GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 78.795 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 17:51
Voorgaande delen
Het GBA "backup tools" topic
Het GBA+NDS "backup tools" topic deel 2
Het GBA+NDS "backup tools" topic deel 3
GBA + Nintendo DS (lite) backup tools - Deel 4
GBA + Nintendo DS (lite) backup tools - Deel 5

Notice
Als je aanpassingen of opmerkingen hebt stuur dan een DM! Mijn eerste oproep voor toevoegingen aan de TS is de volgende: Ik zou graag een stukje over de M6 Savecart willen plaatsen, hiemand iemand er toevallig een? Ook wil ik graag zoveel mogelijk DM's over je favoriete DS homebrew aps zodat ik een top 20 o.i.d kan maken.

Welkom in het nieuwe langverwachte deel van dit topic, zoals je ziet zit er niet echt veel nieuws bij ondanks de tijd die ik erin heb gestopt. (Gewoon teveel getwijfeld wat er wel en niet in moet en wat ik wel en niet moest recyclen, heb zelf nog lappen text staan die als daar vraag naar is ook wel geplaatst kunnen worden, onder andere tutorials en vergelijkingstests etc. maar ik hou zelf al niet van te lange TSen dus...) Ik hoop dat we samen in de loop van de komende paar weken er wel een perfecte TS van kunnen maken aan de hand van wat de topicgebruikers er graag in hebben staan.

1. Introductie
  2. De Evolutie
  3. Help! Ik zie door de bomen het bos niet meer!
  4. Overzicht van SLOT-1 en SLOT-2 backup tools
  5. Homebrew
  6. FAQ
  7. Links

Waarschuwing
Laat één ding duidelijk zijn: GEEN discussies over of links naar commerciële ROMs of websites die ze hosten. Dit omvat posts als "Werkt commerciële ROM X op flashcart Y?", "Ik heb alle commerciële ROMs uit de complete lijst!" en "Is het downloaden/spelen van commerciële ROMs legaal?". Dit topic gaat over de technische kenmerken en features van de verschillende kaartjes, en vragen/opmerkingen over homebrew software. Geklooi met savegames en het trimmen van ROMs kan volgens mij nog net.

Voor de GameBoy Advance en de Nintendo DS zijn verschillende backup tools verschenen die je in staat stellen homebrew code te draaien op je GBA of DS en daarmee de mogelijkheden van je favoriete handheld flink uitbreiden. Denk aan het bekijken van filmpjes en plaatjes, draaien van muziek (waaronder .mod’s/.xm’s/.it’s en Super NES .spc’s), spelen van klassiekers door middel van emulators en het bijhouden van een agenda. De duistere realiteit is echter dat deze systemen zijn ontworpen voor het spelen van ROM dumps van commerciële spellen, iets waar wij ons in dit topic verre van willen houden.

De laatste tijd echter zijn ontwikkelaars van deze backup tools een wat vriendelijker houding ten opzichte van homebrew aan gaan nemen door het vrijgeven van drivers waarmee homebrew developers specifieke backup kaartjes kunnen ondersteunen. Dit wordt extra makkelijk gemaakt door de recente ontwikkeling van DLDI, later meer hierover.

Dit topic en richt zich met name op Nintendo DS backup tools, hoewel er natuurlijk ook over GBA backup tools gepraat kan worden.

Historie:
Het begon allemaal al heel lang geleden met backup producten voor de systemen van de jaren 80-90, zo waren er bijvoorbeeld al backup tools voor de oude nintendo 8bit maar ook voor bijvoorbeeld de nintendo 64. Deze producten waren zowel te onbekend als te duur om door te breken naar het grote publiek. (En cdtjes branden voor de playstation was makkelijker).

GBA:

Tot op een gegeven moment de eerste GBA Flashcards (zogezegd slot 2 cards) op de markt kwamen, deze waren nogsteeds niet heel bekend, niet zo heel erg gebruiksvriendelijk en alsnog relatief duur, maar zoals je in de oudere topics kan lezen bloeide de backup en daarmee de homebrew scene voor de GBA steeds meer op tot dan uiteindelijk de Nintendo DS op de markt kwam.

DS:

In deze nieuwe tijden met iedereen die internet heeft en shoppen op het net heel normaal word groeit dan ook de vraag naar deze producten, hier zijn de makers op in gaan spelen en hard aan de slag gegaan om het ook op de DS mogelijk te maken wat uiteindelijk lukte:

De eerste generatie: Passme/Wifime/Flashme

Omdat de kaarten die in slot 2 van de DS zitten alleen in GBA modus kunnen opstarten was er dus een manier nodig om de bestanden op deze kaarten toch vanuit de DS modus te kunnen aanspreken:

Je had een stukje hardware (passme) nodig dat je in de ds slot van je ds plaatste en in dat stukje hardware weer een echt spel. De passme gebruikt dan het orginele spel om de DS in de DS modus te starten maar laad vervolgens bestanden en programma's vanuit het GBA slot waar je dan een backup kaart in hebt zitten van de GBA. Dit was een zeer omslachtige en lastige methode maar het werkte wel.

Wat ook een mogelijkheid was, was het gebruik van bepaalde wifi chips die met een speciale firmware de DS homebrew konden laten uitvoeren via download play (waar onder andere OOK bestanden vanuit een GBA backup kaart in slot 2 konden worden aangesproken en gestart)

Een derde mogelijkheid was om de ds te flashen met de flashme firmware die het mogelijk maakt om gewoon zonder een passme of wifime de Slot 2 kaarten in DS modus aan te spreken, voor meer informatie over flasmhe kan je kijken in de vorige delen van dit topic.

De anderhalfste generatie:

Op een gegeven moment hadden de makers van de passme's door hoe je zonder een echt DS spel in een passme de slot 2 kaarten in DS modus kan laten aanspreken, dit bouwden ze in op kaartjes die we doorgaans nopass kaartjes noemen, een verbeterde passme die niet uitsteekt dus maar nogsteeds vrij omslachtig omdat je slot 2 kaart alsnog compatible moest zijn en de roms uiteraard ook gepatched.

De tweede generatie:

En toen waren er de Slot 1 kaarten, op de DSLink na hebben deze kaarten allemaal ingebouwde nopass code EN intern geheugen of een microsd slot voor het geheugen. Met de komst van deze kaarten zijn de Slot 2 kaarten dus overbodig geraakt met betrekking tot het draaien van DS code. Een tweede bijkomstigheid is dat het gebruikersgemak vele malen beter is daar er niks meer gepatched etc hoeft te worden maar dat het gewoon drag en drop is. (Op de N-Card FireCard en diens clones na)

De tweeenenhalfste generatie:

Sinds 'kort' zien we de trend dat er ook slot 2 expansions uitkomen. Bijvoorbeeld een rumble pack en GBA/Ram packs. Deze GBA/Ram packs worden gebruikt om weer GBA code te kunnen uitvoeren zonder een traditioneel GBA kaartje of bijvoorbeeld DS homebrew dat wat meer ramgeheugen nodig heeft zoals dslinux (of bijvoorbeeld een DS browser)

EEN COMPLEET OVERZICHT VAN ALLE 2e en 3e generatie solutions incl eigenschappen specs en leveranciers komt snel!

Dit is wat veel mensen die beginnen met DS backup tools overkomt. DS backup tools zijn constant in ontwikkeling en de markt wordt overspoeld met verschillende producten waarvan de producenten je willen laten geloven dat je die van hun nodig hebt :P Het is eigenlijk heel simpel.

Wat wil ik met mijn DS!?

Wil je enkel DS code/homebrew/backups draaien dan ben je het beste af met een slot 1 kaart die naar jouw smaak werkt (kijk in het overzicht van alle kaarten).

Wil je enkel GBA code/homebrew/backups draaien dan ben je het beste af met een van de slot 2 kaarten uit de eerste 2 delen van dit topic.

Wil je beiden en of bijvoorbeeld ook wat grotere ds homebrew zoals dslinux of een dsbrowser draaien dan kies je voor een Slot 1 kaart met een Slot 2 GBA/Ram expansion.

HEB je al een slot 2 kaart dan kan je deze in combinatie met een nopass of flashme natuurlijk ook voor DS code gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/7743/slot2backuptoolsid5.png

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/2310/slot1backuptoolsuv2.png

Hier vind je een Excel sheet (en een PDF versie) met daarin een overzicht van zoveel mogelijk SLOT-1 en -2 backup tools en hun eigenschappen. Het is bedoeld om een objectief overzicht te geven. Ik zal dit overzicht nog updaten!

Huidige Slot 1 kaarten die ik kan aanraden:
R4DS, Cyclone Evolution, M3 DS Simply/Real, DSTT, SuperCard DS One, X9, EZFlash 5. Ze hebben allemaal wel hun voor en nadelen (en ik mis er een paar) maar over het algemeen werken ze allemaal vrij goed, hieronder kan je tijdelijk (zolang we ons eigen 100% up to date overzicht niet online geplaatst hebben een beetje een idee krijgen van de verschillen.

Huidige Slot 2 expansion kaarten voor ram/gba:
M3 Real GBA/Ram pack, Ewin GBA expansion, DSTT GBA Expansion, EZFlash 3-1 Rumble/GBA expansion

GBAtemp's SLOT-1 Comparator

Homebrew is zelfgebrouwen DS code en is verkrijgbaar in de vorm van spelletjes, programma’s en andere leuke applicaties voor je DS. Ze draaien niet zonder meer op iedere backup-tool. Het klassieke platform voor DS homebrew is de GBA Movie Player v2 CF, omdat hiervan de werking bekend is zodat homebrew in staat is bestanden te lezen en schrijven naar de CF kaart in dit systeem. Compatibiliteit voor andere systemen is afhankelijk van de populariteit maar vooral de aanwezigheid van drivers voor dat systeem. Voor de komst van DLDI waren backup tools fabrikanten niet zo happig op het vrijgeven hiervan. Sinds DLDI en homebrew die gebruik maakt van dit systeem is homebrew op de DS een stuk makkelijker geworden voor zowel de homebrewer als de eindgebruiker.

DLDI?
DLDI staat voor Dynamically Linked Device Interface, en is een uitvinding van Chishm. Simpel gezegd komt het erop neer dat wanneer homebrew met DLDI support wordt gecompiled, de eindgebruiker deze homebrew applicatie kan patchen met een .dldi bestandje. Deze bestandjes zijn er in verschillende smaken en bevatten als het ware de driver voor verschillende backup tools. Voor de meeste SLOT-1 en veel SLOT-2 kaartjes bestaan er inmiddels .dldi drivers. Wanneer de driver werkt en de DLDI ondersteunende homebrew ermee gepatched is werkt het op die specifieke backup tool :)

Automatisch DLDI!?

Samen met de nieuwe slot 1 overzichten zal er dan ook meteen een automatisch DLDI patch lijstje ontstaan! Wat wil dat zeggen? De nieuwere slot 1 kaarten en ook de oudere kaarten met wat nieuwere firmware beginnen nu steeds vaker automatisch DLDI te ondersteunen, oftewel geen gepatch meer!

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/5280/dldischemaic2.png

Patching tools vind je op de officiële DLDI site. Officiële DLDI Wiki. Uitgebreider artikel over DLDI op de PH Wiki.
DLDI Tutorial @ GBAtemp.
Icekiller's DLDI Tutorial (Nederlands)

Emulators voor op de DS
Amstrad 6128: AmeDS
Amstrad CPC: CrocoDS
Arcade(MAME): Marca DS & Space Invaders
Atari 2600: Stella DS
Chip- 8: nds-8
Colecovision: ColecoDS & Cologne
Commodore64: FrodoDS
Dreamcast VMU: Virtuamunstaz DS
Gameking: Gamekengu
Gameboy & Color: DS_GBC
Sega GameGear&Master System: DSMS
Sega Genesis/mastersystem: GPNDS & PicodriveDS (Max media Version)
Macintosh: Mini V-Mac
Msx: Fmsx DS & Fmsx DS Modified & Penko
NeoGeo Pocket : NDS Neopop
NES(Nintendo 8bit): Nester DS & NesDS (Modified NesDS) & RetroBox DS
PC(ScummVM): ScummVM DS (laatste versie met DLDI support)
SNES(Super Nintendo 16bit): SnesDS & SNEmulDS (GBFS) & SnezziDS
Spectrum: SpeccyDS
Thomson MO5: ThomDS
TI 85 Calculator: DS85
Vectrex: VectxDS
Watari Supervision: PotatorDS
Wonderswan: Dualswan & WonderS & Normatt DualSwan
Zx81: DS81

Er zijn er vast meer, dus check emulator nieuwssites e.d. Meer bij de Links

Emulators voor op de GBA, te gebruiken met GBA backup tool of DS backup tool met GBA ondersteuning
BBC: PocketBeeb
Gameboy: Goomba
Gameboy Color: Goomba Color
MSX: MSXAdvance
NES(Nintendo 8bit): PocketNES
PC Sierra: GBAGI
PCE: PCEAdvance
Sega Master System: DrSMS & SMSAdvance
Spectrum: Foon
SNES(Super Nintendo 16bit): snesadvance & snezziboy
Verschillende Arcade emulators: FluBBa's site
WonderSwan Color: SwanAdvance

Er zijn er vast meer, dus check emulator nieuwssites e.d. Meer bij de Links

Waar vind ik homebrew DS software?
Zie Links.

Hoe weet ik welke firmware mijn DS heeft?
Check FW version @ GBAdev.org
Hoe backup ik mijn savegames van originele spellen?
Met een SLOT-2 backup tool met REIN of ReinMoon of een G6 Lite. Wellicht zijn er nog meer methoden. /edit: jawel, bijvoorbeeld SavSender of EEPINATOR.
Hoe zet ik savegames van mijn backup tool terug op mijn originele spellen?
Met een SLOT-2 backup tool met REIN of ReinMoon of een G6 Lite. Wellicht zijn er nog meer methoden.
Hoe maak ik een backup van mijn DS spellen?
Doe een Google search op WRG dumper.
Welke MicroSD is het beste?
Om een lang verhaal kort te maken; op dit moment is een Kingston MicroSD die in Japan is gemaakt een erg snelle MicroSD voor een voordelige prijs. De versie uit Taiwan is een stuk trager en levert vaak problemen op icm DS backup tools.
Is het maken/spelen van backups illegaal?
Legal Information (Copyrights, Emulators, ROMs, etc.) @ Nintendo.com
Hoe converteer ik savegame type x naar savegame type y?
Savegames convertor V1.1 alpha by Shuny | SavConv | G6 Save Converter | sav2dsx | M3 savedata manager | ...
Wat is het trimmen van ROMs en hoe doe ik dat?
ROM Trimming @ pH Wiki | Software: NDS Rom Trimmer | dslazy | NDStrim | DS Trimmer | RomeR | ...
Hoe kan ik cheaten?
Waar kan ik mijn backup tool het beste kopen?
Buitenland (goedkoop, niet snel): DealExtreme.com | VolumeRate.com | GameYeeeah.com | HopeBuy.com | WINSUNX.com | BambooGaming.com | Shop.01media.com | Sky2k.com | ...
Nederland (niet goedkoop, snel): Importshop.nl | GameStar.nl | NDS-Lite.nl | Sidder.nl

Winkels waar het afgeraden word zaken mee te doen:
PSXBOX.net Reden: Levert over het algemeen wel uit maar is niet helemaal zuiver. Kans op oplichting bestaat.
Aanvullingen welkom.

LET WEL: Als je deze producten importeert en de douane maakt je pakje open om de inhoud te controlleren dan ben je de producten kwijt! Nintendo is momenteel bezig met een oorlog tegen deze producten door ze in beslag te laten nemen onder de mom van 'inbreuk makend op handelsnaam'. Dit gevecht zal nu uitgevochten moeten worden maar ik zie het vooralsnog somber in daar het gevecht in Hong Kong en Frankrijk al verloren is.

[table border=1 width=575]
[tr][td bgcolor=#ffdfdf background=http://img219.imageshack.us/img219/3526/headerbgeu1.png][/][/]
[tr][td background=http://img404.imageshack.us/img404/1489/linksbackgroundyz9.jpg]Introductie & Tutorials
Scorpei's Beginners Guide To Nintendo DS Homebrew (update 22 juni 07 met nieuwe info/ontwikkelingen) | FifthE1ement's Complete Guide to Flashcarts and Homebrew on the Nintendo DS v1.0 | PH Wiki | WikiTemp

Reviews
GBAtemp.net | DS-Scene.net | DualScene.net | Scorpei.com's NDS Review section | NDSS Reviews | Nentindo! Reviews | MaxConsole.net (is vaak erg subjectief door achterliggende commerciële belangen)

DS backup tool/homebrew discussieforums
Nintendo DS Discussions @ GBAtemp.net | Nintendo DS section @ GBAdev.org | DS-Scene.net Forums | DualScene.net Message Boards | Nintendo DS News Forum @DCEmu.co.uk | NDSS.nl | Nentindo.nl

Homebrew
Dev-Scene's NDS/Homebrew Catalog | DS EMULATON (linker kolom onderaan) | NDS Homebrew | DS Homebrew @ WikiPedia | Homebrew Database @ GBAtemp | Homebrew News @ GBAtemp | Homebrew Applications & Games @ QJ.net
More to come...

Populaire Homebrew programma's
Beup | DSOrganize | MoonShell | DSDoom | ScummVM DS | DSFTP | IRCDS | NitroTracker | DSLinux | NDSMail | Comic Book DS | DSLiveWeather | DS Sampling Keyboard | Image Viewer | AMAP4DS

Backup tool fabrikanten
M3 Adapter
Homepage: M3Adapter.com
Specifieke support/info: M3 Adapter Forum | M3 Wiki | M3 Subforum @ GBAtemp | M3 Subforum @ MaxConsole
SuperCard
Homepage: SuperCard.cn
Specifieke support/info: SCdev.org | Supercard Software Mirror | SuperCard Subforum @ GBAtemp | SuperCard Subforum @ MaxConsole
EZ-Flash
Homepage: EZ FLASH Official Site
Specifieke support/info: EZ Flash USA Forum | EZ-Flash Wiki | EZ-Flash Subforum @ GBAtemp | EZ-Flash Subforum @ MaxConsole
G6 Flash
Homepage: G6Flash.com
Specifieke support/info: G6 Flash Support & Discussion @ M3 Adapter Forum | G6 Subforum @ GBAtemp | G6 Subforum @ MaxConsole
R4
Homepage: R4DS.net | R4DS.com
Specifieke support/info: R4DS Subforum @ GBAtemp | R4 DS Forums | Nederlandstalig subforum @ R4 DS Forums
DS-Xtreme
Homepage: DS-X.com | News.DS-X.com
Specifieke support/info: DS-Xtreme Official Forums | DS-X Support Tracker | DS-Xtra (Wiki) | DS-Xtreme Subforum @ GBAtemp | DS-Xtreme Subforum @ MaxConsole
DSLink
Homepage: DS-Link.net
Specifieke support/info: DSLink Subforum @ MaxConsole
NinjaPass
Homepage: NinjaPass.com
Specifieke support/info: Ninjapass Evolution Forum
NinjaDS
Homepage: NinjaDS.com
Specifieke support/info: NinjaDS Subforum @ MaxConsole
AceKard(+)
Homepage: AceKard.com
Specifieke support/info: AceKard Subforum @ GBAtemp
eWin
Homepage: GEEN
Specifieke support/info: eWin2 Forum | eWin Subforum @ GBAtemp

^^ Dit is stukken ingewikkelder dan jullie denken, ik zit nu persoonlijk al een tijdje wat dieper in de fabrikanten scene en niets is wat het lijkt! Ik probeer nu een zo compleet mogelijk alternatief lijstje te maken met de ECHTE fabrikanten.

Savegames
DualScene's Save Game Archive

Compatibiliteit
Scorpei's Wiki

[/][/]
Dank aan: Jelbo voor 70% van de TS | Djerique voor het emulator-overzicht. | Captain N voor een aanvulling op de Waarschuwingstekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik denk dat ik deze 2e post voortaan ga gebruiken voor notices/changelog/oproepen.

Sterker nog, dat overzicht is het belangrijkste gedeelte van de 'topicupdate'

(reactie op hieronder)

[ Voor 39% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 12-01-2008 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hey TWeaKLeGeND, bedankt voor de nieuwe TS!
Inderdaad zou een overzicht van de meest gebruikte flashkaartjes met hun plussen en minnen erg leuk zijn, maar dat komt wel. In ieder geval staat hij er nu en hebben we een goed uitgangspunt!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu, net na het openen van mijn 4gb Micro SDHC te twijfelen of ik niet beter 8gb had kunnen kopen :X

nou ja dit moet genoeg zijn. Dan maar wat vaker bestanden switchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Welk kaartje gebruik je en welke microsd (merk en afkomst of serienummer) gebruik je? Graag bevindingen plaatsen! (8GB kaartjes zijn wel traag hoor!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:17:
Welk kaartje gebruik je en welke microsd (merk en afkomst of serienummer) gebruik je? Graag bevindingen plaatsen! (8GB kaartjes zijn wel traag hoor!)
Ik kan het pas testen als ik de DSTT heb. Zal dan bevindingen melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel mem kan er in een r4 kaart
kan het niet echt vinden

is het 2 gb of kan er ook meer in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Maximaal 2GB inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net dat ik een Class 2 SDHC heb gekocht. Dit zal ws problemen opgaan leveren. Zal deze dus wel naar mijn camera door geven en voor de DSTT een A-DATA 4GB MicroSDHC Class 6 kopen die een stuk sneller zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ahh een nieuw topic :) Cool :)
Zodra ik m'n TTDS kaartjes binnen heb zal ik m'n bevindingen posten :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
NICE TS, TweakLegend d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 03:27:
Ik zie net dat ik een Class 2 SDHC heb gekocht. Dit zal ws problemen opgaan leveren. Zal deze dus wel naar mijn camera door geven en voor de DSTT een A-DATA 4GB MicroSDHC Class 6 kopen die een stuk sneller zal zijn :)
En met name DAT zien we graag getest worden;-) Of die class2 wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Snes en Megadrive emus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:23:
Heeft iemand ervaring met de Snes en Megadrive emus?
Voor de MegaDrive sowieso JenesisDS gebruiken. Binnekort zelfs met (zeer beperkte) geluidsemulatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

McKaamos schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 09:22:
Ahh een nieuw topic :) Cool :)
Zodra ik m'n TTDS kaartjes binnen heb zal ik m'n bevindingen posten :)
En het is verstuurd :) Nog even en dan heb ik de bestelling binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag het dstt kaartje, had hiervoor een m3 lite via marktplaats overgenomen. Dit laatste kaartje werkte niet goed, niet alle spelletjes konden erop afgespeeld worden. Met de DSTT lukt dat wel. Maar één minpuntje, bij het kiezen van de spelletjes loopt hij nog weleens vast. Hij blijft hangen bij 'loading'. Dan moet ik hem aan en uit zetten en dan even rustig de tijd geven en dan doet ie het weer. Heeft iemand enog idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mensen, zo'n ts is leuk (en moeilijk te maken en bij te houden) echter het onderwerp is zo breed en uitgebreid dat het bij na niet te doen is om in je eentje bij te houden.

Kunnen we geen wiki maken of adopteren waar een heleboel informatie te vinden is? Dan gaat het onderhouden van de informatie een stuk simpeler en komt het niet op 1 persoon aan.

tevens tvp ;)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakRoy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2013
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 21:42:
Ik heb sinds vandaag het dstt kaartje, had hiervoor een m3 lite via marktplaats overgenomen. Dit laatste kaartje werkte niet goed, niet alle spelletjes konden erop afgespeeld worden. Met de DSTT lukt dat wel. Maar één minpuntje, bij het kiezen van de spelletjes loopt hij nog weleens vast. Hij blijft hangen bij 'loading'. Dan moet ik hem aan en uit zetten en dan even rustig de tijd geven en dan doet ie het weer. Heeft iemand enog idee waar dit aan ligt?
Hier hetzelfde probleem!
Wanneer ik de save eraf gooi, loopt het spel wel weer...

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Maestro.mosjuh schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:32:
Mensen, zo'n ts is leuk (en moeilijk te maken en bij te houden) echter het onderwerp is zo breed en uitgebreid dat het bij na niet te doen is om in je eentje bij te houden.

Kunnen we geen wiki maken of adopteren waar een heleboel informatie te vinden is? Dan gaat het onderhouden van de informatie een stuk simpeler en komt het niet op 1 persoon aan.

tevens tvp ;)
Lijkt me een goed idee! Ik wil daar best aan meewerken. Maar ik wacht even af wat TWeaKLeGeND ervan vindt...
McKaamos schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:26:
[...]

En het is verstuurd :) Nog even en dan heb ik de bestelling binnen :)
Sorry, maar dit is echt alleen voor jou interessant en het voegt niets toe aan het topic. Graag alleen ervaringen/zaken waar anderen iets aan hebben posten! :)

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb een Sandisk 4GB Class 2 in m'n TTDS zitten en tot nu toe nog geen problemen met het spelen van games. Ik speel dan ook geen POR o.i.d.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is de TS bijna niet een complete kopie van de vorige? Maakt niet uit opzich hoor maar de 'Cyclone Evolution' ? Ff aanpassen svp want die gaat niemand kunnen vinden zo ;)

Wegens prive/werk drukte is mn TopToyDS review nog steeds niet klaar, hoop hem over 2 weken af te hebben als ik wat meer tijd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 19:48
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:46:
hoeveel mem kan er in een r4 kaart
kan het niet echt vinden

is het 2 gb of kan er ook meer in ?
Er kan ook 4gb in.

Volgens officiele site: R4 Adapter supports 128MB~4GB TF(MicroSD) card , 4GB=32Gbit

Denk dat 8gb ook wel past, maar aangezien dit nog nieuw is zou je even zelf moeten zoeken.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeeDRaZoR3 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:39:
[...]

Er kan ook 4gb in.

Volgens officiele site: R4 Adapter supports 128MB~4GB TF(MicroSD) card , 4GB=32Gbit

Denk dat 8gb ook wel past, maar aangezien dit nog nieuw is zou je even zelf moeten zoeken.
4GB SD kaarten ken ik niet, 8GB kaarten zijn sowieso altijd SDHC kaarten, volgens mij de 4GBs ook altijd. De R4 ondersteund alleen MicroSD en geen MicroSD HC, dus dat betekent dat praktisch gezien een limiet van 2GB voor de R4.

Edit: herstel, 4GB en grotere SD kaarten bestaan wel, maar zijn bijna niet te vinden omdat ze flink incompatible zijn met allerlei apparatuur. Van wikipedia:
Compatibility with 2 gigabyte and larger SD cards has been poor, due to the SD/MMC protocol's using a 32-bit address field denominated in bytes. The SDHC standard addresses this limitation by using 32-bit block addresses instead. Both SD and SDHC are traditionally accessed as 512-byte blocks on 512-byte boundaries, so the change to host software or firmware is minor but required. Before SDHC was standardized, various manufacturers "extended" the SD control block fields for their 2 GB and 4 GB cards in different ways. Those cards are incompatible with many SD and some SDHC devices, as they conform to neither standard. All SDHC readers work with standard SD cards.
Het praktisch effect blijft hetzelfde, maar wellicht kun je ergens een 4GB MicroSD kaartje vinden dat wel werkt met de R4. Je neemt dan wel een enorme gok. SDHC kaartjes werken sowieso niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik voel er wel wat voor om zowel een wiki op te zetten als de TS 'echt' te hernieuwen met 3-4 man die hun eigen 'stukje' up to date houden.

Belangrijkste voor nu is even een compleet overzicht van de gangbare backup tools maken vind ik, dat komt deze week dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje; Ik heb een R4DS, en zit te overwegen om een EZ-flash 3-in-1 te kopen om zo ook GBA games te kunnen spelen. Kan ik daarmee ook GBC spellen spelen? Ik vond namelijk de GBC Zelda games erg leuk, en zou ze graag nog eens willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:46:
Vraagje; Ik heb een R4DS, en zit te overwegen om een EZ-flash 3-in-1 te kopen om zo ook GBA games te kunnen spelen. Kan ik daarmee ook GBC spellen spelen? Ik vond namelijk de GBC Zelda games erg leuk, en zou ze graag nog eens willen spelen.
In de TS (waar best wel nuttige dingen in staan ;) ) staan emulatoren voor de DS om GBC te spelen... de vraag is alleen, hoe goed werken ze (staat misschien op de site van de makers van de emulatoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:21:
[...]

In de TS (waar best wel nuttige dingen in staan ;) ) staan emulatoren voor de DS om GBC te spelen... de vraag is alleen, hoe goed werken ze (staat misschien op de site van de makers van de emulatoren)
LameboyDS v.09 is een goede GB/GBC emulator. Veel werkt daarop zonder problemen.

http://www.dcemu.co.uk/vb...mentid=19737&d=1184530299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 11:50

jelbo

Hij doet het niet!

Cartman! schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:49:
Is de TS bijna niet een complete kopie van de vorige? Maakt niet uit opzich hoor maar de 'Cyclone Evolution' ? Ff aanpassen svp want die gaat niemand kunnen vinden zo ;)

Wegens prive/werk drukte is mn TopToyDS review nog steeds niet klaar, hoop hem over 2 weken af te hebben als ik wat meer tijd heb...
Ik dacht al dat ik de enige was die het zag. Ik vind het een beetje tegenvallen om eerlijk te zijn, TWeaKLeGeND is er al vanaf 12 november mee bezig en zou er zelfs op die dag mee klaar zijn. Nu had dat ook weer niet gehoeven, maar we zijn wel aan het lijntje gehouden voor een bijna 1-op-1 kopie van de vorige, zwaar verouderde en onoverzichtelijke TS.

Naast een boel platgemaakte woorden die het niet echt leesbaar/overzichtelijk maken (passme, nopass, microsd, wifi, etc.) zie ik ook een hoop rotzooi van mij er nog in staan, zoals een enorm verouderde link naar een Excel-documentje met een overzicht van flashcards en incomplete overzichten van homebrew en links naar flashcard-ontwikkelaars. Beetje jammer :|
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:46:
Antwoorden op dit soort veelgestelde vragen zijn wat mij betreft typische voorbeelden van wat er in de TS zou horen te staan en die ik ook verwacht had.

Om nog even te antwoorden: Ja, dat kan en wel met voor de GameBoy Classic de emulator Goomba, en voor de GameBoy Color Goomba Color. Er bestaan ook wat minder bekende GB emulators voor de GBA (of DS in GBA mode), maar die zijn niet zo goed en ik ken ze niet goed genoeg om ze aan te raden. Goomba (Color) is iig het best. :) /edit: van de GB(C) emulators in GBA modus dan, je hebt zoals merijn128 zegt ook GB(C) emulators die in DS mode draaien zoals Lameboy DS.

[ Voor 4% gewijzigd door jelbo op 13-01-2008 23:53 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:12:
Ik voel er wel wat voor om zowel een wiki op te zetten als de TS 'echt' te hernieuwen met 3-4 man die hun eigen 'stukje' up to date houden.
Volgens mij mis je daar de essentie van een wiki.
Belangrijkste voor nu is even een compleet overzicht van de gangbare backup tools maken vind ik, dat komt deze week dan ook wel.
Lijkt me handig :) Je schrijft in de TS ook over nog allerlei andere teksten die je nog hebt liggen, kan je die anders dumpen als reply? Dan kunnen we ze in elk geval lezen en dan zien of het handig is ze wel of niet te plaatsen in de TS of dat het voldoende is dat mensen ze kunnen vinden via de search.

Overigens denk ik persoonlijk dat het de TS ten goede zou komen als alle oude zooi er uit gegooid wordt en het alleen nog over de huidige generatie kaarten en veelgebruikte vorige generatie kaarten gaat. Oude dingen kunnen mensen elders wel vinden via google als dat hen interesseert, maar het is niet erg relevant voor 99% van de mensen die meer willen weten over het hoe en wat van een backup kaart en dat is toch voor wie de TS is.

Ik denk dat je er goed aan zou doen om helemaal opnieuw een opzet te maken van de inhoud, goed kijkend naar wat het meest relevant is en dan vervolgens waar mogelijk de oude teksten hergebruiken om die inhoudsopgave te vullen met content. Waar nodig kun je dan aanvullen of herschrijven. Tot slot kan je dan per onderwerp een link naar een wiki toevoegen waar meer achtergronden staan over dat onderwerp. Als je de artikelen algemeen en van goede kwaliteit maakt zou je zelfs wikipedia kunnen gebruiken ervoor, dan onderhouden niet alleen wij het maar iedereen in Nederland :)

Nog een dingetje: in de topic start staat ook om absoluut geen zaken te doen met PSXBOX.net

Ik heb op google en op de GOT search wat rondgezocht, maar kan absoluut niemand vinden die er ontevreden over is. Ik zie alleen dat iedereen ze goedkoop vindt. Is er enige onderbouwing hiervoor of laat je je door een enkele persoonlijke ervaring misschien wat te veel beinvloeden? (ik geloof dat ie nieuw is sinds deze topicstart tenminste)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Wat mijn idee was in een WiKi was om daar een aantal secties in te delen over de verschillende onderwerpen mbt de backup tools. dus een sectie over:
- Wat is/doet een backup-tool
- welke verschillende backup-tools zijn er (history?)
- Tools (zoals savegame converters, cheat-databases? etc)
- homebrew
- overzicht flashkaarten per fabrikant --> deze kunnen doorlinken naar ieder een eigen pagina met daarop: links naar reviews, voor en nadelen, links naar schops en de desbetreffende shop surveys(waar ze te koop zijn)
- Alles over trimmen (korte introductie, voor en nadelen, en de verschillende tools, met eventueel een klein oordeel/review)
- Alles over savegames
- Faq
- links overig.

De TS hoeft dan alleen maar door te linken naar elk van deze onderwerpen en zo blijft de TS automatisch geheel up to date.

Klein stukje zoals ik me de TS dan voorstel:

Wil je weten wat je kan met een Backup tool?: linkje
Wil je weten wat de verschillen zijn tussen slot 1 / slot 2 kaarten of de geschiedenis/ontwikkeling van de backup-tools?: linkje
[...] etc [...]
Heb je een vraag die niet onder bovenstaande categorieen valt? probeer de Faq

En misschien is het ook mogelijk om een 'koopwijzer' te maken: aan de hand van een aantal vragen word voor jou de meest geschikte kaart of addon (trilfunctie, opera-browser ondersteuning) bepaald.
klein voorbeeld / opzet:
Zoek je een backup-tool (1) of uitbreiding (2)

1: wil je simpel backups spelen zonder veel toeters en bellen (3) of wil je uitgebreide instelmogelijkheden (4)

3: rijtje met simpel te gebruiken backup-kaarten (welke doorlinken naar de betreffende pagina met info)
4: rijtje met kaarten met meer instelmogelijkheden

2: wat wil je met de uitbreiding: (5) GBA-backup games spelen (6) rumble toevoegen (7) GBA, rumble en opera-browser geheugen

5: lijstje met goede/goedkope slot 2 uitbreidingen
6: lijstje met rumble packs
7: lijstje met 3-in-1 oplossingen

Weet er iemand, of heeft er iemand een wiki welke we kunnen gebruiken (volgens mij moeten we maar gewoon beginnen, en dan zien we wel hoe we het met dit topic integreren)

Ik vind het idd erg raar dat er meerdere dode links in de TS staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
TS zal worden aangepast naar wensen van gebruikers.

Zoals ik zei ben ik al vaker overnieuw begonnen met de TS en eigenlijk wilde ik alle oude zooi eruit gooien en alleen nog maar nieuwe informatie plaatsen en voor de oude informatie verwijzen naar de eerdere delen (of een wiki dus!), was alleen bang dat men de TS dan als incompleet zou ervaren dus heb er voor gekozen om de oude TS lichtelijk te updaten en afwachten wat men aangeeft erin te willen zien staan.

Het is me nu wel duidelijk dat we dan toch beter gewoon een clean start maken :-)

Nogmaals mijn DM staat OPEN voor alle suggesties wat je erin zou willen zien eigen contributies etc. (Heb in de periode voor ik de huidige TS opende geen enkele DM gehad met suggesties dus wist mede daarom niet zeker hoe ik de TS moest laten verlopen)

Koopwijzer zat inderdaad al in de planning ter vervanging van 'door de bomen het bos' zet vanavond wel wiki op, iemand ruime ervaring met wiki administreren, stuur dan even DM?

[ Voor 109% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-01-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Weet heel goed dat alles wat met "backups" te maken heeft hier niet getolereerd wordt. Het trimmen van roms (in de TS) is ook nergens voor nodig als je legaal bezigbent.

[ Voor 32% gewijzigd door boe2 op 14-01-2008 11:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
En waarom zou het trimmen van roms niet legaal zijn? Is mij toch echt onbekend, maar ik sta altijd open voor nieuwe informatie :-)

ps. Zitten hier ook mensen vanuit de juridische hoek? Op welke gronde zouden de kaartjes waar we het hier over hebben inbreuk maken op het intellectueel eigendom van Nintendo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

euh....je weet donders goed waarom het niet legaal is, daar hoef ik toch echt geen tekening bij te maken :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:11:
En waarom zou het trimmen van roms niet legaal zijn? Is mij toch echt onbekend, maar ik sta altijd open voor nieuwe informatie :-)

ps. Zitten hier ook mensen vanuit de juridische hoek? Op welke gronde zouden de kaartjes waar we het hierover hebben inbreuk maken op het intellectueel eigendom van Nintendo?
De kaartjes omzeilen een beveiliging die Nintendo in de roms heeft ingebouwd. Het gaat dus niet om intellectueel eigendom, maar om het mogelijk maken van het omzeilen van de beveiliging. Dat trimmen van roms wat de moderators niet toe staan om over te praten is eigenlijk hetzelfde als anders in de software van de kaartjes gebeurt. Vanuit Nintendo is het niet mogelijk om unsigned code te draaien op het apparaat en die beveiliging wordt ook omzeilt.

Deze tekst zul je wellicht ook nog wel interessant vinden: http://216.239.59.104/sea...ct=clnk&cd=6&client=opera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:34:
euh....je weet donders goed waarom het niet legaal is, daar hoef ik toch echt geen tekening bij te maken :?
Jij suggereert dat het niet legaal is omdat er illegale roms mee gespeeld zouden kunnen worden, maar juist in ndat "zouden kunnen" zit hem de clou. Tot nu toe is het zo dat omdat je er ook andere dingen mee kan de rechter het kaartje (of modchip) op zich niet verbiedt. Daarom bestaan al die ombouw winkels ook nog. Het belangrijkste voor GOT is dat wij het ALLEEN over dat andere gedeelte gaan hebben en dus helemaal niet over roms of de mogelijkheid om roms af te spelen. Iets dat hier mijn inziens toch nog wat te vaak gebeurt. Meestal gaan problemen over de problemen met het afspelen van roms en vragen over het aanschaffen van kaartjes over de mogelijkheden met spellen. Te weinig gaat het nog over homebrew, ik stel voor dat de nieuwe topic start naast het gedeelte over emulatoren (dat ook erg twijfelachtig is qua legaliteit, kijk maar eens wat Nintendo daar zelf over schrijft als je het linkje in de TS volgt) vooral veel aandacht geven aan homebrew projecten zoals Wolfenstein, Doom, Quake, Rise of the Triad, etc als games en de bekende zakelijke en fun applicaties natuurlijk.

Praten over de verschillen van de kaartjes zou ook voornamelijk over capaciteit, snelheid, bedieningsgemak moeten gaan en minder over ROM compatibiiliteit en save games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 00:22
Ik zou niet teveel woorden vuil maken aan een moraalridder die zich komt melden, de discussie is alvaak zat gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Bestaar er ook zo een 3 in 1 (GBA, Rumble en extra RAM) voor de DS phat?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Chaos-Zero schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:01:
Ja
19,05 dollar inclusief verzendkosten naar nederland (omgerekend +- € 13,50) bij DealExtreme

[edit 14:14]
never mind:
"Note: EZTeam claims that this work with both NDS and NDS Lite (see picture of packaging) but some customers reported that this slot-2 cart works with NDS Lite only."

[edit 14:27]
http://www.ezflash.cn/images/3in1-gbasized.jpg

[edit 14:30]
Laatste edit hoop ik :P
De eerdergenoemde 3-in-1 werkt wel met de NDS phat, echter past niet in de nds phat. Dus als je hem zelf passend maakt kan je hem gebruiken (het hangt maar net van je definitie van 'het werkt' af). Passend maken kan op 2 manieren:
1: stop hem in een gba kaart
2: (makkelijker) 'trim' de kaart voor nds lite zo dat hij ook in de nds phat past :)

[ Voor 52% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 14-01-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Laatst online: 23:16

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Chaos-Zero schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:01:
Niet dat ik weet, maar je kunt een supercard mini-sd ervoor gebruiken. Deze werkt als RAM voor de ds-browser en kan GBA games afspelen. De Rumble versie ervan heeft helaas weer geen GBA support, maar rumble heb ik sowieso niet nodig op een handheld, zeker geen rumble die lawaai maakt (en stroom slurpt).
Maestro.mosjuh schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:06:
[...]

Ja
19,05 dollar inclusief verzendkosten naar nederland (omgerekend +- € 13,50) bij DealExtreme
Is een lite versie waar je naar linkt
EZTEAM announce the one stop expansion pack solution whch integrated the 256Mbit GBA card/NDS Browser RAM Expansion Pack/NDS Rumble Pack all three cards in to one Lite sized slot2 card with several years experience on flashcard development .
.
** Note: EZTeam claims that this work with both NDS and NDS Lite (see picture of packaging) but some customers reported that this slot-2 cart works with NDS Lite only.

[ Voor 45% gewijzigd door W1LL3M op 14-01-2008 14:14 . Reden: reactie Maestro.mosjuh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Sannr bedankt voor die link en je slaat de spijker op zijn kop.

De EZ 3-1 is ook als phat verkrijgbaar maar niet makkelijk te vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-01-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:45:
[...]
Jij suggereert dat het niet legaal is omdat er illegale roms mee gespeeld zouden kunnen worden, maar juist in ndat "zouden kunnen" zit hem de clou.
Ik hoef helemaal niets te suggereren, want het staat zo letterlijk in de TS ("Wat is het trimmen van ROMs en hoe doe ik dat?" + verscheidene links naar niet zo frisse sites).

Degene die me de "moraalridder" noemt. Jij bent ongetwijfeld een van die personen die hier komt om toch maar ten alle koste te vermijden dat hij ook maar 1 cent aan nintendo software moet uitgeven. Je hebt echt geen recht van spreken. Iemand een "moraalridder" noemen omdat hij eraan herinnert dat roms illegaal zijn zegt veel over jezelf.

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 14-01-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerlijk gezegd dat niemand die hier komt een moraalridder is, ik denk dat iedereen weleens een illegale rom heeft gedraaid. Maar dat betekent nog niet dat we daar hier ook maar uitgebreid over mogen gaan discusseren. We zijn hier op GOT te gast en hebben ons te houden aan de regels en wat de mods zeggen. De toestemming voor dit topic is al heel bijzonder, maak er dan geen misbruik van.

Ik zag net op Sidder dat ze een nieuwe kaart aanbieden, de DSTT card, heeft iemand hier die ooit geprobeerd?
Deze kaart is gelijk aan de R4DS adapter alleen is de DSTT
card stabieler .

Verder kan deze DSTT card de snelle SDHC MicroSD kaarten tot
en met 4GB aan.

De DSTT card wordt in China als het alternatief van de
slecht verkrijgbare R4DS card verkocht.

Specificaties:

DS original cartridge size, Slot1 interface.
Plug 'n Play, easy to use, just Drag 'n Drop file from PC to
flash memory card.
No FlashMe, built-in NoPass, and the GBA cards in slot2 can
be started directly.
Supports CleanROM, No covert.
100% SDHC TF and standard TF compatibility up to 4TB(4096GB)
flash memory card.
High speed SDHC. Supports any TF card speed with no lag in
game,
Save directly to TF card, not to onboard chip, Never lose
your saves.
Automatically detect and generate save type.
Supports Moonshell and homebrew. DLDI auto-patching.
Supports FAT/FAT32, works on any OS.
Supports Action Replay cheat and edit the code base.
Built-in energy-saving design.
User friendly skinnable interface. Touchscreen or button
operation. Supports Skin DIY.
Supports the “Hot-Key” SOFT RESET.
Supports the WiFi game, DS Rumble Pak, DS Browser.
Supports Download play.
Supports 4-scale-lightness adjustment ( DS Lite only ).
Free SDHC high-speed reader, Ultimate copy documents.
Geen idee wat ze bedoelen met 'stabieler', de R4DS heeft bij mij nog nooit een fout gemaakt :S

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Info op Sidder kun je met een korrel zout nemen, ze zijn immers een verkoopsite.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Is onzin verhaal van Sidder. Het verhaal betekent gewoon dat ze meer winst maken op die kaart en daarom die liever verkopen ;) Persoonlijk zou ik de R4 DS nemen als je tussen die 2 wilt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Gaat niet zozeer om meer winst maken maar de R4 is veel moeilijker verkrijgbaar.

De DSTT is zeker niet slecht maar het hele opvolger en stabieler verhaal is wel onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:43
Modbreak:Dit hoort hier dus _niet_ thuis...

[ Voor 93% gewijzigd door Crash op 15-01-2008 18:51 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Wij willen in dit topic heel graag discusseren over homebrew software voor de NDS en over welke kaarten er te koop zijn. Wij zouden het jammer vinden als dit topic dict moet omdat ander beziekers er dingen vragen die NIET binnen de policy blijven. Jij bent nu 1 van die anderen die het verziekt voor de rest...

Zou je de volgende keer de Topic Start willen lezen? daarin staat onder andere:
Waarschuwing
Laat één ding duidelijk zijn: GEEN discussies over of links naar commerciële ROMs of websites die ze hosten. Dit omvat posts als "Werkt commerciële ROM X op flashcart Y?", "Ik heb alle commerciële ROMs uit de complete lijst!" en "Is het downloaden/spelen van commerciële ROMs legaal?". Dit topic gaat over de technische kenmerken en features van de verschillende kaartjes, en vragen/opmerkingen over homebrew software. Geklooi met savegames en het trimmen van ROMs kan volgens mij nog net.
Lijkt mij toch vrij duidelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 15-01-2008 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Laatst online: 21:43
ok duidelijk, mijn excusses.
Ik vroeg alleen maar naar enkele features die de M3 Real zou moeten ondersteunen en hoe deze features werkt en niet naar waar of hoe ik roms moet downloaden, ik heb alleen gezegd dat ik ze heb en meer niet.

Maar om een lang verhaal kort te houden, ik zal er niet meer om vragen. EINDE

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Die features vallen half onder homebrew, beetje grijs gebied, heel de emulatiescene is grijs. In de TS zie je genoeg informatie over emulatoren, ik vermoed dat de 'ingebouwde features' verwijzen naar moonshell.

ps. Ik heb vooralsnog geen DM gehad van iemand die ervaring heeft met wiki admin, als ik vanavond nogsteeds geen DM krijg van iemand dan gooi ik er op eigen houtje een op waar dan later wel een admin (of mede admin) voor gevonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:49:
ps. Ik heb vooralsnog geen DM gehad van iemand die ervaring heeft met wiki admin, als ik vanavond nogsteeds geen DM krijg van iemand dan gooi ik er op eigen houtje een op waar dan later wel een admin (of mede admin) voor gevonden kan worden.
Je zou het eens aan Scorpei kunnen vragen, hij heeft een behoorlijk uitgebreide Wiki die naar mijn idee uitermate geschikt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een aantal dstt binnen gekregen.
Tot nu toe geen klachten.

Installatie makkelijk (gewoon de 3 bestanden op je micro mem zetten
games in mapje gezet
Starten en spelen.
dstt gaat makkelijk mn DS in geen moeite met in en uit halen in tegenstelling tot andere berichten.
Ik heb zelfs de saved games van mijn R4 naar de dstt gezet en die werkte ook prima.
Verdere info volgt eerst ff gamen :-)
2 mem kaartjes geprobeerd. 1GB kingston uit taiwan en een 2GB uit Japan

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
jelbo schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:58:
[...]

Je zou het eens aan Scorpei kunnen vragen, hij heeft een behoorlijk uitgebreide Wiki die naar mijn idee uitermate geschikt is :)
Wist helemaal niet dat scorpei 'een van ons' was even zijn wiki doornemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:13:
[...]

Wist helemaal niet dat scorpei 'een van ons' was even zijn wiki doornemen :-)
Dat wist ik ook niet. Ik ben wel eens op zijn wiki gestuit, maar wist niet dat het een nederlander was, laat staan een GOTter :)

We kunnen in overleg ook zijn WiKi adopteren (dat wij met z'n allen info toevoegen), mits hij uitgebreid mag worden (zodat we naar de verschillende delen kunnen verwijzen in de TS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Als het niet teveel bandbreedte zal kosten dan wil ik best een wiki (mediawiki) aanmaken op mn site die hiervoor gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Cartman het beter kan doen, die is hier volgens mij veel meer en de website van die andere gast is nogal traag en brak ("This webpage looks best with Firefox or Opera, IE does not render it correctly.": Handig meer dan 90% van de mensen uitsluiten, al gebruik ik zelf ook Opera :P)

Maar misschien nis het sowieso beter om het van beide sites gescheiden te doen, aangezien beide sites ook modchips beschrijven en daar dus eigenlijk niet naar doorgelinked mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Cartman! schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:40:
Als het niet teveel bandbreedte zal kosten dan wil ik best een wiki (mediawiki) aanmaken op mn site die hiervoor gebruikt kan worden.
Wat is niet te veel? ;)

Als we gewoon aanhouden dat we het gebruik van afbeeldingen tot het uiterste minimum beperken dan zal hij niet veel bandbreedte gebruiken.

Indien er behoefte is om afbeeldingen toe te voegen kan ik op mijn @home webspace wel wat afbeeldingen hosten (zodat de 'load' verdeeld word)

Zou je zo snel mogelijk een wiki kunnen optuigen zodat we in ieder geval een start kunnen maken?
ik heb niet veel verstand van wiki's, maar ik neem aan dat als het nodig is dat hij redelijk makkelijk te verhuizen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
http://www.nentindo.nl/wiki/

Daar is ie dan. Ik heb alleen nooit een Wiki opgezet verder dus hoe ik hem moet configgen is me niet bekend. Zit gewoon op mn werk dus even geen tijd voor ook (druk...). Zal vanavond eens kijken of ik wat kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Cartman! schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:07:
http://www.nentindo.nl/wiki/

Daar is ie dan. Ik heb alleen nooit een Wiki opgezet verder dus hoe ik hem moet configgen is me niet bekend. Zit gewoon op mn werk dus even geen tijd voor ook (druk...). Zal vanavond eens kijken of ik wat kan vinden.
Ahhh, goed genoeg voor zover :)

Heb enkele kopjes en wat tekst toegevoegd als opzet. Kan waarschijnlijk wel beter en duidelijker, maar dan is er een begin)

Hoeveel datalimiet hebben we ongeveer?

[ Voor 17% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 16-01-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Valentine
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 15:05
Ik ben vast begonnen met een vergelijkende lijst van flashcards op de wiki.
Maar wist nog niet precies wat allemaal interessante vergelijkingspunten waren.. dus feel free to add more :)

Zouden dingen als de introductie en Help niet beter in de FAQ passen?

[ Voor 16% gewijzigd door Vincent_Valentine op 16-01-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Maestro.mosjuh schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:22:
Hoeveel datalimiet hebben we ongeveer?
Op dit moment heb ik pakweg 5GB verkeer over per maand, daarna moet ik even kijken of mn host nog meer wil bijdragen ;)

edit:
even logo toegevoegd en wat stijlen veranderd zodat ie bij mn site past :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 16-01-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn lekker van DealExtreme.
Staat ie maandag nog op "packaging" blijkt ie nu vervolgens (na het sturen van een email naar DX) compleet out of order te zijn (de DSTT zonder rumble pack).
Wat een onzin is dat zeg :{

Ik ga dus maar mijn order cancellen. Weet iemand hier een onlineadres waar de DSTT wel meteen wordt verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In mijn ene DS heb ik een G6 Lite en in mijn andere een M3 DS Real.

Ik probeer om lokaal spellen tegen elkaar te spelen, maar dat werkt 9 van de 10 keer niet. Dan toont de antenne in het scherm geen enkele uitslag en dat op beide DS'en. Is dat een bekende beperking van dit soort kaartjes?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat als je eens met de officiële versie van je games probeert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Die werken dus wel (en ja: ik heb originelen!), vandaar dat ik me afvraag of dit een beperking van dat soort kaartjes is. Vooral omdat het soms wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Download Play bedoel je? Niet alle kaarten ondersteunen die goed inderdaad. De Cyclo DS Evolution, R4 DS, M3 Simply DS staan bekend om hun goede Download Play ondersteuning iig :) Om het zo goed mogelijk te laten werken zou ik het spel starten vanaf de DS met de M3 DS Real.

[ Voor 20% gewijzigd door Cartman! op 16-01-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dat was idd de term, kon er even niet op komen. :)

Ik ga het vanaf de M3 DS Real proberen en als het dan nog niet lukt, koop ik tzt een tweede M3 DS Real erbij. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:45:
Staat ie maandag nog op "packaging" blijkt ie nu vervolgens (na het sturen van een email naar DX) compleet out of order te zijn (de DSTT zonder rumble pack).

Ik ga dus maar mijn order cancellen. Weet iemand hier een onlineadres waar de DSTT wel meteen wordt verstuurd?
De enige in stock die ze hebben is de deluxe set, met rumble en automatisch oprollend USB oplaadkabeltje. Tenminste, dat was vorige week iig nog. Die gaat wss niet zo snel omdat niemand een USB oplader erbij wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:50:
[...]

De enige in stock die ze hebben is de deluxe set, met rumble en automatisch oprollend USB oplaadkabeltje. Tenminste, dat was vorige week iig nog. Die gaat wss niet zo snel omdat niemand een USB oplader erbij wil :P
Waar het mij omgaat is dat ik al door de stappen "Waiting for supplier" en "packaging" heen was gegaan. Mij order had dus gewoon in een doos moeten zitten.
Hoe kunnen ze dan nu opeens geen DSTT meer voor mij hebben?

Anyway, ben niet de enige die momenteel zeer ontevreden is over de gang van zaken bij DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Iedereen is ontevreden over de gang van zaken, iedereen is tevreden over de prijs, wat is je meer waard? (Er is helaas geen gouden tussenweg...) De HK shops die goedkoop zijn zijn niet interessant voor 1 examplaar omdat je dan met 20 euro verzendkosten zit, nu was net dealx daarom interessant omdat ze air mail gebruiken en als t niet aankomt krijg je dat vergoed of er gewoon nog een opgestuurd. In NL kan ik je zat aanbieders aanwijzen (en zet ik ook wel in het overzicht)

Vergelijkend overzicht van alle slot 1 kaarten is zo goed als klaar, is er iemand die de taak van slot 2 kaarten op zich durft te nemen?

[ Voor 36% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 16-01-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:39:
[...]
Waar het mij omgaat is dat ik al door de stappen "Waiting for supplier" en "packaging" heen was gegaan. Mij order had dus gewoon in een doos moeten zitten.
Hoe kunnen ze dan nu opeens geen DSTT meer voor mij hebben?

Anyway, ben niet de enige die momenteel zeer ontevreden is over de gang van zaken bij DX.
Heb de afgelopen tijd 4 x een EZ-V besteld, en elke keer binnen twee weken binnen. Dus wat mij betreft sta je inderdaad alleen in je ontevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:45:

Kijk is op http://www.sidderwebshop.nl. Ik had em met 2 dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
Ah, weer een nieuwe topic. Ga me eens verdiepen in de DS emulatoren. Wil nou wel weer eens Super Metroid gaan spelen (heb hem origineel op de SNES).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Pewwy schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 07:10:
[...]

Heb de afgelopen tijd 4 x een EZ-V besteld, en elke keer binnen twee weken binnen. Dus wat mij betreft sta je inderdaad alleen in je ontevredenheid.
Nee hoor, want ik had er een G6 DS Real besteld en die hebben ze na tig weken ook gecancelled. Was ik ook niet erg blij mee. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik zie in Nentino Wiki vraagtekens bij R4DS Wii connectie. Ik kan bevestigen dat diet NIET werkt, R4DS werkt niet samen met een Wii Connectie. heb het geprobeerd met Pokémon Batlle revolution op de Wii, mijn originele Pokemon Diamond pakt hij wel maar die van de R4DS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had misschien moeten zeggen dat ik in Engeland zit.
Heb hem nu al besteld via minionlinestore.com waar ik 24e betaalde.

Verder ben ik zeker niet de enige die ontevreden is over DX (en dat heeft niets met levertijd te maken maar alles met hun status informatie) aangezien er al meerdere draadjes over lopen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:01:
[...]
Ik had misschien moeten zeggen dat ik in Engeland zit.
Heb hem nu al besteld via minionlinestore.com waar ik 24e betaalde.

Verder ben ik zeker niet de enige die ontevreden is over DX (en dat heeft niets met levertijd te maken maar alles met hun status informatie) aangezien er al meerdere draadjes over lopen op het internet.
Laat je ervaring met die webshop weten dan kunnen we hem toevoegen aan de TS. Daar staat overigens ook al bij DealExtreme: "goedkoop, niet snel". als je haast heb kan je hem wellicht beter bij een Nederlandse (of voor jou Engelse) webshop kunnen bestellen, dan weet je in elk geval dat ie langs de douane komt. Dat de status info niet correct is is natuurlijk slordig maar ik denk dat als je geduld had gehad dat ie heus wel verzonden was uiteindelijk.

Verder heb ik nog steeds van niemand gehoord wat er nou mis is met PSXBOX.net uit de topic start? ( Ik had het al eerder gevraagd maar ik hoor er niemand over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Laatst online: 15:55
Is er eigenlijk een noemenswaardig verschil tussen de R4 en de DSTT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Even ter info: de wiki is nu bereikbaar op http://wiki.nentindo.nl ipv http://www.nentindo.nl/wiki/ en heeft nu nette url's :)

Er staat al wat content in, wie zijn er allemaal bezig dit aan te vullen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Valentine
Hmm, met de nieuwe stijl van de wiki is een apparte class voor nieuwe artikelen (bij de orriginele stijl is deze rood) weggevallen.. waardoor je nu niet meer kunt zien of een Wiki pagina bestaat of niet.. misschien toch maar weer terugtoveren? ;)

dat overzicht van flashkaarten was trouwens maar een eerste opzetje.. hoop dat anderen ook nog kaartjes en vergelijkingspunten toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Vincent_Valentine schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:30:
Hmm, met de nieuwe stijl van de wiki is een apparte class voor nieuwe artikelen (bij de orriginele stijl is deze rood) weggevallen.. waardoor je nu niet meer kunt zien of een Wiki pagina bestaat of niet.. misschien toch maar weer terugtoveren? ;)
Kun je even een url geven van waar dat voorkomt want dan kan ik het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Valentine
Cartman! schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:53:
[...]

Kun je even een url geven van waar dat voorkomt want dan kan ik het fixen.
Gewoon overal. Bijvoorbeeld op de hoofdpagina.. Hier krijgt bijvoorbeeld de 'FAQ' link de extra class 'new' mee. Normaal zijn deze in de mediawiki rood, zodat je kunt zien dat het om een niet bestaande pagina gaat, en Als je er op drukt je op de bewerkings pagina komt om een nieuwe pagina hiervoor aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik dacht dat je bedoelde dat de links niet zichtbaar waren. Ik heb de stijl aangepast en nu zijn de links met class 'new' rood net zoals bij Wikipedia. Tevreden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Morgen plaats ik overzicht slot1 kaarten + eventueel winkels en winkelervaringen, en mijn planning voor komende week is om alle veelgestelde vragen van deel 5 om te toveren tot een nieuwe FaQ en te kijken hoe we precies de Wiki het best kunnen integreren.

Wat er mis is met psxbox is dat ik de eigenaar op msn had, enkele keren wat van hem heb gekocht maar de laatste levering is niet goed uitgeleverd (helft) en hij heeft me geblokt en reageert niet meer op e-mails, gewoon onbetrouwbaar dus. Als er meer mensen zijn met soortgelijke verhalen van andere shops dan hoor ik dat 'graag'. Dus niet 'die of die shop levert vrij langzaam uit of neemt niet altijd de telefoon op' maar keiharde 'Ze hebben mijn geld ingenomen maar nooit wat geleverd' klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
zezke schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:01:
Is er eigenlijk een noemenswaardig verschil tussen de R4 en de DSTT?
De prijs en kwaliteit, de R4 is lichtelijk beter gebouwd naar mijn mening. (En de DSTT slikt ook 4GB en groter) De R4 heeft standaard een 'mooier' menu. En naar horen zeggen laad de DSTT spellen sneller.

^^ kijk eens aan helemaal vergeten in mijn overzicht, laadtijden. Even bijwerken nog dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:46:
Morgen plaats ik overzicht slot1 kaarten + eventueel winkels en winkelervaringen, en mijn planning voor komende week is om alle veelgestelde vragen van deel 5 om te toveren tot een nieuwe FaQ en te kijken hoe we precies de Wiki het best kunnen integreren.

Wat er mis is met psxbox is dat ik de eigenaar op msn had, enkele keren wat van hem heb gekocht maar de laatste levering is niet goed uitgeleverd (helft) en hij heeft me geblokt en reageert niet meer op e-mails, gewoon onbetrouwbaar dus. Als er meer mensen zijn met soortgelijke verhalen van andere shops dan hoor ik dat 'graag'. Dus niet 'die of die shop levert vrij langzaam uit of neemt niet altijd de telefoon op' maar keiharde 'Ze hebben mijn geld ingenomen maar nooit wat geleverd' klachten.
Misschien dat het beter is dat er per winkel gelinkt wordt naar positieve en negatieve reacties in dit en vorige topics, ipv één negatieve ervaring de hele beoordeling te laten bepalen. Ik heb zelf namelijk al een keer of 5 dingen besteld bij PSXBOX.net en heb via MSN al een paar keer een aardig klantvriendelijk gesprek gehad met iemand van die zaak.

Het ziet er overigens naar uit dat PSXBOX.net nu alleen nog maar modchips verkoopt. Een tijdje terug zijn ze voor niet-modchips namelijk overgestapt op de URL PSXBOY.com omdat PayPal PSXBOX.net had geblokkeerd ivm die modchips.. Ik heb daar één keer zaken mee gedaan en dat ging ook goed. Een kromme M3 Lite behuizing kreeg ik kostenloos vervangen door een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 11:50

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 21:42:
Heb ik ook last van, van alles geprobeert maar ben er niet achter wat het is. Ik ben wel een stapje terug gegaan in "firmware" (1.06) en dat lijkt te helpen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazterroulz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-04 08:54
Ik heb een vraag.

Ik ben van plan om een R4 DS aan te schaffen bij Sniptech omdat zij bijna de enige zijn die ze snel kan leveren.
Nou is het geheugen daar nogal duur, (€20 voor 1GB!) en op bol.com heb ik 2GB voor 15 euro gezien.
Nou heb ik gelezen dat niet alle microSD stickjes werken, dus nu is mijn vraag: Zal dit stickje werken?

En nog iets: Heeft iemand ervaringen met Sniptech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

mazterroulz schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:41:
Ik heb een vraag.

Ik ben van plan om een R4 DS aan te schaffen bij Sniptech omdat zij bijna de enige zijn die ze snel kan leveren.
Nou is het geheugen daar nogal duur, (€20 voor 1GB!) en op bol.com heb ik 2GB voor 15 euro gezien.
Nou heb ik gelezen dat niet alle microSD stickjes werken, dus nu is mijn vraag: Zal dit stickje werken?

En nog iets: Heeft iemand ervaringen met Sniptech?
Er staat niet bij om wat voor MicroSD het gaat. 20 euro is idd aan de dure kant. Op DealExtreme komt er voor €6,70 een razendsnelle 1GB Japanse Kingston naar je toe, allee gaat dat niet razendsnel ;)

Wil je er toch een snel raad ik je aan op CheapMemory.nl een Japanse Kingston 1GB MicroSD te kopen. Vraag voor de zekerheid om een Japanse. Heb met CM goede ervaringen, Sniptech ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:46:

Ik ben bang dat als je een enkele ervaring van één persoon al als uitgangspunt neemt om een webshop op 'daar nooit kopen' in de TS, dat je voor je het weet elke shop daar wel kan plaatsen. Ik stel voor alleen shops die algemeen slecht bekend staan (bijvoorbeeld in de Shopsurvey) daar te plaatsen met zulke sterke bewoordingen. Ik begrijp best dat je ruzie hebt gehad met deze man en er niet uit bent gekomen samen, maar op deze manier is het bepaald niet objectief. Als je op internet gaat zoeken is er nergens iets slechts over deze winkel te vinden, wat op zich al best bijzonder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Een winkel die communicatie afbreekt (zonder ook maar enige sprake van 'ruzie') en levering niet maakt en geld niet terug geeft is gewoon onbetrouwbaar. Het is geen kwestie van langzame levering of 'weken wachten op een refund' maar pure oplichting.

Ze hebben mijn geld aangenomen en zijn toen 'verdwenen'.

Ik zal het aanpassen in de TS daar je gelijk hebt dat ik anders toch wel elke shop eruit kan gooien maar het blijft af te raden om er een bestelling te plaatsen.

[ Voor 46% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 20-01-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Voor de liefhebbers mn review van de TopToyDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Netjes, zal er naar linken in de TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:19:
Een winkel die communicatie afbreekt (zonder ook maar enige sprake van 'ruzie') en levering niet maakt en geld niet terug geeft is gewoon onbetrouwbaar. Het is geen kwestie van langzame levering of 'weken wachten op een refund' maar pure oplichting.

Ze hebben mijn geld aangenomen en zijn toen 'verdwenen'.

Ik zal het aanpassen in de TS daar je gelijk hebt dat ik anders toch wel elke shop eruit kan gooien maar het blijft af te raden om er een bestelling te plaatsen.
Dan is de slechte ervaring in elk geval vanaf nu op te zoeken in dit topic. Je zei dat je de eigenaar op MSN had, was dat via psxbox.net@hotmail.com? Misschien kan je nog een keer proberen contact te zoeken via een ander MSN adres als de jouwe geblokkeerd is door hun? Er staan eventueel ook telefoonnummers en mailadressen op die site, die zou je ook nog kunnen proberen. Kennelijk zijn eerdere leveringen naar jou wel goed gegaan en ze bestaan al 8 jaar volgens de website, ik zou dan toch niet denken aan kwade opzet van hun kant.

Misschien is het beste nog om alle shops toe te voegen aan de shopreviews van Tweakers (via http://tweakers.net/ext/pricewatch.dsp?action=addShop) en daar ook je negatieve ervaring te posten. Mogen buitenlandse shops eigenlijk in de pricewatch staan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel via MiniOnlineStore (31 dollar) en via GameYeeeah (35 dollar) een DSTT in bestelling staan.
Laat nog wel weten hoe dit afloopt en welke het snelste is in levering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
We wachten het af, naar mijn mening zijn beide winkels waar je de DSTT hebt besteld wel in orde.

Ik heb op alle manieren contact proberen op te nemen vanuit mijn eigen adres (op bellen na) vanuit een 2e adres op een normale salesvraag kreeg ik wel de volgende ochtend nog antwoord... er was dus wel degelijk sprake van kwade opzet. Ik denk dat de manier waarop het nu in de TS staat in orde is.

Het is gewoon een winkel die probeert normaal zijn geld te verdienen, maar levert absoluut geen goede aftersales (3 producten te weinig verzonden en als je ze erop probeert aan te spreken krijg je absoluut geen reactie)

[ Voor 8% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 20-01-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:56:
We wachten het af, naar mijn mening zijn beide winkels waar je de DSTT hebt besteld wel in orde.

Ik heb op alle manieren contact proberen op te nemen vanuit mijn eigen adres (op bellen na) vanuit een 2e adres op een normale salesvraag kreeg ik wel de volgende ochtend nog antwoord... er was dus wel degelijk sprake van kwade opzet. Ik denk dat de manier waarop het nu in de TS staat in orde is.

Het is gewoon een winkel die probeert normaal zijn geld te verdienen, maar levert absoluut geen goede aftersales (3 producten te weinig verzonden en als je ze erop probeert aan te spreken krijg je absoluut geen reactie)
Ziet er beter uit inderdaad :) Misschien kan je nog een linkje naar je eigen verhaal (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29456115) als bron toevoegen, dan houden we de TS van hoge kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Is het geen idee om die ervaringen ook op de Wiki te plaatsen met links naar de bijhorende berichten hier? Omdat volgens mij buitenlandse shops niet op T.net mogen staan zou het een mooie verzameling van ervaringen kunnen worden.

edit: btw, waarom staat de wiki nog niet in de TS?

[ Voor 10% gewijzigd door Cartman! op 20-01-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

iemand een goede (web)shop waar ik EZFlash 3-in-1 Expansion Pack for NDS Lite kan kopen?
DealExtream heeft ze, maar aan jullie ervaringen te lezen, koop ik em liever ergens anders.
Is deze trouwens compatible met DSTT?

[ Voor 9% gewijzigd door Chaos-Zero op 21-01-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 11:50

Caveman

whahoehaha

Chaos-Zero schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:36:
iemand een goede (web)shop waar ik EZFlash 3-in-1 Expansion Pack for NDS Lite kan kopen?
DealExtream heeft ze, maar aan jullie ervaringen te lezen, koop ik em liever ergens anders.
Is deze trouwens compatible met DSTT?
www.sidder.nl

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.