[V&A] Reacties uit? --- Update ---

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 15.253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 10:04
Edit @ 2/2/08
Inmiddels staat de .plan op de frontpage, je kunt hem hier bekijken.
Vanaf heden is het niet meer mogelijk om reacties te plaatsen bij advertenties in Vraag & Aanbod. De reacties in Vraag & Aanbod waren bedoeld om vragen en antwoorden over het geadverteerde object te kunnen delen, maar helaas is gebleken dat er in veel gevallen niet op de gewenste wijze werd gebruiktgemaakt van de reactiemogelijkheid. Ondanks nadrukkelijke verzoeken om alleen reacties te plaatsen indien er sprake was van werkelijke interesse in het aangeboden of gevraagde object werden er veel niet ter zake doende berichten geplaatst. Vooral het zeuren over prijzen liep ernstig uit de hand. Het strenger modereren van dergelijke reacties bleek geen oplossing te zijn.

Omdat we ernaar streven om van Vraag & Aanbod een aangenaam medium te maken voor zowel kopers als verkopers is besloten om de reacties uit te schakelen. In de toekomst zal de direct messaging-functionaliteit van het forum beschikbaar komen op de frontpage zodat kopers en verkopers direct via dm's kunnen communiceren.

Ik ben nogal verbaasd, want ik zie geen enkele reactie meer bij V&A. Ik kan zelf ook niet reageren..
Dus mijn eerste gedachte was, ben ik verbannen voor V&A? Maar nadat ik was uitgelogd zag ik nog steeds geen berichten. Ook via een proxy zijn er geen berichten te zien. Behalve dat ik moet inloggen om te kunnen bieden. Als ik geband was voor V&A of .. in ieder geval niet meer mag reageren dan had ik een mailtje in mijn postvak in verwacht, of gebeurt dat hier niet? Misschien zit ik helemaal mis, misschien is het een domme vraag maar ik wil hem toch graag stellen. Waarom zijn de reacties weg en kan (ik of niemand) meer berichten plaatsen in die sectie?

:?

Groeten

[ Voor 49% gewijzigd door Red-Front op 02-02-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:32

Koppensneller

winterrrrrr

Ik zie ook niets, dus waarschijnlijk is het reactieysteem van V&A (tijdelijk) down of uitgeschakeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik denk dat de reactie mogelijkheid uitgezet is bij V&A, om de vele nutteloze "te duur!!" en "oplichter" reacties uit te bannen.

[edit]
Kijk nou, een .plan: plan: Reacties uitgeschakeld in Vraag & Aanbod

[ Voor 19% gewijzigd door AtleX op 29-01-2008 15:47 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3phemeral
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Idem (zie ook niets).
Denk niet echt dat de reacties volledig uitzetten wel de beste optie is...

[ Voor 92% gewijzigd door 3phemeral op 29-01-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Jammer, het was altijd wel handig om als verkoper of koper enkele zaken duidelijker te maken of in opelijk te vragen zodat de koper dezelfde vraag niet tig keer hoeft te beantwoorden. Misschien was een strenge benadrukking op het feit dat reacties als "te duur" niet gewenst zijn op de V&A beter geweest dan de hele functionaliteit eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Oke, bedankt! Dan weet ik in ieder geval dat het niet door mij komt. Overigens vindt ik reacties van "Het is te duur" niet erg, maar onderbouw je bewering dan met je mening en/of feiten.. en 2 mensen zijn genoeg, het hoeft niet 20 keer gezegd te worden. Maar oke, misschien doet het de leden tot denken zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Ik stel de optie voor, dat de plaatser van een advertentie zelf mag beslissen of hij reacties toestaat of niet. Geen reacties vind ik persoonlijk maar niks.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186078

@ ras , geniaal ! dit is een prima compromie die alle problemen voorkomt , ik denk dat je moet met femme (ofzo) contact , opnemen en dit idee voorstellen .
en als niet , dan niet . p**p ermee.

edit .. lol ik wist dat red dit topic als eerste zou starten , gast je kan jezelf tot vaste bewoner van V&A rekenen .

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 186078 op 29-01-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Ras schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:07:
Ik stel de optie voor, dat de plaatser van een advertentie zelf mag beslissen of hij reacties toestaat of niet. Geen reacties vind ik persoonlijk maar niks.
Is al vaker voorgesteld:

Reacties V&A Optioneel maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity_232
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-06 09:23
Hmm, ik dacht ook al dat het aan mij lag dat ik ineens geen reacties meer zag. Jammer dat de optie helemaal weg is al begrijp ik best dat het soms erg ver ging en niks meer met de ad te maken had. Aan de andere kant: wat moet ik nu dan lezen als ik opsta? Heb me met momenten suf gelachen om reacties! Wat Sniperfox zegt klopt wel vind ik, ik kreeg nu al vaak de rambam van alle mails. Mooi zou zijn als de verkoper idd kan kiezen of reacties wel/niet toegestaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 12:42
Jammer hoor, er zat echt wel toegevoegde waarde bij die posts.

Werd zelfs al bijna als forum gebruikt, als er prod. ofzo niet goed functioneerden en mensen wouden er vanaf waren er altijd wel goedwillige tweakers die even makkelijk uitlegden hoe deze problemen gefixed konden worden etc.

Nu vervalt ook de mogelijkheid om mensen die een compleet systeem te verkopen, het te verkopen in delen doordat er vaak tweakers zijn die elk wel een onderdeel apart willen.

We weten ook niet van elkaar meer wie wat wil... en of er vraag is...
Jammer jammer.... persoonlijk stoorde de comments als "te duur" "te goedkoop" etc. mij niet... Dat was gewoon de tweakers mentaliteit/ cultuur....
Ok als er een paar mensen zijn die dan op een niet zo sociale manier dit zeggen.... Dat is hun ding, maar om het nu gelijk door die paar mensen gelijk af te schaffen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:56
Heb ik ergens een poll gemist over het verwijderen van de reacties, of een topic waar menig tweaker zijn ergernis toonde over de reacties, want zoals het er nu naar uit ziet is de functie uitgezet zonder ook maar 1 tweaker te vragen wat hij/zij daar van vindt. Nu wil ik niet suggereren dat alle beslissingen democratisch genomen moeten worden maar dit soort dingen kunnen toch wel even gevraagd worden?

Ik snap best dat sommige mensen zich irriteren aan reacties zoals "Te duur" of "waardeloos" maar reacties waarin wordt verteld dat de verkoper verkeerde informatie geeft of dat hij/zij een klein foutje in de advertentie heeft gezet lijkt mij wel handig. Ik heb op T.net ook al gezegd dat vragen zoals AGP of PCI-E af en toe best cruciaal kunnen zijn, vooral als er geen directe link naar de fabrikant of de pricewatch is.

Ik vind dit maar een vreemde beslissing en ik ben het er absoluut niet mee eens. Ik baal al van de betutteling die ik "IRL" zie en als ik het dan ook nog eens tegen kom op 1 van mijn favoriete websites dan word ik daar niet bepaald vrolijker van.

Overigens ben ik het 100% met Ras eens, laat de verkoper maar kiezen of hij/zij wel of geen reacties wil.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin__130
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 16:35
De reden dat ik op tweakers V&A shop ipv op Marktplaats is (behalve dat hier het aantal ads iets kleiner - en dus te overzien - is), het feit dat de reactiemogelijkheid die tweakers.net V&A aanbiedtbood zorgt dat advertenties met te weinig of onjuiste gegevens aangepast werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Klopt maar soms hebben die discussie wel meerwaarde.
Ik werd soms ook wel eens moe van de bs die mensen er neer donderen, maar dat pleit (zoals ik in de .plan reageerde) voor een moderatie systeem zoals op de FP, waarin iedereen gewoon de moderaties weg kan modden als het niet relevant is.
Lijkt mij een mooie oplossing, of evt het optioneel maken.

* Boudewijn vindt het een vrij fors gemis.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:41:
Heb ik ergens een poll gemist over het verwijderen van de reacties, of een topic waar menig tweaker zijn ergernis toonde over de reacties, want zoals het er nu naar uit ziet is de functie uitgezet zonder ook maar 1 tweaker te vragen wat hij/zij daar van vindt. Nu wil ik niet suggereren dat alle beslissingen democratisch genomen moeten worden maar dit soort dingen kunnen toch wel even gevraagd worden?
Er is hier al meer inspraak van users dan waar dan ook op het net, en nu wil je ineens dat we met een poll gaan beslissen over dingen waar het MT voor is :?

Anyway, dat het een mogelijkheid moet zijn zijn meer mensen het over eens (ook in IRC en op de frontpage), dus: http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=3262
Boudewijn schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:33:
Ik werd soms ook wel eens moe van de bs die mensen er neer donderen, maar dat pleit (zoals ik in de .plan reageerde) voor een moderatie systeem zoals op de FP, waarin iedereen gewoon de moderaties weg kan modden als het niet relevant is.
Die optie was er, maar werd door weinig mensen gebruikt. Aan het eind van de V&A-moderaties (het oude systeem was dat nog) was ik volgens mij samen met een paar inactievelingen, of een ander persoon, dé modders van V&A. Probleem is, dat je dan gewoon geen goede scores krijgt.

En dat dat gezeik af en toe nuttig is: Dat zien ze vanzelf wel, als ze niets verkopen. Ik vond het meestal maar irritant in ieder geval, zeker wanneer het behoorlijk onterecht was (wat vaak het geval was).

[ Voor 34% gewijzigd door TheZeroorez op 29-01-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:57

Beugelfles

I love rusty spoons

Echt jammer dat het niet meer mogelijk is om te reageren bij V&A. Er werd inderdaad weleens gezeurd over de prijzen, maar dit was vaak ook terecht. En meestal ging het volgens mij wel goed. Volgens mij is het probleem flink overdreven...

De charme van V&A is er nu wel een beetje vanaf. Was altijd leuk als er Tweakers bij bijvoorbeeld vraag advertenties direct geholpen werden door andere Tweakers. Of als een advertentie te weinig info bevatte dat de aanbieder daar dan even op werd gewezen. Wat moeten we nu doen? Hem allemaal een mailtje sturen? En het bieden verliep ook altijd wel goed, op die manier werd er in ieder geval openbaar geboden of zelfs door twee Tweakers onderdelen verkocht van één Tweaker; als in de een de CPU, de ander het moederbord. Echt jammer :'( .

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zou het eventueel geen idee zijn om een paar dedicated V&A reactie moderators vanuit de community aan te stellen? Met 2 of 3 man is het prima te modden lijkt mij.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

of de reacties nu wel of niet terecht of zinvol waren, zoals het nu is vind ik het helemaal niks.
en ik weet haast wel zeker, dat er een meerderheid is,(vooral van gasten die daar net zo vaak als ik te vinden zijn/waren) die er net zo over denkt.
nee, ik ben er niet echt blij mee!

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:05
Vind het eerlijk gezegt ook erg jammer. Vond het vaak wel humor om de reacties te lezen die sommige mensen gaven. Natuurlijk zijn er mensen die zeiken over te hoge prijzen, maar zeg nou zelf, is dat niet in 9 van de 10 keer terecht? (Ok, het mag soms wat subtieler gebracht worden, maartoch).

Zoals eerder voorgesteld lijkt het mij een veel beter idee als je zelf mag beslissen of je reacties op je advertentie wilt of niet.

Ik stem voor een poll, zodat de users kunnen stemmen voor wat ze echt willen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Waarom is dit een zaak voor MT en niet voor de users? Wij zijn toch degene die zeggen of we het vervelend vinden of niet? MT (waar ik overigens Management Team in lees, verbeter me indien nodig aub.) is een kleine groep mensen en de teller voor users staat ondertussen al op de 250.000. Lijkt mij niet meer dan fair dat er in ieder geval gevraagd wordt of de meerderheid van de users zich stoort aan de reacties op V&A. Dit forum is voor de users, niet voor het MT. Natuurlijk hoeft dat niet te betekenen dat jullie simpelweg moeten doen wat wij willen aangezien wij een meerderheid zijn maar het lijkt mij geen slecht idee om vrij grote veranderingen voor te leggen aan de users.
Zeker als jullie met het argument komen, "deze functie is verwijderd vanwege storende reacties", moeten jullie je wel realiseren dat de meerderheid van de users bepaalt wat storend is wat niet.

[ Voor 54% gewijzigd door Femme op 29-01-2008 23:57 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TheZeroorez schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:33:
Die optie was er, maar werd door weinig mensen gebruikt. Aan het eind van de V&A-moderaties (het oude systeem was dat nog) was ik volgens mij samen met een paar inactievelingen, of een ander persoon, dé modders van V&A. Probleem is, dat je dan gewoon geen goede scores krijgt.

En dat dat gezeik af en toe nuttig is: Dat zien ze vanzelf wel, als ze niets verkopen. Ik vond het meestal maar irritant in ieder geval, zeker wanneer het behoorlijk onterecht was (wat vaak het geval was).
En het optioneel maken? Wat is daar tegen? :)

Zoals jij hebt aangegeven in de devtrack dus, zou ideaal zijn vind ik.
* Boudewijn vindt het goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magin12
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-07 13:59
zo iritant man dat het uit is kan niks meer eve snel toevoegen als er iets mis is of niet klopt.

of je moet maile weer zo'n gedoe.

en dan is het de vraag of hij/zij het erbij zet zodat anderen het ook kunnen lezen

DEYE SUN 20K-SG01HP3-EU-AM2 met Tesla Model 3 60kw accu. 20x580wp bifacial panelen op dak. Quatt Duo warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je kunt wel wat toevoegen door je advertentie even te editten :).

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 29-01-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Even mezelf uit het andere draadje quoten dan maar:
De grootste ergernis als je zelf een advertentie plaatsen wou, is dat je altijd prijszifters had.

Meerdere malen geprobeerd een videokaart te verkopen die aardig snel is voor zijn tijd (x1950pro) maar door de komst van de 8800GT & 38xx series wordt je helemaal weggedrukt met je 2de hands hardware. Je bent dan bijna verplicht om een uitstekende videokaart met een volledig koperen koeler de deur uit te doen voor 5 a 7 tientjes, op V&A, omdat er een 'betere' voor een 'meerprijs' staat op pricewatch.

Nu ben ik natuurlijk niet verplicht te verkopen , maar een kaart heeft mij ook geld gekost toendertijd. Hetzelfde geld voor elk stukje ander hardware, wat je voor weinig verkopen kan. En daar zit het 'm juist. Iedereen wil zo goedkoop mogelijk, maar verkoop maar zelf eens wat. Dan snap je de ergernis waarom dat gezeur over de prijs soms onterecht is ook.

Natuurlijk laat dat nu de optie weer weg dat als iemand zijn product voor teveel verkopen zou, dat niemand daarop reageren kan. Een onbenul het product koopt maar voor bijv 3 tientjes goedkoper bij de winkel was + garantie. Ik denk dat daar de kracht ook zit van V&A, die mogelijkheid om te reageren in het publiek, waar iedereen het meeleest (democratie). Nu per email blijft het toch een beetje achter de schermen, en dat is jammer. Maar goed dat is ook weer voor de koper & verkopers zijnde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat onbenul kan toch ook even op het linkje naar het PW-artikel van het product klikken om te kijken wat dat ding nieuw kost, en even kijken wat sneller is en of 'ie dus niet genaaid wordt? Dit is T.net hoor, geen ebay ofzo ;)

Nee, de comments zijn handig, maar zeker geen noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is juist wat V&A nu 'sterker' maakt tov marktplaats. Marktplaats is 1 grote bak en het vinden van een goed product + verkoper valt soms wel eens vies tegen. Bij V&A heb je het gemak om te reageren binnen een advertentie. Lang niet altijd worden er confirm de afspraken in de advertentie aan gehouden. Ik noem maar een voorbeeld dat een Proc voor 100 euro en niet lager op V&A staat, en de verkoper alsnog een mailaanbieding krijgt voor 75 euro oid.

Ik wil best iets doen met de moderatie van V&A. Zet er een soort topicwarning bij zoals dat ook op het fora is op verschillende draadjes want ikzelf lees ook wel eens door die kleine lettertjes heen. De functie om te kunnen reageren is wel fijn, maar ik vrees dat niet elke verkoper dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Laatst online: 12:05
Tja, ik weet niet precies wat een x1950pro moet opbrengen tegenwoordig (ben meer nvidia kamp), dus daar zal ik maar niet over oordelen. Feit is wel dat je er mee moet leren leven dat hardware minder waard wordt. Dat is nou eenmaal zo. Zo heb ik zelf anderhalf jaar terug 2GB geheugen gekocht voor 220 euro, dat leverde een paar maanden terug ook nog maar 30 euro op.
Hardware is nou eenmaal niet prijsvast, als je hier niet mee kan leven moet je maar in vastgoed investeren :+

(Beetje overdreven maar je snapt me punt). ;)

Verder blijf ik er bij dat ik het belachelijk vind dat de replies in één keer uitgeschakeld worden. Hier had toch op zijn minst een poll vooraf aan mogen gaan. Ik vermaakte me altijd wel door de reacties op V&A te lezen, en ik denk vele users met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We kunnen er idd niets aan doen als verkoper zijnde dat er concurrerende kaarten komen die de complete prijs drukt op alle vlakken. 2dehands moet je dus ver onder een bedrag zitten die het niet waard is ergens...

Zelfde idee als dat jij bakken met hardware hebt staan, maar het bijna niets meer oplevert. Het is gewoon zonde om weg te doen, laat staan voor een spotprijs te verkopen imo.

Maar goed. Ik dacht in eerste instantie dat een moderator of admin mij compleet verboden had nog reacties te plaatsen oid, totdat ik dat .plan zag.

En mocht er een team van vrijwilligers willen modereren onder ferme afspraken, waarom is dat dan geen mogelijkheid? Zo ontlicht je de FP-admins die hiervoor verantwoordelijk voor waren, en breid je je team een beetje uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:22:
Het is juist wat V&A nu 'sterker' maakt tov marktplaats. Marktplaats is 1 grote bak en het vinden van een goed product + verkoper valt soms wel eens vies tegen.
Wat dacht je van 'dedicated', de community en de waardering die het juist sterk maken? :P[/quote]
Zet er een soort topicwarning bij zoals dat ook op het fora is op verschillende draadjes want ikzelf lees ook wel eens door die kleine lettertjes heen.
Die staat er al zolang als ik op GoT rondhang volgens mij, bij elke ad :X
De functie om te kunnen reageren is wel fijn, maar ik vrees dat niet elke verkoper dit doet.
Da's het hele punt van de optie juist, als je het wel wil zet je het aan, en als je het niet wil, weet of wat dan ook is dat niet jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Waarom is dit een zaak voor MT en niet voor de users? Wij zijn toch degene die zeggen of we het vervelend vinden of niet? MT (waar ik overigens Management Team in lees, verbeter me indien nodig aub.) is een kleine groep mensen en de teller voor users staat ondertussen al op de 250.000. Lijkt mij niet meer dan fair dat er in ieder geval gevraagd wordt of de meerderheid van de users zich stoort aan de reacties op V&A. Dit forum is voor de users, niet voor het MT. Natuurlijk hoeft dat niet te betekenen dat jullie simpelweg moeten doen wat wij willen aangezien wij een meerderheid zijn maar het lijkt mij geen slecht idee om vrij grote veranderingen voor te leggen aan de users.
Zeker als jullie met het argument komen, "deze functie is verwijderd vanwege storende reacties", moeten jullie je wel realiseren dat de meerderheid van de users bepaalt wat storend is wat niet.
Het is inderdaad niet echt een zaak van het MT. Wij hebben geen commercieel en strategisch belang bij het wel of niet toestaan van reacties in V&A.

De reacties in V&A zijn met name een zaak van de frontpage admins. Zij moeten de meuk in
V&A opruimen. Er is vanuit hun diverse malen geklaagd over het niveau van de reacties in Vraag & Aanbod en de tijd die er gespendeerd moest worden aan het verwerken van klachten en het puinruimen. Ik kon me vinden in die klachten en de keuze voor de oplossing om de reacties uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ik geef als FPA - die zich niet primair richt op V&A - ook graag mijn reactie :)

In periodes heb ik V&A sterk in de gaten gehouden wat betreft reacties, heb moeten constateren dat een groot aantal van de reacties niets toevoegt, heb een groot aantal users die dergelijke reacties plaatsen aangeschreven, modbreaks geplaatst, en ga zo maar door.

Let wel dat we het over persoonlijke advertenties hebben, die iedere user kan plaatsen. Een 100% controle vereist nogal wat arbeid. Ondanks de meermalige waarschuwingen, de waarschuwing onderaan de advertentie en de vele discussies hier, bleven de niet-relevante reacties maar doorgaan.

Op een gegeven moment zal je dan de conclusie moeten trekken dat de gemiddelde reactie in V&A minder toevoegt dan wat het goeddoet, en dat punt is al enige tijd op het omslagpunt.
Het argument "meerderheid" wil ik graag aanstippen, aangezien het aantal reacties in de verste verte geen representatie van "de users" is. Wij hebben maar al te goed op het netvlies dat het een erg kleine groep users is die er genoegen in schept V&A reacties te plaatsen ook al zijn die niet relevant. (Afgezien daarvan overigens, er wordt een dienst geaccomodeerd, geen verkiezing gehouden. Waar mensen het vandaan halen dat maar geluisterd moet worden naar wat volgens hen de meerderheid is is mij een raadsel, het is hier een site die bestaat uit een vrijwillig deel en een BV. Als je marktwerking bedoeld, is dat nogal wat anders dan democratie.)

Bottom line is, dat er een kleine groep users is die er genoegen in schept veelvuldig commentaar te leveren. Telkens als er iemand uit die groep uitleg verschaft wordt over de onwenselijkheid van de manier van reageren zien we wel een nieuwe user opstaat die meent overal commentaar te moeten geven. Uiteindelijk werken reacties dus niet in V&A, want:

Heb je interesse? Reageer je op de advertentie.
Is het te duur? koop je het niet.
Zie je betere aanbiedingen? Ga je daarheen.

Dat gebeurt dus niet; het is niet de taak van de lezer van de advertentie om een potentiele koper van volledig advies te voorzien wat aansluit bij *zijn* visie, wat niet per se aansluit bij de visie van lezer van de advertentie.

Meermalen is geprobeerd dit via meldingen en sturing duidelijk te krijgen, en het bleek niet te werken. Dan rest op een gegeven moment geen optie. Nu zijn we terug naar den Tweakers: eigen onderzoek, eigen conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Vind het nu maar niks, bijna geen toegevoegde waarde ten opzichte van marktplaats e.d.

Geen positieve feedback meer vanuit de community, of iets wel of niet past, of iets wel of niet werkt etc etc.

Vanwege het feit dat er een paar tussen zitten die niet normaal (bashed, zeurend, non constructief, foutief etc. etc.) kunnen reageren wordt het systeem verpest voor de rest.
Van mij mogen er best grappen/ offtopic dingen tussen zitten. Dat maakte het gezellig.
Weet nu wel dat ik er helaas stukken minder zal komen/ aankopen zal doen.
Ik weet simpelweg ook technisch niet alles, dat kun je mooi daar vragen.
Misschien dat de verkoper het ook niet weet, maar een oplettende tweaker hulp kan bieden.

De tijd dat ik op V&A zat heb ik eerlijk gezegd heeeeeel veel geleerd, door behulpzame tweakers.
Nu kan de verkoper ook 100 keer dezelfde mail krijgen of het wel compatible is... OC resultaten... hoe groot, hoe lang, bon, etc etc etc......

Denk dat de meesten hier aardig kieskeurig zijn en het fijne ervan allemaal wel wil weten, nu gaat dat niet lukken.
Enige oplossing die ik zie is een directe link naar een of ander topic/ forum waarin er over het prod. gediscussierd kan worden...
De oude vertrouwde V&A maar dan indirect...

Snap ook niet dat er tot zo'n drastische conclusie gekomen is... Ikzelf en ik neem aan menig ander V&A bezoeker kon af en toe om de posts wel lachen en de rest negeren/ met een korreltje zout nemen/ genuanceerd zien....
Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 19:59

mux

99% efficient!

Brakheid hoor. Het voegt wel degelijk een hoop toe, zie de post hierboven. Als de FPAs persé niet zoveel werk eraan willen hebben moeten ze het maar optioneel maken, maar dit is overdreven. Nu is het gewoon een tweede ongenuanceerde marktplaats geworden, en niet meer die knusse community hier.

Echt een negatief puntje voor de lieve adjes.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:54

Qwerty-273

Meukposter

Misschien ben ik oud ;-) maar de hele ophef gaat aan me voorbij.

We zijn een community die (normaal gesproken dan) goed met elkaar omgaan en ieder in hun waarde laten, toch? Op de fp (en ook op het forum - buiten de HK dan) hebben alle reacties toch de insteek om positief bij te dragen aan een discussie/probleem/uitdaging etc. Er lopen tal van vrijwilligers rond die juist hiervoor hun vrijetijd spenderen om de negative punten aan te pakken (modbreaks / waarschuwingen / bans) zodat het geheel er eruit ziet waar we als cummunity voor staan.

Echter blijkt dus nu dat er een deel van de users de reactie mogelijkheid in V&A grondig heeft misbruikt met ongefundeerde en niet relevante berichten. Natuurlijk zijn er ook veel gefundeerde en relevante berichten geplaatst (ik mag hopen van wel tenminste). Maar blijkbaar is de positief/negatief verhouding de laatste periode veel meer naar de negative kant opgelopen dat het waarschijnlijk een tijdelijke 'oplossing' is om de reacties uit te schakelen. En dan zal het aan het V&A team icm de devvers van T.net zijn om daar een beter systeem voor te bedenken / ontwikkelen / testen / invoeren. Tot die tijd bespaard het V&A team zich veel tijd en ergenis (door hardleerse gebruikers die toch ongefundeerd en niet relevant blijven door gaan - zelfs na waarschuwingen en bans) met het uitschakelen van de reactie optie.

(trouwens de link met marktplaats snap ik niet direct, op marktplaats kan je haast anoniem iets aanbieden - terwijl je op V&A toch wel eerst iets op T.net zelf moet doen - account aanmaken etc.en is het nog steeds zo dat je ten minste een aantal dagen moet wachten?
Eerdere versie van V&A had trouwens geen reactie mogelijkheid en dat was destijds ook geen groot probleem volgens mij. Als ik geintresseerd was in een advertentie - hup een mailtje?- en anders niet? Of moet ik in de supermarkt ook het "te koop" bord doornemen en overal waar ik denk dat het te duur is, dat er bij schrijven?)

[ Voor 17% gewijzigd door Qwerty-273 op 30-01-2008 01:09 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duroth
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Kunnen de heren moderators niet gewoon twee kleine knopjes in hun arsenaal erbij krijgen op V&A? Een knop voor instant-delete, een een instant-ban knop.

Geen waarschuwing, geen modbreaks, geen aanpassingen. Als je de fout ingaat, ben je je reactie kwijt. Als je een tweede keer de fout ingaat, ben je je account kwijt.

Op die manier moet het modden toch een stuk gemakkelijk worden? En als de boosdoeners na twee uitspattingen niet meer in kunnen loggen, is het probleem ook snel opgelost.

Of denk ik nu gewoon te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja er werden 'slechte' opmerkingen geplaatst. En ja er werden veel meer 'goede' opmerkingen geplaatst.
Maar gebeurd dit ook niet in dit forum? Gebeurd dit ook niet op de frontpage?

Ik vind het een beetje makkelijk om het dan maar compleet verwijderen. Als community (en bedrijf) is dit wel degelijk op te lossen.
Nu is er geen enkele meerwaarde meer tov de vele andere koop/verkoopsites. Verwijder dan de V&A compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 19:47

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Femme schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:57:
[...]

Het is inderdaad niet echt een zaak van het MT. Wij hebben geen commercieel en strategisch belang bij het wel of niet toestaan van reacties in V&A.
Sorr Femme, maar dit is gewoon niet waar. De mogelijkheid om reacties te plaatsen droeg bij aan de aantrekkelijkheid van de V&A, wat T.net op zich weer aantrekkelijker maakte, wat bijdroeg aan het strategisch belang.

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat de reacties zijn uitgeschakeld, ondanks dat ik begrijp dat vele 'te duur' reacties het bijna onbruikbaar hebben gemaakt. Er vond tussen de regels door behoorlijk wat communicatie plaats tussen de aanbieder en de bieder, wat ik iig heb ondervonden bij de door mij geplaatste ads.

T.net ondervindt de laatste maanden (jaren) de lusten en de lasten van een groeiend bezoekersaantal. Dit heeft ook zijn weerslag op de V&A. Het is aan het MT om de juiste koers hierin te bepalen, maar ik vind deze beslissing toch een arderlating voor T.net. Ik vraag het MT dan ook om met een andere, betere, oplossing te komen.

edit: desgevraagd ben ik eventueel bereid om bij te dragen an een oplossing, wat dit ook mag zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 30-01-2008 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 22:09

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Ras schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:07:
Dat is een optie die we in het verleden hebben overwogen en niet zullen implementeren. Degene die belang heeft hij het goed laten verlopen van zijn advertentie zal nooit objectief zijn en zal altijd datgene instellen dat voor hem voordelig is en niet datgene dat voor zowel de adverteerder en eventuele (ver)koper het beste is. Door de adverteerder voorrechten te geven haal je de neutraliteit uit Vraag en Aanbod, iets dat we niet willen.
Saiya schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:39:
Jammer hoor, er zat echt wel toegevoegde waarde bij die posts.

Werd zelfs al bijna als forum gebruikt, als er prod. ofzo niet goed functioneerden en mensen wouden er vanaf waren er altijd wel goedwillige tweakers die even makkelijk uitlegden hoe deze problemen gefixed konden worden etc.

Nu vervalt ook de mogelijkheid om mensen die een compleet systeem te verkopen, het te verkopen in delen doordat er vaak tweakers zijn die elk wel een onderdeel apart willen.

We weten ook niet van elkaar meer wie wat wil... en of er vraag is...
Jammer jammer.... persoonlijk stoorde de comments als "te duur" "te goedkoop" etc. mij niet... Dat was gewoon de tweakers mentaliteit/ cultuur....
Ok als er een paar mensen zijn die dan op een niet zo sociale manier dit zeggen.... Dat is hun ding, maar om het nu gelijk door die paar mensen gelijk af te schaffen :S
Bij de start van V&A had de mogelijkheid tot reageren een toegevoegde waarde. Helaas is deze waarde het laatste jaar zo goed als verdwenen. De meerderheid van de reacties bestonden uit ongefundeerde one-liners, die niets toevoegden.
Dat V&A een forum functie kreeg is niet iets dat gewenst was of is. V&A is geen forum, voor problemen hebben we een uitstekend oplossing GoT, daar blijven de oplossingen bewaard, zodat toekomstige users met dezelfde problemen de oplossing daar kunnen vinden.
Je conclusie dat de mogelijkheid om een compleet systeem te verkopen vervalt kan ik niet volgen. De functionaliteit van V&A is namelijk dezelfde gebleven.
Ongefundeerde one-liners als "te duur" "te goedkoop" is geen de Tweakers cultuur maar een sub-cultuur binnen V&A, een cultuur die ongewenst was en is. Een cultuur die de overhand kreeg binnen V&A, waar modbreaks, e-mails en bans niet meer hielpen.
Boudewijn schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:33:
Lijkt mij een mooie oplossing, of evt het optioneel maken.

* Boudewijn vindt het een vrij fors gemis.
Het modereren is een gepasseerd stadium, dat is geprobeerd en heeft niet gewerkt, er werd niet gemod of de reactie toevoegend was, er werd gemod op mening, niet op kwaliteit. Het modereren binnen V&A hebben we enkele maanden geleden al uitgezet.
Edmin schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:48:
[...]

Sorr Femme, maar dit is gewoon niet waar. De mogelijkheid om reacties te plaatsen droeg bij aan de aantrekkelijkheid van de V&A, wat T.net op zich weer aantrekkelijker maakte, wat bijdroeg aan het strategisch belang.

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat de reacties zijn uitgeschakeld, ondanks dat ik begrijp dat vele 'te duur' reacties het bijna onbruikbaar hebben gemaakt. Er vond tussen de regels door behoorlijk wat communicatie plaats tussen de aanbieder en de bieder, wat ik iig heb ondervonden bij de door mij geplaatste ads.

T.net ondervindt de laatste maanden (jaren) de lusten en de lasten van een groeiend bezoekersaantal. Dit heeft ook zijn weerslag op de V&A. Het is aan het MT om de juiste koers hierin te bepalen, maar ik vind deze beslissing toch een arderlating voor T.net. Ik vraag het MT dan ook om met een andere, betere, oplossing te komen.

edit: desgevraagd ben ik eventueel bereid om bij te dragen an een oplossing, wat dit ook mag zijn.
Groeiende bezoekers aantallen hebben weinig invloed gehad op V&A, waren het uitsluitend "nieuwe" users geweest dan hadden de modbreaks, emails en bans wel geholpen, echter namen ook oude users, zelfs users uit de < 100k range de V&A "cultuur" over.

De oplossing komt over enkele weken, maanden in de vorm van DM's tussen de aanbieder en eventuele (ver)koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52
Ik hoop dat er een wat meer doordachte oplossing gaat komen dan rigoreus uitzetten want persoonlijk vind ik dat de reacties bij de ads een meerwaarde hebben tov marktplaats.

Ook al geef ik toe dat veel reacties vaak erg ver gingen. Echter kunnen reacties de verkoper en koper ook helpen. Bijv "weet je zeker dat dit een AFHD schijf is" en dat bleek dat het om een GD variant ging wat dus nogal scheelt in de prijs.

Tevens was het handig dat de verkoper steeds kon melden wat zijn hoogste bod was wat ie via de mail gehad heeft zodat geen te laag bod via de mail hoefde te doen, het helpt de verkoper dus ook om geen shtiload aan mails te hoeven beantwoorden.

Ook vrees ik voor een wildgroei aan ads/herplaatsingen waar ik dus ook het meldpunt voor zal gaan gebruiken en de mods alsnog moeten gaan kijken.

Ik denk dat er gewoon wat mods bij moeten komen. Want als het argument is dat er te weinig mods zijn en de reacties daarom uitgezet zijn kunnen we GOT ook wel sluiten als het probleem zich daar ook voor gaat doen...

Ikzelf kijk ook vaak bij de V&A en wil helpen
[Reactie gewijzigd door wimpie007]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

AtleX schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:37:
Zou het eventueel geen idee zijn om een paar dedicated V&A reactie moderators vanuit de community aan te stellen? Met 2 of 3 man is het prima te modden lijkt mij.
Ik stel me alvast kandidaat mocht daar behoefte aan zijn vanuit het MT :)
Tevens was het handig dat de verkoper steeds kon melden wat zijn hoogste bod was wat ie via de mail gehad heeft zodat geen te laag bod via de mail hoefde te doen, het helpt de verkoper dus ook om geen shtiload aan mails te hoeven beantwoorden.
De mogelijkheid om altijd een bod te doen, ongeacht of de veilingmode aan of uit staat lijkt me ook wel fijn :) Gewoon om oplichtingspraktijken van het bekende "ik heb per mail een bod ontvangen van ..., bied maar hoger" te voorkomen. Biedingen staan dan gewoon in de ad erbij :)

[ Voor 43% gewijzigd door mvds op 30-01-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XINX100
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10-2024
De meerwaarde om je advertentie te plaatsten op tweakers, is met deze zet een stuk verminderd! Ik snap dat er reacties tussen zaten die niet helemaal correct waren. Maar er onstond door de reacties wel echt een community en het maakt het ook boeiender om met regelmatig even te kijken. Het was gewoon een bijzonder leuke optie wat het juist niet het marktplaats gehalte geeft (in tegenstelling tot nu).

Zoals ik meerdere mensen al heb zien schrijven: Het is een prachtig zelf zuiverend systeem.

Daarnaast vind ik ook dat er wellicht eerder actiever opgelet moet worden door een Admin, inplaats van het geheel af te schaffen. Er zijn zat "goeie" tweakers die vandaag de dag al een heel veel bezig waren met V&A. Als je het mij vraagt zit daar een vast iemand tussen die een goeie admin kan en wil zijn.

"Het strenger modereren van dergelijke reacties bleek geen oplossing te zijn." Kan ik dus ook niet geloven, ik heb er in ieder geval weinig van gemerkt.

Want als we heel eerlijk zijn, er waren maar een paar rotten appels. Dus om nu alle appels weg te gooien.. Zonde!
Maar in dit geval was er nog geen overweging om de reacties geheel uit te schakelen. Dus nu dit "trieste" besluit is genomen. Is het nu wel een optie! Ik ben er een groot voorstander van.

Nog aan de mensen die er blij mee zijn dat het uit staat, omdat er nu geen reacties meer komen zoals: "oplichter" en "te duur". Dit was enkel het geval als het product ook daadwerkelijk te hoog geprijsd was. Belicht niet alleen deze kant. Want ook werden er reactie geplaatst zoals: "Goeie prijs" en "die ben je zo kwijt".

Ook de reactie op dit onderwerp: "heel goed, het was te erg". TE ERG? :| Ik bedoel... omdat er mensen waren die geen opbouwende kritiek leverde? Vind ik ook jammer... maar TE erg.....?

[ Voor 37% gewijzigd door XINX100 op 30-01-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 13:25
XINX100 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:12:
[...]

Maar in dit geval was er nog geen overweging om de reacties geheel uit te schakelen. Dus nu dit "trieste" besluit is genomen. Is het nu wel een optie! Ik ben er een groot voorstander van.

Nog aan de mensen die er blij mee zijn dat het uit staat, omdat er nu geen reacties meer komen zoals: "oplichter" en "te duur". Dit was enkel het geval als het product ook daadwerkelijk te hoog geprijsd was. Belicht niet alleen deze kant. Want ook werden er reactie geplaatst zoals: "Goeie prijs" en "die ben je zo kwijt".

Ook de reactie op dit onderwerp: "heel goed, het was te erg". TE ERG? :| Ik bedoel... omdat er mensen waren die geen opbouwende kritiek leverde? Vind ik ook jammer... maar TE erg.....?
nougoed, dan blijf je mensen houden die met hun te hoge prijs de reacties uitschakelen enzo, laat dat ook maar zitten :/

op naar fok V&A, daar kunnen we nog reageren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64755

Toch beetje jammer dit. De reacties hadden toch vaak een meerwaarde. Ok soms niet maar dat neem je dan maar op de koop toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-07 16:07

Wokschotel

Op 6 wielen

Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:09:
De oplossing komt over enkele weken, maanden in de vorm van DM's tussen de aanbieder en eventuele (ver)koper.
Dat is geen oplossing. Dat is een minderwaardig alternatief voor de reactiemogelijkheid.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 19:59

mux

99% efficient!

Je kunt een systeem maken waarbij reacties alleen optioneel kunnen worden gemaakt als aan het volgende wordt voldaan:

- feedback is positief (en terecht, anders meldpunt)
- eerste vijf advertenties hebben altijd reacties aan

Dus als de verkoper brak is, kun je altijd blijven reageren, als hij goed is zal hij in het geval dat hij de reacties toch niet goed kan checken ze uit kunnen zetten, maar er waarschijnlijk legio keren voor kiezen de reacties toch aan te laten staan omdat ze zo behulpzaam zijn.

Zoals het nu is, is geen goed systeem.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Laatst online: 08-07 22:57
Echt een slechte vorm van censuur. Wat bovendien hogere prijzen in de hand zal gaan werken, want nu kan elke hampel, zonder commentaar te krijgen, zijn meuk hier voor hoge prijzen aanbieden en zal de V&A behoorlijk overspoeld raken met marktplaats prijzen. Tevens waren er genoeg aanbieders die de kritiek, hoe lomp dan ook soms, gewoon aannamen en daarna met een marktconforme prijs aankwamen. Zeer slechte actie dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 07-07 10:46

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

obsidian schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:04:
De mogelijkheid om altijd een bod te doen, ongeacht of de veilingmode aan of uit staat lijkt me ook wel fijn :) Gewoon om oplichtingspraktijken van het bekende "ik heb per mail een bod ontvangen van ..., bied maar hoger" te voorkomen. Biedingen staan dan gewoon in de ad erbij :)
Hoe voorkom je dat daarmee?

Als een adverteerder biedingen op zijn advertentie uit heeft staan, wil hij blijkbaar alles via de mail regelen. En ook al kan iedereen via de reacties gaan bieden (wat de adverteerder in eerste instantie dus al niet wil), hoe houdt dat de adverteerder tegen om toch nog te zeggen dat hij bod X via de mail heeft ontvangen?

Een non-argument vind ik. :)
frankpaul1 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:26:
Echt een slechte vorm van censuur.
cen·suur (dev; censuren)
  1. overheidstoezicht op voor publicatie bestemde werken of op brieven, met de bevoegdheid daaruit gedeelten te schrappen of te verbieden
  2. kerkelijk toezicht op zuiverheid in leer en levenswandel
Ten eerste mist hier de overheid, of kerk. Daarnaast worden álle berichten tegengehouden en niet bepáálde berichten. Hoe kan er dan in vredesnaam sprake zijn van censuur!? :?

[ Voor 26% gewijzigd door Cloud op 30-01-2008 11:31 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
wimpie007 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:03:
Ik hoop dat er een wat meer doordachte oplossing gaat komen dan rigoreus uitzetten want persoonlijk vind ik dat de reacties bij de ads een meerwaarde hebben tov marktplaats.

Ook al geef ik toe dat veel reacties vaak erg ver gingen. Echter kunnen reacties de verkoper en koper ook helpen. Bijv "weet je zeker dat dit een AFHD schijf is" en dat bleek dat het om een GD variant ging wat dus nogal scheelt in de prijs.

Ook vrees ik voor een wildgroei aan ads/herplaatsingen waar ik dus ook het meldpunt voor zal gaan gebruiken en de mods alsnog moeten gaan kijken.

Ik denk dat er gewoon wat mods bij moeten komen. Want als het argument is dat er te weinig mods zijn en de reacties daarom uitgezet zijn kunnen we GOT ook wel sluiten als het probleem zich daar ook voor gaat doen...

Ikzelf kijk ook vaak bij de V&A en wil helpen
[Reactie gewijzigd door wimpie007]
Ik heb mijn reactie in de nieuwstread al gegeven. Maar ook hier nog ns. Ik vind het ook erg jammer dat de reacties uit zijn gezet.. Ik heb bovenstaand stuk gequote omdat ik het daar volledig mee eens ben.

De reacties zorgden voor de meerwaarde TOV marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Wokschotel schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:25:
[...]

Dat is geen oplossing. Dat is een minderwaardig alternatief voor de reactiemogelijkheid.
Plus het feit dat veel mensen de DM mogelijkheid gewoon hebben uitstaan, of omgekeerd: Je kan net zo goed ook worden "platgeDMmed". Lijkt me bijde een kink in die kabel.

Het reageren kan natuurlijk ook zo gewijzigd worden dat je als aanbieder de reacties zelf kan thrashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Double J schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:30:
De reacties zorgden voor de meerwaarde TOV marktplaats.
Waar die Marktplaats vergelijking toch constant vandaan komt?

Meerwaarde V&A t.o.v. Marktplaats:
  • Mogelijkheid om actuele prijs in PW direct bij de advertentie te zien
  • Mogelijkheid om de exacte specificaties onder een muisklik bereikbaar te hebben
  • Een mindere mate van anonimiteit van de adverteerder
  • Feedback van de adverteerder terugzien
  • Verzend- en betaalvoorkeuren direct inzichtelijk
Moet ik doorgaan?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Doe ook maar meteen wat aan de veiling. Op dit moment heb ik het idee dat redelijk wat mensen die geen vraagprijs willen of kunnen vermelden (wat verplicht is gesteld door tweakers) gewoon een veiling starten en kijken wat er gebeurd. Staat de veiling hun na afloop niet aan dan wordt er niet gereageerd op de winnende bieder. Bevalt de huidige biedprijs dan wordt het object gewoon verkocht voor einde veiling. Beiden niet echt een defnitie van veiling en niet de juiste manier. Schaf het veilen af of verplicht de duur van de veiling en koop/verkoop. Nu is het zo'n half om half gebeuren.

Call me a huilie, maar ik heb verschillende malen meegemaakt dat een veilert gewoon niet reageerd terwijl ik de hoogste bieder was. Je rekent dan toch wel op je gewonnen product. Dat een product verdwenen is voor einde veiling is ook al zo irritant, want ik zat dan net te wachten om voor einde veiling +-10 euro meer te bieden. Juist de charme van veilen wordt teniet gedaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Paquito op 30-01-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

wolkje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:34:
[...]

• Mogelijkheid om de exacte specificaties onder een muisklik bereikbaar te hebben
Moet ik doorgaan?
Niet in alle gevallen gaat dit op :) Je ziet de actuele prijs+specs alleen als de verkoper een bestaand product selecteerd uit de lijst van mogelijkheden. Niet als er meerdere onderdelen worden aangeboden of als iemand zelf een titel verzint :) Anonimiteit, je kan ook gewoon niks in je profiel invullen, en hoppa, je bent net zo anoniem als op MP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Paquito schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:36:
Doe ook maar meteen wat aan de veiling. Op dit moment heb ik het idee dat redelijk wat mensen die geen vraagprijs willen of kunnen vermelden (wat verplicht is gesteld door tweakers) gewoon een veiling starten en kijken wat er gebeurd. Staat de veiling hun na afloop niet aan dan wordt er niet gereageerd op de winnende bieder. Bevalt de huidige biedprijs dan wordt het object gewoon verkocht voor einde veiling. Beiden niet echt een defnitie van veiling en niet de juiste manier. Schaf het veilen af of verplicht de duur van de veiling en koop/verkoop. Nu is het zo'n half om half gebeuren.

Call me a huilie, maar ik heb verschillende malen meegemaakt dat een veilert gewoon niet reageerd terwijl ik de hoogste bieder was. Je rekent dan toch wel op je gewonnen product. Dat een product verdwenen is voor einde veiling is ook al zo irritant, want ik zat dan net te wachten om voor einde veiling +-10 euro meer te bieden. Juist de charme van veilen wordt teniet gedaan.
Mee eens :) En er mag ook wel eens wat gedaan worden aan het bedrag dat er bij komt bij een bod. Als je het hebt over een paar euro's als startbod oke, maar bij een startbod van bijv 100 euro, mag er toch best wel per 5 euro geboden worden hoor ipv 50 cent. Dat zet geen zoden aan de dijk joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

obsidian schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:40:
Niet in alle gevallen gaat dit op :) Je ziet de actuele prijs+specs alleen als de verkoper een bestaand product selecteerd uit de lijst van mogelijkheden.
Tuurlijk is dat zo. Maar moeten we alleen voordelen voor de kopende partij noemen dan? Voordelen voor de verkopende partij, zijn net zo goed voordelen t.o.v. Marktplaats als alle andere.
Anonimiteit, je kan ook gewoon niks in je profiel invullen, en hoppa, je bent net zo anoniem als op MP :)
Je zult je toch moeten registreren. Daarnaast werkt het ook de andere kant op. Je kunt verschillen tussen de adverteerders zien. Als je iets van een tweaker koopt die zich gisteren geregistreerd heeft en nergens gepost heeft, is dat anders dan als diegene juist een jarenlange historie op T.net heeft. Ook deze manier van identificeren ontbreekt bij de meeste Marktplaats adverteerders.

Nogmaals, er zijn niet alleen voordelen voor de koper, er zijn ook voordelen voor de verkoper. En tuurlijk, niet elk voordeel zal altijd opgaan, maar de mogelijkheden zijn er überhaupt. Iets wat je over Marktplaats niet kunt zeggen.

Tot zover mijn discussie over T.net vs. Marktplaats, het is offtopic. Maar ik wilde even reageren op al die "maar nu is V&A gewoon een 2e Marktplaats"-reacties, die m.i. compleet niet waar zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
wolkje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:29:

cen·suur (dev; censuren)
  1. overheidstoezicht op voor publicatie bestemde werken of op brieven, met de bevoegdheid daaruit gedeelten te schrappen of te verbieden
  2. kerkelijk toezicht op zuiverheid in leer en levenswandel
Ten eerste mist hier de overheid, of kerk. Daarnaast worden álle berichten tegengehouden en niet bepáálde berichten. Hoe kan er dan in vredesnaam sprake zijn van censuur!? :?
Jullie zijn hier toch een soort van gezagvoerende instantie, dus lijkt me dat het woord heus wel op zijn plaats is. Ik heb het woord al meerdere malen in de reacties op de Frontpage voorbij zien komen, dus er zal wel een kern van waarheid in zitten. Dat het alle reacties betreft is gemakzuchtige censuur ;)

[ Voor 3% gewijzigd door frankpaul1 op 30-01-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

[...]

Dat is een optie die we in het verleden hebben overwogen en niet zullen implementeren. Degene die belang heeft hij het goed laten verlopen van zijn advertentie zal nooit objectief zijn en zal altijd datgene instellen dat voor hem voordelig is en niet datgene dat voor zowel de adverteerder en eventuele (ver)koper het beste is. Door de adverteerder voorrechten te geven haal je de neutraliteit uit Vraag en Aanbod, iets dat we niet willen.
Het gaat toch in die geval om het feit dat de gebruiker van de V&A last heeft van reacties als "te duur"? Als het optioneel is heeft de gebruiker geheel de keus hoe hij zijn product wil verkopen. Ik snap niet echt waar ik de "neutraliteit" hier uit wil halen. Het gaat toch echt om voor de verkoper en koper zo'n best mogelijke verkoop / koop ervaring te leveren. Opties zoals reacties hebben in enkele gevallen hoge meerwaarde en haalt mensen over de streep om het hier te koop te zetten.

Tja, en dan kan het ook gewoon nog als de crew de V&A helemaal goed wil hebben een aantal mensen nemen die de V&A modereren. Alhoewel weet ik niet precies hoe de crew dit regeld lijkt mij dit wel een véél beter plan dan drastisch de meerwaarde van de V&A eruit te halen en het gewoon een tweede rangs marktplaats te maken.

Kortom, als de optie optioneel is heb je:
  • Verkoper die graag reacties wilt voor verduidelijking en direct contact: Reacties aan.
  • Verkoper die zich ergerd aan reacties zoals "te duur" en die het gewoon simpel wil houden: Reacties uit.
Zie ik het nou fout of is dit gewoon de beste van de twee werelden? Ik vindt zoizo dat mensen zich te snel ergeren aan anderen, waarom zit je in over iemand die "te duur" roept? Oké als je hele advertentie vol gespammed wordt met "Te duur" dan lijkt mij dit ook vervelend, maar hier is toch gewoon moderatie voor? Als de gebruikers of mods de reacties modereren lijkt mij hier geen probleem. Op de frontpage komen ook genoeg vervelende reacties en heb je ook de keuze om vervelende reacties niet te laten zien, hier is ook geen neutraliteit maar het gaat toch wel goed!

Ik snap gewoon niet waarom het niet kan, als deze keuze om de ervaring van de gebruiker gaat en toch dat deze niet mag kiezen, het beste is natuurlijk voor de gebruiker als hij mag kiezen wat hij wil of niet. Maar het beste blijft om de reacties op de V&A simpelweg te modereren en hierdoor de vervelende reacties eruit te halen, dan is dit hele probleem weg en blijft de functionaliteit behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

frankpaul1 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:06:
Jullie zijn hier toch een soort van gezagvoerende instantie, dus lijkt me dat het woord heus wel op zijn plaats is. Ik heb het woord al meerdere malen in de reacties op de Frontpage voorbij zien komen, dus er zal wel een kern van waarheid in zitten. Dat het alle reacties betreft is gemakzuchtige censuur ;)
Ik begrijp ook wel wat mensen bedoelen, maar het woord 'censuur' is gewoon ongepast. Censuur houdt gewoon in dat dingen actief gefiltered, danwel aangepast worden. En daar is geen sprake van. De gehele mogelijkheid is immers gewoon uitgezet :) Er valt dus ook niets meer te censureren. Ook gaat censuur vaak over berichten die zich negatief uiten over de 'gezagvoerende instantie', waar ook geen sprake van is.

Gemakzucht? Zo wil ik het niet noemen. Zoals je uit de reacties van de FP Admins ook kunt lezen, was het een hele klus de V&A advertenties enigszins schoon te houden qua reacties. Er zat blijkbaar veel te veel werk in, helemaal als blijkt dat een reactie eerder weg kon, dan kon blijven. Kan het dan nog uit om zo'n tijdrovende functie actief te houden? :)

Dus gemakzucht? Nee niet echt, er ging blijkbaar tijd in deze functionaliteit zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
Het gemakzuchtige was ook met een knipoog uiteraard. Maar goed, gezien de vracht aan negatieve reacties op deze actie verwacht ik toch wel enigzins een nette oplossing voor het ontbreken van de reacties. Want zoals ik het nu zie zijn er veel meer mensen pissig over, dan dat er mensen tevreden zijn. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Eigenlijk is het vrij simpel.

1. Stel de maker van de advertentie toe z'n eigen ads te modereren.
2. Laat de maker beslissen op het reacties toestaat op de door hem gemaakte advertentie.

Zo is iedereen gelukkig dunkt me. Er hoeft geen Frontpage mod door de bagger heen te wandelen, en iemand die actief met z'n advertentie bezig is, filtert de onzin er wel uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 30-01-2008 12:46 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Ik heb het idee dat het enkel nadelig is voor de verkopers, omdat prijskritische tweakers nu potentiele kopers niet meer kunnen adviseren, waardoor je op tweakers het gevoel had dat itt marktplaats, je wél betaald wat het er voor waard is en niet meer. Het is maar net van welk perspectief je uit gaat, kopers of verkopers.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfwd
  • Niet online
[...]

Moet ik doorgaan?
Betreffende punt 4, ik neem aan dat het hierbij gaat over de zogenaamde "user-reviews". Ik zie het nog wel gebeuren dat de personen die echt kwaad willen nu minpunten gaan toekennen aan de personen van wie ze vinden dat de vraagprijs te hoog is. Aan de regel dat je ook daadwerkelijk handel moet hebben bedreven zullen ze wel niet zoveel gehoor geven, net als dat ze aan de regels voor de reacties ook geen gehoor gegeven hebben

Ik hoop dus niet dat hiermee het probleem alleen verplaatst word, dan hebben de mensen die wel inhoudelijk reageerden dus weer een offer moeten brengen en kunnen we op het gebruikersgedeelte van V&A weer beginnen met puinruimen.

Het is toch jammer dat uberhaupt zover gekomen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Gunner schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:45:

2. Laat de maker beslissen op het reacties toestaat op de door hem gemaakte advertentie.

Zo is iedereen gelukkig dunkt me. Er hoeft geen Frontpage mod door de bagger heen te wandelen, en iemand die actief met z'n advertentie bezig is, filtert de onzin er wel uit.
Met het tweede punt ben ik het helemaal eens, alleen het eerste is misschien nog in verhouding hoe het met de rest van tweakers gaat nog een breekpunt omdat hier censuur ontstaat waneer de verkoper dit wil, dit kan ook misbruikt worden.

Het beste voor de moderatie gebeuren lijkt mij het volgende.

Laat gebruikers de reacties modereren net zoals op de frontpage, laat de reacties niet meetellen op de reactiescore / gemiddelde van de gebruiker. Zo krijg je niet dat mensen niet willen reageren omdat ze bang zijn om hun gemiddelde omlaag te brengen, en kan je ook vervelende reacties -weg- modereren zonder dat de verkoper teveel macht krijgt over de "stemming" van zijn advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MsG schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:47:
Ik heb het idee dat het enkel nadelig is voor de verkopers, omdat prijskritische tweakers nu potentiele kopers niet meer kunnen adviseren, waardoor je op tweakers het gevoel had dat itt marktplaats, je wél betaald wat het er voor waard is en niet meer. Het is maar net van welk perspectief je uit gaat, kopers of verkopers.
Ik ga er even vanuit dat je op mij reageerde.

Anyway, ik denk dat mijn suggesties uiteraard voor verkopers beter is. Een iedereen moet voor zich bepalen of een product de prijs waard is zoals in een advertentie. Kort door de bocht is het met tweedehands spul altijd "wat de gek ervoor geeft"

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

fastfwd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:48:
[...]

Betreffende punt 4, ik neem aan dat het hierbij gaat over de zogenaamde "user-reviews". Ik zie het nog wel gebeuren dat de personen die echt kwaad willen nu minpunten gaan toekennen aan de personen van wie ze vinden dat de vraagprijs te hoog is. Aan de regel dat je ook daadwerkelijk handel moet hebben bedreven zullen ze wel niet zoveel gehoor geven, net als dat ze aan de regels voor de reacties ook geen gehoor gegeven hebben

Ik hoop dus niet dat hiermee het probleem alleen verplaatst word, dan hebben de mensen die wel inhoudelijk reageerden dus weer een offer moeten brengen en kunnen we op het gebruikersgedeelte van V&A weer beginnen met puinruimen.

Het is toch jammer dat uberhaupt zover gekomen is...
Helaas is misbruik van de User Feedback al iets dat we van dag 1 zijn tegengekomen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Gunner schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:45:

Je bied daarmee de adverteerder de gelegenheid de voor hem positieve reacties ophoog te stuwen en de voor hem negatieve uit het zicht te modereren. Dat is niet iets dat wij zullen invoeren. Daarnaast hebben we enkele maanden geleden niet voor niets de mogelijkheid om te modereren uitgezet.
q
Zie mijn eerdere reactie in deze draad daarover.
Te samen met de onzin filtreert hij eveneens die reacties, die negatief voor zijn advertentie zijn, eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:09
[...]

Moet ik doorgaan?
het is inderdaad zo dat er nog steeds voordelen zijn aan v&a tov marktplaats, maar wat de meeste mensen aan willen geven is dat ze de feature een groot gemis vinden. je kan als organisatie natuurlijk argumenten geven waarom jou product beter is dan een andere, maar niet iedereen zal om die rede zijn advertentie blijven plaatsen, en er zijn misschien wel mensen die gaan zoeken naar een alternatief. wat je ook zou kunnen doen is luisteren naar de optie's om het geheel wel in goede banen te leiden.

edit:

daarnaast vind ik reactie's als te duur ook heel erg handig, zo worden topic's als het grote hardware taxatie topic (niet dat deze nog bestaat) minder nodig, je kan gewoon in v&a kijken wat de reactie's zijn op een bepaalde prijs.

en ja, je kan daarvoor ook naar de vraagprijs kijken, maar de rede dat een advertentie er nog staat is misschien wel dat de vraagprijs te hoog is.

[ Voor 15% gewijzigd door LinuZZ op 30-01-2008 13:33 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Anoniem: 64755 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:22:
Toch beetje jammer dit. De reacties hadden toch vaak een meerwaarde. Ok soms niet maar dat neem je dan maar op de koop toe..
Hier ben ik het helemaal mee eens! De laatste keer dat ik de reacties uit zag lopen op het belachelijk maken van Tweakers.net door de verkoper (!), was dat na een topic-report opgelost door het verwijderen van de advertentie. Dat is het nadeel van reacties, maar ik vind de voordelen er zeker tegen opwegen! En ook de reacties "je vraagt 2 keer de nieuwprijs" hebben wel degelijk een waarde. Niet voor de verkoper, maar wel voor de kopers, en dat moet toch ook worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

LinuZZ schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:28:
[...]

het is inderdaad zo dat er nog steeds voordelen zijn aan v&a tov marktplaats, maar wat de meeste mensen aan willen geven is dat ze de feature een groot gemis vinden. je kan als organisatie natuurlijk argumenten geven waarom jou product beter is dan een andere, maar niet iedereen zal om die rede zijn advertentie blijven plaatsen, en er zijn misschien wel mensen die gaan zoeken naar een alternatief. wat je ook zou kunnen doen is luisteren naar de optie's om het geheel wel in goede banen te leiden.
We luisteren, echter komen er tot nu toe louter voorstellen die niet werken, ze bevoordelen de adverteerder of ze zijn al door ons bekeken, uitgeprobeerd en alweer uitgeschakeld. Nieuwe ideeën zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:35:
[...]

We luisteren, echter komen er tot nu toe louter voorstellen die niet werken, ze bevoordelen de adverteerder of ze zijn al door ons bekeken, uitgeprobeerd en alweer uitgeschakeld. Nieuwe ideeën zijn altijd welkom :)
AtleX schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:37:
is dit geen goed idee? wordt namelijk door niemand van tweakers beantwoord.

en inderdaad het zelf laten kiezen voor wel of geen reactie's door de adverteerder lijkt mij ook geen strak plan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door LinuZZ op 30-01-2008 13:41 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Dedicated V&A moderatoren is niets iets wat we overwegen. Daarvoor hebben we de FPA's en goede FPA's zijn moeilijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 19:47

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Is er een bijzondere reden waarom het niet overwogen wordt, of is het een pricipieel standpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Jammer zeg. Zo geef je oplichters en prijswoekeraars bijna vrij spel..... Denk dat ik binnenkort maar weer eens wat oude hardware aan ga bieden tegen een "schappelijk" (voor mij dan) prijsje. Nu kun je er best een gokje op wagen, vroeger was zo'n gokje redelijk kansloos door de (vaak terechte) "te duur"-reacties.

Waar ik eerst mensen nog naar T-net V&A verwees om te kijken naar tweedehands hardware, doe ik dat nu maar niet meer. Kunnen ze net zo goed op Marktplaats of eBay teveel betalen voor oude hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik wil toch ook maar een reactie geven op deze kwestie. Ik vind het net zoals de meeste reageerders in deze thread en op de frontpage erg jammer dat het niet meer mogelijk is een reactie te plaatsen bij V&A. Naar mijn inzien gaven de reacties een grote toegevoegde waarde en vormde het een verlengde van het forum waar spullen verhandeld konden worden door tweakers onderling. Naar mijn mening waren zelfs de meeste opmerkingen over prijzen terecht, maar daar valt natuurlijk over te discussiëren .

Wat mij eigenlijk nog meer irriteert dan het uitschakelen is de lijn die de FP mods/ Coördinators / MT mensen trekken hierover. Er wordt een soort van vals dilemma geschapen: het is of de reacties aan of de reacties uit, de andere opties hebben we wel bekeken maar vormen geen reële oplossing (zoals de veelgenoemde mogelijkheid voor de adverteerder om de reacties aan of uit te zetten). Natuurlijk staan zij in hun goed recht om een beslissing te nemen over deze kwestie, maar de argumenten die er voor gegeven worden zijn niet erg sterk imho. Uiteindelijk komen alle argumenten neer op persoonlijke meningen en opvattingen over de reacties bij V&A en lijkt er in tegenstelling tot bij andere topics eigenlijk geen serieuze discussie mogelijk. Voorbeeld:
wolkje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:47:
Tot zover mijn discussie over T.net vs. Marktplaats, het is offtopic. Maar ik wilde even reageren op al die "maar nu is V&A gewoon een 2e Marktplaats"-reacties, die m.i. compleet niet waar zijn. :)
Zelf eerst ingaan op een argument over de vergelijking met marktplaats en als daar dan een reactie op komt de discussie afkappen :? Ga er dan helemaal niet op in.

De gebruikers worden nu gewoon voor een voldongen feit gezet. Die manier past voor mijn gevoel niet zo goed bij de normale open discussies die er op tweakers plaatsvinden. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Anoniem: 27535 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:16:
Op een gegeven moment zal je dan de conclusie moeten trekken dat de gemiddelde reactie in V&A minder toevoegt dan wat het goeddoet, en dat punt is al enige tijd op het omslagpunt.
Het argument "meerderheid" wil ik graag aanstippen, aangezien het aantal reacties in de verste verte geen representatie van "de users" is. Wij hebben maar al te goed op het netvlies dat het een erg kleine groep users is die er genoegen in schept V&A reacties te plaatsen ook al zijn die niet relevant. (Afgezien daarvan overigens, er wordt een dienst geaccomodeerd, geen verkiezing gehouden. Waar mensen het vandaan halen dat maar geluisterd moet worden naar wat volgens hen de meerderheid is is mij een raadsel, het is hier een site die bestaat uit een vrijwillig deel en een BV. Als je marktwerking bedoeld, is dat nogal wat anders dan democratie.)
Wat ik niet helemaal begrijp is dat aan de ene kant gezegd wordt dat het een kleine groep is die deze ongewenste reacties plaatst en aan de andere kant lees ik berichten zoals deze waarin staat dat de gemiddelde reactie "minder toevoegt dan wat het goeddoet". Strookt niet helemaal met elkaar, er van uitgaand dat deze kleine groep niet >100 nutteloze berichten per persoon per dag plaatst.
Ook het antwoord er wordt hier een dienst geaccomodeerd geen verkiezing gehouden, vind ik niet van veel inzicht getuigen. Ongeacht of hier een dienst geaccomodeerd wordt, een verkiezing gehouden wordt of dat dit forum vrijwillig of commercieel is, het is VOOR de users. Als een meerderheid van deze users dan aangeeft dat het niet tevreden is met de beslissing die genomen is lijkt mij het slim om na te denken of de genomen beslissing wel juist is.
Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:35:
[...]

Waarom werkt het aanzetten van reacties niet? Zo te zien werkte het prima want ik zie nu half tweakers negatief reageren op het feit dat het verwijderd is. Dat lijkt mij toch wel een duidelijk teken dat het werkte zoals de community het wilde. Je hoofd in het zand steken en met het argument "Wij (MT) vinden het storend, dus het is weg" komen is gewoon absoluut geen goede strategie. Als zelfs verzekeringsbedrijven met speciale reclamecampagnes komen waarin ze laten zien WEL naar hun klanten te luisteren (Ditzo) dan lijkt mij dat T.net toch zeker ook wel door heeft dat dit niet de juiste manier is om hun (vrijwillige) product te presenteren.

PS. Als ik als onbeschoft over kom of misschien onredelijk ben zou ik dat graag willen horen aangezien ik soms nogal fel kan reageren op dingen die ik niet terecht vind.

[ Voor 24% gewijzigd door tikkietrugjaap op 30-01-2008 14:09 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

donaldo schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:51:
Zelf eerst ingaan op een argument over de vergelijking met marktplaats en als daar dan een reactie op komt de discussie afkappen :? Ga er dan helemaal niet op in.
Oi oi. Wat ik zeg is mijn persoonlijke mening. Ik heb dan wel FP ProMod onder mijn naam staan, maar op geen enkele wijze zijn mijn uitspraken officieel die van T.net ofzo. Ik heb verder niets met T.net te maken (ben alleen gebruiker) :) Mijn excuses als je die indruk kreeg.

En daarnaast, ik heb mijn mening over de vergelijking Marktplaats gegeven omdat ik mij daaraan irriteerde. Maar omdat het nogal offtopic is (in het licht van dit topic) wil ik er niet over doorgaan. Offtopic zaken dienen in een ander topic, of via DM te gebeuren. Dus ik kap van mijn kant de discussie terecht af. Andere mensen mogen er gerust over praten, maar ik heb mijn mening gegeven en dat is dat. :) Ik wil me er gewoon verder niet in mengen.

Nogmaals, mijn excuses als je dacht dat ik officieel voor T.net reageerde. Ik reageer puur op persoonlijke titel :) Mijn nickname heeft dan ook géén afwijkende kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfwd
  • Niet online
donaldo schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:51:
Ik wil toch ook maar een reactie geven op deze kwestie. Ik vind het net zoals de meeste reageerders in deze thread en op de frontpage erg jammer dat het niet meer mogelijk is een reactie te plaatsen bij V&A. Naar mijn inzien gaven de reacties een grote toegevoegde waarde en vormde het een verlengde van het forum waar spullen verhandeld konden worden door tweakers onderling. Naar mijn mening waren zelfs de meeste opmerkingen over prijzen terecht, maar daar valt natuurlijk over te discussiëren .
Om daar even op voort te borduren, onderaan elke advertentie stond altijd een regeltje "reageer alleen als je vragen of opmerkingen hebt over het product of over de inhoud van de advertentie". Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar de strekking zal nagenoeg gelijk zijn.

Prijzen beschouw ik duidelijk als onderdeel van een advertentie en opmerkingen daarover vind ik dan ook inhoudelijk. Het enige punt wat je zou kunnen maken is dat er ongevraagd antwoord wordt gegeven op een vraag die nog niemand gesteld heeft. In feite zou je het dus als volgt kunnen zien:

Spook: Is dit een goeie prijs?
React: Nee, te duur, want hier [link] is het argument waarom.

Dit zijn mijns inziens gewoon reacties zoals ze horen en ik zie er dan ook geen problemen mee. De problemen komen waarschijnlijk voort uit het feit dat de beargumentatie vaak ontbreekt, of dat mensen hun onderbuikgevoelens niet kunnen bedwingen en de adverteerders in kwestie daarom voor van alles en nog wat uitmaken. Dat is spijtig en vervelend voor de mod-crew, maar het staat niet per definitie haaks op waar de mogelijkheid tot reageren voor bedoeld was.

Ik kan geen andere reden bedenken voor het uitschakelen van de reacties dat dat er een aantal mensen niet blij is dat ze een vervelende vorm hebben aangenomen. Dat is ontzettend jammer, want de goeden lijden weer onder de kwaden en de kwaden vinden wel weer wat. Zoals ik al eerder aangaf zie ik het wel gebeuren dat er kwaden misbruik gaan maken van "feedback".

Wat mij tegenstaat is voornamelijk dat men alle goede dingen die de reacties opleveren het raam uitgooit omdat men blijkbaar geen grip kan krijgen op een bijwerking. Om er dan toch maar weer eens een kromme metafoor bij te halen, auto's worden niet verboden omdat je er onreglementair gebruik van kunt maken (te hard rijden), dus zie ik geen reden waarom reacties voor iedereen moeten worden uitgeschakeld als sommige mensen zich toevallig niet aan de regels houden. Er zal vast enige tijd over nagedacht zijn, maar het komt toch over als een "heat-of-the-moment" beslissing.

Er schreeuwen behoorlijk wat mensen moord en brand op dit moment omdat zij de mogelijkheid tot reageren als een duidelijke meerwaarde hebben ervaren (mijzelf incluis, ook al heb ik er zelf nauwelijk gebruik van gemaakt). Om de metafoor met de auto's maar weer aan te halen, de meerderheid vindt ze nog steeds dusdanig handig dat men er niet vanaf wil. Persoonlijk hoop ik dan ook dat de mogelijk tot reageren in V&A alsnog terugkomt, want carpoolen is wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

tikkietrugjaap schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:58:
[...]

Wat ik niet helemaal begrijp is dat aan de ene kant gezegd wordt dat het een kleine groep is die deze ongewenste reacties plaatst en aan de andere kant lees ik berichten zoals deze waarin staat dat de gemiddelde reactie "minder toevoegt dan wat het goeddoet". Strookt niet helemaal met elkaar, er van uitgaand dat deze kleine groep niet >100 nutteloze berichten per persoon per dag plaatst.
Ook het antwoord er wordt hier een dienst geaccomodeerd geen verkiezing gehouden, vind ik niet van veel inzicht getuigen. Ongeacht of hier een dienst geaccomodeerd wordt, een verkiezing gehouden wordt of dat dit forum vrijwillig of commercieel is, het is VOOR de users. Als een meerderheid van deze users dan aangeeft dat het niet tevreden is met de beslissing die genomen is lijkt mij het slim om na te denken of de genomen beslissing wel juist is.
Deze op Tweakers.net vrij kleine groep, echter binnen V&A vrij groot bepaalde de laatste maand de meerderheid van de reacties. Dusdanig dat het meldpunt overstroomde met klachten over de reacties in V&A dan over klachten tav de advertentie.

Zoals wel vaker is gezegd, Tweakers.net is geen organisatie waar we alles toestaan wat de users willen. Hadden we dat wel gedaan dan was Got en de FP nooit zo groot geworden als het nu is. Dan hadden we bijvoorbeeld al lang een illegaal uitwisselings platform voor software en andere zaken gehad. :+ Verkiezingen zijn er dan ook nooit geweest en zullen er ook niet komen.
[...]

Waarom werkt het aanzetten van reacties niet? Zo te zien werkte het prima want ik zie nu half tweakers negatief reageren op het feit dat het verwijderd is. Dat lijkt mij toch wel een duidelijk teken dat het werkte zoals de community het wilde. Je hoofd in het zand steken en met het argument "Wij (MT) vinden het storend, dus het is weg" komen is gewoon absoluut geen goede strategie. Als zelfs verzekeringsbedrijven met speciale reclamecampagnes komen waarin ze laten zien WEL naar hun klanten te luisteren (Ditzo) dan lijkt mij dat T.net toch zeker ook wel door heeft dat dit niet de juiste manier is om hun (vrijwillige) product te presenteren.

PS. Als ik als onbeschoft over kom of misschien onredelijk ben zou ik dat graag willen horen aangezien ik soms nogal fel kan reageren op dingen die ik niet terecht vind.
De reacties hebben een duidelijke negatieve invloed gekregen op V&A, waarbij ongefundeerde One-liners en smileys de overhand kregen. Dergelijk gedrag is niet iets dat we willen binnen Tweakers.net.
Over het algemeen reageren uitsluitend die mensen die het niet eens zijn met een beslissing. Dat wil niet zeggen dat het over groot gedeelte het er niet mee eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:29:
Over het algemeen reageren uitsluitend die mensen die het niet eens zijn met een beslissing. Dat wil niet zeggen dat het over groot gedeelte het er niet mee eens is.
Zet dan eens een poll op de frontpage om dat wat objectiever vast te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Wat dacht je van zo een oplossing, net zoals in de FP de comments laten modereren door de gebruikers. Met modereren bedoel ik een reactie beoordelen als , slecht, neutraal, goed, uitmuntende blabla enz... of slechts 3 opties... Goed, slecht en neutraal.
Stel er wat simpele regels voor op... Humor mag, ongefundeerde "Veels te duur/ goedkoop" mag niet.
Stel dat iemand een -5 heeft (5 keer slecht) dan wordt deze persoon automatisch een week gebanned van V&A.
Dit afschrikeffect zorgt er wel voor dat mensen niet zo maar gaan blaten. Ook zorgen dus dat een andere user over een oordeel heen kan oordelen. Er zullen namelijk vast wel weer boze mensen zijn die de rest allemaal negatief gaan beoordelen, maar dat een andere oplettende tweaker dit weer neutraal of goed zal maken.

Wat ik overigens voorheen bedoelde met het verkopen van een complete computer was dat vaak mensen maar een of twee onderdelen daaruit nodig hadden. Waardoor er allemaal berichtjes kwamen van, doe mij de voeding maar, ik heb wel interesse in het geheugen en mobo... weer een ander de proc.
Op die manier kon de verkoper toch zijn gehele comp kwijt (voor vaak nog hogere bedragen) zonder dat hij ze allemaal 1 voor 1 in de verkoop hoefde te zetten.
Dit lukt nu ook niet meer. Althans niet zo gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verkopers kunnen ook gewoon DM aanzetten en zo kunnen zo nog steeds fouten/vragen/e.a. ontvangen en beantwoorden. Als de verkoper het onbewust te duur heeft gemaakt past hij het wel aan.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Saiya schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:40:
Wat dacht je van zo een oplossing, net zoals in de FP de comments laten modereren door de gebruikers. Met modereren bedoel ik een reactie beoordelen als , slecht, neutraal, goed, uitmuntende blabla enz... of slechts 3 opties... Goed, slecht en neutraal.
Stel er wat simpele regels voor op... Humor mag, ongefundeerde "Veels te duur/ goedkoop" mag niet.
Stel dat iemand een -5 heeft (5 keer slecht) dan wordt deze persoon automatisch een week gebanned van V&A.
Dit afschrikeffect zorgt er wel voor dat mensen niet zo maar gaan blaten. Ook zorgen dus dat een andere user over een oordeel heen kan oordelen. Er zullen namelijk vast wel weer boze mensen zijn die de rest allemaal negatief gaan beoordelen, maar dat een andere oplettende tweaker dit weer neutraal of goed zal maken.
veel mensen vinden een reactie als te duur overbodig, en zullen deze dus negatief beoordelen. zal denk ik niet het gewenste effect hebben
Kixtart schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:42:
Verkopers kunnen ook gewoon DM aanzetten en zo kunnen zo nog steeds fouten/vragen/e.a. ontvangen en beantwoorden. Als de verkoper het onbewust te duur heeft gemaakt past hij het wel aan.
het gaat ook niet echt om de onbewuste te duur aanbieders denk ik

[ Voor 15% gewijzigd door LinuZZ op 30-01-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:44:
Dedicated V&A moderatoren is niets iets wat we overwegen. Daarvoor hebben we de FPA's en goede FPA's zijn moeilijk te vinden.
Ligt aan de definitie van goed :) (Geen grapje) Vertel maar wat je daaronder verstaat, ik heb me al kandidaat gestelt, en dat aanbod geld nog steeds :)

Ervaring in het modden heb ik al gezien mijn history als global-mod op GoT (de goede oude tijd.... snif) en ik hang toch al vaak rond in V&A. En mijn feedbackscore van de V&A en mijn Karma in het algemeen zouden je toch ook al genoeg moeten vertellen over mij :)

[ Voor 10% gewijzigd door mvds op 30-01-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
uit m'n hoofd gequote:
bans hielpen niet voor de mensen die niet correct reageerde. Er wordt zo weer een nieuwe user registratie gedaan om vervolgens verder te gaan
Minimaal karma level om te mogen reageren met een post? anders mailen.
Is dat geen goede hulp bij misbruik?
Qwerty-273 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:03:
Misschien ben ik oud ;-) maar de hele ophef gaat aan me voorbij.

<snip> Of moet ik in de supermarkt ook het "te koop" bord doornemen en overal waar ik denk dat het te duur is, dat er bij schrijven?)
Het V&A wordt/werd als meer dan het supermarktbord gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Gunner schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:52:
[...]

Ik ga er even vanuit dat je op mij reageerde.

Anyway, ik denk dat mijn suggesties uiteraard voor verkopers beter is. Een iedereen moet voor zich bepalen of een product de prijs waard is zoals in een advertentie. Kort door de bocht is het met tweedehands spul altijd "wat de gek ervoor geeft"
Ik reageerde eigenlijk op niemand :), het was gewoon een beetje mijn visie op de zaak. Vind het toch jammer. Vaak werd je gevoel even bevestigd of ontkracht door goede comments.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:34
[...]

Zoals wel vaker is gezegd, Tweakers.net is geen organisatie waar we alles toestaan wat de users willen. Hadden we dat wel gedaan dan was Got en de FP nooit zo groot geworden als het nu is. Dan hadden we bijvoorbeeld al lang een illegaal uitwisselings platform voor software en andere zaken gehad. :+ Verkiezingen zijn er dan ook nooit geweest en zullen er ook niet komen.

[...]

De reacties hebben een duidelijke negatieve invloed gekregen op V&A, waarbij ongefundeerde One-liners en smileys de overhand kregen. Dergelijk gedrag is niet iets dat we willen binnen Tweakers.net.
M.a.w: ook als een poll zou aangeven dat het merendeel van de users reacties waardeert in V&A zou de mogelijkheid toch niet terug zou komen?

Zijn jullie dan niet eens benieuwd wat wij (dus ook iedereen die hier niet reageert er van vinden)? Aannemen dat alleen de klagers op deze thread reageren terwijl je het antwoord zonder al te veel moeite d.m.v. een FP poll kan achterhalen vind ik vrij kortzichtig. Tenzij de feature no matter what toch niet terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 11:33

Bene

list incomprehension

Er kon werkelijk niets voorbij rollen zonder dat mensen TE DUUR brulden, in hoofdletters, met kotssmilies, met "oh wat ben ik lollig" opmerkingen, door mensen uit te lachen. De sfeer was echt verpest ten opzichte van het vroegah, toen er zowiezo al geen reacties mogelijk waren. Als ik de reacties op de frontpage lees zijn er een hoop mensen die V&A nu "gedaald" vinden naar het niveau van marktplaats of eBay. Vraag jezelf ook eens af waarom deze sites geen reactiesysteem hebben.. Ten opzichte van ongemodderde reacties is het uitzetten een vooruitgang.

De verkoper laten modderen lijkt mij wel heel handig, maar je zou iets moeten toevoegen om mensen te kunnen weren. Als je een post van de bekende "TE DUUR" azijnzeikers eruit mikt kun je er donder op zeggen dat er een kwartier later twee nieuwe staan, waarin worden als censuur, nazi, oplichter etcetera terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

LinuZZ schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:45:
[...]
veel mensen vinden een reactie als te duur overbodig, en zullen deze dus negatief beoordelen. zal denk ik niet het gewenste effect hebben
[...]
het gaat ook niet echt om de onbewuste te duur aanbieders denk ik
Degene die het wilt kopen kan ook zelf even nagaan of hij dat bedrag wilt betalen en het ergens anders niet goedkoper is. Als de koper gewoon dat bedrag wilt uitgeven en de verkoper wilt hem alleen verkopen voor die prijs, waarom niet.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

prozak schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:15:
[...]

M.a.w: ook als een poll zou aangeven dat het merendeel van de users reacties waardeert in V&A zou de mogelijkheid toch niet terug zou komen?

Zijn jullie dan niet eens benieuwd wat wij (dus ook iedereen die hier niet reageert er van vinden)? Aannemen dat alleen de klagers op deze thread reageren terwijl je het antwoord zonder al te veel moeite d.m.v. een FP poll kan achterhalen vind ik vrij kortzichtig. Tenzij de feature no matter what toch niet terug komt.
Dat is inderdaad een typische. T-net geeft aan dat dit topic niet representatief is "omdat alleen klagers reageren", terwijl T-net ook aangeeft dat ze de functie hebben uitgeschakelend omdat "het meldpunt overstroomde met klachten". Dat is logisch, alleen klagers gaan naar dat meldpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
Toch apart dat een paar "veelvuldig" "negatief gezien" wordende dingen het complete reactie systeem eruit kan gooien.
Persoonlijk stoorde ik me er niet aan, las er eerder gewoon overheen. Ik filterde de "rotzooi" er wel uit en keek meer naar de nuttige dingen.
Snap ook niet waarom zoveel mensen er zich wat van aantrokken. Als iemand te duur schreeuwde en het was niet zo, dan waren er heus wel mensen die zeiden dat de prijs wel netjes was.
Het is gewoon marktwerking, als iemand het te duur vind koopt ie het niet, voor een ander is het missch wel een mooie prijs. Die beslissing kunnen we zelf toch ook wel maken.
Nu is er ook marktwerking, maar met veel minder info. Denk dat het nu meer naar extremere waarden zal leiden (stukken goedkoper of stukken duurder) en dat er een stuk minder verkocht zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Bene schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:16:
Er kon werkelijk niets voorbij rollen zonder dat mensen TE DUUR brulden, in hoofdletters, met kotssmilies, met "oh wat ben ik lollig" opmerkingen, door mensen uit te lachen. De sfeer was echt verpest ten opzichte van het vroegah, toen er zowiezo al geen reacties mogelijk waren. Als ik de reacties op de frontpage lees zijn er een hoop mensen die V&A nu "gedaald" vinden naar het niveau van marktplaats of eBay. Vraag jezelf ook eens af waarom deze sites geen reactiesysteem hebben.. Ten opzichte van ongemodderde reacties is het uitzetten een vooruitgang.

De verkoper laten modderen lijkt mij wel heel handig, maar je zou iets moeten toevoegen om mensen te kunnen weren. Als je een post van de bekende "TE DUUR" azijnzeikers eruit mikt kun je er donder op zeggen dat er een kwartier later twee nieuwe staan, waarin worden als censuur, nazi, oplichter etcetera terugkomen.
Overdrijven is ook een vak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
[...]Zoals wel vaker is gezegd, Tweakers.net is geen organisatie waar we alles toestaan wat de users willen. Hadden we dat wel gedaan dan was Got en de FP nooit zo groot geworden als het nu is. Dan hadden we bijvoorbeeld al lang een illegaal uitwisselings platform voor software en andere zaken gehad. :+ Verkiezingen zijn er dan ook nooit geweest en zullen er ook niet komen.
Zoals ik al eerder zei, hoeft niet ALLES door de meerderheid besloten te worden, maar als men ziet dat er zo fel gereageerd wordt op het verwijderen van de reacties dan moeten er toch lampjes gaan branden bij mensen?
Overigens vind ik het argument dat mensen die het wel prima vinden, hier niet komen om hun mening te geven wel erg makkelijk. Dan kan ik ook gewoon die stille menigte gebruiken door te zeggen dat dat mensen zijn die het met MIJ eens zijn maar er niet openlijk voor uit durven komen.

maar goed, al vind ik het eigenlijk een belediging naar de intelligentie van de gemiddelde tweaker dat men er hier vanuit gaat dat wij zelf niet kunnen filteren, realiseer ik mij nu dat mijn punten over het terug brengen van reacties niet gaat werken met het huidige MT. Spijtig maar helaas.
Een ander idee zou misschien kunnen zijn dat we een soortgelijk systeem krijgen zoals bij productsurveys.
Dus 1 tot 5 streepjes watbetreft prijs van het aangeboden artikel, 1 tot 5 streepjes voor de accesoires die meegeleverd zijn, 1 tot 5 streepjes voor het algemeen aanraden van het te verkopen product, etc. Dit alles is dan in te vullen door alle gebruikers behalve de verkoper.
Enige nadeel wat je dan krijgt is dat mensen die het product willen kopen alles naar beneden modden. Dit kan echter opgelost worden door de score "klikbaar" te maken zodat iedereen, inclusief de verkoper, kan zien of iemand met opzet de boel naar beneden loopt te modden. De verkoper kan dan zien of hij wel of niet aan dat persoon wil verkopen, en de overige gebruikers kunnen zien wie welke score heeft gegeven en of hij/zij dat met een korreltje zout moet nemen.

Idee?

Ik vind dit zelf geen fijn systeem, dat geef ik nu alvast aan, maar als ik het zo zie komen de reacties toch nooit meer terug dus kan ik net zo goed alternatieven gaan verzinnen.

[ Voor 28% gewijzigd door tikkietrugjaap op 30-01-2008 16:25 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote uit een V&A ad:
Vragen kunnen gemaild worden of hieronder geplaatst worden.
Lol, niet dus. Iedereen mist gewoon die functie, please put it back! O-) _/-\o_

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-07 08:02
Sp33dFr34k schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:12:
quote uit een V&A ad:

[...]

Alstublieft niet zeg.
Het enige wat ik me kan heugen aan de vele reacties was dat ze veelal gingen over de prijs van het aangeboden artikel. (te duur blablablabla |:( )
De interesse was er veelal nooit door degenen die reactie gaven..

Lekker laten zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 30-01-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Sp33dFr34k schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:12:
Ik denk niet echt dat ze gaan reageren of iets aantrekken van dit soort berichten, vermeld dan je mening en eventuele argumenten.

Een poll lijkt me geen optie, dat is dus gewoon stemmen of het terug komt of niet. Ik kan je wel vertellen wat gaat winnen.

Misschien komt iemand met een briljant idee, zodat het terug kan komen. :)
Het enige wat ik me kan heugen aan de vele reacties was dat ze veelal gingen over de prijs van het aangeboden artikel.
De interesse was er veelal nooit door degenen die reactie gaven..
Ik heb vaak gereageerd en tevens ook interesse gehad en deze dingen vaak ook gekocht. Je kan even snel iets reageren, de desbetreffende verkoper hoeft niet telkens in mijn mailbox te kijken of hij mailtjes moet/kan beantwoorden. Overigens voorkom je zo dat je bijvoorbeeld 20 keer dezelfde vraag in je mailbox komt.

[ Voor 32% gewijzigd door Red-Front op 30-01-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Red-Front schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:38:
[...]

Ik denk niet echt dat ze gaan reageren of iets aantrekken van dit soort berichten, vermeld dan je mening en eventuele argumenten.
Sp33dFr34k schreef @ frontpage:
Inderdaad erg jammer.

Eens, sommige mensen waren altijd aan het prijszeuren etc., maar daar leer je gewoon wel overheen lezen. Als het waar zou zijn is het juist mooi voor de verkoper en kan die erop inspelen. Heb dan ook vaak een dankjewel gehoord van de verkopende partij.

Zoals boven al vernoemd, waarom niet gewoon aan de adverteerder de keuze laten of hij wel of geen reacties wil?

Dit vind ik echt niets zo, soms zaten er echt wel nuttige reacties bij wat gewoon een toegevoegde waarde geeft aan een ad.

Gewoon erg jammer dit...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Laatst online: 05:08
Veel van de reacties hier zijn alleen maar kritisch op het feit dat de reactiemogelijkheid is uitgezet. Sommigen zeggen, de meeste gebruikers hebben er geen last van/ ikzelf heb er geen last van dus zet het maar weer aan. Persoonlijk vindt ik dit een vrij arrogant standpunt (no offence).
Het simpele feit de jij er geen last van hebt en dat er fllink wat mensen aan het klagen zijn wil niet zeggen dat er geen probleem was. Als men aangeeft dat men te druk is met het aanpassen/verwijderen van reacties in V&A is dat een probleem. Als organisatie heb je toch bepaalde (beperkte) mankracht aanwezig en als die opgaat aan iets wat eigenlijk geen moeite zou moeten kosten is het goed te verdedigen die functie dan maar uit te schakelen.

Wat we moeten doen om het systeem in een bepaalde vorm weer van de grond te krijgen is het bedenken van oplossingen voor het getroll en geflame in de reacties. Het is al gebleken dat modereren niet helpt omdat, om onduidelijke redenen, in V&A ineens gemeningmod wordt. Dit wordt denk ik mede veroorzaakt doordat er weinig moderators komen in V&A waardoor geen evenwichtige score gevonden wordt. Ik denk niet dat 2-3 gespecialiseerde moderators daar iets aan helpen, het kost gewoon veel moeite om alle advertenties door te bladeren in tegenstelling tot een artikel zoals op de FP.

Wat een idee zou kunnen zijn is het instellen van een maximaal aantal advertenties waar je op kan reageren, ik denk dat veel mensen niet tegelijkertijd geïntreseerd zijn in meer dan 10 verschillende producten.correct me if i'm wrong Dit zou ook een mooie mogelijkheid zijn om uit te bereiden in een abbonement, aangezien je dan een serieuze handelaar bent heb je daar dan wel een klein bedrag voor over.
Ook zou je het maximaal aantal toelaatbare reacties kunnen koppelen aan hoevaak een bepaalde Tweaker daadwerkelijk wat koopt op V&A. Mensen die zitten te klooien maken vaak geen gebruik van het systeem maar vinden het gewoon leuk om oprechte gebruikers te irriteren....
Daarnaast is het inderdaad een idee om een goede admin in te stellen voor V&A, met voldoende rechten voor een zogeheten lik op stuk beleid, blijkbaar voelen mensen zich onbekeken in V&A, het beste daartegen is duidelijk laten weten dat ze niets kunnen uithalen zonder dat dat gevolgen heeft.

ps.
Ik ben mij ervan bewust dat mijn ideeën niet allemaal even praktisch zijn, maar met zijn allen kunnen we best iets verzinnen om er wat moois van te maken. Hopelijk komt er net zo'n vruchtbare discussie als over het moderatiesysteem waar daadwerkelijke verbeteringen nu worden uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 01:25
Wat ik jammer vind is dat het word beslist door mensen die zelf amper gebruik maken van de pricewatch.
Ilk ben zelf vrij actief gebruiker van pricewatch en kan niet zeggen dat ik veel van de crew op pricewatch zie rondhangen.

En dat een verkoper reageerd op een voor hem negatieve reactie is natuurlijk niet raar.

Ik heb zelf veel gekocht en veel verkocht.
En ik heb zelf ook weleens geroepen dat een product te duur werd aangeboden.
Maar je kan moeilijk 150euro voor een 1950pro vragen als je een nieuwe 3850 voor dezelfde prijs nieuw kan krijgen.

Veel reactie's worden negatief opgevat terwijl ze dat niet zijn, als je een product te hoog aanbied is het toch alleen maar extra werk voor niks.
De ervaring leert dat als je gewoon een goede prijs vraagt, je het product sneller wegkrijgt.

Ik nam de mindere opbrengst voor lief omdat de betrouwbaarheid gewoon hoger is dan op marktplaatst.
Op marktplaats durf ik niet eens te laten opsturen.
Ik ben bang dat ik nu heel selectief kijk bij wie ik wat wil kopen en alle goedbedoelde net aangesloten tweakers kunnen het bij mij wel vergeten.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DNS666 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:24:
Wat ik jammer vind is dat het word beslist door mensen die zelf amper gebruik maken van de pricewatch.
Het gaat om V&A, niet om de Pricewatch. Daarnaast, hoe weet jij dat de leiding niet gebruik maakt van V&A? Of staat gebruik maken van de V&A gelijk aan overal reacties plaatsen? :? Je kunt ook mailen hé.

Ik vind niet dat je daar zomaar uitspraken over mag doen. Je hebt het wel over de mensen die zich, voornamelijk vrijwillig, in het zweet werken om de V&A, Pricewatch, et al, zo te maken en houden als het nu is. Dus zeggen dat ze er niets mee te maken hebben, omdat ze er (volgens jou) géén/amper gebruik van maken, vind ik pure onzin (understatement).

Het is T.net die het beslist heeft. Zij zijn tenslotte de baas over de website. Zoals al veel vaker gezegd, ook in dit topic; op T.net is er geen democratie. :)

Ondanks mijn ondertitel heb ik niet officieel met T.net te maken, ik ben gewoon een gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

wolkje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:35:
[...]

Het gaat om V&A, niet om de Pricewatch. Daarnaast, hoe weet jij dat de leiding niet gebruik maakt van V&A? Of staat gebruik maken van de V&A gelijk aan overal reacties plaatsen? :? Je kunt ook mailen hé.

Ik vind niet dat je daar zomaar uitspraken over mag doen. Je hebt het wel over de mensen die zich, voornamelijk vrijwillig, in het zweet werken om de V&A, Pricewatch, et al, zo te maken en houden als het nu is. Dus zeggen dat ze er niets mee te maken hebben, omdat ze er (volgens jou) géén/amper gebruik van maken, vind ik pure onzin (understatement).

Het is T.net die het beslist heeft. Zij zijn tenslotte de baas over de website. Zoals al veel vaker gezegd, ook in dit topic; op T.net is er geen democratie. :)

Ondanks mijn ondertitel heb ik niet officieel met T.net te maken, ik ben gewoon een gebruiker.
Ik ben het hier mee eens, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik dan de uitspraak dat de verandering voor de gebruikers is gemaakt toch wel enigsinds raar. Dit omdat er totaal geen overleg is geweest met de users of geen poll is geweest of de meerderheid de functie ook echt weg wilde. Het lijkt mij niet echt in het specifiek voor de users maar meer een oplossing om makkelijk klachten te vermijden van verkopers.

Ik respecteer de crew van t.net in zijn beslissing maar ik vindt niet dat je over "users" mag spreken als juist de users deze zaak niet van tevoren mochten inzien.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste