i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Na het versturen van de EB heb ik ook nog een telefoontje van KPN gekregen, waarin mij is verteld dat zij ook dat ding in goede orde hadden ontvangen. Bovendien heb je dan nog de mogelijkheid om vragen te stellen, als die er nog zijn.
Dat telefoontje had ik niet verwacht eigenlijk
Verwijderd
hmm wat ik ook probeer, het doorzetten van die porten voor passive werkt niet... heeft iig geen invloed op de snelheid van het listen.trinite_t schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:30:
[...]
Volgens mij is het ook heel raar als het wat uit zou maken al je via dyndns of via direct ip adres verbinding zou maken.
edit:
ik heb de public port 21 geforward naar local porten 57100 t/m 57105. Ik denk dat ik hier een fout maak... kan iemand me vertellen wat het zou moeten zijn
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 18:25 ]
1. Mijn abonnement belooft 768Mbit up / 6.144 Mbit down. Aangezien ik 100 meter van de telefooncentrale woon had ik met vorige abonnementen (hccnet, xs4all) altijd de maximale snelheid ter beschikking. Niet bij IPB van KPN. Ik heb nu een week regematig snelheidstests via speedtest.nl gedaan en kom maximaal uit op rond 5200 down en 500 up. Meer mensen die hier last van hebben?
2. een laptop PC die ik aan een netwerkpoort van de Thomson (780) router hang geeft een vier keer zo slechte LAN-performance als wanneer die aan een interne Asusrouter hangt. Dus, copiëren van grote bestanden via een LAN-verbinding op de Thomson is traag, hoogstens 2,5Mb/s, ook met bedrade verbinding. Asus laat waarden van tussen 10 en 12 Mb/s zien. Iemand daar ervaringen mee? Is er iets aan te doen?
Werkt dit naar behoren?

Soms gebeurt het dat mensen mij proberen te bellen en dan direct op mijn mobiel uitkomen, terwijl de lijn volgens mijn Fritzbox gewoon draaide en het nummer geregistreerd was. Niets te vinden in de Call-list, dus het telefoontje is gewoon niet aan mijn Fritz aangeboden.
En zo juist kreeg ik een mailtje van iemand dat zij na een keer of 10 wachten een melding kreeg: Dit is de centrale postbus ...". Daar heeft dus helemaal geen doorschakeling plaatsgevonden, maar ging het kennelijk naar mijn (niet geconfigureerde) voicemail. Maar ook dat telefoontje is niet in de call list van mijn Fritz te vinden.
Nogmaals,Totaalgeflipt schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:50:
Hoe zit het met een VPN verbinding op de Siemens/Speedtouch Experiaboxen.
Werkt dit naar behoren?
Kan je bij beide modems hiervoor de instellingen aanpassen?
De vraag zoals jij die stelt kan volgens mij niemand iets mee, wat wil je met vpn doen? Als je gewoon een verbinding van binnenuit naar een vpn server ergens op het net wilt maken, geen probleem.Totaalgeflipt schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:45:
[...]
Nogmaals,
Kan je bij beide modems hiervoor de instellingen aanpassen?
The easiest way to solve a problem is just to solve it.
Ik zal het even uitleggen.
Het is inderdaad de bedoeling om vanaf deze verbinding vervolgens een vpn verbinding aan te maken naar het werk.
Ik meen echter dat hier soms de standaard gateway voor aangepast moet worden in de Experiabox.
En daar doel ik eigelijk op met mijn vraag.
In welk van de 2 modems mag je de meeste aanpassingen doen?
Verwijderd
Ik gebruik van IPB via Planet. Ik heb al de hele week een slechte performance van de lijn. Het ene moment is het de volle 600K/s maar veel vaker komt de download niet boven de 100K uit. Pagina's bouwen schokkend op. Uiteraard met de helpdesk gebeld maar die komt niet verder dan: we hebben de lijn doorgemeten dus het is goed (Yeah right) en: het zal wel aan de pc liggen (ondanks mijn betoog dat ik verschillende laptops heb aangesloten met exact hetzelfde probleem). Als ik een monteur wilde laten komen dan moest ik eerst maar een abonnement afsluiten. Kan dit nog een nasleep zijn van de ATM problemen in het netwerk van KPN? Mijn locatie is Aalsmeer.
Groeten,
Dan
Een VPN zet je op een client op, daar geef je dus ook de routing opties op. Beide EB's staan VPN-tunnels toe, maar weet niet of beide alle typen VPN(PPTP, IPSEC enz...) goed doorlaten. Ik kan me herinneren dat er in dit of 1 van de 2 vorige delen ook iets over VPN geschreven is, zoek daar eens op.Totaalgeflipt schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 07:47:
Oke,
Ik zal het even uitleggen.
Het is inderdaad de bedoeling om vanaf deze verbinding vervolgens een vpn verbinding aan te maken naar het werk.
Ik meen echter dat hier soms de standaard gateway voor aangepast moet worden in de Experiabox.
En daar doel ik eigelijk op met mijn vraag.
In welk van de 2 modems mag je de meeste aanpassingen doen?
Dat is nu juist het probleem. In de vorige Software Upgrade zijn deze instellingen in de Firmware aangepast. Je zou volgens vorige berichten de standaar gateway dus niet meer kunnen aanpassen.Loekie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:05:
[...]
Een VPN zet je op een client op, daar geef je dus ook de routing opties op. Beide EB's staan VPN-tunnels toe, maar weet niet of beide alle typen VPN(PPTP, IPSEC enz...) goed doorlaten. Ik kan me herinneren dat er in dit of 1 van de 2 vorige delen ook iets over VPN geschreven is, zoek daar eens op.
En dat kan dus problemen opleveren, dit wilde ik zeker weten
Dat is een probleem dat niet zo heel veel met je VPN te maken hoeft te hebben, dat is het IP van je interne netwerk. Als je van VPN gebruik maakt stel je dit vaak niet in, maar juist de range van het externe netwerk. Het enige punt waarop dat m.i. fout kan gaan is als je externe netwerk dezelfde range gebruikt als je interne netwerk.Totaalgeflipt schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:50:
[...]
Dat is nu juist het probleem. In de vorige Software Upgrade zijn deze instellingen in de Firmware aangepast. Je zou volgens vorige berichten de standaar gateway dus niet meer kunnen aanpassen.
En dat kan dus problemen opleveren, dit wilde ik zeker weten
Dus eigen netwerk: 192.168.1.1/20 extern netwerk 192.168.1.1/20.
En anders sluit ik wel een ander modem aan
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik zie dat je een punt wil maken, maar volgens maar ga je ergens de mist in.Ik raad iedereen een zeer lage snelheid willen en geld te veel hebben KPN IPB zwaar af! Eén gig duurt meer dan een uur.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verwijderd
Probeer de registration interval eens te verlagen naar 30 seconden. Ik heb nu ook weer een Speedtouch met Sipura eraan hangen, en de KPN-server forceert hier een registratietijd van 30 seconden op. Als jouw Fritz daar niet gevoelig voor is, blijft hij bijvoorbeeld maar om het halfuur registreren en denkt hij dat alles okee is, maar ondertussen denkt de KPN-server na een halve minuut al dat de Fritz!Box geen verbinding heeft met de SIP-server en komt alles op voicemail uit.Jan-E schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:06:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met doorschakelen? Dit zijn mijn instellingen:
[afbeelding]
Soms gebeurt het dat mensen mij proberen te bellen en dan direct op mijn mobiel uitkomen, terwijl de lijn volgens mijn Fritzbox gewoon draaide en het nummer geregistreerd was. Niets te vinden in de Call-list, dus het telefoontje is gewoon niet aan mijn Fritz aangeboden.
En zo juist kreeg ik een mailtje van iemand dat zij na een keer of 10 wachten een melding kreeg: Dit is de centrale postbus ...". Daar heeft dus helemaal geen doorschakeling plaatsgevonden, maar ging het kennelijk naar mijn (niet geconfigureerde) voicemail. Maar ook dat telefoontje is niet in de call list van mijn Fritz te vinden.
Toch vind ik het wel een beetje prutsers bij de KPN als bij een nieuwe firmware versie je opeens toch de EB moet resetten......
Verwijderd
Internet werkt.
Telefoon niet -_-
Als ik de telefoon in Phone 1 doe hoor ik wel een kiestoon maar als ik dan een telefoonnummer intyp zoals 1369 (activatienummer KPN) dan hoor ik niks. Ook naar andere nummers hoort die niks b.v. naar de buren ofzo.
Nu heb ik de telefoon op de switch aangesloten maar dan doet die het wel.
Weet iemand wat hier het probleem van kan zijn??
Alvast bedankt,
Roy
Da's alleen voor gebeld wordenAtRi schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:42:
Ik denk dat je een kabeltje vergeten bent tussen de splitter en de modem ( een telefoon-kabeltje), dit zorgt ervoor dat je via je analoge lijn kan bellen totdat je internet bellen werkt.
Er was een storing die opgelost zou moeten zijn volgens hun help pagina, waarschijnlijk heeft de EB in kwestie zich nog niet aangemeld en moet dat nog gebeuren.
Verwijderd
Heb een usb hdd aan de experiabox gehangen maar het verbinden gaat tergend traag, althans het listen... weet iemand welke porten ik moet forwarden? De instellingen die ik gebruik werken voor geen meter namelijk.....
Geachte klant,
In augustus 2008 introduceert Planet voor InternetPlusBellen nieuwe tarieven voor bellen.
Vanaf 1 augustus 2008 belt u buiten uw voordeelbundel naar alle vaste telefoonnummers* in Nederland voor één tarief. Er is geen onderscheid meer tussen bellen naar andere InternetPlusBellen klanten of bellen naar klanten die geen InternetPlusBellen hebben. Voor een compleet overzicht van onze actuele beltarieven kunt u hier klikken.
Planet biedt u ook de mogelijkheid om voor een vast bedrag uw beloptie te wijzigen naar BelOnbeperkt Altijd. Hiermee belt u voor € 10,- per maand, onbeperkt naar alle vaste telefoonnummers* in Nederland.
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging, dan staat het u vrij om uw InternetPlusBellen abonnement tot 30 juni 2008 kosteloos op te zeggen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Jacob Middeldorp
Directeur Klantcontact
Gelijk een mooie reden om op te zeggen.Dukejohn schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:32:
Vandaag deze email van Planet, helaas niet meer gratis onderling bellen IPB abonnees;
[...]
Nu ik thuis ben zitten kijken, DSL was op, VoIP was op, maar geen internet verbinding.
Ingelogd op 't modem, zelfde conclusie.
Gebeld: Bleek tijdens software verwerking te zijn blijven hangen (nieuwe firmware, gok ik?) dus net zoals ik hier boven las harde reset en dan zal 'ie het wel weer doen.
Hij doet het inderdaad...
Nu probeer ik alle instellingen in het modem weer te zetten zoals ze stonden. Nu hoorde ik iets over nieuwe firmware en niet kunnen aanpassen van de gateway.. Nu zie ik dus dat ik het complete LAN IP adres van de (Siemens) EB niet meer kan aanpassen? Is dat inderdaad door een firmware upgrade?
Wat een troep.. Kan ik hier allerlei dingen om gaan zitten configgen
Dit is bij mij niet bekend. Welke afzender heeft dit bericht?Vandaag deze email van Planet, helaas niet meer gratis onderling bellen IPB abonnees;
quote:
Geachte klant,
In augustus 2008 introduceert Planet voor InternetPlusBellen nieuwe tarieven voor bellen.
Vanaf 1 augustus 2008 belt u buiten uw voordeelbundel naar alle vaste telefoonnummers* in Nederland voor één tarief. Er is geen onderscheid meer tussen bellen naar andere InternetPlusBellen klanten of bellen naar klanten die geen InternetPlusBellen hebben. Voor een compleet overzicht van onze actuele beltarieven kunt u hier klikken.
Planet biedt u ook de mogelijkheid om voor een vast bedrag uw beloptie te wijzigen naar BelOnbeperkt Altijd. Hiermee belt u voor € 10,- per maand, onbeperkt naar alle vaste telefoonnummers* in Nederland.
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging, dan staat het u vrij om uw InternetPlusBellen abonnement tot 30 juni 2008 kosteloos op te zeggen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Jacob Middeldorp
Directeur Klantcontact
Ik zit een beetje mn netwerk te configureren en stuit op wat vraagjes. Itunes vereist de poorten 3689 om het delen van bibiliotheken te accepteren tussen pc's over het netwerk. Nu staat deze niet in de prefix lijst die gegeven is door de speedtouch. ( dat lijstje met spellen of toepassingen wijzigen)
Omdat itunes er niet tussen staat wil ik hem handmatig toewijzen.
Dan geef je naam op en kies je handmatige invoer van poortkaarten en volgende:

even geen resize, nu nog leesbaar
nu vereist itunes poort 3689, alleen wát meot ik dan precies invullen? Kan ieman mij dat uitleggen?
En overigens, wat hier half bij vaststaat.. Stel ik voeg hamachi toe aan die lijst, dan moet je ook toewijzen vanaf welk apparaat( pc in je netwerk) je dat toevoegd, Stel ik gebruik hamachi alleen op mijn eigen pc, moet ik dan ook echt op DIE pc dat toevoegen in de router ,of als je het toevoegd geld het voor alles?
Dat was 't, lang verhaal korte ( hopelijke ) antwoorden
Verwijderd
Iemand ervaring met overstappen van IPB naar Telfort? Ik wil niet meer dan 24 uur zonder internet en/of telefonie zitten en gewoon mijn nummer behouden. Dit is een mooie kans om het contract te ontbinden.Dukejohn schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:32:
Vandaag deze email van Planet, helaas niet meer gratis onderling bellen IPB abonnees;
[...]
Afzender Planet Klantenservice [klantenservice@planet.nl]SCIxX schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:20:
[...]
Dit is bij mij niet bekend. Welke afzender heeft dit bericht?
Na meer dan 10 jaar neem ik dan ook maar afscheid van Planet. (De boodschap is aangekomen)
Ik kijk nog even achterom naar de goeie oude tijd van het WXS inbel netwerk en de opkomst van ISDN. De eerste ADSL modems, live video streams en multi media diensten , de Daily Planet, Nieuwe Planet Portal, Planet Multimedia en uiteindelijk Internet Plus Bellen,.......
Planet het ga je goed,
Waarom heb ik het gevoel dat ze dit expres doen. Ze zijn natuurlijk niet gek. Er gaan veel geruchten over een snelheids verhoging ( www.adslcentrale.nl ) Het lijkt er op dat ze zoveel mogelijk mensen willen dumpen die voor het allergoedkoopste gaan en vervolgens een wat duurder kwaliteits netwerk overhouden. Minder mensen er op dus veel rustiger en stabieler.ComaKip schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:42:
Same here, dit e-mail bericht had niet beter getimed kunnen worden. Ik grijp deze kans aan om over te stappen naar een ander.
Een half jaar geleden leek het me nog leuk om ook over te stappen. Maar het aantal klachten over Telfort neemt razend snel toe nu ze het wat drukker krijgen. Ik denk dat ik nog even wacht
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Maar dan nog kan het interessanter zijn om op te zeggen, wellicht dat ze bij aanvang van hun vernieuwde (lees: snellere) abbonnementen een leuke actie met de prijs of hardware doen. Kan je in de tussentijd een maandabbonnement nemen elders.Ortep schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:32:
Waarom heb ik het gevoel dat ze dit expres doen. Ze zijn natuurlijk niet gek. Er gaan veel geruchten over een snelheids verhoging ( www.adslcentrale.nl ) Het lijkt er op dat ze zoveel mogelijk mensen willen dumpen die voor het allergoedkoopste gaan en vervolgens een wat duurder kwaliteits netwerk overhouden. Minder mensen er op dus veel rustiger en stabieler.
Een half jaar geleden leek het me nog leuk om ook over te stappen. Maar het aantal klachten over Telfort neemt razend snel toe nu ze het wat drukker krijgen. Ik denk dat ik nog even wacht
Thuissituatie: 2 vaste pc's met een bedrade verbinding, 1 laptop - XP - draadloos, 1 laptop - Vista - draadloos (mijn laptop).
Sinds vorige week heb ik op sommige momenten dat het draadloze internet er gewoon uitvalt. Dan kan ik het netwerk niet meer vinden, en als ik het vind en wil verbinden krijg ik de melding dat de laptop geen contact geen contact kan maken met de router. De bedrade computers hebben nergens last van, beide laptops vertonen hetzelfde probleem.
Dus vorige week heb ik voor het eerst naar de helpdesk gebeld, probleem uitgelegd en ze hebben het draadloze op een ander kanaal gezet. Toen kreeg ik weer meteen verbinding. Paar uur of een dag later zelfde probleem weer, dus weer bellen. Weer een ander kanaal. Rinse & repeat. Afgelopen vrijdag kwamen ze met een andere oplossing, de Experia box moet vervangen worden. Deze is vanochtend geïnstalleerd en vanmiddag kreeg ik het probleem weer. Weer op een ander kanaal gezet en toen werkte ie weer, tot een uurtje geleden. Weer gebeld en toen kwamen ze met de mededeling dat alles geprobeerd was via de telefoon en dat er een monteur moest komen. Dus heb ik daar mee ingestemd niet wetende dat ik toegezegd heb aan het ServiceThuis abonnement á 4,95 per maand.
Was mijn vader (en ik) natuurlijk niet blij mee en na een telefoontje is dat abonnement er ook weer vanaf.
Zij gaan er vanuit dat het probleem hier thuis zit, maar dat vind ik vrij frappant aangezien er; sinds vorige week noppes is veranderd, beide laptops op hetzelfde moment hetzelfde probleem vertonen en 2 Experia boxen hetzelfde probleem vertonen. Lijkt mij dat het probleem in de software zit.
Maar nu zit ik dus nog steeds met dit probleem dat het draadloze internet er soms gewoon uitknalt en ik voor een tijd (of tot het internet op een ander kanaal is gezet) geen verbinding kan maken.
Mijn vraag, heeft iemand hier ervaring met dit probleem? Of nog beter, hoe los ik het op, of hoe krijg ik het voor elkaar dat dit opgelost wordt?
Alvast bedankt!
Het kan tijden lang goed gaan omdat er bv niemand bij je in de buurt draadloos heeft. Maar op een dag heb je een paar buren die het gaan gebruiken en dan gaat het ineens mis.
Het probleem zit dan niet bij IPB/Experia want die doet wat hij moet doen. Maar het probleem zit in de laptops die zich niet aan de Europese regels houden. Soms kan zelfs de hardware het niet aan omdat die voor de VS zijn gemaakt
Maar was toen je problemen had het kanaal toevallig 12 of 13 op de EB?
*edit: Heb volgens mij ook gehoord dat de helpdeskmeneer kanaal 4 heeft gebruikt, ook met dezelfde problemen vandien.
[ Voor 17% gewijzigd door Sagaris op 05-06-2008 22:40 ]
Ik heb m ook gekregen, en Planet gaat hier ook nu de deur (vervroegd) uit. Anders had ik het ook opgezegt per Oktober. Waarom 62 euro/maand betalen als het bij Telfort voor 30 euro/maand kan.Dukejohn schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:29:
[...]
Na meer dan 10 jaar neem ik dan ook maar afscheid van Planet. (De boodschap is aangekomen)
Weet iemand of er nog dingen zijn bij het overstappen naar Telfort waar ik en andere migranten aan moeten denken?
Voor internet met een accesspoint(EB dus) gebruik je altijd de infrastructuur modus, AD-HOC uit dus.Sagaris schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:39:
Ik kan de landinstellingen niet vinden, maar met veel gezoek ben ik erachter gekomen dat mijn SpeedTouch zich op kanaal 10 bevindt. Heb mijn draadloze netwerkkaart ook op 10 gezet (stond op 11, Adhockanaal toch?) maar mijn laptop kan nog steeds geen verbinding maken met het netwerk.
*edit: Heb volgens mij ook gehoord dat de helpdeskmeneer kanaal 4 heeft gebruikt, ook met dezelfde problemen vandien.
AD-HOC is voor als je met je huisgenoot in de trein wilt netwerk gamen
Je PC of laptop neemt dit automatisch over, de zilveren EB doet 1-13, de zwarte 1-10 v.w.b. de kanalen.
Instabiel wifi wordt ook nog wel eens veroorzaakt door:
AFSTAND
B-only apparatuur die verbinding verliest zodra G apparatuur verbind.
Verschillende client-software(ralink progje + wzc van windows) te gelijk draaien.
bluetooth als software niet lief is
de bekende magentron enz...
Sinds wanneer treden deze problemen op, is er toen van jullie zijde een verandering geweest?
EB reset/herstart gegeven? Nieuwe netwerken in de buurt?
En ik heb gisteren op aanraden van een vriend ook al geprobeerd om mijn netwerkkaart op 'infrastructure' te zetten maar die optie kom ik helemaal nergens tegen.
adhoc staat in XP op de pagina van beveiliging bij VISTA is het de optie die je aangeeft bij het verbinden, het netwerk-icoon is dan 3 schermpjes met een stippellijn er tussen.Sagaris schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:55:
En ik heb gisteren op aanraden van een vriend ook al geprobeerd om mijn netwerkkaart op 'infrastructure' te zetten maar die optie kom ik helemaal nergens tegen.
Vaak is het het meest verstandig om een netwerk helemaal nieuw aan te maken en het oude eerst weg te gooien.
Schets trouwens je situatie eens: Welke EB, welke adapters enz...
Zegt die vrouw aan de telefoon 'ok, dan word u abonnement opgezegd per 1 oktober 2008, want dan is het einde contract'.
Toen zei ik dat we een speciale mail hadden gehad dat we het nu op konden zeggen omdat de tarieven gingen veranderen.
Wist ze niks vanaf??
Maar ze stuurde het door naar de administratie en daar zou het wel goedkomen.
Nu maar hopen dat de administratie hier wel wat vanaf weet.
Er staat eigenlijk niks over de opzegtermijn in die mail. Iemand die daar een idee over heeft?
Zo ken ik Planet weer.
Boefjes zijn het, brief versturen zonder de klantenservice in te lichten.
Maak het maar weer zo onduidelijk mogelijk voor je klanten om over te stappen.
Heb ik het nog niet eens over nummerbehoud.
Voor het einde contract moet je normaal gesproken het contract afkopen dus per direct denk ik, want anders zou er niet staan kosteloos.
Je kan hier ook een 'gewone' KPN voor monteur langs laten komen, ligt het probleem bij kpn (dus bij de EB oid), dan is deze geheel kostenloos, ligt het probleem binnenshuis, dan ben je circa 100 euro kwijt.guys, normaal ben ik hier niet te vinden aangezien alles perfect werkt, maar sinds kort heb ik een probleem met het IPB hier thuis.
Thuissituatie: 2 vaste pc's met een bedrade verbinding, 1 laptop - XP - draadloos, 1 laptop - Vista - draadloos (mijn laptop).
Sinds vorige week heb ik op sommige momenten dat het draadloze internet er gewoon uitvalt. Dan kan ik het netwerk niet meer vinden, en als ik het vind en wil verbinden krijg ik de melding dat de laptop geen contact geen contact kan maken met de router. De bedrade computers hebben nergens last van, beide laptops vertonen hetzelfde probleem.
Dus vorige week heb ik voor het eerst naar de helpdesk gebeld, probleem uitgelegd en ze hebben het draadloze op een ander kanaal gezet. Toen kreeg ik weer meteen verbinding. Paar uur of een dag later zelfde probleem weer, dus weer bellen. Weer een ander kanaal. Rinse & repeat. Afgelopen vrijdag kwamen ze met een andere oplossing, de Experia box moet vervangen worden. Deze is vanochtend geïnstalleerd en vanmiddag kreeg ik het probleem weer. Weer op een ander kanaal gezet en toen werkte ie weer, tot een uurtje geleden. Weer gebeld en toen kwamen ze met de mededeling dat alles geprobeerd was via de telefoon en dat er een monteur moest komen. Dus heb ik daar mee ingestemd niet wetende dat ik toegezegd heb aan het ServiceThuis abonnement á 4,95 per maand.
Was mijn vader (en ik) natuurlijk niet blij mee en na een telefoontje is dat abonnement er ook weer vanaf.
Zij gaan er vanuit dat het probleem hier thuis zit, maar dat vind ik vrij frappant aangezien er; sinds vorige week noppes is veranderd, beide laptops op hetzelfde moment hetzelfde probleem vertonen en 2 Experia boxen hetzelfde probleem vertonen. Lijkt mij dat het probleem in de software zit.
Maar nu zit ik dus nog steeds met dit probleem dat het draadloze internet er soms gewoon uitknalt en ik voor een tijd (of tot het internet op een ander kanaal is gezet) geen verbinding kan maken.
Mijn vraag, heeft iemand hier ervaring met dit probleem? Of nog beter, hoe los ik het op, of hoe krijg ik het voor elkaar dat dit opgelost wordt?
Alvast bedankt!
Iemand inmiddels al ervaring met een goede manier om over te stappen ? 30 juni is al snel en volgens mij moet je een dezer dagen al een overstap in gang zetten.nautaonline schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:42:
[...]
Ik heb m ook gekregen, en Planet gaat hier ook nu de deur (vervroegd) uit. Anders had ik het ook opgezegt per Oktober. Waarom 62 euro/maand betalen als het bij Telfort voor 30 euro/maand kan.
Weet iemand of er nog dingen zijn bij het overstappen naar Telfort waar ik en andere migranten aan moeten denken?
Op zich niet vaak klagen gehad over IPB via Planet, afgezien van de aanloopperikelen in het eerste begin. Het toeval wil dat we vanaf donderdag niet kunnen bellen en gebeld worden, internet doet het prima. Vrijdagochtend contact gehad met de helpdesk die het probleem heeft doorgezet naar de 2e lijn. 'Telefonie heeft prioriteit' maar er kon op dit ogenblik geen garantie gegeven worden dat alles binnen de standaard 48 uur hersteld zou zijn. Niet dat dat bij Telfort beter geregeld zal zijn (?), maar dan betaal je tenminste minder voor je ergernis.
- of je stopt de stekker er in -
Je wilt je bibliotheken neem ik aan delen over je eigen lokale netwerk? Dan hoef je volgens mij niets open te zetten in de router. De portforwarding instellingen zijn alleen voor van buiten naar binnen doorlaten van verkeer.Tomino schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:49:
Om even mijn vraag te dumpen..
Ik zit een beetje mn netwerk te configureren en stuit op wat vraagjes. Itunes vereist de poorten 3689 om het delen van bibiliotheken te accepteren tussen pc's over het netwerk. Nu staat deze niet in de prefix lijst die gegeven is door de speedtouch. ( dat lijstje met spellen of toepassingen wijzigen)
Omdat itunes er niet tussen staat wil ik hem handmatig toewijzen.
Dan geef je naam op en kies je handmatige invoer van poortkaarten en volgende:
[afbeelding]
even geen resize, nu nog leesbaarsorry
nu vereist itunes poort 3689, alleen wát meot ik dan precies invullen? Kan ieman mij dat uitleggen?
En overigens, wat hier half bij vaststaat.. Stel ik voeg hamachi toe aan die lijst, dan moet je ook toewijzen vanaf welk apparaat( pc in je netwerk) je dat toevoegd, Stel ik gebruik hamachi alleen op mijn eigen pc, moet ik dan ook echt op DIE pc dat toevoegen in de router ,of als je het toevoegd geld het voor alles?
Dat was 't, lang verhaal korte ( hopelijke ) antwoorden
Wat hamaci betrefd, als je dat over het internet wilt spelen (ken het niet), dan moet je de hamaci poort doorsturen naar jou interne pc. Dus je moet dan hamaci selecteren bij de instellingen van jouw pc in de router.
Heb je wel eens gekeken hoeveel andere netwerken er in je omgeving zitten? Ik heb zelf namelijk soortgelijke problemen, soms is het draadloze netwerk perfect te bereiken, op andere momenten kakt het volledig in/is het niet bereikbaar. Dit komt bij mij doordat er heel erg veel WLAN apparaten in de omgeving zitten (flat). Ik heb het zelf opgelost door een beter accesspoint neer te zetten. Hierna komt het probleem bij mij bijna niet meer voor.Sagaris schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:59:
Hi guys, normaal ben ik hier niet te vinden aangezien alles perfect werkt, maar sinds kort heb ik een probleem met het IPB hier thuis.
Alvast bedankt!
Ik ben me nu echt aan het verdiepen in de materie (en me aan het opmaken voor de strijd . . .). Ik heb telefonisch contact gehad met de service-opzeg-lijn van KPN/Planet, met de vraag hoe de opzegprocedure is. Mij is verteld dat er een brief komt waarin alles wordt uitgelegd, die zou bepalend zijn voor de maand 'bedenktijd'. Die brief heb ik nog niet gehad, maar wel de email (ik heb Planet IPB standaard). Voor degenen die nu ook Planet willen verlaten: hebben jullie die brief wel gehad ?Erpeet schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:08:
"Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging, dan staat het u vrij om uw InternetPlusBellen abonnement tot 30 juni 2008 kosteloos op te zeggen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."
Zo ken ik Planet weer.
Boefjes zijn het, brief versturen zonder de klantenservice in te lichten.
Maak het maar weer zo onduidelijk mogelijk voor je klanten om over te stappen.
Heb ik het nog niet eens over nummerbehoud.
Voor het einde contract moet je normaal gesproken het contract afkopen dus per direct denk ik, want anders zou er niet staan kosteloos.
Thnx, maar dus als ik connect naar mn itunes lib. dan geeft hij wel aan dat die poort opgezet moet worden, dus ook al is het lokaal. Hij zeurt wél om poorten.. anders firewall probs?trinite_t schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:04:
[...]
Je wilt je bibliotheken neem ik aan delen over je eigen lokale netwerk? Dan hoef je volgens mij niets open te zetten in de router. De portforwarding instellingen zijn alleen voor van buiten naar binnen doorlaten van verkeer.
Wat hamaci betrefd, als je dat over het internet wilt spelen (ken het niet), dan moet je de hamaci poort doorsturen naar jou interne pc. Dus je moet dan hamaci selecteren bij de instellingen van jouw pc in de router.
Heb wel vrij veel andere netwerken die ik opvang, nu zijn het er 4, maar in totaal (vang ze niet allemaal tegelijk op) zullen het er wel 6/7 zijn.trinite_t schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:07:
[...]
Heb je wel eens gekeken hoeveel andere netwerken er in je omgeving zitten? Ik heb zelf namelijk soortgelijke problemen, soms is het draadloze netwerk perfect te bereiken, op andere momenten kakt het volledig in/is het niet bereikbaar. Dit komt bij mij doordat er heel erg veel WLAN apparaten in de omgeving zitten (flat). Ik heb het zelf opgelost door een beter accesspoint neer te zetten. Hierna komt het probleem bij mij bijna niet meer voor.
Qua internethardware ben ik eigenlijk een leek, kan ik op mijn EP iets aansluiten om het signaal sterker te laten uitzenden zodat ik hem wel mogelijk altijd kan ontvangen?
*edit: Afstand kan het niet zijn lijkt me, ben net op een halve meter van me EP gaan zitten toen het signaal wegviel en de laptop kon het netwerk niet vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door Sagaris op 07-06-2008 17:16 ]
Nee geen brief gezien, alleen die botte email.
windows/mac firewall? Je itunes library staat toch in je interne netwerk? Meer info zou handig zijn.Tomino schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:15:
[...]
Thnx, maar dus als ik connect naar mn itunes lib. dan geeft hij wel aan dat die poort opgezet moet worden, dus ook al is het lokaal. Hij zeurt wél om poorten.. anders firewall probs?
Die mail hadden ze net zo goed niet kunnen versturen want ze houden zich er niet aan en niemand weet er iets vanaf.
als je hier het servicemailtje van planet bedoeld over aanpassing van de tarieven.wielrenner schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:12:
En zoals ik al dacht word mijn abonnement pas op 16 oktober opgezegd.
Die mail hadden ze net zo goed niet kunnen versturen want ze houden zich er niet aan en niemand weet er iets vanaf.
dan heb je de mogelijkheid om tot 30 juni a.s. je contract op te zeggen met een opzegtermijn van 1 maand. heb zelf mijn contract sinds afgelopen zondag opgezegd.
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden
Waarom is dat bij mij dan niet gedaan. Had het nog vermeld bij het opzeggen, maar de vrouw aan de telefoon wist er niks vanaf.jwagenaar schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:09:
[...]
als je hier het servicemailtje van planet bedoeld over aanpassing van de tarieven.
dan heb je de mogelijkheid om tot 30 juni a.s. je contract op te zeggen met een opzegtermijn van 1 maand. heb zelf mijn contract sinds afgelopen zondag opgezegd.
Sorrytrinite_t schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:43:
[...]
windows/mac firewall? Je itunes library staat toch in je interne netwerk? Meer info zou handig zijn.
Betreft een Simpel rechttoe rechtaan windows netwerk. Zitten een paar swiches tussen maar dat moet niet uitmaken.
Ik wil dus connecten naar mijn lib. van mijn eigen computer. Ik benader die vanaf mijn laptop via draadloos. Need more?
Bij mij hetzelfde verhaal. Hoe lang nog voordat alle medewerkers het weten...Dukejohn schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:53:
De dame die ik aan de lijn kreeg moest het ook even navragen, waarna ik te horen kreeg dat ik per direct kon opzeggen!
Verwijderd
jwagenaar schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:09:
[...]
als je hier het servicemailtje van planet bedoeld over aanpassing van de tarieven.
Dat zat ik me ook al af te vragen. KPN IPB abonnees weten nog niets van een tariefswijziging. Ik heb nog speciaal mijn kpnplanet mailbox (die ik normaal nooit gebruik) er op nageslagen. Maar niks, nada. Nu ben ik binnenkort weg bij KPN, maar toch....Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:13:
Is dit alleen voor Planet abbo's .....gebruik zelf KPN Go/BelOnbeperkt Altijd.
of dit ook gaat gelden voor kpn is nog onduidelijk. vreemde is wel dat planet geen producten meer verkoopt. alles wordt doorgelinkt naar kpn. kortom planet wordt kpn. zie http://web.planet.nl/naarkpn/
PSN: djmurcielago
Heb maar actie ondernomen en wel als volgt: twee keer contact gehad met de helpdesk, waarvan de tweede medewerker betrouwbaarder kennis van zaken had. Opzeggen moet schriftelijk vanwege de tariefswijziging als aanleiding, daar waar het in normale gevallen gewoon telefonisch kan. Dit moet vóór 30 juni a.s., dagtekening is bepalend. In de brief moet expliciet vermeld worden dat je opzegt vanwege de tariefswijziging. Verder om je telefoonaansluiting te behouden vermelden dat het om een telco-telco migratie gaat.Vern schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 08:47:
[...]
Iemand inmiddels al ervaring met een goede manier om over te stappen ? 30 juni is al snel en volgens mij moet je een dezer dagen al een overstap in gang zetten.
T'is triest maar waar. Bijna een week later en nog geen telefoon. Helpdesk 1e lijn kan weinig doen en de 2e lijns helpdesk blijft angstvallig stil. Net als onze telefoon . . .Op zich niet vaak klagen gehad over IPB via Planet, afgezien van de aanloopperikelen in het eerste begin. Het toeval wil dat we vanaf donderdag niet kunnen bellen en gebeld worden, internet doet het prima. Vrijdagochtend contact gehad met de helpdesk die het probleem heeft doorgezet naar de 2e lijn. 'Telefonie heeft prioriteit' maar er kon op dit ogenblik geen garantie gegeven worden dat alles binnen de standaard 48 uur hersteld zou zijn. Niet dat dat bij Telfort beter geregeld zal zijn (?), maar dan betaal je tenminste minder voor je ergernis.

De reden hiervoor is dat KPN nummerbehoud niet kan garanderen bij latere overstap naar andere provider of weer terug naar analoog en ISDN, verder zit er ook een alarmcentrale aangesloten op de analoge lijn voor doormelding.
Voor de analoge lijn heb ik het meest simpele abbonnement gekozen; belbudget.
Nu wil ik de Experia Box zo programmeren dat ik de analoge lijn kan gebruiken voor binnenkomende gespreken (dus op het bestaande nummer) en alle uitgaande gespreken (dus via het nieuwe 084? nummer) via VoIP lopen, met dezelfde telefoon.
Levert dit problemen op met de mogelijkheden/firmware van KPN of zou dit geen probleem moeten vormen?
Verwijderd
Let er wel op dat je het goed aansluit:
ISRA->Splitter (die heb je nu dus wel nodig omdat je analoge lijn actief blijft)->ADSL op ADSL van EB, phone op phone in o.i.d. van EB. Je telefoon sluit je vervolgens op de EB aan.
Je alarmcentrale kun je op 2 manieren aansluiten: op de splitter (phone) of op de EB. Als je het laatste doet dan is het wel verstandig je alarmcentrale met een * te laten uitbellen; stroomuitval van de EB betekent dan wel dat de alarmcentrale het niet meer doet dus kun je beter op de splitter aansluiten.
Waarschijnlijk krijg je een nieuw regionaal nummer bij je IPB omdat je hebt aangegeven een apart analoge lijn te willen behouden.
Dat is bij de Siemens EB in ieder geval wel mogelijk. En met de Speedtouch bij mijn weten ook. In wezen sluit je de lijnen namelijk zodanig aan als in de situatie voor porteren bij een migratie van analoog naar IPB. Dan heb je immers ook tijdelijk nog een inkomende analoge lijn, terwijl je uitgaand al IPB belt.SCIxX schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:59:
084(nomadisch nummer) werkt alleen met een WIFI telefoon. Standaard bij IPB krijg je een geografisch nummer. De experiabox configureren om de manier waarop jij wil is zover niet mogelijk.
Ik beschrijf de situatie voor de Siemens EB met de vorige firmware (dat is de laatste die ik ooit gebruikt heb). Bedenk, dat het nieuwe IPB-nummer direct al geporteerd is, zodat je geen problemen hebt met een dubbel geografisch nummer op 1 aderpaar. Het IPB-nummer en het analoge nummer scheidt je door een splitter. Het analoge nummer plug je via de lijningang (zo heet dat bij de Siemens EB) in de EB. Binnenkomende telefoontjes daarvoor zullen op beide telpoorten overgaan. Het nieuwe IPB-nummer gaat via de ADSL-plug de EB in en zal standaard overgaan op Tel 1. Uitbellen loopt vanaf Tel 1 via het IPB-nummer. Wil je toch uitbellen via het analoge nummer dan moet je ** kiezen (dubbel *, dit in tegenstelling tot de reactie van hvdberg), wachten op de analoge kiestoon en bellen. Het zou kunnen zijn dat uitbellen vanaf Tel 2 direct via de analoge lijn gaat, maar dat weet ik niet zeker.
Overigens zou ik in antonie's geval aan KPN vragen om de IPB-aansluiting op het andere aderpaar te leveren. Dan heb je helemaal de zuivere situatie van een analoge lijn met analoog nummer naast een ADSL/IPB-lijn. In dat geval plug je de analoge lijn zonder splitter direct in de lijningang van de EB en de ADSL-lijn eveneens zonder splitter direct in de ADSL-poort. Effect hetzelfde, maar zonder kans op mogelijke complicaties door de gecombineerde lijn.
Technisch is er geen reden om het over gescheiden aderparen te laten lopenSCIxX schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:23:
Aparte analoge lijn houdt dus in dat het IPB geleverd wordt op een ander aderpaar (lijkt mij).
Het is wel mogelijk. Ik heb dat tijden zo gehad met een analoge, zakelijke lijn naast een prive IPB-lijn op het andere aderpaar.Dan lijkt bovenstaand mij niet mogelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Jan-E op 11-06-2008 18:31 ]
klinkt mij heel vreemd. heb afgelopen zondag telefonisch mijn planet-abonnement opgezegd naar aanleiding van het servicemailtje over de tariefwijziging. ontving binnen 1 uur een email waarin dit werd bevestigd. vandaag per post een schriftelijke bevestiging ontvangen.Vern schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:21:
[...]
Opzeggen moet schriftelijk vanwege de tariefswijziging als aanleiding, daar waar het in normale gevallen gewoon telefonisch kan. Dit moet vóór 30 juni a.s., dagtekening is bepalend. In de brief moet expliciet vermeld worden dat je opzegt vanwege de tariefswijziging. Verder om je telefoonaansluiting te behouden vermelden dat het om een telco-telco migratie gaat.
kortom, volgens mij kan het gewoon telefonisch. planet geeft trouwens altijd aan dat opzeggingen alleen telefonisch kunnen.
Het IPB pakket op een ander aderpaar zetten zullen ze niet zo snel doen;
we hebben reeds Direct ADSL van KPN wat omgezet wordt naar IPB.
Ik ga ervan uit dat het gewoon werkt; bij andere fabrikaat modems (o.a. Frits!)
kan dit ook zo ingesteld worden, dus ik op de Siemens en Thompson
zou dit ook zo moeten werken (tenzij ze het in de KPN firmware geblokkeerd hebben).
Administratief zou het voor de KPN ook geen problemen mogen geven;
in het vorige huis hadden we twee ISDN lijnen, waarvan één voor (?) D-kanaal
en nog een analoge lijn waar ADSL op zat.
En geloof me, ze stuurde geen factuur te weinig

Maar goed, dat was ook een wat groter pand met kantoor ruimte (verhuur).
Mmm . . . ik ga nog eens bellen. Kijken wat de derde helpdeskmedewerker zegt. Heb je nog een afsluitdatum kunnen aangeven, of is het echt per direct ?jwagenaar schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:02:
[...]
klinkt mij heel vreemd. heb afgelopen zondag telefonisch mijn planet-abonnement opgezegd naar aanleiding van het servicemailtje over de tariefwijziging. ontving binnen 1 uur een email waarin dit werd bevestigd. vandaag per post een schriftelijke bevestiging ontvangen.
kortom, volgens mij kan het gewoon telefonisch. planet geeft trouwens altijd aan dat opzeggingen alleen telefonisch kunnen.
Dit zou een situatie met 2 aderparen inhouden, aderpaar 1 met analoge telefonie, aderpaar 2 met IPB. Als het op een aderpaar staat wordt de lijn nl geporteerd na bellen porteringsnummer, dat wil je nietantonie schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:24:
Zojuist IPB aangevraagd, met behoud van de bestaande analoge lijn (voor IPB krijg ik dus een apart nummer).
De reden hiervoor is dat KPN nummerbehoud niet kan garanderen bij latere overstap naar andere provider of weer terug naar analoog en ISDN, verder zit er ook een alarmcentrale aangesloten op de analoge lijn voor doormelding.
Voor de analoge lijn heb ik het meest simpele abbonnement gekozen; belbudget.
Nu wil ik de Experia Box zo programmeren dat ik de analoge lijn kan gebruiken voor binnenkomende gespreken (dus op het bestaande nummer) en alle uitgaande gespreken (dus via het nieuwe 084? nummer) via VoIP lopen, met dezelfde telefoon.
Levert dit problemen op met de mogelijkheden/firmware van KPN of zou dit geen probleem moeten vormen?
Binnenkomende gesprekken kunnen teruggevoerd worden naar de EB door het signaal van het eerste aderpaar(je belbudget) terug te voeren naar de PSTN of Lijn van de EB. Uitgaand gaat standaard via IPB.
Bij IPB krijg je standaard een nummer in je kengetal-gebied(bijv 010-....) een 084 nummer kan aangevraagd worden en via cockpit op EB geladen worden na toekenning aanvraag. Soms is daarna even herstart EB nodig.
Kortom: dit zou geen probleem moeten opleveren, het kan op dit moment alleen fout gaan bij aanvraag. Houd je bevestiging dus goed in de gaten
Verwijderd
(er viel toevallig (?) een folder in de bus met een UPC 3 halen 2 betalen aanbieding in de bus, zal ik daar nog wat mee gaan doen .....)
Wel met enige weemoed overigens, ben ergens eind jaren tachtig bij WorldAccess begonnen, in de tijd dat ik nog mijn eigenste voornaam voor het apenstaartje mocht zetten zonder dat die al bezet was. Inloggen ging nog met een Amiga, eerst via inbellen een IP adrers toegewezen krijgen, en dit in de CLI invoeren om de browser op te starten. Mooie tijden ....... Daarna via wxs naar Planet, maar hierzo geen KPN meer. Snif.
gehanteerde opzegtermijn is 1 maand. geeft mij mooi de gelegenheid een andere provider te zoekenVern schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:59:
[...]
Mmm . . . ik ga nog eens bellen. Kijken wat de derde helpdeskmedewerker zegt. Heb je nog een afsluitdatum kunnen aangeven, of is het echt per direct ?
Gisteren iemand van de klantenservice gesproken ivm opzeggen van mijn IPB Planet Economy. Die wist mijn te melden dat er prijsverlagingen zouden gaan komen icm snelheidsverhogingen. Toen ik vroeg naar meer duidelijkheid (ik kan natuurlijk geen besluit maken op dit soort vage uitspraken) konden ze me dat niet geven, de teamleider had hun nog geen info gegeven. Maar het zat er toch echt aan te komen, nog voor 30 juni. Ik moest de web site maar in de gaten houden.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:44:
Hmm, het nieuws van gister dat Planet ophoudt te bestaan (heb IPB/Planet Comfort), alsmede de komende tariefswijziging,
Vreemde lui, die klantenservice. Ik ga niet graag weg bij Planet (net als Charon erg lang en met erg veel plezier verbonden geweest met internet), ik heb geen 20Mbit nodig, maar € 34 euro p/maand vind ik te veel geld voor de toch wel karige snelheid die ze bieden. En het overstappen op een ander gaat nog wel eens gepaard met problemen. Maar waarom doen ze zo moeilijk over wat de plannen voor de (nabije) toekomst? Dat maakt mijn besluit alleen maar lastiger. Ik wacht nog wel even een week met opzeggen.
Is er iemand anders die wel meer heeft los weten te trekken uit medewerkers van de klantenservice?
Verwijderd
Iemand hier nog een oplossing voor?? ben er nog steeds niet uit...Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:49:
Stel mijn vraag nog maar eens..
Heb een usb hdd aan de experiabox gehangen maar het verbinden gaat tergend traag, althans het listen... weet iemand welke porten ik moet forwarden? De instellingen die ik gebruik werken voor geen meter namelijk.....
geweldigSplinter Cell schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:50:
Vandaag moet hij gelanceerd worden:
http://www.kpnvandaag.nl/
in plaats van deze site echt te lanceren, lanceren ze een videootje

Verwijderd
Snelheidsverhoging, tariefswijzingen, verschillende andere type abbo's, werd mij ook medegedeeld door een HD medewerker, met de aanvulling dat voor bestaande KPN klanten niets veranderd als je niets doet....maar ja, dat heb ik dus niet zwart op wit....en of deze info juist is
PSN: djmurcielago
Ehm....heb je het nu over helpdeskmedewerkers of over een planet/kpn klant die moet aangeven dat hij een snelheidsverhoging wil voor hetzelfde geld?Murcielago schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:48:
Er verandert inderdaad niks als je zelf niks verandert. Je krijgt dus alleen verandering (ten gunste van de klant) als je dat zelf wilt.
12.45 - Verkeerde beveiliging: hij begon te zeuren over de soort beveiliging, heb ik genegeerd en toen deed hij het weer gewoon.
14.43 - Instellingen verkeerd: (moest de netwerksleutel opnieuw invoeren)
16.37 - Verbinding valt weg. Ook met kabel geen toegang tot internet, wel het netwerk zelf (kon wel naar me vaders pc gaan bijv.) Maar toen ving ik ook een SpeedTouch5FF2E4 2 op als draadloos netwerk?
17.54 - Verbinding valt weg. Nu vang ik ook een SpeedTouch5FF2E4, SpeedTouch5FF2E4 2 op? EP gereset en nu vang ik ook een SpeedTouch5FF2E4 2 3 op? Gebeld met de helpdesk omdat dit me toch te gek werd en die hebben het opgelost door de 2e en 3e versie van het draadloos netwerk bij mijn voorkeursnetwerken weg te halen.
Kent iemand deze problemen? Het lijkt me niet dat mijn laptop het probleem is, aangezien het wegvallen van het netwerk ook bij een andere laptop het geval is.
En mijn vader en ik dachten om een ander draadloos zendpunt (ik vergeet de naam van dat ding steeds) achter de EP te zetten aangezien wij het idee hadden dat een ander draadloos netwerk de onze eruit drukte. Tot de problemen die ik vandaag kreeg. Iemand ideeën?
Dat kan, dan ligt het aan het kanaal waar de EB uitzend, als de buren hier ook op zitten kan dit voor problemen zorgen, dit kanaal is echter makkelijk aan te passen.Sagaris schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:36:
Even een update over mijn probleem, het is er nog steeds na veelvuldig heen en weer bellen met de helpdesk. Ik ben begonnen met het registeren op welke tijdstippen het internet wegvalt om te kijken of daar een patroon in zit. Ik kreeg iedere keer dezelfde problemen weer (kan ineens het netwerk helemaal niet meer vinden) maar vandaag kreeg ik me toch een potje rare problemen:
12.45 - Verkeerde beveiliging: hij begon te zeuren over de soort beveiliging, heb ik genegeerd en toen deed hij het weer gewoon.
14.43 - Instellingen verkeerd: (moest de netwerksleutel opnieuw invoeren)
16.37 - Verbinding valt weg. Ook met kabel geen toegang tot internet, wel het netwerk zelf (kon wel naar me vaders pc gaan bijv.) Maar toen ving ik ook een SpeedTouch5FF2E4 2 op als draadloos netwerk?
17.54 - Verbinding valt weg. Nu vang ik ook een SpeedTouch5FF2E4, SpeedTouch5FF2E4 2 op? EP gereset en nu vang ik ook een SpeedTouch5FF2E4 2 3 op? Gebeld met de helpdesk omdat dit me toch te gek werd en die hebben het opgelost door de 2e en 3e versie van het draadloos netwerk bij mijn voorkeursnetwerken weg te halen.
Kent iemand deze problemen? Het lijkt me niet dat mijn laptop het probleem is, aangezien het wegvallen van het netwerk ook bij een andere laptop het geval is.
En mijn vader en ik dachten om een ander draadloos zendpunt (ik vergeet de naam van dat ding steeds) achter de EP te zetten aangezien wij het idee hadden dat een ander draadloos netwerk de onze eruit drukte. Tot de problemen die ik vandaag kreeg. Iemand ideeën?
Verwijderd