Ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als je het in twee stappen doet. Dus eerst je nummer porteren naar een andere Telco, bijvoorbeeld XS4ALL. En dan pas het ADSL-deel van je IPB-abo afstoten/migreren.Anoniem: 255319 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:50:
Kan het zijn dat overstap naar kabel de ENIGE mogelijkheid is om ooit van KPN-IPB weg te komen?
Ik was van plan om naar xs4all-only over te stappen maar kreeg net van hun sales afdeling de expliciete waarschuwing dat ze nummerbehoud vanuit KPN internetplusbellen helaas niet kunnen garanderen...
De grote vraag is dan: wat gaat KPN doen als ze het verzoek krijgen een Telco-Telco migratie van het IPB-nummer uit te voeren? Volgens mij zijn ze verplicht daaraan mee te werken, zodat je nummer in ieder geval 'veilig' zou moeten overkomen. Maar wat doen ze dan met het ADSL-deel van je IPB-contract? Laten ze dat doorlopen tegen de IPB-prijs? Of sluiten ze je ADSL stante pede af?
Kunnen al die meelezende KPN-ers hier eens hun licht over laten schijnen? En ludger: kun je dit scenario eens aan XS4ALL sales voorleggen?
Achtergrond: ik overweeg dit toe te passen bij mijn overstap naar Glasvezel Amsterdam.