[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste
Acties:
  • 288.696 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10

Kajel

Development in Style

Dat dacht ik ook wel, maar zelf bij expliciete navraag aan de kpn meneer aan de telefoon, bleef ie volhouden dat het om megabyte ging. En ik dacht "KPN zal toch niet opeens redelijk geprijsde abonnementen hebben?".
Ik begrijp niet dat er nog iemand zo'n KPN IPB abonnement wil :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 22:31
Kajel schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:41:
Dat dacht ik ook wel, maar zelf bij expliciete navraag aan de kpn meneer aan de telefoon, bleef ie volhouden dat het om megabyte ging. En ik dacht "KPN zal toch niet opeens redelijk geprijsde abonnementen hebben?".
Niet iedereen heeft behoefte aan snel internet lijkt me, wat KPN met IPB aanbied is voor de normale mens snelgenoeg.

Daarnaast is het voor sommige mensen de goedkoopste keuze aangezien andere goedkopere providers niet kunnen leveren in het gebied waar deze mensen wonen ;)

Maar ik geef je wel groot gelijk dat het veel te duur is voor wat je geleverd krijgt, vooral als je naar bijv. telfort internet gaat kijken wat ook kpn is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 15:31
Kajel schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:41:
Waarschijnlijk had je iemand aan de lijn die verkoop-technisch sterker was dan echt technisch ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

ronaldlokers schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:03:
Maar ik geef je wel groot gelijk dat het veel te duur is voor wat je geleverd krijgt, vooral als je naar bijv. telfort internet gaat kijken wat ook kpn is |:(
Dat valt dus reuze mee (of tegen) net hoe je het bekijkt. Tel eens alle kosten op van Telfort

Internet 20 Euro, Telefoon 10 Euro, Spamfilter 3 Euro. News server 6 Euro. (Ik maak nu gebruik van Nova, die is niet best, maar met een heel goedkoop fill abo van 2 Euro er bij heb ik zelfs een retentie van 100 dagen).

Totale kosten 39 Euro. Dat is met IPB incl Newsserver 45 Euro. Dat is dus 6 Euro winst per maand als je over gaat. MAAR dan moet je nog wel rekening houden met:

Aanluit kosten 15 Euro, Nummerbehoud 10 Euro, Een echt modem 70 Euro. Dat is 95 Euro totaal. Dus dat kost je iets van 16 maanden om uit de kosten te komen. Met het risico dat er vanalles mis gaat. Of bij Planet, of bij Telfort, want ook die zijn niet heilig. Bovendien heb je geen webspace

Je krijgt dan wel een sneller abo, dat klopt. Maar die mooie 20 Mb waar ze mee adverteren geldt alleen als je op een ADSL2+ centrale zit aangesloten, en ongeveer in dezelfde straat woont. Dat is iets wat voor minder dan 20% van de mensen is weggelegd. Ik zit (in de Randstad) op een ADSL centrale en er bijna 3 km vandaan. Snelheid: Met veel geluk 7 Mb en waarschijnlijk 6 Mb.

Selheid is leuk, maar die 3 Mb die ik nu heb is prima voor surfen en email. Voor Usenet zou het leuk zijn dat het wat snelelr was, maar het maakt me werkelijk niet uit of een download, die ik om 21:00 start, om 3 uur 's nachts klaar is of om 7 uur 's morgens.

En dan ben ik ook nog eens mijn email adres kwijt wat al 8 jaar gebruikt wordt

[ Voor 10% gewijzigd door Ortep op 20-02-2008 10:27 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:03
@Ortep:
Ik betaal +/- 53 eurie per maand voor IPB incl. onbeperkt bellen voor een Lite abo.
Met de news server is heb ik alleen maar slechte ervaringen dus heb ik nu een pay server genomen, wat een verademing.
De webspace heb ik nog nooit gebruikt en het mail adres van kpn gebruik alleen voor het ontvangen voor de IPB afrekening van die maand.
Bij aanschaf van IPB had ik ook allerlei bijkomende kosten.
Als je KPN vergelijkt met andere aanbieders zijn ze gewoon erg duur. Hoe je het ook bekijkt.
De snelheid die KPN nu bied voor dit geld is gewoon niet meer van deze tijd.
Ik zit zelf ver van de randstad maar kan hier gewoon ADSL+ krijgen.
Wacht nog even tot al mijn collega's over zijn naar Telfort en als dat goed gaat dan ga ik ook om tenzij kpn nog snel met een nog beter aanbieding kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

shaiwa887 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:42:
@Ortep:
Ik betaal +/- 53 eurie per maand voor IPB incl. onbeperkt bellen voor een Lite abo.
Ik heb geen onbeperkt bellen. Mijn totale rekening voor tikken was vorige maand 43 euroCENT De rest viel of in de avond, of in het weekend of was naar andere IPB bellers. Allemaal 'standaard' gratis. Ik zou niet weten waarom ik 10 Euro meer moet betalen. Het wordt pas interresant als je iedere maand opnieuw over die 10 Euro komt.
Met de news server is heb ik alleen maar slechte ervaringen dus heb ik nu een pay server genomen, wat een verademing.
Dat schreef ik dus ook. Nova heeft een retentie van 5 dagen en is niet altijd compleet. Maar ik haal er toch nog zo'n 80-90% compeet vandaan. Ik heb dus ook een payserver (PFCorner). Maar die kost me dus maar 25 Euro per JAAR. Omdat ik genoegen kan nemen met een hele lage snelheid omdat die alleen de gaatjes in Nova hoeft op te vullen. Bij Telfort moet ik dus een echt volledig abonnement nemen. Natuurlijk werkt dat prima. Maar het kost wel geld
De webspace heb ik nog nooit gebruikt en het mail adres van kpn gebruik alleen voor het ontvangen voor de IPB afrekening van die maand.
Dat is jouw keuze. Ik gebruik dat email adres dus al 8 jaar en de webspace ook. Natuurlijk kan ik zonder of het veranderen. Maar het blijft wel iets wat ik moet doen en in de gaten moet houden. Het kost op zijn minst veel tijd
Bij aanschaf van IPB had ik ook allerlei bijkomende kosten.
Klopt, maar bij overstappen krijg je ze dus opnieuw. En je gooit je oude investering weg. Het is echt geld en je moet het echt uitgeven.
Ik zit zelf ver van de randstad maar kan hier gewoon ADSL+ krijgen.
Slechts 35% van Nederland heeft ADSL2+ ter beschikking via de KPN. Heb je het in de buurt? Leuk voor je, maar de meerderheid heeft het niet. En je haalt de volle snelheid alleen maar als je binnen een 900 meter van de centrale woont. Woon je meer dan 2 km van de centrale dan ben je al aardig in de buurt van ADSL1 snelheden. Kijk hier maar eens http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg En dit is een theoretische grafiek. Slechte lijnen of lange hebben zoals je zien kan meer invoed op ADSL2+ dan op ADSL1. De praktijk is meestal slechter en werkt dus slechter uit voor ADSL2+. En er wonen nu eenmaal meer mensen ver van de centrale dan er vlak naast. En als je opverstapt van IPB naar Telfort blijf je op dezelfde centrale dus daar verandert helemaal niets.

Nogmaals: Telfort lijkt heel 'veel voor weinig'. Maar dat veel is voor de meeste mensen helemaal niet zo veel als ze denken, en bij dat weinig komt er nog flink wat bij. Zeker als je een overstapper bent moet je gewoon goed rekenen en dan bepalen of je het de moeite waard vindt.

Ik vind anderhalf jaar wachten om alleen maar mijn kosten er uit te hebben voor een beetje meer snelheid waar ik niet echt op zit te wachten net iets te veel gevraagd. Zeker als daar nog allerlei dingen omheen veranderd moeten worden. Volgens de planning zit heel Nederland over 2 jaar op VDSL. Dan kijk ik wel weer verder. Dan kunnen we echt betere lijnen krijgen.

Het verhaal wordt natuurlijk anders als je helemaal opnieuw begint met niets. Dan kan je beter direct naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel

Kajel

Development in Style

Toch grappig hoe mensen hun te dure keuze voor KPN proberen te rechtvaardigen. KPN mail adres? Gmail adres is gratis met veel grotere opslagcapaciteit. En dan het theoretische afstand naar de centrale gelul. Ik zit momenteel bij SpeedXS, als ik het goed heb dus BBNed. Ik woonde eerste in Amsterdam, woon nu in Rotterdam. Allebei randstad. Haal met gemak meer dan 1 Megabyte per seconde op mijn 10 MBit lijntje. Snelheid is dus blijkbaar anno 2008 behoorlijk voorspelbaar constant. No way dat ik dus 35 euro per maand ga betalen voor 1,5 MBit. Hoe fantastisch het spamfilter ook is. En andere zouden het ook niet moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Kajel schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:10:
Toch grappig hoe mensen hun te dure keuze voor KPN proberen te rechtvaardigen. KPN mail adres? Gmail adres is gratis met veel grotere opslagcapaciteit.
De opslag maakt me geen moer uit. Ik gebruik maar zelden webmail. Ik werk met een echte email client en sla alles thuis op. Wat me wel uitmaakt zijn de 10tallen mensen en organisaties die me op deze manier bereiken en waar ik de laatste 8 jaar onder die naam bekend ben. Die moet ik allemaal boven water halen, inlichten enz enz. En dan maar hopen dat ik er geen een vergeten ben.
En dan het theoretische afstand naar de centrale gelul. Ik zit momenteel bij SpeedXS, als ik het goed heb dus BBNed. Ik woonde eerste in Amsterdam, woon nu in Rotterdam. Allebei randstad. Haal met gemak meer dan 1 Megabyte per seconde op mijn 10 MBit lijntje. Snelheid is dus blijkbaar anno 2008 behoorlijk voorspelbaar constant.
Ik heb dus ook een ook een 010 telefoon nummer. Maar mooi dat dat een ADSL1 centrale is. Ik zit er op 2700 meter vandaan en mijn maximale snelheid is 6 MB. Hoger is niet mogelijk en is ook de praktijk. Heel constant allemaal. Je hebt trouwens gelijk dat de theorie niet klopt. De praktijk is (constant) slechter.
No way dat ik dus 35 euro per maand ga betalen voor 1,5 MBit. Hoe fantastisch het spamfilter ook is. En andere zouden het ook niet moeten doen.
Euhhh lees jij wel wat er geschreven is? We hebben het over een 3 Mb lijn bij IBP voor 45 Euro totaal en een 6 Mb lijn bij Telfort voor 39 Euro totaal. Dat is de keuze die ik heb.

En bij overstappen moet ik bijna 100 Euro extra uitgeven. Iets waar ik dius anderhalf jaar over doe om dat terug te verdienen. Wauw wat goedkoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 20-02-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 10:38
Mensen kijk inderdaad teveel naar abbonementskosten, en te weinig naar hoeveel geld/moeite het kost om over te stappen. Zoveel is een 10tje in de maand namelijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:03
Ortep schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:46:
Ik heb geen onbeperkt bellen. Mijn totale rekening voor tikken was vorige maand 43 euroCENT De rest viel of in de avond, of in het weekend of was naar andere IPB bellers. Allemaal 'standaard' gratis. Ik zou niet weten waarom ik 10 Euro meer moet betalen. Het wordt pas interresant als je iedere maand opnieuw over die 10 Euro komt.
:) Niet met mijn vrouw hoor .... die 10 euro haalt zij er meer dan dubbel en dwars uit.
Nadeel daarvan is dat ze altijd in gesprek is.

• Kajel

Kajel

Development in Style

Ortep schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:28:

Euhhh lees jij wel wat er geschreven is? We hebben het over een 3 Mb lijn bij IBP voor 45 Euro totaal en een 6 Mb lijn bij Telfort voor 39 Euro totaal. Dat is de keuze die ik heb.

En bij overstappen moet ik bijna 100 Euro extra uitgeven. Iets waar ik dius anderhalf jaar over doe om dat terug te verdienen. Wauw wat goedkoop.
Lees JIJ wel wat er geschreven staat op de KPN site (ik reageerde naar aanleiding van de aanbiedingen van KPN, niet van een van hun dochterondernemingen). Daar bieden ze 1,5 MBit voor 35 euro aan. Maar goed, 3 MBit voor 45 euro is ook een belachelijke prijs. Dan is die telfort iets (maar niet veel) beter.
En mensen die nooit meer veranderen van abonnement vanwege de beslissing te willen blijven hangen aan een mail adres, blijven dus tot het eind der tijden teveel betalen. Onzin natuurlijk. Ik heb een eigen bedrijfje en mijn ervaring is, toen ik op een gegeven moment besloot over te stappen van het provider emailadres naar een gmail adres (ik gebruik ook gewoon een emailclient met gmail), dat je het gewoon een maand moet geven. Je stuurt iedereen in je adresboek een wijzigingsmail. En de mensen die niet in je adresboek staan en in die maand nog geen mail gestuurd hebben naar je oude mail adres zodat je alsnog een wijzigingsmail kunt sturen, zijn niet belangrijkgenoeg.
Ik ben tenminste niet van mailadres afhankelijk waardoor ik nooit van provider kan wisselen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Kajel schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:00:
Lees JIJ wel wat er geschreven staat op de KPN site (ik reageerde naar aanleiding van de aanbiedingen van KPN, niet van een van hun dochterondernemingen). Daar bieden ze 1,5 MBit voor 35 euro aan. Maar goed, 3 MBit voor 45 euro is ook een belachelijke prijs. Dan is die telfort iets (maar niet veel) beter.
De naam van deze thread is:

[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14

Deze hele thread gaat juist over de dochteronderneming IPB en de wens van een aantal mensen om over te stappen naar Telfort omdat die goedkoper is. Het lijkt me dat ik gelezen heb waar het hier over gaat
En mensen die nooit meer veranderen van abonnement vanwege de beslissing te willen blijven hangen aan een mail adres, blijven dus tot het eind der tijden teveel betalen.
Ik heb een keer of 3-4 aangegeven dat al die mooie 'goedkope' aanbiedingen niet zo heel goedkoop zijn als ze lijken. En dat je eerst alle kosten moet optellen en dan een afweging moet maken.

Zeker als je een bedrijf hebt zou je dat moeten weten. Simpele ROI berekeningen zijn van levensbelang voor een bedrijf

1 ) Wat betaal ik nu (totaal) en wat krijg ik er voor
2 ) Welke investeringen heb ik al gedaan
3 ) Wat krijg ik in de nieuwe situatie, is dat echt 1:1 hetzelfde? En wat betaal ik er voor. Of moet ik er allerlei dingen bij nemen of regelen? Dus vergeet niet de verborgen kosten
4 ) Welke nieuwe, eenmalige, investeringen moet ik doen. En vergeet vooral ook het renteverlies niet. Het lijkt niet veel, maar die honderd euro die je extra hebt uitgegeven om over te stappen kost je dus 4.5 Euro renteverlies per jaar.
5 ) Welke oude nog niet afgeschreven kapitaalsinvesteringen vernietig ik
6 ) Wat moet ik zelf nog aan moeite doen (mijn uurloon is ook echt geld)
7 ) Wat is het afbreuk risico.
8 ) Wanneer valt het break even point.
9 ) Wat is dan de echte winst over bv 3 of 5 jaar.

IPB is een van de duurdere providers, maar zeker niet de duurste. Telfort ongeveer de goedkoopste.

Voor mij persoonlijk komt deze berekening uit op ongeveer 100 Euro winst in drie jaar tijd. En dan heb ik geen rekening gehouden met de moeite die ik zelf moet doen en het afbreukrisico. Dingen als: Er gaat iets mis met de overzetten en ik zit 14 dagen zonder internet. (Lees de telfort thread dan kan je zien dat het niet altijd goed gaat) Voor een bedrijf kan dat dodelijk zijn. Of een van de bedrijven waar ik contact mee heb heeft niet in de gaten dat ik een ander email adres heb. Ook daar zijn ze nl niet perfect en een emailtje sturen dat ik over een maand een ander adres krijg, maar nog niet weet welk dat is werk niet echt. En het hebben van een bepaalt, en in mijn geval heel 'mooi' email adres is ook een paar euro waard.

Dat kan je allemaal oplossen door zeker te spelen en via een andere route (kabel of 2e tel lijn) te gaan, maar dan betaal ik een of twee maanden dubbel en wordt puntje 4 ineens heel erg groot. Terug verdientijd is dan al snel 3-4 jaar en pas daarna ga ik 'winst' maken

Kan jij me als zakenman uitleggen waarin hier het voordeel zit? Zoveel moeite doen voor 3-4 tientjes per jaar maar dan wel pas na 4 jaar? Alleen het nadenken er over kost al meer. Ik drink wel één biertje per week minder.

Natuurlijk moet je overstappen als de financiele winst groot is. Maar in mijn geval is het botweg de moeite niet waard. En natuurlijk moet als je van nul af aan begint een hele andere afweging maken. Maar dat is hier niet aan de orde

• Kajel

Kajel

Development in Style

Wat jij wilt. Je kunt er een hele bedrijfskundige redenering aan ten grondslag leggen. En toegegeven, jij weet duidelijk meer van bedrijfsvoering dan ik (ik ben een simpele muzikant die zijn muzikale beroepsactiviteiten schaart onder een eenmanszaak), maar eigenlijk is dat niets meer dan smoke-and-mirrors. Daarnaast: ik had het duidelijk over de prijzen van KPN. Die zijn belachelijk duur. Telfort is an other matter.
Neem nou dan ff een duidelijk voorbeeld: alice. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. De ervaringen van anderen zijn zowel erg goed als slecht. Maar de ervaringen met KPN zijn zeker ook niet rozegeur en maneschijn. Het is zeer zeker niet zo dat je voor dat belachelijke meerbedrag dat je bij de KPN betaald, betere service krijgt. Alice kost je niks extra's in de zin van aansluitkosten, of andere fratsen. Zij nemen de lijn van KPN over waarna je KPN bel abonnement op te zeggen is. Je betaalt 30 euro per maand en daarvoor mag je onbeperkt internetten op maximaal 20 MBit, en onbeperkt bellen. Wil je datzelfde bij KPN, dan kost je dat 35 euro plus 10 euro = 45 euro per maand. Tel uit je winst. Ergo: het is niet noodzakelijk om interessant te gaan doen met bedrijfskundige overwegingen van het kaliber dat je hanteert bij een bedrijfsovername.

Edit: was helemaal vergeten dat als je enigzins in de buurt wil komen van die snelheid, je het KPN extra abonnement moet nemen, wat je komt te staan op 80 euro per maand. En nog steeds moet je daar 10 euro bij optellen volgens mij voor het ten alle tijde onbeperkt bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kajel op 21-02-2008 15:33 ]

• Loekie
Als je zakelijk afhankelijk bent van zowel je internet als je telefonie zul je toch echt je heil moeten zoeken bij een zakelijke aansluiting en niet bij de consumentenversie van IPB. Je kunt nog zulke leuke berekeningen over ROI en whatever plaatsen, maar het gaat meer over garanties. Die krijg je alleen keihard gespecificeerd bij een zakelijke aansluiting, niet bij consumenten IPB.

specs

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Kajel schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:25:
Wat jij wilt. Je kunt er een hele bedrijfskundige redenering aan ten grondslag leggen. En toegegeven, jij weet duidelijk meer van bedrijfsvoering dan ik (ik ben een simpele muzikant die zijn muzikale beroepsactiviteiten schaart onder een eenmanszaak), maar eigenlijk is dat niets meer dan smoke-and-mirrors. Daarnaast: ik had het duidelijk over de prijzen van KPN. Die zijn belachelijk duur. Telfort is an other matter.
Nog één keer. Jij begon er zelf over dat je een bedrijf was, dus ga ik daarop verder. Daarvoor had ik het over particulieren. Maar ook voor mij als particulier is het onzin om voor 3 tientjes per JAAR moeilijk te gaan doen, vooral omdat ik die pas na 2-3 jaar krijgt. Voor die tijd geef ik zelfs méér geld uit. Ook een partikulier kan zijn geld maar één keer uitgeven

En lees nu eens echt wat ik schrijf.
De naam van deze thread is:

[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14
Deze hele thread gaat juist over de dochteronderneming IPB en de wens van een aantal mensen om over te stappen naar Telfort omdat die goedkoper is.
We hadden het over IPB en Telfort het effectieve verschil is daar de eerste anderhalf jaar nul euro per maand.
Het is zeer zeker niet zo dat je voor dat belachelijke meerbedrag dat je bij de KPN betaald, betere service krijgt. Alice kost je niks extra's in de zin van aansluitkosten, of andere fratsen. Zij nemen de lijn van KPN over waarna je KPN bel abonnement op te zeggen is. Je betaalt 30 euro per maand en daarvoor mag je onbeperkt internetten op maximaal 20 MBit, en onbeperkt bellen. Wil je datzelfde bij KPN, dan kost je dat 35 euro plus 10 euro = 45 euro per maand. Tel uit je winst. Ergo: het is niet noodzakelijk om interessant te gaan doen met bedrijfskundige overwegingen van het kaliber dat je hanteert bij een bedrijfsovername
Jij trekt er steeds weer anderen bij. Nu trek je er weer Alice bij. Prima...daar heb ik ook naar gekeken. 30 Euro per maand. Daar moet ik dus wel weer 6 Euro per maand aan Newsserver bij nemen. Totale kosten 36 Euro per maand. Ze hebben geen aansluitkosten, maar vragen voor de toezending van het modem een tientje. Ze zijn dus inderdaad goedkoper. Maar ze leveren geen draadloos modem. Daar moet je dus weer een router bij kopen van een tientje of 5. Totale extra kosten: 60 Euro. En al helemaal geen spamfilters of virus bescherming. En ook hier moet ik mijn 'mooie' email adres opgeven. Terug verdien tijd loopt al weer snel richting 10-12 maanden.

En dan de snelheid waar Alice mee adverteert: tot 20 Mb. Jaja, maar ook Alice kan niet toveren en levert ook hooguit 6-7 Mbit op mijn 010 telefoon nummer. Die telefooncentrale is en blijft ADSL1. En die laatste 2700m blijven nl altijd hetzelfde.

Als je de thread over Alice leest zie je het ene horor verhaal na het andere. Het zal best meestal goed gaan. Maar over IPB (KPN) heb ik nooit klachten gehad. Het werkt al bijna 9 jaar zonder noemenswaardige problemen. Voor die paar tientjes heb ik geen zin in gezeur.

Kortom, en nu voor de laatste maal: Het kan voor sommige nuttig zijn om over te stappen, maar let gewoon goed op. Kijk wat je hebt en kijk wat je krijgt, vergelijk alle kosten en neem dan pas een beslissing Je wint er in ieder geval niet zo heel veel mee wat geld betreft en heel vaak veel minder dan dat je denkt wat snelheid betreft. Het is vaker een factor 2 dan een factor 7.

Vind je het de moeite waard? Vooral doen! Twijfel je, wacht dan gewoon nog even tot er overal VDSL(2) ligt. Dan krijgen we echt snelle verbindingen. Gewoon 20-50(100) Mbit in huis. De glasvezelkabel ligt dan tot in je straat. Alleen de laatste 100 meter ofzo is nog koper. Dat is over ongeveer 2 jaar. Net iets meer dan de terugverdientijd van een overstap. Dus veel geld zal het je niet kosten om te wachten. En dan wil je mogeljk daarna alweer overstappen. Leef je vooral uit als je dat wilt, Maar persoonlijk sla ik even een jaar of 2 over en maak dan de echte stap

edit:
Verkeerde dingen gequote, aangepast

[ Voor 20% gewijzigd door Ortep op 21-02-2008 16:57 ]

• Kajel

Kajel

Development in Style

Loekie schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:18:
Als je zakelijk afhankelijk bent van zowel je internet als je telefonie zul je toch echt je heil moeten zoeken bij een zakelijke aansluiting en niet bij de consumentenversie van IPB. Je kunt nog zulke leuke berekeningen over ROI en whatever plaatsen, maar het gaat meer over garanties. Die krijg je alleen keihard gespecificeerd bij een zakelijke aansluiting, niet bij consumenten IPB.
Dank je.

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 14:54
Ortep schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:31:

Kortom, en nu voor de laatste maal: Het kan voor sommige nuttig zijn om over te stappen, maar let gewoon goed op. Kijk wat je hebt en kijk wat je krijgt, vergelijk alle kosten en neem dan pas een beslissing Je wint er in ieder geval niet zo heel veel mee wat geld betreft en heel vaak veel minder dan dat je denkt wat snelheid betreft. Het is vaker een factor 2 dan een factor 7.

Vind je het de moeite waard? Vooral doen! Twijfel je, wacht dan gewoon nog even tot er overal VDSL(2) ligt. Dan krijgen we echt snelle verbindingen. Gewoon 20-50(100) Mbit in huis. De glasvezelkabel ligt dan tot in je straat. Alleen de laatste 100 meter ofzo is nog koper. Dat is over ongeveer 2 jaar. Net iets meer dan de terugverdientijd van een overstap. Dus veel geld zal het je niet kosten om te wachten. En dan wil je mogeljk daarna alweer overstappen. Leef je vooral uit als je dat wilt, Maar persoonlijk sla ik even een jaar of 2 over en maak dan de echte stap
Natuurlijk moet je alles afwegen. Alleen moet je niet gaan denken dat VDSL de hemel zal zijn. Op dit moment biedt KPN glas aan met een snelheid van 12Mbit/3Mbit. Voor VDSL zal iets vergelijkbaars gaan gelden en niet de 20-50 Mbit. Ik ga daar in iedergeval niet nog 2 jaar op zitten wachten. Ik stap daarom over naar de kabel 24Mbit/2.5Mbit. Natuurlijk zijn dit theoretische maxima maar het zal sneller zijn als mijn huidige 3Mbit/0.5Mbit en dat op 2euro p/m na voor hetzelfde geld!
Mocht het niet bevallen dan stap ik na een jaar weer over. Als je bereid bent om die moeite te nemen dan kun je veel meer krijgen voor hetzelfde geld. De 'gevestigde' providers hopen je natuurlijk vast te houden aan hun te dure abonnementen. Ze hopen op de angst en de gemakzucht van de mensen 8) Je moet het maar zo zien: overstappen is leuk en een sport >:) Maar dat is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken!

Anoniem: 212604

Erwin1967 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:02:
[...]

Voor VDSL zal iets vergelijkbaars gaan gelden en niet de 20-50 Mbit.
en dat baseer je op welke bronnen precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Nergens op. (Zie mijn profiel voor achtergrond antwoord). KPN zal er alles aan gelegen zijn om VDSL concurrerend uit te rollen, zeker nu ze ook interactieve TV aanbieden. Willen ze gaan concurreren met de kabelaars is het natuurlijk waanzin om de huidige prijs/snelheid verhouding te blijven hanteren als je een nieuwere generatie netwerk hebt uitgerold. Zo dom is zelfs KPN niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:59
* Tomino heeft na de vorige keer het geannuleerd te hebben, IPB zakelijk weer aangevraagd. Hetnet loopt binnenkort af.
Kom maar op met die 6mbit down! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Lieve Ortep en Kajel, heerlijk zo'n typische Hollandse verjaardagdiscussie, maar ruzieën jullie graag even op een ander forum verder, dan gaat de rest weer ontopic. :+

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 14:54
Anoniem: 212604 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:33:
[...]

en dat baseer je op welke bronnen precies?
Op de website van KPN kun je in een FAQ vinden dat KPN van mening is dat 12Mbit/3Mbit voldoende is ook als de concurrenten 50Mbit aanbieden. Dus veel hoef op het gebied van VDSL niet te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Wat maakt het uit, als je KPN te langzaam vindt in verhouding met de prijs ga je naar een andere provider, maar zolang het niet over IPB gaat hoort het niet in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel

Kajel

Development in Style

giant2000 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 14:04:
Lieve Ortep en Kajel, heerlijk zo'n typische Hollandse verjaardagdiscussie, maar ruzieën jullie graag even op een ander forum verder, dan gaat de rest weer ontopic. :+
Het is ontopic. Prijs/prestatieverhoudingen lijken met toch zeer relevant.
SCIxX schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:41:
Wat maakt het uit, als je KPN te langzaam vindt in verhouding met de prijs ga je naar een andere provider, maar zolang het niet over IPB gaat hoort het niet in dit topic.
Ik zit niet bij die provider. En het gaat dus over IPB, over de prijs/prestatieverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Daar verander je niks aan, dus weinig nut om erover te discusseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253319

het onderwerp ben ik al eerder tegengekomen, maar heb nog steeds geen oplossing kunnen vinden.
Ik heb sinds korte tijd IPB via Planet en heb de ST 870. Alles werkt, al is de analoge lijn nog steeds actief naast Voip. Ik heb verschillende computers aangesloten op de EB zonder routers of switches ertussen. Wanneer ik poorten wil forwarden, gaat het goed, zolang het "bestaand applicaties/spellen" zijn (dus diegenen die al zijn voorgeprogrammeerd in de EB). Wanneer ik echter zelf poorten wil openen (bijvoorbeeld 5425 TCP en UDP), dan werkt dit volgens telnet en o.a. www.checkmyports.com niet. De opengezette poorten blijven dicht, terwijl er een computer is aangewezen en alles goed staat ingesteld. Ik heb al veel gelezen en de een zegt dat het statische IP adressen van de aangesloten computers het zouden moeten oplossen, terwijl volgens anderen deze weer dynamisch moeten zijn. Ik ben geen beginner op computergebied en denk dat dit regelrecht een bug is. Ik maak overigens (zoals ik nooit heb gedaan) geen gebruik van triggerpoorten en functies. Hebben anderen (nog steeds) dit probleem? Wat is de oplossing? Eventueel een verwijzing die ik na dagen zoeken over het hoofd heb gezien? Alvast veel dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200759

HOI,

Ik heb een vraagje.
Ik heb al zon anderhalf jaar (of misschien wel langer) IPB en heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.

Dus ik dacht: laat ik eens overstappen van IPB lite naar een hoger pakket.
Ik heb gebeld met KPN en uit metingen die man daar kan doen bleek dat het basic abonnement het meest haalbare voor mij en dat EXTRA teveel snelheidsverlies zou opleveren.
"en dat zou zonde zijn van jouw geld" zijn die medewerker van KPN.

Dus ik heb het meteen laten wijzigen.
Zo'n twee dagen later zag ik in de webinterface van mijn siemens EB dat de snelheden gewijzigd zouden moeten zijn.

Downstream-snelheid: 6144 kbps
Upstream-snelheid: 768 kbps

als ik een speedtest doe kom ik wel aan mijn upload snelheid (zelfs nog iets hoger (601 kbps))
Maar mijn download snelheid blijft rond de 3Mbps hangen (2528 kbps)

Dus heb afgelopen vrijdag nog maar even gebeld met de helpdesk.

Na doorverbonden te zijn met de multiplay hebben we samen wat tests uitgevoerd waaruit blijkt dat ik inderdaad niet hoger kom dan 3Mbps en zelfs maar tot de helft hiervan.

Na wat speurwerk vond hij een tekst waarin stond dat de eerste tijd de verbinding trager is na een abonnementswijziging, maar daarin stond niet hoe lang.

Dus mijn vragen zijn:
Weet iemand hier hoe lang het gaat duren voordat mijn verbinding in ieder geval snelheden behaalt boven de 5Mbps?
Of is er hier een KPNer die het voor mij kan repareren ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Anoniem: 200759 schreef op zondag 24 februari 2008 @ 01:44:
HOI,

Ik heb een vraagje.
Ik heb al zon anderhalf jaar (of misschien wel langer) IPB en heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.

Dus ik dacht: laat ik eens overstappen van IPB lite naar een hoger pakket.
Ik heb gebeld met KPN en uit metingen die man daar kan doen bleek dat het basic abonnement het meest haalbare voor mij en dat EXTRA teveel snelheidsverlies zou opleveren.
"en dat zou zonde zijn van jouw geld" zijn die medewerker van KPN.

Dus ik heb het meteen laten wijzigen.
Zo'n twee dagen later zag ik in de webinterface van mijn siemens EB dat de snelheden gewijzigd zouden moeten zijn.

Downstream-snelheid: 6144 kbps
Upstream-snelheid: 768 kbps

als ik een speedtest doe kom ik wel aan mijn upload snelheid (zelfs nog iets hoger (601 kbps))
Maar mijn download snelheid blijft rond de 3Mbps hangen (2528 kbps)

Dus heb afgelopen vrijdag nog maar even gebeld met de helpdesk.

Na doorverbonden te zijn met de multiplay hebben we samen wat tests uitgevoerd waaruit blijkt dat ik inderdaad niet hoger kom dan 3Mbps en zelfs maar tot de helft hiervan.

Na wat speurwerk vond hij een tekst waarin stond dat de eerste tijd de verbinding trager is na een abonnementswijziging, maar daarin stond niet hoe lang.

Dus mijn vragen zijn:
Weet iemand hier hoe lang het gaat duren voordat mijn verbinding in ieder geval snelheden behaalt boven de 5Mbps?
Of is er hier een KPNer die het voor mij kan repareren ofzo...
modem al opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja modem al zelfs een hard-reset gegeven, zonder resultaat...
Ook even gekeken of de netwerkinstellingen goed staan van mijn netwerkkaart.

Rechtsklik op deze computer > beheren > apparaatbeheer >
Rechtsklik Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC > tabblad geavanceerd

802.1Q VLAN Tagging: Disable
Flow Control: Enable
Jumbo Frame: Disable
Link Speed/Duplex Mode: Auto Negotiation
Network Address: keuzerondje: Niet Aanwezig
Offload Checksum: Tx/Rx Checksum
Offload TCP LargeSend: Enable
Wake-On-LAN After Shustdown: Disable
Wake-On-LAN Speed: 10Mbps

Dus lijkt mij allemaal goed te staan...

Ook via eeen verbinding met een WiFi-stick haal ik dezelfde resultaten...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 200759 op 24-02-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 20:53
Heb het curl-script verbeterd, het werkte wel maar de login ging niet goed :?

In ieder geval, deze werkt en geeft geen error meer naderhand.
#!/bin/sh

curl -d "your_password=<password>&press=OK" -e http://192.168.2.1/welcome_login.stm http://192.168.2.1/cgi-bin/login.exe
curl -e http://192.168.2.1/home_security.stm http://192.168.2.1/status_internet.stm
curl -d "form_submission_type=empty_nat&press=OK" -e http://192.168.2.1/status_internet.stm http://192.168.2.1/cgi-bin/status_internet.exe
curl -d "your_password=<password>&press=OK" -e http://192.168.2.1/status_internet.stm http://192.168.2.1/cgi-bin/logout.exe

Als je een (linux-)server hebt kun je dit script elke nacht laten draaien zodat daarmee de NAT tabel wordt geleegd, dit zou helpen tegen echo op de lijn. Op de plaats waar <password> staat, je wachtwoord invullen die je gebruikt om in te loggen op de Siemens Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 17:14
harryslinger schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:41:
[...]

als het goed is wordt dit opgelost met de nieuwe firmware 6.5.29.0 die deze maand in je box geparkeerd wordt
Is het uitrollen van die nieuwe firmware al begonnen of vindt het pas in maart plaats? Mijn Thomson Experia Box had de afgelopen paar dagen 's nachts een spontane reset uitgevoerd, dus ik vroeg me af of het misschien daarmee te maken kon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net de Planet HD aan de lijn gehad en het schijnt dat de nieuwe firmware voor de ST 780 nu wordt uitgerold. Nieuwe firmware volgens de medewerkster is 6.5.29.5. Net ff mijn 780 gereset, maar hij lijkt nog niet te updaten...misschien nog ff wachten. Anderen al geupdate naar nieuwste firmware toevallig?

Edit: nogmaals gebeld: HD zegt nu dat 6.5.29.0 de nieuwste firmware is :( Hierna nogmaals gebeld en kreeg weer door dat er wel nieuwe firmware is met als nummer 6.5.29.5... Komt het nu wel of niet? Ik durf er niet meer op te hopen iig. :|

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 253319 op 27-02-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 253319 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:50:
Heb net de Planet HD aan de lijn gehad en het schijnt dat de nieuwe firmware voor de ST 780 nu wordt uitgerold. Nieuwe firmware volgens de medewerkster is 6.5.29.5. Net ff mijn 780 gereset, maar hij lijkt nog niet te updaten...misschien nog ff wachten. Anderen al geupdate naar nieuwste firmware toevallig?

Edit: nogmaals gebeld: HD zegt nu dat 6.5.29.0 de nieuwste firmware is :( Hierna nogmaals gebeld en kreeg weer door dat er wel nieuwe firmware is met als nummer 6.5.29.5... Komt het nu wel of niet? Ik durf er niet meer op te hopen iig. :|
Het komt vanzelf, maar ze zullen vast niet alle EB's in 1 nacht updaten. Als ze dat doen jassen ze hun eigen systeem onderuit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Anoniem: 253319 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:50:

het is 6.5.29.0 en het komt 100% zeker alleen wordt het gefaseerd uit gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harryslinger schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:26:
[...]

het is 6.5.29.0 en het komt 100% zeker alleen wordt het gefaseerd uit gebracht
Ik heb 6.5.29.0 al vanaf het moment dat ik het modem ontving en is helaas dus niet nieuw voor mij. Het poortenprobleem (van nieuwe applicaties) blijft dus bestaan. Toch jammer dat bepaalde medewerkers van de HD klanten/gebruikers verkeerd inlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6.5.29.0 is ook niet uitgebracht om een poortenprobleem op te lossen maar om Voice uit FIA te
halen (in Jip en Janneke taal: De bandbreedte voor VoIP is nu NAAST de internetbandbreedte geplaatst ipv erbinnen).
Voor de Siemens zou 1.45.x uitkomen, ik heb hem nog niet in mijn RG gekregen na harde reset.
En wat mijn (ex-)collega's aangaat, er zitten soms een aantal mensen tussen die wel de bel hebben horen rinkelen maar nog niet goed al hun informatie hebben doorgelezen ;) . Het is geen bewuste actie om klanten te misleiden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 15:03
Vraagje, kennissen van mij willen over op ipb en digitenne, maar nu hadden ze kpn gebeld en die raadde ze af om op dit moment over te stappen (kinderziektes enzo).
Nu vraag ik me af of er nog kinderziektes in IPB zitten. Draait hier iig al grote tijd probleemloos.
Zelf heb ik meer het gevoel dat de helpdesker het idee had dat ze mine willen ipv digitenne, ook aangezien dat volgens mij nog alles behalve vloeiend loopt.

Simpelweg gezegd, is het op dit moment onverstandig om IPB aan te schaffen?

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ik heb het ook bij mijn moeder geinstalleerd, werkt vlekkenloos.

Natuurlijk is er nog steeds een klein percentage waarbij het niet goed werkt, maar dat heb je altijd, werkt grotendeels prima.

Digitenne hangt een beetje van het ontvangst af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 15:03
True, maar daarvoor zetten we eerst even ons digitenne kastje bij hun neer. weten we hoe goed dat werkt.
Maar die paar mensen waarbij het niet werkt is lijkt mij niet de reden om een negatief advies te geven. KPN kennende zeker niet.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
Tasslehoff schreef
Voor de Siemens zou 1.45.x uitkomen,
en wat is de winst bij deze nieuwe versie?

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 14:37
trinite_t schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:58:
Vraagje, kennissen van mij willen over op ipb en digitenne, maar nu hadden ze kpn gebeld en die raadde ze af om op dit moment over te stappen (kinderziektes enzo).
Nu vraag ik me af of er nog kinderziektes in IPB zitten. Draait hier iig al grote tijd probleemloos.
Zelf heb ik meer het gevoel dat de helpdesker het idee had dat ze mine willen ipv digitenne, ook aangezien dat volgens mij nog alles behalve vloeiend loopt.

Simpelweg gezegd, is het op dit moment onverstandig om IPB aan te schaffen?
Ik heb onlangs IPB + mine aangeschaft en draait al 2 maanden als een trein. Ephoria box heeft ook al weer een uptime van 14 dagen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 07-04 18:53
jwagenaar schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:21:
[...]

en wat is de winst bij deze nieuwe versie?
Precies het zelfde, ook om Voice uit FIA te halen.

Dit hoorde dan ook bij elkaar:
Anoniem: 144160 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:43:
6.5.29.0 is ook niet uitgebracht om een poortenprobleem op te lossen maar om Voice uit FIA te
halen (in Jip en Janneke taal: De bandbreedte voor VoIP is nu NAAST de internetbandbreedte geplaatst ipv erbinnen).
Voor de Siemens zou 1.45.x uitkomen, (...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212604

Erwin1967 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:35:
[...]

Op de website van KPN kun je in een FAQ vinden dat KPN van mening is dat 12Mbit/3Mbit voldoende is ook als de concurrenten 50Mbit aanbieden. Dus veel hoef op het gebied van VDSL niet te verwachten.
link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Op de KPN site staat vrij weinig over VDSL, namelijk alleen op deze link en dat is van een proef uit 2005 in Zoetermeer met snelheden van 20 - 30 mbit :

http://www.kpn.com/kpn/sh...contentid=14239/sc=94bb4c

Het snelste zakelijke SDSL pakket (23 mbit) is ook niet echt goedkoop als je onder het tabblad tarieven kijkt :

http://www.kpn.com/zakeli...ementen/zakelijk-sdsl.htm

Op basis van die proef zou dus een beslissing genomen worden over de verdere uitrol van VDSL, maar alles wat getest werd, beeldbellen+voip en ip-tv werd later gewoon op het bestaande ADSL netwerk aangeboden als InternetPlusBellen en Mine, dus veel wijzer word men zo ook niet over de toekomst van VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

kap

In het persbericht van 5 februari jl. van KPN inzake cijfers over 2007 staat ondermeer het volgende:

Glasvezeluitrol vanaf 2008
met een mix van FttC en
FttH

Zoals eerder aangekondigd gaat KPN begin 2008 van start met de grootschalige uitrol
van het All-IP-aansluitnet. In de Consumentenmarkt zal KPN een mix van Fiber-to-the-
Curb (FttC, op basis van VDSL) en Fiber-to-the-Home (FttH) inzetten. FttC is een
superieur medium vergeleken met andere media die momenteel op de markt zijn. FttC
biedt volledige triple play mogelijkheden met bandbreedtes tot 50 Mb/s. KPN gaat zich
ook bezighouden met een select aantal FttH-initiatieven, waarbij zal worden
samengewerkt met woningbouwverenigingen en gemeentes. In bijvoorbeeld Almere
en Enschede is KPN partner in samenwerkingsverbanden om circa 100.000 huishoudens
op FttH aan te sluiten. Via FttH is een maximale transmissiesnelheid van 100 Mb/s
mogelijk, met spraak, breedband, multi-room TV en HDTV. Verder biedt FttH een
potentiële ARPU-toename onder andere via aanvullende diensten.

http://www.kpn.com/upload...gen_voor_geheel_2007-.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joen schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:58:
[...]

Precies het zelfde, ook om Voice uit FIA te halen.

Dit hoorde dan ook bij elkaar:

[...]
Klopt.
Zijn er al mensen hier met de nieuwe Siemens firmware? Ik had uit (interne) bronnen vernomen dat de versie ook klaarstaat om uitgerold te worden maar via de "normale" methode update mijn RG niet naar de VuF firmware (snif).

SCIxx / Joen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik kreeg het volgende mailtje:
Dear KPNPLANET.NL Email Account Owner,

This message is from KPNPLANET.NL messaging center to all KPNPLANET.NL email account owners. We are currently upgrading our data base and e-mail account center. We are deleting all unused KPNPLANET.NL email account to create more space for new accounts.

To prevent your account from closing you will have to update it below so that we will know that it's a present used account.

CONFIRM YOUR EMAIL IDENTITY BELOW

Email Username :
EMAIL Password :
Date of Birth :
Country :

Warning!!! Account owner that refuses to update his or her account within Seven days of receiving this warning will lose his or her account permanently.

Thank you for using KPNPLANET.NL!

Warning Code:xxxxxxxxx

Sandra Andrews
Ik heb vervolgens op internet gezocht op andere mensen die dezelfde mail hadden ontvangen en kwam verschillende dingen tegen die op scams leken. Dus hier hoef je dus verder niet op de reageren.

[ Voor 9% gewijzigd door Hurricane op 02-03-2008 17:52 . Reden: verder onderzoek gedaan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Hurricane schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:48:
Ik kreeg het volgende mailtje:

[...]

Ik heb vervolgens op internet gezocht op andere mensen die dezelfde mail hadden ontvangen en kwam verschillende dingen tegen die op scams leken. Dus hier hoef je dus verder niet op de reageren.
Grappig, het zou de eerste ISP zijn die aan klanten via eigen mailsysteem zou vragen om allerhande data ;)
Zullen vast een paar honderd mensen in trappen...
Komt KPN weer op een aantal spamlijsten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 10:43
Hallo

Wij hebben ook InternetPlusBellen en het valt mij op dat de internet verbinding steeds heel even wegvalt als wij gebeld worden :S En hierdoor wordt mijn msn elke keer afgemeld. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb je net IPB? Zo ja dan heb je het niet goed aangesloten en zit er waarschijnlijk nog een toestel voor de splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 10:43
Nee we hebben het al best lang. Dat telefoondraadje loopt bij ons rechtstreeks vanuit de muur naar de Experiabox en de telefoon zit weer aan de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
^^^ Vertraging tijdens bellen ligt aan een stomme fout in de huidige firmware voor de Speedtouch.
Zie ook hier
Als het goed wordt dit met de nieuwe firmware 6.5.29.0 eindelijk verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even ter info...

Zojuist een monteur geweest van KPN.
Meting voor de experia box geeft een snelheid van 10 Mbps.
Nieuwe Experiabox (speedtouch 780).
Ethernet kabel OK.
PC goed ingesteld.

Kortom alles is goed...
Maar zelfs op zijn eigen laptop haald hij maar een download van 2480 kbps bij een abo van 6Mbps (basic)

Volgens hem komt het doordat ik te dicht bij de centrale zou zitten...
Maar zou nog een ding uitzoeken waar ik later over terug gebeld word.

Maar stel dat die man gelijk heeft en dat ik te dicht bij de centrale zit, dan moet daar toch iets aan te doen zijn door zoiets als een signaalverzwakker o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Anoniem: 200759 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:14:
Even ter info...

Zojuist een monteur geweest van KPN.
Meting voor de experia box geeft een snelheid van 10 Mbps.
Nieuwe Experiabox (speedtouch 780).
Ethernet kabel OK.
PC goed ingesteld.

Kortom alles is goed...
Maar zelfs op zijn eigen laptop haald hij maar een download van 2480 kbps bij een abo van 6Mbps (basic)

Volgens hem komt het doordat ik te dicht bij de centrale zou zitten...
Maar zou nog een ding uitzoeken waar ik later over terug gebeld word.

Maar stel dat die man gelijk heeft en dat ik te dicht bij de centrale zit, dan moet daar toch iets aan te doen zijn door zoiets als een signaalverzwakker o.i.d.?
Wel een beetje raar, als je te dicht bij de centrale zit lijkt het me onwaarschijnlijk dat de box wel snelle rates haalt. Hoezo trouwens speedtouch 10mbit p/s, je zou geclocked moeten staan op iets boven de 6mbit p/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SCIxX schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:45:
[...]

Wel een beetje raar, als je te dicht bij de centrale zit lijkt het me onwaarschijnlijk dat de box wel snelle rates haalt. Hoezo trouwens speedtouch 10mbit p/s, je zou geclocked moeten staan op iets boven de 6mbit p/s
Vraag me ook niet hoe dat kan maar hij heeft het getest met een meetapparaat dat rechtstreeks aan het kabeltje gehangen werd die normaal in de ADSL ingan van de EB gaat.

Maar goed, ik wacht nog wel een paar dagen af en anders zit er niets anders op dan downgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 200759 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:58:
[...]

Vraag me ook niet hoe dat kan maar hij heeft het getest met een meetapparaat dat rechtstreeks aan het kabeltje gehangen werd die normaal in de ADSL ingan van de EB gaat.

Maar goed, ik wacht nog wel een paar dagen af en anders zit er niets anders op dan downgraden...
ehm, als 10 Mbit haalbaar is, dan zou er netjes 6 moeten overblijven voor je abo. Als dat niet het geval is, zou ik heftig gaan zitten turen naar de EB. Welke afstand tot centrale woon je dan? Alleen als je op duidelijk minder dan een km zit(lees vanuit je huis kunnen spugen op centrale) zou een verbinding instabiel worden. ADSL is ingericht om netjes de verbinding op een bepaalde sterkte in te stellen, als deze sterkte sterk wisselt kan het nodig zijn om een langere lijn te simuleren door demping op de lijn aan te brengen.
Maar deze situatie komt vaak alleen bij extreem korte afstanden of veel ADSL-signalen in 1 kabel voor.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit inderdaad vlak bij de centrale...
Volgens de monteur een huizenblok verder...

Volgens deze test
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 172 meter.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 200759 op 03-03-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46

Neoz

Neoz & Hobbes

Ben IPB Planet klant in Leidschendam, ligt gewoon internet er al sinds zaterdag uit en nog steeds geen zicht op wanneer het opgelost is. Is wel een beetje vreemd, zijn er mensen die wel weten wat er mis is ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ik kan de flash toets niet gebruiken, er gebeurt niets als ik daar op druk tijdens een gesprek. Heb een Gigaset SL1 handset en heb al geprobeerd om andere flash-tijden (80-600ms) te gebruiken, maar dit helpt niet. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb een Siemens Experiabox met 1.41.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 200759 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:53:
Ik zit inderdaad vlak bij de centrale...
Volgens de monteur een huizenblok verder...

Volgens deze test

[...]
Dan kan demping wel een oplossing zijn, of ze je dat bij KPN zomaar aanbieden weet ik echter niet, gaat nl een stukje reken en vervolgens soldeerwerk inzitten.
Feit is dat je aan je 6 Mb aan internetsnelheid zoe moeten kunnen komen, het lijkt me ook sterk dat het na het werk van een monteur niet mogelijk is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zouden daar geen stadaardoplossingen voor te koop/krijgen zijn?

Zojuist weer gebeld met de HD, en volgens deze meneer zou het aan het profiel moeten liggen...
Nou ik ben benieuwd....

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 200759 op 04-03-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46

Neoz

Neoz & Hobbes

Weet iemand misschien wat er aan de hand is met IPB in Leidschendam, het werkt nog steeds niet, en bij Planet zeggen ze dat ze geen zicht erop hebben of het zeer compleze probleem op te lossen is op korte termijn :(

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:09

Totaalgeflipt

De enige echte

Neoz schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:58:
Ben IPB Planet klant in Leidschendam, ligt gewoon internet er al sinds zaterdag uit en nog steeds geen zicht op wanneer het opgelost is. Is wel een beetje vreemd, zijn er mensen die wel weten wat er mis is ?
Er is gewoon een grote storing, geduld is een schone zaak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:29
Klopt sinds zaterdag liggen alle Planet verbindingen in Leidschendam plat, misschien zelfs wel alle KPN adsl verbindingen. Echter kpn bitstream klanten hebben nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:09

Totaalgeflipt

De enige echte

Alle KPN verbindingen liggen inderdaad plat, problemen in de DSLAM daar, ook in Barneveld, en Den Haag trouwens. Sinds zaterdag allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
hallo forum,

Een beetje OT probleem:

Ik heb al jaren een ADSL-only abbo van HetNet. Daarbij horen 5 email-boxen, waaronder 1 “hoofdaccount” of “hoofd-email adres.”
Dat hoofdaccount is helaas volledig gespammed (foutje van mij, 5 jaar terug… :( ) en daar wil ik eigenlijk vanaf en tevens wil ik graag upgraden naar Surfen&Bellen van HetNet.

Twee vliegen in 1 klap dacht ik: ik upgrade naar Surfen&Bellen en dan krijg ik meteen een ander emailadres. Dus ben ik mijn gespamde adres lekker kwijt.

Helaas werkt dat blijkbaar niet, want bij navraag bij HetNet kwan naar voren dat wanneer je als bestaande HetNet klant upgrade naar Surfen&Bellen, je gewoon je 5 al bestaande email adressen houdt (@hetnet.nl in mijn geval)

Kortom, ik wil gewoon bij HetNet blijven, en upgraden naar Surfen&Bellen maar tevens een ander hoofd-email adres.
Mijn vragen zijn:

1 - klopt het inderdaad dat het emailadres(sen) ongewijzigd blijven bij overstap van ADSL naar Surfen&Bellen binnen de KPN en zijn dochters?. Ik meende dat Surfen&Bellen klanten als extensie @kpnplanet.nl kregen..

2 - wat gebeurt er als ik mijn hoofdaccount-adres nooit meer bekijk. Het loopt dan vol met spam, maar kan ik de overige 4 emailboxen dan nog gewoon gebruiken?

3 - zie ik een andere mogelijkheid over het hoofd? (bijv. automatisch wekelijks de mail in het hoofdaccount op de server weggooien zonder dat ik daartoe een email client hoef op te starten of zo…)

Hartelijk dank!, Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Als je hoofdemailbox volloopt met spam, kun je de andere emailboxen gewoon nog gebruiken. Nadeel is dat je je facturen op je hoofdemailbox krijgt, maar deze kun je online ook wel bekijken. Een hoofdaccount valt niet te verwijderen. Je kan je emailadressen inderdaad meenemen naar S&B.

[ Voor 20% gewijzigd door SCIxX op 06-03-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ligt er een beetje aan wat voor spam je hebt:

Hier enkele tips:
• kun je je vaak afmelden door onderaan de e-mail op een linkje te klikken.
• Of de e-mail te beantwoorden met unsubscribe of afmelden in het onderwerp veld.
• Of boots een bericht na zoals je krijgt als een e-mail niet bezorgt kan worden,..
• meld je aan op infofilter.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 200759 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:33:

Hier enkele tips:
Of daarna nog meer spam krijgen
• Of de e-mail te beantwoorden met unsubscribe of afmelden in het onderwerp veld.
Of daarna nog meer spam krijgen
• Of boots een bericht na zoals je krijgt als een e-mail niet bezorgt kan worden,..
Kost wel wat veel moeite
Als je papieren of telefonische spam krijgt, email weer niet

Alle opties die je geeft zouden werken tegen spam die door personen persoonlijk verstuurd is, of door organisaties die zich aan zelf opgelegde regels houden. De meeste spam voldoet daar echter niet aan.
Een spamfilter is een enigszins werkbare oplossing, beste is idd mailadres laten vervallen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Anoniem: 200759 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 16:33:

Hier enkele tips:
Da's mooi, maar daarvoor is het inmiddels veeeeeel te laat. Overigens heb ik Spampal lopen en die filtert >90% eruit.
En mijn andere adressen heb ik netjes gespam-trapped; dus dat gaat wel goed.

Ik heb begrepen dat bij vollopen van het hoofdaccount-adres de andere 4 gewoon beschikbaar blijven, dus ik ga maar eens overstappen naar S&B :)

Welk modem krijg je tegenwoordig bij HetNet; de Siemens of Thomson? En wat is de gemiddelde wachtijd tussen aanmelen en overschakelen?

Thx, Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Een thomson of een speedtouch, keuze heb je niet. Duurt zo'n 3weken om over te stappen.

Nieuwe firmware heb ik trouwens nog niks over gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
SCIxX schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:04:
Een thomson of een speedtouch, keuze heb je niet. Duurt zo'n 3weken om over te stappen.

Nieuwe firmware heb ik trouwens nog niks over gehoord..
Je bedoelt waarschijnlijk de Thomson Speedtouch of de Siemens sx551 / sx552 (Experia Box). Maar inderdaad veel keuze heb je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244187

De Thomspon word wel vaker geleverd. Heel sporadisch word er een Siemens box geleverd.
Mijn informatie is ook niet dat er binnenkort nieuwe firmware komt voor de thompson.

3 weken is een standaard periode. Zelf zou ik zeggen 3 a 4 weken (ligt er aan hoe het aangevraagd word) maar hou er rekening mee dat het op dit moment iets langer kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244187

cowbell schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:59:
^^^ Vertraging tijdens bellen ligt aan een stomme fout in de huidige firmware voor de Speedtouch.
Zie ook hier
Als het goed wordt dit met de nieuwe firmware 6.5.29.0 eindelijk verholpen.
Er is op dit moment een project bezig om dit op te lossen. Er wordt dan meer bandbreedte gecreeerd voor telefonie. Dit is vooral als tijdens het surfen het bellen erg moeilijk gaat. (verbreken, ruis, echo etc.)
Als het echt een groot probleem is, even bellen en aangeven en dan wordt er een aantekening naar de technische dienst verstuurd en zal dit door hun worden opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
Arnout schreef op maandag 03 maart 2008 @ 18:45:
Ik kan de flash toets niet gebruiken, er gebeurt niets als ik daar op druk tijdens een gesprek. Heb een Gigaset SL1 handset en heb al geprobeerd om andere flash-tijden (80-600ms) te gebruiken, maar dit helpt niet. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb een Siemens Experiabox met 1.41.
zet de flashtijd eens op 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Anoniem: 244187 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:46:
[...]

Er is op dit moment een project bezig om dit op te lossen. Er wordt dan meer bandbreedte gecreeerd voor telefonie. Dit is vooral als tijdens het surfen het bellen erg moeilijk gaat. (verbreken, ruis, echo etc.)
Als het echt een groot probleem is, even bellen en aangeven en dan wordt er een aantekening naar de technische dienst verstuurd en zal dit door hun worden opgepakt.
Mijn reactie ging niet over ruis en echo maar alleen over de terugval van up en download tijdens bellen met de Speedtouch.
Ik heb al meerdere malen gelezen dat dit puur met de "early fragmentation" instelling in de modem te maken heeft.
Dit schijnt door de technische dienst aangepast te kunnen worden.
Zie dit bericht

Dan verwacht ik dat die early fragmentation ook aangepast kan worden in de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik heb op het moment weer zondagavond blues. Om de minuut klapt mijn verbinding eruit: "xDSL linestate down".

Is dit genoeg reden om een monteur langs te laten komen? Of moet ik er dan voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:59
Overmorgen wordt alles geleverd. ben benieuwd met aansluiten/instellen en internetten! :)
Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Anoniem: 37526 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:22:
Ik heb op het moment weer zondagavond blues. Om de minuut klapt mijn verbinding eruit: "xDSL linestate down".

Is dit genoeg reden om een monteur langs te laten komen? Of moet ik er dan voor betalen?
Draadloos of gedraad? Ik neem aan dat je telefoonverbinding wel constant is, dus dat betekent dat de verbinding naar de EB niet verbreekt. Kans is groot (helemaal met draadloos) dat het aan je eigen laptop/pc ligt. Je kan altijd een monteur laten komen, constateert die dat het in het KPN domein ligt (bv de EB) dat is het kostenloos, ligt het echter in jouw domein (je pc/laptop bv) dan zul je voor de kosten opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

SCIxX schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:41:
[...]

Draadloos of gedraad? Ik neem aan dat je telefoonverbinding wel constant is, dus dat betekent dat de verbinding naar de EB niet verbreekt. Kans is groot (helemaal met draadloos) dat het aan je eigen laptop/pc ligt. Je kan altijd een monteur laten komen, constateert die dat het in het KPN domein ligt (bv de EB) dat is het kostenloos, ligt het echter in jouw domein (je pc/laptop bv) dan zul je voor de kosten opdraaien.
Dit is het bericht dat mijn Speedtouch geeft. Als dit gebeurt klapt zowel de internetverbinding als de telefoon eruit. De speedtouch staat rechtstreeks op een montagepunt van het ISRA punt aangesloten, via officiële KPN bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
jwagenaar schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:33:
[...]

zet de flashtijd eens op 60.
80 is het minimum. Flash werkte op 80 soms wel, soms niet (toen ik het toevallig indrukte tijdens een gesprek).

Wat ik raar vind: ik heb een EB Siemens, en ik ben nooit in gesprek. Dus als ik in gesprek ben, krijg je toch een overgangstoon (waar ik niks van merk tijdens het lopende gesprek). Dus ik dacht met de flash toets dat tweede gesprek te kunnen pakken, maar dat blijk niet het geval te zijn.

Hoe maak ik Wisselgesprek goed werkend of hoe zet ik het uit als het niet kan/wil werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
wisselgesprek:
Deactivering: #43
Activering: *43

andere mogelijkheid is via mijn kpn bij ingesprek een gesprek doorsturen naar voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Wisselgesprekken icm met IPB is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
SCIxX schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:26:
Wisselgesprekken icm met IPB is niet mogelijk.
kijk dan hier maar eens: http://www.kpnadsl.nl/sup...evragen-experia2.html#212 en onder kopje 2.12 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Da's voor de Thomson.

Dus met de Siemens Experiabox ben je de sjaak, min of meer? Want #43/*43 werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Arnout schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:01:
[...]
Dus met de Siemens Experiabox ben je de sjaak, min of meer? Want #43/*43 werkt niet.
Wat betreft het niet in gesprek zijn. Ik heb geen Siemens meer maar kun je zelf je SIP instellingen aanpassen in de interface?
Het probleem met niet in gesprek zijn werd bij de Speedtouch namelijk veroorzaakt doordat het telefoonnummer aan beide aansluitingen was toegewezen.
Door het telefoonnummer bij aansluiting 2 weg te halen was dit op te lossen.
Inmiddels is dat (voor de Speedtouch) verholpen met een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Het is bij de thomson inderdaad mogelijk, in hoeverre het correct werkt is de vraag, het is iig geen officiele functie zoals je ook op de service and support van IPB zal zien; "http://www.kpn.com/kpn/show/id=1756200".

WisselGesprek Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
ben met je eens dat een en ander wat verwarrend is.
toch staat in het begin van dit deel van [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14:
Wacht, Wisselgesprek en Conferentiegesprek (drie gesprek) zijn vanaf versie 1.41.4 ook mogelijk voor meer info kijk op www.kpnadsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Het kan wel mogelijk zijn maar dan hoeft het niet ondersteund te worden. Adsl is niet gelijk aan IPB, dus wat op die site staat hoeft niet voor IPB op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
www.kpnadsl.nl geeft informatie zowel voor adsl als voor ipb. kijk maar eens goed naar de subonderdelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Er staat ADSL service en support, je hebt voor IPB een eigen service en support op de kpn site. Het kan zijn dat er ook info over IPB op staat, betekent echter niet dat het allemaal hoeft te werken of wordt ondersteund behalve als het op de IPB service en support pagina zelf staat.

[ Voor 49% gewijzigd door SCIxX op 11-03-2008 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
lezen is volgens mij ook een vak.
als er alleen sprake zou zijn van adsl-support, dan ben ik zeer benieuwd waarom het onderdeel 2. V&A voor de KPN Experia Box (Voice/VoIP) dan opgenomen is.
i rest my case ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
jwagenaar schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:39:
lezen is volgens mij ook een vak.
als er alleen sprake zou zijn van adsl-support, dan ben ik zeer benieuwd waarom het onderdeel 2. V&A voor de KPN Experia Box (Voice/VoIP) dan opgenomen is.
i rest my case ... |:(
Dude! De mogelijkheden die de EB biedt worden niet allemaal ondersteund.
Ondersteuning komt neer op: Het werkt niet > KPN helpt met fixen/ fixt het > het werkt weer.
Wisselgesprek valt daar niet onder...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194192

Toch vreemd dat weinigen over het poortenprobleem van de ST 780 spreken/typen. Is er nu echt niks aan te doen wanneer je zelf poorten wilt openen?

Dat domme ding weigert gewoon om de instellingen (geforwarde poorten) ook daadwerkelijk te activeren als je zelf een applicatie hebt aangemaakt....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen probleem met het forwarden van poorten...
Bijvoorbeeld voo uTorrent: had ik 49152 geforward.

Maar waarschijnlijk vul jij meerdere velden in....

Je moet alleen het veld linksboven invullen en dan op toepassen klikken...

En uiteraard de applicatie koppelen aan de PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even weer ter info over het snelheids probleem:

KPN gaat vannacht een scriptje draaien en dan zou het opgelost moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
KPN heeft kwaliteit voor haar klanten hoog in het vaandel staan. Om deze kwaliteit te kunnen waarborgen voert KPN de komende tijd een aantal verbeteringen in uw e-mail door.

Wat betekent dit voor u?

* Meer opslagruimte voor uw mail: van 20 MB naar maar liefst 30 MB
* Meer veiligheid door een verbeterde bescherming tegen spam en virussen
* Meer gebruiksgemak door een nieuwe, eenvoudige vormgeving

Hierdoor kunt u nog eenvoudiger e-mail ontvangen, versturen en beheren.

Ik moest ff gaan liggen :D 10 hele MB's er bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
echt hollanders, altijd wat te z... :(
er worden aanpassingen gedaan die verder geen kosten met zich meebrengen.
wat verwacht jij dan een ipb-abonnement voor 5 euri met 20 mailboxen van 5 gb, gratis dit en dat.
het geheel is geen schokkende aanpassing, maar van dit soort opmerkingen wordt ik altijd zo moe ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255319

svijf schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:08:
Vandaag de Siemens Experiabox op de bus gedaan :W
Nu I-net via de kabel en telefonie via budgetphone.
Portering van ons telefoonnummer ging zonder problemen.
Opzeggen van IPB is ook geregeld door budgetphone en is ook super gelopen.
Ik kon dan ook per maand mijn contract beeindigen :)

IPB had bij ons aanloop problemen en daarna werkte het prima.
Alleen zou het goedkoper kunnen en daarom is het nu (kan nu eindelijk) einde KPN :W
Kan het zijn dat overstap naar kabel de ENIGE mogelijkheid is om ooit van KPN-IPB weg te komen?

Ik was van plan om naar xs4all-only over te stappen maar kreeg net van hun sales afdeling de expliciete waarschuwing dat ze nummerbehoud vanuit KPN internetplusbellen helaas niet kunnen garanderen... :(

Voor andere ADSL aanbieders (bv Telfort) hoor je klantberichten dat overstappen gelukt is maar blijkbaar is ook in deze gevallen nummerverlies niet uitgesloten..

Ik zie me dus gedwongen naar kabel te gaan maar vindt het idee interessant het eigen nummer niet naar casema mee te nemen maar bij een ander aanbieder als budgetphone te plaatsen; extra besparingen plus flexibiliteit..

Maar voor ik nu alles op gang breng en abonnementen opzeg toch graag feedback..

Uitgangssituatie: KPN-Internetplusbellen + Siemens C450IP voor uitgaande gesprekken via voipstunt

Plan
1) bestelling kabel-abonnement (casema) voor alleen internet, geen telefonie
2) koop router (fritzbox 7170 annex a)
3) porteren KPN-IPB telefoonnummer naar budgetphone prepaid
4) instellen fritbox zodat oude regionale nummer via budget phone binnen komt en gesprekken via voipstunt etc. uitgaan
5) opzeggen KPN
6) op termijn (dwz na 1 jaar minimum contract) misschien van kabel weer naar ADSL waar je op dit moment meer internet krijgt dan per kabel..

Kan iemand bevestigen dat
a) dit idee in principe zou moeten werken en ik niks over het hoofd zie..
b) de Fritzbox voor dit plan geschikt is en netjes zou functioneren incl. nummerweergave
c) nummerweergave ook op mijn huidig toestel zou moeten werken (dat eigenlijk op DMTF en niet kabel-FSK is ingericht)?

Alvast bedankt voor feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 15:03

svijf

b5beveiliging.nl

In mijn geval heeft het gewerkt :Y
Heb nu I-net via caiway.
Telefoon via budgetphone via een ATA (sipura 2101 oid)
Kabelmodem hangt een linksys router achter.

In jou geval...
Je kan sowieso je nummer laten porteren naar bv. budgetphone.
Zij regelen je opzegging bij je oude provider. (bij mij iig).
Kabel I-net aanvragen en na portering bellen over I-net via bv. budgetphone.
Na een jaar eens aankijken en eventueel porteren naar een dsl provider.

Zou moeten werken :Y
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste