Dag iedereen,
Ik weet niet zeker of ik deze vraag hier kan stellen, dus als het hier niet correct is dan hoor ik het wel.
Inmiddels 3 weken geleden alweer heb ik via zeelandnet.nl (Marktplaats voor Zeeland) een tweedehands LG viewty gekocht, vodafone gelockt. Ik teste het toestel toen ik het kocht met mijn vodafone pre-paid simkaart, en alles werkte.
Op dat moment was ik midden in het proces van de overschakeling van prepaid naar een vodafone abbonement, met nummerbehoud. (Ik dacht dat dit geen problemen zou opleveren omdat het beide vodafone is.)
Toen ik mijn nieuwe abbonements-simkaart kreeg, teste ik het meteen uit (ookal was mijn contract nog niet lopende). Mijn 'nieuwe' LG viewty accepteerde de simkaart niet; de mobiel zei "USIM locked", wat ik vreemd vond, aangzien de telefoon en de Abbonements-simkaart beide van vodafone zijn, en mijn prepaid simkaart er wel op werkte.
Ik dacht dat het misschien door de nummeroverschakeling zou komen, ik wachtte daarom totdat mijn prepaid-simkaart in de LG viewty "unregistred simcard" zei. Ik probeerde mijn nieuwe abbonements-simkaart nog een keer en weer zei de Viewty "USIM blocked". Ik begreep er niks van.
Toen ik de simkaart in mijn oude vodafone mobiel stopte, werd ie geaccepteerd maar had ik "limited service".
Erg vreemd.
Een vriend van mij heeft ook een 2ehands LG viewty (t-mobile gelocked), en die is met een "universal unlocker simcard" unlocked en zijn simkaart werkt daar prima in. Ik probeerde die "universal unlocker simcard" in mijn LG viewty met mijn nieuwe simkaart, maar weer werd er "USIM locked" gezegd.
Ik probeerde mijn abbo-simkaart uit op zijn reserve telefoon (sony ericsson, unlocked, en uit Maleisie afkomstig), en daar werkte mijn simkaart prima in.
Toen heb ik mijn telefoon laten unlocken bij een winkeltje. Ik weer mijn simkaart erin proberen, werd geaccepteerd, maar nu kreeg ik het "limited service" bericht weer. (wat ik dus ook kreeg in mijn oude telefoon). Ik vraag aan die gozer uit dat winkeltje wat er mis is, en hij stopt er een KPN-simkaart in, en die werkt gewoon prima, en hij zei dat mijn simkaart misschien niet goed is. Wat ik vreemd vind want het werkte wel goed in de reserve geunlockte telefoon van een vriend.
Weer thuis gekomen doe ik een abbonoment simkaart (Hi) van mijn broer in mijn LG viewty, en die werkt gewoon zonder problemen. Het zelfde geld voor mijn simkaart in zijn unlockte telefoon.
Ik had wel iets gelezen over een IMEI nummer, en als mijn tweedehands telefoon gestolen was, dan kon het misschien wel dat die telefoon niet meer op het vodafone netwerk kan.
Dus ik test dit met mijn vriendin's Vodafone simkaart (prepaid), en die werkt gewoon prima op mijn telefoon. En mijn abbo-Vodafone simkaart werkt ook op haar belgische vodafone telefoon.
Ik heb een online IMEI check gedaan op
http://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr en op
http://www.amta.org.au/default.asp?Page=405 . Beide sites zeggen dat alles normaal zou moeten zijn.
Nu heb ik geen ideeen meer, vandaar dit bericht op GoT.
Weten jullie misschien wat er aan de hand is? Hopelijk kan er iemand antwoord op onderstaande vragen geven, of advies geven wat ik kan doen...
1) Is de telefoon toch gestolen en is het IMEI nummer toch geblockt?
2) Is er iets mis mijn nieuwe abbonoments simkaart?
3) Werkt mijn simkaart alleen in toestellen die niet uit de NL komen?
Help is erg welkom.
Alvast bedankt!
Groeten,
Menno
[
Voor 3% gewijzigd door
Anoniem: 296458 op 24-03-2009 18:15
]