GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 78.795 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nope, clean rom ondersteuning betekent dat je niet meer hoeft te patchen. Voor GBA weet ik t niet zker icm. de 3-in-1, de M3 DS Real speelt vaak prima GBA backups af zonder te patchen. Je andere vraag begrijp ik niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 11:50

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:34:
[...]

Dan zou ik toch maar de 3in1 nemen, die werkt ook met de DSTT:

[...]

Bron: http://www.ndss.nl/viewtopic.php?f=12&t=2604

Ik heb er net ook eentje besteld bij DealExtreme voor 13 euro, zie boven voor meer links met prijzen...
Dank, heb er ook 1 besteld, laat me verrassen voor 13 euro.... :)
Ik heb nog geen idee wat ik van dat kaartje moet verwachten, ik snap zowiezo niet de hoeveel geheugen op dat ding... Maar we gaan eens rustig wat forums lezen totdat ie binnen is.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DS flashen stelt eigenlijk geen reed voor O-) .

Plate schroeven draaier zoeken die even breed is als het gaatje en gaan met die banaan d:)b .(heb ik het over de oude DS :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Yay, heb pas twee TTDS kaarten binnen gekregen.
Eentje voor mij, eentje voor m'n vriendin. Heb er zelf een zilveren NDS Lite bij gehaald :P
Had nog geen geheugen kaartje maar m'n zusje had er een over die ik nu even leen tot ik zelf een 2GB kaartje heb.

Moet zeggen dat de TTDS software een beetje karig is qua functies en het ziet er nogal Windows 3.1 uit. De grijze achtergrond past wel bij m'n zilveren DSL dus das dan een pluspuntje.
Had even Worms Open Warfare er op gezet, maar toen ik die had gestart werkte m'n touchscreen en knopjes niet meer.
Ook het gemis van een mapstructuur is jammer, maar verder doettie wattie moet doen. Geen miskoop, maar qua functies is de R4 net even wat beter.
Oh jah, bij de TTDS schuift het uSD kaartje er iets makkelijker in en steekt een milimetertje uit ofzo, bij een R4 is het perfect flush met de rand.

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 02-02-2008 09:48 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSTT kernel 1.08
[v1.08] 2008-02-01 NEW
* upgrade information library, up to 1981
* fixed the error of saving for 1981
* case insensitive for save file name
* add switch of brightness (key L)
* add select all switch of cheat (key Y/X)

http://www.ndstt.co.uk/download.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er is tevens een Homebrew menu die wel met een mappenstructuur werkt. YSMenu

Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/2567/kkkk121dz4ey2.jpg

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=70741&st=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:21:
En er is tevens een Homebrew menu die wel met een mappenstructuur werkt. YSMenu

[afbeelding]

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=70741&st=15
Goed gedaan _/-\o_
Maare om ff brutaal te zijn; je hebt een map GBA op je DS in een slot1 ? kun je dat misschien uitleggen hoe dat werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:21:
[...]

Goed gedaan _/-\o_
Maare om ff brutaal te zijn; je hebt een map GBA op je DS in een slot1 ? kun je dat misschien uitleggen hoe dat werkt ?
Dit is niet mijn DS maar het lijkt me dat dat gewoon een map is waarin die persoon zijn gba bestandjes heeft gezet die hij dan vervolgens kan openen in Rudolphs Expension Pack Tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Ik sta op het punt om een R4 DS te kopen. Op de betreffende site staat ie voor €40 te koop, mét 2gb SD kaart voor €65. Is dit een goede prijs? Is 2gb niet te veel want die spellen zijn niet zo groot toch? Is het handiger om een snellere SD kaart te kopen?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Op 2GB kun je ongeveer 40 spellen kwijt, afhankelijk van welke spellen je kiest. En die prijs is voor Nederland wel OK, maar in het buitenland kun je hem veel goedkoper krijgen. Ik betaalde 42 euro voor mijn R4, maar daar zat dan wél een 2GB-microSD kaart bij.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl

cdl

-NMe- schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:58:
Op 2GB kun je ongeveer 40 spellen kwijt, afhankelijk van welke spellen je kiest. En die prijs is voor Nederland wel OK, maar in het buitenland kun je hem veel goedkoper krijgen. Ik betaalde 42 euro voor mijn R4, maar daar zat dan wél een 2GB-microSD kaart bij.
Ah ok. Zijn er shops die je kunt aanraden? En is snelheid van de SD nog belangrijk?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb mijn R4 gekocht bij DealExtreme, en mijn Cyclo DS Evolution bij Sniptech. Je tweede vraag wordt in de FAQ in de startpost beantwoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl

cdl

-NMe- schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:09:
Ik heb mijn R4 gekocht bij DealExtreme, en mijn Cyclo DS Evolution bij Sniptech. Je tweede vraag wordt in de FAQ in de startpost beantwoord. ;)
Oei oei oei, excuses, helemaal overheen gelezen 8)7 Er wordt gesproken over een Kingston MicroSD uit Japan en dat de Taiwanese niet goed is. Als ik nou bijv. op Interngeheugen.com kijk, hoe weet ik of dit de Japanse is?
Heb nog ff bij DealExtreme gekeken. De R4DS voorlopig niet vekrijgbaar door leveringsproblemen. Was wel een mooie prijs $32.80 >:) Toch nog ff verder zoeken. Bedankt voor je reacties.

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

cdl schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:53:
[...]

Oei oei oei, excuses, helemaal overheen gelezen 8)7 Er wordt gesproken over een Kingston MicroSD uit Japan en dat de Taiwanese niet goed is. Als ik nou bijv. op Interngeheugen.com kijk, hoe weet ik of dit de Japanse is?
Heb nog ff bij DealExtreme gekeken. De R4DS voorlopig niet vekrijgbaar door leveringsproblemen. Was wel een mooie prijs $32.80 >:) Toch nog ff verder zoeken. Bedankt voor je reacties.
Loop gewoon ergens de stad in. Dan kan je zelf checken of het een japan versie is want het staat op het MicroSD kaartje en je kan het lezen door de blisterverpakking ;)
Een goed alternatief is Sandisk. Enige nadeel daarvan schijnen de adapterkaartjes te zijn (handig als je al een SD reader in je PC hebt) want de ervaring vertelt dat ze fragieler zijn als die van Kingston.
Hier twee Sandisk adapters en twee Kingstons. De Sandisks zijn ondertussen stuk, de Kingstons werken nog. (en dan denk je dat er weinig verkeerd kan gaan met een adapter kaartje...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
Mensen,

Ik heb laatst een ds moeten kopen voor mijn kinderen. Nu merk ik dat ik regelmatig die cartridges zoek zijn. Ik heb begrepen dat je op een of andere manier die dingen kan backupen en dat je een aantal spellen op en kaart kan zetten. Dan komt het grote probleem. Je hebt hier een aantal alternatieven voor zoals.

Ds One kaart, r4ds kaart, en de ds fire en m3 real en als laatst nog de dstt.

Ik heb net wel iets meer gelezen in deze topic maar kan nog steeds niet uitmaken wat er nou een betere kaart is. Ik wil een simpel iets wat gewoon mijn backups kan draaien.

Wie heeft er enige ervaring mee. Wie kan mij wat vertellen over welke het betere product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Mainuser X schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:19:
Mensen,

Ik heb laatst een ds moeten kopen voor mijn kinderen. Nu merk ik dat ik regelmatig die cartridges zoek zijn. Ik heb begrepen dat je op een of andere manier die dingen kan backupen en dat je een aantal spellen op en kaart kan zetten. Dan komt het grote probleem. Je hebt hier een aantal alternatieven voor zoals.

Ds One kaart, r4ds kaart, en de ds fire en m3 real en als laatst nog de dstt.

Ik heb net wel iets meer gelezen in deze topic maar kan nog steeds niet uitmaken wat er nou een betere kaart is. Ik wil een simpel iets wat gewoon mijn backups kan draaien.

Wie heeft er enige ervaring mee. Wie kan mij wat vertellen over welke het betere product is.
Simpelweg spelbackups maakt het niet of nauwelijks uit.
Voordeel van de DSTT is dat er geen mappenstructuur wordt weergegeven en alle aanwezige spelletjes in één lijst worden weergegeven. Is makkelijker voor de kids (naja, ligt aan de leeftijd) en ze kunnen de firmware files niet zien en dus niet slopen.

edit: en de DSTT lust SDHC kaartjes dus je kan zo een 4GB kaart er in proppen zonder zorgen. Groter kan ook zodra die beschikbaar zijn. Kan je tenminste alles op 1 kaartje kwijt anders blijf je nogsteeds aan het wisselen.

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 04-02-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
McKaamos schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:43:
[...]

Simpelweg spelbackups maakt het niet of nauwelijks uit.
Voordeel van de DSTT is dat er geen mappenstructuur wordt weergegeven en alle aanwezige spelletjes in één lijst worden weergegeven. Is makkelijker voor de kids (naja, ligt aan de leeftijd) en ze kunnen de firmware files niet zien en dus niet slopen.

edit: en de DSTT lust SDHC kaartjes dus je kan zo een 4GB kaart er in proppen zonder zorgen. Groter kan ook zodra die beschikbaar zijn. Kan je tenminste alles op 1 kaartje kwijt anders blijf je nogsteeds aan het wisselen.
Heb ff gezocht en kan hem in den haag afhalen voor 35 euro. Zijn er verschillende versies hiervan waar ik op moet letten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Moet eerlijk zijn dat ik erg moe wordt van mensen die het topic niet goed lezen of geen moeite doen om reviews te lezen. De vraag van welke kaartje iemand moet kopen komt tegenwoordig meerdere keren per pagina voor :{ Zelfde geldt voor vragen mbt. welke winkel goed is of niet...

edit: Tnx -NMe- hopelijk helpt het.

[ Voor 18% gewijzigd door Cartman! op 04-02-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

* NMe is het daarmee eens. Shops worden op elke pagina genoemd, en vooral jouw eigen reviews zijn perfect te vinden. :o Ik zet even een topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 95% gewijzigd door TheZeroorez op 29-04-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:37:
Toevoegingen voor de topicstart:
De R4DS(.net) forums bestaan niet meer.
Ik zie het inderdaad. Is er nog iets nieuws voor in de plaats gekomen? Op de url zelf is niets interessants meer te vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 11:35

rCk

Had ik dat goed, dat de DSTT site een stuk rapper is, ik zat er nu binnen een minuut in, en binnen een kwartier had ik de nieuwe kernel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
fmb schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:29:
[...]

Maximaal 128 MB moet hier staan en met een ROM trimmer kun je daar vaak nog wat vanaf halen.
Fout.

mg-ash.zip
6rz-sbk1p.zip

Bevatten beide een spel van 256 MB (2 Gb).

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:37
Je bedoeld waarschijnlijk:

Sunrise Anime Duke - Sunrise no Joushiki
en
Ash - Archaic sealed heath

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

l0c4lh0st schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 00:39:
[...]
Fout.

mg-ash.zip
6rz-sbk1p.zip

Bevatten beide een spel van 256 MB (2 Gb).
Ok, ook goed. Het ging mij erom dat er kb stond terwijl er MB moest staan.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54
Even een algemene vraag over DealExtreme, hoe zit het met invoerrechten? Ik wil een bestelling doen van ongeveer 100 dollar (meerdere R4's), hoe wordt dit over het algemeen opgevangen door de Douane??

Zelf maak ik overigens al ruim 2 maanden tevreden gebruik van mijn R4DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Boeie schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:56:
Even een algemene vraag over DealExtreme, hoe zit het met invoerrechten? Ik wil een bestelling doen van ongeveer 100 dollar (meerdere R4's), hoe wordt dit over het algemeen opgevangen door de Douane??

Invoerrechten maak je kans op als je pakketwaarde meer dan ongeveer 45 euro bedraagt.
Dus gewoon in twee bestellingen doen lijkt me. DX vraagt toch geen transportkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 11:20
Wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur van de verschillende kaartjes? Ik heb ergens gelezen dat de R4 nogal batterijtjes lust, maar in de andere reviews die ik las wordt er niet echt over gesproken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:09
http://www.tt-forums.net/...0&sk=t&sd=a&hilit=Alpha+4

Open TTD (beter bekend als Transport Tycoon Deluxe) op de DS kan ook, het is wel een alpha, dus perfect is anders. Ik heb het zelf nog niet getest, maar ga dit wel snel doen :D ziet er erg tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

BobbyD82 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:02:
Wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur van de verschillende kaartjes? Ik heb ergens gelezen dat de R4 nogal batterijtjes lust, maar in de andere reviews die ik las wordt er niet echt over gesproken ...
Alle Slot1 kaart oplossingen zijn net zo zuinig met de batterij als de reguliere Nintendo ROMs.
Heb hier zowel een R4 als een TTDS, en daarbij een shitload aan originelen en heb nog niks gemerkt van minder accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:13:
[...]

Alle Slot1 kaart oplossingen zijn net zo zuinig met de batterij als de reguliere Nintendo ROMs.
Heb hier zowel een R4 als een TTDS, en daarbij een shitload aan originelen en heb nog niks gemerkt van minder accu duur.
De accuduur schijnt wel iets korter te zijn, dat schijnt vooral te komen doordat de kaartjes iets complexer zijn en de MicroSD geheugenkaartjes ook iets meer stroom verbruiken dan het normale geheugen op een originele cartridge. Echt wezenlijk is dat verschil niet en ik heb nog nooit gehoord over verschillen hierin tussen de kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Boeie schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:56:

Bestel gewoon elke dag of twee dagen een pakketje, dan zit je veel veiliger, extra kosten heb je er niet aan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ik heb pas eens QuakeDS uitgeprobeerd. Ik moet zeggen dat ik het echt vreselijk gaaf vind :)

Voor de geintereseerde mensen: http://quake.drunkencoders.com/

Ik heb op het moment de EXRAM build en gebruik em met de memory pak van m'n zusje :P
Even een tip als je EXRAM speelt: R knop inhouden als je het spel start, memory kaart kiezen en instelling "Just plain slow" en het spel draait zo ongeveer gelijk aan zoals het ooit draaide op een klassieke Pentium PC :)
Het kan zijn dat het niet werkt, omdat je in princiepe je RAM pak overclockt met die instelling ;)

Een ander Quake op DS project heeft de textures gedownsized om geheugen vrij te maken. Misschien ga ik wel een poging doen om de PAK files uit elkaar te halen en de textures te verkleinen. Scheelt RAM en misschien wordt het er wel een beetje sneller van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
McKaamos, QuakeDS is inderdaad enorm gaaf. Duke3DS is ook een aanrader al speelt QuakeDS imo iets lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 00:15

Lucaz

Ondertiteling

Dus als ik alles goed begrijp kan ik een DS-Lite kopen en een EZ Flash 4 + SD kaartje.
En dan kan ik de gebackupte DS spelletjes op de SD kaart zetten en die in de EZ Flash 4 doen en dan deze weer in de DS-Lite stoppen en spelen maar..

Of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Lucaz schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:10:
Dus als ik alles goed begrijp kan ik een DS-Lite kopen en een EZ Flash 4 + SD kaartje.
En dan kan ik de gebackupte DS spelletjes op de SD kaart zetten en die in de EZ Flash 4 doen en dan deze weer in de DS-Lite stoppen en spelen maar..

Of niet? :)
Aannemende dat de EZ Flash4 een Slot1 kaart is en je met SD kaart "MicroSD" bedoelt, Correct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
De EZ Flash 4 is geen Slot1 kaart maar een Slot2 kaart. Mijn advies: neem een slot 1 kaart met GBA expansion als je ook GBA wilt spelen. (Zie site bij mn huisje voor reviews van slot 1 kaarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 00:15

Lucaz

Ondertiteling

Cartman! schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:36:
De EZ Flash 4 is geen Slot1 kaart maar een Slot2 kaart. Mijn advies: neem een slot 1 kaart met GBA expansion als je ook GBA wilt spelen. (Zie site bij mn huisje voor reviews van slot 1 kaarten).
Dus die slot 1 kaarten gaan in het slot waar de origineele DS gamescardridges ook in gaan?
In zon slot 1 kaart kan dan ook weer een micro sd kaartje waar je de gebackupte games kunt opzetten.

Met een R4DS + 1GB MicroSD geheugen dan kan ik alleen maar DS games spelen en geen GBA. Maar dat is ook niet nodig.

Klopt dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Cartman! schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:52:
McKaamos, QuakeDS is inderdaad enorm gaaf. Duke3DS is ook een aanrader al speelt QuakeDS imo iets lekkerder.
Heb je een linkje naar Duke3DS? Wil ik wel eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Laatst online: 30-08 16:35
http://www.modmybox.nl/ heeft ook een aantal flashkaartjes.

Wel snel geleverd weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe software voor de dstt kaart is uit 1.08
ik heb hem even vertaald naar nederlands voor de liefhebbers.

<spam>

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 09-03-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zet hier ff een linkje neer anders?

http://games.4always.nl/downloads/TTDS_Dutch_V1.08.rar
zo dan.. voor iedereen makkelijke

overigens zit er in de rar 3 keer de map TTDS_etc.. ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Cartman! op 08-02-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 16:23
Is het mogelijk om op de M3 DS Simply het verwijderen van ROMs met de X knop uit te schakelen. Ik moet hier regelmatig wat ROMs opnieuw instaleren... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jab65 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:32:
Is het mogelijk om op de M3 DS Simply het verwijderen van ROMs met de X knop uit te schakelen. Ik moet hier regelmatig wat ROMs opnieuw instaleren... 8)7
Nee dat is niet mogelijk. Je zou een DSTT kunnen kopen als je het echt zat bent, bij dealextreme kosten die kaartjes iets van 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een M3 Real en sinds dit weekend ook het RAM Pack en het GBA Pack erbij gekocht. GBA spellen, NES spellen, ouderwetse gameboy (ook color) spellen kan ik allemaal prima afspelen.

Alleen vermeld de verpakking ook dat ik SNES roms kan afspelen. Alleen wanneer ik SMC roms naar het kaartje laadt, kan ik deze in het menu niet vinden. De softwareversie die ik gebruik is 2.9. Wel kan ik deze mbv. homebrew aan de gang krijgen, alleen zonder geluid. Heeft iemand het al voor elkaar (en zo ja, hoe?) en wil diegene me vertellen hoe hij SNES spellen kan spelen op de M3 REAL?

Ook Sega Master Roms worden niet afgespeeld, ik zie nog net het scherm dat hij de emulator opstart maar daarna worden beide vensters donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
grox, dat heb ik voor mn review nagevraagd bij het M3 Team en die hebben aangegeven dat het inderdaad nog niet ondersteund wordt vanuit het menu, je zult (ondanks de vermelding op de verpakking) zelf de juiste emulator moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moonshell 1.71 voor DSTT op officiele pagina geeft bij uitpakken (zowel op PC als op Ds ) 2 foutmeldingen.... iemand dezelfde problemen hiermee ?

http://www.ndstt.co.uk/download.php#1

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
CRC check errors inderdaad. Je kunt proberen door hem uit te pakken met de optie 'Keep broken files' aan (WinRar heeft dat bijv.) en dan de kapotte files vervangen door de originele files van moonshell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:35:
Moonshell 1.71 voor DSTT op officiele pagina geeft bij uitpakken (zowel op PC als op Ds ) 2 foutmeldingen.... iemand dezelfde problemen hiermee ?

http://www.ndstt.co.uk/download.php#1
Hier staat ie ook: http://gbatemp.net/index.php?download=1638

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over 3 in 3 epansion pack.
Ik heb nu ook het 3 in 1 expansion pack, maar ik kan de GBA spelen niet saven en dan werkt het spel ook niet. Heb ik wat fout gedaan? De NDS spelen werken wel. Beetje jammer, want ik heb het kaartje oa daarvoor gekocht. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:01:
Ik heb nu ook het 3 in 1 expansion pack, maar ik kan de GBA spelen niet saven en dan werkt het spel ook niet. Heb ik wat fout gedaan? De NDS spelen werken wel. Beetje jammer, want ik heb het kaartje oa daarvoor gekocht. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.
Je games eerst patchen? GBA kaarten doen niet aan DLDI zoals DS kaartjes dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik wou een TTDS (of DSTT???) bestellen bij Deal Extreme, maar ik zie dat ze uitverkocht zijn.

Jammer, ze zijn daar zo lekker goedkoop en je hoeft geen verzendkosten te betalen. Weet iemand nog een goede shop met scherpe prijzen?

Wou er graag meerdere bestellen. Mocht bij Deal Extreme nou weer een voorraadje binnenkomen, kan ik dan gewoon rustig 4 orders na elkaar plaatsen, zodat alles apart wordt verzonden (en ik me dus geen zorgen hoef te maken over de invoerrechten)?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

l0c4lh0st schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:53:
Ik wou een TTDS (of DSTT???) bestellen bij Deal Extreme, maar ik zie dat ze uitverkocht zijn.

Jammer, ze zijn daar zo lekker goedkoop en je hoeft geen verzendkosten te betalen. Weet iemand nog een goede shop met scherpe prijzen?

Wou er graag meerdere bestellen. Mocht bij Deal Extreme nou weer een voorraadje binnenkomen, kan ik dan gewoon rustig 4 orders na elkaar plaatsen, zodat alles apart wordt verzonden (en ik me dus geen zorgen hoef te maken over de invoerrechten)?
Ja, waarom niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
... En waar antwoord je nou op? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l0c4lh0st schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:37:
[...]

... En waar antwoord je nou op? :P
Mocht bij Deal Extreme nou weer een voorraadje binnenkomen, kan ik dan gewoon rustig 4 orders na elkaar plaatsen, zodat alles apart wordt verzonden (en ik me dus geen zorgen hoef te maken over de invoerrechten)?

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:29:
[...]

Mocht bij Deal Extreme nou weer een voorraadje binnenkomen, kan ik dan gewoon rustig 4 orders na elkaar plaatsen, zodat alles apart wordt verzonden (en ik me dus geen zorgen hoef te maken over de invoerrechten)?
Mijn vraag was dus vooral: Zijn ze Deal Extreme niet zo sneaky dat ze alles stiekem toch gewoon in 1 doos doen (ondanks dat het aparte orders zijn, maar dus wel naar hetzelfde adres gaan)? :)

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
l0c4lh0st schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:02:
[...]

Mijn vraag was dus vooral: Zijn ze Deal Extreme niet zo sneaky dat ze alles stiekem toch gewoon in 1 doos doen (ondanks dat het aparte orders zijn, maar dus wel naar hetzelfde adres gaan)? :)
Volgens mij niet, mijn afgelopen bestelling is zelfs in 2 keer verstuurd.

Verwijderd

[...]Mijn vraag was dus vooral: Zijn ze Deal Extreme niet zo sneaky dat ze alles stiekem toch gewoon in 1 doos doen (ondanks dat het aparte orders zijn, maar dus wel naar hetzelfde adres gaan)? :)
...anders wacht je je toch een paar dagen en doe je dan je volgende bestelling om een beetje meer zeker te zijn van spreiding van verzending....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Op dit adres hadden we laatst 4 bestellingen tegelijk lopen (allemaal op dezelfde dag geplaatst, maar niet bewust om invoerrechten te ontlopen). Die zijn gewoon in 4 pakketjes afgeleverd. :)

Trouwens, voor invoerrechten ben ik sowieso niet echt bang meer, ik moet de eerste keer nog meemaken dat ik ze moet betalen. :+
* NMe klopt even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ik heb mijn 3in1 kaartje (Ezflash) binnen, maar ik begrijp er niets van.. Er zat helemaal niets bij, geen handleiding, cd oid. Als ik het kaartje erin stop merk ik er niets van, wat moet ik doen om dat ding aan de gang te krijgen, ik heb wel wat op wat forums zitten lezen, maar het kwartje valt niet. Ik heb een DSTT en een R4 kaart. Kan iemand mij een duwtje in de goed richting geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 22:58
Caveman schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:14:
Ik heb mijn 3in1 kaartje (Ezflash) binnen, maar ik begrijp er niets van.. Er zat helemaal niets bij, geen handleiding, cd oid. Als ik het kaartje erin stop merk ik er niets van, wat moet ik doen om dat ding aan de gang te krijgen, ik heb wel wat op wat forums zitten lezen, maar het kwartje valt niet. Ik heb een DSTT en een R4 kaart. Kan iemand mij een duwtje in de goed richting geven ?
Kijk hier even rond over het eea;
kLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In de CycloDS Evo werkt 'ie vanzelf zonder extra software (mits je hem niet wil gebruiken voor GBA-ROMs :+ ). Voor de R4 (en als je op de CycloDS Evo GBA-spul wil draaien) heb je Rudolph's tool nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Mja, het begint een beetje te dagen, het is een beetje hetzelfde als moonshell. Je moet iets opstarten vanaf je slot1 kaart om je slot2 te kunnen gebruiken. Nou die rudolf tool doet het niet, zegt dat er geen 3in1 pack is gevonden. Na heel wat omzwervingen (via japanse site's ect) ben ik op iets gekomen wat 2in1 tool heet en die werkt vlekkeloos alleen rumble kom ik nergens meer tegen (waarschijnlijk heet het daarom ook 2in1 - rumble is eraf gevallen ;) ) .

Ik ben via de linken die gegeven zijn op allerlei fora terecht gekomen, maar nergens staan nu eens duidelijk wat je moet doen :? dldi patchen, dat files kopieren en hernoemen ect ect ik zie door de bomen het bos niet meer... Kan er niet in dit topic een soort handleiding komen van dat soort dingen, of gaan we dan buiten de policy ?

[Update]
GBALdr 3in1 0.1 final - HW abstraction update
EZ team has apparently added a new chip into the guts of their 3in1 product lines - I don’t have one but I have integrated the changes and retested on old hardware. This is an update package, please see this previous post for the rest of the 0.1 package, including instructions and samples and such.
Geen wonder dat ie niet aan de praat te krijgen was.... :( :(
Nu maar hopen dat Rudolph zijn 3in1 tool update

[Update 2]
Jullie zullen me wel een }:O vinden, maar ik ben er nu pas achter dat het kaartje wat ik heb een gedeelte is van de EZflash V nl. de 3in1 Expansionpack. Als ik dat geweten had, had ik gewoon een heel setje gekocht.... Maar goed, doordat er kennelijk een nieuwe chip inzit werkt rudolph's tool dus niet. Wat wel werkt met een R4 of een DSTT is: GBALdr 3in1 0.1 final - HW abstraction update en EZ FlashIV 2in1 Tool V0.2. De eerste is nogal traag en moet je van het ene naar het andere geheugen laden (hoe dat met die geheugens zit kom ik nog wel een keer achter.. :) ) Wel een mooie skinneble interface. De tweede werkt vlot maar heeft een simple "dos" interface. Bij beide heb je geen rumble pack althans ik kan het niet vinden.
Het homebrew menu voor de DSTT (YSmenu) schijn je wel rumble te kunnen activeren maar die moet ik nog uitproberen.

[ Voor 47% gewijzigd door Caveman op 17-02-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:16:
[Update 2]
Jullie zullen me wel een }:O vinden, maar ik ben er nu pas achter dat het kaartje wat ik heb een gedeelte is van de EZflash V nl. de 3in1 Expansionpack.
Neehoor ik volg dit allemaal met heel veel aandacht aangezien ik ook net een 3in1 besteld heb, waarschijnlijk zal ik ook wel het nieuwe type krijgen aangezien DealExtreme ze nog moet krijgen van z'n leverancier. Dus als je nog meer info hebt post het allemaal hier als je kan please :) Heb je Okiwi of Opera al aan het werk gekregen met het nieuwe kaartje en een R4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:45:
[...]
Neehoor ik volg dit allemaal met heel veel aandacht aangezien ik ook net een 3in1 besteld heb, waarschijnlijk zal ik ook wel het nieuwe type krijgen aangezien DealExtreme ze nog moet krijgen van z'n leverancier. Dus als je nog meer info hebt post het allemaal hier als je kan please :) Heb je Okiwi of Opera al aan het werk gekregen met het nieuwe kaartje en een R4?
Tja, de DS is hier aardig bezet met 2 kids in tha house :) , ik kan alleen 's avonds dingen uitproberen. Ik heb een DSTT voor de kids, is lekker makkelijk voor ze, gewoon een lijst met spelletjes en met de 2in1 tool krijgen ze een nieuwe lijst met GBA stuff voor hun neus, dus dat gaat prima. Voor mezelf heb ik een R4 kaartje en daar rommel ik wat mee, zal vanavond eens kijken of ik de brouwser aan de gang kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In reactie op de 2 bovenstaande heren:
ik heb afgelopen week (ook al ;) ) de 3-in-1 via DE binnen gekregen.
Ik gebruik hem in combinatie met de DSTT.
Het enige wat ik werkend gekregen heb is de rumble. Ik heb ergens een applicatie gevonden welke de rom patched om rumble te laten werken.
GBA & browser wacht ik gewoon nog even mee totdat (ik hoop) Rudolph's tool geupdate is.
(het gaat mij ook niet echt om de GBA functionaliteit, was wel nieuwschierig naar browser functionaliteit)

edit
aha, de tool heette: 3in1_rumble_patcher

[ Voor 5% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 17-02-2008 22:03 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien er een nieuwe versie van JenesisDS (Megadrive emulator) uit is met geluid (sonic met geluid _/-\o_ ) ben ik met een update rondje bezig voor al mijn emulators.

Nu is er 1 ding waar ik niet helemaal uitkom. Klopt het dat SnesDS, SnezziDS (v0.28) en NesDS WIP (een NesDS versie waar je blijkbaar wel kan saven) allemaal met de rom inject methode werken?

Aangezien ik dit niet handig vind gezien er ook genoeg emulators zijn waarbij je de rom niet in de emulator hoeft te injecteren maar ze gewoon uit de rom list op de DS kan starten. Scheelt weer met alles dubbel op de micro sd hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:01:
je game KOPEN misschien?

(eerlijk, ik snap echt niet dat dit topic nog altijd openstaat :|)

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 18-02-2008 09:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Op deze manier wordt het inderdaad wel een beetje verkl**t voor de mensen die wél serieus met homebrew aan de slag gaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:54:
Op deze manier wordt het inderdaad wel een beetje verkl**t voor de mensen die wél serieus met homebrew aan de slag gaan. :/
Als we het gewoon negeren als dat soort vragen langskomen en de mods ze dan weer wissen kunnen wij gewoon ons ding doen :)

Wie heeft er trouwens nog leuke ideeen voor homebrew programma's voor de DS? Ik begin het programmeren van de DS nu een klein beetje onder de knie te krijgen en zoek nu ideeen voor nuttige programma´s die nog missen. Misschien dat ik wel ga werken aan een betere agenda dan DS Organize, eentje die ook iCalender feeds ondersteund. Leuke ideeen voor andere projecten zijn welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 22:58
Bestaat er al een zork-adventure emulator?

Ik weet dat ze op andere consoles bestaan. Ik bedoel dan die txt adventures.

Zou me helemaal waanzinnig lijken, kan ik dat heerlijk op mijn vakantie spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Paar daagjes terug een EDGE binnen gekregen. Aangezien dit een kloon lijkt te zijn van de Cyclo DS Evolution maar dan goedkoper is verwacht ik dat deze kaart goed zal scoren. Review heb ik hopelijk over n paar weekjes op mn site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ideetje voor een DS-homebrew waar ik al een tijdje mee in mijn hoofd zit, maar wat 99% zeker te hoog gegrepen is: een digitaal vogelboek voor op vakantie. Ik ben fan van vogels kijken in mooie, verre landen en dan is voor elk land een vogelboek meenemen zo'n gewicht!
Maar dit lijkt me meer iets waarvoor een apart apparaatje ontworpen moet worden, niet iets voor homebrew DS. Bijv. 'Travel Mate', handzaam licht apparaatje met landkaarten, vogels, dieren, Lonely Planet-informatie e.d. Lijkt mij ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Cartman! schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:32:
Paar daagjes terug een EDGE binnen gekregen. Aangezien dit een kloon lijkt te zijn van de Cyclo DS Evolution maar dan goedkoper is verwacht ik dat deze kaart goed zal scoren. Review heb ik hopelijk over n paar weekjes op mn site staan.
Waar heb je deze besteld? Ik was van plan een TTDS te bestellen, maar volgens mij is de Edge DS een veel betere keus.

Ik wou hem bestellen bij Deal Extreme, maar ik heb niet echt zin om 10 keer de deur open te doen voor de postbode...

EDIT: Als ik er een stel bestel bij Deal Extreme, moet ik dan bij de bestelling aangeven dat ik de invoerrechten en btw moet betalen? Of doet TNT / douane dit achteraf? Ik snap er eerlijk gezegd vrij weinig van (en sowieso, wat een stomme regelingen ook...).

[ Voor 18% gewijzigd door Tanuki op 18-02-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Dale Cooper: Leuk idee :)
l0c4lh0st: ik heb geen idee waar ie vandaan komt, tis een review sample.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:06:
Ideetje voor een DS-homebrew waar ik al een tijdje mee in mijn hoofd zit, maar wat 99% zeker te hoog gegrepen is: een digitaal vogelboek voor op vakantie. Ik ben fan van vogels kijken in mooie, verre landen en dan is voor elk land een vogelboek meenemen zo'n gewicht!
Maar dit lijkt me meer iets waarvoor een apart apparaatje ontworpen moet worden, niet iets voor homebrew DS. Bijv. 'Travel Mate', handzaam licht apparaatje met landkaarten, vogels, dieren, Lonely Planet-informatie e.d. Lijkt mij ideaal!
Waarom denk je dat het voor de DS te hoog gegrepen is? Qua hoeveelheid data kan je aardig wat opslaan op een microSD kaartje. Je zou zelfs aan vogelherkenning kunnen doen door het geluid van een onbekende vogel op te nemen met de mic en te analyseren tegen allemaal bekende geluiden en dan de meest waarschijnlijke vogel met foto en alles op het scherm te zetten :)

Ik denk alleen dat het voor mij te hoog gegrepen is aangezien ik helemaal niets van vogels weet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou moeten beginnen met een internetdatabase te vinden met een hoop duidelijke foto's/plaatjes van allerlei vogels, met kenmerken van waar ze te vinden zijn en geluid e.d. Ik zal 's een beetje rond gaan speuren! Is het ingewikkeld om een soort zoekbare database te maken, waarin je op een paar kenmerken kunt zoeken (kleur, grootte, locatie enz.)? Ik heb er zelf nul verstand van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Laatst online: 31-08 14:37
Ik heb ook nog een goed idee voor een DS-homebrew applicatie dat in principe eenvoudig uit te voeren zou moeten zijn. Loop hier eigenlijk al mee rond sinds ik m'n DS heb.

Het zou mij namelijk ontzettend handig lijken om een poker odds calculator te hebben voor je DS. Ideaal voor die verhitte tafel discussies tijdens een live game bij vrienden of in de kroeg. Onderste scherm voor de invoer, bovenste scherm voor de uitvoer. En dan met een soort gelijke interface zoals de odds calculator op cardplayer.com.
Of nog beter. Een odds calculator ala Pokerstove waarbij je dus een hele range aan kaarten kunt invoeren om zo je equity te bepalen.
Betreffende het kansrekenwerk zou ik er wel uit moeten komen. Alleen mis ik de programeer kennis om een dergelijke applicatie te schrijven. Weet zeker dat hier een boel DS hebbende pokerspelers blij mee zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:40:
Je zou zelfs aan vogelherkenning kunnen doen door het geluid van een onbekende vogel op te nemen met de mic en te analyseren tegen allemaal bekende geluiden en dan de meest waarschijnlijke vogel met foto en alles op het scherm te zetten :)
En dat denk je te kunnen doen met die mini-mic tussen je scherm en de knoppen? Volgens mij is dat ding nooit gevoelig genoeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:43:
[...]

En dat denk je te kunnen doen met die mini-mic tussen je scherm en de knoppen? Volgens mij is dat ding nooit gevoelig genoeg. :P
Voor alleen herkenning heb je geen enorm hoge kwaliteit mic nodig, het gaat er alleen om dat bepaalde features in het geluid er uit gefiltered kunnen worden. 't zou in elk geval wel een interessant projectje zijn :)

En met de touchscreen zou je heel gemakkelijk aan deterministische herkenning kunnen doen, steeds twee plaatjes in beeld en je wijst aan welke het is ("heeft ie een lange of een korte staart") net zo lang tot het vogeltje herkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alabama_man schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:52:
Ik heb ook nog een goed idee voor een DS-homebrew applicatie dat in principe eenvoudig uit te voeren zou moeten zijn. Loop hier eigenlijk al mee rond sinds ik m'n DS heb.

Het zou mij namelijk ontzettend handig lijken om een poker odds calculator te hebben voor je DS. Ideaal voor die verhitte tafel discussies tijdens een live game bij vrienden of in de kroeg. Onderste scherm voor de invoer, bovenste scherm voor de uitvoer. En dan met een soort gelijke interface zoals de odds calculator op cardplayer.com.
Of nog beter. Een odds calculator ala Pokerstove waarbij je dus een hele range aan kaarten kunt invoeren om zo je equity te bepalen.
Betreffende het kansrekenwerk zou ik er wel uit moeten komen. Alleen mis ik de programeer kennis om een dergelijke applicatie te schrijven. Weet zeker dat hier een boel DS hebbende pokerspelers blij mee zullen zijn.
Ik poker ook weleens maar heb echt geen idee waar je het over hebt. Als jij een opzetje kan maken met wat voorbeeld schermen en wat ie dan berekent dan kunnen we het vast wel programmeren. Kansenrekening en statistiek is niet zo'n probleem. Gaat het er om hoeveel kans je had dat je een potje kon winnen met de kaarten die je had of hoeveel kans je hebt om een bepaalde kaart te krijgen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:35:
[...]
Ik poker ook weleens maar heb echt geen idee waar je het over hebt. Als jij een opzetje kan maken met wat voorbeeld schermen en wat ie dan berekent dan kunnen we het vast wel programmeren. Kansenrekening en statistiek is niet zo'n probleem. Gaat het er om hoeveel kans je had dat je een potje kon winnen met de kaarten die je had of hoeveel kans je hebt om een bepaalde kaart te krijgen ofzo?
Het gaat inderdaad om de kans die je hebt om een potje te winnen met de kaarten die je hebt. Het verschil met pokerstove is dat je je tegenstander een range aan handen geeft waardoor je in feite dus een realistischere benadering hebt van hoevaak je de hand wint. Je weet immers nooit 100% wat je tegenstander heeft, maar je kan wel een soort van inschatting maken met wat voor handen hij een dergelijke move maakt.
Maargoed het is denkik beter om simpel te beginnen met een odds calculator zoals je op cardplayer.com of pokercollege.nl hebt. Dus ik raad aan om zo'n dergelijke calculator eens te bekijken om een impressie te krijgen. Waarschijnlijk zweven er ook source codes rond op internet voor een dergelijke calculator.

Als je echt intresse hebt om daadwerkelijk zo'n calculator te gaan maken dan zal ik me er van het weekend eens wat meer gaan verdiepen in hoe we dit practisch kunnen gaan invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alabama_man schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:04:
[...] Waarschijnlijk zweven er ook source codes rond op internet voor een dergelijke calculator.

Als je echt intresse hebt om daadwerkelijk zo'n calculator te gaan maken dan zal ik me er van het weekend eens wat meer gaan verdiepen in hoe we dit practisch kunnen gaan invullen.
Ik heb ff rondgekeken maar ik kan niet direct een kant en klare source code voor zoiets dergelijks vinden. Wel zie ik wat discussie over de complexiteit om een werkelijk correcte kans te berekenen. Kennelijk kan dat zelfs op een snelle machine wel wat tijd kosten, dus het is wel handig om trucs te gebruiken om tot een redelijk correcte schatting te komen ipv een exacte berekening uit te voeren. Als je wat kan vinden laat het me maar weten, misschien komen we tot iets leuks.

• Alabama_man
Van wat ik nu zo even heb kunnen vinden zijn de volgende twee sites.

http://www.holdemranger.com/
Dit is een calculator waarbij je dus een range van handen kan invoeren. Als het goed is kun je er de source code van downloaden.

www.dougspeed.com/calc.htm
Een hele simpele web calculator. Source code (in javascript en php) kan aangevraagt worden via de mail. Maar de site is erg oud dus weet niet of er nog gereageerd gaat worden op de mailadressen.

Daarnaast zouden we kunnen proberen de makers van bestaande odds calculators te benaderen voor tips over hoe ze hun berekeningen hebben opgezet.

Maar voor een eerste stap lijkt het me denk ik verstandig om een opzet te maken voor de interface. Met als uitgangspunt dezelfde invoer als bij de pokercollege calculator. (aantal spelers, kaarten van de spelers, kaarten op de flop en turn)

Verwijderd

Ik heb een vreemd probleem... Sinds enkele weken heb ik de Nintendo DS Lite met een M3 Real kaart. Nu valt me op dat na ongeveer 3 uur de batterij leeg is, de DS staat dan net 1 streepje onder de helderste stand.

Wat is jullie ervaring met de batterijduur van de DS? Ik vind het namelijk nogal aan de korte kant.
Graag hoor ik jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De batterij zou langer mee moeten gaan. Bij mij in elk geval wel. :P Wel merk ik dat sommige spellen meer invloed lijken te hebben op de speelduur van een batterij dan andere. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

3 uur aan stuk spelen ? Nou, ik heb er eens opgelet voor mij geld hetzelfde ongeveer maae dan met een TTDS kaart. Maar ik vond de de DS al verschrikkelijk lang doet met zijn batterij. Maarja tis maar wat je gewend bent, mij pda red het nog geen uur met spelletjes en dan te bedenken dat de DS 2 schermen heeft.... Dus ik vind 3 uur lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ik zou graag weten of een van jullie al problemen gehad heeft met het virus dat de ronde doet,of is er al een oplossing voor dit virus

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Hebben jullie enig idee wanneer Deal Extreme weer backup kaartjes kan leveren? Het duurt wel erg lang zeg. ;(

sorcees: Wat voor virus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorcees schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:28:
Ik zou graag weten of een van jullie al problemen gehad heeft met het virus dat de ronde doet,of is er al een oplossing voor dit virus
Totaal niet.
Flashme op je DS flashen.
Dit plaats ergens voor in het ROM een code die het mogelijk maakt om direct van slot-1 te starten. Zodat je Flashme er weer op kan flashen :*).

@boven buur :)
http://wiki.pocketheaven.com/DS_Bricker

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorcees schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:28:
Zover als ik weet bestaat er helemaal geen virus voor de DS, hooguit een trojan horse die je DS kan bricken, maar zoals Xoindotnler al aangaf is ie ook weer te unbricken dus het is niet echt iets om je zorgen over te maken.

Edit: deze dus: http://secunia.com/virus_information/22489/tahen.a/

Een trojan horse verspreid zich niet zoals een virus dat doet, een trojan horse haal je zelf binnen (zoals het paard van Troje) en open je zelf. Als je alleen software van betrouwbare bronnen gebruikt zul je het Trojan Horse nooit zien. Homebrew software moet je daarom ook altijd gewoon direct bij de auteur downloaden en niet op vage verzamelsites.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Ik heb een DS Fire Card (Firelink), www.dsfirelink.com
Nu wil ik hier moonshell op installeren zodat ik ook mp3's en/of filmpjes af kan spelen, maar zodra ik de setup van moonshell start dien ik een ROM image te selecteren. Hier staat een hele lijst;
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/02/26/1204033410-260.jpg
Helaas zie ik er niets in staan van de DS Firecard.
Wie heeft er een DS Firecard en gebruikt hier moonshell op en kan mij vertellen hoe ik dit kan doen?

_/-\o_ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Kan dat ding autopatchen? dan kies je toch gewoon Autopatch Default (no interface) mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
masvma schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:52:
Ik heb een DS Fire Card (Firelink), www.dsfirelink.com
Nu wil ik hier moonshell op installeren zodat ik ook mp3's en/of filmpjes af kan spelen, maar zodra ik de setup van moonshell start dien ik een ROM image te selecteren. Hier staat een hele lijst;
[afbeelding]
Helaas zie ik er niets in staan van de DS Firecard.
Wie heeft er een DS Firecard en gebruikt hier moonshell op en kan mij vertellen hoe ik dit kan doen?

_/-\o_ :?
Waarom heb je eigenlijk voor de DS Firelink gekozen in plaats van de véél populairdere DSTT, R4DS of DSTT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Iemand hier bekend met Pocket Physics? Ben er net achter gekomen dat er sinds kort weer een nieuwe versie uit is. Heb eigenlijk vanaf versie 0.1 niet meer gekeken en nu blijken ze al bij versie 0.5 te zijn! En wat een prachtig stukje homebrew is het intussen geworden zeg. _/-\o_ Vind dat dit eigenlijk ook wel in de startpost kan worden meegenomen.

Voor de mensen die het nog niet kennen:
I really like the idea of the popular minigame Crayon Physics: You draw an object on the screen and it instantly becomes physical and interacts with other objects. The first thing that sprung to my mind when seeing it was "This would be awesome on the DS!" And Pocket Physics is what I came up with after two weeks. It isn't really a game, but more of a physical construction kit for your pocket. You can design scenes freely by drawing things with the stylus. Things can be solid, like ramps and floors, or dynamic, like balls or boxes. Like in The Incredible Machine, you can reset the scene, change it, and start the simulation again. It's even more fun if you have a DS Motion, which can be used to control gravity
Screens:
Afbeeldingslocatie: http://tobw.net/projects/pocketphysics/domino.png

Afbeeldingslocatie: http://tobw.net/projects/pocketphysics/porrasturvat.png

Link:
http://tobw.net/index.php...=3&project=Pocket+Physics

Tevens zijn er op youtube talloze filmpjes te vinden van gemaakte creaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
Ik heb voor de DS Firecard gekozen omdat dat de enige was die voorradig was, ik zie verder geen verschil t.o.v. de anderen. Het grote voordeel volgens mij van de Firecard is dat hij geen gebruik maakt van een micro sd kaart, die nogal gevoelig is en vooral met kinderen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
@McKaamos: Er zit een autopatch mode op, zoals je in de afbeelding kunt zien. Maar ook als ik die gebruik krijg ik een foutmelding "not supported adapter?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Voor degene met een nieuwe EZflash V 3in1 Expansionpack waar een nieuwe chip inzit (rudolfs 3in1 tool werkt niet) is er een update GBA exp loader 0.3.
link:
http://www009.upp.so-net..../nds/GBA_ExpLoader_03.zip
Net getest op de DSTT en R4 en werkt uitstekend incl. rumble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Het valt mij op dat niemand hier over de Supercard praat.
Is deze kaart minder populair?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.