@Felke: heb je je telefoonnummers in je adresboek (op de telefoon) staan? Je zou nog even kunnen controleren of je niks op je sim hebt staan. Een paar pagina's terug zei volgens mij iemand dat hij hier proberen mee had.
Het is wel gek dat er eerst 06 staat en nu +316, maar in principe moet dit niet uit maken (ik gebruik zelf eigenlijk altijd het +316 nummer, maar soms krijg ik wel eens een kaartje via bluetooth ofzo met 06.. maar ook dat nummer werkt gewoon goed.)
Wat je anders ook altijd kan proberen is een backup maken met de PC Suite en dan even je telefoon volledig resetten. Ik heb dit laatst ook gedaan (m'n telefoon was helemaal van slag

), totale reset gedaan, daarna backup teruggezet en nu werkt alles weer supersnel en goed. En in principe raak je niks kwijt, dus... altijd even te proberen.
@Parapluvanhylco: Ik heb dat ook wel eens gehad. Is heel irritant. Probeer je de toetsenvergendeling op 2 manieren er af te halen? 1 -> Sterretje indrukken en dan op het scherm Toetsvergrendeling opheffen ofzo. 2 -> De Back knop inhouden, voor een aantal seconden?
Als beide niet werkt, dan ben ik bang dat ook jij gewoon moet resetten. Na 5/6 maanden mag dat ook wel een keer! (Ik heb hem ook ongeveer zo lang.

) Wel eerst backup maken dus! Wat je anders kan doen, is voor de toetsvergrendeling het programmaatje iPhoneLock gebruiken. Ik vind dit sowieso een prettigere toetsvergrendeling, omdat je met een druk op het scherm meteen kan zien hoeveel SMSjes, gemiste oproepen en mailtjes je hebt enzo. En het ziet er cool uit.

Je hoeft met dit programmaatje "nooit" meer zelf de toetsblokkering er op zetten, dit gebeurd automatisch na x seconden.