GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 78.795 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hebben volgens mij alleen de EZ Flash V + 3 in 1 expansion pack, niet het losse expansion pack. Ik ben ook nog op zoek naar een witte, maar heb geen zin om een Paypal account aan te maken, ik betaal liever met iDeal of door het gewoon over te maken. DealExtreme is verder wel okee geloof ik, alleen moet je geen haast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
Chaos-Zero schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:36:
iemand een goede (web)shop waar ik EZFlash 3-in-1 Expansion Pack for NDS Lite kan kopen?
DealExtream heeft ze, maar aan jullie ervaringen te lezen, koop ik em liever ergens anders.
Is deze trouwens compatible met DSTT?
Ik heb heel goede ervaringen met DX, levering duurt wel ong. 2 weken, maar daar kun je rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik kan alleen nog die vinden waar je 2 kaartjes bij krijgt ipv 1. Vandaag krijg ik me dstt binnen, en wil dus eigenlijk alleen die gba slot (slot 2 uit me hoofd?) hebben.
Vorige week zag ik em daar nog wel voor 20euro

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik ben van plan om een R4DS aan te schaffen en dan vooral voor ScummVM. Ik vind die oude adventures namelijk helemaal te gek. Alleen nu heb ik de startpost en wat topics doorgebladerd, maar ik kan er niet achter komen of je voor ScummVM nu zo'n ram extensie nodig hebt. En voor welke applicaties heb je nu wel of niet zo'n extensie nodig?

Ik heb al een Sandisk MicroSd kaart (1GB), die ik gebruik in mijn mobiele telefoon. Kan ik deze ook gebruiken in de R4DS of moet ik daarvoor een ander geheugenkaartje kopen?

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 11:50

jelbo

Hij doet het niet!

Smoonshine schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:22:
Ik ben van plan om een R4DS aan te schaffen en dan vooral voor ScummVM. Ik vind die oude adventures namelijk helemaal te gek. Alleen nu heb ik de startpost en wat topics doorgebladerd, maar ik kan er niet achter komen of je voor ScummVM nu zo'n ram extensie nodig hebt. En voor welke applicaties heb je nu wel of niet zo'n extensie nodig?

Ik heb al een Sandisk MicroSd kaart (1GB), die ik gebruik in mijn mobiele telefoon. Kan ik deze ook gebruiken in de R4DS of moet ik daarvoor een ander geheugenkaartje kopen?
Je hebt geen RAM expansie nodig voor ScummVM DS, en je MicroSD gaat het gewoon doen in een R4 DS.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik ben toch maar voor de M3 Real gedaan. Daar kreeg ik voor 45,- ook nog eens een ram/rumble pack bij (sniptech.nl). En wat ik er van in de reviews kon lezen was de M3 toch net wat beter kwa functionaliteit dan de R4DS. Dan heb ik er nog een kaartje van 1 gig bij gedaan en dan ben ik er volgens mij helemaal klaar voor!

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:41:
[...]

Heb ik ook last van, van alles geprobeert maar ben er niet achter wat het is. Ik ben wel een stapje terug gegaan in "firmware" (1.06) en dat lijkt te helpen.
Ik heb er verder niks aan gedaan en bij mij doet hij het niet meer. Geen problemen meer. Het leek wel of de Lite eraan moest "wennen" of zo. Ik heb in ieder geval geen last er meer van, ook niet als ik andere spelletjes op het kaartje zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Misschien een beetje spam maar toch wil ik t niet onthouden; als je lid bent op mn site kun je een R4 DS & Supercard Lite winnen. Zie huisje voor de site en info (dan is t toch niet echt spam meer :) )

Sannr, algemene voorwaarden link doet het hier prima in IE6/7 en FF2...? Leuke inzending trouwens ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Cartman! op 21-01-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:47:
Misschien een beetje spam maar toch wil ik t niet onthouden; als je lid bent op mn site kun je een R4 DS & Supercard Lite winnen. Zie huisje voor de site en info (dan is t toch niet echt spam meer :) )
Ik heb me meteen geregistreerd op de coolste site van Nederland, maar je moet wel ff je linkje naar de algemene voorwaarden aanpassen, nu ga ik akkoord met niks :p

Hopelijk ben je gevoelig voor omkoping :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben heel benieuwd. ik vond de site van minionlinestore.com er nogal amateuristisch uitzien. Gaf me niet echt vertrouwen. Klopt het dat die prijs incl verzendkosten is?
Tís wel goedkoop. Het wordt eens tijd dat er in Nederland een goedkope aanbieder komt met dit soort prijzen :-) goedkoopste wat ik nu kan krijgen is 30 pp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Gister dan eindelijk me DSTT binnen gekregen.
Echt een geweldig dingetje!
Alleen heb ik wel een probleempje. Ik heb geen card reader in mijn pc, maar er zat wel zo een usb 'converter' in om je sd kaart daar in te doen. Iedergeval, als ik die in me pc doet geeft hij de volgende foutmelding: kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat. Waar kan dit aan liggen?
Heb alles wat ik er op wilde hebben maar via het netwerk vanaf me broertjes pc er op gezet, maar om dit nou elke keer te doen, is ook zo omslachtig.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:25:
Ben heel benieuwd. ik vond de site van minionlinestore.com er nogal amateuristisch uitzien. Gaf me niet echt vertrouwen. Klopt het dat die prijs incl verzendkosten is?
Tís wel goedkoop. Het wordt eens tijd dat er in Nederland een goedkope aanbieder komt met dit soort prijzen :-) goedkoopste wat ik nu kan krijgen is 30 pp
Ze hebben al een week lang niet op mijn emails gereageerd. Ik zou voor een andere winkel gaan als ik jou was. Ik geef ze nog ffies voordat ik een paypal dispute begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik vind het ook een rare zaak. Ze hebben toegezegd een review sample te sturen een maand geleden en daarop heb ik gereplied met mn gegevens en vervolgens nooit meer iets gehoord. Nog 2 mails gestuurd maar helaas. Vind het een rare zaak ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Even een kleine waarschuwing voor iedereen die wel eens bij DealExtreme besteld;
De Kingston 2GB MicroSD 'Made in Japan' met SKU 2396 is nep.
Ik had er eentje besteld en binnengekregen. Op het eerste gezicht is het niet te zien maar als je het label bekijkt op de verpakking dan staan er spelfouten in en de gebruikte codes zijn volgens de verify website van Kingston nep. Verder ziet het boekje in de verpakking er uit alsof het is ingescand en geprint.
Hoewel ik al vaker bij DX heb besteld en daar vragen over heb gesteld die meteen werden beantwoord, krijg je op de melding van het nepkaartje natuurlijk totaal geen reaktie.

Het kaartje werkt wel, en is ook echt 2GB maar data lezen en schrijven gaat nogal traag. Ik hoop dat ie het wel gaat doen in mijn tevens bestelde M3 Real.

En over de M3 Real bij DX; deze heeft nu een verwachte levertijd bij de fabrikant van ongeveer 3 weken vanaf 22-01 (gisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:12:
Ik vind het ook een rare zaak. Ze hebben toegezegd een review sample te sturen een maand geleden en daarop heb ik gereplied met mn gegevens en vervolgens nooit meer iets gehoord. Nog 2 mails gestuurd maar helaas. Vind het een rare zaak ook :?
Heb er ook alleen maar besteld omdat op GBATEMP posts stonden dat er weldegelijk geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Voor de mensen die op hun TTDS van DX wachten, ik kreeg vandaag een mailtje dat het pakketje is verzonden. Ik had het op 2 Jan besteld, dus je kan er vanuit gaan dat ze nu aangekomen zijn bij de orders die geplaatst zijn in begin Januari xD

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deacon schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:05:
Voor de mensen die op hun TTDS van DX wachten, ik kreeg vandaag een mailtje dat het pakketje is verzonden.
..ik heb m vanavond binnen gehad... Het ziet er allemaal mooi en degelijk uit , maar ik mis de drivers CD voor het tooltje. Iemand een oplossing ?

[edit, na wat gezoek] wellicht is dit m: http://gbatemp.net/index.php?download=1159

Als iemand een (beter) alternaitef heeft hoor ik het graag :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb gisteren mijn M3 Real afgehaald. Het was even knutselen om de boel aan de praat te krijgen (ben niet zo van de handleidingen :)) maar uiteindelijk werkt het dan toch. Meteen maar even Monkey Island 1 & 2 erop gezet en dat werkt echt perfect met de stylus. Het is echt zonde dat er weinig ontwikkelaars zijn die nog point & click adventures maken. Alhoewel ik gisteren ook het gerucht las dat Broken Sword 1 nog naar de Nintendo DS komt. Vanavond na werktijd ook maar even Lemmings DS en Transport Tycoon DS erop en ik heb weer wat om te doen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:27:
[...]
..ik heb m vanavond binnen gehad... Het ziet er allemaal mooi en degelijk uit , maar ik mis de drivers CD voor het tooltje. Iemand een oplossing ?

[edit, na wat gezoek] wellicht is dit m: http://gbatemp.net/index.php?download=1159

Als iemand een (beter) alternaitef heeft hoor ik het graag :)
...mmm, dat leek m niet te zijn (of ik doe iets niet goed). Wie kan mij op weg helpen ? Want de site www.ndstt.com loopt ook niet echt goed....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paypal dispute werkt magisch overigens. Na een week geen mail contact te hebben gehad met MiniOnlineStore waren ze er nu binnen enkele uren bij om het geschil op te lossen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...heel fijn ! _/-\o_ En het werkt allemaal prima hoor ! Prettig laag geprijsd en een goede werking, zeker voor film en spel.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb gisteren een Cyclo DS Evolution besteld bij Sniptech en ik heb vandaag bevestiging gehad dat hij verstuurd is. \o/ Ze hebben momenteel nog een voorraad van 2-5 stuks maar aangezien ik verder geen review van het bedrijf kon vinden weet ik niet of het wel "the genuine product" is wat ik morgen binnen krijg. Ik laat het morgen wel even weten. :)

Kan ik mijn R4 mooi aan mijn vriendin geven trouwens. Moet ik wel eerst een 4GB microSDHC-kaartje bestellen. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 11:35

rCk

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:24:
[...]
...heel fijn ! _/-\o_ En het werkt allemaal prima hoor ! Prettig laag geprijsd en een goede werking, zeker voor film en spel.
Film? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja? Er zijn talloze mediaspelers te downloaden voor de DS hoor, nog los van het feit dat ze meestal meegeleverd worden bij de firmware/menusoftware van de flashkaart. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Valentine
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 15:05
-NMe- schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:39:
Ik heb gisteren een Cyclo DS Evolution besteld bij Sniptech en ik heb vandaag bevestiging gehad dat hij verstuurd is. \o/ Ze hebben momenteel nog een voorraad van 2-5 stuks maar aangezien ik verder geen review van het bedrijf kon vinden weet ik niet of het wel "the genuine product" is wat ik morgen binnen krijg. Ik laat het morgen wel even weten. :)
mm, ben wel benieuwd naar je bevindingen, wil er zelf ook nog 1, liefst ook zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vincent_Valentine schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:50:
[...]

mm, ben wel benieuwd naar je bevindingen, wil er zelf ook nog 1, liefst ook zwart :)
Dan zullen we allebei nog even moeten wachten. Track & trace: "Locatie geadresseerde gesloten: aflevering uitgesteld tot volgende werkdag"

Ik kan me niet herinneren dat ik een bedrijf ben/heb en dat ik gesloten ben (er zijn zelfs de hele dag mensen in huis geweest) maar blijkbaar denkt TNT daar anders over en moet ik wachten tot maandag en hopen dat er dan wel iemand thuis is. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent_Valentine schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:50:
[...]

bij de zwarte schijnt de micro sd uit te steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
-NMe- schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:08:
Ja? Er zijn talloze mediaspelers te downloaden voor de DS hoor, nog los van het feit dat ze meestal meegeleverd worden bij de firmware/menusoftware van de flashkaart. ;)
De TTDS heeft standaard niet eens een mediaplayer, je moet daarvoor moonshell downloaden en eigenlijk gebruiken alle flashcards moonshell voor media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees nu pas dat de DSTT niet met mappen werkt.
Dat gaat wel beetje lastig worden met 4gig kaart.

Begrijp ook niet echt hoe dat gaat werken met ScummVM, staan dan alle gamefiles gewoon in je rout folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vandaar: meestal. :P

Klopt wat merijn128 zegt trouwens? Steeks de microsd uit in de zwarte Cyclo DS Evo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:24:
Vandaar: meestal. :P

Klopt wat merijn128 zegt trouwens? Steeks de microsd uit in de zwarte Cyclo DS Evo?
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=71283

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hmm, er is dus een kans op...dan hoop ik maar dat ik mazzel heb. :P Maar goed, een halve millimeter is geen ramp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je beetje skills hebt kan je hem ook open maken om het flush te krijgen :)
Schijnt niet al te lastig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb geen soldeerapparaat dat leuk werkt op zo'n kleine dingen. :+ En ik ga die moeite in elk geval niet doen voor een halve millimeter; als het meer scheelt kan ik altijd nog kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Valentine
Volgens mij is het niet specifiek bij de zwarte, maar gewoon bij de laatste batch (zwart is altijd laatste batch), hoewel deze batch wel weer solider gebouwd is.. Dus het is inderdaad hopen dat je een nette hebt, anders.. boeiend, tis nog steeds een awesome kaartje!
Ik ga in ieder geval niet solderen aan m'n kaartje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 11:50

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:23:
Ik lees nu pas dat de DSTT niet met mappen werkt.
Dat gaat wel beetje lastig worden met 4gig kaart.

Begrijp ook niet echt hoe dat gaat werken met ScummVM, staan dan alle gamefiles gewoon in je rout folder?
Waar heb je dat gelezen ? Want de mijne werkt prima met mappen...
Trouwens moonshell zit er idd niet bij, sterker nog er zit niet eens een cdtje bij als je hem koopt. Maar moonshell downloaden en op een microSD kaartje zetten, lijkt me toch wel te doen voor de gemiddelde tweaker hier......
[edit]
http://www.nentindo.nl/reviews/item/7/Neoflash-TopToy-DS als je deze review leest dan heeft die eigenaar van de TTDS ook geen problemen met mappen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Caveman op 27-01-2008 14:51 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:49:
[...]

Waar heb je dat gelezen ? Want de mijne werkt prima met mappen...
Trouwens moonshell zit er idd niet bij, sterker nog er zit niet eens een cdtje bij als je hem koopt. Maar moonshell downloaden en op een microSD kaartje zetten, lijkt me toch wel te doen voor de gemiddelde tweaker hier......
[edit]
http://www.nentindo.nl/reviews/item/7/Neoflash-TopToy-DS als je deze review leest dan heeft die eigenaar van de TTDS ook geen problemen met mappen ;)
Dat maakte ik op uit posts op GBATEMP (waar gezegd werd dat alles in 1 grote lange lijst zou komen te staan).

En in die link die jij me geeft staat het volgende:
"Nadelen:
- Geen mappenstructuur in het menu"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:04:
[...]

Dat maakte ik op uit posts op GBATEMP (waar gezegd werd dat alles in 1 grote lange lijst zou komen te staan).

En in die link die jij me geeft staat het volgende:
"Nadelen:
- Geen mappenstructuur in het menu"
Mja.... er staat "geen mappenstructuur in het menu" das iets anders dan niet met mappen kunnen werken op het kaartje. (en dat schreef jij, althans zo vatte ik dat op "Ik lees nu pas dat de DSTT niet met mappen werkt. Dat gaat wel beetje lastig worden met 4gig kaart." )

Ik heb mijn games gewoon in verschillende mapjes staan, alleen idd in het menu van TTDS komt een lange rij met spellen staan. Opzich vind ik dat niet echt hinderlijk, voor mijn kids is het erg makkelijk. Die vinden het navigeren op een R4 kaartje weer lastig.
(dus voor mij een R4 kaartje en voor de kids een TTDS, :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Caveman op 27-01-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:10:
[...]

Mja.... er staat "geen mappenstructuur in het menu" das iets anders dan niet met mappen kunnen werken op het kaartje. (en dat schreef jij, althans zo vatte ik dat op "Ik lees nu pas dat de DSTT niet met mappen werkt. Dat gaat wel beetje lastig worden met 4gig kaart." )
Bedoelde dus met mappen binnen DSTT OS.
1 lange lijst met files lijkt me enorm onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:11:
[...]
Dat vind ikzelf ook aardig irritant. Hoop dat dit nog eens gefixt zal worden. Het staat allemaal door elkaar. Nieuwste komen vanzelf onderaan waardoor homebrew met de spellen worden gemengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:11:
[...]
Dat kan dus.
Tis maar hoe je het bekijkt, je krijgt trouwens geen bestanden te zien. Het DSTT "os" kijkt of er .nds bestanden op het kaartje staan en zet de game namen in een lijst.
Ik weet niet wat je DS wilt doen, maar ik doe er spelletjes mee en dat die in 1 lange lijst staan maakt me dan niet zoveel uit. Trouwens als je bv. pics en filmpjes in map zet laat ie die niet in de lijst zien omdat die geen .nds extentie hebben, als je dan moonshell (staat in de lijst, want heeft een .nds ext.) opstart dan kun je gewoon bladeren door de mappen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Caveman schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:10:
[...]

Ik heb mijn games gewoon in verschillende mapjes staan, alleen idd in het menu van TTDS komt een lange rij met spellen staan. Opzich vind ik dat niet echt hinderlijk, voor mijn kids is het erg makkelijk. Die vinden het navigeren op een R4 kaartje weer lastig.
(dus voor mij een R4 kaartje en voor de kids een TTDS, :) )
Zoals ik in de review geschreven heb die jullie erbij halen bedoel ik te zeggen dat voor mensen die enkel commerciele roms willen draaien het niet echt n probleem hoeft te zijn. Voor mensen die meer willen (homebrew) heeft het best de voorkeur om een soort indeling te maken en dat kan de TTDS niet. Prima kaart voor de gebruiker die niet veel ermee wil, voor de gevorderde gebruiker een beetje beperkt imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:18:[...]
bij de zwarte schijnt de micro sd uit te steken...
Klopt, ik heb de nieuwe Cyclo nu ongeveer 3 weken en het enige minpuntje aan de kaart is dat de MicroSD kaart aan de bovenkant uitsteekt en dat het erg veel speling heeft in het slot zelf :/

Afbeeldingslocatie: http://aycu19.webshots.com/image/40378/2003301960329207295_rs.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Deacon op 27-01-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:22
De R4 lijkt mij nog steeds de beste voor homebrew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

chunyu schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:53:
Omdat? Wat kan de R4 wat de M3 Real niet kan, of de Cyclo DS Evolution? Om er maar twee te noemen overigens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

chunyu schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:53:
Voor homebrew vind ik de autopatchende Cyclo anders stukken handiger dan de R4 xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De R4 doet ook aan automatische DLDI-patching. ;) En de M3 Real AFAIK ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

-NMe- schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:03:
De R4 doet ook aan automatische DLDI-patching. ;) En de M3 Real AFAIK ook.
Ooh dat wist ik nog niet, dan mag ik de firmware van de R4tjes wel even updaten xD (niet dat mijn kennissen homebrew zulllen gaan gebruiken maar ach)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat zat inderdaad in een van de laatste patches. Afgezien van dat is geloof ik alleen wat support toegevoegd voor (redelijk onbekende) commercial ROMs die niet goed werkten, dus zolang je kennissen geen homebrew draaien boeit dat niet zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Laatst online: 04-10 16:22
Ik heb zelf nog geen R4 O-)
maar las dat het geen problemen gaf bij homebrew.
Ik zat zelf nog even rond te kijken voor een R4. Het lijkt allemaal slecht leverbaar te zijn, en de webshops in HongKong lijken sappige hapjes te zijn voor de douane...(DX, gameyeah)
iemand tips? :*)

[ Voor 5% gewijzigd door chunyu op 28-01-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zolang de kaart een DLDI driver heeft werkt vrijwel alle homebrew uitstekend. Alleen zijn er weleens problemen met DS Linux maar denk niet dat veel mensen dat gebruiken opzich. Alle nieuwe kaarten hebben auto DLDI patching ook, R4, M3 Real/Simply, Cyclo DS Evolution, Acekard RPG, TTDS, G6 Real, noem maar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

chunyu schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:29:
Ik heb zelf nog geen R4 O-)
maar las dat het geen problemen gaf bij homebrew.
Ik zat zelf nog even rond te kijken voor een R4. Het lijkt allemaal slecht leverbaar te zijn, en de webshops in HongKong lijken sappige hapjes te zijn voor de douane...(DX, gameyeah)
iemand tips? :*)
DealExtreme leverde bij mij prima (in de week voordat VolumeRate die R4's ging verkopen in hun plaats). Controles aan de grens gebeuren steekproefsgewijs, ongeacht uit welk land het pakket komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gameyeeeah _O_

Binnen 7 dagen mijn DSTT uit hongkong ontvangen _/-\o_

Zit kwa MiniOnlineStore nog steeds in het ongewisse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

-NMe- schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:39:

Kan ik mijn R4 mooi aan mijn vriendin geven trouwens. Moet ik wel eerst een 4GB microSDHC-kaartje bestellen. :+
Hij is binnen en het geheugenkaartje steekt niet uit. Althans, niet meer dan mijn R4 deed. :P Ik heb hem nog niet getest aangezien ik geen zin heb om al mijn data te gaan converteren en als ik mijn 4GB-kaartje heb alles weer in deze staat terug te brengen zodat ik dit 2GB-kaartje kan afgeven. Overigens zit er ook een microsd-reader bij, maar die heeft niet het logo van de Cyclo DS erop staan, maar "gewoon" dat van Transflash. Blijkbaar heeft Team Cyclops besloten zo het productieproces wat te versnellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowel de witte als een zwarte. De nieuwe zwarte is VEEL beter qwa bouw, echter de SD chip steekt wel een beetje uit. Jammer maar dat neem ik maar op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Valentine
Nice! dan misschien toch maar eens eentje daar bestellen :) zwart kleurt wat beter bij m'n DS lite :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij te melden dat mijn DSTT naar behoren werkt (was beetje bang gemaakt door posts slecht contact tussen de ds en de dstt maar daar heb ik geen last van).
MicroSD zit helaas niet 100% flush (hebben ze bij de R4DS toch net stukje netter gedaan).

MicroSD reader doet het zelfs ook alleen is het wel een enorm onding aangezien de microsd er vrijwel niet uit te krijgen is. Moet nog ff kijken hoe ik dat doe want ik ga mijn familieleden geen kut reader meegeven.

Test het momenteel met de A-Data 4gb Class6 kaart.
Zal na uitvoerig testen nog wel even de Scandisk 4gb Class2 proberen en de bevindingen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ik heb net mijn 1 ste R4 kaartje gekocht bij importshop.nl. Ik hoop dat ze een beetje snel zijn :9
Ik kan niet wachten om er een beetje mee te gaan knutselen. :)

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razendsnel hoor de DSTT met de A-Data Class6 _/-\o_
Soft Reset vind ik ook erg snel/netjes werken. En de downloadplay icoon in het menu is geweldig.
Nog even de laatste foutjes aan de OS verwijderen en ik vergeef het ze dat de kaart zelf zo goedkoop en slecht gebouwd aanvoelt (daarin ruleerd mijn EZ5 toch het meest).

Weet niet of er nog mensen zijn die dingen aan kunnen bevelen als stresstest maar ik zie daar de noodzaak eigenlijk niet van in.
Ben benieuwd of de Scandisk Class2 erg anders presteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Is er al enige vooruitgang met de TTDS? De laatste keer dat ik keek ondersteunde het ding niet eens mappen...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l0c4lh0st schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:04:
Is er al enige vooruitgang met de TTDS? De laatste keer dat ik keek ondersteunde het ding niet eens mappen...
Firmware is niet recent geupdate nee. Kwa mappen vind ik het in werkelijkheid enorm meevallen.
Sterker nog ik zou de DSTT bijna een 9 geven kwa cijfer ware het niet dat de bouwkwaliteit echt enorm slecht is en volgens mij een groot deel van de kaarten een probleem hebben met contact maken met de DS.
GBATEMP staat al vol met posts over dat probleem en ook ik heb er gister last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen ook een DSTT; op zich is het een goed apparaatje, maar als je meer als 4 .sav files op je sd kaart heb staan laden de roms niet meer.

Hebben meer mensen met een DSTT hier last van? en zijn er echte oplossingen?
Volgens het forum op GBATEMP moet je je kaart formatteren en alles er opnieuw opzetten (vind ik niet echt een oplossing, eerder een workaround) 8)7 .

Ben er ernstig overna aan het denken om een R4DS aan te schaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:37:
Ik heb sinds een paar dagen ook een DSTT; op zich is het een goed apparaatje, maar als je meer als 4 .sav files op je sd kaart heb staan laden de roms niet meer.

Volgens het forum op GBATEMP moet je je kaart formatteren en alles er opnieuw opzetten (vind ik niet echt een oplossing, eerder een workaround) 8)7 .

Bij mij staan er 6 op en het werkt nog prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik een oplossing heb (althans in ieder geval de oorzaak van het probleem):
ALTIJD de softreset gebruiken; als je een spel afsluit door de nds gewoon uit te zetten kan de data op je sd-kaart corrupt raken --> spel spelen --> soft reset --> dan pas nds afsluiten.

hopelijk gaat dit in de volgende firmware update verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Kinderziekten zijn dus nog steeds niet uit de TTDS... Nog maar even wachten met de overstap dan. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien wat dit nog waard is?

-G6 lite 4G (512MB) incl Passcard 3
-Neoflash 512Mb (64MB) incl Magickey
-Magicflash (XG-Flash) 256 Mb (32MB) voor GBA

Alles werkend en compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de officiele DS Lite browser koop en wil gebruiken met de R4, moet ik Opera dan patchen net als met het gebruik van de 3-1 expansion of werkt ie direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 11:50

jelbo

Hij doet het niet!

Werkt direct.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 119% gewijzigd door TheZeroorez op 29-04-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Erg vreemd, heb er 60 .sav files opstaan en alles werkt nog naar behoren. En daarbijkomt dat mijn zoon hem niet altijd even netjes afsluit en geen problemen tot nu toe

@localhost: lees de posts eens boven je, de TTDS ondersteund gewoon mappen hoor.

Een vraag van mijn kant:
Ik zoek een Ewin GBA expansion of een DSTT GBA Expansion slot 2 kaartje. Ik heb al heel wat webshops afgezocht maar kan ze nergens vinden. Iemand een linkje ?

[ Voor 10% gewijzigd door Caveman op 30-01-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deal Extreme heeft weer een nieuwe kaart, de Edge: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10919

- Completely plug & play - no FlashMe, PassMe or PC software required
- Compatible with NDS and NDS Lite
- Built in cheat code engine, comes bundled with cheat codes for over
330 games!
- Uses MicroSD card, both FAT16 and FAT32 supported
- Supports Micro SDHC up to 8GB
- User friendly, easily skinnable interface. Both touch screen and button operation
supported
- Multi-lingual user interface
- Excellent homebrew compatibility thanks to the DLDI auto-patcher
- Moonshell included to provide media playing functionality, soft-reset is supported
- PassMe function (boot from slot 2)
- Supports rumble and memory expansions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:59:
[...]

Erg vreemd, heb er 60 .sav files opstaan en alles werkt nog naar behoren. En daarbijkomt dat mijn zoon hem niet altijd even netjes afsluit en geen problemen tot nu toe

@localhost: lees de posts eens boven je, de TTDS ondersteund gewoon mappen hoor.

Een vraag van mijn kant:
Ik zoek een Ewin GBA expansion of een DSTT GBA Expansion slot 2 kaartje. Ik heb al heel wat webshops afgezocht maar kan ze nergens vinden. Iemand een linkje ?
Een vraag terug: Waarom specifiek die twee en niet een 3in1 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:11:
Weet iemand misschien wat dit nog waard is?

-G6 lite 4G (512MB) incl Passcard 3
-Neoflash 512Mb (64MB) incl Magickey
-Magicflash (XG-Flash) 256 Mb (32MB) voor GBA

Alles werkend en compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taniman
  • Laatst online: 13-06-2017
ik ben op zoek naar een ez flash 3 in 1. iemand enig iedee waar ik hem op voorraad kan krijgen en hem morgen in huis kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel tientjes? 60 euro minstens toch wel?

Wil niet zeggen dat het nog veel uitmaakt, maar de nieuwwaarde van dit alles is ruim 250 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Redt je niet. Een Slot1 kaart + MicroSD + evt. een Slot2 uitbreiding heb je nieuw voor 60e en dan hoef je niks te patchen en moeilijk te doen dus... nee, ik denk niet dat iemand hier 60e voor over heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taniman schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:29:
ik ben op zoek naar een ez flash 3 in 1. iemand enig iedee waar ik hem op voorraad kan krijgen en hem morgen in huis kan hebben?
Je zou deze kunnen proberen: http://www.royo-products....GBA-_-ACC.-N_grp_27-1.php er staat alleen wel 'lage voorraad' dus het kan zijn dat ie uitverkocht is als je besteld. De prisj is wel redelijk (22 euro)

Hier claimen ze hem binnen 24 uurt te kunnen leveren: http://www.psxshop.nl/ezf...9317c55a2b470588d5bd1d088 maar 45 euro is wel extreem duur.

Edit: Ik heb ze gemailed, hij is nu 20 euro daar!!

Wil je hem het voordeligste dan moet je bij DealExtreme zijn, maar dan heb je hem zeker niet morgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Ik ben een nieuwkomer (laat de ogen maar rollen :) ) en wonder boven wonder lukt het mij niet om een duidelijk zicht te krijgen op de verschillende kaartjes.
Wat is het beste pakket dat ik mij kan aanschaffen prijs kwaliteit/gebruiksgemak gezien? (Ik wil zowel gba back ups als DS back ups kunnen spelen zodat ik die 20+ games die nu overal worden meegenomen kan thuislaten) De prijs is van onderliggend belang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:50:
Ik ben een nieuwkomer (laat de ogen maar rollen :) ) en wonder boven wonder lukt het mij niet om een duidelijk zicht te krijgen op de verschillende kaartjes.
Wat is het beste pakket dat ik mij kan aanschaffen prijs kwaliteit/gebruiksgemak gezien? (Ik wil zowel gba back ups als DS back ups kunnen spelen zodat ik die 20+ games die nu overal worden meegenomen kan thuislaten) De prijs is van onderliggend belang
Op dit moment zijn de R4, CycloDS en DSTT het meest populair. Wil je ook GBA backups kunnen draaien, dan heb je ook iets nodig als een 3in1 card. De CycloDS en R4 zijn iets beter dan de DSTT qua support en problemen (zie ook hierboven), maar wel veel moeilijker verkrijgbaar. De Cyclo ondersteund SDHC kaartjes waardoor 4GB wat makkelijker mogelijk is, maar voor 20+ spellen heb je dat niet nodig, Een spel is maximaal 128kb, dus op een 2GB kaart kan je dus enorn veel spellen kwijt. De EDGE zou ook een alternatief kunnen zijn die ongeveer hetzelfde doet, maar is nog heel nieuw. Ga ff naar www.nentindo.nl en lees de reviews van Cartman! voor wat meer details en verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:50:
R4DS --> goed gebruikersgemak en kwalitatief enorm goede kaart. Geen SDHC (dus max 2gb). Gemiddelde prijs zullen we maar zeggen.
EZFlashV --> kaart voor gevorderden. Komt veel bij kijken (lees veel op ezflash forum rondhangen). Grote bonus is native OS support voor de 3-in-1 expension pack. Kaart is duurder dan de R4DS
DSTT --> enorm makkelijk in gebruik, vrijwel alles werkt, super snel (snelste die ik heb) en met SDHC mogelijkheid (boven de 4gig aan geheugen mogelijk. Grote nadeel van deze kaart is de lage bouwkwaliteit en wat bugs in de firmware die nòg niet opgelost zijn. Dit is de goedkoopste kaart op de markt momenteel
CycloDS --> de meest uitgebreide (volledige) kaart kwa opties. Tevens SDHC geheugen. Klein nadeeltje kan zijn dat de microsd een beetje uitsteekt uit de kaart. Verder is dit de duurste kaart.
EDGE --> nieuwe kaart maar in feite gewoon een goedkope cloon van de CycloDS

Heb geen M3Real en dergelijke dus daar kan ik niks over zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:01:
[...]

Op dit moment zijn de R4, CycloDS en DSTT het meest populair. Wil je ook GBA backups kunnen draaien, dan heb je ook iets nodig als een 3in1 card. De CycloDS en R4 zijn iets beter dan de DSTT qua support en problemen (zie ook hierboven), maar wel veel moeilijker verkrijgbaar. De Cyclo ondersteund SDHC kaartjes waardoor 4GB wat makkelijker mogelijk is, maar voor 20+ spellen heb je dat niet nodig, Een spel is maximaal 128kb, dus op een 2GB kaart kan je dus enorn veel spellen kwijt. De EDGE zou ook een alternatief kunnen zijn die ongeveer hetzelfde doet, maar is nog heel nieuw. Ga ff naar www.nentindo.nl en lees de reviews van Cartman! voor wat meer details en verschillen.
Hoezo is de R4 beter kwa support en problemen?
Behalve dan dat veel meer mensen hem hebben en er dus meer over geschreven is.
Kwa firmware updates valt er nog weinig te zeggen omdat de DSTT zo nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip, foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
De EZ-V is al tijden niet meer duurder dan de R4 volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Neem een M3 DS Real Perfect Bundle pack Ekfad, zit een GBA/Rumble/RAM uitbreiding bij voor oa. GBA games. Goede support, ondersteuning voor SDHC kaartjes en een nette interface. Check ff de review op mn site (zie huisje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2021

De Koempert

BuYaKasha!!

Hallo, ik wil misschien ook een DS Lite gaan kopen. Ik weet niet of dit de juiste topic is, excuses als dit niet het geval is.

Ik heb gehoord dat als je een R4 kaartje heb, je spelletjes voor je DS kan downloaden, en er vervolgens heel veel spelletjes op kan zetten. Wat is hier van waar? En hoeveel zou zo'n kaartje moeten kosten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DavidKamp schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:05:
Hallo, ik wil misschien ook een DS Lite gaan kopen. Ik weet niet of dit de juiste topic is, excuses als dit niet het geval is.

Ik heb gehoord dat als je een R4 kaartje heb, je spelletjes voor je DS kan downloaden, en er vervolgens heel veel spelletjes op kan zetten. Wat is hier van waar? En hoeveel zou zo'n kaartje moeten kosten?

Alvast bedankt!
Downloaden kán maar mag niet. Als je een spel zelf niet legaal hebt hoor je het niet op zo'n kaart te zetten. :) Zo'n R4-kaart kost in Nederland zo'n 40-50 euro geloof ik, met geheugenkaart erbij wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2021

De Koempert

BuYaKasha!!

Voor zo ver ik weet is het verspreiden van software in Nederland illegaal, het download daarvan echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Software is juist de enige uitzondering op dat gat in de wet. Het downloaden van films en muziek is legaal, het downloaden van software niet. Overigens staat dat los van het beleid op dit forum, want wij staan het allemaal niet toe hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:30:
[...]

Een vraag terug: Waarom specifiek die twee en niet een 3in1 bijvoorbeeld?
Ik heb zelf een DSTT en een R4 kaartje, zo'n 3in1 werkt zoals ik begrijp alleen met een R4 en moet je nogal wat doen om GBA games aan de gang krijgen. Ik zoek dus eigenlijk een slot 2 kaartje die goed samenwerkt met een DSTT of een R4 om GBA games te kunnen spelen, in rumble enz ben ik minder geintresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:01:
dat niet nodig, Een spel is maximaal 128kb, dus op een 2GB kaart kan je dus enorn veel spellen kwijt.
Maximaal 128 MB moet hier staan en met een ROM trimmer kun je daar vaak nog wat vanaf halen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik kwam er trouwens achter dat de Cyclo DS Evo automatisch al kan praten met de EZFlash 3in1. Wel handig, hoef ik niets meer op te starten van tevoren zoals dat bij de R4 moest als ik extra geheugen of rumble nodig had. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Volgens mij kan een DSTT wel met een 3in1 overweg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSTT werkt zeker wel met de 3-in-1 als je gebruikt maakt van Rudolphs Expension Pack Tool :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:07:
[...]
Hoezo is de R4 beter kwa support en problemen?
Behalve dan dat veel meer mensen hem hebben en er dus meer over geschreven is.
Kwa firmware updates valt er nog weinig te zeggen omdat de DSTT zo nieuw is.
De firmware support van eerdere kaartjes van de 'makers' van de DSTT hield snel op nadat ze met een nieuw kaartje kwamen. Feitelijk is het ook gewoon een rebranding van een chinees kaartje. De reputatie van R4 is gewoon beter, maar uiteraard zegt het niets over de toekomst. Wel is er ook het probleem met corrupt rakende microSD kaartjes, iets waar alle kaartjes potentieel wel eens last van kunnen krijgen maar het lijkt bij de DSTT net iets vaker te gebeuren (zie ook een paar posts terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:54:

[...]

Ik heb zelf een DSTT en een R4 kaartje, zo'n 3in1 werkt zoals ik begrijp alleen met een R4 en moet je nogal wat doen om GBA games aan de gang krijgen. Ik zoek dus eigenlijk een slot 2 kaartje die goed samenwerkt met een DSTT of een R4 om GBA games te kunnen spelen, in rumble enz ben ik minder geintresseerd.
Dan zou ik toch maar de 3in1 nemen, die werkt ook met de DSTT:
Je kan de EZFlash 3in1 Volledig laten werken met de DSTT/TTDS in combinatie met Rudolphs 3in1 tool.

en hier is hoe je het doet:
- Kopieer het bestand ttmenu.dat naar je PC en hernoem het naar SoftReset.TTIO
- Kopieer SoftReset.TTIO naar de hoofdmap van je MicroSD/TF

Nu kan je buiten GBA met Rudolphs tool ook Rumble en RAM gebruiken van de EZFlash 3in1 met je DSTT/ TTDS
Bron: http://www.ndss.nl/viewtopic.php?f=12&t=2604

Ik heb er net ook eentje besteld bij DealExtreme voor 13 euro, zie boven voor meer links met prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:05:
[...]

R4DS --> goed gebruikersgemak en kwalitatief enorm goede kaart. Geen SDHC (dus max 2gb). Gemiddelde prijs zullen we maar zeggen.
EZFlashV --> kaart voor gevorderden. Komt veel bij kijken (lees veel op ezflash forum rondhangen). Grote bonus is native OS support voor de 3-in-1 expension pack. Kaart is duurder dan de R4DS
DSTT --> enorm makkelijk in gebruik, vrijwel alles werkt, super snel (snelste die ik heb) en met SDHC mogelijkheid (boven de 4gig aan geheugen mogelijk. Grote nadeel van deze kaart is de lage bouwkwaliteit en wat bugs in de firmware die nòg niet opgelost zijn. Dit is de goedkoopste kaart op de markt momenteel
CycloDS --> de meest uitgebreide (volledige) kaart kwa opties. Tevens SDHC geheugen. Klein nadeeltje kan zijn dat de microsd een beetje uitsteekt uit de kaart. Verder is dit de duurste kaart.

De R4 kan tot 4GB aan maar geen 4GB SDHC, wel 4GB SD als je ze kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:43:
Software is juist de enige uitzondering op dat gat in de wet. Het downloaden van films en muziek is legaal, het downloaden van software niet. Overigens staat dat los van het beleid op dit forum, want wij staan het allemaal niet toe hier. :)
Software downloaden mag wel, copyrighted software downloaden (of kopieren) mag niet tenzij het noodzakelijk is om het te mogen draaien (zoals tijdens een installatie mits je een gebruikersovereenkomst hebt).

Er zijn voor de DS heel veel GPL spellen te downloaden en dat mag uiteraard mits je ze gebruikt binnen die licentie. Alle Nintendo spellen die je in de winkel ziet liggen moet je kopen uiteraard om ze te mogen gebruiken. Het kopieren van gekochte spellen naar je R4 is een beetje grijs gebied, officieel mag het niet (aangezien het niet nodig is voor het gebruik) maar moreel kan je er weinig kwaad mee en dergelijk gebruik wordt hier in het forum oogluikend toegestaan.

Voor gratis legale spellen kijk eens hier: http://www.ndshb.com/cgi-bin/cfiles/cfiles.cgi?0,0,0,0,2

Ook zijn een hoop bekende PC spellen zoals Wolfenstein 3D, Rise of the Triad, Doom, en Quake allemaal geport naar de DS, maar daarvoor moet je vaak nog wel bestanden van de originele CD of diskette hebben om ze te gebruiken. Sommigen werken ook met de bestanden van de shareware versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:05:
[...]

Ok, bedankt voor de uitleg (ook alle anderen natuurlijk). Stel, ik koop zo'n R4DS of CycloDs kaart een een 3in1, dan kan ik zonder problemen een back up van mijn gba games en van mijn DS games spelen, moet ik dan nog bijkomende software downloaden of niet? En hoe haal ik de software dan uit het kaartje?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.