[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste
Acties:
  • 289.056 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Precies, KPN meet met twee maten. Wel oude (trouwe) klanten vasthouden d.m.v. verouderde 'wurg' voorwaarden. Maar bij een voor de klant ongunstige tariefswijziging is iedereen ineens weer gelijk. Nu zijn er goedkopere/snellere abonnementen en wedrom hebben oude klanten pech.
Tuurlijk, theoretisch kan men het abbonement 'even omzetten' via de altijd goed geïnformeerde HD..."Nee meneer u kunt niet 'downgraden' (lees: voordeliger uit zijn). U kunt alleen upgraden."
Wordt er gelijk weer even een nieuw jaarcontract afgesloten.

Met zo'n houding verlies je op de lange termijn meer klanten dan je behoudt door te zwaaien met achterhaalde algemene voorwaarden.

Trouwens, ik ben klant sinds 2006 en in maranello staat: einddatum contract 2007 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
hjw-001 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 23:06:
Hier:

CSC Maranello:

Einddatum contract
InternetPlusBellen Extra € 50,00 einddatum contract: geen ( wat nou 1 jaar vast bij wijziging contract - misschien dat zeuren bij klantenservice toch geholpen :*) **
InternetPlusBellen Lite € 42,95 18-11-2006

Wij zijn 2x aangesloten :+ anyways de snelheden lijken mij iets te hoog ? :9

Pakketje Catalyst Drivers download ik met 1,2mb/sec of is dat normaal voor 8mbit?

** Volgens mij hebben ze dit erbij geplaatst sinds kort:

"Na up- of downgrade bent u met ons een nieuwe abonnementsovereenkomst aangegaan. Dit betekent dat de contracttermijn wordt vernieuwd vanaf het moment dat de omzetting is uitgevoerd."
bron: Internet en Bellen abonnement wijzigen - KPN Klantenservice online
Wij hebben ook geupgrade naar Extra, als ik jouw reactie lees dat je 1,2 MiB/s haalt, belooft dat veel goeds :9~. Zijn er nog meer mensen met IPB Extra snelheidservaringen?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar maanden Internetplusbellen Extra (8mb down - 1mb up).

Maar deze snelheden haal ik lang niet. Nu mag ik blij zijn als ik 5 mb down haal en 600kb up. Waar zou dat aan kunnen liggen. Want het verschilt bijna de helft en dat is toch wel vrij veel vindt ik zelf of is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:28
cowbell schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:37:
Precies, KPN meet met twee maten. Wel oude (trouwe) klanten vasthouden d.m.v. verouderde 'wurg' voorwaarden. Maar bij een voor de klant ongunstige tariefswijziging is iedereen ineens weer gelijk. Nu zijn er goedkopere/snellere abonnementen en wedrom hebben oude klanten pech.
Tuurlijk, theoretisch kan men het abbonement 'even omzetten' via de altijd goed geïnformeerde HD..."Nee meneer u kunt niet 'downgraden' (lees: voordeliger uit zijn). U kunt alleen upgraden."
Wordt er gelijk weer even een nieuw jaarcontract afgesloten.

Met zo'n houding verlies je op de lange termijn meer klanten dan je behoudt door te zwaaien met achterhaalde algemene voorwaarden.

Trouwens, ik ben klant sinds 05-2006 en in maranello staat: einddatum contract 19-05-2007 8)
Heb gisteravond gebeld hoe ze daar nu bij de helpdesk mee om gaan.
Kreeg te horen dat in 99% van de gevallen gewoon na een jaar kan worden opgezegd met een maand opzeg termijn :)
Dus omdat een KPN medewerker hier anders beweert hoeft het nog niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Oh, voor enige twijfel check deze post eens.
Ik heb deze mail helaas niet gehad want ik had ingesteld geen mail van KPN te ontvangen behalve de rekenigen via mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Ah, blijkbaar gaat KPN zich weer mengen op GoT. Na het vorige experiment met KPN_Bob is men dus weer terug om zich te bemoeien op fora waar meer te vinden is dan op de KPN-site, en is er een "Peter" geinstantïeerd.

Waarom beginnen ze niet eerst met een duidelijk plan? Nu is het door alle chaos (nieuwe producten, daar doorheen "even" Planet opheffen) achteraf flink puinruimen. Ook begrijpt het "Webcare" team zelf ook niet alles blijkt maar weer hierboven. Waarom start je zo'n "Webcare" team, het druipt er vanaf dat de fora als probleem worden gezien waar wat aan gedaan moet worden. "Peter, ga jij er eens op af". Los de oorzaak van het probleem op, en ga geen symptoombestrijding doen d.m.v. extra "care" te geven. Los daarvan moet je van goede huize komen om gebruikers hier te woord te staan.

Ik vind het echt triest dat je zowat een studie moet starten om goed te kunnen wisselen van abonnement en dat helpdesk gewoon niks kan en niks weet. Bel 10 keer naar de helpdesk en krijg 10 verschillende verhalen te horen.
Het mooiste is nog dat je 10x beter hier terecht kunt (op GoT) dan dat je bij KPN probeert informatie in te winnen. Dat is nog de grootste grap. Wij als gebruikers weten véél meer dan de helpdesk en dat valt me nog elke keer op als ik weer eens met de helpdesk bel (1e of 2e lijn, maakt niet uit).

Zelf afgelopen maand een zeer vage brief gekregen welke achteraf ook nog een onjuiste gegevens bevatte (nieuw mailaccount/alias whatever). Waardeloos.

[ Voor 31% gewijzigd door Arnout op 26-07-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
shaiwa887 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 09:29:
[...]

Heb gisteravond gebeld hoe ze daar nu bij de helpdesk mee om gaan.
Kreeg te horen dat in 99% van de gevallen gewoon na een jaar kan worden opgezegd met een maand opzeg termijn :)
Dus omdat een KPN medewerker hier anders beweert hoeft het nog niet zo te zijn.
99% van de gevallen.. dan zijn de klanten van voor 1 aug 2007 zeker die 1% :+
Ik vrees dat het erg afhangt van welke HD medewerker je te spreken krijgt. Wat dat betreft is het net Russisch roulette.
Feit blijft dat KPN hardnekkig die 2 verschillende algemene voorwaarden op haar site laat staan, en het 'KPN Webcare Team' het hier nog even komt bevestigen. Laten we het er maar op houden dat meneer den Daas het zoveelste slachtoffer is van de tegenstrijdige informatie binnen KPN ;)

Ik ben nog wel benieuwd naar z'n antwoord op deze heldere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-10 10:17
Ah, blijkbaar gaat KPN zich weer mengen op GoT. Na het vorige experiment met KPN_Bob is men dus weer terug om zich te bemoeien op fora waar meer te vinden is dan op de KPN-site, en is er een "Peter" geinstantïeerd.

Waarom beginnen ze niet eerst met een duidelijk plan? Nu is het door alle chaos (nieuwe producten, daar doorheen "even" Planet opheffen) achteraf flink puinruimen. Ook begrijpt het "Webcare" team zelf ook niet alles blijkt maar weer hierboven. Waarom start je zo'n "Webcare" team, het druipt er vanaf dat de fora als probleem worden gezien waar wat aan gedaan moet worden. "Peter, ga jij er eens op af". Los de oorzaak van het probleem op, en ga geen symptoombestrijding doen d.m.v. extra "care" te geven. Los daarvan moet je van goede huize komen om gebruikers hier te woord te staan.

Ik vind het echt triest dat je zowat een studie moet starten om goed te kunnen wisselen van abonnement en dat helpdesk gewoon niks kan en niks weet. Bel 10 keer naar de helpdesk en krijg 10 verschillende verhalen te horen.
Het mooiste is nog dat je 10x beter hier terecht kunt (op GoT) dan dat je bij KPN probeert informatie in te winnen. Dat is nog de grootste grap. Wij als gebruikers weten véél meer dan de helpdesk en dat valt me nog elke keer op als ik weer eens met de helpdesk bel (1e of 2e lijn, maakt niet uit).

Zelf afgelopen maand een zeer vage brief gekregen welke achteraf ook nog een onjuiste gegevens bevatte (nieuw mailaccount/alias whatever). Waardeloos.
Dit hoeft niet een actie van KPN te zijn. Als helpdesk medewerkers zich mengen op het forum doen ze dit puur om mensen met probleem een handje te proberen te helpen. Vervelende is vaak dat medewerkers zelf inderdaad ook niet alle informatie hebben die ze wellicht graag wel zouden willen helpen.

Wanneer medewerkers zelf niet voldoende informatie hebben zullen ze van bepaalde dingen uitgaan, waardoor je inderdaad veel verschillende verhalen krijgt, totdat er wat tijd verstrekt en er eindelijk duidelijk is.

Je kan zelf ook zien of je abonnementswijziging mogelijk is, namelijk via CSC. Voor zover ik weet kun je momenteel altijd upgraden (dus een hogere prijs), en alleen downgraden wanneer je einde contractdatum gepasseerd is. Dit is in sommige gevallen een latere datum in het systeem dan het zou moeten zijn. Of er sprake is van een nieuw jaar contract bij een up/downgrade lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 06:47
SCIxX schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:58:
Dit hoeft niet een actie van KPN te zijn.
Dat lijkt me wel. In zijn sig staat niet voor niets KPN Webcare team. Het zou wel heel vreemd zijn als dit zonder toestemming van KPN gebeurt.
Als helpdesk medewerkers zich mengen op het forum doen ze dit puur om mensen met probleem een handje te proberen te helpen. Vervelende is vaak dat medewerkers zelf inderdaad ook niet alle informatie hebben die ze wellicht graag wel zouden willen helpen.
Iemand van het KPN Webcare team moet dan maar zorgen dat hij alle relevante info krijgt voordat hij zich in discussies mengt. Dat is een wezenlijk andere zaak dan wat mensen als Tasslehoff en (naar ik vermoed) ook jij zelf doen: helpen als je het antwoord uit eigen ervaring of vanuit de helpdesk weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Dat er KPN webcare team bij zijn naam stond was ik me niet van bewust. Wat ik wel weet is dat er een hoop (ex) KPN medewerkers op dit forum zitten om mensen op weg te helpen.

Dat mensen uit naam van KPN onjuiste informatie zouden verstrekken zou erg kwalijk zijn inderdaad. Ik zie echter niet waar dit gebeurt? Een webcare team wordt sowieso opgericht om meer mensen van dienst te zijn, dus ik zie geen reden dit in negatief licht te stellen.

Ik zie overigens ook een hoop positieve reacties over de nieuwe pakketten, en mensen die succesvol zijn overgestapt. Dat een overgang van kpn naar planet zonder slag of stoot gaat kun je sowieso niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
SCIxX schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:11:
Dat mensen uit naam van KPN onjuiste informatie zouden verstrekken zou erg kwalijk zijn inderdaad. Ik zie echter niet waar dit gebeurt?
Peter den Daas (KPN Webcare team): "Klanten die een nog ouder IPB abonnement hebben, hebben gewoon een jaarcontract dat ieder jaar opgezegd kan worden."

InternetPlusBellencm@kpn.com in een direct mailtje aan mij: "U sluit een contract af voor een jaar. Wanneer u niet opzegt, wordt dit contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand. Uw abonnement is ingegaan op 15 juli 2005."

Nix jaarcontract, gewoon een contract voor onbepaalde tijd. En op mijn vraag: Wat snap jij niet uit deze bepaling van de oude Algemene Voorwaarden?

"25.2 Behoudens het gestelde in het derde lid, gelden wijzigingen van de algemene voorwaarden
en de tarieven ook ten aanzien van reeds bestaande Overeenkomsten. De wijzigingen treden in
werking vier weken na de bekendmaking of op een latere datum in de bekendmaking vermeld."

zweeg de spreker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
http://www.kpn.com/Sitevo...m#contracten_afgesloten_vóór_1_augustus_2007

Contracten voor 1 augustus
DUUR VAN DE OVEREENKOMST
20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een nader te bepalen
minimumduur en wordt na afloop van de minimumduur automatisch met steeds een jaar
verlengd.

Contracten na 1 augustus
DUUR EN BEËINDIGING OVEREENKOMST
4.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk
anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege
omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het
verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch
(bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd. Na
omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens
gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch,
schriftelijk of elektronisch op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Je slaat artikel 25 weer eens over. Daarin staat dat als KPN de voorwaarden en tarieven wijzigt, dat ook voor bestaande klanten geldt. We kunnen er lang en breed over steggelen, maar dat ben ik overeengekomen met KPN en desgevraagd is mij door de klantenservice IPB ook bevestigd dat ik nu een contract voor onbepaalde tijd heb.

KPN speelt gewoon een vuil spelletje met die 2 verschillende Algemene Voorwaarden. Dat kunnen ze volhouden tot iemand het een keer tot op het bot uitvecht. Maar niemand zal dat doen omdat ze van KPN afhankelijk zijn. Ik zal het trouwens ook niet uitvechten, tenzij KPN mij na mijn portering op 18 augustus alsnog 11 maanden (t/m 15 juli 2009) in rekening wil brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Of deze link effe checken.
Voor 17 aug. kun je zonder problemen zowiezo kosteloos overstappen als je het niet eens bent met de nieuwe algemene voorwaarden,....

(......... waar ga jij naar toe Jan-E?, gewoon benieuwd)

[ Voor 15% gewijzigd door shaiwa887 op 26-07-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Ik heb ook nog zo'n oude contract waarbij artikel 25 mij het recht kan geven om per maand ipv per jaar op te zeggen, omdat ik nu de nieuwe AV mag gebruiken waarbij ik per maand mag opzeggen.

Ik vind het toch wel jammer dat dat artikel uit de oude AV bij veel mensen onbekend/onderbelicht is, het is nml. een verdraaid makkelijk artikel.

Overigens ben ik zelf wel tevreden over mijn Planet ADSL Standard . :Y)

Edit: Bij mijn ADSL AV was het misschien toch een ander artikel-nummer, maar het staat er wel in. Ik kijk wel even of ik de betrokken artikelen kan overtikken.
Voor ADSL-klanten met oude AV blijkt het artikel 23 te betreffen, voor IPB-klanten dus artikel 25.

[ Voor 24% gewijzigd door Joen op 26-07-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Klopt inderdaad wat je zegt. KPN spreekt zichzelf hier heel hard tegen, en waarschijnlijk omdat er niet zo snel een haan naar kraait. Ik ga er nog even achteraan en kom hier later op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
shaiwa887 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:51:
Of deze link effe checken.
Voor 17 aug. kun je zonder problemen zowiezo kosteloos overstappen als je het niet eens bent met de nieuwe algemene voorwaarden,....
Dat mailtje heb ik ook gehad. Op de 16e zal ik dus voor alle zekerheid de KPN even bellen/mailen/faxen dat mijn IPB-abo per 19 augustus afgesloten kan worden.
(......... waar ga jij naar toe Jan-E?, gewoon benieuwd)
Amsterdamse glasvezel. Is al aangesloten. 20Mbit/s up'n'down voor 33 euro in de maand. Mijn prive nummer (KPN IPB) gaat nu ook naar Callvoip. Totale vaste lasten voor een 20Mbit/s verbinding en 2 telefoonnummers: nog geen 41 euro inc.

Achter die glasvezel draait overigens 24/7 een servertje:
Jan-E in "Het miniPC topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
SCIxX schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:58:
[...]

Of er sprake is van een nieuw jaar contract bij een up/downgrade lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
"Na up- of downgrade bent u met ons een nieuwe abonnementsovereenkomst aangegaan. Dit betekent dat de contracttermijn wordt vernieuwd vanaf het moment dat de omzetting is uitgevoerd."

bron: KPN klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-09 22:38
Sinds de veranderingen ipb bij kpn/planet, hou ik de ontwikkelingen bij HetNet goed in de gaten.
Twee weken geleden zag ik dat HetNet (bij het beheer van mijn gegevens) nu eindelijk de voordeeloptie Belonbeperkt Weekend heeft!! Door de week vanaf 19.00 en in het hele weekend gratis bellen naar vaste nummers. Heb toen onmiddellijk deze optie aangezet.
Helaas, helaas. Op de rekening van vandaag staan toch gewoon kosten voor gesprekken in de avonduren en weekenden. Ondanks de gekozen optie Belonbeperkt Weekend!
Wie van de HetNetters onder jullie heeft gekozen voor de optie Belonbeperkt Weekend? Hoe zit het met jullie gesprekskosten? Had deze optie misschien niet zichtbaar moeten zijn voor de HetNet-klanten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 16:27
Hetnet heeft geen belonbeperkt weekend, het staat alleen foutief in het systeem als belonbeperkt weekend i.p.v. belonbeperkt nooit

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-10 10:33
Kan iemand mij vertelen wat zijn ervaring is met KPN internet plus bellen en hoe doe pings en latency zijn?

Op google vind ik heel veel ervarings berichten uit 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik denk: die komt op maandag wel terug als zijn 9-5 job weer is begonnen. Maar kennelijk is hij zijn Vlaams aan het bijspijkeren om even te overleggen met de afdeling retentie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
MuVo schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:06:
Kan iemand mij vertelen wat zijn ervaring is met KPN internet plus bellen en hoe doe pings en latency zijn?

Op google vind ik heel veel ervarings berichten uit 2007.
Verbinding is goed in die zin dat ik weinig verschil merk tussen "normaal" ADSL en IPB. De modem gooit weinig roet in het eten (dat ding is verplicht dus je kunt niet zelf gaan NAT'en).

Al heb ik wel het idee dat de laatste tijd de verbinding minder wordt, vooral tussen 8 en half tien 's avonds. Maar meten op dat moment geeft geen duidelijkheid waar dat aan ligt, houd het voorlopig even op DNS traagheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SpeedTouch routers die de KPN voor zowel haar particuliere als zakelijke ADSL-aansluitingen gebruikt zijn binnen 15 seconden te hacken....

http://www.security.nl/ar...5_seconden_te_hacken.html

:') :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Dat gaat blijkbaar alleen over het draadloze gedeelte, niet de hele firmware...

[ Voor 17% gewijzigd door Joen op 28-07-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:45:
De SpeedTouch routers die de KPN voor zowel haar particuliere als zakelijke ADSL-aansluitingen gebruikt zijn binnen 15 seconden te hacken....

http://www.security.nl/ar...5_seconden_te_hacken.html

:') :N
Dankzij de o-z-geweldige ;( settings die de gebruikers mogen hebben (Wat? Settings?), kunnen we dat dus zelf ook niet aanpassen.
Wordt tijd om een andere provider te zoeken 8)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:22

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dat heeft alleen maar zin als je fysiek toegang hebt tot de router en dus het serienummer kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Jan-E schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:50:
[...]
Ik denk: die komt op maandag wel terug als zijn 9-5 job weer is begonnen. Maar kennelijk is hij zijn Vlaams aan het bijspijkeren om even te overleggen met de afdeling retentie ;)
Heb nu ook via de mail bevestiging gekregen over de duur van het contract.
Het is idd zoals wij al lang wisten :
Uit controle van uw gegevens is gebleken dat uw abonnement is ingegaan op 20 januari 2006.
U sluit een contract af voor een jaar. Wanneer u niet opzegt, wordt dit contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand.

Is wat mij betreft dat gerucht nu toch wel de wereld uit, heb nu via meerdere kanalen binnen KPN nu hier uitsluitsel over gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hurricane schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:52:
Dat heeft alleen maar zin als je fysiek toegang hebt tot de router en dus het serienummer kunt zien.
Nope want de SSID is altijd SpeedTouchNUMMER
Door gewoon NUMMER in te vullen @ stkeys krijg je de sleutel.
Zelf getest.
Overigens zijn bij HetNet de voorwaarden veranderd en kunnen mensen met zo'n woekerabonnement (1 jaar) er nu gratis van af.
* Phyxion kijkt altijd even rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
shaiwa887 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:00:
Heb nu ook via de mail bevestiging gekregen over de duur van het contract.
Het is idd zoals wij al lang wisten :
Uit controle van uw gegevens is gebleken dat uw abonnement is ingegaan op 20 januari 2006.
U sluit een contract af voor een jaar. Wanneer u niet opzegt, wordt dit contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand.

Is wat mij betreft dat gerucht nu toch wel de wereld uit, heb nu via meerdere kanalen binnen KPN nu hier uitsluitsel over gekregen.
Mooi. Kan het KPN Webcare team dat dan ook even bevestigen? })

Intussen binnen KPN: Peter, het loopt helemaal uit de hand daar op dat forum. Die mensen claimen rechten, die ze ... ehh ... ook echt hebben. Doe er wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog 1 voor het *kuch*damage controle team*kuch*

Wat ik wel eens wil weten,

Als een klant belt en belt.... voor in totaal 15 euro, omdat hij zijn abbo wilt veranderen, 2 emails stuurt met een klacht, waar go$%^#$ verdomme niet op gereageerd wordt, hij sterk de indruk krijg, zachtjes de tyfus te kunnen krijgen van KPN....
De bevestigingsemail hebben wij binnen, maar die heeft totaal geen waarden, zoals de meeste uitspraken van KPN medewerkers die wij gesproken hebben.
Jan-E schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:33:
[...]
Mooi. Kan het KPN Webcare team dat dan ook even bevestigen? })

Intussen binnen KPN: Peter, het loopt helemaal uit de hand daar op dat forum. Die mensen claimen rechten, die ze ... ehh ... ook echt hebben. Doe er wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
nieuws: KPN gaat oud lek in Speedtouch-routers te lijf

Dit geldt dus ook voor de Speedtouch IPB modem. Heb het gisteravond "getest" en kon zelfs de telefoon laten rinkelen bij de buren... :X. Verder kun je de "recent call list" uit de modem vissen, wat de Siemens niet heeft.

Ben wel blij dat ik een Siemens heb nadat ik gister even de webinterface had doorgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
M.b.t de voorwaarden.

KPN stelt dat het een invoering van nieuwe voorwaarden was, en daarom geen wijziging van voorwaarden. Oftewel, de nieuwe voorwaarden gelden NIET voor oude klanten.

Volgens mij is echter het verschil tussen een wijziging van voorwaarden en het invoeren van nieuwe voorwaarden eerder een opvatting, dan een daadwerkelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Twee 'Algemene voorwaarden' voor een-en-dezelfde dienst? Ze kunnen me nog meer vertellen, maar daar gaan ze niet mee wegkomen. Denk je nu echt dat ze elke keer bij versoepeling nieuwe Algemene voorwaarden kunnen invoeren en bij een verslechtering zeggen dat die wijziging wel voor alle bestaande klanten geldt? Gelukkig zit het consumentenrecht niet zo eenzijdig in elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Daarom geeft KPN mensen die er wel werk van willen maken ook gewoon gelijk.

KPN benadeeld gewoon de onwetende consument, zoals veel leveranciers dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staaltje van prutserij horen?

In mei kwam planet ineens met een rekening op de proppen van bijna 2000 euro(!!) bellen, bellen en uiteindelijk geeft klantenservice toe dat het niet alleen mijn fout was en zegt toe zelf 918 op hun rekening te nemen en ik 1000€, prima toch? ik geef aan dat 1000€ in 1 keer wel erg veel is dus klantenservice zegt dat het ook in 5 keer kan, prima toch! ik zou daar een losse rekening iedere maand van krijgen.

Uieindelijk krijg ik in juni weer een nieuwe rekening nu van 1275€ Huh? weer bellen, bellen..en wederom geeft klanten reacties aan dat het dit keer echt hun fout is en romen 275 euro weg zodat het weer 1000€ is onder dezelfde condities al net gezegd.

Krijg ik gisteren een brief let op, nu wordt die leuk:

Op 21 mei bent u afgesloten van internetplusbellen omwille een rekening van 1000€ indien u deze rekening niet voor 1 augustus betaald zeggen wij het contract op. wat??? ben helemaal niet afgesloten! en wat voor bullchit is dit nu weer. Morgen maar weerrrrr bellen.

Word zo langzamerhand (hoop lelijke woorden) van kpn en zijn kut-administratie :( wat een stelletje prutsers daar bah! :(

Ik heb een goeie jel voor de mensen op de administratie van kpn, komt ie:

nu even niet! kunnen we dan helemaal niks goed doen :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Phyxion schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:19:
[...]

Nope want de SSID is altijd SpeedTouchNUMMER
Door gewoon NUMMER in te vullen @ stkeys krijg je de sleutel.
Zelf getest.
Overigens zijn bij HetNet de voorwaarden veranderd en kunnen mensen met zo'n woekerabonnement (1 jaar) er nu gratis van af.
* Phyxion kijkt altijd even rond :)
Inmiddels HetNet maar opgezegd :)
Voor de mensen bij HetNet die ook willen veranderen, dit kan gratis tot 17 augustus (In mijn geval ging het om een abonnement voor ergens 2007 afgesloten, maar ik neem aan dat dezelfde voorwaarden gelden voor mensen die een abonnement hebben afgesloten na datzelfde ergens 2007 ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49

JB

Cédric roelt!

Iemand hier een idee? Heb al met KPN gebeld maar die willen meteen een monteur sturen...

Heb me abbo van Internet Plus Bellen laten upgraden naar de Basis variant (8 Mbit). Op me router staat nu mooi 8000 kbps down en 1024 kbps up. Me upload snelheid klopt en is nu verdubbeld maar me download snelheid is nog precies de oude snelheid (ook niet een beetje sneller ofzo)... :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:26

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

JB schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:20:
Iemand hier een idee? Heb al met KPN gebeld maar die willen meteen een monteur sturen...

Heb me abbo van Internet Plus Bellen laten upgraden naar de Basis variant (8 Mbit). Op me router staat nu mooi 8000 kbps down en 1024 kbps up. Me upload snelheid klopt en is nu verdubbeld maar me download snelheid is nog precies de oude snelheid (ook niet een beetje sneller ofzo)... :?
Kuch, daar hoeft echt geen monteur voor te komen. Kwestie van profiel wat niet klopt...

[ Voor 6% gewijzigd door _Mystikal_ op 31-07-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 20:06
Jan-E schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:29:
@Peter den Daas: Wat snap jij niet uit deze bepaling van de oude Algemene Voorwaarden?

"25.2 Behoudens het gestelde in het derde lid, gelden wijzigingen van de algemene voorwaarden
en de tarieven ook ten aanzien van reeds bestaande Overeenkomsten. De wijzigingen treden in
werking vier weken na de bekendmaking of op een latere datum in de bekendmaking vermeld."

Nu de tarieven wijzigen, weet KPN dat ineens heeeeel goed.
Dus even samenvatten, als het goed is zouden mijn kosten/snelheid uiterlijk 4 weken na bekendmaking van de nieuwe kosten/snelheden aangepast moeten zijn? (KPN IPB 3/0.5M + ITV)

Dat is althans zoals ik het lees, maar waar ik tot op heden nog niets over gehoord heb van KPN.
Dat niet alleen, ik het sowieso niets gehoord van KPN over aanpassingen in snelheden en prijzen, iets wat ik erg LOMP vind. Het lijkt zo wel of jullie bewust klanten weg willen jagen. Misschien dat mijn ouders zo dom zijn alles te pikken, maar als ik de mogelijkheid heb om straks glasvezel binnen te halen pak ik die, want ik vind KPN maar onbeschoft een de administratie is een ramp, want na 4x laten wijzigen van onze adresgegeven (telefonisch) staan er WEER als ik inlog op de mijnKPN site de verkeerde gegevens #@$^%&%^#&@#%&@#!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Suicyder schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 00:20:
Dat is althans zoals ik het lees, maar waar ik tot op heden nog niets over gehoord heb van KPN.
Ze willen ook liever niet aan de grote klok hangen, dat iedereen nu een opzegtermijn heeft van 1 maand als-ie op zijn strepen gaat staan.
Dat niet alleen, ik heb sowieso niets gehoord van KPN over aanpassingen in snelheden en prijzen, iets wat ik erg LOMP vind.
Ik heb op 18 juli onderstaand servicebericht InternetPlusBellen gehad:

Indien u deze e-mail niet goed ontvangt, klik dan hier voor de webversie.

Geachte klant,

Op 17 augustus 2008 introduceert KPN voor InternetPlusBellen nieuwe tarieven voor bellen.

Voortaan belt u buiten uw voordeelbundel naar alle vaste telefoonnummers* in Nederland voor één tarief. Er is geen onderscheid meer tussen bellen naar andere InternetPlusBellen klanten of bellen naar klanten die geen InternetPlusBellen hebben. Voor een compleet overzicht van onze actuele beltarieven kunt u hier klikken.

KPN biedt u ook de mogelijkheid om voor een vast bedrag uw beloptie te wijzigen naar BelOnbeperkt Altijd. Hiermee belt u voor € 10,- per maand, onbeperkt naar alle vaste telefoonnummers* in Nederland. Voor meer informatie kunt u hier klikken.

Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging, dan staat het u vrij om uw InternetPlusBellen abonnement tot 17 augustus 2008 kosteloos op te zeggen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp
Directeur Klantcontact

* geen mobiele nummers, betaalde servicenummers, speciale nummers beginnend met 067, 084, 087 en 088 (Internet & faxnummers)

Dit is een automatisch gegenereerd bericht. Antwoorden op dit bericht worden niet gelezen. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
JB schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:20:

Bij een upgrade komt de download pas later (2/3 dagen), ook al geeft je modem de nieuwe snelheden al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 00:49

JB

Cédric roelt!

Arnout schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 08:51:
[...]

Bij een upgrade komt de download pas later (2/3 dagen), ook al geeft je modem de nieuwe snelheden al aan.
Hier niet :) Een harde reset deed uiteindelijk de truc. Op een of andere manier haalde hij een stuk van mijn oude instellingen op (zo leek het tenminste) omdat ik wel al de upload op de nieuwe snelheid had zitten maar de download nog precies op de oude 3 mbit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 14:04
Jan-E schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 05:40:
[...]
Ik heb op 18 juli onderstaand servicebericht InternetPlusBellen gehad:

Indien u deze e-mail niet goed ontvangt, klik dan hier voor de webversie.

Geachte klant,

Op 17 augustus 2008 introduceert KPN voor InternetPlusBellen nieuwe tarieven voor bellen.

Voortaan belt u buiten uw voordeelbundel naar alle vaste telefoonnummers* in Nederland voor één tarief. Er is geen onderscheid meer tussen bellen naar andere InternetPlusBellen klanten of bellen naar klanten die geen InternetPlusBellen hebben. Voor een compleet overzicht van onze actuele beltarieven kunt u hier klikken.

KPN biedt u ook de mogelijkheid om voor een vast bedrag uw beloptie te wijzigen naar BelOnbeperkt Altijd. Hiermee belt u voor € 10,- per maand, onbeperkt naar alle vaste telefoonnummers* in Nederland. Voor meer informatie kunt u hier klikken.

Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging, dan staat het u vrij om uw InternetPlusBellen abonnement tot 17 augustus 2008 kosteloos op te zeggen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp
Directeur Klantcontact

* geen mobiele nummers, betaalde servicenummers, speciale nummers beginnend met 067, 084, 087 en 088 (Internet & faxnummers)

Dit is een automatisch gegenereerd bericht. Antwoorden op dit bericht worden niet gelezen. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice
Dat bericht (van HetNet) heb ik ook ontvangen. Helaas had ik hem 1 dag nadat ik Telfort heb besteld gekregen. Telfort kon niet meer worden gewijzigd, en had het dus geen zin om sneller op te zeggen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 517 / 3.079 *O*

:Y Het is echt zo, geen brief ontvangen...nada....niets. Het is toch gelukt.

DANK U WEL, meneer,mevrouw van de KPN :w d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:41:

Neem aan dat je wel een aanvraag hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Suicyder schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 00:20:
[...]

Dus even samenvatten, als het goed is zouden mijn kosten/snelheid uiterlijk 4 weken na bekendmaking van de nieuwe kosten/snelheden aangepast moeten zijn? (KPN IPB 3/0.5M + ITV)
Nee, je begrijpt het artikel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste keer op 11/7....en wat er daarna verkeerd is gegaan is al vermeld.
shaiwa887 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:47:
[...]

Neem aan dat je wel een aanvraag hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:41:

Wonderen bestaan! :+

Jij had onlangs toch ook dat 'early fragmentation' probleem wat opgelost is na een ticket? Heb je toen de nieuwste firmware gekregen, of heb je nog steeds 6.2.29.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds Softwareversie: 6.2.29.2.
Er is wel bijgezegd dat als ik een harde reset uitvoer, ik weer terug kan bel, want dan is aanpassing/instelling verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
^^ Precies, daarom wilde ik dus de nieuwste software (6.5.29.0) daarmee zou het 'early fragmentation' probleem definitief verholpen zijn. Maar volgens de TD is die versie alleen voor mensen met een hoger profiel (ik heb IPB Go)... Dat was nieuws voor mij, maar het zou wel kunnen kloppen aangezien jij ook IPB Go hebt/had.
Het is mij een raadsel waarom klanten met een lager profiel de laatste software niet krijgen. Nu moeten die na een spontane (harde)reset contact opnemen met de HD.

Ik hoop dus niet dat jij de modem een harde reset hoeft te geven om ook daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van je nieuwe snelheden.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
En ja hoor.... "dot"-com sites zijn weer eens niet goed te bereiken en mijn thompson geeft aan dat ik soms wel en dan niet contact heb met de gateway of dns server 1 en 2 :(
Iemand anders ook deze problemen?

[ Voor 9% gewijzigd door austin_77 op 02-08-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:01
Weet iemand of het mogelijk is om het ip adres van de 780 te veranderen(192.168.1.254 naar 192.168.1.255 bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Hmmm. Inloggen op Mijn KPN leidde tot deze mededeling:

"Oracle Access Manager Operation Error

The WebGate plug-in is unable to contact any Access Servers.

Contact your website administrator to remedy this problem."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Log in via www.kpnvandaag.nl, kies dan voor "Mijn gegevens: ik ben een oud planet gebruiker" (dit geld zowel voor oud planet gebruikers als kpn gebruikers). Log hier in met je hoofdemailadres en het wachwoord hiervan.

Het IP adres van de ST780 is naar mijn weten niet te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
SCIxX schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:51:
Log in via www.kpnvandaag.nl, kies dan voor "Mijn gegevens: ik ben een oud planet gebruiker" (dit geld zowel voor oud planet gebruikers als kpn gebruikers). Log hier in met je hoofdemailadres en het wachtwoord hiervan.
Had je het tegen mij? Dat gaat namelijk ook niet werken:
Er is een een fout opgetreden bij het verwerken van de gegevens.
Probeer het later nog eens of neem contact op met de helpdesk.
De normale Mijn KPN werkt inmiddels weer zo ongeveer. Zo ongeveer, want bij 'Voicemail en doorschakelen' verschijnt nu geen enkel telefoonnummer meer van mij.

Edit: Inloggen als oud-Planet klant blijkt wel te werken als ik @kpnplanet.nl weglaat. Dan zie ik ineens dingen die ik nog nooit gezien heb:

1) Ik blijk nu ook een @kpnmail.nl adres te hebben. Met kennelijk een ander wachtwoord, als ik het kopje 'Handmatige instelling' mag geloven.

2) De prijs schijnt nu ineens € 45,45 te zijn ipv 42,95.

3) Er staat als einddatum contract: 27/07/2009. Ze hebben dus kennelijk een week geleden een nieuw jaarcontract in laten gaan. De spelletjes worden nu wel heel erg vies.

Waar is dat Webcare team als je ze nodig hebt?

Blij dat ik per 18 augustus geheel van KPN verlost ben...

[ Voor 31% gewijzigd door Jan-E op 03-08-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Jan-E schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:17:

3) Er staat als einddatum contract: 27/07/2009. Ze hebben dus kennelijk een week geleden een nieuw jaarcontract in laten gaan. De spelletjes worden nu wel heel erg vies.
Idd,. hier ineens 20-1-2009 ...
Heb overigens zwart op wit staat dat dit op 20-1-2007 stond dus geen idee wat ze proberen te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Hier hetzelfde. Week geleden eindigde m'n contract in 2007, nu ineens 2009.
Heeft de recente discussie over contractduur slapende KPN-honden wakker gemaakt? Vind het wel toevallig.
Waar is dat Webcare team als je ze nodig hebt
Peter den Daas heeft sindsdien het IPB forum nog wel verblijd met z'n Webcare. Jammer dat hij ons hier met een aantal onbeantwoorde vragen achterlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
cowbell schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:41:
Peter den Daas heeft sindsdien het IPB forum nog wel verblijd met z'n Webcare. Jammer dat hij ons hier met een aantal onbeantwoorde vragen achterlaat.
Verhip, hij leeft nog. En is zo te zien niet eens ontslagen bij KPN ;)

Jan-E - dit keer via een Wimax verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
[...]
Had je het tegen mij? Dat gaat namelijk ook niet werken:
[...]
De normale Mijn KPN werkt inmiddels weer zo ongeveer. Zo ongeveer, want bij 'Voicemail en doorschakelen' verschijnt nu geen enkel telefoonnummer meer van mij.

Edit: Inloggen als oud-Planet klant blijkt wel te werken als ik @kpnplanet.nl weglaat. Dan zie ik ineens dingen die ik nog nooit gezien heb:

1) Ik blijk nu ook een @kpnmail.nl adres te hebben. Met kennelijk een ander wachtwoord, als ik het kopje 'Handmatige instelling' mag geloven.

Waar is dat Webcare team als je ze nodig hebt?

Blij dat ik per 18 augustus geheel van KPN verlost ben...
Wat je ziet is de nieuwe mijnkpn omgeving. Je moet nu echter nog op een alternatieve wijze inloggen omdat ze nog niet alles op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
shaiwa887 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:11:
[...]

Idd,. hier ineens 20-1-2009 ...
Heb overigens zwart op wit staat dat dit op 20-1-2007 stond dus geen idee wat ze proberen te bereiken.
"Ze" proberen niks te bereiken, gezien dit allemaal automatisch gaat via administratieve systemen. Wellicht heb je een upgrade doorgevoerd, en is je contract van voor of na 1 augustus 2007..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
SCIxX schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:09:
[...]

"Ze" proberen niks te bereiken, gezien dit allemaal automatisch gaat via administratieve systemen. Wellicht heb je een upgrade doorgevoerd, en is je contract van voor of na 1 augustus 2007..?
Nope, geen upgrade aangevraagd. Alleen info over mijn huidige abonnement.
Hierbij heeft KPN meerdere malen bevestigd dat mijn jaar contract tot 20-1-2007 liep en daarna per maand opzegbaar was... zoals ook toen in de advertenties stond.
Nu is dit ineens niet meer zo?? Denk dat deze optie wel eens nodig gaat worden voor mensen die nog voor 17 Augustus over willen stappen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 16:27

Dit is waarschijnlijk omdat je een extra nummer hebt:

Op de intropagina staat nu ook:

Als u meer dan één telefoonnummer gebruikt bij Surfen&Bellen of bij InternetPlusBellen worden de kosten voor die extra nummers meegenomen in de totale pakketprijs. Die pakketprijs staat hieronder vermeld. Maar op uw factuur zijn deze extra nummers nog steeds gratis.

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
Jan-E schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 22:56:
[...]
Verhip, hij leeft nog. En is zo te zien niet eens ontslagen bij KPN ;)
graag enige toelichting, omdat zij nu actief zijn op ons forum ;)

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco275
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
:? Ik heb een tijd terug mijn abbo ruim voorde gestelde opzegtermijn omgezet naar een maand contract, nu zie ik toch dat ze de boel weer met een jaar verlengt hebben. Heb gelijk een mail de deur uit gedaan, nu wachten op de reactie.
Op de site "mijn gegevens" staat nu doodleuk "mislukt"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nu HetNet is opgestuurd vraag ik me af of de ExperiaBox ook terug moet worden gestuurd (Toen we het afsloten stond er namelijk "Nu met GRATIS modem"). Lijkt mij dus niet in bruikleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een Thomson ST780WL Adsl router. (experia box) En een IPB abbo bij Kpn.

Deze box zit dus door de kpn software redelijk dicht getimmerd.

Achter deze box heb ik oa een vaste pc met vista premium 32bits, met vast ip adres in de range van de box.

Ik wil vanaf buiten (het internet) via een vpn tunnel of remote desktop op deze pc terecht komen.
Vista bied de mogenlijkheid om een vpn verbinding toe te laten. (ook al geconfigureerd)

Vanaf de Client pc wil ik met Cisco VPN client version 5.0.00.0340 hiermee verbinding maken.
Deze client werkt goed. Hier maak ik ook verbinding mee met het netwerk van het bedrijf waarvoor ik werk.

Helaas denkt de experiabox daar iets anders over.
Zelfs een ping vanaf een externe computer naar het externe Ip adres van de experiabox ((84.87.124.xx) wordt niet beantwoord.

sorry :$ een ping wordt door ICMP op laag twee al tegen gehouden.
Weet iemand hoe je dit in de bovengenoemde experiabox tijdenlijk openzet (als controlle middel)

Ik heb al gekeken in de box en diverse poorten doorgezet (die te maken hebben met vpn) naar het vaste interne ip adres van de pc waar het op binnen moet komen. Maar helaas zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand al ervaring hiermee heeft en mij hiermee opweg kan helpen.

Uiteindelijk wil ik een server (win 2000 of 2003) er achter hangen. Hiervoor moeten dan ook diverse poorten open gezet worden. (is er een optie in de experiabox om het externe ip adres direct door te zetten naar een intern IP adres?

Vroeger was dit in de Siemens experiabox (zilvere) wel mogenlijk.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat en waar ik in de box dien in te stellen.

Alvast bedankt!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enig twijfelen heb ik besloten ook IPB te nemen bij kpn, te weten het basic pakket.
Op site stond toen ik ging bestellen dat ik 50 euro per maand zou betalen voor de hele mikmak.
Nu kreeg ik vandaag een brief in de bus met daarop de maandelijkse abbo kosten. Nu werd ik hier alleen niet echt wijs uit, zo stond er onder pakket opties 'kpn Bel Onberpt Altijd' terwijl ik die helemaal niet gekozen heb.
Als ik alle bedragen bij elkaar optel en aftrek dan moet ik bij elkaar 60 euro per maand gaan betalen. Kan iemand mij zeggen op basis van de onderstaande brief wat nou precies bedoelt word en hoeveel ik moet gaan betalen per maand? Want het lijkt nu net alsof ik 10 euro extra voor mijn telefoonnummer moet gaan betalen. :?

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/3699/kpnxr6.th.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Bij de Extra krijg je bellen onbeperkt a 10 euro, en een korting op bellen onbeperkt a 10 euro .. krom maar waar, heb het zelfde op mijn rekening :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:55
har0 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:39:
Bij de Extra krijg je bellen onbeperkt a 10 euro, en een korting op bellen onbeperkt a 10 euro .. krom maar waar, heb het zelfde op mijn rekening :D
Hier ook; we hielden ons hart al vast. 'O wee als Kpn ons door hun systeem te veel laat betalen.' :) Want eerst €10 voorschotelen en daarna pas de korting :s. Dat moet toch anders kunnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Dat is altijd al zo geweest, +10 euro, -10 euro korting, maakt niet echt veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die 10 euro die eronder staat achter mijn nummer ? heeft iemand een idee wat dat dan betekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Laatst online: 22:20
van IPB planet naar IPB kpn. ik overweeg een snelheidsverhoging aan te vragen (van 3 mb) naar 8 of 20 mb). nu krijg ik te horen dat ik dat een nieuw modem moet installeren, heb nu een siemens box sx552 (isdn).

Ik lees veel enge verhalen over de thomsom box. welke box hebben nieuwe klanten van IPB kpn ontvangen met een hogere snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
mtv1 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 11:49:
van IPB planet naar IPB kpn. ik overweeg een snelheidsverhoging aan te vragen (van 3 mb) naar 8 of 20 mb). nu krijg ik te horen dat ik dat een nieuw modem moet installeren, heb nu een siemens box sx552 (isdn).

Ik lees veel enge verhalen over de thomsom box. welke box hebben nieuwe klanten van IPB kpn ontvangen met een hogere snelheid?
huh???

Ik heb een snelheidsverhoging lopen van IPB 3Mbit + ITV naar IPB 8Mbit + ITV, ik heb ook de Siemens SX552 (ook voormalig ISDN), maar mij is toch echt niet gemeld dat ik een andere box zou moeten. Ik hoefde er volgens die KPN helpdesk makker ook niets te doen, alleen 5-8 werkdagen geduld hebben.
Ik vraag mij sowieso af waarom je dat zou moeten aangezien de box ADSL2+ geschikt is.

edit:
Zie hier mijn huidige verbinding, 3 Mbit is voor het internet, de andere 9 staat op naam van de ITV. Dit zou dus 18 Mbit moeten worden zodra het verhoogt is en naar 1 Mbit upload moeten gaan. Zit vrij dicht bij de centrale en in een vrij nieuwe wijk, dus dat moet lukken.

code:
1
2
Line mode:  G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate:  12299 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)

edit2:
Ik heb al KPN en blijf KPN overigens, maar dat zou niet zo'n aanpassing nog hebben volgens mij.

[ Voor 30% gewijzigd door Suicyder op 10-08-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
ja ik vroeg het me ook al af.

Volgens de TD was er bij mij ondanks minder dan 2 km van centrale (1.1 km) slechts 7.6 mb haalbaar en zou wellicht de klantenservice een andere oplossing hebben (wellicht ander modem en aanpassing in de centrale).

Als ik volgens de klantenservice dan 20 mb wilde moest er volgens hem een ander modem komen. ik wacht het wel even af. als hetzelfde modem komt hoef ik volgens mij niet veel te doen, als het thomsom modem komt weet ik het zo net nog niet.

heb geen IP-TV, line mode is G.992.3 (ADSL2)

[ Voor 4% gewijzigd door mtv1 op 10-08-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Nja... ze hebben bij mij meerdere malen metingen verricht bij aanvraag van ITV en bij het opwaarderen naar het 8Mbit abbonement, beide keren vertelden ze mij dat 19-20 Mbit voor mij goed te doen is. Ergens tussen de 100-150 meter kabel van de wijkcentrale naar mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, mijn ouders hebben internetplusbellen genomen, alleen maar problemen in het begin gehad.

Maar tegen het einde van de contractsperiode, werkte IPB vrij goed, daarom hebben we nu een snelheidverhoging gedaan. Ik wist niet dat ik daar de contractsperiode weer mee verleng met een jaar. :/
Maargoed, nu blijken die sufkoppen bij KPN het verkeerde abonnement te hebben aangesloten. |:(
Nu vragen jullie je misschien af waarom ik de abonnements-wijziging niet op het internet heb doorgevoerd, tja.. daar kreeg en krijg ik nog steeds de melding:

Deze functie is tijdelijk niet beschikbaar.
(al bijna 2 maanden krijg ik deze melding)

Maar toen ik dus de abonnementswijziging per telefoon heb aangevraagd, had die "cenzuur"- medewerkster mij het verkeerde abonnement gegeven. (tja, het is ook moeilijk zo'n muis bedienen)
Nu heb ik weer gebeld en hebben ze 15 dagen nodig om de knop om te draaien naar een wat sneller abonnement en onbeperkt bellen. (tja, het is ook allemaal erg moeilijk daar bij kpn, hebben ze 15 dagen voor nodig!)

Jammer, ik kon het vorige abonnement elke maand opzeggen, maar nu heb ik weer een nieuw contract voor een jaar dat ook nog eens na afloop stilzwijgend met een jaar wordt verlengt.. ;(

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 13:25 . Reden: sommige woordjes vallen in herhaling :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
En KPN heeft het weer voor elkaar gekregen. Weer vind ik mijn oude adres ergens in hun systeem terug.

Als ik inlog op mijn KPN zie ik eerst netjes mijn eigen adres, ga ik vervolgens naar maranello, dan krijg ik mijn oude adres te zien. Dit is nou al de 6e keer in 15 maanden tijd dat ze mijn adres terugdraaien of dat deze dubbel voorkomt, echt WAARDELOOS.

Morgen maar weer eens bellen met die administratief halve gare zooi, want dit gaat werkelijk nergens meer over.

edit:
toevoeging, nou is ver#$^%&&$%#!@&@ mijn 2e telefoonnummer zogenaamd mijn hoofdtelefoonnummer en andersom ook nog. Wat zijn die lui in hemelsnaam aan het uitspoken?? 8)7 |:( 8)7 |:(

Zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoeveel systemen KPN gebruikt om hun administratie in op te slaan? Want volgens mij zijn het er belachelijk veel.

[ Voor 26% gewijzigd door Suicyder op 13-08-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iuhh...

Eindelijk de lang verwachte snelheid geleverd!!! _/-\o_
KPN heeft eerst perongeluk het verkeerde abonnement aangesloten, maar nu na NOG EENS 15 dagen wachten, is het nieuwe abonnement dan toch geleverd.

KPN InternetPlusBellen Extra (8mbit)

:o :o :o :o ... hier klopt (weer) iets niet... zie jij 8 mbit?? :/
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/308322903.png

De server is niet het probleem..
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/308325706.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/308326379.png

Server in Groningen tot slot..
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/308326935.png

Nee, deze plaatjes zijn neit bewerkt..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 01:18 . Reden: fotos toevoegen... :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Vaak moet na een snelheidsaanpassing een paar dagen gewacht worden, wat in veel gevallen ook bleek te helpen was de modem even rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30
Is het niet handig om de 2 topics over kpn ipb samen te voegen? De post hierboven zou goed gerelateerd kunnen worden aan het topic "kpn snelheidsverhogingen (problemen/ervaringen)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou eventueel ook kunnen ja, maar ik was overgestapt van KPN internetplusbellen abonnement naar een ander abonnement. Daar kwam inderdaad ook een snelheidsverhoging bij kijken.

De modem had ik gereboot, na een uurtje ging die van 400kbit naar 7mbit.
nog geen volle 8mbit, maar da's niet zo erg.. ik ben nu tevreden.

• Suicyder
Nou geweldig, gister kom ik thuis en ligt er een brief van KPN op de mat, 'mooi!' denk ik, de snelheidsverhoging. Open de brief en wat zit er in, een nieuwe aanvraag :|
Toch maar weer bellen over het adres dat voor de 6e keer verkeerd staat, de snelheidswijziging die ineens een nieuwe aanvraag is en een 2e telefoonnummer die op miraculeuze wijze ineens weer bij ons abbonement terug staat.

Als het eenmaal werkt dan werkt het ook goed, maar tot die tijd blijft het administratief rotzooien.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben om in te loggen op de nieuwe 'Persoonlijke omgeving' van KPN? Ik probeer al 2 dagen, het is me 1 keer gelukt maar na die tijd niet meer.
Als ik het nu probeer wordt ik meteen verwezen naar deze pagina: http://www.kpn.com/maranellouitgelogd.htm
Met meerdere browsers/pcs geprobeerd, iemand een idee of moet ik gaan bellen?

• Suicyder
Ik heb het probleem niet helemaal zoals jij het omschrijft.
Ik kan inloggen maar wordt steeds na 45 seconden uitgelogd, zowel in FireFox als in IE7. Daarna kan ik een half uur niet in de Maranello omgeving.

• mtv1
mtv1 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:46:
ja ik vroeg het me ook al af.

Volgens de TD was er bij mij ondanks minder dan 2 km van centrale (1.1 km) slechts 7.6 mb haalbaar en zou wellicht de klantenservice een andere oplossing hebben (wellicht ander modem en aanpassing in de centrale).

Als ik volgens de klantenservice dan 20 mb wilde moest er volgens hem een ander modem komen. ik wacht het wel even af. als hetzelfde modem komt hoef ik volgens mij niet veel te doen, als het thomsom modem komt weet ik het zo net nog niet.

heb geen IP-TV, line mode is G.992.3 (ADSL2)
Toch afgelopen zaterdag IPB premium (20Mb) besteld, vanaf ipb standaard (3 mb).

Vandaag is line mode aangepast van G.992.3 naar G.992.5., max line rate is nu nog 12064, up is al 1024. (we zitten nog niet op 20).

Heb model wel gereboot, omdat in eerste instantie geen hogere downloadsnelheid werd gehaald. bleef hangen op 3 mb snelheid (318 kb/s), zit na reboot op 1227 kb/s.

heb nog geen brief ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, stom hé? ik heb ook geen brief ontvangen betreft mijn abonnement upgrade.

Vorige keer toen ik mijn abonnement aanpaste, kreeg ik wel een bevestigingsbrief.
maarja, al die info kun je ook op die site van KPN vinden..

toch vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Mijn portering (weg van KPN IPB) staat voor maandag op de rol. Daarvan heb ik ook geen brief ontvangen. En evenmin staat het in Mijn KPN. Morgen voor de zekerheid nog maar even een mailtje de deur uitdoen, dat ik niet instem met de nieuwe voorwaarden en mijn abo per dinsdag aanstaande opzeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
weet iemand de max speed van de zilveren experia box (siemens sx552)

ADSL Line
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 11948 kbps (downstream) / 1023 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 15 dB (upstream)
Line attenuation: 25 dB (downstream) / 22 dB (upstream)
Output power: 20 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

ik heb ipb premium en zou dus max 20 mb moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mtv1:

Heb je voor de upgrade gevraagd wat er maximaal mogelijk was op je koperlijn?, wat is je afstand tot de centrale?

groet marcel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje dat ik hier wel kan droppen, heb er verder weinig over gevonden.

Mijn Experia box reset zichzelf zo af en toe, vandaag al 3x zonder reden. De instellingen heb ik al maanden niet veranderd (en zit er ten tijde van de reset ook niet aan) en verder doe ik niet iets specifieks dat een reset zou kunnen opwekken (lijkt mij). Op zich niet heel hinderlijk; 30 seconden daarna is hij weer opgestart maar ik vind het wel vreemd.

Ik weet dat de Experia box na updates wellicht moet resetten, maar de afgelopen weken is het wel 10x gebeurd. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Warmte is het ook niet, een paar weken geleden had hij daar wel enige moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
Ik heb bij kennissen IPB geinstalleerd, Het draait nu een paar weken, (waarvan 2 vakantie waren). Soms werkt het telefoneren nog niet helemaal goed, dan krijg je een soort ruis van de andere kant van de lijn, net als of er maar heel langzaam data door komt en je elke keer een stukje hoort.

Tweede probleem is dat veel nummers op de nummermelding het verkeerde nummer zijn of dat er getallen missen in het nummer.

Zijn hier mensen bekend mee?

Btw, het is een siemens box.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen splitter meer? En de bekabeling niet brak?
trinite_t schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:10:
Ik heb bij kennissen IPB geinstalleerd, Het draait nu een paar weken, (waarvan 2 vakantie waren). Soms werkt het telefoneren nog niet helemaal goed, dan krijg je een soort ruis van de andere kant van de lijn, net als of er maar heel langzaam data door komt en je elke keer een stukje hoort.

Tweede probleem is dat veel nummers op de nummermelding het verkeerde nummer zijn of dat er getallen missen in het nummer.

Zijn hier mensen bekend mee?

Btw, het is een siemens box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit effe op http://csc.maranello.planet.nl te kijken, na onze overstap. Dat ziet er goedkoop uit >:)

Huidig Pakket InternetPlusBellen Basis
Prijs € 30,00
Totaal € 30,00 per maand
Einddatum contract 07-08-2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Hé, worden die nog uitgeleverd? Of doen ze dat alleen maar als ze weer eens een oude Siemens box van een vertrekkende klant terugkrijgen?

Ik heb zojuist voor de zekerheid (en nog net voor de deadline van 17 augustus) mijn KPN IPB-abo per mail opgezegd. Dat zou niet nodig moeten zijn omdat het porteringsverzoek op 18/7 is ingediend en de portering maandagochtend geschiedt, maar better safe than sorry.

Ik ben nu benieuwd
  • wanneer mijn ADSL-lijn wordt afgesloten
  • of en hoe ik bericht krijg dat ze de Experiabox terug willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:39:
Zit effe op http://csc.maranello.planet.nl te kijken, na onze overstap. Dat ziet er goedkoop uit >:)

Huidig Pakket InternetPlusBellen Basis
Prijs € 30,00
Totaal € 30,00 per maand
Einddatum contract 07-08-2009
Waarschijnlijk coulance omdat je 84 keer hebt moeten bellen om de upgrade er door te krijgen :+

Is er hier überhaupt iemand die de nieuwe snelheid online heeft besteld via csc.maranello en daarna geupgrade is zonder de HD te hoeven bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:37:
@mtv1:

Heb je voor de upgrade gevraagd wat er maximaal mogelijk was op je koperlijn?, wat is je afstand tot de centrale?

groet marcel.
ja dat had ik gevraagd en max was 7,6 mb leverbaar. volgens de td had de helpdesk wellicht een andere oplossing, die zeiden dat ik een nieuw modem zou krijgen. Echter tot op heden niets van dat al, wel hogere internetsnelheid, maar geen nieuw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:35:
Geen splitter meer? En de bekabeling niet brak?
[...]
Bekabeling is goed, splitter laat ik er straks wel even tussenuit halen. kijken of dat helpt.
Splitter is er tussen weg. Op de (draadloze) philips telefoon werkt het nog steeds niet lekker. Heb nu ook een losse nummermelder geprobeerd, deze doet het wel goed... :S

@Jan-E
Btw, de siemens box leek nog nieuw, zat iig helemaal in het plastic en was afgeplakt.

[ Voor 20% gewijzigd door trinite_t op 17-08-2008 16:34 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cowbell schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:42:
Is er hier überhaupt iemand die de nieuwe snelheid online heeft besteld via csc.maranello en daarna geupgrade is zonder de HD te hoeven bellen?
Ja, geen enkel probleem. Was binnen 4 dagen rond.

Maar mensen met problemen maken nu eenmaal meer herrie dan mensen waarbij alles goed gaat

[ Voor 13% gewijzigd door Ortep op 17-08-2008 13:28 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:41:

Ik heb zojuist voor de zekerheid (en nog net voor de deadline van 17 augustus) mijn KPN IPB-abo per mail opgezegd. Dat zou niet nodig moeten zijn omdat het porteringsverzoek op 18/7 is ingediend en de portering maandagochtend geschiedt, maar better safe than sorry.

Ik ben nu benieuwd
  • wanneer mijn ADSL-lijn wordt afgesloten
  • of en hoe ik bericht krijg dat ze de Experiabox terug willen hebben
Jan-E, naar welke provider vertrek je?

Zou je ons hier up-to-date willen houden? Ik wil wel weten hoe het afloopt.
Pagina: 1 ... 9 ... 24 Laatste