[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste
Acties:
  • 289.056 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55

ye-roon

knaak

Hallo,

Ok ik heb dus zo'n zilvere siemens box thuis staan. Ik heb al geruime tijd problemen met het benadere van sites van cnetnetworks.com (onderdeel hiervan zijn gamefaqs, tv.com en gamespot.com). En sinds kort he ik mario kart wii en ik disconnect constant. Ik heb die knakkers bij kpn al een mail gestuurd met ping info en tracert (die staan ook in dit topic). Krijg je vervolgens dood leuk een mail terug: wij adviseren u te bellen of met ons te mailen. Dit was dus ff een #$@#^@!!! momentje. Omdat ik dus al een mail gestuurd had.

Maar voordat ik ze vanmiddag weer even ga verblijden met een telefoontje van me, Is die blauwe speedtouch experia box "beter" dan die zilvere van siemens? Beter in de zin van minder problemen met van alles en nog wat? Ik wordt er eerlijk gezegt een beetje moe van en zou gewoon werkend Internet willen hebben, betaal er gelukkig maar 60 pleuri in de maand voor :s

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 20:48
Ik begin het steeds beter te snappen. De splitter moet voor het NT1-kastje (las ik net toevallig in de installatiehandleiding van Xs4all). Vandaar het gebruik van poort 22. Blijkbaar levert KPN gewoon een analoog adsl-modem en daarom moet de Quatrovox er tussen blijven zitten. Maar die moet dus aangesloten worden op de externe lijn van de Experiabox.

Betreffende je nummers: je hebt op de Experiabox 2 analoge poorten, waar je per poort desnoods 4 nummers op kunt zetten. Dat kun je allemaal zelf bepalen. Wil je 4 toestellen, dan moet je 2 ip-telefoons aanschaffen. Na die 5 dagen verdwijnt je ISDN-signaal en heb je niets meer aan je Quatrovox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
ye-roon schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:48:
Hallo,

Ok ik heb dus zo'n zilvere siemens box thuis staan. Ik heb al geruime tijd problemen met het benadere van sites van cnetnetworks.com (onderdeel hiervan zijn gamefaqs, tv.com en gamespot.com). En sinds kort he ik mario kart wii en ik disconnect constant. Ik heb die knakkers bij kpn al een mail gestuurd met ping info en tracert (die staan ook in dit topic). Krijg je vervolgens dood leuk een mail terug: wij adviseren u te bellen of met ons te mailen. Dit was dus ff een #$@#^@!!! momentje. Omdat ik dus al een mail gestuurd had.

Maar voordat ik ze vanmiddag weer even ga verblijden met een telefoontje van me, Is die blauwe speedtouch experia box "beter" dan die zilvere van siemens? Beter in de zin van minder problemen met van alles en nog wat? Ik wordt er eerlijk gezegt een beetje moe van en zou gewoon werkend Internet willen hebben, betaal er gelukkig maar 60 pleuri in de maand voor :s
Ik ken die sites niet, maar er is een hoop gedoe met het forwarden van poorten, wat door KPN onmogelijk is gemaakt. En over het algemeen is de zilveren variant te verkiezen boven de blauwe.

En ook ik heb het helemaal gehad met de helpdesk (zelfde van het kastje naar de muur antwoorden) en I+B in het algemeen. Nog een week en dan ben ik over op Xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegagus schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:01:
Ik begin het steeds beter te snappen. De splitter moet voor het NT1-kastje (las ik net toevallig in de installatiehandleiding van Xs4all). Vandaar het gebruik van poort 22. Blijkbaar levert KPN gewoon een analoog adsl-modem en daarom moet de Quatrovox er tussen blijven zitten. Maar die moet dus aangesloten worden op de externe lijn van de Experiabox.

Betreffende je nummers: je hebt op de Experiabox 2 analoge poorten, waar je per poort desnoods 4 nummers op kunt zetten. Dat kun je allemaal zelf bepalen. Wil je 4 toestellen, dan moet je 2 ip-telefoons aanschaffen. Na die 5 dagen verdwijnt je ISDN-signaal en heb je niets meer aan je Quatrovox.
Nee ik ga 2 MSN-telefoon nummers gebruiken (dus geen hoofdnummer).
Indien de hoofdnummer er niet in MOET, dan is het geen probleem. zowel... heb ik een poort te weinig.

Maar mijn fax heeft ook een Internet poort. kan ik mijn fax niet aansluiten met een internet kabel naar de experia en dan verwijzen met een telefoonnummer?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YAY hij doet het,

Ik heb het gewoon gedaan zoals ik het gewoon al dacht.. in de kelder splitten kabel voor dsl op 22 aangesloten. geactiveerd en internet werkt.

2 poorten op mijn gewenste telefoonnummers gezet. maar ik kan er pas echt mee bellen na 10 dagen volgens KPN. Dus dan gebruik ik tot nu toe de Quatrovox :D want mensen kunnen mij dan niet bereiken.

Ik wil iedereen bedanken die me geholpen heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
pegagus schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:10:
[...]

Ik ken die sites niet, maar er is een hoop gedoe met het forwarden van poorten, wat door KPN onmogelijk is gemaakt. En over het algemeen is de zilveren variant te verkiezen boven de blauwe.

En ook ik heb het helemaal gehad met de helpdesk (zelfde van het kastje naar de muur antwoorden) en I+B in het algemeen. Nog een week en dan ben ik over op Xs4all.
Ik snap het probleem niet met port forwards, gebruik het bij mij thuis (speedtouch) en bij m'n ouders (siemens). Nooit problemen mee als het eenmaal is ingesteld. Siemens instellen is helemaal eitje. Op de speedtouch moet je een boel reboots voor lief nemen, maar werkt het daarna ook probleemloos.

En over de helpdesk gesproken... Ik heb het zelfs wel eens geflikt om de telefoon er op te gooien en het 5 minuten later weer te proberen met de hoop dat ik iemand aan de lijn kreeg die wel moeite wil doen om iemand die al veel te veel van die apparaten ingesteld heeft normaal aan te horen en te geloven dat het niet aan het interne netwerk ligt. En ja, soms heb je dan ook wel iemand aan de lijn die je wel goed wilt helpen. Oftewel geluk hebben... :X

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:35:
Laat eerst maar eens een meting doen door de helpdesk.
goed plan
En op wat voor snelheid traint je modem in?
euh...
En hoe heb je getest, wireless of met ethernet aansluiting.
via wlan, signaalsterkte uitstekend, 54 mbps, (en met zelfde pc en wlan stick bij mn moeder veel hogere snelheden, op lagere signaalsterkte, dus dat lijkt me het probleem niet.
En staat je RG wel bij het ISRA ??
ja... staat in de meterkast, naast de aansluiting, zover ik weet.

daarbij, volgens mij heeft het (eerder) wel gewoon snel gewerkt, het is pas iets van vorige of deze week,
want 2 weken geleden (toen ik ook bij mn vader was) was et nog snel zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik had ook een vraagje. Ik heb ook de zilvere experia box. Vanochtend ging ineens mijn tel1 lampje knipperen maar internet bleef gewoon werken. Toen heb ik handmatig een reset gedaan op het modem.

Daarna bleef het Voip lampje uit. Ik heb gebelt met de helpdesk. Na 10 minuten uhhh, ik zie het, uhhh u heeft nieuwe software, uhhh even kijken hoor. Besloot meneer het "genie" om mijn experia box op afstand opnieuw op te starten. Dit tot nu toe zonder resultaat.

Weet een van jullie misschien wat ik hier aan kan doen. Ik heb geen zin om weer 10 minuten te moeten luisteren naar Uhhhhh en mijn zuurverdiende centen daaraan uit te geven. Want ik moet nu natuurlijk mobiel bellen.

Ik hoop op antwoord alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:18
Knipperend tel1 lampje heb ik nog nooit gezien. Wel te vaak een knipperend Voip lampje.

Wat je zou kunnen doen is een harde reset, minimaal 10 seconden een paperclip naast de aan / uit schakelaar.

Je kunt trouwens gratis bellen met de IPB helpdesk op 0800 0405, ook mobiel.

[ Voor 16% gewijzigd door Arnout op 17-04-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Toch nog weer een plusje van mijn kant voor KPN. In verband met overstappen heb ik een opzegbrief verstuurt. Daar werd ik gisteren over teruggebeld, met de vraag wat ik nu precies wilde. Nogmaals uitgelegd dat het ADSL-signaal naar Xs4all gaat en het telefoonnummer naar Budget Phone Compagny.

Wat ik al langer vermoedde, maar gisteren nogmaals bevestigd kreeg: zodra je telefoonnummer is geporteerd, eindigt je abonnement. Blijkbaar zit dit in het systeem van KPN ingebakken en kan dat niet anders.

Misschien iets voor de openingspost: einde (hoofd)telefoonnummer betekent einde abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 20:31
Heel toevallig gaat het tel1 en het voip lampje bij mij ook altijd knipperen, als ik aan het telefoneren ben. Dat is standaard zo op de siemens EB.

Indien voip lamp uit is bellen met de helpdesk, vragen om de telefoniegegevens opnieuw in de EB te zetten wil vaak helpen, kan zijn dat die niet goed ingeladen zijn, hebben ze een knop voor om dat er goed in te zetten. (zolang de EB wel netjes linesync heeft)

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word gek, ik heb vandaag InternetPlusBellen pakket gekregen dus ik denk dat het een makkie is omdat ik het al eerder gedaan heb!

En krijg ik geen ADSL/ Internet signaal? ik check elke kabel 33x en er kan echt niets misgaan.

KPN gebelt en ze zeggen dat ik een monteur moet bestellen die pas op 6 MEI kan komen? ik wacht al een maand en nu nog langer? Ongelofelijk toch?

Jonges kan ik iets doen zodat het werkt? Hoe komt dat dat ik geen ADSL / Internet bereik krijg?

Ik heb al verschillende kabels geprobeerd vanaf de ISRA 2? ik heb 2 lijnen bij de ISRA. beide geprobeerd en niets helpt.

Ik heb ook gelijk van de ISRA naar DSL aangesloten, en nog steeds geen goed resultaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:17
Werkt je oude internet nog wel op de lijn?

Vraag aan de technische helpdesk op wel aderpaar het signaal is geleverd. Werkt die dan alsnog niet rechtstreeks naar je DSL moet er inderdaad een installatiemonteur heen.

Indien je je oude telefonie en internet nog hebt maakt dit niks uit natuurlijk, anders is het balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:01
Check ook even of je het juiste model EB voor je lijn hebt gekregen en niet stiekem een ISDN-exemplaar.
Test als het mogelijk is je andere aderpaar...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Na 2,5 jaar ipb ben ik vandaag door het lint gegaan. KPN heeft voor de zoveelste keer onaangekondigd nieuwe firmware in mijn speedtouch gezet. Alle eigen instellingen waren weer eens weg, met als gevolg dat mijn eigen applicatieservers niet meer bereikbaar waren. De versie die er nu in zit:
Softwareversie: 6.5.29.0 Prachtig allemaal, er zullen best weer wat probleempjes mee zijn opgelost, maar dat ze dit nog steeds onaangekondigd, op de meest wilde momenten doen is voor mij onbegrijpelijk. Ik heb besloten om over te stappen naar xs4all. En dat doe ik niet voor de prijs, want die is bij hun gewoon hoog, maar dat accepteer ik in ruil voor een professionele instelling.
Ik heb met betrekking tot deze overstap een paar vragen;
Ik kan eigenlijk niet zonder internet, dus dagen plat is geen optie.Het ip-adres moet vast zijn dus een goedkope profider is ook geen optie.
Daarnaast heb ik op ipb 2 regionale nummers. Xs4all kan er naar hun zeggen maar 1 overnemen maar ik wil beide nummers behouden.
Zelf denk ik eraan om 1 (of beide) nummers te laten porteren naar b.v. Budgetphone, om als 2e stap daarna de internet portering naar xs4all te regelen. Welke beren kom ik op mijn weg tegen, ofwel wie heeft er een beter idee?

Ik hoop dat er iemand is die een zinvolle bijdrage levert want ik ben ipb van KPN nu echt helemaal zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Wat verwacht je dan, dat ze eerst honderdduizenden klanten vragen of ze nieuwe firmware erop mogen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:19:
Wat verwacht je dan, dat ze eerst honderdduizenden klanten vragen of ze nieuwe firmware erop mogen zetten?
Ik verwacht op z'n minst een mailtje dat ze dit gaan doen. En waarom niet klaarzetten en dan de klant via mijn-kpn zelf het tijdstip laten kiezen waarop. Mogelijkheden zat, je moet ze alleen willen bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 16:12
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:17:
Hallo iedereen,

Na 2,5 jaar ipb ben ik vandaag door het lint gegaan. KPN heeft voor de zoveelste keer onaangekondigd nieuwe firmware in mijn speedtouch gezet. Alle eigen instellingen waren weer eens weg, met als gevolg dat mijn eigen applicatieservers niet meer bereikbaar waren. De versie die er nu in zit:
Softwareversie: 6.5.29.0 Prachtig allemaal, er zullen best weer wat probleempjes mee zijn opgelost, maar dat ze dit nog steeds onaangekondigd, op de meest wilde momenten doen is voor mij onbegrijpelijk. Ik heb besloten om over te stappen naar xs4all. En dat doe ik niet voor de prijs, want die is bij hun gewoon hoog, maar dat accepteer ik in ruil voor een professionele instelling.
Ik heb met betrekking tot deze overstap een paar vragen;
Ik kan eigenlijk niet zonder internet, dus dagen plat is geen optie.Het ip-adres moet vast zijn dus een goedkope profider is ook geen optie.
Daarnaast heb ik op ipb 2 regionale nummers. Xs4all kan er naar hun zeggen maar 1 overnemen maar ik wil beide nummers behouden.
Zelf denk ik eraan om 1 (of beide) nummers te laten porteren naar b.v. Budgetphone, om als 2e stap daarna de internet portering naar xs4all te regelen. Welke beren kom ik op mijn weg tegen, ofwel wie heeft er een beter idee?

Ik hoop dat er iemand is die een zinvolle bijdrage levert want ik ben ipb van KPN nu echt helemaal zat!
KPN heeft met IPB het recht om de firmware er onaangekondigd op te zetten. Een aangezien je er al een paar keer problemen mee heb gehad, had je dit de vorige keer wel zelf kunnen voorspellen.

Als je overstapt van de ene provider naar een andere provider is de kans groot dat je een aantal dagen zonder internet komt te zitten.

Creatief met inporteren van telefoonnummers is geen verstandige optie. Je komt misschien van KPN af, maar beren ga je zeker tegenkomen. Kan xs4all wel twee geografische nummers aan? En als zij dat kunnen, kunnen zij dan een tweede later inporteren? Het lijkt mij als ze dat in eerste instantie niet kunnen, dat ze het later ook niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:40:
Werkt je oude internet nog wel op de lijn?

Vraag aan de technische helpdesk op wel aderpaar het signaal is geleverd. Werkt die dan alsnog niet rechtstreeks naar je DSL moet er inderdaad een installatiemonteur heen.

Indien je je oude telefonie en internet nog hebt maakt dit niks uit natuurlijk, anders is het balen.
Oude internet was kabel.
Dus ik heb een maand geen internet, komt er nu een halve maand bij. :(

offtopic:
Ik tap nu m'n internet af van de buren, zijn schuld dat hij er geen beveiliging heeft opgezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ik verwacht op z'n minst een mailtje dat ze dit gaan doen. En waarom niet klaarzetten en dan de klant via mijn-kpn zelf het tijdstip laten kiezen waarop. Mogelijkheden zat, je moet ze alleen willen bedenken!
Klopt, maar jij denkt niet realistisch.

Een groot deel van internetgebruikers zijn totaal niet ervaren, denk je echt dat deze behoefte hebben aan hun eigen firmware te installeren? Ze zouden het uberhaupt niet begrijpen.

Een mail zou wellicht mogelijk zijn, maar dan ben je als de firmware komt alsnog je instellingen kwijt, wat het weer redelijk zinloos maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:42:
[...]

Een mail zou wellicht mogelijk zijn, maar dan ben je als de firmware komt alsnog je instellingen kwijt, wat het weer redelijk zinloos maakt.
Ik kom nietsvermoedend thuis, hoor van mijn dochter dat er inmiddels 3 mensen 's ochtends hebben gebeld dat er iets niet werkt (mijn applicatieservers dus!), moet eerst uitzoeken wat er aan de hand is, en kan dan pas gericht aktie ondernemen. Had toch allemaal wat sneller en efficienter gekunt als ze me b.v. deze week een mailtje hadden gestuurd met een aankondiging van een fw upgrade!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:03:
[...]

Ik kom nietsvermoedend thuis, hoor van mijn dochter dat er inmiddels 3 mensen 's ochtends hebben gebeld dat er iets niet werkt (mijn applicatieservers dus!), moet eerst uitzoeken wat er aan de hand is, en kan dan pas gericht aktie ondernemen. Had toch allemaal wat sneller en efficienter gekunt als ze me b.v. deze week een mailtje hadden gestuurd met een aankondiging van een fw upgrade!!!
Zolang je internet en telefonie nog werkt hebben ze niks verkeerd gedaan. Applicatieservers worden niet ondersteund, het kan wel werken maar het is wel aan jezelf ze draaiende te houden. Ze hoeven hier met updates oid daarom ook geen rekening mee te houden.

Heb je trouwens zakelijk IPB of consument IPB...

[ Voor 21% gewijzigd door SCIxX op 19-04-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Zoals al eerder opgemerkt: je abonnement staat of valt met het hoofdnummer. Bij overstappen naar Xs4all: stuur KPN een brief wat je precies van plan bent met je ADSL-signaal en je telefoonnummers, vraag ADSL aan bij Xs4all, eventueel wachten tot je geaccepteerd bent, nummerportering aanvragen. Grootste beer op de weg: je mist enige tijd je telefoonnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegagus schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:00:
Zoals al eerder opgemerkt: je abonnement staat of valt met het hoofdnummer. Bij overstappen naar Xs4all: stuur KPN een brief wat je precies van plan bent met je ADSL-signaal en je telefoonnummers, vraag ADSL aan bij Xs4all, eventueel wachten tot je geaccepteerd bent, nummerportering aanvragen. Grootste beer op de weg: je mist enige tijd je telefoonnummers.
Dit zou dus in mijn geval betekenen dat ik het 2e nummer (dus niet het hoofdnr van de lijn) probleemloos zou moeten kunnen porteren naar b.v. budgetphone zonder dat kpn de rest van de lijn afgooit. Daarna kan ik de portering naar xs4all regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 10:09:
[...]

Dit zou dus in mijn geval betekenen dat ik het 2e nummer (dus niet het hoofdnr van de lijn) probleemloos zou moeten kunnen porteren naar b.v. budgetphone zonder dat kpn de rest van de lijn afgooit. Daarna kan ik de portering naar xs4all regelen.
Dat zou je kunnen doen, maar wil je wel zo creatief aan de slag met je gekoesterde telefoonnummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 20:31
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:34:
[...]

offtopic:
Ik tap nu m'n internet af van de buren, zijn schuld dat hij er geen beveiliging heeft opgezet :P
En dit vind je netjes? Ik heb problemen dus laat ik het internet van mijn buren trager maken?
Maar zoals iemand al eerder gevraagd had, is het een ISDN versie van de experiabox of niet? ISDN variant gaat namelijk nooit linesync krijgen op een PSTN lijn. Bij een zwarte EB kun je het onderop zien, dan staat er st780I en niet ST780. In dat geval helpdesk bellen, die sturen nieuwe EB die er tussen 2-5 werkdagen is.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mallemout schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:52:
[...]

En dit vind je netjes? Ik heb problemen dus laat ik het internet van mijn buren trager maken?
Maar zoals iemand al eerder gevraagd had, is het een ISDN versie van de experiabox of niet? ISDN variant gaat namelijk nooit linesync krijgen op een PSTN lijn. Bij een zwarte EB kun je het onderop zien, dan staat er st780I en niet ST780. In dat geval helpdesk bellen, die sturen nieuwe EB die er tussen 2-5 werkdagen is.
Geen isdn, gewoon esperiabox splitter en kabels naar mijn ISRA 2.

Helpdesk gebelt, en ze zeggen dat ik moet wachten tot 6 mei. en ik betaal gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 20:54
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:57:
[...]

Kpn had mij vertelt dat ik eerst een vaste ISDN aansluiting moest nemen, en dan een abbonoment naar InternetPlusbellen, ik heb een bevestiging gekregen van InternetPlusbellen met alle 4 nummers van ISDN! en nee ik blijf op de consumentenlijn!
Heb je nu ISDN of analoog, want een week geleden meldt je dat je ISDN hebt en nu zeg je dat je een analoge experiabox hebt, hier klopt ergens iets niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3ssen schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:14:
[...]

Heb je nu ISDN of analoog, want een week geleden meldt je dat je ISDN hebt en nu zeg je dat je een analoge experiabox hebt, hier klopt ergens iets niet...
Op mijn kantoor heb ik IPB ISDN: aangesloten. alles werkt geen problemen kthxbye.

Thuis: normaal internetplusbellen alleen experia box. doet het niet geen dsl/internet lijn. al maand gewacht en nu weer wachten tot 6 mei tot monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:19:
[...]

Zolang je internet en telefonie nog werkt hebben ze niks verkeerd gedaan. Applicatieservers worden niet ondersteund, het kan wel werken maar het is wel aan jezelf ze draaiende te houden. Ze hoeven hier met updates oid daarom ook geen rekening mee te houden.

Heb je trouwens zakelijk IPB of consument IPB...
Ik heb consument IPB. Heeft iemand enig idee of bij zakelijk IPB ook onaangekondigd firmwareupgrades plaatsvinden? Mij gaat het vooral om de betrouwbaarheid van de dienst.
De afgelopen 2.5 jaar heb ik toch een flink aantal keren storingen gehad doordat KPN de firmware van de router aanpast. Ik heb daar echt schoon genoeg van. Vandaar dat ik de beste oplossing zoek. Als zakelijk ipb dit probleem oplost, wil ik daar best over nadenken.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik kom er zojuist achter dat KPN mij vandaag al van de lijn heeft gegooid (ipv morgen). Maar, (en dat is dan wel weer een plus), via Mijn KPN kun je je nummer doorschakelen naar een ander nummer (momenteel even mobiel). Vanavond checken of ADSL van Xs4all op de lijn staat en dan schakel ik mijn netnummer over naar het budgetphone-nummer en heb ik een vrijwel pijnloze overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:04:
[...]

Ik heb consument IPB. Heeft iemand enig idee of bij zakelijk IPB ook onaangekondigd firmwareupgrades plaatsvinden? Mij gaat het vooral om de betrouwbaarheid van de dienst.
De afgelopen 2.5 jaar heb ik toch een flink aantal keren storingen gehad doordat KPN de firmware van de router aanpast. Ik heb daar echt schoon genoeg van. Vandaar dat ik de beste oplossing zoek. Als zakelijk ipb dit probleem oplost, wil ik daar best over nadenken.
.
Onwaarschijnlijk, maar met een goed zakelijk abonnement zal je ongetwijfeld betere service krijgen.

VOIP bellen staat nog steeds in de kinderschoenen met daarbij veel kinderziektes, regelmatig een firmware upgrade is dan logisch en hetzelfde zul je bij andere VOIP providers vinden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 06:47
SCIxX schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:20:
VOIP bellen staat nog steeds in de kinderschoenen met daarbij veel kinderziektes
Ach ja, het is immers pas 3 jaar geleden dat het eerste IPB-topic werd geopend. Dat kind had allang uit de luiers moeten zijn
regelmatig een firmware upgrade is dan logisch en hetzelfde zul je bij andere VOIP providers vinden
Niet als je een losse VoIP-dienst afneemt. Callvoip heeft niets over mijn Fritz te zeggen, Betamax al helemaal niet. En KPN trouwens evenmin, ook al staat mijn IPB-nummer daar ook in geregistreerd. Als ik daar een nieuwe firmware op zet, doe ik het toch echt zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ik heb het over standaard voip diensten. 3 jaar is overigens niet lang, daarnaast werkt het bij grotendeels bij de mensen vlekkeloos.

[ Voor 29% gewijzigd door SCIxX op 21-04-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik heb het ook over standaard VoIP diensten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Kom ik vandaag thuis. Knipperend VOIP-lampje. Was bekend want telefoon deed het niet meer, stekker er uit en er in, helemaal geen voip-lampje meer. Eerst dacht ik dat mijn voip al uitgeschakeld was, maar internet nog niet. Immers dat deed het en bleef het doen.

Toen zojuist de Fritz!box van Xs4all met Xs4all-instellingen eraan gehangen. Doet het ook gewoon.

Of ik zat met de Experiabox op de lijn van Xs4all of ik zit nu met de Fritz!box op de lijn van KPN. Wie het weet mag het zeggen. 8)7

Budgetphone-nummer werkt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
nummerherkenning in de war.....

Sinds een week heb ik IPB (HetNet) en dat werkt goed. Ik weet niet of ik al geporteerd ben; bij uitgaande telefoon knippert het Voice ledje, bij inkomende gesprekken niet.

Anyway, bij inkomende geprekken werkt nummerherkenning niet goed; vaak worden er maar 8 of 9 van de 10 cijfers op mijn telefoon vermeld. Meestal missen er halverwege 1 of 2 cijfers.

Voordat ik IPB had werkte nummerherkenning perfekt, nooit een missend cijfer ofzo.

Moet ik de HD al bellen, of komt het allemaal nog goed?

Thx, Folkert

Speedtouch experiabox
Philips DECT telefoon (NL model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:58

Totaalgeflipt

De enige echte

Probeer zowiezo eens een harde reset uit.
Zoniet, kan je altijd nog HD bellen.
Probeer ook eens een ander toestel, om die iig zeker uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
fastfolkert schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:00:
nummerherkenning in de war.....

Sinds een week heb ik IPB (HetNet) en dat werkt goed. Ik weet niet of ik al geporteerd ben; bij uitgaande telefoon knippert het Voice ledje, bij inkomende gesprekken niet.

Anyway, bij inkomende geprekken werkt nummerherkenning niet goed; vaak worden er maar 8 of 9 van de 10 cijfers op mijn telefoon vermeld. Meestal missen er halverwege 1 of 2 cijfers.

Voordat ik IPB had werkte nummerherkenning perfekt, nooit een missend cijfer ofzo.

Moet ik de HD al bellen, of komt het allemaal nog goed?

Thx, Folkert

Speedtouch experiabox
Philips DECT telefoon (NL model)
Wacht tot je geporteerd bent.(7 a 14 dagen na 1368)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
Wacht tot je geporteerd bent.(7 a 14 dagen na 1368)
Right, hoe merk ik dat?

Zoals gezegd knippert VOICE bij uitgaande gesprekken; bij inkomende brandt het continu.

Thx, Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
fastfolkert schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:44:
[...]

Right, hoe merk ik dat?

Zoals gezegd knippert VOICE bij uitgaande gesprekken; bij inkomende brandt het continu.

Thx, Folkert
** en dan beltoets op je DECT, kiestoon: niet geporteerd, geen kiestoon: geporteerd.
Of ca 2 weken na bellen 1368...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
** en dan beltoets op je DECT, kiestoon: niet geporteerd, geen kiestoon: geporteerd.
Aha, thanks. Ik hoor de kiestoon......dus nog niet geporteerd.
ff wachten dus.

Grt, Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastfolkert
Speedtouch Experiabox wachtwoord+username

Weer een noob-vraagje:

Wanneer ik via de webinterface mijn experiabox configureer, hoef ik geen username en geen ww in te voeren.
Dat lijkt me qua beveiliging niet slim, dus ik wil een username en ww instellen.

Als ik in Toolbox -> Gebruikersbeheer kijk, zie ik 1 gebruikersnaam en privilege staan. Deze is meteen standaardgebruiker.
Wanneer ik het ww wil wijzigen, vraagt de Speedtouch het oude ww.....en dat heb ik dus niet want er is geen ww nodig....

- Kan ik het "oude ww" veld dus leeg laten?
- En hoe wijzig ik de gebruikersnaam?

FW versie: 6.2.29.2

Thx, Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Na vele maanden redelijk probleemloos werken hier ook weer een erg storend probleem...

Op een klein aantal websites krijg ik na enkele pagina's weer een niet beschikbaar error te zien. Heb dit al eens eerder aan de hand gehad, al ging het toen om praktisch elke website die er na 2 of 3 pageviews uitknalde. Oplossing was toen handmatig de DNS in te vullen.

Ik merkte een paar dagen geleden dat deze setting gereset was en dus 'off' stond. Weer aangezet met als:

Preferred: 208.67.220.220
Alternate: 195.121.1.66

Zijn dit nog goede settings, of heeft iemand betere hiervoor?

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
Je gebruikt dus een combinatie van de OpenDNS servers en de KPN / Planet dns-servers en waarom dan niet of geheel over op OpenDNS, of alleen de KPN / Planet dns-servers gebruiken?

Dus of 208.67.222.222 en 208.67.220.220 of 195.121.1.66 en 195.121.1.34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Goeie vraag :P

Jaar geleden ongeveer had iemand in hier in een deel van deze topic reeks me dit zo aangeraden. Al stond die van KPN als eerste en die van OpenDNS als 'backup'. Dat werkte lekker sindsdien.

Zal eens proberen ze beiden te vervangen voor OpenDNS servers.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe je het ip adres wijzigen kan van de siemens experiabox? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
Als je deze firmware versie hebt, 1.41.4-iptv, dan kun je dat bij de lan instellingen doen. Heb je een nieuwere firmware, dan zit je vast aan 192.168.2.1 en kun je die niet meer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:15:
Iemand een idee hoe je het ip adres wijzigen kan van de siemens experiabox? :)
Waarom zou je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In verband met VPN Issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Persoonlijk zou ik je aandraden de VPN issues niet op de Experia Box op te lossen, dit i.v.m. firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkent iemand dit?????

Sinds de invoering van de nieuwe firmware op de Siemens experiabox heb ik een oude bug teruggekregen.
De eerste seconden van een telefoongesprek komen niet over. Wanneer je de telefoon opneemt hoort de beller niet wie zich meldt.
Dit is een bug die ik meer dan een jaar geleden ook had, maar die opgelost werd door de voorlaatste firmwareupgrade.
Iemand anders hier ook last van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een vraag. Ik speel veel games en doe dat ook online. Hiervoor gebruik ik het programma hamachi dat tot nu toe perfect werkte. Sinds ruim een maand is dit echter anders, tijdens het spele nvan het spel Fifa 08 heb ik altijd schokkend beeld/vertraging (lag) en degene waartegen ik speel ook. Wij hebben beide KPN internetplusbellen. Op hamachi is er nu ook een tekentje te zien met een pijltje naar benede nen dat schijnt te betekenen dat er een lage snelheid is. Jullie snappen dat dit erg lastig is want ook internetsites kunnen soms niet goed/snel worden geladen of het internet legt er een minuut uit. Weten jullie waar dit aan ligt en wat ik er tegen kan doen?

Bvd,
Emiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Laatst online: 03-10 02:35
Ik heb problemen bij de verhuizing van IPB.
18 maart verhuizing doorgegeven via de helpdesk.
25 maart schriftelijke bevestiging van verhuizing --> 10 april zou alles werken op het nieuwe adres.
13 april verhuisd naar nieuwe adres --> niets werkt. Alleen een dsl-signaal van de vorige bewoner.

Gebeld naar de helpdesk (1).

Medewerker 1: er is iets fout gegaan, ik verbind je door naar medewerker 2 die kan het uitleggen
Medewerker 2 heb ik helaas niet bereikt........ tuut tuut tuut tuut tuut tuut tuut

Opnieuw gebeld (2).

Medewerker 3 keek in het systeem en daar stond plotseling een verhuisdatum van 2 mei.
Ik was het niet eens met die datum en deze medewerker heeft een formulier ingevuld en ik zou binnen 48 uur worden teruggebeld door de afdeling verhuizingen.
3 dagen later was ik nog niet teruggebeld.

Weer gebeld (3).

Medewerker 4: er moeten las-werkzaamheden plaatsvinden in de centrale. Wederom formulier ingevuld naar afdeling verhuizingen, ik zou binnen 4 werkdagen worden teruggebeld.
Een week later: nog altijd niet teruggebeld.

Via www.kpn.com een klacht ingediend. Binnen 2 werkdagen zou ik bericht krijgen. Geen bericht gekregen.

Wederom gebeld (4)

Hele verhaal uitgelegd, deze keer heeft de medewerker (5) een ander formulier ingevuld (een escalatie-formulier of zoiets) en ik zou binnen 48 uur iets horen en deze keer zeker.

En het ongelofelijke gebeurde afgelopen zondag: ik werd waarempel teruggebeld! Met slecht nieuws: de verhuizing zou nog minimaal 2 weken duren. Er was iets misgegaan met de oude dsl-lijn van de vorige bewoner.

En vandaag werd ik nóg een keer gebeld, vanwege laswerkzaamheden moet ik 2 dagen thuisblijven 14 en 15 mei zodat er gekeken kan worden welke snelheden gehaald kunnen worden of zoiets.

Jullie begrijpen dat ik niet zo blij ben dat het nu nog altijd niet werkt. Alles netjes op tijd doorgegeven. Geen enkel bericht gekregen dat 10 april niet gehaald kon worden. 4x gebeld + 1 klacht ingediend. Duurt nog minstens tot 14/15 mei en ik moet ook nog eens 2 dagen thuisblijven dus vrij regelen en 2 dagen minder inkomen. Ik zit er dus serieus over te denken om de boel op te zeggen. Maar ik heb dan 3 problemen:
- Kabel is hier niet beschikbaar, alleen ADSL (KPN, Telfort, Tiscali, Orange, BBNed, Tele2Versatel)
- Kan ik het opzeggen op grond van dit hele gebeuren (wanprestatie)? Mijn contract loopt tot september maar is nu natuurlijk weer met een jaar verlengd door deze verhuizing dus als ik het niet op kan zeggen wegens wanprestatie moet ik nog een jaar betalen.
- Krijg ik dan als ik iets anders aanvraag (bijv. Orange) niet exact dezelfde problemen met laswerkzaamheden enzo?
Alvast bedankt voor jullie advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 09:24
Heb je een rechtsbijstand verzekering?

Lijkt me namelijk eerder een contract (juridische) vraag dan een technische, en geef toe, de meeste van ons hier zitten meer op die laatste golflengte...

N.B. Als het nog mogelijk is zou ik lekker naar xs4all only gaan, kun je eventueel bellen bij nemen, maar het kan ook via de concurent. Voordelen:

veel betere modem (fritz!box)
goedkoper
sneller...
gratis hotspots
en nog veel meer (nee ik heb geen aandelen in xs4all, die zijn van kpn....)

Makkelijke keus lijkt me.... O-)

[ Voor 46% gewijzigd door Pollux4092 op 30-04-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik nu pas reageer na mijn vraag. Alleen kreeg KPN mijn internet niet terug aan de praat. Nu wel alleen is het zo traag!!. Daarbij kan ik wel poorten openzetten op de site maar gaan ze in werkelijkheid niet open. Hier dus nog steeds niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Pascal in planet.nova (Tue, 29 Apr 2008 23:02:08 +0200):

>Het adres van de test server is nova.kpn-is.nl.
>
>Uiteraard kan het zijn dat het e.e.a. nog niet werkt, files incompleet
>zijn, snelheid fluctueert etc etc etc. Graag wel hier zoveel mogelijk
>problemen vermelden. We zijn uiteraard ook afhankelijk wat een ieder
>hier opmerkt.
>
>Op dit moment is er geen snelheids cap maar dit is maar tijdelijk. Er is
>wel een cap op het aantal threads (3 stuks nog steeds).
>
>Retentie zou op dit moment een dag of 6 moeten zijn maar dit zal nog
>verder gaan oplopen.
>
>Zoals gezegd:
>
>Het adres van de test server is nova.kpn-is.nl.
>
>En de server is zonder enige garantie. Bel of mail ook zeker niet met de
>helpdesk deze leveren geen ondersteuning. Het enige dat helpt is posten
>(eventueel via de tekst server news.planet.nl) in deze newsgroup.
>
>Groet,
>
>Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

problemen met verzenden onder outlook

Sinds 29 maart heb ik problemen met IPB; toen hielden internet, mijn email en 1 van de 2 telefoonlijnen er mee op. Helpdesk meermalen gebeld, EB gereset, en na een nacht wachten had ik de telefoonlijn en internet (zij het met veel interrupts) weer terug. Email bleef op alle apparaten (2 PCS's (bedraad), laptop (wireless) en draadloze PC) buiten bedrijf. Na drie weken met veel bellen met HD nieuwe EB gekregen. Kan nu weer email ontvangen, maar nog steeds niet versturen. Van alles geprobeerd oa outlook opnieuw geintstalleerd, in account andere smtp server van kpn ingevoerd en ander IP adres, maar versturen blijft onmogelijk. Op de diverse PC's zitten zowel XP prof SP2 als Vista en diverse firewalls/virusscanners, maar overal zelfde foutmelding. Firewall eraf gehad, maar krijg steeds 0x800ccc0 foutcode op PC's en laptop. Diverse geavanceerde instellingen gevarieerd; met - zonder verificatie, wachttijd naar 4 min, etc. Kan wel via webmail van KPN versturen. Kan de smtp server wel pingen en geeft volgens HD ook goede IPadres. Gisteren bijna uur HD aan de lijn gehad met tweede lijns ondersteuning, maar die geven het nu op. Outlook is Outlook 2003 SP3. Wie heeft advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 09:24
Kun je wel op een ander (niet KPN) pop en/of imap acccount komen?

[ Voor 15% gewijzigd door Pollux4092 op 01-05-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:39:
problemen met verzenden onder outlook

Sinds 29 maart heb ik problemen met IPB; toen hielden internet, mijn email en 1 van de 2 telefoonlijnen er mee op. Helpdesk meermalen gebeld, EB gereset, en na een nacht wachten had ik de telefoonlijn en internet (zij het met veel interrupts) weer terug. Email bleef op alle apparaten (2 PCS's (bedraad), laptop (wireless) en draadloze PC) buiten bedrijf. Na drie weken met veel bellen met HD nieuwe EB gekregen. Kan nu weer email ontvangen, maar nog steeds niet versturen. Van alles geprobeerd oa outlook opnieuw geintstalleerd, in account andere smtp server van kpn ingevoerd en ander IP adres, maar versturen blijft onmogelijk. Op de diverse PC's zitten zowel XP prof SP2 als Vista en diverse firewalls/virusscanners, maar overal zelfde foutmelding. Firewall eraf gehad, maar krijg steeds 0x800ccc0 foutcode op PC's en laptop. Diverse geavanceerde instellingen gevarieerd; met - zonder verificatie, wachttijd naar 4 min, etc. Kan wel via webmail van KPN versturen. Kan de smtp server wel pingen en geeft volgens HD ook goede IPadres. Gisteren bijna uur HD aan de lijn gehad met tweede lijns ondersteuning, maar die geven het nu op. Outlook is Outlook 2003 SP3. Wie heeft advies?
Is de foutmelding daadwerkelijk 0x800ccc0? Of is hij anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft outlook/ IBP

De foutcode is: 0X800CCC0F (de F was er af gevallen)
Groet Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:25:
Betreft outlook/ IBP

Groet Andre
Foutmelding 0x800CCC0F wordt veroorzaakt doordat de verbinding met de e-mailserver plotseling is verbroken, bijvoorbeeld door het uitvallen van de (inbel)verbinding of een storing in het dataverkeer met uw modem. Probeert u nogmaals te verbinden en uw e-mail opnieuw op te halen.

Ook kan het zijn dat uw anti-virusprogramma te lang nodig heeft voor het scannen van de binnenkomende berichten. Een oplossing kan zijn de server time-out in uw e-mailprogramma op een langere tijd in te stellen:
...
Je zegt het probleem zowel bedraad als draadloos te hebben. Hoe werken andere servers en/of hoe doen de laptops het buiten jouw IPB verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb gisteren bij iemand de experia box geinstalleerd ( daar was de splitter in de wandcontactdoos in de muur geplaats 8)7 )

Internet werkte direct, gebeld worden ook maar zelf bellen werkte niet. Dus maar weer de helpdesk bellen. Die hebben wat meetingen gedaan en vervolgens wat aan de lijn / modem gewijzigd waardoor het nu werkt... Fijn dat je daarvoor weer een 0900 a 0,45 Euro moet voor bellen.

En dan staat er ook nog zo op: installatie eenvoudig... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnsconcE schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:50:
[...]

[...]

Je zegt het probleem zowel bedraad als draadloos te hebben. Hoe werken andere servers en/of hoe doen de laptops het buiten jouw IPB verbinding?
de laptop - outlook doet het goed op de externe locaties bij inloggen op een andere ISP; gebruik dan wel een andere email account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 02-10 12:57
Check eens je IP-adres op http://blacklist.planet.nl.
Je IP-adres kun je wel vinden via een site als www.watisminip.nl.

Ben je misschien geblacklist? In dat geval eens een mailtje sturen naar abuse@provider.nl*. ;)

* = provider.nl natuurlijk vervangen door het domein van je eigen provider.

[ Voor 18% gewijzigd door Joen op 01-05-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
lordloeder schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:54:
Ik heb gisteren bij iemand de experia box geinstalleerd ( daar was de splitter in de wandcontactdoos in de muur geplaats 8)7 )

Internet werkte direct, gebeld worden ook maar zelf bellen werkte niet. Dus maar weer de helpdesk bellen. Die hebben wat meetingen gedaan en vervolgens wat aan de lijn / modem gewijzigd waardoor het nu werkt... Fijn dat je daarvoor weer een 0900 a 0,45 Euro moet voor bellen.

En dan staat er ook nog zo op: installatie eenvoudig... |:(
Goedkoop is duurkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 18:21
Goedemorgen allemaal,

ik heb een vraag wat betreft de werking van de Siemens Experia Box als Wifi Router, voor een andere provider dan KPN. Ik heb momenteel een UPC kabelverbinding, die ik graag draadloos wilde maken. Ik heb van een vriend van me de Siemens Experia Box gekregen om dit te bewerkstelligen.

Ik heb nu mijn UPC modem aangesloten op de Experia Box, waardoor de Experia Box "slechts" als een wifi router gebruikt wordt (volgens mij) en dus niet als modem. Mijn desktop verbinding is dan weer niet draadloos, zodoende heb ik de utp kabel vanaf mijn desktop aangesloten op de Experia Box. En dat werkt prima! Geen enkel probleem daarmee.

Echter, het instellen van de draadloze wifi verbinding voor twee (verschillende merken) notebooks lukt voor geen meter. Ik heb geen idee hoe ik dat moet bewerkstelligen, heb dit topic bekeken maar helaas niet 1 2 3 mijn scenario kunnen vinden?

Ik heb trouwens de Siemens SX551 WLAN Modem als Experia Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet bij de experiabox de DHCP server uitschakelen, tabblad local network.
Dit omdat de UPC modem de IP adressen lokaal al uitdeelt, dat kan er maar 1 doen.
En de kabel van je UPC modem aansluiten aan een van de uitgangspoorten van de experiabox, dus poort 1,2,3,of 4, en niet aan de ´hoofdingang´. Verder moet je even kijken of ze beide modems niet hetzelfde IP adres gebruiken om toegang te krijgen tot het configuratie gedeelte van de modems. Anders moet je dat ook bij een van de boxen wijzigen.
Ik heb dit zelf aan de hand gehad met een wanadoo modem waaraan ik ook een wireless router aan heb gehangen, het werkte ook zo als ik boven heb beschreven. Als dit niet lukt kun je nog even zoeken op dit forum naar Wanadoo live box en wireless router o.i.d.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:59:
Je moet bij de experiabox de DHCP server uitschakelen, tabblad local network.
Dit omdat de UPC modem de IP adressen lokaal al uitdeelt, dat kan er maar 1 doen.
En de kabel van je UPC modem aansluiten aan een van de uitgangspoorten van de experiabox, dus poort 1,2,3,of 4, en niet aan de ´hoofdingang´. Verder moet je even kijken of ze beide modems niet hetzelfde IP adres gebruiken om toegang te krijgen tot het configuratie gedeelte van de modems. Anders moet je dat ook bij een van de boxen wijzigen.
Ik heb dit zelf aan de hand gehad met een wanadoo modem waaraan ik ook een wireless router aan heb gehangen, het werkte ook zo als ik boven heb beschreven. Als dit niet lukt kun je nog even zoeken op dit forum naar Wanadoo live box en wireless router o.i.d.

Succes.
Bolus bedankt voor je antwoord, maar helaas heb ik geen software met de Experia Box meegekregen om in het systeem terecht te kunnen komen. Ik neem aan dat de DHCP server daar uit te schakelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

cihanski schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:30:
[...]

Bolus bedankt voor je antwoord, maar helaas heb ik geen software met de Experia Box meegekregen om in het systeem terecht te kunnen komen. Ik neem aan dat de DHCP server daar uit te schakelen is?
Hoeft ook niet, gewoon in de modem inloggen
http://192.168.2.1
Wachtwoord is admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:16:
[...]

Hoeft ook niet, gewoon in de modem inloggen
http://192.168.2.1
Wachtwoord is admin
Krijg helaas niets op deze site, pagina kan niet weergegeven worden...

Komt waarschijnlijk omdat ik de Experia Box niet als modem gebruik, maar slechts als router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

cihanski schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:08:
[...]

Komt waarschijnlijk omdat ik de Experia Box niet als modem gebruik, maar slechts als router?
Zou inderdaad daar goed door kunnen komen.
Pc even direct aansluiten zonder verdere verbinding naar een andere modem, en dan zou je hem wel moeten kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
cihanski schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:08:

Als je de Experia Box loskoppelt en een PC aan 1 van de 4 LAN poorten hangt moet het gewoon werken. Probeer je hem soms te benaderen vanaf de WAN-kant?

Enige wat er dan nog mis zou kunnen gaan is dat de vorige eigenaar het IP-adres van de Experia heeft gewijzigd. Maar dat merk je snel genoeg, want dan deelt de EB een IP-adres in een andere range uit. Wat voor IP-adres krijg je als je een PC bedraad aan een LAN-poort hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
@cihanski

Niet vergeten onder de advanced settings > internet, internet op "off" te zetten, anders gaat het router / accespoint verhaal sowieso niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
Mensen bedankt voor de info, heb vandaag toch maar de knoop doorgehakt en een nieuwe router aangeschaft en de Experia Box aan mijn vriend terug gegeven. De Sitecom WL-153 is het geworden, hopelijk krijg ik deze wel makkelijk(er) aan de praat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer dit eens Klik op Start, typ outlook.exe /safe in het vak Zoekopdracht starten en druk op Enter.
mocht dat wel werken dan denk ik dat je even de geheugen van je pc moet controleren of wel even een andere geheugen er in om het te testen

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:25:
Betreft outlook/ IBP

Groet Andre
probeer dit eens Klik op Start, typ outlook.exe /safe in het vak Zoekopdracht starten en druk op Enter.
mocht dat wel werken dan denk ik dat je even de geheugen van je pc moet controleren of wel even een andere geheugen er in om het te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:30:
Check eens je IP-adres op http://blacklist.planet.nl.
Je IP-adres kun je wel vinden via een site als www.watisminip.nl.

Ben je misschien geblacklist? In dat geval eens een mailtje sturen naar abuse@provider.nl*. ;)

* = provider.nl natuurlijk vervangen door het domein van je eigen provider.
Je tip is een schot in de roos; gekeken op de blacklijst en het blijkt dat ik er op sta; aangegeven reden: veel onbezorgbare mailtjes. Ik kwam tot 3 in de maand daarvoor! ONdertussen een nieuwe EB box ontvangen, bij elkaar ongeveer 4 uur aan de lijn gehangen met de Helpdesk, die dit blijkbaar niet controleert en vandaag een medewerker van het KPNexpert team thuis op bezoek gehad die het na 2 uur opgaf! En dat alles omdat ze intern blijkbaar die info niet paraat hebben! Ik ga toch maar eens een briefje sturen over interne communicatie.
Bedankt; benieuwd wat hun reactie zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:04
Nou zeg, vandaag geen telefonie :( :( :( :( :( terwijl mijn vrouw een zeer belangrijk telefoontje van het ziekenhuis zou krijgen i.v.m. haar zwangerschap _/-\o_ . De arts kreeg alleen maar een ruis toen hij probeerde te bellen. Ik had nachtdienst, dus was aan het slapen. Hoorde het later van haar. Uiteindelijk heeft ze zelf naar z'huis gebeld met gsm.
Heb uiteindelijk de helpdesk van planet gebeld (met mijn gsm :( en mijn best gedaan om rustig te blijven en het verhaal te vertellen. Kreeg een hele aardige vrouw aan de lijn en uiteindelijk na het uittrekken van de experiabox uit stopcontact kon ik weer bellen en gebeld worden. Krijg uiteindelijk een nieuwe experiabox over 5 dagen. An sich een goede oplossing daar ik denk dat de huidige box een beetje rot is. Ik heb iedere 3 maanden wel problemen met bellen gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door austin_77 op 09-05-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Update:
Nieuwe experiabox binnengekregen (Thompson) binnen 3 dagen, aangesloten, geactiveerd via helpdesk en gaan met die banaan! Heb via instellingen in de Thompson zelfs xbox live kunnen selecteren en mijn NAT is nu weer OPEN! 8) Hopelijk blijft het zo! Ben op deze manier wel blij dat ik van die Siemens af ben >:) .

ps. Austin_77 heeft 2 thompsons binnengekregen en stuurt de defecte Siemens en nieuwe Thompson netjes terug

[ Voor 18% gewijzigd door austin_77 op 09-05-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:18
Defect is wat een groot woord denk ik. Ik heb mijn Experiabox ook al een paar keer moeten resetten in de 1,5 jaar dat ik hem heb. Ik denk dat dat iets is wat helaas als nadeel meekomt met een internet modem/router/voip apparaat in één.
Het vervelende is dat je van anderen moeten horen dat je niet meer bereikbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Arnout: "Defect is wat een groot woord denk ik."
Dat klopt. Alleen heb ik naast die enkele keren resetten al vaker een harde reset moeten geven onder begeleiding van helpdesk. De problemen waren er, maar dusdanig vaag, dat men bij de helpdesk ook het idee had dat het appraat (Siemens) niet helemaal lekker was. Daarnaast heb ik het idee dat de Thompson wat soepeler omgaat met ipb. De webinterface is prettiger en overzichtelijker. Groot pluspunt vind ik de optie om xbox live toe te wijzen aan het apparaat (xbox360). Bij de Siemens zat ik te priegelen met port forwarding wat na de laatste firmware update ook niet meer functioneerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier ook IPB, en heb er een USB schijf aangehangen. Nu kan ik van buitenaf gewoon in de schijf komen maar wanneer ik bestanden upload via FTP dan komen deze bestanden er niet op..... terwijl flashfxp aangeeft van wel? Heeft iemand enig idee waar het hier misgaat want kom er niet uit...

flashfxp geeft volgende
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
[R] Connecting to xxxxxxx -> IP=xxxxxxxxxx PORT=21
[R] Connected to xxxxxxxxxxxx
[R] 220 Gigaset SX552 FTP Server v1.41.4-iptv ready
[R] USER admin
[R] 331 User name OK, Enter PASS command
[R] PASS (hidden)
[R] 230 Logged in
[R] SYST
[R] 215 Type: Broadnet Technology TTF-2004
[R] FEAT
[R] 500 Unknown command 'FEAT'
[R] REST 100
[R] 500 Unknown command 'REST 100'
[R] This site may not allow file resuming
[R] PWD
[R] 257 "/gigaset_ftp" is current directory
[R] TYPE A
[R] 200 Type A OK
[R] PORT 10,42,0,2,7,30
[R] 200 PORT Command successful.
[R] LIST -al
[R] 150 Opening data connection for  directory listing
[R] 226 Transfer complete.
[R] List Complete: 0 bytes in 0,22 seconds (0,0 KB/s)
[R] TYPE I
[R] 200 Type I OK
[R] PORT 10,42,0,2,7,32
[R] STOR 1.jpg
[R] 150 Opening data connection for STOR \gigaset_ftp\1.jpg
[R] 226 File received OK
Transferred: 1.jpg 364 KB in 2,44 seconds (149,3 KB/s)
[R] TYPE A
[R] 200 Type A OK
[R] PORT 10,42,0,2,7,34
[R] LIST -al
[R] List Complete: 0 bytes in 0,16 seconds (0,0 KB/s)
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 364 KB in 2,78 seconds (149,3 KB/s)

hier na staat het bestand dus niet op de schijf... heel raar??
Schijf is FAT32 geformatteerd.

edit: oke, de bestanden komen dus wel degelijk op de schijf maar ik zie ze vervolgens niet meer verschijnen?!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:10:
Heb hier ook IPB, en heb er een USB schijf aangehangen. Nu kan ik van buitenaf gewoon in de schijf komen maar wanneer ik bestanden upload via FTP dan komen deze bestanden er niet op..... terwijl flashfxp aangeeft van wel? Heeft iemand enig idee waar het hier misgaat want kom er niet uit...

flashfxp geeft volgende
code:
1

hier na staat het bestand dus niet op de schijf... heel raar??
Schijf is FAT32 geformatteerd.

edit: oke, de bestanden komen dus wel degelijk op de schijf maar ik zie ze vervolgens niet meer verschijnen?!
Oke, de list functie werkt maar het duurt wel erg lang voordat ik wat te zien krijg....
code:
1
2
3
4
[R] LIST
[R] List Complete: 59 bytes in 1 minutes 40 seconds (0,0 KB/s)

Zijn daar nog problemen over bekend?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Naast het feit dat edits een groot iets zijn.. ;)
Dit klinkt als een standaard rechten-kwestie zoals dat onder linux wel vaker gebeurt, waarschijnlijk zit de ftp-gebruiker niet in de zelfde groep als de samba(windows netwerk) gebruiker? Of er zit een optie om ge-uploade bestanden standaard verborgen te maken in?
De handleiding is niet enorm duidelijk, dus ik weet niet in hoeverre je 1 gebruiker voor zowel ftp als samba kan gebruiken, of dat je samba juist alle rechten nog moet geven.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:29:
Naast het feit dat edits een groot iets zijn.. ;)
Dit klinkt als een standaard rechten-kwestie zoals dat onder linux wel vaker gebeurt, waarschijnlijk zit de ftp-gebruiker niet in de zelfde groep als de samba(windows netwerk) gebruiker? Of er zit een optie om ge-uploade bestanden standaard verborgen te maken in?
De handleiding is niet enorm duidelijk, dus ik weet niet in hoeverre je 1 gebruiker voor zowel ftp als samba kan gebruiken, of dat je samba juist alle rechten nog moet geven.
Dit kan ik niet helemaal volgen...
ik heb in de experiabox webinterface ingesteld dat de internetserver aan moet staan met bepaalde gebruikers, daar verbind ik vervolgens mee via ftp. Nu maak ik verbinding vanuit mijn eigen huis via FTP met de harde schijf die aan de experia box hangt..... dat gaat prima alleen het listen duurt lang... welke gebruikers zou ik dan moeten toevoegen/aanpassen om de list sneller te laten werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het wordt steeds gekker.... ik kan nu niets meer uploaden ook:
[R] 550 Can't read directory "/gigaset_ftp/PRM_Thesis": Drive not ready.
terwijl er echt helemaal niets veranderd is... zal zo ff vragen of iemand de experia box lokaal kan resetten want dat kan natuurlijk ook niet via het web.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 17:27
Is de Speedtouch 780 dit kpn los aanbied bij ADSL én voorzien is van een Sticker Experiabox ST780 gelijk aan de normale versie of zit hier verschil in?

[ Voor 187% gewijzigd door .NCK op 12-05-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Dat is dezelfde box, andere firmware. 'normale' EB heeft er geen typenummer achterstaan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 17:27
Ofwel hij is te voorzien van de standaard speedtouch software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Dat zou een juiste conclusie zijn ja. ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:57:
[...]

Dit kan ik niet helemaal volgen...
ik heb in de experiabox webinterface ingesteld dat de internetserver aan moet staan met bepaalde gebruikers, daar verbind ik vervolgens mee via ftp. Nu maak ik verbinding vanuit mijn eigen huis via FTP met de harde schijf die aan de experia box hangt..... dat gaat prima alleen het listen duurt lang... welke gebruikers zou ik dan moeten toevoegen/aanpassen om de list sneller te laten werken??
Loekie... zou je nog willen reageren? :)
heb de hdd even aan en uit laten zetten en het werkt weer..... alleen dat listen is nog tergend traag, dus als je de oplossing hebt heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een vraag. Ik speel veel games en doe dat ook online. Hiervoor gebruik ik het programma hamachi dat tot nu toe perfect werkte. Sinds ruim een maand is dit echter anders, tijdens het spelen van het spel Fifa 08/Euro 2008 heb ik altijd schokkend beeld/vertraging (lag) en degene waartegen ik speel ook. Wij hebben beide KPN internetplusbellen. Op hamachi is er nu ook een tekentje te zien met een pijltje naar benede nen dat schijnt te betekenen dat er een lage snelheid is. Jullie snappen dat dit erg lastig is want ook internetsites kunnen soms niet goed/snel worden geladen of het internet legt er een minuut uit. Ook is het zo dat sinds kort dat als ik internetfilmpjes kijk (uitzendinggemist, RTLGemist etc) ik vaak schokkerig, stilstaand beeld heb de hele tijd, dat is natuurlijk heel irritant. Weten jullie waar dit aan ligt en wat ik er tegen kan doen?

Bvd,
Emiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:47:
[...]

Loekie... zou je nog willen reageren? :)
heb de hdd even aan en uit laten zetten en het werkt weer..... alleen dat listen is nog tergend traag, dus als je de oplossing hebt heel graag!
Hmmm, ik heb de SX551 zelf niet(meer), maar langzame list bij ftp geeft vaak aan dat er een verkeerd type FTP gebruikt wordt om te verbinden(active vs passive) er een firewall probleem is. Voor zover ik na kan gaan kun je het in de EB niet anders dan aan of uit zetten voor bepaalde groepen gebruikers. Dan wordt het dus kijken naar client instellingen.
Verder kan ik me in geval van EB en externe HD het trage benaderen van de HD voorstellen.
Hoe benader je trouwens je EB over ftp? Via extern IP op dyndns? Dat is hier extreem langzaam en geeft ook bij voor een vertraging.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:22
Weet iemand een oplossing voor de volgende problemen :

KPN ExperiaBox met MSN ??

Ik hoor het graag. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:06:
[...]

Hmmm, ik heb de SX551 zelf niet(meer), maar langzame list bij ftp geeft vaak aan dat er een verkeerd type FTP gebruikt wordt om te verbinden(active vs passive) er een firewall probleem is. Voor zover ik na kan gaan kun je het in de EB niet anders dan aan of uit zetten voor bepaalde groepen gebruikers. Dan wordt het dus kijken naar client instellingen.
Verder kan ik me in geval van EB en externe HD het trage benaderen van de HD voorstellen.
Hoe benader je trouwens je EB over ftp? Via extern IP op dyndns? Dat is hier extreem langzaam en geeft ook bij voor een vertraging.
Hmmm, ik connect via directe IP... maak dus geen gebruik van dyndns. Active verbinden werkt niet (dan krijg ik een list van 0 bytes en dus niets te zien). Verschillende instellingen geprobeerd met flashfxp maar geen (beter) resultaat.... blijft beetje raar. Nu ik er over nadenk weet ik neit zeker of ik de porten heb geforward, dat zou ook een reden kunnen zijn bij passive dat het zo traag is toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:25:
[...]

Hmmm, ik connect via directe IP... maak dus geen gebruik van dyndns. Active verbinden werkt niet (dan krijg ik een list van 0 bytes en dus niets te zien). Verschillende instellingen geprobeerd met flashfxp maar geen (beter) resultaat.... blijft beetje raar. Nu ik er over nadenk weet ik neit zeker of ik de porten heb geforward, dat zou ook een reden kunnen zijn bij passive dat het zo traag is toch??
Volgens mij is het ook heel raar als het wat uit zou maken al je via dyndns of via direct ip adres verbinding zou maken.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste