een neppert is.
Het is al vaak gezegd maar nep-dopjes lijken net echt. Het uiterlijk is bedriegelijk want het geluid is natuurlijk niet zo goed als het orgineel. De kwaliteit voor de rest is ook niet goed.

Als je geen zin hebt om een redelijk bedrag uit te geven kun je beter doorsparen tot je wel echte dopjes kunt kopen of zoek je het web af naar betrouwbare aanbiedingen. Die zijn er immers ook.
Soms zijn samen-kopen-acties interessant, dit kan je toch wat Euro's voordeel opleveren.

Voor de rest zijn de "echte" CX dopjes prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
De IE serie (IE6, IE7 en IE8) is nu ook echt te koop. Zijn nog geen reviews van, maar de eerste berichten van het head-fi.org forum zijn veelbelovend. Iemand deze al aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Zo ik heb weer 2 nieuwe setjes CX 300 gekocht en één set CX 500.

Bij de CX 500 zit een rubberen opbergding, ik snap er alleen helemaal niks van hoe het werkt :P Iemand die het mij kan uitleggen? In de gaten blijven de dopjes niet goed zitten en bij 1 gat zit een klein gaatje voor de kabel alleen past die er bij mij op geen manier in. Dan moet of het dopje enorm ver het gat in of hij moet op ze kop om de kabel door dat gaatje te krijgen :?

Hoe kan ik trouwens zien of ik wel echte Sennheiser heb? Ik heb ze namelijk niet in een winkel gekocht maar mij lijken ze 100% echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FerdiV schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:23:
Hoe kan ik trouwens zien of ik wel echte Sennheiser heb? Ik heb ze namelijk niet in een winkel gekocht maar mij lijken ze 100% echt.
Even het topic doorlezen, dit is al erg vaak ter sprake gekomen. Een paar posts terug zelfs nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 19-06 15:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mijn "echte" zijn inmiddels na 1,5 jaar voor de 2e keer stuk. De ene kant is zachter :( ze zijn nu weer voor garantie...

Trouwens, de sony in ears schermen geluid van buitenaf een stuk slechter af...ik zal nog eens wat anders proberen :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01

Ben je er al achter? Ik heb namelijk ook CX 500 via marktplaats voor 35 euro gekocht.

EDIT: Mmm ik denk dat ik binnenkort maar echte koop, da kan ik vergelijken. Als het toch echte zijn dan heb ik gewoon 2 paar.

[ Voor 4% gewijzigd door FerdiV op 12-11-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280874

Ik heb op marktplaats 2 maal een Sennheiser CX 500 gekocht. De eerste keer kocht ik een koopje van maar 20 euro het het bleek hardstikken nep te zijn. Na een week gingen ze al stuk.

De tweede keer heb ik de originele versie gekocht voor €35 op marktplaats en dit bleek de originele te zijn :D.
Deze heb ik ook nog laten controleren door Sennheiser en zij zeiden dat het helemaal in orde was.

Het is dus even goed opletten dat het de goedgekeurde versie betreft uit 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik heb nu de Creative EP-630 gekocht om eens te vergelijken met de CX500. Ik moet zeggen dat ze me totaal niet tegenvallen, ik vind ze niet slechter dan de CX500. Wel de helft goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 16-06 20:13

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Leolinedance schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:47:
Ik heb nu de Creative EP-630 gekocht om eens te vergelijken met de CX500. Ik moet zeggen dat ze me totaal niet tegenvallen, ik vind ze niet slechter dan de CX500. Wel de helft goedkoper :)
Heb je ook een setje Sennheiser CX300 om die te vergelijken met de CX500? Het zou zo zijn dat de Creative EP-630, Sennheiser CX300 en Sharp MD33 exact dezelfde oortjes gebruiken, met uitzondering van verschillen in kabellengte per oortje en in het totaal en de hoek waaronder de jack aangesloten wordt op een stereo 3,5mm apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
DevilsProphet schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:18:
[...]

Heb je ook een setje Sennheiser CX300 om die te vergelijken met de CX500? Het zou zo zijn dat de Creative EP-630, Sennheiser CX300 en Sharp MD33 exact dezelfde oortjes gebruiken, met uitzondering van verschillen in kabellengte per oortje en in het totaal en de hoek waaronder de jack aangesloten wordt op een stereo 3,5mm apparaat.
Volgens de kenners zijn de CX300, EP-630 en de MD33 allemaal hetzelfde (op het snoertje etc na). De CX500 zou anders moeten zijn.

Nu is het voor mij moeilijk te beoordelen of de CX500 daadwerkelijk beter is omdat ik momenteel geen hele goede bron tot mijn beschikking heb, enkel een laptop en een telefoon met 3,5mm aansluiting. Voor mijn gehoor, en ik heb mijns inziens wel wat verstand van muziek, is er amper verschil te horen. Ik zou er in ieder geval niet minimaal het dubbele voor betalen (25-30 eur tov. 70 dacht ik).

edit: En nee, ik heb geen setje CX300 om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Me dunkt dat kenners je een koptelefoon versterker zouden aanraden, of minstens een mp3 speler met geluidskwaliteit die gekend is om zijn perfectie, zoals een Cowon of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
DevilsProphet schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:16:
Me dunkt dat kenners je een koptelefoon versterker zouden aanraden, of minstens een mp3 speler met geluidskwaliteit die gekend is om zijn perfectie, zoals een Cowon of iets dergelijks.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb echter ook een zeer aardige Marantz set met TDA1547 (DAC7) en koptelefoon uitgang, deze heb ik echter nu even niet tot mijn beschikking. Maar dit lijkt mij een aardige set om binnenkort eens op te testen. Dat ik weinig verschil hoor is trouwens, ook op minder goede apparatuur, wel verrassend. Zo slecht is de geluidskwaliteit van mijn telefoon nl. niet en ik heb er ook al andere oordoppen op beluisterd die wel degelijk anders klonken.

Wordt vervolgt..

• Leolinedance
Anoniem: 280874 schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:26:
Ik heb op marktplaats 2 maal een Sennheiser CX 500 gekocht. De eerste keer kocht ik een koopje van maar 20 euro het het bleek hardstikken nep te zijn. Na een week gingen ze al stuk.

De tweede keer heb ik de originele versie gekocht voor €35 op marktplaats en dit bleek de originele te zijn :D.
Deze heb ik ook nog laten controleren door Sennheiser en zij zeiden dat het helemaal in orde was.

Het is dus even goed opletten dat het de goedgekeurde versie betreft uit 2008.
Waar heb je deze laten controleren?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
DevilsProphet schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:18:
[...]

Er zijn wel degelijk verschillen, er is dus niet alleen een verschil in de kabel + plug.
Dat zou ook iets te simpel zijn en het prijsverschil niet verklaren.

Of je de verschillen groot vindt of niet moet je zelf bepalen.
Dat is een kwestie van je eigen gehoor en smaak.
Dit is niet in cijfers uit te drukken.
Daarbij komt nog dat de prijs ook een overweging kan zijn de goedkoopste te kiezen als je toch weinig verschil hoort. Daar is niets mis mee.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

HoppyF schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:04:
[...]

Er zijn wel degelijk verschillen, er is dus niet alleen een verschil in de kabel + plug.
Dat zou ook iets te simpel zijn en het prijsverschil niet verklaren.

Of je de verschillen groot vindt of niet moet je zelf bepalen.
Dat is een kwestie van je eigen gehoor en smaak.
Dit is niet in cijfers uit te drukken.
Daarbij komt nog dat de prijs ook een overweging kan zijn de goedkoopste te kiezen als je toch weinig verschil hoort. Daar is niets mis mee.
Ik kan als ex-CX300 gebruiker en hudig-EP-630 gebruiker toch wel met enige zekerheid stellen dat de oortjes (zo goed als) identiek zijn. Ik heb ze echter nog niet tegelijk kunnen testen, maar wat mijn oortjes (EP-630) nu produceren aan klank doet mij toch terugdenken aan hoe ik het vroeger ervaarde met de CX300. En dan heb ik het over details in bepaalde liedjes, niet over algemene indrukken.

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-06 17:25
Ik heb een CX300 gekocht, en ik heb nu een vraag. Ik heb namelijk helemaal geen ervaring met in-ear phones. Hoe doe ik ze het beste er in zonder dat er lucht tussenkomt? Het vergt namelijk wel wat oefening. In het begin kreeg ik ze er helemaal niet in, maar het gaat nu wel aardig, maar het is toch lastig ze zonder dat er lucht tussen komt erin te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Denzo schreef op donderdag 20 november 2008 @ 23:07:
Ik heb een CX300 gekocht, en ik heb nu een vraag. Ik heb namelijk helemaal geen ervaring met in-ear phones. Hoe doe ik ze het beste er in zonder dat er lucht tussenkomt? Het vergt namelijk wel wat oefening. In het begin kreeg ik ze er helemaal niet in, maar het gaat nu wel aardig, maar het is toch lastig ze zonder dat er lucht tussen komt erin te doen.
Als je ze in je oor propt is er inderdaad precies overdruk in de ingesloten ruimte van je oor. Deze gaat vanzelf weg na een tijdje (maximum een minuut oid), maar als je niet zo lang kan wachten kun je altijd je oortjes wat uit je oor trekken totdat de overdruk weg is. Ik heb dan echter het gevoel dat ze iets te los zitten, dus ze vanzelf naar de juiste positie laten "kruipen" door gewoon even te wachten is volgens mij de beste oplossing. Ook moet je met veel proberen aanvoelen wat de juiste overdruk in de oren is om te wachten op een rechtzetting door het kruipen van de oortjes, want als er teveel overdruk is, is er zo goed als geen kans dat ze vanzelf goed komen te zitten door te wachten. Probeer het dus even uit, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Bij mij is de linkerkant nu opeens zachter geworden? Ze zijn net nieuw, en het zijn echte want ze komen van de Mediamarkt af :'(

Ik heb ze nog geen 24 uur gebruikt, dus ze zijn nog niet "ingespeeld". Is er iets wat ik kan doen? :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Denzo schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:20:
Bij mij is de linkerkant nu opeens zachter geworden? Ze zijn net nieuw, en het zijn echte want ze komen van de Mediamarkt af :'(

Ik heb ze nog geen 24 uur gebruikt, dus ze zijn nog niet "ingespeeld". Is er iets wat ik kan doen? :'( :'( :'(
Teruggaan naar de mediamarkt? :? ;)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Als dat nog kan uberhaupt. De verpakking heb ik al weggegooid enzo.

Leolinedance schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:20:
[...]

Waar heb je deze laten controleren?
Bij het garantie adres van Sennheiser in Wedemark, Duitsland.
Op de site van Sennheiser.nl staat het volledige adres onder het kopje Service& Distributeurs --> Garantie Voorwaarden.

• Ghostrider
  • Laatst online: 19-06 15:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Denzo schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:20:

Daar had ik ook last van, net een 2e setje onder garantie terug gekregen :) (na 3 a 4 weken....)

(bon + dopjes was genoeg)

Tip monteer ondertussen even de ear plugs die je niet gebruikt, als je dan nieuwe krijgt heb je de juiste maat dubbel!

Asus Zenbook i7 256gb

• Denzo
Ik zal volgende week dan ff langs gaan als het mogelijk is ( moet met de auto, die ik dus niet heb en niet mag rijden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284695

opgelost

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 284695 op 19-05-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

audi4life, welkom op GoT :)

Dit soort vragen zijn hier helaas niet de bedoeling. Het is hier geen Marktplaatservaringentopic. Voor vragen met het aankoopproces kun je eventueel in Shopping Forum terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284695

opgelost

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 284695 op 19-05-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals hierboven uitgelegd, hoort dit hier niet thuis, maar in het Shopping Forum .

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 23-12-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbn16
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-04-2024
Zoals je hierboven kunt lezen is dit dus *geen* marktplaatservaringentopic. Graag ontopic blijven

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 24-12-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Als je volume aan één kant is weggevallen en je hebt geen garantie meer of je hebt geen zin om hem terug te sturen, zou je eventueel het koptelefoontje uit elkaar kunnen halen en dan de contactpuntjes beetje aanduwen. Dit werkte bij mij en heb weer prima geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Laatst online: 19-03 09:10
Gister de CX400 besteld.

Aangezien ik liever symmetrische draden heb, deze boven de 300 verkozen.

Was m'n huidige, standaard iPod dopjes wel zat.. tijdje op de nieuwe in-ear van Apple gewacht, maar lees daar toch geen super-geweldig berichten over. Betaal ik liever minder dan 80 euro voor iets wat echt goed is.
Eerst maar eens kijken of ze bevallen! :)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Aub niet crossposten.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 28-12-2008 00:05 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 20:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218072

Ik heb een vraag als gevolg van een van de weinige nadelen aan de CX95. Ik ben de, voor mij, best zittende dopjes/ kussentjes/plugjes kwijtgeraakt en nou ben ik op zoek naar een setje nieuwe. Maar online en bij electronicazaken kan ik ze maar niet vinden.
Heeft iemand enig idee waar ik ze kan kopen?
En daarbij de vraag of álle "CX-plugjes" ook op de CX95 earphones passen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 09:09
Na een aantal topics gelezen te hebben, lijkt de CX300 een propere keuze te zijn voor een niet al te hoog budget, echter ik heb een aantal vraagjes slash opmerkingen slash onzekerheden slash noem het maar op.

Ik heb tot nu toe de meest positieve ervaringen met een setje (lees: aantal setjes over de jaren, :+ ) in-ears van Koss (The Plug oid), zeer goede geluidsisolatie en (mijns insziens) goede geluidskwaliteit, voor zover ik kan horen vergelijkbaar met de standaard plugjes van de iPod (nano 2g), maar dan met betere basweergave, waarschijnlijk door het in-ear gebeuren. Belangrijkste factor daarbij was de geluidsisolatie en het (imo) goede geluid (maar ik ben niet beter gewend, dus dat kan ook veel zeggen).

Qua geluid en isolatie van buitenaf waren die goed, alleen ze gingen nogal vaak stuk helaas, vaak kabelbreuk oid, kabeltjes waren niet echt de sterkste.

Toen het laatste setje (volgens mij m'n 5e al ofzo) stuk ging kon ik helaas geen nieuwe meer krijgen, de MM had ze uit de voorraad gehaald en ik heb tot nu toe nog geen andere gevonden, :/. Ik kan me redden met de standaard iPod oortjes, maar het gebrek aan geluidsisolatie stoort me nogal in de vaak luidruchtige bus, dus ik ben eigelijk op zoek naar een nieuwe.

Na de laatste Koss had ik een setje van Philips, volgens mij iets van 30 euri, maar die heb ik na een klein weekje testen weer teruggebracht - slechte geluidsweergave, vooral bas maar ook de rest, en slechte geluidsisolatie in vergelijking met de vorigen.

Nu is mijn vraag en zorgen bij de CX-en vooral bij die isolatie, want zo te zien maken ze grofweg gebruik van hetzelfde systeem (waar de koss uitzettende kussens oid gebruikte). Is de isolatie bij deze ook goed, of had ik de Philips dopjes gewoon verkeerd gebruikt / niet ver genoeg m'n oor in? Voor m'n gevoel zaten ze er wel goed in, vielen niet uit ofzo, maar het kan zijn (bedacht ik nadat ik ze teruggebracht hadden (en ja, het was een uitzondering (volgens de verkopers) dat ze teruggenomen werden)) dat ik ze er niet goed in had oid.

Ten tweede, hoe zit het met de basweergave (en algemene weergave) van deze in vergelijking met zowel dat setje van Philips (type weet ik niet meer, setje rond de 30 euri met een of ander bolletje aan een kant. Was ook asymmetrisch btw en had zo'n verlengkabeltje, beide waren irritant) als de standaard iPod dopjes?

Tenslotte, is de CX 300 of 400 een goede keus voor een budget van <50 euro (liefst in de lagere regionen) in combinatie met een iPod Nano 2g met redelijk standaard kwaliteit (192+ kbps mp3 gemiddeld) muzak? Zo ja/nee, welke alternatieven zijn er / worden er aanbevolen in hetzelfde budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

De CX300 heeft uitgesproken bas die daarbij nog eens leuk en niet modderig klinkt. Dat is natuurlijk maar wat ik er van denk, CX300/EP630 zijn mijn duurste ervaringen met in-ears, dus dat wil waarschijnlijk ook wat zeggen over mijn oordeel.
In het afsluiten van de oren zijn de oortjes vrij goed. Het afsluiten gebeurt middels glad-rubberen dopjes die als zuignappen in je oorkanaal worden geduwd. Eruit komen ze vanzelf niet, behalve dan als ze genoeg gesmeerd zijn door dat soort was dat je daar wel al eens tegenkomt. Als je ze eruit trekt moet je de onderdruk binnenin je oor (die ontstaat door er aan te trekken, die is er niet als ze gewoon in je oren zitten) overtreffen vooraleer ze lossen. Ik doe het nu lijken alsof het sterke zuignappen zijn, maar dat zijn ze infeite niet. Als je je hoofd draait en er langs één kant het kabeltje vast achter je kraag, dan zal je oortje uit je oor schieten. Bij mij toch. Dit is louter bedoeld als voorbeeld, ik kan onmogelijk stellen dat bij jou exact hetzelfde zal gebeuren.

Qua isolatie van geluid zijn ze dus goed. Vroeger met standaard oortjes die je in je oren moest leggen kon ik de muziek amper horen op de trein. Nu met mijn in-ears (CX300 of kloon) hoor ik alles van de omgeving nog, maar veel stiller en veel gedempter dan zonder de oortjes in m'n oren. Zo kan ik mijn mp3 speler een ferm pak stiller zetten, en toch meer detail horen dan moest ik gewone oortjes dragen. Nu stoor ik mij eraan als ik nog omgevingsgeluid hoor. Vroeger was het al goed als ik m'n liedjes redelijk goed kon horen. Als alles goed is blijft men tekortkomingen ontdekken, zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Grappig dat de CX300 nogsteeds 'hot' is, terwijl er betere alternatieven zijn voor hetzelfde geld.
Bijv de Myarone X3/X3i (of check het dopjes topic).
De CX300 zijn best redelijk voor het geld, maar absoluut niet vergelijkbaar met deze alternatieven (CX300 heeft naar mijn beleving een vlak geluid - kleine soundstage - en is niet in balans (waardeloze bass).

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik heb inmiddels de CX400 aangeschaft en ik had niet verwacht dat het zo'n grote upgrade zou zijn ten opzichte van de Creative EP630 en EP830, maar het is toch echt zo :). Ik ben er iig erg blij mee, zeker het geld waard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 17:27
Hmm... andere oordoppen topic(s) lijken niet meer actief te zijn dus ik stel m'n vraag dan toch maar in dit topic....

Ik ben nu in het bezit van Sennheiser MX460 dopjes. Deze hebben gewoon het model van standaard oordopjes, maar wel van een merkbaar betere kwaliteit dan de standaard Ipod/SonyEricsson/Nokia dingetjes.

Ik hoorde laatst bij iemand een setje in-ears van Bose en was eigenlijk wel onder de indruk van het geluid dat je met in-ears kan krijgen... veel meer detail en inderdaad het gevoel alsof je echt 'in' de muziek zit.

Nu echter de 'maar': Ik wens eigenlijk niet in alle gevallen complete afsluiting van mijn omgeving. Als ik in de trein zit wil ik toch nog wel graag horen als de conducteur langs komt of als er een omroep is. En op de fiets wil ik ook nog mijn omgeving blijven horen.

Nou kan ik natuurlijk 2 setjes er op na houden, maar dat is ook zo lastig. Heeft iemand ervaringen met de kwaliteit van de MX460 en zijn er dopjes verkrijgbaar die wel iets meer de kwaliteit van de CX serie benaderen zonder dat ze direct je hele gehoorgang afsluiten?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Mag schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:39:
Ik heb inmiddels de CX400 aangeschaft en ik had niet verwacht dat het zo'n grote upgrade zou zijn ten opzichte van de Creative EP630 en EP830, maar het is toch echt zo :). Ik ben er iig erg blij mee, zeker het geld waard !
Die zijn toch hetzelfde (met een andere merknaampje)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Mooooody schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:13:
Grappig dat de CX300 nogsteeds 'hot' is, terwijl er betere alternatieven zijn voor hetzelfde geld.
De CX300 zijn best redelijk voor het geld, maar absoluut niet vergelijkbaar met deze alternatieven (CX300 heeft naar mijn beleving een vlak geluid - kleine soundstage - en is niet in balans (waardeloze bass).
Ik heb gegoogeld op Myarone X3(i) en Myatone X3(i) maar krijg toch maar niks gevonden...Wat moet het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14

n00bs

Het is weer Zomer!

Mooooody schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:13:
Smaak mbt geluid is niet objectief of feitelijk in te delen.
Overigens als je op heel tweakers kijkt, snap ik bepaalde keuzes niet mbt computerhardware, videoapparatuur, fotoapparatuur. Het lijkt wel of de meeste mensen altijd de verkeerde keuze maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
zo.. de CX400 zijn binnen.

Wat een hel om die verpakking open te krijgen zeg.. vreselijk! Wie bedenkt zoiets.

Nu eens kijken wat er allemaal in zit en de boel inspelen:)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Leolinedance schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:11:
[...]

Die zijn toch hetzelfde (met een andere merknaampje)?
De behuizing is iig anders, of het daadwerkelijke ding van binnen hetzelfde is zou best kunnen kloppen.
SmithNL schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:30:
zo.. de CX400 zijn binnen.

Wat een hel om die verpakking open te krijgen zeg.. vreselijk! Wie bedenkt zoiets.

Nu eens kijken wat er allemaal in zit en de boel inspelen:)
Hahaha ik had echt precies hetzelfde met die verpakking, deze was nog erger dan de standaard "gesealde verpakking slechts met kettingzaag open te maken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Nou.. bij normale gesealde verpakkingen knip je de uitstaande randen los en til je de deksel er zo af..
Niet bij Sennheiser. Stanleymes moest er aan te pas komen..

Wel echt heerlijk geluid! Heb de small links zitten en de medium rechts.. denk dat dat de combinatie is die ik wil. Voel ze al amper meer zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
FerdiV schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:23:
Zo ik heb weer 2 nieuwe setjes CX 300 gekocht en één set CX 500.

Bij de CX 500 zit een rubberen opbergding, ik snap er alleen helemaal niks van hoe het werkt :P Iemand die het mij kan uitleggen? In de gaten blijven de dopjes niet goed zitten en bij 1 gat zit een klein gaatje voor de kabel alleen past die er bij mij op geen manier in. Dan moet of het dopje enorm ver het gat in of hij moet op ze kop om de kabel door dat gaatje te krijgen :?

Iemand..? Ik heb dus de CX400, maar zie ook niet echt hoe die opbergstrip werkt.. Misschien iemand die even een foto kan posten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
SmithNL schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:10:
[...]

Iemand..? Ik heb dus de CX400, maar zie ook niet echt hoe die opbergstrip werkt.. Misschien iemand die even een foto kan posten..?
Volgens mij stond er uitleg in het oude oordopjes topic? In de OP meen ik (kan me vergissen). Ik weet het zo ook niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:24

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Op iBood vandaag de CXL400 voor €29,95!

:) Voor degenen die ze toch gaan kopen...

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:36
Toevallig is mijn Creative EP-630 net half kapot gegaan, draadbreuk bij de plug :/ .

Hoe zijn deze oordopjes van iBood? Ik wil ze eigenlijk wel kopen, maar ik wil 2 dingen weten:
Krijg je er een extra snoertje bij (heb een iPod Touch, dus dat schiet niet op, wil ik die aan m'n net hangen)?
Hoe zit het met de pasvorm, is dit ongeveer gelijk aan de EP-630?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ziet er inderdaad uit als een goede aanbieding bij iBood. Alleen jammer dat ze wit zijn en inderdaad het snoertje...

offtopic:
Overigens een waarschuwing: Bij een iBood bestelling die ik 2 weken terug deed ben ik mijn pakketje kwijt geraakt en kan er naar fluiten: UPS claimt dat een pakketje bij de buren is geleverd, getekend door een achternaam die daar nieteens woont en bovendien heb ik zelf nooit een briefje van UPS ontvangen..... wees dus gewaarschuwd! Zorg dat je direct 2-3 dagen vrij neemt om thuis te zijn wanneer je het pakketje goed wilt ontvangen ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

eymey schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:28:

offtopic:
Overigens een waarschuwing: Bij een iBood bestelling die ik 2 weken terug deed ben ik mijn pakketje kwijt geraakt en kan er naar fluiten: UPS claimt dat een pakketje bij de buren is geleverd, getekend door een achternaam die daar nieteens woont en bovendien heb ik zelf nooit een briefje van UPS ontvangen..... wees dus gewaarschuwd! Zorg dat je direct 2-3 dagen vrij neemt om thuis te zijn wanneer je het pakketje goed wilt ontvangen ;)
Mwoah... ik heb ondertussen al een stuk of 5 dingen besteld bij iBood, er is bij mij nooit iemand thuis behalve in het weekend en ik heb alle vijf de pakjes gewoon ontvangen. En daarbij, het verhaal dat je vertelt lijkt eerder veroorzaakt door UPS dan door iBood en zou dus bij elke willekeurige webwinkel kunnen voorkomen.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TheLunatic schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:34:
[...]

Mwoah... ik heb ondertussen al een stuk of 5 dingen besteld bij iBood, er is bij mij nooit iemand thuis behalve in het weekend en ik heb alle vijf de pakjes gewoon ontvangen. En daarbij, het verhaal dat je vertelt lijkt eerder veroorzaakt door UPS dan door iBood en zou dus bij elke willekeurige webwinkel kunnen voorkomen.
Daar heb je gelijk in :). Maar aangezien iBood nu UPS als vaste logistieke partner hanteert, is het risico op dit soort missers wel groter als UPS z'n chauffeurs niet in het gareel houdt. In ieder geval, de chauffeur in regio Almere heeft er een zooitje van gemaakt :)

Magoed, daar gaat dit topic niet over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244731

Ik zag vandaag earphones.nl lijkt ook wel interessant.. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit is geen shopsurvey dus wat dat betreft moet je hier niet zijn. Kijk in de ShS op de FP, of kijk even rond in Shopping Forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph3n0m
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05-2020
Ik heb vorige week een CX300 gehaald bij de media markt.
Toen ik hem vandaag in deed hoorde ik dat er uit het linker dopje nog maar 10% geluid uit komt tov mijn rechter oordopje.
Kan ik ze inruilen bij de mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ph3n0m schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:53:
Ik heb vorige week een CX300 gehaald bij de media markt.
Toen ik hem vandaag in deed hoorde ik dat er uit het linker dopje nog maar 10% geluid uit komt tov mijn rechter oordopje.
Kan ik ze inruilen bij de mediamarkt?
Lijkt me wel he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287195

Weet er iemand wat precies het verschil is tussen de:

- Sennheiser CX 400-II Precision (link)

- Sennheiser CX 400-II G4ME (link)

Is alleen de kleur anders, of is er nog een ander (wezenlijk) verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
iemand ervaring met de IE-8 ?
schijnt nogal in te zijn op head-fi en goedkoop in europa te zijn.
laagste prijs die ik heb kunnen vinden is 220 euro, weten mensen nog goedkopere plekken ? :P
ben er wellicht in geinteresseerd
(staat niet in de pricewatch trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 14:39
ik had vorige week geloof ik op ebay de CX300 besteld, en ook de Ep830... CX300 waren 1eur90....
(als het nep is dan boeit het niet)

maar het ziet er toch wel erg echt uit :O en ze klinken erg goed.. vind wel de EP830 wat beter, wat dieper iets minder hoog maar toch iets prettiger luisteren .. maarja voor 1.90 maakt het niet uit he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Op head-fi lijken ze gewoon maar de duurste te kopen... Iedereen praat er over de IE8, en vrijwel niemand over de IE6 of IE7.

Ikzelf ben voor de IE7 gegaan. Ik heb geen behoefte aan basstuning, of afkoppelbare stekkers, en dat zal zeker een belangrijk deel van de meerprijs van de IE8 zijn.

De IE7 is in ieder geval veel goedkoper (128 euro i.p.v. 192) en van de beperkte informatie die er is, gelijkwaardige geluids kwaliteit als de IE8. Eén persoon op head-fi heeft beiden geprobeerd, en gaf aan dat het vooral wat anders is qua klank kleur. (IE8 zou wat warmer zijn, maar dat opzichzelf is niet perse beter...) (Zij had eerste de IE7 gehouden, en IE8 terug gedaan, en dan later toch weer naar IE8 omgewisseld)

Heb de IE7's net gisteren binnen gekregen, dus veel ervaring heb ik er nog niet mee. Eerste indruk is dat ze prima geluid geven (tesamen met Sansa Clip). Ze komen met 8 verschillende setjes rubbertjes, dus het is een een beetje uitproberen wat het lekkerste zit, en vooral ook hoe ze het het geluid beinvloeden. (dat maakt echt verschrikkelijk veel uit ! Niet alleen qua demping, maar ook qua bass)

(Ik zit in Duitsland, en daar heb ik de IE7 bij www.mp3-player.de gekocht. De IE8 is daar €192,- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173308

Iemand ervaring met de cx 550 style II? Vooral in vergelijking tot de CX 95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
de IE 8 is hier 192 (incl verzenden)
moet nog even m'n Super.fi 5 pro's verkopen en dan haal ik die waarschijnlijk.
weet iemand misschien hoe dik de kabel is/comfortabel (of juist oncomfortabel) is ?
beter dan de Westone kabels zal het wel niet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 14:01
andyy schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:43:
de IE 8 is hier 192 (incl verzenden)
moet nog even m'n Super.fi 5 pro's verkopen en dan haal ik die waarschijnlijk.
weet iemand misschien hoe dik de kabel is/comfortabel (of juist oncomfortabel) is ?
beter dan de Westone kabels zal het wel niet worden
Ik vindt de kabels van de IE 8 bijzonder rot. Het geluid is echt fantastich en de pasvorm van de dopjes is ook prima, maar ik kan gewoon niet wennen aan die over het oor positie van de koptelefoon. De kabels zelf zijn redelijk soepel en ook niet al te storend, maar die bevestiging is echt naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:26
Ik heb mijn Sennheiser CX300 dopjes nu een tijdje, maar uit het ene dopje komt bijna geen geluid!
Iemand enig idee hoe dit komt? Of ik dit op kan lossen en ik mijn garantie kan claimen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb je het oordopje al geprobeerd uit te blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Fuzzynl schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:03:
Ik heb mijn Sennheiser CX300 dopjes nu een tijdje, maar uit het ene dopje komt bijna geen geluid!
Iemand enig idee hoe dit komt? Of ik dit op kan lossen en ik mijn garantie kan claimen.

Alvast bedankt
Lijkt me wel he. Het product moet gewoon goed werken, anders garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:26
RoD schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:27:
Heb je het oordopje al geprobeerd uit te blazen?
Wat bedoel je precies met uitblazen? Gewoon erin blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zuigen of blazen inderdaad. Het dopje kan wat verstopt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Ik moet zeggen dat dat verlengsnoer van een meter wat bij de CX400 komt voor mij echt te lang is en het begint me behoorlijk te irriteren.

Weet iemand waar ik een minijack M-F van 0,5m kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Heb laatst de CX300 gekocht. Mijn PX100 is in reparatie namelijk (kabelbreuk) en 4 weken zonder muziek onderweg...Bovendien zijn de CX300 meer geschikt voor in de trein wegens de isolatie. Was eerst op zoek naar EP830 oortjes van Creative (schijnen ietsje beter/gedetailleerder te zijn dan de CX300), maar die hadden ze nergens in Nijmegen en ik wilde snelle vervanging hebben. Bij mijn zoektocht stuitte ik op een aanbieding van de CX300: 20 euro. Dus deze mooi meegenomen.
Bevallen me beter dan ik van te voren had gedacht :) Vooral de soundstage is toch stukken beter dan ik dacht. Alleen het detail is toch wel stukken minder dan bij de PX100.

Nu mijn vraag: ik zag dat er ook CX300-II oortjes zijn, wat is het verschil?? Een Google op CX300 vs CX300-II levert niet veel op. Alleen een review waarin het statement van Sennheiser wordt overgenomen: "verbeterd" geluid: http://crave.cnet.co.uk/a...,39101000,49300402,00.htm

http://crave.cnet.co.uk/a...,39101000,49300673,00.htm

Zien er iets anders uit (dik stukje waar de draden uit elkaar gaan), er zit een pouch bij en in meer kleurtjes beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door vogelaarke135 op 04-02-2009 16:22 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 16:35

RvP

Vandaag witte cx300 gekocht bij de MyCom voor slechts 19,95 :D

Leuk, maar de volgende keer graag wat meer inhoud aan je post geven. Hier heeft niemand wat aan.

[ Voor 46% gewijzigd door RoD op 05-02-2009 22:47 ]

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Mag schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:33:
Ik moet zeggen dat dat verlengsnoer van een meter wat bij de CX400 komt voor mij echt te lang is en het begint me behoorlijk te irriteren.

Weet iemand waar ik een minijack M-F van 0,5m kan kopen?
Agree with that! Het is echt een flinke lap snoer die je moet zien weg te werken. Met name de jaszak is vervelend. Net te ver weg voor gebruik zonder verlengsnoer, maar met verlengsnoer ook amper te doen (probeer dan maar eens niet te proppen...)

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Let op:
Ben je van plan een CX300/CX400/CX500 van eBay en vooral uit Hong Kong of China te halen? Even oppassen! Er zijn ontzettend veel, en ontzettend goed, nagemaakte oordopjes in perfect-gekloonde verpakkingen, maar het geluid is altijd brak. Immers, er is een reden dat deze dingen zo veel goedkoper zijn dan 'in de winkel'. Het is daarom aan te raden om een Nederlandse, fysieke winkelketen op te zoeken voor deze oordopjes.