[V&A] Goede plek voor electro-spul

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Ik heb een berg electro-componentjes die ik wil verkopen in V&A, alleen is daar niet echt een categorie voor. Ik kan het in overigen (moet dat niet zonder n?) kwijt, of casemodding, maar is een eigen deel met electro niet makkelijker?

Dit omdat er ook een los el-subforum is.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Ik zie het probleem niet zo...

V&A aangeboden: Berg Onderdelen

:+

Maar kan je dit niet beter op circuitsonline verhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Even nav een admin die mijn advertenties getrashed heeft:

Waarom heeft een zooi weerstanden, die veel bij een wezenlijksubforum gebruikt worden geen relatie met de tweakers activiteiten? Voor letterlijk elk electronica-project heb je die nodig.
Een van de Frontpage Admins zag de onderstaande advertentie van jou staan in Vraag & Aanbod en heeft besloten deze te verwijderen. De reden hiervoor is dat weerstanden geen enkele relatie heeft met computer(rand)apparatuur. Wanneer je een volgende keer weer een advertentie wilt plaatsen, let dan even speciaal op de zaken die wij in de FAQ (reviews: Tweakers.net FAQ) beschreven hebben.
Mijns inziens een complete drogreden.

Het staat nota bene in de EL faq!

Elektronica FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Aangezien electronica geen eigen categorie in V&A heeft bieden we dus ook niet de mogelijkheid om het te koop te zetten. Helaas maar waar. Het tweaken dat wij hier doen heeft te maken met computers, niet zozeer met electonica. Wellicht kan je beter terecht op gangbare sites als Marktplaats of Speurders.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ja maar waarom hebben we er dan wel een forum voor ? Als het niet met tweakers te maken heeft?
Sowieso vind ik EL niet echt computer-related (althans niet altijd), bijvoorbeeld:
Windmolen bouwen
Video over 50+ meter, welke kabel?
Infrarood pen maken
[Kabels] RF naar composiet kabels, onvindbaar?
Kleine loodaccu opladen

Even de eerste 5 topics vinden die ik zo in EL zie... gaat geen van alle over computers, maar wel over electronica. Maw: ik ben het niet met je stelling eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Zoals ik in het mailtje naar je al aangaf: GoT en V&A zijn twee verschillende dingen: GoT is een discussie forum, V&A is een verkoop medium. Als er in V&A geen categorie voor iets is, bieden we helaas niet de mogelijkheid om goederen aan te bieden buiten de aanwezige categorieën om.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Uhh V&A en Got zijn onderdeel van hetzelfde systeem, is dat al niet voldoende?
Sowieso raar dat je het er niet over mag praten dan.
Btw, er wordt zelfs door moderators aangeraden electro-hardware in V&A te zetten... beetje raar beleid dus mijns inziens.

Waarom mogen dan dingen als hifi-installaties dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 20:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Omdat er voor HiFi wel een categorie is in V&A ;)

Voor elektronica is geen categorie, dus hoort dat spul er niet thuis en wordt je advertentie verwijderd. Simpel.

Ik kan me echter wel enigzins vinden in je standpunt. En je zou ons dan ook lief kunnen vragen of we wellicht zo'n categorie zouden kunnen aanmaken. Dan kunnen wij daar intern even over overleggen of ons dat nuttig lijkt en met een beetje geduld komt er dan vanzelf wel een besluit.

Sterker nog, die discussie is naar aanleiding van dit topic al begonnen, dus wie weet kan je binnenkort je spullen wel in V&A kwijt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is gewoon er blijven opzetten :P
Heb wel vaker dat iets net niet echt in een categorrie past, en dan pak ik de best passende, al is dat wel altijd pc gerelateerd.
Uiteindelijk ofzo krijgen ze genoeg van het verwijderen van die ads en laten ze hem staan :P
Een categorie onderdelen voor overige lijkt me ook zeer nuttig, oa om wat ik net vertel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Die categorie is er ook Iruja, en daar stond ook eea in.
@Orion: waarom denk je dat ik deze thread ben begonnen ;)

offtopic:
Als die categorie er komt, kunnen mijn ads dan weer zichtbaar worden gemaakt? Ik neem althans niet aan dat ze naar /dev/null zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Boudewijn op 19-01-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

N.a.v. van dit topic gaan we eens overleggen wat de mogelijkheden zijn om een Electronica categorie aan te maken in V&A. Ik beloof niks, dus don't shoot me als het niks wordt, maar het heeft onze aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ok hardstikke bedankt heren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:54
Boudewijn schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:32:
Ja maar waarom hebben we er dan wel een forum voor ?
We hebben hier ook een Vervoer-forum, dus volgens jouw redenering mag iemand dus ook zijn Golfje in V&A plaatsen

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 20:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

inquestos schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:00:
[...]

We hebben hier ook een Vervoer-forum, dus volgens jouw redenering mag iemand dus ook zijn Golfje in V&A plaatsen
Het mag toch wel als algemeen bekend worden beschouwd dat General Chat een extra is en niet de corebusiness. Dus je vergelijking gaat niet helemaal op denk ik :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

inquestos schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:00:
[...]

Neuh de grens tussen PC's en Auto's is nog redelijk groot, de grens tussen tweaken en elektronica niet ;)
Ja je kan dingen aan je auto tweaken, maar de PC gerelateerde dingen (zoals bijvoorbeeld de 7" Liliput schermpjes) kunnen prima in de V&A :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Laatst online: 13-06-2024
Atlas schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:03:
[...]

Neuh de grens tussen PC's en Auto's is nog redelijk groot, de grens tussen tweaken en elektronica niet ;)
Het grappige is overigens, dat momenteel er geen auto gemaakt wordt zonder computer aanboord. etc..

Maar goed voor auto's zij er genoeg mogelijkheden dus zeker geen verzoek van mij voor een V&A rubriek.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Die auto-computers kun je hier denk ik dan wel weer kwijt ofzo.
Iig hoor ik het wel als die rubriek er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 08:54
Orion84 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:01:
[...]

Het mag toch wel als algemeen bekend worden beschouwd dat General Chat een extra is en niet de corebusiness. Dus je vergelijking gaat niet helemaal op denk ik :)
En je wilt zeggen dat electro wel core-business is... dacht het niet

Maar leuk dat je erover begint, want het is toch wel redelijk bekend dat je als professioneel bedrijf je beter kunt richten op niches, dan iets brengen op een markt die al lang en breed is bevochten (ebay, marktplaats). Dat is vanuit bedrijfsoogpunt. Van elektronica kan je naar soldeerbouten gaan, en als we gaan solderen, waarom dan niet lassen? Het wordt er niet geloofwaardiger en interessanter op

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
EL is wel een non-gc forum ;) EN ocen enzo ligt vrij dicht bij EL, met diy fanbussen enzo.

Wat auto's uberhaupt op t.net doen vraag ik me af... maar dat is niet aan mij om te beoordelen.

[ Voor 73% gewijzigd door Boudewijn op 20-01-2008 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

De vraag van Boudewijn lijkt me beantwoord, we gaan er naar kijken. Verdere discussie over bijv. auto's en electronica en boordcomputers is derhalve niet ter zake en daarom gaat dit topic voorlopig dicht.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.