Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb nu pff een maandje de witte CX400's via Bol.com en in 't begin was 't echt onwijs wennen zeg.
Had nog nooit in-ear headphones gehad, maar nu ik eraan gewend ben en ze goed zitten: GE-NIE-TEN!!

Echt heel lekker geluid moet ik zeggen, beetje vergelijkbaar met m'n Sony MDR V700DJ's _/-\o_ :D

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
Binnenkort komen IE-8s deze kant op om mijn Phonak te vervangen, heb al teveel defecten met ze meegemaakt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
Mooooody schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:26:
[...]

Ik lees het ook.
Na wat rondvragen kan ik er aankomen voor $325 incl. shipping, omgerekend 245 euro.
De UM3X zijn neutrale dopjes die ongeveer alles goed doen. (De W3 heeft een mid-bass extensie en de IE-8 overmatige bass). Erg aantrekkelijk.
Zou je mij kunnen vertellen waar je ze voor dat bedrag kunt kopen? Mag ook per pm/email. Ik heb al veel gelezen op headfi en het lijken me erg geschikte doppen. Ik wil ze als muzikant voor mijn In ear systeem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Heb gister 2 paar cx500 gekregen van computerland voor de speciale prijs van 20 euro/stk.

Maar na een dag inspelen met pink noise zijn ze nog steeds erg matig.
Het laag is uitdrukkelijk aanwezig tot ongeveer 20 hz, echter zit er veel distortion op, vooral rond 40-70 hz.
Bij het hoog heb ik 2 grote opslingeringen bij de 6 khz en 8khz.
Kan iemand met REW zijn cx500 ook eens doorfluiten en kijken of dit normaal is?
Gezien me oude sony mdr-e 829v nagenoeg een flakke responsie hebben vanaf 40 hz tot 10+khz. Verder is de bass daar wel strak. :S Nouja ik hoop dat de sennheisers echt zijn, en uiteindelijk toch goed worden. Anders was het de miskoop van het jaar, zelfs voor "maar"20 euro /stk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Unique op 06-05-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Unique schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:47:
Heb gister 2 paar cx500 gekregen van computerland voor de speciale prijs van 20 euro/stk.

Maar na een dag inspelen met pink noise zijn ze nog steeds erg matig.
Het laag is uitdrukkelijk aanwezig tot ongeveer 20 hz, echter zit er veel distortion op, vooral rond 40-70 hz.
Bij het hoog heb ik 2 grote opslingeringen bij de 6 khz en 8khz.
Kan iemand met REW zijn cx500 ook eens doorfluiten en kijken of dit normaal is?
Gezien me oude sony mdr-e 829v nagenoeg een flakke responsie hebben vanaf 40 hz tot 10+khz. Verder is de bass daar wel strak. :S Nouja ik hoop dat de sennheisers echt zijn, en uiteindelijk toch goed worden. Anders was het de miskoop van het jaar, zelfs voor "maar"20 euro /stk :)
Aangezien ik heb gelezen dat de frequentieverdeling wordt vervormd bij het gebruiken van de ingebouwde volumeregelaar van de CX500 kan ik dat als mogelijke boosdoener aanwijzen. Heb je vooraf de beste instelling van die regelaar gezocht, of ben je daar niet aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
Ja heb al alle settings probeerd.
Dacht ook al dat aan me soundkaart lag, dus heb ik ze eens via men versterker aangesloten (denon 2809) en daar doen ze hetzelfde 8)7
Oh ja de verschillende vormpjes maken ook veel uit voor geluid, uiteindelijk zit ik toch weer op de standaard vorm, gezien deze niet al te strak zitten en alsnog goed de bass doorgeven.

Heb de 2de nog niet uitgepakt, maar als deze zo slecht blijft dan ga ik liever terug naar me ouwe sonys. (gezien die ook prettiger in het oor zit, deze in-ears sluiten idd echt je oor af, waardoor je kabels etc hard hoord, en je druk op je oren krijgt.. )
Maargoed ik zal ze nog een aantal dagen de kans geven O-) Kan haast niet dat ze slechter zijn dan de sony's (gezien sony meestal alleen maar bagger maakt }:O )

[ Voor 43% gewijzigd door Unique op 06-05-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Unique schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:33:

Heb de 2de nog niet uitgepakt, maar als deze zo slecht blijft dan ga ik liever terug naar me ouwe sonys. (gezien die ook prettiger in het oor zit, deze in-ears sluiten idd echt je oor af, waardoor je kabels etc hard hoord, en je druk op je oren krijgt.. )
microphonics, bekend probleem bij de wat low end dopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
DeKoning: Heb je nog meer fotos, ook van de verpakking?

Op ebay stond ook een post van nep vs echt, en dan komt me computerland editie bij merendeels uit als nep.

Verpakking inderdaad met groene text, plastic pouche, oordopjes sennheiser label wel OK, grille zoals afgebeeld in je nep foto.
Nou ik weet het niet, lijkt sterk op nepperds, gezien de slechte geluidskwaliteit ook :S Maar waarom zou computerland neppers inkopen en verkopen :/ Tenzij het echt een ruk winkel is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tja volgens info@sennheiser.nl verkoopt Computerland echte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
GodDamage schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:52:
[...]

Zou je mij kunnen vertellen waar je ze voor dat bedrag kunt kopen? Mag ook per pm/email. Ik heb al veel gelezen op headfi en het lijken me erg geschikte doppen. Ik wil ze als muzikant voor mijn In ear systeem gebruiken.
Ik ben ook wel geinteresseerd, klinkt als een winnaar, want veel duurder dan de IE-8 is die niet dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
Nog een link gevonden van foto's:

行货=正=original; 仿品=仿=fake

http://bbs.imp3.net/viewthread.php?tid=554164

Hierbij lijken die van computerland toch origineel te zijn... (deze link spreekt overigens de fotos die eerder in deze thread gegeven waren tegen mbt de pouche )

Oh ja, na nog eens 18 uur inspelen, spelen ze nog altijd hetzelfde, Scherp, teveel (distorted) bas en teweinig mids. Ik snap er echt niks meer van }:O

[ Voor 19% gewijzigd door Unique op 07-05-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Nou, bedankt voor die link uit china?

Ik heb nog eens goed gekeken, en ik heb toch de echte hoor, nu klaag ik ook niet over hoe ze klinken ik vind ze nu na 1 week en zeker 30 uur weer extra inspelen dat ze echt goed klinken, ze klinken ook beter als me echte sennheiser cx300 dus kon bijna niet anders.
Deze site is wel veel duidelijker als die ebay site met die lage res fotos.

Ik zou terug gaan naar Computerland en vragen waarom jou ''echte'' cx500 zo bagger klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
Heb sennheiser zelf al een mail gestuurd. Benieuwd wat ze daar zeggen.
Tzal wel aan mij liggen :X

Zelfs me normale luidsprekers zijn een stuk vlakker and strakker in de frequentie responsie, hetgeen echt heel erg raar is gezien ik in een kamer met resonanties te maken heb. Wil haast de 2de nieuwe uitpakken en die proberen, maarja ik laat hem liever nog verpakt zodat ik hem weer kan verkopen voor 20 euro, zou het geluid over een week nog altijd slecht zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
Mm het lijkt erop dat de meeste in ears slecht zijn, tenminste als ik de volgende graphs mag geloven:
http://graphs.headphone.c...raphID[]=73&graphID[]=843

De dikke opslingeringen zijn hier inderdaad goed op te zien.
Ook de enorme boost in het laag is bij de beide sennheisers te zien, misschien toch maar voor een goedkope shure gaan kijken. 300 euro zijn ze in ieder geval niet waard voor mij.
Vraag me af welke andere merken wel fatsoenlijke phones kunnen maken, en waarom me 10 euro dure sonys het beter doen in de lineariteit 8)7 }:O

Gekke is wel dat bij de graphs van distortion op 1khz de cx500 goed eruit komen, hetgeen totaal nie overeenkomt met mijn set. Of de distortion zit hier echt alleen maar op 50-120hz ofzo :/

[ Voor 32% gewijzigd door Unique op 09-05-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:33
Ik ben een beetje in de war. Er is maar één topic over de Sennheiser CX-serie, en er staat geen ervaring in de topictitel. Toch zie ik sommige posts ge-edit met als reden dat dit geen aankoop-advies topic is. Daarentegen zie ik wel een waarchuwing over Hong Kong/China...

Ik vraag me namelijk af of de sennheiser CX-500 voor 30 euro dan ook de 'echte' zijn, en geen namaak, aangezien er volgens de Pricewatch gigantische verschillen zitten tussen de prijzen (van 30 tot wel 80 euro). En ik vroeg me af of ze samengaan met een ipod nano, derde generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Marc Rademaker schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:04:
Ik ben een beetje in de war. Er is maar één topic over de Sennheiser CX-serie, en er staat geen ervaring in de topictitel. Toch zie ik sommige posts ge-edit met als reden dat dit geen aankoop-advies topic is. Daarentegen zie ik wel een waarchuwing over Hong Kong/China...

Ik vraag me namelijk af of de sennheiser CX-500 voor 30 euro dan ook de 'echte' zijn, en geen namaak, aangezien er volgens de Pricewatch gigantische verschillen zitten tussen de prijzen (van 30 tot wel 80 euro). En ik vroeg me af of ze samengaan met een ipod nano, derde generatie.
Ook ik vraag me dat af, omdat in de TS staat dat het de duurste zijn, terwijl dat helemaal niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien is het handig om een topic in Shopping Forum te starten omtrent de echte vs. nep-versies, en de shops die ze verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
RoD schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:15:
Misschien is het handig om een topic in Shopping Forum te starten omtrent de echte vs. nep-versies, en de shops die ze verkopen :)
De kans is echter groot dat iemand ze hier al aangeschaft heeft, er ervaring mee heeft, en mij/ons dus kan vertellen of de cx500's bij dunnet.nl of computerland.nl ook gewoon de echte zijn, ondanks de prijs van 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar hebben we nou juist Shopping Forum voor. PMD is een technisch forum, en dus niet bedoeld voor aankoopzaken. Ik stel dus voor dat daar een topic aangemaakt wordt als er behoefte is aan discussie omtrent dit soort zaken.

Nu weer ontopic aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Unique schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:26:
Mm het lijkt erop dat de meeste in ears slecht zijn, tenminste als ik de volgende graphs mag geloven:

De dikke opslingeringen zijn hier inderdaad goed op te zien.
Ook de enorme boost in het laag is bij de beide sennheisers te zien, misschien toch maar voor een goedkope shure gaan kijken. 300 euro zijn ze in ieder geval niet waard voor mij.
Vraag me af welke andere merken wel fatsoenlijke phones kunnen maken, en waarom me 10 euro dure sonys het beter doen in de lineariteit 8)7 }:O

Gekke is wel dat bij de graphs van distortion op 1khz de cx500 goed eruit komen, hetgeen totaal nie overeenkomt met mijn set. Of de distortion zit hier echt alleen maar op 50-120hz ofzo :/
zo'n grafiek zegt ook niet veel, als het distorted is zie je het niet terug, rolled off, soundstage etc etc.
lees eens op head-fi, daar worden de shure's de grond in geboord behalve de SE530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
andyy schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:21:
[...]

zo'n grafiek zegt ook niet veel, als het distorted is zie je het niet terug, rolled off, soundstage etc etc.
lees eens op head-fi, daar worden de shure's de grond in geboord behalve de SE530
Ik doelde op zulk soort grafiek:

En daar komen de sennheisers er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Ik heb de CX400 besteld, bij bol.com. Ik heb ze als het goed is morgen in huis, zal eens foto's maken, dan kunnen jullie beoordelen of je voor 30 euro neppen of echte krijgt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:27
De CX400 en CX500 worden zo goedkoop (al rond de €20,-) verkocht omdat ze de oude voorraden op willen maken, nu de CX400-II Precision er is en de CX500 lijn wordt stopgezet. Heeft niks met Hong-Kong namaak te maken. Waarom Unique problemen heeft met zijn CX500s is dan ook mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Marc Rademaker schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:38:
Ik heb de CX400 besteld, bij bol.com. Ik heb ze als het goed is morgen in huis, zal eens foto's maken,
dan kunnen jullie beoordelen of je voor 30 euro neppen of echte krijgt :p
Die zijn zeker weten echt, heb ze nu 1,5 maand en voor die 3 tientjes, o mijn god, they are real!!! :D _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Hmm, dat is goed om te horen. Hopelijk zijn ze ook echt een beetje goed (iig beter dan stock ipod oordopjes) en heb ik ook geen last meer van omgevingsgeluid (lees: downies in de trein die 's ochtens het bloed onder mijn nagels vandaan halen). Ben heel intolerant 's ochtends :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En daarmee heb je ook heel veel geluk, want na ze even 2 weekjes geprobeerd te hebben en ze
eindelijk goed zitten leef je echt in je eigen wereldje.. Voor 30,- kun je echt geen betere oordopjes vinden ;)

Of je moet m'n Sony MDR V700DJ's meetellen die ik via eBay heb gescored voor 32,- >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Heb de oordopjes nu een kleine week in gebruik, en ze bevallen best goed. Het geluid is sowieso prachtig, als je de oordopjes eenmaal goed inhebt. Ik heb eerst de 'medium' size silicoon-dingetjes gebruikt, maar de kleinste zijn toch fijner. Hoor mijn omgeving amper, en dat is zeker een pluspint :)

Wat me echter wel opviel is dat het koord nét te kort is :( Om mn ipod in mijn broekzak te kunnen stoppen moet ik de verlengkabel gebruiken, beetje jammer. Tevens, hoor ik heel erg geboenk als ik loop met de oordopjes in. Nog even kijken of dit met de 'small' hoesjes ook zo is. Hardlopen zal dan ook niet echt heel relaxt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Gewoon zorgen dat de kabeltjes niet losbengelen, zo hoor je het "geboenk" niet meer. Ik stop de kabeltjes meestal in mijn jas en/of trui, maar als je minder dik bent aangekleed, dan kan dat inderdaad al moeilijker worden.

[ Voor 0% gewijzigd door RuddyMysterious op 17-05-2009 21:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
Na wat omwennen zitten ze inderdaad wel goed. Het geluid van de kabel klopt ook, maargoed das bij alle (?) in-ears die volledig afsluiten.

Kabel lengte is meer dan zat in mijn visie, van mijn oren tot aan mijn heup heb ik nog steeds 30 cm over.
Geluidskwaliteit ben ik nog steeds niet van onder de indruk, gezien de prijs van deze dingen zou ik meer verwachtten. Het detail en ruimtelijk vermogen van me oude sonys kunnen ze niet aan tippen, maar de bass gaat een stuk dieper. Voor mijn gevoel dus nog steeds erg overrated, deze cx500. Zeker niet aan te raden voor audifielen, maar meer voor de standard student die zn schranz bass het hardst wil horen >:)
Al nagelang wat ik luister heb ik dan ook de sony's of sennheisers in. 8)

Maargoed, ik val in herhaling zoals ik zie. Tijd dus om me erbij neer te leggen }:O
Next time better :)

[ Voor 11% gewijzigd door Unique op 17-05-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Unique schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:26:
Na wat omwennen zitten ze inderdaad wel goed. Het geluid van de kabel klopt ook, maargoed das bij alle (?) in-ears die volledig afsluiten.
Nee, bij de meeste die je over je oor hoort de dragen heb je geen microphonics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Volgens mij zijn het enkel de duurdere modellen die je over je oor moet dragen.

Dat microphonics effect is zoals het leuke communicatiesysteem dat kinderen weleens in elkaar knutselen, namelijk 2 blikken verbonden met een koord, voor de mensen die het nog niet wisten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-08 16:20
Ik zoek eigenlijk een opvolger voor mijn CX300's aangezien de kabel hiervan het een beetje begint te begeven na 3 jaar. Ik wilde eigenlijk voor de CX500 gaan maar deze heeft geen J kabel (a-symmetrisch) en die zou ik toch graag willen hebben. Is er een type sennheisers die dit wel heeft in dezelfde prijsklasse? Ik heb er wel naar gezocht maar heb niks kunnen vinden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Robert89 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 19:36:
Ik zoek eigenlijk een opvolger voor mijn CX300's aangezien de kabel hiervan het een beetje begint te begeven na 3 jaar. Ik wilde eigenlijk voor de CX500 gaan maar deze heeft geen J kabel (a-symmetrisch) en die zou ik toch graag willen hebben. Is er een type sennheisers die dit wel heeft in dezelfde prijsklasse? Ik heb er wel naar gezocht maar heb niks kunnen vinden :(.
hoezo eigenlijk ?
je kan het beter "over je rug" dragen
dan blijven rechts en links gescheiden als je ze niet in hebt en is comfortabeler vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
andyy schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:58:
[...]

Nee, bij de meeste die je over je oor hoort de dragen heb je geen microphonics.
Mhh dat kan wel kloppen, heb toevallig een paar aiaiaiai's getest deze week. Deze hebben een dikke kabel, en over het oor inderdaad. Mijnsinziens eens stuk fijner voor tijdens het sporten.
Verder hadden deze doppen wel een vlakke responsie van 4-12 khz in tegenstelling tot de cx500.
Echter zit de reden hiervoor puur in the rubbers die je erop zet.
Zet ik me sennheiser rubbers erop, heb ik weer de dikke resonanties.
Heb uiteindelijk dus alle rubbers geprobeerd van sennheiser en de aiaiai, uiteindelijk deed maar 1 het goed, en dat was zo'n gele "veiligheids" plug. Daarmee deed me sennheiser het ook goed..
Maargoed vind maar eens losse plugs die op de cx500 fatsoenlijk passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Robert89 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 19:36:
Ga ff naar de SuperMarkt, pak een ComputerIdee van 16 mei en kijk op pagina 35 daar staat een kortingsbon en heb je de CX500 bij Computerland voor €25,-

Suc6

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

JunkieXP schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:12:
[...]

Ga ff naar de SuperMarkt, pak een ComputerIdee van 16 mei en kijk op pagina 35 daar staat een kortingsbon en heb je de CX500 bij Computerland voor €25,-

Suc6
Niet nodig, zie computerland.nl rechts onderaan ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Bedankt voor je oplettendheid, wel echt dom van ComputerIdee dan dat ze het brengen alsof het een korting vanuit hun is. http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00671212

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Kunnen we het weer over de oordopjes hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
bestaan de cx 500 ook in het wit ( de cx 400 wel ). ik zou ze graag in het wit willen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja ze bestaan in het wit maar ik zie ze niet goedkoper dan een euro of 50. Dus twee keer zo duur als de zwarte van Computerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-08 16:20
JunkieXP schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:12:
[...]

Suc6
Besteld en k*t bevonden. Ik wil dus echt een J-kabel terug. Iemand suggesties? Ik heb momenteel de cx300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 22:01
GoT is geen helpdesk, en dit is dus ook niet de bedoeling.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 27-07-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 22:01
-.- Weet iemand ook of de CXL 400 II ook nog uitkomen? De CXL 300 II zijn wel uit :S

[ Voor 89% gewijzigd door Negaiido op 28-07-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:18
Ik wil graag de CX500 gaan halen bij Computerland en heb Sennheiser gemaild met de vraag of ze echte leveren aan computerland. Dit doen ze, zei de medewerker met een adviesprijs van €99,95. Hoe kan het dan dat Computerland ze verkoopt voor €25? Kan ik er dan nog steeds vanuit gaan dat het echte zijn? Ook omdat in de PW genoeg andere bedrijven staan die ze voor rond de €70 verkopen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het ook niet. De MediaMarkt (Alphen a/d Rijn) had een poosje geleden voor 19,95 bergen en bergen CX500's liggen. Die waren toch heus echt. Tenzij Sennheiser 2 soorten CX500 dopjes maakt, maar dat lijkt me iets te samenzweerderig.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 03:19
Is het het waard om de CX 300 II's aan te schaffen als je de CX 300's al hebt? Ik ben een basshead en ze zijn nu zo lekker ingebrand, dat ik niks anders meer wil maar ik las dat de II's een nóg betere bass hebben. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
chimo schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:11:
Is het het waard om de CX 300 II's aan te schaffen als je de CX 300's al hebt? Ik ben een basshead en ze zijn nu zo lekker ingebrand, dat ik niks anders meer wil maar ik las dat de II's een nóg betere bass hebben. :o
Betere bass?
De bass isn ou niet echt fantastisch bijd e CX300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:22
Ik heb ook maar snel een setje CX-500's besteld voor 25€.
Kun je eigenlijk een gewone 'grote' koptelefoon op een mp3-speler aansluiten?
Volgens mij kom je dan vermogen te kort, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Laatst online: 15-09 10:01
Heb de CX300 II besteld bij bol.com, hoop dat beetje goed is, maar ga ik wel beetje van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

coob schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:01:
Ik heb ook maar snel een setje CX-500's besteld voor 25€.
Kun je eigenlijk een gewone 'grote' koptelefoon op een mp3-speler aansluiten?
Volgens mij kom je dan vermogen te kort, of niet?
Dat kan je testen. Van die goedkope oortjes die erbij zitten gaan ook niet zo luid als bv een setje CX300 oortjes, dus ik denk dat je echt al een beest van een hoofdtelefoon moet hebben om niet luid genoeg te kunnen gaan op je mp3-speler. En het hangt er natuurlijk ook van af welke mp3-speler je gebruikt en dus hoe luid die gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ok,
Ik heb vandaag de 500's binnen van Dunnet.
Afgelopen weekend had ik Dunnet en Computerland gemaild of het wel originele Sennheisers waren vanwege de lage prijs.
Natuurlijk zijn het originele Sennheisers kreeg ik als antwoord maar wat schetste mijn verbazing? Vandaag zag ik dat beide shops de prijs weer verhoogd hebben.
Toeval of vanwege mijn mailtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
andyy schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:31:
[...]

De bass isn ou niet echt fantastisch bijd e CX300.
Dan hebben we blijkbaar verschillende oren want bij mij trillen m'n oren eraf, heerlijk!
Wacht maar na een tijdje als ze lekker ingebrand zijn. :9~

Mooie vind ik hoe je ze ziet ontwikkelen en elke keer weer beter klinken, is wel het verschil met goedkopere in-ears, die heb ik ook en klinken voor geen meter.

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 07-09-2009 22:46 ]

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik heb de CX400 maar de verlengkabel die erbij zit is te lang. Ik zoek al een tijdje naar een verlengkabel van 0,5-0,7m oid maar ik kan het nergens vinden... Ze zijn allemaal veel langer (of veel korter). Weet iemand of ik er ergens eentje kan kopen van een goede lengte (0,5m dus).

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik heb de nu ongeveer een jaar met CX300 gelopen. Heerlijke oordopjes, maar nu zijn ze helaas kapot gegaan. Blijkbaar kan het draadje er toch niet tussen om een bureaula dicht te rammen wanneer ze er nog uit steken..

Dus ben op zoek naar nieuwe. Nu twijfel ik, óf gewoon dezelfde weer (zaten chill en geen problemen mee).
Of Skull Candy Smoking Buds. Deze laatste zijn een stukje goedkoper, 30euro. Ook kwa bereik zijn ze wat minder.. Dus eigenlijk ga ik erop achteruit. Maar kwa uiterlijk vind ik ze wel veel vetter (vooral de Rasta's).

Nu is mijn vraag; Zou ik dit echt héél erg merken, het verschil in geluidskwaliteit? Skull Candy is toch ook een goed merk of niet?

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Skullcandy is crap met crap gemarineerd met crap met een scheutje crap. (IMO). Je zult qua geluidskwaliteit echt véél gelukkiger zijn met een Sennheiser.

• DjVe
  • Laatst online: 19:12

DjVe

Hatsaflats!

skullcandy is inderdaad troep...ik heb zelf ooit eens een skullcrusher gehad, die ik na een dag weer op MP heb gezet...zat werkelijk geen geluid in. Bouwkwaliteit is ook om te janken trouwens.

• Lightning89
  • Laatst online: 22:00
theRedDevilNL schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:56:
Ik heb de nu ongeveer een jaar met CX300 gelopen. Heerlijke oordopjes, maar nu zijn ze helaas kapot gegaan. Blijkbaar kan het draadje er toch niet tussen om een bureaula dicht te rammen wanneer ze er nog uit steken..

Dus ben op zoek naar nieuwe. Nu twijfel ik, óf gewoon dezelfde weer (zaten chill en geen problemen mee).
Of Skull Candy Smoking Buds. Deze laatste zijn een stukje goedkoper, 30euro. Ook kwa bereik zijn ze wat minder.. Dus eigenlijk ga ik erop achteruit. Maar kwa uiterlijk vind ik ze wel veel vetter (vooral de Rasta's).

Nu is mijn vraag; Zou ik dit echt héél erg merken, het verschil in geluidskwaliteit? Skull Candy is toch ook een goed merk of niet?
Alsje even het topic doorleest zie je dat de CX400 en CX500 voor vrij goedkoop te vinden zijn (Tip: Computerland)

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
Niemand hier die meer in de high-end range zit? De IE8 is in prijs gedaald :o voor 201,- verkrijgbaar bij Yordeal. Goeie deal als je het mij vraagt :)

• andyy
chimo schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:45:
[...]

Dan hebben we blijkbaar verschillende oren want bij mij trillen m'n oren eraf, heerlijk!
Je weet dat kwantiteit niet gelijk staat aan kwaliteit?

• andyy
theRedDevilNL schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:56:

Goed merk zeker niet, en bereik zegt 0.0 over het geluid

Skullcandy is een modeartikel, niet iets om muziek mee te luisteren (kijk maar op Head-fi, daar is iedereen het met me eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
andyy schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:59:
[...]

Je weet dat kwantiteit niet gelijk staat aan kwaliteit?
Nee? Geluid is persoonlijk en heeft niks te maken met kwantiteit/kwaliteit, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

De defenitie van kwaliteit is : In hoeverre de eigenschappen van het product/dienst aan jou eisen/wensen voldoen. Oftewel als je bijvoorbeeld een auto zoekt voor twee personen die voor stadverkeer geschikt is en makkelijk te parkeren is, dan is een Toyota IQ van betere kwaliteit als een Rolce Roys Phantom.

Ben het wel met je eens dat geluidskwaliteit persoonlijk is, al is er natuurlijk wel een level waar het aan moet voldoen (enigzins natuurgetrouwe weergave)

@chimo leg jij dan eens uit wat kwaliteit is? Een kwalitatief goed product is gewoon dat product wat het dichste tegen jou wens/eisen lijstje komt.....dus als:

je een hoofdtelefoon zoekt met uber veel bass
leuk design
die hard kan

maar je vindt de mooi afgeronde weergave van midtonen minder belangrijk, net als de stevigheid. Dan is een skullcany van goede kwaliteit...kwaliteit ligt heel dicht tegen je mening aan...

De definitie van kwaliteit wordt nog wel eens verkracht. Want vraag iemand maar eens wat beter is...die IQ of een Phantom...wedden dat iedereen de Phantom noemt, want die is duur en exclusief (maar dat wil dus niets zeggen)

[ Voor 41% gewijzigd door DjVe op 18-09-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Praktischer ja maar dat zegt nog steeds niks over de kwaliteit. Daarom zeg ik, het heeft niks met kwaliteit te maken maar met mening, hoe jij iets vindt. Sommige vinden een spijkerbroek van de Zeeman prima, anderen moet perse G-Star hebben. Wat maakt het uit als jij het mooi vindt? Maar goed, dit soort dingen zijn eindeloze discussies omdat het meningen zijn.

Anyway, ik hoef in principe niks te kopen, ben meer dan tevreden met m'n CX300's maar wil toch de 300-II's horen, gewoon uit nieuwsgierigheid of er iets verbeterd is. Maar ik denk dat ik ff wacht tot ik een nieuwe speler ga kopen als ie uitkomt (Teclast T51 :9~ )

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05
Ik heb al enkele jaren een setje CX300's in gebruik. Vorig jaar heb ik bij de aanschaf van m'n iPod ook een setje Shure SE210's gekocht. Die sennheisertjes doen het prima en zitten erg lekker vind ik. Enige nadeel van de CX300's vond ik altijd dat er erg veel bass in zit. Persoonlijk hou ik van redelijk neutraal geluid. Dit was ook een van de redenen waarom ik voor die Shures heb gekozen. Die overigens erg goed bevallen! Vooral de afsluiting van al het overige geluid is verrassend goed! Enige nadeel vind ik dat ze gewoon wat lastiger in te krijgen zijn en dat ik ze niet tijdens het motorrijden kan dragen. In tegenstelling tot die CX300's...

Vorige week ging ik naar de Computerland in Haarlem om daar een setje CX400's te halen. Eigenlijk alleen maar omdat ze voor 17,50 euro in de aanbieding waren. Dacht, is handig voor bij me laptop. Stop ik die gewoon in m'n tas en heb ik ze altijd bij me. Maar toen zag ik tot mijn grote verbazing een mooi setje CX500's zag hangen voor 25 euro!!! Meteen maar meegenomen dus (en uiteraard die CX400's laten hangen ;) ). Bij het afrekenen bleek dus inderdaad dat die 500's 40 euro hadden moeten kosten, maar heb ze uiteindelijk toch voor 25 meegekregen :D Prijskaartje werd daarna overigens direct aangepast naar 39,95 :P

Had in de pricewatch bij wat reviews al gelezen dat ook de 500's wel even mochten inspelen (dat zijn ze nu dus ook aan het doen). Ben reuze benieuwd wat dat met het geluid gaat doen. Moet zeggen dat ik ze eigenlijk direct uit de verpakking al aanzienlijk beter vond klinken dan de CX300's. Geluid was een stuk transparanter en bass is een stuk minder hard. Erg positief dus. Ben heel benieuwd hoe ze morgen klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Net de folder van Paradigit binnen en de CX 500 kosten weer € 25,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:42
Epitome schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:56:
Net de folder van Paradigit binnen en de CX 500 kosten weer € 25,-.
Zijn wel de CX500 Gaming zoals op de site in ieder geval staat.
Kan zo 123 niet echt verschillen vinden op de gold plated plug na..

Iemand ervaringen met deze twee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

volgens mij is alleen het kleurtje anders.....ik zie verder geen verschil tussen de gaming mijn twee cx-500's (ik heb een Black en een Titanium). 25 euro is echt een koopje voor deze doppen!

Ik denk dat de gaming serie gewoon hetzelfde product is, maar dna met een iets andere marketingkreet erachter. Volgens mij willen ze van de cx-x00 serie I af, aangezien de II al een tijdje uit is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mag schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:50:
Ik heb de CX400 maar de verlengkabel die erbij zit is te lang. Ik zoek al een tijdje naar een verlengkabel van 0,5-0,7m oid maar ik kan het nergens vinden... Ze zijn allemaal veel langer (of veel korter). Weet iemand of ik er ergens eentje kan kopen van een goede lengte (0,5m dus).
Jij hebt ook een iPhone toch?

Ik heb deze net binnen en hij is 60cm, bovendien met mic, knopje en clip. Werkt prima met mijn CX400. Build quality is niet de beste ooit en de mic is veel minder goed dan in de Apple headset, maar je betaalt ook maar €1,30 :D

Zoef

• Da_Patriot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 10:31
Nou heb ik dit draadje doorgespit, en ben tot de keuze gekomen om een CX500 te halen. Compjoeterland heeft ze niet meer, evenals Dunnet en een aantal andere sjops.....snap er nix van! Zijn ze uit de handel gehaald ofzo?

Daikin EHBX04D6V / ERGA04DV | LG WH20S.F5 | Enphase iQ8+ 20 x 410W Qcells |

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:36:
Ik snap het ook niet. De MediaMarkt (Alphen a/d Rijn) had een poosje geleden voor 19,95 bergen en bergen CX500's liggen. Die waren toch heus echt. Tenzij Sennheiser 2 soorten CX500 dopjes maakt, maar dat lijkt me iets te samenzweerderig.
Ik acht de kans reeel dat Mediamarkt en Computerland gewoon een hoop uit China hebben gekocht voor een krats, en een paar van Sennheiser zodat ze wel gecertificeerd zijn. Opzich maakt het niet uit, want ook die uit China lijken echt te zijn.

Ik had al een setje CX400's uit NL, toen nog ruim 60 euro, geweldige set. Toen zag ik ze in een chinese webshop voor 20 dollar, dus ik denk dat probeer ik eens. En wel heb je ooit.. Ik kreeg een originele en geweldig klinkende set. (Dit is geen extra motivatie voor jullie om ze daar te halen overigens).

Mijn hypothese: Sennheiser heeft een paar fabrieken in China de opdracht gegeven om massaproductie CX-oordopjes te maken en naar Sennheiser te sturen. Dit kost - zoals we allemaal weten in de businesswereld - eigenlijk geen drol. De chinese fabrikant doet dit netjes en levert netjes af. Maar de Chinezen zijn niet gek; ze hebben de blauwdrukken en het materiaal, dus kopen ze vlug wat extra materiaal in en laten de banden nog mooi een uurtje of wat doordraaien 'na sluitingstijd' - Sennheiser weet van niks. Deze verkopen ze zelf met een kleine marge (maar waarschijnlijk meer dan Sennheiser ze betaalt) aan webshops in China, die het weer verkopen aan mensen zoals ons.

Het lijkt me een plausibele verklaring mbt het feit dat ik voor minder dan 20 euro een hartstikke originele set CX400 oortjes uit China heb gehaalt. Wellicht dat de webshops hier gebruik van maken.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

• ActionWaction
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-09 20:39
Bij play.com zijn de witte CX500 oortjes voor 21 euro... Ze zijn van play.com zelf dus dat moeten toch vast geen fakes zijn.... toch? :P Had vandaag trouwens ook nog Paradigit gemaild, over de zwarte CX500 oortjes, maar die hadden ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Ben sinds vandaag overgestapt van de cx95 naar de IE7 en WOAH, wat een verschil.

De CX95 waren al een poosje mijn favoriet, had daarvoor wat generieke Phillips oordopjes versleten, maar de CX95 overtrof ze met gemak. De geluidskwaliteit was vergeleken met mijn vorigen al stukken beter en heb ze dan ook zo'n 1,5 jaar gehad. Echter de IE7 is totaal in een andere klasse (niet alleen in prijs hoor). De kwaliteit van het geluid is super. Heerlijk helder en een goede bass, die niet hinderlijk is voor de midden-tonen, wat ik bij de CX95 af en toe toch wel hinderlijk begon te vinden.
Ook sluiten ze je goed af van de buiten wereld, wat een verademing is een een drukke bus, geloof mij maar.

Maybe een beetje overpriced, maar ik ben dik tevreden

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Echt.. waaaarom hebben al die Sennheisers een L-vormige aansluiting??! :'( Ik wilde voor de CX 300-II's gaan maar ook weer L-vorm.. Bij m'n mp3 speler zit de koptelefoon aansluiting onderaan dus een L-vorm oordopjes zijn niet handig, heb nu de gewone CX 300's.

IE serie lijkt me machtig maar 200 euro voor oordopjes die op een chinese speler van 90 euro komen, gaat een beetje te ver. :+

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 20-10-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Tja, als je noemenswaardige vooruitgang wilt boeken vanaf een setje CX-300 zal je algauw veel geld moeten uitgeven, dus dat is aan jou.

Persoonlijk vind ik een gehaakte plug wel makkelijker, omdat die plug dan zo goed mogelijk de vorm van het apparaat kan volgen, ipv er zo lomp en fragiel uit te steken, wat niet makkelijk zit in een broek- of jaszak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
DevilsProphet schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 07:10:
Tja, als je noemenswaardige vooruitgang wilt boeken vanaf een setje CX-300 zal je algauw veel geld moeten uitgeven, dus dat is aan jou.
Noem eens wat dan? Tot 50 euro max.
Persoonlijk vind ik een gehaakte plug wel makkelijker, omdat die plug dan zo goed mogelijk de vorm van het apparaat kan volgen, ipv er zo lomp en fragiel uit te steken, wat niet makkelijk zit in een broek- of jaszak.
Hangt er van af waar de aansluiting zit. Bij mij zit ie aan de onderkant, net als de ipod touch, en ernaast zit nog een line-out en de volume knop dus dat draad zit er altijd overheen, dat bedoel ik meer.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/TL-T51/Picture%2047.jpg

(de rechter dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Misschien zijn de AKG K 340 wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

chim0 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:29:
[...]

Noem eens wat dan? Tot 50 euro max.
Tsja, je kan ook als je spaarder bent bij de ING bent de CX95 kopen voor 50 euro + rentepunten. Vorige week stonden ze nog in de Rentepunten winkel.

https://www.ing.nl/partic...ders/rentepuntenshop.aspx
En dan kijken bij audio.

Heeft ook een L aansluiting voor de verleng kabel, maar de oordopjes zelf niet.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
@Chim0

Wel dik over je budget, maar als je een rete strakke/diepe bass wilt, moet je eens overstappen van CX300 naar FutureSonics Atrio M5, en die eartips dan vervangen door Shure Olive Foams. Kost je wel wat, maar man man man... :P

Koste me iets van 150 euro (import uit de UK)

(tip van een ex CX300 gebruiker)

[ Voor 16% gewijzigd door bitpixl op 20-10-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik heb CX500 via marktplaats gekocht, was al wel weer een jaar gelden, maar ze waren volgens mij nep. Ze klinken voor geen meter. Ik heb dus nog steeds mijn CX300 in gebruik. Nooit meer via marktplaats dus.

Maar op een of andere manier twijfel ik, want ik kan namelijk niet echt zeggen wat er slecht aan is maar het is gewoon "anders". Misschien maar eens echte CX500 kopen (in winkel) en kijken of die hetzelfde klinken...

[ Voor 34% gewijzigd door FerdiV op 26-10-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Is een optie, zien er goed uit.
Mooie doppen en ik zit bij ING maar geen punten, nieuw zijn ze 90 euro dus moet ik m'n budget aanpassen. Die knik beneden is wel een beetje raar.
Skillz schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:46:
FutureSonics Atrio M5
Shure Olive Foams
Ik heb de review gelezen op cnet, moeten een dikke bass leveren maar helaas dik over m'n budget.

Bedankt voor alle tips! Iemand gaf ook als tip om de L connector van m'n CX300's gewoon af te knippen en te vervangen door een rechte (dat ik daar zelf niet op ben gekomen 8)7 ). Dat is natuurlijk ook een optie want op zich voldoen ze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeschere
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-12-2018
Ik ben nu al een paar dagen aan het rondkijken voor nieuwe doppen. Sennheiser wordt toch wel het meest aangeraden vanwege de goede prijs-kwaliteit verhouding. Echter zijn er zoveel versies dat ik door de bomen het boss niet meer zie.
Ik luister voornamelijk naar metal en heb daar dus niet een dringende behoefte aan een opgepompte bass. Maar de bass moet ook niet te flat zijn daar ik ook naar break core, industrial/noise, DnB etc luister wat wel wat baat heeft bij een goed functionerende bass.

Ik zit op dit moment te denken aan de CX400-II Precision. Verschillende reviews zijn hier zeer positief over maar het blijft lastig (zo niet onmogelijk) om uit te zoeken of deze doppen ook geschikt zijn voor de wat meer extremere muziek soorten. Een andere optie is de CX300-II of de g4me versie maar hierbij ben ik bang dat de bass boost wat teveel van het goede is.

Wat is jullie ervaring met extremere muzieksoorten over bovenstaande (over andere) in-ear doppen? Het budget gaat jammer genoeg tot ongeveer 80 euro op het moment, anders waren er waarschijnlijk IE-7 of zelfs 8 doppen gekomen.

Edit: In de meeste reviews wordt eigenlijk niet gesproken over het lekken van geluid naar buiten toe. Ik zit nog regelmatig in een bus, of loop door een winkel en vind het redelijk belangrijk dat andere mensen geen last hebben van mijn muziek. Ik heb in het verleden nog wel eens gemerkt dat de buitenwereld mijn muziek harder hoort dan ikzelf...

[ Voor 13% gewijzigd door Aeschere op 27-10-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ik ben ook op zoek naar nieuwe doppen, ik gebruik zo'n 2 jaar de CX300 (al wel al 3 of 4 setjes versleten :P) en heb CX500 maar weet niet of die echt zijn (zie bericht hier boven ergens).

Ik ben iemand die elke dag muziek luistert en verslaafd is aan muziek. Ik luister alleen naar rock, dus dat is simpel. Ik houd van alle soorten rock, maar de laatste tijd luister ik meer naar rustige muziek en songwriters bijvoorbeeld. Wat ik zoek is gewoon een oordop waarmee ik alles goed hoor, hoge kwaliteit. De bass enzo lijken me voor mij niet belangrijk.

Ik ben wel geïnteresseerd in de IE serie alleen zijn ze erg duur! Jammer dat er geen modellen zijn tussen de CX en IE serie. Maar ik vraag me af hoelang zo'n IE mee gaat, met een CX doe ik maar een maand of 4/5.

Iemand met een IE die echt veel muziek luistert en hem al lange tijd heeft? Ik vraag me dus af hoe het met de duurzaamheid is van deze serie.

[ Voor 3% gewijzigd door FerdiV op 28-10-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
FerdiV schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:46:
Ik ben ook op zoek naar nieuwe doppen, ik gebruik zo'n 2 jaar de CX300 (al wel al 3 of 4 setjes versleten :P) en heb CX500 maar weet niet of die echt zijn (zie bericht hier boven ergens).

Ik ben iemand die elke dag muziek luistert en verslaafd is aan muziek. Ik luister alleen naar rock, dus dat is simpel. Ik houd van alle soorten rock, maar de laatste tijd luister ik meer naar rustige muziek en songwriters bijvoorbeeld. Wat ik zoek is gewoon een oordop waarmee ik alles goed hoor, hoge kwaliteit. De bass enzo lijken me voor mij niet belangrijk.

Ik ben wel geïnteresseerd in de IE serie alleen zijn ze erg duur! Jammer dat er geen modellen zijn tussen de CX en IE serie. Maar ik vraag me af hoelang zo'n IE mee gaat, met een CX doe ik maar een maand of 4/5.

Iemand met een IE die echt veel muziek luistert en hem al lange tijd heeft? Ik vraag me dus af hoe het met de duurzaamheid is van deze serie.
De IE8 heeft een vervangbare kabel en:
http://www.head-fi.org/fo...er-ie8-durability-453453/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik ben op zoek naar Sennheiser oordopjes voor mijn broer. Nu heb ik zelf de MX500 gehad en vond ik wat te simpel en nu heb ik zelf de CX550. Die laatste heeft het nadeel van een grote plug (echt lomp) en het feit dat het linker oortje niet achterlangs gaat (i.e. iets langere draad).

Nu is mijn vraag of de CX-400-II dat wel heeft ? Ik weet niet goed hoe hiernaar te zoeken want nergens zie je meer op de foto's dan de oordopjes zelf.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

FerdiV schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:46:

Ik heb de IE7 . Deze bieden de beste prijs/prestatie verhouding.
Ook op headfi is iedereen er lyrisch over. Het is jammer dat we in nederland/belgië wonen.
Je kan kijken of je in Duitsland een Phonak PFE kan krijgen.

Mijn IE7 doen het nu al bijna een half jaar. Mijn CX setjes gingen ook altijd maar 2 maanden mee 8)7 . Heb steeds van de garantie nieuwe gekregen :9
Ook op de IE7 zit 2 jaar garantie. Je hebt dus gegarandeerd 2 jaar luister plezier.

voor vragen stuur maar een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brilsmurfffje schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:45:
[...]

Ik heb de IE7 . Deze bieden de beste prijs/prestatie verhouding.
De IE7 is inderdaad heel goed. Ik heb zelf lang getwijfeld om eventueel de IE7 te kopen. Een vriend van me heeft deze en na een uitgebreide luistersessie was ik onder de indruk van hun evenwichtige klank. Na het raadplegen van veel reviews op Headfi ben ik uiteindelijk voor de Westone UM3X gegaan. En daar heb ik geen spijt van! :)

Deze zijn wel een stuk duurder dan de Sennheisers en veel moeilijker verkrijgbaar in de Lage Landen. De IE7 biedt imo ook een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. Alleen de bassheads kiezen beter voor de IE8, al de rest zal met de IE7 al in de audiofiele hemel terechtkomen. Via Duitse webshops kan je ze bovendien aan een aantrekkelijke(re) prijs verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:52:
[...]Alleen de bassheads kiezen beter voor de IE8...
IE8 afgelopen vrijdag besteld ;) Ben erg benieuwd of ze echt beter zijn t.o.v. de FutureSonics Atrio M5's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Weet iemand iets over de IE4? Is dat misschien een stap tussen de CX-serie en de IE6? Ik kwam hem toevallig tegen op de website van Sennheiser:

http://www.sennheiser.nl/...eadsets_headphones_500432

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Ik heb zelf nu bijna 2 jaar de CX-300. Had altijd simpele setjes van sony en ben toen over gegaan. Heerlijk geluid voor terug gekregen en altijd erg tevreden. Heb een 7 maanden terug een probleempje gekregen dat de linker oordop zachter was tov de rechter. Heb ze toen naar MM (Waar ik ze gekocht had) gebracht en laten maken. Dit heeft mij 2 maanden wachten gekost, naar mijn mening veel te lang, maar gezien de passieve manier van klantbenadering wel te verklaren. Nu heb ik jammer genoeg weer het zelfde probleem, de linker oordop is weer zachter tov de rechter. Dit is erg rot werken op het moment dat ik met video montage bezig ben, want ik kan nergens van het geluid uitgaan. Ik vroeg mij af of dit een bekend probleem is bij deze set? Ik heb al gezocht in dit topic maar ik raak al snel het overzicht kwijt, ook via google gezocht maar kan zijn dat ik de verkeerde zoekopdracht gebruik.

Ik verwacht dat ik de set moet opsturen maar zou ook in de tussentijd een vervangende set nodig hebben. Het moeten in ears zijn (Want die andere dingen vallen altijd uit mijn oren) en ik heb een budget van maximaal 35 euro. Is er vergelijkbaar materiaal te vinden voor dat bedrag?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ultimate ear, AKG, beide goede merken en allebij 2 jaar garantie.
Mijn CX-300 gingen ook constant stuk, maar ik heb nu een paar IE 7's deze doen het al een half jaar zonder problemen. Mijn CX-300 gingen meestal een half jaartje mee en dan gingen ze stuk. Ik heb 3 x onder garantie een nieuwe set gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Ok, ik zal er eens naar kijken. Ultimate ears ken ik wel, alleen wist ik niet dat logitech er nu ook achter zit. AKG ken ik de naam al jaren, maar wist niet dat ze zo goed waren. Heb mijn cx300 vanmiddag bij Sennheiser Almere gebracht, in de hoop dat ze snel gemaakt zullen worden :).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Dacht dat er verschillende "revisies" waren van de CX300, die van mij zijn van begin dit jaar en hebben geen problemen. Ik las het laatst ergens maar weet niet meer waar, was een user review ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:52:
[...]

De IE7 is inderdaad heel goed. Ik heb zelf lang getwijfeld om eventueel de IE7 te kopen. Een vriend van me heeft deze en na een uitgebreide luistersessie was ik onder de indruk van hun evenwichtige klank. Na het raadplegen van veel reviews op Headfi ben ik uiteindelijk voor de Westone UM3X gegaan. En daar heb ik geen spijt van! :)

Deze zijn wel een stuk duurder dan de Sennheisers en veel moeilijker verkrijgbaar in de Lage Landen. De IE7 biedt imo ook een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding. Alleen de bassheads kiezen beter voor de IE8, al de rest zal met de IE7 al in de audiofiele hemel terechtkomen. Via Duitse webshops kan je ze bovendien aan een aantrekkelijke(re) prijs verkrijgen.
Ik heb de IE8 sinds maart en ze werken nog perfect terwijl ik er best ruw mee om ga 8)7 . Verder ben ik geen basshead en vind ik de bass echt niet overdreven zoals wel eens wordt geclaimed... er zit dus een knopje op beide doppen waarmee je de bass kan regelen (in mijn geval staat ie op 2 van de 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Hey Tweakers. Ik heb nu een jaar cx300's maar ik gebruik ze weinig omdat ze steeds los in me oren gaan zitten. Zijn er voor de cx300's ook foamies leverbaar? Dat lijkt me wel handig. Gebruik op het werk ook van die foambeschermers.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik ben inmiddels ook eigenaar van de IE8's.
Absoluut de beste doppen die ik ooit heb gehad,
toch weer een stap omhoog t.o.v. de FutureSonics Atrio M5's die ik hiervoor had.

Wat bass bestreft, hij staat bij mij wel op max, ben absoluut een basshead en deze doppen gaan diep
als ze op max staan.

Verder een tip voor de IE8's: Draag ze eens niet over-the-ear voor een betere seal en makkelijkere inbreng in je oor. Hoe doe je dit? trek de kabeltjes los van de doppen en wissel dan L en R om (dit kan bij de IE8). Vanaf nu draag je dus de L dop in je rechter oor en de R in je linker met de kabel naar beneden gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
De goedkoopste prijs die ik kan vinden is 190 euro in Nederland.
Ik las ergens over Duitse webshops?
Kan iemand me erover PMen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MP3-player.de is een goede site. Maar ik vrees dat je - verzendkosten inbegrepen - niet veel lager dan 190 euro zult kunnen gaan. Dat is nl. al een heel lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Skillz schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:55:

Verder een tip voor de IE8's: Draag ze eens niet over-the-ear voor een betere seal en makkelijkere inbreng in je oor. Hoe doe je dit? trek de kabeltjes los van de doppen en wissel dan L en R om (dit kan bij de IE8). Vanaf nu draag je dus de L dop in je rechter oor en de R in je linker met de kabel naar beneden gericht.
over-the-ear heeft als voordeel dat je minder last hebt van microphonics (tik geluidjes, hoor je als het kabeltje beweegt). Bij de IE7 zit er ook een kromming in het kabeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:56:
MP3-player.de is een goede site. Maar ik vrees dat je - verzendkosten inbegrepen - niet veel lager dan 190 euro zult kunnen gaan. Dat is nl. al een heel lage prijs.
Vandaag voor 160 gescoord bij een Brit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andyy schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:53:
[...]
Vandaag voor 160 gescoord bij een Brit :*)
UItstekende deal! Betreft het een nieuw exemplaar? Als het van een particulier is zou ik toch maar oppassen. Er zijn nl. fake Sennheiser IEM's in omloop. Op head-fi is er een thread waarin iemand een fake IE8 met een echte vergelijkt. Het zit hem echt in de details. Als je je IE8 ontvangen hebt zou je best eens naar deze thread gaan om zeker te zijn.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Ben je van plan een CX300/CX400/CX500 van eBay en vooral uit Hong Kong of China te halen? Even oppassen! Er zijn ontzettend veel, en ontzettend goed, nagemaakte oordopjes in perfect-gekloonde verpakkingen, maar het geluid is altijd brak. Immers, er is een reden dat deze dingen zo veel goedkoper zijn dan 'in de winkel'. Het is daarom aan te raden om een Nederlandse, fysieke winkelketen op te zoeken voor deze oordopjes.