[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste
Acties:
  • 289.056 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:17
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

@daarboven; Je hoeft alleen het kanaal van het modem te veranderen, je laptop verbind automatisch met dat kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 06:47
SilentTears schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:49:
Mailserver
Het draaien van een eigen mailserver is slechts mogelijk door smarthost.direct-adsl.nl als smarthost/relayhost in te stellen. Zie KPNadsl.nl.
Ik lees nu het onderstaande in news:nl.internet.providers. Kan iemand dit bevestigen?

dig @ns11.kpn.net mailrelay.direct-adsl.nl A
levert bij mij nog wel het gewenste resultaat.

Jan

Bas Janssen in nl.internet.providers (Thu, 19 Jun 2008 13:19:04 +0200):

En gisteren hebben ze de stekker al uit hun relay smtp servers
getrokken... ( mailrelay.direct-adsl.nl en/of smarthost.direct-adsl.nl )

---------
bas@swan:~# host mailrelay.direct-adsl.nl
Host mailrelay.direct-adsl.nl not found: 3(NXDOMAIN)
--------

Geen record meer voor dit domein: zowel op primary als secondary
nameserver wxs/kpn. (wxs == planet?)

-------
bas@swan:~# dig @ns11.kpn.net mailrelay.direct-adsl.nl A

; <<>> DiG 9.4.2 <<>> @ns11.kpn.net mailrelay.direct-adsl.nl A
; (1 server found)
;; global options: printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NXDOMAIN, id: 43234
;; flags: qr aa rd; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 1, ADDITIONAL: 0
;; WARNING: recursion requested but not available

;; QUESTION SECTION:
;mailrelay.direct-adsl.nl. IN A
<snip>

bas@swan:~# dig @ns4.wxs.nl mailrelay.direct-adsl.nl A

; <<>> DiG 9.4.2 <<>> @ns4.wxs.nl mailrelay.direct-adsl.nl A
; (1 server found)
;; global options: printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NXDOMAIN, id: 7430
;; flags: qr aa rd; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 1, ADDITIONAL: 0
;; WARNING: recursion requested but not available

;; QUESTION SECTION:
;mailrelay.direct-adsl.nl. IN A
<snip>
-----

en idem voor smarthost.direct-adsl.nl

Daar zijn we weer lekker mee.

Hebben hier redelijk wat klanten met een direct adsl lijntje die een
eigen mailservertje hebben hangen en dus verplicht die relay server
moeten gebruiken als mx record...

http://www.mxstream.nl/su...directadsl(mailrelay).pdf

Een belletje naar kpn resulteert in 'wegens extreme drukte kunnen we u
helaas niet te woord staan' ...

Zou dit met elkaar te maken hebben? Of zijn ze gewoon aan het klooien daar?

Zucht... Iemand hier een lijntje naar beheer van KPN/Planet/wxs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
Bij mij werkt het nog gewoon lijkt het. Iig komt mail vanaf een externe webmail nog aan.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Storing e-mail verzenden via smarthost.direct-adsl.nl (opgelost)

Als gevolg van een storing was e-mail verzenden via smarthost.direct-adsl.nl op 19-06-2008 tussen 09:12 en 14:55 helaas niet mogelijk. Onze excuses voor dit ongemak. De storing hebben wij inmiddels verholpen.

Begintijd: 19 Jun 2008 09:12 Eindtijd: 19 Jun 2008 14:55
Was een storing dus blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]SCIxX schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:33:
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

Raar, ik mag aannemen dat veel zakelijke gebruikers werken met een M$-server/AD, en niet eens de AD server als DNS/DHCP server mogen/kunnen gebruiken? Of maak ik nu een hele rare denkfout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:11

Robert

You have your answer..

Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn adsl hostname, hebben meer mensen hier last van?

Het lijkt alsof de DNS entry weggegooid is voor de ingestelde reverse DNS hostname, die dus nog wel ingesteld staat.

#host 86.91.57.xxx
xxx.57.91.86.in-addr.arpa domain name pointer ip565b399a.direct-adsl.nl.

#host host ip565bXXXa.direct-adsl.nl
Host ip565bXXXa.direct-adsl.nl not found: 3(NXDOMAIN)

-- al opgelost, schijnt een bekend probleem met die experia box te zijn. ding een half uurtje uitzetten moet het verhelpen.

[ Voor 36% gewijzigd door Robert op 20-06-2008 14:15 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vele jaren trouwe dienst gaat onze siemensbox de "geest" geven :'( . Er wordt nu een thomson opgestuurd. Voor dat ik ga opbellen om onze telefoongegevens te activeren, was ik van plan om een harde reset uit te voeren (volledig aangesloten), om eventueel oude gegevens uit de thomson te verwijderen.

[ ] Aanbevolen

[ ] Niet doen!!

[ ] Geen nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Geen nut zou ik zeggen, maar het wel doen kan ook weinig kwaad, zolang je hem tijdens de reset maar niet uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Raar, ik mag aannemen dat veel zakelijke gebruikers werken met een M$-server/AD, en niet eens de AD server als DNS/DHCP server mogen/kunnen gebruiken? Of maak ik nu een hele rare denkfout....
Life is hard; the frontside of a train is harder.....
Zakelijke gebruikers moeten een zakelijk IPB abbonement nemen, wat de extra mogelijkheden hierbij zijn is mij echter niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan sinds vanochtend niet meer op internet via KPN adsl. Ik heb dus een controle gedaan en het blijkt dat ik niet kan verbinden met DNS 1 en DNS 2. Hebben meerdere mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Welke DNS-servers gebruik je dan als DNS 1 en 2?
Probeer eens 195.121.1.34 en 195.121.1.66 (Planet) of 208.67.222.222 en 208.67.220.220.(OpenDNS, zie www.opendns.org).

Overigens hier geen problemen met de Planet DNS servers op een Planet ADSL Standard lijn (geen IPB).

[ Voor 23% gewijzigd door Joen op 21-06-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:17:
Ik kan sinds vanochtend niet meer op internet via KPN adsl. Ik heb dus een controle gedaan en het blijkt dat ik niet kan verbinden met DNS 1 en DNS 2. Hebben meerdere mensen dit probleem?
Uit news:xs4all.announce komt het onderstaande. DNS problemen op KPN ADSL. Zal heus niet alleen voor xs4all klanten gelden:

Melding: [storing] - Vermoedelijke DNS storing voor XS4ALL klanten met ADSL van KPN

Gemeld door: Emiel
Afdeling: helpdesk
Categorie: ADSL van KPN
Datum melding: zaterdag 21 juni 2008
Begintijd: 15:00
Geschatte tijdsduur: nog niet bekend

Omschrijving:

XS4ALL klanten met een ADSL verbinding van KPN, kunnen problemen
ondervinden met het opvragen van websites. KPN heeft de storing nog
niet bevestigd.

XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Bekende ip adressen die niet werken beginnen met 77, 86 en 84.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:02:
[...]

Zakelijke gebruikers moeten een zakelijk IPB abbonement nemen, wat de extra mogelijkheden hierbij zijn is mij echter niet bekend.
Deze zakelijke gebruiker heeft een zakelijk ipb abbo! Alleen vreemd dat de Siemens dingen kan (die heel vanzelfsprekend zijn, vind ik, zoals een DHCP-range opgeven, DNS server bepalen) die de Thomson niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een ip adres met 86.XXXXXX.
en ik heb geen enkel probleem,
afkloppen maar kan nog hopelijk niet,al een keer gehad dat we een keline lan hadden en dat de modem de geest gaf.
dat was balen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
jwagenaar schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:23:
Sagaris, zet het kanaal waarop de speedtouch zendt eens op een ander kanaal (dus handmatig ipv automatisch) en test eens welk kanaal het beste resultaat geeft.
Ben een paar dagen geleden begonnen met kanalen testen, meteen bij kanaal 1 al 4 dagen zonder problemen kunnen internetten.

I thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:01
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:03:
Na vele jaren trouwe dienst gaat onze siemensbox de "geest" geven :'( . Er wordt nu een thomson opgestuurd. Voor dat ik ga opbellen om onze telefoongegevens te activeren, was ik van plan om een harde reset uit te voeren (volledig aangesloten), om eventueel oude gegevens uit de thomson te verwijderen.

[ ] Aanbevolen

[ ] Niet doen!!

[ ] Geen nut
Niet doen!!

Bij eerste aansluiting reset het apparaat zich zelf al, na ongeveer een uur kun je dan bellen en wordt het ding gekoppeld en daarbij herstart hij weer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:17:
dat had ik ook zelfde probleem eerder deze week. naar speuren kwam ik er achter dat in mijn regio .. leeuwarden groningen .. er werkzaamheden waren aan het netwerk.. na reset van me modem kon ik er later weer op.. wat wel raar is en waarom ik denk dat er binnenkort iets aan zit te komen zo als bijvoorbeeld een snelheidsverhoging.. waar ook al topic op gathering over loopt .. is dat in deze regio niet 1 of 2 wijkcentrales of hoe je die ook noemt werden genoemd in die rij van werkzaamheden ter verbetering van het netwerk.. maar alle wijkkasten binnnen groningen en Friesland.

http://kpn-serviceportal..../cci/helpdesk_details.php

en site met overzicht

http://kpn-serviceportal..../std_adp.php?p_faqid=8234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk :) Mij was ook medegedeeld dat ik even moest bellen om de telefoongevens te laten koppelen. Als ik het nu goed begrijp: aansluiten, dan de spanning er op en je hoeft niets meer te doen? Geen telefoontje naar de HD meer?
Loekie schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:21:
[...]

Niet doen!!

Bij eerste aansluiting reset het apparaat zich zelf al, na ongeveer een uur kun je dan bellen en wordt het ding gekoppeld en daarbij herstart hij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:59:
Duidelijk :) Mij was ook medegedeeld dat ik even moest bellen om de telefoongevens te laten koppelen. Als ik het nu goed begrijp: aansluiten, dan de spanning er op en je hoeft niets meer te doen? Geen telefoontje naar de HD meer?

[...]
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:59:

[...]
In het meest ideale geval niet, maar ze kunnen sowieso pas na een uur iets doen vanwege die reset. Bij een vervangende box moet het gekoppeld worden aan het nieuwe MAC, dat gebeurt niet automatisch begreep ik.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluit morgen alles aan, en bel wel even na de reset. d:)b
Loekie schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:17:
[...]

In het meest ideale geval niet, maar ze kunnen sowieso pas na een uur iets doen vanwege die reset. Bij een vervangende box moet het gekoppeld worden aan het nieuwe MAC, dat gebeurt niet automatisch begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:28
Momenteel ligt er bij ons IPB(z) eruit en heb gebeld met de helpdesk.
Daar kreeg ik al snel te horen (automatisch bericht) dat het om een landelijke storing gaat. Mijn IPB zit aan de centrale van Hengelo gekoppeld. Zijn er nog meer mensen met problemen?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:04
Vannacht rond 01:45 uur lag bij mij internet eruit en bellen werkte niet (voip lampje op speedtouch 780 was uit). Vanmorgen alles weer up and running... Locatie Limburg.

[ Voor 5% gewijzigd door austin_77 op 26-06-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geinstalleerd, gelijk internet, geen reset gedaan, even gebeld en binnen 20 min telefoon.

Vraag, ben de siemens gewend, maar waar kun je onder de speedtouch mac filtering aanzetten. of zit dit er niet op. :X RTFM :X

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, bij mij lijkt de DNS in de EB niet aan te staan. NSlookup IP nummer geeft [Unknown-mac-adres] als antwoord i.p.v. [hostnaam]. Een fijn tool als Netscan (http://www.softperfect.com/) wordt hierdoor bijna onbruikbaar.
Ik heb KPN een ticket laten maken om dit te laten herstellen, misschien naief?
Ook is het bij KPN nog wintertijd staat in de EB, haha.
Bekend euvel?
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

joker1977

Tweakert

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:40:
Oeps, bij mij lijkt de DNS in de EB niet aan te staan. NSlookup IP nummer geeft [Unknown-mac-adres] als antwoord i.p.v. [hostnaam]. Een fijn tool als Netscan (http://www.softperfect.com/) wordt hierdoor bijna onbruikbaar.
Bekend euvel?
Ruud
Is dit een Siemens-box? Als je dan de DNS-(caching)-server van die SX551/SX552 bedoelt die uitstaat: Even een paar minuten van de stroom en hij zou weer op moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joker1977 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:35:
[...]

Is dit een Siemens-box? Als je dan de DNS-(caching)-server van die SX551/SX552 bedoelt die uitstaat: Even een paar minuten van de stroom en hij zou weer op moeten komen.
De EB is een Thomson ST780 en na een hardware reset heeft ie automatisch weer de remote KPN instellingen gekregen. En daarna doet de lokale DNS server het (weer/nog steeds) niet. :(
Gesteld dat mijn ticket bij kpn leidt tot de zo gewenste instelling:"lokale DNS aan" (moet dan wel een kpn techneut remote in mijn st780 doen), dan bestaat de kans dat het bij de eerstvolgende hardware reset het weer het oude liedje is; terug bij af dus.
Dus zou het eigenlijk in het automatische kpn profiel (dat je remote van kpn krijgt) moeten worden aangepast. En ik ben niet zo naief dat ik denk dat ze dat op mijn verzoek gaan veranderen.

Ben ik dus maar begonnen met een zoektocht naar een lokale DNS oplossing, buiten de st780.
Heeft iemand tips die naar een alternatieve oplossing leiden?

Er bestaat een exe bestand op de speedtouch site waarmee je een st780 in, zeg maar, kpn mode kunt zetten (is daar trouwens beschikbaar voor verschillende providers), maar ik durf dat niet uit te proberen omdat ik mijn huidige, werkende verbinding niet op het spel wil zetten en bovendien niet weet of het runnen van die exe een profiel geeft waarin de lokale DNS wel aan staat.
Heeft iemand goede raad?
Ruud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:40:
Bekend euvel?
Ruud
Wacht ff hoor, heb je dan zelf opendns oid ingesteld? Of dat niet? Want als je met compleet auto settings het internet op kunt en alleen het programma niet werkt zou ik eerder daarna kijken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:34:
[...]

Wacht ff hoor, heb je dan zelf opendns oid ingesteld? Of dat niet? Want als je met compleet auto settings het internet op kunt en alleen het programma niet werkt zou ik eerder daarna kijken.
Nee niks veranderd/anders ingesteld. Dat kan niet eens op een ST780 (dank u kpn :N ).
Met de KPN configuratie van de ST780 kom je niet (ver genoeg) in de ST780. :(
Voor een beetje netwerk beheer is het verrekte handig als de z.g. name resolving wel werkt. Dan moet wel die lokale DNS op "aan".
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:47
Niet alleen handig voor "een beetje netwerk beheer", maar je kunt anders niet op domeinnaam internetten als "name resolving" (DNS) niet werkt.

Dus leg het nog eens uit, want dit verhaal klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:33:
[...]

Nee niks veranderd/anders ingesteld. Dat kan niet eens op een ST780 (dank u kpn :N ).
Met de KPN configuratie van de ST780 kom je niet (ver genoeg) in de ST780. :(
Voor een beetje netwerk beheer is het verrekte handig als de z.g. name resolving wel werkt. Dan moet wel die lokale DNS op "aan".
Ruud
Heb je DNS vast ingesteld op je PC('s)? Of laat je dit via de EB lopen? Want dan kan je ook niet via blabla.com surfen maar alleen op 123.456.789.012 surfen. Ik heb nl het idee dat wat jij bedoelt niet DNS maar lokaal aanwijzen van hostnames is...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:23:
[...]

Heb je DNS vast ingesteld op je PC('s)? Of laat je dit via de EB lopen? Want dan kan je ook niet via blabla.com surfen maar alleen op 123.456.789.012 surfen. Ik heb nl het idee dat wat jij bedoelt niet DNS maar lokaal aanwijzen van hostnames is...
hi,
Sorry voor evt onjuistheden; ik ben een goedbedoelende/goedwillende amateur. :o
Alle pc's in mijn netwerk staan op fixed IP adressen in de range van de EB 192.168.1.1 t/m 192.168.1.253 terwijl KPN vde EB zelf op 192.168.1.254 heeft gezet, dit laatste IP staat in het gateway adres en dns1 adres op elke pc.
Met het commando NSLookup [ipnummer] verwacht ik de hostnaam van de betreffende PC maar ik krijg Unknown+mac-adres van die PC. Daaruit leid ik af dat (lokale) DNS in de EB niet werkt.
Ziet deze amateur het tot zover juist? Dank voor jullie steun!
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ST510 nog. Kan ik die configureren en koppelen als een soort standalone DNS server? zo ja, hoe en wat moet ik dan doen? Als het niet kan, probeer mij eens uit te leggen waarom niet.
Sorry voor al die vragen , maar wel bedankt voor alle antwoorden! "Applaus-smiley"
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:01
Hmm ik heb net via Het Net IPB gekregen en zag bij Pakket Opties Belonbeperkt weekend staan...
Nu zou dit betekenen dat ik het hele weekend gratis kan bellen naar nummers in NL(niet mobiel uiteraard).
Maar waarom zie ik dan bij mijn verbruik dit staan:
Datum Tijdstip Duur Bestemming Omschrijving Telefoonnummer Bedrag
28-06-2008 17:30:53 00:01:35 00312070797xx gemengd 02555771xx € 0,09

Of geldt dit alleen voor naar nummers die een IPB abbo hebben, hier gaat het om een nummer van een abbo bij Tweak fibernet maar het is wel gewoon een 020 nummer.

En even voor de duidelijkheid, ik ga toch niets betalen voor dit Belonbeperkt weekend pakket?
Heb het namelijk niet besteld ;).

[ Voor 10% gewijzigd door kadooosh op 29-06-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
As far as I know heeft Surfen en Bellen alleen Basis Bellen (24/7 tarief voor de gesprekken) en Onbeperkt Bellen (24/7 gratis bellen naar vaste nummers). Misschien dat je dan toch Basis Bellen hebt en dus niet in het weekend gratis kan bellen?
Basis Bellen is standaard bij 't pakket.

[ Voor 25% gewijzigd door Joen op 29-06-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Belonbeperkt weekend is ten alle tijden gratis en is iets wat je standaard krijgt bij IPB. Dus in het weekend onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers in Nederland.
Of dit bij Hetnet ook zo is weet ik eigenlijk niet zeker, vind hier niks over op de hetnet site.

[ Voor 21% gewijzigd door SCIxX op 29-06-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:01
Vreemd op de brief staat het toch echt zo: "Voordeelopties: Het Net BelOnbeperkt Weekend.
Ik stuur ze anders morgen wel ff een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Sinds ik een experiabox speedtouch 780 heb, kan ik niet meer streamen tussen mijn pc (win xp) en xbox360. Ook mijn Vista laptop ziet mijn xbox360 niet. Het vreemde is dat dit soms wel gebeurd en als ik hem dan wil configureren via media center, krijg ik de melding dat er geen verbinding tot stand kan komen. Toen ik de siemens experiabox had, was het streamen tussen mijn pc (win xp) en xbox360 geen probleem.
Ik heb gebeld met de speedtouch helpdesk en die gaven aan dat het een probleem is van de kpn firmware. Is dat nu dan het probleem? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat kpn een 'eigen netwerkje' geblokkeerd heeft. Zo lijkt het alsof ik nu gedwongen ben om een routertje aan mijn speedtouch te hangen om te kunnen streamen.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

austin_77 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 04:04:
Sinds ik een experiabox speedtouch 780 heb, kan ik niet meer streamen tussen mijn pc (win xp) en xbox360. Ook mijn Vista laptop ziet mijn xbox360 niet. Het vreemde is dat dit soms wel gebeurd en als ik hem dan wil configureren via media center, krijg ik de melding dat er geen verbinding tot stand kan komen. Toen ik de siemens experiabox had, was het streamen tussen mijn pc (win xp) en xbox360 geen probleem.
Ik heb gebeld met de speedtouch helpdesk en die gaven aan dat het een probleem is van de kpn firmware. Is dat nu dan het probleem? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat kpn een 'eigen netwerkje' geblokkeerd heeft. Zo lijkt het alsof ik nu gedwongen ben om een routertje aan mijn speedtouch te hangen om te kunnen streamen.
Iemand suggesties?
Misschien heb je wel hetzelfde probleem als ik:een niet werkende DNS-server IN de experiabox. Roep je uit je pc de xbox aan met z'n naam of merteen ip nummer? Wat ik bedoel te zeggen is: misschien gaat het niet met naam, maar wel met ip nummer? Typ eens in een dosbox NSlookup spatie en dan IPnummer van de xbox (moet wel aan staan en gekoppeld zijn. Krijg je antwoord met de naam van de xbox dan is DNS werkend. Krijg je antwoord unknown-macnummer van de xbox, dan heb je hetzelfde probleem als ik en kan ik je (jammer genoeg) niet verder helpen.
Daar zit ik nl ook vast.
Ruud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:14:
[...]

Misschien heb je wel hetzelfde probleem als ik:een niet werkende DNS-server IN de experiabox. Roep je uit je pc de xbox aan met z'n naam of merteen ip nummer? Wat ik bedoel te zeggen is: misschien gaat het niet met naam, maar wel met ip nummer? Typ eens in een dosbox NSlookup spatie en dan IPnummer van de xbox (moet wel aan staan en gekoppeld zijn. Krijg je antwoord met de naam van de xbox dan is DNS werkend. Krijg je antwoord unknown-macnummer van de xbox, dan heb je hetzelfde probleem als ik en kan ik je (jammer genoeg) niet verder helpen.
Daar zit ik nl ook vast.
Ruud.
Om daar even op in te haken, ik heb die test van jou eens gedaan hiero met een Zyxel modem. Maar hier krijg ik geen DNS-naam terug en dat is eigenlijk wel logisch ook. Het zijn geen domein namen die je opvraagt maar lokale records, die gaan dus niet opgeslagen worden in een DNS-systeem. Het modem geeft deze netjes door aan de DNS-servers, maar die kunnen er ook niets mee.
Het modem zelf kent de betreffende namen wel en ik kan deze netjes opvragen in bijv netwerk omgeving.
Ik denk dus dat wat je wilt onmogelijk is met DNS op de box, een lokale DNS kan hier wel in voorzien.

[ Voor 3% gewijzigd door Loekie op 30-06-2008 12:56 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:14:
[...]

Daar zit ik nl ook vast.
Ruud.
Heb de test gedaan...en ik krijg "unknown-MAC nummer". :( blijkbaar een uitgeschakelde DNS in m'n 780 experia :( :(

[ Voor 75% gewijzigd door austin_77 op 30-06-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ah eindelijk nieuwe abbo's bij de kpn shop.
Andere prijzen en snelheids verhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Om daar even op in te haken, ik heb die test van jou eens gedaan hiero met een Zyxel modem. Maar hier krijg ik geen DNS-naam terug en dat is eigenlijk wel logisch ook. Het zijn geen domein namen die je opvraagt maar lokale records, die gaan dus niet opgeslagen worden in een DNS-systeem. Het modem geeft deze netjes door aan de DNS-servers, maar die kunnen er ook niets mee.
Het modem zelf kent de betreffende namen wel en ik kan deze netjes opvragen in bijv netwerk omgeving.
Ik denk dus dat wat je wilt onmogelijk is met DNS op de box, een lokale DNS kan hier wel in voorzien.
Nog even aanhaken:

In mijn vorige adsl modem, een Speedtouch510, werden de lokale systeemnamen met de lokale IPnummers wel opgeslagen in lokaleDNS binnen ST510, zo kon je met het commando NSlookup ipnummer, de bijbehorende naam terugvinden. Kennelijk een soort lokale DNS functie?!?
Kent iemand het verschil (op dit punt) ntussen ST780 en ST510?
Ruud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
peteroff schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:02:
Ah eindelijk nieuwe abbo's bij de kpn shop.
Andere prijzen en snelheids verhogingen.
Zal mij benieuwen wanneer wanneer de huidige abbos geupdate wordt. kan wel een snelheidskickje gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

trinite_t schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:02:
[...]

Zal mij benieuwen wanneer wanneer de huidige abbos geupdate wordt. kan wel een snelheidskickje gebruiken ;)
Huidige abo's blijven het zelfde. Zowel prijs als snelheid. Wil je van de snelheid profiteren, ben je genoodzaakt om een nieuw abo af te sluiten. Heb net een brief gekregen, met daarin alles uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft die brief verzonden?

Huidige KPN\Go\BelOnbeperkt altijd \ 1.5Mb /256kb kost €45. Met het openbreken van je contract, zou dit InternetPlusBellen Basis €42,50 3Mb / 512kb worden, of hebben we het over een ander Abbo.
Splinter Cell schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:22:
[...]

Huidige abo's blijven het zelfde. Zowel prijs als snelheid. Wil je van de snelheid profiteren, ben je genoodzaakt om een nieuw abo af te sluiten. Heb net een brief gekregen, met daarin alles uitgelegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Splinter Cell schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:22:
[...]

Fijn is dat, dus ik betaal dus hetzelfde voor een lagere snelheid. Is er geen optie om makkelijk over te stappen op een "nieuw" abbo zonder gezeur? (1,5 jaar kpn klant nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:00:
Wie heeft die brief verzonden?

Huidige KPN\Go\BelOnbeperkt altijd \ 1.5Mb /256kb kost €45. Met het openbreken van je contract, zou dit InternetPlusBellen Basis €42,50 3Mb / 512kb worden, of hebben we het over een ander Abbo.

[...]
Planet heeft de brief verzonden. Verder klopt helemaal wat je zegt.

Als je niet zou veranderen, betaal je dus gewoon meer. En de nieuwe abo's zijn goedkoper en sneller. Ik als Planet klant, behoud al mijn e-mail adressen en andere gegevens. Voor mij is het goedkoper geworden, en met sneller ga ik van 3MB naar 8 MB, met mijn nieuwe abo.

Daarbij, bestaat het 1,5 MB abo ook niet meer.
Fijn is dat, dus ik betaal dus hetzelfde voor een lagere snelheid. Is er geen optie om makkelijk over te stappen op een "nieuw" abbo zonder gezeur? (1,5 jaar kpn klant nu)
Ja je kunt gemakkelijk overstappen. Je kunt het gewoon online doen (KPN.com) of telefonisch.

En als je een Planet klant bent, kun je via een persoonlijke code aangeven (staat in brief) ook je abo wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus KPN geeft bestaande klanten de mogelijkheid om minder te laten betalen voor meer snelheid. >:)

Even KPN gebeld, volgens de medewerker gaan alle bestaande klanten automatisch mee. Er wordt dus gekeken naar je huidige abbo ten opzichte van de nieuwe abbo vormen. Brief gaat nog komen. In ons geval gaan we dus iets minder betalen, met meer snelheid. Go wordt dus Basis. We hoeven niets te doen. :*)
Splinter Cell schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:21:
[...]

Planet heeft de brief verzonden. Verder klopt helemaal wat je zegt.

Als je niet zou veranderen, betaal je dus gewoon meer. En de nieuwe abo's zijn goedkoper en sneller. Ik als Planet klant, behoud al mijn e-mail adressen en andere gegevens. Voor mij is het goedkoper geworden, en met sneller ga ik van 3MB naar 8 MB, met mijn nieuwe abo.

Daarbij, bestaat het 1,5 MB abo ook niet meer.

[...]

Ja je kunt gemakkelijk overstappen. Je kunt het gewoon online doen (KPN.com) of telefonisch.

En als je een Planet klant bent, kun je via een persoonlijke code aangeven (staat in brief) ook je abo wijzigen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

BelOnbeperkt Weekend zit er standaard op, kost niets.

Shitje, modje hier bij de KPN hebben we intern een proxy, en die vernaggelt de hele forum layout....

Is hier iets aan te doen?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:45:
[...]

BelOnbeperkt Weekend zit er standaard op, kost niets.
Verkeerde knopje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt zie edit ;)
Intern is het forum slechts zonder lay out zichtbaar.
Verkeerde draadje gepakt :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Mijn internetconnectie ligt er sinds een half uur uit (althans die via KPN). Zij er meer mensen met hetzelfde probleem? Of wordt dit de definitieve aanleiding om mijn Fritz!Box maar aan de glasvezel te hangen?

03.07.08 06:00:45 DSL synchronization starting (training).
03.07.08 06:00:33 DSL synchronization starting (training).
03.07.08 06:00:22 DSL synchronization starting (training).
03.07.08 06:00:11 DSL synchronization starting (training).
....
03.07.08 05:41:36 DSL synchronization starting (training).
03.07.08 05:41:20 DSL synchronization starting (training).
03.07.08 05:41:04 DSL synchronization starting (training).
03.07.08 05:40:53 DSL synchronization starting (training).
03.07.08 05:40:41 DSL synchronization starting (training).
03.07.08 05:30:11 DSL synchronization starting (training).
03.07.08 05:30:09 Internet connection cleared.
03.07.08 05:30:09 DSL not responding (no DSL synchronization).

Edit Terwijl ik dit via de Glasvezel aan het schrijven was, gebeurt dit:
03.07.08 06:01:05 Internetverbindung wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 84.87.225.195, DNS-Server: 195.121.1.34 und 195.121.1.66, Gateway: 195.190.250.158, Breitband-PoP:
03.07.08 06:01:01 DSL is available (DSL synchronization exists with 3072/512 kbit/s).

[ Voor 15% gewijzigd door Jan-E op 03-07-2008 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:25:
Dus KPN geeft bestaande klanten de mogelijkheid om minder te laten betalen voor meer snelheid. >:)

Even KPN gebeld, volgens de medewerker gaan alle bestaande klanten automatisch mee. Er wordt dus gekeken naar je huidige abbo ten opzichte van de nieuwe abbo vormen. Brief gaat nog komen. In ons geval gaan we dus iets minder betalen, met meer snelheid. Go wordt dus Basis. We hoeven niets te doen. :*)

[...]
Kijk, dat is tenminste weer kpn waardig. Nu nog hopen dat ze een beetje snel overgaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Volgens mij, zijn ze nu druk bezig om Planet klanten over te hemelen. Mailtjes doen het niet meer, webmail-pagina en de mijn gegevens pagina.
In verband met onderhoudswerkzaamheden is deze pagina tijdelijk niet beschikbaar.

Neemt u in geval van vragen contact op met onze Servicelijn: 0900-1905 (€ 0,10 per minuut)

Wij danken u voor uw begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 17:39
Splinter Cell schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:25:
Volgens mij, zijn ze nu druk bezig om Planet klanten over te hemelen. Mailtjes doen het niet meer, webmail-pagina en de mijn gegevens pagina.

[...]
Ik kan niet meer emailen, en webmailen :P. Nu doet ie het even, maar krijg verschrikkelijk veel spam binnen.

[ Voor 85% gewijzigd door WidgetTWW op 03-07-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 19:32
Ik zit bij HetNet
Kan wel mail verzenden, denk ik en surfen.
Ik kan inloggen bij ehtnet, maar mijn webmail van freeler kom ik niet in (login of wachtwoord niet correct)
Ook is er veel niet in orde met de site van hetnet (pagina stroingen laat nix zien en oo'k nieuws laat nix zien)

Meer mensen? Omgeving terneuzen

Adit ;Heb nu wat contact, maar niet bijzonder rpettig

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 03-07-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, hierzo (8932XX/Leeuwarden) veel inlogproblemen bij mail/webmail, Internet zelf werkt wel, en ballen vol met spam..... (Planet IPB) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:25:
Heeft KPN een dergelijke brief ook aan de eigen IPB-klanten gestuurd? Want officieel weet ik nog steeds niets over veranderende tarieven en/of snelheden. Nu zijn dit toch mijn laatste maandjes bij KPN, want de glasvezel is inmiddels up'n'running :)

Maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-10 08:10
Jan-E schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:00:
[...]
Heeft KPN een dergelijke brief ook aan de eigen IPB-klanten gestuurd? Want officieel weet ik nog steeds niets over veranderende tarieven en/of snelheden. Nu zijn dit toch mijn laatste maandjes bij KPN, want de glasvezel is inmiddels up'n'running :)

Maar toch...
Aan de Planet IPB klanten (ondergetekende) in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Zijn er nog meer mensen die gister een brief gekregen dat hun gebruikersnaam in meerdere systemen voorkomt en daarom aangepast wordt (op 6 juli al :X) ivm met de opheffing van planet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Volgens http://www.kpn.com/planetkpn.htm wat me redelijk representief lijkt verandert er niks, ook je snelheid niet.

Verandert mijn abonnement?
"Alleen de naam van uw abonnement verandert. Bijvoorbeeld Planet ADSL Standard heet voortaan KPN ADSL Standard. De prijs of de snelheid van uw abonnement verandert niet. Uw huidige abonnement gaat ongewijzigd over in een andere merknaam. De snelheid van uw verbinding blijft gelijk, u behoudt uw e-mailadressen en u blijft gewoon dezelfde abonnementskosten betalen. Wilt u uw huidige abonnement toch liever wijzigen? Ga naar www.KPN.com. Hier kunt u online uw abonnement wijzigen."
Verandert mijn internet snelheid?
"U behoudt dezelfde internetsnelheid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Zijn er meer die hun email niet meer kunnen ophalen? Sinds gisteravond laat lukt het niet meer om mail op te halen van een extra POP box die ik aangemaakt heb naast m'n hoofdaccount.
Net even gebeld, er blijkt een migratie plaats te vinden om Planet op te heffen.

Het geheel komt als een zwakke en slecht geplande actie over; m'n email kan ik nu al een dag niet ophalen, de helpdesker adviseert mij "om morgen terug te bellen"™ (© KPN), en een onduidelijke brief van Jacob Middeldorp waarin 6 juli als datum staat (en niet dat m'n account er vanaf 4 juli gewoon uit ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Migraties zijn inderdaad bezig en daarmee komen de problemen met het inloggen op de POP servers. Via webmail zal het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Via webmail werkt het ook niet.

Het begint op ouderwets prutswerk te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Een dag zonder mail, wat een ramp. Het is logisch dat een overzetting van zo'n magnitude wat problemen met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik belde heb ik duidelijk gemaakt dat ik een KPN klant ben en op de website van KPN nieuwe abbo vormen zag staan. Op de vraag van mijn zijde of ik over zou kunnen stappen i.v.m voordeliger/sneller, antwoorden de geachte heer dat dit niet nodig was, en als ik nog geen brief had, dan zou deze nog komen.
Jan-E schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:00:
[...]

Maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
SCIxX schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:20:
Een dag zonder mail, wat een ramp. Het is logisch dat een overzetting van zo'n magnitude wat problemen met zich meebrengt.
Owja? Jij legt de lat nogal laag blijkbaar. Dus bij een migratie mogen er onverwachte problemen ontstaan? Tenzij je bij KPN werkt, vind ik dat een zeer matige houding. :/

Het gaat ten koste van je dienstverlening naar de klant toe. Ik heb als klant niks te maken met een migratie of andere verandering. Het moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Iemand hier die een andere modem dan de standaard SpeedTouch 780 aan de praat heeft weten te krijgen op IPB?

Vond mijn vorige SpeedTouch 716 al niks, en de 780 is ook geen vooruitgang.

Ik zou dan ook graag een Fritz!Box 7170 op willen gaan gebruiken, en de 780 ernaast houden mocht KPN wat veranderen (evt. Interactieve televisie in de toekomst) en het (tijdelijk) niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Arnout schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:59:
[...]

Owja? Jij legt de lat nogal laag blijkbaar. Dus bij een migratie mogen er onverwachte problemen ontstaan? Tenzij je bij KPN werkt, vind ik dat een zeer matige houding. :/

Het gaat ten koste van je dienstverlening naar de klant toe. Ik heb als klant niks te maken met een migratie of andere verandering. Het moet gewoon werken.
Mail van kpn is altijd al een ramp geweest, ik gebruik hem dan ook alleen om m'n facturen op binnen te krijgen, dus voor mij kan het niet zoveel schelen, maarja, ik had hiervoor ook een direct-adsl en dus geen @kpnplanet adres.

Misschien zorg deze migratie er juist wel voor dat het eindelijk wel een stabiel gaat werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Arnout schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:59:
[...]

Mogen? Bij een migratie onstaan er problemen, graag of niet, zo gaat dat nou eenmaal met techniek, bij welke provider dan ook. En over houding, met jouw houding snap ik uberhaupt niet dat je nog bij deze provider zit, kijk je sig alleen al, dat is toch wel een erg jammerlijke houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
antonie schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:09:
Iemand hier die een andere modem dan de standaard SpeedTouch 780 aan de praat heeft weten te krijgen op IPB?

Vond mijn vorige SpeedTouch 716 al niks, en de 780 is ook geen vooruitgang.

Ik zou dan ook graag een Fritz!Box 7170 op willen gaan gebruiken, en de 780 ernaast houden mocht KPN wat veranderen (evt. Interactieve televisie in de toekomst) en het (tijdelijk) niet meer werkt.
Vraag een gratis 084-nummer aan, schakel met *21 al je gesprekken gratis door naar dat 084-nummer, registreer dat 084-nummer in je Fritzbox en bel uit met Voipcheap of een andere betamax kloon, als je per se aan je nummer herkenbaar wilt zijn.

Of je moet aan je SIP-gegevens weten te komen. Die had ik, dus ik heb van november tot nu met een Fritz aan de lijn gehangen. Nu hangt die Fritz aan de glasvezel en mijn Siemens Experia weer aan de ADSL-lijn. Nog steeds met de 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35) firmware trouwens. Ik verwachtte eigenlijk een directe update naar de nieuwe versie. Maar die laat al drie dagen op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Jan-E schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:37:
[...]
Vraag een gratis 084-nummer aan, schakel met *21 al je gesprekken gratis door naar dat 084-nummer, registreer dat 084-nummer in je Fritzbox en bel uit met Voipcheap of een andere betamax kloon, als je per se aan je nummer herkenbaar wilt zijn.

(...)
Per 1 augustus 2008 is dat niet meer gratis tenzij je BelOnbeperkt Altijd hebt (bij de 2 snellere abonnementen gratis geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Joen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:18:
Per 1 augustus 2008 is dat niet meer gratis tenzij je BelOnbeperkt Altijd hebt (bij de 2 snellere abonnementen gratis geloof ik).
Hmm, je hebt gelijk. Maar officieel weet ik nog steeds niet dat onderling bellen per 1/8 niet meer gratis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn email sinds..6juli.

Vanwege al die veranderingen kreeg ik een brief binnen waarin stond:

'Er is gebleken dat uw gebruikersnaam in meerdere KPN systemen voorkomt. Wij zijn genoodzaakt om uw gebruikersnaam aan te passen. U dient daarom vanaf 6 juli de volgende gegevens te gebruiken om uw mailbox te kunnen lezen in uw e-mailprogramma en bij het gebruik van webmail:

Gebruikersnaam: ...._1@kpnmail.nl
Wachtwoord: deze is ongewijzigd.

En ik moest het dus ook veranderen in MS Outlook, dat gedaan, maar het werkte nog steeds niet. Ook mijn webmail werkte niet. Om er zeker van te zijn dat het niet aan mijn wachtwoord ligt wilde ik die veranderen. Maar dat lukt me dus niet? Als ik inlog kpn.nl en naar mailbeheer ga krijg ik
Tijdelijk niet beschikbaar
Deze functie is tijdelijk niet beschikbaar.
Kan iemand mij misschien helpen? Weet iemand waarom ik die functie niet beschikbaar is? Ik krijg dat bericht al een paar dagen..

Note: inloggen op kpn.nl doe ik met een ander email adres dan waar het hier om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:07:

'Er is gebleken dat uw gebruikersnaam in meerdere KPN systemen voorkomt. Wij zijn genoodzaakt om uw gebruikersnaam aan te passen. U dient daarom vanaf 6 juli de volgende gegevens te gebruiken om uw mailbox te kunnen lezen in uw e-mailprogramma en bij het gebruik van webmail:
Die brief heb ik ook gehad en ik had het idee dat ik de enige was, blijkbaar niet. Ik vond het een onduidelijke brief, ik zou er als "normale" klant geen raad mee weten.

Mijn extra POP box werkte vrijdagavond ook niet meer.

Ik ben erachter gekomen dat die migratie mislukt is, want het blijkt dat ik nu mijn mail moet of kan ophalen met:

gebruikersnaam: <...>_1@kpnplanet.nl
wachtwoord: hetzelfde als voorheen.

Wat er in de brief staat klopt niet want het maildomein is oud gebleven. Je kan dit testen op https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp
Ik vind dit zo'n rare actie dat ik me afvraag of er nog iemand bij KPN is die nog wel snapt waarmee ze zelf bezig zijn.

Die hele uitfasering van Planet wordt volgens mij veel te haastig gedaan, als ik zo dat andere topic bekijk ([Gerucht] KPN Snelheidsverhogingen?). Het is een dikke puinhoop, veel dingen werken nog niet, en er zijn veel onduidelijkheden.

[ Voor 5% gewijzigd door Arnout op 08-07-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sinds zondag deed m'n Planet IPB het niet meer (verbinding viel om de 15 minuten weg). Maandag gebeld en dinsdag is er een monteur langsgeweest. Die heeft een lijnmeting uitgevoerd en daarna het de Siemens Experiabox vervangen door een Thomson Speedtouch Experiabox.

Verbinding werkte een uur nadat de monteur was geweest niet stabiel meer. De verbinding viel weer weg en in het menu van de modem liep de snelheid steeds terug. Hij staat nu op 64/864 (heb IPB Standard, 512/3Mb). Gisteravond maar weer gebeld. Moet weer een monteur langskomen..

Al met al schiet het (letterlijk) niet echt op. Ook geen idee waarom de verbinding opeens zo slecht is. Ik heb er zelf niks aan veranderd. Hebben al een hele poos IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX

Gebruikersnaam: ...._1@kpnmail.nl
Wachtwoord: deze is ongewijzigd.

En ik moest het dus ook veranderen in MS Outlook, dat gedaan, maar het werkte nog steeds niet. Ook mijn webmail werkte niet. Om er zeker van te zijn dat het niet aan mijn wachtwoord ligt wilde ik die veranderen. Maar dat lukt me dus niet? Als ik inlog kpn.nl en naar mailbeheer ga krijg ik
quote:
Tijdelijk niet beschikbaar
Deze functie is tijdelijk niet beschikbaar.
Kan iemand mij misschien helpen? Weet iemand waarom ik die functie niet beschikbaar is? Ik krijg dat bericht al een paar dagen..

Note: inloggen op kpn.nl doe ik met een ander email adres dan waar het hier om gaat.
De brief gaat over het gebruikersnaam en wachtwoord van MIJNKPN, dus NIET van je emailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
Nu net ook gebeld met de servicedesk van kpn i.v.m. mijn overgang van planet ipb basis naar kpn ipb extra. Bleek dat mijn telefoontje vorige week niet verwerkt is geworden, dus bij deze alsnog de wijziging ingegeven. Ik zou binnen 3-4 werkdagen schriftelijk bericht krijgen. Ik wacht in spanning af... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Er staat in de brief trouwens xxx_1@mijnkpn.nl

Dat de brief onduidelijk is ben ik helemaal mee eens, aangezien iets als @mijnkpn.nl helemaal niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Arnout: Je bent heilig! Het werkt, bedankt ^^
@SCixX: Dan heb jij het zeer zekers te weten over een andere brief dan mij. De brief die ik ontvangen heb gaat wel over mijn email adres, en is @kpnmail.nl en niet @mijnkpn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ben je een (ex)planet of kpn gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:19:
Ben je een (ex)planet of kpn gebruiker?
KPN InternetPlusBellen. Geen ex-planet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Excuses voor bovenstaand antwoord. De brief is ook voor ontzettend onduidelijk. De brief geeft en meeste gevallen aan dat het om een mijnkpn gebruikersnaam gaat. Maar het gaat dus inderdaad om de @kpnplanet.nl gebruikersnaam. Deze wordt dan gewijzigd in een _1@kpnmail.nl adres.

Alsnog volslagen onlogisch, als ik meer informatie erover heb zal ik posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
SCIxX schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:41:
Excuses voor bovenstaand antwoord. De brief is ook voor ontzettend onduidelijk. De brief geeft en meeste gevallen aan dat het om een mijnkpn gebruikersnaam gaat. Maar het gaat dus inderdaad om de @kpnplanet.nl gebruikersnaam. Deze wordt dan gewijzigd in een _1@kpnmail.nl adres.

Alsnog volslagen onlogisch, als ik meer informatie erover heb zal ik posten.
Wat een geweldige migratie he? :X Compleet mislukt als je het mij vraagt. Er zijn nu weet ik hoeveel mensen die nu een probleem erbij hebben: zij kunnen hun mail niet meer ophalen.
En dat terwijl KPN IPB klanten niks met die hele migratie van Planet te maken hebben.

En ook als je wel Planet klant bent is de boel zo onduidelijk als wat.

Mocht je in problemen raken als InternetPlusBellen of ex-Planet klant: mail naar Kassa (zie mijn sig), dit heeft mij uiteindelijk van alle problemen verlost, een hoop geld en een avond vermaak opgeleverd. Zo vroeg mogelijk beginnen met klagen werkt hierbij het beste.

[ Voor 19% gewijzigd door Arnout op 09-07-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Alle kpn klanten hebben door een systeem migratie een kpnmail adres erbij gekregen. Het kan zijn dat deze _1 erbij krijgt omdat orginele gebruikers die al in dat systeem zaten die gebruikersnaam al in bezit hadden.

Dit betekent echter niet dat je orginele @kpnplanet adressen niet meer zouden werken, deze behoren nog precies hetzelfde te werken als hiervoor, is dit niet het geval dan zou ik even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

SCIxX schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:59:
Alle kpn klanten hebben door een systeem migratie een kpnmail adres erbij gekregen. Het kan zijn dat deze _1 erbij krijgt omdat orginele gebruikers die al in dat systeem zaten die gebruikersnaam al in bezit hadden.

Dit betekent echter niet dat je orginele @kpnplanet adressen niet meer zouden werken, deze behoren nog precies hetzelfde te werken als hiervoor, is dit niet het geval dan zou ik even bellen.
Die @kpnmail adressen zijn trouwens gekoppeld aan je bestaande adres(sen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 Nog een keer gebeld, omtrent die nieuwe abbo vormen en de overzetting van ons Go abbo van KPN (geen Planet) . "Nee meneer, dit wordt niet automatisch gedaan, U kunt wel overstappen"

Ben dus vandaag overgestapt op Basis van KPN onbeperktbellen, scheelt 2,50 maar dubbele snelheid. Zou een bevestiging per email krijgen....nog niet binnen :X . Er komt nog een schriftelijke bevestiging. Nog nadrukkelijke gevraagd dat er niets veranderd aan onze email gegevens. Ben benieuwd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb sinds 2006 KPN IPB en nu staat in MijnKPN ineens twee kopjes "InternetPlusBellen".
Als ik de bovenste aanklik krijg ik de Instellingen Wizard (als ik daarop klik gebeurt er niets).
Als ik die daaronder aanklik krijg ik m'n wel toegang tot m'n account maar daar werkt de link naar mail beheer niet meer. De optie abonnement / rekening online is helemaal verdwenen...

HD gebeld, wist het ook niet. Even navragen bij collega... tuut-tuut-tuut :(

Zijn er meer mensen waarbij er twee keer InternetPlusBellen in MijnKPN staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier ook, en dezelfde problemen, en de site is traag als &*%^$+
cowbell schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:30:
Heb sinds 2006 KPN IPB en nu staat in MijnKPN ineens twee kopjes "InternetPlusBellen".
Als ik de bovenste aanklik krijg ik de Instellingen Wizard (als ik daarop klik gebeurt er niets).
Als ik die daaronder aanklik krijg ik m'n wel toegang tot m'n account maar daar werkt de link naar mail beheer niet meer. De optie abonnement / rekening online is helemaal verdwenen...

HD gebeld, wist het ook niet. Even navragen bij collega... tuut-tuut-tuut :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
cowbell schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:30:
Nee, het staat er bij mij maar 1 keer. Maar toen ik er toch was heb ik eens doorgebladerd. Bij Beheer Experiabox krijg ik 'CPE not found error (TSM-5006)' te zien. Ik begrijp nu gelijk waarom mijn Siemens Experiabox niet van de 'nieuwe' firmware wordt voorzien: KPN kan 'm niet vinden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Horen IPB klanten van kpn nou ook al wat gehoord hebben van de veranderingen? Of moet je daar zelf achter aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:06
Ik heb als IPB klant nog niets gehoord van de veranderingen, ik kan in het mijn KPN systeem ook nergens meer in zo'n beetje, alleen telefoon doorschakelen werkt nog. Ik kan #%&#% niet eens mijn rekeningen bekijken.

Het wordt toch echt tijd dat er glas beschikbaar komt hier....

Ik heb overigens wel netjes 1x IPB in mijn KPN staan.

edit:
Ik log net nog een keer in en wat schetst mijn verbazing, WEER hebben die honden mijn adres teruggezet naar voor de verhuizing van 1 mei 2007. Dit is nou al de 4e keer dat KPN mijn adres terugzet, te belachelijk voor woorden, zo verschrikkelijk slecht!!!

[ Voor 28% gewijzigd door Suicyder op 11-07-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs het sturen van een bevestigingsemail lukt ze niet :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Tsja het is weer triest gestelt. Het is ook altijd wat. Ziggo die er een groite puinhoop van maakt en daarmee ongevraagd bestaande klanten met hun problemen opzadelen, en nu KPN ook weer. Wat een stelletje prutzers. Ik zal wel een zwartkijker zijn, maar het lijkt wel alsof tegenwoordig niets meer normaal kan worden uitgevoerd. Dat er ergens opstartproblemen zijn of een paar hick-ups kan ik nog wel begrijpen, maar zulke grootschalige problemen...

Btw, je kan inmiddels bij KPN per maand opzeggen na voldoening van de mininale contactduur, erg handig zit je tenmiste niet meer een jaar langer ergens aan vast als je pech hebt.

Maar zal het niet zo zijn dat als je gebruik gaat maken van het donngraden/upgraden van je abbo dat je dan weer een jaar er aan vast zit?
Mijn situatie;
Ik heb sinds het begin het IPB Lite (3Mb) abbo waar ik nu 42.95 per maand voor betaal. Het Lite abbo is nu verdwenen en daarvoor in plaats is er nu dus IPB Basis (3Mb) en kost 35 per maand. Dus ik dacht, eej da's mooi ,scheelt me 8 euro.
Maar dat gaat natuuurlijk niet automatisch (nee stel je voor, want wij vinden het bij KPN doodnormaal dat er voor hetzelfde abbo twee tarieven zijn en we bestaande klanten lekker de volle mep laten betalen) moet je zelf weer regelen en een downgrade aanvragen.
Maar dan vervalt dus het maandelijk opzeggen en zit je er weer voor een jaar aan vast.... lekker uitgekookt allemaal... :r Something to think about....

KPN, de groeten! Niet dat het bij Ziggo zo rooskleurig is, maar bij hun ben ik straks per maand 10 euro goedkoper uit voor alles bij elkaar uit voor tov nu en heb ik ruim dubbele download snelheid (8mb tov 3mb) en hoe jullie met je huidige klanten omgaan.... :X |:( :r

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Nogmaals HD gebeld over twee keer IPB kopje en andere problemen in MijnKPN.
Volgens z'n manager zou het met het hele 're-branding' gebeuren te maken hebben. Kreeg de indruk dat ze daar ook niet weten wat er allemaal gebeurt op het moment. Even afwachten...

@Jan-E: Ik kan wel gewoon bij "Beheer Experiabox" (heb een Speedtouch)

KPN klanten kunnen overigens ook inloggen via
http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx
Daar zijn een aantal opties die niet via MijnKPN te zien zijn.
Gebruikersnaam is het hoofd email adres.

Dezelfde gebruikersnaam werkt ook voor: https://service1.breedbandportal.kpn.com/csc/?strDisplay
Hier is bijv ook de lopende rekening te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
cowbell schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:36:
KPN klanten kunnen overigens ook inloggen via
http://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx
Daar zijn een aantal opties die niet via MijnKPN te zien zijn.
Gebruikersnaam is het hoofd email adres.

Dezelfde gebruikersnaam werkt ook voor: https://service1.breedbandportal.kpn.com/csc/?strDisplay
Hier is bijv ook de lopende rekening te zien.
In beide gevallen geldt (voor mij) dat het niet het hoofdaccount is, maar voorletter.achternaam als user. En mijn wachtwoord voor het breedbandportal bleek ook op maranello te werken..

Edit: of dat voor maranello werkt is maar de vraag. Want nadat hij een tijdje bezig was geweest mijn gegevens op te halen, kwam hij terug met de mededeling dat de gerbuikersnaam fout was. Zal het later nog eens proberen, als de zaak aldaar gestabiliseerd is.

[ Voor 17% gewijzigd door Jan-E op 11-07-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
De problemen met die nu spelen heeft allemaal te maken met de onverwachte problemen die op zijn getreden bij de migratie. Bellen voor het niet goed functioneren van MijnKPN zal dus geen zin hebben, het is puur even wachten tot ze de zaken weer op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Jan-E schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:54:
[...]
In beide gevallen geldt (voor mij) dat het niet het hoofdaccount is, maar voorletter.achternaam als user.
Okay, bij mij is m'n hoofd email adres ook voorletter.achternaam. Vandaar dat ik daar van uitging.

[ Voor 11% gewijzigd door cowbell op 11-07-2008 16:30 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste