[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste
Acties:
  • 288.792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ortep schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:26:
[...]

Ja, geen enkel probleem. Was binnen 4 dagen rond.

Maar mensen met problemen maken nu eenmaal meer herrie dan mensen waarbij alles goed gaat
Hoeveel dagen vooruit heb je als ingangsdatum gekozen?
Heb je hier uiteindelijk optie 1 ingevuld?

[ Voor 3% gewijzigd door cowbell op 17-08-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 270792 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 14:03:
Jan-E, naar welke provider vertrek je?
Ik ben al weg. InterNLnet op de Amsterdamse glasvezel: Jan-E in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."
Zou je ons hier up-to-date willen houden? Ik wil wel weten hoe het afloopt.
Als er spannende dingen gebeuren zal ik dat wel melden. Voorlopig ga ik ervan uit dat KPN morgen de stekker uit mijn ADSL-verbinding trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270792

Jan-E schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:07:
Als er spannende dingen gebeuren zal ik dat wel melden. Voorlopig ga ik ervan uit dat KPN morgen de stekker uit mijn ADSL-verbinding trekt.
Wacht, je was toch al afgesloten?! :/
Wat ik mij afvraag als ik ooit overstap (en geloof me, dat gaat snel gebeuren) dan wil ik geen 5 dagen zonder internet of bellen zitten.

Kijk:
Als Alice op uw woonadres beschikbaar is, kunnen wij uw aansluiting naar verwachting binnen 20 tot 25 dagen opleveren.
lekker vaaaag... dus 5 dagen geen internet en/of bellen. |:(

Tevens vraag ik mij af of je de experiabox terug moet sturen, zo ja, hoe gaat kpn dat regelen?
die experiabox gaat meteen het grofvuil in bij kpn, maar jij moet daalijk 10 verzendkoste betalen om hem op te sturen... :?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 270792 op 17-08-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Je stuurt hem op naar een antwoordadres, dus lekker gratis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 270792 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:10:
Wat ik mij afvraag als ik ooit overstap (en geloof me, dat gaat snel gebeuren) dan wil ik geen 5 dagen zonder internet of bellen zitten.
Ik heb 2 maanden met een dubbele verbinding gezeten: 1 via de glasvezel en 1 via het koper. Heb nog overwogen om er een proefabo via de Coax van UPC naast te zetten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cowbell schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 14:30:
Hoeveel dagen vooruit heb je als ingangsdatum gekozen?
Heb je hier uiteindelijk optie 1 ingevuld?
Ik heb gewoon geen datum ingevuld en het systeem zelf laten kiezen.

Ik heb inderdaad optie 1 gekozen

Dat was op een zondag avond. Die dag kan je niet echt meetellen dus. Op donderdag ochtend was mijn upload aangepast (Dat werkte ook). Ik was donderdag verder niet thuis, maar toen ik vrijdag ochtend de zaak weer bekeek bleek ook mijn download te zijn aangepast. Werkte prima binnen de verwachtingen, ongeveer 7 Mbit. Ik zit op 2700 meter van de centrale.

IP adres is gelijk gebleven, mijn modem was niet gereset

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 07:47:
[...]
Ik heb 2 maanden met een dubbele verbinding gezeten: 1 via de glasvezel en 1 via het koper. Heb nog overwogen om er een proefabo via de Coax van UPC naast te zetten })
Je kunt toch pas op glasvezel je telefoonnummer krijgen als KPN jou telefoonnummer heeft vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 270792 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:10:
[...]

Kijk:
Als Alice op uw woonadres beschikbaar is, kunnen wij uw aansluiting naar verwachting binnen 20 tot 25 dagen opleveren.
lekker vaaaag... dus 5 dagen geen internet en/of bellen. |:(

Tevens vraag ik mij af of je de experiabox terug moet sturen, zo ja, hoe gaat kpn dat regelen?
die experiabox gaat meteen het grofvuil in bij kpn, maar jij moet daalijk 10 verzendkoste betalen om hem op te sturen... :?
Je krijgt een brief of je zo vriendelijk wilt zijn om hem terug te sturen naar een antwoordnummer.
Je kan hem ook gewoon houden want er staat nergens dat je hem terug moet sturen, ze vragen alleen of je de moeite wilt nemen tot. Houd je er een gratis router aan over :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
@ Ortep: Okay bedankt.
Nu voor mezelf nog even beslissen of ik door wil met KPN. Ik zie op tegen overstappen ivm nummerportering. De kans dat het nummer verloren gaat (al is ie nog zo klein) is geen optie hier...
Maar ik heb m'n buik wel vol van het gepruts.

Over geprutst gesproken, de nieuwe MijnKPN omgeving werkt maar half.
Als ik "Telefoon instellingen" kies krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2afpe.gif
Als ik vervolgens op "Voordeeloptie wijzigen" of "Nummer instellingen wijzigen" klik krijg ik de melding: "Selecteer tenminste een nummer".
Maar ik kan in het scherm hierboven geen nummer selecteren. Er is helemaal geen aanvink optie (3 verschillende browsers getest).

Voordeeloptie kan dus niet gewijzigd worden. Voicemail en doorschakelen kan ik ook niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja klopt, die nieuwe KPN omgeving is bagger.

Ik heb dr ook de nodige probleempjes mee gehad.

Ook leuk: Je hebt een gratis Virusscanner en Spamfilter bij KPN InternetPlusBellen.
Probeer die eens aan te zetten. Gaat je niet lukken.

0900- blabla maar weer bellen... (€... per minuut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 270792 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:33:
Je kunt toch pas op glasvezel je telefoonnummer krijgen als KPN jouw telefoonnummer heeft vrijgegeven?
Dat nummer is vanochtend volgens planning geporteerd van KPN naar Callvoip. Overigens is mijn ADSL nog wel in de lucht en kon ik na de portering ook nog gewoon via IPB bellen.

Edit 18-08: in die brakke Mijn KPN-omgeving op planet.nl, waar KPN IPB-klanten nu ook heen verwezen worden zie ik nu wel staan:
Order omschrijving: Bedindigen abonnement per direct
Status: In behandeling
Verwachte opleverdatum: 18-8-2008 0:00:00
Spellen kunnen ze ook al niet. Maar ze zijn er kennelijk wel mee bezig.

Edit 20-08: Gisteren was mijn e-mail al afgesloten:
Uw account is geblokkeerd. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de helpdesk.
Vandaag zijn ook alle abonnementsgegevens op Maranello verdwenen. Ik heb geen huidig pakket meer, geen telefoonnummers en zelfs de facturen zijn niet meer te vinden. Alleen bij verbruik staan nog wel de verbelde kosten ad € 3,16 in de laatste paar weken. Ook die van dat telefoontje dat ik gepleegd had nadat mijn nummer al geporteerd was naar Callvoip.

Op de gewone Mijn KPN staat nog wel het kopje
InternetPlusBellen
  • Instellingen
  • Veelgestelde vragen
  • Naar uw instellingen wizard
  • Webmail
  • Online Monteur
Maar dat levert alleen maar op dat hij in een popup Maranello probeert te laden en dan in een eindeloze lus terecht komt: van Maranello naar KPN.com en vice versa. Of hij geeft gewoon aan dat er een fout is opgetreden bij het inloggen in Mijn Persoonlijke Gegevens.

Mijn ADSL-verbinding draait nog steeds en in de status van de Experiabox staat ook nog steeds:
VoIP accounts: 3 accounts (registered: 3 accounts)

[ Voor 73% gewijzigd door Jan-E op 20-08-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:39:
Dat nummer is vanochtend volgens planning geporteerd van KPN naar Callvoip. Overigens is mijn ADSL nog wel in de lucht en kon ik na de portering ook nog gewoon via IPB bellen.
Dus terwijl je abonnement nog loopt, kan KPN toch al het telefoonnummer weggeven aan een andere provider? Dan wil ik wel eens weten wat mijn nummer melding zegt als jij mij nu gaat bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:01
Mijn drama @ KPN ivm het verhuizen van vorig jaar mei duurt ook nog voort.

Vorig jaar Mei verhuisd en sindsdien is 6x het oude adres weer terug op de rekening gekomen. Nou wou ik mijn snelheid verhogen (Verbinding werkt prima dus da's geen probleem) naar 8-12 Mbit, maar dat levert problemen op ivm die gare verhuizing.

Ik dacht tot begin augustus eindelijk van het verhuisgedoe af te zijn tot de maranello omgeving om de hoek kwam kijken, daar staat namelijk doodleuk weer mijn oude adres en door die fout van KPN kan ik niet direct mijn nieuwe verbinding ontvangen. Ik had vorige week woensdag gebeld alles afgesproken met zo'n knakker van de helpdesk en het zou geregeld worden en er zou contact met mij opgenomen worden, hetgeen beiden niet gebeurd is. Ik dus vandaag maar weer eens bellen, geïrriteerd gereageerd nog zowaar aan de telefoon en flink boos, want ik ben het gemekker rondom die verhuizing nou toch echt beu. De volgende keer dat die prutsers weer falen ga ik over op schriftelijke acties met aangetekende brieven, want dan kan ik indien het dan nog niet gebeurd tenminste wat doen. Nou moet ik telkens maar afwachten of wat de helpdesk mij verteld ook daadwerkelijk gebeurd, wat tot op heden meestal niet zo was.
Mijn vertrouwen in de administratie van KPN is dan ook weer gedaald tot het ultieme dieptepunt, al had ik niet verwacht dat het nog dieper kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 270792 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:20:
Dus terwijl je abonnement nog loopt, kan KPN toch al het telefoonnummer weggeven aan een andere provider? Dan wil ik wel eens weten wat mijn nummer melding zegt als jij mij nu gaat bellen.
Die geeft gewoon mijn nummer door, of ik je nu bel vanaf mijn IPB-lijn (die nog steeds actief is) of vanaf mijn Callvoip-nummer. Het nummer zit gewoon nog in de IPB-centrale en nu dus ook in de Callvoip/Breezz/Verizon centrale. Als het goed is komen alle inkomende lijnen nu uit bij Callvoip.

Maar er zijn ook wel mensen geweest die bij weggaan vanaf IPB niet meer gebeld konden worden door andere IPB-ers. Reden: KPN leidde het IPB-verkeer nog steeds via de IPB-centrale en dus niet 'naar buiten'. Om die reden staat er al een tijdje een *21 naar mijn andere Callvoip-nummer op mijn IPB-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199465

maand in, maand uit lees ik al klachten over de admin van kpn. Ik weet dat er hier door kpn ook wordt mee gelezen en dan snap ik niet dat er intern niks aan gedaan wordt? je zou zeggen dat men op de hoogte is van de misére die ze hebben en je zou verwachten dat er dan door die jacob middel(nog wat) iets aan gedaan wordt? maar toch niet, want de klachten stroom blijft eerder toenemen dan afnemen en dat snap ik dus niet.

Welk forum je ook pakt, hier, kassa forum,, tros radar,. iptv forum van kpn zelf, ipbforum, overal wordt je bijna overspoeld met klachten over kpn. Ik denk dat ook dit jaar kpn weer op de eerste plaats komt bij kassa met de meeste klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:58
Anoniem: 199465 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 02:14:
maand in, maand uit lees ik al klachten over de admin van kpn. Ik weet dat er hier door kpn ook wordt mee gelezen en dan snap ik niet dat er intern niks aan gedaan wordt? je zou zeggen dat men op de hoogte is van de misére die ze hebben en je zou verwachten dat er dan door die jacob middel(nog wat) iets aan gedaan wordt? maar toch niet, want de klachten stroom blijft eerder toenemen dan afnemen en dat snap ik dus niet.

Welk forum je ook pakt, hier, kassa forum,, tros radar,. iptv forum van kpn zelf, ipbforum, overal wordt je bijna overspoeld met klachten over kpn. Ik denk dat ook dit jaar kpn weer op de eerste plaats komt bij kassa met de meeste klachten.
Dat KPN veel klachten heeft is niet zo raar, KPN heeft een klantenbasis van 5 miljoen mensen. Het percentage mensen dat klachten heeft is bij IPB echter erg klein, dit is ook erkend bij kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 199465 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 02:14:
de klachten stroom blijft eerder toenemen dan afnemen en dat snap ik dus niet.

Had je er al eens aan gedacht dat mensen waarbij alles gewoon werkt niet klagen? Als je (slechts) 1% mensen met klachten hebt zijn dat er bij de KPN al gelijk iets van 50000. Als de slager bij mij om de hoek 30% klachten heeft zijn het er waarschijnlijk maar 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alsnog vind ik 50.000 klachten een zéér behoorlijk aantal. Al jaren loopt o.a jacob middelkoop van kpn bij kassa te verkondigen dat het allemaal beter gaat worden. Op het gebied van de stabiliteit heeft hij daarin gelijk gehad, maar qua administratie is het nog steeds onverbeterd 1 grote puinhoop bij kpn.

Nogmaals, ik zie geen afname van klachten op forums, eerder een toename en dat zou anders moeten zijn. Ik blijf er ook bij dat veel klachten ontstaan door ondeskundigheid van helpdesk personeel die puur aan het salaris denk en feitelijk niks heeft met het product, als persoon a er een zooitje van maakt en persoon b en c gooien daar ook nog een schep bovenop is het einde zoek voor de klant. Er zouden volgens jacob middelkoop speciale escalatie teams komen die de grote administratie problemen zouden weg werken. Ik merk gezien de stroom klachten...niets van.

P`s: ik heb zelf momenteel geen problemen qua verbinding of administratie.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 199465 op 19-08-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 199465 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:15:
Alsnog vind ik 50.000 klachten een zéér behoorlijk aantal.
.
.
Op het gebied van de stabiliteit heeft hij daarin gelijk gehad, maar qua administratie is het nog steeds onverbeterd 1 grote puinhoop bij kpn.
Begrijp jij het verschil tussen absolute getallen en percentages wel? Die 50000 zijn er inderdaad veel. Ik zou ze niet graag te eten geven. Maar als er 5000000 klanten zijn is het bijna niets.

Om nog een voorbeeldje te geven: Er zijn miljoenen Chinezen die heel aardig Engels spreken. Maar de kans dat je er een tegen komt om de weg aan te vragen in Qiqihar:

http://maps.google.com/ma...74,7.89917&z=7&iwloc=addr

Is behoorlijk klein. Er zijn immers ongeveer anderhalf miljard Chinezen, (aardige stad trouwens. Tikje koud, dat wel)

Ik hoop voor jou dat je het voor elkaar krijg om 99% van alles wat je onderneemt perfect uit te voeren. Dan ben je aardig op weg een heilige te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:15
Kun je hier http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx ook inloggen als je geen oud-planet abonnee bent? Ik heb geen @kpnmail.nl adres.
Ik kom er via de Mijn KPN omgeving niet in maranello, heb al een vraag gesteld bij KPN krijg antwoord binnen 2 werkdagen (zijn voorbij inmiddels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251048

Arjan Scholl schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:14:
Kun je hier http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx ook inloggen als je geen oud-planet abonnee bent? Ik heb geen @kpnmail.nl adres.
Ik kom er via de Mijn KPN omgeving niet in maranello, heb al een vraag gesteld bij KPN krijg antwoord binnen 2 werkdagen (zijn voorbij inmiddels)
Je kan inloggen via www.kpn.com. Let wel op dat je dan met je hoofdgebruikersnaam inlogt. Dan word je automatisch doorgelinkt naar de maranello omgeving. Het klopt inderdaad dat veel functies daar nog niet goed werken. Als je als klant bijvoorbeeld een 2e nummer aanvraagt en je wilt dit nummer koppelen aan 1 van de 2 poorten, dan kan dit niet. Hiervoor moet dan een ticket aangemaakt worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 251048 op 19-08-2008 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Arjan Scholl schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:14:
Ik ben KPN IPB-klant en kon daar inloggen met het deel voor @kpnplanet.nl en het wachtwoord van die mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
Jan-E schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:57:
[...]
Ik ben KPN IPB-klant en kon daar inloggen met het deel voor @kpnplanet.nl en het wachtwoord van die mailbox.
Ik heb het zojuist nogmaals geprobeerd en ik kom er nu in, alleen laatst is het gelukt met mijn eigen inlog (via mijn-kpn) nu moet ik mijn vaders email adres invoeren en dan kom ik erin? Erg vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arjan Scholl schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:39:
[...]

Ik heb het zojuist nogmaals geprobeerd en ik kom er nu in, alleen laatst is het gelukt met mijn eigen inlog (via mijn-kpn) nu moet ik mijn vaders email adres invoeren en dan kom ik erin? Erg vaag allemaal.
Is niet vaag, want je vaders email adres is de hoofdgebruikersnaam van jullie IPB abbo.
Vroeger moest je inderdaad een cockpit aanmaken met een zogeheten activatiecode. Dat is nu voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
Anoniem: 251048 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:42:
[...]

Is niet vaag, want je vaders email adres is de hoofdgebruikersnaam van jullie IPB abbo.
Vroeger moest je inderdaad een cockpit aanmaken met een zogeheten activatiecode. Dat is nu voorbij.
Oke tot zover snap ik het nog maar waarom kan ik er via Mijn KPN dan niet inkomen? Ik heb maar 1 account bij Mijn KPN deze heeft in het verleden altijd gewerkt om wijzigingen aan IPB door te voeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjan Scholl op 19-08-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ortep schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:06:
[...]

Begrijp jij het verschil tussen absolute getallen en percentages wel? Die 50000 zijn er inderdaad veel. Ik zou ze niet graag te eten geven. Maar als er 5000000 klanten zijn is het bijna niets.

Om nog een voorbeeldje te geven: Er zijn miljoenen Chinezen die heel aardig Engels spreken. Maar de kans dat je er een tegen komt om de weg aan te vragen in Qiqihar:

http://maps.google.com/ma...74,7.89917&z=7&iwloc=addr

Is behoorlijk klein. Er zijn immers ongeveer anderhalf miljard Chinezen, (aardige stad trouwens. Tikje koud, dat wel)

Ik hoop voor jou dat je het voor elkaar krijg om 99% van alles wat je onderneemt perfect uit te voeren. Dan ben je aardig op weg een heilige te worden.
Wat jij nu stelt is dat het maar normaal is dat kpn zoveel lopende onopgeloste tickets heeft, sommige daarvan lopen 4 maanden of langer, vind jij dat normaal? ik niet :( Al 3 jaar loopt kpn beterschap te beloven op tv maar in praktijk komt er bitter weinig van terecht. Laat kpn zijn hd medewerkers nou een solide opleiden en niet na 2 weken cursus erachter schoppen en het maar laten uitzoeken, dat veroorzaakt nou juist al deze onopgeloste klachten.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 199465 op 19-08-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arjan Scholl schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:57:
[...]

Oke tot zover snap ik het nog maar waarom kan ik er via Mijn KPN dan niet inkomen? Ik heb maar 1 account bij Mijn KPN deze heeft in het verleden altijd gewerkt om wijzigingen aan IPB door te voeren.
In het verleden had je die aangemaakt met de activatiecode, maar omdat Planet nu KPN is geworden, hebben ze mijnKPN van de hand gedaan en zijn ze verder gegaan met de omgeving die je nu kent (Planet gebruikers kenden deze al).

Alle accounts die destijds door klanten zijn aangemaakt werken nu dus niet meer. Is inderdaad wel een beetje vaag, mja wat doe je eraan :P

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 251048 op 19-08-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 251048 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:03:
In het verleden had je die aangemaakt met de activatiecode, maar omdat Planet nu KPN is geworden, hebben ze mijnKPN van de hand gedaan en zijn ze verder gegaan met de omgeving die je nu kent (Planet gebruikers kenden deze al).
Ik niet. Ik had al lang een Mijn KPN voordat ik IPB had. Nu levert dat bij doorklikken naar InternetPlusBellen een melding op, dat er een nieuw venster geopend wordt met mijn persoonlijke gegevens. Brak als altijd leidt dat nieuwe venster tot een foutmelding en blijft vervolgens heen en weer springen tussen marinello (of hoe die Italiaan ook mag heten) en kpn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jan-E schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:23:
[...]
Ik niet. Ik had al lang een Mijn KPN voordat ik IPB had. Nu levert dat bij doorklikken naar InternetPlusBellen een melding op, dat er een nieuw venster geopend wordt met mijn persoonlijke gegevens. Brak als altijd leidt dat nieuwe venster tot een foutmelding en blijft vervolgens heen en weer springen tussen marinello (of hoe die Italiaan ook mag heten) en kpn.com
Je kan inderdaad ook een mijnKPN hebben voordat je IPB had, maar dan kon je geen IPB instellingen wijzigen of extra nummers aanvragen voor je IPB aansluiting. Daar was namelijk die activatiecode voor nodig. Die gaf je namelijk een extra link erbij om dit te beheren en wat betreft die foutmelding die je nu krijgt daar zou ik zo geen antwoord op kunnen geven. Log je wel in met de hoofdgebruikersnaam van je IPB abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Arjan Scholl schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:57:
Arjan, probeer jij in te loggen met Safari op een Apple? Zoja, doe geen moeite. KPN weigert zich aan de webstandaarden te houden en ik krijg steeds foutmeldingen als ik via MijnKPN de nieuwe omgeving probeer te openen.
Firefox gaat beter, maar ook dan moet je soms meerdere keren proberen voordat het maranello gedeelte verschijnt. Als het je dan eindelijk gelukt is om in te loggen kom je erachter dat de helft niet functioneert |:(
Anoniem: 251048 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:03:
Alle accounts die destijds door klanten zijn aangemaakt werken nu dus niet meer. Is inderdaad wel een beetje vaag, mja wat doe je eraan :P
Mijn oude login voor MijnKPN werkt nog gewoon hoor. In de MijnKPN omgeving kan ik links op IPB klikken. Dan opent zich de maranello omgeving (soms... en soms ook niet, omdat het nu eenmaal een brak zooitje is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 199465 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:00:
Wat jij nu stelt is dat het maar normaal is dat kpn zoveel lopende onopgeloste tickets heeft, sommige daarvan lopen 4 maanden of langer, vind jij dat normaal? ik niet :(
Ja dat is normaal als je 5 MILJOEN klanten hebt. Als je 30 klanten hebt en 20 er van hebben problemen ben je veel slechter bezig.

In het eerste geval ben je voor 99% goed bezig maar heb je wel 50000 klachten. In het tweede geval heb je maar 20 klagers maar heb je nauwelijks een derde op orde.

Bij welk bedrijf zou jij je spullen kopen? Bedrijf A waarbij je voor 99% zeker weet dat het werkt? Of bij bedrijf B waarbij je 66% kans hebt dat het niet werkt.

Volgens jou redenatie zou dat dus bedrijf B moeten zijn, want daar klagen de minste mensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik weet het niet meer, wordt GEK van die lui.

Even het verhaal tot nu toe
02-08-2008 (Zaterdag) (+/- 25 minuten aan de lijn gehangen)
Gebeld met KPN HD voor een upgrade van IPB Basis + iTV (oude abbonement) naar IPB Extra + iTV (nieuwe abbonement).
Dit telefonisch omdat via de Mijn KPN omgeving niets kon op dat moment.
Dit was volgens de helpdeskmedewerker totaal geen probleem.

13-08-2008 (Woensdag) (+/- 32 minuten aan de lijn gehangen)
Er komt een brief binnen van KPN dat er een nieuwe verbinding voor ons is aangevraagd, terwijl er een upgrade zou lopen.

Gebeld met KPN HD om het een en ander recht te zetten, want naast de foute brief/aanvraag is er sinds kort ook een extra omgeving beschikbaar voor de klant (Maranello) alleen staat daar ons oude adres ineens weer in (Mei 2007 verhuisd, 5e of 6e maal dat het adres weer fout is)
Medewerker alles uitgelegd, er is door deze persoon een opdracht gezet om alles op te lossen en ik zou gebeld worden een van de 2 dagen erna (donderdag of vrijdag).

15-08-2008 (Vrijdag)
Bij thuiskomst, een brief van KPN, met de vermelding dat de aanvraag niet mogelijk was omdat er reeds een verbinding op ons adres actief was (terwijl ik woensdags daar nog over had gebeld)
Maar nog steeds geen telefoon gehad van KPN

18-08-2008 (Maandag) (+/- 32 minuten aan de lijn gehangen)
Maar weer eens gebeld met de KPN HD, want er is nog steeds niets gebeurd, alles weer uitgelegd (alsof ik niets beters te doen heb).
Weer een ticket aangemaakt, ditmaal alleen voor het oplossen van het adresprobleem.

19-08-2008 (Dinsdag)
Tot mijn verbazing gaat mijn telefoon ineens, wat schetst mijn verbazing, KPN!!
Volgens de gegevens die deze dame had stond in maranello alles juist.
Heel apart, maar ik kan op dat moment niet inloggen, dus kan het niet controleren.
Volgens haar moest ik maar even wachten tot ik weer kon inloggen en het controleren en anders een verhuisopdracht invoeren.

Thuisgekomen, inloggen op Maranello en zoals verwacht stond het adres nog steeds verkeerd.
Nou weet ik niet zeker wat er gebeurd als ik daadwerkelijk een verhuisopdracht invoer, want ik heb zo'n vreemd vermoeden dat ik dan ineens zonder internet ga komen te zitten en dan lang zonder moet, terwijl ik er toch wel van afhankelijk ben.
Bewijs dat die persoon het heeft gezegd heb ik verder niet, buiten mijn woord om en dan krijg ik zeker de schuld.
Ik weet niet wat ik moet doen, want als ik dan toch iets doe betreffende een verhuisbericht opgeven, dan wil ik daar graag een schriftelijke bevestiging van KPN over dat ik dat maar moet doen.
Hoewel ik niet begrijp waarom het volk @ HD het niet voor mij kan doen, ik bel namelijk al voor de ik weet niet hoeveelste keer voor een verkeerd adres in een van HUN systemen.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt

edit:
KPN -> KPN, geen providerwissel.
Het adres loopt al langer, maar ik hou pas sinds deze maand een log bij van hoe vaak ik met KPN bel en wat er ongeveer gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
Ortep schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:56:
[...]

Ja dat is normaal als je 5 MILJOEN klanten hebt. Als je 30 klanten hebt en 20 er van hebben problemen ben je veel slechter bezig.

In het eerste geval ben je voor 99% goed bezig maar heb je wel 50000 klachten. In het tweede geval heb je maar 20 klagers maar heb je nauwelijks een derde op orde.

Bij welk bedrijf zou jij je spullen kopen? Bedrijf A waarbij je voor 99% zeker weet dat het werkt? Of bij bedrijf B waarbij je 66% kans hebt dat het niet werkt.

Volgens jou redenatie zou dat dus bedrijf B moeten zijn, want daar klagen de minste mensen over.
prachtig al dat gegoochel met die kromme percentages-verhaaltjes. hoop toch eens dat je zelf tot die 1% categorie behoort. wil je dan nog wel eens horen.
klant is voor jou dus gewoon een percentage. ben blij dat je niet mijn leverancier bent.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ortep schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:56:
[...]

Ik beredeneer onderbouwde argumenten die jij steeds links laat liggen, jij vind het dus normaal dat men bij kpn al dik 3 jaar, vanaf de start met ipb, in een diepe put met klachten zitten die qua omvang alleen maar groter word? knap, want als ik een bedrijf heb (groot of klein) zou mijn streven zijn deze berg te laten slinken. Dit gebeurt dus niet bij kpn door wat ik al eerder schreef, verkeerd getraind personeel, verkeerde voorlichting, enzo. Als jij dat normaal vind prima, maar in mijn optiek had na 3 jaar de klachtenstroom allang en breed moeten afnemen.

Als bij kpn de wortel van de problematiek nou eens wrdt aangepakt zouden wij deze discussie helemaal niet hebben, maar zolang kpn de klant verkeerd begeleid, voorlicht, uitlegt, uitsnauwdt enzo zal jij over 3 jaar nog steeds roepen natuurlijk dat die 50.000 klachten héél normaal zijn ;)

Anno 2008 behoor je geen % te zijn, juist in deze slechte tijd is klant koning, en exact wat hierboven wordt gezegd, ben blij dat ik GEEN klant ben bij jou sorry :/

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 199465 op 19-08-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:27
Anoniem: 251048 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:34:
[...]

Log je wel in met de hoofdgebruikersnaam van je IPB abbo?
Goeie vraag, wedervraag: wat is eigenlijk je hoofdgebruikersnaam? Is dat het kpnplanet account of is dat nu het kpnmail account?

Als ik naar kpn.com ga, staat daar nu vooringevuld (cookie?) mijn kpnmail account.

Let wel: dit kpnmail account is aangemaakt op een niet-hoofgebruikers account (dus een extra POP box die ik destijds had aangemaakt in MijnKPN mét activatiecode voor IPB). Daarover kreeg ik die vage brief die vermelde dat mijn account in meerdere systemen voorkwam.

Over de IPB problematiek die zich weer lijkt te verergeren (met name upgrade's en de MijnKPN omgeving): Ik had zelf het idee dat de problemen aardig onder controle waren totdat ze met het de opheffing van planet begonnen en het nodig vonden werderom een nieuw emaildomein te lanceren (kpnmail). Tegelijkertijd met de opheffing van planet werd er een nieuwe productlijn ADSL gelanceerd, hierbij niet duidelijk gedefinieerd wat dit voor bestaande (IPB/Direct ADSL) klanten zou betekenen. Gevolg is dat via allemaal wegen upgrade's worden gedaan en klanten ongevraagd worden overgezet naar "nieuwe systemen". Je ziet het bijv. aan MijnKPN wat alweer maanden "onder constructie" is en een vage subsite (maranello) waarop je ook het e.e.a. kunt doen als klant zonder enkele garantie.

De voorkant van KPN (marketing, voorlichting, communicatie) weet niet wat de achterkant (techniek, customer support) kan en doet (en vice versa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 199465 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:51:
Ik beredeneer onderbouwde argumenten die jij steeds links laat liggen, jij vind het dus normaal dat men bij kpn al dik 3 jaar, vanaf de start met ipb, in een diepe put met klachten zitten die qua omvang alleen maar groter word? knap, want als ik een bedrijf heb (groot of klein) zou mijn streven zijn deze berg te laten slinken.
Je komt nergens met 'argumenten' maar alleen met opmerkingen dat het 'niet goed' is. Ik heb je al een aantal keren voor gerekend dat het niet anders kan. Iets dat jij steeds negeert

Lees jij wel wat ik schrijf? Ik heb al een keer of 3 gezegd dat ik dat inderdaad normaal vind. Het is totaal onmogelijk om 100% goed te scoren. Als je 99% goed scoort doe je het fantastisch. Het is geen *enorme berg* klachten. Het zijn er maar een paar op het totale aantal waarmee ze te maken hebben. Noem jij maar eens een bedrijf waarbij ze dat halen.
jwagenaar schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:47:
[...]
prachtig al dat gegoochel met die kromme percentages-verhaaltjes. hoop toch eens dat je zelf tot die 1% categorie behoort. wil je dan nog wel eens horen.
klant is voor jou dus gewoon een percentage. ben blij dat je niet mijn leverancier bent.
Welkom in de echte wereld. Het zijn geen kromme percentages maar echte percentages. Ik wil ook jou nog wel eens een bedrijf zien te vinden met meer dan 10 klanten waarbij dat anders is.

Als ik tot die 1% behoor ben ik persoonlijk niet blij, maar ik ben me er wel van bewust hoe de wereld werkt en ik ben niet geschokt door wat er gebeurt.

Het is simpelweg een zaak van economie. Je rekent uit wat 'service' op een bepaald niveau kost. Daar baseer je, omdat er veel concurentie is, een zo laag mogelijke prijs op. Dan zal je merken dat er een optimum is. Wordt je service slechter dan verlies je klanten, want zelfs voor een lage prijs accepteren ze dat niet. Wordt je service beter dan krijg je er meer, maar dan vliegen je kosten omhoog. Je moet onevenredig veel mensen in dienst hebben met een eigenlijk te hoge opleiding om in iedere situatie alles aan te kunnen. En ook moet je ongeveer je hele systeem in 2 of 3 voud uitvoeren om storingen te kunnen opvangen. Dat kan je alleen maar aan door de prijzen te verhogen. En dan verlies je dus weer klanten want er zijn er bergen die geen geld over hebben voor zo'n soort service. Ieder bedrijf dat dit soort dingen niet doorrekent gaat gewoonweg failliet.

Zou je blij zijn om zo'n bedrijf als je leverncier te hebben? Ja...de eerst tijd...tot je plotseling merkt dat ze niet meer bestaan.

Lees ook eens de Telfort thread hier op Tweakers. In het begin iedereen happy omdat ze zo goedkoop waren en veeeeeeeeeel beter dan de KPN. Tot ze veel klanten kregen. Daarna zakte de service in en bleek dat ze die gesuggereeerde 20 Mbit maar in de helft van de gevallen konden leveren. Natuurlijk staat er 'tot' Maar je krijgt het alleen als je op een ADSL2+ centrale zit en er minder dan 1200 meter vandaan woont. Daar wordt dus 50% van de klanten op het verkeerde been gezet.

Zoek trouwens voor de grap het verhaal over de Ford Pinto Wikipedia: Ford Pinto en http://www.motherjones.com/news/feature/1977/09/dowie.html maar eens op en dan zie je hoe grote bedrijven werken. Lees vooral het stukje over veiligheid en kosten afwegingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 20-08-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ortep schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:06:
[...]

Lees ook eens de Telfort thread hier op Tweakers. In het begin iedereen happy omdat ze zo goedkoop waren en veeeeeeeeeel beter dan de KPN. Tot ze veel klanten kregen. Daarna zakte de service in en bleek dat ze die gesuggereeerde 20 Mbit maar in de helft van de gevallen konden leveren. Natuurlijk staat er 'tot' Maar je krijgt het alleen als je op een ADSL2+ centrale zit en er minder dan 1200 meter vandaan woont. Daar wordt dus 50% van de klanten op het verkeerde been gezet.
Exact! He, he, je zegt het zelf al. het begon goed totdat de hd medewerkers de mensen verkeerde info ging geven over wat maximaal haalbaar was op de lijn, dan is het toch niet gek dat de mensen hier over elkaar heen duikelen om te klagen? Het begint altijd met goeie en duidelijk communicatie, niets meer, niets minder.

Kortom, ZOU kpn al deze klachten hebben als er goeie en duidelijke info word verstrekt? nee! dan zouden er op zijn top 500 klachten zijn van zwaar technische aard waar echt de noc opgezet zou moeten worden. Het grootste gros van de kpn klanten klaagt (voornamelijk sinds de upgrade) dat er pakketten zijn/worden verkocht die helemaal niet kunnen. Iedere monteur, en een paar kundige hd medewerkers die ik gesproken heb schudt zijn hoofd dat deze upgrades er nooit door heen gedrukt hadden moeten worden, want, veel centrales zijn niet geüpgraded maar de klant krijgt wel een premium pakket in zijn maag geduwd, met als gevolg: klant gaat klagen, hd medewerker ziet wat er gaande is maar weet dat er een verkeerd pakket is verkocht, uit pure ellende word er maar een monteur gestuurd die, tja, maar wat moet aankloten maar de wetenschap al heeft dat hij nooit boven 8mb zal uitkomen, en zo is het balletje van ellende dus rond.

Epiloog: als je naar de tandarts gaat en vraagt om een gouden kroon en de tandarts weet dat dit niet gaat lukken hoort die te zeggen sorry en uit te wijken naar bv zilver, godszijdank weten de meeste grote bedrijven wat hun maximale haalbare capaciteit is en houden zich hieraan, kpn blijft zich dagelijks schuldig maken aan een verkooppraatje terwijl ze weten dat ze een zeepbel verkopen en daarom heeft kpn zoveel last van klachten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 199465 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 11:14:
[...]
Exact! He, he, je zegt het zelf al. het begon goed totdat de hd medewerkers de mensen verkeerde info ging geven over wat maximaal haalbaar was op de lijn, dan is het toch niet gek dat de mensen hier over elkaar heen duikelen om te klagen? Het begint altijd met goeie en duidelijk communicatie, niets meer, niets minder.
Je leest echt nauwelijks wat ik schrijf. Dat laatste stukje ging nl over Telfort en niet over de KPN. Ik haalde ze aan als voorbeeld om te laten zien dat dingen eenvoudig zijn als je weinig klanten hebt en net begint. En dat het vanzelf instort als het druk wordt.

Ik zeg hier niets anders dan dat ik de afgelopen dagen al zeg. Service is prima te verlenen als je 10 klanten hebt en 500 service desk medewerkers omdat je net een beginnende operatie hebt en je de aanloop verliezen accepteert. Als er dan 1 klaagt (In jouw ogen weinig, want het is er maar 1, in mijn ogen veel want het is 1:10 ofwel 10%) is het snel opgelost.
Op het moment dat het aantal klanten omhoog gaat naar 5 MILJOEN is het leven plotseling een stuk lastiger. Zeker als je ook nog winst moet maken.

De mensen duikelen helemaal niet over elkaar heen omdat ze ontevreden zijn. Zo'n 99% van de klanten bij de KPN klaagt niet omdat ze dik tevreden zijn. Die mensen zie je hier dus niet. Alleen de mensen die een probleem hebben hoor je. Het is terecht dat ze klagen, maar als je het in perspectief ziet is het aantal klagers klein tov de tevreden mensen.

Bij Telfort krijgt 50% niet wat er gesuggereerd wordt: 20 Mbit voor 19.95. Ten eerste kunnen ze de snelheid niet leven en ten tweede is het een stuk duurder door de verborgen kosten.

Wie is nu de ergste?

En tussen twee haakjes, Waarom denk je dat tandartsen en de medische wereld zo duur zijn? Omdat ze veiligheid op veiligheid op veiligheid moeten inbouwen. Daar gaat het om mensenlevens en dan accepteer je geen 99% maar moet het 99.9999% zijn. En niet over het feit of er een ruis in mijn telefoon zit of dat ik de eerste 2 seconden van een gesprek niet kan verstaan. Of dat er eens per jaar een storing van een uurtje of 2 is

*** The End ***

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 20-08-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 251048 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:34:
Je kan inderdaad ook een mijnKPN hebben voordat je IPB had, maar dan kon je geen IPB instellingen wijzigen of extra nummers aanvragen voor je IPB aansluiting. Daar was namelijk die activatiecode voor nodig. Die gaf je namelijk een extra link erbij om dit te beheren en wat betreft die foutmelding die je nu krijgt daar zou ik zo geen antwoord op kunnen geven. Log je wel in met de hoofdgebruikersnaam van je IPB abbo?
Nee, als je via kpn.com inlogt op Mijn KPN doe je dat mbv je Mijn KPN-account. Nu wil het toeval dat zowel username als wachtwoord op Mijn KPN en op Maranello exact gelijk zijn, maar dat zou er alleen maar toe kunnen leiden dat ik juist geen fouten krijg bij het openen van die Maranello popup vanuit het Kopje InternetPlusBellen in Mijn KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arnout schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 08:39:
[...]

Goeie vraag, wedervraag: wat is eigenlijk je hoofdgebruikersnaam? Is dat het kpnplanet account of is dat nu het kpnmail account?
Je hoofdgebruikersnaam is de allereerste emailbox die je gekregen hebt van KPN bij je aansluiting van IPB. Ik denk dat dat in jouw geval het gedeelte voor het @kpnplanet.nl is.

Kanttekening
Over het algemeen is er niks veranderd voor klanten bij de omzetting, maar bij sommige mensen is de hoofdemailbox veranderd in een alias dat is gekoppeld aan een nieuwe door KPN aangemaakte emailbox die eindigt op @kpnmail.nl. In dat geval is je nieuwe gebruikersnaam het gedeelte voor @kpnmail.nl. Snap je het nog :P

Om het helemaal zeker te weten zul je of de HD moeten bellen of je zal (mits mogelijk) moeten inloggen in je nieuwe mijnKPN (maranello) en dan klik je op de knop wachtwoord. Bovenste username is dan je hoofdgebruikersnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ortep schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:40:
[...]

Je leest echt nauwelijks wat ik schrijf. Dat laatste stukje ging nl over Telfort en niet over de KPN. Ik haalde ze aan als voorbeeld om te laten zien dat dingen eenvoudig zijn als je weinig klanten hebt en net begint. En dat het vanzelf instort als het druk wordt.

Ik zeg hier niets anders dan dat ik de afgelopen dagen al zeg. Service is prima te verlenen als je 10 klanten hebt en 500 service desk medewerkers omdat je net een beginnende operatie hebt en je de aanloop verliezen accepteert. Als er dan 1 klaagt (In jouw ogen weinig, want het is er maar 1, in mijn ogen veel want het is 1:10 ofwel 10%) is het snel opgelost.
Op het moment dat het aantal klanten omhoog gaat naar 5 MILJOEN is het leven plotseling een stuk lastiger. Zeker als je ook nog winst moet maken.

De mensen duikelen helemaal niet over elkaar heen omdat ze ontevreden zijn. Zo'n 99% van de klanten bij de KPN klaagt niet omdat ze dik tevreden zijn. Die mensen zie je hier dus niet. Alleen de mensen die een probleem hebben hoor je. Het is terecht dat ze klagen, maar als je het in perspectief ziet is het aantal klagers klein tov de tevreden mensen.

Bij Telfort krijgt 50% niet wat er gesuggereerd wordt: 20 Mbit voor 19.95. Ten eerste kunnen ze de snelheid niet leven en ten tweede is het een stuk duurder door de verborgen kosten.

Wie is nu de ergste?

En tussen twee haakjes, Waarom denk je dat tandartsen en de medische wereld zo duur zijn? Omdat ze veiligheid op veiligheid op veiligheid moeten inbouwen. Daar gaat het om mensenlevens en dan accepteer je geen 99% maar moet het 99.9999% zijn. En niet over het feit of er een ruis in mijn telefoon zit of dat ik de eerste 2 seconden van een gesprek niet kan verstaan. Of dat er eens per jaar een storing van een uurtje of 2 is

*** The End ***
Euh, Telfort is kpn waarde vriend, ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat Telfort niets met kpn van doen heeft want dat is absoluut een misser van je.

Beginnende operatie? sorry nu moet ik echt schuddebuiken van het lachen 8)7 Kpn is al 3 jaar bezig op de boel op de rit te krijgen. Eerst ipb (waar nog steeds veel open tickets van staan waarvan akte) en nu de upgrade problemen. je zu verwachten dat kpn geleerd zou hebben van de problematiek rondom ipb, maar nu is het met die upgrades zijn de problemen alleen weer opgestapeld.

99% klaagt niet zeg je toch? waarom staat hier hier, op diverse andere forums nok en nok vol met klachten? wil jij sugereren dat alles bij elkaar opgeteld nog geen 1% is van de mensen die een klacht heeft...nu ga ik dubbel liggen van het lachen (nee sorry lach je toe 8) ) want zullen we procentueel er wel even 5% van maken. En vooruit, tel ik niet mee de mensen die niet schrijven op fora`s.

Als je een brood koopt van 99 cent, mag je ook verwachten dat dit goed is, of mag je in jou optiek niet zeiken als dat brood niet goed is omdat ie "maar" 99 cent heeft gekost? dus in jou optiek hoor je alleen te zeiken als je oor niet recht op je schedel is genaaid, want tja dan pas mag je verwachten dat het goed is? kom op ff zeg, een klant die 59 euro p/m betaald voor een kpn verbinding hoort te verwachten dat het allemaal goed geregeld is en niet zo`n rommel als dat het nu is, en zou je dan nog binnen 1 klacht geholpen worden ala, maar hééél véél mensen moeten maar over, en over, en over bellen om iets goed te krijgen.

Dus we gaan even tellen: ipb, nog steeds problemen, iptv, nog vol met kinderziekte`s, 3 upgrade problemen, en jij noemt dit een probleem van een beginnede organisatie? :O sorry, ik hou er maar op dat je net je bed uit was toen je dit schreef want raakt geen kant noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Wat denk je zelf, dat mensen forums vol gaan schrijven met lof voor een bepaald product? Tuurlijk niet, pas als ze wat te klagen hebben komen ze op forums. Dit is ook helaas de instelling van de meeste posters op dit forum, dat eeuwige geklaag schiet je niks mee op. Het is een feit dat slechts enkele procenten van IPBers veel problemen hebben, het werd zelfs aangegeven dat KPN als een van de beste uit de bus zou komen wanneer er gekeken werd naar klachtenpercentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees toch hier ook wel reacties van mensen dat het wel goed is gegaan, weliswaar overschaduwd door klachten maar ze zijn er wel, dus die stelling neem ik ook niet ter harte. Btw: ik klaag niet, ik heb al eerder aangegeven dat ik zelf geen klacht of dergelijke heb bij kpn. ik basseer alleen wat ik lees op heel veel forums.

dan mag je best zeggen dat de klant niks opschiet met geklaag, maar wat moet je dan doen? stl gaan zitten in een hoekje en wachten dat kpn er eens en keer iets aan doet? in schrijnende gevallen kunnen die mensen zeker wachten dat ze een ons wegen.

Kortom, ik ga niet mee in je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159799

Ik ben inderdaad een van de mensen, bij wie het tot nu toe altijd goed is gegaan.
Sinds twee jaar gebruiker van IPB. Aansluiten was probleemloos en afgezien wat kleine storingen in de 1e week met bellen, verder nooit meer iets gemerkt.
Vorige week de aanvraag naar IPB Premium gedaan.
Vandaag gezien op de EB dat de nieuwe lijn geactiveerd was. Even een herstart en draaien maar!

De KPN: het kost wat, maar dan heb je ook wat!
(helaas geldt dit niet voor iedereen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SCIxX schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:22:
Dit is ook helaas de instelling van de meeste posters op dit forum, dat eeuwige geklaag schiet je niks mee op.
Okeej.... maar, dit forum is gemaakt om andere te adviseren en te helpen.
Als ik al deze klachten op dit topic lees dan ga ik me nog eerst eens even afvragen of ik wel KPN wil hebben.

Zeker als ik lees dat de Experia Box van KPN een energiemonster is dat makkelijk een tiende minder energie kan gebruiken: http://www.stopstandby.nl/kpn_InternetPlusBellen.html

Blijkbaar heeft KPN de touwtjes niet goed in handen, anders was er geen deel 14 over InternetPlusBellen.
Besides: KPN is gewoon duur tegenover zijn concurrentie.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:27
Anoniem: 270792 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:25:
[...]
Zeker als ik lees dat de Experia Box van KPN een energiemonster is dat makkelijk een tiende minder energie kan gebruiken: http://www.stopstandby.nl/kpn_InternetPlusBellen.html
Waar je "een tiende" vandaan haalt is me een raadsel en dat zou maar 1 Watt zijn, waar gaat dat over?

Daarnaast is het verhaal niet zo negatief, de Experiabox is een modem + router + switch + VOIP in één, en dan vind ik het best aardig (10/15 Watt). Zeker als je de situatie bij veel mensen thuis ziet waarbij er sprake is van een los modem, een losse router / switch (al gauw 30 Watt) voor alleen internet + netwerk. Nu heb je telefoon + internet + netwerk.

Wel is het zo dat ik mijn ADSL modem niet zou uitzetten als ik niet op internet zit, maar ik kan me voorstellen dat je dit wel doet om verschillende redenen.

En de vele kabels? Ik vind de EB daarin juist sterk: door alles-in-één juist zo min mogelijk kabels.

Arnout schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:04:
[...]

Waar je "een tiende" vandaan haalt is me een raadsel en dat zou maar 1 Watt zijn, waar gaat dat over?

Daarnaast is het verhaal niet zo negatief, de Experiabox is een modem + router + switch + VOIP in één, en dan vind ik het best aardig (10/15 Watt). Zeker als je de situatie bij veel mensen thuis ziet waarbij er sprake is van een los modem, een losse router / switch (al gauw 30 Watt) voor alleen internet + netwerk. Nu heb je telefoon + internet + netwerk.

Wel is het zo dat ik mijn ADSL modem niet zou uitzetten als ik niet op internet zit, maar ik kan me voorstellen dat je dit wel doet om verschillende redenen.

En de vele kabels? Ik vind de EB daarin juist sterk: door alles-in-één juist zo min mogelijk kabels.
Kopie van de site.
het ding gebruikt dag en nacht 10 Watt! Dit hoge verbruik is nergens voor nodig. Technisch is het een peuleschil om dit tot vrijwel nul te reduceren
En dan nu weer rekenen, hoeveel internetplusbellen klanten zijn er ook alweer? :9
tja,.. we f*cken onszelf hier in nederland, daalijk loopt de boel daar in noordholland - zeeland over en komt iedereen hier gezellig in limburg wonen. :*) gezellie... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 270792 op 21-08-2008 15:46 ]

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 270792 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:43:
[...]

Kopie van de site.

[...]

En dan nu weer rekenen, hoeveel internetplusbellen klanten zijn er ook alweer? :9
tja,.. we f*cken onszelf hier in nederland, daalijk loopt de boel daar in noordholland - zeeland over en komt iedereen hier gezellig in limburg wonen. :*) gezellie... ;)
Rekenen en lezen zijn belangrijk ja zoals je zelf zegt. Je geeft aan dat er een tiende van het vermogen af kan. Een tiende van tien Watt is een Watt. Het staat nergens op de site, dus de vraag waar je het vandaan het is legitiem. Op die site zeggen ze dat het gebruik bijna nul kan zijn. Dat klinkt prima, maar ik wil het ze nog eens zien doen. Noem maar even een, op dit moment gewoon verkrijgbaar, apparaat wat dat kan.
En dat wel eentje die ook alles doet wat een Experiabox doet. Dus ADSL aansluiting/modem, telefoon, router en wifi.

En als je toch gaat rekenen, in de zomer is de vrijkomende warmte nogal zinloos. Maar in de winter kan je het goed gebruiken. Dan hoeft datzelfde vermogen niet uit je CV ketel te komen. Als je dan de berekening maakt blijkt het ineens een stuk gunstiger uit te komen. (Ja ik weet dat electrisch verwarmen minder gunstig is dan een gaskachel, maar het blijft zo dat de warmte niet verloren gaat)

• SCIxX
Als je via de outlook een schermpje aanmelden netwerkwachtwoord oid krijgt ga dan even mailen via de webmail, aanmelden op de pop servers werkt voor veel mensen momenteel namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ortep schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:15:
[...]

Rekenen en lezen zijn belangrijk ja zoals je zelf zegt. Je geeft aan dat er een tiende van het vermogen af kan. Een tiende van tien Watt is een Watt. Het staat nergens op de site, dus de vraag waar je het vandaan het is legitiem. Op die site zeggen ze dat het gebruik bijna nul kan zijn. Dat klinkt prima, maar ik wil het ze nog eens zien doen. Noem maar even een, op dit moment gewoon verkrijgbaar, apparaat wat dat kan.
En dat wel eentje die ook alles doet wat een Experiabox doet. Dus ADSL aansluiting/modem, telefoon, router en wifi.

En als je toch gaat rekenen, in de zomer is de vrijkomende warmte nogal zinloos. Maar in de winter kan je het goed gebruiken. Dan hoeft datzelfde vermogen niet uit je CV ketel te komen. Als je dan de berekening maakt blijkt het ineens een stuk gunstiger uit te komen. (Ja ik weet dat electrisch verwarmen minder gunstig is dan een gaskachel, maar het blijft zo dat de warmte niet verloren gaat)
AAAhh, daar heb je het over, ik moest even terugzoeken.. één tiende? wat bedoel je?
Ik snap het, ik schreef dat er één tiende vanaf kan. Klopt.
Maar ik bedoelde dat hij makkelijk met één tiende nog zou kunnen functioneren.

Kon je dat zelf niet uit de context halen? :/
mijn excuses voor de verwarring.. :X

Terug "Ontopic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 270792 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:55:
Maar ik bedoelde dat hij makkelijk met één tiende nog zou kunnen functioneren.

Kon je dat zelf niet uit de context halen? :/
Nop, ik haalde het niet uit de context, en anderen ook niet, want ik was niet de enige die er op reageerde. Maar ik begrijp nu dat je het net andersom bedoelde als dat we lazen. Tot zover is het nu duidelijk

Maar er is nog steeds geen antwoord op de vraag: Welk, nu verkrijgbaar apparaat, kan dat dan? Ook die vraag is al door twee mensen gesteld.
Ze roepen wel wat op die site maar een echte oplossing geven ze niet. Tot ze met echte getallen en namen van hardware komen geloof ik ze niet zomaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 22-08-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 12:17
Ik wordt gek! Ik heb nu al 4 keer naar KPN gebeld met de vraag wanneer ons contract verloopt. De ene zegt dat die verlopen is en volgens de ander loopt die tot 22 januari!! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzling
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Probleempjes met de siemens EB:

- ik wijzig het wachtwoord, dat gaat prima
- vervolgens zet ik wireless op "on"
- experia gaat rebooten (?), ik zie heel even het wifi lampje branden ... en daarna geen wireless netwerk te zien!

wil ik weer inloggen, staat het wachtwoord weer op het standaard wachtwoord en wireless staat weer "off" |:(

Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad?

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
dazzling schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:29:
Probleempjes met de siemens EB:

- ik wijzig het wachtwoord, dat gaat prima
- vervolgens zet ik wireless op "on"
- experia gaat rebooten (?), ik zie heel even het wifi lampje branden ... en daarna geen wireless netwerk te zien!

wil ik weer inloggen, staat het wachtwoord weer op het standaard wachtwoord en wireless staat weer "off" |:(

Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad?
Ik heb het ook al meermaals gehad, maar na het veranderen van de channel ging het weer goed. Hier in de buurt zijn er 7 of 8 wireless routers actief, het is dus een beetje overbezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzling
Ja hier zie ik er ook wel een stuk of 7, dus het is wel druk :)

Maar hij blijft dus niet eens op wireless staan dus ik kan ook niet het channel wijzigen :O

Is het zo dat je dit soort dingen op de site van KPN moet instellen en niet op de EB zelf? Daar kan ik nl. nog niet bij omdat ik de activatie nog niet kan afronden ... mijn voip lampje wil niet branden. Volgens de HD komt dat omdat mijn order nog niet helemaal verwerkt is. Ik kan wel gebeld worden maar kan zelf niet bellen, en dus ook niet activeren. Internet werkt wel, maar ik kan dus nog niets wijzigen op de KPN site ...

Maar het moet toch gewoon in de EB zelf kunnen, of moet daarvoor eerst misschien mijn activatie helemaal afgerond zijn? :| Dat kon nog wel een dag of 8 duren volgens de HD ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
De activatie staat er los van. Brand je wifi lampje onderhand wel of niet? Zet hem anders nogmaals aan via de webinterface, werkt dan niet probeer dan een reset, werkt dan niet laat hem dan door de HD aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik stel alles in op de EB zelf, trek ook altijd een backup van de settings want KPN had op een gegeven moment de leuke neiging steeds alles te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzling
SCIxX schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:59:
De activatie staat er los van. Brand je wifi lampje onderhand wel of niet? Zet hem anders nogmaals aan via de webinterface, werkt dan niet probeer dan een reset, werkt dan niet laat hem dan door de HD aanzetten.
Wifi lampje brandt niet, en elke keer als ik wifi on zet in de webinterface gaat hij resetten en staat wifi weer op off, en is ook mijn ingestelde wachtwoord weer weg en het standaard wachtwoord terug.

Mag ik hieruit concluderen dat zodra de EB uit is geweest (stroomstoring of zelf resetten) dat dan ALLE instellingen inclusief wachtwoord weg zijn en dat je dus terug bij af bent?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Is het een siemens ? Moet je dan niet eerst op de KPN pagina je wireless aanzetten oid ?
heb nou 80 dus weet niet meer zeker, maar meen me iets te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dazzling schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:18:
[...]

Wifi lampje brandt niet, en elke keer als ik wifi on zet in de webinterface gaat hij resetten en staat wifi weer op off, en is ook mijn ingestelde wachtwoord weer weg en het standaard wachtwoord terug.

Mag ik hieruit concluderen dat zodra de EB uit is geweest (stroomstoring of zelf resetten) dat dan ALLE instellingen inclusief wachtwoord weg zijn en dat je dus terug bij af bent?? :?
Ik weet bijna 100% zeker dat uw experia in recovery mode blijft staan. Even uitleg: indien je een nieuwe experia aansluit is deze nog niet voorzien van de laatste software, deze haalt hij op zodra de experia verbinding maakt met de centrale zeg maar even voor het gemak. Als hij in recovery mode blijft hangen kan hij steeds niet die laatste sw versie ophalen en blijft daardoor over en over resseten met als gevolg wat u nu heeft.

Oplossing: bellen met kpn, ze kunnen op afstand prberen die laatste sw versie erin te knallen anders word in de regel de box vervangen.

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzling
har0 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:01:
Is het een siemens ? Moet je dan niet eerst op de KPN pagina je wireless aanzetten oid ?
heb nou 80 dus weet niet meer zeker, maar meen me iets te herinneren.
Ja het is een Siemens.
Op de KPN pagina kan ik nog niets instellen omdat mijn order nog niet helemaal afgehandeld is, heb de boel dus nog niet kunnen activeren. Mijn VOIP lampje brandt ook niet. Ik kan wel gebeld worden, maar niet bellen. En ik kan internetten. Maar nog niet 1639 bellen om te activeren. Op de KPN pagina staat nog steeds mijn oude planet abbo, en bij orderstatus staat dat het nog in behandeling is.

Dus ik dacht ik stel het in op de EB zelf, maar dat werkt dus niet. Dan gaat hij uit en weer aan, en staat wifi weer op off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzling
Anoniem: 199465 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:36:
[...]

Ik weet bijna 100% zeker dat uw experia in recovery mode blijft staan. Even uitleg: indien je een nieuwe experia aansluit is deze nog niet voorzien van de laatste software, deze haalt hij op zodra de experia verbinding maakt met de centrale zeg maar even voor het gemak. Als hij in recovery mode blijft hangen kan hij steeds niet die laatste sw versie ophalen en blijft daardoor over en over resseten met als gevolg wat u nu heeft.

Oplossing: bellen met kpn, ze kunnen op afstand prberen die laatste sw versie erin te knallen anders word in de regel de box vervangen.

Groet Marcel.
Dank Marcel voor de zeer heldere uitleg!

Hij gaat echter niet spontaan resetten hoor, alleen als ik wireless op on zet.
Ik wacht nog maar een paar dagen af tot mijn order helemaal verwerkt is en ik kan activeren. Als het daarna nog steeds niet werkt zal ik wel weer de HD moeten bellen.

EDIT: zie nu wel dat ik een oude firmware heb: 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43)

[ Voor 4% gewijzigd door dazzling op 25-08-2008 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dazzling schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:38:
[...]

Ja het is een Siemens.
Op de KPN pagina kan ik nog niets instellen omdat mijn order nog niet helemaal afgehandeld is, heb de boel dus nog niet kunnen activeren. Mijn VOIP lampje brandt ook niet. Ik kan wel gebeld worden, maar niet bellen. En ik kan internetten. Maar nog niet 1639 bellen om te activeren. Op de KPN pagina staat nog steeds mijn oude planet abbo, en bij orderstatus staat dat het nog in behandeling is.

Dus ik dacht ik stel het in op de EB zelf, maar dat werkt dus niet. Dan gaat hij uit en weer aan, en staat wifi weer op off.
Dit geeft al aan dat je Experia Box niet in de recovery mode staat. Als dit namelijk wel het geval was, dan kon je namelijk niet bellen en internetten. Ik zou de EB gewoon is 20 seconden met de paperclip resetten, zodat deze de nieuwste software van de centrale kan ophalen. Als het goed is gaat daarna voip gewoon branden. Dan nog even je telefoon op tel-1 zetten en voila.

ps: Als dit je 2e EB is voor deze aansluiting, eerst KPN bellen, dan moet het modem eerst nog geactiveerd worden. (om toegang te krijgen tot het netwerk om software binnen te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet helemaal waar, ik heb hier nog een st780 liggen die in recovery mode staat maar waar ik wel mee kan bellen en internetten. die stelling gaat dus niet helemaal op. Heb hem liggen uit nood als mijn huidig st780 bv de geest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199465 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:09:
Niet helemaal waar, ik heb hier nog een st780 liggen die in recovery mode staat maar waar ik wel mee kan bellen en internetten. die stelling gaat dus niet helemaal op. Heb hem liggen uit nood als mijn huidig st780 bv de geest geeft.
Een recovery mode is power = groen en internet = oranje. Onmogelijk dat je daar mee kan bellen en internetten. :P
Tevens is het zo dat de EB die je dan wil aansluiten eerst geactiveerd moet worden door de HD. :)

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 251048 op 25-08-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb ik hier zeker het 8ste wereldwonder gehad, want in de opstelling zoals jij aangeeft kon hier toen bellen en internetten. Kan misschien toevalstreffer zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzling
Anoniem: 251048 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:38:
[...]

Dit geeft al aan dat je Experia Box niet in de recovery mode staat. Als dit namelijk wel het geval was, dan kon je namelijk niet bellen en internetten. Ik zou de EB gewoon is 20 seconden met de paperclip resetten, zodat deze de nieuwste software van de centrale kan ophalen. Als het goed is gaat daarna voip gewoon branden. Dan nog even je telefoon op tel-1 zetten en voila.

ps: Als dit je 2e EB is voor deze aansluiting, eerst KPN bellen, dan moet het modem eerst nog geactiveerd worden. (om toegang te krijgen tot het netwerk om software binnen te halen).
....... dan kon je namelijk niet bellen en internetten ......
Ik kan NIET bellen ... ik kan gebeld worden
Internetten kan wel

Het is mijn eerste EB ... harde reset durf ik niet zo goed zonder dat KPN dat zegt. Misschien doe ik meer kwaad dan goed als ik dat doe :?

Lampjes:

Power = groen
ADSL = groen
Online = groen

VoIP brandt niet

[ Voor 3% gewijzigd door dazzling op 25-08-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh wacht, als alleen voip niet brand staat gewoon je sipserver niet goed. gewoon even kpn bellen, en 1rste lijn medewerker zet dit binnen 3 min goed, daarna kunt u gewoon bellen 0 probleempjes.

Groet marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzling
Anoniem: 199465 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:51:
Oh wacht, als alleen voip niet brand staat gewoon je sipserver niet goed. gewoon even kpn bellen, en 1rste lijn medewerker zet dit binnen 3 min goed, daarna kunt u gewoon bellen 0 probleempjes.

Groet marcel.
KPN zegt dat ik moet wachten tot mijn order helemaal verwerkt is, mijn orderstatus staat nog steeds op "in behandeling" (kan nog 8 dagen duren!) en tot die tijd elke dag de EB 1x uit en weer aan moet zetten zodat de software opgehaald kan worden.

Elke keer als ik dat ding uit en weer aan heb gezet is het standaard wachtwoord weer terug |:(

Ook moet ik elke dag even kijken op MijnKPN hoe de orderstatus is, en als dat goed staat zou het VoIP lampje ook moeten branden ... ik begin er nu wel aan te twijfelen dat het zo goed gaat komen als ik hier allemaal lees wat er mis zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dazzling schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:59:
[...]

....... dan kon je namelijk niet bellen en internetten ......
Ik kan NIET bellen ... ik kan gebeld worden
Internetten kan wel

Het is mijn eerste EB ... harde reset durf ik niet zo goed zonder dat KPN dat zegt. Misschien doe ik meer kwaad dan goed als ik dat doe :?

Lampjes:

Power = groen
ADSL = groen
Online = groen

VoIP brandt niet
Als je niet kan uitbellen heb je waarschijnlijk de telefoon op tel-1 zitten. Als VOIP niet brandt dan kan je inderdaad niet uitbellen omdat dan de sip gegevens niet in het modem zitten. SIP gegevens is btw een duur woord voor telefonie software. Deze moet namelijk aanwezig zijn in het modem. Wat je het beste kan doen is dan gewoon de telefoon weer op de splitter aansluiten op de ingang pstn (tel icoontje) Zo kan je in ieder geval weer bellen en gebeld worden.

Die order die in behandeling staat heeft trouwens niks te maken met het feit dat je niet kan bellen en gebeld kan worden. Dat heeft namelijk te maken met het feit dat je geen email adressen kan aanmaken / voordeelopties kan wijzigen en dergelijke.

Geloof me een harde reset is niks meer dan dat je het modem een opdracht geeft om de (telefonie) software van de wijkcentrale te laten ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzling
Anoniem: 251048 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:48:
[...]

Als je niet kan uitbellen heb je waarschijnlijk de telefoon op tel-1 zitten. Als VOIP niet brandt dan kan je inderdaad niet uitbellen omdat dan de sip gegevens niet in het modem zitten. SIP gegevens is btw een duur woord voor telefonie software. Deze moet namelijk aanwezig zijn in het modem. Wat je het beste kan doen is dan gewoon de telefoon weer op de splitter aansluiten op de ingang pstn (tel icoontje) Zo kan je in ieder geval weer bellen en gebeld worden.

Die order die in behandeling staat heeft trouwens niks te maken met het feit dat je niet kan bellen en gebeld kan worden. Dat heeft namelijk te maken met het feit dat je geen email adressen kan aanmaken / voordeelopties kan wijzigen en dergelijke.

Geloof me een harde reset is niks meer dan dat je het modem een opdracht geeft om de (telefonie) software van de wijkcentrale te laten ophalen.
Klopt ja, de telefoon zit op tel.1
OK ik ga het proberen ... paperclip erin en tot 20 tellen ... beetje plug & pray dus ;)

Kan ik nog iets doen om te zorgen dat mijn wachtwoord blijft staan?
Of zijn gewoon alle instellingen weg nadat de EB uit is geweest? (kan me haast niet voorstellen dat dat normaal zou zijn)

Update: whaaaaaaaaaaaaaaaa mijn VoIP lampje brandt én mijn wifi lampje brandt!!!!!!!!

.4ce thanx, geweldig!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door dazzling op 25-08-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahaha :P np dazzling

Heb ik btw nu iets gewonnen? :P

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 251048 op 26-08-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzling
Anoniem: 251048 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:27:
hahaha :P np dazzling

Heb ik btw nu iets gewonnen? :P
Jazeker heb je iets gewonnen!!!
Eeuwige roem hahaaaaa :)

Ben echt superblij!!!
Alles werkt: ik kan bellen, gebeld worden, internetten, wireless werkt als 'n speer!!
Bovendien heb ik nu ook de nieuwste firmware (denk ik) : 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31)

Meteen ook maar een backup van de config gemaakt en screenshotjes van alle tabjes :)

Nogmaals mijn dank .4ce _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ar ik tot 4 dagen geleden met hitnews gemakkelijk 1250kbp/s haalde kom ik sinds gisteren niet meer hoger dan 990kbp/s. kan het zijn dat ik geknepen wordt?

Ook met testen zoals speedtest.net bbned kom ik niet hoger dan die 990kbp/s Heb ook al de experia een reset gegeven maar ook dan kom ik niet hoger. iemand en cleu waarom ik wel zo hoog kwam en nu ineens niet meer? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn wat klanten bij KPN op een te hoog profiel gezet. Dit heeft vaak te maken met een upgrade. KPN is dit nu aan het rechttrekken. Dat is wat ik ervan weet. Heb je toevallig ook Interactieve TV?

PS: note for self: minder drinken, is nu al de 3e keer dak me zinnen verbeter :P

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 251048 op 27-08-2008 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
  • Laatst online: 14-06 09:28
Ik heb hier hetzelfde probleem, download was tot gisteren 1200kbp/s en sinds vanmorgen 1035kbp/s. Te hoog profiel lijkt niet aan de orde, aangezien het abbonement vermeld dat ik een download krijg van 8-12 Mb. Aangezien 12 Mb technisch haalbaar is, aangezien dit afgelopen maand probleemloos functioneerde, vraag ik mij af waarom de snelheid geknepen is. Misschien tijdelijk? We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazzling
Ik begon net aan al die extra snelheid te wennen en nu zouden ze het alweer afpakken :?
Evengoed vind ik 1023 kbp/s erg fijn want ik kom van een oud planet abbo waar mijn hoogste snelheid ooit 460 kbp/s was maar meestal zat ik rond de 380 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voederbietel schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 07:24:
Ik heb hier hetzelfde probleem, download was tot gisteren 1200kbp/s en sinds vanmorgen 1035kbp/s. Te hoog profiel lijkt niet aan de orde, aangezien het abbonement vermeld dat ik een download krijg van 8-12 Mb. Aangezien 12 Mb technisch haalbaar is, aangezien dit afgelopen maand probleemloos functioneerde, vraag ik mij af waarom de snelheid geknepen is. Misschien tijdelijk? We wachten af.
KPN heeft de volgende abbo's 3 MBIT / 8 MBIT en 20 MBIT
Dus niet tussen 8 - 12 mbit. Dus die snelheid die jij nu haalt past prima bij jouw IPB Extra (8mbit) abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Anoniem: 251048 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:02:
[...]

KPN heeft de volgende abbo's 3 MBIT / 8 MBIT en 20 MBIT
Dus niet tussen 8 - 12 mbit. Dus die snelheid die jij nu haalt past prima bij jouw IPB Extra (8mbit) abbo.
Als ik bij mijn gegevens kies voor abbonementwijzigen kreeg ik toch echt de optie met een snelheid van 8-12Mb. Dit kan ik echter niet kopieren aangezien ik dit abbonement inmiddels zelf heb.

Edit:
Ik heb via het account van iemand anders inmiddels de exacte tekst kunnen kopieren:

InternetPlusBellen Extra , € 50,00.
Onbeperkt internetten en onbezorgd bellen. Internet: 8-12 Mb/sec - 1024 Kb/sec. Geen datalimiet. 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox. 50 MB homepage. Gratis Veiligheidspakket (E-mail SpamFilter, Virusscanner) en gratis nieuwsgroepen. Gratis draadloos modem in bruikleen. Bellen: VoiceMail, VoiceMail in E-mail, automatisch doorschakelen, NummerWeergave en Blokkeerservice. Altijd gratis bellen naar vaste nummers in Nederland (excl. betaalde service nummers en mobiele nummers).

Het modem geeft overigens ook nog steeds een snelheid van 12 Mb aan, alleen haal ik dat niet meer.

[ Voor 30% gewijzigd door Voederbietel op 27-08-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Hoelang heb je dat pakket al? Volgens mij komt dat pakket uit de oude pakkettenbundel die kpn tot voor kort leverde. Dat was inderdaad een 8-12mb verbinding. Het nieuwe extra pakket is namelijk "eigenlijk" 40euro, gezien er gratis belonbeperkt inzit voor 10euro.

[ Voor 25% gewijzigd door SCIxX op 27-08-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij haalt die gegevens uit je "mijn gegevens" / "mijnKPN". Deze zijn niet geldig met betrekking tot je snelheid. Hieronder zie je de juiste link.

http://www.kpn.com/intern...rnetPlusBellen-Extra.prod

Heb je trouwens je modem al is uit en aan gezet en gekeken waar die dan op intraint? Die 12 MBIT kan ook te maken hebben met ITV als je dat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voederbietel schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:15:
[...]

Als ik bij mijn gegevens kies voor abbonementwijzigen kreeg ik toch echt de optie met een snelheid van 8-12Mb. Dit kan ik echter niet kopieren aangezien ik dit abbonement inmiddels zelf heb.

Edit:
Ik heb via het account van iemand anders inmiddels de exacte tekst kunnen kopieren:

InternetPlusBellen Extra , € 50,00.
Onbeperkt internetten en onbezorgd bellen. Internet: 8-12 Mb/sec - 1024 Kb/sec. Geen datalimiet. 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox. 50 MB homepage. Gratis Veiligheidspakket (E-mail SpamFilter, Virusscanner) en gratis nieuwsgroepen. Gratis draadloos modem in bruikleen. Bellen: VoiceMail, VoiceMail in E-mail, automatisch doorschakelen, NummerWeergave en Blokkeerservice. Altijd gratis bellen naar vaste nummers in Nederland (excl. betaalde service nummers en mobiele nummers).

Het modem geeft overigens ook nog steeds een snelheid van 12 Mb aan, alleen haal ik dat niet meer.
Jij haalt die gegevens uit je "mijn gegevens" / "mijnKPN". Deze zijn niet geldig met betrekking tot je snelheid. Hieronder zie je de juiste link.

Heb je trouwens je modem al is uit en aan gezet en gekeken waar die dan op intraint? Die 12 MBIT kan ook te maken hebben met ITV als je dat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
SCIxX schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:46:
Hoelang heb je dat pakket al? Volgens mij komt dat pakket uit de oude pakkettenbundel die kpn tot voor kort leverde. Dat was inderdaad een 8-12mb verbinding. Het nieuwe extra pakket is namelijk "eigenlijk" 40euro, gezien er gratis belonbeperkt inzit voor 10euro.
Ik heb het nieuwe pakket vanaf eind Juli 2008. Ben overgestapt van Planet Internetplusbellen Comfort naar Internetplusbellen Extra.
Sindsdien is het modem ook ingetraind op 12 Mb en kan ik deze snelheid ook gebruiken.
Het oude internetplusbellen pakket dat inderdaad rond de €40,-- kostte had een snelheid van 3 Mb, Internetplusbellen Extra is het oude INternetplusbellen Extra Pakket, dat tot mijn overstap 59,95 ofzo kostte excl. Belonebperkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Anoniem: 251048 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:04:
[...]

Dit zou dus inhouden dat ik een ander pakket krijg als dat ik besteld heb!! Ik heb namelijk de overstap geregeld via de pagina mijn gegevens van (toen nog) Planet. Hier stond (en staat nog steeds) de genoemde snelheid. Aangezien 12 Mb haalbaar is op mijn adres, zou ik dus mogen verwachtten dat dit ook gehandhaafd blijft.
Ik heb hier overigens geen ITV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251048 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 01:32:
Er zijn wat klanten bij KPN op een te hoog profiel gezet. Dit heeft vaak te maken met een upgrade. KPN is dit nu aan het rechttrekken. Dat is wat ik ervan weet. Heb je toevallig ook Interactieve TV
Jep, en aan de verhalen zo te lezen klopt het wel. Ik denk dat kpn op deze manier en beetje de capaciteit problemen wilt oplossen. Op iptv zitten ze verschrikkelijk te rommelen met beeld haperingen die ook door diezelfde capaciteit problemen word veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Ik heb m'n modem zojuist even gereset, en ook nu blijft hij gewoon intrainen op 12 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is en blijft denk ik 8 mbit (effectieve snelheid, omgerekend 1mb down). Het staat wellicht verkeerd op de "mijn gegevens" site, mja wat doe je eraan.. :p Opzich is het ook weer niet zon ramp aangezien je van IPB comfort naar IPB Extra bent gegaan. Dus je bent eigenlijk al sneller + goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voederbietel
Anoniem: 251048 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 12:38:
Het is en blijft denk ik 8 mbit (effectieve snelheid, omgerekend 1mb down). Het staat wellicht verkeerd op de "mijn gegevens" site, mja wat doe je eraan.. :p Opzich is het ook weer niet zon ramp aangezien je van IPB comfort naar IPB Extra bent gegaan. Dus je bent eigenlijk al sneller + goedkoper.
Ik vind het verder ook niet zo'n punt hoor, ik ben tevreden met m'n snelheid.
Maar ik blijf het vreemd vinden dat men deze voorwaarden eenzijdig kan aanpassen, aangezien het nog steeds mogelijk is om naar het abbonement met 8-12 Mb over te stappen. volgens "Mijn Gegevens".
Ook vind ik het vreemd dat m'n modem ook na de rest nog steeds op 12 Mb intraint, wat dan dus volgens mij ook 8 Mb zou moeten zijn.

Maar nogmaals, ik heb nog geen reden tot klagen download loopt nog steeds op 10 Mb, dus nog steeds meer als ik zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261850

KPN IPB Extra is WEL 8 - 12 Mbit/s.

heb het zelf ook, maximaal haalbare bitratie bij mij is rond de 11.435 kbit/s.

je verliest altijd iets van 1 mbit.
komt neer op een daadwerkelijke snelheid van: 1.380Mb/s

(in theorie is het /8, in de praktijk is dit getal echter tussen de 8 en 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voederbietel schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 07:24:
Dataverkeer op de server?

je daadwerkelijke download snelheid is van veel meer factoren afhankelijk dan jouwn internet snelheid.

de ene dag haal je bv 1 Mb/s, de andere dag 650 kb/s (van dezelfde server).

kun je niets aan doen, als je snelheids test (www.mordax.nl is het meest nauwkeurig) nog steeds een positief resultaat geeft, heb je gewoon pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FYI.

als je een nieuwe EB krijgt, moet je deze eerst een reset geven (het liefst via de webinterface). op dat moment wordt je oude modem uit het systeem gehaald.

doe je dit niet, is het voor de HD niet mogelijk je nieuwe EB te koppelen aan de servers.

proberen ze dan iets uit te meten, zitten ze nog steeds op je oude EB en daar heb je natuurlijk weinig aan.

ook ben ik een aantal pagina's aan het lezen hier, en de meeste info die wordt gegeven klopt redelijk, had ik niet verwacht ;)

en ja, als je je modem een FD geeft (factory reset) zijn alle gegevens die je handmatig hebt gewijzigd weer weg.

bij Wifi en Vista = Kanaal 11 en WEP, WPA heeft nog teveel bugs.

iTV werkt het beste op ethernet poort 3 (raar maar waar).

en zet WEP altijd op de 128 bit, anders heb je de "standaard" beveiliging (en die stelt niets voor, geloof me).

WEP is net zo veilig als WPA, alleen een andere codering, daarom ook 128 bit, heb je namelijk nog steeds 40.000 packages minimaal nodig om het ww te kraken (en 40.000 kom je niet zomaar aan als je geen verbinding hebt met het modem).

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Liquid ninja waar moet ik beginnen :P
als je een nieuwe EB krijgt, moet je deze eerst een reset geven (het liefst via de webinterface). op dat moment wordt je oude modem uit het systeem gehaald
Niet waar, MAC adres moet gewoon worden vervangen met wat er in de TSM staat (en dit kan alleen de HD), zodat deze de SIP gegevens kan inladen in het nieuwe modem, daar staat een reset in principe los van. Het is wel zo dat nadat het MAC adres vervangen is je een harde reset kan doen als de SIP software niet in het modem komt.
je daadwerkelijke download snelheid is van veel meer factoren afhankelijk dan jouwn internet snelheid.

de ene dag haal je bv 1 Mb/s, de andere dag 650 kb/s (van dezelfde server).

kun je niets aan doen, als je snelheids test (www.mordax.nl is het meest nauwkeurig) nog steeds een positief resultaat geeft, heb je gewoon pech
Zit jij op kabel ofzo? Je internetsnelheid via ADSL is altijd hetzelfde. Tevens is het zo dat mordax een prima tool is, maar niet het nauwkeurigst. www.adslvalley.nl is dit nog altijd. Hier hangt een gigabit lijn achter waar je rustig je downloadsnelheid kan testen met een bestandje van 100 MB.
iTV werkt het beste op ethernet poort 3 (raar maar waar).
Mag ik vragen van wie je die info hebt? Als je ITV niet goed werkt heeft vaak meer te maken met de kwaliteit van je lijn dan waar je het kabeltje in het modem inplugt, lijkt me dus ook een broodje aap verhaal :)

Ben nu moe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.4ce, op sommige punten heb je gelijk, bij andere ga je teveel uit van de theorie.

(sommige details zijn in de theorie anders als ik de praktijk, ik heb het idee dat jij bij KPN werkt, dus dat zou je moeten weten)

Nieuw modem:
dat ligt er helemaal aan, als je een nieuw modem aansluit gaat die 8 van de 10 keer in ERROR (RG status). komt alleen omdat mensen dan niet lang genoeg wachten. dus modem reset, uur wachten, RG moet dan vervangen worden. En ja, MAC adres moet gekoppeld worden in TSM, wacht je lang genoeg af, gebeurt dat automatisch.

adslvalley.nl, ik pak altijd het 100 of 200 mb bestand.

En ja, internet snelheid is hetzelfde. Daadwerkelijke download snelheid is ook nog eens afhankelijk van de upload snelheid van de andere partij, dataverkeer op de server, afstand etc.

Hangt ook nog eens af van of je wireless of bekabeld internet, wireless verlies je altijd nog iets mee (afstand, kanaal, adapter hebben er in de praktijk allemaal invloed op)

Als je een Siemens EB hebt (waar iTV beter op werkt) maakt het niets uit, een Alcatel (de zwarte) werkt het beste op poort 3 (uit ervaring gemerkt).

Het nieuwe modem van Alcatel heeft daar geen problemen meer mee (van horen zeggen).

En ja, glitches op je scherm heeft te maken met je DSL bitratie.

Kan ook te maken heb met aansluiting, UTP kabel of home-plugs. Soort UTP kabel (het beste is een CAT5 kabel aansluiten)

Het leukste vind ik persoonlijk nog je iTV tuner (de 1960 doet dit het beste geloof ik) draadloos aan te sluitem.
2 acces points maken (modem en tuner) en verbinding opzetten. Ik raad het je alleen niet aan, maar het is wel mogelijk (niet bellen naar de HD, die ondersteunen dit niet)

Kabel is gewoon slecht, 1 lus per wijk waar iedereen op aangesloten zit. Overdag heb je redelijk internet, 's avonds, ik begin er niet eens over. Bij een DSL heeft iedereen een eigen ingang in de wijkcentrale (zit zelf ook met internet bij KPN).

btw, ST780, DDSLO aansluiting, kun je zelf een IPB aansluiting maken :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 261850 op 27-08-2008 14:31 . Reden: type fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Precies op de dag dat KPN mijn IPB-lijn (op mijn eigen verzoek) heeft laten overlijden sturen ze me een mailtje over 'Veilig internetten'. Ze geven echter zelf het slechte voorbeeld en nemen allerlei 'Unsafe images' op in hun mailtje:

Afbeeldingslocatie: http://www.datatrain.nl/unthumb.gif

Knoeiers zijn het en blijven het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Vraag voor de KPNers onder ons:

Sinds de nieuwe MijnKPN omgeving kan er niets aangepast worden bij "Telefoon instellingen".
Is er een indicatie te geven wanneer "Telefoon instellingen" functioneel zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dit ook gehoord.

Ben zelf een oud Planet klant en ik kan mijn instellingen nog wel wijzigen (www.kpn.com/inloggenopkpn.htm) en dan de mijn gegevens kant (oud planet gebruikers).

Van KPN of HetNet durf ik je er niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
KPN-ers moeten tegenwoordig op op Maranello inloggen:
http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx

Inlognaam: deel voor @kpnplanet.nl van je hoofdaccount
Password: pw van je hoofdaccount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
@ LiQUiDNiNjA en Jan-E: Ik kan op zich wel bij m'n gegevens. 't gaat mij specifiek om Telefoon instellingen
Als ik in onderstaand scherm op Voordeeloptie wijzigen of Nummer instellingen wijzigen klik krijg ik een lege pagina met "Selecteer tenminste een nummer". Jullie niet?
De optie Poort instellingen werkt ook niet goed.

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2afpe.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga dit even voor je bekijken.

Ik kom hier zo op terug.

*edit*
Even opgezocht, werkt gewoon bij mij.
Ik heb wel eens een foutcode gekregen, krijg jij die ook dan?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 261850 op 27-08-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Als ik op één van de blauwe knoppen rechts klik krijg ik dit
Maar zoals je in de eerdere afbeelding ziet kan ik helemaal geen nummer selecteren...
Staat er een een aanvink optie naast jouw nummer? Jij kan dus gewoon je Voordeeloptie wijzigen en voicemail instellingen bekijken?

Als ik op poort instellingen klik krijg ik dit
Terwijl m'n nummer toch echt aan poort 1 gekoppeld is.
Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste