Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 13:51
Bedankt, uiteindelijk maar voor de CX95 gegaan, ik heb iig geen miskoop gedaan als ik de reviews mag geloven :)

[ Voor 2% gewijzigd door Icingdeath op 09-06-2008 09:18 . Reden: typo ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:31
Icingdeath schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:34:
ik heb iig miskoop gedaan als ik de reviews mag geloven :)
Dat is niet best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 20:13

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

n00bs schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:33:
[...]

Ik weet niet waar je op reageert maar niet iets wat ik heb geschreven :+
Hm? Je zegt dat je "ze" maar hebt gekocht, niet? Bedoel je daarmee dan de CX300? Dat dacht ik namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14

n00bs

Het is weer Zomer!

DevilsProphet schreef op zondag 08 juni 2008 @ 23:48:
[...]

Hm? Je zegt dat je "ze" maar hebt gekocht, niet? Bedoel je daarmee dan de CX300? Dat dacht ik namelijk.
Ja, maar ik zei toch al dat het geluid goed was :+ dus ik snap jouw reactie verder niet. Ik had alleen 1 negatief punt zoals ik schreef met de bekabeling en dan zie ik niet als antwoord het inspelen hier voordeel op zou kunnen bieden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

n00bs schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:07:Ja, maar ik zei toch al dat het geluid goed was :+ dus ik snap jouw reactie verder niet. Ik had alleen 1 negatief punt zoals ik schreef met de bekabeling en dan zie ik niet als antwoord het inspelen hier voordeel op zou kunnen bieden :+
En ik zeg maar dat als je die oortjes nog niet hebt laten inspelen het geluid dus nog veel beter wordt. Ik vraag me trouwens ook af hoe je niet ingespeelde oortjes goed vindt klinken? Normaal zou alle geluid dat eruit komt moeten verdrinken in de bassen. Misschien komt dat omdat je ze niet volledig juist inhebt waardoor er veel van de bas verloren gaat. Dat bedoelde ik dus. :p

Dat van het kabeltje, tja dat zie je zelf maar. Heb nu een Creative EP630 met een y koordje van 1,5m of iets dergelijks, rol het overbodige deel op en steek het mee in mijn zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

DevilsProphet schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:59:
[...]

En ik zeg maar dat als je die oortjes nog niet hebt laten inspelen het geluid dus nog veel beter wordt. Ik vraag me trouwens ook af hoe je niet ingespeelde oortjes goed vindt klinken? Normaal zou alle geluid dat eruit komt moeten verdrinken in de bassen. Misschien komt dat omdat je ze niet volledig juist inhebt waardoor er veel van de bas verloren gaat. Dat bedoelde ik dus. :p

Dat van het kabeltje, tja dat zie je zelf maar. Heb nu een Creative EP630 met een y koordje van 1,5m of iets dergelijks, rol het overbodige deel op en steek het mee in mijn zak.
Inspelen is meer een hype dan daadwerkelijk een wetenschappelijk feit. Machines zijn tegenwoordig erg nauwkeurig. Auto's hoef je tegenwoordig ook niet meer in te rijden.
Wanneer er veel mechanische imperfecties zijn dan is het wel zo dat die oneffenheden langzaam wegslijten en het membraam soepler kan bewegen waardoor het geluid beter is.

Echter wat ik zelf hoor en de dopjes zitten goed in met de juiste maat is een relatief goed gebalanceerd geluid. Een kleine demping op het laag tov het hoog en middentonen enigszins uit balans, maar voor het geld erg goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

n00bs schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:24:
[...]

Inspelen is meer een hype dan daadwerkelijk een wetenschappelijk feit. Machines zijn tegenwoordig erg nauwkeurig. Auto's hoef je tegenwoordig ook niet meer in te rijden.
Wanneer er veel mechanische imperfecties zijn dan is het wel zo dat die oneffenheden langzaam wegslijten en het membraam soepler kan bewegen waardoor het geluid beter is.

Echter wat ik zelf hoor en de dopjes zitten goed in met de juiste maat is een relatief goed gebalanceerd geluid. Een kleine demping op het laag tov het hoog en middentonen enigszins uit balans, maar voor het geld erg goed geluid.
Ik sprak uit ervaring, niet over geloof. Toen ik mijn EP630's had aangeschaft ter vervanging van mijn kapotgebeten CX300 (huiskat, vraag maar niks) was ik initiëel vrijwel teleurgesteld in de kwaliteit van die dingen. Zo van "ohnee, en daar heb ik da weer 30 euro aan gespendeerd". Ik herinnerde mij dat de kwaliteit van mijn CX300 zoals ik er de laatste keer naar had geluisterd veel beter was. Nu zijn mijn EP630's fel verbeterd en klinken virtueel hetzelfde als mijn oude CX300. Het inspelen van mijn CX300 had ik minder bewust meegemaakt. Dit kan komen omdat een CX300 minder hard moet ingespeeld worden, maar er is nog een andere reden en volgens mij ook eentje met een betere waarheid: ik wist nog niet hoe een CX300 moest klinken toen ik ze voor het eerst had. Met mijn EP630 (wat dus een CX300 van een ander merk is) net had wist ik hoe ze moesten klinken, en zo klonken ze niet. Ik merkte na enkele uren inspelen al verandering en was zeer verheugd. Uiteindelijk, net zoals ik al heb gezegd enkele regels hierboven, is het geluid volledig zoals ik dacht dat het zou zijn.

Het is maar: inspelen is heus geen fabeltje. Toch niet bij de CX300 en klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:14

DjVe

Hatsaflats!

mee eens, bij mijn shure e3c had ik er ook geen last van. Die klonken vanuit de doos (voor mij) al goed. Maar nu ik de CX500 heb, schrok ik wel eventjes in het begin! Wat een slecht geluid! Nu is dat opgelost, omdat ze mooi ingespeeld zijn (lage tonen zijn minder boemerig en de hogetonen minder schel). Het is echt geen fabeltje, je merkt het echt duidelijk als je voor je aanschaf al goede dopjes hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 13:53
FF een vraag over het draagcomfort. Inear doppen als de CX300 hoe ver zitten die in je oor? Ik sta op het punt om nieuwe oordoppen aan te schaffen, maar ik luister altijd muziek in bed en dan lig ik met 1 oor op het kussen. Als de dop dan te ver uit steekt ligt dat niet fijn. Nu heb ik de MX450 van Sennheiser, maar wil wat betere geluidskwaliteit. Helaas zijn het type dopje als de MX450 nauwelijks meer te krijgen tenminste als je goed geluid wilt hebben). Vroeger bij mijn Sony Walkman en later de Discman zaten fijne oordopjes qua pasvorm, alleen als ik die nu op mijn iRiver plug klinkt dat voor geen meter :+

[ Voor 0% gewijzigd door Joepv op 18-06-2008 10:34 . Reden: typo ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had geen ervaring met inear, maar het dopje mits de juiste maat sleeve of hoe het ook mag heten, dan gaat aardig ver in je oren en ik kan makkelijk op 1 oor liggen ;) en zit erg comfortabel

Het enige wat vaak vervelend blijft is de korte bekabeling en het feit dat de linkerdraad echt veel tekort is.

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 18-06-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Je kan inderdaad op je oor liggen terwijl er een dopje in steekt. De dopjes zitten maar net in je oor, maar zijn ook vrij klein, zodat ze dus niet in de weg zitten.

Als je liever een symmetrische kabel wilt kan je gaan voor de Creative EP630, wat infeite CX300's zijn onder een andere merknaam. Wel heb je dan een rechte plug ipv een gehaakte, wat een nadeel kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Vroeger had je bij de Sony's toch ook een kort kabeltje naar 1 plug? Dat deed je achter in je nek, zodat de draad mooi aan 1 kant liep. Vond dat wel fijn :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joepv schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:51:
Vroeger had je bij de Sony's toch ook een kort kabeltje naar 1 plug? Dat deed je achter in je nek, zodat de draad mooi aan 1 kant liep. Vond dat wel fijn :)
Dan nog zit het strak en kort ;) beetje het hoofd draaien en het dopje schiet uit je oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Vooralsnog zie ik de IE6 alleen hiero http://www.soundxplosion.nl/nl/webshop/product/15907.html. Als iemand ze voor minder dan 100 euro ziet mag ie me bellen :) Anders worden het de cx400 of 500, deze hebben nu mijn voorkeur. Maar twijfelen zal ik wel doen, J/Q-Jays, Vibes/Bass Freqs of akg 324. Heeft iemand vergelijking met de jays tov de sennheisers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

hmm 130 euro....zou ik iets meer uitgeven en voor Shure gaan. ben dik tevreden met mijn CX500, maar de hoogweergave van de Shures is zoveel mooier en zachter. De CX500 wil nog wel eens gaan slissen. Hoewel ik wel onder de indruk ben van de gecontroleerde laagweergave van de CX500, die wil echt laag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik moet toch toegeven dat nu na vele uren spelen, het geluid van mijn CX300 beter is dan tijdens de aankoop. Het geluid is nu subtieler, meet gedetailleerd en meer geballanseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jordy van e schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 01:31:
hmm 130 euro....zou ik iets meer uitgeven en voor Shure gaan. ben dik tevreden met mijn CX500, maar de hoogweergave van de Shures is zoveel mooier en zachter. De CX500 wil nog wel eens gaan slissen. Hoewel ik wel onder de indruk ben van de gecontroleerde laagweergave van de CX500, die wil echt laag!
Shure, nee bedankt ;) . Ik ben van de house/techno/elektro en wat r&b enzo, ik wil die bass voelen! En wat ik allemaal lees met kabelproblemen met die Shure dingen, ik sla dat merk over. Klopt het dat er weinig tot geen verschil in geluid zit bij de cx400 en de cx500?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 20-06-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

tussen de 400 en 500 weet ik niet....weet wel dat de 500 prima is voor elektronische muziek (luister ik ook veel naar). De shures E3C waren daar ook prima in...heb daar 2 jaar mee gedaan voordat de draad naar de klote was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DevilsProphet schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:49:
[...]

Het is meermaals voorgekomen dat het geluid niet goed of helemaal niet meer aanwezig was bij dergelijke dopjes. Als je je lippen om het roostertje zet waar het geluid uit komt en hard blaast of zuigt kan het zijn dat je de driver die het geluid moet produceren weer op zijn plaats komt of kan het zijn dat het oorsmeer dat is beginnen culmineren in je oordopje eruit wordt gezogen/geblazen, waardoor de driver weer zijn bewegingsvrijheid heeft als van tevoren. Je moet maar eens op zoek gaan naar meer ervaringen hiervan.
Heeft toch niet (geheel) gewerkt, rechts blijft overheersen ookal komt er gewoon geluid uit de linker...

Als m'n D2 weer terug is van "vakantie" naar Cowon, eens kijken of d'r een balans-feature in zit.
Ben 't beetje zat m'n CX300 voor de 4e keer om te moeten (gaan) ruilen.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 20-06-2008 13:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D2 heeft balansfunctie. Soundoptions, pan.

Edit. Ik zou wel eens meer willen weten over die IE6 8)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 22-06-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
Ja ik ook wel. Iemand die ervaring heeft met de IE6 of IE7? Ik wil ze als vervanger voor m'n cx300 gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb ze nog nooit gezien, ook op het internet weinig over te vinden.... Zijn ze zo nieuw dan?

offtopic: dat is me toch een vette wagen kutkip *kwijl*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed, duurde me allemaal wat lang, heb voor 65 euri de cx400 aqua besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Anoniem: 88208 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 07:25:
Goed, duurde me allemaal wat lang, heb voor 65 euri de cx400 aqua besteld :)
Laat nog even weten wat je ervan vindt, het liefst in vergelijking met ander dopjes als dat kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Nog even over het inspelen van oordoppen. Is het niet gewoon zo dat je na verloop van tijd went aan het type geluid van de dop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joepv schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 08:48:
Nog even over het inspelen van oordoppen. Is het niet gewoon zo dat je na verloop van tijd went aan het type geluid van de dop?
Daar dacht ik zelf ook nog aan, maar ook na een tijd niet meer luisteren en op mijn grote headset en grote speakers muziek te hebben geluisterd en dan weer terug te gaan naar die in ear's is het geluid veel meer gebalanceerd dan in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Ja zit zelf in dubio. Met mijn nieuwe iPod heb ik bij de standaard doppen veel meer detail dan bij mijn 5 jaar oude MX450 dopjes van Sennheiser. Hoorde ineens bij jazz dat de drummer op de achtergrond in de refreinen mee aan het neuriën is :D

Maar... vind ze verder blikkerig klinken, terwijl mijn MX450 dopjes mooi vol klinken. Nu zit ik dus met nieuwe dopjes kopen in dubio, want wil eigenlijk mooi detail en ook volle weergave en het mag natuurlijk niets kosten :+ Waarom heb je nergens een oordopjes test center ofzo, waar je alle merken kunt testen op je eigen speler? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kutkip schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:32:
[...]

Laat nog even weten wat je ervan vindt, het liefst in vergelijking met ander dopjes als dat kan. :)
Nou, ik ben er zeer tevreden over kan ik al verklappen. De eerste paar minuten is het even raar en denk je van, HUH wat is dit nou. Heb ze meteen uit gedaan en 30 minuten wat wav/flac en 20-20000 tone sweeps en pink/white noise laten horen op volume 20 en 22 door mijn D2.
Ik heb altijd Sennheiser mx550, Sony MDR-ED21LP en de Sony inears van pa, MDR-EX51, gehad. De ED21LP was een miskoop, leuk hoog, maar dat is ook alles. Niks van laag, en ik wil was bass hebben, dus deze hebben een uur speeltijd gehad en sindsdien liggen ze in de la. De mx550 heb ik elke dag bijna 2 uur in. Aardige dingen, maar EQ en de soundinstellingen moeten de bass brengen bij deze dopjes. Ik luister veel house/electro/techno wat r&b en dance enzo. De EX51 hebben al een beter bereik en verloop. Toch moet ook hier de EQ en settings van de D2 ze zaak op orde brengen, extra bass en wat extra hoog.
De cx400 heb ik vandaag beluisterd met alles 0/off/default. En dat heeft al beter resultaat dan alle andere mogelijkeden of dopjes! Het laag is heerlijk en het hoog moet er (naar wat ik lees) na inspelen nog wat bijkomen. Ik laat ze 2 dagen aan mij D2 hangen met afwisselende muziek en testtonen en sweeps. Ik denk dat dit zeker mijn favo's gaan worden (al zijn eigelijk). Isolatie is ook vrij goed, misschien zelf beter dan de EX51.
Waarom geen cx300? J kabel en nog meer bass dan de cx400, en daar was ik een beetje bang voor. Bas is ok, maar moet niet overheersend worden. Bij de 400 is dit zeker niet het geval vind ik, en met de EQ kun je het altijd naar persoonlijke smaak finetunen.
Waarom niet de cx500? Zelfde hardware als de 400 wat ik lees, en de volume controll wilde ik niet omdat dit ten koste gaat van de SQ. Ik heb ook J-jays, JBL220 e.d. overwogen maar denk dat dit voor mij de beste keus was, en hoop dat dit ook zo is. Comfort is 99%, lekekr klein, je kan de gewoon dragen, met draad achter je oren bovenover, en ook nog mogelijk met de draad onder, naar achter, en dan naar boven.
Enige nadeeltje, de korte draad+verlangdraad. Had daar liever 1 kabel van een meter gezien bv. Maar de clip maakt dit redelijk goed. Verder de opbergpouch is zeer handig en ook de oproldinges :> . Kortom, voor mij lekkere dopjes! :*)

Edit: holy crap wat een lap tekst :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

You read my mind... :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:47
Jep die CX400 zijn inderdaad heerlijke doppen. Heb ze zelf uit hong kong voor maar 35 euro ofzo inclusief verzendkosten 8)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Ik vind zelf zo'n ongelijke kabel juist erg prettig. Zit nu te denken aan een Etymotic ER-6i vanwege de naar het schijnt erg goede geluidskwaliteit, maar ik twijfel nog omdat ze een stuk verder de gehoorgang in gaan dan de cx300 en het indoen van die dingen nogal wat moeite kost en dat is wat onpraktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-06 20:28
Anoniem: 88208 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:38:
[...]
Edit: holy crap wat een lap tekst :o
Yup, ook zo makkelijk die alinea indeling :P

Maar waarom niet ook even de CX95 geprobeerd?
Qua bouw vind ik ze iets steviger, en het geluid gebalanceerder.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yzf1kr schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:44:
[...]

Yup, ook zo makkelijk die alinea indeling :P

Maar waarom niet ook even de CX95 geprobeerd?
Qua bouw vind ik ze iets steviger, en het geluid gebalanceerder.
Bouw? Mwa, goed is goed. cx95 is me denk ik weer te groot en te lomp. Deze 400 vallen mooi weg in mn oor. Vind de 95 ook zeker niet beter uitzien. Heet liefste had ik het interne van een X3i, in de behuizing van een J-jays, met de prijs van de cx400. Maja, wie ben ik... Ben iig dik tevreden met de cx400 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 88208 op 27-06-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Dat het centrale topic gesloten is betekent niet dat je hier offtopic vragen mag gaan stellen. Bovendien stellen we "wat moet ik kopen"-kwesties niet op prijs. Van een Tweaker verwachten we dat hij of zij zelf kan kiezen.

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 05-07-2008 14:09 ]

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227830

Ik ben zelf op zoek naar een waardige upgrade voor mijn cowon d2.
Ik heb uiteindelijk mijn keuze beperkt tot de cx500 of de cx95.
Volgens de reviews is de geluidskwaliteit van de cx95 iets beter, maar is de bass minder aanwezig (en daar ben ik een beetje bang voor).
Verder vind ik de volumecontrole van de cx500 wel handig, maar ik hoor hier dat dit ten koste zou gaan van de geluidskwaliteit, en dat versta ik eigenlijk niet ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Wat is minder aanwezig?

Ik had voorheen de CX300 en nu de CX95. De bas in de CX95 is er (na inspelen) nog steeds, alleen niet zo over agressief als bij de CX300.

Als ik nu de CX300 weer in doe, dan valt me op hoe veel laag en hoe weinig detail hij in het midden en hoog heeft.

Als je echt alleen maar house/trance luisterd dan kan je voor de CX500 kiezen, maar als je muziek keuze wat meer all-round is dan zou ik voor de CX95 gaan. Gewoon omdat het totale geluidsbeeld beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 15:08
Ik lees vaak dat de bas van de CX300 overdreven aanwezig is. Nu heb ik dit topic een beetje doorgelezen. En begrijp dat de creative EP-630 hetzelfde is, maar dat de bas wat minder aanwezig is?

Is deze dan qua geluid meer verglijkbaar met de cx400(zoals hierboven beschreven)? Extreem veel bas is voor mij niet belangrijk, maar een beetje meer detail en wat meer body dan die standaard iPod dopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Net een email gekregen van iemand die geen member is hier, maar wel zelfde probleem had met de CX300 als ik, die overigens voor de 4* terug gaat binnenkort. Mocht 't wel posten hier.
Hoi Bart (Raven),

Ik zag je posten in tweakers over dat je CX300 steeds vervangen moesten worden door dof geluid. Ik heb precies hetzelfde twee keer voorgehad, dus zit ook al aan mijn derde paar. Maar de tweede keer dat ie kapot ging wist ik zeker waardoor het kwam. Het roostertje van het oordopje dat dof klonk was lichtjes ingedrukt (blijkbaar genoeg om de conus die zich eronder bevindt te dempen). Sindsdien heb ik heel erg opgepast met het schoonmaken van het roostertje om hem niet in te drukken, en nooit meer hetzelfde probleem gehad.
Voorzichtig schoonmaken dus. Dat zal mijn fout wel zijn geweest :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Dreadramon schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:23:
Ik lees vaak dat de bas van de CX300 overdreven aanwezig is. Nu heb ik dit topic een beetje doorgelezen. En begrijp dat de creative EP-630 hetzelfde is, maar dat de bas wat minder aanwezig is?

Is deze dan qua geluid meer verglijkbaar met de cx400(zoals hierboven beschreven)? Extreem veel bas is voor mij niet belangrijk, maar een beetje meer detail en wat meer body dan die standaard iPod dopjes...
De EP630 van Creative zijn op vlak van geluid identiek aan de CX300. Enige verschillen zijn prijs, plug en kabel. En merk ook natuurlijk. ;)

Ik heb trouwens niet de indruk dat de bas zo overvloedig is. De highs en mids zijn inderdaad ondergeschikt aan de bas, edoch blijft het geluid in totaal zeer zuiver en transparant. Zelfs details zoals achtergrondgeluiden of bijkomstige instrumenten zullen ineens hoorbaar worden als je nog nooit een dure koptelefoon of oortjes hebt gebruikt. Ik had daarvoor trouwens een Sennheiser HD437 koptelefoon waarbij de bas gigantisch aanwezig is, terwijl de bas bij de CX300/EP630 op een subtielere manier meer aanwezig is dan de rest. Het is moeilijk om uit te leggen, maar het is vooral de klaarheid van de oortjes die mij ze graag doet hebben, niet de bas. Als je ze hebt zal je wel weten wat ik bedoel.

[ Voor 34% gewijzigd door RuddyMysterious op 06-07-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Ook hier gaat weer op: "The best you ever heard, is the best you know".

De CX300's zijn een hele stap vanaf de standaard oordopjes die bij een Ipod ed. Zitten en zullen voor veel mensen heel goed klinken. Maar mensen die betere dopjes gehoord hebben willen niet meer terug naar de CX300.

Toen ik mijn CX300 weer indeed na mijn CX95 een tijdje gedragen te hebben viel het me pas op. En ik weet ook dat mijn CX95 maar een middenmoter is, maar tot nu toe nog niet de middelen gehad om in duurdere dopjes te inversteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 09:40
Na nu al tijden met goedkope oordopjes rond te lopen, wil ik nu eindelijk naar wat beters overstappen.
Nu zat ik zelf te denken aan de CX95, of de CX500.

Na een tijd rondgezocht te hebben, hoor ik dat de CX95 mooier geluid geven, beter gebalanceerd. Waar het bij de CX500 erg op de bas berust.

Maar is het bij de CX95 niet een groot nadeel dat het snoer zo kort is, en dat je er een verlengsnoer aan moet hangen? (dat wel bijgeleverd wordt als ik het goed heb?)
Dit lijkt mij zelf zeer onprettig. Misschien dat hier wat mensen ervaringen hierover kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Het snoer is inderdaad niet zo heel lang. (ca 60cm).
En er zit een verlengsnoer bij.

Ik merk dat de lengte van het snoer voor het reizen (Trein, vliegtuig en taxi) ideaal is, omdat ik de speler dan altijd in een borstzak van mijn overhemd, of in de binnenzak van mijn jas draag.

Maar als ik ga fietsen, en de speler op mijn rug draag is hij inderdaad aan de korte kant.
En in een broekzak dragen heb je inderdaad het verlengsnoer nodig.

Dus afhankelijk hoe je je MP3 speler draagt kan het juist gunstig of juist ongunstig zijn want het verlengsnoer maakt het weer meteen véél langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 09:40
Ik draag me MP3-speler meestal in me jaszak als ik fiets, of anders gewoon in me broekzak.
Als hij daar te kort voor is, dan neig ik toch naar de CX500, hoewel het geluid daarvan iets minder schijnt te zijn.

Op Bol.com staat bij de CX500 bij de snoerlengte 30 + 80 cm, bestaat deze ook uit 2 delen snoer?

[ Voor 19% gewijzigd door TheTMC op 08-07-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Crosspost:
Nr. 5 :X
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/IMG_2008-07-09_12-13-49_small.jpg

Maar nu in 't zwart en nieuwe bon, ipv dat ze 'm bij de MM servicebalie omruilden kreeg ik een tegoed bon en kon ik een nieuwe uitzoeken :?
Right...
Dus vanaf nu weer 2 jaar garantie :+

En € 5 cadeaubon omdat de CX300 iets goedkoper was dan toen ik 'm kochtte en zo gauw niks voor € 5 kon vinden :P

Schijnt dat ik wat minder ijverig moet schoonmaken :P

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 09-07-2008 13:43 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
TheTMC schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:51:
Ik draag me MP3-speler meestal in me jaszak als ik fiets, of anders gewoon in me broekzak.
Als hij daar te kort voor is, dan neig ik toch naar de CX500, hoewel het geluid daarvan iets minder schijnt te zijn.

Op Bol.com staat bij de CX500 bij de snoerlengte 30 + 80 cm, bestaat deze ook uit 2 delen snoer?
De kabel zou gewoon 100cm moeten zijn.

http://www.sennheiser.com...B.pdf/$File/CX_500_GB.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:42
Vandaag de CX300 gehaald, en heb ze non-stop aangehad om ze in te spelen (icm iPod Touch).
Ik vind ze erg goed klinken (in vergelijking met de standaard apple oordopjes, die na 6 weken kapot gingen), zelfs al is de bas (voorlopig) erg overheersend.
Ik hoor bij allemaal liedjes hele nieuwe (vooral lage) geluiden op de achtergrond, alsof ik ze allemaal voor het eerst hoor.

Ik heb totaal geen moeite om ze in te doen, ook fijn. Mijn moeder word ondertussen gek omdat ik haar niet meer hoor als ze me roept, en ik schrik me af en toe wezenloos als een van m'n broertjes uit het niets naast me staat: Deze oordopjes blokkeren het omgevingsgeluid echt goed. Ik kan het volume erg laag zetten, volgens mij is dat ook beter voor mijn oren.

Ik herken de 'klachten' van mensen dat ze het goed horen als er iets tegen de kabel schuurt of dat ze zichzelf horen slikken, maar dat is blijkbaar de prijs die je voor in-ear dopjes moet betalen.

Tot nu toe een goede aankoop! Ik ben bang dat ik steeds verwender raak en alleen nog maar nóg duurdere oortjes wil. Nu ik lees dat de CX500 of de CX95 nog beter zijn denk ik dat ik maar weer ga sparen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Sebastiaannn schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:45:
Vandaag de CX300 gehaald, en heb ze non-stop aangehad om ze in te spelen (icm iPod Touch).
Ik vind ze erg goed klinken (in vergelijking met de standaard apple oordopjes, die na 6 weken kapot gingen), zelfs al is de bas (voorlopig) erg overheersend.
Ik hoor bij allemaal liedjes hele nieuwe (vooral lage) geluiden op de achtergrond, alsof ik ze allemaal voor het eerst hoor.

Ik heb totaal geen moeite om ze in te doen, ook fijn. Mijn moeder word ondertussen gek omdat ik haar niet meer hoor als ze me roept, en ik schrik me af en toe wezenloos als een van m'n broertjes uit het niets naast me staat: Deze oordopjes blokkeren het omgevingsgeluid echt goed. Ik kan het volume erg laag zetten, volgens mij is dat ook beter voor mijn oren.

Ik herken de 'klachten' van mensen dat ze het goed horen als er iets tegen de kabel schuurt of dat ze zichzelf horen slikken, maar dat is blijkbaar de prijs die je voor in-ear dopjes moet betalen.

Tot nu toe een goede aankoop! Ik ben bang dat ik steeds verwender raak en alleen nog maar nóg duurdere oortjes wil. Nu ik lees dat de CX500 of de CX95 nog beter zijn denk ik dat ik maar weer ga sparen. 8)7
Jep, dat had ik ook. Toen ik mijn CX400 voor de eerste keer hoorde dacht ik damn, zoveel verschil kan het dus maken met goede oortjes. En de CX400 zijn nog geen eens zo'n dure, die shures oid moeten dus nog beter klinken :9 . Nieuwe nummers zijn overigens vaak aangepast om goed te klinken op slechte mp3 spelers en oortjes. Das wel erg jammer want daardoor klinken ze wat dof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
Ik heb onlangs de CXL400-dopjes gekocht (bij iBood), maar ik merk dat als er iets aan het 'paneeltje' hangt (b.v. een mp3-speler), er een dusdanige spanning op de oordopjes komt te staan, dat deze vanzelf uit m'n oren glijden. Het neksnoer zou de mp3-speler moeten dragen, maar doordat (vermoed ik) het neksnoer iets te lang is, wordt het gewicht door de oordopjes gedragen.

Bij mijn vrouw gebeurt hetzelfde, dus het ligt niet aan mijn hoofd en/of nek. :p

Sennheiser gebeld, maar die hadden hier nog nooit van gehoord...

Zou iemand eens willen meten hoe lang het neksnoer van zijn/haar CXL400 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:11
Ik kan een de Sennheiser CX 500 kopen voor mijn Nokia N78. Deze schijnt een goede geluidsweergave te hebben maar ik vind de oordoppen tegenvallen. Verder ga ik deze gebruiken voor mijn laptop, helaas heeft deze alleen maar een AC97 655 chip erin zitten dus ik verwacht geen denderende geluidskwaliteit. Maar aangezien ik de CX 500 voor 40euro nieuw kan kopen lijkt het mij dat ik er geen buil aan kan vallen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 21:52
Heb een witte CX500 via eBay aangeschaft, zojuist ontvangen van de postbode.

Maar, hoe rol je het draad het beste op, met die cable winder?

Kan ze wel om het korte deel draaien maar dan gaat het draad enorm krullen, zal wel een waardeloze item zijn ben ik bang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:35
Ik ben van plan om de CX300 te kopen bij Bol.com omdat hij daar 10 euro goedkoper is dan in de winkel. Hoe zit het dan met de garantie bij Sennheiser? Ik las aan het begin van het topic dat als er iets mis is bijv. kabelbreuk je hem terug kan sturen naar Sennheiser mits je een bon hebt, Mijn vraag is nu krijg je bij Bol.com ook een bon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Hier is het forum niet voor bedoelt. Voor handel kun je op de V&A terecht.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 20-07-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fuzzynl schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:48:
Ik ben van plan om de CX300 te kopen bij Bol.com omdat hij daar 10 euro goedkoper is dan in de winkel. Hoe zit het dan met de garantie bij Sennheiser? Ik las aan het begin van het topic dat als er iets mis is bijv. kabelbreuk je hem terug kan sturen naar Sennheiser mits je een bon hebt, Mijn vraag is nu krijg je bij Bol.com ook een bon?
Je krijgt natuurlijk gewoon een factuur. Maar hoe het precies zit bij de aflevering moet je natuurlijk even contact met bol.com opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
Ik heb m'n CX95 van bol vandaan en kreeg er een bon/factuur bij. Weet effe niet waar ik hem gelaten heb, maar kan morgenmiddag wel even zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
Leolinedance schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:09:
Ik kan een de Sennheiser CX 500 kopen voor mijn Nokia N78. Deze schijnt een goede geluidsweergave te hebben maar ik vind de oordoppen tegenvallen. Verder ga ik deze gebruiken voor mijn laptop, helaas heeft deze alleen maar een AC97 655 chip erin zitten dus ik verwacht geen denderende geluidskwaliteit. Maar aangezien ik de CX 500 voor 40euro nieuw kan kopen lijkt het mij dat ik er geen buil aan kan vallen toch?
Ben je van plan ze van eBay en vooral uit Hong Kong of China te halen? Even oppassen. sterker nog, ik raad iedereen aan een Nederlandse, fysieke winkelketen op te zoeken voor deze oordopjes. Er zijn ontzettend veel, en ontzettend goed, nagemaakte oordopjes in perfect-gekloonde verpakkingen, maar het geluid is altijd brak. Immers, er is een reden dat deze dingen zo veel goedkoper zijn dan 'in de winkel'.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quieres
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 21:02
Afgelopen zaterdag de CX95 besteld voor 59.95 (incl. verzendkosten) via postbank.nl. Doe ik tenminste nog eens wat met rentepunten ;) Ben benieuwd wanneer ze geleverd worden en hoe ze klinken... Gebruik momenteel de bijgeleverde (en overigens zeker geen slechte) inears van m'n sony NWA-808. Helaas is daarvan het verlengsnoertje gesneuveld, heb er nu maar voor gekozen een compleet nieuw setje te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik heb mijn Sennheiser CX500 binnen. Heb ze 2 dagen in laten spelen en zojuist aan de N78 gehangen. Wat een geluid! Dan merk je pas op dat de meegeleverde oordoppen niet zo denderend zijn. De geluidskwaliteit van de Nokia N78 is voor een telefoon echter verbluffend! En zelfs op de laptop met enkel een Realtek onboard chip is het goed te doen. Straks eens op de Marantz set testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Even een reactie op de namaakoordjes vanuit Hong Kong. Ikzelf heb het risico genomen en gelukkig niet bedrogen. Mocht je dus een veilige verkoper zoeken dan laat het maar even weten. Zoek ik de naam nog even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
MrFl0ppY schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:09:
Even een reactie op de namaakoordjes vanuit Hong Kong. Ikzelf heb het risico genomen en gelukkig niet bedrogen. Mocht je dus een veilige verkoper zoeken dan laat het maar even weten. Zoek ik de naam nog even op.
Hoe weet je of je imitatie of echt koopt? En valt het aan de verpakking/dopjes ook te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

Leolinedance schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:28:
[...]

Hoe weet je of je imitatie of echt koopt? En valt het aan de verpakking/dopjes ook te zien?
Nop, Fake ear phone zijn zo goed dat je het niet ziet alleen dat het geluid bagger is. Zo had in een set Sony MDR EX90 LP uit China indentiek incl verpakking als het orgineel..had het kunnen weten voor 20$ :+

Wees voorzichtig dus...TIP: zoek je hele goede oortjes voor weinig (aanbieding bij Dixons 24,95)) Creative EP-830 zeker net zo goed als Sennheiser CX 500 heb ze beide op een Cowow D2..

[ Voor 18% gewijzigd door silitek op 21-07-2008 16:55 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Zijn de Creative EP-830's weer een exacte kloon van een of andere Sennheiser tegenhanger? Zoals de CX300 en de EP-630. Als dat zo is zou ik het graag weten, want in de meeste winkels waar ik kan shoppen is sennheiser toch wel een pak duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

coptician schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:13:
[...]

Ben je van plan ze van eBay en vooral uit Hong Kong of China te halen? Even oppassen. sterker nog, ik raad iedereen aan een Nederlandse, fysieke winkelketen op te zoeken voor deze oordopjes. Er zijn ontzettend veel, en ontzettend goed, nagemaakte oordopjes in perfect-gekloonde verpakkingen, maar het geluid is altijd brak. Immers, er is een reden dat deze dingen zo veel goedkoper zijn dan 'in de winkel'.
Hmm, ik heb net een setje CX300 van eBay uit Australië :+ Geluid is veel beter als m'n iPod oordoppies (niet moeilijk ook :+ ) maar toch twijfel ik :P Is er een manier om het te checken (behalve door het te horen)? Gozer heeft echt een stuk of honderd van die dingen verkocht, allemaal positieve feedback, maar ja, zoals je zelf zegt, verpakking zag er precies uit zoals het hoort, dus misschien merken al die mensen het niet.

Edit:
Heb wat gegoogled, op een forum uitgekomen en een paar HQ foto's van een setje echte gevonden. Lengte van de draden klopt, en ik kan geen verschil vinden met de foto's :) Dat met het feit dat zelfs ik als non-audiofiel het geluid beter vond klinken ga ik ervan uit dat ze echt zijn. 16 dollar excl. shipping betaald, dus tja, kunnen net zo goed toch fakes zijn :P (klik voor eBay)

[ Voor 25% gewijzigd door Muthas op 21-07-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Muthas schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:39:
[...]

Hmm, ik heb net een setje CX300 van eBay uit Australië :+ Geluid is veel beter als m'n iPod oordoppies (niet moeilijk ook :+ ) maar toch twijfel ik :P Is er een manier om het te checken (behalve door het te horen)? Gozer heeft echt een stuk of honderd van die dingen verkocht, allemaal positieve feedback, maar ja, zoals je zelf zegt, verpakking zag er precies uit zoals het hoort, dus misschien merken al die mensen het niet.

Edit:
Heb wat gegoogled, op een forum uitgekomen en een paar HQ foto's van een setje echte gevonden. Lengte van de draden klopt, en ik kan geen verschil vinden met de foto's :) Dat met het feit dat zelfs ik als non-audiofiel het geluid beter vond klinken ga ik ervan uit dat ze echt zijn. 16 dollar excl. shipping betaald, dus tja, kunnen net zo goed toch fakes zijn :P (klik voor eBay)
Voor de fake's is een simpel testje..de impedance van 16Ohm voor b.v CX300. Pak een multimeter mag ook een Aldi ding zijn maakt niet uit. Hou er een op je 3,5 plug dicht op het gedeelte waar je kabel begint, de ander op het puntje van je plug. Is de waarde boven de 20Ohm (vaak 32Ohm) is zonder twijfel Fake..
DevilsProphet schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:29:
Zijn de Creative EP-830's weer een exacte kloon van een of andere Sennheiser tegenhanger? Zoals de CX300 en de EP-630. Als dat zo is zou ik het graag weten, want in de meeste winkels waar ik kan shoppen is sennheiser toch wel een pak duurder.
Zeker een kloon van Sennheiser maar net zo goed vind ik...zeker voor deze prijs
Kijk eens naar de specificatie's zijn niet misselijk:

Driver Units: 9mm Neodymium magnet
Frequency Response: 6Hz-23kHz
Impedance: 16ohms
Sensitivity (1kHz): 106dB/mW

:)

[ Voor 17% gewijzigd door silitek op 21-07-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

16,8 Ohm *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Dat is de goeie!!!.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Heb ik wel weer mazzel mee gehad. Nou ja, voor de mensen die een CX300 zoeken, zie mijn eBay linkje hierboven, geen fakes :+

Hmm, had ik er misschien beter bij kunnen edit-en :P

[ Voor 22% gewijzigd door Muthas op 21-07-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Zal zo mijn cx500's eens testen. Wat ik nu gezocht heb lijken het toch zeker wel echte te zijn. Heb ze ook gewoon bij de jongen thuis opgehaald tegen een normale prijs. Alles ziet er goed uit en de klank is naar mijn mening top. Straks nog even de impedantie meten en dan weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

silitek schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:12:
[...]

Zeker een kloon van Sennheiser maar net zo goed vind ik...zeker voor deze prijs
Kijk eens naar de specificatie's zijn niet misselijk:

Driver Units: 9mm Neodymium magnet
Frequency Response: 6Hz-23kHz
Impedance: 16ohms
Sensitivity (1kHz): 106dB/mW

:)
Heb je het nu over de CX300 en de EP630? Want daarvan weet ik dat zowel Sennheiser als Creative ze ergens laten maken en verkopen onder eigen merk, terwijl ze waarschijnlijk in knal dezelfde fabriek zijn gemaakt.

Mijn vraag ging vooral over de Creative EP830. Wordt een identiek setje oortjes onder het merk Sennheiser verkocht? Zoja, hoe heten die dan bij Sennheiser? Ik zoek voornamelijk een creative tegenhanger/kloon van de betere Sennheiser dopjes dan de CX300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
Upquark schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:58:
Ik heb onlangs de CXL400-dopjes gekocht (bij iBood), maar ik merk dat als er iets aan het 'paneeltje' hangt (b.v. een mp3-speler), er een dusdanige spanning op de oordopjes komt te staan, dat deze vanzelf uit m'n oren glijden. Het neksnoer zou de mp3-speler moeten dragen, maar doordat (vermoed ik) het neksnoer iets te lang is, wordt het gewicht door de oordopjes gedragen.

Bij mijn vrouw gebeurt hetzelfde, dus het ligt niet aan mijn hoofd en/of nek. :p

Sennheiser gebeld, maar die hadden hier nog nooit van gehoord...

Zou iemand eens willen meten hoe lang het neksnoer van zijn/haar CXL400 is?
Probleem opgelost. Sennheiser heeft het koordje ingekort (of vervangen door een korter koordje, wat waarschijnlijker is). Anderen die dit probleem ook hebben: opsturen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

DevilsProphet schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:30:
[...]

Heb je het nu over de CX300 en de EP630? Want daarvan weet ik dat zowel Sennheiser als Creative ze ergens laten maken en verkopen onder eigen merk, terwijl ze waarschijnlijk in knal dezelfde fabriek zijn gemaakt.

Mijn vraag ging vooral over de Creative EP830. Wordt een identiek setje oortjes onder het merk Sennheiser verkocht? Zoja, hoe heten die dan bij Sennheiser? Ik zoek voornamelijk een creative tegenhanger/kloon van de betere Sennheiser dopjes dan de CX300.
Ow, op die fiets :9 ..Tegen hanger van de 830 wat Sennheiser betreft durf ik zo 1,2,3 niet te zeggen.
Als ik de specificatie's bekijk zal het best wel eens de CX500 kunnen zijn. Pin me er niet op vast!!
;) ..

By the way: Heb beide oortjes hoor geen verschil onderling...2x super goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
hallo,

Ik heb ff een vraagje, heb sinds kort een set cx400, van ebay idd, maar heb hierop veel onderzoek gedaan om geen neppe te krijgen, kreeg hem binnen, alles klopte e.d. ook het geluid is zeer goed, dus ik betwijfel of hij nep is. Maar nu is het probleem dat ik opeens sinds vandaag veel minder geluid krijg door mijn linker oordopje. Ik heb ze sinds gister niet aangeraakt en heb gezocht naar kabelbreuk maar ik kon niks vinden. Heb het even in windows geprobeerd maar dat was hetzelfde :?

Setje is nu een week of 3 oud en heeft nooit harder als 60% op m'n iphone gestaan.
Wat kan de oorzaak hiervan zijn? heb ook even het oortje schoongemaakt om er zeker van te zijn dat het niet mijn oorsmeer was dat het geluid blokkeerde. Gewoon teruggaan naar de winkel kan niet, want die is in groot britannië

edit: raar maar waar, hij doet het nu weer goed :? :? :? 8)7 8)7 8)7

achja, ik ben tevreden :D

[ Voor 6% gewijzigd door YoghurtO_o op 22-07-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Dus als ik het goed begrijp, als ik de Sennheiser/Creative kloon discussie zie is dat Sennheiser helemaal niet zo superieur is qua oordopjes techniek en gewoon de naam mee heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Joepv schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:34:
Dus als ik het goed begrijp, als ik de Sennheiser/Creative kloon discussie zie is dat Sennheiser helemaal niet zo superieur is qua oordopjes techniek en gewoon de naam mee heeft? :?
Sennheiser in mijn optiek nog steeds goed als het op kwaliteit aankomt. Echter hebben ze wel wat meer goedkopere/toegankelijkere oordjes op de markt gebracht. Maar ik ben echt heel dik tevreden met mijn CX400 en ik betwijfel of een ander merk in de buurt komt voor hetzelfde geld (ongeveer 35-40).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
MrFl0ppY schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:37:
[...]

Sennheiser in mijn optiek nog steeds goed als het op kwaliteit aankomt. Echter hebben ze wel wat meer goedkopere/toegankelijkere oordjes op de markt gebracht. Maar ik ben echt heel dik tevreden met mijn CX400 en ik betwijfel of een ander merk in de buurt komt voor hetzelfde geld (ongeveer 35-40).
Mijn eerste draadloze koptelefoon van Sennheiser (de T40) en dan nu mijn CX500 dopjes hebben mij toch wel doen besluiten de komende jaren gewoon bij Sennheiser te blijven. Uitstekende producten voor een redelijke prijs. Dat ze goedkopere oortjes op de markt brengen, ach ja dat hoort erbij. De doelgroep vergroten, dat doen de meeste fabrikanten van goede producten. Kijk naar auto's en andere hihi-apparatuur bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
De Sennheiser CX300 en de EP630 van Creative zijn waarschijnlijk in dezelfde fabriek gemaakt. Ook AKG heeft dezelfde designs. Sennheiser is qua koptelefoons en oordopjes qua techniek echt wel een stuk verder gevorderd dan Creative, hoewel AKG zeker op hetzelfde niveau zit. Sennheiser heeft echter nog meer ervaring en is ook een slag groter dan AKS, dus je kan stellen dat Senn qua techniek wel superieur is, maar misschien qua degelijkheid niet. Beyerdynamic is het degelijkste wat ik ooit ben tegengekomen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Tussen de in-ear Sennheiser en Creative zit op techniek na erg weinig verschil in luistergenot..Soundstage is even goed. Headphones daartegen is een ander verhaal..Zo is mijn Sennheiser PX100 briljant, gebalanceerd, geplaats midden en hoog en de techniek van Sennheiser is dan meesterlijk.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Mijn CX500's zitten tussen de 18 en 19 ohm. Zal ik er maar vanuit gaan dat het geen neppers zijn? Waarom zijn neppers eigenlijk altijd boven de 20 ohm en vaak 32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik gok dat duurder metaal = lagere weerstand (en betere gevoeligheid / geluid) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Lol, leuke beredenerin, Muthas, maar nee. Dat is waarschijnlijk omdat ze gewoon oude, 32Ohm drivers gebruiken. Die zijn in overvloed gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik bedoelde geen tegenhanger als in directe concurrent in dezelfde prijs/kwaliteits klasse, maar echt een sennheiser model dat samen met de creative een identieke tweeling vormt. Net zolas bij de CX300 en de EP630. Of is de EP830 ditmaal volledig door Creative zelf gemaakt?

Mijn motivatie om dit te weten is simpelweg om Sennheiser kwaliteit te kunnen aanschaffen aan Creative prijzen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

DevilsProphet schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:53:
Mijn motivatie om dit te weten is simpelweg om Sennheiser kwaliteit te kunnen aanschaffen aan Creative prijzen. ;)
Dat kan ik je garanderen dingen zijn echt uitstekend. Prijs/kwaliteit een topper (Bron en biterate daargelaten :) ..koop een setje weg bij Dixons voor 24,95 laat de oortjes een aantal uurtje inspelen en huiver!!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113257

Waarom koopt iedereen de CX 500 terwijl in mijn ogen de CX 95 veel beter is. De CX 95 komt ook beter uit de bus als je de reviews mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Anoniem: 113257 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:20:
Waarom koopt iedereen de CX 500 terwijl in mijn ogen de CX 95 veel beter is. De CX 95 komt ook beter uit de bus als je de reviews mag geloven.
De CX500 komt ook uitstekend uit de reviews en de CX95 is een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Dit topic gaat niet over de Creative-oordopjes, en bovendien is dit topic niet bedoelt als prijsvergelijker. Ontopic dus, aub.

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 23-07-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113257

Leolinedance schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:14:
[...]

De CX500 komt ook uitstekend uit de reviews en de CX95 is een stuk duurder.
Huh.. bij bol.com allebei 80 euro. Volgens head-fi is de CX 95 stukken beter dan de CX 500. :p

Naja niet dat het uitmaakt, ik ben gegaan voor de CX 95. Hopelijk krijg ik hem morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Anoniem: 113257 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 21:58:
[...]

Huh.. bij bol.com allebei 80 euro. Volgens head-fi is de CX 95 stukken beter dan de CX 500. :p

Naja niet dat het uitmaakt, ik ben gegaan voor de CX 95. Hopelijk krijg ik hem morgen binnen.
Bij de goedkoopste winkels kost de CX500 52 euro en de CX95 73 euro. Wel degelijk een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Anoniem: 113257 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:20:
Ik denk dat het een combo is van prijs en bass.
De CX95 is gebalanceerder, de CX500 heeft meer bass.

Als je echt een dance/R'nB fan bent dan zal je eerder die richting uit gaan, als je de reviews leest. Ik heb zelf ook de CX95, en heb laatst de CX500 gehoord.

De CX95 is zeker beter, maar dan heb je ook nog het prijsverschil en of het verschil in geluid het verschil in geluid waard is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Voor diegenen die bij de Postbank een spaarrekening hebben, de cx 95's zijn via de rentepunten winkel voor 50 euro te verkrijgen, heb je ook nog eens wat aan die zinloze punten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:32

Pindamann

Human

Trouwens mijn CX300 dopjes zijn niet goed meer geloof ik :(

Het rechterdopje klinkt enorm gedemped.. hij is niet vies en het ligt niet aan de muziek. Als je bepaalde nummers luisterd klinkt het net alsof de vrouw net links naast je hoofd staat de zingen ipv netjes in het midden.

Zal ze wel ruilen .. voorlopig haal ik nog even niks nieuws ofzo want heb net een draadloze bluetooth headset besteld. De sony DR-BT21G draadloze BT headset trouwens.

Zou het komen doordat ik met het indoen wat vaak een beetje onhandig gaat misschien die gaasjes iets hebben ingedeukt waardoor ie de speaker dempt? Daar las ik namelijk wel iets over dat dat bij iemand was gebeurd die em schoonmaakte.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zoek mijn posts eens in dit topique ;)
Same issue :/

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 30-07-2008 23:53 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Pindamann schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:43:
Trouwens mijn CX300 dopjes zijn niet goed meer geloof ik :(

Het rechterdopje klinkt enorm gedemped.. hij is niet vies en het ligt niet aan de muziek. Als je bepaalde nummers luisterd klinkt het net alsof de vrouw net links naast je hoofd staat de zingen ipv netjes in het midden.

Zal ze wel ruilen .. voorlopig haal ik nog even niks nieuws ofzo want heb net een draadloze bluetooth headset besteld. De sony DR-BT21G draadloze BT headset trouwens.

Zou het komen doordat ik met het indoen wat vaak een beetje onhandig gaat misschien die gaasjes iets hebben ingedeukt waardoor ie de speaker dempt? Daar las ik namelijk wel iets over dat dat bij iemand was gebeurd die em schoonmaakte.
Als laatste wanhoopspoging: als eens de zuig- en blaastactiek toegepast? Voor meer info: internet! Zelf die tactiek nog niet moeten gebruiken, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:32

Pindamann

Human

DevilsProphet schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:55:
[...]

Als laatste wanhoopspoging: als eens de zuig- en blaastactiek toegepast? Voor meer info: internet! Zelf die tactiek nog niet moeten gebruiken, gelukkig.
Ben wel bang dat het zelfde probleem dan zo weer terug keert na een paar keer in doen!
Ik snap ook niet dat ze het speakertje ZO dicht achter het gaasje plaatsen. Als 0.1mm indeuken al genoeg is om het spul niet meer goed te laten werken dan is daar niet heel erg goed over nagedacht lijkt me :)

Edit: Heb jij je 3e setje al dan Raven?
Heb trouwens ook die Sony EX90 dopjes bij mn mp3 speler gekregen dus als ik weer behoefte heb aan inear die maar gebruiken. Want die CX300 is mooi maar blijkbaar een beetje kwetsbaar :(

Edit2: Aaai ai .. omdat ik de verpakking niet meer had moest ie terug naar de fabrikant! Terwijl de verpakking zon plastic openknip ding is waar ze niks mee kunnen behalve weggooien! Nouja dan maar een nieuw setje CX300`s .. waarschijnlijk verkoop ik die wel door :P Inear is niet zo mijn ding denk ik. Alhoewel het geluid wel goddelijk is, dat toegegeven.

[ Voor 37% gewijzigd door Pindamann op 31-07-2008 16:03 ]

9800X3D | 3070

• Leolinedance
Ik heb mijn dopjes nu een paar weken en ik moet zeggen dat ik ze echt ben gaan waarderen (CX500). Echt prima dingen zeg! En een lekkere bas erin :)

*knip* Hiervoor kun je op de V&A terecht.

[ Voor 37% gewijzigd door RoD op 15-08-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85968

Iemand ervaring hiermee?

http://www.speurders.nl/a...ordopjes_voor_oa_zen.html

Heb ze gisteren gekocht, vandaag ontvangen, voorkant zag er goed uit maar toen eens gekeken naar de rest van de verschillen aan de hand van:

http://www.justbright.com/CX500/

en vooral dit hier:
http://www.justbright.com/CX500/Compare8.jpg

Bij mij zit dat PET dus niet onder CX 500.

Verpakking zit nog dicht dus neem aan dat ik mijn geld gewoon terug kan eisen, maar zit er ook een duidelijk verschil tussen het geluid van een neppe versie en een echte versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85968

*knip* Handelen kan via DM of mail, niet in dit topic.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 15-08-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Anoniem: 85968 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:59:
Iemand ervaring hiermee?

http://www.speurders.nl/a...ordopjes_voor_oa_zen.html

Heb ze gisteren gekocht, vandaag ontvangen, voorkant zag er goed uit maar toen eens gekeken naar de rest van de verschillen aan de hand van:

http://www.justbright.com/CX500/

en vooral dit hier:
http://www.justbright.com/CX500/Compare8.jpg

Bij mij zit dat PET dus niet onder CX 500.

Verpakking zit nog dicht dus neem aan dat ik mijn geld gewoon terug kan eisen, maar zit er ook een duidelijk verschil tussen het geluid van een neppe versie en een echte versie?
Moeilijk om te zeggen maar 27,50 is natuurlijk wel erg goedkoop. Ik zou ze terug sturen als ik jou was. Ohja het verschil is HUGE. neppers klinken gewoon erg blik achtig. Is natuurlijk ook te verwachten, daar zit alle techniek en dus de kosten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Leolinedance op 15-08-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
MrFl0ppY schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:32:
[...]

Moeilijk om te zeggen maar 27,50 is natuurlijk wel erg goedkoop. Ik zou ze terug sturen als ik jou was. Ohja het verschil is HUGE. neppers klinken gewoon erg blik achtig. Is natuurlijk ook te verwachten, daar zit alle techniek en dus de kosten in.
Ik heb ze ook ooit bij bovenstaande verkoper gekocht. Ze waren (toen) prima. Ik heb ze zelfs doorgemeten en niks wijst erop dat ze nep zijn. Ze klonken toen ook uitstekend! Ik heb ze verkocht en later toch weer een nieuw setje gekocht omdat het geluid toch wel erg goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik heb een setje oordoppen verkocht en de koper zegt nu dat deze nep zijn. Ik heb serieus alles nagekeken, van de verpakking tot de earplugs zelf. Niks wijst erop dat deze nep zijn. Ook is het geluid bij mij uitstekend. Ik heb ze doorgemeten, ik kwam rond de 18 ohm uit. Hoe kan ik er nu 100% zeker achter komen? Anders ga ik natuurlijk ook terug naar mijn verkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Is er iemand in de buurt van Wageningen of Best die zwarte CX500's heeft uit de winkel? Ik zou die van mij graag eens willen vergelijken
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Ben je van plan een CX300/CX400/CX500 van eBay en vooral uit Hong Kong of China te halen? Even oppassen! Er zijn ontzettend veel, en ontzettend goed, nagemaakte oordopjes in perfect-gekloonde verpakkingen, maar het geluid is altijd brak. Immers, er is een reden dat deze dingen zo veel goedkoper zijn dan 'in de winkel'. Het is daarom aan te raden om een Nederlandse, fysieke winkelketen op te zoeken voor deze oordopjes.