[V&A] Reacties uit? --- Update ---

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 15.292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

wolkje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:11:
[...]
Dus dan maak je gewoon een tweede V&A, met een soort mini-HK eronder waarin praktisch alles kan.
Lekker veel werk voor de crew om dat schoon te houden. En wat voegt het toe? Gezelligheid? Het is in elk geval een goed stuk werkverschaffing.

Ik moet me sterk vergissen, maar was het doel van V&A niet producten kopen en verkopen? Waarom moet er zo'n slowchat bij? :?
V&A in forum vorm zie je anders best vaak:
http://forum.fok.nl/forum/62
http://www.hardware.info/forum/forumdisplay.php?f=17

Daar wordt idd ook sterk gemod en veel posts getrashed, maar dat is blijkbaar geen probleem voor de mods daar. Als het echt zo'n kleine groep mensen is die het voor de grote groep verpest, dan snap ik niet waarom jullie niet wat meer moeite doen om deze groep in bedwang te houden met wat waarschuwingen oid.

Het lijkt erop dat de beslissing puur genomen is omdat het teveel werk is voor de crew, niet omdat er zo veel kopers/verkopers waren die geklaagd hadden. Wat is het volgende onderdeel dat weg gaat? de reactiemogelijkheid bij de meuktracker?

Waarom er zoveel gerefereerd wordt aan DM snap ik ook niet. DM is vergelijkbaar met email, geen vervanging voor publieke reacties. Een feature eraf + een feature erbij = gebruiker weer tevreden?

De opmerkingen dat het niveau van de advertenties zal zakken worden neer geslagen met: "dat mensen de volgende keer vanzelf wel een betere advertentie plaatsen".
Iedereen weet dat dat onzin is, als je geen feedback krijgt, dan zal er ook niet veel veranderen. Kijk maar op sites als marktplaats, 90% van de advertenties daar zijn oneliners die weinig views krijgen en niet verkocht worden.

Blijkbaar is voor de mensen die deze beslissing hebben genomen, niet duidelijk dat de toegevoegde waarde voor de verkoper veel groter is dan de ellende die het hen oplevert. De toegevoegde waarde voor de evt. koper stond al niet ter discussie lijkt me. Gezelligheid is erg belangrijk bij het verkopen van spullen, ga maar eens naar de stad en vergelijk winkels (of supermarkten).

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Opzich ben ik er wel mee eens dat de reacties uitgezet zijn maar vraag me toch af of het echt nodig was. Het is wel zo dat er veel mensen reageren met dat ze het veel te duur vinden maar veel van de reacties die ik zie zijn toch handig om te weten.
Is het niet handig als er een systeem gemaakt wordt dat de Aanbieder de reacties kan aan en uit zetten. Zo kan je als Aanbieder bepalen of je mensen wil laten reageren of niet.
Standaard moet je dit dan dus uit zetten maar wel als optie aanbieden als je een advertentie plaatst..

Maar just my 2cents..

-TCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Jimbolino schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:10:
[...]

V&A in forum vorm zie je anders best vaak:
http://forum.fok.nl/forum/62
http://www.hardware.info/forum/forumdisplay.php?f=17

Daar wordt idd ook sterk gemod en veel posts getrashed, maar dat is blijkbaar geen probleem voor de mods daar. Als het echt zo'n kleine groep mensen is die het voor de grote groep verpest, dan snap ik niet waarom jullie niet wat meer moeite doen om deze groep in bedwang te houden met wat waarschuwingen oid.

Het lijkt erop dat de beslissing puur genomen is omdat het teveel werk is voor de crew, niet omdat er zo veel kopers/verkopers waren die geklaagd hadden. Wat is het volgende onderdeel dat weg gaat? de reactiemogelijkheid bij de meuktracker?
Weet jij wat er in de achtergrond heeft afgespeeld? Weet jij hoeveel klachten er op het meldpunt binnen kwamen. Weet jij hoeveel moeite de FPA's aan V&A hebben? Nee dus. Dus waarop baseer je je conclusie?
Waarom er zoveel gerefereerd wordt aan DM snap ik ook niet. DM is vergelijkbaar met email, geen vervanging voor publieke reacties. Een feature eraf + een feature erbij = gebruiker weer tevreden?
Publieke reacties hebben geresulteerd in ongefundeerde one-liners.
De opmerkingen dat het niveau van de advertenties zal zakken worden neer geslagen met: "dat mensen de volgende keer vanzelf wel een betere advertentie plaatsen".
Iedereen weet dat dat onzin is, als je geen feedback krijgt, dan zal er ook niet veel veranderen. Kijk maar op sites als marktplaats, 90% van de advertenties daar zijn oneliners die weinig views krijgen en niet verkocht worden.

Blijkbaar is voor de mensen die deze beslissing hebben genomen, niet duidelijk dat de toegevoegde waarde voor de verkoper veel groter is dan de ellende die het hen oplevert. De toegevoegde waarde voor de evt. koper stond al niet ter discussie lijkt me. Gezelligheid is erg belangrijk bij het verkopen van spullen, ga maar eens naar de stad en vergelijk winkels (of supermarkten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Dino78 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:09:
Wat ik me nu afvraag, gaat het MT nu überhaubt iets doen naar aanleiding van dit topic, of zijn de besluiten al genomen en is dit topic compleet zinloos, anders dan dat het een uitlaatklep is voor Tweakers die hun ongenoegen willen uiten?
Want het lijkt erop dat er geenzins iets mee gedaan gaat worden, anders dan hetgeen in het .plan is aangekondigd.

Misschien is het een idee om dat aan te geven en te posten, zodat men ook weet dat het bedenken van alternatieven en die hier posten een verspilling is van de tijd.
zie: Longbeard in "\[V&A] Reacties uit?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik ken nog tig sites die ook een V&A forum hebben. Maar wat heeft dat met T.net te maken? Tuurlijk is het helemaal niet 'raar' is om een forum te gebruiken voor V&A. Maar betekent dat dan, dat wij dat ook maar moeten doen?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:15
Dankjewel voor het antwoord. Kan ik uit de reactie waaraan je refereert afleiden dat er dus ook geen DM gaat komen? Want dat kan ook leiden tot one-liners en slowchat. Of komt er een optie om DM op je advertentie uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dino78 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:58:
Dankjewel voor het antwoord. Kan ik uit de reactie waaraan je refereert afleiden dat er dus ook geen DM gaat komen? Want dat kan ook leiden tot one-liners en slowchat. Of komt er een optie om DM op je advertentie uit te zetten?
Je kunt DM als gebruiker uitzetten. Dan kun je het noch verzenden noch ontvangen.

En one-liners en slowchat is een publiekelijk iets, dat kan niet in DM. Tuurlijk kun je ze wel sturen via DM, maar dan is er geen sprake van one-liners en slowchat, want de rest heeft er immers geen last van. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
wolkje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:01:
[...]

Je kunt DM als gebruiker uitzetten. Dan kun je het noch verzenden noch ontvangen.

En one-liners en slowchat is een publiekelijk iets, dat kan niet in DM. Tuurlijk kun je ze wel sturen via DM, maar dan is er geen sprake van one-liners en slowchat, want de rest heeft er immers geen last van. :)
De opmerking was meer om aan te geven dat het net als reacties tot ongewenste opmerkingen en reacties kan leiden. Natuurlijk zit er een verschil in, maar beide kunnen net zo vervelend zijn.

Je geeft aan dat bij DM 'de rest' er geen last van heeft, maar dat was toch niet de insteek van het uitzetten van de reacties? Het kwam toch hoofdzakelijk doordat 'verkopers' er last van hadden? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 16:36
wolkje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:45:
[...]

Als je een bepaalde groep pakt, heet het censuur. Als je iedereen pakt, is er van censuur geen sprake.
Volgens Van Dale is censuur:
1 overheidstoezicht op voor publicatie bestemde werken of op brieven, met de bevoegdheid daaruit gedeelten te schrappen of te verbieden;
2 kerkelijk toezicht op zuiverheid in leer en levenswandel.

Maar is Tweakers/MT nu overheid of kerk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
FPA's en PowerMods hebben al de mogelijkheden om users te bannen. We hebben al een vrij strikt beleid gevoerd, dat heeft echter geen effect gehad.
Mooi, maar blijkbaar heeft dit niet kunnen voorkomen dat deze top 159 ontstaan is. Is er uiteindelijk niet tot bannen overgegaan of heeft niemand over deze mensen geklaagd?

Wat betreft de profilering van tweakers.net, daar kunnen de gebruikers inderdaad niets aan veranderen. En dat zorgt ervoor dat de optie tot reageren waarschijnlijk niet terugkomt. Mijn mening is dat de profilering outdated is en dat het overgrote deel van de gebruikers niet als serieuze tweaker kan worden gerekend. Natuurlijk is het belangrijk voor tweakers.net om relevant te blijven, maar volgens mij slaat met dit soort beslissingen de balans te ver door.

De reactiemogelijkheid zorgde er bij mij voor dat ik wist wat voor vlees er in de kuip zat. En daarmee werd het zakendoen wat mij betreft makkelijker. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dino78 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:13:
De opmerking was meer om aan te geven dat het net als reacties tot ongewenste opmerkingen en reacties kan leiden. Natuurlijk zit er een verschil in, maar beide kunnen net zo vervelend zijn.
Dat snap ik. De rest van de V&A gebruikers ziet het echter niet. Dat is waarschijnlijk ook een motivatie waardoor minder van dat soort berichten gestuurd zullen worden. :)
Je geeft aan dat bij DM 'de rest' er geen last van heeft, maar dat was toch niet de insteek van het uitzetten van de reacties? Het kwam toch hoofdzakelijk doordat 'verkopers' er last van hadden? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Dat heb je goed begrepen hoor :) Ook al waren er ook kopers die zich aan de irritante reacties ergerden.
Kees030 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:35:
1 overheidstoezicht op voor publicatie bestemde werken of op brieven, met de bevoegdheid daaruit gedeelten te schrappen of te verbieden;

Ik ben op de hoogte van de betekenis van het woord 'censuur'. Maar wat bedoel je nu te zeggen dan? T.net is overigens geen van beide. En van 'censuur' is nog steeds geen sprake.
Dedun schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:36:
De reactiemogelijkheid zorgde er bij mij voor dat ik wist wat voor vlees er in de kuip zat. En daarmee werd het zakendoen wat mij betreft makkelijker. Jammer.
Op wat voor manier dan? Was je verkoper, of juist koper? Als je dat soort dingen niet meldt, dan is het nogal moeilijk om iets met je feedback te doen he :)

[ Voor 38% gewijzigd door Cloud op 04-02-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Kees030 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:35:
[...]

Overheid natuurlijk:
over·heid (de )
1 instantie waar het openbaar gezag berust

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
wolkje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:36:
[...]

Dat snap ik. De rest van de V&A gebruikers ziet het echter niet. Dat is waarschijnlijk ook een motivatie waardoor minder van dat soort berichten gestuurd zullen worden. :)

[...]

Dat heb je goed begrepen hoor :) Ook al waren er ook kopers die zich aan de irritante reacties ergerden.
Dus, de redenatie volgende, zou je kunnen stellen dat het gebruik van DM tot hetzelfde zou kunnen leiden als dat de reacties dat hadden. M.a.w. dat na de invoer van het DM systeem dit op V&A ook weer zal worden uitgeschakeld om dezelfde redenen als dat het nu voor de reacties is gedaan. Toch? Of is dat te kort door de bocht?

Wat ik dus wil zeggen is dat DM niet de oplossing is, maar dat het probleem elders ligt. Helaas.. :(

en natuurlijk dat ik de reacties mis..

[ Voor 3% gewijzigd door freggel op 04-02-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dino78 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:13:
Dus, de redenatie volgende, zou je kunnen stellen dat het gebruik van DM tot hetzelfde zou kunnen leiden als dat de reacties dat hadden. M.a.w. dat na de invoer van het DM systeem dit op V&A ook weer zal worden uitgeschakeld om dezelfde redenen als dat het nu voor de reacties is gedaan. Toch? Of is dat te kort door de bocht?
Dat is denk ik te kort door de bocht. Juist omdat DMs niet publiekelijk zichtbaar zijn, valt het waarschijnlijk mee met aandachtsgeile bemoeials. Nu wilden ze vaak even een puntje scoren door dat ene foutje aan te stippen in je advertentie, maar als niemand anders dat kan lezen, heeft het niet zo veel zin voor ze. En zullen ze het hopelijk laten zich overal mee te bemoeien.

Ik denk dus niet dat je hetzelfde weer krijgt, als je de DM mogelijkheid inschakelt :)
Wat ik dus wil zeggen is dat DM niet de oplossing is, maar dat het probleem elders ligt. Helaas.. :(
Ik begreep je wel hoor :) DM is gewoon iets wat je ervoor terugkrijgt, ze hadden het ook net zo goed niet kunnen doen, omdat e-mail ook al beschikbaar is. De DM mogelijkheid is gewoon een kleine compensatie, om wat sneller contact op te kunnen nemen met de adverteerder.

Het hele probleem was, dat mensen die niet geïnteresseerd in de advertentie waren, toch enorm veel reacties plaatsten. En het uitschakelen van de reactiemogelijkheid is blijkbaar de last-resort die de FP admins konden bedenken om er vanaf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
wolkje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:26:

[...]

Ik begreep je wel hoor :) DM is gewoon iets wat je ervoor terugkrijgt, ze hadden het ook net zo goed niet kunnen doen, omdat e-mail ook al beschikbaar is. De DM mogelijkheid is gewoon een kleine compensatie, om wat sneller contact op te kunnen nemen met de adverteerder.

Het hele probleem was, dat mensen die niet geïnteresseerd in de advertentie waren, toch enorm veel reacties plaatsten. En het uitschakelen van de reactiemogelijkheid is blijkbaar de last-resort die de FP admins konden bedenken om er vanaf te zijn.
Ik snap de redenatie erachter ook, alleen bekruipt me het gevoel dat een kleine groep (niet eens alle 100 van de top honderd zoals gepost door ons aller Femme) het op een of andere manier voorelkaar heeft gekregen de reacties op V&A te laten verdwijnen, gesteund (ongewild) door een aantal adverteerders die het niet kunnen verkroppen of kunnen 'handelen' dat men wil voorkomen (d.m.v. commentaar) dat van goed vertrouwen zijnde Tweakers worden afgezet of misleid danwel teleurgesteld.

Want, een comment dat een artikel te duur is hoeft geen 'gezeik' te zijn, alleen kan het helaas wel zijn..

Nou ja, misschien komt het er ooit weer van, alleen zie ik het nog niet gebeuren. V&A krijgt nu een heel andere insteek dan degene waar ik zo blij van werd, namelijk 'van Tweakers voor Tweakers'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dino78 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:35:
Want, een comment dat een artikel te duur is hoeft geen 'gezeik' te zijn, alleen kan het helaas wel zijn..
Of het nu gezeik is of niet, mensen moesten stoppen met zich te bemoeien met advertenties waar ze toch geen interesse in hadden. Dus óók de 'te duur' reacties. Het is aan de koper om te beslissen of iets te duur is, een ander hoeft dat niet te vertellen. Dat soort reacties zijn dus (gepast of niet) ongewenst op de V&A.

De V&A reacties mochten alleen geplaatst worden door mensen met echte interesse, maar dat was blijkbaar een te moeilijke regel voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedun
Op wat voor manier dan? Was je verkoper, of juist koper? Als je dat soort dingen niet meldt, dan is het nogal moeilijk om iets met je feedback te doen he
Als koper: De manier waarop iemand met reacties omgaat, zich profileert. Het sociale aspect speelt bij mij een even grote rol als de prijs. Juist omdat er zoveel reacties komen krijg je een idee met wie je te maken hebt. Maarja, wellicht ben ik per gisteren wel een oude sentimentele sukkel geworden.

Als verkoper: Een leuke interactie met mogelijke kopers. Again, het gaat mij niet alleen om de euros, dus als blijkt dat het voor een leuk projectje bestemd is ben ik zo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

trixx

-CTU- SuiZide

Dedun schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:55:
[...]

Als koper: De manier waarop iemand met reacties omgaat, zich profileert. Het sociale aspect speelt bij mij een even grote rol als de prijs. Juist omdat er zoveel reacties komen krijg je een idee met wie je te maken hebt. Maarja, wellicht ben ik per gisteren wel een oude sentimentele sukkel geworden.

Als verkoper: Een leuke interactie met mogelijke kopers. Again, het gaat mij niet alleen om de euros, dus als blijkt dat het voor een leuk projectje bestemd is ben ik zo over.
- Als je een profiel van iemand wilt dan moet je misschien naar een datingsite gaan. Het belangrijkste in mijn ogen is de betrouwbaarheid en netheid waarmee iemand een product verkoopt. En dat kun je een beetje aflezen aan de V&A feedback.

- Dat kan dan toch mooi via de mail. Daarin kun je verder door vragen en wat persoonlijker worden dan op tweakers zelf.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dedun schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:55:

Het gaat dus om gezelligheid. Zoals trixx boven mij ook al zegt, kan dit alles prima via de mail. En als je wilt weten hoe betrouwbaar iemand is, kun je veel beter naar zijn V&A feedback kijken. Daar staan immers afgeronde transacties. Dat zegt veel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

Qwerty-273

Meukposter

Dino78 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:35:
wolkje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:50:
Of het nu gezeik is of niet, mensen moesten stoppen met zich te bemoeien met advertenties waar ze toch geen interesse in hadden. Dus óók de 'te duur' reacties.
Het gaat in grote lijnen juist niet om de relevante en/of terechte "te duur" reacties - eerder de ongefundeerde reacties die niet of slechts heel miniem een betrekking hebben op de advertentie. Bedenk wel dat je als 'lezer' van V&A al een heleboel reacties heb moeten 'missen' die verwijderd werden door FP/V&A-mods. Wellicht is het ook mogelijk om daar op een of andere manier statistieken van te maken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dedun
Het gaat dus om gezelligheid. Zoals trixx boven mij ook al zegt, kan dit alles prima via de mail.
Ja dat kan inderdaad, maar dat heeft wat mij betreft een hogere drempel dan reageren via V&A. En aangezien ik nogal een formeel typje ben over de mail is die mij waarschijnlijk nog wat hoger.

De optie aanbieden om reageren optioneel te maken lijkt mij de schoonste manier. Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze feedback willen ontvangen (ook nadat reageren al mogelijk was). En wanneer de verkoper het uitzet kan de koper zelf beslissen wat hij ermee doet. Maar gezien de andere bezwaren (slowchat etc) zie ik dat dus niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Niet dat ik er iets over te zeggen of iets mee te maken heb, maar zoals er hierboven al gemeld is wordt er wel degelijk naar de voorstellen gekeken, achter de schermen :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:47

elmoxx

xx xx xx

goed, na 13 pagina's in dit topic krijg ik toch de behoefte me ook even te mengen in dit verhaal.

Ik had een aantal voors en een aantal tegens (dit m.b.t. de reacties op aangeboden waar)
Voor:
  • Als ik wat aanbied, en zelf niet goed weet wat een juiste prijs is, zijn die reacties (hoe bot ook) praktisch. Natuurlijk hecht je dan meer waarde aan een gefundeerde reactie, maar toch.
  • Het voegt echt wat toe t.o.v. sites als speurders (ik heb o.a. het gevoel dat ik mijn waar aan liefhebbers/kenners verkoop)
  • Mede door de opmerkingen die je mee kon lezen kreeg je meer info over het aangeboden product
  • Door het type reacties is het in je hoofd te rechtvaardigen om niet met de hoogste bieder in zee te gaan
  • Er kunnen dingen gezegd worden waar je zelf geen rekening mee hebt gehouden (dingen als waar je rekening mee zou kunnen houden als je een leuk 2e hands artikel zoekt, of dingen die net dat extra beetje info geven als je iets te koop aan bied)
  • Soms is het gewoon hilarisch. Zowel de spullen die verkocht worden als de opmerkingen die daarop volgen. Voor mij waren deze zaken redenen om met regelmaat door de V&A te struinen.
  • Ik ben zelf nu eenmaal getipt door een andere tweaker en heb dit als erg prettig ervaren. Ik bood iets aan, terwijl iemand anders precies dat ding zocht. (die drempel wordt hoger en ik verwacht niet dat dit nog eens gebeurd als je niet meer kan reageren bij een ad, zonder die tip had de deal wellicht nooit plaats gevonden).
  • Ik heb ook al een aantal positieve reacties gehad op aangeboden waar (o.a. over de vraagprijs). Dit is erg leuk en stimuleert het verkopen van oud spul dat je toch niet meer gebruikt.
  • Opmerkingen als: 'Dat moederbord heb ik ook, en is echt geweldig!' zijn leuk en kunnen de knoop voor mogelijke kopers doen doorhakken.
Natuurlijk zijn er ook tegens:
  • Het komt voor dat men zich bemoeit met zaken puur om te frustreren.
  • 'Emotionele' waarde wordt niet gewaardeerd. Als je een te hoge prijs vraagt komen er logischerwijs vervelende reacties. Ik ben van mening dat als je niet marktconform durft te vragen, dat je dan niet moet verkopen..
  • Opmerkingen als: 'hem zou ik niet vertrouwen want hij heeft een te lage feedback score' die zijn pas irritant. Je moet toch verkopen om een feedback-score te kunnen opbouwen lijkt me.
Ik snap overigens de keuze om de reactiemogelijkheid weg te halen heel goed maar ik mis hem wel. Als er lullige opmerkingen komen kun je die als verkoper toch ook gewoon negeren? Ik verbaas me regelmatig over hoe mensen zich hier op hun pik laten trappen door totaal onbekenden (lees mede geregistreerden op T.net)

Mijn ideen voor een andere (misschien werkbaardere?) oplossing:
  • Iedereen die eenmaal een ongefundeerde oneliner neerzet bannen voor V&A. Zo hoeft iedereen maar een keer gemod te worden en het probleem is opgelost.. (ja, hij is drastisch)
  • De keuzemogelijkheid geven aan de adverteerder of er reacties geplaatst mogen worden
  • Reacties voor de adverteerder zelf zichtbaar maken, voor andere kijkers niet? Zo heeft de adverteerder sneller in de gaten of er intresse is en of er nog bepaalde info extra gegeven moet worden. (ik haak direct af als er in een ad staat: foto's op aanvraag. Dat is me te veel werk en er komt vanzelf een ad van hetzelfde artikel waar wel tijd/moeite in is gestopt)
  • Sta alleen advertenties toe met minimaal 2 plaatjes. Wanneer er werk van een ad is gemaakt, is er vaak ook goed nagedacht over de prijs. Scheelt dan snel een hoop irritante reacties denk ik.
  • Geef de mogelijkheid om anderen de reacties van anderen te kunnen waarderen (net als met de reacties op een nieuwsitem)
  • Geef de adverteerder de mogelijkheid om reacties te modden
  • Maak onder de advertentie 3 knopjes: Te duur!, Te goedkoop! en Goede prijs!. laat dit werken als een soort poll. Als mensen daar nou op klikken kan een mogelijke koper zien wat andere mensen van de prijs vinden. Ben je gelijk van het hele probleem af. Nadeel is wel dat dit alleen werkt als veel mensen de advertenties bekijken en ook daadwerkelijk "stemmen" al moet dit voor tweakers met 250.000+ actieve bezoekers geen probleem zijn. (Deze is gekopieerd van markg85)
Natuurlijk zijn bovenstaande mogelijkheden alleen maar mijn ideen hierover, maar zonder ideen en alleen maar negatief gedoe komen we met zijn allen niet tot een oplossing.

Das een flinke tekst, ik hou er mee op voor nu.

[ Voor 5% gewijzigd door elmoxx op 04-02-2008 20:35 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
Qwerty-273 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:53:
[...]

[...]

Het gaat in grote lijnen juist niet om de relevante en/of terechte "te duur" reacties - eerder de ongefundeerde reacties die niet of slechts heel miniem een betrekking hebben op de advertentie. Bedenk wel dat je als 'lezer' van V&A al een heleboel reacties heb moeten 'missen' die verwijderd werden door FP/V&A-mods. Wellicht is het ook mogelijk om daar op een of andere manier statistieken van te maken.
Dat betekend natuurlijk wel dat er erg goed werk is verricht, want ik ben er weinig tegengekomen. En ik mocht er toch graag lezen, daar in V&A.

Ik denk dat een deel van het onbegrip ook komt doordat men niet zo tegen de vervelende en zeikerige posts is aangelopen. Ik iig niet, voor mij was het af en toe too much, maar vaker niet dan wel. Ik heb de reacties, zoals Qwerty zo mooi zegt, niet 'gemist'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
* Het komt voor dat men zich bemoeit met zaken puur om te frustreren.
* Opmerkingen als: 'hem zou ik niet vertrouwen want hij heeft een te lage feedback score' die zijn pas irritant. Je moet toch verkopen om een feedback-score te kunnen opbouwen lijkt me.
* Ik denk niet dat de mensen die vaak de V&A bezochten doelde om mensen te frustreren (als ik het mis heb vindt ik dat érg raar)
* Als een persoon in de min - heeft dan zou ik hem/haar minder snel vertrouwen en voorzichtig doen. Ik ben dit soort reacties nog niet tegen gekomen. Natuurlijk telt het wel mee, als iemand met +20 hetzelfde bedrag biedt als iemand met +3 score, dan weet ik wel aan wie ik mijn product verkoop, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

wolkje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:53:
[...]
Ik ken nog tig sites die ook een V&A forum hebben. Maar wat heeft dat met T.net te maken? Tuurlijk is het helemaal niet 'raar' is om een forum te gebruiken voor V&A. Maar betekent dat dan, dat wij dat ook maar moeten doen?
Ik wou even aangeven dat het best mogelijk is om een reactiemogelijkheid te hebben. Die sites hebben blijkbaar genoeg moderators rondlopen die genoeg tijd hebben om wel alle reacties in goede banen te leiden.
Longbeard schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:45:
[...]
Weet jij wat er in de achtergrond heeft afgespeeld? Weet jij hoeveel klachten er op het meldpunt binnen kwamen. Weet jij hoeveel moeite de FPA's aan V&A hebben? Nee dus. Dus waarop baseer je je conclusie?
Ik begin het gevoel te krijgen dat er +/- 3 moderators zijn voor >100 advertenties per dag, misschien kun je mij de exacte getallen geven?
Publieke reacties hebben geresulteerd in ongefundeerde one-liners.
Alcohol in het verkeer zorgt voor meer ongevallen. Alcohol verbieden?

Volgens mij is de analyse oorzaak->gevolg niet helemaal goed gedaan.
De oorzaak ligt hem niet in de mogelijkheid om te reageren, maar in de mensen die het doen.

Een stukje terug las ik iets over de HK die gesloten was vanwege slechte reacties. Volgens mij is die nu toch ook weer gewoon open? Hoe is dat toen opgelost? Meer moderators, duidelijkere regels, striktere ban richtlijnen?

Nogmaals: als er een tekort aan personeel is plaats dan een vacature, maar ga geen onderdelen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jimbolino schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:54:
Ik wou even aangeven dat het best mogelijk is om een reactiemogelijkheid te hebben. Die sites hebben blijkbaar genoeg moderators rondlopen die genoeg tijd hebben om wel alle reacties in goede banen te leiden.
Dat snap ik wel, maar ik snap nog steeds niet wat dat met T.net te maken heeft. Iedereen weet dat het mogelijk is om reactiemogelijkheid te hebben, we hebben het immers zelf ook gehad. :)
Ik zie er in elk geval geen argument in om het dan tóch maar weer toe te staan, als dat de bedoeling was.
En jij weet dit hoe precies? Ik zie wel meer mensen dit steeds weer zeggen, zonder dat ze ook maar het flauwste idee hebben van wat er aan de achterkant allemaal gedaan is.
De oorzaak ligt hem niet in de mogelijkheid om te reageren, maar in de mensen die het doen.
Dat is iedereen ook wel duidelijk hoor. Mensen kunnen zich blijkbaar niet inhouden om tóch te reageren terwijl het niet mag. Als dan na een tijdje het overgrote deel van de reacties eigenlijk ongewenst is, is het niet ondenkbaar de gehele functionaliteit dan maar uit te zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door Cloud op 04-02-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Longbeard schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:45:
[...]

Als dat nou het probleem was? Waarom zijn er dan niet wat extra V@A moderators bij gezocht, misschien met beperkte rechten. Ik weet zeker dat er hier genoeg animo was om te helpen, ik zou zelf ook al meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

[...]

[...]

Ik begin het gevoel te krijgen dat er +/- 3 moderators zijn voor >100 advertenties per dag, misschien kun je mij de exacte getallen geven?
Dat klopt ongeveer.
[...]

Alcohol in het verkeer zorgt voor meer ongevallen. Alcohol verbieden?

Een stukje terug las ik iets over de HK die gesloten was vanwege slechte reacties. Volgens mij is die nu toch ook weer gewoon open? Hoe is dat toen opgelost? Meer moderators, duidelijkere regels, striktere ban richtlijnen?

Nogmaals: als er een tekort aan personeel is plaats dan een vacature, maar ga geen onderdelen afsluiten.
De oorzaak, zoals meermaals aangegeven ligt aan het gedrag van de users. Hoewel we op een bepaald moment strikt hebben gewaarschuwd, hielp dat helaas niet. Het inzetten van meer moderatoren is niet de oplossing, om een 20/7 controle te hebben heb je teveel moderatoren nodig. Daarnaast was de controle afdoende, echter veranderde het gedrag niet. Zoals aangeven nog harder "straffen" is niet iets dat we willen inzetten. Er is gekeken naar een alternatief dat voldoet aan de doelstelling van de mogelijkheid om te kunnen reageren, namelijk het contact met de adverteerder. Aangezien de DM die mogelijkheid bied is daar voor gekozen. Zoals je zelf al aanhaalt is de HK in gewijzigde form terug gekomen, namelijk met een strenge pre-selectie, iets dat we niet zullen invoeren in V&A (zie eerdere topics daarover), zoals bij HK2 is er ook in V&A voor een andere benadering gekozen, nl één die voldoet aan de doelstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Laatst online: 04-09 15:11

R0berto

ja

Over de discussie over het verschil tussen DM en reacties: DM kost de mods minder tijd. Slechte DM's worden eerder genegeerd. Want wat doe je als je een spam-mailtje krijgt bijv. Idd, [delete]. Maw, Dino78 heeft wat dat betreft gelijk. Het is geen oplossing voor het probleem, het verschuift alleen het probleem een andere kant op, zodat de mods er minder tijd aan kwijt zijn.

Maar ik heb het argument al heel vaak langs zien komen, ik heb het al eens eerder aangehaald, maar nog steeds is er niet duidelijk uitgelegd waarom het frustreren van een grote groep (98.9%) gaat boven het harder aanpakken van de resterende 1.1%. "Een strengere aanpak willen we niet". Onderbouw dan eens waarom niet?

@wolkje:
je kan het ontkennen of niet, maar monddood maken is wel degelijk een vorm van censuur.
en je vraagt je af hoe iemand kan weten wat er achter de schermen gebeurd. Dat kunnen we niet weten, wat jij ook al aangeeft. En waarom kunnen we dat niet weten?? Omdat jullie daar geen duidelijkheid in scheppen. Niet voor niets wist een groot deel van de gebruikers niet dat de V&A-reactiemogelijkheid weg was. Niet voor niets gaan mensen zich afvragen of ze misschien de enigen zijn die het ontzegd is. Niet voor niets is er vraag naar een _duidelijke_ redenatie waarom het uitgeschakeld is. Geef die uitleg dan, ipv steeds dezelfde onduidelijke argumenten te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

R0berto schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:35:
Over de discussie over het verschil tussen DM en reacties: DM kost de mods minder tijd. Slechte DM's worden eerder genegeerd. Want wat doe je als je een spam-mailtje krijgt bijv. Idd, [delete]. Maw, Dino78 heeft wat dat betreft gelijk. Het is geen oplossing voor het probleem, het verschuift alleen het probleem een andere kant op, zodat de mods er minder tijd aan kwijt zijn.

Maar ik heb het argument al heel vaak langs zien komen, ik heb het al eens eerder aangehaald, maar nog steeds is er niet duidelijk uitgelegd waarom het frustreren van een grote groep (98.9%) gaat boven het harder aanpakken van de resterende 1.1%. "Een strengere aanpak willen we niet". Onderbouw dan eens waarom niet?
[..]
Tweakers.net heeft een zeer terughoudende benadering van de community, we gaan dus pas in het uiterste geval over op het permanent bannen van users. We zoeken dus eerst naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

R0berto schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:35:
@wolkje:
je kan het ontkennen of niet, maar monddood maken is wel degelijk een vorm van censuur.
Ik denk niet dat je de betekenis van het woord censuur daadwerkelijk begrijpt. Ik zal je een paar voorbeelden geven van censuur:
  • Reacties toelaten op advertenties en de adverteerder kan zelf reactie verwijderen --> Censuur
  • Reacties op acties van T.net die stilletjes verwijderd danwel aangepast worden door T.net --> Censuur
Als ik op mijn blog geen reactiemogelijkheid aanzet, ben ik dan aan het censureren? Als een tv zender nooit nieuws uitzendt (Veronica/Net5), censureert deze dan het nieuws?

Nee.

Dus! Als T.net een reactiemogelijkheid uitschakelt, kán er geen sprake zijn van censuur. Monddood maken zou ik het ook absoluut niet willen noemen, want jullie mogen allemaal zeggen wat je wilt. Monddood maken zou overigens (in die betekenis), net als censuur, ook moeten gebeuren door de adverteerder.
en je vraagt je af hoe iemand kan weten wat er achter de schermen gebeurd. Dat kunnen we niet weten, wat jij ook al aangeeft. En waarom kunnen we dat niet weten?? Omdat jullie daar geen duidelijkheid in scheppen.
Ik val niet onder de 'jullie' hierin. En wat T.net betreft is er heel veel duidelijkheid gegeven. Er zijn zelfs stats gegeven over de aantallen. Wat wil je nu dan? Even een kijkje in het MT forum om te zien hoe de beslissing genomen is? De FPA's moeten steeds weer in herhaling vallen. Ik denk dat jij 'geen duidelijkheid geven' verward met 'niet naar mijn zin'. NOFI
Niet voor niets wist een groot deel van de gebruikers niet dat de V&A-reactiemogelijkheid weg was. Niet voor niets gaan mensen zich afvragen of ze misschien de enigen zijn die het ontzegd is.
Er is een .plan en er waren al vrij snel diverse threads op het forum. Had je het Frontpage nieuws moeten zijn? Nee toch? Mededelingen worden op de daarvoor bestemde plaatsen gedaan en in het geval van deze V&A wijziging, in een .plan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Laatst online: 04-09 15:11

R0berto

ja

wolkje schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:47:
Ik denk dat jij 'geen duidelijkheid geven' verward met 'niet naar mijn zin'. NOFI
Iets over `hoe kun je dat weten`... :P NOFI
Maar ff serieus: Ik kan me wel iets indenken in jouw argumenten waarom het geen censuur zou zijn. Heeft te maken met het feit dat een democratie is gebaseerd op `freedom of speech`. Maar aangezien het geen democratie is hier - wat al vaker aangehaald is - valt het niet onder censuur. Dus tsja, wat klagen we eik nog over China en de censuur aldaar? Is per slot van rekening geen democratie, dus kunnen ze ook geen censuur plegen. :P
(btw, over jouw TV voorbeelden: die zijn een beetje scheef. Veronica en Net5 horen beide bij SBS Broadcasting. En SBS6, die daar ook toe behoort, zendt wel nieuws uit. Dus jouw voorbeeld klopt niet helemaal. Maar ik ben wel van mening dat _geheel_ geen nieuws uitzenden een vorm van censuur is.)
wolkje schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:47:
Er is een .plan en er waren al vrij snel diverse threads op het forum. Had je het Frontpage nieuws moeten zijn? Nee toch? Mededelingen worden op de daarvoor bestemde plaatsen gedaan en in het geval van deze V&A wijziging, in een .plan. :)
De .plan was er achteraf pas, en de threads zijn aangemaakt door gebruikers, die zich afvragen waar het gebleven is. Dus die threads zijn geen duidelijkheid geboden vanuit T.net.
En de daarvoor bestemde plaatsen.. Ik, als sporadisch V&A-gebruiker, kijk niet eerst naar de .plan, voordat ik op V&A ga kijken. Op V&A stond ook nergens een simpel tekstje: De reactiemogelijkheid is uitgeschakeld, kijk voor meer info in deze .plan. Scheelt een hele hoop qua duidelijkheid. Kleine moeite, groot plezier. Vooraf aankondigen hoort ook onder deze "kleine moeite".

Ik vind sowieso .plan maar een rare naam. Plan is volgens VanDale
plan (het)

1 (plannen; plannetje) ontworpen stelsel dat aangeeft hoe men te werk wil gaan
2 (plannen; plannetje) idee van iets dat men wil gaan doen
...
Alle .plan-en worden achteraf gepost... misschien .uitgevoerd een betere naam.. maar dat even als een sidenote :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Xtresis schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:22:
[...]

Als dat nou het probleem was? Waarom zijn er dan niet wat extra V@A moderators bij gezocht, misschien met beperkte rechten. Ik weet zeker dat er hier genoeg animo was om te helpen, ik zou zelf ook al meedoen.
Er is een vacature geweest voor FPA (Frontpage admins). Ik weet niet of er naar aanleiding daarvan nieuwe zijn begonnen, maar het was om dit probleem te tackelen niet bevredigend genoeg gezien de opmerking dat "goede FPA's zijn moeilijk te vinden" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

PcDealer schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:57:
[...]

Er is een vacature geweest voor FPA (Frontpage admins). Ik weet niet of er naar aanleiding daarvan nieuwe zijn begonnen, maar het was om dit probleem te tackelen niet bevredigend genoeg gezien de opmerking dat "goede FPA's zijn moeilijk te vinden" zijn.
Die vacature was voor Pricewatch Admins, niet voor Frontpage Admins. De Frontpage Admins hebben een andere functie, een niet-commerciële functie. Zij beheren onder andere de Shopreviews en Vraag & Aanbod. Deze functie is vrijwillig en commercieel gezien onafhankelijk. Voor Frontpage Admins moet je dan ook gevraagd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Longbeard op 05-02-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

R0berto schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:17:
[...]

[...]

De .plan was er achteraf pas, en de threads zijn aangemaakt door gebruikers, die zich afvragen waar het gebleven is. Dus die threads zijn geen duidelijkheid geboden vanuit T.net.
.plan : Geplaatst op dinsdag 29 januari 2008 15:25
TS : Geplaatst op dinsdag 29 januari 2008 15:46
En de daarvoor bestemde plaatsen.. Ik, als sporadisch V&A-gebruiker, kijk niet eerst naar de .plan, voordat ik op V&A ga kijken. Op V&A stond ook nergens een simpel tekstje: De reactiemogelijkheid is uitgeschakeld, kijk voor meer info in deze .plan. Scheelt een hele hoop qua duidelijkheid. Kleine moeite, groot plezier. Vooraf aankondigen hoort ook onder deze "kleine moeite".
Alle Frontpage aankondigingen verlopen al jaren via .plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Longbeard schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:26:
.plan : Geplaatst op dinsdag 29 januari 2008 15:25
TS : Geplaatst op dinsdag 29 januari 2008 15:46
En wanneer is de reactiemogelijkheid daadwerkelijk uitgezet?

edit:
Oke wist ik niet :) Ik kom niet heel veel in V&A, maar lees wel alle .plans. Maar dan is het dus wél netjes gedaan verder.

[ Voor 20% gewijzigd door Cloud op 05-02-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

wolkje schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:30:
[...]

En wanneer is de reactiemogelijkheid daadwerkelijk uitgezet?

edit:
Oke wist ik niet :) Ik kom niet heel veel in V&A, maar lees wel alle .plans. Maar dan is het dus wél netjes gedaan verder.
Zoals gewoonlijk na plaatsing van de .plan. :)

edit:
We gaan niet zomaar features verwijderen, zonder dat we onze users daarvan op de hoogte brengen. Behalve de BOFH-meldingen die ze zo snel mogelijk na de storing plaatsen. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Longbeard op 05-02-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Longbeard schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:12:
[...]

Die vacature was voor Pricewatch Admins, niet voor Frontpage Admins. De Frontpage Admins hebben een andere functie, een niet-commerciële functie. Zij beheren onder andere de Shopreviews en Vraag & Aanbod. Deze functie is vrijwillig en commercieel gezien onafhankelijk. Voor Frontpage Admins moet je dan ook gevraagd worden.
My bad! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

No Problem :) We krijgen steeds meer functies, functienamen en afkortingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx

elmoxx

xx xx xx

wat doen we met zijn allen moeilijk over de omschrijving van bepaalde woorden (het boeit mij werkelijk niet wat censuur nou precies betekend) Dit wordt alleen maar een lange discussie!

Kunnen we niet met zijn allen vooruit denken en kijken naar oplossingen? DM heeft de voorkeur vanuit medewerkers Tweakers. Vele tweakers zelf zijn daar minder blij mee, dat is inmiddels wel duidelijk.

Mijn vorige post in dit topic geeft een aantal oplossingen die mogelijk voor beide partijen bevredigend zijn. Kunnen we er daar met zijn allen niet meer van verzinnen? Ik vraag me zelf nu overigens af of er nu nog net zoveel advertenties zijn als voordat de reacties werden uitgezet. Kan een admin daar wat over zeggen? Ik kan me namelijk voorstellen dat voor velen het voordeel om je ad hier te posten weg is t.o.v. bijvoorbeeld speurders.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in het topic dat er erg veel verdeeldheid is over de reacties van V&A. Nu moet ik zeggen dat ik het persoonlijk jammer vind maar daar gaat mijn post hier niet meteen over.

Ik was het al een enkele keer tegengekomen in dit topic maar ik wil het zelf ook nog een keertje melden om het echt onder de aandacht te brengen.
Ik heb zelf gisterenavond een Vraag ad geplaatst en waarna ik vanochtend meteen een lading mailtjes binnen heb gekregen met mensen die mij iets wilde aanbieden. Kan het nu niet zo zijn dat voor de Vraag ads er wel reacties toegelaten kunnen worden? Het lijkt mij dat je daar niet echt ongewenste reacties kan krijgen als 'te duur' 'te whatever'. Het scheelt de vrager dan vele mailtjes sturen naar de aanbieders die dachten wat kwijt te kunnen raken (je koopt er namelijk maar bij 1tje). Je kan dan als vrager ook veel makkelijker reageren op iemand die iets aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

Qwerty-273

Meukposter

elmoxx schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:35:
Ik kan me namelijk voorstellen dat voor velen het voordeel om je ad hier te posten weg is t.o.v. bijvoorbeeld speurders.
Aan de andere kant heb je hier juist wel de doelgroep zitten voor IT-gerelateerde spullen, die niet allemaal op speurders of welke website dan ook zullen zitten. Bij T.net V&A zal je geen auto's - witgoed of wat dan ook vinden - maar juist de pc onderdelen of complete systemen waar je naar op zoek bent.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

In overleg hebben we besloten de reacties binnenkort tijdelijk als experiment aan te zetten. Daarbij gelden enkel de volgende regels.

• 1) Maximaal 15 replies per maand binnen V&A, uitgezonderd de antwoorden die de adverteerder plaatst.

• 2) No-tolerance policy. Bij het posten van ongefundeerde one-liners of andere onzin krijg je één enkele waarschuwing/mail, daarop volgt een tijdelijke ban, de derde keer is een permanente ban.

Deze proef zullen we maximaal een maand draaien, wanneer dit niet werkt zal het reactie-systeem verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Longbeard schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:33:

Deze proef zullen we maximaal een maand draaien, wanneer dit niet werkt zal het reactie-systeem verdwijnen.
Komt er een .plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Zodra de dev werkzaamheden klaar zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hoewel ik niet bepaald actief ben binnen de V&A toch een paar praktische vraagjes:

1) Hoe wordt de maand gerekend? Als kalendermaand of gewoon maximaal 15 reacties over de laatste 30 dagen?
2) Is het ook mogelijk om, zo nodig, de limiet tijdelijk op te rekken voor individuele users met gewoon een simpele DM naar een FPA, of is de limiet bindend voor iedereen? (Ik kan me voorstellen dat als je verscheidene artikelen nodig hebt je er op een gegeven moment overheen kan gaan, dan is zoiets wel handig.)

Verder: goed plan! Ik heb het topic gevolgd en ik vindt dit een zeer nette uitkomst.

Overigens, aangezien je ---update--- in de titel hebt gezet, mischien deze informatie ook in de startpost zetten, of een linkje naar jouw post, zo ergens halverwege is deze info straks slecht terug te vinden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als ze van plan zijn de reacties ietwat veranderd opnieuw in te voeren, ja lijkt me

Misschien een idee om de addplaatser zelf de reacties onder zijn/haar advertentie te laten beheren, dus ongewenste te verwijderen, goede reacties punten geven of laten staan
(zie mijn volledige voorstel hier)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dirk schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:25:
2) Is het ook mogelijk om, zo nodig, de limiet tijdelijk op te rekken voor individuele users met gewoon een simpele DM naar een FPA, of is de limiet bindend voor iedereen? (Ik kan me voorstellen dat als je verscheidene artikelen nodig hebt je er op een gegeven moment overheen kan gaan, dan is zoiets wel handig.)
Het lijkt me dat je niet álle details via de reacties wilt gaan bespreken. Je zult hopelijk al gauw op e-mail overstappen als je echt interesse hebt. Ik denk niet dat je er snel tegenaan loopt, maar desalniettemin een interessante vraag :)
Wiethoofd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:27:
Misschien een idee om de addplaatser zelf de reacties onder zijn/haar advertentie te laten beheren, dus ongewenste te verwijderen, goede reacties punten geven of laten staan
Dit is zéér onwenselijk, omdat het dan niet meer een neutrale lijst met reacties is. De adverteerder zal alleen de voor hem 'voordelige' reacties laten staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Cloud op 05-02-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Als ze van plan zijn de reacties ietwat veranderd opnieuw in te voeren, ja lijkt me
* PcDealer had over binnenkort gelezen.
Ik mag toch aannemen dat in dat overleg die punten ook zijn meegewogen/-genomen...

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 05-02-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Laatst online: 17-09 12:50
[...]

Had niet gezien dat wolkje had geedit, maar toch nog:

Ik denk niet dat je voorstel om de adverteerder mod-rechten te geven handig is. Dan worden al gauw alle reacties die de verkoper niet aanstaan weggemodereerd. Dus ook oprechte opmerkingen over een te hoge prijs, die dan vanaf nu onderbouwd zullen moeten worden aangegeven. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door frankpaul1 op 05-02-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

frankpaul1 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:30:
[...]

Ik denk niet dat je voorstel om de adverteerder mod-rechten te geven handig is. Dan worden al gauw alle reacties die de verkoper niet aanstaan weggemodereerd. Dus ook oprechte opmerkingen over een te hoge prijs, die dan vanaf nu onderbouwd zullen moeten worden aangegeven. ;)
Er is een verschil tussen modereren en verwijderen. Als ze uit het zicht worden gehaald, zie je ook "x aantal reacties onder jouw niveau, klik hier om alle reacties weer te geven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

dan zal je net als op de frontpage zo'n puntensysteem toe moeten kennen lijkt me dan.
Dat elke gebruiker die die advertentie bekijkt de reacties kan beoordelen of ze bij de advertentie horen of dat ze niet verplicht zijn om te lezen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Hoe verhouden 15 reacties zich tot de V&A-actieve tweaker? Het lijkt mij een beetje beperkt voor een maand, meestal reageer ik wel eens per dag (ongeveer).

Verder: prima!

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
PcDealer schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:32:
[...]

Er is een verschil tussen modereren en verwijderen. Als ze uit het zicht worden gehaald, zie je ook "x aantal reactie onder jouw niveau, klik hier om alle reactie weer te geven".
Ja inderdaad, maar dat is niet waar Wiethoofd op doelde, die wilde de verkoper de rechten geven om reacties weg te halen. Maar met een puntensysteem moet dit wel mogelijk zijn inderdaad. Lijkt me nog steeds de meest nette oplossing. Het werkt op de frontpage toch ook al tijden goed. Ik neem aan dat de meeste tweakers wel in staat zijn om een zelfreinigende taak op zich te nemen in de V&A door one-liners omlaag te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Helaas, maar moderatie werkte dus niet. Ik heb geen zin om in deze brei de specifieke reacties erover op te sporen, maar het kwam er op neer dat er teveel op mening werd gemodereerd en er te weinig werd gemodereerd om tot goede scores te komen.
Het modereren heeft dus in het nieuwe systeem aangestaan, maar is al gauw weer uitgeschakeld.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ssj3gohan schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:35:
Hoe verhouden 15 reacties zich tot de V&A-actieve tweaker? Het lijkt mij een beetje beperkt voor een maand, meestal reageer ik wel eens per dag (ongeveer).
Je reageert iedere dag op spul dat je wilt kopen? Dan zit jij wel dik in de 2e hands handel zeg.

Je mag nog steeds alleen reageren als je écht interesse (je wilt het dus mogelijk kopen!) in het aangeboden waar hebt, lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

wolkje schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:44:
[...]

Je reageert iedere dag op spul dat je wilt kopen? Dan zit jij wel dik in de 2e hands handel zeg.
Misschien upgrade hij vaak en heeft ie meerdere machines? Misschien koopt ie voor derden?
Je mag nog steeds alleen reageren als je écht interesse (je wilt het dus mogelijk kopen!) in het aangeboden waar hebt, lijkt mij. :)
Interesse in kopen /= kopen. Zou best af kunnen hangen van snelheid en manier waarop van reageren verkoper.
frankpaul1 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:37:
[...]

Ja inderdaad, maar dat is niet waar Wiethoofd op doelde, die wilde de verkoper de rechten geven om reacties weg te halen. Maar met een puntensysteem moet dit wel mogelijk zijn inderdaad. Lijkt me nog steeds de meest nette oplossing. Het werkt op de frontpage toch ook al tijden goed. Ik neem aan dat de meeste tweakers wel in staat zijn om een zelfreinigende taak op zich te nemen in de V&A door one-liners omlaag te modereren.
Dat is al eens aangehaald als tip, echter weggewuifd als zijnde al in gebruik geweest en niet met gewenst resultaat. Er werd te weinig gemodereerd en als ik me niet vergis veel op mening en niet op inhoud. Het was echter een hele tijd geleden en ik ben van mening dat we in een andere tijd zitten qua modereren. We hebben Expert Mods, Pro Mods een actief TMF.

[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 05-02-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
PcDealer schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:45:
[...]

Dat is al eens aangehaald als tip, echter weggewuifd als zijnde al in gebruik geweest en niet met gewenst resultaat. Er werd te weinig gemodereerd en als ik me niet vergis veel op mening en niet op inhoud. Het was echter een hele tijd geleden en ik ben van mening dat we in een andere tijd zitten qua modereren. We hebben Expert Mods, Pro Mods een actief TMF.
Ja ik wist dat het al eens was aangeleverd als tip. Maar ik ben het helemaal met je eens dat er op dit moment toch wel goed gemodereerd wordt. Ook in de .plan reacties op het ontbreken van de V&A reacties worden domme one-liners gewoon omlaag gemodereerd. Dus misschien is het tijdperk voor een nieuwe test med moderatiepunten wel aangebroken. Het zou in ieder geval weer een kans moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
In overleg hebben we besloten de reacties binnenkort tijdelijk als experiment aan te zetten. Daarbij gelden enkel de volgende regels.

• 1) Maximaal 15 replies per maand binnen V&A, uitgezonderd de antwoorden die de adverteerder plaatst.

• 2) No-tolerance policy. Bij het posten van ongefundeerde one-liners of andere onzin krijg je één enkele waarschuwing/mail, daarop volgt een tijdelijke ban, de derde keer is een permanente ban.

Nou, ik wil toch even zeggen dat ik positief verrast ben door dit besluit! Ik had eerlijk gezegt niet verwacht dat dit zou gebeuren, en ik had me er eigenlijk al bij neergelegd.

Ik vind het een dapper besluit, dat er deels op het besluit teruggekomen wordt! Dat mag ook gezegt worden vindt ik.

Petje af! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dino78 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:49:
[...]

Nou, ik wil toch even zeggen dat ik positief verrast ben door dit besluit! Ik had eerlijk gezegt niet verwacht dat dit zou gebeuren, en ik had me er eigenlijk al bij neergelegd.
Da's wel negatief. T.net gaat niet over een nacht ijs. Je denkt toch niet dat de ene dag een mogelijkheid verwijderen en de dag erop na massale klachten het terugdraaien? Ze zullen er over nagedacht hebben en nu ook.

Je weet echter niet de reden waarom er op teruggekomen is:
[list]
• Stortvloed bad karma
• Behulpzame tips
• Dramatische viewstats na een week
• Etc.

(gedeeltelijk) Terugkomen op besluiten is wel volwassen. Het is hier geen Fok ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 05-02-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

wolkje schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:44:
[...]

Nee. Zie de andere posts onder je.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

PcDealer schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:45:
Misschien upgrade hij vaak en heeft ie meerdere machines? Misschien koopt ie voor derden?
Dan nog is de reactiemogelijkheid niet bedoeld om je hele handel mee af te werken. Het is voor een vraagje die je toevallig hebt.
Ik zou in elk geval alleen vraagjes waar iedereen wat aan heeft als reactie toevoegen (dat is het idee van de V&A reacties ook), en als ik echt serieus ga praten ga ik mailen.

Maar als iemand zijn zaakjes graag publiekelijk wil regelen, tja dan kun je tegen 15 aanlopen. Maar om daar nu weer uitzonderingen voor te gaan bedenken... Daar werk je dan als gebruiker maar omheen hoor. Je kunt het nooit iedereen naar het zin maken.
Interesse in kopen /= kopen.
Dat snap ik wel. Maar je mag gewoon alleen op advertenties reageren waar je interesse hebt om te gaan kopen. Of het uiteindelijk doorgaat doet er niet toe. Anders krijg je nog steeds de bemoeial reacties van iedereen die zo verschrikkelijk storend waren. :)
Maar V&A ads worden niet door het grote publiek gelezen, alleen maar door V&A gebruikers. Ik denk dat er te weinig mensen zijn om de moderatie succesvol uit te voeren. Maar er valt wat voor te zeggen om het in het nieuwe systeem te testen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

wolkje schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:57:
[...]

Dan nog is de reactiemogelijkheid niet bedoeld om je hele handel mee af te werken. Het is voor een vraagje die je toevallig hebt.
Als de ad bijvoorbeeld toevallig alleen bestaat uit "te koop: pc, EUR 50,00"
Ik zou in elk geval alleen vraagjes waar iedereen wat aan heeft als reactie toevoegen (dat is het idee van de V&A reacties ook), .
Dat hoeft elkaar toch niet te bijten?
[...]

Dat snap ik wel. Maar je mag gewoon alleen op advertenties reageren waar je interesse hebt om te gaan kopen. Of het uiteindelijk doorgaat doet er niet toe. [...]
Precies. Dus dat maakt je punt overbodig?
[...]

Maar V&A ads worden niet door het grote publiek gelezen, alleen maar door V&A gebruikers. Ik denk dat er te weinig mensen zijn om de moderatie succesvol uit te voeren. Maar er valt wat voor te zeggen om het in het nieuwe systeem te testen natuurlijk :)
Meldt je aan als v&a mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
PcDealer schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:55:
[...]

Da's wel negatief. T.net gaat niet over een nacht ijs. Je denkt toch niet dat de ene dag een mogelijkheid verwijderen en de dag erop na massale klachten het terugdraaien? Ze zullen er over nagedacht hebben en nu ook.

[list]
• Stortvloed bad karma
• Behulpzame tips
• Etc.

(gedeeltelijk) Terugkomen op besluiten is wel volwassen. Het is hier geen Fok ;)
Dat is wel waar, maar dat betekend nog niet dat het ook gebeurd. Het blijven mensen, en mensen zien terugkomen op een besluit nog al eens al gezichtsverlies. Vandaar mijn reactie, en de waardering dat het wel gebeurd en men dus volwassen genoeg is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

[...]

Lees svp eerst dit topic eens door, die vraag is al tig keer beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

PcDealer schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:02:
Als de ad bijvoorbeeld toevallig alleen bestaat uit "te koop: pc, EUR 50,00"
In dat geval kun je een reactie plaatsen waarin je vraagt om de specificaties, als je toevallig op zoek bent naar een goedkope pc. Maar ik neem aan dat dit niet dagelijks voorkomt. Misschien niet eens 100 keer per maand en die hoef jij sowieso niet allemaal persoonlijk om specificaties te gaan vragen hoor. Zelfs niet als je ook echt interesse hebt in al die 100 stuks. Er zijn meer V&A gebruikers op de wereld. :)

En als je wél altijd interesse hebt in alles (stel je bent een handelaar), dan heb je een 'probleem' met die 15 reactie grens, dat klopt. :) Maar daar kun je gemakkelijk omheen werken door gewoon te mailen, in plaats van die reacties gebruiken. Wat dan sowieso handiger is gezien de aantallen. Anders moet je steeds al die tig advertenties waarop je gereageerd hebt nagaan. Alle antwoorden terug kunnen lezen in je mailbox is makkelijker en praktischer lijkt me.

Het gebruiken van de reactiemogelijkheid lijkt me meer iets voor iemand die af en toe iets koopt, dan voor een handelaar o.i.d. Daar werkte de oorspronkelijke reactiemogelijkheid (zonder limiet), vast ook niet goed voor.
Precies. Dus dat maakt je punt overbodig?
Ik volg je niet. Mijn punt staat nog steeds. Of bedoel je te zeggen dat je 'omdat het niet altijd door kan gaan', toch op elke advertentie mag gaan reageren? :?
Meldt je aan als v&a mod :)
Dat kan niet en dat weet je.

We kunnen nu aankijken hoe het gaat. Iedereen heeft z'n zin, de mogelijkheid is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dirk schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:25:
Hoewel ik niet bepaald actief ben binnen de V&A toch een paar praktische vraagjes:

1) Hoe wordt de maand gerekend? Als kalendermaand of gewoon maximaal 15 reacties over de laatste 30 dagen?
Maximaal 15 over de laatste 30 (of 31 / 30,54) dagen.
Het lijkt me dat een systeem om dit mogelijk te maken nogal erg veel devwerk zal vragen.

Het is altijd mogelijk om een adverteerder per email of in de toekomst per DM te bereiken. Voor persoonlijke berichten is dat mogelijk ook de beste manier.
PcDealer schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:55:
[...]

[list]
• Stortvloed bad karma
• Behulpzame tips
• Etc.

Wij zijn niet principeel tegen reacties in Vraag & Aanbod. We het leek ons in eerste instantie een goed idee om deze functionaliteit toe te voegen aan V&A, anders hadden we dat uiteraard niet gedaan. Waar het om gaat is dat er nogal veel bemoeizuchtige reacties geplaatst werden die in onze ogen niet gewenst waren. Op basis van de herkomst van de reacties in V&A en de reacties op het uitschakelen van de reactiemogelijkheid hebben we geconcludeerd dat een kleine groep gebruikers verantwoordelijk was voor een groot deel van de (bemoeizuchtige) reacties in V&A. Het invoeren van een beperking op het aantal reacties dat in V&A geplaatst mag worden is mogelijk een oplossing om de ongebreidelde en ongepaste bemoeizucht in te dammen.

Als blijkt dat het niet helpt zullen we alsnog de reacties uitschakelen.

Met karma heeft het niets van doen. Er is wel sprake van enige terugloop (13 procent) van het aantal pageviews ten opzichte van twee weken geleden maar echt dramatisch is dit niet. Het is niet de bedoeling dat V&A als forum wordt gebruikt dus enige terugloop in de pageviews die ontstaat uit het verdwijnen van ongewenste posts wordt niet als bezwaarlijk beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Cool dat er toch nog geluisterd wordt naar de users, had persoonlijk niet zo'n snelle omslag verwacht.

Als ik bijvoorbeeld een advertentie zie van een moederbord dat ik zelf ook heb (gehad), dan plaats ik wel eens een reactie in de trend van:
"Ik heb dit moederbord ook, en bevalt uitstekend, je kunt het zelfs flashen naar de -pro versie", + link naar het ervaringen topic waarin dit besproken is.

Wordt dit gezien als een slechte reactie of is dit toegestaan?
Het is geen reactie omdat ik zelf interesse heb om het te kopen (heb er zelf namelijk al een), maar om bij evt. kopers de interesse te wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zou het wel mogelijk zijnde counter nu te resetten?
Ik heb de afgelopen maand 16 nuttige reacites geplaatst (als ik het had geweten had ik minder gepost), en kan nu niets meer posten :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Jimbolino schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:48:
Cool dat er toch nog geluisterd wordt naar de users, had persoonlijk niet zo'n snelle omslag verwacht.

Als ik bijvoorbeeld een advertentie zie van een moederbord dat ik zelf ook heb (gehad), dan plaats ik wel eens een reactie in de trend van:
"Ik heb dit moederbord ook, en bevalt uitstekend, je kunt het zelfs flashen naar de -pro versie", + link naar het ervaringen topic waarin dit besproken is.

Het is geen reactie omdat ik zelf interesse heb om het te kopen (heb er zelf namelijk al een), maar om bij evt. kopers de interesse te wekken.
Dat is een aanvullende reactie. Reacties die van nut voor de adverteerder of potentiële (ver)koper zijn geven geen reden tot een waarschuwing. Niet onderbouwde reacties, als "te duur" zonder enige verklaring waarom het aangebodene te duur geven wel aanleiding tot een waarschuwing. Een reactie als: Je aanbieding is te duur aangezien het vergelijkbare product (link PW) dertig euro goedkoper is geeft geen aanleiding tot een waarschuwing.
Waar het omdraait is dat je reactie onderbouwd is en aanvullend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 08:32
Jimbolino schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:48:

Dit komt rechtstreeks uit het gewijzigde .plan:

De regels voor het reageren in Vraag & Aanbod zijn duidelijk geweest en werden op elke advertentiepagina getoond. De belangrijkste van deze regels was dat er gevraagd werd alleen te reageren als je interesse in het aangeboden of gevraagde object had.

(plan: Reacties uitgeschakeld in Vraag & Aanbod ):

Geen interesse in koop? Niet reageren dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gaan jullie er zelf met de neus bovenop zitten of kunnen hierover 'TRs' gemaakt worden bij het 'advertentie meldpunt'?

* TheZeroorez is blij om te lezen dat het weer geprobeerd gaat worden trouwens d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 05-02-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

prozak schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:03:
[...]

Geen interesse in koop? Niet reageren dus!
Zoals je ziet is er een gedoogbeleid, het is dus niet zwart/wit:
Longbeard in "\[V&A] Reacties uit? --- Update ---"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Je hebt de afgelopen 30 dagen al 97 reacties geplaatst op v&a-advertenties waarmee de limiet van 15 bereikt is; je kan op dit moment geen reacties meer plaatsen op advertenties van anderen.
Haha, van dik 3 per dag naar 0,5 per dag, me moet afkicken :9

Maargoed, beter iets dan niets. Had gedacht dat het helemaal niet meer terug zou komen. Nu zullen er wel weinig reacties meer komen met deze beperkte voorraad. Opzich geen stom idee dus :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Je hebt de afgelopen 30 dagen al 59 reacties geplaatst op v&a-advertenties waarmee de limiet van 15 bereikt is; je kan op dit moment geen reacties meer plaatsen op advertenties van anderen.
Nou, nee die is goed zeg. Nu mogen we nog maar 15 mensen in de maand proberen te helpen. Misschien nog wel minder, want soms moet je een ander beantwoorden. Het probleem is dus niet opgelost, want de meeste kunnen nog steeds geen reactie plaatsen. Dus nu worden de mensen, die er toch al niets mee deden, beloond en mogen hun weer reacties plaatsen 8)7 |:(

-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 08:32
Longbeard schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:02:
[...]

Dat is een aanvullende reactie. Reacties die van nut voor de adverteerder of potentiële (ver)koper zijn geven geen reden tot een waarschuwing. Niet onderbouwde reacties, als "te duur" zonder enige verklaring waarom het aangebodene te duur geven wel aanleiding tot een waarschuwing. Een reactie als: Je aanbieding is te duur aangezien het vergelijkbare product (link PW) dertig euro goedkoper is geeft geen aanleiding tot een waarschuwing.
Waar het omdraait is dat je reactie onderbouwd is en aanvullend is.
Het is maar goed dat er maar 15 reacties mogelijk zijn. Door reacties van goedbedoelende users toe te laten die niet in de aan- of verkoop geinteresseerd zijn gaan we hier feitelijk op dezelfde voet door met als enige uitzondering dat het max aantal posts is begrenst. Dat users niet kunnen inschatten wat een gewenste reactie is blijkt al uit het feit dat het verwijderen van de reacties uberhaupt nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:00

ReseTTim

Chocolate addicted

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:08:
Haha, van dik 3 per dag naar 0,5 per dag, me moet afkicken :9
Maargoed, beter iets dan niets. Had gedacht dat het helemaal niet meer terug zou komen. Nu zullen er wel weinig reacties meer komen met deze beperkte voorraad. Opzich geen stom idee dus :)
zit in het zelfde schuitje.. maar dan heb ik 17 reacties gepost..

misschien idee om het houden van reageren in 15 advertenties ipv 15 reacties.. voordeel hiervan is dat je makkelijker als verkoper vaker kunt reageren op vragen in een advertentie.. zo laat je mensen ook meer bedenken of ze wel of niet zullen posten in een topic..

wat mij betreft mag in het 'vraag' van v&a altijd gevraagd worden.. in sommige gevallen worden er vragen gesteld wat precies de verkoper zoekt en of alternatief aantrekkelijk is..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Xtresis schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:13:
[...]

Nou, nee die is goed zeg. Nu mogen we nog maar 15 mensen in de maand proberen te helpen. Misschien nog wel minder, want soms moet je een ander beantwoorden. Het probleem is dus niet opgelost, want de meeste kunnen nog steeds geen reactie plaatsen. Dus nu worden de mensen, die er toch al niets mee deden, beloond en mogen hun weer reacties plaatsen 8)7 |:(

-1
De users die er niet mee om konden gaan zien dan snel het effect van de no-tolerance policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

PcDealer schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:08:
[...]

Zoals je ziet is er een gedoogbeleid, het is dus niet zwart/wit:
Longbeard in "\[V&A] Reacties uit? --- Update ---"
Dat "gedoogbeleid" houdt nog steeds in dat je interesse moet hebben in hetgeen wordt aangeboden. :)

Zie de Vraag en Aanbod tekst:
Vragen over de advertentie kun je stellen per email of door het plaatsen van een reactie. Reageer alleen als je interesse hebt in het object en reageer uitsluitend op de inhoud, niet op de vorm of andere niet ter zake doende onderwerpen. Gerichte en behulpzame reacties zijn welkom, verder geldt een no-tolerance policy. Bij het posten van ongefundeerde one-liners of andere onzin krijg je één enkele waarschuwing/mail, daarop volgt een tijdelijke ban, de derde keer is een permanente ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Longbeard schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:24:
[...]

De users die er niet mee om konden gaan zien dan snel het effect van de no-tolerance policy.
Yeah Right, dus iedereen die veel racties bij V@A neerzet, is dus slecht bezig? Ik post inderdaad veel reacties in V@A en de meeste zijn met goede bedoelingen, denk aan het opstellen van een nieuw-prijslijst of het toevoegen van informatie aan een advertentie. Als die allemaal te veel van het goeie is, wat wil je dan dat we bij de reacties neerzetten?
Longbeard schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:26:
[...]

Dat "gedoogbeleid" houdt nog steeds in dat je interesse moet hebben in hetgeen wordt aangeboden.
[...]
Dat kan je dan toch mailen?

[ Voor 22% gewijzigd door Tomfish op 05-02-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx

elmoxx

xx xx xx

Ik vind het positief dat er zo snel toch geluisterd is naar de vele op/aanmerkingen, Dank daarvoor.

Het lijkt mij een werkbare oplossing en ik ga kijken hoe ik uitkom met die max van 15.. Het zet je iig wel aan het denken voor je op zend drukt :p

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtresis schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:52:
[...]

Yeah Right, dus iedereen die veel racties bij V@A neerzet, is dus slecht bezig? Ik post inderdaad veel reacties in V@A en de meeste zijn met goede bedoelingen, denk aan het opstellen van een nieuw-prijslijst of het toevoegen van informatie aan een advertentie. Als die allemaal te veel van het goeie is, wat wil je dan dat we bij de reacties neerzetten?
Heel behulpvaardig, maar veel aanbieders zitten helemaal niet te wachten op deze ongevraagde hulp. V&A is niet bedoeld als huiskamer om lekker te babbelen over advertenties. Op Marktplaats, eBay, Tweedehands enz. werkt het prima zonder al die hulp, daar kun je helemaal niet reageren anders dan per e-mail. Wees blij dat het hier nog wel kan als je daadwerkelijk interesse hebt. Het probleem is bovendien dat zoals al zo vaak gezegd dat deze feature te veel misbruikt werd en moderatie gewoon te veel vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Longbeard schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:26:
[...]

Dat "gedoogbeleid" houdt nog steeds in dat je interesse moet hebben in hetgeen wordt aangeboden. :)

Zie de Vraag en Aanbod tekst:

[...]
Zo lees ik het niet uit de vele gelijkwaardige posts van Femme, jijzelf en anderen zijnde gemotiveerd en niet flamerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Ik ben blij dat de reactie mogelijkheid terug is, maar ik zal mezelf maar onthouden van reacties anders heb ik zo een perm. ban.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

PcDealer schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:27:
[...]

Zo lees ik het niet uit de vele gelijkwaardige posts van Femme, jijzelf en anderen zijnde gemotiveerd en niet flamerig.
Die tekst is mijns inziens dan ook niet zo heel scherp. "Gerichte en behulpzame reacties zijn welkom" is zoals jij merkt breed interpreteerbaar. Jij vindt het wellicht heel behulpzaam om een lijstje nieuwprijzen bij een advertentie te zetten. De verkoper denkt daar heel anders over.

Net als op het forum. Daar vindt de een het ontzettend behulpzaam om naar de FAQ te verwijzen. Een ander vindt dat bemoeizuchtig en irritant.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

''Je hebt de afgelopen 30 dagen al 95 reacties geplaatst op v&a-advertenties waarmee de limiet van 15 bereikt is; je kan op dit moment geen reacties meer plaatsen op advertenties van anderen.''

dit is ook weer zoiets van: ''naar eigen inzicht''. vanaf vandaag een vernieuwde opzet, maar we tellen het aantal geplaatste reactie,s van de laatste maand gewoon mee. (hoezo VANAF vandaag) :?

15 reactie,s per maand voor als je echt geinteresseert bent in het produkt, zal (mogelijk) wel voldoen.
tja, dan zal ik behulpzaam bedoelde reactie,s maar achterwege moeten laten.

[ Voor 17% gewijzigd door pcgek op 05-02-2008 21:03 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Is het niet mogelijk om voor de gebruikers die reeds over hun 15 berichten zitten door vorige maand om een "grace" ruimte in te voeren van pakweg 2 a 4 posts voor noodzakelijke reacties voor de komende 30 dagen. Ik zelf zit er nog niet over maar merk toch een aantal gebruikers die er flink over zitten, je weet maar nooit dat ze het eens echt dringend nodig hebben.

Verder vind ik dit een zeer goede oplossing, het is een gulden middenweg en beter dan de radicalere oplossing van vorige week. Nice job tweakers!

[ Voor 16% gewijzigd door lembregtse op 05-02-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

lembregtse schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:28:
Is het niet mogelijk om voor de gebruikers die reeds over hun 15 berichten zitten door vorige maand om een "grace" ruimte in te voeren van pakweg 2 a 4 posts voor noodzakelijke reacties voor de komende 30 dagen. Ik zelf zit er nog niet over maar merk toch een aantal gebruikers die er flink over zitten, je weet maar nooit dat ze het eens echt dringend nodig hebben.

Verder vind ik dit een zeer goede oplossing, het is een gulden middenweg en beter dan de radicalere oplossing van vorige week. Nice job tweakers!
In dat geval kan je altijd nog e-mailen, en van wat ik heb begrepen ben je als verkoper gewoon vrij om te reageren. Dus het is aan te raden om alleen reacties te gebruiken indien echt nodig, 15 lijkt mij genoeg voor het echt nodige. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:18

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Volgens mij is dit de opmerking van de week :P Denk dan doodleuk dat het reageren nog een maandje uitgeschakeld is, en je bent er ook. Er bestaat in de digitale wereld niet zoiets als verplicht reageren.

Overigens : omdat je alleen dient te reageren op advertenties waar je interesse in hebt : hoeveel mensen kopen >15 producten per maand via de V&A? Weinig denk ik. Afkickverschijnselen weten de mods ongetwijfeld te behandelen ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Volgens mij is hier niet zo goed over nagedacht. De proef duurt 30 dagen, maar iedereen die vaak reageerde op V&A mag nu 30 dagen niet meer reageren. Als de proef faalt omdat er te weinig reacties zijn komt dit hierdoor, als de proef het haalt omdat er met mate gebruik wordt gemaakt wordt er na de proeftijd in een keer een horde die-hards losgelaten die eerst niet mocht reageren. Waarom telt de vorige maand nog mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een advertentie verkopen zou en in de ad zelf al zo duidelijk mogelijk zou zijn, maar er toch mensen zijn met vragen (denk aan een grote opruiming) dan zou ik vermoedelijk snel door mijn reactie-aantal heenzijn per advertentie. Of ik zou mijn post ruim 10 keer moeten editten en voor iedereen een @naam neerplaatsen voor wie het bedoeld is.

Waarom ook niet hoe hoger de feedback hoe hoger het aantal reactie-punten dat je mag geven per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:56:
Waarom ook niet hoe hoger de feedback hoe hoger het aantal reactie-punten dat je mag geven per maand?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:56:
''Of ik zou mijn post ruim 10 keer moeten editten en voor iedereen een @naam neerplaatsen voor wie het bedoeld is.''

het zou me niks verbazen, als er van deze optie vaak gebruik zal worden gemaakt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door pcgek op 05-02-2008 21:23 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 16:38
Ok, hulde voor het daadwerkelijk luisteren naar de community. Klikte per ongeluk op een advertentie en toen zag ik dat het weer mogelijk was om reacties te plaatsen.

Het systeem is mijn insziens nog een beetje kreupel (max 15 reacties) maar het is in ieder geval een stap in de goede richting.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:37
Als ik een advertentie verkopen zou en in de ad zelf al zo duidelijk mogelijk zou zijn, maar er toch mensen zijn met vragen (denk aan een grote opruiming) dan zou ik vermoedelijk snel door mijn reactie-aantal heenzijn per advertentie. Of ik zou mijn post ruim 10 keer moeten editten en voor iedereen een @naam neerplaatsen voor wie het bedoeld is.
Volgens mij geldt de limiet niet voor de verkopende partij :)

\/ \/ :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je de wijzigingen goed gelezen had, had je kunnen lezen dat reacties van verkopers niet meetellen naar de 15-grens.

Wat jij beschrijft, is dus niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolkje schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:30:
[...]

Als je de wijzigingen goed gelezen had, had je kunnen lezen dat reacties van verkopers niet meetellen naar de 15-grens.

Wat jij beschrijft, is dus niet aan de orde.
Ah, Mijn excuus :)

Maar de suggestie hoe hoger de feedback-score hoe meer reacties? Is dat niet iets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:31:
[...]

Ah, Mijn excuus :)

Maar de suggestie hoe hoger de feedback-score hoe meer reacties? Is dat niet iets? :)
dus.... iemand met een ''hoge'' feedback, geeft per definitie ook altijd nuttige reactie,s?

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 05-02-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pcgek schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:37:
[...]

dus iemand met een hoge feedback, geeft altijd nuttige reactie,s?
Nee dat zeg ik niet. Maar waar ik bijv op afga is iemand zijn Feedback. Hetzelfde systeem als op Ebay waarbij je ook kijkt naar iemand zijn historie. Ik vindt dat best handig, en ik krijg ook wel vaker geen feedback op V&A, maar vanaf nu is dat voor mij opzich een prima maatstaaf.

Zo zou ook iemand een koper kunnen beoordelen over zijn reacties geplaatst in de verkopers advertentie bijv. toch? :)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste