Lang berichtje.

Heb een tijdje dit onderwerp gemist... moet m'n RSS feed even updaten. Misschien zijn een aantal dingen al wel opgelost, maar dan nog even wat verduidelijking.
Ik heb geen probleem met beeldbellen... Heb je wel UMTS bereik? En heb je wel een u-sim? Of heb je nog een (hele) oude BEN sim kaart? UMTS bereik zie je omdat je naast de standaard balkjes voor het bereik ook nog een ander blauw ovaaltje hebt (dat tekentje staat ook wel in de handleiding). Dan kan je beeldbellen, je hebt hier geen andere instellingen voor nodig (en de ander moet het natuurlijk ook ondersteunen).
Mijn vraag is; Waar is de Operabrowser op de telefoon? Ik kan hem nergens vinden. Ik heb een draadloze verbinding maar ik kan niet internetten.
Hoofdmenu - en dan het wereldbolletje in het midden bovenaan? Ik zou echt geen Opera Mini gebruiken, dat is een Java programma. Op de W960i zit Opera Mobile, wat een echt Symbian UIQ 3 programma is. Deze kan je, volgens mij, niet gratis downloaden maar alleen kopen. Het is een completere browser dan de Mini.
Trouwens: als je niet wilt dat je via GPRS gaat internetten (als je geen onbeperkt internet abo hebt en dus alleen wilt internetten via WLAN), kan je de GPRS verbinding uit de internet groep halen. Alle applicaties op je telefoon die dan een internetverbinding nodig hebben, werken dan alleen als je een WLAN verbinding hebt. Dit doe je als volgt: Klik op het pijltje naar beneden rechtsboven in, dan Verbindingen en dan Beheer. Dan op Meer - Instellingen - Internetaccounts. Dan op Groepen en hier zie je de groep Internet. Druk op Bewerk. Je ziet nu een lijstje met accounts die verbinding met internet mogen maken. Verwijder hier de GPRS accounts uit (bij mij T-Mobile-NL en T-Mobile-MMS) en dan kan je alleen internetten als één van je WLAN accounts actief is (kan worden).
Dit is zeker ivm ervaringen met SE één van de grootste kanshebbers,
maar wat ik mis in de TS is waar je de beste deal krijgt?
Hiervoor kan je zelf het beste gewoon even langs de verschillende winkels gaan kijken. Op internet zijn er een aantal goedkope GSM winkels... dan kan je die zelf combineren met je abo en dan zie je zo welke het goedkoopst is. Het lijkt me niet handig dit in de TS te doen, omdat dit elke keer weer anders is.
Even een UMTS vraagje. Op mijn toestel heb ik Vodafone met zorgeloos internet Blox. Hij staat standaard (ddor Vodafone) ingesteld op GPRS. Kan ik met dit abbonement ook UMTS internetten en hoe moet ik dat instellen? Bij verbindingen zie ik geen UMTS.
Ik weet niet of Vodafone Zorgeloos Internet Blox wel ondersteuning heeft voor UMTS. Dat is namelijk een stuk sneller dan GPRS. Maar als je de snelheid wel kan met die Blox, dan gaat het automatisch over de UMTS verbinding als die aanwezig is. Zo gaat het tenminste wel bij t-mobile: ik heb PIT, maar op zo'n 120 kbit/s, terwijl GPRS maar max 64 ofzo is. Maar alleen als ik UMTS bereik heb.
Ik heb op mijn P1i (is nagenoeg dezelfde telefoon) m'n oplader, oordopjes, musicplayer en gps met tomtom aangezet, het werkt maar je hebt 1 probleem: Zodra tomtom een aanwijzing geeft, gaat je muziek op pauze en speelt niet meer verder. Dus denk niet dat dit gaat lukken
Inderdaad, dit had ik gisteren ook... echt jammer! Je kan natuurlijk wel de aanwijzing op je TomTom gewoon uit zetten, dan kan je tenminste nog muziek afspelen op je telefoon. TomTom moet maar een nieuwe versie uitbrengen.

(Ik heb trouwens een bluetooth headsetje en kan dan ook niet op play drukken of volgend nummer selecteren... hij doet het gewoon niet meer!

)
Terwijl ik wel heel tevreden ben over de bluetooth muziek opties. Bij m'n W850i had ik namelijk altijd dat je geen geluidjes door elkaar heen kan spelen, maar nu, als ik een smsje ontvang terwijl ik muziek aan het luisteren ben, hoor ik het geluidje er gewoon doorheen, maar stopt de muziek niet. Ideaal dus!
Over die SMS/inbox problemen: je zou je telefoon eens kunnen resetten, misschien helpt dat. Gewoon een volledige reset. (Wel eerst even backup maken natuurlijk, want door een reset ben je alles kwijt!)