[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste
Acties:
  • 288.702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 255319 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:50:
Kan het zijn dat overstap naar kabel de ENIGE mogelijkheid is om ooit van KPN-IPB weg te komen?

Ik was van plan om naar xs4all-only over te stappen maar kreeg net van hun sales afdeling de expliciete waarschuwing dat ze nummerbehoud vanuit KPN internetplusbellen helaas niet kunnen garanderen... :(
Ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als je het in twee stappen doet. Dus eerst je nummer porteren naar een andere Telco, bijvoorbeeld XS4ALL. En dan pas het ADSL-deel van je IPB-abo afstoten/migreren.

De grote vraag is dan: wat gaat KPN doen als ze het verzoek krijgen een Telco-Telco migratie van het IPB-nummer uit te voeren? Volgens mij zijn ze verplicht daaraan mee te werken, zodat je nummer in ieder geval 'veilig' zou moeten overkomen. Maar wat doen ze dan met het ADSL-deel van je IPB-contract? Laten ze dat doorlopen tegen de IPB-prijs? Of sluiten ze je ADSL stante pede af?

Kunnen al die meelezende KPN-ers hier eens hun licht over laten schijnen? En ludger: kun je dit scenario eens aan XS4ALL sales voorleggen?

Achtergrond: ik overweeg dit toe te passen bij mijn overstap naar Glasvezel Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventiman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05 18:12
Ook ik wilde overstappen naar XS4ALL. Kreeg ook van ze te horen dat nummerbehoud een probleem KON vormen. Als je nl. overstapt op XS4ALL-only ADSL zal KPN bij het af/overkoppelen van ADSL ook het telefoonnummer deactiveren.

Het probleem zit 'm erin dat VoIP bij XS4ALL alléén via het servicecentrum is aan te vragen. En daarbij kun je dan kiezen voor nomadisch nummer, geografisch nummer of portering.
Als je dus, zoals normaal gebruikelijk, eerst overstapt op XS4ALL-only en daarna -of daarbij- de nummerportering aangeeft, is het nummer al gedeactiveerd voordat XS4ALL het kan overnemen.

Ik heb de afgelopen weken héél erg veel moeite gedaan om zeker te weten dat mijn nummer geporteerd kon worden naar XS4ALL. Je wil niet weten hoevaak ik de 'klantenservice' heb gebeld. Eerst vertelden ze me allemaal doodleuk dat het geen enkel probleem was, maar konden/wilden dat niet schriftelijk bevestigen. Uiteindelijk een formele klacht ingediend. Daarop kreeg ik een mailtje dat het niet mogeklijk was. Toen in de Opta daarmee confronteerde vertelde ze dat het écht wel moest kunnen. Daarop nóg een klacht bij KPN neergelgd. Antwoord was dat het mogelijk was als ik overstapte op analoge lijn. Maar dat betekende wél aansluitkosten én 12mnd contractverlenging!!!

Uiteindelijk had de servicedesk van XS4ALL nog een oplossing bedacht. Eerst een Pack-account nemen bij XS4ALL. Daarop dan VoIP activeren en daarbij nummerbehoud aangeven. Nadat het nummer is geporteerd naar XS4ALL kun je dan XS4ALL-only ADSL aanvragen. En daarna het IPB-abo opzeggen.

Ik zit nu in fase 2: ik heb een XS4ALL Pack-account en kan inmiddels via XS4ALL-VoIP bellen. Op 17/3 wordt mijn nummer geporteerd. Daarna stap 3. Ik ben erg benieuwd of het allemaal goed gaat. So far ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ventiman schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 03:15:
Uiteindelijk had de servicedesk van XS4ALL nog een oplossing bedacht. Eerst een Pack-account nemen bij XS4ALL. Daarop dan VoIP activeren en daarbij nummerbehoud aangeven. Nadat het nummer is geporteerd naar XS4ALL kun je dan XS4ALL-only ADSL aanvragen. En daarna het IPB-abo opzeggen.
Dat is dus dezelfde oplossing als ik hierboven opperde: doe het in stappen. Eerst je nummer porteren en dan je ADSL migreren. Laat t.z.t. nog even weten of je ADSL inderdaad normaal in stand blijft tot op het moment van de ADSL-migratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Jwagenaar:

mijn excuses dat door mijn post Uw gevoelige snaar is aangeraakt, waarmee weer een onzinnige post extra in dit topic staat..
Nee, het kost geen 5 euro, en ik ben er blij mee, maar 't gebeurt weinig bij KPN dat er wat extra's gebeurt. Is maar net hoe je mijn post wilt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:37
Jan-E schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:54:
[...]
Ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als je het in twee stappen doet. Dus eerst je nummer porteren naar een andere Telco, bijvoorbeeld XS4ALL. En dan pas het ADSL-deel van je IPB-abo afstoten/migreren.

De grote vraag is dan: wat gaat KPN doen als ze het verzoek krijgen een Telco-Telco migratie van het IPB-nummer uit te voeren? Volgens mij zijn ze verplicht daaraan mee te werken, zodat je nummer in ieder geval 'veilig' zou moeten overkomen. Maar wat doen ze dan met het ADSL-deel van je IPB-contract? Laten ze dat doorlopen tegen de IPB-prijs? Of sluiten ze je ADSL stante pede af?

Kunnen al die meelezende KPN-ers hier eens hun licht over laten schijnen? En ludger: kun je dit scenario eens aan XS4ALL sales voorleggen?

Achtergrond: ik overweeg dit toe te passen bij mijn overstap naar Glasvezel Amsterdam.
Als je de OPTA moet geloven kan dat, mits de overnemende partij telecomprovider is. Met andere woorden, je zult altijd aan een telco-boer vast zitten. Zolang de overnemende partij van jou een verklaring heeft voor het nummer kan deze het nummer opeisen bij de 'oude' aanbieder. Abonnement is daarentegen een ander verhaal...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Loekie schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:45:
Als je de OPTA moet geloven kan dat, mits de overnemende partij telecomprovider is. Met andere woorden, je zult altijd aan een telco-boer vast zitten. Zolang de overnemende partij van jou een verklaring heeft voor het nummer kan deze het nummer opeisen bij de 'oude' aanbieder.
Mijn Telco wordt Callvoip. Dat is via Breezz weer ondergebracht bij Verizon Nederland, als ik het goed begrepen heb. Mijn zakelijke nummer zit daar al. Mijn prive nummer gaat volgen.
Abonnement is daarentegen een ander verhaal...
En daar ben ik juist benieuwd naar: wat doet KPN met een IPB-abo, waarvan het nummer weggeporteerd wordt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 12:43
Arnout schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:20:
Heb het curl-script verbeterd, het werkte wel maar de login ging niet goed :?

In ieder geval, deze werkt en geeft geen error meer naderhand.
#!/bin/sh

curl -d "your_password=<password>&press=OK" -e http://192.168.2.1/welcome_login.stm http://192.168.2.1/cgi-bin/login.exe
curl -e http://192.168.2.1/home_security.stm http://192.168.2.1/status_internet.stm
curl -d "form_submission_type=empty_nat&press=OK" -e http://192.168.2.1/status_internet.stm http://192.168.2.1/cgi-bin/status_internet.exe
curl -d "your_password=<password>&press=OK" -e http://192.168.2.1/status_internet.stm http://192.168.2.1/cgi-bin/logout.exe

Als je een (linux-)server hebt kun je dit script elke nacht laten draaien zodat daarmee de NAT tabel wordt geleegd, dit zou helpen tegen echo op de lijn. Op de plaats waar <password> staat, je wachtwoord invullen die je gebruikt om in te loggen op de Siemens Experiabox.
Dit lijkt me een ideaal script, alleen werkt het hier niet, vermoedelijk omdat ik na het inloggen zo'n 'Security Advice: Your device and your network might be at risk: Identification of your wireless network visible or not changed' krijg en een keer extra op OK moet klikken. Weet iemand hoe ik dat curl scriptje dat wijs moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
har0 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:41:
Jwagenaar:

mijn excuses dat door mijn post Uw gevoelige snaar is aangeraakt, waarmee weer een onzinnige post extra in dit topic staat..
Nee, het kost geen 5 euro, en ik ben er blij mee, maar 't gebeurt weinig bij KPN dat er wat extra's gebeurt. Is maar net hoe je mijn post wilt lezen.
voor mij is excuses niet noodzakelijk en gewenst. een ieder heeft hier terecht de mogelijkheid zijn/haar eigen mening te ventileren. dat betekent dus dat ik vond dat ik ook op jouw opmerking mocht/kan reageren.
het heeft niets te maken met een gevoelige snaar. vind persoonlijk alleen dat als leveranciers fouten maken, zij daar ook terecht op worden gewezen. in dit geval ging het om aanpassing van het leveringspakket zonder financiele konsekwenties. hoe klein die aanpassing ook is, het gemopper hierop van mensen in zijn algemeen stoort mij dan. en voor alle duidelijkheid: ik noemde die 5 euri natuurlijk als een (hopelijk) grappig voorbeeld ;)

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Een niet fatsoenlijke post vind ik ook zo vervelend inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255319

Loekie schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:45:
[...]

Als je de OPTA moet geloven kan dat, mits de overnemende partij telecomprovider is. Met andere woorden, je zult altijd aan een telco-boer vast zitten. Zolang de overnemende partij van jou een verklaring heeft voor het nummer kan deze het nummer opeisen bij de 'oude' aanbieder. Abonnement is daarentegen een ander verhaal...
Volgens emails van zowel XS4ALL en BudgetPhone bestaat de mogelijkheid dat KPN de uit-portering van een nummer als opzegging van het hele abonnement beschouwd - en meteen de stekker trekt en alles afsluit... - Wat betekend dat je nummer dan veilig zou zijn maar internet en dus telefonie-gebruik afwezig tot de nieuwe ADSL aansluiting er is (wat bij XS4ALL enkele weken kan duren)

Vandaar mijn conclusie dat overstap naar een andere ADSL aanbieder niet werkt maar alleen naar kabel veilig en zonder vertraging mogeljik (ook al betaal je dan 2 abonnementen voor kabel en KPN gedurende maximaal een maand).

XS4ALL sales vertelde mij twouwens hetzelfde verhaal over de mogelijkheit eerst naar PACK te migreren - eenmalige kosten voor portering 10 Euro. In principe dus hetzelfde als portering naar budgetphone, behalve dat het daar "ongeveer 3 tot 4 weken" duurt vergeleken met 1 week bij XS4ALL.

Ik ben er nog steeds niet uit, alles super frusterend... Suggesties welkom ;)

Weet iemand hoe groot de kans is dat je je nummer kwijt raakt bij een compleet overstap KPN-IPB naar XS4ALL-only. Hebben we het daar over 1% (eventueel te aanvaarden) of 10%...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epharm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 13:42
Anoniem: 255319 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:57:
[...]
Volgens emails van zowel XS4ALL en BudgetPhone bestaat de mogelijkheid dat KPN de uit-portering van een nummer als opzegging van het hele abonnement beschouwd - en meteen de stekker trekt en alles afsluit... - Wat betekend dat je nummer dan veilig zou zijn maar internet en dus telefonie-gebruik afwezig tot de nieuwe ADSL aansluiting er is (wat bij XS4ALL enkele weken kan duren)
Mijn ervaring is dat een uitportering van je nummer inderdaad automatisch leidt (leidde??) tot het opheffen van je IPB lijn. (NB. Denk hierbij wel om je contractstermijn...!) Door OPTA-regels weigert KPN de uitportering van je nummer absoluut nooit. Dit heeft voor veel mensen die (bijvoorbeeld) op een gratis en vrijblijvend out-bound "proef-abonnement" van 2 maanden bij @Home zijn ingegaan vaak tot heel veel problemen geleid. Opeens was @Home zonder dat ze het doorhadden de eigenaar van hun telefoonnummer en waren ze niet meer bereikbaar op hun telefoonnummer tot ze de @Home VoIP-lijn aansloten. Dit terwijl ze eigenlijk alleen het @Home TV pakket wilden proberen. Bovendien werd in deze gevallen de IPB lijn waar ze heel vaak tevreden mee waren hierdoor automatisch opgeheven. (Tenslotte: wat is een Internet+Bellen pakket zonder telefoon??)

Dus: Uitportering verloopt iha vlekkeloos en ZEER vlot. En als je geen telefoonnummer meer hebt bij KPN wordt/werd (?) je IPB automatisch opgeheven. (NB. Nogmaals, denk om contractstermijn!!) Mocht je besluiten dat het nummer terug moet naar je oude KPN IPB lijn, dan heb je een probleem. Flinke ellende is het vooruizicht; KPN moet van de OPTA allerlei procedures doorlopen voor ze het nummer kunnen terughalen. (Om maar niet te spreken van het opnieuw aanleggen van de IPB lijn...) MAAR: Als je IPB-nummer door uitportering naar een andere aanbieder is verplaatst is het nummer niet weg. De nieuwe operator is "eigenaar", tot je opdracht geeft het nummer weer over te zetten naar een ander.

(Geloof me: er zijn veel mensen die door aanbiedingen als van @Home (bij voorbeeld) ongewenst enkele weken zonder telefonie hebben gezeten; ik heb lang bij de IPB-helpdesk gewerkt. In belangrijke mate wordt dit veroorzaakt door de strenge OPTA-regels voor KPN icm agressieve tactieken van sommige telefonie-aanbieders.)

[ Voor 5% gewijzigd door epharm op 14-03-2008 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Wat je ook kan doen is je nummer opzeggen (bij kpn via mijnkpn, bij hetnet/planet via mijn gegeven.

Je kan indien voor tijdelijkheid nog een ander nummer aanvragen voordat je het nummer dat je wil meenemen opzegt. Vervolgens vraag je bij XS4ALL een inporteringsnummer aan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
SCIxX schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:44:
Wat je ook kan doen is je nummer opzeggen (bij kpn via mijnkpn, bij hetnet/planet via mijn gegeven.

Je kan indien voor tijdelijkheid nog een ander nummer aanvragen voordat je het nummer dat je wil meenemen opzegt. Vervolgens vraag je bij XS4ALL een inporteringsnummer aan.
Dat opzeggen lijkt me geen slim idee. Het hele idee achter porteren is immers dat de nieuwe Telco het nummer bij de oude Telco opvraagt. Daar moet je niet doorheen gaan fietsen door een eigen opzegging bij de oude Telco.

Maar dat tijdelijke nummer roept wel een nieuwe vraag op. Kennelijk (aldus epharm) loop je kans dat KPN je ADSL direct afsluit zodra zij een verzoek tot uitportering krijgen. Maar geldt dat ook als er nog een ander nummer op die lijn zit? Ik heb namelijk al een 084-nummer dat ook bij dat abo hoort. Of zou je dan voor de zekerheid tijdelijk een regionaal nummer erbij moeten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Ik denk dat het sowieso een regionaal nummer zou moeten zijn. Dat de hele boel wordt opgezegd als KPN een inporteringsorder van een andere telco binnen krijgt kan inderdaad gebeuren, om je gaat overstappen, sluiten ze je af. Als je 2e geo nummers hebt en je laat 1 over porteren, zou denk ik hetzelfde gebeuren.

Tis altijd een beetje klotegedoe, en je kan het nog 10x zo duidelijk zeggen tegen en werknemer, het kan alsnog verkeerd gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Volgens mij is het zo dat als je abbo bij IPB geen telefoon nummer meer heeft (dus hoofd nummer wordt weggeporteerd) het hele abbo wordt beeindigt.

Let hier wel op voor de opzegtermijn enz

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
siepeltjuh schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:16:
Volgens mij is het zo dat als je abbo bij IPB geen telefoon nummer meer heeft (dus hoofd nummer wordt weggeporteerd) het hele abbo wordt beeindigt^Hd.
Je zegt hier twee dingen: "geen nummer meer heeft" en "hoofd nummer wordt weggeporteerd". Dat is niet hetzelfde als je ook een 084-nummer en/of een tweede regionaal nummer hebt. Welke van beide bedoel je?
Let hier wel op voor de opzegtermijn enz
Ik heb al heel lang hier een mailtje liggen dat mijn opzegtermijn 1 maand is. Niks verlengen per jaar, ook al zat ik bij de eerste 2000 IPB-abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255319

Prima suggestie over het ommetje van een tweede nummer na te denken, bedankt..

Zou het dus echt de oplossing voor het verlaten van KPN-IPB zijn om tijdelijk een tweede regionale nummer aan te vragen (kosten 1,50/maand) om onmiddelijk daarna het eigenlijke regionale nummer uit te porteren (bv naar budgetphone) zonder dat KPN het abbo opheft..?

Heb net dezelfde vraag aan KPN-IPB helpdesk gestuurd. En ken OPTA regels niet maar zou aanemen dat KPN gewoon echt fout bezig zou zijn (aansprakelijk / verplicht om dit onmiddelijk terug te draaien...?) als zij echt je abbo afzetten vanwege uitportering van slechts een van meerdere aanwezige (regionale) nummers..

Maar ook al zegt KPN principieel toe hierbij mee te werken sta ik voor nog een uitdaging:
Wat doe ik vanaf de dag van uitportering oude regionale nummer met gesprekken die daarop binnen komen? (De van XS4ALL beloofde fritzbox zal ik op dat moment nog niet hebben..).

Zijn er heel makkelijke (gratis?) mogelijkheden voor doorschakelen van het oude-regionale-nu-voip-nummer naar het tweede regionale nummer thuis (via experiabox of budgetphone of voibusters etc..)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 255319 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:18:
Maar ook al zegt KPN principieel toe hierbij mee te werken sta ik voor nog een uitdaging:
Wat doe ik vanaf de dag van uitportering oude regionale nummer met gesprekken die daarop binnen komen? (De van XS4ALL beloofde fritzbox zal ik op dat moment nog niet hebben..).
Handig is het niet, want er moet dan altijd een PC aanstaan, maar je zou kunnen proberen het XS4ALL VoIP-nummer te registreren in een Soft client op een PC. Welke Experia heb je? De Siemens of de Speedtouch? Bij de eerste is dat in ieder geval mogelijk. Bij de tweede weet ik het niet zeker.

De goefkoopste ATA heb je voor rond de 35 euro. Dan kun je je PC uitlaten, maar ook daarvan weet ik niet zeker of dat werkt achter de Speedtouch.

Zodra ik zelf portering aanvraag zet ik mijn nummer tenminste met *61 door naar mijn mobiel en wellicht zelfs gewoon met *21. Een Fritz heb ik al tijden aan mijn IPB-lijntje hangen dus du moment dat de portering heeft plaatsgevonden registreer ik het nummer daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249464

Anoniem: 255319 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:50:
[...]

Kan iemand bevestigen dat
a) dit idee in principe zou moeten werken en ik niks over het hoofd zie..
b) de Fritzbox voor dit plan geschikt is en netjes zou functioneren incl. nummerweergave
c) nummerweergave ook op mijn huidig toestel zou moeten werken (dat eigenlijk op DMTF en niet kabel-FSK is ingericht)?

Alvast bedankt voor feedback :)
Nummerweergave via binnenkomende Budgetphone oproepen: geen probleem.
Uitgaande nummerweergave via Voipstunt: iets lastiger.

Het nummer dat je mee wil sturen met uitgaande oproepen moet geverifieerd worden door Voipstunt, helaas kan dat verifiëren alleen uitgevoerd worden met hun Windows softphone. Je krijgt dan een nummer te zien in de softphone applicatie dat je vervolgens moet intoetsen op het gebelde toestel.

Als dat voor elkaar is kan je de SIP instellingen op je router aanpassen. In mijn router (Draytek Vigor 2200VG) heet dit veld Account Number/Name. Ik heb het 0031XXXXXXXXX formaat gebruikt en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:38
Spearhead schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:34:
[...]

Dit lijkt me een ideaal script, alleen werkt het hier niet, vermoedelijk omdat ik na het inloggen zo'n 'Security Advice: Your device and your network might be at risk: Identification of your wireless network visible or not changed' krijg en een keer extra op OK moet klikken. Weet iemand hoe ik dat curl scriptje dat wijs moet maken?
Ik heb die melding ook en het script werkt prima. Kun je aangeven waaraan je ziet dat het fout gaat? Curl uitvoer?

Heb nu elke nacht een melding in de log:
code:
1
2
03/15/2008  04:00:09 192.168.2.3 logout        
03/15/2008  04:00:08 192.168.2.3 login success

Werkt prima, en naderhand is het aantal NAT entry's vlakbij 0.

[ Voor 16% gewijzigd door Arnout op 15-03-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:51
Komisch, IPB aangevraagd en eergister op de lijn geleverd. Het pakket en alles nog niet gehad en mijn snelheid zit wel op 6mbit en up, maar dat kan toch helemaal niet? :? Ik bedoel, niet erg maar toch klopt het niet in mn ogen!..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Overstappen van ADSL naar S&B binnen HetNet....zucht.

Beetje OT, maar ik probeer het maar...mijn HetNet ADSL abbo wil ik upgraden naar Surfen&Bellen van HetNet (zie thread van mij een paar weken terug).
Volgens HetNet moet dat via "mijn gegevens->pakket wijzigen". Helaas lukt dat niet ("er is een fout opgetreden"). De HD vindt nu dat ik ze dan maar moet bellen a 0,45 EUR/min. Dat doe ik dus niet.
Mijn ADSL contract loopt to 14-10-08, maar upgraden kan vlgs. KPN per direct (of per maand).

Nu kan ik echter ook gewoon op de homepage van HetNet een S&B abbo nemen. In dat proces wordt netjes gevraagd of ik al HetNet abbonee ben, etc.

Als ik het via de homepage regel:
1- wordt mijn huidige ADSL abbo dan per direct beeindigd en omgezet naar S&B?
2 - wordt mijn KNP telefoonabbo ook meteen beeindigd?

Kortom: bereik ik zo hetzelfde als dat ik via "mijn gegevens" mijn pakket zou wijzigen?

Wederom hartelijk dank,
Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 17:14
Misschien dat je het via een Primafoon bij je in de buurt kunt proberen (ervan uitgaande dat je HetNet produkten via de Primafoon kunt aanschaffen)? Leg je verhaal uit en misschien is een van de medewerkers wel bereid om voor je naar de helpdesk te bellen. Ga wel op een tijdstip, of stuur iemand anders, wanneer het niet zo druk is want dan heb je meer kans dat ze de tijd willen nemen om je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 07-04 18:53
@fastfolkert:
Dikke kans dat je dan op die manier 2 klantnrs krijgt, of dat het wel een daadwerkelijke overstaporder wordt maar je weer tegen de zelfde foutmelding aan gaat lopen.
Je kan toch het beste samen met de helpdesk onderzoeken waarom je de ene foutmelding krijgt.
Via de helpdesk is het meer actie/reactie: ze kunnen sneller anticiperen op je vragen en jij op hun antwoorden. Per mail moet je steeds een tijd wachten voor je een stukje verder bent (nadeel van het principe e-mailen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Ligt er een beetje aan wat voor opties je allemaal hebt met het online aanvragen, als er de vraag bij staat; Heeft u al een ADSL pakket van Hetnet? of Wil u overstappen vanaf een ander abonnement?

Je hebt een grote kans op een 2e klantnummer, dat je mailbox niet word meegenomen, en zelfs dat het wellicht op je 2e aderpaar geplaatst word (als je die hebt) naast je ADSL.

Ik zou gewoon de HD bellen, als je wil kun je later je kosten wel declareren, je kan ook de 10eurocent IPB hd bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 16:01
Ook als je het zo via de website besteld, zul je in moeten loggen op mijn gegevens. Er zal toch een identificatie gedaan moeten worden. Als je dat niet doet, krijg je een tweede klantnummer. Met alle gedoe wat erbij hoort. Ook kan het wat gedoe zijn om dan je oude klantnummer op te zeggen. Daarbij kun je dus je mailbox kwijtraken.
Als je naar de primafoon gaat, neem dan je gebruikersnaam mee. Dan kunnen ze het daarop aanvragen onder je huidige klantnummer.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Is er inmiddels de mogelijkheid om de custom foutpagina's van de Speedtouch, die je krijgt te zien als de verbinding eruit ligt, uit te schakellen? Ik raak hierdoor mijn POST-data telkens kwijt, erg irritant als je een bericht op een forum wilt typen.

Edit: Het ziet er naar uit dat het patroon verbroken is. Het is normaal elke zondagavond dat de verbinding eruit ligt, maar nu is het dus ook de zondagmiddag dat de verbinding eruit ligt. Normaal ga ik dan een half uurtje TV kijken, maar wat wel aan mijn knaagt is dat 112 dan niet beschikbaar is. Toch maar eens KPN een mailtje sturen.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 16-03-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Mail sturen heeft niet zoveel zin. Je verbinding valt dus geheel weg? Telefonie en internet? Welke lampjes branden er op dat moment op je EB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
Arnout schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:42:
[...]

Ik heb die melding ook en het script werkt prima. Kun je aangeven waaraan je ziet dat het fout gaat? Curl uitvoer?
Hmmm. Ik veronderstelde dat het niet zou werken omdat in de curl uitvoer allemaal '302 Document Moved' meldingen staan, maar als ik het aantal NAT entries bekijk is het inderdaad bijna 0, dus het lijkt het toch wel te doen. Heb jij dat ook? Ik wil die curl output wel posten, maar dat is iets van 700 regels, wellicht wordt me dat niet dank afgenomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Spearhead op 16-03-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06 22:32
Spearhead schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:34:Dit lijkt me een ideaal script, alleen werkt het hier niet, vermoedelijk omdat ik na het inloggen zo'n 'Security Advice: Your device and your network might be at risk: Identification of your wireless network visible or not changed' krijg en een keer extra op OK moet klikken. Weet iemand hoe ik dat curl scriptje dat wijs moet maken?
Ook ik krijg de door jou beschreven melding wanneer ik aanlog op de EB maar dat heeft geen invloed op het script.

Je hoeft niet zo veel te doen om het script uit te voeren. Gewoon de tekst overnemen in een bestand en uiteraard je wachtwoord invullen voordat je deze opslaat. Vergeet niet de haakjes weg te halen (groter dan en kleiner dan teken).

Denk er ook om dat je het bestand uitvoerbaar maakt en niet leesbaar maakt voor iedereen (chmod/chown).

Op m'n thuisserver wordt het script ieder kwartier automatisch uitgevoerd. Ik heb de volgende regel toegevoegd (commando: crontab -e):
code:
1
0,15,30,45 * * * * /opt/scripts/emtpy_nat_experia.sh
Spearhead schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:54:Hmmm. Ik veronderstelde dat het niet zou werken omdat in de curl uitvoer allemaal '302 Document Moved' meldingen staan, maar als ik het aantal NAT entries bekijk is het inderdaad bijna 0, dus het lijkt het toch wel te doen.
Dat heb ik ook. Ondanks deze melding werkt het script prima. Kijk ook eens in de log (status/apparaat). Daar wordt een login en logout toegevoegd tijdens het uitvoeren van het script. De tijd tussen inloggen en uitloggen is ongeveer een seconde.

[ Voor 30% gewijzigd door boukej op 16-03-2008 18:41 . Reden: aanvulling crontab + antwoord 302 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Spearhead schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:54:
[...]

Hmmm. Ik veronderstelde dat het niet zou werken omdat in de curl uitvoer allemaal '302 Document Moved' meldingen staan, maar als ik het aantal NAT entries bekijk is het inderdaad bijna 0, dus het lijkt het toch wel te doen. Heb jij dat ook? Ik wil die curl output wel posten, maar dat is iets van 700 regels, wellicht wordt me dat niet dank afgenomen.
Wat boukej zegt klopt, zie ook mijn eerder geposte device log. Het klopt dat er redirects terug worden gegeven, maar dat is op zich ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

SCIxX schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:13:
Mail sturen heeft niet zoveel zin. Je verbinding valt dus geheel weg? Telefonie en internet? Welke lampjes branden er op dat moment op je EB.
De complete verbinding naar de buitenwereld valt dan plat. Dit gebeurt elke zondag, en in een bepaalde tijdsspanne (meestal een half uur tot een uur) valt constant de complete DSL verbinding weg.

De lampjes ga ik in de gaten houden, maar dat zal weinig nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-05 20:45
Hallo,

Ik weet niet of ik deze hier moet vragen,maar wil het proberen

Ik heb vanaf 5 maart een Belbudget is die vanaf die datum mijn contract ingegaan..

Dus moet ik 1 jaar wachten om het op te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Als je naar de primafoon gaat, neem dan je gebruikersnaam mee. Dan kunnen ze het daarop aanvragen onder je huidige klantnummer
Ben idd. even bij Primafoon langsgeweest, en die hebben op basis van mijn gegevens mijn ADSL abbo omgezet naar S&B.
Nu maar wachten :)

En misschien tot ziens op dit forum als ik mijn wireless netwerkje met 5 pc's ga overzetten en portforwarding moet doen om eMule via de Experiabox moet instellen..... :O

Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:04
Zasa schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:27:
Hallo,

Ik weet niet of ik deze hier moet vragen,maar wil het proberen

Ik heb vanaf 5 maart een Belbudget is die vanaf die datum mijn contract ingegaan..

Dus moet ik 1 jaar wachten om het op te zeggen
Als je bedoeld dat je per 5 maart 2008 een belbudget abbonement had en daarvoor geen telefoonlijn, dan zit je inderdaad vast aan een jaarcontract. Tenzij je opwaardeerd naar een "hoger" abbonement, bijvoorbeeld IPB.

Eerder gewoon opzeggen is ook mogelijk, maar dan moet je wel nog betalen tot eind van het contract (afkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kshbu0
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-10-2024
Hallo!
Post herhaald in meer geschikt forum...Was de weg even kwijt... Ik heb al geruime tijd een IPB abo (6 Mbit download met speedtouch 780) en eigenlijk werkt alles naar volle teveredenheid (behalve dan die dicht getimmerde router waar je niets meer mee kan). Toen ik nog alleen ADSL-Direct had en een 716 kon ik alles instellen zoals ik wilde. Helaas, verleden tijd...

Ik zou nu alleen wel eens een extra telefoon'toestel' willen aansluiten. Dit zou een softphone of een vast SIPtoestel via ethernet kunnen zijn. Ik wil gewoon via KPN en de SIP server in de 780 gaan werken maar ik kan absoluut nergens vinden hoe dat te doen. Volgens mij zit die mogelijkheid namelijk allang in de configutratie van de 780. Er lijken allang 'users' te zijn (103 t.m 109 en 120). Ik hoef dus hele maal niet perse via voipcheap.com of wat voor andere VoIPprovider te gaan. Ik wil, zoals gezegd, de sip server in de 780 gebuiken en KPN als VoIP provider blijven gebruiken. (Ik kom van ISDN en heb nog steeds 3 extra nummers, geloof ik).
Wie kan me vertellen waar ik de gezochte informatie kan vinden???

BvD
Egbert Jan van den Bussche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Waarom niet gewoon een nummer op je 2e telefoonpoort en daar een telefoon op zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door SCIxX op 18-03-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:37
kshbu0 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:56:
Hallo!
Post herhaald in meer geschikt forum...Was de weg even kwijt... Ik heb al geruime tijd een IPB abo (6 Mbit download met speedtouch 780) en eigenlijk werkt alles naar volle teveredenheid (behalve dan die dicht getimmerde router waar je niets meer mee kan). Toen ik nog alleen ADSL-Direct had en een 716 kon ik alles instellen zoals ik wilde. Helaas, verleden tijd...

Ik zou nu alleen wel eens een extra telefoon'toestel' willen aansluiten. Dit zou een softphone of een vast SIPtoestel via ethernet kunnen zijn. Ik wil gewoon via KPN en de SIP server in de 780 gaan werken maar ik kan absoluut nergens vinden hoe dat te doen. Volgens mij zit die mogelijkheid namelijk allang in de configutratie van de 780. Er lijken allang 'users' te zijn (103 t.m 109 en 120). Ik hoef dus hele maal niet perse via voipcheap.com of wat voor andere VoIPprovider te gaan. Ik wil, zoals gezegd, de sip server in de 780 gebuiken en KPN als VoIP provider blijven gebruiken. (Ik kom van ISDN en heb nog steeds 3 extra nummers, geloof ik).

BvD
Mijn KPN >> IPB >> Service &Support >> Aansluitingen, nummer aan de 2e poort van je EB toewijzen. Staat er geen ander nummer dan het nummer van poort 1, nieuw nummer aanvragen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

Na een reset en 10 min. wachten brandt het VOICE lampje nu wel.

[ Voor 229% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 18-03-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
De kiestoon komt uit het modem en die heb je dus altijd, maar pas als je het activeringsnummer hebt gebeld wordt de analoge lijn omgezet naar een voip nummer en dan heb je dus pas echt InternetplusBellen. Het voip lampje gaat meestal branden als je via het modem gaat bellen / of als het modem de voip gegevens heeft opgehaald van de tsm. Ik kan me natuurlijk ook vergissen, want mijn activatie vond plaats met een Siemens Experia Box en die werd later verruild voor een Thomson box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 09:24
Jan-E schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 07:45:
[...]
Dat is dus dezelfde oplossing als ik hierboven opperde: doe het in stappen. Eerst je nummer porteren en dan je ADSL migreren. Laat t.z.t. nog even weten of je ADSL inderdaad normaal in stand blijft tot op het moment van de ADSL-migratie...
Het is erg stil. Blijkbaar is de migratie dus niet goed gegaan en zit Ventiman zonder internet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 15:40
Wat moet je doen met een experiabox nadat je IPB overeenkomst is opgezegd?
Er is geen retourbox, heb wel adresgegevens gevonden, maar daar kan men toch ook niet zien dat het onze experiabox is?

Wat is de procedure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Je krijgt een brief, waarin onder andere het retouradres in vermeld staat, dat je het terug moet sturen naar Leidschendam en volgens die brief moet dat binnen 8 dagen na de vermelde beëindigingsdatum van je IPB contract. Het retouradres is een antwoordnummer, dus verzenden is gratis, en je krijgt een bewijsje mee op het postkantoor dat je goed moet bewaren voor het geval dat KPN mocht zeuren dat je het modem (en splitter) nog niet teruggezonden hebt.

Als dat allemaal gebeurd is krijg je binnen 2 maanden een afrekening van je (teveel) betaalde abonnementsgeld. Of dat werkelijk zo is moet ik nog even bezien, want ik heb vanochtend net de mijne retour gezonden naar Leidschendam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:51
Hier alles geinstalleerd door een monteur na eerst zelf proberen. Stonden de volgende dag al op de stoep ( zakelijk IPB _/-\o_ )

De monteur zei ook, dit had je nooit zelf gekunt.. het zit bij ons nogal vreemd in elkaar schijnbaar ( 3 verschillende systemen etc )
Afijn, alles werkt en krijg netjes de volle 6mbit ( 630kb/s :9 ) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:47

svijf

b5beveiliging.nl

DeliciousBrown® schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:33:
Je krijgt een brief, waarin onder andere het retouradres in vermeld staat, dat je het terug moet sturen naar Leidschendam en volgens die brief moet dat binnen 8 dagen na de vermelde beëindigingsdatum van je IPB contract. Het retouradres is een antwoordnummer, dus verzenden is gratis, en je krijgt een bewijsje mee op het postkantoor dat je goed moet bewaren voor het geval dat KPN mocht zeuren dat je het modem (en splitter) nog niet teruggezonden hebt.

Als dat allemaal gebeurd is krijg je binnen 2 maanden een afrekening van je (teveel) betaalde abonnementsgeld. Of dat werkelijk zo is moet ik nog even bezien, want ik heb vanochtend net de mijne retour gezonden naar Leidschendam.
Ik heb hier van de week mijn verekening ontvangen :Y
Paar weken geleden de box terug gestuurd ;)

EDIT: 12 februari box terug gestuurd en afgelopen week verekening :)

[ Voor 3% gewijzigd door svijf op 21-03-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Nu begrijp ik hoe ze tot de 2 maanden marge zijn gekomen, 1 maand was dus blijkbaar net iets te krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
kshbu0 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:56:
Hallo!

BvD
Ik had dezelfde wensen. Ook ik had ISDN en wilde mijn wisselgesprek weer terug. Verschil met jou situatie is wel dat ik een Siemens box heb. Ik heb uiteindelijk een Siemens S450IP gekocht. Deze laat ik nu via SIP verbinden met de EB. Ik doe dit NIET op 103. Dit werkte namelijk bij mij niet. Ik verbind op 101. Ik heb daarbij nu 2 nummers (101 en 102) via SIP op mijn s450IP en wisselgesprek op mijn hoofdnummer (101). Uitbellen doe ik via de SIP server van Voipbuster.
Ik hoop dat je met bovenstaande wat kan.
MVG,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kshbu0
Petrie, heb je dan ook iets moeten doen die nummers los te weken van de EB? Iets met 'unbundle' of zo? Ik kan ook bellen en gebeld worden maar dan op m'n 084 nummer dat ik hier voor heb aangevraagd. Maar als ik mijn hoofdnummer en een of meerdere van de gekoppelde nummers NIET via de pots poorten van de EB kan laten lopen, zou me dat wel goed uitkomen. Mijn uitendelijk doel is een Trixbox (asterisk) VoIP server te installeren. Helaas krijg ik de settings maar niet voor elkaar. Het moet kunnen, ik heb een posting van ene 'snuiter' gezien in deel 12 van deze groep. Helaas zet nooit iemand erbij HOE hij het voor elkaar heeft gekregen, alleen DAT 't wekt. Daar heb ik niks aan :-(

Gr
Egbert Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
boukej schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:19:

Op m'n thuisserver wordt het script ieder kwartier automatisch uitgevoerd. Ik heb de volgende regel toegevoegd (commando: crontab -e):
code:
1
0,15,30,45 * * * * /opt/scripts/emtpy_nat_experia.sh
Waarom heb je het script zo vaak lopen? Ik merk toch dat regelmatig mijn downloads (FTP, of vanuit Internet Explorer) eruit klappen op het moment dat het script afgaat. Ik hou het even bij 1x per dag, anders is het middel erger dan de kwaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
kshbu0 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:08:
Petrie, heb je dan ook iets moeten doen die nummers los te weken van de EB? Iets met 'unbundle' of zo? Ik kan ook bellen en gebeld worden maar dan op m'n 084 nummer dat ik hier voor heb aangevraagd. Maar als ik mijn hoofdnummer en een of meerdere van de gekoppelde nummers NIET via de pots poorten van de EB kan laten lopen, zou me dat wel goed uitkomen. Mijn uitendelijk doel is een Trixbox (asterisk) VoIP server te installeren. Helaas krijg ik de settings maar niet voor elkaar. Het moet kunnen, ik heb een posting van ene 'snuiter' gezien in deel 12 van deze groep. Helaas zet nooit iemand erbij HOE hij het voor elkaar heeft gekregen, alleen DAT 't wekt. Daar heb ik niks aan :-(

Gr
Egbert Jan
Ik heb niks met unbind en dergelijke gedaan. Het bleek dat je parallel aan de POTS nog een keer met SIP kan verbinden naar 101.
MVG
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Sinds vannacht 0.30u nieuwe firmware gekregen: 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31)

Sindsdien werkt m'n telefoonverbinding niet meer (fijn :/), er wordt ook gemeld:
Telephony

VoIP accounts: 3 accounts (registered: 2 accounts, processing: 1 account)
bij Status.

Bij Internet is nu een tabblad bij gekomen, "Voice connection".
Vandaar waarschijnlijk ook een 2de IP adres in de boot log:
03/26/2008 19:52:28 TR069:Session end.
03/26/2008 19:52:24 NTP Date/Time updated.
10/15/2006 00:00:30 TR069:Sending inform message.
10/15/2006 00:00:24 ATM10 get IP:10.156.30.xxx
10/15/2006 00:00:24 ATM1 get IP:86.88.144.xxx
10/15/2006 00:00:24 Username and Password: OK
10/15/2006 00:00:24 Username and Password: OK
10/15/2006 00:00:19 ATM10 start PPP
10/15/2006 00:00:19 ATM1 start PPP
10/15/2006 00:00:19 Dial On Demand(ATM1)
10/15/2006 00:00:19 Dial On Demand(ATM10)
10/15/2006 00:00:19 ADSL Media Up
Waarschijnlijk is het idee om VoIP te scheiden van het internetverkeer door er een apart ethernet adres voor te maken. Het werkt bij mij nu niet: ik krijg een in gesprek toon als ik mezelf bel.

Bleg, KPN doet een update en ik kan die verschrikkelijke helpdesk weer eens gaan bellen... :(

Het was zo'n mooi concept, een apparaat wat door het bedrijf op afstand wordt onderhouden.
Jammergenoeg heeft het bedrijf in kwestie geen kaas gegeten van dingen testen enzo voordat je iets nieuws uitrolt, en een vinger aan de pols houden nadat een update is geweest is hen al helemaal vreemd.

[ Voor 77% gewijzigd door Arnout op 26-03-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kshbu0
Petrie schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:46:
[...]

Ik heb niks met unbind en dergelijke gedaan. Het bleek dat je parallel aan de POTS nog een keer met SIP kan verbinden naar 101.
MVG
Peter
HE? Wat stel je dan in op je soft/hardphone als user / secret etc? Ik heb net een tiptel 220 binnen om mee te stoeien; als die parallel aan 101 (pots1) kan komen zou dat nieuwe mogelijkheden openen...

Egbert Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
kshbu0 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:03:
[...]

HE? Wat stel je dan in op je soft/hardphone als user / secret etc? Ik heb net een tiptel 220 binnen om mee te stoeien; als die parallel aan 101 (pots1) kan komen zou dat nieuwe mogelijkheden openen...

Egbert Jan
Als username en password heb '101" en "101'' gebruikt. Das alles :-)
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brewer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05 23:23
Arnout schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:55:
Sinds vannacht 0.30u nieuwe firmware gekregen: 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31)

Sindsdien werkt m'n telefoonverbinding niet meer (fijn :/), er wordt ook gemeld:
[...]

bij Status.

Bij Internet is nu een tabblad bij gekomen, "Voice connection".
Vandaar waarschijnlijk ook een 2de IP adres in de boot log:
[...]

Waarschijnlijk is het idee om VoIP te scheiden van het internetverkeer door er een apart ethernet adres voor te maken. Het werkt bij mij nu niet: ik krijg een in gesprek toon als ik mezelf bel.

Bleg, KPN doet een update en ik kan die verschrikkelijke helpdesk weer eens gaan bellen... :(

Het was zo'n mooi concept, een apparaat wat door het bedrijf op afstand wordt onderhouden.
Jammergenoeg heeft het bedrijf in kwestie geen kaas gegeten van dingen testen enzo voordat je iets nieuws uitrolt, en een vinger aan de pols houden nadat een update is geweest is hen al helemaal vreemd.
Had ik ook sinds gister ... heb gisteravond storingsdienst gebeld, ze konden het niet fixen.. vandaag monteur langs gehad en nieuwe speedtouch box gekregen..

btw: wat en kutding vergeleken met de siemens, je kan niks meer instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149399

Sindsdien werkt m'n telefoonverbinding niet meer (fijn :/),
Ik merkte vanmorgen hetzelfde probleem. Door het modem te resetten (niet aan/uit, maar via reset-knopje) is het probleem bij mij verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Sindsdien werkt m'n telefoonverbinding niet meer (fijn :/)
Blij dat ik inmiddels een Fritz 7170 aan de lijn heb hangen.
Ik ben benieuwd of ik hier met mijn Fritz nog last van krijg. Als dat gebeurt ben ik al weg voordat de glasvezel hier ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
brewer schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:06:
[...]

Had ik ook sinds gister ... heb gisteravond storingsdienst gebeld, ze konden het niet fixen.. vandaag monteur langs gehad en nieuwe speedtouch box gekregen..

btw: wat en kutding vergeleken met de siemens, je kan niks meer instellen
Oef, dat klinkt fijn. Ben afgelopen jaar best tevreden geweest over IPB, dus voor mij geen verandering in de vorm van een Speedtouch.

Heb vanochtend gebeld met het storingsnummer Vaste Net. Het gesprek begon goed, maar eindigde met "'het systeem' reageert niet, u kunt beter terugbellen wanneer u de box 5 minuten uit gehad hebt en dan hopen dat een collega wel in 'het systeem' kan komen."
Klinkt allemaal erg 2006 als je het mij vraagt.

Zal zeker de harde reset gaan doen vanavond. Gisteren wilde ik daar nog niet aan, omdat een harde reset ook fout kan aflopen en dat risico wil ik niet lopen.
Jan-E schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:34:
Ik ben benieuwd of ik hier met mijn Fritz nog last van krijg. Als dat gebeurt ben ik al weg voordat de glasvezel hier ligt.
Er komen dus twee ATM verbindingen vanuit de box. Ik kan voor de ATM10 vanavond wel wat meer info geven, zo op het eerste gezicht werd er gebruik gemaakt van een generieke username.

[ Voor 17% gewijzigd door Arnout op 27-03-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Veen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 13:36
Vandaag ook problemen gehad met 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:47:32) op de Experiabox.
Telefoon lag er sinds gisteravond uit. Knipperende VOIP led, resetten hielp niet.
'helpdesk' van Planet kwam er niet uit, monteur moest maar komen. Kon 2 a 3 dagen duren! :(
Kom net thuis, alles werkt weer(?). 8)7
Lijkt wel of alles een reset heeft gekregen want mijn eerst uitgeschakelde wireless stond opeens weer aan.

Intel Core i7-4790K @ 4.40 GHz | Arctic Freezer 7 Pro | Asus B85M-G | 16GB Crucial PC3-14900 | Zotac GTX 1060 6GB | 1x Crucial MX100 512GB SSD 2x WD20EARS 1x WD10EADS | Antec Sonata II | BeQuiet E10-400W | 2x Zalman 120mm | Win 10 Edu 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Met deze wijziging lijkt IPB dus van VoIP naar VoDSL over te stappen, gezien de splitsing in twee ATM kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kshbu0
Petrie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:56:
[...]

Als username en password heb '101" en "101'' gebruikt. Das alles :-)
Peter
Ehhh ja, en als sip adres je EB (192.168.1.254)? en gewoon port 5060? Geen special register (auth) string enzo? Sorry hoor maar VoIP en PBX is nog al nieuw voor me. Ik kom meer uit de web/mail serverhoek.

Gr
Egbert Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
kshbu0 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:28:
[...]

Ehhh ja, en als sip adres je EB (192.168.1.254)? en gewoon port 5060? Geen special register (auth) string enzo? Sorry hoor maar VoIP en PBX is nog al nieuw voor me. Ik kom meer uit de web/mail serverhoek.

Gr
Egbert Jan
Inderdaad. Bij mij is het dan 192.168.2.1. Dat is voor de Siemens. Voor jouw Speedtouch is het idd 192.168.1.254 en poort 5060. Ik ben benieuwd.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126684

Anoniem: 149399 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:22:
[...]

Ik merkte vanmorgen hetzelfde probleem. Door het modem te resetten (niet aan/uit, maar via reset-knopje) is het probleem bij mij verholpen.
Bij mij geeft hij bij Voip status aan dat er 1 account 'processing' is, wat dat ook mag wezen. En de telefoonwerkt inderdaad niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kshbu0
Petrie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:48:
[...]

Inderdaad. Bij mij is het dan 192.168.2.1. Dat is voor de Siemens. Voor jouw Speedtouch is het idd 192.168.1.254 en poort 5060. Ik ben benieuwd.
Peter
Helaas. Ik krijg alleen in m'n Speedtouch pagina te zien dat 101 'not registered' is (kan ook niet meer bellen maar m'n eigen nummer) De SIP phone neemt niets over en krijgt ook geen verbindigen. Wat is het toch een kl**te ding die Speedtouch. :( Nouja, de KPN firmware dan. Eerst maar weer resetten, hopelijk registered hij dan weer.

Gr EJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
Goed, virjwel letterlijk de post die ik bij iemand anders in het topic had geplaatst.
Ik heb hier thuis op dit moment ook problemen met bellen.

KPN InternetPlusBellen. Al sinds vanochtend een uur of 11 kunnen wij niet meer gebeld worden of zelf bellen met ons huistoestel. Ik heb contact gehad met de helpdesk, maar die leggen het gewoon bij de Technische Dienst neer.

Aangezien jij eigenlijk hetzelfde internet hebt (hetnet, planet, xs4all, telford = allemaal KPN) zijn het misschien dezelfde problemen.

De Interactieve TV en het internet werken nog wel, maar ik krijg de telefoon met geen mogelijkheid aan de praat en de 1e en 2e lijns helpdesk van KPN zelf ook niet. Het lijkt erop dat de registratieserver (logonserver) geen connecties meer accepteerd ofzo, althans zo leek het bij mij erop.

edit: owjah
Siemens SX552 (Experiabox)
KPN IPB + ITV
Locatie Zwolle

[ik was een quote quote]owja, hiervoor heeft alles het altijd perfect gedaan, nooit uitgevallen. Tot vandaag dus :+ [/ik was een quote quote]
Zelfde hier, nooit zoiets gehad tot vandaag.
edit:
Zie ook hier
telefoon/dns problemen met Speedtouch 780wl

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 28-03-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Anoniem: 126684 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:15:
[...]

Bij mij geeft hij bij Voip status aan dat er 1 account 'processing' is, wat dat ook mag wezen. En de telefoonwerkt inderdaad niet
Dit had ik ook, nadat ik gebeld heb met 0800 0407, heeft een medewerker de status van mijn box opgehaald en opnieuw de SIP accounts proberen te laden, en nu is het "processing" account weg, er staat nu "2 registered" (waren er voorheen 3).
De medewerker vertelde dat het hem niet gelukt was om de telefoonlijn aan de praat te krijgen en dat ik maar "geduld moest hebben, het lijkt een algemeen probleem (jôh :/ )" (gisteravond 18.30u).

De nieuwe firmware wordt waarschijnlijk gefaseerd uitgerold en dit betekent dat zich steeds meer mensen zullen melden met problemen. Het lijkt erop dat alleen het Siemens platform hier last van heeft.

KPN heeft dus niet geleerd van de ellende van vorige firmware updates en blijft brakke software uitrollen. Het ergste vind ik nog dat je

1) niet doorhebt dat je lijn eruit ligt totdat iemand het tegen je verteld of je zelf gaat uit gaan bellen
2) als klant moet gaan bellen om het probleem verholpen te krijgen, "pro-actief" beheer kennen ze niet
3) "blij" moet zijn dat een helpdeskmedewerker een ticket voor je aanmaakt en je geduld moet hebben.

Het wordt dus wederom (net als bij de vorige 2 firmware updates) op de klant afgewikkeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Arnout op 28-03-2008 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeleMax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04-2024
Zelfde probleem: Nieuwe firmware op de Siemens -> Niet meer bellen en gebeld worden. Gisteren reset en harde reset gedaan. Geen soelaas. Helpdesk gebeld. Men geeft toe, het is een probleem met de software en deze mensen gaan me nu bellen. Net zelf nog maar eens gebeld, advies: afwachten. Nu al 30 uur geen telefoon verkeer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Voor diegenen zonder telefoon: wat gebeurt er als je via MijnKPN (of de variant voor Planet en Hetnet) je telefoon doorschakelt naar je mobieltje of naar je 084-nummer (als je dat hebt)? Komen inkomende telefoontjes dan gewoon binnen op je mobieltje/soft phone?

Graag eens testen met direct doorschakelen (*21) en doorschakelen bij afwezigheid/bezet (*61). Ik ben wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
TeleMax schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:12:
Zelfde probleem: Nieuwe firmware op de Siemens -> Niet meer bellen en gebeld worden. Gisteren reset en harde reset gedaan. Geen soelaas. Helpdesk gebeld. Men geeft toe, het is een probleem met de software en deze mensen gaan me nu bellen. Net zelf nog maar eens gebeld, advies: afwachten. Nu al 30 uur geen telefoon verkeer mogelijk.
Net weer gebeld met 0800 0407 (gesprek nr. 3): "het systeem ligt eruit, ik kan niks voor u doen". Ik zit nu op 2,5 dag geen telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeleMax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04-2024
Jan-E schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:12:
Voor diegenen zonder telefoon: wat gebeurt er als je via MijnKPN (of de variant voor Planet en Hetnet) je telefoon doorschakelt naar je mobieltje of naar je 084-nummer (als je dat hebt)? Komen inkomende telefoontjes dan gewoon binnen op je mobieltje/soft phone?

Graag eens testen met direct doorschakelen (*21) en doorschakelen bij afwezigheid/bezet (*61). Ik ben wel benieuwd...
Heb via kpn.com mijn nummer doorgeschakeld. Via het toestel zelf werkte het niet. Kan in elk geval weer gebeld worden.

Kunnen wij als consument hier nu echt niets mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 05:00
probleem met de nieuwe software zou met een harde reset verholpen moeten zijn teminste was bij wel het geval zo.heb de modem een harde reset gehad en na een half uur werkte alles gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
TeleMax schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:39:
[...]

Kunnen wij als consument hier nu echt niets mee doen?
Een harde reset is het meeste wat je kunt doen, let wel op, doe dit alleen nadat je dit van een medewerker te horen hebt gekregen, want loopt je box in de soep, dan kan de KPN daar moeilijk over doen (blijkt uit dit topic), EN je hebt een niet werkende setup (ook geen internet).

Daarom doe ik geen harde reset, mij is het risico te groot en ik wil geen monteur over de vloer.

Wat je nog meer kunt doen: zoveel mogelijk naar 0800 0407 bellen, optie 1, en daar de boel bezet houden. De wachttijd was zojuist al weer 10+ minuten, dus dat gaat goed. ;)

Ik heb Kassa ook al gemaild want dit zou wel eens heel slepend kunnen worden en binnen no-time grote proporties kunnen aannemen. Ik ga daar bij KPN inmiddels wel vanuit.

[ Voor 24% gewijzigd door Arnout op 28-03-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik ben enigzins blij te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem, aan de andere hand vind ik het schandalig dat dit nog kan gebeuren.

Ik ga zodra ik van school kom en thuis ben direct weer bellen met KPN (in de trein doe ik niet ivm last tot andere reizigers, hou niet van gebel in het O.V.).

Maar ik ga ook een reactie bij Kassa neerleggen, zodat het bij Kassa ook duidelijk is dat het een niet op zichzelf staand probleem is, vind dat KPN maar een vergoeding moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
TeleMax schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:39:
Heb via kpn.com mijn nummer doorgeschakeld. Via het toestel zelf werkte het niet. Kan in elk geval weer gebeld worden.
OK. Dat werkt dus. Goede tip voor al die anderen. Als het lang gaat duren: doorschakelkosten claimen bij de KPN. En de kosten van het zelf mobiel bellen ook maar in de claim opnemen.

Overigens moet de HD een dergelijke doorschakeling ook kunnen invoeren. Hebben ze een keer gedaan bij een (analoge) lijn van mij, die op een onvindbaar aderpaar was aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 12:01

Kwastie

Awesomeness

Ok, hopelijk word dit vandaag of morgen opgelost, nu even mijn telefoon doorschakelen.. kan ik teminste gebeld worden. In iedergeval bedankt voor de tip :*) (nu alleen nog de gegevens van hetnet.nl/kpn.com vinden, zodat ik mijn telefoon kan laten doorschakelen.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257039

Hallo,

Heb hier ook een Siemens EB en kan ook niet meer bellen. Als KPN van VoIP naar VoDSL gaat geldt dat dan ook voor de Speedtouch en zijn daar ook zulke problemen mee? Anders bel ik KPN dat ik een Speedtouch van ze wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Bellen dat je een speedtouch wil kan je wel vergeten. Het probleem dat je niet meer kan bellen kun je wel naar de HD voor bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Kwastie schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:37:
Ok, hopelijk word dit vandaag of morgen opgelost, nu even mijn telefoon doorschakelen.. kan ik teminste gebeld worden. In iedergeval bedankt voor de tip :*) (nu alleen nog de gegevens van hetnet.nl/kpn.com vinden, zodat ik mijn telefoon kan laten doorschakelen.
Misschien weet je dit al, maar let op dat binnenkomende gesprekken op jouw rekening komen te staan voor mobiele tarieven, omdat je eigen nummer naar je mobiel belt als je doorschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Anoniem: 257039 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:59:
Hallo,

Heb hier ook een Siemens EB en kan ook niet meer bellen. Als KPN van VoIP naar VoDSL gaat geldt dat dan ook voor de Speedtouch en zijn daar ook zulke problemen mee? Anders bel ik KPN dat ik een Speedtouch van ze wil!
Hoi, welkom op GoT. :)

Ik denk dat de Experiabox Siemens een beter apparaat is dan de Experiabox Thomson (Speedtouch). Het internet-gedeelte van de Siemens is goed, volwaardig NAT met normale port forwarding e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
@tzwain en anderen: staan de VoIP-accountgegevens eigenlijk nog in de source van de VoIP-accountgegevens pagina van de Siemens EB? Of hebben ze dat schoonheidsfoutje nu weggewerkt en is iedereen met de nieuwe firmware nu echt te laat om die gegevens op je vissen?

Jan - die er niet over denkt om zijn Siemens EB nu weer aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
De problemen met de nieuwe software waren mij nog niet opgevallen. :+ Het is sowieso niet bij alle boxen een probleem. (siemens of EB)

Wat een mooie techniek is het ook. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT_Father
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-05-2023
Heb ook het probleem dat ik niet meer kan bellen of gebeld worden
Marc Veen schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:05:
Vandaag ook problemen gehad met 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:47:32) op de Experiabox.
Telefoon lag er sinds gisteravond uit. Knipperende VOIP led, resetten hielp niet.
'helpdesk' van Planet kwam er niet uit, monteur moest maar komen. Kon 2 a 3 dagen duren! :(
Kom net thuis, alles werkt weer(?). 8)7
Lijkt wel of alles een reset heeft gekregen want mijn eerst uitgeschakelde wireless stond opeens weer aan.
heb je nog wel de firmware update 1.43.1j1-iptv erop staan of nieuwe firmware?

bij mij doet hij het nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Bij mij werkt het ook nog steeds niet, ik ga maar eens even bellen met die kneuzen op hun 0800 nummer, vind het maar een schandalige gang van zaken.

edit:
net gebeld, na de ticket die gisteravond aangemaakt is voor mij doen ze bij de helpdesk niets meer, er wordt maar gewoon verwacht van ons geduld te hebben. Daarnaast is (volgens die knakker van de helpdesk) er geen 'algemeen' probleem bekend en worden de calls los opgelost.
Ik kan me niet voorstellen dat ze niet doorhebben dat er meer mensen last van hebben en ze allemaal hetzelfde probleem vertonen, echt een sterk staaltje l*lkoek verkopen ze daar zeg.
Daarnaast heb ik niet het idee dat er dit weekeind door de TD van hun aan de calls gewerkt gaat worden, of met de standaard megalage bezetting in het weekeind.

Ik begin serieus te twijfelen of ik klant van KPN wil blijven.
Ik heb Kassa ook al gemaild want dit zou wel eens heel slepend kunnen worden en binnen no-time grote proporties kunnen aannemen. Ik ga daar bij KPN inmiddels wel vanuit.
Naar welk adres heb je gestuurd van Kassa en wat ongeveer? Ben wel benieuwd, aangezien ik hier nu ook melding van wil gaan maken bij Kassa, beetje samenspannen kan geen kwaad denk ik.
Als je het wil geven, paas het dan maar even via DM, is net iets netter.

[ Voor 90% gewijzigd door Suicyder op 28-03-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Als er een ticket uitstaat kun je alleen wachten, je kan 100x bellen maar dan zal de situatie niet versnellen.

Contact opnemen met kassa lost je probleem trouwens niet sneller op. Dat programma trekt ook alleen maar alles uit zijn context trouwens.

[ Voor 39% gewijzigd door SCIxX op 28-03-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 12:01

Kwastie

Awesomeness

zojuist de modem weer een hard reset gegeven, en de telefoon werkt weer. 8)7 Geen knipperend VOIP lampje meer _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Kwastie op 28-03-2008 19:46 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Het komt door de Voice uit Fia migratie dat sommige siemens boxen geen telefonie meer hebben, inderdaad met de nieuwste firmware, enige momentele oplossing is een harde reset. (reset knop 15seconden ingedrukt houden)

Je ziet dat je dit probleem ehbt door een knipperend voip lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20630

SCIxX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:31:
Het komt door de Voice uit Fia migratie .......
Wazz dat?

Ik had het probleem trouwens ook merk ik net, al een hele dag onbereikbaar net nu m'n dochter jarig is. 8)7 Met een harde reset was het weer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
  • Laatst online: 28-02 16:00
ik heb zipb. 1,5 dag geen telefoon, wel internet.
heb gebeld en ze hebben het binnen 1,5 uur opgelost.
firmware update hebben ze uitgevoerd.#$%$%^*&^*
alle instellingen weg. Niet dat ze dat even melden of zeggen dat ze dat gaan doen natuurlijk.

nu hem ik geen internet meer.

heb een eigen server draaien met de ip 192.168.0.x reeks
de experiabox had het static ip 192.168.0.9
nu kan ik het ip adres van de router niet meer wijzigen.
weet iemand hoe ik kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
arjanv schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:24:
ik heb zipb. 1,5 dag geen telefoon, wel internet.
heb gebeld en ze hebben het binnen 1,5 uur opgelost.
firmware update hebben ze uitgevoerd.#$%$%^*&^*
alle instellingen weg. Niet dat ze dat even melden of zeggen dat ze dat gaan doen natuurlijk.

nu hem ik geen internet meer.

heb een eigen server draaien met de ip 192.168.0.x reeks
de experiabox had het static ip 192.168.0.9
nu kan ik het ip adres van de router niet meer wijzigen.
weet iemand hoe ik kan wijzigen?
Hoezo kun je het ip adres van de router niet wijzigen? Een reset was trouwens sowieso noodzakelijk geweest, anders had je alsnog geen telefonie gehad, dus je instellingen zou je hoe dan ook kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
SCIxX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:30:
[...]

Hoezo kun je het ip adres van de router niet wijzigen? Een reset was trouwens sowieso noodzakelijk geweest, anders had je alsnog geen telefonie gehad, dus je instellingen zou je hoe dan ook kwijt zijn.
Onder Local Network
IP address: staat 192.168.2.1
Subnet mask: staat 255.255.255.0
dit zijn geen witte vakjes meer, maar staat vast ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Hmm, apart, de firmware zal de EB wat meer dichtzetten dus. Wat ik overigens wel raar vind gezien ze daar weinig reden voor zouden hebben.

Waarom wil je trouwens het ip van de EB wijzigen?

Je kijkt trouwens wel bij local settings onder "advanced settings" he, niet onder "status".... Just checking :+

[ Voor 23% gewijzigd door SCIxX op 28-03-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119903

Ik heb ook geen telefoon meer sinds vandaag. Gister weet ik eigenlijk niet. Harde reset gedaan maar geen resultaat. Blegh, dit is het zoveelste probleem dat ik met de experia doos heb :X
Op die service pagina van KPN niks, dus schijnbaar hebbener niet zoveel mensen last van? Wachten, meer kaunnen we niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
SCIxX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:51:
Hmm, apart, de firmware zal de EB wat meer dichtzetten dus. Wat ik overigens wel raar vind gezien ze daar weinig reden voor zouden hebben.

Waarom wil je trouwens het ip van de EB wijzigen?

Je kijkt trouwens wel bij local settings onder "advanced settings" he, niet onder "status".... Just checking :+
ja bij advance settings -> local network

Weet iemand of je de vorige firmware terug kan zetten? of dat er een hidden pagina is?
zit echt met m'n handen in het haar.

Hoe wijzig je de server ip adressen in m'n windows 2003 server?
server staat op 192.168.0.1
dns reservation 192.168.0.9 voor de router
vanaf 192.168.0.11 wordt uitgedeeld aan clients.
heb ook exchange draaien. geen e-mail nu dus.

heb kpn gebeld. en ze ondersteunen geen servers en de experiabox is eigendom van kpn en ze mogen er mee doen wat ze willen werd mij verteld.
Nu vraag ik me toch af waarom ik Zakelijk internet plus bellen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 22:28
Ik heb er inmiddels ook last van, en kan mn sip gegevens ook niet meer zien in de bron van de voip proxy pagina.

Zeer irritant, bel zelf weinig uit maar word wel redelijk gebeld door familie.

Eigenlijk ook t eerste echte probleem dat ik met die Experiabox (Siemens) heb sinds ik dat ding in huis heb, ong 1,5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15398

Op het moment ben ik op zoek naar een totaalpakket voor mijn bedrijf, dat betekent; 2 lijnen, 4 nummers en natuurlijk internet.

Natuurlijk bieden ze bij de KPN daar een oplossing voor :)

De afdeling verkoop stelde me voor om InternetPlusBellenXL te installeren. Volgens mij ISDN + ADSL. Verder gaven ze aan dat mijn oude quattrovox III niet meer zou werken op het te leveren modem, de Copperjet 1614. Dat zou inhouden dat ik tevens een dure nieuwe centrale aan moet schaffen.
Vervolgens beweren ze op hun website dat al mijn oude apparatuur gewoon nog aangesloten kan worden.

Heeft iemand ervaring met internetplusbellenxl, of kan iemand me meer informatie verschaffen over de compatibiliteit van de apparatuur ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT_Father
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-05-2023
Ik heb net toch maar even gebeld een binnen 5 min had ik iemand te pakken :9~

probleem was bekend en ze zouden het fixen

ik kan nu weer bellen !!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milili
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-11-2022
Hier ook problemen, EB Siemens 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31)
ik heb ook een server draaien en was verrast gisteren dat mijn voip bellen ook over was,
ik kon niet naar huis bellen en mijn vrouw niet van huis bellen.

een paar keer modem uit en weer aan, software reset gedaan,
lukte ook niet.
backup gemaakt van de settings, daarna een hardware reset gedaan,
is gelukt het werkte weer het bellen en internetten.
maar nu zet ik mijn NAT weer aan en doe poorten aan,
en werkt het maar 1 kant op!
raar maar waar.!

dus voor het gewoon bellen is hardware reset de oplossing,
maar mijn ip range is nu van 10.0.0.xxx
naar 192.168.2.xxx en hoe krijg ik die terug ??
ik heb dus dat ook allemaal aangepast op mijn andere pc's en de server.

Iemand suggesties hoe het probleem te verkleinen of liever te verhelpen ???
bvd Milili

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Harde reset heeft bij mij ook geholpen, maar let op: je raakt al je instellingen kwijt.

De EB is alleen te benaderen met dat KPN Wifi wachtwoord in de brief.

Veel gezeik dus, moest weer kabels gaan aansluiten om alles weer goed te krijgen. Ik had een mooi gevulde NAT tabel, die moest ik weer ff helemaal invullen. Allowed clients weer opnieuw vullen, DHCP weer opnieuw vullen.

Durfde het niet aan om een oude versie backup terug te zetten.

Het werkt dus weer... tot de volgende firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Anoniem: 15398 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:05:
Op het moment ben ik op zoek naar een totaalpakket voor mijn bedrijf, dat betekent; 2 lijnen, 4 nummers en natuurlijk internet.
Waarom per se een totaalpakket? Met losse VoIP accounts ben je veel flexibeler. Kun je bijvoorbeeld op glasvezel overschakelen voor de internetverbinding zodra dat beschikbaar komt. En losse VoIP-accounts kun je ook elders inzetten, voor thuiswerkers die dan gratis 'intern' bellen en/of uitbellen met het nummer van het bedrijf.
De afdeling verkoop stelde me voor om InternetPlusBellenXL te installeren. Volgens mij ISDN + ADSL. Verder gaven ze aan dat mijn oude quattrovox III niet meer zou werken op het te leveren modem, de Copperjet 1614. Dat zou inhouden dat ik tevens een dure nieuwe centrale aan moet schaffen.
Met deze specs zou ik zorgen dat je een Fritz 7170 als ADSL modem inzet. Die heeft een interne S0 bus waar je je quattrovox weer aan kunt hangen. Ik heb nu ook een Fritz 7170 aan mijn KPN IPB (consumenten) lijn hangen. Die bedient op 1 ISDN-toestel 2 nummers met een aparte beltoon: mijn prive IPB-nummer, mijn zakelijke CallVoip nummer en een VoIPbuster account voor uitbellen. Tegen de tijd dat hier glasvezel wordt aangesloten (binnen een half jaar) migreer ik mijn prive nummer ook naar Callvoip, schakel de ADSL functie van de Fritz uit en zet de Fritz in als router achter het glasvezelmodem.

Kijk ook eens naar XS4ALL: die biedt nu voor nieuwe abonnees een gratis Fritz 7170. Voordeel van XS4ALL Voip boven IPB: je kunt bellen achter elke internetverbinding, waar ter wereld ook. Net zoals dat is bij www.callvoip.nl (waarvan je ook maar eens de specs moet lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
bij mij werkt/schijnt alles weer te werken.
tot ruim 1uur vannacht bezig geweest om de server weer werkend te krijgen.
ik neem geen totaal pakket meer. zeker niet van kpn.
ik neem iets waar ikzelf kan bepalen welke router/modem ik gebruik.

je krijgt een gratis modem bij al die providers?! bij kpn krijg je niks, je mag hem gratis gebruiken.
modem blijft eigendom van kpn en ze kunnen en mogen er op afstand alles mee doen.
Ik wil niet ongevraagd dan ze een firmware upgrade uitvoeren de eikels. Het is nog niet zo heeeel erg, als ze ook alles getest hebben en geen functies achterwege laten.

Ik nu al spijt dat ik destijds overgestapt ben van xs4all naar kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
arjanv schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:06:
bij mij werkt/schijnt alles weer te werken.
Ik wil niet ongevraagd dan ze een firmware upgrade uitvoeren de eikels. Het is nog niet zo heeeel erg, als ze ook alles getest hebben en geen functies achterwege laten.
Het lijkt wel of heel KPN dezelfde mentaliteit heeft als de helpdeskmedewerkers die ik gesproken heb: "Na een harde reset moet het wel weer werken, prima toch? Wat is het probleem?".
Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste