Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb net de nieuwe quickset drivers en audio drivers geïnstalleerd en ze werken beide. Alleen de audio drivers zijn iets moeilijker te installeren. Via de setup zal hij waarschijnlijk een foutmelding geven, dus je kunt ze dan ook gewoon via de update functie van het apparaatbeheer installeren.
Neen, want het wettelijk bewijsvermoeden =! duur van periode waarvoor de verkoper moet instaan voor een werkend product.
Ik hoop dat Dell ook met dedicated m1330 Windows 7 drivers komt. Het zou me niet verwonderen dat ze er komen, aangezien de m1330 en m1530 terug verkocht worden op hun site!xileS schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:03:
Er zijn een aantal Windows 7 drivers uit voor Studio XPS Laptop 1645, maar een aantal daarvan werken ook met de M1330.
Ik heb net de nieuwe quickset drivers en audio drivers geïnstalleerd en ze werken beide. Alleen de audio drivers zijn iets moeilijker te installeren. Via de setup zal hij waarschijnlijk een foutmelding geven, dus je kunt ze dan ook gewoon via de update functie van het apparaatbeheer installeren.
Edit: Woei
[ Voor 13% gewijzigd door FezzFest op 27-09-2009 17:01 ]
Hoe bedoel je? De wet zegt dat de bewijslast binnen 6 maanden bij de verkoper ligt, daarna bij de consument. Gaat na 5 jaar de videokaart kapot dan kun je bij Dell gewoon een kostenloze reparatie claimen. Er is immers genoeg bewijs dat de videokaart niet voldoet aan datgene wat je als consument mag verwachten.Sovereign schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:38:
[...]
Neen, want het wettelijk bewijsvermoeden =! duur van periode waarvoor de verkoper moet instaan voor een werkend product.
Volgens de Dell website komt de XPS M1330 en XPS M1530 niet in aanmerking voor de windows 7 upgrade program, dus ik betwijfel het of ze de moeite gaan nemen windows 7 drivers uit te brengen voor deze modellen.FezzFest schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:57:
[...]
Ik hoop dat Dell ook met dedicated m1330 Windows 7 drivers komt. Het zou me niet verwonderen dat ze er komen, aangezien de m1330 en m1530 terug verkocht worden op hun site!
Edit: Woei, ik zie net dat Dell de m1330 Windows 7 compatible verklaard heeft. Wij tweakers wisten dit natuurlijk al
.
http://www1.euro.dell.com...sumer?c=nl&l=nl&cs=nldhs1
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Mijn 8600 M GT van de grotere broer van de XPS M 1330, namelijk de XPS M 1530 vertoond al sinds een week airtefacts.
Ik heb nu net de Dell XPS support proberen te bellen op telefoonnummer: 020-674 4594 alleen kreeg ik een Engelse medewerker aan de lijn.
Weten jullie wanneer de Nederlandse medewerkers op de XPS support lijn zitten??
Mijn dank is groot.
...
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Ik denk eigenlijk niet dat ze nog voor M1330 drivers voor Windows 7 gaan maken. Ze geven geloof ik alleen aan, dat de M1330 Windows 7 ondersteund. Maar van mij mogen ze komen hoorFezzFest schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:57:
[...]
Ik hoop dat Dell ook met dedicated m1330 Windows 7 drivers komt. Het zou me niet verwonderen dat ze er komen, aangezien de m1330 en m1530 terug verkocht worden op hun site!
Edit: Woei, ik zie net dat Dell de m1330 Windows 7 compatible verklaard heeft. Wij tweakers wisten dit natuurlijk al
.
Elke werkdag tot 17:00 uur.PSP123 schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:17:
Weten jullie wanneer de Nederlandse medewerkers op de XPS support lijn zitten??
Mijn dank is groot.
Verwijderd
wellicht al besproken maar deze thread is inmiddels erg lang geworden.....heeft de nvidia of mijn processor niet genoeg snelheid/power voor mkv's? kan men upgraden of..????
fyi
output via hdmi richting plasma werkte prima, geluid nog niet getest.....
Ik zou je adviseren om alle codecs en de daarbij gerelateerde programma's te verwijderen en alles opnieuw te installeren. Lijkt mij in ieder geval geen hardware probleem.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:52:
bij het afspelen van mkv files heeft mijn xps1330(2jaar oud, 4gb werkgeheugen upgrade gehad, twee keer motherboard gewisselt....) problemen om het echt vloeiend af te spelen....blijft soms hangen etc...gebruik nieuwste vlc player, vob files gaan perfect.....
wellicht al besproken maar deze thread is inmiddels erg lang geworden.....heeft de nvidia of mijn processor niet genoeg snelheid/power voor mkv's? kan men upgraden of..????
fyi
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Verwijderd
Ik zou toch maar even alles controleren in je softwarelijst, dus ook VLC verwijderen.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:15:
hi, dank voor snelle reactie....ik dacht vwb codecs dat via vlc player ik me geen zorgen moet maken omdat vlc alle codecs heeft, heb de nieuwsteversie gisteren gedownload.....of bedoel je iets anders, ben geen echte guru vwb codecs omdat meestal zoals gezegd vlc mij geen problemen maakte....of is een andere player beter voor mkv's??
Ik zelf gebruik BSPlayer Pro. Verder kun je Media Player Classic gratis nog uitproberen.
Verder moet je ervoor zorgen dat FFDShow, Haali Media Splitter en AC3 filter aanwezig zijn op je systeem.
Deze kun je desnoods downloaden middels een Google search.
Zelfde probleem heb ik ook af en toe.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:52:
bij het afspelen van mkv files heeft mijn xps1330(2jaar oud, 4gb werkgeheugen upgrade gehad, twee keer motherboard gewisselt....) problemen om het echt vloeiend af te spelen....blijft soms hangen etc...gebruik nieuwste vlc player, vob files gaan perfect.....
fyi
Je kunt een van deze drie dingen doen:
1. De cpu/memory cover openmaken en de stof weghalen met een stofzuiger;
2. Een bureauventilator op je laptop laten blazen;
3. Oudere BIOS (maximaal A08) installeren
Verwijderd
Paar uurtjes knutselen, en heb er weer een laptop bij,
mkv speel ik af met km player,
moet zeggen een super laptop.
Na de 19 maanden eigenlijk nog weinig slijtage aan de accu gemerkt.
Gisteren om onbekende reden ineens een BSOD. Vandaag alweer een en toen de melding opgeschreven. Het lijkt erop dat het aan de drivers van de WLAN kaart ligt. Deze dus geupdate en nu hopen dat het probeem over is.
Toch ben ik nog altijd blij met deze laptop. Hij presteert nog altijd lekker en is compact.
Heb een paar weken geleden ook een "nieuw" moederbord gekregen en daarna verschillende BSOD.. Vooral een USB probleem. Wanneer er bijvoorbeeld een USB Geheugenstick werd aangesloten kwam de BSOD. Zelfs mijn image van een volledig schone installatie gaf het. Toen maar een nieuwe installatie van Vista gedaan. Nu 2 weken nog geen BSOD.. Wel apart vind ikzelf. Zouden de moederbord dan echt anders zijn?JitzeB schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:52:
Mijn moederbord is enkele weken geleden na 19 maanden trouwe dienst vervangen. Om hem de volgende dag te repareren moest ik 34 euro voorrijkosten betalen omdat mijn garantie verlopen is. Het kon gratis gerepareerd, maar dan moest ik mijn laptop opsturen en dan duurde het 10 werkdagen en zou ik een schone install krijgen. Voor mij geen optie.
Na de 19 maanden eigenlijk nog weinig slijtage aan de accu gemerkt.
Gisteren om onbekende reden ineens een BSOD. Vandaag alweer een en toen de melding opgeschreven. Het lijkt erop dat het aan de drivers van de WLAN kaart ligt. Deze dus geupdate en nu hopen dat het probeem over is.
Toch ben ik nog altijd blij met deze laptop. Hij presteert nog altijd lekker en is compact.
Ja, het oudere moederbord heeft o.a. een andere revisie van de Sigmatel chip, waardoor de(zelfde) drivers opnieuw worden geinstalleerd.Malandro schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:29:
[...]
Zouden de moederbord dan echt anders zijn?
Verwijderd
Dit is precies wat ik 2 dagen geleden heb meegemaakt. Mijn moederbord is onlangs vervangen. Tot 2 dagen geleden geen problemen gehad. Daarna wou de laptop niet meer opstarten. Je hoorde de eerste keren nog wel de HDD spinnen en enkele seconden later valt hij uit. Scherm bleef zwart. Na een paar keer proberen deed hij zelfs niets meer. Alsof de batterijen helemaal leeg waren, terwijl deze gewoon aan de oplader zat.Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:48:
ok, daar gaan we weer, dell start niet meer op, al twee keer mobod vervangen, blauwe lampjes knipperen maar scherm blijft zwaart......en dan sluit hij af....hoop niet weer mobod.....iemand ne tip hopend dat het niet mobod is....kan ik hem op een andere manier opstarten of....???
Maar goed. Ik bellen naar de XPS servicedesk en kreeg te horen dat ik de FN + PWR moest indrukken. Geen succes. Vervolgens moest ik de HDD en de geheugenmodules moest verwijderen en moest daarna de laptop proberen op te starten. Wederom geen succes.
Ik weer bellen en er zou een monteur worden gestuurd om het moederbord opnieuw te vervangen. De volgende ochtend waagde ik opnieuw te laptop aan te doen, want ja ... je verwacht stiekem wel een wonder. En wat denk je? De lap vertoonde weer leven. De HDD begon weer te spinnen en viel weer uit. Ik probeerde het opnieuw en dit maal met FN+PWR en hij deed het weer

Dus mijn advies. Probeer met FN + de PWR knop op de laptop op te starten. Doet hij niets? Laat het ding zonder batterij staan en probeer het later nog eens.
[ Voor 4% gewijzigd door Aurora op 10-10-2009 14:42 ]
Tijdens werkdagen en kantooruren krijg je Nederlands voorgeschoteld. Tijden daarbuiten krijg je Engels sprekende medewerkers (meestal hindoestaanse mannetjes).Flying Bobman schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:52:
De support is inderdaad soms Engels, soms Nederlands?
[ Voor 25% gewijzigd door Aurora op 10-10-2009 15:03 ]
Verwijderd
dank voor advies, heb FN en powerknop ingedrukt maae helaas inderdaad zonder success......morgen effe kijken en opnieuw proberen
Het lijkt erop dat hier weer iets fout gaat. Ik zit al een tijdje zonder issues op windows 7, maa sinds gisteren krijg ik random groepjes artefacts (vaak op plekken die net refreshen gok ik, meestal mooi een groupje controls ofzo). Waarschijnlijk weer dat GPU-probleem

Ik ben er alleen nog niet uit of ik hem nog eens ga laten repareren (wat gaat kosten wss) of een nieuwe laptop zoek. Weet er iemand hoe het zit met garantie op spareparts?
Hoe is het verlopen?Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:19:
Aurora11110
dank voor advies, heb FN en powerknop ingedrukt maae helaas inderdaad zonder success......morgen effe kijken en opnieuw proberen
Je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie. Gewoon ff Dell bellen. Als ze moeilijk doen dan wijs je ze ff op jouw rechten.the_stickie schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:57:
Ik ben er alleen nog niet uit of ik hem nog eens ga laten repareren (wat gaat kosten wss) of een nieuwe laptop zoek. Weet er iemand hoe het zit met garantie op spareparts?
Verwijderd
De garantie op mijn laptop is verlopen. In mei is er een nieuw (refurbished) moederbord ingezet in het kader van de Nvidia-perikelen dus de 90 dagen waren helaas ook al voorbij. Hij is onmisbaar voor werk en studie dus toch maar even met Dell contact opgenomen over hoe duur reparatie zou zijn.
Maandag gebeld met support, dinsdag teruggebeld door verkoop. 417 euro, inclusief BTW, transport, monteur, enz. Toch maar mee akkoord gegaan, want voor zo'n zelfde bedrag heb ik echt nog geen vergelijkbare andere nieuwe laptop. Met creditcard betaald en een afspraak voor de monteur gemaakt voor donderdag. Donderdag. Monteur kwam, deed zijn ding en was binnen een half uur weer vertrokken. Hij had ook nog een extra adapter mee, maar die is weer retour omdat die van mij het nog gewoon deed. Daar krijg ik dus nog een bedrag (om en nabij de 60?) voor terug.
Moraal van het verhaal: binnen nu en drie maanden sluit ik toch nog maar wat extra garantie af want naast de beeldchip gaan er soms ook nog wel eens wat andere dingen kapot, hoe voorzichtig je er ook mee omgaat. Wees gewaarschuwd. Qua afhandeling van dit euvel nog steeds erg tevreden met Dell. Ik geloof dat als je een andere fabrikant hebt en je je laptop op moet sturen je hem veel langer kwijt bent.
Dat bedrag zou ik hoe dan ook terug eisen. Zij kunnen niet van je eisen dat je betaalt omdat hun product non-conform is. Je kunt van het product wel verwachten dat het iets langer mee gaat dan 2 jaartjes.Rolie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:25:
Maandag gebeld met support, dinsdag teruggebeld door verkoop. 417 euro, inclusief BTW, transport, monteur, enz. Toch maar mee akkoord gegaan,
Had je btw niet eerst de garantie kunnen uitbreiden en na een dag opnieuw kunnen bellen om de garantie te claimen? Dell doet daar nooit zo moeilijk over.
Dan is de vraag; in hoeverre geldt consumentenrecht voor een eenmanszaak? Want onder die naam is de laptop in eerste instantie aangeschaft.Trommelrem schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:44:
Dat bedrag zou ik hoe dan ook terug eisen. Zij kunnen niet van je eisen dat je betaalt omdat hun product non-conform is. Je kunt van het product wel verwachten dat het iets langer mee gaat dan 2 jaartjes.
Voor mij was een snelle reparatie van belang. Ik kon online alleen een 'aanvraag' doen tot verlengen van garantie, het leek me niet dat ik dan de eerst volgende paar dagen gelijk een claim zou kunnen doen.Had je btw niet eerst de garantie kunnen uitbreiden en na een dag opnieuw kunnen bellen om de garantie te claimen? Dell doet daar nooit zo moeilijk over.
...
Ik weet niet in hoeverre de situatie verschilde, maar toen mijn XPS het loodje legde was mijn garantie verlopen. Ik had de helpdesk gebeld en kreeg gelijk als optie om mijn garantie te verlengen om daarna direct een afspraak te maken met een monteur. Voor 140 euro direct akkoord gegaan.Rolie schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:55:
[...]
Voor mij was een snelle reparatie van belang. Ik kon online alleen een 'aanvraag' doen tot verlengen van garantie, het leek me niet dat ik dan de eerst volgende paar dagen gelijk een claim zou kunnen doen.
Opmerking: mijn laptop is wel nog onder XPS Premium garantie.
[ Voor 22% gewijzigd door FezzFest op 24-10-2009 14:46 ]

Een nieuwe gehaald bij ReplaceDirect, dus nu ben ik weer wat langer mobiel. Ik heb een aantal maanden geleden een Dell 5520 HSDPA kaartje gekocht op eBay en erin geprikt. Samen met een Xs4all mobiel internet abonnementje heb ik nu dus ook overal internet, zonder dat ik zo'n lelijke USB dongle nodig heb
Verwijderd
Hier inprincipe hetzelfde verhaal met mijn XPS M1330.Rolie schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:25:
Vorige week. Maandagavond. Ik zit gewoon te werken op mijn M1330. Poef! Uit. Gaat ook niet meer aan, geen enkel lampje brand nog behalve die van de accu als je dat knopje indrukt. Blauwe led van de adapter gaat ook uit zodra je deze in de laptop inplugt. Conclusie: power rail defect.
De garantie op mijn laptop is verlopen. In mei is er een nieuw (refurbished) moederbord ingezet in het kader van de Nvidia-perikelen dus de 90 dagen waren helaas ook al voorbij. Hij is onmisbaar voor werk en studie dus toch maar even met Dell contact opgenomen over hoe duur reparatie zou zijn.
Maandag gebeld met support, dinsdag teruggebeld door verkoop. 417 euro, inclusief BTW, transport, monteur, enz. Toch maar mee akkoord gegaan, want voor zo'n zelfde bedrag heb ik echt nog geen vergelijkbare andere nieuwe laptop. Met creditcard betaald en een afspraak voor de monteur gemaakt voor donderdag. Donderdag. Monteur kwam, deed zijn ding en was binnen een half uur weer vertrokken. Hij had ook nog een extra adapter mee, maar die is weer retour omdat die van mij het nog gewoon deed. Daar krijg ik dus nog een bedrag (om en nabij de 60?) voor terug.
Moraal van het verhaal: binnen nu en drie maanden sluit ik toch nog maar wat extra garantie af want naast de beeldchip gaan er soms ook nog wel eens wat andere dingen kapot, hoe voorzichtig je er ook mee omgaat. Wees gewaarschuwd. Qua afhandeling van dit euvel nog steeds erg tevreden met Dell. Ik geloof dat als je een andere fabrikant hebt en je je laptop op moet sturen je hem veel langer kwijt bent.
Binnen 1 jaar was mijn grafische kaart al stuk en werd het complete moederbord door Dell vervangen onder garantie.
Na 1 jaar en 1 maand gaat de accu al stuk en Dell wil deze niet meer vervangen onder garantie.
Nu is mijn laptop ook dood en gaat niet meer aan. Lampje van de adapter gaat inderdaad uit nadat ik deze in de laptop inplug.
Dell XPS service lijn gebeld en krijg een japanner aan de telefoon met enorm slecht engels taalgebruik.
Ze wisten te vertellen dat mijn moederbord stuk was en dat dit me 725 euro ging kosten. Ik heb gezegd dat dit veelste duur was en dat ik beter het ding na alle ellende in de container kon gooien en een Apple kan kopen. Vervolgens zeiden ze al dit ik korting kon krijgen en dat het 525 euro ging kosten. Nogmaals verteld dat het te duur was omdat mijn moederbord onlangs vervangen was. Waarop die man aan me vraagt wat ik wel voor de reparatie over heb. Alsof we op de koeienhandel zijn
Een dag later heb ik contact opgenomen met de Nederlandse helpdesk van XPS en nu wordt morgen mijn moederbord nogmaals vervangen onder garantie. Want ik heb natuurlijk garantie op een eerder uitgevoerde reparatie. Echter kost het mij ook weer 34 euro om een monteurtje langs te laten komen. Na 5 Dell systemen zal ik de volgende keer toch echt over gaan stappen op Apple want met de XPS systemen heb ik een hoop ellende gehad.
Latitude en Inspiron daarentegen waren gewoonweg perfect, maar de Xps is toch echt wel een probleem kindje van Dell.
Ook andere problemen:
- De laatste tijd denkt mijn DVD-drive dat ik op willekeurige momenten op eject heb gedrukt, zonder dat ik dit gedaan heb.
- Bluetooth werkt niet altijd na aanzetten vanuit standby
Verwijderd
Het toetsenbord zit er los in. Deze kan helemaal naar onderen gedrukt worden. En de afstandsbediening blijft niet meer vast zitten in de Express sleuf.
Al met al weer eens een belabberde service waar ik 34 euro voor heb moeten betalen om een monteur de volgende werkdag te krijgen.
Helaas was ik er zelf niet bij aanwezig om de monteur op zijn vingers te kijken zoals de vorige keer, anders had ik hem er op kunnen wijzen.
De vorige monteur had mijn scherm destijds er slecht in gezet waardoor deze niet goed meer dicht ging. Gelukkig had ik dat toen wel gezien en heeft hij het alsnog verholpen.
Morgen maar weer eens met Dell contact opnemen zodat ze weer een mannetje kunnen sturen om de nu aanwezige problemen te verhelpen.
Wat ik overigens ook raar vind, hetgeen los staat van wat ik nu omschreven heb, is dat ik toen een Nederlandse Vista heb genomen en dat dat bij Dell ook betekend dat je een Nederlands toetsenbord indeling wenst.
In iedergeval blij met een nieuw moederbord dat onder garantie is vervangen. 7 maanden na de eerste vervanging van het moederbord.
wat geeft quickset dan precies weer. Zelf nog nooit gezien. Telt quickset het aantal cycles?Malandro schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:09:
Ik krijg sinds vanochtend de melding dat het tijd is voor een nieuwe accu (quickset) - 1.5 jaar oud -.
Ook andere problemen:
- De laatste tijd denkt mijn DVD-drive dat ik op willekeurige momenten op eject heb gedrukt, zonder dat ik dit gedaan heb.
- Bluetooth werkt niet altijd na aanzetten vanuit standby
...
Ik woon momenteel in Finland met mijn Dell XPS M1330, tweedehands gekocht van een tweaker. Volgens Dell Nederland moet het eerst op mijn naam staan voor dat ik garantie krijg, laat staan dat ik een vraag mag stellen

k = k; of ;k
p = ip of pi
i = pi of ip
8 = 08 of 80
- = =- of =- (die is lastig)
\ = \, of ,\
Volgens Dell ligt aan het nieuwe moederbord en oud toetsenbord maar lijkt mij eerder dat het toetsenbord gebogen of slechte aansluiting. Nog even geduld
Geen idee waar Quickset het vandaan haalt, maar de melding is:koentjuh1987 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:22:
[...]
wat geeft quickset dan precies weer. Zelf nog nooit gezien. Telt quickset het aantal cycles?
Your battery is able to charge normally, however it is reaching the end of its usable life. - Click here for more information -
The Realone in "[Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 3"
Dacht aanvankelijk dat het aan de videokaart lag, maar na wat uitgebreider testwerk kwam ik tot de conclusie dat het aan het scherm moest liggen. Plots was het probleem over en heb ik het even afgewacht. Nu kwam het weer terug en heb ik toch die monteur maar laten komen. Die is dus vanmorgen langs geweest en heeft er een nieuw scherm in gezet.
Vriendelijke man, erg begripvol en professioneel in zijn werk. "Helaas" heeft hij wel mijn F1-toets om zeep geholpen maar dat kan ik hem niet echt kwalijk nemen als je ziet hoe zo'n ding in elkaar zit. We blijven mensen he.
Dus ik neem terug dat het een videokaart probleem zou zijn, daar heb ik dus tot nog toe geen problemen mee ondervonden.
Overigens zit er wel verschil in de schermen (WLED), of ze veranderen na verloop van tijd. Deze lijkt namelijk iets feller te zijn en de kleuren zijn een tikkeltje fletser. Geen reden tot klagen ofzo.
Verwijderd
Fijn dat bij jou de problemen verholpen zijn.
Morgen komt er opnieuw een Getronics monteur om het probleem te verhelpen omtrent de afstandsbediening die niet meer vast blijft zitten. Je raadt het al. Dat wordt weer een nieuw moederbord plaatsen.
Dan zal ik denk nu record houder worden als het er om gaat hoe lang je met 1 moederbord hebt gedaan. In mijn geval wordt dit dan 4 dagen.
Mijn toetsenbord wordt ook gerepareerd en zal tevens vervangen worden voor een internationaal toetsenbord in plaats van een nederlands toetsenbord.
Wat mij wel is opgevallen is dat mijn laptop een stuk trager is geworden met het huidige moederbord. Dit was bij de vorige 2 niet het geval. Alleen bij de derde.
Misschien dat moederbord nummertje 4 betere hoop geeft.
Als het goed is krijg ik morgen een nieuw moederboard dat is wel geteld dinsdag tot donderdag omdat volgens hun de keyboard controller stuk is... Volgens mij drukt de dvd drive tegen het toetsenbord aan...Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:16:
Als je je monitor calibreerd dan zal deze altijd de juiste kleuren weergeven zoals het hoort! Het is in iedergeval een aanradertje om te doen.
Fijn dat bij jou de problemen verholpen zijn.
Morgen komt er opnieuw een Getronics monteur om het probleem te verhelpen omtrent de afstandsbediening die niet meer vast blijft zitten. Je raadt het al. Dat wordt weer een nieuw moederbord plaatsen.
Dan zal ik denk nu record houder worden als het er om gaat hoe lang je met 1 moederbord hebt gedaan. In mijn geval wordt dit dan 4 dagen.
Mijn toetsenbord wordt ook gerepareerd en zal tevens vervangen worden voor een internationaal toetsenbord in plaats van een nederlands toetsenbord.
Wat mij wel is opgevallen is dat mijn laptop een stuk trager is geworden met het huidige moederbord. Dit was bij de vorige 2 niet het geval. Alleen bij de derde.
Misschien dat moederbord nummertje 4 betere hoop geeft.
1 ding moet ik ze nageven bij Dell (en Getronics), met de service is helemaal niks mis, en dat zou voor mij al reden genoeg zijn om mijn volgende lappie ook bij hun te kopen.
Die van mij heeft vandaag zijn tweede moederbord en toetsenbord vervangen gekregen en is ook weer helemaal beterThe Realone schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:33:
Hoppa, en een nieuwe ramplank erin. Deze tikt ook weer net ff iets minder hard dan mijn vorige. Wel zie je hier duidelijk dat het stikkertjes zijn die erop zitten, met witte omlijning. Dit was bij mijn vorige niet. Zolang ze maar niet te snel slijten boeit me dat ook niet.
1 ding moet ik ze nageven bij Dell (en Getronics), met de service is helemaal niks mis, en dat zou voor mij al reden genoeg zijn om mijn volgende lappie ook bij hun te kopen.
Ik zie idd ook een witte omlijning maar typt op zich prima en lekker fris een nieuw toetsenbord
Maar ik heb een ander probleem als ik straks weer terug ben in Nederland moet ik de laptop op mijn naam krijgen. Hier (Finland) heb ik wel service gekregen maar dat komt eerder omdat Finnen niks stelen en eerlijk zijn

Volgende Windows 7 64bit drivers Studio XPS 1340 werken probleemloos op mijn m1330:
-Geluidskaart (ook al is het van IDT, het werkt op de sigmatelkaart)
-Synaptics
-Quickset
-Ricoh kaartlezer
Overige drivers:
-Geluidskaart -> Sigmatel Vista 64bit drivers van de dell m1330 driversite
-Upek fingerreader -> Winupdate
-Broadcom / intel wifi -> out-of-the-box
-NVIDIA-kaart -> NVIDIA-site
[ Voor 10% gewijzigd door FezzFest op 08-11-2009 10:25 ]
Verwijderd
Wel een verademing om een internationaal layout te hebben dan een nederlandse indeling.
De toetsen voelen wel een beetje sompig aan en inderdaad voorzien van een stickertje.
Mijn afstandsbediening blijft nu tenminste ook weer fatsoenlijk er in zitten. Zometeen weer even de bios flashen en dan is dit ding hopelijk weer ready to go.
mijn toetsenbord is tijdje geleden ook vervangen, er werden letterafdrukken in mijn scherm achtergelaten.Termi schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:52:
[...]
Die van mij heeft vandaag zijn tweede moederbord en toetsenbord vervangen gekregen en is ook weer helemaal beter. Nu hoeft die monteur mij om 9 uur 's ochtends niet meer wakker te bellen!
Ik zie idd ook een witte omlijning maar typt op zich prima en lekker fris een nieuw toetsenbord.
Maar ik heb een ander probleem als ik straks weer terug ben in Nederland moet ik de laptop op mijn naam krijgen. Hier (Finland) heb ik wel service gekregen maar dat komt eerder omdat Finnen niks stelen en eerlijk zijn. Maar Dell Nederland weigert mij enig service en verzoeken mij contact op te nemen met de originele eigenaar, maar de laptop staat ook niet op zijn naam
.
hebben toen scherm en toetsenbord vervangen en mocht oude toetsenbord houden. mijn nieuwe toesenbord heeft idd ook witte randje om de letters maar typt soepeler dan vorige toetsenbord
Dat klopt ja, je kunt ook de Studio XPS 1645 gebruiken, maar de meeste daarvan zijn hetzelfde zie ik. Zie wel een nieuwere quickset daar. De sounddrivers heb ik ook geprobeerd, maar daarmee kreeg ik te veel vastlopers in IE 8, dus ben weer terug gegaan naar de vista x64 drivers. Synaptics nog niet geprobeerd (gebruik nog vista x64 drivers). Werk laatste tijd vaak met muis, dus nog geen andere drivers hiervoor geprobeerd. Kwam wel laatst dit topic tegen waar ze over multitouch drivers praten. Leek me wel interessant, maar heb ze nog niet geprobeerd. Je kunt dan geloof ik niet meer beide knoppen indrukken om het als 3e knop te laten functioneren, wat ik best vaak gebruik. Enige nadeel waarom ik nog niet geïnstalleerd heb. En bij mij werden de drivers voor de kaartlezer al standaard geïnstalleerd door Win7.FezzFest schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:19:
Je kan blijkbaar de meeste drivers voor de Studio XPS 1340 gebruiken voor de m1330.
Volgende Windows 7 64bit drivers STudio XPS 1340 werken probleemloos op mijn m1330:
-Synaptics
-Quickset
-Ricoh kaartlezer
Overige drivers:
Het nieuwe toetsenbord klaag ik zeker niet of, laat staan de service van Dell Finland (Infocare). Het verbaaste mijj eigenlijk hoe makkelijk het ging zeker omdat volgens Dell het niet op mijn naam stond.RenaldoNiels schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:22:
[...]
mijn toetsenbord is tijdje geleden ook vervangen, er werden letterafdrukken in mijn scherm achtergelaten.
hebben toen scherm en toetsenbord vervangen en mocht oude toetsenbord houden. mijn nieuwe toesenbord heeft idd ook witte randje om de letters maar typt soepeler dan vorige toetsenbord
Binnenkort maar even eeen stress test voor de gpu+cpu om te kijken of het nu wel kunnen handelen.
Maar over Delll in Finland niks anders dan een pluim, ben drie keer wakker gebeld (9 uur 's ochtends) door de monteur. Terwijl Dell NL moeilijk loopt te doen over garantie omdat het niet op mijn naam staat. Iemand enig idee hoe dat ik nu kan goedkrijgen
als je beschikt over de orginele papieren dan zou het toch mogelijk moeten zijn om de laptop van naam te veranderen? en anders contact opnemen met de persoon op wiens naam die staat als dat mogelijk is.Termi schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:55:
[...]
Het nieuwe toetsenbord klaag ik zeker niet of, laat staan de service van Dell Finland (Infocare). Het verbaaste mijj eigenlijk hoe makkelijk het ging zeker omdat volgens Dell het niet op mijn naam stond.
Binnenkort maar even eeen stress test voor de gpu+cpu om te kijken of het nu wel kunnen handelen.
Maar over Delll in Finland niks anders dan een pluim, ben drie keer wakker gebeld (9 uur 's ochtends) door de monteur. Terwijl Dell NL moeilijk loopt te doen over garantie omdat het niet op mijn naam staat. Iemand enig idee hoe dat ik nu kan goedkrijgen
ik kan best begrijpen dat dell moeilijk doet omdat iemand garantie vraagt voor een laptop die niet op zijn naam staat, stel dat de laptop gestolen is.
Die gestures lijken me de moeite! Tot op heden geen last gehad van vastlopers in IE8 i.c.m. IDT-drivers (youtube, deezer, last.fm geven geen geluidsproblemen).xileS schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:56:
[...]
Dat klopt ja, je kunt ook de Studio XPS 1645 gebruiken, maar de meeste daarvan zijn hetzelfde zie ik. Zie wel een nieuwere quickset daar. De sounddrivers heb ik ook geprobeerd, maar daarmee kreeg ik te veel vastlopers in IE 8, dus ben weer terug gegaan naar de vista x64 drivers. Synaptics nog niet geprobeerd (gebruik nog vista x64 drivers). Werk laatste tijd vaak met muis, dus nog geen andere drivers hiervoor geprobeerd. Kwam wel laatst dit topic tegen waar ze over multitouch drivers praten. Leek me wel interessant, maar heb ze nog niet geprobeerd. Je kunt dan geloof ik niet meer beide knoppen indrukken om het als 3e knop te laten functioneren, wat ik best vaak gebruik. Enige nadeel waarom ik nog niet geïnstalleerd heb. En bij mij werden de drivers voor de kaartlezer al standaard geïnstalleerd door Win7.
[ Voor 7% gewijzigd door FezzFest op 30-10-2009 11:33 ]
Ja, dat dacht ik ook, maar totdat ik las dat die middle mouse knop functie niet werkte. Hopelijk komt dit alsnog in een nieuwe driver versie.FezzFest schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:32:
[...]
Die gestures lijken me de moeite! Tot op heden geen last gehad van vastlopers in IE8 i.c.m. IDT-drivers (youtube, deezer, last.fm geven geen geluidsproblemen).
Toen ik die IDT drivers geïnstalleerd had, kreeg ik vooral problemen icm IE8 en adobe flash. Liep elke keer vast als ik bijvoorbeeld een youtube filmpje afspeelde of een andere flash site bezocht. Mijn huidige x64 vista drivers doen het prima en volgens mij hebben die IDT drivers niet echt meer voordelen, dus ik hou het voorlopig zo.
1 vraagje over het energiebeheer in Win7: Krijgen jullie het Kritiek accuniveau Op accu lager dan 6% (Ik krijg het namelijk niet lager, springt steeds terug naar 6%)? Want ik werkte net namelijk op accu en laptop gaf melding dat accu bijna leeg was (bij 7%, terwijl ik Laag accuniveau op 10% heb staan) en ik stroom aan moest sluiten of anders ging hij uit. En opeens ging me laptop binnen 10 seconden in sluimerstand. Zo snel ben ik helaas niet met het aansluiten van de adapter
/edit
Zonet gaf die gelukkig wel bij 10% een laag accumelding, nu heb ik iets meer tijd om stroom te gaan zoeken.
[ Voor 4% gewijzigd door xileS op 31-10-2009 18:40 ]
Heb je alle energieschema's aangepast met je gewenste instellingen (hoge prestaties, gebalanceerd en energiebesparing)? Het kan misschien zijn dat je alles netjes in hoge prestaties hebt afgeregeld, maar dat het nog niet is aangepast in energiebesparend...xileS schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:30:
1 vraagje over het energiebeheer in Win7: Krijgen jullie het Kritiek accuniveau Op accu lager dan 6% (Ik krijg het namelijk niet lager, springt steeds terug naar 6%)? Want ik werkte net namelijk op accu en laptop gaf melding dat accu bijna leeg was (bij 7%, terwijl ik Laag accuniveau op 10% heb staan) en ik stroom aan moest sluiten of anders ging hij uit. En opeens ging me laptop binnen 10 seconden in sluimerstand. Zo snel ben ik helaas niet met het aansluiten van de adapter.
Alleen Dell Nederland doet er blijkbaar moeilijk overRenaldoNiels schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:27:
[...]
als je beschikt over de orginele papieren dan zou het toch mogelijk moeten zijn om de laptop van naam te veranderen? en anders contact opnemen met de persoon op wiens naam die staat als dat mogelijk is.
ik kan best begrijpen dat dell moeilijk doet omdat iemand garantie vraagt voor een laptop die niet op zijn naam staat, stel dat de laptop gestolen is.

Ik heb hier wel een papier met service call van Dell Finland die op mijn naam staat. Dus om de case nog complexer te krijgen voor ze

Ik heb mijn energieschema altijd op gebalanceerd staan en daar heb ik geprobeerd om het kritieke accuniveau te verlagen, maar hij wilt niet lager dan 6%. In WinXP had ik het namelijk standaard altijd op 3% staan.FezzFest schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:10:
[...]
Heb je alle energieschema's aangepast met je gewenste instellingen (hoge prestaties, gebalanceerd en energiebesparing)? Het kan misschien zijn dat je alles netjes in hoge prestaties hebt afgeregeld, maar dat het nog niet is aangepast in energiebesparend...
Ik heb ondertussen nog een probleem i.c.m. mijn toetsenbord drivers van microsoft (IntelliType Pro). De drivers heb ik geïnstalleerd voor de functies van de toetsenbord, die ik thuis altijd aansluit. Als ik nu me brightness wil verlagen (fn+down) wordt telkens msn opgestart en verschijnt het quickset schermpje van de brightness niet meer. Ook werkt het netwerkzoek knopje aan de zijkant niet meer. Enige oplossing die ik nu heb is het proces IType.exe beëindigen. Dan werkt alles weer normaal. Misschien iemand met hetzelfde probleem en die het slimmer heeft opgelost?
zijn de naam gegevens niet online terug te vinden als je het servicetag nummer invul ?Termi schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:49:
[...]
Alleen Dell Nederland doet er blijkbaar moeilijk over, ik moet namelijk weten wiens achternaam de laptop staat. Misschien ga ik gewoon achternaam raden totdat die vent er gek van wordt
. Ik vraag me persoonlijk af als je laptop gestolen is of je het bij Dell registreerd als gestolen. Ik zou het zelf niet doen zolang ik maar weer geld krijg van de verzekering.
Ik heb hier wel een papier met service call van Dell Finland die op mijn naam staat. Dus om de case nog complexer te krijgen voor ze.
Dell heeft mijn naamswijziging goedgekeurdRenaldoNiels schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:37:
[...]
zijn de naam gegevens niet online terug te vinden als je het servicetag nummer invul ?
Ik ben dan ook blij dat ik deze niet meer in bezit heb !!
De problemen begonnen met het beeldscherm deze bleef op een gegeven moment gewoon zwart na het het indrukken van de power knop, een harde reset (ingedrukt houden van de power knop) resulteerde in de oplossing maar is natuurlijk ook niet bevordelijk voor het systeem als je dat telkens weer moet doen. Een heel erg lastig probleem dus om telkens weer een harde reset uit tevoeren alvorens je normaal aan de slag kon met het ding ik wil gewoon iets aanzetten en klaar het moet werken zonder gedoe.
Verder deed de wifi raar eerst deed deze het wel normaal en de dag erna werkte deze niet meer naar behoren met de router in mijn appartement op mijn vakantie adres. Op andere openbare plekken deed de wifi het wel tijdens mijn vakantie dus het zal wel iets te maken hebben gehad met de hardware die niet compatibel was met de dell wifi hardware. Al met al toch een vaag probleem wat ik nooit heb kunnen oplossen.
Voor mij waren deze problemen genoeg redenen om geen dell meer aan te schaffen aangezien mijn vorige laptop ook een dell het wel goed deed overigens was dat de 12 inch dell XPS laptop en die was van veel betere kwaliteit dan deze betreurende 1330 xps (13inch)
Ik heb nu een M15X i7 aangeschaft (alienware onderdeel van DELL welliswaar maar met een hopenlijk sterkere onderdelen en ontwerp)
Dus vanwege een haperende Windows-installatie (waarschijnlijk op te lossen met opnieuw installeren) en een Wifi die het op één plek niet deed en overal anders wel (kapotte router denk ik dan) schrijf jij het hele merk Dell af? Mij lijkt het dat jouw problemen kwamen door Microsoft en de producent van die router. En dan koop je vervolgens een Dell submerk? Beetje vaag verhaal.JT888 schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:29:
Mijn ervaring met deze laptop van dell zijn ronduit betreurend te noemen...
Ik ben dan ook blij dat ik deze niet meer in bezit heb !!
De problemen begonnen met het beeldscherm deze bleef op een gegeven moment gewoon zwart na het het indrukken van de power knop, een harde reset (ingedrukt houden van de power knop) resulteerde in de oplossing maar is natuurlijk ook niet bevordelijk voor het systeem als je dat telkens weer moet doen. Een heel erg lastig probleem dus om telkens weer een harde reset uit tevoeren alvorens je normaal aan de slag kon met het ding ik wil gewoon iets aanzetten en klaar het moet werken zonder gedoe.
Verder deed de wifi raar eerst deed deze het wel normaal en de dag erna werkte deze niet meer naar behoren met de router in mijn appartement op mijn vakantie adres. Op andere openbare plekken deed de wifi het wel tijdens mijn vakantie dus het zal wel iets te maken hebben gehad met de hardware die niet compatibel was met de dell wifi hardware. Al met al toch een vaag probleem wat ik nooit heb kunnen oplossen.
Voor mij waren deze problemen genoeg redenen om geen dell meer aan te schaffen aangezien mijn vorige laptop ook een dell het wel goed deed overigens was dat de 12 inch dell XPS laptop en die was van veel betere kwaliteit dan deze betreurende 1330 xps (13inch)
Ik heb nu een M15X i7 aangeschaft (alienware onderdeel van DELL welliswaar maar met een hopenlijk sterkere onderdelen en ontwerp)
Je vergeet de belangrijkste reden om geen Dell meer aan te schaffen, namelijk dat zijn vorige Dell laptop, een 12inch, het wel goed deed.Maloney schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:47:
[...]
Dus vanwege een haperende Windows-installatie (waarschijnlijk op te lossen met opnieuw installeren) en een Wifi die het op één plek niet deed en overal anders wel (kapotte router denk ik dan) schrijf jij het hele merk Dell af? Mij lijkt het dat jouw problemen kwamen door Microsoft en de producent van die router. En dan koop je vervolgens een Dell submerk? Beetje vaag verhaal.
Waarom? Omdat het kan!!
Ik vind dat dit soort dingen gewoon niet mogen bij zo een nieuwe laptop het was wel degelijk een fout van de laptop aangezien er af en toe ook artifacts in het beeld voorkwamen iets wat duid op een video kaart/beeldscherm probleem dat is toch wel vrij betreurend voor een systeem van minder dan 1 jaar oud.
verder was de gebruikte router splinternieuw uit de winkel en werkte deze wel normaal met een andere laptop (compaq) er was dus wel degenlijk een probleem hardware issue met de XPS 1330 icm deze router.
Ik geef Dell in iedergeval de kans het goed te maken door een subsyteem van dell aan te schaffen namelijk de alienware. Overigens was ik in eerste instantie van plan (met twijfel) een 16 inch studio xps systeem aan te schaffen voordat de m15x i7 uitkwam.
Ik was wel zeer tevreden over mijn eerste 12inch dell laptop die toch een stuk robuster aanvoelde en was kwa hardware build iets wat de 1330 imo niet was door zijn overigens mooie slanke design.
[ Voor 13% gewijzigd door JT888 op 03-12-2009 22:54 . Reden: typo ]
Geen garantie geclaimed? Problemen met de videokaart zijn erkend door Dell, problemen worden door Dell tot één jaar na het verlopen van de door jou aangekochte garantie verholpen. (Als dat het probleem is met jouw laptop).JT888 schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:13:
het was overigens wel degelijk een fout van de laptop aangezien er af en toe ook artifacts in het beeld voorkwamen iets wat duid op een video kaart/beeldscherm probleem. vrij betreurend voor een systeem van minder dan 1 jaar oud.
Waarom? Omdat het kan!!
Ik heb de garantie niet geclaimed aangezien ik op dat moment voor langere tijd in het buitenland verbleef en ik verder geen idee had hoe ik deze kon claimen in het betreffende land aangenomen dat ik bij Dell in NL zelf zou moeten aankloppen voor de garantie... Ik ben dus gewoon doorblijven zeulen met dit euvel.Lolhozer schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:27:
[...]
Geen garantie geclaimed? Problemen met de videokaart zijn erkend door Dell, problemen worden door Dell tot één jaar na het verlopen van de door jou aangekochte garantie verholpen. (Als dat het probleem is met jouw laptop).
Artifacten is een heel ander probleem dan een vastlopend Windows. Die kunnen duiden op een kapotte videokaart en die problemen zijn uitgebreid besproken in dit topic omdat de 1330 is geleverd met een Nvidia-kaart met een productiefout. En daar heb je verlengde garantie voor.JT888 schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:13:
Ik bedoelde niet te zeggen dat Dell een slecht merk is alleen is mijn vertrouwen in het merk wel gedaald gezien de problemen die ik met de XPS 1330 had ondervonden binnen let wel 1 jaar tijd.
Ik vind dat dit soort dingen gewoon niet mogen bij zo een nieuwe laptop het was wel degelijk een fout van de laptop aangezien er af en toe ook artifacts in het beeld voorkwamen iets wat duid op een video kaart/beeldscherm probleem dat is toch wel vrij betreurend voor een systeem van minder dan 1 jaar oud.
verder was de gebruikte router splinternieuw uit de winkel en werkte deze wel normaal met een andere laptop (compaq) er was dus wel degenlijk een probleem hardware issue met de XPS 1330 icm deze router.
Ik geef Dell in iedergeval de kans het goed te maken door een subsyteem van dell aan te schaffen namelijk de alienware. Overigens was ik in eerste instantie van plan (met twijfel) een 16 inch studio xps systeem aan te schaffen voordat de m15x i7 uitkwam.
Ik was wel zeer tevreden over mijn eerste 12inch dell laptop die toch een stuck robuster aanvoelde en was kwa hardware build iets wat de 1330 imo niet was door zijn overigens mooie slanke design.
Als je laptop dag één normaal werkt met een bepaalde router en dag twee niet meer, dan lijkt mij dat nog steeds geen hardwareprobleem aan je laptop.
Wat heb je trouwens met je 1330 gedaan? Verkocht met problemen?
Edit: eerste deel is dubbelop. Moet wat vaker op F5 duwen.
Verkocht voor een kleine prijs met nog paar maanden garantie !!Maloney schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:34:
[...]
Wat heb je trouwens met je 1330 gedaan? Verkocht met problemen?
Probleem bij de koper bekend gemaakt dus ik neem aan dat er wel gebruik is gemaakt van de overgebleven garantie.
Koper kwam de laptop zelf ophalen en ik heb deze na de koop nimmer gezien of gehoord
[ Voor 45% gewijzigd door JT888 op 02-11-2009 22:48 ]
Verwijderd
Dusdanig veel problemen dat ik voor een eerst volgende laptop ga kiezen voor een appel.
Tot op heden zijn in iedergeval wel alle problemen netjes opgelost en ook best snel. Ik heb mijn tweede accu aangeschaft tegen gereduceerd tarief omdat deze 1 maand buiten de garantie kapot ging. Ik heb er maar 30 euro voor hoeven betalen. Dus al met al is de service dik in orde maar de problemen die het systeem geeft wil ik niet een volgende keer weer mee maken. Ik ben gewoon als fotograaf afhankelijk van een betrouwbare laptop die het altijd doet. En niet zomaar ineens uit gaat omdat er weer eens een videokaart door brand.
Wanneer mijn laptop aangesloten was via HDMI aan mijn Panasonic TV, had ik last van vastlopers met Windows Media Player (720p mkv's i.c.m. 64bit editie Haali). Na verwijdering van de IDT-drivers en een herinstallatie van de Sigmatel-m1330 drivers is het probleem verholpen.xileS schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:30:
Toen ik die IDT drivers geïnstalleerd had, kreeg ik vooral problemen icm IE8 en adobe flash. Liep elke keer vast als ik bijvoorbeeld een youtube filmpje afspeelde of een andere flash site bezocht. Mijn huidige x64 vista drivers doen het prima en volgens mij hebben die IDT drivers niet echt meer voordelen, dus ik hou het voorlopig zo.
IDT blijkt toch niet zo compatibel te zijn, misschien een tijdelijke bug?
Ik ben nog steeds zeer tevreden over deze laptop. Ik heb naast deze ook nog (recentelijk) een HP8510w en een Dell 4300 van mijn werk gehad. De 4300 heb ik nog steeds, de HP is weg. Als ik deze met elkaar vergelijk veegt de M1330 toch wel de vloer aan met de andere laptops, op de videokaart na, daar was de HP toch wel veel sneller. Je zou verwachten dat de bouwwkaliteit van een 4300 (zakelijke laptop) wat beter is dan de M1330, maar het tegendeel is waar, in mijn geval.
Al met al nog steeds zeer tevreden, fijnste laptop ooit (na vele)
Verwijderd
IDT drivers draaien bij mij juist perfect; ze lossen zelfs de HDMI DD/DTS bug op die ik had met mn receiver (geluid viel at random telkens even weg in spdif mode)FezzFest schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:45:
[...]
Wanneer mijn laptop aangesloten was via HDMI aan mijn Panasonic TV, had ik last van vastlopers met Windows Media Player (720p mkv's i.c.m. 64bit editie Haali). Na verwijdering van de IDT-drivers en een herinstallatie van de Sigmatel-m1330 drivers is het probleem verholpen.
IDT blijkt toch niet zo compatibel te zijn, misschien een tijdelijke bug?
gebruik MediaPlayerClassic (32 bits) met AC3 filter als audio codec op Win7x64
Verwijderd
Hoeveel procent CPU-load heb je? Ik heb dan geen Dell, maar deze constructie heb ik nog niet geprobeerd. Zelf zit ik nu op 23% load met Full HD-content, imo kan dat naar benedenVerwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:46:
[...]
IDT drivers draaien bij mij juist perfect; ze lossen zelfs de HDMI DD/DTS bug op die ik had met mn receiver (geluid viel at random telkens even weg in spdif mode)was er erg blij mee aangezien ik er al een half jaar mee aan het kloten was met de Sigmatel drivers zonder results
![]()
gebruik MediaPlayerClassic (32 bits) met AC3 filter als audio codec op Win7x64
Verwijderd
die is redelijk hoog want ik gebruik CoreAVC voor de video-decoding, puur CPU dus. De 128mb geforce8400m heeft schijnbaar te weinig geheugen voor 1080p video acceleration ofzoDaMarcus schreef op maandag 23 november 2009 @ 07:26:
[...]
Hoeveel procent CPU-load heb je? Ik heb dan geen Dell, maar deze constructie heb ik nog niet geprobeerd. Zelf zit ik nu op 23% load met Full HD-content, imo kan dat naar beneden

de keren dat het wel werkte (met 720p dus) was de cpu load erg laag indeed =]
maargoed kan me verder niet voorstellen dat audio decoding zoveel invloed heeft (bitrate van een gedownloade film is zowel altijd vrij laag, misschien dat het bij blu-rays anders ligt)
maar via spdif uitsturen kost, mag ik aannemen, idd de minste cpu-load aangezien je dan gewoon de track onbewerkt doorstuurt naar een versterker (maargoed als je dat doet kan je hem ook gewoon aan de voeding hangen natuurlijk, daarom boeit de cpu-load me verder niet echt =] )
- Moederbord kapot, vervangen binnen garantie termijn
- Harde schijf kapot, vervangen binnen garantie termijn
- Power adapter kapot, geen garantie
En de laptop was mijn kennismaking met Vista.. Al met al prachtig dat er zoveel kracht in een kleine laptop kan, maar wellicht zal ik ook in de toekomst eens uit gaan kijken naar een Apple. Ik wil microsoft geen kans meer geven, die hebben genoeg tijd gehad de afgelopen 15 jaar.
Verwijderd
Ehh...wil je naar Apple overstappen vanwege je hardware problemen of omdat je Windows (blijkbaar) zo stom vindt?pim schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:34:
Ik moet ook zeggen over de laptop, dat het een fantastisch ding is als het allemaal zou werken.. Maar mijn ervaring in het afgelopen anderhalf jaar..
- Moederbord kapot, vervangen binnen garantie termijn
- Harde schijf kapot, vervangen binnen garantie termijn
- Power adapter kapot, geen garantie
En de laptop was mijn kennismaking met Vista.. Al met al prachtig dat er zoveel kracht in een kleine laptop kan, maar wellicht zal ik ook in de toekomst eens uit gaan kijken naar een Apple. Ik wil microsoft geen kans meer geven, die hebben genoeg tijd gehad de afgelopen 15 jaar.

Ik lees op de site van dell 85W/h, maar geen echte batterijduur.
Dat laatste voorbeeld is dus wat extreem, maar de accutijden van dit ding vallen mij reuze mee.
De laptop is inmiddels ruim 2 jaar oud...
Volgens mij nog best netjes voor zijn leeftijd.
Van het weekend ga ik aan de slag met Windows 7 ik ben benieuwd of dit nog voordelen op gaat leveren t.o.v. Vista! Tegen de grote stroom in ben ik namelijk best tevreden met Vista, dus of die "wow it's amazing" mentaliteit over 7 ook bij mij thuis gaat overslaan...
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Btw:
met mijn 6-cell batterij (78% van originele capaciteit) haal ik rond de 2.5uur met wifi aan en BT uit met een brightness 6/8 (office + foobar + inet)
Met mijn 9-cell (94% van originele capaciteit) haal ik makkelijk meer dan 4uur.
[ Voor 31% gewijzigd door FezzFest op 27-11-2009 10:07 ]
Tijdens de voorbereiding van de installatie gaf het programma aan dat het niet kon installeren met de bios versie die ik had (de antieke A06 versie
Ondanks alle meldingen dat in de biossen na A08 de fan als een bezetene blaast heb ik toch maar de upgrade gedaan naar versie A15. Tot mijn stomme verbazing blaast sindsdien de fan aanzienlijk minder. Eindelijk weer het stille machientje dat ik twee jaar gelden kocht!
Het enige wat ik me afvraag is dat apparaatbeheer aangeeft dat er een base apparaat zonder driver aanwezig is. Is dit de cardreader of een ander apparaat?
hmmzz nu ineens is apparaatbeheer zonder gele uitroeptekens
[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 28-11-2009 22:21 ]
FezzFest schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:19:
Je kan blijkbaar de meeste sommige drivers voor de Studio XPS 1340 gebruiken voor de m1330.
Volgende Windows 7 64bit drivers Studio XPS 1340 werken probleemloos op mijn m1330:
-Synaptics
-Quickset
-Ricoh kaartlezer
Overige drivers:
-Geluidskaart -> Sigmatel Vista 64bit drivers van de dell m1330 driversite
De IDT-drivers van de studio xps 13 dan eens proberen?xileS schreef op zondag 29 november 2009 @ 01:12:
Ik ben laatste tijd best slecht te verstaan met de microfoon van me laptop. En als ik een andere mic in de voorkant inplug, werkt die niet. Gebruik nog de vista 64 drivers van M1330. Ik heb namelijk het gevoel dat het aan de drivers ligt.
/edit
helaas de IDT drivers draaien nog steeds onstabiel bij mij. Ik krijg er teveel problemen mee. Soms crashes van IE en soms weer van MSN, altijd wel iets dat opeens onstabiel draait. En ik krijg een externe microfoon trouwens nog steeds niet werkend. Maar microfoonkwaliteit van de IDT waren dacht ik wel wat beter.
[ Voor 59% gewijzigd door xileS op 02-12-2009 02:01 ]
Ik heb deze laptop 6 maanden lang gebruikt met een 9cell Batterij en deze batterij raad ik je dan ook zeker aan indien je deze laptop gaat aanschaffen !!Hoelang gaat de batterij van de xps m1330 ongeveer mee (helderheid 50%, wat internet, en een ppt of doc bewerken)?
Ik lees op de site van dell 85W/h, maar geen echte batterijduur.
Gebruiks duur 4-5 uur en dan bedoel ik ook echt 4-5 uur via wifi surfen met max brightness
Verder heb ik niet zo een positief beeld van deze laptop overgehouden door een aantal problemen maar batterijen maken kunnen ze als de beste bij Dell
Ik krijg deze melding sinds enige tijd. Het is "op te lossen" door een paar keer de connector er in en er uit te halen, maar echt tof is dat niet.
Is dit een probleem van de adapter of van de aansluiting in de laptop?
Ik had dat ook en na een maand ongeveer, werkte de adapter helemaal niet meerppaddo schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:07:
Heeft iemand ervaring met de melding dat de laptop de aangesloten acculader niet kan herkennen en de accu niet wordt opgeladen?
Ik krijg deze melding sinds enige tijd. Het is "op te lossen" door een paar keer de connector er in en er uit te halen, maar echt tof is dat niet.
Is dit een probleem van de adapter of van de aansluiting in de laptop?
Ze zijn langs geweest en hebben het mobo vervangen (want daar zit de aansluiting van de laptop aan vast).
Da's mooi k#t, want ik heb ondertussen geen garantie meer. Lekker dan, na iets meer dan 2 jaar zo'n connector naar de klote.... Koop je dan een dure laptop voor...TheovdS schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:44:
[...]
Ik had dat ook en na een maand ongeveer, werkte de adapter helemaal niet meer
Ze zijn langs geweest en hebben het mobo vervangen (want daar zit de aansluiting van de laptop aan vast).
[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 02-12-2009 14:14 ]
Er wordt een nieuwe adapter naar me toe gestuurd. Het lijkt er op dat het namelijk aan het snoer ligt (laten we het hopen). Als dit het echt is, krijg ik die helemaal gratis!
Echt heel netjes van Dell!
daarentegen, als het het niet is, ben ik zwaar de klos met een nieuw moederbord....
Mijn ervaring is juist dat mijn 9cell accu nu 69 % versleten is, dat vind ik aardig veel voor een batterij, dat net iets ouder is dan een jaar. Ik haal nu me accu er ook altijd uit, als ik langdurig op het stroomnet zit.JT888 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 04:46:
[...]
Ik heb deze laptop 6 maanden lang gebruikt met een 9cell Batterij en deze batterij raad ik je dan ook zeker aan indien je deze laptop gaat aanschaffen !!
Gebruiks duur 4-5 uur en dan bedoel ik ook echt 4-5 uur via wifi surfen met max brightness
Verder heb ik niet zo een positief beeld van deze laptop overgehouden door een aantal problemen maar batterijen maken kunnen ze als de beste bij Dell
Ik heb dan ook nooit langer dan een uur op het stroomnet gezeten aangezien ik daar een desktop pc voor gebruikMijn ervaring is juist dat mijn 9cell accu nu 54 % versleten is, dat vind ik aardig veel voor een batterij, dat net iets ouder is dan een jaar. Ik haal nu me accu er ook altijd uit, als ik langdurig op het stroomnet zit.
De laptop heb ik puur gebruikt voor de tijden dat ik buiten het huis internet nodig had.
Voor op reis is deze compacte laptop ideaal
[ Voor 6% gewijzigd door JT888 op 02-12-2009 21:32 ]
Voor het Nvidia debakel krijg je een extra jaar garantie boven op de garantie die je al had tot een maximum van 5 jaar. Dus heb je twee jaar garantie op de laptop, dan heb je 3 jaar garantie op de Nvidia GPU. Dell mag hier verder geen voorrijkosten of iets van dien aard vor rekenen, aangezien dit gewoon een bekende produktie fout is. Omdat het een produktiefout is waar door de fabrikant (Nvidia) geen oplossing in is geboden, doet het er eigenlijk niet toe of de garantie verlopen is of niet jouw leverancier zal altijd in een dergelijke geval voor een oplossing moeten zorgen of een voorstel tot oplossing.rinkel schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:30:
Ik heb deze laptop nu zo ongeveer een jaar of twee. Natuurlijk hield de videokaart er mee op nadat de garantie net verlopen was. Dell bood aan om tegen voorrij kosten de kaart te vervangen. Toch netjes van Dell.
Ik ben nog steeds zeer tevreden over deze laptop. Ik heb naast deze ook nog (recentelijk) een HP8510w en een Dell 4300 van mijn werk gehad. De 4300 heb ik nog steeds, de HP is weg. Als ik deze met elkaar vergelijk veegt de M1330 toch wel de vloer aan met de andere laptops, op de videokaart na, daar was de HP toch wel veel sneller. Je zou verwachten dat de bouwwkaliteit van een 4300 (zakelijke laptop) wat beter is dan de M1330, maar het tegendeel is waar, in mijn geval.
Al met al nog steeds zeer tevreden, fijnste laptop ooit (na vele)
Nvidia is alleen een waardeloze onderneming die zijn verantwoording niet neemt, kijk daarbij hoe zij het laatste jaar te werk gaan; het is geen wonder dat steeds meer fabrikanten kiezen voor AMD/ATi chips.
In iedergeval hat Dell jou geen kosten in rekening mogen brengen.

Het gaat niet om een "batch" het gaat om alle IGP/GPU's gebasseerd op de G84 en G86 serie, sterker nog in de nieuwere G92 serie komen dezelfde problemen voor. Nvidia heeft tot op heden nooit iets gewijzigd aan het produktie proces. Tenminste ik heb dit nergens terug kunnen vinden en ik heb hier veel tijd in gestoken om het te achterhalen, omdat ik meerder XPS M1330 laptopjes heb aangekocht.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 01:07:
Vandaag is het ook bij mij raak. Het welbekende GPU-probleem van NVIDIA. Ga morgen even bellen. Hoop dat het klopt dat de garantie met één jaar is verlengd voor de corrupte NVIDIA batch.
In November 2007 is Nvidia al door HP op de hoogte gerbracht van deze produktie fout, maar pas in Juni/Juli 2008 wilde Nvidia min of meer toegeven dat er inderdaad iets fout zit in de produktie van de chips.
Het enige wat oem fabrikanten hebben gedaan is, in sommige gevallen de koeling aangepast en veelal met een BIOS update de fan anders aan sturen. De fan zal vaker, harder en meer gaan draaien, wat weer een negatief effect heeft op de accu duur. Alleen HP heeft in verschillende series laptops de optie geboden een moederbord terug te laten plaatsen met een vergelijkbare ATi IGP/GPU.
De XPS M1330 laptopjes zelf zijn super alleen erg jammer van de bagger geproduceerde Nvidia GPU, waar Nvidia geen verantwoording voor wil nemen. (de arrogantie, maar zo kennen wij Nvidia toch al)
P.s. Sorry voor de Nvidia frustratie hier, maar werkelijk wat een bedrijf.
[ Voor 30% gewijzigd door _Dune_ op 02-12-2009 23:47 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Dit is vaak uitzoekwerk en met een beetje nazoeken is het meeste snel genoeg gevonden; uiteindelijk moet je de keuze dus zélf maken.