.4ce, op sommige punten heb je gelijk, bij andere ga je teveel uit van de theorie.
(sommige details zijn in de theorie anders als ik de praktijk, ik heb het idee dat jij bij KPN werkt, dus dat zou je moeten weten)
Nieuw modem:
dat ligt er helemaal aan, als je een nieuw modem aansluit gaat die 8 van de 10 keer in ERROR (RG status). komt alleen omdat mensen dan niet lang genoeg wachten. dus modem reset, uur wachten, RG moet dan vervangen worden. En ja, MAC adres moet gekoppeld worden in TSM, wacht je lang genoeg af, gebeurt dat automatisch.
adslvalley.nl, ik pak altijd het 100 of 200 mb bestand.
En ja, internet snelheid is hetzelfde. Daadwerkelijke download snelheid is ook nog eens afhankelijk van de upload snelheid van de andere partij, dataverkeer op de server, afstand etc.
Hangt ook nog eens af van of je wireless of bekabeld internet, wireless verlies je altijd nog iets mee (afstand, kanaal, adapter hebben er in de praktijk allemaal invloed op)
Als je een Siemens EB hebt (waar iTV beter op werkt) maakt het niets uit, een Alcatel (de zwarte) werkt het beste op poort 3 (uit ervaring gemerkt).
Het nieuwe modem van Alcatel heeft daar geen problemen meer mee (van horen zeggen).
En ja, glitches op je scherm heeft te maken met je DSL bitratie.
Kan ook te maken heb met aansluiting, UTP kabel of home-plugs. Soort UTP kabel (het beste is een CAT5 kabel aansluiten)
Het leukste vind ik persoonlijk nog je iTV tuner (de 1960 doet dit het beste geloof ik) draadloos aan te sluitem.
2 acces points maken (modem en tuner) en verbinding opzetten. Ik raad het je alleen niet aan, maar het is wel mogelijk (niet bellen naar de HD, die ondersteunen dit niet)
Kabel is gewoon slecht, 1 lus per wijk waar iedereen op aangesloten zit. Overdag heb je redelijk internet, 's avonds, ik begin er niet eens over. Bij een DSL heeft iedereen een eigen ingang in de wijkcentrale (zit zelf ook met internet bij KPN).
btw, ST780, DDSLO aansluiting, kun je zelf een IPB aansluiting maken
[
Voor 13% gewijzigd door
Anoniem: 261850 op 27-08-2008 14:31
. Reden: type fouten ]