Denk ik ook, alleen nadeel is dat ik zojuist een hard reset heb gegeven vanochtend maar nog steeds geen telefonie heb. Had goede hoop na alle berichten hier, maar het mocht niet baten.Arnout schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:16:
[...]
Het lijkt wel of heel KPN dezelfde mentaliteit heeft als de helpdeskmedewerkers die ik gesproken heb: "Na een harde reset moet het wel weer werken, prima toch? Wat is het probleem?".
Als ik een harde reset zou doen, gaan mijn IP instellingen dan ook naar 192.168.2.1 ?
Heb m atm op 192.168.1.1 en dat moet ook zo blijven ivm VPN.
Met die nieuwe firmware kan ik t niet meer aanpassen namelijk!
IP is vast geworden ja:nautaonline schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:43:
Als ik een harde reset zou doen, gaan mijn IP instellingen dan ook naar 192.168.2.1 ?

Nieuw tabblad Voice Connection

Wachtwoord is eruit, heb een Ctrl-F gedaan met m'n wachtwoord op de html van de proxy accounts pagina, niks meer te vinden.Jan-E schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:37:
@tzwain en anderen: staan de VoIP-accountgegevens eigenlijk nog in de source van de VoIP-accountgegevens pagina van de Siemens EB? Of hebben ze dat schoonheidsfoutje nu weggewerkt en is iedereen met de nieuwe firmware nu echt te laat om die gegevens op je vissen?
[ Voor 30% gewijzigd door Arnout op 29-03-2008 11:57 ]
Tja nieuwe firmware komt altijd automatisch, daar is niks raars aan, dat het ip opeens vaststaat vind ik raar, gezien ik niet zie wat KPN er zelf mee opschiet als klanten dit niet meer kunnen wijzigen.
Ach en wee......
Na drie dagen niet kunnen bellen was ik het echt zat en heb het modem via een harde reset (15 seconden met de paperclip) op de knieen gekregen. Een UTP-kabeltje gepakt (kon de WPA-key brief weer eens niet vinden) en geconnect naar http://192.168.2.1
Mijn configuratie was na 5 minuten weer ongeveer zoals die was. Een testje met bellen: gelukt......
Internet werkt ook weer prima. Zag alleen wel dat er standaard maar 1 VIOP-account is gelinkt bij de proxy-settings. Dit dus weer op 2 gezet (101 en 102) en het werkt nog steeds.
Het lukt inderdaad niet meer om het locale subnet aan te passen. Dit is standaard nu 192.168.2.x....
Kan het me wel voorstellen van KPN, ze willen gewoon alles kunnen uitsluiten, omdat ze zelf niet genoeg kennis in huis hebben om een echt goede debug te doen. Dus al mijn andere devices (Siemens S450ip en mijn Synology NAS-server) 2 laptops en een desktop omgeconfigureerd. Al mijn management-bookmarks aangepast.
Bedankt voor de firmware update KPN!
Iemand een idee welk protocol KPN gebruikt voor het managen van de firmware op die EB's? Ik ben electrotechnicus en wil wel wat tijd investeren om iets low-levels te bouwen tussen de ADSL-lijn en de EB wat dit protocol kan blokken....
Wat ben ik het zat met die jongens zeg.....
Max
P.S. ik heb de call niet afgemeld via de service desk, dus ik verwacht dat ze mijn probleem de komende weken wel zullen oplossen uit zichzelf zonder mij in te lichten. Waarschijnlijk zullen ze het dan weer kapot maken. Maar ach ja, je bent nou eenmaal consument, je went er misschien ooit aan.
Na drie dagen niet kunnen bellen was ik het echt zat en heb het modem via een harde reset (15 seconden met de paperclip) op de knieen gekregen. Een UTP-kabeltje gepakt (kon de WPA-key brief weer eens niet vinden) en geconnect naar http://192.168.2.1
Mijn configuratie was na 5 minuten weer ongeveer zoals die was. Een testje met bellen: gelukt......
Internet werkt ook weer prima. Zag alleen wel dat er standaard maar 1 VIOP-account is gelinkt bij de proxy-settings. Dit dus weer op 2 gezet (101 en 102) en het werkt nog steeds.
Het lukt inderdaad niet meer om het locale subnet aan te passen. Dit is standaard nu 192.168.2.x....
Kan het me wel voorstellen van KPN, ze willen gewoon alles kunnen uitsluiten, omdat ze zelf niet genoeg kennis in huis hebben om een echt goede debug te doen. Dus al mijn andere devices (Siemens S450ip en mijn Synology NAS-server) 2 laptops en een desktop omgeconfigureerd. Al mijn management-bookmarks aangepast.
Bedankt voor de firmware update KPN!
Iemand een idee welk protocol KPN gebruikt voor het managen van de firmware op die EB's? Ik ben electrotechnicus en wil wel wat tijd investeren om iets low-levels te bouwen tussen de ADSL-lijn en de EB wat dit protocol kan blokken....
Max
P.S. ik heb de call niet afgemeld via de service desk, dus ik verwacht dat ze mijn probleem de komende weken wel zullen oplossen uit zichzelf zonder mij in te lichten. Waarschijnlijk zullen ze het dan weer kapot maken. Maar ach ja, je bent nou eenmaal consument, je went er misschien ooit aan.
en dan is dit zeker een voorbeeld ervan:SCIxX schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:42:
Volgens mij kan KPN beter de mensen uit dit topic aannemen, dan komt het allemaal goed.
ja, inderdaad een stap vooruitTeleMax schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:19:
Max
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden
Anoniem: 15398
Jan-E,
xs4all bied inderdaad een ruime keuze, alleen geen nummerbehoud voor mijn 3 andere nummers. (voorwaarden). Dat modem is inderdaad iets om over na te denken.Hoe heb jij dat gedaan met de kosten van het 'verplichte' modem van de KPN. Want gezien de specs is dat zeker een betere keuze...
Glas is voor de toekomst, ik ben niet veeleisend want de werksfeer heeft genoeg aan koper. En thuis werken doen ze maar in hun vrije tijd
Een beetje conservatief misschien...
## Edit
Citaat uit de voorwaarden van xs4all:
"Pinautomaten of alarminstallaties stellen bijzondere eisen aan de telefoondienst waarop zij zijn aangesloten. Het kan gebeuren dat deze diensten niet of niet goed meer werken na een overstap naar bellen van XS4ALL. Als u afhankelijk bent van een pinautomaat of alarminstallatie, dan raden we u aan om uw telefoonnummer niet over te zetten naar bellen van XS4ALL."
jammer
## End
xs4all bied inderdaad een ruime keuze, alleen geen nummerbehoud voor mijn 3 andere nummers. (voorwaarden). Dat modem is inderdaad iets om over na te denken.Hoe heb jij dat gedaan met de kosten van het 'verplichte' modem van de KPN. Want gezien de specs is dat zeker een betere keuze...
Glas is voor de toekomst, ik ben niet veeleisend want de werksfeer heeft genoeg aan koper. En thuis werken doen ze maar in hun vrije tijd
## Edit
Citaat uit de voorwaarden van xs4all:
"Pinautomaten of alarminstallaties stellen bijzondere eisen aan de telefoondienst waarop zij zijn aangesloten. Het kan gebeuren dat deze diensten niet of niet goed meer werken na een overstap naar bellen van XS4ALL. Als u afhankelijk bent van een pinautomaat of alarminstallatie, dan raden we u aan om uw telefoonnummer niet over te zetten naar bellen van XS4ALL."
## End
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 15398 op 29-03-2008 15:20 ]
in mijn thompson zie ik af en toe in de log TR-69 staan. Heb hier al eens wat info over proberen op te zoeken, maar niet veel nuttigs gevonden. Lijkt er wel op dat het hiermee gedaan wordt.
Het jammere bij KPN is dat je als medewerker niet je eigen verhaal kan vertellen (anders is het exit). Heb zelf altijd wel van het protocol afgeweken als ik wist dat mijn actie de boel op kon lossen. Er zitten een paar goede jongens tussen daar, en het kuttige is gewoon dat de leiding zo ongelooflijk koppig is. Tuurlijk is bekend dat er een algemeen firmwareprobleem is. Sterker nog, voordat er firmware implementaties plaats gingen vinden gonsde het al over de vloer dat het wel eens heel druk kon worden.
Trouwens, ik snap ook niet waarom er voor de SX551/2 boxen een firmware upgrade is gekomen, hij was al stabiel!
Ben blij dat ik nu ergens anders werk.
Trouwens, ik snap ook niet waarom er voor de SX551/2 boxen een firmware upgrade is gekomen, hij was al stabiel!
Ben blij dat ik nu ergens anders werk.
If it aint fixed, it's broken.
Bron: http://www.iol.unh.edu/se...ining/TR-069_Overview.ppt3ssen schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:13:
in mijn thompson zie ik af en toe in de log TR-69 staan. Heb hier al eens wat info over proberen op te zoeken, maar niet veel nuttigs gevonden. Lijkt er wel op dat het hiermee gedaan wordt.
[...]
What is TR-069?
A protocol for communication between Customer Premise Equipment (CPE) and Auto-Configuration Server (ACS) that encompasses secure auto-configuration as well as other CPE management functions within a common framework.
Benefits of TR-069:
- CWMP device configuration, troubleshooting, firmware upgrades, user management, and reporting for TR-069 enabled devices to reduce truck rolls
- Enables service providers to offer dynamic services such as home networking, security, Voice over IP, centrally managed by a TR-069 ACS
- Reduces support calls by automated/proactive monitoring and managing of TR-069 CWMP devices
TR-69 doet dus http over SSL zie ik in de specificaties. Het blokkeren van het verkeer kan dus met een transparante DSL-firewall. We zoeken verder......
Wat schiet je ermee op? De firmware die je nadelige effecten bezorgt heb je nu al dus deze houd je niet meer tegen, als je een modem wil hebben die goed te configureren is moet je gewoon overstappen.
Edit: informeer eens bij Callvoip of zij dat wel doen. Dan migreer je je nummers naar Callvoip en je internet naar XS4ALL (kunnen zij ook regelen). Callvoip's sales/helpdesk is zeer behulpzaam bij dit soort vraagstukken.Anoniem: 15398 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:12:
xs4all bied inderdaad een ruime keuze, alleen geen nummerbehoud voor mijn 3 andere nummers. (voorwaarden).
Ik zat bij de eerste 2000 IPB-ers. Toen was het modem (een Siemens EB) nog gratis. Ik had al vrij snel mijn SIP-gegevens te pakken, nog voordat KPN die open en bloot in de source van de EB-interface zette. Toen ik wist dat er glasvezel aan stond te komen (ligt al in de stoep) heb ik een Fritz 7170 aangeschaft en die aan de lijn gehangen. De Siemens EB staat nu al een half jaar te niksen.Dat modem is inderdaad iets om over na te denken.Hoe heb jij dat gedaan met de kosten van het 'verplichte' modem van de KPN. Want gezien de specs is dat zeker een betere keuze...
20 Mbits up & down over het Amsterdamse glas is zelfs goedkoper dan mijn IPB-abo: 33 euro per maand. Dan is de keus snel gemaakt.Glas is voor de toekomst, ik ben niet veeleisend want de werksfeer heeft genoeg aan koper. En thuis werken doen ze maar in hun vrije tijdEen beetje conservatief misschien...
Als het goed is heeft KPN datzelfde ook over je InternetPlusBellenXL verteld. Als je een alarmlijn hebt is VoIP niet te vertrouwen. Dan heb je het ouderwetse koper nodig. Of wellicht een GSM Gateway (oftewel SIM box) aan een UPS.Citaat uit de voorwaarden van xs4all:
jammer
[ Voor 6% gewijzigd door Jan-E op 29-03-2008 18:01 ]
Of gewoon een ander modem aan je lijn hangen. Als je de SIP gegevens van KPN hebt kan dat rechtstreeks (doe ik ook al een half jaar), als je die niet hebt moet je binnenkomende telefoontjes gratis met *21 doorschakelen naar een eveneens gratis 084-nummer en dat nummer configureren in het andere modem. Uitbellen doe je dan met een VoipBuster account waarop je je regionale nummer hebt geverifieerd.SCIxX schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:21:
Wat schiet je ermee op? De firmware die je nadelige effecten bezorgt heb je nu al dus deze houd je niet meer tegen, als je een modem wil hebben die goed te configureren is moet je gewoon overstappen.
Hier ook eerder beschreven problemen met bellen na firmware update. Is echter snel verholpen door gisteren even te bellen --> harde reset ook hier dus.
Iemand suggesties voor xbox live? Mijn NAT is nu strict terwijl ie voorheen OPEN was. Ik heb de ports geforward zoals dit op diverse sites beschreven stond voor xbox live. Het probleem blijft echter.
Met dit soort acties en het huidige tarief wordt overstappen steeds aantrekkelijker...
Iemand suggesties voor xbox live? Mijn NAT is nu strict terwijl ie voorheen OPEN was. Ik heb de ports geforward zoals dit op diverse sites beschreven stond voor xbox live. Het probleem blijft echter.
Met dit soort acties en het huidige tarief wordt overstappen steeds aantrekkelijker...
Firewall niveau moet je naar medium of low zetten, ik snap niet waarom ie default naar high, want daar kan je niet eens normaal mee surfen.austin_77 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:51:
En verder is het nog enigzings zinnig omdat de experaibox ook nog redelijk te configureren is. Hij is voor de doorsnee gebruiker goed bruikbaar ingesteld en beviligd. Hij is zelfs uit te wisselen voor een gewoon adsl modem. Kijk maar eens naar tele2, die leveren zelfs bij een gewone ADSL lijn zonder voip een volledig dichtgetimmerd modem, standaard zonder beveiliging op het draadloos netwerk, en voor de latste update was het daarbij niet eens mogelijk om de WiFi beveiliging op WPA-PSK te zeten. En daar kun je geen ander modem aansluiten omdat je de login gegevens van de ADSL lijn niet krijgt van tele2.SCIxX schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:21:
[ Voor 14% gewijzigd door Dynacomp op 30-03-2008 03:10 ]
I'm the operator with my pocket calculator
Anoniem: 174135
Ook ik krijg nu, sinds een paar dagen, constant "strict" bij de NAT-test op mijn XBOX 360. Ik heb niets veranderd aan de instellingen. Ik heb nog geprobeerd met de firewall uit en de XBOX 360 in de DMZ, maar niets helpt. Ik wil dat mijn XBOX 360 het gewoon weer doet. Mijn firmware is 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31).
Gistermiddag gebeld met de Storingsdienst, en die heeft daarna mijn modem ook een hard reset gegeven. Gevolg wel weer dat ik de hele boel kon reconfigureren, ook mn andere apparatuur in het netwerk omdat ik niet de iprange kon aanpassen.
Ik ga daarover toch maar eens een klacht indienen, krijg zo steeds minder functionaliteit met die experiabox.
Na de hard reset kon ik in iedergeval weer gewoon bellen
Ik ga daarover toch maar eens een klacht indienen, krijg zo steeds minder functionaliteit met die experiabox.
Anoniem: 15398
Het alarmsysteem is al mobiel. Nog een uitdaging ligt bij de pinapparatuur, eigenlijk wil ik overschakelen naar pinnen over IP. Gelukkig ondersteunt mijn netwerkleverancier (alphyra) dat. Maar daar zijn natuurlijk wel weer éénmalige kosten aan verbonden o.a.Jan-E schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:48:
informeer eens bij Callvoip of zij dat ............ InternetPlusBellenXL verteld. Als je een alarmlijn hebt is VoIP niet te vertrouwen. Dan heb je het ouderwetse koper nodig. Of wellicht een GSM Gateway (oftewel SIM box) aan een UPS.
En als ik het goed begrijp raadt xs4all het mij af om het electronische betalingsverkeer via hun touwtjes te laten lopen. Terwijl KPN dat aanbiedt voor tien euro per maand
Callvoip is zeker een goed alternatief, zij laten me echter betalen voor mijn lokale gesprekken. Terwijl KPN die mij cadeau doet. En aangezien de onderneming een lokale functie heeft kan ik daar op besparen.
En om alle partijen op het juiste ogenblik, met de juiste apparatuur, bij elkaar te krijgen..... daar krijg ik nu al nachtmerries van. Vertrouwende op de slechte service van tenminste één van hen.
Intussen is er veel duidelijk geworden voor me. Je hebt de dingen aardig voor me op een rijtje gezet !!
Nu nog een keuze
Gezien het feit dat ze dit (kennelijk) apart aanbieden en gelet op de prijs lijkt het alsof ze dit gewoon via een ouderwetse koperverbinding laten lopen en de facto een analoge lijn laten bestaan. Ik heb tijden nog een Belbudget lijn gehad voor girotellen, totdat de KPN er achterkwam dat ik zakelijke klant was en ze me (zonder mededeling) overzetten naar Belzakelijk.Anoniem: 15398 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:44:
En als ik het goed begrijp raadt xs4all het mij af om het electronische betalingsverkeer via hun touwtjes te laten lopen. Terwijl KPN dat aanbiedt voor tien euro per maand
Bel je op alle 4 nummers uit? Zo niet, dan kun je ook nog op zoek gaan naar een VoIP-provider die wel onbeperkt bellen biedt. XS4ALL heeft onbeperkt bellen in de Benelux voor (dacht ik) 12,50 in de maand.Callvoip is zeker een goed alternatief, zij laten me echter betalen voor mijn lokale gesprekken. Terwijl KPN die mij cadeau doet. En aangezien de onderneming een lokale functie heeft kan ik daar op besparen.
Is dat gratis bellen bij KPN trouwens ook niet een tientje per maand per nummer?
Anoniem: 20630
Na de ellende van vorige week (nieuwe firmware en hier enige tijd onbereikbaar) zit ik er strak over na te denken om over te stappen naar....XS4ALL (heb nu IPB/Comfort via Planet)? Er staat hier nog een vraagteken, en wel om een aantal redenen.
Eerstens: ik heb/had voor IPB een ADSL abbo over ISDN, heb nu nog steeds 2 nummers via IPB, maar 'werkt' ISDN nog als ik overstap naar XS4ALL? (vooral het feit dat je je oude QVox weer op de Fritz kunt aansluiten spreekt mij wel aan).
Tweedens: zijn er ervaringsdeskundigen die hetzelfde hebben gedaan?
Derdens: Gezien XS4ALL ook een (verre) dochter van KPN is, mag ik dan weer een hoop ellende verwachten, of is XS4ALL nog steeds beroemd (of berucht) om z'n eigenzinnigheid en degelijkheid?
Vierdens: Nummerbehoud....ik lees dat het mogelijk is, maar niet zeker; en ik lees dat het zeker mogelijk is....
Eerstens: ik heb/had voor IPB een ADSL abbo over ISDN, heb nu nog steeds 2 nummers via IPB, maar 'werkt' ISDN nog als ik overstap naar XS4ALL? (vooral het feit dat je je oude QVox weer op de Fritz kunt aansluiten spreekt mij wel aan).
Tweedens: zijn er ervaringsdeskundigen die hetzelfde hebben gedaan?
Derdens: Gezien XS4ALL ook een (verre) dochter van KPN is, mag ik dan weer een hoop ellende verwachten, of is XS4ALL nog steeds beroemd (of berucht) om z'n eigenzinnigheid en degelijkheid?
Vierdens: Nummerbehoud....ik lees dat het mogelijk is, maar niet zeker; en ik lees dat het zeker mogelijk is....
Graag gedaannautaonline schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:40:
Gistermiddag gebeld met de Storingsdienst, en die heeft daarna mijn modem ook een hard reset gegeven. Gevolg wel weer dat ik de hele boel kon reconfigureren, ook mn andere apparatuur in het netwerk omdat ik niet de iprange kon aanpassen.
Ik vind het inderdaad wel vreemd dat na de update de IP range instellingen anders zijn geworden en niet meer te veranderen zijn. Dit aangezien de ATM10 verbinding in een hele andere IP range zit. Misschien is het op te voorkomen dat je de experiabox op een 10.* adres zet wat wel zou kunnen conflicteren in de routering. Mogelijke oplossing is toch, om net zols ik bij een nog erger dichtgetimmerd modem van een andere provider heb gedaan een eigen router achter de Experiabox te hangen en deze in de DMZ van de experiabox te plaatsen zodat je de configuratie in je eigen router kunt houden en bij een wijziging van de experiabox op z'n hoogst de DMZ weer opnieuw moet instellen.
Je moet er namelijk wel rekening mee houden dat de experiabox een procduct is dat voor de doorsnee internet en telefonie klant is. En die heeft niks meer nodig dan die standaardinstellingen.
Voordeel van zo'n standaardproduct is namelijk dat KPN verbeteringen kan doorvoeren op telefoniekwaliteit zonder dat klanten zelf eerst nieuwe firmware hoeven down te loaden en daarna nog een extra ATM VC in de modem te moeten toevoegen. Ik zou denk ik 99% van de gewone consumenten hier niet aan toevertrouwen
En de reden van al ie gegevens die verborgen zijn is waarschijnlijk veiligheid. Bij misbruik van SIP gegevens op een andere lokatie kan er op andermans rekening gebeld worden. Door deze te verbergen is het niet mogelijk om bijv. een handig buurjongetje wat tijdelijk even op je computer zit misbruik ervan te laten maken.
De geavanceerde gebruiker kan er gewoon een FRITZbox aanhangen en daar m.b.v. vaste nummers die doorgeschakeld zijn naar 084 nummers alles in eigen beheer houden. Het is namelijk gelukkig niet verplicht de experiabox op een IPB aansluiting aan te sluiten.
[ Voor 4% gewijzigd door Dynacomp op 31-03-2008 00:42 ]
I'm the operator with my pocket calculator
JEUJ!!! Het werkt allemaal weer, wat een gedonder zeg.
Gistermiddag heeft KPN zomaar alles gereset en opnieuw geconfigged, daarna werkte het nog niet, omdat ik toen de ITV niet meer aan de praat kreeg stronteigenwijs de harde reset direct eroverheen gegooid, met als resultaat dat alles weer functioneerde.
@Charon, XS4ALL is een KPN dochter, maar ik weet niet in hoeverre ze ze samenwerken. Wel wil ik het volgende meegeven om rekening mee te houden.
KPN wil alleen verder met merknamen Telford en KPN
Gistermiddag heeft KPN zomaar alles gereset en opnieuw geconfigged, daarna werkte het nog niet, omdat ik toen de ITV niet meer aan de praat kreeg stronteigenwijs de harde reset direct eroverheen gegooid, met als resultaat dat alles weer functioneerde.
@Charon, XS4ALL is een KPN dochter, maar ik weet niet in hoeverre ze ze samenwerken. Wel wil ik het volgende meegeven om rekening mee te houden.
KPN wil alleen verder met merknamen Telford en KPN
XS4ALL gaat gewoon verder als zelfstandige en een beetje eigenzinnige KPN-dochter.
Dit was Ventiman's eerste en enige GoT postje. Laatste keer online: woensdag 19 maart 2008 00:56. Ik vrees dat we nooit zullen weten hoe het afgelopen is...Ventiman schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 03:15:
Ik zit nu in fase 2: ik heb een XS4ALL Pack-account en kan inmiddels via XS4ALL-VoIP bellen. Op 17/3 wordt mijn nummer geporteerd. Daarna stap 3. Ik ben erg benieuwd of het allemaal goed gaat. So far ok.
Met betrekking tot het opzeggen van KPN Internet+Bellen lijkt er wat verschil te zitten in de theorie en de praktijk. Theoretisch moet je zelf opzeggen, in de praktijk ziet KPN een nieuwe aanvraag bij een andere provider als een opzegging bij KPN.
Stel nu dat ik over wil naar XS4ALL. Dan ga ik de volgende stappen ondernemen.
1) ik zeg per brief mijn I+B abonnement op bij KPN. Hierbij neem ik voor mijn eigen zekerheid 6 weken als einddatum. In de brief vermeld ik extra dat ik via een aparte aanvraag mijn nummer wil porteren.
2) ik vraag ADSL aan bij XS4All, en wel een dag later dan dat ik de brief naar KPN heb verstuurd. Ik vraag echter geen nummerportering aan.
3) ik vraag nog een week later nummerportering aan richting Budgetphone.
Wat kan hier dan nog mis gaan? XS4ALL zegt 3 weken nodig te hebben. ADSL-signaal staat er al op, dus het is in principe niet meer dan een kabel om prikken. Porteren kost maximaal 2 weken. Voor beiden heb ik dan nog 3 weken speelruimte. Want: zolang mijn abonnement bij KPN nog loopt, heb ik sowieso recht op mijn eigen nummer. Met name dit laatste is even spannend, denk ik. Het lastige is dat je bij XS4ALL niet kunt aangeven wanneer je over wilt. Eventueel zou ik direct na opzegging de aanvraag voor mijn nummerportering de deur uit kunnen doen.
Overigens heb ik bij KPN de vraag neergelegd of ze al kunnen voldoen aan de nieuwe OPTA-regels: tot een maand na beëindiging contract het nummer vasthouden voor porteren.
EDIT: nieuwe beleidsregels van de OPTA: http://www.opta.nl/download/website+beleidsregels+NP.pdf
1) ik zeg per brief mijn I+B abonnement op bij KPN. Hierbij neem ik voor mijn eigen zekerheid 6 weken als einddatum. In de brief vermeld ik extra dat ik via een aparte aanvraag mijn nummer wil porteren.
2) ik vraag ADSL aan bij XS4All, en wel een dag later dan dat ik de brief naar KPN heb verstuurd. Ik vraag echter geen nummerportering aan.
Wat kan hier dan nog mis gaan? XS4ALL zegt 3 weken nodig te hebben. ADSL-signaal staat er al op, dus het is in principe niet meer dan een kabel om prikken. Porteren kost maximaal 2 weken. Voor beiden heb ik dan nog 3 weken speelruimte. Want: zolang mijn abonnement bij KPN nog loopt, heb ik sowieso recht op mijn eigen nummer. Met name dit laatste is even spannend, denk ik. Het lastige is dat je bij XS4ALL niet kunt aangeven wanneer je over wilt. Eventueel zou ik direct na opzegging de aanvraag voor mijn nummerportering de deur uit kunnen doen.
Overigens heb ik bij KPN de vraag neergelegd of ze al kunnen voldoen aan de nieuwe OPTA-regels: tot een maand na beëindiging contract het nummer vasthouden voor porteren.
EDIT: nieuwe beleidsregels van de OPTA: http://www.opta.nl/download/website+beleidsregels+NP.pdf
[ Voor 3% gewijzigd door pegagus op 31-03-2008 14:30 ]
100%(zonder verlies van enig telefonie en internet) vloeiend is sowieso niet mogelijk. Als je van een andere telco overgaat naar IPB zit je sowieso een week lang zonder inkomende telefonie (totdat de portering klaar is), ik denk dat dat omgekeerd niet anders zou zijn.pegagus schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:25:
Met betrekking tot het opzeggen van KPN Internet+Bellen lijkt er wat verschil te zitten in de theorie en de praktijk. Theoretisch moet je zelf opzeggen, in de praktijk ziet KPN een nieuwe aanvraag bij een andere provider als een opzegging bij KPN.
Voor de rest heb ik eigenlijk geen idee, ik weet alleen dat er weinig speling is in de manier van opzeggen en dat het vaak hopen is dat het vloeiend verloopt.
Anoniem: 129789
Lang geleden dat ik hier gepost heb, maar ik moet mijn mede slachtoffers van KPN + XboxLive en het het probleem met een NAT = Strict even helpen. Op het xboxworld.nl forum tipte iemand mij over de volgende handelingen:
Zorg voordat je begint voor het volgende:
UPnP uit
ALLE NAT Instellingen verwijdert (Forwarding, Exposed, Triggering)
FireWall uit
Vervolgens een handmatige reboot
Handelingen hierna:
Zet NAT uit
Zet UPnP aan
Zet NAT aan
Nadat ik dit deed was mijn NAT open ipv strict. Natuurlijk kan ik niet garanderen dat dit werkt, maar ik heb hiervoor daadwerkelijk alles geprobeerd, zonder resultaat.
Zorg voordat je begint voor het volgende:
UPnP uit
ALLE NAT Instellingen verwijdert (Forwarding, Exposed, Triggering)
FireWall uit
Vervolgens een handmatige reboot
Handelingen hierna:
Zet NAT uit
Zet UPnP aan
Zet NAT aan
Nadat ik dit deed was mijn NAT open ipv strict. Natuurlijk kan ik niet garanderen dat dit werkt, maar ik heb hiervoor daadwerkelijk alles geprobeerd, zonder resultaat.
Was het niet juist de bedoeling om UnP uit te laten staan i.v.m. een veiligheidsprobleem? Daarbij snap ik niet waarom mijn NAT strict is terwijl alle instellingen hetzelfde staan als voorheen en toen was mijn NAT open.
Mijn eerste post in dit topic en metteen een grote. Anyways het is alsvolgt. Ik heb dus Internet plus Bellen. Ons Abo loopt bij planet, maja het is 1 pot nat dus vast hetzelfde. Ma goed, ik ga dus al jaren naar tv.com, gamespot.com en gamefaqs.com. Die eerste om beetje bij te houden welke series er zijn, die 2de veelal voor beta's van games. En de derde omdat ik voor sommige games te lui ben om zelf uit te zoeken wat ik moet doen. Deze sites worden naar mijn weten gehost bij hetzelfde bedrijf aangezien ze aangesloten zijn bij dat bedrijf. En alle sites zijn op dit moment niet te bereiken voor mij. Firefox geeft de leuke melding: de server doet er te lang over om te antwoorden en IE gooit me in een keer naar de zoek pagina. Google geeft trouwens wel de nieuwste info van die site in dat stukkie cache wat google laat zien. Vrienden van me kunnen gewoon naar die site, maar die hebben dan ook geen internet plus bellen.
Ik heb al het volgende gedaan: Cookies+tijdelijke internet bestanden verwijderd(ik weet niet waarom, op de pc van me ma waar nog _nooit_ naar 1 van de sites geladen was ooit, daar werkte het ook niet). Router gereset. Nu net met iemand van de helpdesk gebelt en vervolgens een ander DNS geprobeerd. Geen van dit zorgde er voor dat ik bij die sites kon. Heeft iemand enig idee wat dit is en zo ja een oplossing hiervoor? De tracert staat hier beneden.
C:\>tracert www.gamefaqs.com
Bezig met het traceren van de route naar c17-gf-ww-lb.cnet.com [216.239.113.186]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 24 ms 11 ms 34 ms 195.190.249.17
3 7 ms 7 ms 7 ms iawxsrt-rt2-bb21-ge-3-1-0.wxs.nl [213.75.64.145]
4 47 ms 42 ms 23 ms k717.pni-planet.ams1.nl.above.net [82.98.247.13]
5 101 ms 128 ms 155 ms so-2-1-0.mpr1.lga5.us.above.net [64.125.27.185]
6 194 ms 178 ms 183 ms so-2-1-0.mpr1.sjc2.above.net [64.125.26.229]
7 175 ms 175 ms 178 ms so-4-0-0.mpr1.sfo3.us.above.net [64.125.31.122]
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.
Alvast bedankt
Ik heb al het volgende gedaan: Cookies+tijdelijke internet bestanden verwijderd(ik weet niet waarom, op de pc van me ma waar nog _nooit_ naar 1 van de sites geladen was ooit, daar werkte het ook niet). Router gereset. Nu net met iemand van de helpdesk gebelt en vervolgens een ander DNS geprobeerd. Geen van dit zorgde er voor dat ik bij die sites kon. Heeft iemand enig idee wat dit is en zo ja een oplossing hiervoor? De tracert staat hier beneden.
C:\>tracert www.gamefaqs.com
Bezig met het traceren van de route naar c17-gf-ww-lb.cnet.com [216.239.113.186]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 24 ms 11 ms 34 ms 195.190.249.17
3 7 ms 7 ms 7 ms iawxsrt-rt2-bb21-ge-3-1-0.wxs.nl [213.75.64.145]
4 47 ms 42 ms 23 ms k717.pni-planet.ams1.nl.above.net [82.98.247.13]
5 101 ms 128 ms 155 ms so-2-1-0.mpr1.lga5.us.above.net [64.125.27.185]
6 194 ms 178 ms 183 ms so-2-1-0.mpr1.sjc2.above.net [64.125.26.229]
7 175 ms 175 ms 178 ms so-4-0-0.mpr1.sfo3.us.above.net [64.125.31.122]
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.
Alvast bedankt
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Heb je de Experiabox variant 1) Siemens of 2) Speedtouch?ye-roon schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 10:36:
[...]
Firefox geeft de leuke melding: de server doet er te lang over om te antwoorden en IE gooit me in een keer naar de zoek pagina.
Van de Siemens weet ik dat dit wel eens te maken kan hebben met het firewall "attack detection" niveau. Check dit eens in de router, via http://192.168.2.1 en dan bij tabblad Advanced Settings, Internet, Firewall, Atack Detection. Als dit op high staat, is dat het probleem en dien je hem minimaal naar medium te zetten, maar ik heb hem op low staan.
Sowieso snap ik niet waarom een NAT gateway ook nog eens firewall gaat spelen, das in mijn perceptie dubbelop.
[ Voor 92% gewijzigd door Arnout op 01-04-2008 13:36 ]
Anoniem: 257490
Voor de mensen die net als ik wel internet maar geen telefoon meer hebben na de Firmware update door KPN.
Nadat de Helpdesk een "harde reset" had uitgevoerd werkte alles weer naar behoren. (het voip lampje was aan ipv knipperend)
Een van de dingen die wilde instellen is het doorschakelen tussen de twee lijnen in de voip settings.
Hierna werkte de telefoon weer niet
Weer harde reset uitgevoerd en geprobeert een hoop tiepwerk te voorkomen door een backup van de instellingen (van voor de firmware upgrade/update). Toen ik echter de backup van de instellingen terug gezet had was het weer mis, geen telefoon dus (restore via Administration -> save&restore -> restore) .
Na wat verschillende settings te hebben uitgeprobeerd (met telkens een harde reset met de paperclip) heb ik uiteindelijk alle gegevens maar opnieuw met de hand ingevoerd.
Tis maar dat u het weet, blijkbaar kan je een backup van de vorige firmware versie niet gebruiken bij de huidige 1.43 1j1 en is het blijkbaar ook niet meer mogelijk om doorschakelen op de expedia in te stellen in het voip menu onder Proxy accounts (of ik doe iets stoms)
Nadat de Helpdesk een "harde reset" had uitgevoerd werkte alles weer naar behoren. (het voip lampje was aan ipv knipperend)
Een van de dingen die wilde instellen is het doorschakelen tussen de twee lijnen in de voip settings.
Hierna werkte de telefoon weer niet
Weer harde reset uitgevoerd en geprobeert een hoop tiepwerk te voorkomen door een backup van de instellingen (van voor de firmware upgrade/update). Toen ik echter de backup van de instellingen terug gezet had was het weer mis, geen telefoon dus (restore via Administration -> save&restore -> restore) .
Na wat verschillende settings te hebben uitgeprobeerd (met telkens een harde reset met de paperclip) heb ik uiteindelijk alle gegevens maar opnieuw met de hand ingevoerd.
Tis maar dat u het weet, blijkbaar kan je een backup van de vorige firmware versie niet gebruiken bij de huidige 1.43 1j1 en is het blijkbaar ook niet meer mogelijk om doorschakelen op de expedia in te stellen in het voip menu onder Proxy accounts (of ik doe iets stoms)
Kheb em nu op laag gezet. Maar kan er nog steeds niet bij, ik kijk vanmiddag nog wel ff verder na reset van de modem of zo. Maar iig bedankt voor de tipArnout schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:34:
[...]
Heb je de Experiabox variant 1) Siemens of 2) Speedtouch?
Van de Siemens weet ik dat dit wel eens te maken kan hebben met het firewall "attack detection" niveau. Check dit eens in de router, via http://192.168.2.1 en dan bij tabblad Advanced Settings, Internet, Firewall, Atack Detection. Als dit op high staat, is dat het probleem en dien je hem minimaal naar medium te zetten, maar ik heb hem op low staan.
Sowieso snap ik niet waarom een NAT gateway ook nog eens firewall gaat spelen, das in mijn perceptie dubbelop.
Ik heb sinds vandaag ook last van een steeeeeds uitvallende internetverbinding.
Ik heb firmware versie 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31)
Ik lees net de post van Arnout en zie dat hij dezelfde versie heeft, en ook (net als mij) 2x een IP uitgedeeld krijgt
Nu staat dit in de System Log (Status --> Device) van mijn ExperiaBox:
)
Mijn internetverbinding werkt ook 'eventjes' wel, en dan enkele minuten niet, en dan weer 'eventjes' wel.
Om gek van te worden
Wat mij overigens OOK opviel was dit: de Upstream rate (Status --> Internet) bij mij op 3xx stond (terwijl dit normaal altijd 512 is)
Maar na een refresh staat hij weer op 512...dus zal wel goed zijn zo
Mijn internetverbinding is 3072/512kbps.
Ik kan verder niets over deze 'ADSL Media up' berichten vinden op GoT, maar zijn er hier mensen die mij kunnen helpen en zeggen wat ik moet doen?
(de EB is al gereset, dus daar kan het niet aan liggen)
Ik heb firmware versie 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31)
Ik lees net de post van Arnout en zie dat hij dezelfde versie heeft, en ook (net als mij) 2x een IP uitgedeeld krijgt
Nu staat dit in de System Log (Status --> Device) van mijn ExperiaBox:
Dit lijstje looped zich zo ongeveer de hele dag door.... (met uitzondering van de tijd natuurlijik04/02/2008 14:52:22 ADSL Media Up
04/02/2008 14:45:21 ADSL Media Up
04/02/2008 14:44:37 ADSL Media Up
04/02/2008 14:43:20 ADSL Media Up
04/02/2008 14:41:05 192.168.2.16 login success --> IP van deze computer
04/02/2008 14:40:22 ADSL Media Up
04/02/2008 14:37:55 ADSL Media Up
04/02/2008 14:34:39 ADSL Media Up
04/02/2008 14:29:44 ADSL Media Up
04/02/2008 14:27:23 ADSL Media Up
04/02/2008 14:26:09 ADSL Media Up
04/02/2008 14:25:31 ADSL Media Up
04/02/2008 14:22:22 ADSL Media Up
04/02/2008 14:18:43 ADSL Media Up
04/02/2008 14:17:45 ADSL Media Up
04/02/2008 14:15:39 ADSL Media Up
04/02/2008 14:15:08 ADSL Media Up
04/02/2008 14:14:36 ADSL Media Up
04/02/2008 14:03:31 ATM10 get IP:10.161.xxx.xxx
04/02/2008 14:03:31 ATM1 get IP:86.92.xxx.xxx --> Dit is het IP waarmee ik zeg maar te benaderen ben via internet (de xxx'en heb ik er zelf natuurlijk neergezet)
Mijn internetverbinding werkt ook 'eventjes' wel, en dan enkele minuten niet, en dan weer 'eventjes' wel.
Om gek van te worden

Wat mij overigens OOK opviel was dit: de Upstream rate (Status --> Internet) bij mij op 3xx stond (terwijl dit normaal altijd 512 is)
Maar na een refresh staat hij weer op 512...dus zal wel goed zijn zo
Mijn internetverbinding is 3072/512kbps.
Ik kan verder niets over deze 'ADSL Media up' berichten vinden op GoT, maar zijn er hier mensen die mij kunnen helpen en zeggen wat ik moet doen?
[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 02-04-2008 17:04 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Volgens mij krijgt iedereen met de nieuwe firmware, 2x een IP (voor 2 ATM interfaces), maar dat even terzijde.SmiGueL schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:53:
[...]
Je zegt dat je een reset hebt gedaan, heb je een harde reset gedaan? (10 sec. paperclip)
Telefoon is weer terug hier. Kon eerst niet bellen en gebeld worden. Constant een ingesprekstoon. Maar het internet deed het gewoon wel.
@ Arnout
- Ik heb de stroom eraf gehaald.
- Ik heb alle stekkers er uitgehaald, en daarna weer teruggestopt. (niet dat t veel zin heeft, maar ik kon 't altijd proberen
)
- Ik heb idd de harde reset gedaan (10 sec paperclip)
Vanmiddag niet echt online geweest verder, maar sinds net weer, en hij valt weer steeds weg....
Hieronder een de System Log (Status --> Device) van mijn ExperiaBox:
(Maar dit laatste probleem is hierboven wel vaker beschreven volgens mij)
- Ik heb de stroom eraf gehaald.
- Ik heb alle stekkers er uitgehaald, en daarna weer teruggestopt. (niet dat t veel zin heeft, maar ik kon 't altijd proberen
- Ik heb idd de harde reset gedaan (10 sec paperclip)
Vanmiddag niet echt online geweest verder, maar sinds net weer, en hij valt weer steeds weg....
Hieronder een de System Log (Status --> Device) van mijn ExperiaBox:
Maar nu komt m'n vader net met het verhaal dat er deze middag ca 3x naar ons gebeld is, en dat elke keer de verbinding verbroken werd. Dus bellen werkt ook niet echt lekker meer....04/02/2008 22:42:04 192.168.2.16 login success
04/02/2008 22:41:57 192.168.2.16 logout
04/02/2008 22:31:50 192.168.2.16 login success
04/02/2008 22:31:48 User from 192.168.2.16 timed out
04/02/2008 22:23:25 ADSL Media Up
04/02/2008 22:19:17 ADSL Media Up
04/02/2008 22:18:13 ADSL Media Up
04/02/2008 22:04:10 ADSL Media Up
04/02/2008 21:57:13 ADSL Media Up
04/02/2008 21:55:49 ADSL Media Up
04/02/2008 21:53:19 ADSL Media Up
04/02/2008 21:40:11 ADSL Media Up
04/02/2008 21:37:57 ADSL Media Up
04/02/2008 21:36:50 ADSL Media Up
04/02/2008 21:34:45 ADSL Media Up
04/02/2008 21:28:59 ADSL Media Up
04/02/2008 21:27:14 ADSL Media Up
04/02/2008 21:24:39 ADSL Media Up
04/02/2008 21:23:57 ADSL Media Up
04/02/2008 21:05:57 ADSL Media Up
04/02/2008 21:05:22 ADSL Media Up
04/02/2008 21:03:38 ADSL Media Up
04/02/2008 21:03:01 ADSL Media Up
04/02/2008 20:54:31 ADSL Media Up
04/02/2008 20:53:54 ADSL Media Up
(Maar dit laatste probleem is hierboven wel vaker beschreven volgens mij)
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Omdat bellen "bovenop" internet plaatsvind zal de internetverbinding stabiel moeten zijn.
Het lijkt erop dat de EB probeert te trainen op een snelheid die niet mogelijk is en waarbij de line sync wegvalt of dat de EB zelf besluit opnieuw verbinding te maken. Wat dat met de nieuwe firmware te maken heeft zie ik even niet. Weet je zeker dat het met de nieuwe firmware gestart is?
Het lijkt erop dat de EB probeert te trainen op een snelheid die niet mogelijk is en waarbij de line sync wegvalt of dat de EB zelf besluit opnieuw verbinding te maken. Wat dat met de nieuwe firmware te maken heeft zie ik even niet. Weet je zeker dat het met de nieuwe firmware gestart is?
Anoniem: 144160
@SmiGuel
Probeer eens erop te letten of het ADSL lampje knipppert als je internet het niet meer doet.
Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn: een klapperende ADSL lijn (niet zelf te verhelpen, zul je de helpdesk voor moeten bellen en een ticket naar 2e lijn toe moeten laten gooien) of een modem dat gaar is (als in defect raakt). Laatste zou je kunnen testen met een "leen" modem, gebruikersgegevens zijn erg simpel te achterhalen, als dat modem wel goed intraint en stabiel werkt mag de helpdesk een nieuwe modem afsturen voor je.
Mochten de 2 tips niet gewerkt hebben, probeer dan eens je bekabeling tussen modem en ISRA uit te sluiten, misschien daar een brak stekkertje of storende apparatuur in de buurt.
Probeer eens erop te letten of het ADSL lampje knipppert als je internet het niet meer doet.
Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn: een klapperende ADSL lijn (niet zelf te verhelpen, zul je de helpdesk voor moeten bellen en een ticket naar 2e lijn toe moeten laten gooien) of een modem dat gaar is (als in defect raakt). Laatste zou je kunnen testen met een "leen" modem, gebruikersgegevens zijn erg simpel te achterhalen, als dat modem wel goed intraint en stabiel werkt mag de helpdesk een nieuwe modem afsturen voor je.
Mochten de 2 tips niet gewerkt hebben, probeer dan eens je bekabeling tussen modem en ISRA uit te sluiten, misschien daar een brak stekkertje of storende apparatuur in de buurt.
ehm doen ze het niet juist andersom op de HD? Eerst bekabeling aanpassen en splitter verwijderen oid? Als kabels in orde zijn dan vervolgens kijken naar EB?Anoniem: 144160 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:12:
@SmiGuel
Dat denk ik eerst indd ook eerder.Loekie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:36:
[...]
ehm doen ze het niet juist andersom op de HD? Eerst bekabeling aanpassen en splitter verwijderen oid? Als kabels in orde zijn dan vervolgens kijken naar EB?
Ok, bedankt voor de tips
Ik heb over de hele dag gezien de error max 10x voorbij zien komen, dus het is nu zoe goed als weg
@ Tasslehoff
Wat bedoel je met een 'leen modem'?
Want ik dacht dat je ipv de EB geen andere modems kon gebruiken?
Ik heb nog wel een linksys WAG354G liggen, die stof ligt te happen.
(op de wireless na dan, die is gewoon 10x beter dan die EB
)
En deze lijkt me toch iets meer qualitait dan die Ebox
Alleen is het password voor de EB nooit gegeven, en is die gehided in de EB zelf....
Ik heb over de hele dag gezien de error max 10x voorbij zien komen, dus het is nu zoe goed als weg
@ Tasslehoff
Wat bedoel je met een 'leen modem'?
Want ik dacht dat je ipv de EB geen andere modems kon gebruiken?
Ik heb nog wel een linksys WAG354G liggen, die stof ligt te happen.
(op de wireless na dan, die is gewoon 10x beter dan die EB
En deze lijkt me toch iets meer qualitait dan die Ebox

Alleen is het password voor de EB nooit gegeven, en is die gehided in de EB zelf....
[ Voor 34% gewijzigd door SmiGueL op 03-04-2008 23:16 ]
Met "leenmodem" bedoeld hij dat je een ADSL-modem van iemand anders leent om daarmee de stabiliteit van je linesync te testen. Je moet dan in dat leenmodem wel natuurlijk de juiste gebruikersnaam en wachtwoord zetten. Volgens Tasslehoff moet je die vrij makkelijk kunnen vinden.
Je krijgt, voor het internet een IP, in dit voorbeeld een 82.* IPArnout schreef op woensdag 02 april 2008 @ 16:59:
[...]
Volgens mij krijgt iedereen met de nieuwe firmware, 2x een IP (voor 2 ATM interfaces), maar dat even terzijde.
Je zegt dat je een reset hebt gedaan, heb je een harde reset gedaan? (10 sec. paperclip)
Voor VoIP, als je de nieuwe firmware hebt, wordt gebruik gemaakt van een apart VC (Virtual Channel) uit de 10.* reeks.
Op het ipbforum is meer informatie te vinden over XBox live dat niet meer werkt met de nieuwste firmware-versie van de Siemens EB. Min of meer wat hier al eerder vermeld werd, maar in een iets gebruikersvriendelijkere versie 
Microsoft (de XBox Live helpdesk) schijnt klanten te adviseren om hun experiabox om te laten ruilen voor een Speedtouch 780, maar dat is natuurlijk geen optie. Behalve dat het een week duurt om te versturen is het veel te kostbaar om een nieuw modem te versturen terwijl het oude *in principe* nog prima werkt. Wel erg vervelend dat Siemens de firewall en NAT-instellingen heeft aangepast in de nieuwe versie, zonder vooraankondiging.
Microsoft (de XBox Live helpdesk) schijnt klanten te adviseren om hun experiabox om te laten ruilen voor een Speedtouch 780, maar dat is natuurlijk geen optie. Behalve dat het een week duurt om te versturen is het veel te kostbaar om een nieuw modem te versturen terwijl het oude *in principe* nog prima werkt. Wel erg vervelend dat Siemens de firewall en NAT-instellingen heeft aangepast in de nieuwe versie, zonder vooraankondiging.
@SmiGuel
Je linksys is wat ik inderdaad als leenmodem bedoel. Als je dit modem eraan hangt, instelt op VPI/VCI 8/48 en als gebruikersnaam kpn@direct-adsl en wachtwoord kpn invoert, kun je testen of je modem de resyncs (ADSL Media UP) veroorzaakt of dat het in het netwerk zit.
Let wel op, je hebt dan tijdens je test GEEN telefonie!
@Chillosophy
Dat is het recht dat KPN heeft omdat het modem hun eigendom is, niet het jouwe. Om hun dienst zo stabiel mogelijk te maken willen ze zoveel mogelijk "prütsers" uit het modem houden. Gelukkig is het nog niet zo erg als bij Tele2, dat modem is helemaal dichtgezet...
Je linksys is wat ik inderdaad als leenmodem bedoel. Als je dit modem eraan hangt, instelt op VPI/VCI 8/48 en als gebruikersnaam kpn@direct-adsl en wachtwoord kpn invoert, kun je testen of je modem de resyncs (ADSL Media UP) veroorzaakt of dat het in het netwerk zit.
Let wel op, je hebt dan tijdens je test GEEN telefonie!
@Chillosophy
Dat is het recht dat KPN heeft omdat het modem hun eigendom is, niet het jouwe. Om hun dienst zo stabiel mogelijk te maken willen ze zoveel mogelijk "prütsers" uit het modem houden. Gelukkig is het nog niet zo erg als bij Tele2, dat modem is helemaal dichtgezet...
Ik ben wel benieuwd naar wat er precies is veranderd aan de NAT functionaliteit. Wat mist de XBox nu om goed verbinding te kunnen maken?Chillosophy schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:55:
[...]
Wel erg vervelend dat Siemens de firewall en NAT-instellingen heeft aangepast in de nieuwe versie, zonder vooraankondiging.
Quote mezelf + even een schaamteloos bumpje.ye-roon schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:01:
[...]
Kheb em nu op laag gezet. Maar kan er nog steeds niet bij, ik kijk vanmiddag nog wel ff verder na reset van de modem of zo. Maar iig bedankt voor de tip
Maar ik heb dus dat op laag gezet, en me router ook keer helemaal terug gezet naar farbrieks instellingen. En daarna had ik dit nog steeds. Ik krijg steeds meer het idee dat dit niet client side is maar dat er iets mis gaat bij de hops. Ik heb dit dus ook naar planet ge-emailed en vervolgens met alles er in wat ik gedaan heb. Vervolgens krijg ik een e-mail terug staat er in: wij adviseren u een e-mail te sturen of ons te bellen op hun service nummer. Echt een typisch: ach het is maar een gebruiker we gaan dit echt niet oplossen geval.
Maja ik bel nog wel zaterdag, aangezien ik dan weer tijd heb. Maar dan nog, dan is het een kwestie van geluk hebben dat je een goede aan de lijn krijgt.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik denk dus niets client side, maja als het KPN's probleem is dan zouden meer mensen niet naar tv.com, gamespot.com en gamefaqs.com en alle pagina's gerelateerd daaraan kunnen bezoeken. Dus: ???
Klopt! Maar ik heb een weekje op de latten in de sneeuw gestaan. Vandaar ook de radiostilte.Pollux4092 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:26:
[...]
Het is erg stil. Blijkbaar is de migratie dus niet goed gegaan en zit Ventiman zonder internet....
En bij thuiskomst wachtte me een onaangename verassing; géén ADSL-signaal...
Ik dus KPN gebeld. Zodra de vriendelijke helpdeskmedewerker in zijn scherm zag staan dat de lijn is opgeheven (ivm overstap) werd de toon onvriendelijk en kortaf: "ik kan u niet verder helpen. Mag ik dit gesprek beëindigen?" En een tweede poging ging hetzelfde; "ik, of een van mijn collega's, kan u écht niet helpen. Ik kan u het adres voor een klachtenbrief geven. Ik ga nu de verbinding verbreken..." Was met stomheid geslagen!
Vond in mijn stapel post een brief dat ik 27 mrt afgesloten zou worden. Op 17 mrt was mijn hoofdnummer geporteerd naar XS4ALL, en heb op die dag dus ook direct XS4ALL-only aangevraagd. De online orderstatusmelding geeft ook aan dat er op 18 mrt de aanvraag is verzonden naar de netbeheerder. KPN heeft dus het signaal van de lijn gehaald TERWIJL ze wisten dat er een overstap liep. Schurken zijn het. Je zult het wel nooit boven water krijgen, maar ik ben er van overtuigd dat het 'klantje pesten' is!
Ik heb dus op 2 apr alsnog een nieuwe aanvraag voor XS4ALL-only gedaan. Inmiddels bevestigd gekregen dat ik op 17 apr weer online zal zijn.
In de tussentijd maar even een wifi-routertje aan het modem van mijn erg vriendelijke buurman gehangen. én mijn Gigaset C470-IP er ook maar bijgezet. :-))
Kijk, "elk nadeel heb z'n voordeel": Omdat KPN me voortijdig van de lijn heeft geknikkert, heb ik geen last meer van een fw-update die je telefoon omzeep helptArnout schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:55:
Sinds vannacht 0.30u nieuwe firmware gekregen: 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31)
Sindsdien werkt m'n telefoonverbinding niet meer (fijn), er wordt ook gemeld:
Zorg dat je een AVM FritzBox als modem/router inzet. Daaraan kan je de bestaande ISDN infrastructuur (TA/PBX) koppelen. Erg fijn apparaat!Anoniem: 15398 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:05:
Op het moment ben ik op zoek naar een totaalpakket voor mijn bedrijf, dat betekent; 2 lijnen, 4 nummers en natuurlijk internet.
Natuurlijk bieden ze bij de KPN daar een oplossing voor
De afdeling verkoop stelde me voor om InternetPlusBellenXL te installeren. Volgens mij ISDN + ADSL. Verder gaven ze aan dat mijn oude quattrovox III niet meer zou werken op het te leveren modem, de Copperjet 1614. Dat zou inhouden dat ik tevens een dure nieuwe centrale aan moet schaffen.
Vervolgens beweren ze op hun website dat al mijn oude apparatuur gewoon nog aangesloten kan worden.
Heeft iemand ervaring met internetplusbellenxl, of kan iemand me meer informatie verschaffen over de compatibiliteit van de apparatuur ??
Ik weet zelfs zéker dat ze het met TR-69 doen...3ssen schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 15:13:
[...]
Heb net weer e.e.a. gepost. Afloop is dus k*t, want twee weken zonden aaansluiting. k*t K*NJan-E schreef op maandag 31 maart 2008 @ 08:18:
[...]
Dit was Ventiman's eerste en enige GoT postje. Laatste keer online: woensdag 19 maart 2008 00:56. Ik vrees dat we nooit zullen weten hoe het afgelopen is...
Ventiman schreef:
Waar ik nu erg benieuwd naar ben is: Heb je het eigen hoofdnummer kunnen behouden bij xs4all, of is dat ook door KPN "opgegeten"?<knip>
Op 17 mrt was mijn hoofdnummer geporteerd naar XS4ALL, en heb op die dag dus ook direct XS4ALL-only aangevraagd. De online orderstatusmelding geeft ook aan dat er op 18 mrt de aanvraag is verzonden naar de netbeheerder. KPN heeft dus het signaal van de lijn gehaald TERWIJL ze wisten dat er een overstap liep. Schurken zijn het. Je zult het wel nooit boven water krijgen, maar ik ben er van overtuigd dat het 'klantje pesten' is!<knip>
Ik ben ook bezig over te gaan naar Xs4all. De stappen die ik tot nog toe heb ondernomen:
- ADSL aangevraagd bij Xs4all
- opgezegd bij KPN met vermelding dat het ADSL-signaal wordt overgenomen door Xs4All en het telefoonnummer overgenomen wordt door Budgetphone. Met nadruk heb ik er in gezet dat ik mijn contract pas opzeg op met ingang van 19 mei (6 weken na briefdatum) en dat tot die tijd ik zowiezo mijn nummer kan opvragen.
- aanvraag nummerportering gaat vandaag de deur uit. Het nummer wordt een prepaid, wat in principe alleen bedoeld is om op gebeld te worden.
- De netwerkpartner (lees KPN) heeft vandaag bevestigd dat een aansluiting mogelijk is. Uiteraard wist ik dat al.
Wordt vervolgd.
- ADSL aangevraagd bij Xs4all
- opgezegd bij KPN met vermelding dat het ADSL-signaal wordt overgenomen door Xs4All en het telefoonnummer overgenomen wordt door Budgetphone. Met nadruk heb ik er in gezet dat ik mijn contract pas opzeg op met ingang van 19 mei (6 weken na briefdatum) en dat tot die tijd ik zowiezo mijn nummer kan opvragen.
- aanvraag nummerportering gaat vandaag de deur uit. Het nummer wordt een prepaid, wat in principe alleen bedoeld is om op gebeld te worden.
- De netwerkpartner (lees KPN) heeft vandaag bevestigd dat een aansluiting mogelijk is. Uiteraard wist ik dat al.
Wordt vervolgd.
Anoniem: 161981
Ik heb een paar vragen, dus als iemand het antwoord weet. please vermeld het!
------
Ik heb InternetPlusbellen besteld van KPN voor op de kantoor en ik krijg 'm waarschijnlijk volgende week binnen.
Alles hoe moet het nu allemaal aangesloten worden, ik zit in een heel raar situatie (denk ik)
SITUATIE NU:
In de kelder zit een heel groot 'patchkast', waar er van zo'n kleine wit kastje (met ons hoofdnummer erop van ISDN) een kabeltje doorloopt naar die ''patchkast'. Laten we zeggen dat het aangesloten staat op poort '21'. In mijn kantoor heb je dan ook een nummertje met '21'. Daar loopt een internetkabel-plug (waarvan de helft bekabeld is, 'RJ45 helft bekabeld) naar mijn quatrovox (modem voor ISDN) en daar heb ik dus al mijn telefoon/fax lijnen aangesloten.

Belserver = 'patchkast'
Hoe moet het dan nadat ik mijn internetPlusbellen modem aangesloten staat?
Ik dacht zelf aan:
Zelfde witte kastje naar poort 21, en dan in mijn kantoor (waar de quatrovox stond) eruithalen en de thompson/siemens erin doen. En dan daar (2 van de 4) telefoonlijnen gebruiken + internetkabel naar pc. Of blijf ik de quatrovox houden?
Kan iemand mij dit alstublieft uitleggen?
Thanks!
------
Ik heb InternetPlusbellen besteld van KPN voor op de kantoor en ik krijg 'm waarschijnlijk volgende week binnen.
Alles hoe moet het nu allemaal aangesloten worden, ik zit in een heel raar situatie (denk ik)
SITUATIE NU:
In de kelder zit een heel groot 'patchkast', waar er van zo'n kleine wit kastje (met ons hoofdnummer erop van ISDN) een kabeltje doorloopt naar die ''patchkast'. Laten we zeggen dat het aangesloten staat op poort '21'. In mijn kantoor heb je dan ook een nummertje met '21'. Daar loopt een internetkabel-plug (waarvan de helft bekabeld is, 'RJ45 helft bekabeld) naar mijn quatrovox (modem voor ISDN) en daar heb ik dus al mijn telefoon/fax lijnen aangesloten.

Belserver = 'patchkast'
Hoe moet het dan nadat ik mijn internetPlusbellen modem aangesloten staat?
Ik dacht zelf aan:
Zelfde witte kastje naar poort 21, en dan in mijn kantoor (waar de quatrovox stond) eruithalen en de thompson/siemens erin doen. En dan daar (2 van de 4) telefoonlijnen gebruiken + internetkabel naar pc. Of blijf ik de quatrovox houden?
Kan iemand mij dit alstublieft uitleggen?
Thanks!
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 161981 op 12-04-2008 14:23 ]
Dit lijkt me nu typisch een geval voor een KPN monteur. Je hebt duidelijk geen idee wat je moet doen, maar je loopt wel het risico om de telefoon verbinding van anderen te verstoren. Geloof me, dat maakt je niet populair. Misschien levert het je zelfs schade claims op.
Gewoon vanaf blijven dus.
Gewoon vanaf blijven dus.
Die 'belserver' kan een PBX zijn, of gewoon een verdelerkast zoals die normaal in woonwijken ook staan.
Als er 1 hoofdnummer is dat dus uiteindelijk gedeeld wordt door alle huurders is het een PBX, dan kon je nogwel eens problemen krijgen met overstap naar IPB(ZIPB of consumenten IPB?). Dan wordt analoog signaal nl v.d. lijn gehaald en bel je puur via de EB.
Als er meerdere hoofdnummers zijn en er 1 voor jou is, dan kun je de installatie uit handleiding volgen en in je eigen huis aansluiten.
Sowieso lijkt het me in dit geval verstandig een monteur te laten installeren, dan weet je dat het goed geïnstalleerd wordt. Je kunt dan ook laten controleren hoe het precies met je aansluiting zit.
Als er 1 hoofdnummer is dat dus uiteindelijk gedeeld wordt door alle huurders is het een PBX, dan kon je nogwel eens problemen krijgen met overstap naar IPB(ZIPB of consumenten IPB?). Dan wordt analoog signaal nl v.d. lijn gehaald en bel je puur via de EB.
Als er meerdere hoofdnummers zijn en er 1 voor jou is, dan kun je de installatie uit handleiding volgen en in je eigen huis aansluiten.
Sowieso lijkt het me in dit geval verstandig een monteur te laten installeren, dan weet je dat het goed geïnstalleerd wordt. Je kunt dan ook laten controleren hoe het precies met je aansluiting zit.
Nee elke huurder heeft zijn eigen witte kastje. Er zijn btw meerdere mensen met internetPlusBellen (want ik heb gescanned met wlan)Loekie schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:41:
Die 'belserver' kan een PBX zijn, of gewoon een verdelerkast zoals die normaal in woonwijken ook staan.
Errr, witte kastje zoals je schetste voor de 'belserver'?Anoniem: 161981 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:14:
[...]
Nee elke huurder heeft zijn eigen witte kastje. Er zijn btw meerdere mensen met internetPlusBellen (want ik heb gescanned met wlan)
Is de belserver wellicht een patchkast?
Jij zit op nr 21 en dat wordt via de patchkast doorgelust naar je kamer/kantoor en zo gaat dat voor elke bewoner?
De belserver lijkt idd veel op een patchkastLoekie schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:49:
[...]
Errr, witte kastje zoals je schetste voor de 'belserver'?
Is de belserver wellicht een patchkast?
Jij zit op nr 21 en dat wordt via de patchkast doorgelust naar je kamer/kantoor en zo gaat dat voor elke bewoner?
EN idd, ik zit op poort 21 en andere mensen op andere poorten, en dan lopen er kabels naar de kantoor en dat geldt voor elke huurder. Dit werkt NU GOED voor ISDN. Maar de vraag is dan, hoe gaat dit dan met InternetPlus bellen, (zie eerste post)
Dat hangt er vanaf waar je NT1 aansluiting zit, als dat op het kastje met 21 staat moet voor dat kastje het splitter gemonteerd worden(lijkt me onwaarschijnlijk), als het NT1 kastje bij jou in kamer/kantoor zit, dan moet het splitter daaroor geïnstalleerd worden.Anoniem: 161981 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:22:
[...]
De belserver lijkt idd veel op een patchkast
EN idd, ik zit op poort 21 en andere mensen op andere poorten, en dan lopen er kabels naar de kantoor en dat geldt voor elke huurder. Dit werkt NU GOED voor ISDN. Maar de vraag is dan, hoe gaat dit dan met InternetPlus bellen, (zie eerste post)
Standaard installatie ISDN:
Splitter -- NT1 -- QuatroVOX -- PSTN/LIJN van EB
\-- (A)DSL van EB
Handleiding is daar wel duidelijk in.
Als je NT1 niet kunt vinden, laat dan monteur komen, die sluit het perfect voor je aan.
Ja! NT1 is die 'witte kastje' wat ik bedoel!Loekie schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:29:
[...]
Dat hangt er vanaf waar je NT1 aansluiting zit, als dat op het kastje met 21 staat moet voor dat kastje het splitter gemonteerd worden(lijkt me onwaarschijnlijk), als het NT1 kastje bij jou in kamer/kantoor zit, dan moet het splitter daaroor geïnstalleerd worden.
Standaard installatie ISDN:
Splitter -- NT1 -- QuatroVOX -- PSTN/LIJN van EB
\-- (A)DSL van EB
Handleiding is daar wel duidelijk in.
Als je NT1 niet kunt vinden, laat dan monteur komen, die sluit het perfect voor je aan.
Dus om de situatie van nu te verduidelijken:
NT1 (witte kastje) > RJ45 (helft bekabeld) naar PATCHKAST > (van patchkast via muren en gedoe naar) KANTOOR > (van kantoor RJ45 helft bekabeld naar > QuatroVOX (zit bij mij in de kamer) > 4 telefoonnummers.
En dan is de vraag
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 161981 op 12-04-2008 15:01 ]
Bel zodra je het pakket binnen hebt met KPN om een monteur te bestellen, dit is idd niet direct een standaard-situatie en dan kan een monteur het netjes voor je oplossen.Anoniem: 161981 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:57:
[...]
Ja! NT1 is die 'witte kastje' wat ik bedoel!
Dus om de situatie van nu te verduidelijken:
NT1 (witte kastje) > RJ45 (helft bekabeld) naar PATCHKAST > (van patchkast via muren en gedoe naar) KANTOOR > (van kantoor RJ45 helft bekabeld naar > QuatroVOX > 4 telefoonnummers.
Het probleem is dat ik al 2 monteurs heb laten sturen en die steeds 'niks' doen? En als ik ze wat vraag zeggen ze steeds 'Jaa... dit is extra werk.. dit hoef ik niet te doen' en dan gaan ze weg?Loekie schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:00:
[...]
Bel zodra je het pakket binnen hebt met KPN om een monteur te bestellen, dit is idd niet direct een standaard-situatie en dan kan een monteur het netjes voor je oplossen.
Dus ik dacht dat ze hier mischien op 't forum wat weten..
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 161981 op 12-04-2008 15:04 ]
De monteur moet werkend 1 telefoon, en 1 pc achterlaten, niet meer, niet minder. Dus ik snap niet wat ze met extra werk bedoelen?
Ik krijg mijn experia volgende week, ik neem aan dat ik met behulp van lampjes kan zien dat ik signaal heb.SCIxX schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:09:
Trouwens, deathrow, stop de kabel die in je NT1 kast gaat eens rechtstreeks in de DSL van je experiabox. Heb je dan signaal of niet?
Je moet dat "witte kastje" (nt1) verwijderen en de buitenlijn (zit linksonder in de nt1) rechtstreeks doorverbinden met die poort 21 van de patchkast. De nt1 neem je nu mee naar je kamer, en daar haal je de kabel van de quattrovox uit de muurplug en die stop je in de nt1 (waar die voorheen met poort 21 verbonden was).Anoniem: 161981 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:03:
[...]
Het probleem is dat ik al 2 monteurs heb laten sturen en die steeds 'niks' doen? En als ik ze wat vraag zeggen ze steeds 'Jaa... dit is extra werk.. dit hoef ik niet te doen' en dan gaan ze weg?
Dus ik dacht dat ze hier mischien op 't forum wat weten..
Uit het IPB pakket haal je de splitter (die heeft 3 aansluitingen):
1. "lijn" aansluiting verbinden met de muurplug
2. "dsl" aansluiting naar dsl op de experiabox
3. "nt1" aansluiting naar nt1 kastje (linksonder)
Vervolgens analoge aansluiting van quattrovox (die nu naar je telefoon gaat) naar pstn aansluiting op de experiabox en de "tel1" aansluiting van experiabox naar de telefoon. Experiabox aanzetten, half uurtje wachten, 1369 bellen (of 1367 in het geval van hetnet) en klaar. (Na 5 werkdagen kan je de nt1 en quattrovox verwijderen.)
Dank je voor je duidelijke post, maar moet dit echt zo? Dan is de monteur die voor ISDN gekomen is eigenlijk voor niets gekomenDCFreak schreef op zondag 13 april 2008 @ 02:15:
[...]
Je moet dat "witte kastje" (nt1) verwijderen en de buitenlijn (zit linksonder in de nt1) rechtstreeks doorverbinden met die poort 21 van de patchkast. De nt1 neem je nu mee naar je kamer, en daar haal je de kabel van de quattrovox uit de muurplug en die stop je in de nt1 (waar die voorheen met poort 21 verbonden was).
Uit het IPB pakket haal je de splitter (die heeft 3 aansluitingen):
1. "lijn" aansluiting verbinden met de muurplug
2. "dsl" aansluiting naar dsl op de experiabox
3. "nt1" aansluiting naar nt1 kastje (linksonder)
Vervolgens analoge aansluiting van quattrovox (die nu naar je telefoon gaat) naar pstn aansluiting op de experiabox en de "tel1" aansluiting van experiabox naar de telefoon. Experiabox aanzetten, half uurtje wachten, 1369 bellen (of 1367 in het geval van hetnet) en klaar. (Na 5 werkdagen kan je de nt1 en quattrovox verwijderen.)
Maar goed. als dit zo moet dan moet dat maar. Thanks!
Mijn verhaal klopt alleen als je de isdn lijn laat omzetten naar IPB. Indien de IPB aansluiting een extra (nieuwe) aansluiting is, of als je alleen een telefoonnummer van je ISDN laat porteren naar een extra (IPB) aansluiting (maar de ISDN zelf laat bestaan), dan moet je de huidige ISDN situatie natuurlijk laten bestaan.Anoniem: 161981 schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:55:
[...]
Dank je voor je duidelijke post, maar moet dit echt zo? Dan is de monteur die voor ISDN gekomen is eigenlijk voor niets gekomen![]()
Maar goed. als dit zo moet dan moet dat maar. Thanks!
Of die monteur voor niets gekomen is weet ik niet, je wilde tenslotte ISDN hebben neem ik aan? Als je dat dan weer laat veranderen in IPB is het logisch dat die ISDN weer weg kan
Ja, het 'hoofdnummer', mijn oude analogelijn nummer, nu geografisch nummer geheten, is behouden.Pollux4092 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 07:31:
Ventiman schreef:
[...]
Waar ik nu erg benieuwd naar ben is: Heb je het eigen hoofdnummer kunnen behouden bij xs4all, of is dat ook door KPN "opgegeten"?
@DeaTh RoW: tenzij je Zakelijk XL hebt aangevraagd, kun je je ISDN-spul op marktplaats zetten, aangezien je dan niet meer kunt aansluiten.
Ook met een consumentenabo zijn er manieren om je ISDN-spul te blijven gebruiken. Ik heb het al herhaaldelijk uitgelegd: 084-nummer aanvragen, je regionale nummer permanent naar je 084 doorschakelen, Fritzbox aan je lijn hangen en daar het 084-nummer op binnen laten komen. Aan de S0-bus van de Fritz hang je dan je ISDN-apparatuur. Uitbellen doe je via een geverifieerd Voipbuster nummer.
Is er een landelijke storing m.b.t. VOIP bij KPN?
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Ik denk je over het algemeen er van uit mag gaan dat als iemand IPB gebruikt dat ze ook een experiabox gaan gebruiken.Jan-E schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:51:
Ook met een consumentenabo zijn er manieren om je ISDN-spul te blijven gebruiken. Ik heb het al herhaaldelijk uitgelegd: 084-nummer aanvragen, je regionale nummer permanent naar je 084 doorschakelen, Fritzbox aan je lijn hangen en daar het 084-nummer op binnen laten komen. Aan de S0-bus van de Fritz hang je dan je ISDN-apparatuur. Uitbellen doe je via een geverifieerd Voipbuster nummer.
Kpn had mij vertelt dat ik eerst een vaste ISDN aansluiting moest nemen, en dan een abbonoment naar InternetPlusbellen, ik heb een bevestiging gekregen van InternetPlusbellen met alle 4 nummers van ISDN! en nee ik blijf op de consumentenlijn!DCFreak schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:44:
[...]
Mijn verhaal klopt alleen als je de isdn lijn laat omzetten naar IPB. Indien de IPB aansluiting een extra (nieuwe) aansluiting is, of als je alleen een telefoonnummer van je ISDN laat porteren naar een extra (IPB) aansluiting (maar de ISDN zelf laat bestaan), dan moet je de huidige ISDN situatie natuurlijk laten bestaan.
Of die monteur voor niets gekomen is weet ik niet, je wilde tenslotte ISDN hebben neem ik aan? Als je dat dan weer laat veranderen in IPB is het logisch dat die ISDN weer weg kan
Als ik het goed begrijp is er een centrale isdn-aansluiting, en heb je niet persé alle vier de nummers nodig? Met een standaard Experiabox heb je 2 analoge telefoonpoorten, waar je zelf weer je nummers aan kunt koppelen. Alleen is er volgens mij geen analoge apparatuur die onderscheid naar nummer kan maken (in tegenstelling tot ISDN).Anoniem: 161981 schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:57:
[...]
Kpn had mij vertelt dat ik eerst een vaste ISDN aansluiting moest nemen, en dan een abbonoment naar InternetPlusbellen, ik heb een bevestiging gekregen van InternetPlusbellen met alle 4 nummers van ISDN! en nee ik blijf op de consumentenlijn!
Beetje maf dat KPN eerst een bestaande lijn nodig heeft, om IPB er op te kunnen zetten. Blijkbaar zit er weinig flexibiliteit in de procedure. Ik mag wel hopen dat je geen extra kosten hebt moeten maken voor de Quatrovox.
Bij een maat van mij hebben ze ondertussen al maanden ellende met IPB na een verhuizing.
Na ellenlang gebel en gedoe zijn inmiddels de meeste problemen de wereld uit, maar we zitten nog met het volgende:
-We kunnen (ook na 7x bellen) nog steeds niet inloggen op het IPB gedeelte van MijnKPN, dus kan ik geen nummer toewijzen aan poort 2, wat zakelijk wel een must is.
-Sinds vandaag krijg ik als ik mijn maat bel: KIES NU HET INTERNE NUMMER. Wat ik ook kies, ik krijg vervolgens keurig verbinding.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Na ellenlang gebel en gedoe zijn inmiddels de meeste problemen de wereld uit, maar we zitten nog met het volgende:
-We kunnen (ook na 7x bellen) nog steeds niet inloggen op het IPB gedeelte van MijnKPN, dus kan ik geen nummer toewijzen aan poort 2, wat zakelijk wel een must is.
-Sinds vandaag krijg ik als ik mijn maat bel: KIES NU HET INTERNE NUMMER. Wat ik ook kies, ik krijg vervolgens keurig verbinding.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Ik heb vandaag mijn experia box binnengekregen van KPN 'InternetPlusBellen ISDN'
Ik weet verder wel hoe het gaat als ik naar de schema bekijk.
Maar wat ik niet begrijp is dat ik het poort PSTN moet aansluiten van Experia naar QuatroVOX. EN dan heb ik ook nog 2 groene phone poortjes? wat moet ik daarmee doen dan?
Zoals ik het al eerder vertelde is dat ik mijn MT1 (witte kastje) doorgaf via een patchkast naar mijn kantoortje op poort 21. Ik ga vanuit de splitter gewoon hetzelfde doen en dan de Experia box op 22. (wat ook bij mij in de kantoor zit, ik heb 4 aansluitingen) QuatroVOX blijft op 21
Maar wat ik niet begrijp is dat ik het poort PSTN moet aansluiten van Experia naar QuatroVOX. EN dan heb ik ook nog 2 groene phone poortjes? wat moet ik daarmee doen dan?
Zoals ik het al eerder vertelde is dat ik mijn MT1 (witte kastje) doorgaf via een patchkast naar mijn kantoortje op poort 21. Ik ga vanuit de splitter gewoon hetzelfde doen en dan de Experia box op 22. (wat ook bij mij in de kantoor zit, ik heb 4 aansluitingen) QuatroVOX blijft op 21
De pstn poort op de experiabox moet met de quattrovox (=pstn signaal) worden verbonden, omdat alle inkomende gesprekken nog 5 werkdagen via de ISDN lijn lopen (na de vrs call 1369). Uitgaande gesprekken lopen wel meteen via IPB, en vandaar dat je telefoon rechtstreeks op de experiabox aangesloten moet worden (groene phone aansluiting). Op deze manier kan je bellen via IPB en gebeld worden via ISDN en merk je qua gebruik daar niets van.Anoniem: 161981 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:33:
Ik heb vandaag mijn experia box binnengekregen van KPN 'InternetPlusBellen ISDN'
Na 5 dagen is de portering klaar, en gaan binnenkomende gesprekken ook via IPB. Op dat moment kan je de NT1 en quattrovox weghalen.
ik zit zeker weer te ver van de centrale ofzo, na de verhuizing zijn mn snelheden laag
(80-120 kbps down, 20-30 kbps up, duurste IPB abbo)
of heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen.? (settings oid?)
(80-120 kbps down, 20-30 kbps up, duurste IPB abbo)
of heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen.? (settings oid?)
Laat eerst maar eens een meting doen door de helpdesk. En op wat voor snelheid traint je modem in? En hoe heb je getest, wireless of met ethernet aansluiting. En staat je RG wel bij het ISRA ??
Oftewel, sorry, mijn kristallen bol is stuk en met jou info is er weinig meer als dit te zeggen
Oftewel, sorry, mijn kristallen bol is stuk en met jou info is er weinig meer als dit te zeggen
Ik gebruik op dit moment maar twee (MSN lijnen, niet hoofdnummer) lijnen van de vier.DCFreak schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:08:
[...]
De pstn poort op de experiabox moet met de quattrovox (=pstn signaal) worden verbonden, omdat alle inkomende gesprekken nog 5 werkdagen via de ISDN lijn lopen (na de vrs call 1369). Uitgaande gesprekken lopen wel meteen via IPB, en vandaar dat je telefoon rechtstreeks op de experiabox aangesloten moet worden (groene phone aansluiting). Op deze manier kan je bellen via IPB en gebeld worden via ISDN en merk je qua gebruik daar niets van.
Na 5 dagen is de portering klaar, en gaan binnenkomende gesprekken ook via IPB. Op dat moment kan je de NT1 en quattrovox weghalen.
Dus er komt een kabel van PSTN van experia naar Quatrovox (op poort 1 hoofdnummer volgend de schema), ik sluit mijn 2 telefoonlijnen aan op de groene poort van experia (ik bel 1369 en alles) en na 5 dagen mag mijn quatrovox en NT1 weg.
is dit correctemundo?
Man wat is dit verwarrend, vooral als je vaste lijn helemaal in de kelder is en een hele patchkast voor je neus hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 161981 op 15-04-2008 22:02 ]
Er zit toch een goede handleiding in de installatie pakketten tegenwoordig? Pak die er eens bij. Daar staat een mooi plaatje in hoe je alles aan moet sluiten.
Hier een link naar die handleiding:
http://kpn-serviceportal...._sid=7W3Pbl1j&p_lva=6902#
Ik heb de handleiding grondig gelezen, en daar staat niet bij welke nummers mee wordt gebracht naar die telefoonlijnen.Hurricane schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:07:
Er zit toch een goede handleiding in de installatie pakketten tegenwoordig? Pak die er eens bij. Daar staat een mooi plaatje in hoe je alles aan moet sluiten.
Ik heb 4 nummers, waarvan ik 2 MSN nummers gebruik (alle 4 nummers staan vermeld in de Bevestigingsbrief van IPB) maar hoe kan dat nou als ik maar 2 poorten heb op mijn experia?
Standaard staat alleen je hoofdnummer in de Experiabox en die is dan toegewezen aan Phone 1 (SpeedTouch) of Tel1 (Siemens). Je kan zelf instellen welke nummers je er in wilt hebben via Mijn KPN. Je kunt er maar 2 andere nummers in zetten. Aangezien je met die 2 andere nummers geen andere nuttige dingen kunt doen dan doorschakelen naar andere nummers denk ik dat het handiger zal zijn om de overgebleven 2 nummers op te heffen.
[ Voor 9% gewijzigd door Joen op 15-04-2008 22:57 ]
Ik probeer het te volgen, maar ik snap het niet helemaal. Nu heb je blijkbaar twee isdn-lijnen (21+22)? Op 21 zit de Quatrovox, op 22 zit de Experiabox? Blijft de lijn op 21 in stand, of verdwijnt die?Anoniem: 161981 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:33:
[...]
Ik heb de handleiding grondig gelezen, en daar staat niet bij welke nummers mee wordt gebracht naar die telefoonlijnen.
Ik heb 4 nummers, waarvan ik 2 MSN nummers gebruik (alle 4 nummers staan vermeld in de Bevestigingsbrief van IPB) maar hoe kan dat nou als ik maar 2 poorten heb op mijn experia?
Als lijn 21 in stand blijft, kun je daar gewoon je ISDN-apparatuur op laten zitten. Verdwijnt lijn 21, dan moet je ofwel zelf een Fritz!box 7170 gaan aanschaffen en alle nummers doorverbinden naar één of meerdere 084-nummers en je Quatrovox behouden, of het ISDN-deel opheffen.
Ben je niet echt gehecht aan je Quatrovox, maar wil je wel alle 4 de nummers gebruiken, dan kun je er twee IP-telefoons naast zetten (die werken via de ethernet aansluitingen).
pegagus schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:13:
[...]
Ik probeer het te volgen, maar ik snap het niet helemaal. Nu heb je blijkbaar twee isdn-lijnen (21+22)? Op 21 zit de Quatrovox, op 22 zit de Experiabox? Blijft de lijn op 21 in stand, of verdwijnt die?
Als lijn 21 in stand blijft, kun je daar gewoon je ISDN-apparatuur op laten zitten. Verdwijnt lijn 21, dan moet je ofwel zelf een Fritz!box 7170 gaan aanschaffen en alle nummers doorverbinden naar één of meerdere 084-nummers en je Quatrovox behouden, of het ISDN-deel opheffen.
Ben je niet echt gehecht aan je Quatrovox, maar wil je wel alle 4 de nummers gebruiken, dan kun je er twee IP-telefoons naast zetten (die werken via de ethernet aansluitingen).

Op dit moment heb ik dit, vandaag ga ik met de experia aan de slag.
Witte kastje = NT1
Belserver = Patchkast met heeeel veel andere poorten naar andere kamers. er lopen 4 poorten naar mijn kamer toe.
De vraag is dan, hoe moet dit met IPB?
Ik raad je echt aan een monteur te bestellen, ik weet niet om wat voor afstanden het gaat en wat precies de verdeling van je 'kastjes' is, maar een monteur kan dit wel voor je doen. Een monteur is in veel gevallen nog gewoon gratis ook.
Bedenkt wel dat IPB in sommige opzichten een stuk minder flexibel is dan ISDN, uitgaand bellen kun je maar met 2 nummers. Faxen werkt alleen met een nummer met kengetal van je plaats(dus niet 087/8xxxxxxx).
De hoeveelheid vragen die je hier stelt geven bij mij de indruk dat je wellicht het hele pakket niet goed aan gaat sluiten, een monteur geeft je de garantie dat het goed wordt aangesloten.
Bedenkt wel dat IPB in sommige opzichten een stuk minder flexibel is dan ISDN, uitgaand bellen kun je maar met 2 nummers. Faxen werkt alleen met een nummer met kengetal van je plaats(dus niet 087/8xxxxxxx).
De hoeveelheid vragen die je hier stelt geven bij mij de indruk dat je wellicht het hele pakket niet goed aan gaat sluiten, een monteur geeft je de garantie dat het goed wordt aangesloten.
Ik begin het te begrijpen (hoop ik). Er is dus een centrale ISDN-aansluiting (op naam van de verhuurder?). Van de centrale ISDN-aansluiting krijg je 4 interne isdn-lijntjes, waar je er blijkbaar maar één van gebruikt, in combinatie met de quatrovox. Op die lijn komt straks dan waarschijnlijk het adsl-signaal binnen.
Als bovenstaande klopt, dan wordt het als volgt:
Draadje van voormalig aansluitpunt van de quatrovox naar de splitter. Van de splitter gaan er twee draadjes naar de Experiabox (staat allemaal in de handleiding). Stekker in het stopcontact, even geduld hebben en het adsl-lampje moet gaan branden.
Draadje van voormalig aansluitpunt van de quatrovox naar de splitter. Van de splitter gaan er twee draadjes naar de Experiabox (staat allemaal in de handleiding). Stekker in het stopcontact, even geduld hebben en het adsl-lampje moet gaan branden.
Ik zou gaan voor deze opstelling dan:
kelder:
lijn van kpn gaat naar splitter (line ingang)
idsn uitgang op splitter gaat naar linksonder op nt1
dsl uitgang op splitter gaat naar patchkast poort 22
nt1 blijft op zelfde manier verbonden met patchkast poort 21
kantoor:
poort 21 blijft aan quattorvox zitten
poort 22 wordt aangesloten op dsl ingang van experiabox
telefoontoestellen worden aangesloten op tel1 en tel2 van experiabox
poort 1 van quattrovox wordt verbonden met phone ingang van experiabox
pc op poort 1 t/m 4 van experiabox
in quattrovox worden de nummers zo geprogrammeerd dat deze op poort 1 overgaan.
//disclaimer: hopelijk zijn de draden tussen kelder en kantoor van goede kwalteit aangezien nu dus de eb niet binnen een meter van het isra is aangesloten, dus kans op interferentie
kelder:
kantoor:
//disclaimer: hopelijk zijn de draden tussen kelder en kantoor van goede kwalteit aangezien nu dus de eb niet binnen een meter van het isra is aangesloten, dus kans op interferentie
[ Voor 2% gewijzigd door 3ssen op 16-04-2008 13:13 . Reden: woorden verduidelijkt ]
Mwoaah.. ik denk niet dat je het begrijpt.pegagus schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:12:
Ik begin het te begrijpen (hoop ik). Er is dus een centrale ISDN-aansluiting (op naam van de verhuurder?). Van de centrale ISDN-aansluiting krijg je 4 interne isdn-lijntjes, waar je er blijkbaar maar één van gebruikt, in combinatie met de quatrovox. Op die lijn komt straks dan waarschijnlijk het adsl-signaal binnen.
In de kelder zie ik er heeel veel NT1 kastjes! 7 stuks ofzo, en bij de patchkast had je heel veel poortjes en kabels. mijn kamer heeft bijv. 21. ik heb totaal 4 andere poorten (internet poorten rj45 denk ik)
Ja precies! zo denk ik het ook dat het zo moet gaan.3ssen schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:12:
Ik zou gaan voor deze opstelling dan:
kelder:
kantoor:
Maar poort 1 van quattrovox moet bij de experia naar PSTN poort aangesloten worden, dat bedoel je ook dan waarschijnlijk
En PC begrijp ik dan ook helemaal, geen probleem.
De vraag is dan: Hoe weet de experia WELKE telefoonummers ik gebruik?
Ik heb bijvoorbeeld 4 nummers;
000001 (HOOFDNUMMER, POORT 1 QUATROVOX, MOET PSTN KABEL NAAR EXPERIA, deze wil ik NIET gebruiken)
000002 (deze wil ik gebruiken)
000003 (deze wil ik gebruiken)
000004 (deze mag verdwijnen)
Hoe gaat de experia dat weten dat ik 02/03 ga gebruiken? stel ik dat in bij die 1369 ofzo?
Aangezien ik maar 2 poorten groene poorten heb op mijn experia
Ik weet het niet hoor, maar ergens gaat het volgens mij niet kloppen of werken.
Corrigeer me waar ik verkeerd ga:
- je zit in een bedrijfsverzamelgebouw
- in het bedrijfsverzamelgebouw is een gezamelijke ISDN aansluiting (1 belcentrale, 7 NT1-kastjes en waarschijnlijk 14 buitenlijnen)
- op jouw naam heb je bij KPN ISDN aangevraagd en daarvoor een Quatrovox en 4 telefoonnummers gekregen.
- je hebt ISDN aangevraagd met het doel om Internet + Bellen te verkrijgen
- vervolgens heb je internet plus bellen aangevraagd
- je nummers zijn geporteerd naar Internet plus bellen
Als bovenstaande klopt, dan kun je niets anders dan de Experiabox aansluiten op het zelfde punt waar nu je quatrovox zit. Totdat je volledig over bent op I+B moet de Quatrovox tussen de splitter en de Experiabox (poort 1) blijven zitten. Poort 22 is blijkbaar loos en blijft ook loos, tenzij je daar weer ISDN op aanvraagt.
Nummers aan poorten toewijzen gaat overigens via de webinterface van Mijn KPN.
- in het bedrijfsverzamelgebouw is een gezamelijke ISDN aansluiting (1 belcentrale, 7 NT1-kastjes en waarschijnlijk 14 buitenlijnen)
- op jouw naam heb je bij KPN ISDN aangevraagd en daarvoor een Quatrovox en 4 telefoonnummers gekregen.
Als bovenstaande klopt, dan kun je niets anders dan de Experiabox aansluiten op het zelfde punt waar nu je quatrovox zit. Totdat je volledig over bent op I+B moet de Quatrovox tussen de splitter en de Experiabox (poort 1) blijven zitten. Poort 22 is blijkbaar loos en blijft ook loos, tenzij je daar weer ISDN op aanvraagt.
Hoofdnummer gaat standaard mee naar IPB, overige nummers kun je via mijnkpn instellen. Of je na portering ook het hoofdnummer kunt laten vallen ten gunste van 1 van de MSN nummers durf ik zo niet te zeggen. Fysiek kun je 2 normale toestellen met elk apart nummer op EB aansluiten.Anoniem: 161981 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:17:
[...]
Ja precies! zo denk ik het ook dat het zo moet gaan.
Maar poort 1 van quattrovox moet bij de experia naar PSTN poort aangesloten worden, dat bedoel je ook dan waarschijnlijk![]()
En PC begrijp ik dan ook helemaal, geen probleem.
De vraag is dan: Hoe weet de experia WELKE telefoonummers ik gebruik?
Ik heb bijvoorbeeld 4 nummers;
000001 (HOOFDNUMMER, POORT 1 QUATROVOX, MOET PSTN KABEL NAAR EXPERIA, deze wil ik NIET gebruiken)
000002 (deze wil ik gebruiken)
000003 (deze wil ik gebruiken)
000004 (deze mag verdwijnen)
Hoe gaat de experia dat weten dat ik 02/03 ga gebruiken? stel ik dat in bij die 1369 ofzo?
Aangezien ik maar 2 poorten groene poorten heb op mijn experia
Laat het installeren door de monteur, die kan daarvoor de juiste bekabeling gebruiken, dan weet je iig zeker dat dat gedeelte goed zit.
zoals ik het verhaal van death row lees maakt deze geen gebruik van een belcentrale. elk kantoor heeft gewoon 4 wandcontactdozen welke uitkomen in de kelder in de patchkast met de daarbij behorende nummers. verder zijn er in de kelder waarschijnlijk nog evenzoveel isra-punten als er kantoren zijn. ieder kantoor kan dus gemakkelijk vanuit de kelder een signaal in het kantoor krijgen zonder opnieuw draden te hoeven trekken, als je het in de patchkast maar op de bijbehorende poort aansluit.pegagus schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:46:
Ik weet het niet hoor, maar ergens gaat het volgens mij niet kloppen of werken.
Ik heb het hele verhaal nog een terug zitten lezen. Blijkbaar heb je je eigen NT1-kastje en kun je zelf in de patchkast?
Wat ik niet snap: je gaat de interne poort van de Quatrovox verbinden met de interne poort van de Eperiabox? Volgens mij gaat dit zo niet werken. Ook het splitsen naar poort 22 begrijp ik niet. Wat is daar het voordeel van?
Wat KPN verwacht is dat je het volgens het boekje aansluit: nt1-kastje - splitter - draad naar dsl-deel van de Experiabox en een draad vanaf de splitter naar het ISDN-deel van Experiabox (line). Bij mijn moeder thuis had ik ookwat problemen met aansluiten, en het werd door KPN gedetecteerd dat de analoge lijn niet via de Eperiabox liep.
Edit: @3ssen, daar was ik inmiddels dus ook achter.
Wat ik niet snap: je gaat de interne poort van de Quatrovox verbinden met de interne poort van de Eperiabox? Volgens mij gaat dit zo niet werken. Ook het splitsen naar poort 22 begrijp ik niet. Wat is daar het voordeel van?
Wat KPN verwacht is dat je het volgens het boekje aansluit: nt1-kastje - splitter - draad naar dsl-deel van de Experiabox en een draad vanaf de splitter naar het ISDN-deel van Experiabox (line). Bij mijn moeder thuis had ik ookwat problemen met aansluiten, en het werd door KPN gedetecteerd dat de analoge lijn niet via de Eperiabox liep.
[ Voor 4% gewijzigd door pegagus op 16-04-2008 14:15 ]
Allereerst wil ik jullie nog danken voor het meedenken! thanks guys3ssen schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:10:
[...]
zoals ik het verhaal van death row lees maakt deze geen gebruik van een belcentrale. elk kantoor heeft gewoon 4 wandcontactdozen welke uitkomen in de kelder in de patchkast met de daarbij behorende nummers. verder zijn er in de kelder waarschijnlijk nog evenzoveel isra-punten als er kantoren zijn. ieder kantoor kan dus gemakkelijk vanuit de kelder een signaal in het kantoor krijgen zonder opnieuw draden te hoeven trekken, als je het in de patchkast maar op de bijbehorende poort aansluit.

U heeft waarschijnlijk gelijk... iedereen heeft zijn egen nummers/internet en dergelijke.. iedereen is onafhankelijk van elkaar.
Heb ik mijn eigen NT1 kastje? - Japegagus schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:13:
Ik heb het hele verhaal nog een terug zitten lezen. Blijkbaar heb je je eigen NT1-kastje en kun je zelf in de patchkast?
'Interne poort Quatrovox -> Experiabox '
Volgens de handleiding Moet er een kabel met elkaar verbonden worden zogenaamd PSTN. Anders gaat het niet werken lees ik.
''Wat KPN verwacht is dat je het volgens het boekje aansluit: nt1-kastje - splitter - draad naar dsl-deel ''
Ik heb het helemaal niet zo meegekregen van KPN en volgens het schema.
Het moet volgens 3ssen ! hij heeft het netjes uitgetypt
------
Als ik alleen 2 nummers kan gebruiken waarbij één dervan de hoofdnummer is, vind ik dit hele pakket waardeloos en tijdverspilling geweest. Ik moet mijn 0002/0003 telefoonlijnen gebruiken. Aan de hoofdnummer heb ik er echt niets aan.
Kan ik de telefoonlijnen gewoon niet op de QuatroVOX aansluiten ipv de 2 poorten van de Experia?
Dan haal ik 'm na 5 dagen ook niet weg, laat ik 'm gewoon zo staan.
/edit en dat de monteur gratis is, geloof ik niet
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 161981 op 16-04-2008 14:46 ]