Nou, ik ben er zeer tevreden over kan ik al verklappen. De eerste paar minuten is het even raar en denk je van, HUH wat is dit nou. Heb ze meteen uit gedaan en 30 minuten wat wav/flac en 20-20000 tone sweeps en pink/white noise laten horen op volume 20 en 22 door mijn D2.
Ik heb altijd Sennheiser mx550, Sony MDR-ED21LP en de Sony inears van pa, MDR-EX51, gehad. De ED21LP was een miskoop, leuk hoog, maar dat is ook alles. Niks van laag, en ik wil was bass hebben, dus deze hebben een uur speeltijd gehad en sindsdien liggen ze in de la. De mx550 heb ik elke dag bijna 2 uur in. Aardige dingen, maar EQ en de soundinstellingen moeten de bass brengen bij deze dopjes. Ik luister veel house/electro/techno wat r&b en dance enzo. De EX51 hebben al een beter bereik en verloop. Toch moet ook hier de EQ en settings van de D2 ze zaak op orde brengen, extra bass en wat extra hoog.
De cx400 heb ik vandaag beluisterd met alles 0/off/default. En dat heeft al beter resultaat dan alle andere mogelijkeden of dopjes! Het laag is heerlijk en het hoog moet er (naar wat ik lees) na inspelen nog wat bijkomen. Ik laat ze 2 dagen aan mij D2 hangen met afwisselende muziek en testtonen en sweeps. Ik denk dat dit zeker mijn favo's gaan worden (al zijn eigelijk). Isolatie is ook vrij goed, misschien zelf beter dan de EX51.
Waarom geen cx300? J kabel en nog meer bass dan de cx400, en daar was ik een beetje bang voor. Bas is ok, maar moet niet overheersend worden. Bij de 400 is dit zeker niet het geval vind ik, en met de EQ kun je het altijd naar persoonlijke smaak finetunen.
Waarom niet de cx500? Zelfde hardware als de 400 wat ik lees, en de volume controll wilde ik niet omdat dit ten koste gaat van de SQ. Ik heb ook J-jays, JBL220 e.d. overwogen maar denk dat dit voor mij de beste keus was, en hoop dat dit ook zo is. Comfort is 99%, lekekr klein, je kan de gewoon dragen, met draad achter je oren bovenover, en ook nog mogelijk met de draad onder, naar achter, en dan naar boven.
Enige nadeeltje, de korte draad+verlangdraad. Had daar liever 1 kabel van een meter gezien bv. Maar de clip maakt dit redelijk goed. Verder de opbergpouch is zeer handig en ook de oproldinges

. Kortom, voor mij lekkere dopjes!
Edit: holy crap wat een lap tekst