GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 78.795 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Klaarblijkelijk, ja ;)
Populair zijn de CycloDS Evo, M3 Simply en R4 (zelfde kaart, iets andere firmware), en als het goedkoop moet de TopToyDS (TTDS/DSTT).
De laatste heb ik in bezit, oudste zusje een R4 en jongste zusje een CycloDS Evo.
Moet zeggen dat ik de R4 het prettigste vind, gevolgd door de CycloDS Evo en als laatste de TTDS.
Maargoed, de TTDS is ook het goedkoopste :P (en de R4 en CDSEvo zijn niet leverbaar bij DealExtreme)

Heb sinds kort ook een EZ Flash 3in1. Leuk dinkie, maar een gepruts om werkend te krijgen, heb namelijk het nieuwe model met nieuwe soort chip er in. Grote nadeel is dat ik saves nog niet werkend heb...

edit:

Trouwens, gezien ik gitaar speel zou ik het wel leuk vinden om een metronoom oid op de DS te hebben en die door te lussen naar de Audio-In van m'n gitaar versterker.
Uiteraard kan ik het ding MP3 laten spelen en dan mee spelen, maar ik zou er ook wel iets van een metronoom bij willen, liefst met een tempo-up cycle er in zodattie per cyclus van metronoom piepjes een tandje sneller gaat.
Dat is handig met het leren, zodat je steeds sneller hetzelfde stukje moet gaan spelen.

Weet iemand toevallig van zo'n programma?

[ Voor 47% gewijzigd door McKaamos op 26-02-2008 23:49 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Supercard DS ONE heeft minder fijne software maar overigens wel als enige realtime save ondersteuning op de DS (Cyclo DS is beta). Zie www.nentindo.nl voor review van die kaart.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die RTS-functionaliteit van de CycloDS krijg ik niet eens werkend, die blijft grayed out ondanks dat hij in de instellingen wel aan staat. Leuke beta dus, wat mij betreft. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb afgelopen 11 februari, bij memoryoutlet een R4DS besteld, op de site stond toen dat ie leverbaar was, maar toen ik het besteld had kreeg ik na 2 dagen de mededeling dat dit niet zo was, en dat ik 2 weken moest wachten. 2 Weken later nog eens gemaild, om te vragen waar die bleef, wisten ze niet. Dus ik gevraagd of ik het dan om kon zetten in een DSTT, als ik die dan voor het weekende zou krijgen....dit zou "in orde komen"....ik vandaag gemailed, blijkt dat die OOK niet leverbaar zijn...

lang verhaal kort: bestelling bij memoryoutlet duurde superlang, word continu gezegd dat het eraan komt terwijl dit in feite niet is....niet doen dus.

het zou trouwens best kunnen dat sommige mensen hier wel goeie ervaringen mee hebben, maar ik iig niet. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje (misschien heeft iemand hier een antwoord op); ik ben nu al een tijdje bezig om tower defence op mijn dstt aan de praat te krijgen, en jullie snappen het denk ik wel: hij doet 't niet.

Wat ik al geprobeert heb:
1: "gewoon" opstarten via dstt zelf. --> wit scherm.
2: opstarten via ds organize (chizm boot). --> wederom een wit scherm.

Ik heb de fora op gba-temp al doorzocht op mogelijke oplossingen (komt methode 2 vandaan).

Heeft iemand met de dstt dezelfde problemen gehad, en hier een oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:36:
Ff een vraagje (misschien heeft iemand hier een antwoord op); ik ben nu al een tijdje bezig om tower defence op mijn dstt aan de praat te krijgen, en jullie snappen het denk ik wel: hij doet 't niet.

Wat ik al geprobeert heb:
1: "gewoon" opstarten via dstt zelf. --> wit scherm.
2: opstarten via ds organize (chizm boot). --> wederom een wit scherm.

Ik heb de fora op gba-temp al doorzocht op mogelijke oplossingen (komt methode 2 vandaan).

Heeft iemand met de dstt dezelfde problemen gehad, en hier een oplossing voor??
Heb je de firmware wel op de geheugenkaart gezet?
Is te downloaden van www.ndstt.com
De firmware zip file bevat meerdere talen. en je moet dan de taal van je keuze er uit pakken.
De bestanden uit het "eng" gedeelte (voor engels) kopieer je dan naar je de root van je MicroSD kaart kaart.
Dump er een paar .nds files bij en prop het ding in je DSTT, welke je dan in je DS propt.
Dan start het ding gewoon door. Zonder firmware files is het idd wit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

hoe kom je aan een browser voor je ds?

[ Voor 72% gewijzigd door sorcees op 29-02-2008 16:45 ]

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zo of zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:01
ik wil ook zo'n kaart kopen maar weet echt niet welke je hebt zoveel soorten.
ik wil het voornamelijk gebruiken om spellen te spelen want om ieder keer al mijn cartridges mee te nemen werkt ook niet fijn.

welke kunnen jullie mij aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
RenaldoNiels schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:04:
ik wil ook zo'n kaart kopen maar weet echt niet welke je hebt zoveel soorten.
ik wil het voornamelijk gebruiken om spellen te spelen want om ieder keer al mijn cartridges mee te nemen werkt ook niet fijn.

welke kunnen jullie mij aanraden
Op dit forum wordt er verwacht dat je zelf op onderzoek gaat. Je kunt daarvoor in de TopicStart alle kaarten bekijken, vergelijken en daar zelf je conclussie uithalen.

En als je een post post krijg je dit te zien, je hebbt dat duidelijk niet gelezen

Kijk vóór je een vraag stelt eerst even of deze niet al is beantwoord in het topic. Vragen over welke kaart nu het beste is kun je op diverse reviewsites (zoals deze) lezen en waar je hem moet halen wordt deels in de startpost behandeld. Stel geen nutteloze vragen, want daar wordt niemand vrolijk van.

[ Voor 27% gewijzigd door maartend op 29-02-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Laatst online: 20:01
maartend schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:16:
[...]

Op dit forum wordt er verwacht dat je zelf op onderzoek gaat. Je kunt daarvoor in de TopicStart alle kaarten bekijken, vergelijken en daar zelf je conclussie uithalen.

En als je een post post krijg je dit te zien, je hebbt dat duidelijk niet gelezen

Kijk vóór je een vraag stelt eerst even of deze niet al is beantwoord in het topic. Vragen over welke kaart nu het beste is kun je op diverse reviewsites (zoals deze) lezen en waar je hem moet halen wordt deels in de startpost behandeld. Stel geen nutteloze vragen, want daar wordt niemand vrolijk van.
ja ik heb al gezocht maar dan nog zie ik door de bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de firmware wel op de geheugenkaart gezet?
tower defence is homebrew, en ja ik heb de 1.08 firmware erop staan (tijdje al).
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorcees schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:44:
hoe kom je aan een browser voor je ds?
Simpel; ga 's op zoek naar ds organize (is gratis), en daar zit een (eenvoudige) webbrowser in.
msn chatten; beup (msn client)
mailen; ndsmail (simpele mailclient)

anders ff op deze site kijken bij homebrew: http://gbatemp.net/index.php?dlcategory=22

is nu nog ff down wegens onderhoud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RenaldoNiels schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:22:
[...]

ja ik heb al gezocht maar dan nog zie ik door de bomen het bos niet meer
Inhoudelijke vragen mogen altijd maar uit de reviews van de site in de topic warning lijkt me prima te halen welke goed en welke minder goed zijn,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 11:35

rCk

Ik heb een DSTT, maar ik zit met een kwaaltje.
Vaak als ik hem opstart dan is die warning van : Health & Safety, bijna niet leesbaar....
Heel erg irritant. De helft van de keren doet hij gewoon helemaal niets, want dan is dat beeld heel erg licht, en dan reageert ie nergens op.
Iemand dit nog meer? Of elders op het net.

Of zal ik em RMA'en naar Sidder?
Iemand nog een tip over welke kaart het beste is met een RAM en Rumble pack erop? Aangezien ik die DS Browser wel leuk zou vinden, en ook de rumble in enkele games...
Ook enkelen kaarten die meteen al met zon pack worden gereleased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rCk schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:34:
Vaak als ik hem opstart dan is die warning van : Health & Safety, bijna niet leesbaar....
Heel erg irritant. De helft van de keren doet hij gewoon helemaal niets, want dan is dat beeld heel erg licht, en dan reageert ie nergens op.

Of zal ik em RMA'en naar Sidder?
Iemand nog een tip over welke kaart het beste is met een RAM en Rumble pack erop? Aangezien ik die DS Browser wel leuk zou vinden, en ook de rumble in enkele games...
Ook enkelen kaarten die meteen al met zon pack worden gereleased?
Doe 's een paar keer klikken met je rechter shoulderbutton; gaat íe vanzelf donkerder worden..
anders probeer het dstt menu ff aan te passen: ook daar kan je de lichtopbrengst instellen.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:50:
[...]

Doe 's een paar keer klikken met je rechter shoulderbutton; gaat íe vanzelf donkerder worden..
anders probeer het dstt menu ff aan te passen: ook daar kan je de lichtopbrengst instellen.

succes!
Daar licht het niet aan. Hij doet totaal niets zodra ik dat scherm krijg. Dan blijft hij heel licht, net of hij bij het laden van het kaartje vast slaat. Van het van licht naar de letters toe gaan. Format en nieuwe firmware erop gezet. mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normale spelcartridges doen het wel goed op die DS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:50:
[...]

succes!
Die safety warning staat niet op het flashkaartje maar in de firmware van de DS zelf. Lijkt me sterk dat je dat scherm kunt customizen. ;) Ik gok dat het geheugenkaartje corrupt is geraakt en de DSTT dat niet zo mooi afhandelt als de R4 bijvoorbeeld. Misschien even checken of er fouten op de MicroSD-kaart staan, en anders even controleren of een "echte" cartridge ook problemen oplevert. Als de MicroSD-kaart corrupt is, dan is dat waarschijnlijk het probleem. Werkt een andere cartridge ook niet dan is de DS stuk, en anders is het tóch de DSTT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Zijn er nog mensen die maar niet (goedkoop) aan een deftig flash kaartje geraken. Ik ben nu al 2 maand aan het wachten tot er een DSTT of R4 terug op stol lomt op verschillende sites maar kan nog steeds geen van de 2 ergens bestellen. Iemand die mij de juiste richting kan wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:26:
[...]

Die safety warning staat niet op het flashkaartje maar in de firmware van de DS zelf. Lijkt me sterk dat je dat scherm kunt customizen. ;) Ik gok dat het geheugenkaartje corrupt is geraakt en de DSTT dat niet zo mooi afhandelt als de R4 bijvoorbeeld. Misschien even checken of er fouten op de MicroSD-kaart staan, en anders even controleren of een "echte" cartridge ook problemen oplevert. Als de MicroSD-kaart corrupt is, dan is dat waarschijnlijk het probleem. Werkt een andere cartridge ook niet dan is de DS stuk, en anders is het tóch de DSTT. :)
als het geheugenkaartje corrupt is dan start de dstt niet eens op (ervaringsdeskundige), dus waarschijnlijk is of z'n DSTT of z'n DS mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47
Sinds kort de 3in1 in combinatie met de R4 en GBA exp loader 0.3.

Het werkt perfect maar krijg bij een aantal games het volgende medeling op het scherm: "Game Pak Error - Turn the power off".

Iemand enig idee hoe ik de des betreffende game wel kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 11:50

Caveman

whahoehaha

ChiMan schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:58:

Het werkt perfect maar krijg bij een aantal games het volgende medeling op het scherm: "Game Pak Error - Turn the power off".

Er is inmiddels een nieuwe: GBA exp loader 0.4, probeer die eens. Als het dan nog niet lukt dan is je game niet goed (corrupt oid) Trouwens het werkt niet met alle games, er is ergens wel een lijst te vinden welke niet werken.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 09:40

JW1

Iemand dit nog meer? Of elders op het net
Dit had ik vroeger bij mijn Gameboy. De Gameboy startte altijd met het woord Nintendo dat vanaf boven in het beeldscherm schoof.
Soms waren deze letters verwrongen en bleef de Gameboy 'hangen'.
Als je de cardridge dan schoonmaakte (erin blazen / afvegen met doekje) deed hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:21:
Zijn er nog mensen die maar niet (goedkoop) aan een deftig flash kaartje geraken. Ik ben nu al 2 maand aan het wachten tot er een DSTT of R4 terug op stol lomt op verschillende sites maar kan nog steeds geen van de 2 ergens bestellen. Iemand die mij de juiste richting kan wijzen?
Ombouwlimburg heeft de DSTT op stock voor 29,95
Sidder heeft de DS One op stock voor 41,95
Big Dennis heeft de DSTT op stock voor 44,95

ff rondzoeken en je vindt er vast nog wel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JW1 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:58:
[...]

Dit had ik vroeger bij mijn Gameboy. De Gameboy startte altijd met het woord Nintendo dat vanaf boven in het beeldscherm schoof.
Soms waren deze letters verwrongen en bleef de Gameboy 'hangen'.
Als je de cardridge dan schoonmaakte (erin blazen / afvegen met doekje) deed hij het weer.
Nooit in een cartridge blazen, er komt altijd speeksel mee met de lucht die je uitblaast en hoe weinig ook, de contacten kunnen daardoor gaan corroderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 14:07:
[...]

Ombouwlimburg heeft de DSTT op stock voor 29,95
Sidder heeft de DS One op stock voor 41,95
Big Dennis heeft de DSTT op stock voor 44,95

ff rondzoeken en je vindt er vast nog wel meer :)
Ok bedankt (ik was op zoek naar goedkope buitenlandse leveranciers maar die ombouwlimburg lijkt mij wel wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 15:01
rCk schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:34:
Ik heb precies hetzelfde probleem en het wordt veroorzaakt door slechte contactpunten op het DSTT-kaartje. Er zijn veel meer kopers met dit probleem, zoek maar eens via google op dstt freeze. Ik ben inmiddels bij Dealextreme bezig met een RMA (ben nog in afwachting van hun reactie over het terugzenden). In afwachting van de RMA werkt het bij mij als ik bij het opstarten van de DS in het midden tegen de achterkant van het kaartje aandruk. Bij anderen werkt het ook met een stukje karton of dik papier tussen het DSTT-kaartje en de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiMan schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:58:

Waar kan je zo'n 3in1 kopen die samen met de R4 werkt? Want ik heb een R4 en ik wil ook GBA backups spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:11:
[...]

Waar kan je zo'n 3in1 kopen die samen met de R4 werkt? Want ik heb een R4 en ik wil ook GBA backups spelen.
Ik heb mijne van DealExtreme. Ik gebruik voor GBA files de EZ4_2in1_Tool.nds, die werkt prima samen met de nieuwe versie van de 3in1 EZ Flash samen met een R4. Je selecteert de file die je wilt spelen, drukt op A, hij laadt hem in het geheugen en boot hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:35
stonefox schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:04:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem en het wordt veroorzaakt door slechte contactpunten op het DSTT-kaartje. Er zijn veel meer kopers met dit probleem, zoek maar eens via google op dstt freeze. Ik ben inmiddels bij Dealextreme bezig met een RMA (ben nog in afwachting van hun reactie over het terugzenden). In afwachting van de RMA werkt het bij mij als ik bij het opstarten van de DS in het midden tegen de achterkant van het kaartje aandruk. Bij anderen werkt het ook met een stukje karton of dik papier tussen het DSTT-kaartje en de DS.
heb ik ook, staat er no ds card inserted. best irritant. Meestal rommelen met het kaartje en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik heb ook een DSTT-kaartje besteld bij Sidder en kom er nu achter dat ze een aantal weken levertijd hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mirelia schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:50:
Ik heb ook een DSTT-kaartje besteld bij Sidder en kom er nu achter dat ze een aantal weken levertijd hebben :(
Je kan kijken of ze nog willen cancellen en zo niet dan kan je natuurlijk altijd als ie binnen komt hem weer terugsturen, je hebt immers recht op een zicht termijn aangezien het koop op afstand is. Kan je ondertussen hem lekker ergens anders bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kost je wel de verzendkosten weer, toch zonde voor t lage bedrag van een DSTT. Ben bezig met het testen van de EDGE kaart maar hij is inderdaad vrijwel identiek aan de Cyclo DS Evolution qua werking. Alleen de RTS functie ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Sidder is ie 41,95 die DSTT, als je hem bij ombouwlimburg haalt 29,95; die 12 euro verschil dekken de verzendkosten dan wel :) En als ze hem willen cancellen is het natuurlijk nog beter...

Edit: Annuleren kost 10 euro:
Voor het annuleren c.q. wijzigen van een reeds betaalde bestelling of een bestelling die in backorder staat berekenen wij 10 Euro administratiekosten.
Als het langer duurt dan 30 dagen heb je sowieso het recht om te annuleren bij Sidder:
De maximale levertijd zal 30 dagen bedragen tenzij anders overeengekomen. Indien het niet mogelijk is om binnen de gestelde termijn te leveren zal de verkoper dit tijdig aan de consument meedelen. Er kan dan een nieuwe levertijd overeengekomen worden of de consument heeft het recht om de overeenkomst te ontbinden. Bij ontbinding zal het reeds betaalde bedrag binnen 30 dagen gecrediteerd worden.
Je kan ook vragen of ze je bestelling omzetten naar een Supercard DS one, dat is op zich ook een goeie kaart met SDHC ondersteuning en kost exact hetzelfde. Voor kinderen is de DSTT wel makkelijker denk ik. De DS One biedt wel meer mogelijkheden. Als je zonder geheugen besteld had kun je er ook een M3Real van maken, die zouden zonder geheugen ook op voorraad moeten zijn. Officieel rekenen ze hier dus ook 10 euro voor maar misschien zijn ze coullant

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
Ik zit eigenlijk stiekem te hopen dat de R4DS de mogelijkheid krijgt om te linken met de Wii.
Volgens mij kan alleen de DSLinker dit op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:08:
Je kan ook vragen of ze je bestelling omzetten naar een Supercard DS one, dat is op zich ook een goeie kaart met SDHC ondersteuning en kost exact hetzelfde. Voor kinderen is de DSTT wel makkelijker denk ik. De DS One biedt wel meer mogelijkheden. Als je zonder geheugen besteld had kun je er ook een M3Real van maken, die zouden zonder geheugen ook op voorraad moeten zijn. Officieel rekenen ze hier dus ook 10 euro voor maar misschien zijn ze coullant
Ik had precies hetzelfde, vandaag even een mailwisseling opgezet met het volgende resultaat:
Beste,

Ik heb op 19 februari een bestelling geplaatst, namelijk de DSTT met de 1GB microSD kaart van Kingston. Toen stond er een levertijd van tussen de 9 en 11 dagen. Inmiddels is de levertijd opgelopen tot tussen de twee a vier weken. Ook staat mijn bestelstatus nog steeds op 'wordt verwerkt'. Mijn vraag is nu: wanneer kan ik mijn DSTT kaart verwachten? Mijn factuurnummer is *knip*

Ik hoop zo spoedig mogelijk antwoord van u te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Mizuki
Beste,

Ivm. een wereldwijde schaarste van de chips is er een groot leverprobleem.

We hebben wel alternatieve kaarten beschikbaar, dit zijn de DSONE en de M3. Deze producten kunt u via onze website www.sidder.nl bekijken. Deze adapters kunt u deze week in huis hebben, de andere kaarten gaat nog wel een paar weken duren.

Laat u even weten wat u wilt?
mvg,
Hallo,

graag zou ik dan de bestelling voor een DSTT kaart omzetten in die van een DSONE. De prijzen zijn volgens de site hetzelfde, dus ik hoop dat ik dan deze week het kaartje in de bus krijg :-) Nog een keer voor de zekerheid, het factuur nummer is 08-014620.

Met vriendelijke groet,

Mizuki
Beste Mizuki,

We gaan morgen uw order omzetten, we gaan morgen versturen.

Met vriendelijke groet,

www.sidde.rnl
Zoals je ziet doen ze er niet moeilijk over en kan je je bestelling gewoon laten omzetten naar een DSOne of een M3 (kost allemaal hetzelfde als je er een 1GB MicroSD erbij neemt). Overigens werd er ook erg snel gereageerd, ook na werktijd (laatste mailtje kwam rond ca 22:00 uur binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Nette service!
En die browser op DSorganize werkt goed of niet?
En werkt die goed op de DSTT? Aangezien toen me kaartje tamelijk raar deed, hij steeds vastsloeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:13:
Ik zit eigenlijk stiekem te hopen dat de R4DS de mogelijkheid krijgt om te linken met de Wii.
Volgens mij kan alleen de DSLinker dit op het moment.
Pin me er niet op vast maar ik geloof dat de Cyclo DS Evolution deze feature ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:30:
[...]
Zoals je ziet doen ze er niet moeilijk over en kan je je bestelling gewoon laten omzetten naar een DSOne of een M3 (kost allemaal hetzelfde als je er een 1GB MicroSD erbij neemt). Overigens werd er ook erg snel gereageerd, ook na werktijd (laatste mailtje kwam rond ca 22:00 uur binnen)
Een DSone heb ik al, Ik wil eigenlijk gewoon wat kaartjes proberen om ze binnenkort zelf te gaan verkopen in mijn winkel.
Ik zou hem dus om kunnen zetten naar een M3
Bedankt voor de info.

---edit----- ook bij mij zonder problemen omgezet.

[ Voor 4% gewijzigd door mirelia op 05-03-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mirelia, een webwinkel of een fysieke winkel? (webadres? Welke stad?) Altijd interessant een winkel die DS producten verkoopt :)

Mooi om te horen dat ze niet moeilijk doen over die 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:13:
Mirelia, een webwinkel of een fysieke winkel? (webadres? Welke stad?) Altijd interessant een winkel die DS producten verkoopt :)

Mooi om te horen dat ze niet moeilijk doen over die 10 euro.
Het gaat om een fysieke winkel omgeving Haaglanden.
Op korte termijn zal het ook mogelijk zijn om online te bestellen maar dat duurt nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Weten jullie waar ik nog een nieuwe Nintendo Micro zou kunnen krijgen?

Het is voor het compleet maken van mijn verzameling en is toch nog een tikkie kleiner dan mijn DS. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerald182 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:19:
Weten jullie waar ik nog een nieuwe Nintendo Micro zou kunnen krijgen?

Het is voor het compleet maken van mijn verzameling en is toch nog een tikkie kleiner dan mijn DS. :*)
Heb je het over deze: Wikipedia: Game Boy Micro ?

Niet zo heel lang geleden lagen ze nog in grote hoeveelheden bij de Makro. Ik zal nog eens voor je kijken als ik er vrijdag ben :)

Edit: Playasia heeft ze gewoon op voorraad: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-1b-49-en-70-xdb.html Het is wel de Japanse versie dus je zal nog ergens een lader moeten kopen, maar volgens mij is dat dezelfde lader als voor de NDS. Hij kost daar 46,44

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Weet iemand wat de laatste versie van IRCDS is? De website van de maker ligt er namelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
De Free Record Shop verkoopt Gameboy Micro's soms ook vanuit die console vitrine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Zag ze laatst ook in dusseldorf liggen bij de saturn voor €40,-

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:39:
Weet iemand wat de laatste versie van IRCDS is? De website van de maker ligt er namelijk uit.
Volgens mij is 0.3d van vorig jaar nog steeds de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:23:
[...]

Heb je het over deze: Wikipedia: Game Boy Micro ?

Niet zo heel lang geleden lagen ze nog in grote hoeveelheden bij de Makro. Ik zal nog eens voor je kijken als ik er vrijdag ben :)

Edit: Playasia heeft ze gewoon op voorraad: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-1b-49-en-70-xdb.html Het is wel de Japanse versie dus je zal nog ergens een lader moeten kopen, maar volgens mij is dat dezelfde lader als voor de NDS. Hij kost daar 46,44
Ja sorry ik bedoelde de Game Boy Micro! Ik zit nog even te kijken naar Play Asia en daar kan ik de Game Boy inderdaad nog gewoon bestellen. Alleen ik zat wel even met de vraag of behalve het feit dat ik een andere oplader nodig heb ook spellen wel kan spelen (oftewel is de micro Regio vrij?) welke in Europa worden verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerald182 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:37:
[...]

Ja sorry ik bedoelde de Game Boy Micro! Ik zit nog even te kijken naar Play Asia en daar kan ik de Game Boy inderdaad nog gewoon bestellen. Alleen ik zat wel even met de vraag of behalve het feit dat ik een andere oplader nodig heb ook spellen wel kan spelen (oftewel is de micro Regio vrij?) welke in Europa worden verkregen.
Ik heb nog even voor je gekeken bij de Makro in Delft, daar liggen er nog een stuk of drie. Ze zijn alleen wel heel duur: 50 euro ex.btw (59,50 incl btw)

De Gameboy Micro is net als alle andere Gameboy Advance systemen regiovrij, zoals ook te vinden is op de Engelse wikipedia pagina:
As with the Game Boy Advance and Game Boy Advance SP systems, there are no regional lockouts on software, so North American games can be played on Japanese or European hardware and vice versa.
Wikipedia: Game Boy Micro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er nog leuke ideeen voor het spel dat ik voor Nentindo.nl gemaakt heb (http://www.nentindo.nl/ni...rd-Lite-prijsvraag-bekend) en waarmee ik Cartman's prijsvraag gewonnen heb te verbeteren? Alle originele ideeen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18

Gotiniens

Fairly odd Tim

Als ik ze al had kreeg je ze niet.

Beetje ervandoor gaan met mijn R4DS pfff, wat denk je wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:21:
Pricewatch! ruim op voorraad

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 09-03-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind je het gek voor die prijs? :+

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 09-03-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb sinds kort zowel een R4DS en een Edge. Omdat dit toch een beetje teveel van het goede is gaat er 1 naar mijn moeder. Ik denk eraan om de Edge te houden omdat deze support voor MicroSD groter dan 2 Gi heeft. Zijn er nog meer voor/nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 00:48:
[...]

Vind je het gek voor die prijs? :+
Je haalt ze voor minder dan de helft van hun prijs uit Hong Kong (DX dus), en dat is inclusief transport...
Tering zeg wat een prijzen bij die lui... Maja, als ze verkopen is het wel lekker snel een zakcent bij verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

DealExtreme heeft nu de N-Card met 2GB. Lijkt erop dat die 2GB intern is, dus geen aparte MicroSD kaart. Verder staan er nog geen details bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hemiparo schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:18:
Heb sinds kort zowel een R4DS en een Edge. Omdat dit toch een beetje teveel van het goede is gaat er 1 naar mijn moeder. Ik denk eraan om de Edge te houden omdat deze support voor MicroSD groter dan 2 Gi heeft. Zijn er nog meer voor/nadelen?
Die Edge schijnt functioneel gezien een clone te zijn van de Cyclo DS Evolution, en die is volgens de meeste reviews (en mijn eigen persoonlijke ervaring :P) beter dan de R4. Ik zou dus zeker de Edge houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireMotion schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 22:16:
DealExtreme heeft nu de N-Card met 2GB. Lijkt erop dat die 2GB intern is, dus geen aparte MicroSD kaart. Verder staan er nog geen details bij...
Niet echt een interessante kaart:
homebrew support is said to be virtually non-existent, there's no built in NoPass, you need to manually set the save type of newer games, despite having a slot 2 adapter, it can't play GBA games, and single card multiplayer support is low.
bron: http://gbatemp.net/?act=ST&f=101&t=40290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:45:
[...]

Je haalt ze voor minder dan de helft van hun prijs uit Hong Kong (DX dus), en dat is inclusief transport...
Tering zeg wat een prijzen bij die lui... Maja, als ze verkopen is het wel lekker snel een zakcent bij verdienen.
Heb je gelijk in maar als je niet uit japan durft/wilt bestellen is dit een redelijk prijs kijk maar eens bij sidder en dergelijke zijn allemaal een beetje zelfde prijzen.
nou is het zo dat DX niet kan leveren (of heeeeel lang duurt) Je gaat toch ook niet naar de blokker om te zeggen dat je het goedkoper kan inkopen in china :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:57:
[...]

Heb je gelijk in maar als je niet uit japan durft/wilt bestellen is dit een redelijk prijs kijk maar eens bij sidder en dergelijke zijn allemaal een beetje zelfde prijzen.
nou is het zo dat DX niet kan leveren (of heeeeel lang duurt) Je gaat toch ook niet naar de blokker om te zeggen dat je het goedkoper kan inkopen in china :*)
Ik bestel daar EZFlashV en die heb ik gewoon binnen 2 weken in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 11:50

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:23:
Wie heeft er nog leuke ideeen voor het spel dat ik voor Nentindo.nl gemaakt heb (http://www.nentindo.nl/ni...rd-Lite-prijsvraag-bekend) en waarmee ik Cartman's prijsvraag gewonnen heb te verbeteren? Alle originele ideeen zijn welkom!
Ik heb wel een andere vraag, wat heb je nodig om dit soort spelletjes te maken voor de DS. Ben wel wat aan het zoeken geweest met termen als "programming for DS" maar dan kom je uit in een "door de bomen het bos niet zien" verhaal. Misschien kun je aangeven wat jij gebruikt en waar je een beetje ervaring in moet hebben om dit te gaan doen....

Heb het spel ff bekeken, ziet er al grappig uit...ga nog even denken over ideeen :)

Anderen die hierin thuis zijn, reacties zijn welkom ! ;)
* Caveman heeft al een ideetje voor een project

[ Voor 7% gewijzigd door Caveman op 09-03-2008 20:56 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zondag 09 maart 2008 @ 14:04:
[...]

Ik bestel daar EZFlashV en die heb ik gewoon binnen 2 weken in huis.
We hadden het ook niet over een EZFlashV toch? Je verdraaid je eigen tekst nogal vriend ;)
Maar goed iedereen is vrij om te kopen waar die wil laten we het daar maar bij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:13:
[...]

Ik heb wel een andere vraag, wat heb je nodig om dit soort spelletjes te maken voor de DS. Ben wel wat aan het zoeken geweest met termen als "programming for DS" maar dan kom je uit in een "door de bomen het bos niet zien" verhaal. Misschien kun je aangeven wat jij gebruikt en waar je een beetje ervaring in moet hebben om dit te gaan doen....

Heb het spel ff bekeken, ziet er al grappig uit...ga nog even denken over ideeen :)

Anderen die hierin thuis zijn, reacties zijn welkom ! ;)
* Caveman heeft al een ideetje voor een project
Ik werk onder Ubuntu met devkitARM_r21-linux, dswifi-0.3.4, libfat-nds-20070127, libnds-20071023 en het meest handige is nds-examples-20071023.

Al die zooi kun je gewoon uitpakken over elkaar heen en je kan dan met make compileren vanuit de console. In de voorbeelden staan alle source codes gewoon netjes in een mapje source en die voorbeelden zijn een prachtig punt om te beginnen. En verder wat googlen. Wat kennis van C is natuurlijk wel handig.

Ik heb ook nog steeds plannen om een vogeldeterminatie boek voor de DS te maken waar eerder iemand mee kwam, ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:57:
[...]

Direct Extreme is best snel en netjes met leveren hoor.

Overigens moet je natuurlijk niet de webshop die je eerst noemde veranderen naar de Tweakers pricewatch en dan zeggen dat de prijs heel redelijk is :+ Die shop die je eerst noemde was 20 euro duurder dan de shop die ik eerder aanraadde. Deal Extreme is natuurlijk nog voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 01:57:
[...]

Ik werk onder Ubuntu met devkitARM_r21-linux, dswifi-0.3.4, libfat-nds-20070127, libnds-20071023 en het meest handige is nds-examples-20071023.

Al die zooi kun je gewoon uitpakken over elkaar heen en je kan dan met make compileren vanuit de console. In de voorbeelden staan alle source codes gewoon netjes in een mapje source en die voorbeelden zijn een prachtig punt om te beginnen. En verder wat googlen. Wat kennis van C is natuurlijk wel handig.

Ik heb ook nog steeds plannen om een vogeldeterminatie boek voor de DS te maken waar eerder iemand mee kwam, ik houd jullie op de hoogte!
En mijn idee? McKaamos in "GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 6"
pretty please? O+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Hi,

ik heb nu eindelijk een kaartje (Cyclo DS), maar nu nog een back up kunnen maken van mijn huidige spellen ... hoe doe ik dat precies? (Ik zou het interessant vinden om vooral mijn savegames te kunnen overzetten, aangezien ik het spel zelf natuurlijk via verschillende andere 'wegen' kan vinden).

Ook voor mijn GBA games had ik dit graag geweten.

(hopelijk moet ik hiervoor niets bijkomends kopen)

EDIT:
ok, ik zie het al in de topic info. Is er geen methode om eenvoudigweg uw originele DS kaartje in een soort van usb stick te pluggen?

EDIT2:
en gelezen maar snap er niet zo veel van :?
Is het mogelijk om met een slot 1 kaart ook DS back up te maken van de savegames of heb je hier echt een slot 2 kaart voor nodig? (ik ben nog aan het wachten op mijn slot 2 kaart), uit de tutorial vermoed ik van wel maar in het forum zelf blijkt van niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Ekfad op 10-03-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ekfad schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:56:
Hi,

ik heb nu eindelijk een kaartje (Cyclo DS), maar nu nog een back up kunnen maken van mijn huidige spellen ... hoe doe ik dat precies? (Ik zou het interessant vinden om vooral mijn savegames te kunnen overzetten, aangezien ik het spel zelf natuurlijk via verschillende andere 'wegen' kan vinden).

Ook voor mijn GBA games had ik dit graag geweten.

(hopelijk moet ik hiervoor niets bijkomends kopen)

EDIT:
ok, ik zie het al in de topic info. Is er geen methode om eenvoudigweg uw originele DS kaartje in een soort van usb stick te pluggen?

EDIT2:
en gelezen maar snap er niet zo veel van :?
Is het mogelijk om met een slot 1 kaart ook DS back up te maken van de savegames of heb je hier echt een slot 2 kaart voor nodig? (ik ben nog aan het wachten op mijn slot 2 kaart), uit de tutorial vermoed ik van wel maar in het forum zelf blijkt van niet.
Een Slot1 kaartje van de huidige generatie leest .nds bestanden en slaat savegames op als .sav.
Deze kaartjes lezen geen originele ROMs uit, je moet daar voor een ROM dump downloaden en op je kaart zetten. Savegames kan je niet mee nemen.

Slot2 kaarten zijn voor GBA games. Hier geld hetzelfde, maar dan met .gba en .sav bestanden.

Om een originele ROM te dumpen zal je een speciale reader nodig hebben.
Een goed voorbeeld is de NeoFlash Magic Key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
McKaamos schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:07:
[...]

Een Slot1 kaartje van de huidige generatie leest .nds bestanden en slaat savegames op als .sav.
Deze kaartjes lezen geen originele ROMs uit, je moet daar voor een ROM dump downloaden en op je kaart zetten. Savegames kan je niet mee nemen.

Slot2 kaarten zijn voor GBA games. Hier geld hetzelfde, maar dan met .gba en .sav bestanden.

Om een originele ROM te dumpen zal je een speciale reader nodig hebben.
Een goed voorbeeld is de NeoFlash Magic Key
Oei, nu snap ik het helemaal niet. Ik dacht dat ik uit de FAQ hier vooraan deze topic kon opmaken dat het wel mogelijk was, alleen begreep ik niet echt goed hoe, aangezien men zich hierover tegenspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ekfad schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:36:
[...]

Oei, nu snap ik het helemaal niet. Ik dacht dat ik uit de FAQ hier vooraan deze topic kon opmaken dat het wel mogelijk was, alleen begreep ik niet echt goed hoe, aangezien men zich hierover tegenspreekt.
Een Slot1 of Slot2 kaart is om ROM files (.nds / .gba) die je van internet plukt te draaien. (uiteraard houden we het hier beperkt tot Homebrew Software, ofwel: programma's gemaakt door non-Nintendo licensed programmeurs die software ontwikkelen die je kan draaien op een Slot1 of Slot2 kaart. Het downloaden van software is namelijk illegaal, ookal bezit je het origineel.)
Om een originele cartridge te dumpen het je apparatuur en software nodig, maar dit neemt je savegames niet mee.

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 10-03-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Laatst online: 15-01 12:36
Hallo,

Zijn er al ervaringen met de nieuwe r6 kaart?
Omdat ik deze binnen kort in mijn bezit krijg ben ik hier wel benieuwd naar.

vr. gr. pleister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gitaar metronoom? Een ding wat dus in een bepaald tempo piepjes geeft en dat je het tempo in kunt stellen? Is dat alles? Kan ik morgen voor je af hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:51:
[...]

Een gitaar metronoom? Een ding wat dus in een bepaald tempo piepjes geeft en dat je het tempo in kunt stellen? Is dat alles? Kan ik morgen voor je af hebben :)
Niet helemaal ;)
Het idee is dat het een Midi player is, die op basis van de Midi tempo setting een metronoom doet (piepjes dus. Beep beep beep beep)
En dan dus kunnen mee spelen met een nummer dat je als Midi hebt. Die zal dan van de flashkaart gelezen moeten worden gok ik zo.
Daarbij zou een handmatige setting ook handig zijn, zodat je de midi kan vertragen, en dan een acceleratie per keer dat het nummer afspeelt. Elke keer een paar BPM sneller dus. (instelbaar)

Zou je zoiets kunnen maken? Zou nl geweldig zijn :) de perfecte Midi gitaartrainer :)

edit: Ik heb trouwens een TTDS, mocht dat interessant zijn voor de ontwikkeling ;)

Edit2:
Samengevat:
-MIDI file laden en afspelen
-Op basis van Tempo setting in MIDI file default BPM instellen voor metronoom
-Snelheid lager/hoger kunnen zetten met en setting dattie per cyclus van spelen een instelbare hoeveelheid BPM sneller gaat tot aan de default speed van de MIDI. (Speedtrainer)
-Eventueel bepaalde tracks uit MIDI uit kunnen zetten en volume control voor MIDI en Metronoom (zodat ze goed te mixen zijn)
-En als je echt tijd teveel hebt een implementatie van GuitarPro's Realistic Sound Engine (RSE) voor betere geluidsweergave :P (maar dat zal wel teveel vergen van de DS ;)

Edit3: een losse metronoom is opzich ook goed hoor ;)
Anything would be great :) Heb nu toch al een DS, en tis goedkoper om een metronoom daar op te installeren :P

Edit4: Master of the Edit button... Doe m'n ondertitel weer eens eer aan :+

[ Voor 33% gewijzigd door McKaamos op 10-03-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:05:
[...]

Niet helemaal ;)
Het idee is dat het een Midi player is, die op basis van de Midi tempo setting een metronoom doet (piepjes dus. Beep beep beep beep)
En dan dus kunnen mee spelen met een nummer dat je als Midi hebt. Die zal dan van de flashkaart gelezen moeten worden gok ik zo.
Daarbij zou een handmatige setting ook handig zijn, zodat je de midi kan vertragen, en dan een acceleratie per keer dat het nummer afspeelt. Elke keer een paar BPM sneller dus. (instelbaar)

Zou je zoiets kunnen maken? Zou nl geweldig zijn :) de perfecte Midi gitaartrainer :)

edit: Ik heb trouwens een TTDS, mocht dat interessant zijn voor de ontwikkeling ;)

Edit2:
Samengevat:
-MIDI file laden en afspelen
-Op basis van Tempo setting in MIDI file default BPM instellen voor metronoom
-Snelheid lager/hoger kunnen zetten met en setting dattie per cyclus van spelen een instelbare hoeveelheid BPM sneller gaat tot aan de default speed van de MIDI. (Speedtrainer)
-Eventueel bepaalde tracks uit MIDI uit kunnen zetten en volume control voor MIDI en Metronoom (zodat ze goed te mixen zijn)
-En als je echt tijd teveel hebt een implementatie van GuitarPro's Realistic Sound Engine (RSE) voor betere geluidsweergave :P (maar dat zal wel teveel vergen van de DS ;)

Edit3: een losse metronoom is opzich ook goed hoor ;)
Anything would be great :) Heb nu toch al een DS, en tis goedkoper om een metronoom daar op te installeren :P

Edit4: Master of the Edit button... Doe m'n ondertitel weer eens eer aan :+
Poeh, een complete midi player schrijven kost natuurlijk een stuk meer tijd. Vooral omdat ik dan het midi-formaat zal moeten uitpluizen en goeie samples zal moeten vinden om af te spelen. Ik dacht dat je meer zoiets als dit bedoelde: http://www.freedownloadsc...s/Software_Metronome.html

Er is er trouwens wel al eentje voor de PSP, dan mag de DS toch niet achter blijven eigenlijk he? http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/showthread.php?t=36166

Edit: Ik heb trouwens twee gitaar applicaties voor de DS gevonden, misschien heb je daar wat aan:
- Tabbed: http://www.ds-scene.net/?s=viewtopic&nid=4311
- TabPro: http://nintendo-ds.dcemu.co.uk/tabpro-ds-v0-1-59629.html

De maker van Tabbed zegt dat daar ook een metronome in zit...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
plaster schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:24:
Zijn er al ervaringen met de nieuwe r6 kaart?
Omdat ik deze binnen kort in mijn bezit krijg ben ik hier wel benieuwd naar.
R6 van Neoflash bedoel je neem ik aan? Ik heb er geen ervaring mee, ze willen geen review sample opsturen namelijk van die kaart :P

Heb inmiddels bevestiging dat ik een exemplaar krijg van de nieuwe Acekard 2 (http://www.nentindo.nl/ni...-Kaart-AceKard-2---Update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Cartman! schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:34:
[...]

R6 van Neoflash bedoel je neem ik aan? Ik heb er geen ervaring mee, ze willen geen review sample opsturen namelijk van die kaart :P

Heb inmiddels bevestiging dat ik een exemplaar krijg van de nieuwe Acekard 2 (http://www.nentindo.nl/ni...-Kaart-AceKard-2---Update)
Mijn verontschuldiging, ik bedoel een K6 en nu ik het heb is het een clone denk ik van de supercard, net als firelink ,f-card.

Ik wil wel een foto plaatsen als er intresse voor is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Waarom heb je een clone gekocht dan? De Firelink en F-Card (?) zijn geen clones van de Supercard ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Cartman! schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:47:
Waarom heb je een clone gekocht dan? De Firelink en F-Card (?) zijn geen clones van de Supercard ook.
Ik heb niet een clone gekocht om een clone te hebben maar om te spelen. :*)

Ik heb geen idee of het een clone is maar heb geprobeerd duidellijk te maken wat voor soort kaart het is.Op de doos staat supercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Plaats maar s n foto, ik ben benieuwd wat je dan gekocht hebt voor ding...

Hoop voor je dat t een slot1 kaart is met clean rom ondersteuning. Sowieso niet verstandig om maar iets te kopen zonder reviews te lezen (zie topic warning ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Dat ging wat knullig. :o

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w206/homers67/IMG_3377.jpg?t=1205331029

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w206/homers67/IMG_3380.jpg?t=1205331090
zo beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Je kunt posts ook gewoon editten.

Nooit gehoord van deze kaart en het is zeker geen Supercard (ook geen kloon daarvan). Wat het wel is? Geen idee.... Vraag me nog steeds af waarom je zo;n ding zou kopen ipv. een R4 DS of TTDS... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:44:
[...]

Een Slot1 of Slot2 kaart is om ROM files (.nds / .gba) die je van internet plukt te draaien. (uiteraard houden we het hier beperkt tot Homebrew Software, ofwel: programma's gemaakt door non-Nintendo licensed programmeurs die software ontwikkelen die je kan draaien op een Slot1 of Slot2 kaart. Het downloaden van software is namelijk illegaal, ookal bezit je het origineel.)
Om een originele cartridge te dumpen het je apparatuur en software nodig, maar dit neemt je savegames niet mee.
http://www.ndss.nl/viewtopic.php?f=22&t=2619#p37182 volg deze link hierin wordt uitgelegd hoe savegames en eventueel de rom van een origineel game te backuppen (op deze manier is het wel legaal) werkt enkel met wifi games en is wel retetraag. Ik heb het zelf al meermaals getest en het werkt zonder problemen. Op deze site http://shunyweb.info/convert.php kun je dan je save file omzetten naar het formaat dat je flashkaart gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
Cartman! schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:04:
Je kunt posts ook gewoon editten.

Nooit gehoord van deze kaart en het is zeker geen Supercard (ook geen kloon daarvan). Wat het wel is? Geen idee.... Vraag me nog steeds af waarom je zo;n ding zou kopen ipv. een R4 DS of TTDS... :?
Ik kan die edit knop nergens vinden. :$

R4DS en TTDS zijn zo te lezen uitstekende flash kaartjes en niet de duurste. d:)b
MicroSD kaartje oogt wat fragiel en ik zeg niet dat het zo is maar ben bang dat het daarom eerder stuk kan gaan (niet alle kids zijn even voorzichtig)

Firelink en k6 lijkt me wat stabieler en mooier afgewerkt.
However , ik heb geen ervaring met de TTDS en R4 DS dus kan ook niet oordelen.

Nog ff een piccie van het beeld.

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w206/homers67/IMG_3381.jpg?t=1205345955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 10:56:
Poeh, een complete midi player schrijven kost natuurlijk een stuk meer tijd. Vooral omdat ik dan het midi-formaat zal moeten uitpluizen en goeie samples zal moeten vinden om af te spelen.
Het MIDI-formaat stelt in principe vrij weinig voor. Dat uitpluizen zal de moeite niet zijn. Wat wél lastig is, is dat de DS voor zover ik weet niet beschikt over een standaard MIDI-wavetable en dat je dus de geluiden allemaal zelf moet regelen, denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hii ik heb een probleemje ik weet niet of andere mensen hier ook last van hebben? en weten waardoor het komt?
ik heb een cyclods evolution, en als ik er spelle op zet doen sommige het wel en sommige als ik die opstart komt er een wit scherm en gebeurd er niks.. klopt het bestand dan niet of is er iets fout gegaan? thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

-NMe- schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:40:
[...]

Het MIDI-formaat stelt in principe vrij weinig voor. Dat uitpluizen zal de moeite niet zijn. Wat wél lastig is, is dat de DS voor zover ik weet niet beschikt over een standaard MIDI-wavetable en dat je dus de geluiden allemaal zelf moet regelen, denk ik. :P
Zie http://freshmeat.net/projects/libtimidity/. .PAT files zijn ook wel te vinden. Ook is er een SDL port voor de DS waarin als het goed is de TiMidity decoder zit (waar libtimidity weer op gebaseerd is). De muziek bij Doom is overigens ook Midi dus als Doom voor de DS muziek heeft..... ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:24:
Hii ik heb een probleemje ik weet niet of andere mensen hier ook last van hebben? en weten waardoor het komt?
ik heb een cyclods evolution, en als ik er spelle op zet doen sommige het wel en sommige als ik die opstart komt er een wit scherm en gebeurd er niks.. klopt het bestand dan niet of is er iets fout gegaan? thx
Welke firmware heb je er momenteel op staan (als je het kaartje opstart links onderaan in de hoek). Anders download je best de laatste firmware (1.3) en installeer je deze. Ik heb momenteel geen problemen met mijn rom's.

Ander vraagje voor de import specialisten. Ik heb een slot 2 kaartje besteld bij deal extreme en vernomen dat het verstuurd is, als ik het wil tracken via de "hong kong" mail site zie ik enkel dat het verzonden is. Hoe ga ik na waar het pakketje precies is? Moet ik daarvoor het formulier invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:34:
[...]

Welke firmware heb je er momenteel op staan (als je het kaartje opstart links onderaan in de hoek). Anders download je best de laatste firmware (1.3) en installeer je deze. Ik heb momenteel geen problemen met mijn rom's.

Ander vraagje voor de import specialisten. Ik heb een slot 2 kaartje besteld bij deal extreme en vernomen dat het verstuurd is, als ik het wil tracken via de "hong kong" mail site zie ik enkel dat het verzonden is. Hoe ga ik na waar het pakketje precies is? Moet ik daarvoor het formulier invullen?
versie 1.2 heb ik, is dat de nieuwste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

In de post die je quote staat al dat er een 1.3 is. Zou 1.2 dan de nieuwste wezen?
Anders surf je naar cyclopsds.com (staat ook op de doos waar je Cyclo Evolution in zat) en download je daar de laatste firmware vandaan

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
;-; De Edge DS staat nog steeds op soldout bij Deal Extreme. Ik hoop dat ik hem morgen eindelijk kan bestellen!

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ekfad schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:34:
Geen idee, maar ik vermoed dat je pakketje eerder binnen is dan je uitgezocht hebt hoe die track 'n trace werkt. :P Ik heb wat levertijd betreft niets te klagen gehad bij Deal Extreme. Wat andere dingen betreft ook niet, trouwens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik had van de week nitrotracker gedownload voor me ds. Best grappige app. Nu vraag ik me af om hiermee ook 8bit samples (muziekjes/geluidjes van de oude game boy en nes) te maken, zo niet, is daar dan een andere app voor voor de ds?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Ik heb alle reviews van flashkaartjes doorgelezen en het valt me op dat de CycloDS, R4 & TTDS het beste uit de test komen.

Nu vraag ik me af welke van de 3 kaartjes heeft het meest gebruiksvriendelijke (en eventueel mooie) menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 11:19
Djerique schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:58:
Ik heb alle reviews van flashkaartjes doorgelezen en het valt me op dat de CycloDS, R4 & TTDS het beste uit de test komen.

Nu vraag ik me af welke van de 3 kaartjes heeft het meest gebruiksvriendelijke (en eventueel mooie) menu?
Ik heb ook wat gelezen en het schijnt dat die R4 juist vet slecht is. Bij games moeten de ROM worden aangepast om het te kunnen draaien. Gaan snel defect.

Ik heb zelf een paar dagen geleden ook die K6 gekocht. Volgens de verkoper was het de laatste versie van Supercard die hij eerst verkocht. Deze kaart was naar zijn mening de beste en hij had er al veel in handen gehad.

Ik gebruik hem nu een paar dagen, werkt perfect. Menu ziet er gelikt uit en alle games draait en saved ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jewcookie schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:06:
[...]

Ik heb ook wat gelezen en het schijnt dat die R4 juist vet slecht is. Bij games moeten de ROM worden aangepast om het te kunnen draaien. Gaan snel defect.
Ik heb nu al bijna een jaar mn R4, en ik heb nog nooit een ROM moeten aanpassen om het te laten draaien en hij doet het nog steeds super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jewcookie schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:06:
[...]

Nergens last van gehad met mijn R4. Ik heb ooit één keer een rom moeten patchen, en dat was omdat ik zelf niet de laatste firmware draaide. :)

Verder: welk menu nou het meest gebruikersvriendelijk is, is een beetje subjectief. Ik vond het menu van mijn R4 wel fijn, en dat van mijn CycloDS wat minder in het gebruik, maar de CycloDS is in het algemeen IMO gewoon een beter kaartje en dus boeit dat menu niet zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:58:

ik heb de CycloDS en de vormgeving is echt heel mooi!

ik heb ook een vraagje: (weet niet of ik over roms mag praten hier?) bestaan er sites oid waar je roms kan downloaden waar al dingen zijn geunlockt bijv phoenix wright waar alle cases zijn unlockt?
ik had phoenix wright 3 gekocht en ben bij case 3 aan het begin maar om nu de 2 cases weer te gaan spelen op mn CycloDS vind ik irritant! thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Je kan zoeken naar savefiles van bepaalde spellen (.sav bijv.) die je in combinatie met de meeste kaarten volgens mij wel kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:10:
ik heb ook een vraagje: (weet niet of ik over roms mag praten hier?) bestaan er sites oid waar je roms kan downloaden waar al dingen zijn geunlockt bijv phoenix wright waar alle cases zijn unlockt?
ik had phoenix wright 3 gekocht en ben bij case 3 aan het begin maar om nu de 2 cases weer te gaan spelen op mn CycloDS vind ik irritant! thx
Over warez praten mag inderdaad niet. Savegames kun je wel downloaden maar ik weet niet in hoeverre dát toegestane gespreksstof is volgens het beleid in Spielerij - Games & Discussies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:24:
Je gaat naar de winkel, daar ga je op zoek naar de DS games (je hebt waarschijnlijk nog nooit een echt DS game gezien, dus het zal even zoeken zijn).
Neem de titel naar keuze, betaal ervoor en stop deze in je DS.
Tadaaa! Je spel werkt :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.