Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 147 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.453 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
jarnotjuh schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:11:
[...]

Als ik zeg dat ik het misschien wel als een soort van 2e werk zie, lach je me dan uit? Ik zegt niet dat ubergoed wil zijn, of wil uitblinken tussen de anderen. Maar wat ik wel probeer is 24 andere medespelers verder helpen en gelukkig maken. Die doen er evenveel voor als ik(en Routed , en sn0x0r, en weet ik wie nog meer van denial hier mee lurken, hoi trouwes! :w ), dat gun je ze toch? Als JIJ het niet kan opbrengen om zo te spelen voor een spelletje, fijn, NIET doen dan. Maar ga anderen er niet op afrekenen, wil je?
Ik gun je je raid van harte, evenals de loot en de voldoening. Grappig dat je mij nu aanspreekt over ieder zijn ding gunnen en in waarde laten, dat straalde je eerdere post toch helemaal niet uit.
[...]
Ik geloof dat we het er met zijn allen wel over eens waren dat inzet beloond wordt, en ik ga ook volledig in Routed zijn posts mee. Geen inzit, geen beloning. Weinig inzet, weinig beloning. Veel inzet, veel beloning. That's how it works. Kan je je hier niet in vinden, go pvp. Met 1 uur spelen kan verdomme even goeie epics halen dan iemand die 30+ uur focussed.
En als je dat doet wordt je hier weer bestempeld als n00b omdat je je epics makkelijker dan de raider hebt gekregen. Tis dus ook nooit goed.
[...]
Een guild hoeft helemaal niet hardcore te zijn om progress te boeken, hoef je mij niet wijs te maken. Maar zoals eerder gezegd gaan er in elke guild regels gebruikt worden, of je het er nou mee eens bent of niet. Kan of wil je er niet aan voldoen, dan speel je toch wat anders? :)
Andere spellen zat. De mensen die er voor willen gaan die doen hun ding, jij doet jouw ding. Iets met mensen in hun wezen laten, reken ze daar niet op af.
//einde
Je valt in herhaling, je stelt eerder dat je feitelijk een niet-raider het licht in de ogen nog niet gunt omdat ze niet op hetzelfde niveau als jou spelen. En vervolgens praat je hier over mensen in hun waarde laten, lastig hoor. Mijn replies op jou zijn overigens niet specifiek op jou gericht maar op een aantal mensen hoor, vat het vooral niet persoonlijk op.

Punt is gewoon dat er een grote groep raiders zijn die mensen die niet op hetzelfde niveau WoW spelen, dan ook niks gunnen. En het zelfde gezeik elk topic weer opnieuw:
"Jij bent een n00b, want je loopt in S1 gear"
"Jij bent een n00b, want ik raid 5 avonden per week, en jij maar 1"
"Jij bent een n00b, want mijn guild zit in BT en jij in kara"
"Met jou ga ik niet een dungeon in, want je bent net 70 en je draagt green gear, n00b!"

Algemeen:
Gewhine hele dagen, zoals ik in een eerdere post zei: hou je in godsnaam met je eigen char bezig ipv je druk te maken over hoe iemand anders speelt. Voer hier eens een discussie over het spel zelf, en niet over jezelf en hoe je over andere mensen denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:53
Weet iemand trouwens of er een geupdate versie van WoW map viewer of iets soortgelijks in omloop is?

Want na het lezen van dit WoWwiki artikel, Azshara Crater, ben ik toch wel benieuwd geraakt hoe dat eruit ziet.
En uiteraard waarom Blizzard die battleground nog niet geimplementeerd heeft... :/

[ Voor 55% gewijzigd door Zeror op 26-01-2008 17:47 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51543

Routed schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 08:38:
[...]

Van mijn part loopt die casual in zijn blote reet, dan nog liever dis ik die epics om van de void crystals shadow ress gear te maken voor mama shaz (onze volgende target na de RoS kill die er deze week aan komt) zodat de core raid group verder kan komen in BT of laat ik het aan een offspec van een raider.
Die doet er dan tenminste nog wat nuttigs mee ipv te gaan staan pronken in IF..

En dan kan jij als casual mij best aso noemen, ik noem op mijn beurt jouw aso.
Als jij geen tijd wil/kan vrij maken om fatsoenlijk te raiden heb je geen plek in een endgame guild, k

casual raiders... hate them.
Dan ligt de fout toch echt bij je guildleader, en niet bij de casuals lijkt mij. Gewoon uit de guild zetten of ze niet in de guild laten, doe je dat wel... dan vind ik het een beetje triest om iets te dissen wat iemand anders wel gebruiken kan.

Is het zo erg om iemand die niet zoveel kan raiden, blij te maken met een item van een baas die je toch al op farm hebt? Die Casual raiders zijn er toch niet bij als je een nieuwe baas killed, of krijgt het toch niet omdat hij te weinig DKP heeft.

Maar als je casuals de guild in laat moet je gewoon niet zeuren als ze ook loot willen.. Want jij wilt precies het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 07:58

Talon

Booooom !

Euhm : ik geloof dat ik een vrij heftige discussie een schop heb gegeven.
Hoe dan ook : na wat advies via de email (bedankt Anneke) en op het forum, heb ik besloten om toch mijn hele Lammelar en Vindicator set te gaan halen (al is het voor de look).
Als ik die set eenmaal heb kan ik in ieder geval enigszins mee doen in instances.
Dan loot ik vanzelf wel weer wat beters.
Ik ben nou eenmaal niet echt een group/raid/PUG/whatever speler...
Ik speel meestal samen met m'n vriendin in een groepje en gaan dan alle gebieden af.

DKP ben ik nu over aan het bijlezen en ik merk vooral dat het gevoelskwestie is of zoiets werkt.
De regels verschillen van guild tot guild, maar de essentie is toch zeker dat je elkaar wat moet gunnen.

veel plezier in WoW...
Je loopt me vanzelf tegen het lijf op Dreanor, IGN : Nightpala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 09:31
Kaap schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:30:
[...]

Mag ik 1 tip geven meneer de epix farmer, neem WoW eens als een spelletje en niet als je 2de baan. De haat en frustratie in je post geven even heel goed beeld dat WoW voor jou werk is geworden ipv een spelletje. Je moet je kapot schamen dat je uberhaupt met die instelling een MMO speelt. Massive Multiplayer Online, het draait dus niet om jouw persoontje alleen, je speelt dit met duizenden. Maar goed, WoW heeft destijds teveel diablo en counterstrike kleuters naar het MMO genre gehaald, maakt het er niet gezelliger op.

Andere mensen spelen ook voor hun plezier en mogen ook best gear verdienen. Niet iedereen speelt het spel te serieus als jij. Wie ben jij om te bepalen dat iemand geen epics mag hebben omdat hij/zij niet zoals jou 5 uur per avond, 7 dagen per week, een scripted event proberen te verslaan.

Dat achterlijke gedrag van sommigen die denken dat slechts zij goede gear verdienen omdat zij op een bepaalde wijze een spelletje geven. Dat slechts zij die commited zijn aan hun 24 virtuele vrienden paarse pixels verdienen.

Absoluut niet elke raider is zo, maar sommigen hier :r

Edit: Ik zie dat je nog in denial zit ook, letterlijk en figuurlijk zeker. Je zou eens een voorbeeld moeten nemen aan het vroegere Exomna. Casuals, slackers, Trollimmie en Connie, een naar Johan Cruijff klinkende raidleader (Mas :> ) die je ook nog goed afzeikt, maar toch zaten ze op Twins. Uitstekend voorbeeld van hoe het ook kan.
Bril nodig?
lezen is ook een vak of niet dan?

Ik zeg niet dat de casuals geen goede gear mogen hebben, hell vanmij part stouwen ze hun banks vol met paarse pixels zou me aan me reet kunnen roesten.

Het enige waar ik wel een probleem me heb zijn die mensen die 1 avond per week willen/kunnen raiden en dan op hoge poten hun deel van de loot opeisen omdat ze ook DKP hebben.
Ze voegen over het algemeen niets toe aan de progress van de guild, ze zijn balast en mogen wat mij betreft gedumpt worden jah.

Dat heeft verder niets te maken met hoe ik de game benader,
Ik heb 1 baan waarmee ik me geld verdien, daarvan onderhoud ik mezelf, me gezin, betaal ik de hypotheek en de rekeningen/auto/boot/noem het maar op.

WoW is een game, maar wel 1 waar ik relatief gezien een hoop tijd in steek omdat ik dat LEUK vind.
En mensen op Trollbane die we me wel kennen weten dat ik cker geen egoist ben.
Als ik tijd heb om te helpen help ik iedereen, de meeste guidlies krijgen hun gems/meta's gratis en als ik iets heb wat jij goed kan gebruiken krijig je het meestal wel voor weinig/nop.

Als jij met je lamaar waaien instelling mijn spaarzame tijd komt verspillen (er zit helaas maar 24uur in een dag, en buiten 5 uur slapen, 9 uur werken en tijd met de vrouw/kids doorbrengen ruim ik ook nog eens 5dagen p/w 3,5 uur in om een scripted event te verslaan) zeg ik het dak op met jouw en je gejank om purples.

Ga maar pvp'en, heroics runnen voor gear/badges of een prof lvlen om goede gear te maken en laat ons ook gewoon ons ding doen.

WoW is idd een sociaal ding, maar bij de meeste casuals is sociaal zijn een one way street.
Zeiken omdat je niet mee mag, en als je dan mee mag janken op drops omdat jij ook recht heb op epics.

FPS kiddies zijn er idd genoeg binnen gestroomd in WoW, wees er maar blij om anders was wow nevernooit niet zo groot geworden.

Je Exomna vergelijking gaat al helemaal mank, ze hebben niet voor niets de nodige drama achter de rug vlak voor TBC uitkwam waar ze alle slack probeerde te dumpen, same goes voor Blackraven>Drama, owjah, zelf zat ik in Disorder die hadden een splitoff naar Core.
Denial is helemaal op zijn gat gegaan toen TBC net uit was.

En ik ken Troll ook al wat langer dan vandaag, en ik moet mij sterk vergissen in hem wil hij niet in grote lijnen het met mij eens zijn.

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
en buiten 5 uur slapen
'nuff said.

edit: Ok, dat is natuurlijk niet helemaal waar, maar wat ik probeer te zeggen is dat het hier weer een discussie is van casual vs pro. Ofwel, deze speler maakt erg veel tijd vrij voor WoW (en houd daardoor dus ook vrij weinig slaap over), en gunt daarom niet zo veel aan mensen die de tijd er niet voor vrijmaken, en wel graag 8 uur slapen. Flamen is niet zo handig van me, maar toen ik zijn geirriteerde post las, begon ik zelf ook een beetje geirriteerd terug te reageren

[ Voor 82% gewijzigd door Magnetic_Man op 27-01-2008 10:38 . Reden: probeer mezelf wat te onderbouwen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Houden we het wel netjes? Dingen als 'FPS-kiddies' mag je echt wel achterwege laten hoor ;)
Helemaal niet, hoeveel uur iemand slaapt kan 'ie zelf weten. Dat ligt totaal aan z'n levensstijl, baan, voedselpatroon, lichaam, etc. Flamen is vervelend, maar flamen en geen gelijk hebben is nog erger. Doe dat dan ook gewoon niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 23:20

we_are_borg

You will Comply

Rakkerzero schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:45:
Weet iemand trouwens of er een geupdate versie van WoW map viewer of iets soortgelijks in omloop is?

Want na het lezen van dit WoWwiki artikel, Azshara Crater, ben ik toch wel benieuwd geraakt hoe dat eruit ziet.
En uiteraard waarom Blizzard die battleground nog niet geimplementeerd heeft... :/
Azara Crater wordt voorlopig niet gemaakt, ook in andere previews wat er gaat komen hebben ze het er niet meer over. Hier kan je meer vinden wat er nog in de game gaat gebeuren.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 20:25
TheZeroorez schreef op zondag 27 januari 2008 @ 09:00:
Houden we het wel netjes? Dingen als 'FPS-kiddies' mag je echt wel achterwege laten hoor ;)
[...]

Helemaal niet, hoeveel uur iemand slaapt kan 'ie zelf weten. Dat ligt totaal aan z'n levensstijl, baan, voedselpatroon, lichaam, etc. Flamen is vervelend, maar flamen en geen gelijk hebben is nog erger. Doe dat dan ook gewoon niet :/
En nu we het toch hebben over gezonde voeding, wist je dat sla ook gezond was? :D

De http://www.wowhead.com/?item=33042#commentsblack coffee in wow is trouwens wel fantastisch |:(

Verder loop ik nu ingame al een week zonder het 150+ cook book rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:25
Routed schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:42:
[...]

En ik ken Troll ook al wat langer dan vandaag, en ik moet mij sterk vergissen in hem wil hij niet in grote lijnen het met mij eens zijn.
Ik heb het vermoeden dat mijn instelling wat makkelijker is dan die van jou. Ik steek er zelf ook bijzonder veel tijd in om bosses te verslaan(scripted events is wat nauwkeuriger maar klinkt wat minder spannend dan draken en demons he ;) ) Daarnaast zal het m'n reet roesten als een casual met een Fang of the Leviathan vandoor gaat terwijl ik nog met Nathrezim Mindblade rondloop. Had ik maar meer dkp moeten bieden en aangezien het niet zo'n grote upgrade is geloof ik dat wel

Een casual zal nooit met een Tempest of Chaos er vandoor gaan omdat hij de dkp er niet voor zal hebben. De raiders in onze gulid zullen daar denk ik 500+ voor gaan bieden terwijl een casual nooit zo hoog zal komen omdat hij spul zal looten die voor hem interessant is maar voor ons allang passé is.

(en op een eerdere discussie in te haken over nieuwe members vs oude) Dit is btw ook reden waarom een nieuwe fanatieke speler vanzelf op het dkp niveau van de oude spelers zal gaan komen. Op de top items zal er gewoon gruwelijk geburned worden terwijl zij hun upgrades rustig op kunnen komen pakken en steeds dichter bij de top zullen komen waarna ook zei dkp gaan burnen op de top items.

1 ding die imo wel verboden moet zijn is dat casuals dkp blijven sparen en alle upgrades over slaan om dan als ze een keer mee mogen met een archimonde of illidan fight en hij gaat down dat ze alle dkp burnen op het ultieme item voor hun class. Dit is nl. wel zonde. karazahn gegeared en dan opeens een tier 6 item er tussen. Gear je zelf op zodat je wat toe kan voegen op een raid.

Ter info, ons dkp systeem werkt ongeveer zo:
0 dkp bij wipe op farm boss:
3 dkp bij wipe op nieuwe boss
5 dkp bij kill op een non farm boss
10 dkp bij first kill

Daarnaast is het minimum bod voor crosslink items 10 dkp (casual/nieuwe spelers) kunnen dus redelijk cheap hun upgrades oppakken als de oude hardcore speleres hem al hebben. Tier 5 gaat voor 75 dkp naar degene die het meeste dkp heeft van die class en tier 6 inmiddels voor 125 of 150. (indien ze het item willen hebben natuurlijk)

Vooral dat laatste is dus een afweging maken tussen: ga ik voor random epix, of ga ik voor tier 6.

Het bieden voor de rest is 1 whisper en als je het item wint is dat ook datgen wat je betaald. Dit kan betekenen dat je 500 bied voor een item terwijl de nr. 2 maar 75 bied. Dan betekend dan gewoon dat je 500 dkp kwijt bent. Dit is imo dan ook het enige nadeel. Voordelen zijn dat je erkaar niet gaat naaien met dkp burnen en dat je altijd betaald wat je ervoor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
we_are_borg schreef op zondag 27 januari 2008 @ 09:22:
[...]

Azara Crater wordt voorlopig niet gemaakt, ook in andere previews wat er gaat komen hebben ze het er niet meer over. Hier kan je meer vinden wat er nog in de game gaat gebeuren.
In de lijst staat ook:
1.7.1Q Is the Guild/Player housing feature still coming?

1.7.1A Guild/Player housing is still on the to-do-list, so yes.
Aangezien dit al in die lijst staat sinds ongeveer de release kan ik maar één ding zeggen over die lijst: Zinloos. Gewoon nergens op rekenen, en blij zijn met wat er komt. Daarmee bedoel ik niet dat we weinig krijgen, maar dat er genoeg komt wat niet of nauwelijks bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
Miles Teg schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:55:
[...]

In de lijst staat ook:

[...]

Aangezien dit al in die lijst staat sinds ongeveer de release kan ik maar één ding zeggen over die lijst: Zinloos. Gewoon nergens op rekenen, en blij zijn met wat er komt. Daarmee bedoel ik niet dat we weinig krijgen, maar dat er genoeg komt wat niet of nauwelijks bekend was.
Guild banks staan ook al tijden op die lijst en zijn recent er ook in gepatched. Guild homes is niets meer dan een klein instance met daarin 1 guild en een paar portals naar leuke plaatsen. Qua programmeren niet undoable ik verwacht het zelf na de release van WOTLK.

Zelf hoop ik heel erg op guild AV/AB/WSG/EOTS voor wat imga gaming en kortere 2v2 arena queue's

[ Voor 6% gewijzigd door barfieldmv op 27-01-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-07 14:13
ImdaMned schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:53:
[...]

Het bieden voor de rest is 1 whisper en als je het item wint is dat ook datgen wat je betaald. Dit kan betekenen dat je 500 bied voor een item terwijl de nr. 2 maar 75 bied. Dan betekend dan gewoon dat je 500 dkp kwijt bent. Dit is imo dan ook het enige nadeel. Voordelen zijn dat je erkaar niet gaat naaien met dkp burnen en dat je altijd betaald wat je ervoor over hebt.
Bij ons gaat het hetzelfde. Alleen betaal je altijd #2+1. Voor de rest totaal geen problemen met mensen die teveel items skippen. Het blijft vooral een spelletje en na SSC/TK is gear niet echt een obstakel voor beetje fatsoenlijke prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
markclausing schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:41:
[...]

Bij ons gaat het hetzelfde. Alleen betaal je altijd #2+1. Voor de rest totaal geen problemen met mensen die teveel items skippen. Het blijft vooral een spelletje en na SSC/TK is gear niet echt een obstakel voor beetje fatsoenlijke prestaties.
Wij hadden dat vroeger ook, maar toen had je nog mensen die express net iets onder de de vermoedelijke bidprijs van de nr 1 gingen zitten. DKP werd dus teveel een spel voor eigen gewin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Hmmz,

Eerlijk gezegt vind ik de discussie een beetje zinloos gezien het feit je meestal in een guild terecht komt waar je qua gear thuis hoort; Ga je 25man raids doen dan heb je kara & GL op Farm status en roll je gewoon (Of als nieuweling krijg je zelfs de gear om de rest het niet nodig heb). In de 25man raids gebruik je DKP.

Als je in een guild zit die 25man raids doet dan is er naar alle waarschijnlijkheid wel een goeie core / management die de "lu" samensteld en in de gaten hodut wie "slackt" en wie er nodig is om een goeie run te kunnen doen, kortom je zal krijgen wat je toekomt.

Helaas komt het wel is voor dat er dingen fout gaan, zoals ik een keer heb meegemaakt dat er van HKM in GL de gewenste token voor mage shoulders dropte en dat een andere mage met meer DKP en mindere goeie gear er mee vandoor ging, vervolgens drotpe er op trash in TK nog iets betere shoulders die hij vervolgens ook kreeg. So be it, had ik maar meer DKP moeten hebben.

(Ik was overigens wel zo dom om de guild te leaven met 355 DKP op mijn naam om vervolgnes een veel succesvollere GUILD te starten met zn beetje de 10 beste members uit 4 top 10 guilds van de server! Afgelopen Dinsdag Kara cleared zonder wipes, ZA tot 4e boss, kregen we niet down omdat het te laat was en mensne weg moesten. Woensdag HKM, Gruul & Lurcker down allemaal 1e try zonder wipes :), Op naar de rest van SSC, TK & Kazzak/Lootwalker :) maar dat ter zijde.)

P.S

Overigens vind ik dat je al veel te snel goeie gear kan krijgen als nubje. Heroic badges krijg je echt heel snel en makelijk, Spellfire gear is een eitje, PVP; (BGs of Arena), of je zoekt een guild die al lang kara op farm heeft etc etc...

Back in the old days was dat wel anders met de 40man raids in MoltenCore, AQ40, BWL & NAX :( Dat was pas duimen voor gear :) Altijd wel iemand met meer of gelijkwaardige DKP.

FlcN "Betrayal Within" @ Boulderfist.
Human Mage: 0/33/28
Gear: Full Spellfire / Spellstrike
Enchanter 375 / Spellfire Tailor 375

[ Voor 12% gewijzigd door Fr0zenFlame op 27-01-2008 22:32 ]

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
Fr0zenFlame schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:08:
Hmmz,

P.S

Overigens vind ik dat je al veel te snel goeie gear kan krijgen als nubje. Heroic badges krijg je echt heel snel en makelijk, Spellfire gear is een eitje, PVP; (BGs of Arena), of je zoekt een guild die al lang kara op farm heeft etc etc...

Back in the old days was dat wel anders met de 40man raids in MoltenCore, AQ40, BWL & NAX :( Dat was pas duimen voor gear :) Altijd wel iemand met meer of gelijkwaardige DKP.

....
Het gevolg is nu wel dat iedereen 'redelijke' gear kan krijgen om te pvp'en of pve te raiden. S1 gear is makkelijk binnen te halen en dat is nodig ook om het verschil met S3 niet te groot te maken. Het verschil tussen volledig S1 en S3 gear is trouwens nog steeds ontzetten groot. En dat is maar goed ook, voor veel werk krijg je betere items.

Sinds er badges droppen in kara is kara wel DE manier om te gearen voor latere encounters en is het allemaal een stukje makkelijker geworden. Als mijn nieuwe chars lvl 70 raken is het bijna niet meer de moeite om kara te keyen. Direct door naar pvp of latere encounters, en dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

barfieldmv schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:44:
[...]

Het gevolg is nu wel dat iedereen 'redelijke' gear kan krijgen om te pvp'en of pve te raiden. S1 gear is makkelijk binnen te halen en dat is nodig ook om het verschil met S3 niet te groot te maken. Het verschil tussen volledig S1 en S3 gear is trouwens nog steeds ontzetten groot. En dat is maar goed ook, voor veel werk krijg je betere items.

Sinds er badges droppen in kara is kara wel DE manier om te gearen voor latere encounters en is het allemaal een stukje makkelijker geworden. Als mijn nieuwe chars lvl 70 raken is het bijna niet meer de moeite om kara te keyen. Direct door naar pvp of latere encounters, en dat is wel jammer.
Yeps,

Aan de ene kant is het Blizzards goed recht om het voor "beginners/nieuwkomers" makelijk te maken gezien dit meer spelers en dus inkomste genereerd... wat uiteindelijk weer ten goede komt aan de WoW community..... maar het blijft wel jammer dat het soms wel iets te makelijke wordt gemaakt.

Met namen het sneller lvlen tot 60 of 70 moet niet makelijker gemaakt worden voor nieuwe chars... voor Alts okey, maar nieuwkomers moeten gewoon het hele spel doorlopen zoals iedereen dat moet... en persoonlijk vind ik ook dat de dungeons geCAPPED moeten worden op een bepaald lvl want op deze manier krijg je een hoop mensen die hun class niet 100% onder de knie hebben en toch in parties 70 / endgame-guilds komen waar ze eingelijk nog niet aan toe zijn.

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

BTW:

Plx stop de discussie over DKP... als je DKP hebt, heb je dat blijkbaar verdient, kan je er niet over heen tja dan ben je blijkbaar zelf de slacker of heb je net een goed item gekocht! Draag je niet bij aan de progress of slack je... dan krijg je een waarschuwing of mag je weg.

Gelukkig zit ik in een guild met 20 goeie CORE members en 15 recruits die uiters hun best doen en zich volwasse en sociaal gedragen :)

Wow is een spelletje maar voor mij is het echt wel een uitdaging en leuk om ver te komen..

In the end life is also a game ;) Je schiet er nix mee op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Fr0zenFlame schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:26:
[...]

Met namen het sneller lvlen tot 60 of 70 moet niet makelijker gemaakt worden voor nieuwe chars... voor Alts okey, maar nieuwkomers moeten gewoon het hele spel doorlopen zoals iedereen dat moet... en persoonlijk vind ik ook dat de dungeons geCAPPED moeten worden op een bepaald lvl want op deze manier krijg je een hoop mensen die hun class niet 100% onder de knie hebben en toch in parties 70 / endgame-guilds komen waar ze eingelijk nog niet aan toe zijn.
:?

Waarom zou ik als lvl70 character niet bijvoorbeeld Scarlet Monestary inmogen? Je voorgestelde oplossing slaat nergens op aangezien je geen enkele instance in hoeft om lvl70 te bereiken. Sterker nog, mijn warrior en rogue hebben geen enkele instance van binnen gezien voordat ze aan het maximum level zaten (nee, ik kan dan ook niet tanken). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
Fr0zenFlame schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:49:
BTW:

Plx stop de discussie over DKP... als je DKP hebt, heb je dat blijkbaar verdient, kan je er niet over heen tja dan ben je blijkbaar zelf de slacker of heb je net een goed item gekocht! Draag je niet bij aan de progress of slack je... dan krijg je een waarschuwing of mag je weg.

Gelukkig zit ik in een guild met 20 goeie CORE members en 15 recruits die uiters hun best doen en zich volwasse en sociaal gedragen :)

Wow is een spelletje maar voor mij is het echt wel een uitdaging en leuk om ver te komen..

In the end life is also a game ;) Je schiet er nix mee op!
Goede member met een fail raidspec dus : P
Fr0zenFlame schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:08:

FlcN "Betrayal Within" @ Boulderfist.
Human Mage: 0/33/28
Gear: Full Spellfire / Spellstrike
Enchanter 375 / Spellfire Tailor 375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vandaag heb ik voor het eerst geraid (ok, goed, PvP en een 7-man UBRS-run voor Ony-attunement even niet meegeteld). Karazhan had mij aardig wat leuke items te bieden. We gingen met een party met daarin maar 3 leather-dragers waarvan er één geen gear meer nodig had uit Karazhan. Uiteindelijk heb ik nu 3 nieuwe epics in mijn tanking gear, 1 nieuwe epic in mijn DPS gear en 3 epics voor mijn offspec healing gear. :P

Wat betreft die tanking upgrades heb ik wel gelachen. :+ Onze feral druid raidleader (en IRL vriend van me) is maandenlang braaf elke zondag naar Kara gegaan om Moroes' Lucky Pocketwatch te krijgen, welke steeds niet wilde droppen. Vorige week kwam hij juichend de kroeg binnenzetten: hij had hem eindelijk. Mag je drie keer raden wat er voor mij dropte bij mijn allereerste Kara-run. :D We hebben de arme jongen toch maar even gepest op Vent. :P

Ah, en het feit dat er geen warriors of priests mee waren kwam voor mij ook gunstig uit toen mijn tier 4 gloves dropten. :Y)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243601

Leuke run als ik dat zo lees ;) Ik heb eigenlijk nog nooit geraid, wel kara attuned geweest maar nooit erin geweest,, (op het realm Ghostlands is zon 30% hunter en dan overdrijf ik volgens mij niet eens, dus weinig kans voor mij).

Paar maanden terug gestopt, account verkocht, ( arme student i guess). Nu weer opnieuw begonnen. Nu het probleem, welke realm join ik? Mijn vrienden zijn allemaal gestopt en heb ghostlands nooit leuk gevonden, dus is er nog een specifiieke GoT realm ofzo, of iig een realm met veel Nederlanders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb zelf ook op Ghostlands gezeten en ik kan je beeld wel bevestigen...veel hunters inderdaad. Ik zit nu op Doomhammer (character transfer vanwege het feit dat veel IRL vrienden daar zaten) en daar ben ik ook wel tevreden mee, los van het feit dat Alliance daar nogal slecht is in PvP. Ik heb geen idee of dat op elke realm zo is, maar dat viel me gewoon op. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Laatst online: 30-06 11:09

zwik

randomized

Na de trial heb ik het spel (battlechest) nu gekocht :+ . Gewoon omdat ik het leuk vind om met IRL maatjes af en toe wat te questen :) .

In de 10 dagen van de trial heb ik niet erg veel kunnen spelen though, maar ben wel opgeklommen tot een level 11 warrior dwarf. Leuk poppetje al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Pffew behoorlijke discussie aangewakkerd :)
Wat ik bedoelde met Gezond verstand EN dkp was, als een casual meer dkp heeft dan een echte active raider die altijd klaar staat, krijgt die casual niet het item, en ik heb nog nooit meegemaakt dat een casual daar niet mee akkoord ging.
Ook BIEDEN wij niet met dkp maar heeft elk item een vaste waarde, je zegt in raid chat NEED, heeft een andere ook NEED gedaan en heeft diegene meer dkp, dan krijgt hij/zij dat item.
Gelukkig zitten er bijna geen casuals in de guild en zijn wij een vaste club die raiden, ocassionaly wel een replacement omdat iemand even inactive gaat maarja daar niet van , nu lekker 2 dagen in de week in afwachting van Sunwell Plateau.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 17:54

junglebeast

hier staat iets

Anoniem: 243601 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 00:19:
Leuke run als ik dat zo lees ;) Ik heb eigenlijk nog nooit geraid, wel kara attuned geweest maar nooit erin geweest,, (op het realm Ghostlands is zon 30% hunter en dan overdrijf ik volgens mij niet eens, dus weinig kans voor mij).

Paar maanden terug gestopt, account verkocht, ( arme student i guess). Nu weer opnieuw begonnen. Nu het probleem, welke realm join ik? Mijn vrienden zijn allemaal gestopt en heb ghostlands nooit leuk gevonden, dus is er nog een specifiieke GoT realm ofzo, of iig een realm met veel Nederlanders?
Trollbane uiteraard, op Turalyon zitten een stel GoTers(5), en verder weet ik het niet zo.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62605

caspergt schreef op maandag 28 januari 2008 @ 03:23:
Pffew behoorlijke discussie aangewakkerd :)
Wat ik bedoelde met Gezond verstand EN dkp was, als een casual meer dkp heeft dan een echte active raider die altijd klaar staat, krijgt die casual niet het item, en ik heb nog nooit meegemaakt dat een casual daar niet mee akkoord ging.
Ook BIEDEN wij niet met dkp maar heeft elk item een vaste waarde, je zegt in raid chat NEED, heeft een andere ook NEED gedaan en heeft diegene meer dkp, dan krijgt hij/zij dat item.
Gelukkig zitten er bijna geen casuals in de guild en zijn wij een vaste club die raiden, ocassionaly wel een replacement omdat iemand even inactive gaat maarja daar niet van , nu lekker 2 dagen in de week in afwachting van Sunwell Plateau.
Joh, ik vind dat je als guild gewoon een goed 'deurbeleid' moet voeren. Duidelijk aangeven wat er van de leden verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Anoniem: 232504 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:10:
Gold problemen heb ik ook al een tijdje en heb ook geen zin/tijd meer om te lopen grinden ervoor, alles wat ik spaar aan gold gaat toch wel weer op aan flasks, food, pots repairs etc etc.

Profesions heb ik geen van alle maxed out omdat ik daar gewoon geen tijd/zin voor heb en dat kost in principe ook gold, die ik niet heb.

Ik ben er nog niet helemaal over uit omdat ik het toch wel ga missen, en dat niet alleen..ik zal ook m'n ingame vrienden moeten gaan missen, en om eerlijk te zijn heb ik daar niet zoveel zin in. :/
Neem een raidbreak. Relax, level een altje of zo.
Ik weet precies wat je doormaakt als healer, ik had ook altijd geldproblemen (voordat de dailies er waren). Het level van een healer bestaat uit gold-grinden voor repairs/raid-items en raiden en geen tijd voor andere zaken, zeker als je er ook nog een normale baan bij hebt.

Bedenk maar zo, de raid kan best wel 3 weken zonder jouw. We zijn geen van allen onmisbaar ook al denken we van wel. En als je wel onmisbaar bent, dan hebben ze ook een probleem als je stopt.

Succes met je keuze

ps. zag dat je op pagina 3 al had geantwoord, krijg je ervan als je 4 pagina's door moet worstelen tot het einde van de treath.

[ Voor 5% gewijzigd door sabriel op 28-01-2008 08:31 ]

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoEinstein
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-05 14:48
Lief dagboek,

(Ik hoop dat jullie dodge hoog genoeg is, incoming wall of text :P)

Gister voor de tweede keer een serieuze poging in KZ gedaan. Omdat er 2 mensen niet konden (waaronder Snoei koei), hebben we 2 friendlist personen moeten puggen (SSC/TK rogue en een blue mage, ex guidlie). Hierdoor wel een half uur later gestart dan geplanned, waardoor het idee om Maiden neer te leggen misschien wat te hoog gegrepen leek.

Goed op naar Attumen. BIjna wipe (rogue en hunter konden op tijd buiten komen) door fear van de een na laatste groep in laatste groep voor Midnight. Iedereen weer binnen en full health/mana dus ik pull. Uhm why the hurry? Respawntimer. Oh yeah. Goed toen was er focus :P

Attumen ge-oneshot en die dropte vambraces of courage (yey enige plate tank) en handwraps of the flowing thought (ging naar de pug mage).

Voor Moroes verkeerde mannekes gepulled (stewards heten ze geloof ik staan in de kamer van Moroes en nemen een halve tafel mee) dus ik heb een wipe veroorzaakt. Leer moment voor de volgende keer.

Moroes ge-oneshot (geen tank op de adds werkt echt heel veel beter dan een retri paladin als offtank op Moroes, 3 pala's met fear ftw). Emerald ripper gedissed (ik heb gepassed, prot spec werkt best goed op quest melee mobs zolang je maar een schild gebruikt dus voor offhand was het niet echt een optie), Shadow cloak of Dalaran is naar iemand gegaan, weet alleen niet meer wie (armory werkt weer fijn vandaag).

Op naar Maiden. Helft van de mobs laten staan op aanraden van de rogue (fijn een ervaren raider), en het betere nieuws was, het was nog maar 21:00. Raid zou stoppen rond 22:00. Ging lekker dus.

Maiden ge-oneshot, dropt Barbed Chocker of Discipline (te laag gerolled, dus ging naar feral tank). Shard of the Virtuous ging naar een retri paladin voor het geval hij ooit gaat respeccen.

Dus toen hadden we nog een half uur over :D. Op naar Opera. Wat een creepy muziek speelt daar zeg, geloof dat ik in KZ mijn muziek maar weer eens aan moet zetten (staat uit, maar mensen begonnen over de piano muziek dus was nieuwsgierig).

We hadden wizard of Oz. Rogue zegt dat het het lastigste gevecht is van de 3. Nou goed het zal wel, vorige week Big Bad Wolf gehad en die viel mee (dit was onze 2e keer opera).

Eerste try wipe omdat die blikken man niet helemaal top gekite werd (misschien was het uiteindelijk ook wel niet :P). Tweede try neer (raid iets opgerekt, want was 22:00 toen we 2e try deden). En OMG dropt The Crone niet Eternium Greathelm! Nog steeds enige plate tank dus ik zie er nu niet meer uit als een schilpad (gnome met felsteel helm ziet er niet uit). Wicked Witch's hat dropte ook, die is naar onze mage gegaan.

Al met al dus 4 bazen neer in net iets meer dan 2.5 uur, met een redelijk "waardeloze" group setup (3 paladin's, 2 mages, geen priest voor shackle). Ik heb na de raid al m'n bij elkaar gequeste goud van zondag maar stukgeslagen op gems en een head enchant, epic flyer is weer wat verder weg :(.

Vanavond staat er weer een run geplanned, Curator is te doen en ik hoop dat mensen als we Aran gaan proberen stil blijven staan als dat gespammed word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241964

Hey allemaal,

Ik ga morgen beginnen met WoW alleen ik zou graag weten welke class ik moet kiezen (ik heb de Burning Crusade ook). Ik hou veel van melee combat maar ik wil zo nu en dan ook healen of zelfs een teammate uit de problemen helpen. Ook hoop ik een class te vinden die zonbeetje "hybride" is die dus op de voorste linie (voornamelijk) maar ook op de achterste linie kan vechten als je een party hebt.

Ik hoop dat iemand mij een advies kan geven en alvast bedankt voor de moeite! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
Anoniem: 241964 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:45:
Hey allemaal,

Ik ga morgen beginnen met WoW alleen ik zou graag weten welke class ik moet kiezen (ik heb de Burning Crusade ook). Ik hou veel van melee combat maar ik wil zo nu en dan ook healen of zelfs een teammate uit de problemen helpen. Ook hoop ik een class te vinden die zonbeetje "hybride" is die dus op de voorste linie (voornamelijk) maar ook op de achterste linie kan vechten als je een party hebt.

Ik hoop dat iemand mij een advies kan geven en alvast bedankt voor de moeite! :D
Dat lijkt haast op een retri-paladin (ook al wordt daarvan gezecht dat ze nooit een top-dps-er zal worden, maar daar kan ik zelf niet over oordelen). Echter, hou er wel rekening mee, dat je nooit een uitmundende healer zal zijn als je DPS-specced of omgekeerd. 41/41/41 specs zijn een utopie.

En afgelopen weekend ook weer wat meegemaakt met de guild :
Mijn guild is onderdeel van een raidgroup, en de MT's van de raidgroup waren allemaal bezig in ZA.
Werd ik dus gevraagd om als tank naar Karazhan te komen, waarop ik antwoordde dat ik niet geinteresseerd was. Dat kwam me op een aardige flame te staan in guildchat. Ik was maar een asociaal dat ik niet wou gaan tanken in Karazhan (geen easy epics voor mij :p).
Tevens zou ik al gauw voor 2 uur afk gaan (eten + anime's) en had ik geen zin in een raid tot 1:00 in de avond.

Sommige mensen begrijpen dus blijkbaar niet dat ik het spel ook speel voor mijn plezier, en niet dat ik altijd maar klaar moet staan voor de guild op het moment dat het hun uitkomt. Stoppen met raiden was het beste wat ik heb gedaan in 2007 voor mijn rust en relatie, heb nu meer plezier in het spelletje dan toen ik nog full-time naar raids ging.

[ Voor 32% gewijzigd door sabriel op 28-01-2008 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241964

Ahah, bedankt :).
Dan zal ik een Paladin starten :D. (ik zie wel wat eruit komt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:04

Neelon

FOR PONY!!!

NoEinstein schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:34:... en ik hoop dat mensen als we Aran gaan proberen stil blijven staan als dat gespammed word.
O o o wat klinkt me dit bekend. :X

Vorige week tot 3 keer toe bij Aran iemand (of meerdere, ik weet niet wie het waren) bewegen terwijl:

a) de flamewreath te zien is op je scherm
b) het in de raidwarnings vermeldt wordt door mijn addon (BigWigs)
c) het op TeamSpeak gezegd wordt.

Vraag ik me toch af hoe je het kan missen dan. Volgens mij ben ik ook de enige die een boss-mod gebruikt, dus dat ik ook weer zoiets. Gisteren krijg je dan ook weer te horen bij Aran "maar ik zie die raid warnings niet in mn scherm komen...". Fijn zootje is het.

En dit gebeurt zo ongeveer iedere keer als we Aran doen.

En gisteren EIN-DE-LIJK Netherspite neer, heeft maar een try of 20 over meerdere weken gekost... 8)7

En daarna gingen we voor de lol eens kijken bij Prince, was al laat dus een serieuze try zat er niet in, ook al niet omdat 1 van de healers problemen had met een of andere addon. Zeg je op TeamSpeak datgene wat Enfeeble doet, en dan gaat een of andere maloot (die zichzelf helemaal top vindt, het beste van alles... :X ) bandagen als ie Enfeebled is. Whap, dood. En dan lopen janken... Soms vraag ik het me echt af, had ik maanden terug niet een andere beslissing moeten nemen. Maarja, die zitten nu tegen het einde van TK en SSC, beetje laat nu.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
Anoniem: 241964 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:56:
Ahah, bedankt :).
Dan zal ik een Paladin starten :D. (ik zie wel wat eruit komt ;))
Ik vergeet nog 2 classes :
Druide + Shaman

Mits goed gespecced zijn het goede DPS-ers of healers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:50

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gefeli NoEinstein! :D Eindelijk geeft Kara ons tankje ook wat liefde :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

NoEinstein schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:34:
(Ik hoop dat jullie dodge hoog genoeg is, incoming wall of text :P)
Echte tanks dodgen niet! Ik eet je wall of text voor ontbijt! :P

Sinds een korte tijd loopt het raiden weer niet zo lekker in de guild. Enigszins vreemd aangezien de progress eigenlijk prima is (Kara redelijk snel op farm en in ZA bezig op baas nummer 3). De laatste tijd zijn er weinig mensen online en raiden gebeurt dus niet. Toen kwam ineens het aanbod van een andere kleine guild om te mergen. Na wat besprekingen gaat dat dus binnenkort gebeuren! Uiteraard hebben we met een paar van hun members wat testruns gedaan en de resultaten hiervan waren als volgt:
(groepsetup: Pala tank (ik), Resto shaman, Enh shaman, Ele shaman, Moonkin)
Heroic Botanica: 49 minuten
Heroic SP: 28 minuten
Heroic UB: 47 minuten
Gemiddeld zaten de dpsers tussen de 700 en 1200 dps (ja, daar schrok ik ook van) en de mobs gingen vrij rap dood. Zelf zat ik gemiddeld op 500 dps (dat krijg je, 0 CC in de party, dus alles lekker aoeen in de consecration) met spikes naar 1600 (grote aoe groepen :P). Eigenlijk werd alles gewoon kapotgeburst terwijl ik megahard mijn best aan het doen was om de aggro te houden op de zieke dps. Ook ontzettend netjes van de healer die me erdoorheen healde terwijl ik soms 2 groepen tegelijk aan het tanken was.

Kortom, goede mensen en vertrouwen in de toekomst! Afgesproken om semi-dagelijks een paar supersnelle runs te doen en dan stromen de badges in relatief korte tijd wel binnen!

Zodra de merger compleet is dan kunnen we gaan uitkijken naar het op farm zetten van ZA en met mijn plateboots de eerste stevige stappen zetten in de 25 mans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:49

vhal

ಠ_ಠ

Mijn JC is nu 380 (draenei ftw) en ik moet zeggen dat de tips van Imdamned erg leuke moneymakers zijn. Ik had +/- 500G geinvesteerd om JC naar 360 te levellen en ik begon met 30G. Maar vanochtend stond de teller al weer op 856G en still counting (want er staat nog een hoeveelheid aan shards,dusts,gems op de AH)

:)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169084

Absoluut, jammer dat Indamned de markt zo verneukt :P

Het is zeker een goede moneymaker, alleen het probleem is dat steeds meer mensen het door krijgen (waaronder ik, bedankt Trollie) en dat je daardoor echt stukken minder winst maakt ;<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:49

vhal

ಠ_ಠ

Heb het idee dat het op Emerald Dream wel meevalt.
Wat wel zo is, is dat Auctioneer zo buggy als de neten is. Ik krijg om de haverklap error meldingen als ik Arcane Dust per 2stuks op de AH wil gooien.
Nou blinkt de site van auctioneer nou ook niet uit in overzichtelijkheid. Onder het kopje downloads staan alleen de versie5 auctioneer files die nog vol zitten met bugs (apha versions). Dus je komt uit op (ik dacht) versie 4.0.5, maar die werkt ook niet optimaal (zo is de maximale lengte 24h ipv 48h, en werkt de checkbox remember price niet).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
deadsy33 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:15:
Mijn JC is nu 380 (draenei ftw) en ik moet zeggen dat de tips van Imdamned erg leuke moneymakers zijn. Ik had +/- 500G geinvesteerd om JC naar 360 te levellen en ik begon met 30G. Maar vanochtend stond de teller al weer op 856G en still counting (want er staat nog een hoeveelheid aan shards,dusts,gems op de AH)

:)
O-)
Anoniem: 169084 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:29:

Het is zeker een goede moneymaker, alleen het probleem is dat steeds meer mensen het door krijgen (waaronder ik, bedankt Trollie) en dat je daardoor echt stukken minder winst maakt ;<
Aldi gems ftw })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27
deadsy33 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:15:
ik moet zeggen dat de tips van Imdamned erg leuke moneymakers zijn.
Hmm, misschien moet ik maar eens even gaan terugzoeken wat die tips precies zijn dan, m'n Shaman zit nu op 373 Jewelcrafting, Resto gespecced en niet in staat geld te grinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 08:26

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Hebben jullie gisteren op NL 2 het programma Zembla gezien?? Het was om ongeveer 22.00 uur tot 22.45 en ging over gameverslaving en dan met name over World of Warcraft.

Zowel Blizzard als de distributeur in NL weigerde commentaar te geven hierop en onderzoekers spraken van enkele tienduizenden verslaafde spelers in NL.
Ik vind dit toch wel een zorgelijke ontwikkeling dat mensen zich zo erg in een spel kunnen verliezen.

Sociale leven, werk, sport en gezinsituatie of relaties gingen eraan kapot.

Misschien niet echt relevant voor dit topic, maar ik wilde het toch even aankaarten.
Ik speel wow nu ongeveer 8 uur in de week, Soms iets meer, meestal iets minder. In mijn situatie is dit wel eens anders geweest. Toen speelde ik 6 uur per avond bjina dagelijks en merkte dat ik al mijn vrije tijd spendeerde aan wow. Gelukkig heb ik genoeg zelfdiscipline om dit om te draaien en kon gelukkig gewoon weer op een normale manier gamen voor mijn plezier en niet omdat ik " moest" gamen.

Wellicht een tip voor iedereen om op uitzending gemist te gaan kijken naar dit programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Neelon schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:58:
Vorige week tot 3 keer toe bij Aran iemand (of meerdere, ik weet niet wie het waren) bewegen terwijl:

Wij hebben vorige week voor het eerst Aran gedaan, en eigenlijk ging het bij ons prima. We hadden UTwizard voor de tactics en mooie /rw berichten, en het ging prima. We hadden twee wipes, waarvan er één best door bewegen tijdens FW kan zijn geweest. Maar het is niet zo dat het steeds gebeurden, gelukkig. Ik was er namelijk wel bang voor, aangezien we toch een aantal members hebben die niet altijd even oplettend/gefocust zijn. :)
Anoniem: 169084 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:29:

Ik heb JC nog lang niet hoog, ik kan alleen nog maar Iron Ore en Tin Ore prospecten, maar daar verdiende ik toch steeds een paar gold mee. Helaas is de hele economie op Eonar in minder als een week compleet ingestord, waardoor nu met bijna niets meer geld te verdienen is... ;( Gelukkig worden de Shards weer een beetje betaalbaar.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:11
cannibal schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:44:
Level op 1 van je 70's herbing and alchemy tot 375 en je kunt toch (op je gemak) toch redelijk wat centen verdienen. Blijft het feit dat zonder inzet (in professions/farming) je geen geld gaat verdienen.
En ook met enchanting 275 is al redelijk wat te verdienen als je wil.

Ik ben zelf nog nooit echt aan het farmen geweest voor geld (koop wat spul op AH op en verwerk het zodat ik wat meer er voor kan krijgen), maar door het levelen, soms wat (snelle) daillies enzo, heb ik toch al tijden niet echt geld zorgen meer. (na 2x epic flyer skill en flink wat blues op mijn laatste char)

en waarom dan de alts afsplitsen (ipv van gewoon een goede alt-rank maken) als deze toch niet kletsen tijdens het levelen in /g? Om het leuk te houden is het sociale aspect iig altijd heel belangrijk, als je dit op deze manier weghaalt kan dat wel wat "fun" kosten ja.
om even op die alt guild terug te komen

ik zit zelf in een guild die redelijk groot is (zo groot zelfs dat we de limiet wel een bereiken) en wij hebben dan ook een alt guild, echter wij gebruiken een add on die ons in staat steld onze guild chats te mergen waardoor toch iedereen met iedereen kan kleppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:04

Neelon

FOR PONY!!!

OkkE schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:48:

Wij hebben vorige week voor het eerst Aran gedaan, en eigenlijk ging het bij ons prima. We hadden UTwizard voor de tactics en mooie /rw berichten, en het ging prima. We hadden twee wipes, waarvan er één best door bewegen tijdens FW kan zijn geweest. Maar het is niet zo dat het steeds gebeurden, gelukkig. Ik was er namelijk wel bang voor, aangezien we toch een aantal members hebben die niet altijd even oplettend/gefocust zijn. :)
Bij de eerste keren dat je de boss doet, snap ik ook dat het makkelijker fout kan gaan. Maar dit is voor ons de 6e of 7e keer dat Aran plat gaat, en dan mag het in mijn ogen nooit 3x achter elkaar fout gaan met die special abilities van hem (Flamewreath dus vorige week). Ook staan er nog steeds 1 of 2 leukerijken vrolijk op Aran te dps-en als hij zijn Arcane Blast aan het opladen is. Wordt geroepen dat ze naar de rand van de kamer moeten rennen, maar nee, luisteren ho maar. En dan lopen miepen en mauwen over de repair kosten.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
OkkE schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:48:
[...]

FW heeft bij ons geen Wipes bezorgd, wel flinke raid damage omdat iemand wel bewoog (zag zo snel niet wie) maar er zijn geen mensen aan dood gegaan. De twee wipes die we hadden waren doordat Aran zowel de Mass Polymorph als de Elementals tegelijk castte. Ongelukkige dps dus. Verder ging Aran inderdaad hartstikke goed, terwijl het toch best een moeilijk gevecht is om onder de knie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85278

Neelon schreef op maandag 28 januari 2008 @ 08:58:
[...]

O o o wat klinkt me dit bekend. :X

He dit klinkt bekend, bij ons was het een MH/BT geared Mage met meeste dkp earned die de raid van 10 naar 1 levende bracht. (en ja ik blies me zelf op met Sw: D bij netherspite :evil: )
Was de bedoeling om met 1 tank, 1 healer en 8 dps-ers te gaan, uiteindelijk maar met 2 healers gedaan en na een run van 2:45 21 badges rijker (weet nog steeds niet wat ik er mee moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Fratti schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:47:
Hebben jullie gisteren op NL 2 het programma Zembla gezien?? Het was om ongeveer 22.00 uur tot 22.45 en ging over gameverslaving en dan met name over World of Warcraft.

[...]

Ik heb de uitzending niet gezien, maar zal 'm zeker eens bekijken op uitzending gemist.

Maar het ligt mijn inziens geheel aan die mensen zelf. Als er geen WoW was, waren ze wel verslaafd geraakt aan iets anders. Wat ik trouwens zie, naast dat er natuurlijk heel veel mensen wel degelijk verslaafd zijn, is dat veel mensen ook denken dat iemand verslaafd is. Het lijkt haast een trend.

Soms zijn er avonden dat ik geen zin heb om uit te gaan. Dat kan zijn omdat ik even geen geld wil uitgeven aan drank, omdat ik nog brak ben van de nacht er voor, of wat dan ook. Normaal was ik dan op de bank gevallen met de tv aan of een dvdtje. Nu ga ik op zo'n avond regelmatig even WoW spelen. Leuk om te zien dat er dan gelijk vrienden zijn die dat verdraaien: OkkE blijft weer eens thuis om dat stomme WoW te spelen, ipv lekker uit te gaan.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
Anoniem: 85278 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:00:
[...]

He dit klinkt bekend, bij ons was het een MH/BT geared Mage met meeste dkp earned die de raid van 10 naar 1 levende bracht. (en ja ik blies me zelf op met Sw: D bij netherspite :evil: )
Was de bedoeling om met 1 tank, 1 healer en 8 dps-ers te gaan, uiteindelijk maar met 2 healers gedaan en na een run van 2:45 21 badges rijker (weet nog steeds niet wat ik er mee moet)
Tjah, je bent wel een retard als je loopt met flame wreath O-)

En fu met je MH/BT geared mage, ik heb 1 item van een MH trash mob. Die flame wreath leverde me btw wel de nr1 dmg spot van de avond op })

DPS > all !

Voor de mensen die niet tussen de lijntjes kunnen lezen: phun intended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232786

Zowel Blizzard als de distributeur in NL weigerde commentaar te geven hierop en onderzoekers spraken van enkele tienduizenden verslaafde spelers in NL.
Ik vind dit toch wel een zorgelijke ontwikkeling dat mensen zich zo erg in een spel kunnen verliezen.

Misschien niet echt relevant voor dit topic, maar ik wilde het toch even aankaarten.
Ik speel wow nu ongeveer 8 uur in de week, Soms iets meer, meestal iets minder. In mijn situatie is dit wel eens anders geweest. Toen speelde ik 6 uur per avond bjina dagelijks en merkte dat ik al mijn vrije tijd spendeerde aan wow. Gelukkig heb ik genoeg zelfdiscipline om dit om te draaien en kon gelukkig gewoon weer op een normale manier gamen voor mijn plezier en niet omdat ik " moest" gamen.

Wellicht een tip voor iedereen om op uitzending gemist te gaan kijken naar dit programma.
Game(r)s bashen is hip in de media. Dit is gewoon weer even goedkoop inspringen op dat jochie in België dat zichzelf suf gegamed heeft. Je kan in principe aan haast alles verslaaft raken, alleen hoor je de media daar niet over piepen. Het komt er op neer dat bepaalde personen nu eenmaal niet zichzelf in de hand kunnen houden en zichzelf daarmee schade aandoen. Dat kan met Games, Internet, alcohol, roken, drugs, auto's, gokken, cafeïne, sex, winkelen, werk en ga zo maar door. Wat ze even niet vermelden is dat van alle gamers maar een heel klein groepje daadwerkelijk zelf-destructief bezig is. (10.000? Hoeveel rokers/stevige drinkers telt Nederland en hoeveel schade berokkenen zij de gezondheidszorg in vergelijking met gamers?).

Gamen valt in het niet in schadelijkheid vergeleken met om maar iets te noemen roken en alcohol en claimt in vergelijking vrijwel geen slachtoffers. Maar ja, zoals ik al zeg, gamers bashen is hip in de media. Ik heb vroeger ook belachelijk veel spelletjes gespeeld (Diablo2! woo!) dat sommige mensen dat als een obsessie zagen, maar op een gegeven moment word je volwassen en ga je andere prioriteiten stellen. Games hebben geen fysiek verslavende stof, de verslaving is geconditioneerd ('tussen de oren') en het stoppen met gamen door een andere hobby te nemen geeft geen ontwenningsverschijnselen zoals alcohol en nicotine wel doen. Ik denk dat men beter haar tijd kan besteden aan echte problemen in plaats van een simpele zondebok die zichzelf niet met enorme lobbies en advocatenlegers kan verdedigen van stal te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 12:57

Alleen raiden kost me al 21 uur per week. :P Nu moet ik zeggen dat ik daarnaast op het moment niet veel speel (gelukkig een goeie voorraad gold die je met een beetje handelen wel kan houden) op een ZA runnetje na ofzo. Op m'n top speelde ik 40 à 50 uur, met daarnaast een 40-urige baan.

Heb verder niet gekeken maar uit de topic over die aflevering begrepen dat er nogal subjectief beoordeeld werd. Kan dus wel begrijpen dat Blizzard er niet aan mee wilde werken, zeker ook omdat je moeilijk een developer verantwoordelijk kan stellen voor verslavingen van mensen. Sowieso moet ik zeggen dat er nog altijd een onderscheid gemaakt wordt tussen gamen en andere dingen. Als je zegt dat je per week vier avonden achter je PC zit kijkt iedereen je vreemd aan, terwijl diezelfde mensen het doodnormaal vinden om vier avonden per week tv te kijken. Heb er zelfs nog columns over geschreven vroeger.

Ken een gozer die ook verslaafd is aan WoW. Z'n vriendin ging 's ochtends werken en zei dat 'ie ook bijna weg moest, terwijl hij zat te spelen. Toen ze 's avonds terugkwam zat 'ie er nog steeds. Zolang ik niet zo ben valt 't nog best wel mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232786 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:08:
[...]
Gamen valt in het niet in schadelijkheid vergeleken met om maar iets te noemen roken en alcohol en claimt in vergelijking vrijwel geen slachtoffers. Maar ja, zoals ik al zeg, gamers bashen is hip in de media. Ik heb vroeger ook belachelijk veel spelletjes gespeeld (Diablo2! woo!) dat sommige mensen dat als een obsessie zagen, maar op een gegeven moment word je volwassen en ga je andere prioriteiten stellen. Games hebben geen fysiek verslavende stof, de verslaving is geconditioneerd ('tussen de oren') en het stoppen met gamen door een andere hobby te nemen geeft geen ontwenningsverschijnselen zoals alcohol en nicotine wel doen. Ik denk dat men beter haar tijd kan besteden aan echte problemen in plaats van een simpele zondebok die zichzelf niet met enorme lobbies en advocatenlegers kan verdedigen van stal te halen.
Alhoewel ik het met een deel van je redenatie wel eens ben, wil ik er ook even een kanttekening bij plaatsen. De verslaving 'tussen de oren' kan net zo erg zijn als een lichamelijke verslaving. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar gokverslaafden. Je zult niet gaan trillen of iets dergelijks, maar je zult wel degelijk allse doen om aan je kick te komen (in te loggen en te gamen). Ik denk dat we er niet verstandig aan doen om het links te laten liggen want in een game als WoW is het wel degelijk een issue. Ik geloof die verhalen over relaties, gezinsleven etc die in de problemen komen wel degelijk (ik ken het uit de omgeving en ook ik merk dat ik soms echt moet oppassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Lief dagboek,

Even weer een update van vrijdag en het weekend.

Vrijdag moest het laatste deel van Karazhan nog even gecleared worden. Dus Curator, Aran, Illhoof, Chess event, Prince en Nightbane waren nog over. Illhoof hebben we maar even overgeslagen, want we hadden geen lock bij ons. Bij Aran hadden we alleen 2 wipes :X (grrr elementals). Focus was dus even ver te zoeken. Bij Prince wipeten we op 1% door een paar heerlijk geplaatste elementals op het einde, maar die ging daarna wel gewoon neer. De rest was een one-shot :).

Zaterdag niet veel spannende dingen gedaan. Alleen met mijn priest in Zangarmarsh begonnen met de eerste quests, maar daarvoor eerst al mijn Unidentified Plant Parts van mijn andere chars ingeleverd waardoor ik al honored was voordat ik 1 quest daar gedaan had :P.

Zondag was het tijd voor onze derde keer in Gruul's Lair. We kwamen 4 man te kort, dus werden er wat friendslists aangesproken om de laatste plekken te vullen. Rond 20:15 hadden we eindelijk 25 man en konden we een try doen op High King Maulgar. We hadden wat nieuwe mensen die daar voor het eerst waren dus we hadden een niet zo hoog verwachtingspatroon. Tot ieders verbazing one-shotten we hem :D. Wel grappig, want de mage die we hadden was daar voor het eerst en dat is toch wel één van de belangrijkste tanks daar. Daarna door naar Gruul. We maken steeds meer progressie. De eerste keer 50%, daarna 41% en nog 1 van 30% :). Onze MT ging elke keer iets te snel dood en de shatter zorgde ook nog voor wat problemen. Toch een erg goede avond en ik verwacht dat hij deze week of volgende week wel neer gaat :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142494

Ja, werd al op onze realm forums gepost, 2 members van een bekende raiding guild zouden in het programma zitten. Heb het nog niet gezien helaas.

http://forums.wow-europe....?topicId=2405635581&sid=1

/dagboek itempje :)
Redelijke tegenvaller op vrijdag op KT. waar we eerst op 15% wipen doordat de maintank vanaf het plavond naar beneden valt. De try daarna duurde de animatie in de overgang van phase 4 naar 5 wel erg lang; Bleek bugged te zijn, hij bleef in z'n vage vorm iemand volgen. Na die persoon ge'DI'd te hebben verliet KT de kamer. ^^

Afbeeldingslocatie: http://www.postimage.org/PqgMWfi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.postimage.org/aV1rOHyJ.jpg

Duurde zo'n 20 minuten toen we out combat gingen en de fight compleet resette. Ook alle trash resette. Dat was dus een flinke tegenvaller want we hadden geen tijd meer om te reclearen.

Gisteren terug geweest en wel gekilled gelukkig. 9 nieuwe mensen attuned met Hyjal.
T5 chest en quest item voor neck item mogen looten. ^^

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 142494 op 28-01-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Kaap schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:30:
[...]

Edit: Ik zie dat je nog in denial zit ook, letterlijk en figuurlijk zeker. Je zou eens een voorbeeld moeten nemen aan het vroegere Exomna. Casuals, slackers, Trollimmie en Connie, een naar Johan Cruijff klinkende raidleader (Mas :> ) die je ook nog goed afzeikt, maar toch zaten ze op Twins. Uitstekend voorbeeld van hoe het ook kan.
Mjah, zo is het in denial ook wel een beetje. Alleen een paar oud-Core-tuig zit de boel op te jutten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 23522 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:15:
[...]

Alhoewel ik het met een deel van je redenatie wel eens ben, wil ik er ook even een kanttekening bij plaatsen. De verslaving 'tussen de oren' kan net zo erg zijn als een lichamelijke verslaving. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar gokverslaafden. Je zult niet gaan trillen of iets dergelijks, maar je zult wel degelijk allse doen om aan je kick te komen (in te loggen en te gamen). Ik denk dat we er niet verstandig aan doen om het links te laten liggen want in een game als WoW is het wel degelijk een issue. Ik geloof die verhalen over relaties, gezinsleven etc die in de problemen komen wel degelijk (ik ken het uit de omgeving en ook ik merk dat ik soms echt moet oppassen).
Elke willekeurige MMO is verslavend, EQ/EQ2/SW:G/Lineage/FF:XI/EVE en ga zo maar door. heeft geen fuck met de titel van het spel te maken. elke game kan verslavend zijn in principe. Puur sensatie en stemmingmakerij zo'n aflevering, te meer omdat ze er een zondebok bij zoeken (gametitem specifiek) in plaats van meer op het fenomeem game verslaving zelf in te springen, richten ze zich meer op de hype, ik kots op zulke stront propaganda, dit soort 'journalistiek' valt bij mij in hetzelfde rijtje als paparazzi fotografen.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232786

Anoniem: 23522 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:15:
[...]

Ik zeg ook zeker niet dat het probleem niet bestaat. Er zijn zeker mensen die de controle verliezen en ik was er vroeger mischien zelf ook wel een in mijn jeugd. Echter is deze groep veel kleiner en minder schadelijk dan de meeste andere verslavingen. Gokken bijvoorbeeld veroorzaakt financiële problemen wat een persoon de criminaliteit in kan duwen. In het ergste geval van een WoW verslaving verwaarloost men zijn opleiding/werk/omgeving waardoor deze ergens onderaan de sociale ladder beland als een uitkeringstrekkende kluizenaar, maar anders dan weinig bewegen en een uitkering trekken doen ze geen enorme last op de samenleving zetten in de vorm van bijvoorbeeld criminaliteit of extreem hoge zorglasten.

Een uitkering trekken is in ons land gelukkig al niet meer zo simpel is als sommige mensen denken. Je kan als gamesverslaafde echt niet aan komen kloppen en parasiet gaan spelen. De overheid heeft echt geen genade voor iemand die een uitkering wil maar gewoon geschikt is om te werken en forceren dit met sollicitatieplicht e.d. Ik heb een vriend die echt arbeidsongeschikt is (tegen zijn zin, heeft een medische reden) en wat die al moet doen om zijn uitkering te ontvangen is niet misselijk.

Maar zoals ik al eerder redeneerde: Omdat er geen fysieke component is kan de kick simpeler vervangen worden door een minder schadelijke stimulans dan een verslaving waar een fysiek component de oorzaak is. Ikzelf ben op een gegeven moment langzaam van Diablo2 afgestapt en steeds meer met paarden gaan doen. Tegenwoordig kan ik niet meer zonder mijn dagelijkse bezoekje aan mijn paard. Heb ik een 'negatieve' verslaving (want dat was het voor mij echt) omgevormd in een 'positieve' hobby? Wie weet, maar ik weet wel dat het me geen enkele moeite kostte om heel langzaam die omslag te maken. Ik begon met 1x per week een paar uur naar de paarden te gaan, dan na een paar maanden later af en toe een 2e dag in de week, tot nu iedere dag een bezoekje. En ik ben nu op een punt waar games mijn leven echt niet meer domineren maar gewoon een tijdsverdrijf zijn. In het geval van een fysieke verslaving die in een moment bevredigd kan worden (roken, drinken) kan ik me voorstellen dat dit vele malen moeilijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169084

Hoeveel verdien je eigenlijk nog per dag? Met een goede dag en goede kope ores zit ik rond de 200G max, vraag me eens af wat dat bij jou nou is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bokkie schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:57:
[...]

Elke willekeurige MMO is verslavend, EQ/EQ2/SW:G/Lineage/FF:XI/EVE en ga zo maar door. heeft geen fuck met de titel van het spel te maken. elke game kan verslavend zijn in principe. Puur sensatie en stemmingmakerij zo'n aflevering, te meer omdat ze er een zondebok bij zoeken (gametitem specifiek) in plaats van meer op het fenomeem game verslaving zelf in te springen, richten ze zich meer op de hype, ik kots op zulke stront propaganda, dit soort 'journalistiek' valt bij mij in hetzelfde rijtje als paparazzi fotografen.
Wow! Iets minder gamen en meer slapen of de koffie/red bull laten staan ;)

Ik ben het overigens met je eens dat het een algemeen MMO-verhaal is, maar WoW is veruit de populairste en dus logish om die te noemen. Bij drugsverslaving noemen ze ook de bekende drugs i.p.v. een klein onbekend drugje waar nooit iemand van heeft gehoord. Ik heb de aflevering verder niet gezien en ging dus ook niet in op de aflevering maar op het feit dat het wel degelijk een ernstige verslaving kan zijn (zoals gokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:55
-NMe- schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:03:
Wat betreft die tanking upgrades heb ik wel gelachen. :+ Onze feral druid raidleader (en IRL vriend van me) is maandenlang braaf elke zondag naar Kara gegaan om Moroes' Lucky Pocketwatch te krijgen, welke steeds niet wilde droppen. Vorige week kwam hij juichend de kroeg binnenzetten: hij had hem eindelijk. Mag je drie keer raden wat er voor mij dropte bij mijn allereerste Kara-run. :D We hebben de arme jongen toch maar even gepest op Vent. :P
Haat, haat haat.... ik wil ook die klote Pocketwatch maar sinds ik weer Karazhan in ben gegaan met me warrior (Zo'n... 3 of 4 maanden terug) dat klote ding nog altijd niet zien droppen. Ik zal wel eerlijk toegeven though, ik run helemaal niet frequent KZ. De enige 2 redenen dat ik er kom zijn die trinket en de badges. Badges ben ik nu gewoon aan het opsparen in de hoop dat er ooit wat leuks bij komt zodat ik dat gelijk kan aaschaffen. Die trinket mag best nog wel is droppen, maar zolang dat niet gaat ben ik tevreden met me huidige serie trinkets. Sowieso zou ik Pocketwatch vervangen denk ik door Shadowmoon Insignia, liever de combinatie van Dodge en Defense... alhoewel ik om Defense helemaal niet verlegen zit.

Grappige discussie over casuals en loot btw, altijd al een pijnlijk item geweest in WoW, hoe je het ook bekijkt. De casual is van mening dat hij even goed recht heeft op X en de hardcore wilt inzet als bepalende factor waarbij hij zelf dus altijd de winnaar van de casuals zal zijn.

Maar eigenlijk boeit het niet. Je kan het nog zo oneens zijn met elkaar. Je zit nooit bij elkaar. Casuals zitten niet in een guild met hardcore mensen en hardcore mensen zitten niet bij casuals. Je kan het nog zo oneens zijn met elkaar, elk individueel systeem van een guild zal het uitwerken op de manier zoals jij het er mee eens bent, anders had je niet in die guild gezeten. Dus ja, de discussie is idd nutteloos, laat ieder in z'n waarde en accepteer dat niet iedereen dezelfde visie heeft over bepaalde moeilijke onderwerpen in WoW. Mensen doen gekke dingen vanwege paarse pixels, dat staat al tijden vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85443

Hmm, sinds ik niet meer raid heb ik op een wonderbaarlijke wijze meer "vrije tijd", zowel ingame als irl. Bevalt me best goed eigenlijk.

Normaal zat ik er toch min of meer aan vast op maandag en woensdag, en meestal ging ik zondag ook mee. Dat merk je best wel. Wij speelden meestal ook langer dan 4 uur, meer 4.5 a 5 uur, dus toch gemiddeld zo een 14 die je minder speelt.

Voordeel is vooral dat ik altijd erg gehaast speelde. Als ik online kwam ging ik OF raiden OF geld verdienen wat ik weer verspilde aan raiden. Best een vicieuze cirkel.

Nu kan ik lekker eerst andere dingen doen, en dan bijvoorbeeld om een uurtje of 21:00 online komen ff een uurtje of 2 spelen en dan weer lekker richting bed :z

De reden voor deze lange inleiding is mijn bankchar :)

Ik heb vorige week denk ik net 10 uurtjes gespeeld. Dat is in 5 dagen geweest, want ik ben 2 dagen ook niet online geweest. Dus gemiddeld 2 uur per speelmoment.

Nou kan ik de dailies die ik heb ik ong 30 - 45 min completen. Dan nog ff een uurtje pvpen ofzo en dan een kwartier uitloop he voor wat administratieve dingetjes.

Niet erg schokkend allemaal, maar ik heb dus sinds vorige week dat ik mijn priest promo- of juist degradeerde naar bankachtige troll, het is maar hoe je het bekijkt, gelijk de meeste omzet gedraaid sinds ik wow speel :D

Ik zat op 2085g wat ik in 1 week verdiend had. Niet slecht :)

Hoe ik dat heb gedaan:

- Waar ik voorheen Auchenai Crypts chestfarmde, doe ik dat nu voortaan in Mana Tombs. Dat is achteraf gezien toch beter, want er spawnen 2 chests en er is veel adamantite ore, en we weten onderhand wel wat je daarmee kan >:)

In die 2 chests, heb je sowieso rond de 6g, + 1 green/blue armor/weapon + 1green/blue gem
Daarnaast vind je minimaal 1 adamantite vein. Mijn record gisteren was 2 rich veins en 2 normale. Das bijna een stack wat je kan minen.

In tegenstelling tot wat ik dacht, kan ik dit dus ook pvpspecced + pvpgear doen. Ik mis Adrenaline rush en Blade furry, maar dat heb je niet per se nodig. Sterker nog, je merkt niet echt dat het lastiger is. Het is zelfs makkelijker dan met mijn combat dagger build.

Je sapped er 1, preme + SS op 1 target, garrote *5cps*, EO, Evasion, Ghostly strike, Hemo tot hij dood is en dan pak je de andere.

Natuurlijk had ik ook het nodige geluk. Wat dacht je van 2 greens waar een shard uitkomt :) + 1 boe blue drop van een mob en nog een blue ring uit de chest.

Ook had ik redelijk wat geluk met blue gems, en ik krijg dan natuurlijk ook weer de dure (Living ruby, Noble Tropaz).

Ik had 5 runs gedaan, want meer kan je er niet doen in 1 uur, en ging met de loot terug. Ff mijn maatje gewhispered dat er weer gesprospecced moest worden. Kwam goed uit, want hij moest weer een zooi greenies gede' ed hebben. Ja, hij is ook een rogue, en ja hij chestfarmed MT ook :D

Dus wij ff traden en terwijl ik zijn spul DE, prospecced hij het mijne. Uit de 2 stacks ore, kwamen er iets van 6 blues. Ook weer goeie shizzle, namelijk 4 Nightseyes, wat Talasites en nog een Living Ruby.

Allemaal op de AH gegooid, en dat zal dalijk wel verkocht zijn. Zo een kleine 500g wat er nog opstaat :)

Een ander voordeel van chestfarming is EZ mats. Ik heb zo ff 2 stacks Arcane dust gecreerd (stacken per 20) en 2 stacks Greater Planar Essence (stacken per 10)

- De andere methode is ook errug fijn. Ik log mijn troll en hou general goed in de gaten voor mensen die:

-Enchants willen, daar heb ik van het weekend ook al zo een 50g mee verdiend + skillpoints for free (369 nu, we zijn er bijna :D )
-Blues aanbieden

Met enchanting is echt TE simpel geld te verdienen, althans bij ons. Ik krijg zo 5 - 10g tip, terwijl mats aangeleverd worden, met uitschieters naar 15g want "Enchanting is moeilijk te lvlen , mijn main is een enchanter dus hier 15g, veel plezier ermee"

De mensen die blues aanbieden in Trade zijn meestal niet al te snugger. Meestal krijg ik zo een blue die +65 is, wel voor 20g mee. Die DE ik en daar komt een shard uit.

Die shards spaar ik op totdat ik er een hoop heb, en die verkoop ik dan op een dusdanige manier zodat ik ong 5 a 10g per shard winst draai.

Zo had ik er afgelopen weekend een stuk of 10 verkocht voor 5g boven mijn inkoopsprijs om het zo maar te noemen. Das 50g winst voor vinger in de neus werk, wat mij mss een paar minuten kost.

Wat ik dus doe, is het browsen van de AH op zoek naar blues die 65+ zijn. Dat is namelijk het keerpunt. 64 Blues willen nog wel eens een small shard geven, maar 65 is altijd een normale shard.

Omdat het geld van de troll, gescheiden is van het geld van mijn rogue, kan ik er gewoon op los bieden zonder me zorgen te maken dat mijn rogue in geldproblemen komt.

Dat een beetje in de gaten houden en het komt goed. Wat dacht je bijvoorbeeld van lvl 65 blues die je koopt voor 6 a 7g? :)

Erg fijn die combi van enchanting en mining + wat guildies :*)

Fuck quests, met bankspace en een starterskapitaal is AH the way to go, maargoed das oud nieuws voor sommigen :+ , maar voor de anderen die er nog niet aan doen, kan ik het ten zeerste aanbevelen. Ik heb namelijk nog nooit zo makkelijk geld verdiend. Ja ok, 1x een world epic drop, maargoed. Das niet echt een constante factor ;(

Leuke is dat naarmate je meer gaat verdienen, je NOG meer gaat verdienen he. Want net als in het echte leven maak je geld, met geld. En dat gaat net wat makkelijker naarmate je Gteller stijgt.

Je kan namelijk steeds groter inkopen, en met mijn bankspace is dat nu geen probleem. Geduld is trouwens ook belangrijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 28-01-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
sn0x0r schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:08:
[...]

Mensen doen gekke dingen vanwege paarse pixels, dat staat al tijden vast.
/gquit typen bv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 19:22
Eindelijke full Tier 6 nu (na weken en weken wachten op m'n chest >.<)
Helaas dropt de offhand maar niet van Winterchill >.<
http://armory.wow-europe....l?r=Skullcrusher&n=Dutchy

En trinkets e.d. tsja... daar heb ik geen DKP meer voor :) (Illidan trinket bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Anoniem: 85443 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:22:
Hmm, sinds ik niet meer raid heb ik op een wonderbaarlijke wijze meer "vrije tijd", zowel ingame als irl. Bevalt me best goed eigenlijk.

Normaal zat ik er toch min of meer aan vast op maandag en woensdag, en meestal ging ik zondag ook mee. Dat merk je best wel. Wij speelden meestal ook langer dan 4 uur, meer 4.5 a 5 uur, dus toch gemiddeld zo een 14 die je minder speelt.

Voordeel is vooral dat ik altijd erg gehaast speelde. Als ik online kwam ging ik OF raiden OF geld verdienen wat ik weer verspilde aan raiden. Best een vicieuze cirkel.

Nu kan ik lekker eerst andere dingen doen, en dan bijvoorbeeld om een uurtje of 21:00 online komen ff een uurtje of 2 spelen en dan weer lekker richting bed :z

De reden voor deze lange inleiding is mijn bankchar :)

Ik heb vorige week denk ik net 10 uurtjes gespeeld. Dat is in 5 dagen geweest, want ik ben 2 dagen ook niet online geweest. Dus gemiddeld 2 uur per speelmoment.

Nou kan ik de dailies die ik heb ik ong 30 - 45 min completen. Dan nog ff een uurtje pvpen ofzo en dan een kwartier uitloop he voor wat administratieve dingetjes.

Niet erg schokkend allemaal, maar ik heb dus sinds vorige week dat ik mijn priest promo- of juist degradeerde naar bankachtige troll, het is maar hoe je het bekijkt, gelijk de meeste omzet gedraaid sinds ik wow speel :D

Ik zat op 2085g wat ik in 1 week verdiend had. Niet slecht :)

Hoe ik dat heb gedaan:

- Waar ik voorheen Auchenai Crypts chestfarmde, doe ik dat nu voortaan in Mana Tombs. Dat is achteraf gezien toch beter, want er spawnen 2 chests en er is veel adamantite ore, en we weten onderhand wel wat je daarmee kan >:)

In die 2 chests, heb je sowieso rond de 6g, + 1 green/blue armor/weapon + 1green/blue gem
Daarnaast vind je minimaal 1 adamantite vein. Mijn record gisteren was 2 rich veins en 2 normale. Das bijna een stack wat je kan minen.

In tegenstelling tot wat ik dacht, kan ik dit dus ook pvpspecced + pvpgear doen. Ik mis Adrenaline rush en Blade furry, maar dat heb je niet per se nodig. Sterker nog, je merkt niet echt dat het lastiger is. Het is zelfs makkelijker dan met mijn combat dagger build.

Je sapped er 1, preme + SS op 1 target, garrote *5cps*, EO, Evasion, Ghostly strike, Hemo tot hij dood is en dan pak je de andere.

Natuurlijk had ik ook het nodige geluk. Wat dacht je van 2 greens waar een shard uitkomt :) + 1 boe blue drop van een mob en nog een blue ring uit de chest.

Ook had ik redelijk wat geluk met blue gems, en ik krijg dan natuurlijk ook weer de dure (Living ruby, Noble Tropaz).

Ik had 5 runs gedaan, want meer kan je er niet doen in 1 uur, en ging met de loot terug. Ff mijn maatje gewhispered dat er weer gesprospecced moest worden. Kwam goed uit, want hij moest weer een zooi greenies gede' ed hebben. Ja, hij is ook een rogue, en ja hij chestfarmed MT ook :D

Dus wij ff traden en terwijl ik zijn spul DE, prospecced hij het mijne. Uit de 2 stacks ore, kwamen er iets van 6 blues. Ook weer goeie shizzle, namelijk 4 Nightseyes, wat Talasites en nog een Living Ruby.

Allemaal op de AH gegooid, en dat zal dalijk wel verkocht zijn. Zo een kleine 500g wat er nog opstaat :)

Een ander voordeel van chestfarming is EZ mats. Ik heb zo ff 2 stacks Arcane dust gecreerd (stacken per 20) en 2 stacks Greater Planar Essence (stacken per 10)

- De andere methode is ook errug fijn. Ik log mijn troll en hou general goed in de gaten voor mensen die:

-Enchants willen, daar heb ik van het weekend ook al zo een 50g mee verdiend + skillpoints for free (369 nu, we zijn er bijna :D )
-Blues aanbieden

Met enchanting is echt TE simpel geld te verdienen, althans bij ons. Ik krijg zo 5 - 10g tip, terwijl mats aangeleverd worden, met uitschieters naar 15g want "Enchanting is moeilijk te lvlen , mijn main is een enchanter dus hier 15g, veel plezier ermee"

De mensen die blues aanbieden in Trade zijn meestal niet al te snugger. Meestal krijg ik zo een blue die +65 is, wel voor 20g mee. Die DE ik en daar komt een shard uit.

Die shards spaar ik op totdat ik er een hoop heb, en die verkoop ik dan op een dusdanige manier zodat ik ong 5 a 10g per shard winst draai.

Zo had ik er afgelopen weekend een stuk of 10 verkocht voor 5g boven mijn inkoopsprijs om het zo maar te noemen. Das 50g winst voor vinger in de neus werk, wat mij mss een paar minuten kost.

Wat ik dus doe, is het browsen van de AH op zoek naar blues die 65+ zijn. Dat is namelijk het keerpunt. 64 Blues willen nog wel eens een small shard geven, maar 65 is altijd een normale shard.

Omdat het geld van de troll, gescheiden is van het geld van mijn rogue, kan ik er gewoon op los bieden zonder me zorgen te maken dat mijn rogue in geldproblemen komt.

Dat een beetje in de gaten houden en het komt goed. Wat dacht je bijvoorbeeld van lvl 65 blues die je koopt voor 6 a 7g? :)

Erg fijn die combi van enchanting en mining + wat guildies :*)

Fuck quests, met bankspace en een starterskapitaal is AH the way to go, maargoed das oud nieuws voor sommigen :+ , maar voor de anderen die er nog niet aan doen, kan ik het ten zeerste aanbevelen. Ik heb namelijk nog nooit zo makkelijk geld verdiend. Ja ok, 1x een world epic drop, maargoed. Das niet echt een constante factor ;(
We moeten toch es ff vaker gaan praten. Even samen naar MT gaan want dit ga ik nu ook wel even doen om geld te verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

sn0x0r schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:08:
[...]

Haat, haat haat.... ik wil ook die klote Pocketwatch maar sinds ik weer Karazhan in ben gegaan met me warrior (Zo'n... 3 of 4 maanden terug) dat klote ding nog altijd niet zien droppen. Ik zal wel eerlijk toegeven though, ik run helemaal niet frequent KZ. De enige 2 redenen dat ik er kom zijn die trinket en de badges. Badges ben ik nu gewoon aan het opsparen in de hoop dat er ooit wat leuks bij komt zodat ik dat gelijk kan aaschaffen. Die trinket mag best nog wel is droppen, maar zolang dat niet gaat ben ik tevreden met me huidige serie trinkets. Sowieso zou ik Pocketwatch vervangen denk ik door Shadowmoon Insignia, liever de combinatie van Dodge en Defense... alhoewel ik om Defense helemaal niet verlegen zit.
Vanaf september/oktober hebben wij ook elke week Karazhan gerunned, maar nog nooit is die Pocketwatch gedropped, evenals de Mongoose enchant :(.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-07 12:05

RaseriaN

So much choices..

Jerry schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:35:
Vanaf september/oktober hebben wij ook elke week Karazhan gerunned, maar nog nooit is die Pocketwatch gedropped, evenals de Mongoose enchant :(.
2e run op mijn Warrior, direct dropped die Pocket Watch voor me ;)
Zo zie je maar weer.. het kan heel raar lopen met loot!

Voor de rest heb ik uberpech gehad met tanking loot in Karazhan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
Anoniem: 169084 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:02:
[...]

Hoeveel verdien je eigenlijk nog per dag? Met een goede dag en goede kope ores zit ik rond de 200G max, vraag me eens af wat dat bij jou nou is :)
Geen idee eigenlijk. Ik zit momenteel op 65k. Maar ik heb nu opeens wel 100+ van elke rare gem. 2 blessings deckjes, een furie deckje (en een 2e bijna compleet) klaarliggen voor de AH verkoop. Daarnaast heb ik nog 50 LPS / 40 greater planar essence / 60 stacks arcane dust voor de verkoop. Mijn gold gaat dus weer snel stijgen : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Anoniem: 232786 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:08:
[...]

Game(r)s bashen is hip in de media. Dit is gewoon weer even goedkoop inspringen op dat jochie in België dat zichzelf suf gegamed heeft. Je kan in principe aan haast alles verslaaft raken, alleen hoor je de media daar niet over piepen. Het komt er op neer dat bepaalde personen nu eenmaal niet zichzelf in de hand kunnen houden en zichzelf daarmee schade aandoen. Dat kan met Games, Internet, alcohol, roken, drugs, auto's, gokken, cafeïne, sex, winkelen, werk en ga zo maar door. Wat ze even niet vermelden is dat van alle gamers maar een heel klein groepje daadwerkelijk zelf-destructief bezig is. (10.000? Hoeveel rokers/stevige drinkers telt Nederland en hoeveel schade berokkenen zij de gezondheidszorg in vergelijking met gamers?).

Het is niet zo zeer hip, het is eerder de 'gevestigde media' die bang zijn om hun plaatsje (en mogelijk verlies van inkomsten door minder intresse van adverteerders) te verliezen.
hoe meer mensen gaan gamen --> minder mensen voor de buis
Dus als ze daarvoor wat sensatie moeten creeëren (wat ze zowiezo al doen, vooral op de comerciële zenders) om vooral ouders aan te zetten hun kroost vanchter de pc te rukken, en vervolgens voor de buis te zetten (want om dan wat moeite te doen om echt iets concreets met hun kroost te doen, sporten en dergelijke of helpen met huiswerk zien ze niet zitten na ee zware dag werk), doen de media dat met plezier. En het verkoopt ook nog. Elk zieltje gewonnen is een tvzombie en mogelijke tv-shop/belspel addict erbij...

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

RaseriaN schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:39:
[...]

2e run op mijn Warrior, direct dropped die Pocket Watch voor me ;)
Zo zie je maar weer.. het kan heel raar lopen met loot!

Voor de rest heb ik uberpech gehad met tanking loot in Karazhan
Klopt, ik had bijvoorbeeld laatst dat mijn chestpiece, shield en shoulders allemaal in 1 run dropten :D. Enige dat ik nog moet is de helm (maar dat is niet een hele grote upgrade, want ik heb de helm van de badges) en de boots van chess event welke maar niet willen droppen :(. Erg frustrerend ook dat er geen plate boots voor prot warriors voor badges te koop zijn :(. En dat terwijl ik op dit moment 65 badges heb 8)7.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 01-07 15:57
Mazzelaar! Onze server is zo verzadigd dat ik geen enchant kan slijten, af en toe ofc wel maar dat zijn altijd van die boerenlullen waar ik m'n tijd niet aan wil verdoen (niks willen betalen "Fee rofl" of 5g en dat ik dan maar ff naar Ogri moet komen - uhu). Cheapo blues op de AH vind je ook gewoon niet, vrijwel iedere crappy BoE blue die toch niemand meer wil is vrolijk 29+g, toevallig rond de prijs van de large pris. shards. Bah :(

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fratti schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:35:
[...]

We moeten toch es ff vaker gaan praten. Even samen naar MT gaan want dit ga ik nu ook wel even doen om geld te verdienen
Mja opzich kan het, maar het is verre van handig. Ik deed het ook met Postal samen (de andere rogue, die mijn spul prospecced), maar nu wil hij niet meer met mij gaan.

De reden is dat wij alles moeten delen, ook de ores, want hij is ook miner. Een aangezien we het ook beiden alleen kunnen is dat beter voor ons beiden.

Maar je kan best een keer mee om te kijken hoe en wat. Maar met jouw gear moet je het ook alleen kunnen.
porn* schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:51:
[...]

Mazzelaar! Onze server is zo verzadigd dat ik geen enchant kan slijten, af en toe ofc wel maar dat zijn altijd van die boerenlullen waar ik m'n tijd niet aan wil verdoen (niks willen betalen "Fee rofl" of 5g en dat ik dan maar ff naar Ogri moet komen - uhu). Cheapo blues op de AH vind je ook gewoon niet, vrijwel iedere crappy BoE blue die toch niemand meer wil is vrolijk 29+g, toevallig rond de prijs van de large pris. shards. Bah :(
Ja heb je gelijk in. Het is niet iets waar je invloed op hebt. Als de markt zo is, kan je het gebruiken, maar als het niet zo is, dan doe je weinig.

En voorheen zette ik wel eens enchants gratis, maar als iemand nu op trade klikt zonder dat ik een geldbedrag zie is het: err.. no tip m8?

Als hij dan vraagt van hoeveel, dan is het 5g. Niet echt veel, maargoed, 10*5 is alsnog 50 hehe.

Maar hoe bedoel je verzadigd? Als in iedereen heeft alle enchants al, of zijn er enchanters die meer hebben dan jij?

Ik heb zelf niet echt boeiende dingen. Ik heb alle factionrewards, behalve van LC die threat, potency en pre-tbc enchants, maar ik verkoop toch redelijk vaak enchants. Vooral 20agi doet het goed. Hoe vaak ik die wel niet gezet heb voor iemand die net een s1 wapen had.

Crusader, Icy willen lowlvls bij ons ook graag en twinks tippen goed >:)

Maar ik zie het ook steeds vaker hoor, blues rond de prijs van shards, maar er zijn bepaalde mensen die keer op keer inbued robe oid voor 20g erop zetten.

De andere groep zijn mensen die alleen een bid hebben staan. Onderschat die niet. Mensen die die items willen gebruiken bidden denk ik niet, omdat BO vele malen relaxter is. Daar haal ik vaak spul vandaan. Soms heb je wat minder geluk en betaal je 21 a 22g (hoger ga ik nooit), maar ik heb regelmatig blues voor rond de 10g binnengeharkt.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 28-01-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:18
Oke, even wat rechtzetten over gamen en verslaving

Even ter introductie, ik werk ruim 10 jaar in de verslavingszorg, dus denk dat ik enige kennis van zaken heb. Verder speel ik MMO (alleen geen WoW, setting bevalt me niet)

Gameverslaving geeft fysieke afkickverschijnselen, zoals alcohol en drugs dat ook doen.
Gameverslaving kan iemands leven ruïneren doordat men enkel voor de verslaving leeft.
Gameverslaving is niet zozeer te vergelijken met een nicotine of koffieverslaving, maar zit meer in de hoek van de alcohol- en drugsverslaving.
Gameverslaving roept een chemische reactie op in de hersenen en aan die reactie moet worden toegegeven.
gameverslaving kan leiden tot een andere verslaving. Vaak coke of speed, men kan dan langer wakker blijven en langer spelen. De gevolgen daarvan hoef ik hopelijk niet te beschrijven.

Dat WoW wordt gebruikt als voorbeeld is niet zo vreemd, tenslotte zijn er miljoenen die dit spelen. Is enkel niet leuk voor de WoW spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_Kroki
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02-2024
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
HAI
CAN HAS STDIO?
PLZ OPEN FILE "DAGBOEK.TXT"?
    AWSUM THX
        VISIBLE FILE
    O NOES
        VISIBLE "NO DAGBOEK? I R PWNED!!1!one!eleven! "
KTHXBYE

Output:
Wel, dan....

Dit weekeind dan maar eens een eindje verder in Kara geraakt.
Vrijdag opgepakt waar we het woensdag hadden achtergelaten. Curator stond als eerste op de lijst. Bleek een zeer straightforward en easy fight te zijn (vanuit mijn standpunt dan). Gewoon flares nuken tot evocate, dan alle CDs poppen en losgaan. Rince en repeat tot Curator neervalt.
Daarna was Opera aan de beurt en kregen we Romulo en Juliane voorgeschoteld. Dit is ook een one-shot geweest, de ninja-pull daargelaten. Zels met Juliane die ressde omdat we Romulo 1 sec te laat neerhadden, en daarna Romulo die ressde voor dezelfde reden, geen wipe. Na de rogue gelukkig gemaakt te hebben met Romulo's Poison Vial, zijn we naar Chess getrokken.
Daar hebben we de eerste try verloren :x omdat er 3 mensen niet (te laat) wisten wat ze moeten doen. Na wat hoongelach van de rest van de guild over ons heen gekregen te hebben, is het toch gelukt :).
Aran daarna... dat was wat minder. De interrupts waren in orde, alleen _WEL_ moven als je in de blizzard staat en _NIET moven bij FW bleek een beetje een moeilijk gegeven. Na een wipe of 3 hielden we het maar voor bekeken.

Zondag werd de draad dan weer opgepakt, bleek dat ze zaterdag Aran hadden omgelegd zonder mij. (zaterdag was een WoW-loze dag voor mij) Spijtig, want ik heb Aran zelf nog niet zien neergaan. Anyway, nu gingen we dus LOLHoof doen.
Ik deed een MD-pull op onze teergeliefde pallytank, ware het niet dat ik MD was vergeten casten :x Ik dus dood in een paar seconden, en een wipe op 30% ofzo. Daarna een deftige pull en lolhoof ging neer.
Prince was de volgende stap. Na een AFK van een healer, een half uur moeten wachten eer die DCte om hem te kunnen replacen, kwam die ineens weer online. Na wat heen en weergescheld, sponzen-geveeg en propere leien, dan toch kunnen starten. Ik stond op de 'uitkijk' en moest dus een /rw spammen als de infernals gervaarlijk dichtbij vielen.
De eerste try waren de infernals horrible. De eerste infernal was ok, dan dropte er eentje vlak naast de raid, den de volgende sloten ons helemaal in en als kers op de taart een infernal op de tank. 2e try verliep als een zonnetje, tot prince op 6% kwam ofzo waarna de infernals toch een aantal DPS onderuit haalden. Het was zeer close, maar hij is toch down geraakt; euforie en vreugdedansjes alom...
Nadat iedereen was geressed, toch eens gekeken wat Prince in zijn zakken had zitten: DE SUNFURY BOW! YEEHAW! * Evil_Kroki was blij. Daarna Nightbane gaan opzoeken, maar dat wilde niet zo goed lukken. De healers konden de Air Phases niet zo goed bijhouden + de druid slaagde er altijd in van Nightbane op zijn hoofd te laten landen |:( . Anyways... een wwipe of 3 later hielden we het maar voor bekeken.

Dat betekent dat enkel Nightbane en Netherspite nog rondlopen, maar die gaan er vanavond wel aan.
LOLCODE ftw! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Over die shards, ik heb er zelf nog een paar nodig voor wat enchants, en nu ik eens op Wowhead zit te kijken, bedenk ik me opeens: is het niet slimmer/goedkoper om 3 small shards te kopen?

Ik weet niet hoeveel die small op mijn server kosten, maar aangezien de meeste mensen large shards voor enchants nodig hebben, zijn small shards daar door niet goedkoper? Ondanks dat je 3 small naar large kan omzetten? Hoe zit dat bij andere op de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meestal niet Okke. Vaak zijn 3 smalls duurder dan 1 shard, of het is net een paar G goedkoper. Heb ik al eens naar gekeken, maar zal ongetwijfeld per server verschillen.

Wat je beter kan doen is blues kopen die goedkoop zijn en die de'en, of een rogue vragen of hij kan chestfarmen voor je, want dat zijn letterlijk gratis shards. Hier overdrijf ik niks.

edit:

wacht, jij ben druid toch. Respec feral en neem iets mee waarmee je locks kan slopen, dan kan je het zelf :+

En voordat je begint over dat je dan geld verspilt aan de respec. Toen ik nog terugspeccte van pvp naar pve, 100g in totaal voor heen en terug, was het nog winstgevend.

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 28-01-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121555

OkkE schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:00:
Over die shards, ik heb er zelf nog een paar nodig voor wat enchants, en nu ik eens op Wowhead zit te kijken, bedenk ik me opeens: is het niet slimmer/goedkoper om 3 small shards te kopen?

Ik weet niet hoeveel die small op mijn server kosten, maar aangezien de meeste mensen large shards voor enchants nodig hebben, zijn small shards daar door niet goedkoper? Ondanks dat je 3 small naar large kan omzetten? Hoe zit dat bij andere op de server?
Geloof dat op Turalyon de prijzen gewoon evenredig zijn, zou anders wel handig zijn natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

MilaNL schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:43:
WoW heeft lag bij alle tiscali (nu telfort) abonnees sinds gisteren...
Ik heb zelf 2500ms zo ongeveer :(
WoW latency submit forum staat er vol mee.
Telfort zegt dat het niet aan hun ligt :/
Probeer eens een tracert.
Telia was volgens mij vorige week het probleem, een aantal van onze engelse, etc hadden ook problemen.

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Funky, jullie doen Opera na Curator? :+
OkkE schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:00:
Ik weet niet hoeveel die small op mijn server kosten, maar aangezien de meeste mensen large shards voor enchants nodig hebben, zijn small shards daar door niet goedkoper?
Heb ik al eens naar gekeken, 3 Small zijn in totaal meestal net een paar G duurder dan een Large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Anoniem: 85443 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:04:
Wat je beter kan doen is blues kopen die goedkoop zijn en die de'en, of een rogue vragen of hij kan chestfarmen voor je, want dat zijn letterlijk gratis shards. Hier overdrijf ik niks.
Ik heb een alt die enchanter is, alleen die is level 34, en dus nog enchanting 225. Die moet ik binnenkort denk ik eens levellen naar 35, en dan naar Uldaman (toch?) om skill 300 te krijgen. :)
wacht, jij ben druid toch. Respec feral en neem iets mee waarmee je locks kan slopen, dan kan je het zelf :+

En voordat je begint over dat je dan geld verspilt aan de respec. Toen ik nog terugspeccte van pvp naar pve, 100g in totaal voor heen en terug, was het nog winstgevend.
Hmm, ja dat zou ik ook eens kunnen proberen, maar moet ik eerst een normaal Feral setje zien te halen, aangezien het setje dat ik heb bijna alleen level 67 quest-items zijn. :P

Oh, en een respec kost mij op dit moment 25g ;) Maar verdien jij met één chestfarm ronde genoeg om de respec te betalen en wist? Misschien dat ik het later eens ga proberen, maar voorlopig heb ik er niet de tijd voor over om een hele dag te farmen, en lijkt me met één run niet echt heel winstgevend. :P Wel bedankt voor de tip uiteraard. :)

-- edit --
UTwizard schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:07:
Heb ik al eens naar gekeken, 3 Small zijn in totaal meestal net een paar G duurder dan een Large.
Helaas. Dan toch maar eens kijken of het kopen van goedkope blues een optie is. :)

[ Voor 10% gewijzigd door OkkE op 28-01-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 12:40

William/Ax3

We are Starstuff

Evil_Kroki schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:00:
[code]HAI
De healers konden de Air Phases niet zo goed bijhouden + de druid slaagde er altijd in van Nightbane op zijn hoofd te laten landen |:( .
MD je dan te laat ofzo? P.s mischien een domme tip maar wij laten de MT ook voor die land bandagen dat helpt ook wel een klein beetje.
ErwienO schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:38:
[...]
Lawl, de MT moet gewoon 10-15 yards vooruit lopen naar Nightbane toe als ie over komt vliegen Shield slam en klaar...

Geen MD of iets anders voor nodig easy does it.
Mja doet die ook maar das nog net voor de slam. En afhankelijk van de groep trekken sommigen nog agro zonder md. Als je hunter erbij hebt gewoon md gebruiken maakt het weer wat simpeler he.

[ Voor 37% gewijzigd door William/Ax3 op 28-01-2008 12:53 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OkkE schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:15:
[...]

Ik heb een alt die enchanter is, alleen die is level 34, en dus nog enchanting 225. Die moet ik binnenkort denk ik eens levellen naar 35, en dan naar Uldaman (toch?) om skill 300 te krijgen. :)
Kan, maar tegenwoordig kan de enchanting trainer bij Scryers (naast de npc waar je tomes inlevert) je alles leren, op factionrewards en drops na.
Hmm, ja dat zou ik ook eens kunnen proberen, maar moet ik eerst een normaal Feral setje zien te halen, aangezien het setje dat ik heb bijna alleen level 67 quest-items zijn. :P

Oh, en een respec kost mij op dit moment 25g ;) Maar verdien jij met één chestfarm ronde genoeg om de respec te betalen en wist? Misschien dat ik het later eens ga proberen, maar voorlopig heb ik er niet de tijd voor over om een hele dag te farmen, en lijkt me met één run niet echt heel winstgevend. :P Wel bedankt voor de tip uiteraard. :)
Ach ik zou het gewoon een keer proberen. Zou kunnen dat jij het makkelijk red als druid. Ik zit natuurlijk met 3600 armor en dan kunnen hits wel pijn doen. Jij kan nog switchen naar bear, dus ik denk dat het niet erg lastig is. Enige wat vervelend is, is dat jij niet kan picklocken. Ik weet niet 100% zeker of je als non engineer een seablabla charge kan gebruiken om locks te slopen.

De reden dat ik erbij zette dat het mij 100g kostte was om te laten zien hoe winstgevend het is. Had al zo het vermoeden dat het jou minder zou kosten ;) Toen ik na lange tijd pvp speccte kostte het mij ook maar 15g :D

Maar na 1x heb ik er geen 100g uit hoor. Het kan wel, maar dat moet je erg lucky zijn. Als je 2 blue gems vindt, in elk kistje 1, dan heb je het er wel uit.

Maar ik doe het altijd 5x achter elkaar, en dan heb je veel geld hoor. Alleen aan blue gems, ik tel de groene dus niet mee, die heb ik nog op de bank, heb ik zo ong 500g. Maar, ik heb dus ook het adamantite ore wat ik vond tijdens 5 runs laten prospecten.

Maar na 5 runs zonder wipes, heb je iig 70g. Dat staat vast, dan nog 10greens die je kan DE' en, en als je geluk hebt ergens een blue gem of blue armor/weapon + eventuele trashdrops.

Nu ik het al een aantal keer heb gedaan, kan ik zeggen dat het lucratiever is dan de dailies doen. Soms skip ik dailies ook om te chestfarmen, kan je nagaan :)

Los daarvan is chestfarmen ook veel leuker. Vereist toch goede timing (met pulls) en natuurlijk het in de juiste volgorde uitvoeren van abbilties. Dailies vind ik maar saai.

Gisteren bijvoorbeeld in MT. Kamer waar je mana leechers krijgt, daar spawnde bij 3 mannetjes en chest. Alles gecleared maar ik was te sloom met chest openen zodat ik patrol pullde. Ik had 50% HP, zou tricky worden. Dus wat doe ik. Ik kite ze door heel die kamer om tijd te winnen en damage te kunnen doen, terwijl er groepen stonden en pat rondliep. Toen er 1tje bijna dood was naar een leeg stuk gelokt, snel die ene afgemaakt want ik 110 energy. Gewoon hemo spam. 1tje blinden, cannabalizen, gouge ghostly strike enzovoort.

Het vereiste echt het maximale van mijn kunnen, en ik was erg verbaasd dat ik niks had gepulled, maar was zo blij achteraf. Was een mooi staaltje skill vond ik zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 28-01-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:11
Hallo,

even een vraagje die ik een aantal pagina's geleden voorbij zag komen, ik kon er alleen het antwoord niet op vinden, daar werd aangegeven dat het trashfarmen van HoD niet zou mogen. is daar een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwienO
  • Laatst online: 11-06 21:46
William/Ax3 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:27:
[...]

MD je dan te laat ofzo? P.s mischien een domme tip maar wij laten de MT ook voor die land bandagen dat helpt ook wel een klein beetje.
Lawl, de MT moet gewoon 10-15 yards vooruit lopen naar Nightbane toe als ie over komt vliegen Shield slam en klaar...

Geen MD of iets anders voor nodig easy does it.

ErwienO <Gathering of Dudes> - 80 Dwarf Warrior - Ragnaros (EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142494

Locks schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:36:
Hallo,

even een vraagje die ik een aantal pagina's geleden voorbij zag komen, ik kon er alleen het antwoord niet op vinden, daar werd aangegeven dat het trashfarmen van HoD niet zou mogen. is daar een reden voor?
Ik zou niet weten waarom het niet zou mogen als het je zou lukken.
Blizzard heeft wel een aantal dingen ingevoerd om het tegen te gaan.

Een aantal makkelijke trash groepjes in BT die met een paar mensen te farmen waren droppen nu geen HoD's en epics meer.

En de eerste trash wave in Hyjal geeft ook niks, zodat je sowieso een raid nodig hebt om daar voorbij te komen en kans te maken op epics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_Kroki
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02-2024
[...]

De MT was paladin, de druid is OT/dps. De MT heeft (oa door MD) van in het begin aggro, maar die druid slaagt er telkens in om als eerste en enige dood te gaan tijdens een encounter. Dus de meeste Kara encounters deden we in feite gewoon met 9 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
Routed schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 22:42:
[...]
Je Exomna vergelijking gaat al helemaal mank, ze hebben niet voor niets de nodige drama achter de rug vlak voor TBC uitkwam waar ze alle slack probeerde te dumpen,
Kaap z'n vergelijking over Exomna sloeg de spijker op de kop, hij heeft dan ook in de guild gezeten, luisterend naar mijn raidleading, en -ik kan het mis hebben- jij niet. Je beargumentatie gaat dan ook volledig mank hier. Exomna was inderdaad end-game casual raiding guild, omdat de officers dat zo wilden. Het trimmen van Exomna naar The Inner Circle had voornamelijk te maken met een doorstart naar 25 mans raiding groepen in plaats van de 40 mans waarbij de raider groep (pakweg 60 man) echt te groot was. Dat heeft inderdaad wat drama opgeleverd, maar dat had nogal weinig te maken met onze raid instelling. Met 4/5 MH en 3/9 BT zitten we toch redelijk in de end-zone van PvE WoW, dus ik denk dat we redelijk uit dat drama zijn gekomen.

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hox
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-07 16:14

Hox

Mijn broertje heeft vorige week zijn betaling omgezet naar automatische incasso. Direct Debit. Wat mij nu opviel is dat hij dat zomaar kan doen. Hij is 16 jaar, dus minder jarig. Is het dan alleen de Nederlandse wetgeving die verbiedt dat je hiervoor meerderjarig moet zijn en is dit niet zo in de wet waar Blizzard zich aan moet houden?

Ik kan op de site ook niet veel vinden over leeftijd en betalen in al die policy's en user agreements.

Toch vind ik het redelijk gevaarlijk dat hij dit zomaar kan. Het betekend dan ook dat een kind van 12 dit ook kan. Hij denkt dat ie dan geen gamecard meer hoeft te kopen en altijd lekker door kan spelen. Maar er wordt dan wel automatisch voor elke maand betaald. Als hij stopt of niet speeld gaat die betaling gewoon door. Ik acht niet ieder kind van 12 zo zelfstandig dat hij weet wat hij precies doet en de betaling stop zet als hij niet speelt.

Ik moet wel zeggen dat Direct Debit lkkr handig is. Scheeld weer een hoop gedoe naar het zoeken van een gamecard want die liggen ook niet in elke winkel op voorraad.

Maar mag Blizzard dan zonder bevoegdheid van een ouder of voogd een minderjarig persoon aanmelden voor automatische incasso. Wanneer het kind dat formulier heeft ingevuld, wat nog al eenvoudig is.

Ik denk dat ik zo alle informatie die ik weet heb vermeld en wil graag weten hoe het nu precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Anoniem: 85443 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:30:
Kan, maar tegenwoordig kan de enchanting trainer bij Scryers (naast de npc waar je tomes inlevert) je alles leren, op factionrewards en drops na.
Oeh, thanks! Ik had op Wowwiki gekeken, maar daar zag ik niets over Scryers staan. Als die mij ook alles kan leren is het helemaal makkelijk, hoef ik alleen even een summon te krijgen. :)

Ik had trouwens eerst een Priest als bankalt/enchanter, maar ik ben echt blij dat dit nu een Mage is. Moet je toevallig even in een andere stad zijn? Je kunt er zo naartoe, door je portals. Ideaal.
Ach ik zou het gewoon een keer proberen. Zou kunnen dat jij het makkelijk red als druid. Ik zit natuurlijk met 3600 armor en dan kunnen hits wel pijn doen. Jij kan nog switchen naar bear, dus ik denk dat het niet erg lastig is. Enige wat vervelend is, is dat jij niet kan picklocken. Ik weet niet 100% zeker of je als non engineer een seablabla charge kan gebruiken om locks te slopen.
Misschien als ik weer respec, dat ik geen nieuwe Feral set nodig heb, maarja in alleen greens wordt de kans dat het misloopt natuurlijk wel groter. :) En een Large Seaforium Charge requires Eng op 200.
Maar na 1x heb ik er geen 100g uit hoor. Het kan wel, maar dat moet je erg lucky zijn. Als je 2 blue gems vindt, in elk kistje 1, dan heb je het er wel uit.

Maar na 5 runs zonder wipes, heb je iig 70g. Dat staat vast, dan nog 10greens die je kan DE' en, en als je geluk hebt ergens een blue gem of blue armor/weapon + eventuele trashdrops.
Denk dat ik het voorlopig dan toch nog even niet doe. Wanneer ik tijd heb, is namelijk net voor een raid, of soms in het weekend. En de tijd om 5 runs te doen zal ik al niet veel hebben, laat staat dat er ook nog een Rogue of Engeneer mee wil en kan. Maar zeker bedankt voor de tip.
Het vereiste echt het maximale van mijn kunnen, en ik was erg verbaasd dat ik niks had gepulled, maar was zo blij achteraf. Was een mooi staaltje skill vond ik zelf.
Ik ken het. Naast mijn Druid ben ik een Warlock aan het levellen, natuurlijk ook een best goede solo class, maar hier mee vind ik het ook erg leuk om gewoon tot het uiterste te gaan. Kijken hoeveel mobs ik nog net tegelijk aan kan, of ik die ene Elite in me eentje neer krijg, etc.

Ik vind Resto Druid nogsteeds super, maar dan om mee re raiden. Heb al wel zitten denken om een Balance/Resto build te proberen, maar doe het toch maar niet. Mijn Druid is mijn healer, die blijft gewoon puur healer. Wil ik solo play en damage? Daar wordt mijn Lockje voor. :)

En dat geld, ach, ik schommel al een hele tijd tussen de 3500 en 4000 gold. Nogsteeds mijn epic flightform niet nee, maar mis 'm ook niet. Al zou ik natuurlijk ook al meer met Herbalism kunnen verdienen als ik wel epic flyer had, en snel kon herben, maargoed. Langzaam kom ik er vanzelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 12:57
junglebeast schreef op maandag 28 januari 2008 @ 03:50:
[...]

Trollbane uiteraard, op Turalyon zitten een stel GoTers(5), en verder weet ik het niet zo.
Hey, 4,25 ja! Erwin is van dorf (0,5) naar gnome (0,25) gegaan!

Gisteren een redelijke raid naar BT gehad. Ik had al aangegeven dat ik wat later zou zijn, dus toen ik tegen half acht (zeven uur raidstart) inlogde waren ze nog niet begonnen. Was de bedoeling dat Hyjal eerst afgemaakt ging worden, maar dat ging niet door omdat we te weinig tanks hadden.

Well, half uurtje later dan gepland begonnen en eerst een wipe op Naj'entus. Reden: niemand had een spine om een tidal shield te breaken. :? Eerste shield hadden we 'm ook al 10% laten regennen, maar goed, tweede try zonder problemen neer.

We hadden een nieuwe hunter mee, dus toen we bij Supremus waren zei iemand 'don't worry, we're good at this boss'. En dus ging rond de 40% onze MT dood. :+ Gelukkig hadden we twee offtanks die het over konden nemen, dus neer. Daarna oneshots op Akama en Teron Gorefiend en nog een uurtje of anderhalf op Gurtogg gezeten. Vanavond weer terug waarschijnlijk, hopelijk met een extra healer. :)

Wordt nu 'ns tijd dat er leuke pala loot dropt, sta als enige boven de 400 DKP. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Exitium op 28-01-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

[...]

Bandagen heeft geen zin. Hij aggroed pas nadat hij ongeveer een seconde hangt boven de beginplek.
Dan gaat ook pas de threatmeting in. Maar met bloodrage aan en een sunder moet het al genoeg initial aggro zijn om hem in ieder geval op zijn plek te houden.
Ik heb nooit moeite gehad met Nightbane tanken, terwijl het misschien alweer 10 maanden geleden is de eerste keer :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

ReCreator schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:41:
Ik heb nooit moeite gehad met Nightbane tanken, terwijl het misschien alweer 10 maanden geleden is de eerste keer :)
Wij hebben 'm pas 1x gedaan, maar ik had niet het idee dat onze tank problemen had met aggro krijgen/houden. Gelijk als 'ie land al mijn HoTs op de MT en de andere healers ook healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Laatst online: 20:30
Gisteren gewoon gespeelt op mijn account en dacht vandaag lvl 50 te gaan worden.

Wil ik gaan inloggen kan het ineens niet meer en krijg ik de melding dat het een fout password is.
Fijn account misschien gehackt ofzo :( ... ik dus zoeken waar je je password kan opvragen.
Is zelfs de geheime vraag verandert en weet ik dus daarvan ook niet het antwoord.

Verder gezocht op de site en kom ik een form tegen die je kan invullen als er iets is met je account.

Helemaal ingevult en verstuurd ga ik eens kijken op de forums...

Schijnt het ongeveer 2 weken te duren voordat ze die mails beantwoorden :( ... Nou lekker dan zit je 2 weken zonder en dat terwijl ik vorige week een gamecard heb geactiveerd.
Zelf vind ik het echt belachelijk dat het zolang zou moeten duren voordat ze reageren.

Iemand anders ervaringen mee? Is die 2 weken echt zo lang of word het vaak genoeg wel sneller gedaan? Of toch maar gaan bellen en hopen dat ik een Nederlander aan de telefoon krijg omdat mijn engels om te huilen is :'(

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 01-07 15:57
ReCreator schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:41:
[...]

Bandagen heeft geen zin. Hij aggroed pas nadat hij ongeveer een seconde hangt boven de beginplek.
Dan gaat ook pas de threatmeting in. Maar met bloodrage aan en een sunder moet het al genoeg initial aggro zijn om hem in ieder geval op zijn plek te houden.
Maar als je dat niet weet zul je em als beginnende tank altijd een keer richting je healers zien vliegen ;)
OkkE schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:57:
[...]

Wij hebben 'm pas 1x gedaan, maar ik had niet het idee dat onze tank problemen had met aggro krijgen/houden. Gelijk als 'ie land al mijn HoTs op de MT en de andere healers ook healen.
Op die manier krijgt je tank toch juist GEEN aggro? Behalve dat beetje lifebloom (of hoe heet dat) dat hem aggro geeft? :P
Hij moet voor het landen getopped worden zodat jullie niet meteen healing aggro krijgt op het moment dat ie neerkomt, en dus wat rage hebben zodat hij meteen threat kan gaan bouwen.

[ Voor 33% gewijzigd door porn* op 28-01-2008 14:20 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243601

Kan idd een hele tijd duren voordat je antwoord krijgt, heb het namelijk ook gehad. Maar zodra je de eerste mail terug krijgt gaat het wel vlot en kun je voor je het weet weer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Shikaka schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:57:
Gisteren gewoon gespeelt op mijn account en dacht vandaag lvl 50 te gaan worden.

Wil ik gaan inloggen kan het ineens niet meer en krijg ik de melding dat het een fout password is.
Fijn account misschien gehackt ofzo :( ... ik dus zoeken waar je je password kan opvragen.
Is zelfs de geheime vraag verandert en weet ik dus daarvan ook niet het antwoord.

Verder gezocht op de site en kom ik een form tegen die je kan invullen als er iets is met je account.

Schijnt het ongeveer 2 weken te duren voordat ze die mails beantwoorden :( ... Nou lekker dan zit je 2 weken zonder en dat terwijl ik vorige week een gamecard heb geactiveerd.
Zelf vind ik het echt belachelijk dat het zolang zou moeten duren voordat ze reageren.

Iemand anders ervaringen mee? Is die 2 weken echt zo lang of word het vaak genoeg wel sneller gedaan? Of toch maar gaan bellen en hopen dat ik een Nederlander aan de telefoon krijg omdat mijn engels om te huilen is :'(
Ik zie het de laatste tijd aan de lopende band gebeuren in onze guild :( echt zwaar iri.

Belangrijk is (om een 2e keer te voorkomen) te zorgen dat je keyloggers van je pc af zijn en blijven. Een format van ja HD is hierin het best. Installeer daarna ook een goede virus scanner + Firewall en skyware remover. Bezoek vooral ook geen gold seller en andere louche sites. Download ook alleen maar addons van betrouwbare sites (zoals Curse en CT bijvoorbeeld).

Veel succes in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OkkE schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:04:
[...]

Oeh, thanks! Ik had op Wowwiki gekeken, maar daar zag ik niets over Scryers staan. Als die mij ook alles kan leren is het helemaal makkelijk, hoef ik alleen even een summon te krijgen. :)

Ik had trouwens eerst een Priest als bankalt/enchanter, maar ik ben echt blij dat dit nu een Mage is. Moet je toevallig even in een andere stad zijn? Je kunt er zo naartoe, door je portals. Ideaal.
Hehe graag gedaan. Is inderdaad makkelijker. Als je rond lvl 40 zit (dat was ulda geloof ik), moet je toch weer die instance runnen. Ik ging dan op lvl70 enchanting lvlen, maar ff een HS' je is vele malen sneller als eerst naar dat Badlands vliegen, en dan nog clearen tot die enchanting trainer.

Maar euhm.. waarvoor teleporten? Mijn priest staat in org en die hoeft daar eigenlijk nooit weg. Ik heb daar alles. De bank, de AH en ik kan Hall of Legends in als ik snel ff wat wil checken.
Misschien als ik weer respec, dat ik geen nieuwe Feral set nodig heb, maarja in alleen greens wordt de kans dat het misloopt natuurlijk wel groter. :) En een Large Seaforium Charge requires Eng op 200.
Ah zonde. Dan kan ik het afraden. Je vind niet altijd locked boxes, maar over het algemeen zit de beste loot wel in de locked boxes.
Denk dat ik het voorlopig dan toch nog even niet doe. Wanneer ik tijd heb, is namelijk net voor een raid, of soms in het weekend. En de tijd om 5 runs te doen zal ik al niet veel hebben, laat staat dat er ook nog een Rogue of Engeneer mee wil en kan. Maar zeker bedankt voor de tip.
Ja wordt steeds lastiger idd hehe. Maargoed, hou er rekening mee dat je 1 run erg snel kan doen. Ik doe er rond de 8 a 10 minuten over. Ach en met een rogue is het helemaal easy. Jij healen en hij tanken. Wel ff wachten met de aggro :+ Gaat dan ook nog sneller.
Ik ken het. Naast mijn Druid ben ik een Warlock aan het levellen, natuurlijk ook een best goede solo class, maar hier mee vind ik het ook erg leuk om gewoon tot het uiterste te gaan. Kijken hoeveel mobs ik nog net tegelijk aan kan, of ik die ene Elite in me eentje neer krijg, etc.
Ja das erg leuk idd. Ik doe deed dat zelf ook altijd, een zooi mobs pullen en dan met blade furry afmaken. Grinden vind ik best leuk, maar als het snel gaat wordt het steeds leuker. Ook weinig downtime als je het een beetje goed doet. Ong om de 10 - 15 mobs ff cannabalizen en doorgaan.

Lang lang geleden probeerde ik ook iets geks. Ik zag Son Of Arugal rondlopen in Silverpine (?). Hij was elite, maar ok lvl 25. Moest wel lukken dacht ik.. nou mooi niet :')

Nu kan ik elite mobs van hetzelfde of iets hoger lvl wel solo' en. Vraagt ook erg goede timing, maar prima te doen. Casters pak je met instant/mind numbing en Melee met instant/crippling.
Ik vind Resto Druid nogsteeds super, maar dan om mee re raiden. Heb al wel zitten denken om een Balance/Resto build te proberen, maar doe het toch maar niet. Mijn Druid is mijn healer, die blijft gewoon puur healer. Wil ik solo play en damage? Daar wordt mijn Lockje voor. :)
Ja resto druids zijn super. Ik heb ze graag mee als healer. Een maat van mij is laatst ook begonnen met een druid (inmiddels 64) om arena met mij te kunnen spelen. "Zonde" dat druids generfed worden in 2.4. Achja, ze waren erg sterk in pvp. Goeie healing, goeie ontsnappingsmogelijkheden en het wel bekende "Cyclone > trinket > Cyclone > Cyclone > Cyclone *oh wacht immune* > Entangling roots :(
En dat geld, ach, ik schommel al een hele tijd tussen de 3500 en 4000 gold. Nogsteeds mijn epic flightform niet nee, maar mis 'm ook niet. Al zou ik natuurlijk ook al meer met Herbalism kunnen verdienen als ik wel epic flyer had, en snel kon herben, maargoed. Langzaam kom ik er vanzelf. :)
Nice, je zit er dicht bij. Als ik je een tip mag geven. Bijt nog ff door. Serieus, die epic is echt een verademing. Ik mount soms voor de gein wel es op dat 60% ding, maar daar ga ik me heel gauw aan ergeren. En op 4000 is 1200 niks. Als je zuinig aan doet heb je hem binnen 2 weken max. Desnoods vraag je of iemand je wat kan lenen. Dan kan je het rustig terugbetalen, maar geniet je wel van je swift flying form :)

edit: NAV alle gehackte mensen hier het: Beveilig je pc stappenplan door Nawa (c)

1. Compleet opnieuw beginnen -> formatje dus
2. Als je in de positie zit, zorg dat je thuis je updatecentrum hebt dmv Wsus, indien niet, EERST pc dichttimmeren DAN aan het internet hangen
2. Virusscannertje erop. Ik kan Nod32 aanraden.
3. Spywareblaster erop gooien, erg goed proggy en timmert al wat zaken dicht.
4. Ad-aware 7 Prof (normale versie is gratis, maar ik kan de prof aanraden). Daar zit Adwatch in, die realtime proccesen, registry etc monitort
5. Firefox. Ondanks wat mensen ook zeggen, lekker Firefox gebruiken. IE 7.0 is goed, en veilig als je hem goed gebruikt, maar laten we het zekere voor het onzekere nemen
5.1 Cookies > always ask
5.2 Java ellende uitzetten
5.3 Adwatch + flashblock downen (plugins, heeft niks met veiligheid te maken, maar als je toch bezi bent :+ )
6. Ccleaner. Ook niet echt voor veiligheid, maar houdt je systeem lekker schoon (temp files + registry). Schoon = snel
7. Nu aan het internet hangen en de proggies updaten. Als dat klaar is Windows updaten.
8. Image maken en op cd/netwerk gooien. Dit wil je namelijk niet elke keer opnieuw doen.
9. Gezond verstand. Denk goed na bij wat je doet.

Zo draai ik thuis al jaren en ik heb nooit virussen/spyware. Ik scan maandelijks met Ad-aware en die vindt nooit wat, op de standaard MRU lijsten na.

Het is overkill. In principe heb je spywareblaster en Ad-aware niet nodig, maar beter TE veilig dan iets TE onveilig. Overigens is mijn pc na 1 jaar altijd nog supersnel. Ik heb dan ook een snel systeem (zie sig), maar onderhoud is het halve werk. Ik kan ook JV16 Powertools aanraden, maar die is wel betaald.

Ik heb trouwens ook "het" filmpje bekeken en opeens had ik zoiets van. Hey, die ken ik :o
En toen kwam zijn naam in beeld (Pascal) en toen wist ik het zeker. Ik heb een paar jaar geleden samen met die kerel gewerkt bij de Mac.

Blijkbaar is hij in die periode toen ik wegging "veranderd". Wij hadden het altijd over dance events. Hij bezocht, net als mij, ook aardig wat feesten. Met als enig verschil dat hij meer naar feesten als Trance Energy, en die feesten van Tiesto, Armin van Buuren ging, en ik meer naar feesten als Qlimax, Inqontrol en Nightmare. Voor de liefhebbers btw, weer nightmare in februari :9

Ik speelde toentertijd nog CS, maar dat vond hij niet zo boeiend.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 28-01-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA

CartmanMMA

Fallus Giganticus

maartend schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:00:
Oke, even wat rechtzetten over gamen en verslaving

Even ter introductie, ik werk ruim 10 jaar in de verslavingszorg, dus denk dat ik enige kennis van zaken heb. Verder speel ik MMO (alleen geen WoW, setting bevalt me niet)

Gameverslaving geeft fysieke afkickverschijnselen, zoals alcohol en drugs dat ook doen.
Gameverslaving kan iemands leven ruïneren doordat men enkel voor de verslaving leeft.
Gameverslaving is niet zozeer te vergelijken met een nicotine of koffieverslaving, maar zit meer in de hoek van de alcohol- en drugsverslaving.
Gameverslaving roept een chemische reactie op in de hersenen en aan die reactie moet worden toegegeven.
gameverslaving kan leiden tot een andere verslaving. Vaak coke of speed, men kan dan langer wakker blijven en langer spelen. De gevolgen daarvan hoef ik hopelijk niet te beschrijven.

Dat WoW wordt gebruikt als voorbeeld is niet zo vreemd, tenslotte zijn er miljoenen die dit spelen. Is enkel niet leuk voor de WoW spelers.
Dit is dus precies wat ik bedoelde. Het is een spel maar ingame zie ik bepaalde mensen gewoon bijna 24/7 online zijn. Wanneer ik vraag " hey ga je nog wat leuks doen dit weekend " krijg ik altijd te horen " ja ik ga farmen, of raiden of alt levelen" Nooit hoor ik bij die personen "Ik ga lekker uit, of trainen, werken, vriendin etc "

Iedereen zal ontkennen verslaafd te zijn maar wow is gewoon een spel die om steeds meer tijd gaat vragen. Met de komende expansie zal dit alleen maar groter worden.

Ben toch wel blij dat ik deze discussie gestart ben :D

[ Voor 8% gewijzigd door CartmanMMA op 28-01-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Laatst online: 22:35
Shikaka schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:57:

Je kan best gehacked zijn. Maar je geheime vraag veranderd kan niet. Deze is niet meer te wijzigen na dat je deze hebt opgegeven. (om de reden die je geeft). (en iig voor zover ik weet en op het CS-forum heb gelezen)

Dus je geeft of gewoon het verkeerde antwoord of er is echt iets geks (je gebruikt per ongeluk verkeerde accountnaam ofzo??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Laatst online: 20:30
oke jammer dat het zo lang duurt... word dan maar wachten -.-'

Oke raar mijn vraag is namelijk HIGH SCHOOL? ik zit toch echt al bijna 6 jaar op grafisch lyceum (eerst vmbo nu mbo)
en zou toch zweren dat dat dan mijn antwoord moet zijn :P

naja ik zie wel hoe het afloopt dan

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Laatst online: 22:35
misschien naam in het kort ofzo? het zal iig de naam van je school zijn, of je moet toen garbage hebben ingevuld ipv van een juist antwoord.

En even kort door de bocht, vraag je je wachtwoord (en log je in) wel op de juiste website, dus de europese (www.wow-eu.com) ivp. www.worldofwarcraft.com.

[ Voor 36% gewijzigd door cannibal op 28-01-2008 14:34 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.