telefoon/dns problemen met Speedtouch 780wl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 13:06

Kwastie

Awesomeness

Topicstarter
Sinds 6 uur heb ik problemen met mijn internet/telefoon verbinding, het probleem is dat ik geen dns verbinding kón krijgen, dit is inmiddels opgelost. Nu heb ik alleen een andere probleem, ik kan niet meer bellen, zover in het kort hieronder leg ik het nog een keer uitgebreid uit.

Informatie:
- Provider: Hetnet, internet+bellen
- Modem: Speedtouch 780wl 'Experia box'

Vanaf een uur of 6 kon opeens niet meer verbinden met mijn draadloze internet, niets bijzonders eigenlijk gebeurd wel is vaker. Ik herstart de router, (steker eruit en weer in) modem/router start weer normaal op. Toen begonnen de echte problemen pas, ik kon het internet niet meer op komen. Naar paar minuten kwam ik er achter dat ik geen dns meer kreeg. Naar een aantal minuten had mijn broertje wel weer internet, ik nog steeds niet. Computer van mijn ouders aangedaan, precies hetzelfde. Vervolgens heb ik wéér ge-herstart, nu kreeg geen van de computer meer een dns, dit naar zo'n 10 minuten wachten. Ik was het zat dus heb de modem een hard-reset gegeven. (5a10 sec. de reset knop inhouden). Naar ongeveer 10 minuten was de modem opgestart. (dit omdat hij waarschijnlijk gegevens van de kpn server moest afhalen) Toen dit eenmaal voltooid was had elke pc internet en waren de problemen opgelost. Althans dat dacht ik, toen er rond 9 uur gebeld moest worden, bleek dat er geen telefoon verbinding was.

Had nog even in de web-interface van de modem gekeken, maar kon daar niets bijzonders vinden, dus ik heb hem weer ge-herstart. 8)7 Dit heb ik in totaal een paar keer gedaan, maar dit heeft tot nu toe geen resultaat gehad. Het is inmiddels dus 3 uur verder, heb een aantal topic op GoT doorgelezen, google, maar nergens iets te vinden. Heb ondertussen ook een email gestuurd naar Hetnet, automatische email terug gekregen.

Hebben jullie nog iets wat ik kan proberen, ik heb namelijk geen flauw idee wat ik nu moet doen. Ik denk namelijk dat het probleem aan mijn kant ligt, en niet aan die van kpn/hetnet en ik bang dat ze bij hetnet er ook niets aan kunnen doen. :'(

owja, hiervoor heeft alles het altijd perfect gedaan, nooit uitgevallen. Tot vandaag dus :+

[ Voor 3% gewijzigd door Kwastie op 28-03-2008 00:05 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:31
Ik heb hier thuis op dit moment ook problemen met bellen.

KPN InternetPlusBellen. Al sinds vanochtend een uur of 11 kunnen wij niet meer gebeld worden of zelf bellen met ons huistoestel. Ik heb contact gehad met de helpdesk, maar die leggen het gewoon bij de Technische Dienst neer.

Aangezien jij eigenlijk hetzelfde internet hebt (hetnet, planet, xs4all, telford = allemaal KPN) zijn het misschien dezelfde problemen.

De Interactieve TV en het internet werken nog wel, maar ik krijg de telefoon met geen mogelijkheid aan de praat en de 1e en 2e lijns helpdesk van KPN zelf ook niet. Het lijkt erop dat de registratieserver (logonserver) geen connecties meer accepteerd ofzo, althans zo leek het bij mij erop.

edit: owjahSiemens SX552 (Experiabox)
KPN IPB + ITV
Locatie Zwolle
owja, hiervoor heeft alles het altijd perfect gedaan, nooit uitgevallen. Tot vandaag dus :+
Zelfde hier, nooit zoiets gehad tot vandaag.

edit2:
Ik lees dezelfde problemen in het IPB topic, laten we ons daar verder in mengen.
Zie ook [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14

[ Voor 21% gewijzigd door Suicyder op 28-03-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-06 13:06

Kwastie

Awesomeness

Topicstarter
Ik dacht dat het op zelf staan probleem was, het blijkt dus (zoals in dat topic) meerdere mensen te zijn die dit probleem hebben/hadden.

Ik heb trouwens geen flauw idee hoelang mijn telefoon er al uit ligt, ik kwam er na de dns fout dus achter. Dus mischien doet mijn telefoon het al wel niet sinds 11 uur.

Locatie: Ommen, het zou een regionaal probleem kunnen zijn, maar aangezien in het topic meerdere mensen zijn verwacht ik het dus niet. :9

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:31
Naja.... ik verwacht dat ze het morgen oplossen, anders ga ik geld terug eisen.

Ik ben eerlijk gezegd KPN een beetje beu. Vorig jaar zijn wij verhuisd en hebben wij onze aansluiting meegenomen (met telefoonnr etc) en ITV toegevoegd op het nieuwe adres.
Ik vandaag bellen en hij kon de gegevens van onze modem niet op ons huidige adres vinden, nee daarvoor moest hij bij ons oude adres kijken. (Ben vorig jaar MEI verhuisd notabene). :(

Ik heb ook al niet de beste ervaringen met ITV zelf, vooral aan het begin regelmatig uitval met dat ik de modem moest resetten etc. Tig keer voor gebeld en iedere keer is het weer hetzelfde liedje met die administratie, gewoon een ramp. :(
Tijd dat ze dat eerst eens op orde gaan brengen en ik heb nu al medelijden met de projectleider die dat voor elkaar moet gaan krijgen.