[V&A] Reacties uit? --- Update ---

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 15.264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Groever schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:52:
Volgens mij is hier niet zo goed over nagedacht. De proef duurt 30 dagen, maar iedereen die vaak reageerde op V&A mag nu 30 dagen niet meer reageren. Als de proef faalt omdat er te weinig reacties zijn komt dit hierdoor, als de proef het haalt omdat er met mate gebruik wordt gemaakt wordt er na de proeftijd in een keer een horde die-hards losgelaten die eerst niet mocht reageren. Waarom telt de vorige maand nog mee dan?
Het is een 'sliding window' oftewel er wordt vanaf het huidige moment 30 dagen terug gekeken. Er komt dus vanzelf binnen 30 dagen een moment dat je weer kan posten (wanneer dat precies is kunnen we echter niet eenvoudig direct bepalen).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nou, ik koop toch zeer regelmatig spullen bij V&A de laatste tijd, en ook verkoop ik er geregeld iets. Maar niet alles waar ik interesse in heb, wordt ook daadwerkelijk aan mij verkocht. Meestal omdat ik dan te laat ben, maar soms kan ik er ook gewoon niet uitkomen met de verkoper (niet versturen oid). Ook als in mijn eigen ad reacties zijn probeer ik daarop te reageren, maarja als ik over mijn limiet heen zit zullen ze me maar moeten emailen als ze zelf geen mailadres in hun profiel hebben staan... :X

EDIT:

@crisp: ik snap wat je bedoelt. Ik weet niet wie het gescript heeft, maar lijkt me ook erg lastig te doen. Of je moet nu de limiet op 1 dag zetten, morgen op 2 dagen etc. Maar dat ook weer een erg "slechte" oplossing...

[ Voor 18% gewijzigd door Sp33dFr34k op 05-02-2008 21:46 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

er zou misschien wel zoiets in te voeren zijn als: iemand die veel nuttige info toevoegt op een ad, dat hij (of zij) er dan extra reactie,s bij zou kunnen verdienen?(na een bepaalde periode)

[ Voor 22% gewijzigd door pcgek op 05-02-2008 22:10 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Iets heel anders: ik wil graag kopers ook een berichtje terug geven op advertenties van mij. Ik heb dus geen reden om daar de zaak te vervuilen.

Zou het mogelijk zijn om 'gratis' op je eigen advertenties te reageren?
Als ik nu een paar man heb die een vraag stellen (ik verkoop wat minder standaard hardware, dus dat gebeurt) dan wil ik graag antwoorden. Niet iedereens emailadres is zichtbaar namelijk.

Verder: een idee om het aantal van 15 op te schroeven voor de abo-leden? :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-07 19:59

Webaccess

Garmin Epix 2

na het lezen van de laatste paar pagina's in dit topic ga ik er voor alsnog uit dat ik kan reageren op V&A-items waar ik effectief geen interesse in heb. Dit voor zover deze uiteraard een toegevoegde waarde hebben.

Ik denk zelf aan een (vergeten) link naar de pricewatch, een productpagina, benchmarks e.d. welke niet elke verkoper zelf direct kan vinden. Maar je zou volgens mij ook kunnen denken aan je eigen ervaringen met een product i.c.m. <vul zelf maar in>.

Laten we de V&A nu vooral niet gaan vergelijken met een e-bay of marktplaats. De doelgroep is compleet verschillend, het kennisniveau is niet te vergelijken en de details waarop vragen gesteld worden worden alleen hier beantwoord.

Als de reacties na de test alsnog definitief verwijderd worden zet dan alleen een link naar een veilingsite van eigen keuze maar ga vooral niet proberen hier een tweede marktplaats neer te zetten.

Voor zover mijn mening (maar dat was ondertussen wel duidelijk denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:55

mux

99% efficient!

De lijn bij 15 posts valt toch wel zwaar. Ik zie dat ik 17 keer heb gereageerd in de afgelopen maand, en dat is vaak toch op meuk die ik wel wil kopen, maar waar ik pas na zes verschillende ads iemand vind die
- normaal reageert
- een redelijke prijs heeft
- een uitgebreid genoege ad heeft

Dus met mijn gemiddelde koopgedrag van vier-vijf items per maand gaat 15 toch echt heel krapjes worden. Misschien bij wijze van uitgebreide proef opschalen naar 30? Or am I really pushing it here :+

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:53
Boudewijn schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:48:
Ja. Dat is het al:
Longbeard schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:33:
In overleg hebben we besloten de reacties binnenkort tijdelijk als experiment aan te zetten. Daarbij gelden enkel de volgende regels.

• 1) Maximaal 15 replies per maand binnen V&A. uitgezonderd de antwoorden die de adverteerder plaatst.

• 2) No-tolerance policy. Bij het posten van ongefundeerde one-liners of andere onzin krijg je één enkele waarschuwing/mail, daarop volgt een tijdelijke ban, de derde keer is een permanente ban.

Deze proef zullen we maximaal een maand draaien, wanneer dit niet werkt zal het reactie-systeem verdwijnen.

[ Voor 63% gewijzigd door Carpento op 05-02-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 22:17
crisp schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:43:
[...]

Het is een 'sliding window' oftewel er wordt vanaf het huidige moment 30 dagen terug gekeken. Er komt dus vanzelf binnen 30 dagen een moment dat je weer kan posten (wanneer dat precies is kunnen we echter niet eenvoudig direct bepalen).
Oh, dat zie ik nu ook. Nu heb ik nog maar 24 posts O-). Dan heb ik er ook geen problemen mee, ik dacht dat je elke 30 dagen weer 15 posts kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 09:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:44:
Ook als in mijn eigen ad reacties zijn probeer ik daarop te reageren, maarja als ik over mijn limiet heen zit zullen ze me maar moeten emailen als ze zelf geen mailadres in hun profiel hebben staan... :X
Boudewijn schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:48:
Als ik nu een paar man heb die een vraag stellen (ik verkoop wat minder standaard hardware, dus dat gebeurt) dan wil ik graag antwoorden. Niet iedereens emailadres is zichtbaar namelijk.
Jongens, lees gewoon:
Femme in .plan:
Bij wijze van proef is het vanaf heden weer mogelijk om te reageren in Vraag & Aanbod. Er geldt een beperking van vijftien reacties in de afgelopen maand, uitgezonderd de reacties op eigen advertenties.
Webaccess schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:48:
na het lezen van de laatste paar pagina's in dit topic ga ik er voor alsnog uit dat ik kan reageren op V&A-items waar ik effectief geen interesse in heb. Dit voor zover deze uiteraard een toegevoegde waarde hebben.

Ik denk zelf aan een (vergeten) link naar de pricewatch, een productpagina, benchmarks e.d. welke niet elke verkoper zelf direct kan vinden. Maar je zou volgens mij ook kunnen denken aan je eigen ervaringen met een product i.c.m. <vul zelf maar in>.
Nou volgens mij is dat niet de bedoeling. Maar ik vind het een beetje vaag. Met name die link naar de pricewatch wordt soms helemaal niet vergeten. Als jij je er dan tegenaan gaat bemoeien, is dat voor de verkoper irritant. Dit is al heel duidelijk gesteld. De reacties in V&A zijn daar pertinent niet voor bedoeld.
Laten we de V&A nu vooral niet gaan vergelijken met een e-bay of marktplaats. De doelgroep is compleet verschillend, het kennisniveau is niet te vergelijken en de details waarop vragen gesteld worden worden alleen hier beantwoord.

Als de reacties na de test alsnog definitief verwijderd worden zet dan alleen een link naar een veilingsite van eigen keuze maar ga vooral niet proberen hier een tweede marktplaats neer te zetten.

Voor zover mijn mening (maar dat was ondertussen wel duidelijk denk ik)
Ja. Je mag hem hebben, maar je argumentatie weegt niet echt op tegen die van tweakers.net.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
pcgek schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:37:
[...]

dus.... iemand met een ''hoge'' feedback, geeft per definitie ook altijd nuttige reactie,s?
Nee, maar zo iemand is wel actief aan het handelen, terwijl het ook nog eens wordt gewaardeerd door zijn medetweakers. Van zo iemand zou het dus logisch wezen dat hij geïnteresseerd is in meer ads dan gemiddeld, en dus ook meer reacties nodig heeft. Dus op zich is dat voorstel heel logisch.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik wil deze persoon graag steunen in zijn betoog. Hoe je het ook wendt of keert, op deze manier haalt T.net(VNU) wel heel erg het gevoel uit de tweaker.
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:41:
Heb ik ergens een poll gemist over het verwijderen van de reacties, of een topic waar menig tweaker zijn ergernis toonde over de reacties, want zoals het er nu naar uit ziet is de functie uitgezet zonder ook maar 1 tweaker te vragen wat hij/zij daar van vindt. Nu wil ik niet suggereren dat alle beslissingen democratisch genomen moeten worden maar dit soort dingen kunnen toch wel even gevraagd worden?

Ik snap best dat sommige mensen zich irriteren aan reacties zoals "Te duur" of "waardeloos" maar reacties waarin wordt verteld dat de verkoper verkeerde informatie geeft of dat hij/zij een klein foutje in de advertentie heeft gezet lijkt mij wel handig. Ik heb op T.net ook al gezegd dat vragen zoals AGP of PCI-E af en toe best cruciaal kunnen zijn, vooral als er geen directe link naar de fabrikant of de pricewatch is.

Ik vind dit maar een vreemde beslissing en ik ben het er absoluut niet mee eens. Ik baal al van de betutteling die ik "IRL" zie en als ik het dan ook nog eens tegen kom op 1 van mijn favoriete websites dan word ik daar niet bepaald vrolijker van.

Overigens ben ik het 100% met Ras eens, laat de verkoper maar kiezen of hij/zij wel of geen reacties wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Dirk schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:10:
[...]

Nee, maar zo iemand is wel actief aan het handelen, terwijl het ook nog eens wordt gewaardeerd door zijn medetweakers. Van zo iemand zou het dus logisch wezen dat hij geïnteresseerd is in meer ads dan gemiddeld, en dus ook meer reacties nodig heeft. Dus op zich is dat voorstel heel logisch.
Inderdaad.

En over klagen V&A reacties is wel eens vaker voorgekomen op \[V&A] Advertenties met onzinnige vraagprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
Je hebt de afgelopen 30 dagen al 59 reacties geplaatst op v&a-advertenties waarmee de limiet van 15 bereikt is; je kan op dit moment geen reacties meer plaatsen op advertenties van anderen.
Je hebt de afgelopen 30 dagen al 58 reacties geplaatst op v&a-advertenties waarmee de limiet van 15 bereikt is; je kan op dit moment geen reacties meer plaatsen op advertenties van anderen.
Ik heb opeens een reactie minder geplaatst :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 15:15

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Xtresis schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:11:
Ik heb opeens een reactie minder geplaatst :P ?
crisp schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:43:

[ Voor 18% gewijzigd door Cloud op 06-02-2008 09:14 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

momania

iPhone 30! Bam!

Ik lees nu net even in de .plan: plan: Postlimiet op reacties in Vraag & Aanbod

Nu is het volgens mij de bedoeling op later tijdstip de DM features ook in te zetten voor V&A, maar kan daar nu al niet redelijk simpel een work-around voor worden gemaakt?

Volledige integratie heb je nog niet echt nodig, maar je zou het volgende kunnen doen:

- Bij aanmaken van advertentie mensen aansporen naar hun GoT profiel te gaan en DM aan te zetten.
- Op de T.net profiel pagina een link maken naar het GoT profiel van die user (die link is er van GoT -> T.net wel, maar andersom nog niet)
- of een directe link naar het DM scherm als gecontroleerd kan worden of de user DM aan heeft staan vanaf de FP

Bij elkaar volgens mij een paar kleine template wijzigingen die er voor zorgt dat mensen toch met elkaar in contact kunnen komen. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

momania schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:54:
Ik lees nu net even in de .plan: plan: Postlimiet op reacties in Vraag & Aanbod

Nu is het volgens mij de bedoeling op later tijdstip de DM features ook in te zetten voor V&A, maar kan daar nu al niet redelijk simpel een work-around voor worden gemaakt?

Volledige integratie heb je nog niet echt nodig, maar je zou het volgende kunnen doen:

- Bij aanmaken van advertentie mensen aansporen naar hun GoT profiel te gaan en DM aan te zetten.
- Op de T.net profiel pagina een link maken naar het GoT profiel van die user (die link is er van GoT -> T.net wel, maar andersom nog niet)
- of een directe link naar het DM scherm als gecontroleerd kan worden of de user DM aan heeft staan vanaf de FP

Bij elkaar volgens mij een paar kleine template wijzigingen die er voor zorgt dat mensen toch met elkaar in contact kunnen komen. :)
Het steekt nog op het laatste; op dit moment is het nog niet eenvoudig mogelijk vanaf de frontpage te controleren of iemand op GoT z'n DM aan heeft staan of niet. Even prikken in de database van GoT is niet echt wenselijk (dat is immers een extra database verbinding die gemaakt moet worden), dus dat moet op een of andere manier gecached gaan worden. Daar ben ik op dit moment nog mee bezig :)

Verder is mijn angst dat mensen het verwarrend zullen vinden als ze via zo'n linkje ineens op het forum komen, wat toch nog een compleet andere layout heeft als de frontpage. Ik neem niet aan dat alle frontpage (v&a) bezoekers weet hebben van het bestaan van het forum...

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 06-02-2008 10:01 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

momania

iPhone 30! Bam!

crisp schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:59:
[...]

Het steekt nog op het laatste; op dit moment is het nog niet eenvoudig mogelijk vanaf de frontpage te controleren of iemand op GoT z'n DM aan heeft staan of niet. Even prikken in de database van GoT is niet echt wenselijk (dat is immers een extra database verbinding die gemaakt moet worden), dus dat moet op een of andere manier gecached gaan worden. Daar ben ik op dit moment nog mee bezig :)
True, maar een linkje naar het GoT profiel is natuurlijk wel makkelijk te maken. Ik verbaasde me erover dat deze überhaupt nog niet in het T.net profiel is opgenomen :)
Verder is mijn angst dat mensen het verwarrend zullen vinden als ze via zo'n linkje ineens op het forum komen, wat toch nog een compleet andere layout heeft als de frontpage. Ik neem niet aan dat alle frontpage (v&a) bezoekers weet hebben van het bestaan van het forum...
Voor onervaren t/net bezoekers zou dat verwarrend kunnen zijn ja, maar zitten er tussen de V&A gebruikers zoveel van die onervaren users?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

momania schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:05:
[...]

[...]

Voor onervaren t/net bezoekers zou dat verwarrend kunnen zijn ja, maar zitten er tussen de V&A gebruikers zoveel van die onervaren users?
dat denk ik wel ja. als ik alleen naar mijzelf kijk, was ik vanaf het begin eigenlijk alleen maar te vinden op v&a. dus ga ik er vanuit, dat er veel meer mensen zijn, die het daar het meeste om te doen is.

toen de reactiemogelijk uitgezet is, ben ik eigenlijk pas op onderzoek gegaan, en veel(voor mij) ''nieuws'' tegengekomen :P

[ Voor 8% gewijzigd door pcgek op 06-02-2008 11:24 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Wel kl*te zo'n situatie als ik nu heb. Mijn berichten zijn dus "op". Nu heb ik interesse in een Maximus bord @ V&A, maar de verkoper reageert niet op zijn mail. En reageren in zijn ad kan ik dus ook wel vergeten... :'(

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sp33dFr34k schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:17:
Wel kl*te zo'n situatie als ik nu heb. Mijn berichten zijn dus "op". Nu heb ik interesse in een Maximus bord @ V&A, maar de verkoper reageert niet op zijn mail. En reageren in zijn ad kan ik dus ook wel vergeten... :'(
Ik vind het bijzonder als mensen wel op reacties op de advertentie reageren, maar niet op e-mails. Wat voor onnozele verkoper ben je dan? :?

Misschien moet je gewoon nog even wachten op reactie. :) Niet iedereen beantwoord 24/7 e-mails helaas.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-07 15:52
wolkje schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:25:
[...]

Ik vind het bijzonder als mensen wel op reacties op de advertentie reageren, maar niet op e-mails. Wat voor onnozele verkoper ben je dan? :?

Misschien moet je gewoon nog even wachten op reactie. :) Niet iedereen beantwoord 24/7 e-mails helaas.
Nou als het mailadres in het profiel niet 'meer' klopt dan kan je inderdaad lang wachten op een reactie! Dat was niet eens bij me opgekomen bij mijn argumentatie dat de reacties veel meerwaarde hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:50
Misschien een idee dat je als je een advertentie wilt plaaten, je advertentie pas definitief word na een activeringsmailte?

Maar hulde dat we weer op elkaar mogen reageren. Dit maakt me dag weer helemaal goed.

Vorige username en mijn email is <username>@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-07 11:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

punica schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:35:
Ik wil deze persoon graag steunen in zijn betoog. Hoe je het ook wendt of keert, op deze manier haalt T.net(VNU) wel heel erg het gevoel uit de tweaker.[...]
Ten eerste heeft VNU er helemaal niets mee te maken. Elke keer als er een maatregel wordt genomen die bepaalde bezoekers tegenstaat wordt VNU er bij gehaald, maar denk je er nu werkelijk dat er bij VNU mensen in managementfuncties zijn die zich bemoeien met de reacties in Vraag & Aanbod?

Er kwamen via het meldpunt veel klachten binnen over de reacties in V&A. Een poll houden over het verwijderen van de reacties lijkt me niet erg nuttig omdat ik het vermoeden heb dat het merendeel van de bezoekers de consequenties van het toestaan van (ongebreideld) reageren niet goed kan overzien. De voornaamste benadeelden van het bemoeizuchtig reageren, de gebruikers die (incidenteel) advertenties plaatsten, zijn een kleinere groep ten opzichte van het totaal van de bezoekers. De gebruikers die zich schuldig maakten aan bemoeizuchtig reageren waren ook maar een kleine groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

wimpie007 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:01:
Nou als het mailadres in het profiel niet 'meer' klopt dan kan je inderdaad lang wachten op een reactie!
Daar zit wat in ja!
sanderhak schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:22:
Misschien een idee dat je als je een advertentie wilt plaaten, je advertentie pas definitief word na een activeringsmailte?
En daar is dít wel een mooie oplossing voor natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
Vragen over de advertentie kun je stellen per email of door het plaatsen van een reactie. Reageer alleen als je interesse hebt in het object en reageer uitsluitend op de inhoud, niet op de vorm of andere niet ter zake doende onderwerpen. Gerichte en behulpzame reacties zijn welkom, verder geldt een no-tolerance policy. Bij het posten van ongefundeerde one-liners of andere onzin krijg je één enkele waarschuwing/mail, daarop volgt een tijdelijke ban, de derde keer is een permanente ban.

Zou er aan dit preekje mogen toegevoegd worden, wat wij hier in dit topic lezen?
Deze proef zullen we maximaal een maand draaien, wanneer dit niet werkt zal het reactie-systeem verdwijnen.
Misschien zelfs: ...reactie-systeem alsnog verdwijnen ...

[ Voor 20% gewijzigd door sanderhak op 06-02-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Is al een paar dagen geleden en vandaar dat ik na 2 mails het vermoeden had dat het adres gewoon niet klopt. Maargoed, bespaart me weer geld, lol.

Hoop dat de reactiemogelijkheid weer gewoon permanent terugkomt en dat er gewoon actiever gemodereerd wordt. Melding maken van een waarschuwing, dan zullen de mensen die dat zien zich ook wel bedenken om soortgelijke reactie te plaatsen.

En nee sorry, heb inderdaad niet alle pagina's doorgespit, op het moment geen tijd voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
offtopic:
V&A aangeboden: Zelfbouw Overkapping
* Tomfish mompeld iets over 'vermarktplaatsen'
Deze mensen verdienen toch veel commentaar?

edit:
Okeej, volgende keer meldpunt :P

[ Voor 9% gewijzigd door Tomfish op 06-02-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-07 22:55
Xtresis schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:07:
offtopic:
* Solid_Aapie mompeld iets over 'vermarktplaatsen'
dito

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

offtopic:
* Qwerty-273 mompeld iets over 'vermarktplaatsen'
Het meldpunt misschien? Zelfde geldt op GoT dat je niet in een reactie moet rapporteren maar met een TR?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

offtopic:
* Cloud mompeld iets over 'vermarktplaatsen'
Waarom vervuilen? Op GoT is dat even ongewenst, als er zoiets storends is moet je een TR plaatsen en niet zelf gaan reageren.

Zo hoort dat ook in V&A, dus wat deze mensen echt verdienen is Het Meldpunt.

edit:
En Qwerty-273 maait me het gras voor de voeten weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 06-02-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-07 22:05

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

offtopic:
* Longbeard mompeld iets over 'vermarktplaatsen'
Nee, deze mensen verdienen gewoon een mailtje. Dat dergelijke users opduiken kun je nooit verhinderen, wel kun je ons werk makkelijker maken door het meldpunt te gebruiken ipv commentaar te geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225029

Goed plan, enkel schort er nog wat aan de telling.
heb nu de afgelopen 2 weken letterlijk 3 reacties geplaatst en de teller staat al op 15 en kan geen reactie meer plaatsen. Of zouden ze nog oude reacties meetellen.
Graag ontvang ik hierover een mail van een moderator, om te laten weten welke reacties ik nog meer geplaatst zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Anoniem: 225029 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:55:
heb nu de afgelopen 2 weken letterlijk 3 reacties geplaatst en de teller staat al op 15 en kan geen reactie meer plaatsen. Of zouden ze nog oude reacties meetellen.
Graag ontvang ik hierover een mail van een moderator, om te laten weten welke reacties ik nog meer geplaatst zou hebben.
Kijk eens in je gallery bij Aantal reacties
Datum Artikel Hits
07-02-2008 v&a: Compaq V6000 15,4" Scherm 1 1
05-02-2008 v&a: Acer Aspire 1511LMi (A64 3000+; 512MB; 60GB; DV... 1 1
22-01-2008 v&a: +-10GB ATA Notebook schijfje 2,5" 1 1
22-01-2008 v&a: Onderdelen Compaq Evo N1015v 1 1
20-01-2008 v&a: Acer Aspire 1200 1 1
15-01-2008 v&a: 15.4 breedbeeldscherm tbv compaq presario r3000/r40... 1 1
14-01-2008 v&a: Quanta SBW-242 Laptop DVD/CD-RW 1 2 2
14-01-2008 v&a: Acer Aspire 9101 WLMi Laptop 1 2 2
13-01-2008 v&a: Intel Pentium III-M 1.0GHz (SL69V) 1 1
13-01-2008 v&a: Pentium m 1300 1 1
12-01-2008 v&a: Dockingstation en Voedingen voor T8000 serie 1 1
12-01-2008 v&a: Toshiba Satellite Pro 6100 (P4 1.7GHz; 256MB; 30GB... 1 1
11-01-2008 v&a: tft,moederborden,ram,videokaarten 1 1
06-01-2008 v&a: 4 x 256mb pc2700 ( ddr333mhz) aeneon geheugen cl2,5 1 1
06-01-2008 v&a: 256MB PC3200 DDR, CL3 (Infineon) 1 1
06-01-2008 v&a: GeIL GX22GB5300LDC 1 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

En zie hier, jouw laatste reacties. Let wel, het gaat om vier weken (30 dagen) en niet om twee weken. Volgens mij klopt de telling gewoon.

offtopic:
arg, Langbaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Of zouden ze nog oude reacties meetellen..
op de dag dat er weer gereageerd mocht worden bij V&A, zijn de reacties die je daarvoor hebt geplaatst , met een terugwerkende kracht van 30 dagen meegetelt.

(ja, je word gestraft voor je verleden, als je NIET kunnen reageren, als een straf ziet) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:10

mvds

Totally awesome!

Kan er trouwens ook iets verzonnen worden dat je binnen een ad kan aangeven of de (ver)koper wel of niet op mailtjes beantwoord. Want op dit moment staan er redelijk wat ads waarvan de verkopende partij geen antwoord geeft op mailtjes/DM's

Beetje vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het eerste wat me de afgelopen week is opgevallen, zonder dat ik dit topic had gelezen, is dat er opeens ontzettend veel overpriced advertenties in vraag en aanbod staan.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lekker laten gebeuren. Dan verkopen ze het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

obsidian schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:23:
Kan er trouwens ook iets verzonnen worden dat je binnen een ad kan aangeven of de (ver)koper wel of niet op mailtjes beantwoord. Want op dit moment staan er redelijk wat ads waarvan de verkopende partij geen antwoord geeft op mailtjes/DM's

Beetje vervelend...
Vervelend is het zeker. Maar om dat nu ook aan te kunnen geven in je advertentie is wat overdreven. Denkt zo'n verkoper dan dat je al je details via de reacties wil gaan geven? Het laatste gedeelte van een transactie verloopt normaal gesproken via een privé kanaal zoals e-mail. Als een verkoper niet constant z'n mail controleert is hij gewoon dom bezig.

Ik ken niemand die vaker de reacties op al zijn advertenties bekijkt, dan dat hij zijn mail controleert. Sowieso is het rete onpraktisch omdat mails op één plaats binnenkomen, terwijl je anders constant naar je verscheidene advertenties toe moet surfen om te zien of er nog een reactie bij is gekomen of niet.

Nee dat hoeft écht niet opgegeven te kunnen worden hoor. Als een verkoper niet reageert op zijn mail, dan verkoopt hij z'n product maar niet. Net als al die overpriced ads. Laat ze maar een paar weken aanmodderen, dan zakt de prijs vanzelf wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

wolkje schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:26:
[...]

Ik ken niemand die vaker de reacties op al zijn advertenties bekijkt, dan dat hij zijn mail controleert. Sowieso is het rete onpraktisch omdat mails op één plaats binnenkomen, terwijl je anders constant naar je verscheidene advertenties toe moet surfen om te zien of er nog een reactie bij is gekomen of niet.
Bij deze. Ik controleer de ads vaker (minimaal 1x per uur) dan mijn mail (2x per dag of zo). Ik zit de hele dag op de site en niet in mijn e-mailbox.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

PcDealer schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:14:
Bij deze. Ik controleer de ads vaker (minimaal 1x per uur) dan mijn mail (2x per dag of zo). Ik zit de hele dag op de site en niet in mijn e-mailbox.
Een uitzonderlijke situatie :) Maar goed, zo kún je werken ja.

Ik krijg gewoon een popup als ik een e-mail krijg. Ik zit natuurlijk ook niet de hele dag in mijn e-mail inbox natuurlijk. En ook al zou je geen popupje o.i.d. krijgen, e-mail wordt niet alleen voor 2e hands handel gebruikt dus er zijn altijd meer redenen om je mail te checken.

Ik heb echt geen zin om ieder uur mijn advertenties langs te gaan om te kijken of er nog nieuws is. Vooral niet als er 9 van de 10 keer niet eens wat is. :/ Op deze manier is het wel wat praktischer als de manier waarop jij werkt, althans dat vind ik. Ik hoef nu alleen te kijken bij mijn advertenties als er ook echt iets bijzonders is en nooit voor niets. :)

Voor jouw methode heb ik (en waarschijnlijk veel anderen) geen tijd. Heb wel wat beters te doen! Nee ik blijf erbij, via e-mail werken is echt makkelijker dan alles via de reacties regelen. Misschien niet voor iedereen (dat blijkt, er zijn uitzonderingen op elke regel) maar wel voor de gemiddelde persoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wolkje schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:26:
[...]

Vervelend is het zeker. Maar om dat nu ook aan te kunnen geven in je advertentie is wat overdreven. Denkt zo'n verkoper dan dat je al je details via de reacties wil gaan geven? Het laatste gedeelte van een transactie verloopt normaal gesproken via een privé kanaal zoals e-mail. Als een verkoper niet constant z'n mail controleert is hij gewoon dom bezig.

Nee dat hoeft écht niet opgegeven te kunnen worden hoor. Als een verkoper niet reageert op zijn mail, dan verkoopt hij z'n product maar niet. Net als al die overpriced ads. Laat ze maar een paar weken aanmodderen, dan zakt de prijs vanzelf wel :)
Je kunt bij je profiel de mogelijkheid inschakelen om een e-mail te krijgen zodra er een reactie geplaatst is bij een van je advertenties.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PcDealer schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:14:
[...]

Wat ik hierboven neergezet heb dus.......... ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

hardware-lover schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:42:
[...]

Als ik mijn e-mailclient niet open heb staan, heeft het weinig nut :)
wolkje schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:43:
[...]

Een uitzonderlijke situatie :) Maar goed, zo kún je werken ja.
Wie ben jij om te bepalen of iets een uitzonderlijke situatie is of niet? Jij werkt op manier x en ik op manier y. That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Laatst online: 18:25

Xelation

Bendable Poseable

Wat ik wel jammer vindt is dat als je reacties geeft voor je eigen advertentie deze dan ook mee wordt geteld in je quota voor 31 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

is niet zo.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 20:53
JvS schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:17:
Lekker laten gebeuren. Dan verkopen ze het toch niet.
Psies, en omdat overpriced artikelen dus waarschijnlijk langer staan dan normaal geprijsde zaken vertekent het beeld daarmee wel. Straks heeft V&A een imago alsof er alleen maar te duur spul staat :P

offtopic:
Ja, dat is een beetje gechargeerd, maar het zou zomaar kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Laatst online: 18:25

Xelation

Bendable Poseable

Ik heb nu een totaal van 13, waarvan een reeks uit mijn eigen advertentie's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Xelation schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:19:
Wat ik wel jammer vindt is dat als je reacties geeft voor je eigen advertentie deze dan ook mee wordt geteld in je quota voor 31 dagen.
Moeilijk om begrijpend te lezen. Lees eens een keer dit topic en het .plan door, voordat je onzin post.
Bij wijze van proef is het vanaf heden weer mogelijk om te reageren in Vraag & Aanbod. Er geldt een beperking van vijftien reacties in de afgelopen maand, uitgezonderd de reacties op eigen advertenties. Reacties die reeds in de afgelopen maand zijn geplaatst, worden meegeteld. De proef zal een maand duren, daarna zal besloten worden of de reacties gehandhaafd kunnen blijven. Intussen zal streng toezicht gehouden worden op naleving van de policies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

V&A aangeboden: P3 800 MHz, 384 MB RAM, 40 GB HD

Wat Jammer weer dat ik (nog) niet kan reageren over de prijs. :P

Het is niet zeikerig bedoeld, maar soms overdrijft men ook een beetje. En hetzelfde geld voor de mensen die op elke ad moeten zeiken over de prijs. Soms is een opmerking over een prijs wel gerechtvaardigd hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:06
Anoniem: 58485 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:21:

Het is niet zeikerig bedoeld, maar soms overdrijft men ook een beetje. En hetzelfde geld voor de mensen die op elke ad moeten zeiken over de prijs. Soms is een opmerking over een prijs wel gerechtvaardigd hoor :)
Maar hoewel die opmerking gezien de prijs wel gerechtvaardigd is, blijft het niet de bedoeling om erop te reageren als je geen belangstelling hebt om het product te kopen. En het posten van die linkjes begint aardig afgezaagd te worden, ik krijg punt nu wel. Misschien wil deze verkoper wel een flinke marge inbouwen voor de koper om in af te dingen waardoor de koper het idee krijgt een koopje te doen. De manier van verkopen verschilt per persoon, dat het jou inziens geen goede vraagprijs is betekend nog niet dat het een slechte vraagprijs voor iedereen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb je wederom gelijk in ja. Alsnog als iemand serieus 75 euro zou vragen voor zo'n systeem dan is de enige die zichzelf ermee in de vingers snijdt de verkoper, of wellicht de koper.

Het zijn juist deze advertenties ook die die reacties gewoonweg uitlokken :P must behave... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:06
Achjah, mensen die een oude P3 kopen weten denk ik wel wat het ding waard is, mag je aannemen. Dus de potentiele koper zal in zijn reactie waarschijnlijk ook wel een comment maken over de prijs. Geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
Ik wou graag het volgende met iedereen even delen. Ik reageer niet meer in V&A. Het huidige zero tolerance beleid laad in mijn ogen geen ruimte daar waarvoor het bedoeld is.

Mijn reactie
Volgens de specificaties best een mooie Bluetooth & ?USB? GPS muis.

onder: V&A aangeboden: Holux M-1000

De reden van mijn reactie? De verkoper vermeld niet wat hij verkoopt.

Ik ben trouwens oprecht geinterreseerd in het produkt. Ik zoek icm mijn N80 nog een gpsmuis. Helaas weet ik in de loop van de week pas of mijn n80 nog reparabel is.

Dit is als ik het goed heb de eerste reactie ooit die van mij verwijderd is.

Vragen over de advertentie kun je stellen per email of door het plaatsen van een reactie. Reageer alleen als je interesse hebt in het object en reageer uitsluitend op de inhoud, niet op de vorm of andere niet ter zake doende onderwerpen. Gerichte en behulpzame reacties zijn welkom, verder geldt een no-tolerance policy. Bij het posten van ongefundeerde one-liners of andere onzin krijg je één enkele waarschuwing/mail, daarop volgt een tijdelijke ban, de derde keer is een permanente ban.

En mijn reactie was gebaseerd op de specificatie. USB stond nog tussen vraagtekens omdat ik aan het kijken was of hij behalve kon opladen via USB ook GPS data kon aanleveren via USB.

[ Voor 33% gewijzigd door sanderhak op 10-02-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Laatst online: 17:30

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Anoniem: 58485 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:21:

Nou, dat heb je bij deze gedaan :+ ;) Ik zal even goed nadenken over de prijs, het was volledig uit de lucht gegrepen naar wat ik dacht wat redelijk was, wat nu dus volgens jou niet blijkt te zijn.

Excuses voor deze volledige offtopic opmerking, maar ik moest gewoon ff reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:22

Jimbolino

troep.com

sanderhak schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:49:
Mijn reactie
Volgens de specificaties best een mooie Bluetooth & ?USB? GPS muis.

onder: V&A aangeboden: Holux M-1000

De reden van mijn reactie? De verkoper vermeld niet wat hij verkoopt.

En mijn reactie was gebaseerd op de specificatie. USB stond nog tussen vraagtekens omdat ik aan het kijken was of hij behalve kon opladen via USB ook GPS data kon aanleveren via USB.
De advertentie kon misschien wat uitgebreider, maar zolang er een link naar de specs in staat kun je toch zelf uitzoeken of het is wat je wilt hebben...

En een compliment geven en er dan "?USB?" tussen typen maakt het nog geen vraag.
Als je gewoon een gerichte vraag stelt lijkt het me geen probleem.

"Kan deze GPS ontvanger ook via USB data versturen?"
bijvoorbeeld.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 12:42
Damn die reactielimiet zuigt. Had het dan tenminste zonder terugwerkende kracht gedaan....
Nu die reacties weer aanstonden had ik nog niks geplaatst....
Heb ik net interesse in een product en stuur ik de verkoper een e-mail. Wou ik nog effe een berichtje plaatsen bij de add, om te checken of de mail was aangekomen of niet (bij velen werkt de e-mail niet die aangegeven staat bij de advertentie). Lukt dit niet omdat mijn reactielimiet bereikt is -_-' 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:53

MsG

Forumzwerver

Ik ben blij dat het systeem iig terug is, maar vind deze maatregel jammer. Mensen die dingen posten als "te duur" pak je mijnsinziens niet met hoeveelheden, maar deze moet je gewoon hun reageer-rechten ontnemen. De mensen die inhoudelijk posten worden nu benadeeld door deze limiet.

En waarom is een moderatie net als op nieuwsberichten zo'n moeite? Per advertentie komt er toch wel genoeg volk om het een beetje objectief te houden?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

MsG: Modereren is een tijd geleden juist uitgeschakeld omdat bleek dat er niet objectief werd gemodereerd :) . Dus nee, er komt niet genoeg volk (met de juiste intenties) langs, schijnbaar :P .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

hardware-lover schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:41:
[...]

Je kunt bij je profiel de mogelijkheid inschakelen om een e-mail te krijgen zodra er een reactie geplaatst is bij een van je advertenties.
Grappige reactie. Ik had al verwacht dat iemand dat zou gaan zeggen. Je bevestigt mijn punt alleen maar.

Want dan moet je nog steeds je email controleren toch? :) Oftewel email controleren is gewoon handiger dan stuk voor stuk je advertenties na gaan kijken. Het zou stom zijn als verkoper dat niet te doen.
hardware-lover schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:42:
Zie boven. :)
PcDealer schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:53:
Wie ben jij om te bepalen of iets een uitzonderlijke situatie is of niet? Jij werkt op manier x en ik op manier y. That's it.
Ik zeg toch alleen maar dat jouw situatie veel minder vaak van toepassing zal zijn dan de mijne. Dat kan je niet anders dan eens met mij zijn. Of het nu zo uitzonderlijk is, doet er niet doe. Rustig aan hoor :)

[ Voor 33% gewijzigd door Cloud op 11-02-2008 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wolkje schreef op maandag 11 februari 2008 @ 08:54:
[...]

Grappige reactie. Ik had al verwacht dat iemand dat zou gaan zeggen. Je bevestigt mijn punt alleen maar.

Want dan moet je nog steeds je email controleren toch? :) Oftewel email controleren is gewoon handiger dan stuk voor stuk je advertenties na gaan kijken. Het zou stom zijn als verkoper dat niet te doen.
Er zijn diverse handige tooltjes die de mogelijkheid bieden om een waarschuwing te krijgen als er nieuwe mail op de server aanwezig is ZONDER je e-mail programma op te moeten starten. Mailwasher is er bijvoorbeeld een van en met dit programma kun je o.a. ook de inhoud van de mail lezen zonder deze eerst binnen te halen. Ik gebruik het programma al jaren en ben er bijzonder tevreden over.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

hardware-lover schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:28:
Er zijn diverse handige tooltjes die de mogelijkheid bieden om een waarschuwing te krijgen als er nieuwe mail op de server aanwezig is ZONDER je e-mail programma op te moeten starten. Mailwasher is er bijvoorbeeld een van en met dit programma kun je o.a. ook de inhoud van de mail lezen zonder deze eerst binnen te halen. Ik gebruik het programma al jaren en ben er bijzonder tevreden over.
Precies!

Daarom snap ik ook niet dat er blijkbaar mensen zijn (PcDealer) die vaker handmatig de reacties op hun advertenties controleren, dan dat ze hun email controleren. :) Er zijn zó veel tools om dat laatste te vergemakkelijken en geen tools (afgezien van email notificatie) voor de eerste. Het blijft puur handwerk.

En daarom vind ik het onzin om verkopers de mogelijkheid te geven, op hun advertentie aan te kunnen geven of ze hun mail lezen of niet. 99,9% o.i.d. zal dat gewoon doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 11-02-2008 10:40 . Reden: linkjes toegevoegd naar relevante reacties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153419

Waarschijnlijk morgen ofzo kan ik weer een reactie plaatsen, mijn teller staat nu op 15.
Of die nu wel of niet nuttig zijn geweest, bemoeizuchtig en soms ook reactie op ongefundeerde reacties, boeit me verder niet, het is een soort van straf die ik moet uitzitten.

Wat ik even kwijt wil is dat in alle gevallen mijn reactie gebaseerd was uit interesse in de aangeboden hardware.
Nu moet ik gaan nadenken of ik wel een algemene vraag ga plaatsen, ok doe dat via de mail.
Dat geeft dan veel dezelfde vragen en verkoper krijgt veel mail of niets als zijn adverentie te vaag of te duur blijkt., Zelf had ik de hoop dat door deze maatregel de advertenties ook zorgvuldiger gemaakt zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

hardware-lover schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:28:
[...]

* PcDealer gebruikt Mailwasher al jaren, maar staat niet continu open.
wolkje schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:38:
[...]

Daarom snap ik ook niet dat er blijkbaar mensen zijn (PcDealer) die vaker handmatig de reacties op hun advertenties controleren, dan dat ze hun email controleren. :) Er zijn zó veel tools om dat laatste te vergemakkelijken en geen tools (afgezien van email notificatie) voor de eerste. Het blijft puur handwerk.

[...]
Je kunt gewoon andermans gewoonten respecteren in plaats van er op door te zagen. Je ziet mij toch niet jouw gewoonten veroordelen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

PcDealer schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:38:
Je kunt gewoon andermans gewoonten respecteren in plaats van er op door te zagen. Je ziet mij toch niet jouw gewoonten veroordelen of wel?
Ik geef alleen aan dat het een sterk ongebruikelijke manier van werken is. Jij mag van mij werken zoals je wilt, het kan me niet minder boeien. :) Als jij denkt dat ik jouw gewoonten persoonlijk aan het doorzagen ben (ik zou niet weten waarom ik daar belang bij zou hebben), mijn excuses. Waar ik wel wat om geef is het volgende:

Iemand riep dat het mogelijk moest zijn om als verkoper bij een advertentie aan te kunnen geven je wel of niet op mail zal reageren.

Daar ging het mij om. En ik stel dat het groepje mensen dat daadwerkelijk zijn mail minder controleert dan zijn advertentie-reacties zó klein is dat het echt nutteloos is om daar nu specifieke functionaliteit voor te gaan bouwen. Dat is alles :) Jij gaf jezelf alleen aan als uitzonderingsvoorbeeld en ik gaf aan waarom jouw manier van werken ongebruikelijk is. Daar is niets mis mee toch? Als je jezelf als voorbeeld geeft, dan moet je het niet raar vinden om later ook als voorbeeld gebruikt te worden.

offtopic:
Overigens zal ik er over ophouden, aangezien jij denkt dat het iets persoonlijks is. Ik denk dat ik wel duidelijk heb gemaakt waarom het toevoegen van deze functionaliteit vrij nutteloos is.

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 12-02-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

PcDealer schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:38:

[...]

Hij veroordeelt jouw gewoonte helemaal niet. Je legt hem intenties in de mond en gaat je daarna aangevallen voelen.

Geloof me maar dat alle advertenties op reacties nalopen een uitzonderlijkere situatie is dan gewoon af en toe je mail bekijken. Veel mensen bekijken hun mail namelijk vrij vaak op een dag. Veel minder mensen bekijken hun advertenties elke dag een paar keer.

Maarja, wat maken we hier een punt van...

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 12-02-2008 12:49 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ter info: sommige gebruikers denken nog steeds dat ze ongefundeerde reacties in V&A kunnen geven. Ondanks dit uitgebreide topic en de dikgedrukte waarschuwing zijn de eerste gebruikers dus al met vakantie gestuurd door Tweakers.

Dus nogmaals: hou je in en reageer alleen als je interesse hebt of iets zinvols kan bijdragen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 12:40
1.
Bestaat er mogelijkheid om je aantal reacties (15 reacties per 30 dagen naar 25 reacties per 30 dagen) uit te breiden als je tekort hebt aan reacties, maar dat je ALLEEN zinvolle, echt zinvolle reacties hebt achtergelaten?

2.
Daarnaast heb ik een "goed" idee, wanneer een tweaker een goede beoordeling van minimaal 50+ positief heeft van de anderen, meer zinvolle! reacties mag plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Silver7 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:39:
Bestaat er mogelijkheid om je aantal reacties (15 reacties per 30 dagen naar 25 reacties per 30 dagen) uit te breiden als je tekort hebt aan reacties, maar dat je ALLEEN zinvolle, echt zinvolle reacties hebt achtergelaten?
Op dit moment is daar geen mogelijkheid toe.
Daarnaast heb ik een "goed" idee, wanneer een tweaker een goede beoordeling van minimaal 50+ positief heeft van de anderen, meer zinvolle! reacties mag plaatsen.
Laten we eerst maar eens zien of deze proefperiode succesvol kan worden doorstaan ;) Femme heeft al aangegeven dat als deze proef slaagt, gekeken gaat worden naar de mogelijkheid voor een iets hogere limiet.

Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

1.
Een dergelijk filter is er niet en is niet te implementeren, aangezien de server niet kan bepalen wat een zinvolle reactie was.
2.
Een positieve beoordeling wil niet zeggen dat de reacties zinvol zijn of waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

2.
Dan zouden handelaren en mensen die onzin willen verkopen in de kaart worden gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
-ff herplaatst in los topic-

[ Voor 94% gewijzigd door IceOnFire op 18-02-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu wil ik toch wel even reageren over de kwaliteit van het huidige V&A.

Het is me de laatste tijd opgevallen dat er steeds meer advertenties doen stijgen met een absurde prijsopgave. Natuurlijk is dat voor iedereen zichzelf te weten en / of te wijten, maar ik zie de kwaliteit drastisch omlaag gaan. Ik heb mijn eerste waarschuwing al te pakken gehad over een reactie van mij op een advertentie. Goed, kan ik mee inkomen, het zijn tenslotte de regels. Vervolgens stijgen er meerdere advertenties die werkelijk de pan uitstijgen.

Reageren mag niet, want ik heb tenslotte mijn eerste waarschuwing al binnen over de prijs. Het feit blijft is dat als je iets probeert te verkopen , de prijs ook re'eel houden moet, en niet idioot hoog zetten omdat het nauwelijks verkrijgbaar zou zijn of omdat dit een site is waar je computer-spul verkopen kan.

Dus, het valt me gewoon steeds vaker op dat er advertenties bijkomen bijna zonder enige beschrijving en gewoon klakkeloos worden 'gedumpt' op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:43
Je helaas, er zit nou eenmaal censuur op. Ik zie exact dezelfde trend, erg jammer. Het was altijd leuk om reacties te lezen, maar uit 'angst' voor de grote boze moderator durft niemand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies. En je moet ook kunnen vertellen dat iemand zijn spullen voor veels te veel aan zit te bieden. Daar zat immers ook een beetje de kracht in maar dat was de voornaamste reden waarom V&A met reacties op slot ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:46:
Precies. En je moet ook kunnen vertellen dat iemand zijn spullen voor veels te veel aan zit te bieden. Daar zat immers ook een beetje de kracht in maar dat was de voornaamste reden waarom V&A met reacties op slot ging.
Dat mag ook zeker wel. Mits maar onderbouwd. One-line reacties als "te duur", "heb ik ook", "leuke prijs" enz worden verwijderd. Maar als je netjes onderbouwd waarom de prijs te hoog is, bijv door te refereren aan de nieuwprijs, pricewatch, leeftijd, enz enz worden dergelijke reacties gewoon met rust gelaten. Ik heb er diverse voorbij zien komen die keurig onderbouwd waren en die zijn niet verwijderd. Let wel op dat we er ook van uit gaan dat gebruikers zelf mans genoeg zijn om te bepalen of een prijs reëel is of niet.

Een reactie moet nou eenmaal zinvol zijn, zowel voor de verkoper als een eventuele koper. Door goed onderbouwd uit te leggen waarom de prijs in jou ogen te hoog is kan de verkoper zich wellicht realiseren dat dit inderdaad zo is en zijn prijs aanpassen, of kan de verkoper toelichten waarom hij denkt dat de prijs wel goed is (wellicht wordt er nog iets extra's meegeleverd dat je over het hoofd had gezien).

Dus nogmaals: reageren mag wel degelijk, mits onderbouwd.

Als voorbeeld een paar reacties die dus verwijderd zijn omdat ze niet zinvol zijn en dus niets bijdragen. Wellicht helpt dit om het kader waarin we werken wat duidelijker te maken:
Sony Erricson is gewoon verslavend
Nou je het zegt ! Ik heb toen dr tijd een zelfde model gehad, precies zo'n zelfde
Geruild met 8800gts g92 8)
lekker goedkoop daar kom je wel van
Interesse in een E8500 ? (dit is topic kaping, dat doen we dus niet)
Erg fijn ding.. Zoeentje heb ik ook

[ Voor 22% gewijzigd door Microkid op 01-03-2008 12:53 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toevallig dat ik van jouw nog een waarschuwing kreeg van van de week. Je snapt wel een beetje dat dat afschrikkend was ook , en dat daarom waarschijnlijk vele al niet durven te posten. Maar nu je zegt dat het posten wel mag zolang het maar onderbouwd is dan is het ander verhaal :)

Ik heb er zelf ook een beetje op staan letten met wat men reageert en of de betreffende reacties verwijderd werden, sommige niet & sommige wel. Beetje lastig om op zo'n manier hoogte te krijgen van wat nou wel en niet mag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:21:
Toevallig dat ik van jouw nog een waarschuwing kreeg van van de week. Je snapt wel een beetje dat dat afschrikkend was ook , en dat daarom waarschijnlijk vele al niet durven te posten. Maar nu je zegt dat het posten wel mag zolang het maar onderbouwd is dan is het ander verhaal :)
Volgens mij is dat afschrikken het hele punt van een waarschuwing ;)
Ik heb er zelf ook een beetje op staan letten met wat men reageert en of de betreffende reacties verwijderd werden, sommige niet & sommige wel. Beetje lastig om op zo'n manier hoogte te krijgen van wat nou wel en niet mag ;)
Kijken wat wel of niet mag is ook niet iets dat je moet doen aan de hand van verwijderde reacties, maar aan de hand van de FAQ en wat hier gezegd wordt. en je maakt mij niet wijs dat je na bijna 500 replies nóg niet door hebt wat wel en niet de bedoeling is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Zie ook de uitleg van Femme in .plan :
De reacties in Vraag & Aanbod zijn bedoeld om geïnteresseerden en adverteerders een snel en eenvoudig middel te geven om vragen over een advertentie te stellen en antwoorden te delen. Er gelden een aantal regels die duidelijk worden weergegeven op de advertentiepagina's. De belangrijkste van deze regels is dat het enkel de bedoeling is om te reageren als je concreet interesse hebt in het kopen of leveren van het aangeboden of gevraagde object. Prijsonderhandelingen zijn een zaak van de koper en verkoper. Tweakers.net biedt meer dan voldoende hulpmiddelen voor kopers en verkopers om een rechtvaardige prijs te bepalen. Bemoeizuchtige reacties van derden zijn daarom niet gewenst.
en de toelichting in V&A
Vragen over de advertentie kun je stellen per email of door het plaatsen van een reactie. Reageer alleen als je interesse hebt in het object en reageer uitsluitend op de inhoud, niet op de vorm of andere niet ter zake doende onderwerpen. Gerichte en behulpzame reacties zijn welkom, verder geldt een no-tolerance policy. Bij het posten van ongefundeerde one-liners of andere onzin krijg je één enkele waarschuwing/mail, daarop volgt een tijdelijke ban, de derde keer is een permanente ban
Femme geeft ook duidelijk aan dat prijsonderhandelingen een zaak zijn tussen koper en koper. Het is dus ook niet de bedoeling dat men bij elke verdachte prijs gaat reageren.

[ Voor 32% gewijzigd door Microkid op 01-03-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheZeroorez schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:33:

Kijken wat wel of niet mag is ook niet iets dat je moet doen aan de hand van verwijderde reacties, maar aan de hand van de FAQ en wat hier gezegd wordt. en je maakt mij niet wijs dat je na bijna 500 replies nóg niet door hebt wat wel en niet de bedoeling is...
Ja oke ik begrijp het. Ik heb deze thread op zekere hoogte ook niet meer gevolgd omwille de 500 reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Ik zie inderdaad ook meer,- en meer onzin/rommel/overbodige aanbiedingen. Daarom waag ik me in sommige gevallen maar weer aan een reactie, zoals vanmiddag bij een CDR-shop die aanbiedingen deed. Daar maakte ik een bericht voor de evt. minder oppassende mede-tweakers, en deed ik tegelijkertijd een melding aan de mods om eea aan te geven.

Dit heb ik daarnet ook gedaan bij iemand die in grote letters pretendeert biedingen cq. posts te gaan verwijderen die op zijn aanbieding komen (in hoofdletters :P). Kansloze ad; Dus een bericht/reactie voor de aanbieder een onoplettende mede-tweakers+melding naar de mods.

Voor dit soort doeleinden wil ik mijn reactie-quota wel gebruiken :)
Want de kwaliteit en het niveau van de aanbiedingen loopt idd wel terug de laatste weken (dat geldt overigens niet voor het niveau van de prijzen: want dat niveau loopt soms onlogisch hoog op :P)

Pssst: Krijg je je "gebruikte" quotum terug als de gemelde ad inderdaad wordt verwijderd, of blijft die "vervallen" reactie meetellen ?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 03-03-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 100386 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:05:
Ik zie inderdaad ook meer,- en meer onzin/rommel/overbodige aanbiedingen. Daarom waag ik me in sommige gevallen maar weer aan een reactie, zoals vanmiddag bij een CDR-shop die aanbiedingen deed. Daar maakte ik een bericht voor de evt. minder oppassende mede-tweakers, en deed ik tegelijkertijd een melding aan de mods om eea aan te geven.

Dit heb ik daarnet ook gedaan bij iemand die in grote letters pretendeert biedingen cq. posts te gaan verwijderen die op zijn aanbieding komen (in hoofdletters :P). Kansloze ad; Dus een bericht/reactie voor de aanbieder een onoplettende mede-tweakers+melding naar de mods.

Want de kwaliteit en het niveau van de aanbiedingen loopt idd wel terug de laatste weken (dat geldt overigens niet voor het niveau van de prijzen: want dat niveau loopt soms onlogisch hoog op :P)
Sorry hoor, maar wie ben jij om te oordelen over caps of taalfouten van een aanbieder? Heb jij nog nooit een spelfout gemaakt?
Je stelt wel dat er niemand op de advertentie zal reageren, maar geeft er geen onderbouwing voor. Mag ik weten wanneer jij gekozen bent tot algemene tweakers vertegenwoordiger?

De advertentie is inderdaad duidelijk een kopie van Marktplaats, maar dat mag toch lijkt me? Misschien kan je mij anders even aanwijzen in de richtlijnen waar dat staat dat je geen caps mag gebruiken en geen taalfouten mag maken. Het lijkt mij dat als de adverteerder minder aandacht aan de opmaak van zijn eigen advertentie wil besteden, dat hij dat gewoon mag.

edit: kennelijk was een moderator het met mij eens, want je reactie is verwijderd....

[ Voor 12% gewijzigd door Kurios op 03-03-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Anoniem: 100386 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:05:

Pssst: Krijg je je "gebruikte" quotum terug als de gemelde ad inderdaad wordt verwijderd, of blijft die "vervallen" reactie meetellen ?
Natuurlijk zien we graag dat men meedenkt en eventuele misstanden doorgeeft. Ga echter niet zelf conclusies trekken en reageren in de advertenties, maar maak gewoon een melding via het meldpunt. Dergelijk reacties leiden weer tot andere reacties en voor je het weet is het weer een chaos.

En nee, je gebruikte quotum krijg je niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

Hallo thekip,

Een van de Frontpage Admins zag onderstaande reactie van jou in Vraag & Aanbod staan en heeft besloten deze te verwijderen. De reden hiervoor is dat je reactie niet voldoet aan de waarschuwing die bij elke Vraag & Aanbod Advertentie staat vermeld. Aangezien er een no-tolerance policy geld binnen Vraag & Aanbod is dit je laatste waarschuwing.

Met vriendelijke groet,

Namens Tweakers.net,
Modbreak:Naamgegevens verwijderd

==========
Je reactie:
==========

Verlengkabel voor logitech x-540(edit)
Datum: do 06 mrt 2008 / Tijd: 07:58 / Score: 0 / IP: 82.215.24.127
elektro boer om de hoek heeft dit ook

==========
Op deze e-mail en onze dienstverlening zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing.
(De Algemene Voorwaarden)

Ik kan de ad niet meer vinden maar het ging erom dat iemand vroeg om een verlengkabel voor zijn speakers.

No tolerance ok, maar als dit als niet behulpzame niet ter zake doende one-liner wordt beschouwd... Het is ook niet dat het de zoveelste van mijn kant was ofzo... Een beetje meedenken is imho wel gewenst.

[ Voor 2% gewijzigd door Microkid op 08-03-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Tweakers is een site voor de gevorderde computeraar. We gaan er dan ook van uit dat iedereen oud en wijs genoeg is om zelf te bepalen hoe en waar hij zijn spullen koopt. Zoals Femme al aangaf, reageer alleen als je interesse hebt in het betreffende product, bemoeizuchtige reacties zijn niet gewenst.
Als deze persoon een kabel via Tweakers wil kopen mag dat. Jij hoeft daar dan niet op te reageren. Helaas streng, maar het heeft zover moeten komen.

P.S. Indien je het niet eens bent met het mailtje, neem dan contact op met de betreffende moderator aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Microkid schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:52:
P.S. Indien je het niet eens bent met het mailtje, neem dan contact op met de betreffende moderator aub.
@uitleg, niet mee eens maar het zal wel.

@contact opnemen met mod, als een reply niet beantwoord wordt post ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Pffft.. Kunnen die reacties ook uit in de reviews, of een mogelijkheid daartoe? Ik word er een beetje moe van om een review te schrijven en dan te horen dat je 'even' 600MB aan 3DMark06 moet downloaden, installeren en draaien omdat jouw versie uit 2003 voor enkele personen niet goed genoeg is }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja oude benchmarks draaien vind ik nou niet echt een representatief voorbeeld voor goede reviews. Dan kun je nog geen goede vergelijkingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het is een USERreview, het is een nog steeds ondersteunde benchmark die veel gebruikt wordt, en het laat de CPU veel meer buiten beschouwing. Verder ga ik er inhoudelijk niet op in, maar het feit is dat als er al een reactie staat 'waarom niet dit' 'daarom', dat ik het dan niet nog vier keer wil horen + argumenten waarom ik iets 'zou moeten doen'.

Ik heb toch echt het idee dat het uitschakelen van de moderaties op reacties in zowel V&A als de reviews nu niet echt een positief effect heeft gehad.

[ Voor 84% gewijzigd door TheZeroorez op 09-03-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:45

Aapje

Opel-beun
Iedereen zeurt hier best veel over de reacties, maar ik vind ze eigelijk best wel werken... Tja dat de prijzen hoger zijn geworden van de advertenties. Pech, bied je maar minder als je iets wilt kopen. (Helaas 't zelfde wat je moet doen op marktplaats. Maargoed dat had ik niet anders verwacht van dit systeem.)

Wat ik nou een hele goede keuze zou vinden om de marktplaats advertenties van V&A te houden is een limiet van 30 dagen na registratie voor je pas een advertentie mag openen. Ik zie veel te veel mensen met een net aangemaakte account een V&A adver openen die nergens op slaat qua Prijs, Aanbod, en vaak ook met schreeuwerige titels en teksten. (bijv, overmatig caps gebruik).

Maargoed just my 50cents :P

offtopic:
Ook ben ik niet blij hoe V&A modjes klikgraag advertenties verwijderen.
Tijd terug probeerde ik een MP3/Midi mengpaneel te verkopen op V&A die effe weg gehaald werd om de volgende reden: Het is geen component dat te maken heeft met computers.
(aparaat werkt verder alleen als er een computer aanzit maargoed who am i to judge...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Anoniem: 47200 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:14:
[...]
@contact opnemen met mod, als een reply niet beantwoord wordt post ik het hier.
Dat mag natuurlijk altijd, maar vergeet niet dat het mod werk vaak op vrijwillige basis gaat. Het kan dus soms even duren voordat een mod je mailtje beantwoord. Het heeft bijvoorbeeld weinig zin om 2 uur na een mailtje hier een reactie te plaatsen. Wacht minstens even 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok dan :)

mijn reply mail:
******@tweakers.net,
date Thu, Mar 6, 2008 at 9:02 AM

mijn post hier:
Geplaatst op zaterdag 08 maart 2008 23:06

* Anoniem: 47200 rests his case

Ik kan me compleet vinden in wat Aapje zegt... Modden ok, maar ik krijg een beetje het idee dat er nu wel heel erg klikgraag gemod wordt :x. Je kunt ook even naar de historie van iemand kijken natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Anoniem: 47200 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 07:53:
ok dan :)

mijn reply mail:
******@tweakers.net,
date Thu, Mar 6, 2008 at 9:02 AM

mijn post hier:
Geplaatst op zaterdag 08 maart 2008 23:06

* Anoniem: 47200 rests his case
Dus je verwacht van de vrijwilligers van Tweakers.net dat ze binnen 2 dagen reageren? Zij hebben naast hun werkzaamheden voor Tweakers.net ook hun normale werkzaamheden, studie, hobbies, etc. Het beantwoorden van een mail kan dus rustig een week op zich laten wachten, al streven we er naar om de mails zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Longbeard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:46:
[...]

Dus je verwacht van de vrijwilligers van Tweakers.net dat ze binnen 2 dagen reageren? Zij hebben naast hun werkzaamheden voor Tweakers.net ook hun normale werkzaamheden, studie, hobbies, etc. Het beantwoorden van een mail kan dus rustig een week op zich laten wachten, al streven we er naar om de mails zo spoedig mogelijk te beantwoorden.
Nee hoor, maar dan moet je niet hier gaan roepen dat ik 24 uur moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:57
In overleg hebben we besloten de reacties binnenkort tijdelijk als experiment aan te zetten. Daarbij gelden enkel de volgende regels.

• 1) Maximaal 15 replies per maand binnen V&A, uitgezonderd de antwoorden die de adverteerder plaatst.

• 2) No-tolerance policy. Bij het posten van ongefundeerde one-liners of andere onzin krijg je één enkele waarschuwing/mail, daarop volgt een tijdelijke ban, de derde keer is een permanente ban.

En...? We zijn ruim een maand verder en ik ben errug benieuwd naar de evaluatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Eén userbevinding: kwaliteit advertenties achteruit, prijzen omhoog, minder discussie advertentie (dus minder irritatie misschien), minder achtergrondinfo/ondersteuning etc. Maar ben ook benieuwd naar de andere kant van het verhaal :)

[ Voor 14% gewijzigd door The__Virus op 12-03-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

bszz schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:42:
[...]

En...? We zijn ruim een maand verder en ik ben errug benieuwd naar de evaluatie!
• Helaas hebben diverse malen waarschuwingen moeten uitdelen en zijn een aantal users tijdelijk op vakantie geweest.
• Er zijn gelukkig minder ongefundeerde reacties.

Al met al heeft de No-tolerance policy een duidelijk positief effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:57
The__Virus schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:51:
Eén userbevinding: kwaliteit advertenties achteruit, prijzen omhoog, minder discussie advertentie (dus minder irritatie misschien), minder achtergrondinfo/ondersteuning etc. Maar ben ook benieuwd naar de andere kant van het verhaal :)
Ik vraag me af of dat zo is. Mijn beleving is anders:
De kwaliteit van V&A als geheel wordt bepaald door de kwaliteit van de advertenties én de kwaliteit van de reacties. Mij is in ieder geval niet opgevallen dat de kwaliteit van de advertenties lager is geworden dan voorheen. Wat mij wel is opgevallen is dat de kwaliteit van de reacties enorm verbeterd is. Natuurlijk zijn zowel jou als mijn beleving subjectief, maar toch is die kwaliteitsbeleving belangrijk omdat de toegevoegde waarde van V&A er mede door bepaald wordt. En dat kun je alweer beter kwantificeren en dus proberen te meten.
(Ik ben dus ook benieuwd of mijn subjectieve beleving ondersteund wordt door dit soort cijfers)
Longbeard schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:18:
[...]

• Helaas hebben diverse malen waarschuwingen moeten uitdelen en zijn een aantal users tijdelijk op vakantie geweest.
• Er zijn gelukkig minder ongefundeerde reacties.

Al met al heeft de No-tolerance policy een duidelijk positief effect gehad.
Betekent dit dat de proef nu beleid geworden is en dat de no-tolerance policy gehandhaafd blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

bszz schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:30:
[...]

Betekent dit dat de proef nu beleid geworden is en dat de no-tolerance policy gehandhaafd blijft?
Voorlopig wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:55

mux

99% efficient!

Is er zicht op een experiment met het variëren van het aantal comments die users mogen geven?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste