Normaal gesproken ben ik niet zo'n liefhebber van dit soort regeltjes (omdat er nogal wildgroei kan onstaan die het er allemaal niet duidelijker op maakt voor de gebruikers), maar in dit geval zou het nog wel eens zeer effectief kunnen zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:22:
[...]
Of je stelt iets in dat je maximaal per maand 10 - 15x in V&A kunt reageren (tenzij je bijv abbo neemt). Dat lijkt me voldoende voor een normale gebruiker, die toch niet iedere dag iets gaat kopen. En daarmee voorkom je ook dat users nutteloos gaan reageren, omdat ze maar 10x p/maand kunnen reageren en dus voorzichtig moeten omgaan met het gebruiken van hun reacties.
Zonder de reacties van users die het reageren in V&A voor oneigenlijke doeleinden gebruiken is het adminnen waarschijnlijk ook een stuk minder werk.
Kenmerkend voor de Tweakers.net-bezoeker is dat hij een hoog kennisniveau heeft over alles wat met computers te maken heeft (in de ogen van V&A die-hards is dat wellicht niet zo maar er is hier toch echt veel meer kennis aanwezig dan bij de gemiddelde Markplaats-bezoeker). De tweaker is prima in staat om te bepalen of een tweedehands prijs realistisch is. Anders dan op Marktplaats hebben de users hier ook nog eens de perfecte tool binnen handbereik om een eerlijke prijs uit te zoeken (Pricewatch met prijzen en productreviews). Als niemand de te hoge vraagprijs wil betalen wordt het object niet verkocht, is erg simpel. Vraag en aanbod zullen de koper en verkoper uiteindelijk bij elkaar brengen.Emielio schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:57:
Ik zal me waarschijnlijk onder de badguy's bevinden die veel reacties hebben geplaatst bij V&A, maar in mijn optiek was het ook een strijd met de (in mijn ogen slechte) advretenties. Er word gewoon erg vaak boven de nieuwprijs geadverteerd. Hier: V&A aangeboden: amd 3200 kwam net ook weer zo'n voorbeeld langs. Dit is meer als de nieuwprijs van een sneller beter setje met garantie. Dan wil ik geintereseerden graag behoeden voor een miskoop. In mijn optiek is dingen 2dehands verkopen boven een nieuwprijs niet fair, het is nog net geen oplichting maar ik heb er geen goed woord voor over. Vandaar dat ik vaak mijn ongezoute mening heb gegeven op dit soort oneerlijke advertenties.
Mijn ervaring met de paar advertenties die ik in V&A heb geplaatst is dat je per email minimaal een paar biedingen mag verwachten die fors onder de vraagprijs zijn, zelfs al is de vraagprijs erg schappelijk. Ik kan me voorstellen dat bepaalde mensen daarom maar wat hoger beginnen. Uiteindelijk is het een spel dat uitgespeeld moet worden tussen de koper en verkoper. Ik ben van mening dat dit een zaak is tussen deze twee personen waar anderen zich niet tegenaan hoeven te bemoeien.
Op zich is dat nog wel een leuk idee. Dit neemt ook de reden weg om te willen reageren op de prijs.Aapje schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:43:
Naja goed sommige reacties zijn zinloos...
Misschien is een optie dat je kan voten of de prijs te hoog/laag/eerlijk is iets?
Vond eigelijk de reacties wel een leuke toevoeging vergeleken met marktplaats etc...