• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Ben Crysis Warhead aan het installeren, maar poeh wat duurt dat "Preparing installation" lang!
Staat nu al een kwartier de dvd te lezen.

Ervaringen?

Hoop trouwens dat ie niet per sé op C:/ moet.

Edit: Is wel op C terecht gekomen, zag geen opties dit te wijzigen bij het installatieproces.
"Preparing installation" duurt inderdaad zo lang, de "rest" van het installatieproces was zo voorbij.

[ Voor 46% gewijzigd door FrankNLD op 17-09-2008 14:35 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:31
Frank76NL schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:21:
Ben Crysis Warhead aan het installeren, maar poeh wat duurt dat "Preparing installation" lang!
Staat nu al een kwartier de dvd te lezen.

Ervaringen?

Hoop trouwens dat ie niet per sé op C:/ moet.

Edit: Is wel op C terecht gekomen, zag geen opties dit te wijzigen bij het installatieproces.
"Preparing installation" duurt inderdaad zo lang, de "rest" van het installatieproces was zo voorbij.
Oh shit, Mijn snelle schijf is schijf D :X Heb je ook niets van 'custom installation' gezien?

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Staat altijd wel ergens een optie, me c schijf heeft al regelmatig een opruiming nodig doordat sommige spellen altijd bloedirritant moeten saven in je mijn documenten.

Heb je de duitse versie ofzo?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 12:09
Net gehaald bij FRS.Ben benieuwd

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik heb hem al uitgespeeld zelfs, was weer veel van hetzelfde vond ik persoonlijk :( Spel lijkt wel vloeiender te lopen als Crysis zelf.

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• FrankNLD
Avalaxy schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:58:
[...]

Oh shit, Mijn snelle schijf is schijf D :X Heb je ook niets van 'custom installation' gezien?
Nee, kon alleen taalpakketten en Punkbuster aan/uit-vinken in "custum installation".

[ Voor 4% gewijzigd door FrankNLD op 17-09-2008 15:21 ]

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Het was bij Condemned ook zo, daar had je in ieder geval 10 GB nodig aan HD ruimte op je C, maar ik kreeg wel de optie daarna om hem op D of een andere partitie te installeren. Hij zal wel weer uitpakken of iets dergelijks op C, en daarna op de andere schijf installeren. Lijkt me sterk dat die optie er niet is.

[ Voor 32% gewijzigd door JediUberknaft op 17-09-2008 16:01 ]

• FrankNLD
Lekker, kan niet inloggen ondanks dat ik Gamespy mijn account en ww heb laten mailen |:(

Edit: maar een nieuwe account aangemaakt...

Edit 2: Keuze uit 3 bezette servers. En voor de liefhebber: geen servers die gamepad only zijn.
Hoop dat dit is omdat het net uit is.

Edit 3: Ziet er mooi uit maar de performance valt me erg tegen: 20-50 fps in multiplayer op een 3200+ AM2, 2 gb geheugen en een 3870 videokaart. Settings: performance, 1440x900, geen AA ;( en nee, kan de resolutie niet lager zetten, omdat het op een tv is aangesloten.
Wat is de nieuwe prijs van de xbox360 ook alweer... :(

Btw. weet iemand waar je je online naam aan kan passen?

[ Voor 94% gewijzigd door FrankNLD op 17-09-2008 17:47 ]

Verwijderd

Frank76NL schreef op woensdag 17 september 2008 @ 16:01:
Lekker, kan niet inloggen ondanks dat ik Gamespy mijn account en ww heb laten mailen |:(

Edit: maar een nieuwe account aangemaakt...

Edit 2: Keuze uit 3 bezette servers. En voor de liefhebber: geen servers die gamepad only zijn.
Hoop dat dit is omdat het net uit is.

Edit 3: Ziet er mooi uit maar de performance valt me erg tegen: 20-50 fps in multiplayer op een 3200+ AM2, 2 gb geheugen en een 3870 videokaart. Settings: performance, 1440x900, geen AA ;( en nee, kan de resolutie niet lager zetten, omdat het op een tv is aangesloten.
Wat is de nieuwe prijs van de xbox360 ook alweer... :(

Btw. weet iemand waar je je online naam aan kan passen?
Zou je screenshot kunnen neer zetten want ik heb bijna de zelfde hardware...
alleen is de vraag heb je drivers geupdate. want als ik de benchmarks mag geloven presteerd crysis beter dan warhead!!

• FrankNLD
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:50:
[...]

Zou je screenshot kunnen neer zetten want ik heb bijna de zelfde hardware...
alleen is de vraag heb je drivers geupdate. want als ik de benchmarks mag geloven presteerd crysis beter dan warhead!!
Warhead beter dan Crysis bedoel je denk ik, ja, dat had ik ook gelezen.

Ga nog even drivers updaten :$

Hoe kom je van die intro af??

Verwijderd

Frank76NL schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:52:
[...]

Warhead beter dan Crysis bedoel je denk ik, ja, dat had ik ook gelezen.

Ga nog even drivers updaten :$

Hoe kom je van die intro af??
dat zijn toch bik files die kan je gewoon verwijderen of even renamen, weet alleen niet de mappen structuur dus weet niet waar ze staan.

welke versie drivers gebruikte je dan ? :o

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 17:58 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ziet er mooi uit maar de performance valt me erg tegen: 20-50 fps in multiplayer op een 3200+ AM2, 2 gb geheugen en een 3870 videokaart. Settings: performance, 1440x900, geen AA ;( en nee, kan de resolutie niet lager zetten, omdat het op een tv is aangesloten.
Wat is de nieuwe prijs van de xbox360 ook alweer
Je CPU is dan ook een zware bottleneck. Je GPU is wel goed maar de CPU houd em tegen.

• FrankNLD
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:57:
[...]

dat zijn toch bik files die kan je gewoon verwijderen of even renamen, weet alleen niet de mappen structuur dus weet niet waar ze staan.

welke versie drivers gebruikte je dan ? :o
Bestanden in C:/Program Files/ Electronic Arts /CrytekCrysis Wars/ Game/Localized / Video opnieuw benoemd. .sfd bestanden, extensie naar sfd-old hernoemd ook in de map English (de bij mij ingestelde taal).

Edit: nieuwe ATI drivers geïnstalleerd, nu 35-80 fps op grote kaarten, kleine kaarten zijn dik in orde (nog wel zonder AA).

Edit: de AA-settings zijn gebonden aan een aantal andere resource-vretende instellingen, deze kun je niet onafhankelijk instellen, erg jammer.
En CPU-gebruik komt niet boven de 65 procent uit, dus mijn 3200X2 lijkt me niet een bottleneck.

[ Voor 25% gewijzigd door FrankNLD op 17-09-2008 21:36 ]

• PilatuS
  • Niet online
En CPU-gebruik komt niet boven de 65 procent uit, dus mijn 3200X2 lijkt me niet een bottleneck.
Aangezien het een X2 is betekend dat 100% van 1 core, die zit dus constant op zijn max. De bottleneck is hier echt je CPU.

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:21:
[...]

Is er ook al gezegd over Securerom http://www.crymod.com/thread.php?threadid=36719

ala spore mensen nou ik hoef me pre order niet meer hoor. ik hoef die gare DRM niet. en vooral geen online check voor je het weet halen over 6 jaar de server uit de lucht 8)7
Valt wel mee denk lees ik hier:Bron

"Ook de angst dat de game niet meer zal werken zodra EA besluit de authenticatie-servers uit de lucht te halen blijkt ongegrond, voor het zover komt zal EA een patch vrijgeven waarmee de DRM gesteriliseerd wordt en dit dus geen probleem meer is."

Gaat hier dan over Spore, lijkt mij dat het voor alle games geld.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Verwijderd

Er is al gezegd dat Crysis op Steam geen DRM heeft....
En Steam heeft wel degelijk DRM, alleen op een andere manier dan EA het doet.
Duh.. Steam is op zichzelf al DRM.. Maar ik bedoelde dat het niet uitmaakt hoevaak je het installeert... En als je alleen de 1e keer online komt, dan kan je de rest vd keren steam in offline modus opstarten en dan doet crysis het waarschijnlijk nog steeds..

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 00:10 ]

• Oxellaar
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:38:
Ja weet ik, heb ik het over Steam dan? :?
Heb het over de opmerking van de server die plat zou gaan.

En Steam heeft wel degelijk DRM, alleen op een andere manier dan EA het doet.

Linkje
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:38:

[...]

Duh.. Steam is op zichzelf al DRM.. Maar ik bedoelde dat het niet uitmaakt hoevaak je het installeert... En als je alleen de 1e keer online komt, dan kan je de rest vd keren steam in offline modus opstarten en dan doet crysis het waarschijnlijk nog steeds..
Ja ja. Kun je eigen nog volgen? ;)

Maar ik wacht het nog even af om te zeggen dat Crysis het zonder internetverbinding doet.
Bij heel veel Steam games heb je verbinding nodig.

Morgen eens proberen :9~
geerttttt schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:15:
Ik heb het vast gemist, maar komt crysis warhead nu morgen uit? (of eigenlijk vandaag)
OMG! :z

[ Voor 85% gewijzigd door Oxellaar op 18-09-2008 00:21 ]

Verwijderd

Zou dat de reden zijn waarom Warhead op het Steam platform alleen beschikbaar is ivm Cracks en dergelijk?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Steam is echt niet piraterij-dicht hoor. Voor de gemiddelde gebruiker zal het alleen wel een grotere grens zijn, ook zijn er niet twee weken voor de release discs in omloop waar de crackers zich al op kunnen uitleven :)

Wel zou het logisch zijn als ze zeiden dat het tegen de piraterij is, want dat was ook hun pispaaltje voor de slechte verkopen bij de originele Crysis. Eens zien of het wat helpt...

Verwijderd

Steam blijft onherroepelijk onspeelbaar op public servers met de online modus. De offline-variant zal immers wel gekraakt en binnenkort verkrijgbaar zijn.

Dus ja, voor het online gedoe is denk ik het spel op het Steam platform gebracht.

Verwijderd

Frank76NL schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:20:
[...]

Bestanden in C:/Program Files/ Electronic Arts /CrytekCrysis Wars/ Game/Localized / Video opnieuw benoemd. .sfd bestanden, extensie naar sfd-old hernoemd ook in de map English (de bij mij ingestelde taal).

Edit: nieuwe ATI drivers geïnstalleerd, nu 35-80 fps op grote kaarten, kleine kaarten zijn dik in orde (nog wel zonder AA).

Edit: de AA-settings zijn gebonden aan een aantal andere resource-vretende instellingen, deze kun je niet onafhankelijk instellen, erg jammer.
Je maakt me gek Frank :+ .. morgen maar me pre order even ophalen ^^

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:07:
Steam blijft onherroepelijk onspeelbaar op public servers met de online modus.
Een enorm grote markt is er on-line denk ik alleen niet voor spellen als dit. Dat zal toch echt CS/HL/CoD/MoH/UT/Quake/vastnogwat blijven, en om dat te veranderen moet je wel iets HEEL moois neerzetten.

Maar het zal inderdaad de reden wel zijn dat er voor Steam is gekozen, het tooltje doet namelijk zeker wel wat het moet doen :)

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:14:
[...]
Een enorm grote markt is er on-line denk ik alleen niet voor spellen als dit. Dat zal toch echt CS/HL/CoD/MoH/UT/Quake/vastnogwat blijven, en om dat te veranderen moet je wel iets HEEL moois neerzetten.

Maar het zal inderdaad de reden wel zijn dat er voor Steam is gekozen, het tooltje doet namelijk zeker wel wat het moet doen :)
Ace snapt dan ook nog niet waarom andere uitgevers met zulke systemen komen!! Waarom kan het bij steam wel en bij andere niet?

Verwijderd

Omdat het al een bewezen platform is.

En een nieuw platform met dezelfde kenmerken als steam een jaar of 2 duurt.

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik heb het vast gemist, maar komt crysis warhead nu morgen uit? (of eigenlijk vandaag)

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Avalaxy
geerttttt schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:15:
Yep, vandaag.

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 15:26
Twijfel tussen deze en Far Cry 2. Met Crysis heb ik, ondanks vele crashes, wel veel plezier gehad dus dat zal dik in orde zijn alleen ben bang dat deze ook meer van hetzelfde zal zijn. Op dit moment ben ik geneigd om Warhead the nemen.

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:40

d_star

Maharadja of the Year :-/

mavi schreef op donderdag 18 september 2008 @ 04:14:
Twijfel tussen deze en Far Cry 2. Met Crysis heb ik, ondanks vele crashes, wel veel plezier gehad dus dat zal dik in orde zijn alleen ben bang dat deze ook meer van hetzelfde zal zijn. Op dit moment ben ik geneigd om Warhead the nemen.
offtopic:
Beetje offtopic (sorry daarvoor), maar ik wacht persoonlijk liever op Far Cry 2. In reviews heb ik gelezen dat Warhead niet al te lang is. Aangezien ik niet alle spellen die in een jaar uitkomen koop, ga ik dan liever voor een spel wat iets duurder is maar waar ik wel langer mee bezig ben. Zo was COD4 een fantastische bang-for-the-buck-deal als je ziet hoeveel tijd ik er al mee bezig ben geweest :)

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• mavi
Maar dat zie je ook terug bij de prijs van de spellen. Crysis is € 29,99 en Far Cry € 44,99. Opzich wil ik die 15 euro extra wel betalen zolang het spel maar goed is. Ik zal daarom ook wachten op de eerste reviews van FC2 voordat ik ga kopen.

• evilpin0
Net gescoord bij de FRS, kan niet wachten tot ik thuis ben :) Eindelijk crysis online.
Tsja voor 30 euro kan ik hem niet laten liggen. Als alle spellen 30 euro waren was me legale collectie 3x zo groot.

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Het spel is 'maar' 30 euro vooral omdat het eigenlijk een soort add-on is. Het is niet heel erg lang heb ik al hier en daar gelezen.

30 euro voor een add-on is normaal.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

bah wat een grafspel, ik was in dat gebied waar je een of andere school binnen moest dringen (Act 2 Retrieval ofzo) maar t lijkt wel alsof er oneindig veel poppetjes rondhupsen...ik bleef maar mensen afknallen en zelf neergeknald worden want er kwam geen einde aan de stroom vijanden! Heb em er maar afgelazerd :) Ik ben niet gemaakt voor FPS games.

Nu maar es Spore proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Japser op 18-09-2008 12:53 ]

Verwijderd

evilpin0 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:13:
Net gescoord bij de FRS, kan niet wachten tot ik thuis ben :) Eindelijk crysis online.
Tsja voor 30 euro kan ik hem niet laten liggen. Als alle spellen 30 euro waren was me legale collectie 3x zo groot.
25 € hier :P . Maar Ace wacht nog steeds op de Q&A gebeuren over DRM& Securom

• evilpin0
H3llsing schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:32:
Het spel is 'maar' 30 euro vooral omdat het eigenlijk een soort add-on is. Het is niet heel erg lang heb ik al hier en daar gelezen.

30 euro voor een add-on is normaal.
das waar, doet er verder niet onder dat ik voor dat bedrag graag een spel in de winkel haal ipv usenet.

• FrankNLD
PilatuS schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:15:
[...]

Aangezien het een X2 is betekend dat 100% van 1 core, die zit dus constant op zijn max. De bottleneck is hier echt je CPU.
Mijn CPU is een 4200 X2, niet een 3200 X2, ik heb me hierin vergist (al weer een tijdje geleden aangeschaft. Feit blijft dat de belasting soms 100% van één core is. Deze game ondersteunt toch multicore? Waarom is 60% belasting dan een bottleneck? Dan zou 100% toch pas een bottleneck zijn?

BTW. Ik heb de game aangeschaft voor de multiplayer en in dat opzicht evenaart het zeker CoD4 niet, welke ik van het niveau Counterstrike vind.
Ik had die 25 euro wel in mijn zak kunnen houden (voor GTA bv.).
Maar misschien had ik dit anders ervaren als ik 60+ fps had.

[ Voor 20% gewijzigd door FrankNLD op 18-09-2008 19:01 ]

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Zo net warhead gehaald en en wat gespeeld. Heb nog geen GPU-bench kunnen vinden, maar de performance is gewoon precies hetzelfde als Crysis op het eerste gezicht. Verschil is dat ik nu wel in DX9 mode in het spel very high (enthousiast) kan selecteren dus ik heb geen config tweak meer nodig, maar verder... 1680X1050 very high DX9 kan net met mn HD4870, 1920X1200 kan net niet. DX10 draait weer bedroevend. Allemaal net als Crysis 8)7 . Maar goed, wel weer mooi spel lijkt me verder dus ga weer beginnen :)

anathema

• FrankNLD
anathema schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:01:
Zo net warhead gehaald en en wat gespeeld. Heb nog geen GPU-bench kunnen vinden, maar de performance is gewoon precies hetzelfde als Crysis op het eerste gezicht. Verschil is dat ik nu wel in DX9 mode in het spel very high (enthousiast) kan selecteren dus ik heb geen config tweak meer nodig, maar verder... 1680X1050 very high DX9 kan net met mn HD4870, 1920X1200 kan net niet. DX10 draait weer bedroevend. Allemaal net als Crysis 8)7 . Maar goed, wel weer mooi spel lijkt me verder dus ga weer beginnen :)
CPU?

• anathema
Q6600@3200 Mhz

anathema

Verwijderd

Er was ook nooit gezegd dat met die pc van 699$ Warhead op maximale settings speelbaar was.

• FrankNLD
Een erg basic vraag hier: Waar kan ik mijn online naam veranderen? Want mijn profielnaam wordt niet weergegeven en ik blijf op "Nomad" staan.

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

d_star schreef op donderdag 18 september 2008 @ 08:32:
[...]

offtopic:
Beetje offtopic (sorry daarvoor), maar ik wacht persoonlijk liever op Far Cry 2. In reviews heb ik gelezen dat Warhead niet al te lang is. Aangezien ik niet alle spellen die in een jaar uitkomen koop, ga ik dan liever voor een spel wat iets duurder is maar waar ik wel langer mee bezig ben. Zo was COD4 een fantastische bang-for-the-buck-deal als je ziet hoeveel tijd ik er al mee bezig ben geweest :)
Dat is ook de reden dat ik Warhead heb laten liggen en trouwens Clear Sky ook. Warhead schijnt 5 uurtjes te duren en aangezien ik niet geinteresseerd ben in het multiplayer gedeelte leg ik die 25 euro liever bij Far Cry 2, GTA IV, Fallout 3 en/of PES2009.

Verwijderd

€30,- is geen geld, en 5 uur singleplayer gameplay voor een shooter/addon is niet slecht.
Ik ben hem eerst via Usenet binnen aan het halen om te kijken of ik hem uberhaupt acceptabel kan spelen op mijn laptop en er geen ernstige complicaties optreden met mijn hardware oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Hij speelt een stuk sneller en lekkerder dan het origineel. Ik speel op hard en alhoewel het vrij makkelijk is is de actie erg vet. In het origineel kreeg je mannetje met pantser alleen neer met headshots, nu doen je kogels een stuk meer schade en maai je zo een groepje mannetje neer, waardoor er dus weer meer vijanden zijn. Erg vet had 2 uur non stop gespeeld zou al wel weer over de helft zijn maarja dit soort spellen speel ik altijd 5x uit ofzo :)

Nog even Crysis wars geïnstalleerd (de mplayer) en pff wat een brakke fps. Zag er slecht uit (had alleen de zand map gespeelt) en draaide klote in tegenstelling tot de SP mode die als een tierelier draait. Alleen zit er geen 64 bit mode in!!! Heel erg knullig want in het origineel zat het wel gewoon en met de 64 bit mode draaide het spel gewoon nog beter bij mij. Merk verder wel dat het geoptimaliseerd is, vrij goede fps alleen lichte drops soms op 1280x1024 met mainstream setting, alleen texures en nog wat kleine dingen op Gamer gezet. (beetje knullig ook dat ze de settings zo noemen).

Vindt het erg vet, alleen de mplayer viel op het eerste gezicht zwaar tegen. Had liever geen nano suit gehad in de mplayer maar gewoon een gun en knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

evilpin0 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:01:
Staat altijd wel ergens een optie, me c schijf heeft al regelmatig een opruiming nodig doordat sommige spellen altijd bloedirritant moeten saven in je mijn documenten.
Dan pas je de locatie van je Mijn Documenten toch aan? Eigenschappen Mijn Documenten -> Tabblad doel... :)

Zie net pas dat Crysis Warhead uit is, maar om de een of andere reden, spreken de trailers me niet zo ontzettend aan, zoals bij de meeste EA games eigenlijk wel. Het voelt voor mij alsof het allemaal wat 'verplicht' is, waardoor er gewoon te merken is dat de kwaliteit wat minder is van de game. Wat vinden jullie van de trailers? En klopt mijn gedachte daarbij wel?

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:31
Als het goed is krijg ik vandaag of morgen mijn Warhead binnen, maar ik had nog een vraagje en misschien dat iemand dit al weet:

We weten allemaal dat dit spel geen vervolg is op Crysis, maar 'overlapt' deze game de originele Crysis ook? (Vooral het laatste stuk). Een beetje hetzelfde als Kane's Wrath dus, om maar een voorbeeldje te noemen.

Ik hoop het wel namelijk, want ik vond het einde van Crysis erg matig en zelfs ronduit slecht te noemen.

Ook ga ik hem eens installeren op mijn notebook (Centrino 1.83Ghz, 1GB geheugen, Radeon X300 128MB. Ben benieuwd of hij hierop draait!)

[ Voor 13% gewijzigd door Cpt.Iglo op 19-09-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Hier draait hij niet zo vloeiend op gamer settings.

Ik heb gehoord dat met dx9 het sneller gaat, heb overal al gezocht, maar hoe stel ik in dat hij DX9 start ipv DX10 wat hij nu dus doet.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb Crysis Warhead ook gespeeld vanmorgen en ik vind het qua verhaal iets sterker dan Crysis. Verder is de hele look aand feel hetzelfde als Crysis, de engine is hetzelfde en de framerate is hetzelfde (dus niet beter zoals ooit werd gezegd). Vijanden lijken iets minder sterk, maar eht zijn er wel meer. Dit komt het speelplezier wel ten goede, maar de fps blijft eigenlijk te laag.

Ik speel hem nu op 1920x1200 DX10 en hoogste graphics met een framerate van ongeveer 40 fps. Dit op een systeem met E8500 op 4,25 GHz (8,5x500) / 4GB DDR2 1000 MHz en een HD4870 X2. De CPU bottleneck is volgens mij nog steeds aanwezig, ik zal eens testen of ik met lagere settings wel ver boven de 60 kan komen..

[ Voor 10% gewijzigd door frankknopers op 19-09-2008 15:23 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk met DX9 wel degelijk verbetering!

Crysis op DX9 1680 x 1050 @ medium deed op z'n hoogst 35 fps
Warhead doet met dezelfde instellingen soms zelfs 60 fps

C2D E6750 @ 3.2 Ghz
ATi Radeon HD3870 @ 875/1151
3 Gb RAM PC6400

Alleen wil Warhead nog wel eens zonder reden crashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankknopers schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:22:
Ik heb Crysis Warhead ook gespeeld vanmorgen en ik vind het qua verhaal iets sterker dan Crysis. Verder is de hele look aand feel hetzelfde als Crysis, de engine is hetzelfde en de framerate is hetzelfde (dus niet beter zoals ooit werd gezegd). Vijanden lijken iets minder sterk, maar eht zijn er wel meer. Dit komt het speelplezier wel ten goede, maar de fps blijft eigenlijk te laag.

Ik speel hem nu op 1920x1200 DX10 en hoogste graphics met een framerate van ongeveer 40 fps. Dit op een systeem met E8500 op 4,25 GHz (8,5x500) / 4GB DDR2 1000 MHz en een HD4870 X2. De CPU bottleneck is volgens mij nog steeds aanwezig, ik zal eens testen of ik met lagere settings wel ver boven de 60 kan komen..
1680x1050 alles op very high,2xAA met een Q6700 en een 8800Ultra.
Haal ik zelf rond de 25-50fps :D, gemiddeld rond de 35fps
Draait beter dan de originele crysis in ieder geval bij mij, en is mooier :D

Btw, met mijn E6700 lag mijn laagste fps een PAK lager :X

Edit: Vista x86 ultimate en 4GB ram btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

H3llsing schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:04:
Hier draait hij niet zo vloeiend op gamer settings.

Ik heb gehoord dat met dx9 het sneller gaat, heb overal al gezocht, maar hoe stel ik in dat hij DX9 start ipv DX10 wat hij nu dus doet.
Heb het nu voor elkaar gekregen om DX10 uit te zetten. Met -DX9 in de snelkoppeling.

Toch loopt het voor geen meter, crysis liep op high redelijk goed, behalve op sommige stukken.
Warhead is gewoon alleen maar lag en bij elke explosie dropt de FPS.

En dat op een
AMD Athlon 64 X2 3800+ (ja, bottleneck, en de kerstman weet er al van :+)
Asus a8n-e
2 gig ram
Gforce 8800GT

Met Vista 64-bit.
Zit eraan te denken om terug te gaan naar XP voor misschien betere performance?
Waar kan het verder nog aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn god wat een programmeur werk weer zeg , het loopt met aa 2x hier voor geen meter , zonder aa op sommige stukken zakt het in tot een frame of 14 . crysis was slecht maar deze nog slechter , zo lijkt het wel 8)7 9800gx2 Quadje 3ghz , en 3gb geheugen , dit kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
My god wat een bagger... :') 3 FPS in het begin met een HD4870, betere performance my ass :') Zet ik de AA terug van 4x naar 1x, gelijk 3 -> 30 FPS... Hmmm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Jammer dat het allemaal zo slecht draait, na dit alles gelezen te hebben ga ik hem echt niet halen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou,

Mijn ervaringen zijn tot dusver positief:

3870x2 @855/1910
e8400@ 3.93 ghz

Alles op enthusiast, geen AA 1900:1200

Draait prima, de stukken in de jungle zijn echt teringvloeiend, de open stukken soms iets minder, graphics zien er strakker uit, mooier kleurgebruik/ water, vettere cutscenes, vijanden plop je makkelijker neer (niet meer 18 borstschoten nodig met je gedempte plopper), meer om op te blazen, vettere lichteffecten, en betere AI.

Viel me wel op dat een van de optimalisaties die ze hebben gebruikt een zeer korte texture-detail distance is, dat is soms wat lelijk.

Maar al met al vind ik dit toch een vet(ter) spel dan Crysis was, al zag die er al retestrak uit (weliswaar moest ie op 1440:900 alles very high, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Textures zijn inderdaad bagger, je moet er eerst even naar kijken, vervolgens dichterbij lopen, en dan pas worden ze scherp. Zo kan ik ook optimaliseren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Avalaxy schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:42:
My god wat een bagger... :') 3 FPS in het begin met een HD4870, betere performance my ass :') Zet ik de AA terug van 4x naar 1x, gelijk 3 -> 30 FPS... Hmmm :P
Tja, als je een 4870 hebt voor je graphics, dan zou jouw probleem denk ik ergens anders vandaan moeten komen... Grafische power is tegenwoordig niet voldoende, plus de ene game is de andere niet. Zo zijn er spellen die liever CPU power hebben dan grafische power, net hoe het geprogrammeerd is... :) Weet niet welk OS je hebt, maar als je Vista hebt, is 2GB en dit spel wel erg karig, denk je ook niet? :)
Avalaxy schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:13:
Textures zijn inderdaad bagger, je moet er eerst even naar kijken, vervolgens dichterbij lopen, en dan pas worden ze scherp. Zo kan ik ook optimaliseren :')
Alsof jouw PC zo godlike is, dat die alles aankan... 8)7 Think again... ;)
En nee, dat wil niet zeggen dat ik denk dat mijn PC dat wel kan, want ook die heeft vast wel zijn limieten

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
frankknopers schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:22:
Aha, dan lijkt het met de multi-GPU scaling deze keer wel in orde aangezien ik met mijn enkele HD4870 op 1920X1200/hoogste instellingen DX10 nog geen 20 fps haal. In DX9 is het wel wat beter en aangezien dat er volgens mij weer hetzelfde uitziet als DX10 ook de betere optie, maar zelfs dat is met zo'n 24 fps niet speelbaar. CPU is Q6600@3200, zou toch genoeg moeten zijn..

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Denk dat er ook wel weer bugs in het spel zitten, zodat je de eerste patch binnenkort alweer kunt verwachten.
Ik zal hem morgen eens installeren,ben benieuwd hoe hij bij mij draait. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door pcgek op 19-09-2008 18:46 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
GJtje schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:19:
[...]
Tja, als je een 4870 hebt voor je graphics, dan zou jouw probleem denk ik ergens anders vandaan moeten komen... Grafische power is tegenwoordig niet voldoende, plus de ene game is de andere niet. Zo zijn er spellen die liever CPU power hebben dan grafische power, net hoe het geprogrammeerd is... :) Weet niet welk OS je hebt, maar als je Vista hebt, is 2GB en dit spel wel erg karig, denk je ook niet? :)
[...]
Alsof jouw PC zo godlike is, dat die alles aankan... 8)7 Think again... ;)
En nee, dat wil niet zeggen dat ik denk dat mijn PC dat wel kan, want ook die heeft vast wel zijn limieten
Wat is je punt nou? :P Het is gewoon bagger geprogrammeerd, en ik zit niet aan m'n geheugen limits :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Avalaxy schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:13:
Da's eigenlijk hoe optimalisatie juist hoort. Zonde om textures van 800*600 pixels te laden als je er maar 200*150 van ziet. Jammer alleen dat Crysis er weinig sneller van wordt en de textures pas zo laat scherper worden dat je het kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Zo, vandaag Crysis Warhead gehaald en uitgespeeld. Ik ben zelf erg positief over Warhead. Natuurlijk zijn er noobs die gewoon niet weten dat AA geen optie is bij Crysis/Warhead. :P

Positief:
- Veel Cinematics.
- Veel Chaos
- Leuke, nieuwe wapens en voertuigen.
- Leuke missies, ookal zijn het er best weinig.
- De AI is werkelijk 10x beter, betere aim, betere tactics en gewoon minder dom.
- Prachtige graphics, ze zijn zelfs mooier dan het orgineel. (De Ice shader... :9~)

Negatief:
- Weer een lekker vaag einde.
- Pathfinding in sommige maps laat te wensen over.

Even voor de fanatiekelingen:

Q6600 @ 3.2Ghz
4x1GB G.Skill @ 1000Mhz CAS3
2x500GB Seagate Barracuda
Nvidia 8800GT

Op 1680x1050 met alle settings op hoogst (dx9, motion blur uit) draait hij hier vloeiend 30fps average.

En de textures blurry? Ja, het lijkt dat dat weer een driver issue is. Ze zijn soms enorm blurry totdat je dichterbij komt / inzoomed.

Dalijk eens naar de multiplayer kijken, hopelijk zijn de vervelende bugs er nu wel uit.

[edit] Wel vreemd trouwens dat er geen 64-bit.exe is, daarmee heb ik nooit texture-streaming problemen gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Knaak op 19-09-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:31
MOAW schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:58:
Zo, vandaag Crysis Warhead gehaald en uitgespeeld. Ik ben zelf erg positief over Warhead. Natuurlijk zijn er noobs die gewoon niet weten dat AA geen optie is bij Crysis/Warhead. :P

Positief:
- Veel Cinematics.
- Veel Chaos
- Leuke, nieuwe wapens en voertuigen.
- Leuke missies, ookal zijn het er best weinig.
- De AI is werkelijk 10x beter, betere aim, betere tactics en gewoon minder dom.
- Prachtige graphics, ze zijn zelfs mooier dan het orgineel. (De Ice shader... :9~)

Negatief:
- Weer een lekker vaag einde.
- Pathfinding in sommige maps laat te wensen over.

Even voor de fanatiekelingen:

Q6600 @ 3.2Ghz
4x1GB G.Skill @ 1000Mhz CAS3
2x500GB Seagate Barracuda
Nvidia 8800GT

Op 1680x1050 met alle settings op hoogst (dx9, motion blur uit) draait hij hier vloeiend 30fps average.

En de textures blurry? Ja, het lijkt dat dat weer een driver issue is. Ze zijn soms enorm blurry totdat je dichterbij komt / inzoomed.

Dalijk eens naar de multiplayer kijken, hopelijk zijn de vervelende bugs er nu wel uit.

[edit] Wel vreemd trouwens dat er geen 64-bit.exe is, daarmee heb ik nooit texture-streaming problemen gehad.
Speelt het verhaal zich ook af ná de gebeurtenissen van de originele Crysis? Dus dat de twee verhalen elkaar overlappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Iedereen die lage FPS met een uber systeem krijgen, moeten de game op DX9.0 starten op vista, zelfde graphics maar wel gigantsch brakke prestaties van vista.
En er moeten natuurlijk nog goeie drivers uitkomen voor crysis.

Mijn 9800GTTX+ oc is vandaag geariveerd en wss komende week komt de rest van mijn systeem, eens zien hoe Crysis dan draaid :D

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
rickyy schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:18:
Iedereen die lage FPS met een uber systeem krijgen, moeten de game op DX9.0 starten op vista, zelfde graphics maar wel gigantsch brakke prestaties van vista.
En er moeten natuurlijk nog goeie drivers uitkomen voor crysis.

Mijn 9800GTTX+ oc is vandaag geariveerd en wss komende week komt de rest van mijn systeem, eens zien hoe Crysis dan draaid :D
vind het een rare keuze dat je nu nog een 9800gtx+ koopt. prijs daarvan is gemiddeld 180 en daarvoor is toch wel wat beters te krijgen dan een 9800gtx+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warhead draait inderdaad een sukje beter vergeleken met Crysis.
Alles op enthusiast. .
Resolutie op 1280x720 en AA 8XQ omdat ik op een 52 inch lcd game.(2mtr afstand)
Ik heb helaas toch nog rare dingen gezien die er niet hoorden.
Of rare lichteffecten met tafels in het strand level.
En als ik warhead opstart krijg ik soms mijn cursor niet in het menu.
Opnieuw Warhead opstarten helpt meestal.
Schaduw die soms niet klopt.
Maar het is wel een heel leuk spel net zoals Crysis.
Uiteraard heb ik de legale versies.

e8400 4ghz
gtx280.
4 gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Vandaag Warhead binnen gekregen, en ook meteen uitgespeeld. Heb geen vreemde bugs of crashes gezien.

De pluspunten:

-De graphics :) De explosies zien er nog mooier uit. Vooral als het donder is :)
-Nieuwe wapens en nieuwe voortuigen. Bijvoorbeeld mijnen, plakbommen etc.
-Sfeergeluiden; wanneer je bijvoorbeeld in de bossen begeeft.
-De AI is wel beter geworden. Er zitten nog steeds dingetjes bij die niet deugen.
-Meer actie, meer gameplay-elementen en meer variatie wat er te doen valt
-Geen saaie Nomand meer.
-Gelukkig nu ook meer teamverband.

De minpunten:

-De AI zoals ik al zei, sommige dingen deugen niet. Bijvoorbeeld: sta ik tegenover een Koreaan doet ie niks. Lijkt wel wat op Medal of Honor: Airborne. Die had dit ook.
-Nog steeds (veel) lineaire gameplay
-Nog steeds geen ragdoll op lijken
-Vind dat de AI soms nog steeds moeilijk doodgaat. Vooral met raketinslagen, ze blijven makkelijk op de been staan. Soms ook iets te veel kogels nodig.
-Dual-wield micro-SMG pistol, moet je nu met tweeknoppen bedienen. Waarom gewoon niet vol automatisch?
-Het einde er mag nu toch wel een Crysis 2 worden aangekondigd.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
PainkillA schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:02:
[...]

vind het een rare keuze dat je nu nog een 9800gtx+ koopt. prijs daarvan is gemiddeld 180 en daarvoor is toch wel wat beters te krijgen dan een 9800gtx+...
1: Omdat ik erg slechte ervaringen met ATi heb.
2: Omdat ik met deze kaart toch alle games op hoog kan spelen met 40 fps+ (behalfe crysis), dus waarom zou ik 6fps meer willen?
3: Nvidia kaarten zijn wat beter geoptimaliseerd in Crysis.
4: Nvidia heeft goede driver ondersteuning
5: Zo duur is hij niet.

Sorry voor het offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Ace had 1200€ ontvangen in de eerste ronde door te knallen, mijn volgende dood werd beloond met een arsenaal van wapens :X .

Rocket launcher, een scar, en een hele accurate gun met sniper scope
plus wat grenaten en nano suit disrupter.. Dan zelfs heb nog wat reserve cash.

Ik snap alleen niet wat die prototype weapons doen even maar een handleiding zoeken!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:49
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:51:
Warhead draait inderdaad een sukje beter vergeleken met Crysis.
Alles op enthusiast. .
Resolutie op 1280x720 en AA 8XQ omdat ik op een 52 inch lcd game.(2mtr afstand)
Ik heb helaas toch nog rare dingen gezien die er niet hoorden.
Of rare lichteffecten met tafels in het strand level.
En als ik warhead opstart krijg ik soms mijn cursor niet in het menu.
Opnieuw Warhead opstarten helpt meestal.
Schaduw die soms niet klopt.
Maar het is wel een heel leuk spel net zoals Crysis.
Uiteraard heb ik de legale versies.

e8400 4ghz
gtx280.
4 gb ram
Bedoel je met effecten ook dit?

Ik krijg wel eens als ik beschoten word dat half het scherm doorzichtig wit wordt.

systeem:

asus estriker II extreme
4 gig ddr3
geforce 280gtx
core2quad 9450
creactive x-fi
win vista sp1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Splinter Cell schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 21:43:
Vandaag Warhead binnen gekregen, en ook meteen uitgespeeld. Heb geen vreemde bugs of crashes gezien.

De pluspunten:

-De graphics :) De explosies zien er nog mooier uit. Vooral als het donder is :)
-Nieuwe wapens en nieuwe voortuigen. Bijvoorbeeld mijnen, plakbommen etc.
-Sfeergeluiden; wanneer je bijvoorbeeld in de bossen begeeft.
-De AI is wel beter geworden. Er zitten nog steeds dingetjes bij die niet deugen.
-Meer actie, meer gameplay-elementen en meer variatie wat er te doen valt
-Geen saaie Nomand meer.
-Gelukkig nu ook meer teamverband.

De minpunten:

-De AI zoals ik al zei, sommige dingen deugen niet. Bijvoorbeeld: sta ik tegenover een Koreaan doet ie niks. Lijkt wel wat op Medal of Honor: Airborne. Die had dit ook.
-Nog steeds (veel) lineaire gameplay
-Nog steeds geen ragdoll op lijken
-Vind dat de AI soms nog steeds moeilijk doodgaat. Vooral met raketinslagen, ze blijven makkelijk op de been staan. Soms ook iets te veel kogels nodig.
-Dual-wield micro-SMG pistol, moet je nu met tweeknoppen bedienen. Waarom gewoon niet vol automatisch?
-Het einde er mag nu toch wel een Crysis 2 worden aangekondigd.

In gewoon crysis is daar een mod voor, simpele config ofzo. Zal ook heus voor Warhead komen denkik. Check maar is Google: Crysis ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Die dual-wield machine guns met 2 verschillende knoppen bedienen vind ik eigenlijk wel super vet :P Jammer dat je je ammo er zo snel doorheen jast :+

Graphics zijn trouwens prachtig, een echte verbetering tov Crysis :) Maarja, verder ben ik er nog niet echt positief over... Domme aliens weer, weer halverwege al m'n wapens kwijt, weer schijt performance (met AA iig) en het is veel te makkelijk (op Delta that is).

Oh, en de stabiliteit is om te janken, hij is er vandaag al zo'n 5x uitgeklapt hier.

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 19-09-2008 23:20 ]

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik vind het echt te kort... Crysis was al kort, maar dit slaat alles.

• Oxellaar
  • Niet online
Avalaxy schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:42:
Zou ik toch eens voor een andere pc gaan kijken.(behalve je graka dan ;) )

Draait bij mij heerlijk vlot: 35-50fps. In de mijnen gaat hij zelfs af en toe boven de 100fps.
Alles vol open en AA gewoon op 8x.
Heb alleen 1x gehad dat hij helemaal inzakte. Was bij onderzeeër, in de paarse rook.
Maar dat was maar heel even.

Moet eerlijk zeggen dat ik de oude Crysis er mooier uit vond zien.
Alleen de actie en gameplay zijn van een hoger niveau.

En ja het is gewoon een zware game om te draaien, kan daardoor goed dat sommige pc's een beetje moeilijk doen.
aeroxtaxi schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 00:00:
Ik vind het echt te kort... Crysis was al kort, maar dit slaat alles.
Het is ook een add-on, kost daarom ook €30. Al is dat ruim voldoende voor een game.

[ Voor 13% gewijzigd door Oxellaar op 20-09-2008 00:24 ]

• rickyy
Oxellaar schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 00:19:
[...]

Zou ik toch eens voor een andere pc gaan kijken.(behalve je graka dan ;) )

Draait bij mij heerlijk vlot: 35-50fps. In de mijnen gaat hij zelfs af en toe boven de 100fps.
Alles vol open en AA gewoon op 8x.
Heb alleen 1x gehad dat hij helemaal inzakte. Was bij onderzeeër, in de paarse rook.
Maar dat was maar heel even.

Moet eerlijk zeggen dat ik de oude Crysis er mooier uit vond zien.
Alleen de actie en gameplay zijn van een hoger niveau.

En ja het is gewoon een zware game om te draaien, kan daardoor goed dat sommige pc's een beetje moeilijk doen.
[...]

Het is ook een add-on, kost daarom ook €30. Al is dat ruim voldoende voor een game.
+ een goede MP :)

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Net uren multiplayer gespeeld, mijn impressie tot nu toe:

- Leuke extra maps.
- Team Instant Action (Yay!!).
- Nieuwe iconen (werd tijd).
- Veel wapens die aangepast zijn kwa prijs, schade etc. Dit was echt nodig.
- Geen cheaters gezien.
- Enorm lekkere FPS, geen slowdowns meer op bepaalde maps zoals ik in Crysis zelf wel had.
- Goede aanpassingen aan de Vtol en Heli.

Nadelen heb ik nog niet echt kunnen vinden, op 1 vervelende bug na dan. Mijn wapen bevroor in MP spontaan waardoor hij onbruikbaar werd. En nee, er was niemand met MOAR/MOAC in de buurt. :P

• rickyy
Er is een Benchmark-tool gemaakt: http://www.incrysis.com/f...ewtopic.php?id=24115&p=10

Succes met benches allemaal, en graag wil ik jullie scores zien :>

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 23:38
DirectX 9.0c PERFORMANCE Map: avalanche 1680 x 1050 AA 0x
==> Framerate [ Min: 34.77 Max: 136.17 Avg: 92.61 ]

DirectX 9.0c MAINSTREAM Map: avalanche 1680 x 1050 AA 0x
==> Framerate [ Min: 24.89 Max: 78.50 Avg: 42.24 ]

DirectX 9.0c GAMER Map: avalanche 1680 x 1050 AA 0x
==> Framerate [ Min: 14.64 Max: 40.15 Avg: 28.71 ]

DirectX 9.0c ENTHUSIAST Map: avalanche 1680 x 1050 AA 0x
==> Framerate [ Min: 6.78 Max: 24.92 Avg: 17.90 ]

DirectX 9.0c GAMER Map: ambush 1680 x 1050 AA 0x
==> Framerate [ Min: 9.77 Max: 38.85 Avg: 25.28 ]

DirectX 9.0c GAMER Map: frost 1680 x 1050 AA 0x
==> Framerate [ Min: 13.49 Max: 30.29 Avg: 22.26 ]

AMD 4200x2 @ stock
2gig ram 800mhz
8800GT @ stock

[ Voor 4% gewijzigd door ToasterxD op 20-09-2008 01:59 ]

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Hmm, die tool lijkt nog een beetje bugged. Heb ook maar even wat testjes gedraaid en er zit soms een groot verschil tussen de FPS van de ingame stats en de FPS van de stats linksboven van de benchmark tool. Hoe hoger de FPS, hoe meer verschil. Verklaart ook wel waarom er onder DX9 soms veel meer verschil zat dan onder DX10.
In DX9 vrijwel continu een verschil van een FPS of 5 in het nadeel van het tooltje met uitschieters naar soms wel 12 tot 13FPS. In Ambush haal ik volgens de ingame stats bijvoorbeeld soms wel 43FPS, maar de tool geeft max 30,71FPS. Onder DX10 scheelt het een FPS of 2 tot af en toe 5.
Het spel ziet er ook soepeler uit dan de tool beweert, meer in lijn met wat de ingame stats aangeven.

Maar goed, resultaten, allemaal 2 runs:

DirectX 9.0c ENTHUSIAST Map: avalanche 1920 x 1080 AA 0x
==> Framerate [ Min: 13,97 Max: 33,18 Avg: 26,26 ]

DirectX 10 ENTHUSIAST Map: avalanche 1920 x 1080 AA 0x
==> Framerate [ Min: 11,73 Max: 28,73 Avg: 21,90 ]

DirectX 9.0c ENTHUSIAST Map: ambush 1920 x 1080 AA 0x
==> Framerate [ Min: 14,32 Max: 30,71 Avg: 25,41 ]

DirectX 10 ENTHUSIAST Map: ambush 1920 x 1080 AA 0x
==> Framerate [ Min: 11,51 Max: 24,16 Avg: 19,59 ]

DirectX 9.0c ENTHUSIAST Map: frost 1920 x 1080 AA 0x
==> Framerate [ Min: 17,98 Max: 2994,00 Avg: 25,27 ]

DirectX 10 ENTHUSIAST Map: frost 1920 x 1080 AA 0x
==> Framerate [ Min: 12,21 Max: 21,10 Avg: 17,71 ]

Edit: hmm, geen idee waarom ik op 1920x1080 heb getest, zie 1920x1200 nu ook gewoon in het rijtje... Denk er dan maar een paar tienden van af :P

Vista64
Q6600 3,6GHz
HD4870 835/1150
4GB geheugen

Ik kan overigens ingame maximaal 1680x1050 selecteren dus heb handmatig de config bestanden moeten aanpassen voor 1920x1200. Ik speel het spel met alles op Enthusiast behalve Object Detail, Texture Quality, Shader Quality en Motion Blur Quality, die staan op Gamer. Uiteraard DX9, geen verschil in kwaliteit, wel in FPS. AA scheelt een FPS of 5, net iets teveel van het goeie.
Al met al wel een aardige verbetering ten opzichte van Crysis, die speelde met dezelfde instellingen gemiddeld tussen de 22 en 26FPS, Warhead draait zo tussen de 28 en 33FPS gemiddeld met op veel stukken nog iets hoger. Goed speelbaar met deze engine, maar tijd voor een patch en geoptimaliseerde drivers (stiekeme edit: 8.8 --> 8.9 geeft op Avalanche en Ambush ongeveer 2FPS meer op de minimal, een kleine stijging in gemiddeld). Ik denk dat er nog wel wat uit te persen is.

[ Voor 8% gewijzigd door KneoK op 20-09-2008 03:56 ]

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Prima spel maar : Ik draai vista 64bit en crysis draait beter en sneller dan warhead. Stom dat er geen 64bit mode meer in zit. Had wel ergens gelezen dat het later als patch wordt geleverd.

Met nvidia 177.92 (de force within drivers) klapt warhead er elke paar minuten uit en heb je grafische glitches. Met 175.19 draait het met stukken minder problemen.

Wel weer jammer, want tot nu toe geen enkel probleem met 177.92 en nu dit weer.

• anathema
rickyy schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 01:06:
Er is een Benchmark-tool gemaakt: http://www.incrysis.com/f...ewtopic.php?id=24115&p=10

Succes met benches allemaal, en graag wil ik jullie scores zien :>
Vreemd, ik krijg een melding dat ik .net framework moet installeren (1.1.4322). Heb gewoon de laatste (3.5) gedownload van de microsoft site, maar hij blijft het bericht geven. Iemand dit ook? Gebruik vista ultimate 32 bit..

anathema

Verwijderd

jaaoie17 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 22:58:
[...]

Bedoel je met effecten ook dit?

Ik krijg wel eens als ik beschoten word dat half het scherm doorzichtig wit wordt.

systeem:

asus estriker II extreme
4 gig ddr3
geforce 280gtx
core2quad 9450
creactive x-fi
win vista sp1
Dat had ik met Crysis vooral maar niet met Warhead.
Met Warhead zijn het de tafels en nog wat van die dingetjes.
Ik gebruik driver versie 177.92

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
anathema schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 09:09:
[...]

Vreemd, ik krijg een melding dat ik .net framework moet installeren (1.1.4322). Heb gewoon de laatste (3.5) gedownload van de microsoft site, maar hij blijft het bericht geven. Iemand dit ook? Gebruik vista ultimate 32 bit..
Ja je moet dus 1.1 framework downloaden en installeren.

• FrankNLD
Frank76NL schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:49:
[...]

1. Mijn CPU is een 4200 X2, niet een 3200 X2, ik heb me hierin vergist (al weer een tijdje geleden aangeschaft. Feit blijft dat de belasting soms 100% van één core is. Deze game ondersteunt toch multicore? Waarom is 60% belasting dan een bottleneck? Dan zou 100% toch pas een bottleneck zijn?

2. En een erg basic vraag hier: Waar kan ik mijn online naam veranderen? Want mijn profielnaam wordt niet weergegeven en ik blijf op "Nomad" staan.
Bump :?

• anathema
luckyjan schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 11:25:
[...]

Ja je moet dus 1.1 framework downloaden en installeren.
Aha, dat was het inderdaad, dacht dat een nieuwe versie oude functionaliteit ook wel zou hebben. Maar goed, helaas werkt het nog niet aangezien na het laden het spel naar de desktop crasht. Maar wachten op een nieuwe versie denk ik.

anathema

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

1. Hij gebruikt namelijk dan wel bijv. 60% van de core. Maar die 60% geeft minder performance dan 60% van een core van een 4 ghz E8600 (bijvoorbeeld). Op die manier is dat bedoeld. Die processor persteert gewoon minder goed dan een E8x00 serie.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

rCk schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:02:
[...]

1. Hij gebruikt namelijk dan wel bijv. 60% van de core. Maar die 60% geeft minder performance dan 60% van een core van een 4 ghz E8600 (bijvoorbeeld). Op die manier is dat bedoeld. Die processor persteert gewoon minder goed dan een E8x00 serie.
Maar als de game meet kracht wil, zou die meer dan 60% van die core gaan gebruiken en dat is dus niet het geval.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• FrankNLD
Frank76NL schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:31:
Een erg basic vraag hier: Waar kan ik mijn online naam veranderen? Want mijn profielnaam wordt niet weergegeven en ik blijf op "Nomad" staan.
Bump nr3. 8)7

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Nog even wat bugs in MP:

- Wolken bewegen met je bewegingen mee.
- Gaus-tank is nutteloos.
- Menu is af en toe erg brak.

De map Battleground is wel erg vet trouwens :)

• evilpin0
Uitgespeeld, beetje te kort :( Had ook niet echt door dat ik in de eind missie zat. Nouja...morgen nog maar een keer uitspelen. In Mutiplayer heb ik in grote games net te weinig fps om echt goed te spelen, in kleine games draait het wel soepel. Heb btw nog geen vette jungle map gezien alleen nog maar gespeelt in bebouwde gebieden. Hoop wel dat die erin zitten anders is er ook geen hol aan.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Even snel wat screenshots (eerste level, DirectX 9):
1
2
3
4
5

En meteen een bug :')
6
Nooit op geschoten, hij stond er al zo bij toen ik daar kwam.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 20-09-2008 17:55 ]

• movo.
  • Laatst online: 30-08 10:58
Probeer dit eens: Andere account deleten zodat je net gecreërde account bovenaan staat.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Hoe zit het nu met de installatie van de game ?? is er een optie om hem op een andere partitie te installeren dan C ?? Of niet ?? Ben daar wel benieuwd naar namelijk en kan het niet zo snel terugvinden in dit topic.

Verwijderd

Wat is dat nou voor een vraag? Elke game laat het toe om een aparte folder op te geven om geinstalleerd te worden. Dat heet custom installation.

• JediUberknaft

JediUberknaft

never mind, dacht ik ook al inderdaad, maar zag wat mensen daar over klagen ...

Maar zo raar is mijn vraag niet, want installeer maar eens Condemned, kom je er wel achter waarom ik het vraag.

Dus rustig aan alsjeblieft ok ? :+

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
heb hem ook sinds gisteren, en vanmiddag al uitgespeeld (tijd voor de volgende moeilijkheidsgraad dus:P)

en ja, je kan gewoon installeren op andere schijven dan C:
alleen even goed opletten tijdens de setup, die zit iets anders in elkaar dan de meesten, maar het is gewoon mogelijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem sinds gisteren ook op mijn pc geinstalleerd.
Wat mij meteen opviel, is dat alles zo langzaam laad.
Loop je door een level en zie je ineens vanalles opkomen.
In crysis had ik daar heel weinig last van, maar in deze game is het echt weer te overduidelijk.
Begrijp best dat dit helpt in preformance, maar dit is toch ook wel weer het andere uiterste opzoeken.
Had dan gewoon een kip minder in de level gestopt ofzo ;)

Maar in het algemeen is het wel weer een brute game..graphics zijn in het algemeen wel weer erg mooi, maar crysis was toch net iets mooier in het algemeen.
De watereffecten lijken mij ook iets minder mooi afgewerkt.
Kijk maar eens goed naar het verschil bij een waterval.

Wat ik me nou trouwens afvroeg..is dit nou echt het vervolg op crysis of gewoon een tijdelijk game om ons zoet te houden.
Want het verhaal gaat niet echt verder waar crysis stopte.
Misschien dat het verderop in de game nog duidelijk wordt, maar in het begin van de game loopt niet echt verder qua verhaal waar crysis stopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Laatst online: 10-09 23:09
Hmm, als ik dit allemaal zo lees houd ik mooi die €30,- in m'n zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
partyondude schreef op zondag 21 september 2008 @ 02:04:
Hmm, als ik dit allemaal zo lees houd ik mooi die €30,- in m'n zak.
Ik heb het gekocht en heb er absoluut geen spijt van. Draai het op een Q6600 @ 2,4Ghz, 4GB Ram en een 8800GTS alles op de hoogste instellingen zonder veel performance in te leveren. En ik weet zeker dat ik het beter kan draaien als ik wat aan de instellingen verander. Singleplayer is wel kort maar daarnaast heb je ook nog multiplayer wat heel erg leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen hier problemen met het draaien van Warhead icm een crossfire setup?
Zou toch zeggen dat 2 x 4870 het spel wel zouden moeten trekken. Wel is het nog niet de legale versie maar ben bang dat ik die aanschaf en dan nog het zelfde probleem heb. Elke 2 sec valt het beeld wel een seconde stil, soms zelfs langer. Crysis draait daarentegen gewoon goed.
Zou het kunnen liggen aan de minder legale versie (2 verschillende geprobeert) of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Hoe loopt het zonder Crossfire?

spoiler:
Ok... dat zuigde.

Ik had gehoopt dat je verder zou gaan waar je bij 1 na het eiland vliegt, waar die nuke is gevallen. De enige verwijzing die je krijgt naar deel 1 is dat Prophet daar ook ergens in het ijs zit.... :?

De laatste missie is nog makkelijker als de boss van het eerste deel. Daar moest je nog mikken, hier kun je letterlijk overal schieten.

[ Voor 86% gewijzigd door Paprika op 21-09-2008 10:27 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste