[V&A] Reacties uit? --- Update ---

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 15.290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:22:
[...]

Of je stelt iets in dat je maximaal per maand 10 - 15x in V&A kunt reageren (tenzij je bijv abbo neemt). Dat lijkt me voldoende voor een normale gebruiker, die toch niet iedere dag iets gaat kopen. En daarmee voorkom je ook dat users nutteloos gaan reageren, omdat ze maar 10x p/maand kunnen reageren en dus voorzichtig moeten omgaan met het gebruiken van hun reacties.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n liefhebber van dit soort regeltjes (omdat er nogal wildgroei kan onstaan die het er allemaal niet duidelijker op maakt voor de gebruikers), maar in dit geval zou het nog wel eens zeer effectief kunnen zijn.

Zonder de reacties van users die het reageren in V&A voor oneigenlijke doeleinden gebruiken is het adminnen waarschijnlijk ook een stuk minder werk.
Emielio schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:57:
Ik zal me waarschijnlijk onder de badguy's bevinden die veel reacties hebben geplaatst bij V&A, maar in mijn optiek was het ook een strijd met de (in mijn ogen slechte) advretenties. Er word gewoon erg vaak boven de nieuwprijs geadverteerd. Hier: V&A aangeboden: amd 3200 kwam net ook weer zo'n voorbeeld langs. Dit is meer als de nieuwprijs van een sneller beter setje met garantie. Dan wil ik geintereseerden graag behoeden voor een miskoop. In mijn optiek is dingen 2dehands verkopen boven een nieuwprijs niet fair, het is nog net geen oplichting maar ik heb er geen goed woord voor over. Vandaar dat ik vaak mijn ongezoute mening heb gegeven op dit soort oneerlijke advertenties.
Kenmerkend voor de Tweakers.net-bezoeker is dat hij een hoog kennisniveau heeft over alles wat met computers te maken heeft (in de ogen van V&A die-hards is dat wellicht niet zo maar er is hier toch echt veel meer kennis aanwezig dan bij de gemiddelde Markplaats-bezoeker). De tweaker is prima in staat om te bepalen of een tweedehands prijs realistisch is. Anders dan op Marktplaats hebben de users hier ook nog eens de perfecte tool binnen handbereik om een eerlijke prijs uit te zoeken (Pricewatch met prijzen en productreviews). Als niemand de te hoge vraagprijs wil betalen wordt het object niet verkocht, is erg simpel. Vraag en aanbod zullen de koper en verkoper uiteindelijk bij elkaar brengen.

Mijn ervaring met de paar advertenties die ik in V&A heb geplaatst is dat je per email minimaal een paar biedingen mag verwachten die fors onder de vraagprijs zijn, zelfs al is de vraagprijs erg schappelijk. Ik kan me voorstellen dat bepaalde mensen daarom maar wat hoger beginnen. Uiteindelijk is het een spel dat uitgespeeld moet worden tussen de koper en verkoper. Ik ben van mening dat dit een zaak is tussen deze twee personen waar anderen zich niet tegenaan hoeven te bemoeien.
Aapje schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:43:
Naja goed sommige reacties zijn zinloos...
Misschien is een optie dat je kan voten of de prijs te hoog/laag/eerlijk is iets?

Vond eigelijk de reacties wel een leuke toevoeging vergeleken met marktplaats etc...
Op zich is dat nog wel een leuk idee. Dit neemt ook de reden weg om te willen reageren op de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfwd
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:19:

Het is wat lastiger om stats op een hoger detailniveau te maken (daar zou ik allemaal scriptjes en temptabellen voor moeten bakken). De topper uit de groep van 159 users deed 1631 reacties in V&A, de top 50 zit in de range 143 - 1631 waarbij de top 25 boven de 300 zit.

Uit alle users die in V&A hebben gereageerd deed de meest actieve 1946 reacties en de top 50 minimaal 426. Opvallend is ook dat een aantal zeer actieve V&A reaguurders bijna al hun fp-reacties in Vraag & Aanbod haalden (bijv. de eerder genoemde personen met 1946 en 1631 reacties in V&A hadden in totaal 2002 en 1656 reacties).
Ondanks dat ook ik een dergelijk aantal reacties behoorlijk idioot vind, vraag ik me toch af hoe ik dit moet interpreteren. Blijkbaar zijn "de 159" dan toch zo vervelend dat ze het inderdaad voor de meerderheid verpesten. Gezien het totale aantal mensen dat reageerde 15040 bedroeg, zijn er dan toch minstens 14500 die zich toch wel goed kunnen beheersen.

Om dat te staven zou ik dan nog wel eens willen weten hoeveel van de in totaal 23976 reacties van "de 159" er ook daadwerkelijk zijn aangemerkt als ongewenst, of nog sterker, zijn weggemod.

Ik blijf het persoonlijk jammer vinden. Ik hoop in elk geval nog steeds op een goed alternatief waarbij er in elk geval wat "gezelligheid" behouden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aapje schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:43:
Naja goed sommige reacties zijn zinloos...
Misschien is een optie dat je kan voten of de prijs te hoog/laag/eerlijk is iets?

Vond eigelijk de reacties wel een leuke toevoeging vergeleken met marktplaats etc...
Waarom zou je dat moeten kunnen aangeven? Wie gaat er nou aangeven dat de prijs te laag is? Ik vermoed dat te veel mensen gewoon zonder interesse of wat dan ook lukraak gewoon bij iedere ad die ze toevallig even bekijken te hoog gaan aangeven..waardoor het nog geen realistisch beeld geeft. En waarom zou het aanbieden van die optie mensen er van weerhouden het toch ook nog eens te gaan verkondingen in de reactie zelf en dus weer admin-acties nodig zijn..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

fastfwd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:46:
[...]

Ondanks dat ook ik een dergelijk aantal reacties behoorlijk idioot vind, vraag ik me toch af hoe ik dit moet interpreteren. Blijkbaar zijn "de 159" dan toch zo vervelend dat ze het inderdaad voor de meerderheid verpesten. Gezien het totale aantal mensen dat reageerde 15040 bedroeg, zijn er dan toch minstens 14500 die zich toch wel goed kunnen beheersen.
Inderdaad, zonder wat je hierna schrijft uit te zoeken, kun je geen relatie leggen tussen vervelende reacties en het aantal dat iemand reageert. Een reactie kan zijn:
[list]
• Je titel zegt x, maar je tekst y, wat verkoop je nu?
• De foto komt niet overeen met je aangeeft te verkopen?
• Heb je een reallife foto?
• Hierbij nog wat extra datails omtrent het product wat wordt aangeboden
• Is de prijs per stuk of in totaal?
Om dat te staven zou ik dan nog wel eens willen weten hoeveel van de in totaal 23976 reacties van "de 159" er ook daadwerkelijk zijn aangemerkt als ongewenst, of nog sterker, zijn weggemod.
[...]
Ik was iemand die vooral de eennalaatste postte. Voor zover ik weet waren kopers en verkopers daar happy mee.

De laatste had ik zelf nog mee te maken gehad bij een aanbod van mij. Ik had liever een post dan een e-mail. Reactie is veeeeel sneller dan spamclient starten, spam verwijderen, e-mailclient opstarten, e-mail binnenhalen, prioriteren als het er veel zijn, antwoord geven. Ik was blij dat mijn duidelijk ad, toch nog wat op te merken had en dat kon ik verbeteren. Via reactiesysteem, had het een half uur kunnen schelen.

Voorbeeld: V&A aangeboden: Compaq EVO D310 P4 2GHZ 512MB 40GB WinXP-Pro
De huidige agp videokaart is te vervangen voor een 3d kaart
Ja, fijn... Wat voor 3d kaart dan? hier ga ik niet de moeite nemen een e-mail te sturen, moet je maar afwachten op verkoper het leest of e-maildres (in uiterst geval) wel klopt, aankomt of niet in spambakje komt. Vroeger zou ik hiervoor een reactie plaatsen, nu heb ik niet eens interesse meer. ;(

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 01-02-2008 23:56 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 10:18
Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:38:
[...]

Zonder de reacties van users die het reageren in V&A voor oneigenlijke doeleinden gebruiken is het adminnen waarschijnlijk ook een stuk minder werk.

[...]
V&A helemaal weghalen ... nog veel minder admin-werk (geldt trouwens voor allerlei fora ook) :+

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is mij ook opgevallen dat ik de laatste tijd helemaal niks meer met V&A doe.

Eerst keek ik nog regelmatig en keek ik de reacties door om te kijken of er nog wat interessants bij stond. Maar zelfs dat doe ik niet meer. Het is gewoon saai zo.

Net Marktplaats.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:25
Solid_Aapie schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:56:
[...]

Dit is precies wat tweakers.net zo speciaal maakt. Jij weet dat je, je pc spul verkoopt aan iemand die er evenveel verstand van heeft als jij zelf. Je hebt geen marktplaats noob voor je die je vertelt dat je videokaart kapot is omdat hij of zei geen drivers heeft geinstalleerd. Nu het reageren weg is komen deze mensen op tweakers met hun 6600GT's die ze verkopen voor 200 euro omdat er 256MB aan geheugen op zit. Vroeger kwamen ze niet meer terug omdat ze weten dat hun advertentie word bekritiseerd op: prijs, spelling, verkoopgelul, specificaties en de vraag naar een foto. En gaan ze met hun domme verstand terug naar marktplaats en hierdoor houw je tweakers objectief en eerlijk.

Nu zijn er dus een paar mensen die lopen te zeiken op de post op hun advertentie, en dit vind ik onterecht. Als iemand een goede add maakt met een goede prijs en een duidelijke aanbieding doet krijg je hier geen gezeik mee. He, zelf vaak alleen een compliment waardoor een geintresseerde zeker weet dat hij een goede deal in huis haalt. En al die **** die hier een beetje lopen zeiken ag nee hij heeft gepost dat mijn prijs te hoog is nu moet ik hem aanpassen maar dat wil ik niet blabla die moeten gewoon naar martkplaats gaan en daar tegen de systeembeheerder aan gaan spammen.

TWEAKERS ADMINS LAAT HET LEKKER ZOALS HET EERST WAS EN TREK JE NIKS AAN VAN DIE 800 klachten, er zijn altijd mensen die het ergens niet mee eens zijn maar je verandert hier iets waar tweakers bekend om staat en dat is gewoon verkeerd.
Was het maar zo, maar helaas waren de reacties vaak ongefundeerd, beledigend, off-topic, verdachtmakend of flamerig. En dat kwam niet door de goede bedoelingen die mensen hadden maar door de bemoeizuchtige aard van sommige beestjes.
Redskillz schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:25:
Ik zag gister avond al een dibieuze advertentie voorbij komen van allerlij onderdelen die verkocht werden door een user die de zelfde dag zichzelf had geregistreerd, aleen ophalen / contant een pc afrekenen..
ik denk dat door dit soort actie's ook lui met gestolen waren sneller naar tweakers trekken..
deze reactie niet ten nadele van de user die deze advertentie plaatste, maar ik vind het niet slim..

:*)
Ik zie nog niet wat er dubieus is aan een advertentie die door iemand wordt geplaatst die één dag geregistreerd is en die een voorkeur heeft voor ophalen en contant betalen..... :? Bovendien: waar is die advertentie waar je het over hebt???
Dit is wel het soort schijnonderbouwingen dat in V&A reacties te vaak werd aangevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik kan me voorstellen dat ik zeer waarschijnlijk ook ergens bovenin de "beruchte" top 100 te vinden zal zijn en hierdoor medeverantwoordelijk voor het verdwijnen van de mogelijkheid van reageren onder advertenties. Ik bied hierbij dan ook mijn oprechte excuses aan mijn medetweakers.

Ik heb met mijn reacties toch vaak geprobeerd om enkel;
  • de advertenties helderder te krijgen wanneer er onduidelijkheden waren door er naar te vragen
  • strijdige zaken a.h.v. de V&A FAQ aan te geven aan de plaatser zodat de advertentie om die reden niet verwijderd zou worden.
  • te snel herplaatste advertenties aan te melden om geen MP toestanden te krijgen (met als hulpmiddel de reactie van de user bij een eerder geplaatste advertentie)
  • het plaatsen van (de juiste) PW-info als deze niet of onjuist gekozen was.
  • enz..
Net als de meesten uit "de harde kern" mis ik de mogelijkheid tot reageren maar vooral de toch ook vaak zinnige info en goede vragen gesteld door mijn collega's. Ook ik heb me regelmatig geërgerd aan reacties en heb deze, als het echt te gek werd, aangemeld.

Aangezien ik op dit moment zelf geen oplossing kan bedenken voor de ontstane situatie kan ik natuurlijk niet anders dan de keuze van Tweakers.net te respecteren en te hopen dat er een idee naar boven komt drijven waarin iedereen zich kan vinden en waar we allemaal wat hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wat mij opvalt sinds de verandering is dat er veel advertenties verschijnen met onrealisisch prijzen en dat er nauwlijks nog gereageerd wordt op email richting de verkoper.
(Je kunt nu ook niet meer aangeven dat je een mailtje hebt gestuurd voor het geval de mail niet aankomt bij de verkopende partij).

Misschien is dit een tijdelik iets naar ik ben persoonlijk van mening dat er toch iets moet veranderen, nu merk ik al aan mezelf dat ik steeds minder zin heb om te kijken in V&A.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Solid_Aapie schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:16:
[...]

Als jij iets goeds aanbied hebben mensen niets te zeiken, toch? En zo wel post je een argument dat hun argument in 1x verwerpt, ofniet?
Ze zeiken altijd, sommigen schijnen daar een sport van gemaakt te hebben. Is de prijs te hoog dan krijg je dat te horen, is de prijs goed dan krijg je te horen dat de prijs goed is en is de prijs te laag dan wordt er getwijfeld of het wel legaal is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik me hier nu pas in meng..

Maare pven: Dat is toch echt wat een totaal plaatje voor de verkoop vormt...
Zelf ben ik al een tijdje handelaar (alleen wit ;) )

En krijg hier ofcourse dagelijks mee te maken, mensen zeggen dit zus en zo

Stel je nou eens voor dat zoals nu alle reacties weg zijn :/
Pietje zet een Q6600 voor 140euro te koop...
Vervolgens krijgt hij 5 mailtjes

Jantje zegt: goedkoop...
Klaasje zegt: zeer nette prijs.
Keesje zegt: veels te duur!
Tinkiewinkie zegt: omfg wrm zo hoog die prijs?
Lala zegt: heb gister een Q6600 voor 110 gekocht...

Deze persoon heeft nu 3stemmen tegen en 2stemmen voor (kwa prijs)
Nu kan Pietje wel weer 5 mails terug gaan sturen om ze allemaal een argument te gaan vragen om vervolgens opt einde 50 mails te hebben gestuurd en er dan nog niet uit zijn :9

Terwijl die via de reacties direct een argument kan vragen waardoor andere mensen die hun appel kwijt moeten er ook gelijk een argument tegen aan gooit :)
Veel duidelijker dacht ik zo :z

Nu las ik dat er in de loop der tijd een DM optie kwam? Maar zal dit wat uitmaken... krijgt ie weer 5 verschillende reacties waar die weer appart een antwoord op moet geven en weer na 50woord wisselingen het juiste nog niet weet :X

En nu kun je wel zeggen dat Pietje de negatieve mails moet negeren, maar de meeste mensen willen nou eenmaal weten of ze hun prijs goed hebben waardoor ze automatisch op de mailtjes gaan reageren.... ze willen tenslotte niet hun product wegdoen voor een te lage prijs of de prijs zo hoog houden omdat ze denken dat de prijs goed is terwijl die dan naar een half jaar nog niet verkocht is.

Mjah zo heeft iedereen z'n eigen mening, en er zal allicht iemand zijn in dit draadje die hetzelfde heeft gepost als ik nu, of iets in dezelfde richting, maar ik denk toch echt dat dit een misverstand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666pack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02-2020

Kenmerkend voor de Tweakers.net-bezoeker is dat hij een hoog kennisniveau heeft over alles wat met computers te maken heeft (in de ogen van V&A die-hards is dat wellicht niet zo maar er is hier toch echt veel meer kennis aanwezig dan bij de gemiddelde Markplaats-bezoeker). De tweaker is prima in staat om te bepalen of een tweedehands prijs realistisch is. Anders dan op Marktplaats hebben de users hier ook nog eens de perfecte tool binnen handbereik om een eerlijke prijs uit te zoeken (Pricewatch met prijzen en productreviews). Als niemand de te hoge vraagprijs wil betalen wordt het object niet verkocht, is erg simpel. Vraag en aanbod zullen de koper en verkoper uiteindelijk bij elkaar brengen.

Mijn ervaring met de paar advertenties die ik in V&A heb geplaatst is dat je per email minimaal een paar biedingen mag verwachten die fors onder de vraagprijs zijn, zelfs al is de vraagprijs erg schappelijk. Ik kan me voorstellen dat bepaalde mensen daarom maar wat hoger beginnen. Uiteindelijk is het een spel dat uitgespeeld moet worden tussen de koper en verkoper. Ik ben van mening dat dit een zaak is tussen deze twee personen waar anderen zich niet tegenaan hoeven te bemoeien.
Even een klein kanttekeningetje:

Tweakers hebben niet per definitie verstand van hardware.
Mensen die een computer gebruiken waarvoor hij gemaakt is, dus bezig zijn met software die op hun computer draait, hebben doorgaans weinig tijd om zich te bekommeren om de hardware van hun machine. We zijn hier per slot van rekening op tweakers.net en niet op hardware.info

Het spel tussen kopers en verkopers waar hier over gepraat word:
Persoonlijk verkoop ik bijna niets meer via bv. markptlaats.nl (ondanks het feit dat ik met wat moeite daar meer geld voor mijn spullen kan vangen) omdat ik lichtelijk gestoord word van alle onzinnige mailtjes met onzinnige biedingen/vragen. Hier op tweakers zou ik me bijna verplicht voelen om onzinnige biedingen via de mail nog te beantwoorden ook. Dan toch veel liever wat onzin onder mijn advertentie.

Waarom zijn reacties onder advertenties niet gewoon weg te modereren zoals in reacties op de frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Femme schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:36:
Het leek me interessant om even wat stats op te rakelen over de historie van de gebruikers die in de .plan op de fp hebben gereageerd (die reacties waren overwegend negatief).

- Aantal users dat heeft gereageerd in .plan: 173
- Hiervan actief geweest met reacties in V&A: 159
- V&A reacties afkomstig van deze personen: 23.976 (= 157 per persoon)
- Totaal aantal reacties in V&A 211.610, afkomstig van 15.040 unieke users
- De groep van 159 V&A-reageerders die op de .plan heeft gereageerd was verantwoordelijk voor 11,3 procent van de reacties. De groep is 1,1 procent van alle users die in V&A heeft gereageerd.

De stats maken de schaal van het probleem duidelijk. Ik vind het een aardige prestatie om met 159 personen bijna 24.000 reacties te bakken in V&A. Dit terwijl het alleen de bedoeling was om in V&A te reageren als daar een duidelijke aanleiding voor was, namelijk de intentie om een object in V&A te kopen dan wel te leveren. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze groep gebruikers zulke grote hoeveelheden objecten verhandelde in V&A.
dat er veel van de reacties van een bepaalde ''groep'' (mij inc))kwamen, die zich thuisvoelde op v&a, ben ik het wel mee eens.
alleen krijg ik nu het idee, dat ALLE reacties die daarvan afkomstig waren, nutteloos of zinloos zijn geweest?
en een ''grote hoeveelheid klachten''. om hoeveel gaat het hier dan?, per week of per maand.
en waren die dan afkomstig van adverteerders zelf, of van andere users die zich eraan stoorden?

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

pcgek schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:08:
alleen krijg ik nu het idee, dat ALLE reacties die daarvan afkomstig waren, nutteloos of zinloos zijn geweest?
Het ging erom dat er door zo'n kleine groep zóveel reacties geplaatst werden, dat ze nooit allemaal goed geweest kunnen zijn. Bij de V&A mag je alleen reageren als je interesse hebt in het product, maar de bovengenoemde groep maakte er een sport van om bij élke advertentie te reageren. Waarschijnlijk hadden ze vrijwel nooit echt interesse (dat kan echt niet gezien de astronomische aantallen), maar was het pure bemoeizucht.
Vooral de "waarom zou iemand dit product X nu nog kopen, je kan veel beter een nieuwe Y met Z kopen"-reacties waren echt héél vervelend. Daarmee verkloot je het gewoon voor een verkoper.

Een verkoop vindt plaats tussen twee personen, de rest moet zich daar niet mee te bemoeien. Als de verkoper dat wél wil (qua prijs), schakelt hij de veiling in en kunnen mensen (die geïnteresseerd zijn!) naar hartenlust bieden. Als een product echt te duur wordt verkocht, dan raakt de verkoper het toch niet kwijt.

Persoonlijk vind ik het nog steeds goed dat de reactiemogelijkheid weg is. Helemaal nu ik de zorgwekkende aantallen van Femme's statistieken heb gezien. :/

Alleen zou het misschien wél handig zijn om deze in te schakelen (of een mogelijkheid tot) bij de Vraag-advertenties. Maar dan met een keihard beleid, waarbij elke bemoeial gewoon zijn reactiemogelijkheid per direct ontnomen wordt, voor zeg een aantal weken. En bij herhaling, permanent uitzetten.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:56
V&A gevraagd: 1GB Latje PC3200

.... Blijkbaar was het niet duidelijk voor V&A gebruikers. Ik moet zeggen dat de berichtgeving door T.net vaak wat onduidelijk is. Waarom geen (eenmalige) melding wanneer je V&A opent? Dan weet je meteen wat er verandert is en hoef je niet eerst het halve forum door te zoeken. Pas als je naar het forum gaat zie je dat er (een) topic(s) over zijn gemaakt en als je die gaat lezen weet je pas dat er iets veranderd is. IMHO erg slecht.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Steephh schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:20:
V&A gevraagd: 1GB Latje PC3200

.... Blijkbaar was het niet duidelijk voor V&A gebruikers. Ik moet zeggen dat de berichtgeving door T.net vaak wat onduidelijk is. Waarom geen (eenmalige) melding wanneer je V&A opent? Dan weet je meteen wat er verandert is en hoef je niet eerst het halve forum door te zoeken. Pas als je naar het forum gaat zie je dat er (een) topic(s) over zijn gemaakt en als je die gaat lezen weet je pas dat er iets veranderd is. IMHO erg slecht.
Er is een .plan op de FP, er is een MED op GoT en dit topic. Lijkt me voldoende toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Er is geen med op GoT hoor, volgens mij :? .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Overigens staat 'ie er inmiddels wel als frontpage aankondiging (rechts onder Reviews, .plans & redactieblogs) :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 21:16
Ja heb het gezien. Ik vind het echt heeeel erg jammer, blijf er gewoon bij. Als het aan mij ligt komt er een poll in de V&A sectie maar ja uiteindelijk is het jullie beslissing en die zal ik ook accepteren.
Wel vind ik dat de V&A er echt op achteruit is gegaan. Tja jullie kunnen de reacties zeiken vinden e.d. maar ik blijf erbij dat het een enorme meerwaarde heeft. De ads die er nu staan roepen vaak veel vragen op en die blijven zonder reactiemogelijkheid onbeantwoord. Dus zal het product ook minder snel/niet verkocht worden.
Ik snap alleen de ergernis niet aan reacties. Ja soms stonden er echt bij die ondermaats waren, maar vaak was het een welkome aanvulling. Het heeft nu gewoon niets meer, geen sfeer, geen tweakersgehalte. Het is echt een gemis, het is kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leek me interessant om even wat stats op te rakelen over de historie van de gebruikers die in de .plan op de fp hebben gereageerd (die reacties waren overwegend negatief).

- De groep van 159 V&A-reageerders die op de .plan heeft gereageerd was verantwoordelijk voor 11,3 procent van de reacties. De groep is 1,1 procent van alle users die in V&A heeft gereageerd.
Inderdaad interessant; impliciet geef je hier mee aan dat de reacties op dit .plan niet representatief zijn voor de mening van de gehele Tweakers community en ook niet voor de kopers/verkopers/lurkers op V&A. Elders in deze reacties werd gesteld 'als de community duidelijk de reacties in stand wil houden, waarom doe je dat niet' - dan zijn deze stats dus het antwoord. Vooropgesteld dat je inderdaad de behoefte hebt om je besluitvorming waar mogelijk aan te laten sluiten bij de mening van de community als geheel, zit je dus met de vraag hoe je dat moet doen.
Het probleem is hoe je op een publiek platform zoals Tweakers.net een representatieve afspiegeling van je gebruikersgroep wil krijgen als het gaat om meningen over .plans; een aanpak waarin je mogelijke opties voor verbetering voorafgaand zou kunnen toetsen zonder dat de kleine groep die-hards de boel overstemt.Een survey sturen naar aselecte steekproef zou dit kunnen oplossen- maar dat kost behoorlijk wat moeite, en ook daarvan is de respons wellicht weer selectief. Eigenlijk heb je met jouw eigen stats aanpak het beste wapen; je kan de mening van non-die hards er uit lichten en daar meer aandacht aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja ik vind niet dat je er zomaar conclusies uit kunt trekken. Ten eerste zijn er (denk ik) veel minder mensen die een .plan lezen, simpelweg omdat deze alleen op de FP staan aangegeven (niet links in het menu zeg maar). Ten tweede zijn de mensen die reageerden, juist de mensen die vaker een reactie plaatsen. De kans dat zo'n persoon dus een reactie plaatst, is veel groter. Misschien is de teleurstelling wel veel groter, maar neemt niemand de moeite te reageren (i.t.t. de mensen die dit dus heel vaak doen).
Bovendien sta ik ook in het lijstje en ik zal qua aantallen reacties echt niet hoog in de ranglijsten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
hardware-lover schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 02:25:
Ik kan me voorstellen dat ik zeer waarschijnlijk ook ergens bovenin de "beruchte" top 100 te vinden zal zijn en hierdoor medeverantwoordelijk voor het verdwijnen van de mogelijkheid van reageren onder advertenties. Ik bied hierbij dan ook mijn oprechte excuses aan mijn medetweakers.

• de advertenties helderder te krijgen wanneer er onduidelijkheden waren door er naar te vragen
  • strijdige zaken a.h.v. de V&A FAQ aan te geven aan de plaatser zodat de advertentie om die reden niet verwijderd zou worden.
  • te snel herplaatste advertenties aan te melden om geen MP toestanden te krijgen (met als hulpmiddel de reactie van de user bij een eerder geplaatste advertentie)
  • enz..
Net als de meesten uit "de harde kern" mis ik de mogelijkheid tot reageren maar vooral de toch ook vaak zinnige info en goede vragen gesteld door mijn collega's. Ook ik heb me regelmatig geërgerd aan reacties en heb deze, als het echt te gek werd, aangemeld.

Aangezien ik op dit moment zelf geen oplossing kan bedenken voor de ontstane situatie kan ik natuurlijk niet anders dan de keuze van Tweakers.net te respecteren en te hopen dat er een idee naar boven komt drijven waarin iedereen zich kan vinden en waar we allemaal wat hebben.
Als je het nuttig vindt anderen op de V&A FAQ wilt wijzen (punt 2), wil ik jou er op wijzen dat het niet de bedoeling was te reageren als je niet geïnteresseerd was, hoe goed die reactie ook bedoeld was.Puntje 2, 3 en 4 die jij hier aanstipt waren dus geen goede reden voor een reactie. Punt één alleen als je interesse had. Ongewenste advertenties --> Meldpunt. De regels waren gewoon helder!

[ Voor 5% gewijzigd door bszz op 02-02-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

De groep van 159 V&A-reageerders die op de .plan heeft gereageerd was verantwoordelijk voor 11,3 procent van de reacties. De groep is 1,1 procent van alle users die in V&A heeft gereageerd.
Hiermee neem ik aan dat je impliciet bedoeld dat deze 159 reageerders dus 'foute' reacties plaatsten in advertenties waar zijn totaal geen interesse in hadden?

In zo'n geval hoef je dus maar 159 gebruikers (1.1 procent) een al dan niet permanente ban te geven, in plaats van enkele duizenden. Als er echt een harde kern van foute reageerders bestaat, zijn deze veel makkelijker weg te modden dan individuele uitspattingen. Het is tenslotte makkelijker om 150 users te bannen die elk 100 reacties hebben geplaatst, dan 1500 users met 10 reacties de man.

Hiermee wil ik niet zeggen dat dioe 159 users ook echt fout bezig zijn, daar laat ik me niet over uit. Ik wil alleen aangeven dat het me niet logisch lijkt vanwege een kleine, selecte, makkelijk te identificeren groep, iedereen dus maar in het nadeel te stellen.

Ik ben zelf overigens nog steeds voor instant ban knoppen voor mods en redacteurs. Waarschuwingen geven hoeft imo niet, daar zijn FAQ's en waarschuwingen op de V&A pagina's voor. Als je je daar niet aan kan houden, blijf je maar weg uit V&A, en uit het forum, zodat je niet kan gaan zeiken over waarom je reactiemogelijkheden je ontnomen zijn ;) Het lijkt me juist een kwestie van eenmalig een grote schoonmaak houden, waar dan ook nog eens (tijdelijke) extra mods voor aangesteld worden. Het probleem zal daarna op de lange termijn ook wegblijven, terwijl je nu enkel de symptonen aan het bestrijden bent, en niet de ziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 12:38
Om een voorbeeld te geven van een reactie die ik heel graag had willen plaatsen:

V&A aangeboden: P2-350, 10GB, 64MB

Hier had ik graag een verwijzing bij willen zetten naar XP lite en een verwijzing naar Xubuntu. Het is zonde om al die oude systemen af te schrijven als iedereen toch maar zit te browsen. Tov Marktplaats was een van de sterke punten nu juist de reacties. Nu houd je als extra functionaliteit alleen de koppeling naar de pricewatch over.

Kunnen we het aantal reacties die je op V&A per dag mag geven niet koppelen aan je positieve feedback score? Mensen die niet kopen en verkopen kunnen dan ook niet reageren.

mijn email is <username>@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Laatst online: 04-09 15:11

R0berto

ja

Ik post eik nooit wat, maar wil mijn mening in deze discussie toch graag kwijt.

Zoals al eerder genoemd werd was de reactiemogelijkheid het grote verschil tussen marktplaats en V&A.

1 persoon kan nooit zoveel weten als een t.net community, wat ook de reden is dat t.net uberhaupt bestaat. En door die reacties weg te halen krijg ik het gevoel dat de leiding zoiets heeft van: "je kunt het best zelf allemaal uitzoeken", wat ook gezegd is een paar posts terug.
Wat ik gezien heb van de V&A-reacties - en ik zie mezelf wel als de normale V&A-bezoeker, zo eens in de zoveel tijd kijken naar nieuwe dingen - was het 9/10 keer nuttig. Tuurlijk staan er berichten over de prijs bij.. Bij gebrek aan een "prijs-vote-systeem" ga je reacties plaatsen. Waarom moeten zoeken wat de huidige nieuwwaarde is van een product als iemand het uit zijn hoofd weet? Waarom met de PW vergelijken als iemand weet dat de winkel bij jou om de hoek - die niet in de PW staat - het in de uitverkoop heeft.
En je hebt idd natuurlijk ook zinloze berichten. Maar is monddood maken daar de oplossing voor? Ik kan niet zeggen dat ik het als bijzonder hinderlijk heb ervaren, die nutteloze reacties. De gebruiker ziet zelf ook meteen wat nutttige reacties zijn en wat niet.

En als het waar is wat er gezegd is, dat er meer onzinnige AANBIEDINGEN zijn gedaan sinds de verandering, dan wordt V&A wel als marktplaats voor mij, een plaats om te mijden.
En dat zou bijzonder jammer zijn, van een o-zo-mooie service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:59:
[...]

Ze zeiken altijd, sommigen schijnen daar een sport van gemaakt te hebben. Is de prijs te hoog dan krijg je dat te horen, is de prijs goed dan krijg je te horen dat de prijs goed is en is de prijs te laag dan wordt er getwijfeld of het wel legaal is.
Lijkt me nuttige info als (incidentele) koper. Mensen gaan de V&A toch niet voor hun lol lezen?

En dat er een paar mensen blij worden als ze wat kunnen posten in de V&A, da's toch mooi? Dat is in essentie waar het om draait bij een niet-zakelijke site.

Zet gewoon een max. per jaar van 50 of 100 posts in de V&A. Ik begrijp dat je dan nog steeds het probleem hebt dat men een ander account aan kan maken maar dit is een generiek (high level) probleem dat ook op andere plekken op T.net speelt (en waarschijnlijk ook wel redelijk bestreden kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapzwans
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:31
Red-Front schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:46:
Edit @ 2/2/08
Inmiddels staat de .plan op de frontpage, je kunt hem hier bekijken.
[...]

Ik ben nogal verbaasd, want ik zie geen enkele reactie meer bij V&A. Ik kan zelf ook niet reageren..
Dus mijn eerste gedachte was, ben ik verbannen voor V&A? Maar nadat ik was uitgelogd zag ik nog steeds geen berichten. Ook via een proxy zijn er geen berichten te zien. Behalve dat ik moet inloggen om te kunnen bieden. Als ik geband was voor V&A of .. in ieder geval niet meer mag reageren dan had ik een mailtje in mijn postvak in verwacht, of gebeurt dat hier niet? Misschien zit ik helemaal mis, misschien is het een domme vraag maar ik wil hem toch graag stellen. Waarom zijn de reacties weg en kan (ik of niemand) meer berichten plaatsen in die sectie?

:?

Groeten
Jij bent dus precies zo'n type die ervoor gezorgt heeft. Dat ze het posten van reacties bij V&A hebben gestopt, als ik je reacties bekijk. Eigenlijk hadden ze je moeten bannen inderdaad. Maar nog bedankt dat jij, met je zinloze reacties hier voor gezorgt hebt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Drikus dit is niet eerlijk van je. Eerlijkheidshalve had ik geen idee dat dat soort reacties niet mochten. Bovendien heb ik nooit eens te zien gekregen dat er foute berichten in V&A werden geplaatst. Ik ben niet verantwoordelijk voor de hoge aantallen, heb hooguit een paar reacties gegeven, maar om iemand hiervan de schuld te geven...
M.i. had Tweakers veel meer ruchtbaarheid er aan moeten geven VOORDAT ze de boel gewoon uitzetten, ik heb er namelijk nooit iets van gezien. Dat had als een waarschuwing kunnen dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dat we er meer ruchtbaarheid aan hadden moeten geven is onzin, er zijn volgens mij vaak genoeg reacties weggeedit of emails gestuurd aan individuele gebruikers om hun te wijzen op hun beroerde replygedrag in V&A, Tweakers nagelt nooit mensen publiekelijk aan de schandpaal en ik zie persoonlijk ook niet waarom we dat nu wel gedaan hadden moeten hebben? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:13

nFo

Misschien is het een idee, om het aantal reacties die je in V&A kunt plaatsen te beperken tot:
zoveel reacties per: dag/week/maand ?

Dan heb je (veel) minder last van die circa: 159 die hards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:43
Grappig, ik bespeur mezelf er in eens op dat ik helemaal niet meer in de V&A kijk!
Vorige week heb ik er voor een gunstig prijsje nog een mooi moederbord weten weg te krijgen, mede door de reacties! Ik weet niet of me dit nu zo weer gaat lukken.

Als T.net crew zou ik toch nog eens de opties overwegen. Zijn we ook hier op dit stukje internet al zo ver dat we toelaten dat een klein clubje het verpest voor de rest?

Het forum werd aangehaald als alternatief voor je vragen van een betreffend product. Hoe gaat dit gerealiseerd worden dan vraag ik me af? Gaan we voor elk product een topic openen? Wordt een groot succes, als nu al de meest serieuze topic's met een vraag binnen 2 keer knipperen worden gesloten met de woorden zoek eens op Google.

Zoals al eerder gezegd, de hele V&A lijkt nu op Marktplaats. In ieder geval is voor mij het speciale en toch wel de lol er vanaf. Ik persoonlijk vind een moderator systeem zoals op de FP nog het mooist. Nooit gesnapt eigenlijk waarom dit er nog niet in zat...
Dus het moderatiesysteem, een meldpunt knop voor heftige reacties en een T.net crew die de recidivisten aanpakt lijkt me toch echt afdoende om er weer een leuk stukje T.net van te maken!

En die 159 figuren die het verpest hebben, bedankt! |:(

[ Voor 10% gewijzigd door TMPJ op 02-02-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Laatst online: 18:16
Ik moet ook toegeven dat ik door de inhoudelijke reacties van mede-tweakers vaak wijzer werd.

Dat de opmerkingen "te duur, elders goedkoper, is een oplichter" niet volgens het beleid is, begrijp ik wel. Maar het gaf mij wel de prikkel om verder te zoeken naar het desbetreffende product of aanbieder..

Just my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bszz schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:19:
[...]

Als je het nuttig vindt anderen op de V&A FAQ wilt wijzen (punt 2), wil ik jou er op wijzen dat het niet de bedoeling was te reageren als je niet geïnteresseerd was, hoe goed die reactie ook bedoeld was.Puntje 2, 3 en 4 die jij hier aanstipt waren dus geen goede reden voor een reactie. Punt één alleen als je interesse had. Ongewenste advertenties --> Meldpunt. De regels waren gewoon helder!
-=offtopic=-
[schiet uit slof mode aan]
Jij bent nu een typisch voorbeeld van "de pot enz........." waarbij het zwart in het spreekwoord wel heel erg van toepassing op je is. Reageer dan gewoon niet.
[schiet uit slof mode uit]
-=ontopic=-

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
hardware-lover schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:00:
[...]

-=offtopic=-
Jij bent nu een typisch voorbeeld van "de pot enz........." waarbij het zwart in het spreekwoord wel heel erg van toepassing op je is. Reageer dan gewoon niet.
-=ontopic=-
Fijn dat we een inhoudelijke discussie kunen voeren..... :(
Misschien had ik er nog even bij moeten zetten dat je dit niet als een persoonlijke aanval had moeten zien en eerlijk gezegd heb ik me nooit echt aan de toon van jouw reacties gestoord, maar je bent wel erg kort door de bocht met je linkje naar mij. Ik ben misschien niet "brandschoon", maar je zult geen enkele reactie aantreffen waar ik een adverteerder zwart maak of beledig en vrij weinig die offtopic zijn. Daarbij: het zijn er 43 in een klein jaar, waarbij een aantal in mijn eigen advertenties en ja, ook een aantal reacties om wat tegengas te geven aan het soort reacties die hier ter discussie staat.

Als je persé wilt mag jij er wel een persoonlijke aanval van maken, maar reken dan maar niet meer op een constructieve reactie van mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

The__Virus schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:01:
Drikus dit is niet eerlijk van je. Eerlijkheidshalve had ik geen idee dat dat soort reacties niet mochten. Bovendien heb ik nooit eens te zien gekregen dat er foute berichten in V&A werden geplaatst. Ik ben niet verantwoordelijk voor de hoge aantallen, heb hooguit een paar reacties gegeven, maar om iemand hiervan de schuld te geven...
M.i. had Tweakers veel meer ruchtbaarheid er aan moeten geven VOORDAT ze de boel gewoon uitzetten, ik heb er namelijk nooit iets van gezien. Dat had als een waarschuwing kunnen dienen.
Boven de reacties bevond zich op elke advertentiepagina een melding waarin er op werd gewezen dat het alleen de bedoeling was om te reageren als je interesse had in het aangeboden of gevraagde object. Er werd ook gevraagd alleen ter zake doende reacties te plaatsen, niet te beledigen, zeuren en dergelijke.

Het waren dus geen regeltjes die ergens ver weg in een faq of policy waren verstopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 02-02-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:40:
[...]

Lijkt me nuttige info als (incidentele) koper. Mensen gaan de V&A toch niet voor hun lol lezen?
Een mogelijke koper moet zelf maar onderzoek doen, daar hoeven die bemoeizuchtigen zich helemaal niet mee te bemoeien. :Y)
En dat er een paar mensen blij worden als ze wat kunnen posten in de V&A, da's toch mooi? Dat is in essentie waar het om draait bij een niet-zakelijke site.
Oh? Ik wist niet dat T.net verlaagd is naar een site waar users die werkelijk niets anders meer te doen hebben maar moeten gaan zeuren over advertenties van anderen om daar zelf blij van te worden. Dat vind ik ook een rare stelling. :S
Zet gewoon een max. per jaar van 50 of 100 posts in de V&A. Ik begrijp dat je dan nog steeds het probleem hebt dat men een ander account aan kan maken maar dit is een generiek (high level) probleem dat ook op andere plekken op T.net speelt (en waarschijnlijk ook wel redelijk bestreden kan worden).
Dan wordt T.net overspoeld met kloontjes en dat kost (achter de schermen) heel veel tijd. Ik gok dat dat echt niet mee gaat vallen, vooral omdat op T.net serieuze kopers rond lopen en dat lokt een bepaald publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Karma punten oid (of reactie-score) aan max V&A posts binden?
Dus shitposts == weinig credits, goede opbouwende posts == veel credits om V&A replies te doen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:42:
Dan wordt T.net overspoeld met kloontjes en dat kost (achter de schermen) heel veel tijd. Ik gok dat dat echt niet mee gaat vallen, vooral omdat op T.net serieuze kopers rond lopen en dat lokt een bepaald publiek.
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen en kloons zijn gemakkelijker op te sporen. Het nadeel is echter wel van een quota, dat als ze nog wat over hebben aan het eind van de week/maand/jaar: dat ze denken, laat ik die nog maar ff snel opmaken (met onzin, omdat het niks meer uitmaakt vanwege de aankomende reload).

Eigenlijk is het gewoon spam en daar is ook geen eenvoudige oplossing voor te bedenken. Behalve dan door er een prijskaartje aan te hangen (bijv: 1 eurocent, laag genoeg dat het eigenlijk niks kost voor de normale gebruiker, maar ook weer net niet goedkoop genoeg om bulk-interessant te maken) of er een quota op te zetten (hoog genoeg dat gewone users er geen last van hebben, maar laag genoeg dat overgebruik weer niet kan).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

1. Wat is er op tegen om reacties in of uit te schakelen per advertentie?
Als verkoper zou ik het graag zien iig, het zorgt in mijn ogen voor meer openlijkheid en eerlijkheid.

2. Als het te veel tijd kost om te modereren, waarom dan geen vacature voor moderators?
Het aantal gebruikers dat op tweakers.net groeit, het is logisch dat je dan meer tijd kwijt bent met modereren.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Jimbolino: ze willen er gewoon niet aan, blijkt maar weer uit deze thread. Serieus, als ze er iets in hadden gezien hadden ze allang iets in werking gezet, immers, ze zijn ook zomaar en zonder enige aankondiging tot het besluit gekomen om zo destructief alle reacties opeens uit te zetten. Ze willen gewoon niet, er is niks meer aan te doen.

Er zijn genoeg mensen die terecht beargumenteren dat het een toegevoegde waarde geeft, en dit heeft het ook, want opeens heb ik totaal geen zin meer om V&A door te kijken terwijl het eerder toch altijd mn vaste stop op de FP was. Zo zijn er genoeg andere mensen. De geest is er gewoon helemaal uit. Zonde en diep triest, maar we doen er niks meer aan.

[last stage of grief: acceptance]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:03:
Jimbolino: ze willen er gewoon niet aan, blijkt maar weer uit deze thread. Serieus, als ze er iets in hadden gezien hadden ze allang iets in werking gezet, immers, ze zijn ook zomaar en zonder enige aankondiging tot het besluit gekomen om zo destructief alle reacties opeens uit te zetten. Ze willen gewoon niet, er is niks meer aan te doen.
Jawel hoor, ik denk dat de reactiemogelijkheid in de V&A gewoon weer terugkomt. Men moet even door de zure appel heenbijten; een beslissing die een paar dagen geleden genomen is kan natuurlijk niet zomaar (vandaag) weer teruggedraaid worden. Met wat restricties (maximum op aantal posts per jaar in V&A, een minimale inschrijfduur of bijvoorbeeld een minimum aantal aan serieuze reacties elders) zal e.e.a. prima in de hand te houden zijn, zeker omdat het doorgaans maar een beperkt aantal users betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de statistieken blijkt nogmaals de scheve verhouding. Dezelfde mensen reageren weer op de FP hoe slecht het is en dat er niet geluisterd wordt (Erg typisch statement, komende vanuit net die groep mensen...) en vind je hier vervolgens terug om nog een keer te schreeuwen.

Met input wordt hier altijd wat gedaan. Zo ook zijn er statistieken naar bovengehaald om de standpunten te ondersteunen toen veel negatieve reacties kwamen. Andere opbouwende voorstellen worden zeer zeker in ogenschouw genomen, maar als je verwacht dat iedere paar dagen het roer omgaat dan denk ik niet dat dat realistisch noch verstandig is.
Emielio schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:57:
Ik vind het dan ook erg jammer dat hier een kritische blik niet meer mogelijk is, het zal commercieel gezien denk ik een goede beslissing zijn, want nu zullen de handelaartjes die alles te duur aanbieden neit meer afgeschrikt worden en dus meer ads. Maar voor het niveau is het denk ik niet goed.
En daar is dus het meldpunt voor: in de V&A voorwaarden staat duidelijk dat het opgeven van een reele prijs vereist is; dergelijk advertenties worden via het meldpunt al tijden verwijderd. Dat je wel aangeeft veelvuldig in V&A reacties aanwezig te zijn, maar daar blijkbaar niet van op de hoogte bent onderstreept nogmaals een van de oorzaken: Mensen lezen niet wat er staat, lezen ze het wel hebben ze er schijt aan, en even de FAQ doornemen is al helemaal te veel moeite.
ssj3gohan schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:03:

Er zijn genoeg mensen die terecht beargumenteren dat het een toegevoegde waarde geeft, en dit heeft het ook, want opeens heb ik totaal geen zin meer om V&A door te kijken terwijl het eerder toch altijd mn vaste stop op de FP was. Zo zijn er genoeg andere mensen. De geest is er gewoon helemaal uit. Zonde en diep triest, maar we doen er niks meer aan.

[last stage of grief: acceptance]
Kijk, dat is ook weer typisch... V&A was je vaste stop vanwege de reacties, V&A *is geen huiskamer*. Het aantal klachten over huiskamergedrag en gerant - en dan dus van mensen die zich wel informeren over hoe het werk en dus het meldpunt gebruikten - is hier debet aan.

Niet het idee dat reacties niet een keer iets toe zouden kunnen voegen is het probleem, dat het niet enkel daarvoor gebruikt wordt, dat is het probleem. En laten we wel wezen; af een toe een keer een tip of aanvulling is ook niet de reden dat de zaak op slot gaat.

Het is door (een groot deel van jullie, als ik zo eens even door de namen in dit topic blader) zelf verpest. Als dan de reactie is dat V&A nu niet meer "leuk" is, dan denk ik dat we een goede stap gezet hebben, en ben ik verbaasd dat een en ander bij een aantal nog steeds niet doordingt.
hardware-lover schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 02:25:

• enz..

Gezien je reactie als iemand je probeert uit te leggen dat de reacties daar helemaal niet voor zijn:
hardware-lover schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:00:
[...]

-=offtopic=-
-=ontopic=-
Zal ik het als FPA nog eens herhalen: de punten die je aanhaalt zijn (op zich) helemaal niet op zijn plek in de reacties, maar horen in het meldpunt.
Er is natuurlijk altijd een nuance wat betreft de manier waarop en hoe men ook in V&A reageert. Als voorbeeld je reactie op de kritiek: dat is niet het soort reactie wat bijdraagt aan de sfeer in een advertentie.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto

R0berto

ja

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:12:
Uit de statistieken blijkt nogmaals de scheve verhouding. Dezelfde mensen reageren weer op de FP hoe slecht het is en dat er niet geluisterd wordt (Erg typisch statement, komende vanuit net die groep mensen...) en vind je hier vervolgens terug om nog een keer te schreeuwen.

Met input wordt hier altijd wat gedaan. Zo ook zijn er statistieken naar bovengehaald om de standpunten te ondersteunen toen veel negatieve reacties kwamen.
Somehow kan ik me niet voorstellen dat het de "eens in de zoveel tijd langskomen"-V&A'ers waren die klaagden. Ik denk nl dat het de mensen waren die juist V&A lazen om te lezen die klaagden.
Correct me if i'm wrong...

het rare vind ik ook dat er geen vraag naar een oplossing is geweest... Zoals je ziet kan de t.net community al snel _een_ oplossing aandragen (Femme die aangeeft dat een bepaalde regel wel effectief zou kunnen zijn, en het modereersysteem van de FP ook implementeren). Dit onderstreept mijn punt in mijn vorige post ook nog maar eens: een community weet meer dan 1 persoon (of 5, of 10), en het zou stom en zonde zijn om daar geen gebruik van te maken.

ook heb ik het gevoel dat V&A niet als vol onderdeel van t.net gezien wordt. Er wordt gezegd dat de reacties geen forum moeten zijn, maar wat is nou het verschil tussen het forum en V&A?? alleen nuttige reacties zijn toegestaan, net als op het forum. De mogelijkheid bestaat om te modereren, net als op het forum. De mogelijkheid bestaat om users te bannen, net als op het forum. Waarom zou je dan de mogelijkheid om te reageren weghalen bij V&A??
Als je V&A ziet als een serieus onderdeel van t.net, dan hoort de reactiemogelijkheid daarbij. Dan ben je ook bereid in V&A te modereren, en dan ben je ook bereid mensen die het misbruiken te bannen. Want jullie zeggen zelf, het is 1.1% van de V&A posters die het verpesten voor de rest.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me zou schamen als ik die 1.1% zou laten bepalen wat er hier op t.net gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jejking in "\[V&A] Reacties uit?"

Als de heren mods ook even naar mijn idee willen kijken? Ik heb nog niemand zien reageren, maar dan kunnen we van daaruit weer verder brainstormen. Dit is interessant spul, ik wil persoonlijk voorkomen dat het een soort Marktplaats wordt met dito sfeer, maar wel reacties zolang ze nuttig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Jejking schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:17:
Jejking in "\[V&A] Reacties uit?"

Als de heren mods ook even naar mijn idee willen kijken? Ik heb nog niemand zien reageren, maar dan kunnen we van daaruit weer verder brainstormen. Dit is interessant spul, ik wil persoonlijk voorkomen dat het een soort Marktplaats wordt met dito sfeer, maar wel reacties zolang ze nuttig zijn.
Modereren van reacties is al uitgeprobeerd en uitgezet vanwege het weg modereren van kritiek op de advertenties en/of het modereren op mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

R0berto schreef op zondag 03 februari 2008 @ 01:30:
[...]

Somehow kan ik me niet voorstellen dat het de "eens in de zoveel tijd langskomen"-V&A'ers waren die klaagden. Ik denk nl dat het de mensen waren die juist V&A lazen om te lezen die klaagden.
Correct me if i'm wrong...

het rare vind ik ook dat er geen vraag naar een oplossing is geweest... Zoals je ziet kan de t.net community al snel _een_ oplossing aandragen (Femme die aangeeft dat een bepaalde regel wel effectief zou kunnen zijn, en het modereersysteem van de FP ook implementeren). Dit onderstreept mijn punt in mijn vorige post ook nog maar eens: een community weet meer dan 1 persoon (of 5, of 10), en het zou stom en zonde zijn om daar geen gebruik van te maken.
Het modereren van reacties heeft geen resultaat gehad en is eerder uitgezet. Zie eerdere topics en
replies in deze draad.
ook heb ik het gevoel dat V&A niet als vol onderdeel van t.net gezien wordt. Er wordt gezegd dat de reacties geen forum moeten zijn, maar wat is nou het verschil tussen het forum en V&A?? alleen nuttige reacties zijn toegestaan, net als op het forum. De mogelijkheid bestaat om te modereren, net als op het forum. De mogelijkheid bestaat om users te bannen, net als op het forum. Waarom zou je dan de mogelijkheid om te reageren weghalen bij V&A??
Er is een substantieel verschil tussen V&A en een forum. Zie de tekst die bij V&A stond.
Als je V&A ziet als een serieus onderdeel van t.net, dan hoort de reactiemogelijkheid daarbij. Dan ben je ook bereid in V&A te modereren, en dan ben je ook bereid mensen die het misbruiken te bannen. Want jullie zeggen zelf, het is 1.1% van de V&A posters die het verpesten voor de rest.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me zou schamen als ik die 1.1% zou laten bepalen wat er hier op t.net gebeurd.
De mogelijkheid om te reageren op een advertentie was er om meer informatie op te vragen, over hetgeen werd gevraagd of aangeboden. Deze mogelijk was er niet voor om je te bemoeien met de advertentie. Dat laatste was echter de hetgeen plaats vond. Daarbij waren gefundeerde op- en aanmerkingen niet erg. Helaas was dat niet het geval, maar bepaalden de ongefundeerde one-liners de sfeer binnen V&A. Ten aanzien van bannen, lees het topic eens aandachtig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Jimbolino schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:20:
1. Wat is er op tegen om reacties in of uit te schakelen per advertentie?
Als verkoper zou ik het graag zien iig, het zorgt in mijn ogen voor meer openlijkheid en eerlijkheid.
Lees eerst eens het topic door, je voorstel is meermaals beantwoord.
2. Als het te veel tijd kost om te modereren, waarom dan geen vacature voor moderators?
Het aantal gebruikers dat op tweakers.net groeit, het is logisch dat je dan meer tijd kwijt bent met modereren.
Lees eens de FAQ van /PW eens door.

[ Voor 4% gewijzigd door Longbeard op 03-02-2008 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit onderstreept mijn punt in mijn vorige post ook nog maar eens: een community weet meer dan 1 persoon (of 5, of 10), en het zou stom en zonde zijn om daar geen gebruik van te maken.
Een modeersysteem gaat niet werken. Zo veel views komen er per 'ad' ook weer niet langs dat neutrale users de niet-neutrale reeks goed kunnen corrigeren. Het is niet de FP waar iedere paar seconden een view komt. Op ad's die niet in de tracker verschijnen, komt niet iedere minuut een view, daardoor blijven reacties te lang niet goed gemodded.

Bovendien: Hoe ga je modereren? Kijk als de prijs 2x zo hoog is als gangbaar, dan mag IMHO er best een posting komen van: ' ik vind de prijs wat aan de hoge kant '. En daarna moet het klaar zijn, het is gezegd.

Het probleem zit 'm er juist dat er allemaal opmerkingen komen van users die uberhaupt niet geinteresseerd zijn in de advertentie. Die gaan dan posten als: ' 500 Gb? Je bedoelt 500 GB '. En dat is vast allemaal aardig bedoeld om de add duidelijker te maken, maar ze zullen t zelf nooit kopen en een andere potentiele koper ziet het vast ook wel. Vervolgens bedelft zo'n Ad onder een lading reacties, terwijl een potentiele koper het verschil waarschijnlijk ook wel had gezien of het altijd even had kunnen vragen.

Een verkoper wil voornamelijk in V&A alleen reageren op reacties van daadwerkelijke geinteresseerde kopers, en niet op 10 posts wat er allemaal wel niet klopt of ontbreekt aan z'n advertentie (waar die users best een punt zouden kunnen hebben, maar vaak is het gewoon mierenneuken, dat iemand de timings van z'n geheugen vergeet te vermelden terwijl die persoon het toch nooit gaat kopen)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto

R0berto

ja

Longbeard schreef op zondag 03 februari 2008 @ 03:12:
Het modereren van reacties heeft geen resultaat gehad en is eerder uitgezet. Zie eerdere topics en
replies in deze draad.
Als je toch de voorbeelden om mijn punt duidelijk te maken eruit gaat pikken, onderbouw dan eens waarom mijn andere voorbeeld geen waardevolle suggestie is van de community.
Er is een substantieel verschil tussen V&A en een forum. Zie de tekst die bij V&A stond.
Leg het verschil dan eens uit? Ik onderbouw waarom ik de vergelijking maak met het forum, dan is een STFW-reactie natuurlijk ongepast.
Ten aanzien van bannen, lees het topic eens aandachtig door.
Had ik al gedaan. Ik vindt het argument We hebben mensen _tijdelijk_ verbannen en het hielp niet niet afdoende. Er bestaat zoiets als een permban.
Dan het argument Nog strenger aanpakken willen we niet. Nee, en de reactiemogelijk weghalen wil de community niet. En er is al gezegd dat jullie dat liever ook niet gedaan hadden. Maw: jullie hadden de mogelijkheid om strenger op te treden en daarmee het probleem te verhelpen. Dat wilden jullie niet, en nu ontwijken jullie het probleem. Wat ten koste gaat van 98.9% van de mensen die in V&A hebben gereageerd.

En dan komen we tot een keypoint in de hele discussie: Wat hebben anderen te maken met jouw handeltje
Laat me daar eens een analogie voor gebruiken.
Stel je wil een naaimachine kopen voor je vrouw, om haar cadeau te doen. Maarja, jij als tweaker hebt verstand van computers, niet van naaimachines. Toevallig weet je dat de buurvrouw al 62 jaar een kledingreparatiebedrijfje heeft, en dus wel het naadje van de kous weet over naaimachines. Zou je haar hulp vragen bij jouw aankoop?? Ik denk het wel, en anders ben je te trots om het verstandig te doen.
Want iedereen weet: verkopers hebben een belang wat lijnrecht staat tegenover het belang van de kopers. Verkopers willen het goedkoopste product (qua inkoop) voor zo veel mogelijk geld verkopen, en kopers willen maximale kwaliteit voor zo min mogelijk geld.
Maar om terug te komen bij mijn voorbeeld: niet iedereen heeft die hulp. Niet iedereen heeft een buurvrouw met een kledingreparatiebedrijfje. Maar iedereen kent wel íemand met meer verstand van zake. Zeker, ontken ik niet. Maar wat als de persoon die jij kent aan de andere kant van het land, of zelfs de andere kant van de wereld woont. Is het dan niet verrekte handig dat je zijn/haar commentaar bij de hand hebt, op dezelfde site waar je zoekt naar je nieuwe naaimachientje. Net alsof je naast die persoon in de winkel staat.
Ik denk dat de meesten de gedachtengang achter mijn analogie wel kunnen volgen. Zoniet, laat het me weten, zodat ik het kan verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0berto schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:16:

En dan komen we tot een keypoint in de hele discussie: Wat hebben anderen te maken met jouw handeltje
Stel je wil een naaimachine kopen voor je vrouw, om haar cadeau te doen. Maarja, jij als tweaker hebt verstand van computers, niet van naaimachines. Toevallig weet je dat de buurvrouw al 62 jaar een kledingreparatiebedrijfje heeft, en dus wel het naadje van de kous weet over naaimachines. Zou je haar hulp vragen bij jouw aankoop?? Ik denk het wel, en anders ben je te trots om het verstandig te doen.
Want iedereen weet: verkopers hebben een belang wat lijnrecht staat tegenover het belang van de kopers. Verkopers willen het goedkoopste product (qua inkoop) voor zo veel mogelijk geld verkopen, en kopers willen maximale kwaliteit voor zo min mogelijk geld.
Maar om terug te komen bij mijn voorbeeld: niet iedereen heeft die hulp. Niet iedereen heeft een buurvrouw met een kledingreparatiebedrijfje. Maar iedereen kent wel íemand met meer verstand van zake. Zeker, ontken ik niet. Maar wat als de persoon die jij kent aan de andere kant van het land, of zelfs de andere kant van de wereld woont. Is het dan niet verrekte handig dat je zijn/haar commentaar bij de hand hebt, op dezelfde site waar je zoekt naar je nieuwe naaimachientje. Net alsof je naast die persoon in de winkel staat.
Ik denk dat de meesten de gedachtengang achter mijn analogie wel kunnen volgen. Zoniet, laat het me weten, zodat ik het kan verduidelijken.
Niemand ontkent dan ook volgens mij dat het gebruik van reacties in V&A zinvol kan zijn, maar het gaat om het probleem van het vele misbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto

R0berto

ja

Holoris, je spreekt jezelf nu tegen. Enerzijds heb je het over reacties van mensen die niet willen kopen, en het overbodig zijn daarvan. Daarna zeg je dat die posts best nuttig kunnen zijn. Wat wil je nou :)

En het is maar een interpretatie wat je veel vindt... Veel is bij mij een substantieel deel van de _gebruikers_ die het misbruiken. Bij anderen is veel een miniem deel van de gebruikers die het substantieel misbruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[...]

[ Voor 98% gewijzigd door pven op 03-02-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

PW =/ HK

[ Voor 90% gewijzigd door Longbeard op 03-02-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, Het is dat je 'm ge-edit hebt, want anders.. :X :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Longbeard schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:57:
[...]

Modereren van reacties is al uitgeprobeerd en uitgezet vanwege het weg modereren van kritiek op de advertenties en/of het modereren op mening.
Dan snap je duidelijk niet wat ik probeer te zeggen. Mijn punt:

Reacties aanzetten, die algemeen te beoordelen zijn, óók door de adverteerder. Maar als zijn moderatie téveel afwijkt van de gemiddelde moderatie per reactie, ontneem hem dan zijn rechten voor die ad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Jejking: Maar dan moet er toch voldoende gemodereerd worden, wat lijkt mij in V&A niet altijd zo zal zijn, en zit je nog steeds met het modereren op mening :) ? Alhoewel, misschien dat de modbot daar verbetering in zou brengen?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

R0berto schreef op zondag 03 februari 2008 @ 10:16:
[...]

Als je toch de voorbeelden om mijn punt duidelijk te maken eruit gaat pikken, onderbouw dan eens waarom mijn andere voorbeeld geen waardevolle suggestie is van de community.
Wanneer je het topic eens goed doorleest dan had je gelezen dat het moderatiesysteem niet heeft gewerkt. De community dat binnen V&A actief was modereerde op mening en niet of de reactie aanvullend voor de advertentie was. Die mogelijkheid is dus uitgeprobeerd en is heeft helaas niet gefunctioneerd.
[...]

Leg het verschil dan eens uit? Ik onderbouw waarom ik de vergelijking maak met het forum, dan is een STFW-reactie natuurlijk ongepast.
Vraag en Aanbod heeft een geheel andere functie dan een forum. Het reageren onder Vraag en Aanbod is een tijdlang sterk gemodereerd, dat heeft helaas ook niet tot een bevredigend resultaat geleid.
[...]

Had ik al gedaan. Ik vindt het argument We hebben mensen _tijdelijk_ verbannen en het hielp niet niet afdoende. Er bestaat zoiets als een permban.
Dan het argument Nog strenger aanpakken willen we niet. Nee, en de reactiemogelijk weghalen wil de community niet. En er is al gezegd dat jullie dat liever ook niet gedaan hadden. Maw: jullie hadden de mogelijkheid om strenger op te treden en daarmee het probleem te verhelpen. Dat wilden jullie niet, en nu ontwijken jullie het probleem. Wat ten koste gaat van 98.9% van de mensen die in V&A hebben gereageerd.
We gaan niet een hele groep permanent bannen omdat een onderdeel niet volgens het ontwerp functioneerd.
Als het onderbouwde reacties waren geweest dan hadden we de mogelijkheid tot reageren aan laten staan. Helaas was dat niet het geval, ongefundeerde one-liners hebben de overhand genomen, iets dat we hebben proberen in te dammen, maar dat ons niet gelukt is. Daarop hebben wij besloten de reactie mogelijkheid te verwijderen om zodra de devvers daarmee klaar zijn te vervangen door DM. DM bied straks de mogelijkheid de adverteerder te benaderen. Daarmee komt de mogelijkheid terug waarvoor het reactiesysteem was bedoeld namelijk om extra informatie aan de adverteerder te stellen. Zoals Femme eerder heeft gezegd is het reactiesysteem niet bedoeld om ongevraagd je met een transactie te bemoeien. Het advies inwinnen is iets anders dan ongevraagd ongefundeerd advies geven, het laatste is wat er zich in V&A afspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Laatst online: 16-09 16:44
kruispost uit .plans item omdat dit misschien toch een beter plek is...

Ander idee:
Weer aanzetten en iemand(en) voltijds betaald eraan zetten om de v/a te modereren en vervolgens eventueel een v&a abonnement of een bestaand abonnement uitbreiden om te mogen reageren in deze rubriek.
Ook/Of kunnen er eventueel contextuele (vergelijkbaar met gevraagd/aangeboden item) advertenties geplaatst worden (text only aub). Natuurlijk kun je je afvragen hoe het nu met de page views zit gaan die nu erg omlaag en dan wel even een maand of iets dergelijks in de gaten houden. Als deze omlaag gaan kun je voor een commerciele site er van uitgaan dat je inkomsten derft uit de v&a reacties door pageview volume en dus aanwezigheid op de site. Het creeren van een baan voor v&a kan toch niet een slechte zaak zijn.

Uitbreiding:
Ik ga voorbij aan de inhoudelijke discussie over de reacties in vraag en aanbod omdat (als het goed gemodereerd wordt tegen excessen) ondanks dat het er af en toe niet zo fijn aan toe ging de diverse kritieken wel nuttig en/of leerzaam konden. Ook hielp men er elkaar in de context van de advertenties. Ik denk dus dat het meer een werkvloer issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto

R0berto

ja

Longbeard schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:31:
Wanneer je het topic eens goed doorleest dan had je gelezen dat het moderatiesysteem niet heeft gewerkt. De community dat binnen V&A actief was modereerde op mening en niet of de reactie aanvullend voor de advertentie was. Die mogelijkheid is dus uitgeprobeerd en is heeft helaas niet gefunctioneerd.
Als je mijn post eens goed doorleest had je gelezen dat ik refereerde aan een regel die volgens Femme wel eens zou kunnen werken.
Normaal gesproken ben ik niet zo'n liefhebber van dit soort regeltjes (omdat er nogal wildgroei kan onstaan die het er allemaal niet duidelijker op maakt voor de gebruikers), maar in dit geval zou het nog wel eens zeer effectief kunnen zijn.

Daar refereerde ik aan.
We gaan niet een hele groep permanent bannen omdat een onderdeel niet volgens het ontwerp functioneerd.
Is een "goed ontworpen" onderdeel dumpen omdat een groep zich niet aan de regels houdt dan logischer??
Zoals Femme eerder heeft gezegd is het reactiesysteem niet bedoeld om ongevraagd je met een transactie te bemoeien. Het advies inwinnen is iets anders dan ongevraagd ongefundeerd advies geven, het laatste is wat er zich in V&A afspeelde.
Ook jij spreekt jezelf nu tegen, want mogen GEFUNDEERDE ongevraagde comments nou wel of niet??

Maargoed, ik krijg een beetje het idee dat het gewoon geen nut heeft om te reageren in dit topic, want het komt er steeds op neer dat jullie niet bereid zijn keihard op te treden tegen die 1.1%... Als dat zo is, dan is het systeem idd gedoemd te mislukken. Maar zoals het systeem er nu is, heb je Marktplaats met wat duurdere namen... Op zoek naar sponsoring van eBay??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Hoe lang geleden was dat? Als ik me niet vergis in een andere opzet van het huidige moderatiesysteem, die een paar dagen geleden op kleine punten is gewijzigd.

Verder denk ik dat de huidige opzet van v&a niet behouden blijft omdat het aantal views flink is afgenomen wat leidt tot verslechtere verkoopomstandigheden, wat tot gevolg heeft dat de meerwaarde van v&a afneemt.

Enige voordeel van v&a t.o.v. MP is dat er geen dubbele of xx-tal advertenties zijn van hetzelfde.

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 03-02-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Waarom wordt V&A opeens voor huiskamer uitgemaakt als ik zeg dat het een vaste stop was? Het is gewoon een interessant aspect van tweakers, er staat heel regelmatig goede uitleg, het is mijn plek om gadgets te kopen en verkopen en iedereen is altijd ontzettend gezellig bezig. Het is echt een soort marktplaats, maar dan bedoel ik zo'n fysiek ding waar je met mensen met echte interesse kunt kletsen. In tegenstelling tot marktplaats.nl wat gewoon sec kopen/verkopen en niet zeiken is - geestesloos marktgedrag dus, zoiets als een supermarkt.

(hm, goede analogie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:45:
Waarom wordt V&A opeens voor huiskamer uitgemaakt als ik zeg dat het een vaste stop was? Het is gewoon een interessant aspect van tweakers, er staat heel regelmatig goede uitleg, het is mijn plek om gadgets te kopen en verkopen en iedereen is altijd ontzettend gezellig bezig.
Ik ben het met je eens, hoewel het in geval van de V&A natuurlijk ook functioneel moet blijven (maar ik vond dat de reacties dit niet echt in de weg stonden, ik heb genoeg hersens om de slechte eruit te filteren en van de goede gebruik te maken).

Een site als T.net moet er aan de voorkant voor zorgen dat er zoveel mogelijk blije gebruikers rondsurfen (dit resulteert er dan vanzelf in dat er aan de achterkant allerlei commerciele mogelijkheden ontstaan).

Commercieel gezien (saai onderwerp maar daar draait het uiteindelijk toch om) is het interessante aan T.net dat er niet alleen veel gebruikers zijn maar ook dat deze gebruikers veel meer binding hebben met de site. Dit in vergelijking met een site als Nu.nl, waar mensen alleen maar even langskomen voor het nieuws (over 2 jaar zal er ongetwijfeld een betere site voor nieuws zijn dan Nu.nl, omdat het concept volledig kopieerbaar is).

Door de V&A te beperken, zoals m.i. nu gebeurd is, heeft T.net 1 uniek aspect minder. Ik vraag me, uit bovenstaand oogpunt, af of dit handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w_m0zart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07-2022
Onbegrijpelijk dat de mogelijkheid een reactie te geven is weggehaald bij V&A. Ik heb niet vaak gezien dat de verkoopadvertenties die oprecht met goede bedoelingen geplaatst waren (Dus niet met de bedoeling iemand anders in enig opzicht te benadelen) en mits ze goed waren geformuleerd negatief commentaar opleverden. Het feit dat het kunnen plaatsen van advertenties met argusogen door een community werd gevolgd, was een belangrijke meerwaarde van het kunnen aanbieden op tweakers.net. Verkopers die misschien niet helemaal eerlijk of te goeder trouw waren, konden hiermee moeilijker hun gang gaan. Hoewel openheid soms onbedoelde effecten geeft, is het naar mijn idee meestal de beste manier om een positief werking te hebben.

Het herhaaldelijk wijzen op strijdigheid met de voorwaarden waaraan een reactie zou moeten voldoen als motivatie om de reactie mogelijkheid weg te halen, is niet bevorderlijk voor de begripsvorming voor deze actie. Misschien moeten de voorwaarden veranderd worden, zodat reacties -met de bedoeling een eerlijke en transparante handel te bevorderen- wel toegestaan zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door w_m0zart op 03-02-2008 15:30 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Laatst online: 21:18

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik zie een paar problemen :
- Het merendeel van de reacties was bagger.
- Er zitten wel goede tussen
- Geheel afschaffen van V&A gebeurt nog niet (hoop ik).
- Modereren helpt niet genoeg.

Waarom niet ( in navolging van Hardware.Info ) een minimum van 50 posts in techfora verplicht stellen voor je kunt reageren in V&A. Lost een heleboel problemen op, zoals de 'first-day-posters', onzinnige vragen en 'snel een nieuw account aanmaken'.
quote: Femme
Kenmerkend voor de Tweakers.net-bezoeker is dat hij een hoog kennisniveau heeft over alles wat met computers te maken heeft
Heel mooi, maar blijkbaar heeft die T.net bezoeker die kennis niet. Zorg dan dus dat alleen die gewenste tweaker kan reageren, niet de casual n00b die eens langsloopt op zoek naar een koopje, en maar wat gaat zieken. Ik hoef denk ik niet te refereren aan de hoeveelheid topics die dagelijks op slot gaat wegens het niet lezen van een FAQ/niet gebruiken van Google/te weinig eigen onderzoek. Zorg dat deze mensen niet kunnen reageren in V&A, en je hebt een zorg minder.

T.net wordt groot, en staat bekend als een plaats waar je een goed antwoord kunt krijgen/vinden. Da's mooi, maar de nadelen komen. Behandel die dan, en zeg niet "we kunnen de n00bs niet meer aan, dus we gooien het helemaal dicht". Marktplaats zit vol idioten (sorry, maar het niveau is bagger), T.net V&A was een plaats waar we ze algemeen weghielden door vragen te stellen. Nu kan dat niet meer, dus het niveau kan omlaag. Let wel, kan. Of het gebeurt weet ik niet.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Alsof mensen met 50 posts inherent een hoger kennisniveau hebben :? . Daarnaast is het zo dat het op het forum iniedergeval zo is dat inzet en niet kennis centraal staat :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

FreezeXJ: ik zie best wel wat daarin. Het gaat niet om het hogere niveau, maar om de first-day-posters weg te houden. Dat heeft daarnaast een uitgebreider effect dat duidelijk wordt gemaakt dat enig niveau wordt verwacht ("he, een niet onoverkomelijke hobbel, ik moet duidelijk mn best doen...").

Ik moet overigens zeggen dat ik bijzonder teleurgesteld ben in het niveau van hardware.info, ik hoop niet dat we die kant op gaan. Er zijn daar een paar goeie reaguurders, maar voornamelijk toch lager niveau semitweakers. Bovendien is hardware.info een stuk commercieler en wordt kritiek die richting de sponsors (MSI, Recom, Lian Li, Gigabyte, etc.) gaat niet gewaardeerd. Nu heeft tweakers.net ook VNU als grote sponsor, maar het lijkt me dat die (voor zover ik kan overzien) lang niet zo'n dikke vinger in de pap heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Oh, daarnaast: Als net hierboven geconcludeerd is dat een groot deel van de slechtere reacties afkomstig is van een groep fanatieke gebruikers, dan voegt het eruit filteren van nieuwe mensen toch ook niets toe :) ?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Laatst online: 21:18

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

@ssj3gohan : Ik zeg niet dat we HWI achterna moeten, ik ben er niet voor niets weg ;) T.net heeft voorlopig een hoog niveau (hoewel dat in mijn ogen hard afzakt, maar het kan ook dat ik gewoon te hard ga O-) ), en weinig tot geen sponsorgedoe (de PS3-affaire is nog niet vergeten blijkbaar). Het is alleen dat ik geen goede ideeën weiger omdat een mindere site ze al heeft toegepast.

@ JHS : Die groep is bij te sturen, je ziet het hier al. Stuur de top-100 megaspammers een mailtje met nogmaals de uitleg, vraag ze akkoord te gaan, en voila. Weigeren ze alsnog, tja, jammer dan, reactiemogelijkheid uit. Als ik zie dat hun reacties voor >80% op V&A gepost zijn, geeft dat wel aan dat de meesten hier een soort sport van maken. Jullie vonden het tot nu toe al strengere regels, en blijkbaar zijn er een heleboel mensen niet van onder de indruk. Conclusie : strenger worden. Geef FP-mods een 'MiniBan™'-functie, die iemands reactiemogelijkheden gewoon voor een week uitschakelt, met eventueel een mailtje erbij "sorry, zinloze post aangetroffen, je kunt een week niet reageren." In dat geval is het gewoon een snelle mogelijkheid om aan te passen, en hoef je niet apart een mailtje te bakken, wat weer tijd kost. (ik denk overigens dat een heleboel promods ook geschikt zijn voor dit werk)
Moderaten was te zwaar, maak het lichter. Weer de zinloze gevallen, en stuur de rest bij.

Daarnaast : Zijn mods nog van plan om veranderingen te overwegen, of is dit topic meer "we leggen het ze nog wel een keer uit, maar onze actie staat vast, reacties komen niet terug"? In het laatste geval hebben voorstellen namelijk weinig zin :+

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Even nog een voorbeeldje waarom de reacties weldegelijk meerwaarde biede:

V&A aangeboden: Unidentified stukje RAM

De aanbieder weet zelf niet wat voor een printplaatje is. Als de reacties aan hadden gestaan had een andere gebruiker die wel wist wat het was dat kunnen posten, waarmee iemand die dit kaartje nodig had en het zelf ook niet precies weet blij kon worden gemaakt. Het reactie systeem biedt gewoon veel meerwaarde en maakt het een stuk gezelliger op tweakers.net

Als de reacties optioneel zijn ben je van de volgende punten af:
- Mensen die ontevreden zijn met deze beslissing of mensen die geen producten meer aanbieden door het verlies van de functie.
- Mensen die zich ergeren aan reacties van mede gebruikers.

Iedereen is zo blij, als hierbij ook nog een ge-modificeerd mod systeem wordt gebruikt is het helemaal perfect. Zo heeft de crew minimaal werk en is iedereen blij.
FreezeXJ schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:29:

Daarnaast : Zijn mods nog van plan om veranderingen te overwegen, of is dit topic meer "we leggen het ze nog wel een keer uit, maar onze actie staat vast, reacties komen niet terug"? In het laatste geval hebben voorstellen namelijk weinig zin :+
Zo'n gevoel krijg ik wel vaker bij tweakers.net , als een beslissing eenmaal is genomen is er nog maar weinig ruimte voor kritiek of aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

SniperFox schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:12:
Even nog een voorbeeldje waarom de reacties weldegelijk meerwaarde biede:

V&A aangeboden: Unidentified stukje RAM

De aanbieder weet zelf niet wat voor een printplaatje is. Als de reacties aan hadden gestaan had een andere gebruiker die wel wist wat het was dat kunnen posten, waarmee iemand die dit kaartje nodig had en het zelf ook niet precies weet blij kon worden gemaakt.
Wat let iemand om de verkoper het antwoord op zijn vraag te mailen, zodat de verkoper zijn advertentie aan kan passen? :) Niets toch? Tuurlijk bij reacties kunnen mensen dit meteen teruglezen, maar toch.
Het reactie systeem biedt gewoon veel meerwaarde en maakt het een stuk gezelliger op tweakers.net
Begrijp je niet dat de reacties op V&A er niet waren voor de gezelligheid? Dat is precies het probleem! Iedereen ging gewoon even gezellig kleppen op de reacties terwijl bijna niemand daadwerkelijk geïnteresseerd was. Als je dit gezellige kleppen toelaat is de stap naar bemoeizucht snel gemaakt. Iedereen wil even snel een puntje scoren door een fout aan te wijzen in de advertentie, of zich af te vragen wat iemand ooit nog met het verkochte product zou moeten, terwijl producten X, Y en Z er ook allang zijn. :z

Over het mod-systeem is nu al vaak genoeg gezegd dat het niet werkte. Dit komt voornamelijk door het lage aantal views dat de V&A krijgt, i.t.t. een nieuwspost waar het mod-systeem wel werkt. Als je moderatie op reacties aanzet, is het nog vooral die kleine groep van V&A misbruikers die de moderaties gaan doen. Daar help je de V&A niet mee. :)

Reacties op V&A advertenties zouden werkelijk alleen door geïnteresseerden in het product geplaatst moeten worden. Als dat gebeurt, is moderatie ook niet nodig. En andersom, als dat niet gebeurt, zijn er te weinig mensen om de moderatie goed uit te voeren. Want de groep misbruikers overstemt de daadwerkelijk geïnteresseerden met vele malen. Dit is de voornaamste oorzaak van het falen van moderatie op V&A reacties lijkt me, juist omdat vrijwel alleen ongeïnteresseerde tweakers reageerden op de advertenties.

Wat veel mensen hier nu willen is; het opnieuw aanzetten van reacties op de V&A, omdat ze de 'gezelligheid' missen. Dezelfde groep mensen die even door de V&A advertenties heen bladert, niet om mogelijk iets te kopen, maar om te zien of er nog iets is 'om op te reageren'.
Allemaal verkeerd gebruik van de reactiemogelijkheid en daarom logisch dat er om díe redenen niet toe wordt gegeven. :) Die bepaalde gezelligheid is absoluut geen bedoelde meerwaarde t.o.v. andere soortgelijke sites, maar eerder een ongewenste bijwerking.

(Ik heb het missen van gezelligheid, en het kijken tussen de ads om te zien of er iets is om op te reageren, nu al meermaals langs zien komen als redenen waarom het terug zou moeten komen.)

Wat nog wel steeds door mijn gedachten gaat is het toestaan, of optioneel maken, van reacties op Vraag-advertenties, omdat ik daar wel de échte meerwaarde van inzie. Daar weegt hij ook op tegen de mogelijke nadelen. Maar op Aanbod-advertenties ben ik nog steeds niet overtuigd en zie de reacties ook liever niet terugkomen.

Alles op persoonlijke noot.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
wolkje schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:40:
[...]

Wat let iemand om de verkoper het antwoord op zijn vraag te mailen, zodat de verkoper zijn advertentie aan kan passen? :) Niets toch? Tuurlijk bij reacties kunnen mensen dit meteen teruglezen, maar toch.

[...]
Maar andere gebruikers kunnen deze historie niet volgen. Als er iemand reageert met 'hey die heb je van mij gekocht voor 10 euro minder' zal niemand dat zien. Of hier in dit geval zal niemand zien dat de info is toegevoegd, zonder dat de gebruiker dit extra kenbaar maakt. Zulke reacties kunnen bijv. laten merken dat een gebruiker minder te vertrouwen is (of juist meer), geen/wel kennis van zaken heeft etc. Juist omdat via internet handelen de nodige risico's met zich meebrengt en mensen graag wat zekerheid willen (bijv. in de vorm van reacties, het is echt een enorme stimulans om te kopen/verkopen) is het juist een prachtig medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

The__Virus schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:30:
Maar andere gebruikers kunnen deze historie niet volgen. Als er iemand reageert met 'hey die heb je van mij gekocht voor 10 euro minder' zal niemand dat zien.
Ten eerste, als de verkoper de advertentie aanpast, kan de rest het ook prima lezen. En die laatste reactie die jij noemt, is typisch eentje die geen hond interesseert en écht niet de bedoeling is.
Zulke reacties kunnen bijv. laten merken dat een gebruiker minder te vertrouwen is (of juist meer), geen/wel kennis van zaken heeft etc.
Dat is niet aan jan en alleman om te beslissen. Zo kan iedereen wel van alles gaan roepen over elke verkoper. Aan wie is het dan om te bepalen wat waarheid is? Aan de koper toch?

Dus de koper moet uiteindelijk, net als bij elke andere advertentie site, zelf bepalen of iets vertrouwt is of niet. De roddels van andere tweakers horen daar mijns inziens absoluut niet in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Laatst online: 16-09 11:28

d-motion

zow... en dan nu...

ff mijn 2 eurocents...

Er waren te veel mensen die reageerden om alleen maar een reactie te geven en idd geen substantiele toegevoegde waarde hadden. Dit heb ik zelf al vaak genoeg mee gemaakt.

De hoeveelheid tijd om te modereren en om de reacties te screenen is gewoon niet leuk meer. Ook het rapporteren van misbruikers kost gewoon te veel tijd.

Jammer dat een leuke feature van Tweakers op deze manier omzeep is geholpen door slechts een handje vol mensen.

Iets wat wel handig is om te doen :

Laat mensen pas na 7 dagen registratie een advertentie plaatsen. Hierdoor heb je idd een drempel voor de illegale advertenties en marktplaats adverteerders. Je ziet idd erg vaak mensen die registreren advertentie plaatsen en vervolgens niet meer terug komen.

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Even een opmerking over het bericht van Femme op de frontpage (plan: Reacties uitgeschakeld in Vraag & Aanbod). Daar staat:
Vraag & Aanbod is bedoeld om kopers en verkopers van gebruikte artikelen tot elkaar te brengen en is geen forum waar onbeperkt gediscussieerd kan worden. Hiervoor hebben we een andere oplossing, het forum ;) .
Die laatste opmerking heeft geleid tot topics als Microsoft Game Sensor Device + Motocross Madness. Kan die opmerking van Femme niet beter aangepast worden, om te voorkomen dat mensen denken dat de feedback nu via het forum zal gaan? Dan krijgen de HW forums allerlei baggertopics :)

(disclaimer: ik heb snel gebladerd of dit al aangekaart was en zag het niet staan. Excuus als ik het gemist heb)

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 03-02-2008 23:32 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja dat is nu blijkbaar de oplossing die ze aandragen maar niet willen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik ook al in een reactie aan de redactie van tweakers had geschreven heb ik me de "@#$%^&" zitten irriteren aan een reaguurder die een gigantisch (5000 +) aantal reacties had geschreven op duizenden artikelen terwijl hij ze nooit kocht. Wou persee weten waarom ik mijn server zoveel goedkoper verkocht dan de nieuwwaarde van het ding. Als ik iets wil verkopen onder de normale prijst staat me dat natuurlijk volledig vrij. Hij vond het allemaal vaag terwijl ik de aankoopbon en ook garantie simpelweg op papier heb, Meneer wou zelfs weten of mijn bedrijf eventueel failliet was gegaan. Meerdere mensen zeiden ook tegen die reaguurder ( geenstijl slang), hij heeft toch de bon, kon hem niks schelen, meneer moest en zou erachter komen waarom ik deze server goedkoper verkocht. Uiteindelijk heb ik het artikel maar als verkocht bestempeld omdat ik er geen zin meer in had om telkens weer mijzelf te verdedigen tegen dit figuur.

Het ging om deze verkoop. V&A aangeboden: HP Proliant DL 380 g5

En dat terwijl dit figuur totaal geen interesse had in mijn server. Puur zeiken en narren. Heel vervelend, en totaal terecht dat dit soort reacties en het overall reageren niet meer wordt toegelaten.

Zit net het hele topic terug te lezen, zit dit figuur ook in dit topic te reageren, dit wordt leuk.
Eens even kijken of hij mij herkend.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

- Aantal users dat heeft gereageerd in .plan: 173
- Hiervan actief geweest met reacties in V&A: 159
- V&A reacties afkomstig van deze personen: 23.976 (= 157 per persoon)
- Totaal aantal reacties in V&A 211.610, afkomstig van 15.040 unieke users

De stats maken de schaal van het probleem duidelijk. Ik vind het een aardige prestatie om met 159 personen bijna 24.000 reacties te bakken in V&A. Dit terwijl het alleen de bedoeling was om in V&A te reageren als daar een duidelijke aanleiding voor was, namelijk de intentie om een object in V&A te kopen dan wel te leveren. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze groep gebruikers zulke grote hoeveelheden objecten verhandelde in V&A.
Ik lees nu net pas weer de FP en zie dus de link weer naar deze thread en deze post.

Als de groep spammers zo klein is, kan je gemakkelijk deze groep aanschrijven danwel strenger beoordelen. Dan pak je meteen het meerendeel van de posts aan en een grotere kans dat er minder klachten zullen komen ahv deze posters. Waarom dan alle tweakers eronder moeten lijden, begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:09:
[...]
Dat is een optie die we in het verleden hebben overwogen en niet zullen implementeren. Degene die belang heeft hij het goed laten verlopen van zijn advertentie zal nooit objectief zijn en zal altijd datgene instellen dat voor hem voordelig is en niet datgene dat voor zowel de adverteerder en eventuele (ver)koper het beste is. Door de adverteerder voorrechten te geven haal je de neutraliteit uit Vraag en Aanbod, iets dat we niet willen.
Dit vind ik nog steeds een erg rare uitleg. Het is een beetje raar om de koper en de verkoper gelijke "rechten" te geven. De adverteerder heeft sowieso "voorrechten", hij bepaalt immers op welke manier hij het product wil verkopen.
- Met of zonder veiling.
- Met of zonder duidelijke uitleg.
- Hoge prijs of lage prijs.

De adverteerder zijn keuzes zijn nu ook al gebaseerd op wat voor hem "voordelig" is. Kopen en verkopen is nooit objectief, het is altijd een spelletje tussen koper en verkoper. Dat geld in winkels, op de markt, maar ook op internet. Tweedehands spullen kopen en verkopen is niet hetzelfde als iets kopen bij een webshop.

Ik denk dat de mogelijkheid om reacties aan of uit te zetten nodig is om V&A een aangename plaats te houden, waar alle soorten verkopers zich thuis voelen. Ik denk dat potentiële kopers het sowieso niet echt uitmaakt of het nu aan staat of niet, als je iets echt wil hebben dan stuur je toch wel een mailtje (en negeer je de negatieve reacties).

Een nieuw V&A forum zou wat mij betreft ook een oplossing zijn. Ik vind het erg fijn als mensen mij direct (ongecensureerde) feedback geven als ik een advertentie plaats. Iets wat bij email niet snel gebeurt omdat de drempel een stuk hoger is.

Ook vind ik het raar dat bij "Gevraagd" de reacties ook uitstaan, aangezien hier volgens mij geen problemen waren...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

FreezeXJ schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:17:
Ik zie een paar problemen :
- Het merendeel van de reacties was bagger.
- Er zitten wel goede tussen
- Geheel afschaffen van V&A gebeurt nog niet (hoop ik).
- Modereren helpt niet genoeg.

Waarom niet ( in navolging van Hardware.Info ) een minimum van 50 posts in techfora verplicht stellen voor je kunt reageren in V&A. Lost een heleboel problemen op, zoals de 'first-day-posters', onzinnige vragen en 'snel een nieuw account aanmaken'.
Als het probleem veroorzaakt zou worden door beginners zou dit de oplossing zijn. Echter worden de huidige problemen niet veroorzaakt door alleen de beginnende users, maar ook door users die al enkele maanden tot jaren lid zijn.
[...]

Heel mooi, maar blijkbaar heeft die T.net bezoeker die kennis niet. Zorg dan dus dat alleen die gewenste tweaker kan reageren, niet de casual n00b die eens langsloopt op zoek naar een koopje, en maar wat gaat zieken. Ik hoef denk ik niet te refereren aan de hoeveelheid topics die dagelijks op slot gaat wegens het niet lezen van een FAQ/niet gebruiken van Google/te weinig eigen onderzoek. Zorg dat deze mensen niet kunnen reageren in V&A, en je hebt een zorg minder.
Die users zijn het probleem niet. Het probleem spitst zich toe op een kleine groep Tweakers die binnen V&A de sfeer bepaalden, door ongefundeerde one-liners. Niet door casual bezoekers.
T.net wordt groot, en staat bekend als een plaats waar je een goed antwoord kunt krijgen/vinden. Da's mooi, maar de nadelen komen. Behandel die dan, en zeg niet "we kunnen de n00bs niet meer aan, dus we gooien het helemaal dicht". Marktplaats zit vol idioten (sorry, maar het niveau is bagger), T.net V&A was een plaats waar we ze algemeen weghielden door vragen te stellen. Nu kan dat niet meer, dus het niveau kan omlaag. Let wel, kan. Of het gebeurt weet ik niet.
Misschien dat enkele posters de illusie hadden dat ze het niveau binnen V&A, door het posten van ongefundeerde one-liners, hoog hielden, echter ging het niveau van V&A schrikbarend naar beneden. De oorzaak daarvoor zijn niet de bezoekers of de noobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

FreezeXJ schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:29:
[...]

@ JHS : Die groep is bij te sturen, je ziet het hier al. Stuur de top-100 megaspammers een mailtje met nogmaals de uitleg, vraag ze akkoord te gaan, en voila. Weigeren ze alsnog, tja, jammer dan, reactiemogelijkheid uit. Als ik zie dat hun reacties voor >80% op V&A gepost zijn, geeft dat wel aan dat de meesten hier een soort sport van maken. Jullie vonden het tot nu toe al strengere regels, en blijkbaar zijn er een heleboel mensen niet van onder de indruk. Conclusie : strenger worden. Geef FP-mods een 'MiniBan;'-functie, die iemands reactiemogelijkheden gewoon voor een week uitschakelt, met eventueel een mailtje erbij "sorry, zinloze post aangetroffen, je kunt een week niet reageren." In dat geval is het gewoon een snelle mogelijkheid om aan te passen, en hoef je niet apart een mailtje te bakken, wat weer tijd kost. (ik denk overigens dat een heleboel promods ook geschikt zijn voor dit werk)
Moderaten was te zwaar, maak het lichter. Weer de zinloze gevallen, en stuur de rest bij.
FPA's en PowerMods hebben al de mogelijkheden om users te bannen. We hebben al een vrij strikt beleid gevoerd, dat heeft echter geen effect gehad.
V&A is voortdurend aan verandering onderhevig, voorstellen zijn altijd welkom. Tot nu toe heb ik vrij weinig geschikte voorstellen gehoord. Al hebben we bijvoorbeeld de 15 posts per maand in V&A wel in overweging genomen. Het terugplaatsen van de mogelijkheid om te reageren in de huidige vorm zal echter niet terugkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

gambieter schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:30:
Even een opmerking over het bericht van Femme op de frontpage (plan: Reacties uitgeschakeld in Vraag & Aanbod). Daar staat:

[...]

Die laatste opmerking heeft geleid tot topics als Microsoft Game Sensor Device + Motocross Madness. Kan die opmerking van Femme niet beter aangepast worden, om te voorkomen dat mensen denken dat de feedback nu via het forum zal gaan? Dan krijgen de HW forums allerlei baggertopics :)

(disclaimer: ik heb snel gebladerd of dit al aangekaart was en zag het niet staan. Excuus als ik het gemist heb)
Deze opmerking heb ik verwijderd, aangezien deze voor verwarring zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Jimbolino schreef op maandag 04 februari 2008 @ 01:07:
[...]

Dit vind ik nog steeds een erg rare uitleg. Het is een beetje raar om de koper en de verkoper gelijke "rechten" te geven. De adverteerder heeft sowieso "voorrechten", hij bepaalt immers op welke manier hij het product wil verkopen.
- Met of zonder veiling.
- Met of zonder duidelijke uitleg.
- Hoge prijs of lage prijs.

De adverteerder zijn keuzes zijn nu ook al gebaseerd op wat voor hem "voordelig" is. Kopen en verkopen is nooit objectief, het is altijd een spelletje tussen koper en verkoper. Dat geld in winkels, op de markt, maar ook op internet. Tweedehands spullen kopen en verkopen is niet hetzelfde als iets kopen bij een webshop.

Ik denk dat de mogelijkheid om reacties aan of uit te zetten nodig is om V&A een aangename plaats te houden, waar alle soorten verkopers zich thuis voelen. Ik denk dat potentiële kopers het sowieso niet echt uitmaakt of het nu aan staat of niet, als je iets echt wil hebben dan stuur je toch wel een mailtje (en negeer je de negatieve reacties).
Dus ga je de adverteerder nog meer voordelen geven. :? Lijkt mij niet gewenst.
Een nieuw V&A forum zou wat mij betreft ook een oplossing zijn. Ik vind het erg fijn als mensen mij direct (ongecensureerde) feedback geven als ik een advertentie plaats. Iets wat bij email niet snel gebeurt omdat de drempel een stuk hoger is.

Ook vind ik het raar dat bij "Gevraagd" de reacties ook uitstaan, aangezien hier volgens mij geen problemen waren...
Straks kun je via een DM feedback krijgen. Dev-technisch is er geen verschil tussen Vraag en Aanbod Ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Longbeard schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:06:
(...) Straks kun je via een DM feedback krijgen. Dev-technisch is er geen verschil tussen Vraag en Aanbod Ads.
Maar als dat wenselijk word geacht, kan dat natuurlijk wel verzocht worden, lijkt me :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

R0berto schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:21:
[...]

Als je mijn post eens goed doorleest had je gelezen dat ik refereerde aan een regel die volgens Femme wel eens zou kunnen werken.

[...]

Daar refereerde ik aan.
Dat voorstel hebben we overwogen. Echter prefereren we de DM functionaliteit.
[...]

Is een "goed ontworpen" onderdeel dumpen omdat een groep zich niet aan de regels houdt dan logischer??
Tijden veranderen en daarmee veranderd de functionaliteit van een "goed ontworpen" onderdeel. Een kleine groep tweakers, maar een bepalende groep binnen V&A, heeft dit onderdeel, ondanks vergaande maatregelen, veranderd in iets dat wij liever niet binnen Tweakers.net willen zien.
[...]

Ook jij spreekt jezelf nu tegen, want mogen GEFUNDEERDE ongevraagde comments nou wel of niet??
Wanneer de gefundeerde comments de overhand hadden gehad, hadden we de mogelijkheid tot reageren aan gelaten. Helaas hadden de ongefundeerde one-liners de overhand.
Maargoed, ik krijg een beetje het idee dat het gewoon geen nut heeft om te reageren in dit topic, want het komt er steeds op neer dat jullie niet bereid zijn keihard op te treden tegen die 1.1%... Als dat zo is, dan is het systeem idd gedoemd te mislukken. Maar zoals het systeem er nu is, heb je Marktplaats met wat duurdere namen... Op zoek naar sponsoring van eBay??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jimbolino schreef op maandag 04 februari 2008 @ 01:07:
Ik vind het erg fijn als mensen mij direct (ongecensureerde) feedback geven als ik een advertentie plaats. Iets wat bij email niet snel gebeurt omdat de drempel een stuk hoger is.
Dus jij wilt graag contact met mensen die compleet geen interesse in jouw product hebben? Dat lijkt me toch niet echt praktisch om snel dingen te verkopen.

Mensen die interesse in jouw product hebben, nemen wel contact op met je hoor.
Longbeard schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:06:
Dev-technisch is er geen verschil tussen Vraag en Aanbod Ads.
Volgens mij bedoelde hij het niet dev-technisch. Hij bedoelde dat er met de reacties bij Vraag-ads nauwelijks problemen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

JHS schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:14:
[...]
Maar als dat wenselijk word geacht, kan dat natuurlijk wel verzocht worden, lijkt me :) .
Verzocht wel of we het doen is natuurlijk een ander verhaal.

De reactie mogelijkheid was bedoeld om het mogelijk te maken te communiceren met de aanbieder. Via de DM brengen we deze mogelijkheid terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

is dit geen oplossing?: gewoon 2x V&A . (lijkt me vrij simpel)

V&A(1) reacties uit ,zoals het nu is .

V&A(2)reacties aan, bijna alle soorten van reacties toegestaan.(geen scheldwoorden of andere persoonlijke aanvallen) is natuurlijk wel in te vullen, wat echt niet door de beugel kan.

kan de adverteerder zelf kiezen of hij zijn ad onder 1of 2 plaatst.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 16:36
De reactiemogelijkheid had voor mij zeker toegevoegde waarde. Het gaf ook nuttige info, gezichtspunten en relativeringen en het maakte V&A nog enigszins transparant.

Het misbruik lijkt mij een typische 80/20 casus: pak de kleine groep aan die voor de overlast zorgt (ban of ontneem reactiemogelijkheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

pcgek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:04:
V&A(2)reacties aan, bijna alle soorten van reacties toegestaan.(geen scheldwoorden of andere persoonlijke aanvallen) is natuurlijk wel in te vullen, wat echt niet door de beugel kan.
Dus dan maak je gewoon een tweede V&A, met een soort mini-HK eronder waarin praktisch alles kan.
Lekker veel werk voor de crew om dat schoon te houden. En wat voegt het toe? Gezelligheid? Het is in elk geval een goed stuk werkverschaffing.

Ik moet me sterk vergissen, maar was het doel van V&A niet producten kopen en verkopen? Waarom moet er zo'n slowchat bij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

pcgek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:04:
is dit geen oplossing?: gewoon 2x V&A . (lijkt me vrij simpel)

V&A(1) reacties uit ,zoals het nu is .

kan de adverteerder zelf kiezen of hij zijn ad onder 1of 2 plaatst.
Lees ajb de eerdere voorstellen hierover en de reacties van ons daarop. Herhaling van een voorstel in een andere vorm heeft erg weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Kees030 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:11:
De reactiemogelijkheid had voor mij zeker toegevoegde waarde. Het gaf ook nuttige info, gezichtspunten en relativeringen en het maakte V&A nog enigszins transparant.

Het misbruik lijkt mij een typische 80/20 casus: pak de kleine groep aan die voor de overlast zorgt (ban of ontneem reactiemogelijkheid).
Lees svp eerst de draad door. Deze groep heeft ettelijke mails, waarschuwingen en bans gehad. Daarnaast gaan we niet bepaalde groepen censureren.

[ Voor 11% gewijzigd door Longbeard op 04-02-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

wolkje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:11:
[...]

Ik moet me sterk vergissen, maar was het doel van V&A niet producten kopen en verkopen? Waarom moet er zo'n slowchat bij? :?
misschien omdat er vraag naar is?

(ik wil de verdeling in ads wel eens zien, als dit werkelijkheid zou worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

pcgek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:18:
[...]

misschien omdat er vraag naar is?

(ik wil de verdeling in ads wel eens zien, als dit werkelijkheid zou worden)
Omdat een kleine groep wil slow-chatten en daarmee de sfeer verpesten. Nee, dank je.

Reken er maar niet op dat we een mogelijkheid terugbrengen of creëren waarbij het slowchatten of het plaatsen van ongefundeerde reacties terugkeert.

[ Voor 19% gewijzigd door Longbeard op 04-02-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Longbeard schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:11:
[...]

Herhaling van een voorstel in een andere vorm heeft erg weinig nut.
ik probeer mee te denken aan een oplossing, en dan heeft elke vorm van een voorstel(in mijn ogen) nut.
alleen krijg ik wel meer het idee, dat het zinloos is om mee te denken.
maargoed, het is hier dan ook geen democratie!

[ Voor 6% gewijzigd door pcgek op 04-02-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

wolkje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:18:
[...]

Mensen die interesse in jouw product hebben, nemen wel contact op met je hoor.
[...]
Als ik een ad zie, waar ik in eerste instantie interesse heb, kan dat best verdwijnen indien de ad onduidelijk is, onvoldoende informatie bevat of gewoon niet klopt. Dan ga ik niet de moeite nemen een e-mail te sturen.

Het is niet allemaal zwart-wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

PcDealer schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:31:
Als ik een ad zie, waar ik in eerste instantie interesse heb, kan dat best verdwijnen indien de ad onduidelijk is, onvoldoende informatie bevat of gewoon niet klopt. Dan ga ik niet de moeite nemen een e-mail te sturen.
Ja maar krijg je nu ineens veel meer vertrouwen in een louche advertentie, als de mogelijkheid geboden wordt er op te reageren? Het blijft nog steeds een louche advertentie. Ik zou er nog steeds niet op reageren.

De verkoper in kwestie merkt vanzelf wel als niemand reageert. En zal geneigd zijn de volgende keer een betere advertentie te plaatsen. Dit is volgens mij wel gewenst :) Niet lukraak advertenties plaatsen en onduidelijkheden élke keer oplossen middels reacties.

Voorkomen is nog altijd beter dan genezen. :)
Het is niet allemaal zwart-wit.
Dat is een ding wat vaststaat. :) Was het maar zo, want dan was er vast een oplossing te vinden die voor iedereen werkt. Nu zijn er zoveel grijstinten (om even in jouw analogie te blijven), dat je ze nooit allemaal tevreden kan maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 04-02-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

pcgek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:28:
[...]

ik probeer mee te denken aan een oplossing, en dan heeft elke vorm van een voorstel(in mijn ogen) nut.
alleen krijg ik wel meer het idee, dat het zinloos is om mee te denken.
maargoed, het is hier dan ook geen democratie!
Mee denken is niet zinloos. Enkel voorstellen waarbij wederom een slow-chats en/of ongefundeerde one-liners gaan overheersen is niet iets dat we zullen invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 16:36
Longbeard schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:12:
[...]

Lees svp eerst de draad door. Deze groep heeft ettelijke mails, waarschuwingen en bans gehad. Daarnaast gaan we niet bepaalde groepen censureren.
"...niet bepaalde groepen censureren."

Maar de hele groep censureren is kennelijk geen punt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Kees030 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:24:
"...niet bepaalde groepen censureren."

Maar de hele groep censureren is kennelijk geen punt |:(
Als je een bepaalde groep pakt, heet het censuur. Als je iedereen pakt, is er van censuur geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:15
Wat ik me nu afvraag, gaat het MT nu überhaubt iets doen naar aanleiding van dit topic, of zijn de besluiten al genomen en is dit topic compleet zinloos, anders dan dat het een uitlaatklep is voor Tweakers die hun ongenoegen willen uiten?
Want het lijkt erop dat er geenzins iets mee gedaan gaat worden, anders dan hetgeen in het .plan is aangekondigd.

Misschien is het een idee om dat aan te geven en te posten, zodat men ook weet dat het bedenken van alternatieven en die hier posten een verspilling is van de tijd.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste