Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SniperFox schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:43:
Daarom is Valve juist ook zo'n groot succes geworden. Inplaats van piraterij op een negatieve manier te bestrijden doen zij dat juist op een positieve manier waar de klant gewoon respect voor heeft. Als je een spel koopt weet je gewoon zeker dat je deze kan spelen zonder telkens CD's te wisselen en dan krijg je nog eens gratis content updates ook. Een blije klant is immers ook de terugkerende klant die ook nog eens mond op mond reclame geeft.

Maar ik zie al lang waar dit heen gaat, Crytek wil naar de console markt. Net zoals veel ontwikkelaars zien zij hun geld ( waar het uiteindelijk allemaal om draait ) wel zitten in de console markt. Casual wordt steeds populairder en men die deze ontwikkelaars groot hebben gemaakt laten zij stikken. Consoles zijn op dit moment gewoon jammer genoeg de "Fast Cash". Minder ontwikkelings tijd, een minder critieke userbase en minder piraterij. Dat is natuurlijk de droom van elke commerciele niet-perfectionistische game maker.
Tsja, Crysis heeft gewoon een veel te kleine markt. Marketingtechnisch is het gewoon heel dom om je alleen op hardcore PC gamers te richten (die elk jaar veel geld in hun PC stoppen), want dat zijn er gewoon weinig. Niet zo gek dat de verkopen dan tegenvallen, aangezien de meeste mensen zich afvragen of ze het uberhoupt wel kunnen draaien. Ik vind het idd dan ook weer een beetje zielig van Crytek om dan alles weer op de piraterij te gooien.

De Valve aanpak is dan idd een stuk beter. Met piraten houden we gewoon geen rekening en we zorgen goed voor onze betalende klanten. Daarnaast scalen zij hun games op zoveel mogelijk PC's (wat nu ook een stuk makkelijker kan door de Steam surveys). Zij hebben dan natuurlijk wel de grote mazzel dat Steam een groot succes is, want dat had ook op een fiasco uit kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ja, want Steam vond ik altijd maar super irritant in het begin...dat werkte echt voor geen meter. Weet niet of dat de laatste tijd is verbeterd, neem aan van wel.

Precies wat je zegt over hardcore gamers...ze hadden de settings op medium gewoon moeten aanpassen naar de meest gebruikte hardware en dan de high en extra kunnen toevoegen om er een spectakel van te maken. Dat is in mijn ogen de kleinste aanpassing met het grootste effect.

Heb hem zelf uitgespeeld op een laptopje ( Asus A6T ) met alles op low @ 15-20 fps.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:51:
[...]

Tsja, Crysis heeft gewoon een veel te kleine markt. Marketingtechnisch is het gewoon heel dom om je alleen op hardcore PC gamers te richten (die elk jaar veel geld in hun PC stoppen), want dat zijn er gewoon weinig. Niet zo gek dat de verkopen dan tegenvallen, aangezien de meeste mensen zich afvragen of ze het uberhoupt wel kunnen draaien. Ik vind het idd dan ook weer een beetje zielig van Crytek om dan alles weer op de piraterij te gooien.

De Valve aanpak is dan idd een stuk beter. Met piraten houden we gewoon geen rekening en we zorgen goed voor onze betalende klanten. Daarnaast scalen zij hun games op zoveel mogelijk PC's (wat nu ook een stuk makkelijker kan door de Steam surveys). Zij hebben dan natuurlijk wel de grote mazzel dat Steam een groot succes is, want dat had ook op een fiasco uit kunnen draaien.
Misschien wel niet dom , maar puur om de gamers ff te laten zien dat je weer beter kan upgr4aden voor meer bezienswaardiggraphics , geloof eerlijk gezegd niet wat ik denk wat ik schrijf maar heb net een nieuwe pc en ben wel gei.-opgevrolijked door de nieuwe mogelijkheden , laten we allemaal maar weer upgraden totdat je weer ziet dat je te kort komt .

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
Zo na 6 maanden de support opzeggen vind ik echt belachelijk. Als ze nu een bugvrije game af hadden geleverd had ik het niet erg gevonden maar er was zeker nog werk aan de winkel. Koop ik eens een game en dan behandelen ze de klant op z'n manier. Erg zwak om maar naar het makkelijke en grote geld te switchen. Console mensen zijn niet zo kieskeurig en zeuren niet zo snel om patches omdat ze die nog niet gewend zijn.

Erg jammer, heb wel plezier beleefd aan de single player maar de multiplayer was nog niet af. Maar goed op verbetering hoef ik dus niet meer te wachten...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:57
echt waardeloos, slap en zwak om nu al de ondersteuning stop te zetten.
zwak argument van hun om te zeggen dat er teveel piraterij is. dat weet je ook van te voren. dat had je moeten weten.

aan de ene kant logisch dat je je bedrijf ook gaat richten op de console markt. niemand is een dief van zijn eigen portomonee.

ik heb een jaar naar deze game toegeleefd. het zou echt baanbrekend moeten zijn voor de pc-gamer.
ik heb er 2 maanden van genoten. ( ik heb de game gekocht ) .

nooit meer zal ik iets kopen van deze makers. in het vervolg download ik wel spellen van hun. mede omdat ze dit flikken

crytek.......... bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Daarbij, nemen ze wel de moeite om alvast Crysis 2 in de steigers te doen. Ter wel niemand, fatsoenlijk deel 1 kan spelen, voor af gaande deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes is het niet , maar deel 1 heeft mij zeker doen deel 2 te spelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Het is gewoon geen goede engine, klaar. Dat zal destemeer duidelijk worden als Far Cry 2 wel soepeler zal spelen met mindere hardware eisen en dezelfde mooie graphics maar goed, zover zijn we nog niet...Time wil tell...

[ Voor 7% gewijzigd door hosee op 03-06-2008 10:31 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

hosee schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 10:29:
Het is gewoon geen goede engine, klaar.
Werd destijds ook gezegd van de FarCry engine. Moest ook flink upgraden (destijds naar Radeon 9800 Pro + 1GB Ram) om daar wat behoorlijks uit te krijgen @1280x1024 (zonder AA!), en pas 2 graphicscard generaties verder (X1900) kon het spel vlot high-res gespeeld worden met echt alles vol (HDR+AA etc).

Ik meet hoe 'goed' een engine is niet per definitie af aan de schaalbaarheid. Wellicht ook omdat ik een semi-high-end machine heb. Goede graphics kosten performance, en FarCry levert met afstand de beste gamegraphics tot nu toe. Deze engine gaat, vooral met de recente AF patch, nog zeker 2 jaar mee zonder significante updates. Helaas voor de low-end tot low-midrange gamers, maar wel goede engine dus i.m.o, want toekomstgericht :)
En met een 3870 of 8800GT (~150 Euro) is het allemaal best wel te doen @1280x1024 high/very high. Net als toen met FarCry. Met de nieuwe generatie kaarten (GTX260/280) ga ik 'm weer een keer uitspelen @very high met AA ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Cheetah op 03-06-2008 11:07 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Balen, zoveel bugs... vooral in multiplayer is t af en toe echt niet leuk meer :(

Heb Crysis netjes gekocht omdat ik Crytek wilde ondersteunen maar een volgende game van ze koop ik niet meer na zo;n buggy game zonder support. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:38
Splinter Cell schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:21:
Daarbij, nemen ze wel de moeite om alvast Crysis 2 in de steigers te doen. Ter wel niemand, fatsoenlijk deel 1 kan spelen, voor af gaande deel 2.
Spreek voor jezelf :X !!

Ik heb de singleplayer van Crysis altijd vanaf het begin af aan ( dus net na launch ) kunnen spelen zonder problemen. Geen bugs, geen crashes. Ik heb welgeteld 1x artifacts gezien, maar dat was men eigen schuld omdat ik vekeerde drivers had geinstalleerd.

De multiplayer heb ik heel even geprobeerd, maar was er al snel achter dat het niet mijn ding was en kan dus niks zeggen over problemen met mp ( hoewel het wel soepel speelde toen ik het teste )

Jammer dat 1.3 patch gecancelled is. Wacht wat ze bij de volgende maandelijkse update erover te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Skybullet schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:00:
[...]

Spreek voor jezelf :X !!

Ik heb de singleplayer van Crysis altijd vanaf het begin af aan ( dus net na launch ) kunnen spelen zonder problemen. Geen bugs, geen crashes. Ik heb welgeteld 1x artifacts gezien, maar dat was men eigen schuld omdat ik vekeerde drivers had geinstalleerd.

De multiplayer heb ik heel even geprobeerd, maar was er al snel achter dat het niet mijn ding was en kan dus niks zeggen over problemen met mp ( hoewel het wel soepel speelde toen ik het teste )

Jammer dat 1.3 patch gecancelled is. Wacht wat ze bij de volgende maandelijkse update erover te zeggen hebben.
Met fatsoenlijk, bedoel gewoon normale FPS. En geen stotter bende. Van bugs en crashes heb ik ook geen last van gehad. Ja behalve 1. Nadat je een savegame load, wil hij er nog wel eens uitknallen. Maar dit was een bekend probleem, die Crytek heeft opgelost. Waar patches al niet goed voor zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Crysis Warhead teaser is er!!

http://www.crysis-thegame.com

Hopelijk is het een expansion pack! Of mss een multiplayergame!

Discussie op Crymod.com: http://www.crymod.com/thread.php?threadid=29284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Asgaro schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:55:
Crysis Warhead teaser is er!!

http://www.crysis-thegame.com

Hopelijk is het een expansion pack! Of mss een multiplayergame!

Discussie op Crymod.com: http://www.crymod.com/thread.php?threadid=29284
Denk niet dat ze aan een expansion pack beginnen. Aangezien ze een trilogy in de planning hebben staan. Verwacht ook geen multiplayer game, dit kunnen ze makkelijk in deeltje 2 stoppen.

De titel 'Warhead', heeft met nuclear bombs te maken.
spoiler:
Aangezien ze een atoombom op het eiland gekwakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32
Volgens mij is dit gewoon deel 2.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:55
Warhead is toch gewoon de PS3/X360 versie? Dacht dat dat laatst op de frontpage stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

1. Crysis: Warhead Announcement

EA AND CRYTEK ANNOUNCE DEVELOPMENT OF CRYSIS WARHEAD

The Next Installment of One of the Highest Rated Games of 2007
Blasts its way onto PCs this Fall

Redwood City, Calif. – June 5, 2008 – Maximum freedom, maximum explosions and maximum Psycho! Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) and award-winning independent studio Crytek today announced Crysis Warhead® – the parallel story to Crysis, one of the most critically-acclaimed first person shooters and PC games of 2007. Shipping exclusively for the PC this fall, Crysis Warhead is the first title to be developed at Crytek´s Budapest studio, and is built on a new, enhanced and optimized version of Crytek’s CryENGINE® 2 technology.

“We were very pleased with the reception of Crysis from both gamers and media after our launch last year,” said Cevat Yerli, CEO and President of Crytek. “That being said, one of the key principles of our studio is to always raise the bar. With Warhead, we are focusing on refining our storytelling and game performance, while also delivering more of the visually stunning graphics and immersive, free-roaming gameplay everyone loved in Crysis.”

“The best result of a partnership that we can ask for in the EA Partners program is when a world class independent studio like Crytek chooses to continue to work with us,” said David DeMartini, Vice President and Global General Manager, EA Partners. “Crysis was an amazing game and is going to be a blockbuster franchise. We could not be more excited to be working with Crytek to launch another hit with Crysis Warhead this year.”

In Crysis Warhead, players will don the Nanosuit of Sergeant Sykes, also known as ‘Psycho’, one of the most memorable characters from Crysis. More brash and aggressive than his Delta Force squadmate Nomad, players will experience Psycho’s parallel story during the events of the original game, finding that life on the other side of the island is even more intense and explosive than they ever could have imagined. Luckily, Psycho’s Nanosuit is just as capable and he’s equipped with an even bigger arsenal of fully customizable weapons and new vehicles, giving players access to the tools they need to dominate any situation. Aside from this new, exciting single player campaign, Crysis Warhead will also feature new multiplayer content. Stay tuned for more details this summer.

Crysis Warhead has not yet been rated by the ESRB or PEGI. For more information about the game, please visit www.crysisthegame.com.

2. Community Note
Alongside today’s super-exciting announcement of Crysis: Warhead we wanted to take the chance to bring some clarity to some misunderstandings we have seen in the community after last week’s Crysis Monthly Update.

As you know, it was a very hard decision for us to cancel Patch 1.3, but in the end it was important we shift our focus to some of the new and exciting things we are doing with Crysis Warhead. We have a lot of great content planned for the community and as we get closer to launch, we’ll be sharing a lot of details of what we are working on behind the scenes. This was the main reason behind the cancellation of the patch and while piracy was and continues to be an issue with Crysis, it did not have any role in our decision to cancel this patch.

We also want to make sure you all know that we are not ending our support of Crysis. We still have www.crymod.com, our official modding portal, up and running – a great meeting place not only for modders, but also for all who are interested in playing new, custom content. In addition we have plans to continue updating the CryENGINE2 documentation and video tutorials frequently.

And of course, your dedicated community management teams are still here and active in our official forums and fansite forums.

The important point is that we are not giving up on our current community and we hope that the announcement today pleased you. Stay tuned for more information on Crysis: Warhead... there is a lot more to come!

Related Links:
- Crysis: Warhead Web Site

-Crymod Staff Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32
Ja dus, opvolger van Crysis 1 voor op de PC. Met een geupgrade engine. Ze zijn gestopt met de 1.3 patch zodat ze alle mankracht op Crysis 2 kunnen zetten. Op CryMod zal je nieuwe video content en documentatie van de CryEngine2 vinden komende maanden. Je kan daar ook veel custom content vinden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:18
(jarig!)
Ik vraag me af of 't de opvolger is, 't geeft mij meer 't idee dat ze d'r een 2e trilogie naast gaan maken die precies 't zelfde meemaakt, maar dan met een ander poppetje en op een iets andere plek van 't eiland

EA heeft een nieuwe manier van expansions gevonden, die ze als compleet spel kunnen gaan verkopen volgens mij

Desondanks ga ik hem mezelf kennende gewoon kopen. Ik ben erg benieuwd of 't verhaal ook verder gaat dan bij Crysis, of dat 't op dezelfde plek gaat stoppen.

't valt me wel weer mee dat ze eerlijk toegeven dat ze gestopt zijn met de patch omdat ze de aandacht aan een nieuw spel willen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het eerlijk gezegd een beetje gehad met Crytek. Had ik net Crysis een maandje, zetten ze de support stop voordat het spel goed ge-optimaliseerd is voor bijvoorbeeld Multi-GPU's. Terwijl ze constant claimden dat Crysis een spel voor de toekomst was... Is die toekomst er eindelijk, laten ze het hele spel vallen als een baksteen.

Nee dank je, hoezeer ik ook uitkijk naar dit spel, ik baal er van dat Crytek alleen maar loopt te kankeren op piracy terwijl ze daar door hun eigen klantonvriendelijke houding enigzins ook zelf debet aan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Vind dat die 1.3 patch er nog best mag komen, ze kunnen er ook aan gaan werken als deze titel weer af is samen met de 1.1 patch voor Crysis 2 :)

Vind niet dat ze de support zo snel moeten laten vallen, het spel is veel verkocht dus je hebt een grote groep 'fans' die het wel op prijs zouden stellen. Zeggen dat je bezig met bent met het nieuwe deel is dan voor mij ook geen excuus, laat staan piraterij !

Breng desnoods de 1.3 patch uit voor zover die al af is, en mocht er dan nog iets aan zijn heb je zo weer een 1.4 patch.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ziet er zover leuk uit. Gelukkig zijn ze niet gelijk de overstap gemaakt op consoles. Nu nog hopen dat het spel en de ge-optimaliseerde engine wat wordt. Alhoewel blijft het geen 1.3 patch nieuws dwars zitten. Maar dit zou nog niet zo erg zijn als dit een uitbreiding is waarmee waarschijnlijk nieuwe patch materiaal geïntegreerd is.

Dus de vraag blijft, wordt dit nou een heel nieuw deel of een expansie op het voorstaande deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Ter info voor iedereen over de support net zoals bij MOAW's bericht al stond!

http://www.strategyinformer.com/news/1272/crytek-issues-statement-to-crysis-community-support-will-contiune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Het zou een standalone uitbreiding worden met een verbeterde "Cry-Engine". Ook heeft het spel een gloednieuwe singlplayer en de multiplayer zou uitgebreid worden. De sinleplayer is trouwens hetzelfde als het 1e deel alleen speel je hem deze keer vanuit een ander persoon. Hij staat overigens al weer geplant voor het einde van dit jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Metalbuster op 06-06-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Zie het als deel 2, die deel 1 niet nodig heeft, omgespeeld te worden. Beetje de Half-Life episodes, idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Splinter Cell schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:41:
Zie het als deel 2, die deel 1 niet nodig heeft, omgespeeld te worden. Beetje de Half-Life episodes, idee.
Voor de gameplay hoef je het misschien niet gespeeld te hebben maar voor het verhaallijn is het toch adviseerbaar om eerdere delen te spelen. Niet dat het verhaal van Crysis zo heel erg uitgebreid is. ;)

Een tijd geleden deed ik Crysis single player opnieuw. Is het iemand ooit wel eens opgevallen hoe makkelijk het eigenlijk is, zelfs in de hoogste moeilijkheidsgraad? De eerste paar hoofdstukken kan je zo uitspelen door elke keer een jeep te pakken, op de vijandelijke barricade in te scheuren en vlak voordat de jeep hem raakt eruit springen. Activeer meteen je cloak en zoek een struik op. Iedereen kijkt naar de smeulende auto terwijl je energie oplaad. Cloak opnieuw en ren het kamp uit.

Bij latere hoofdstukken kan je grote delen van de map overslaan.
spoiler:
Neem bijvoorbeeld de eerste graafsite waar de boel (met wetenschapper erbij) bevriest. Om daar te komen via de officiële route moet je een heel kamp afslachten. Je kan echter ook links afwijken, het oerwoud in waar je bijna geen tegenstand krijgt. Vervolgens kan je met een enkele cloak zo de kuil inspringen en het gebouw insluipen. Je kan zelfs deze route gebruiken voor een rustige terugweg.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
ik speelde crysis vanaf het begin af aan ook op delta. Gewoon omdat je dan geen rode gloed om de vijand hebt, en dat ze tenminste koreaans spreken. Je kunt het spel zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wilt.

Optie 1: Gebruik cloak en speedmode om met een boog om de vijandelijke kampen heen te gaan. Ga altijd door de jungle in plaats van over de weg. Wanneer spleetoog je tog ziet heeft ie al een kogel in zijn kop voordat ie iets kan roepen, laatstaan terugschieten ( uiteraard gesilenced schot ;) )

Optie 2: Gebruik cloak, en wanneer energie op is schuil je ergens om het weer op te laden. Spring omhoog in cloak, schiet persoon 1 dood met silencer en buk weer voordat persoon 2 en 3 je zien. Wacht tot cloak weer vol is .............

Optie 3: Gebruik geen silencer, en geen cloak. Bestorm de kampen met granaten en rocket launchers en gebruik je machinegeweer om de overige mannekes uit te schakelen. ( probleem hierbij is dat iedereen al weet dat je er aankomt -> er dus al versterking onderweg is in de vorm van jeep, boot of heli -> Je teringsnel door je ammo heen gaat --> Je zeer snel omringd word door koreanen -- > Je weinig beschutting hebt om je energie weer op te laden, omdat heel het kamp naar tyves is geblazen en geschoten :P

Optie 1 is saai omdat je driekwart van de actie mist. ( maar ik kan wel zeggen dat ik op delta heb uitgespeeld |:( )
Optie 2 is erg lame . ( maarja duh daar is mijn nanopak tog voor 8)7 )
Optie 3 is geweldig, maar verwacht vaak hetzelfde stuk overnieuw te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:28

Valkyre

Kitesurf FTW!

Skybullet schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:14:
ik speelde crysis vanaf het begin af aan ook op delta. Gewoon omdat je dan geen rode gloed om de vijand hebt, en dat ze tenminste koreaans spreken. Je kunt het spel zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wilt.

Optie 1: Gebruik cloak en speedmode om met een boog om de vijandelijke kampen heen te gaan. Ga altijd door de jungle in plaats van over de weg. Wanneer spleetoog je tog ziet heeft ie al een kogel in zijn kop voordat ie iets kan roepen, laatstaan terugschieten ( uiteraard gesilenced schot ;) )

Optie 2: Gebruik cloak, en wanneer energie op is schuil je ergens om het weer op te laden. Spring omhoog in cloak, schiet persoon 1 dood met silencer en buk weer voordat persoon 2 en 3 je zien. Wacht tot cloak weer vol is .............

Optie 3: Gebruik geen silencer, en geen cloak. Bestorm de kampen met granaten en rocket launchers en gebruik je machinegeweer om de overige mannekes uit te schakelen. ( probleem hierbij is dat iedereen al weet dat je er aankomt -> er dus al versterking onderweg is in de vorm van jeep, boot of heli -> Je teringsnel door je ammo heen gaat --> Je zeer snel omringd word door koreanen -- > Je weinig beschutting hebt om je energie weer op te laden, omdat heel het kamp naar tyves is geblazen en geschoten :P

Optie 1 is saai omdat je driekwart van de actie mist. ( maar ik kan wel zeggen dat ik op delta heb uitgespeeld |:( )
Optie 2 is erg lame . ( maarja duh daar is mijn nanopak tog voor 8)7 )
Optie 3 is geweldig, maar verwacht vaak hetzelfde stuk overnieuw te moeten doen.
ik speel ook op delta, moeten zeggen dat ik het wel cool vond dat je pak aangaf wanneer er een granaat onderweg was. maar boeien.

gebruik gewoon een combinatie van optie 2 + 3
ammo zat. op daken springen enzo en alles afschieten :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb iets vreemds met Crysis in Vista 64 bit.
Gisteren nog prima gespeeld, niets aan de hand.
Vandaag start ik het spel (64 bit versie).. start ie niet full screen maar windowed..
Ik kan dit helaas niet meer wijzigen, want als ik alt-enter doe, of in het menu kies voor full screen, dan wordt het scherm zwart en hangt de hele pc waardoor ik moet rebooten.
Ik heb geprobeerd de opstartfilmpjes te renamen, en in de shortcut een code op te nemen om fullscreen te starten, maar niets werkt, hij loopt telkens vast.

Hoe kan dit nou weer?

[edit]
Crysis doet het nu helemaal niet meer, krijg direct een zwart scherm en vastloper..
Even kijken of ik een Windows herstelpunt kan terugzetten ofzo.. echt vaag dit!

[ Voor 13% gewijzigd door Syntagma op 08-06-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Syntagma schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:26:
Ik heb iets vreemds met Crysis in Vista 64 bit.
Gisteren nog prima gespeeld, niets aan de hand.
Vandaag start ik het spel (64 bit versie).. start ie niet full screen maar windowed..
Ik kan dit helaas niet meer wijzigen, want als ik alt-enter doe, of in het menu kies voor full screen, dan wordt het scherm zwart en hangt de hele pc waardoor ik moet rebooten.
Ik heb geprobeerd de opstartfilmpjes te renamen, en in de shortcut een code op te nemen om fullscreen te starten, maar niets werkt, hij loopt telkens vast.

Hoe kan dit nou weer?

[edit]
Crysis doet het nu helemaal niet meer, krijg direct een zwart scherm en vastloper..
.

Apart. Ik heb het vandaag ook nog gespeeld op Vista 64 bit. Geen enkel probleem gehad of gezien.

Onlangs nieuwe drivers geinstalled die het probleem kunnen veroorzaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:37
Syntagma schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:26:

Kun je nog wel in taakbeheer komen? Zo ja, heb je dan 'Crysis reageert niet meer'? Gooi dan eens je profiel weg (vanuit windows verkenner) dan zou ie het weer moeten doen. Je moet dan wel weer in Crysis een nieuw profiel aanmaken.
Hier heb ik om de zoveel tijd namelijk ook last van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Bedankt voor de reacties.
Uiteindelijk heb ik een herstelpunt een dag terug gezet, en verder alles qua filmpjes enzo weer goed genamed. In het configbestand heb ik fullscreen op 1 gezet (stond op 0..), en het lijkt erop dat het weer werkt. Ik vertrouw het nog niet helemaal, want ik had tussen vandaag en gisteren echt niets gewijzigd of gedaan, en opeens werkte het niet meer. Vaag!
Maar goed, toch nog even kunnen spelen vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

paar weken geleden een nieuwe videokaart binnen gekregen mijn 7600gtxx had de geest gegeven, dus toen een asus 8800gtx besteld, en dacht maar even testen in Crysis. en alles ziet er echt wel super vet uit. alles op high (winxp).

ik zit nu weer in het level waarin ik net Prophet gered heb, (nvm bedoel dat ik die VTOL aan het besturen bent)
bij het prophet gedeelte wel een vreemde en irritant bug gevonden. op een gegeven moment had ik een lekker muziek op je staan en bedacht om eens lekker in melee mode die aliens aan het wacken.
en lekker OEGH style er vol in gaan.
ging eigenlijk best wel goed, alleen afentoe wanner je zon beest gedood hebt ontplofte hij niet en daardoor bugde het volgende event.

na veel herhaling toch weer gelukt (delta mode btw)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohan-san schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:19:
[...]
gebruik gewoon een combinatie van optie 2 + 3
ammo zat. op daken springen enzo en alles afschieten :)
Ik mis echter Optie 4. Vrijandelijke kampen besluipen en één voor één je tegenstanders uitschakelen met gebruik van zo min mogelijk wapens. Besluipen, bespringen, omver rennen, vier hoog het raam uit meppen, gooien met dingen, alles mag behalve ouwerwets schieten. Extra prettig op Delta is dat je in het struikgewas verstopt de vijand pas ziet als ie zowat in je staat... maakt het nog best lastig. Morele bonuspunten voor het uitroeien van een dozijn Koreanen zonder dat ze je zien. Het is zo mogelijk het hele spel min of meer geweer-loos door te lopen, alhoewel je voor de vliegende ventilatoren en blauwe dingen natuurlijk wel iets stevigers dan een takje ter hand moet nemen.
Je ergens verstoppen en vanuit het niets een auto omver meppen zodat ie opbrandt en klapt is, als het lukt, érg stoer :)
Wist je dat je het dorpje waar je een schoolgebouw moet betreden kunt doen zonder te schieten of te slaan, afgezien van de tanks? Gewoon iemand oppakken, z'n maten met hem omgooien, eventuele overlevende oppakken, speed mode en vroem naar het mijnenveld, en daar pleur je hem ergens neer. Zorg dat je weg bent als ie opstaat en gaat rondlopen :+
Op dezelfde manier kun je op een loopbruggetje later in het spel een groepje van vier man wegwerken door met speedmode het hele groepje van een touwbruggetje af te beuken. Met een simpel dood takje in strength mode mensen meppen werkt ook best redelijk, en er is helemaal niets wat je er van weerhoudt iemand met een bootje te overrijden :D

Sinds AvP2 niet meer zo hard gelachen om cloaking, hoog springen en hard slaan. d:)b
Splinter Cell schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:40:
Met fatsoenlijk, bedoel gewoon normale FPS. En geen stotter bende.
Koop een klein beetje redelijke PC als je wilt gamen. Crysis loopt zelf op m'n Latitude D630 nog goed in 1280x800 met alles op high! Das nota bene een laptopje voor m'n werk, niets game gericht.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:58:
[...]

Wist je dat je het dorpje waar je een schoolgebouw moet betreden kunt doen zonder te schieten of te slaan, afgezien van de tanks?
Klopt. Je kan hem zelfs doen zonder dat je gezien wordt tot het moment dat je die tanks moet uitschakelen. Het lastigste is aan die raketten komen terwijl het gebouw krioelt met Koreanen.

En dat ze op Delta Koreaans spreken... erm... maakt dit het spel nu echt moeilijker? Als ze jou gezien hebben gillen ze toch meestal wel wat uit en om nu te zeggen dat ze voor de rest nog wat interessants aan te geven hebben...

De laatste keer dat ik dat stuk deed waar je voor het eerst moet knokken tegen de Koreaanse varianten van je suit vond ik trouwens erg makkelijk. Gewoon in de bosjes gaan liggen en met je verrekijker zoeken naar de blauwe ruis van hun cloak. Vervolgens erheen rennen en ze voor hun bek meppen. Of natuurlijk gewoon volpompen met lood.

Wat ik eigenlijk mis in het spel zijn werpmessen. Stil, dodelijk en is toch een cool wapen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Ik word echt gek van Crysis in Vista 64.
De ene dag start ie wel, de andere dag krijg ik alleen een zwart scherm en kan ik de pc rebooten.
Nu net 5x geprobeerd, 5x opnieuw moeten rebooten. Om gek van te worden.

Geen idee wat het probleem is.

Argh!
Dat moest er ff uit.

[edit]
Als ik in de config-file fullscreen op 0 zet, dan start het spel wel. Echter zodra hij dan het level geladen heeft, krijg ik weer een vastloper en kan ik de pc rebooten. Ik kan ook niet switchen naar fullscreen (met alt-enter of via menu) want dan crasht ie ook.
Dit probleem had ik een paar dagen geleden ook, toen heb ik een herstelpunt in Windows teruggezet. Maar ik ben niet van plan dat elke keer te gaan doen.
Heb nu ongeveer alles geprobeerd en 10x Crysis gestart, maar het lukt_gewoon_niet vandaag.
In fullscreen start ie niet, in windowed mode start ie wel, maar crasht ie na het laden van een level.
Gisteren nog vlekkeloos gespeeld.. het verschilt van dag tot dag lijkt het wel.

[ Voor 58% gewijzigd door Syntagma op 11-06-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syntagma schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:32:
Ik word echt gek van Crysis in Vista 64.[...] krijg ik alleen een zwart scherm en kan ik de pc rebooten.
11. Gij zult uw videodrivers updaten, en kaart en driverversie vermelden
en/of
11. Gij zult kijken of het met een restore point nu weer wel werkt en dan kijken wat er wijzigt om het niet meer te laten werken.
13. Gij zult sowieso niet op Vista proberen te gamen
edit:
als je 11. en 12. na elkaar uitvoert leer je niets zinvols dus dan maar effe zo... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Thanks, maar ik heb volgens mij al de nieuwste videokaartdrivers van Ati (8.493.0.0 zegt Windows).
Heb een Sapphire HD 3870X2.
Er is niets gewijzigd in de tijd dat ie het wel deed tot de tijd dat ie het niet deed..

Ga zo nog even wat testen.

[edit]
Drivers voor videokaart opnieuw geinstalleerd (zelfde versie) en nu deed Crysis het weer, dus heb meteen even een flinke ruk gespeeld :)
Ben benieuwd of ie het van het weekend nog doet..

[ Voor 43% gewijzigd door Syntagma op 12-06-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik hoor overal dat deze game erg hoge eisen stelt aan je hardware etc. Maar hoe zit het met directx9? Is het spel dan wel speelbaar op high? (highest kan niet wss) Maar ziet het er dan nog steeds mooi uit? Kan je 60fps met een 8800GTX krijgen? reso: 1650x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
60FPS in 1650xXXXX kan wel, maar niet met alles op High (in directX10). Maar dat maakt ook verder niet uit. Voor Crysis is 40FPS zeer goed speelbaar. DirectX9 heb ik geen ervaring mee aangezien ik speel onder Vista en Crysis standaard DirectX10 pakt. Het verschil zal maximaal 10 FPS zijn denk ik zo.

[ Voor 9% gewijzigd door matel op 13-06-2008 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:39:
Hey, ik hoor overal dat deze game erg hoge eisen stelt aan je hardware etc. Maar hoe zit het met directx9? Is het spel dan wel speelbaar op high? (highest kan niet wss) Maar ziet het er dan nog steeds mooi uit? Kan je 60fps met een 8800GTX krijgen? reso: 1650x
Ik speel op een 8800 ultra, met DX9, alles op high (highest heb je niet op DX9 :) )
in 2560x1600 is het spel goed speelbaar, maar niet heel snel... als het heel druk wordt merk je wel dat je ambitieus met je graka om aan het gaan bent, zeg maar.
Op 1280x800 loopt het spel min of meer constant tegen de 60 fps aan. Je moet flink je best doen om het onder de 30 te krijgen in elk geval... effe een huisje opblazen is niet genoeg.
Dat gewauwel over hoe vreeeeeeselijk heftig knettervetzwaar deze game wel niet zou zijn kun je rustig vergeten, zeker met een beetje moderne videoplank. Zoals de jouwe.

En mooi... DX10 biedt grafisch nauwelijks voordelen - het wordt er niet ineens mekrbaar veel mooier van ofzo. (sterker nog, ik zag tijdens mijn korte uitstapje naar Vista eigenlijk geen serieus verschil in uiterlijk. wél in framerate :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:53

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:14:
[...]

Ik speel op een 8800 ultra, met DX9, alles op high (highest heb je niet op DX9 :) )
Toch wel 8)
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd aangezien high al op het randje is (1920x1200 géén AA).

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w3sTErGaS schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:58:
[...]
Toch wel 8)
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd aangezien high al op het randje is (1920x1200 géén AA).
Heeej.... dát gaan we proberen :D
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

ow yeah crysis warhead! vanmiddag wederom uitgespeeld op delta, blijf het verhaal best wel cool vinden! dus kom maar op!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syntagma schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:27:
Drivers voor videokaart opnieuw geinstalleerd (zelfde versie) en nu deed Crysis het weer, dus heb meteen even een flinke ruk gespeeld :)
Ben benieuwd of ie het van het weekend nog doet..
Doet ie het nog? Bij mij crashen zowe de 32 als de 64 bitversie op XP64, de één hangt heel de PC op (64) en de ander klapt er "gewoon" uit, alhoewel de PC daarna ook wel gaat crashen een keer.
als ie weer gata crashen, effe kijken of het boeit welke versie je uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
w3sTErGaS schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:58:
[...]

Toch wel 8)
Ik wel, heb vista en XP en heb beide geprobeerd op very high. Werkelijk geen verschil en in beide gevallen een stuk mooier dan high, maar wel een stuk betere performance onder DX9 (hoewel nog steeds net iets te zwaar voor mn 8800GTS op 1680X1050 maar scheelt niet veel). Wat dat betreft onbegrijpelijk dat mensen dit willen spelen in DX10..

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:14:
[...]

Doet ie het nog? Bij mij crashen zowe de 32 als de 64 bitversie op XP64, de één hangt heel de PC op (64) en de ander klapt er "gewoon" uit, alhoewel de PC daarna ook wel gaat crashen een keer.
als ie weer gata crashen, effe kijken of het boeit welke versie je uitvoert.
Gisteren deed ie het nog, al startte het spel opeens weer in windowed mode.. erg vaag. Dus ik in de config-file weer aangepast 'fullscreen = 1' en toen ging alles weer goed. Heb de introfilmpjes gerenamed dus hij komt meteen in het menu. Maar blijkbaar gaat ie dus uit zichzelf steeds de fullscreen settings aanpassen, en soms start het spel helemaal niet meer en helpt het om de videodrivers opnieuw te installeren. Ik zal straks eens kijken of ie het vandaag ook doet, of dat ik weer problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Laatst online: 11-09 13:16
Syntagma schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:47:
[...]

Gisteren deed ie het nog, al startte het spel opeens weer in windowed mode.. erg vaag. Dus ik in de config-file weer aangepast 'fullscreen = 1' en toen ging alles weer goed. Heb de introfilmpjes gerenamed dus hij komt meteen in het menu. Maar blijkbaar gaat ie dus uit zichzelf steeds de fullscreen settings aanpassen, en soms start het spel helemaal niet meer en helpt het om de videodrivers opnieuw te installeren. Ik zal straks eens kijken of ie het vandaag ook doet, of dat ik weer problemen heb.
Misschien ff de config file read only maken?

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 13:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb nu een weekje een gloednieuwe game pc met 2 radeon 3870top kaarten erin. Ik zocht dus een game om eens ff mijn monster-pc uit te testen :)
Dus ik heb Crysis gekocht en heb het spel na veel spelen met Vista 64 bit en Vista 32 bit uiteindelijk goed werkend gekregen on Vista 32bit. Op 64bit had last van dat de intro filmpjes niet getoont kon worden. Daarna had ik het spel op 32bit Vista. In eerste instantie draaien hij ook bagger, want hij crashte constant na iedere 15/20 min. spelen. En dat terwijl alle drivers etc.. gewoon geupdate waren. Ik snapte er niks van. Toen ik op internet ging zoeken, bleek er wel een oplossing te zijn.

De oplossing, die ik vond, was namelijk om je videokaart met 20mhz te downklokken ipv overklokken. En nu draait mijn systeem Crysis als een bom :D met een high/ultrahigh setting op 1680*1050 resolutie en met 4X FPS ongeveer. En dat in combinatie met de Natural Mod heb ik nu prachtige beelden 8)

* Zeror is tevreden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker PC'tje :) kerul , maar blijf me afvragen waarom sommige pc games niet op voluit te spelen zijn als ze uitkomen , doen ze dat nou expres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 13:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Is dat niet vanwege samenwerking met hardware bouwers zoals bijv. Nvidia of Ati of Intel. Zodat gamers teleurgesteld raken in de slechte prestatie van hun PC en daardoor hardware gaan upgraden.
Geen idee hoe het zit, maar kan de marketing-trucjes best voorstellen dat er zoiets wel in gang gezet is ooit.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies daar doel ik ook op , MAARRRR volgens mij zijn meeste pc spellen Meestal meteen VOLUIT te spelen alleen FARCRY en Crysis niet , beide zijn top om te spelen maar te veel Hardware vragend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoe zit het eigelijk met de silencer? Zijn u kogels daardoor zwakker?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Snake schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:50:
Hoe zit het eigelijk met de silencer? Zijn u kogels daardoor zwakker?
Ja, ze komen aanzienlijk minder ver. Tevens gaat volegns mij de precisie iets omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:22:
Lekker PC'tje :) kerul , maar blijf me afvragen waarom sommige pc games niet op voluit te spelen zijn als ze uitkomen , doen ze dat nou expres?
Rakkerzero schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:31:
Is dat niet vanwege samenwerking met hardware bouwers zoals bijv. Nvidia of Ati of Intel. Zodat gamers teleurgesteld raken in de slechte prestatie van hun PC en daardoor hardware gaan upgraden.
Geen idee hoe het zit, maar kan de marketing-trucjes best voorstellen dat er zoiets wel in gang gezet is ooit.
Sorry, maar wat een flauwekul zeg! Het is helemaal niet zo dat je "altijd" de allernieuwste games op voluit kan spelen behalve een paar die toevallig gesponsord zouden worden door producenten van grafische kaarten. Doom gespeeld destijds? Dat liep kut op een modale 386, dat toen de norm was. Quake op een 486? Forget it. Wing Commander 3 op iets anders dan de op dat moment cutting edge Pentium 66? Onspeelbaar. Black and White, met minder dan een Geforce? Ja, dat loopt kut heh! Half Life op een p133 met voodoo2 zoals de systeemeisen aangaven? ik heb het gespeeld, en ik kan het je afraden. Bij het uitkomen van Quake3 stonden de bladen volt ips om het in 800x600 dan nog speelbaar te krijgen op je voodoo3 of je TNT2, en klachten van mensen die met 2 voodoo2s niet aan redelijke framerates kwamen.

De laatste paar jaar is het pas zo dat nieuwe games redelijk speelbaar zijn met alles op z'n mooist op een redelijk nieuwe PC, maar dat is niet omdat die games niet gesponsord worden ofzo, dat is omdat die games gewoon niet zoveel eisen stellen aan je graka en je PC gewoon heel wat sneller is dan bijvoorbeeld je ouwe 486. Hellgate London loopt prima op alles max in 2560x1600 ja, maar wat doet dat nou met je graka in vergelijk met Crysis?
Mik de samenzweringstheorie maar in de vuilnisbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Crysis Warhead screenshots druppelen binnen:

http://www.incrysis.com/i..._content&task=view&id=667

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:31:
[...]

[...]

Sorry, maar wat een flauwekul zeg! Het is helemaal niet zo dat je "altijd" de allernieuwste games op voluit kan spelen behalve een paar die toevallig gesponsord zouden worden door producenten van grafische kaarten. Doom gespeeld destijds? Dat liep kut op een modale 386, dat toen de norm was. Quake op een 486? Forget it. Wing Commander 3 op iets anders dan de op dat moment cutting edge Pentium 66? Onspeelbaar. Black and White, met minder dan een Geforce? Ja, dat loopt kut heh! Half Life op een p133 met voodoo2 zoals de systeemeisen aangaven? ik heb het gespeeld, en ik kan het je afraden. Bij het uitkomen van Quake3 stonden de bladen volt ips om het in 800x600 dan nog speelbaar te krijgen op je voodoo3 of je TNT2, en klachten van mensen die met 2 voodoo2s niet aan redelijke framerates kwamen.

De laatste paar jaar is het pas zo dat nieuwe games redelijk speelbaar zijn met alles op z'n mooist op een redelijk nieuwe PC, maar dat is niet omdat die games niet gesponsord worden ofzo, dat is omdat die games gewoon niet zoveel eisen stellen aan je graka en je PC gewoon heel wat sneller is dan bijvoorbeeld je ouwe 486. Hellgate London loopt prima op alles max in 2560x1600 ja, maar wat doet dat nou met je graka in vergelijk met Crysis?
Mik de samenzweringstheorie maar in de vuilnisbak.
Medal of Honor Airborne anyone? Met zelfs nog een X1950Pro maximale settings en nog speelbaar / mooi hebben ook ? :o Natuurlijk kan dat. Unreal Engine 3 bewijst dat. Er ligt idd wel een theorie achter dat gamemakers steeds meer gebruik maken van SDK's en dergelijk waarvoor optimalisatie voor echt bepaalde type hardware niet eens meer tepas komt. Kijk maar naar hardcoded C64, waarbij behoorlijk leuke graphics nog steeds uit een machine van in de 80+ jaren worden uitgeperst. En jij wilt zeggen dat een hedendaagse X1950XTX bijv al niet meer zou voldoen?

Programmerend-gamedeveloper wordt lui, en wil een product maken wat zo efficient mogelijk verloopt en op een tal van systemen draaien moet. Het liefst nog onder voorgeprogrammeerde SDK's , want dat scheelt tijd :o

Dus ja, er zou best eens een goede theorie achterliggen, want zeg nou zelf wil jij crysis op maximaal kunnen spelen dan heb je minstens een Crossfire of Sli setup nodig van bijna de laatste generatie aan videokaart(en). Met een single kaart op de 280 series na van nvidia, kan je het shaken (ja, op lower settings met een nog belabberde framerate hoor).

Overigens kan je prima met een Voodoo 2 Sli set Quake3 op default settings/1024x768 met gemiddeld 35 tot 40FPS spelen via de timedemo dus. Zelf een keer getest. Doom3 is tegenwoordig nog mogelijk met Sli :+ Dus niet zeggen dat je maar moet upgraden, het kan technisch prima. Vooruitgang in je graphics zal je verder alleen niet zien, tenzij je regelmatig upgrade, van bijv DX7 naar 8, naar 9.0a, 9.0c, DX10+)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:12:
[...]
Medal of Honor Airborne anyone? Met zelfs nog een X1950Pro maximale settings en nog speelbaar / mooi hebben ook ? :o
Zoals gezegd, de laatste paar jaar is het meer zo, dat games uitkomen die op de dan gangbare hardware goed lopen en op wat de top of the line is, perfect met alles vol. Dat is echter niet altijd zo geweest, en zal ook niet altijd zo zijn.
Natuurlijk kan dat. Unreal Engine 3 bewijst dat. Er ligt idd wel een theorie achter dat gamemakers steeds meer gebruik maken van SDK's en dergelijk waarvoor optimalisatie voor echt bepaalde type hardware niet eens meer tepas komt. Kijk maar naar hardcoded C64, waarbij behoorlijk leuke graphics nog steeds uit een machine van in de 80+ jaren worden uitgeperst. En jij wilt zeggen dat een hedendaagse X1950XTX bijv al niet meer zou voldoen?
Sorry maar vergelijk je nu de ultra no-res graphics van een c64 met games als crysis? Moet ik dit argument werkelijk beantwoorden? Schei uit :+
Programmerend-gamedeveloper wordt lui, en wil een product maken wat zo efficient mogelijk verloopt en op een tal van systemen draaien moet. Het liefst nog onder voorgeprogrammeerde SDK's , want dat scheelt tijd :o
Dát zal ik niet ontkennen, maar het is wel zo dat als dat waar is, dat dat dus betekent dat het er niet om gaat dat nvidia of ati die bedrijven sponsort om de game langzamer te maken op hun hardware.
Dus ja, er zou best eens een goede theorie achterliggen, want zeg nou zelf wil jij crysis op maximaal kunnen spelen dan heb je minstens een Crossfire of Sli setup nodig van bijna de laatste generatie aan videokaart(en). Met een single kaart op de 280 series na van nvidia, kan je het shaken (ja, op lower settings met een nog belabberde framerate hoor).
Tja. Wilde je q3a op vol spelen kon je gewoon nog een jaar wachten op beschaafde videokaarten - die waren d'r niet. Quake 2 speelde ik op een p166 met een voodoo2, dat liep ook maar nauwelijks lekker... maar niemand in mijn vrienden kring had een 3d kaart, laat staan een snelle.
Het mooiste willen hebben kost nu eenmaal bakken met rekenkracht en het komt vaak zat voor dat op de release date de hardware die je nodig hebt om echt alle registers open te trekken, gewoon niet betaalbaar of soms zelfs niet aanwezig is.
In het releasejaar van Descent wel eens geprobeerd in 640x480 of (schrik) 800x600 te spelen? Volgens de system specs had je een pentium nodig, en een sloot geheugen, en een voorliefde voor diashows. Dat was geen geintje...
Overigens kan je prima met een Voodoo 2 Sli set Quake3 op default settings/1024x768 met gemiddeld 35 tot 40FPS spelen via de timedemo dus. Zelf een keer getest. Doom3 is tegenwoordig nog mogelijk met Sli :+ Dus niet zeggen dat je maar moet upgraden, het kan technisch prima. Vooruitgang in je graphics zal je verder alleen niet zien, tenzij je regelmatig upgrade, van bijv DX7 naar 8, naar 9.0a, 9.0c, DX10+)
Toen Quake3 uitkwam was een setje voodoo2s wel net zo bijzonder als nu twee top of the line kaarten in SLI - dus q3a deed het wat dat betreft niet anders dan Crysis nu. Ik had toen 2x voodoo2 met 12MB in SLI... en dat liep voor geen meter. dat het NU misschien zou lukken, met veel snellere onderliggende hardware, dat zou kunnen, maar toen... snel upgraden naar een TNT2 Ultra was het devies. Ik weet niet wat jij timedemode, maar ik kwam toch wat lager uit dan 35 fps... bovendien is "de standaard settings" net hetzelfde als Crysis op Medium in 1024/768 en dát loopt prima op een regulier videokaartje, dus daarmee geef je eigenlijk juist aan dat het toen ook al zo was, dat het spel op zo mooi mogelijk niet goed liep op de toen geldende gamers hardware. afgezien van dat je voodoo2 helemaal niet hoger kon dan 1024/768 trok geen enkele toen zelfs maar bijna betaalbare kaart 1024x768 met alles op maximaal. En doom3? nu, op 2 voodoo2s? Ik lach me ziek, het idee alleen al. Spelen in 1024x768 is voor wat betreft "alles op vol" wel volstrekt afgekeurd. Bijna elke PC waar af en toe at mee gegamed wordt heeft tegenwoordig een 17" TFT die 1280x1024 aan kan, of groter mooier en beter.

De conspiracytheory kan nog altijd de prullenmand in - Crysis nu is net zo gek als q3a toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet in hoeverre jij de Voodoo 2 ervaren hebt maar 1024x768 was wel degelijk mogelijk, ook met Sli in dit geval dus. Hiervoor had je speciaale drivers genoemd de Fastvoodoo XP, die het zelfs mogelijk maken onder, jawel, Windows XP Glide te gebruiken. Dat er grafisch niets verbeterd kan worden ben ik het met je eens, maar draaien kan het wel. Ook Doom 3 op 30+ FPS op een Sli-setje.

Crysis had qua eyecandy, als de ontwikkelaars (want die kappen nu al na 2 patches te hebben uitgebracht....) wat meer de trics & tweaks beter & mooier kunnen laten lopen dan wat nu het geval is. Er zijn meerdere games die ook los van de Unreal Engine 3 , prima eruit zien, lekker draaien en vooral goed ogen dan crysis, en die kunnen het prima af met een single kaart. Dat je een tri-sli setup nodig hebt om het vlot te laten lopen is gewoon bullshit & verspilling van rekenkracht + kosten zowiezo al. Crysis is idd, een grafisch hoogstandje, maar het weegt gewoon niet af tov de hardware die je erin steken moet, en dat is nu veel meer dan dat je vroeger doen moest (S3 tov een TNT kaart bijv). 3Dfx hield de drivers voor de Voodoo 2 opzettelijk ook gesloten omdat een Sli-set niet sneller zijn mocht dan een Voodoo 3. Of dat de Pentium 1 233MHz uitgefaseerd was en niet sneller verkocht werd omdat het anders geen meerwaarde op een paar instructies & een andere casing na had tov de Pentium 2. Want zeg nou zelf, marketing wordt wel degelijk gedaan. Dat vista wel draaien kan op een klein systeempje maar performancegewijs ruk draait is anders. Sorry, maar developers maken iets, en passen het verder ook niet meer aan om werking op een langzamer systeem uberhaubt te optimaliseren.

Een goed voorbeeld is overigens Windows Live messenger, die je in feite dwingt naar een 8.x te gaan. Wil je het goed laten draaien moet je toch nieuwe hardware kopen, en hierin stimuleert (of eerlijk gezegd dwingt) microsoft de hardware-verkopen wederom weer.

Crysis had echt beter gekund. Helaas is de grote troef van Crysis hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 14:10
ben ik de enige die Crysis prima speelbaar vind met slechts 1 maal een 8800gts ? 1280x1024, aangepaste very high config en nooit drops onder de 30 fps (het is toch maar een SP spel, dus is zat). en dat op vista, stel op XP had ik het wss nog iets beter geweest. ik vind heel deze discussie dan ook maar onzin, mijn kaart is anderhalf jaar oud en volstaat blijkbaar nog prima. ja, je moet wel ff de very high config een beetje aanpassen, er zitten een paar settings in die nou eenmaal frames vreten maar die je bijna niet ziet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8800GTS was high-end anderhalf jaar geleden, en is in sommige gevallen nog steeds high-end. Daar zal je ongetwijfeld wel ook je prijs voor hebben betaald, maar niet iedereen heeft geld om een peperdure kaart in z'n systeem te prikken.

welke setting is dat btw? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Crysis Warhead op 400 euro budget pc's best te draaien?

http://66.102.9.104/trans...n_der_High-Konfiguration/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:41:
Ik weet niet in hoeverre jij de Voodoo 2 ervaren hebt maar 1024x768 was wel degelijk mogelijk, ook met Sli in dit geval dus. Hiervoor had je speciaale drivers genoemd de Fastvoodoo XP, die het zelfs mogelijk maken onder, jawel, Windows XP Glide te gebruiken. Dat er grafisch niets verbeterd kan worden ben ik het met je eens, maar draaien kan het wel. Ook Doom 3 op 30+ FPS op een Sli-setje.
ja, TOT 1024x768 ging prima. Hoger niet, alleen. Kaarten die wel hoger konden liepen op release moment met q3a echter nauwelijks speelbaar, zeker niet met alle eye candy op'z'n hoogst.
Tuurlijk kreeg je het wel speelbaar, maar niet, zoals gesuggereerd werd/wordt met alles op z'n hoogste mooiheidsgraad.
Ik ben trouwens bijster benieuwd naar hoe jij die 30+ fps in doom3 afmeet - is dat een gewogen gemiddelde of wat je kán halen op rustige momenten? Ik twijfel namelijk aan waar je dat vandaan haalt, als ik kijk dat m'n GF3 er nog redelijk van aan het zweten ging op 1280x1024 om een gemiddelde van rond de dertig neer te zetten... zó enorm is het verschil tussen 1024x768 en 1280x1024 niet lijkt me, maar ik heb uiteraard tegen doom3 niet meer met voodoo2 gespeeld.
Crysis had qua eyecandy, als de ontwikkelaars (want die kappen nu al na 2 patches te hebben uitgebracht....) wat meer de trics & tweaks beter & mooier kunnen laten lopen dan wat nu het geval is.
No question - absoluut waar. Maar ik geloof niet dat dat is omdat nvidia ze sponsort ;)
Er zijn meerdere games die ook los van de Unreal Engine 3 , prima eruit zien, lekker draaien en vooral goed ogen dan crysis, en die kunnen het prima af met een single kaart.
ik neem aan dat je bedoelt dat ze d'r beter uitzien dan crysis. Gek dat me dat niet opgevallen is. Noem er eens drie?
Dat je een tri-sli setup nodig hebt om het vlot te laten lopen is gewoon bullshit & verspilling van rekenkracht + kosten zowiezo al. Crysis is idd, een grafisch hoogstandje, maar het weegt gewoon niet af tov de hardware die je erin steken moet, en dat is nu veel meer dan dat je vroeger doen moest (S3 tov een TNT kaart bijv).
ík vind het geen probleem elke 6 maanden een halve rug uit te tellen voor een upgrade hoor. Dat jij het duur vind is je goed recht en persoonlijke keuze, maar dat maakt het natuurlijk niet zo dat als jij het te duur vind om te upgraden naar goeie hardware voor je gewenste game en eyecandy, dat dan de graka fabrikanten de programmeur sponsoren om te zorgen dat jij aan een nieuwe graka "moet".
3Dfx hield de drivers voor de Voodoo 2 opzettelijk ook gesloten omdat een Sli-set niet sneller zijn mocht dan een Voodoo 3.
Kan zomaar zijn - maar is weer wat anders dan dat de programmeurs geld krijgen om games zwaar te maken.
Of dat de Pentium 1 233MHz uitgefaseerd was en niet sneller verkocht werd omdat het anders geen meerwaarde op een paar instructies & een andere casing na had tov de Pentium 2.
Klopt, maar ook hier - Intel betaalde ID softwar eniet om te maken dat hun games op p1s langzamer waren dan op p2s - de p1 was gewoon langzamer (om inderdaad de marketing reden). dat is wel een groot verschil met de stelling dat graka fabrikanten nu de softwareboeren besteken :)
Want zeg nou zelf, marketing wordt wel degelijk gedaan. Dat vista wel draaien kan op een klein systeempje maar performancegewijs ruk draait is anders. Sorry, maar developers maken iets, en passen het verder ook niet meer aan om werking op een langzamer systeem uberhaubt te optimaliseren.
Dat vraag ik me af: als ik bijvoorbeeld de Unreal engine bekijk, of hoe COD4 nog loopt op m'n vorige PC, of hoe lelijk je Crysis kunt maken om het op een x1950 speelbaar te maken (in m'n ouwe PC :) )dan geloof ik best dat er wát gedaan wordt om oudere systemen mee te laten doen. Niet, inderdaad, dat ze bij het maken van de nieuwste en gewenst ook mooiste shooters hard nadenken over hoe je het op de p4 en x1950 nog pefect krijgt - maar dat het in elk geval nog een beetje loopt. Wil je meedoen met de nieuwste games - moet he hardware kopen. Dat is niet nieuw, en weer, nvidia betaalt Crytek er niet voor om de game slomer te maken dan hij is. Hooguit dat ze betalen zouden om het spel op ATI kaarten slomer te maken dan op nVidia kaarten... maar óf ze besteken de hele industrie, of die ATI kaart is gewoon wat langzamer dan de nVidia plank.
Een goed voorbeeld is overigens Windows Live messenger, die je in feite dwingt naar een 8.x te gaan. Wil je het goed laten draaien moet je toch nieuwe hardware kopen, en hierin stimuleert (of eerlijk gezegd dwingt) microsoft de hardware-verkopen wederom weer.
Dit is eerder een voorbeeld van waar het wél duidelijk een stukje hardware pushen lijkt. Echter, Windows Messenger (die met XP mee komt) werkt nog altijd. Nee, je kan niet videobellen nee. Maar je kan wel chatten, waar het ooit om begonnen was. Bovendien - wie dwingt je Live Messenger 8 te installeren? het kan wel maar ik heb het nooit hoeven doen. Sterker nog, MS doet moeite om mij er vanaf te houden, met m'n XP64bit.
Nieuwere toys vereisen nieuwere hardware. Dat MS bloatware bouwt is geen reden om aan te nemen dat nVidia Crytek besteekt om Crysis langzaam te maken zodat jij nieuwe hardware gaat kopen: het is bewijs dat er een stel luie flikkers in de wereld loopt en dat daarvan een deel programmeur is aan Live Messenger. Luiheid is geen samenzwering ;)
Crysis had echt beter gekund. Helaas is de grote troef van Crysis hype.
Tja. Alles kon beter, en elke grote title wordt gehyped. Er zijn zat mensen die aan Crysis alle mogelijke lol beleven, dus schijnbaar is jouw mening niet de enige. Daarom is het ook een mening en geen feit. Je zult dus ongetwijfeld gelijk hebben - voor jezelf. Je kan echter voor mij nie tbepalen of Crysis pure hype is of echt een vernieuwd, danwel mooi, danwel leuk, danwel goed lopend spel.

Je kan wél bepalen of nVidia de toko besteekt om de games langzamer te maken zodat je moet upgraden. Alle argumenten die je geeft wijzen op het tegenovergestelde: er wordt door programmeurs gekozen voor de makkelijkere optie om gewoon alleen moderne snelle hardware te ondersteunen en de antieke dingen achter zich te laten. Dat je daar, als gebruiker van zulke hardware, een probleem mee hebt snap ik best, maar het bewijst geen samenzwering van de game sindustrie om jouw je poen afhandig te maken :+

de discussie over welke harde waren antiek zijn ga ik niet met je voeren trouwens - voor dit postje gaan we even uit van de definitie: antiek zijn die harde waren die met moderne games niet meer voldoen. Of dat ook inhoudt dat je nodig een nieuwe graka moet beslis je zelf: ik krijg uit je post de indurk dat je d'r geen geld aan uit wilt geven. Aangezien ik op 2560x1600 wil gamen gaat m'n 8800ultra d'r uit en komt er wat nieuws zodra de 280 in prijs gedaald is tot een bedrag wat ik toevallig in m'n kontzak heb als ik shoppen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even maar idd niet compleet offtopic te gaan : klik grafisch mooi is anders , maar het kan wel, in action met 30+ fps. De rest ga ik nog even rustig nalezen hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:38:
8800GTS was high-end anderhalf jaar geleden, en is in sommige gevallen nog steeds high-end. Daar zal je ongetwijfeld wel ook je prijs voor hebben betaald, maar niet iedereen heeft geld om een peperdure kaart in z'n systeem te prikken.
natuurlijk was hij toen high-end (maar niet de absolute top), ik heb dan ook geluk dat ik familie heb bij ASUS waardoor ik hem (640 versie) 2 weken na de release voor uit mn hoofd e300,- kon kopen :). natuurlijk een hoop geld, maar er wordt net gedaan of NASA PC's Crysis nog niet kunnen draaien. ik geef aan dat mijn bescheiden PCtje, zonder SLi/crossfire en geen topmodel grafische kaart het prima kan draaien. de hele discussie is wat mij betreft dan ook een beetje overdreven.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Schei toch eens uit met dat "NASA PC" :O NASA gebruikt voornamelijk computers die stukken trager zijn dan die van ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
tja, het is dan ook maar een uitdrukking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:15:
Om even maar idd niet compleet offtopic te gaan : klik grafisch mooi is anders , maar het kan wel, in action met 30+ fps. De rest ga ik nog even rustig nalezen hoor 8)
Je gata het met me eens zijn dat als je Crysis patched en alle graphical eyecandy d'r uit sloopt zodat het er ook zo uitziet, dat je dat ook op een voodoo2 gaat kunnen draaien heh?
Dit is zeg maar niet wat ik bedoel met het spel toen het uitkwam kunnen spelen op een voodoo2, alhoewel het een prachtig staaltje is van zóveel tijd en moeite investeren om doom op een voodoo draaiend te krijgen, dat je eigenlijk ook gewoon die tijd had kunnen werken en van het verdiende geld een echte graka kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Ik ben nu in het level
spoiler:
dat je uit de mijnen komt, alles in ijs veranderd is, je Prophet van vuurtje naar vuurtje moet brengen omdat ie anders bevriest, en op de plek waar een heel team op je wacht en waar een gigantische aanval begint.

Op dit punt beginnen de textures enorm te knipperen, zie ik vreemde vlekken en kleuren over mn scherm gaan en kan ik niet fatsoenlijk meer spelen.

Heeft dit iets te maken met mijn kaart (HD3870X2)? Of het feit dat ik de 64-bit versie speel? Of wordt de kaart te warm en kan dit probleem veroorzaken? Ik heb de fan handmatig op 35% gezet, misschien moet ik hem hoger zetten.
Maar iemand die dit ook heeft in het ijsgedeelte?

[edit]
Kaart werd idd te heet.. fan sneller gezet en geen last meer!

[edit 2]
Potver! In het level met de eindbaas een harde vastloper gehad, nu wil Crysis niet meer starten.
Krijg weer het befaamde zwarte scherm.. heb drivers al opnieuw geinstalleerd, maar werkt niet.
Crysis is een mooi spel.. als het werkt. Damn, dat opstartgezeik komt me de neus uit.

[ Voor 21% gewijzigd door Syntagma op 22-06-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 07:12:
[...]

Je gata het met me eens zijn dat als je Crysis patched en alle graphical eyecandy d'r uit sloopt zodat het er ook zo uitziet, dat je dat ook op een voodoo2 gaat kunnen draaien heh?
Dit is zeg maar niet wat ik bedoel met het spel toen het uitkwam kunnen spelen op een voodoo2, alhoewel het een prachtig staaltje is van zóveel tijd en moeite investeren om doom op een voodoo draaiend te krijgen, dat je eigenlijk ook gewoon die tijd had kunnen werken en van het verdiende geld een echte graka kopen :+
Punt blijft is dat het toch mogelijk is om op verouderde hardware, nieuwere games te spelen. En als je naar crysis kijkt kom je daar niet wegmee met een single kaart ( op de nieuwe reeks van Ati nu na ).

Je bent dus wel degelijk verplicht te upgraden naar betere & snellere hardware. En nu is die Voodoo2 wel een heel oud voorbeeld, maar stel dat mijn X1950XTX bijv niet meer voldoet terwijl die 2 jaar geleden een flinke duit koste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:19:
[...]
Punt blijft is dat het toch mogelijk is om op verouderde hardware, nieuwere games te spelen. En als je naar crysis kijkt kom je daar niet wegmee met een single kaart ( op de nieuwe reeks van Ati nu na ).
Waaaah. Heb je überhaupt gekeken waar je op reageert!? Punt blijft dat nVidia niet aan Crytek betaald heeft om Crysis langzamer te maken! Dát was de theorie die gebezigd werd. Dat Crysis als ze er allerlij dingen die het mooi maken uithalen op een ouwere kaart te spelen is is waar, maar wat moet je met een "grafische topper" als er een hoop uit is om het speelbaar te maken voor mensen met antieke hardware? "Grafische middelmatigheid! Komt allen! Doet het ook op ouwe meuk!" - niet bepaald de wervende tekst waar elke marketeer van droomt, heh?
Je bent dus wel degelijk verplicht te upgraden naar betere & snellere hardware. En nu is die Voodoo2 wel een heel oud voorbeeld, maar stel dat mijn X1950XTX bijv niet meer voldoet terwijl die 2 jaar geleden een flinke duit koste.
Ik ben sinds mijn eerste computer al verplicht regelmatig een nieuwe te kopen als ik het nieuwste wil kunnen spelen. Het feit dat je x1950xtx duur was twee jaar terug weet ik, ik heb er ook één gekocht toen ie net uit was en die is ondertussen allang vervangen door een 8800ultra en die komt ook in de gevarenzone ivm de performance van Crysis in 2560x1600. Dat is de prijs die je betaalt als je het mooiste beeld uit een spel wilt persen - de beste hardware voor het meeste geld. Als je daar geen geld aan uit wilt geven met je Dwarf Fortress gaan spelen - loopt grafisch gezien prima op een S3 Trio, toch een leuk spel. Maar om nou te verlangen dat de rest van de gamers genoegen moet nemen met Crysis een jaar later of Crysis zonder visuele bijzonderheden omdat jij geen nieuwe graka kan kopen vind ik ik gewoon stom. Bovendien heeft het niets met de discussie te maken die gevoerd werd.

Noch nVidia, noch Ati, betaalt producenten om hun spellen zo zwaar te maken zodat gamers moeten upgraden. Producenten maken games die er zo mooi mogelijk uitzien op wat op dat moment de beschikbare hardware is - top of the line. Als de graka fabrikanten ophouden te ontwikkelen, of de producenten ophouden meer uit de grakas te persen, dan houdt deze cirkel op. Zolang er nog ruimte voor verbetering is wordt die door beide partijen aangegrepen om zo snel mogelijk zoveel mogelijk moois op het scherm te toveren. Wie geld heeft speelt alles op z'n snelst en mooist, wie minder vermogend is speelt in lagere resolutie, met minder detail, op lagere framerates. Wie helemaal niet upgrade speelt Dwarf Fortress, Solitaire en Minesweeper.

Aangezien je de conspiracy theory niet ondersteunt maar gewoon algeheel klaagt dat je geld uit moet geven aan games geloof ik dat ik het nut van verdere discussie niet inzie. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

ph4ge schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:35:
ben ik de enige die Crysis prima speelbaar vind met slechts 1 maal een 8800gts ? 1280x1024, aangepaste very high config en nooit drops onder de 30 fps (het is toch maar een SP spel, dus is zat). en dat op vista, stel op XP had ik het wss nog iets beter geweest. ik vind heel deze discussie dan ook maar onzin, mijn kaart is anderhalf jaar oud en volstaat blijkbaar nog prima. ja, je moet wel ff de very high config een beetje aanpassen, er zitten een paar settings in die nou eenmaal frames vreten maar die je bijna niet ziet.
Kun je mij hier meer over vertellen? Ik kreeg het niet zo snel goed en lekker speelbaar op mijn systeem namelijk :) (en ik heb er dan een 8800GTX in zitten...)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ik herinner me ineens dat de vorige keer dat ik hier mijn config postte ik op mn donder kreeg van sommige users, omdat ik niet duidelijk had vermeld wat alles precies deed ofzo :D. je kan een vroege versie ervan vinden in het vorige topic, let wel op dat ik hier een lagere resolutie in staat. hier begon ik mee, maar na SP1 van Vista en andere ontwikkelingen kon de resolutie verhoogt worden tot 1280x1024 en had toen de zelfde performance als dat ik vlak na de release op een lage resolutie had. belangrijkste is om iig directx 9 te draaien en een aantal settings die de meeste FPS vreten aan te passen, een paar simpele aanpassingen aan de very high config waardoor je veel FPS erbij krijgt en nauwelijks kwaliteit verliest (ik zag het alleen als ik het echt naast elkaar hield).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 12-09 14:34
Gaat dit topic hier nu over het spel of over videokaarten? :|

Anyway, ik zit in de level "The Core" waarin ik nu ben verzeild in het alien schip dat in die berg zat. Hoe ik ook kijk en waar ik ook zoek, ik kan geen uitgang vinden. Iemand een klein tipje?

edit: laat maar, uitgang gevonden... :)
Zat rechts in die luchtsluis.

[ Voor 12% gewijzigd door Snowwie op 24-06-2008 08:58 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 07:21:
Gaat dit topic hier nu over het spel of over videokaarten? :|

Anyway, ik zit in de level "The Core" waarin ik nu ben verzeild in het alien schip dat in die berg zat. Hoe ik ook kijk en waar ik ook zoek, ik kan geen uitgang vinden. Iemand een klein tipje?
Videokaarten.

Hoe, klem. Gewoon de tunneltjes volgen en beestjes afknallen? 't is zeg maar een éénrichtingspijp, je kan niet verdwalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Nou, dat is anders nog knap lastig, zo heb ik ervaren. Kan je helaas niet helpen, want The Core is groot zat met diverse punten waar je makkelijk vast kunt komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Crysis Warhead screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/884/884351/crysis-warhead-20080625012252556.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/884/884351/crysis-warhead-20080625012256228.jpg

En de eerste trailer:

http://ve3dmovies.ign.com...rheadTeaserTrailer720.wmv (34MB)

Ingepakte versie: http://www6.incrysis.com/...headTeaserTrailer720p.zip

Bron: IGN

[ Voor 11% gewijzigd door Splinter Cell op 15-07-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ziet er best mooi uit, maar het is toch hoax, bij Crysis zag je ook afschuwelijk mooie filmpjes, maar als je vervolgens zelf ging spelen op High dan was het toch wel veel lelijker :X

(zoek maar eens op gametrailers.com naar Crysis filmpjes en vergelijk dat met je eigen graphics...)

[ Voor 22% gewijzigd door Avalaxy op 26-06-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ja ik weet er alles van. Maar dit wil ik nog wel een kansje geven. Aangezien ze het nu willen verbeteren, en ze er meer tijd aanbesteed hebben. Crytek had zelf ook wel door, dat het niet geweldig liep.

IGN preview:

http://pc.ign.com/articles/884/884351p1.html

[ Voor 12% gewijzigd door Splinter Cell op 26-06-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Splinter Cell schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:43:
Aangezien ze het nu willen verbeteren, en ze er meer tijd aanbesteed hebben.
Muah, dan geef ik ze bij voorbaat al geen kans. Ze nemen geen DirectX10.1 omdat NVIDIA ze pusht, maar DirectX10.1 kan wel 20 à 30% meer performance geven. Laat Crysis dat nou nét nodig hebben omdat Crysis toch al het zwaarste spel is dat er is op het moment...

En leuke marketingpraatjes dat het het best werkt in 64-bit met DX10, maar uit benchmarks blijkt toch dat DX10 de FPS netjes halveert :') Ja, erg efficiënt idd dat DirectX10.

Crytek maakt een hoop beloften, geen maken ze waar. Kan best dat ze zich focussen op betere performance, maar gezien Crytek's reputatie tot nu toe geloof ik daar niet zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 12-09 14:34
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 07:36:
Videokaarten.

Hoe, klem. Gewoon de tunneltjes volgen en beestjes afknallen? 't is zeg maar een éénrichtingspijp, je kan niet verdwalen.
Inmiddels de uitgang ook al gevonden en ben nu weer een level verder.
Nu moet ik Phoenix Prophet veilig weg loodsen, maar ik heb zwaar munitie tekort en die gast zit steeds te klagen dat ik hem moet dekken en dat ie het koud heeft.... :|

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

leonpwner1 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:45:
[...]

Muah, dan geef ik ze bij voorbaat al geen kans. Ze nemen geen DirectX10.1 omdat NVIDIA ze pusht, maar DirectX10.1 kan wel 20 à 30% meer performance geven. Laat Crysis dat nou nét nodig hebben omdat Crysis toch al het zwaarste spel is dat er is op het moment...

En leuke marketingpraatjes dat het het best werkt in 64-bit met DX10, maar uit benchmarks blijkt toch dat DX10 de FPS netjes halveert :') Ja, erg efficiënt idd dat DirectX10.

Crytek maakt een hoop beloften, geen maken ze waar. Kan best dat ze zich focussen op betere performance, maar gezien Crytek's reputatie tot nu toe geloof ik daar niet zo in.
Die argumenten die ze opnoemen, om geen DX10.1 te nemen, zijn gewoon slap. Maar ja, als nVidia er niet aan wil, houd het op. Ik denk dat Crysis ook gewoon onnodig zwaar was. Omdat het gewoon erg slecht was geprogrammeerd. Dit zien ze zelf ook wel in. Ze hebben niets voor niets zitten te tweaken. Nu hoor je dat het allemaal opeens wel goed kan lopen. Maar goed we zullen wel zien, als de demo er is.

Ook jammer dat Far Cry 2, weer een nVidia game wordt. Dus ook geen DX10.1. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Splinter Cell op 27-06-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:47:
[...]

Inmiddels de uitgang ook al gevonden en ben nu weer een level verder.
Nu moet ik Phoenix veilig weg loodsen, maar ik heb zwaar munitie tekort en die gast zit steeds te klagen dat ik hem moet dekken en dat ie het koud heeft.... :|
Prophet heet dat jong, en die mekkert indrdaa wat af. beestjes mollen, sprintje naar de volgende fik, wachten tot ie weer op 100 staat en door naar de volgende fik, onderweg natuurlijk ruimhartig strooiend met geweervuur. Dat is misschien wel het makkelijkste stuk van het hele spel, als je maar zorgt dat je niet te ver bij vuur uit de buurt een lang gevecht aan gaat.
Het stuk erop wordt wat taaier - hint:
spoiler:
de blauwen worden groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nieuwe screens:

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/884/884757/crysis-warhead-20080626031728649.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/884/884757/crysis-warhead-20080626031658680.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 15-07-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Grafisch nogsteeds hetzelfde dus, hopelijk wel wat lichter kwa specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:05:
[...]

Prophet heet dat jong, en die mekkert indrdaa wat af.
You made me laugh _O-
MOAW schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:11:
Grafisch nogsteeds hetzelfde dus, hopelijk wel wat lichter kwa specs.
Het lijkt hetzelfde, maar ze hebben wel het een en ander toegevoegd/verbeterd volgens Cevat. Maargoed, wat die gozer zegt moet je ook met een flinke emmer zout nemen, hij lult wel vaker uit z'n nek zeg maar.

[ Voor 49% gewijzigd door Avalaxy op 27-06-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

PC Gamer Magazine scans:

Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc277/Mharek/Warhead2.jpg

De rest valt hier te bekijken:

http://crysis-online.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ehm een 8600GT die Crysis warhead op highest kan draaien terwijl 2 GTX280's nog moeite hebben met Crysis? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

leonpwner1 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:48:
Ehm een 8600GT die Crysis warhead op highest kan draaien terwijl 2 GTX280's nog moeite hebben met Crysis? :P
Daarom zeg ik ook, er is iets goed fout in Crysis. Onnodig zwaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:53

westergas

rikkie_pc

Die nieuwe filmpjes zijn niet mooier dan "gewoon" crysis, toch?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 00:16
leonpwner1 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:48:
Op een resolutie van 640*480 kan men veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Splinter Cell schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:52:
[...]

Die argumenten die ze opnoemen, om geen DX10.1 te nemen, zijn gewoon slap. Maar ja, als nVidia er niet aan wil, houd het op.
Eens. Dat DX10.1 nog niet echt doorbreekt ondanks voordelen op AA gebied maar ook performance voordelen komt voor het grootste gedeelte doordat nV het nog niet kan en daarom ook niet wil ondersteunen. -O-
Ik denk dat Crysis ook gewoon onnodig zwaar was. Omdat het gewoon erg slecht was geprogrammeerd. Dit zien ze zelf ook wel in. Ze hebben niets voor niets zitten te tweaken. Nu hoor je dat het allemaal opeens wel goed kan lopen. Maar goed we zullen wel zien, als de demo er is.
Niet eensch. :) Crysis is idd erg zwaar maar als je kijkt naar de realtime belichting en effecten (wind blaatjes stof bewegende bomen water etc)dan is er echt geen game die er ook maar aan kan tippen. Niet gek dat het op weinig kaarten goed draait.
Denk wel dat ze beter nog een half jaar extra aan tweaken hadden kunnen besteden.
Ook jammer dat Far Cry 2, weer een nVidia game wordt. Dus ook geen DX10.1. :(
Ook eensch. Maar ga m wel spelen :9~

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Help!!!! schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:52:
Niet eensch. :)
Denk wel dat ze beter nog een half jaar extra aan tweaken hadden kunnen besteden.
Eens. :P Maar het zal me niks verbazen, als Far Cry 2 beter zal lopen ondanks de real-time. Over real-time gesproken 8). Wind, begroeing planten, weersysteem etc etc. Daar kan Crysis nog een puntje aanzuigen. Allemaal dingetjes die ik al in Crysis verwachtte. Vooral het weersysteem. Dat er bijvoorbeeld spontaan een onweerwolk begint te vormen. Iets was Far Cry 2 wel in zich heeft.

In Crysis bewegen de wolken niet eens.

Zo real-time is Crysis nou ook weer niet. Als je het mij vraagt. Wanneer je in level 1 voor het eerst de zon ziet opkomen. Ren maar eens in god-mode over het strand heen En kijk dan maar eens naar de zon. Die zie je dan heel snel opkomen. De zon springt letterlijk omhoog. Real-time is het dus niet. Gewoon een kwestie over een gescript digitaal lijntje lopen, en de zon verspringt dan op dat moment.

Over onnodig zwaar gesproken: Je hebt een level, waar allemaal rotsen de berg afvallen
spoiler:
Dat alien ding op de berg
Als van die berg allemaal rotsen afvallen, dan keldert de fps naar 6 in ieder geval, niet lekker speelbaar. Zodra die rotsen weg zijn loopt het allemaal weer goed.

Het hele windsysteem is ook maar mat. Wind gaat nooit liggen, en draait ook nooit.

En normaal snippen is er ook niet bij |:( Er is bijvoorbeeld geen optie in, om je adem in te houden. De scope draait nu alle kanten op 8)7 Je kunt niet rustig een headshot maken >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Splinter Cell op 27-06-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Splinter Cell schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:17:
[...]

Eens. :P Maar het zal me niks verbazen, als Far Cry 2 beter zal lopen ondanks de real-time. Over real-time gesproken 8). Wind, begroeing planten, weersysteem etc etc. Daar kan Crysis nog een puntje aanzuigen. Allemaal dingetjes die ik al in Crysis verwachtte. Vooral het weersysteem. Dat er bijvoorbeeld spontaan een onweerwolk begint te vormen. Iets was Far Cry 2 wel in zich heeft.
Maar FC2 komt ook een jaar later uit dan Crysis dus mag je ook meer verwachte. :)

Ook is FC2 gebouwd op een andere engine als ik me niet vergis. En die is mss beter. Dat zou best kunnen :o
In Crysis bewegen de wolken niet eens.
Zijn er dan wolken :? Hele tijd factor 30 moeten smeren..... :P
Zo real-time is Crysis nou ook weer niet. Als je het mij vraagt. Wanneer je in level 1 voor het eerst de zon ziet opkomen. Ren maar eens in god-mode over het strand heen En kijk dan maar eens naar de zon. Die zie je dan heel snel opkomen. De zon springt letterlijk omhoog. Real-time is het dus niet. Gewoon een kwestie over een gescript digitaal lijntje lopen, en de zon verspringt dan op dat moment.
Dat is me niet zo opgevallen en daar zal je best gelijk hebben. Echter als ik door het bos liep ..... echter heb ik het eigenlijk nog niet gezien. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nieuwe dingetjes uit PC-gamer magazine:
  • Begins when the original game's Nomad character parts ways with Warhead's new hero, Psycho, and follows him all the way until the two are to reunite again on board the aircraft carrier.
  • Mostly located on the other side of the island.
  • Less linear approach and more sandbox type of gameplay, as opposed to the original.
  • Same nanosuit and the same functions, with more likely to be revealed later (definitely a "surprise" in that matter is promised).
  • Singleplayer campaign to last 8-10 hours.
  • At least two new weapons, the granade launcher and double SMG.
  • Improved enemy AI, betterily able to organize itself and follow tactics.
  • New vehicles incl. Armored Scout Recon (about the size of a jeep with a mounted gun) and a hovercraft, both playable in multiplayer as well.
  • New team-based MP mode and less complex than the original two.
  • Betterily optimized to run faster than the original game on the same hardware.
  • Won't require DX10 for maximum details and full effects.
  • Dialogues done by Bioshock's Susanna O'Connor.
  • Completely stand-alone and as noted by developers, not an add-on but a full title.
  • The possibility of Crysis 2 to rely heavily on Warhead's sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Won't require DX10 for maximum details and full effects.
Kan maar 1 ding zeggen, lawl..
Ookal zullen ze geom-shader dan wel missen of eruit slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

MOAW schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:08:
[...]

Kan maar 1 ding zeggen, lawl..
Ookal zullen ze geom-shader dan wel missen of eruit slopen.
Alsof DX10 ook maar iets te bieden had. DX10.1 daarin tegen heeft wel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Laatst online: 26-08 13:51
@ Help,

Farcry 2 is een doorontwikkeling van de far cry 1 engine. Echter volgens de developers bedraagt het gedeelte wat far cry 1 is nog maar enkele procenten.

Ik heb de trailer van warhead ook gezien. Daarin deed ie alles wat ik ook in crysis heb gedaan. Leek meer op een mission pack dan een nieuw spel. Maar als het goed speelt dan vindt ik het wel best.
Ik vond Crysis wel leuk. En crysis kan dynamisch zijn maar ze kunnen natuurlijk ook bepaalde dingen controleren, zoals de positie van de zon. Waarschijnlijk voor de "gameplay ervaring".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Afbeeldingslocatie: http://www6.incrysis.com/screenshots/AY69_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www6.incrysis.com/screenshots/AY69_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www6.incrysis.com/screenshots/AY-69_v03.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Splinter Cell op 15-07-2008 14:43 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste